Toon posts:

Het grote WD My Book Live topic

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 12:20

Het grote WD My Book Live topic

De Western Digital My Book Live is een netwerkschijf welke leverbaar is in 1, 2 en 3 TB uitvoeringen.
Volgens WD beschikt de MB Live over de volgende features:

* iTunes en UPnP AV / DLNA (TwonkyMedia) media-server
* User level Permissions
* E-mail notificaties
* FTP-server
* Apple Time Machine ondersteuning
* Remote access via een gratis versie van MioNet
* Foto's bekijken met de iOS WD Photo's app
* HTTP web interface

Dat zijn niet echt bijzondere features, waarom zou ik de MB Live dan willen?

Als je deze specificaties ziet is er inderdaad niet zoveel bijzonders aan.
Maar er zijn nog een aantal dingen die niet door WD vermeld worden.
De MB Live draait namelijk op een Debian Lenny distributie, en via een verborgen menu kan SSH aangezet worden. Dit betekend dat je er zelf software op kan installeren.
Bovendien is hij best wel tot wat in staat. Hij beschikt namelijk over een Applied Micro APM82181 processor, die op 1GHz geklokt is, in combinatie met 256mb RAM.

Daarnaast is hij ook leuk geprijsd:
pricewatch: Western Digital My Book Live 1TB
pricewatch: Western Digital My Book Live 2TB
pricewatch: Western Digital My Book Live 3TB

Bovendien maakt hij weinig geluid, geeft weinig warmte af, en ziet er ook nog eens netjes uit!
Én, in slaapmodus vebruikt hij maar 4 watt, en 10 watt als hij wakker is!

Klinkt goed! maar zijn er ook nog nadelen?

Helaas beschikt de MB Live niet over een USB poort (al zou je die misschien wel zelf in kunnen bouwen)
en is volgens WD de hardeschijf niet verwisselbaar (ook dit zou in theorie moeten kunnen)

Tweaks & Hacks

SSH
Om software te kunnen installeren en tweaks uit te voeren, moet eerst SSH aangezet worden.
Dit doe je door naar http://mybooklive/UI/ssh te gaan, en daar bij 'SSH Access' een vinkje bij Enable te zetten.

Via Putty (Windows) of Terminal (OSX) kun je door het IP adres van jouw MB Live in te voeren toegang tot je MB Live krijgen via SSH.
Gebruik als username 'root' en als password 'welc0me'.

Feature Pack Manager
De simpelste manier om extra software op je MB Live te draaien, is door de Feature Pack Manager te installeren.

De Feature Pack Manager kan 2 gratis programma's voor je installeren. Na een eenmalige 'donatie' van €10 euro geeft de Feature Pack Manager de beschikking over nog eens 5 packages.
De Feature Pack bevat de volgende packages:

[Gratis] Transmission (aanrader!):
Transmission is een torrentcliënt met een zeer gelikte webinterface.

[Gratis] AccessBook:
Hiermee kan je alle media op je MB Live beheren

[Registratie] ABSkins:
Extra skins voor AccessBook

[Registratie] MP3 Audio:
Plugin voor AccessBook waarmee je de muziek op je MB Live over het internet kunt beluisteren

[Registratie] Cinedb:
Helpt je om thumbnails en beschrijvingen voor video's op je MB Live in te stellen.

[Registratie] NZBGet + webinterface:
Usenetcliënt

[Registratie] OpenVPN:
Hiermee kan je over internet verbinding maken met je MB Live. Je kan zelfs je 'eigen' internetverbinding gebruiken.

Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je de Feature Pack Manager installeert.

SABnzbd
SABnzbd is een mooi alternatief op NZBGET. Allereerst omdat het gratis is, het werkt makkelijker en de interface is een heel stuk netter. De stap voor stap installatiebeschrijving is hier te vinden.

Links
Western Digital productpagina

CNET review
SmallNetBuilder review
WeGotServed review

FeaturePack Manager
Tweaks van MyBookWorld

[Voor 4% gewijzigd door Extreme smell op 10-06-2012 15:59. Reden: SABnzbd handleiding bijgevoegd]

• Extreme smell

Installatiehandleiding SABnzbd

SABnzbd krijgt mijn voorkeur als newsreader.
Om SABnzbd te installeren moet allereerst een SSH verbinding gemaakt zijn dmv Putty, Terminal o.i.d.

Om te beginnen wordt het volgende commando ingevoerd:
apt-get update

Hiermee wordt apt-get van een nieuwe lijst voorzien van alle beschikbare apps.

Vervolgens installeren we een aantal apps door het volgende commando in te voeren:

apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree

Als dit allemaal geïnstalleerd is dan kunnen we SABnzbd gaan installeren.

