Ik hoop dat iemand mij serieus op weg kan helpen. Ik zal proberen de situatie zo simpel mogelijk uit te leggen.
Als volgt:
Ik heb de 3TB Single Drive al enige tijd en ben er op zich prima tevreden over. Feature Pack Manager van highlevelbits.fr loopt, torrentjes lopen, NZB'tjes lopen. Zowel lokaal als remote allemaal prima te regelen. Streamen via ATV2 (jailbreak) ook geen probleem.
Wat dan wel? Iets heel simpels, maar ik heb zoveel afwijkende topics en antwoorden gelezen dat ik het nu hier post en hopenlijk herkend wordt en in het verlengde daarvan: de oplossing
Ik wil een simpele (secure) FTP inlog om grotere bestanden uit te kunnen wisselen, waar ik rechten kan geven als read/write/watch obv van wat IK bepaal.
De GUI met de standaard FTP optie geeft alle mappen weer met alle inhoud. Dat is niet hoe ik het wil. Ik ben gaan zoeken naar alternatieve oplossingen. Ik vermoed dat VSFTPD een optie kan zijn. Ik ben hier verder op gaan zoeken. Via SSH er op kunnen krijgen, via nano de configuratie kunnen oproepen om zaken aan te passen. Hierna stagneert het wel voor mij. Omdat ik niet weet hoe het in te stellen. Hoe krijg ik de gewenste mappen aangemaakt op de MBL en de opzet welk ik boven beschreven heb voor elkaar? Is het überhaupt wel te doen met VSFTPD? Moet ik iets anders zoeken of bedenken? Ik lees namelijk ook dat het veel gebruikt wordt voor een webserver activiteiten terwijl ik meer in de fileserver denk.
Ik vindt het sowieso belachelijk dat de GUI een belabberd rechten systeem voor FTP heeft, maar goed. Als het dus niet linksom kan, dan hopelijk rechtsom.
Suggesties zijn meer dan welkom
BvD,
Leon
[
Voor 4% gewijzigd door
leeeonb op 07-01-2014 10:43
]