Voer het volgende commando in:
cd /var/tmp

We gaan nu SABnzbd downloaden naar de map /var/tmp.
Op het moment van schrijven is versie 0.6.15 uit. Het kan dus zijn dat jij nu een nieuwere versie kan installeren. Op dit moment is de downloadlink:
http://sourceforge.net/pr...SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz

gebruik het volgende commando om te downloaden:

wget http://sourceforge.net/pr...SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz

we gaan naar de map /opt :
cd /opt

en pakken daar het bestand uit:
tar zxvf /var/tmp/SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz

We kunnen hem nu gaan starten!

voer in:
screen

Er komt nu een hoop tekst en druk op spatie. Er komt nu een leeg venster.
We gebruiken screen om ervoor te zorgen dat SABnzbd blijft draaien als je het SSH venster sluit.
cd /opt/SABnzbd-0.6.15

en start SABnzbd:
python SABnzbd.py 0.0.0.0:8080

Er zal na een paar seconden een hoop tekst voorbij rollen.

Controleer of SABnzbd is gestart door in je browser naar http://MYBOOKLIVEIP:8080 te gaan.
Als er een installatiewizard verschijnt van SABnzbd dan is alles gelukt!

Je moet niet vergeten om de screen te detachen door ctrl+a in te drukken, vervolgens los te laten en d in te toetsen. Je kunt nu de SSH verbinding sluiten terwijl SABnzbd blijft draaien!

Kleine tip:
Om je downloads in je Public folder te laten belanden, moet je bij de instellingen /shares/Public/mapnaam invullen. Zolang je er geen /shares/ voor zet, zal je de downloads niet terug kunnen vinden.

Op- en aanmerkingen ontvang ik graag. Mijn linux-kennis is zeer beperkt dus ik hoor graag of iets fout is, of makkelijker kan.

[Voor 107% gewijzigd door Extreme smell op 21-06-2012 21:38]

• Extreme smell
*Gereserveerd2*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 17:56
Vraagje, ik krijg deze schijf binnenkort voor mijn verjaardag en wil deze in mijn tv kast plaatsen, is het veilig om de schijf zomaar zonder stroom te zetten (al mijn apparatuur in de kast gaat van standby af als het niet gebruikt wordt met een enkele schakelaar).
Of is het beter om de schijf op een apart stekkerblok te zetten zodat hij altijd aan blijft? Persoonlijk hou ik er niet van om apparaten altijd maar aan te laten staan.

In ieder geval blij verrast te lezen in de TS dat hij wat meer kan dan ik aanvankelijk dacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Deze NAS (en bijna iedere NAS) is een 'gewone' Linux server, en het is gewoonlijk geen goed idee om die zomaar uit te zetten (schijfcorruptie bla bla).
Hoewel dit wel een vreemd exemplaar is. Voor zover ik in de reviews kan vinden heeft hij geen power button, dus om hem uit te schakelen *moet* je de stekker er wel uittrekken, of hem afsluiten via de webinterface. Maar als je hem via de webinterface uitschakelt, hoe krijg je hem dan weer aan?

Mogelijk kun je een script draaien die regelmatig je TV pingt, ofzo, en de NAS uitschakelt als de TV uitgaat. Hoewel het mogelijk is dat dit bordje de stand 'uit-onder-spanning' helemaal niet ondersteund, en dat het bordje dus gewoon reboot als je 'halt' uitvoert, of dat de 'uit' stand evenveel trekt als de 'aan' stand, wanneer de processor na het afsluiten van alle services gewoon in een oneindige lus wordt gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikG2
Tja, dan maar beter op een apart stekkerblokje die niet uit gaat, schijfcorruptie zit niemand op te wachten. Mocht iemand nog iets weten hoor ik het graag uiteraard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maynar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06-2022
Je moet hem inderdaad uit zetten via de web-interface, zie ik in de handleiding (pagina 49). Anders:
http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705042.pdf - Pagina 118

Als de LED groen knippert, worden er gegevens van de schijf gelezen of ernaar
geschreven. Voer de volgende stappen uit:
1. Wacht indien mogelijk totdat de LED niet meer knippert.
2. Controleer elke computer op het netwerk dubbel om er zeker van te zijn dat er
geen bestanden zijn geopend of worden overgedragen.
3. Koppel de Ethernet-kabel los.
4. Wacht 60 seconden.
5. Verwijder het netsnoer.
Mijzelf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:32:
[...] Maar als je hem via de webinterface uitschakelt, hoe krijg je hem dan weer aan? [...]
Door de kabel weer opnieuw aan te sluiten? Zou dus betekenen dat je hem ook eerst nog moet loskoppelen zet je hem via de web-interface uit.

Een aan-uit knop zou ik makkelijker vinden.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:38
Afgelopen weekend heb ik deze WD MB (3TB) aangeschaft.
Mijn eerste indruk is goed.
Klein kastje (kleiner als ik dacht), en geen onnodige knoppen, toeters en bellen.
Alleen een aansluiting voor de voedingsadapter en een ethernet (Gbit) aansluiting.
Geen USB, maar die wil ik ook niet.
Wat ook opvalt is het geluid, of beter gezegd, het ontbreken van geluid als de schijf aan staat.
Ik hoor hem niet.
Je kunt alleen wat voelen als je je hand op de kast legt.

Ik gebruik deze NAS als opslag en backup, dat gaat prima (en snel) via het netwerk.
De meeste PC's hebben immers een netwerkaansluiting.

Over de snelheid ben ik voorlopig heel tevreden, ik heb natuurlijk nog maar een paar backup taken laten lopen maar met een gemiddelde van ca 40 MB/s valt het niet tegen.
Die snelheid wordt waarschijnlijk beperkt door de schijven van waaraf de data gelezen moet worden.
Deze schijven zijn namelijk niet te vlot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsdewit
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05-2020
Ik heb deze schijf besteld en krijg hem wellicht deze week thuisgestuurd.

Nu heb ik alleen een vraag:
Kan deze niet draadloos op een router worden aangesloten? Moet hiervoor altijd de ethernetkabel worden gebruikt?
Ik heb ook de WD live TV HD mediaplayer (zonder WLAN aansluitmogelijkheden). Hoe kan ik deze connecten aangezien er geen usb op de MY Book live zit?

Gr,
R

[Voor 5% gewijzigd door rsdewit op 04-07-2011 15:00]

RdeW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikG2
De Mybook live heeft geen eigen wifi, je zal hem dus altijd met de kabel naar je router moeten zetten. Je kan natuurlijk wel draadloos via je router bij de Mybook komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Extreme smell
De WD Live TV HD Mediaplayer heeft ook een ethernet poort. Als je hem op hetzelfde netwerk aansluit kan je daarheen streamen via twonky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 13:53
Deze post is voor alle mensen die de My Book Live gebruiken in combinatie met het streamen naar Samsung TV's. Of voor alle mensen die Twonky (TwonkyServer) willen upgraden.

Ik heb vorige week de 3TB versie aangeschaft met de bedoeling om HD bestanden (in MVK formaat) naar mijn Samsung UE32C6730 LED TV te streamen. Mijn TV heeft namelijk een ingebouwde Media Player en voorheen moest ik altijd vanuit de PC naar mijn TV streamen met behulp van het programma Samsung PC Share Manager.

Dit werkte altijd perfect! Zelfs het Surround Sound wordt naar mijn TV gestreamd (en vervolgens door mijn TV weer doorgestuurd naar mijn Logitech Z-5500 speakers), en van de videobestanden worden thumbnails gegenereerd die dan zichtbaar zijn op de TV. Play/pause, forward/backward, resume, etc. werkt allemaal perfect.
Het enige nadeel is dat de TV de ondertiteling van het MKV bestand niet pakt, en je maar 1 audio stream kunt selecteren (vaak de bovenste) indien meerdere aanwezig (bijv. DD5.1 & DTS). Voor dat eerste is wel een oplossing, namelijk het handmatig plaatsen van een .srt bestand met de bijbehorende ondertitels. Gebruik dan wel dezelfde filename als het MVK bestand.

Bovenstaande manier van streamen was dus vrij ideaal maar mijn PC raakte vol door de grote HD bestanden en daarom zocht ik een andere oplossing. In eerste instantie een 'gewone' externe USB schijf, maar ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een NAS omdat de PC dan niet meer hoeft aan te staan als ik wil streamen naar mijn TV. Dat gaat gewoon rechtstreeks vanuit de My Book Live over het netwerk met TwonkyServer. Mijn TV was al aangesloten op het netwerk dus zo gepiept (dacht ik).

Maar ik kwam er al snel achter dat het streamen van MKV bestanden naar mijn TV niet werkte. Dit terwijl Western Digital dat wel beloofd op de productpagina. De MKV bestanden waren wel zichtbaar op mijn TV maar hij kon ze gewoon niet afspelen. Blijkbaar lag het probleem bij de verouderde versie 5 van Twonky die standaard is ingebakken in de huidige firmware van de MBL. Het streamen van enkele andere soorten videobestanden, muziek en foto's werkte wel gewoon. Dus ik ben op zoek gegaan naar een oplossing zodat ik ook MVK bestanden kan streamen, want daar heb ik de MBL uiteindelijk voor gekocht!

Na wat eigen research heb ik een oplossing gevonden. Namelijk het upgraden van Twonky 5 naar Twonky 6. De stappen voor het upgraden van TwonkyServer vind je hier (scroll even omlaag). Enige nadeel is dat je na de evaluatieperiode van een maand een license key moet kopen van 15 euro. Je kunt natuurlijk ook wachten op een nieuwe firmware van WD met daarin Twonky 6, maar dan kun je misschien nog heeeel lang wachten. En bovendien zal WD nooit de nieuwste versie van TwonkyServer in de firmware plaatsen, dus dan heb je nog kans dat het streamen van MKV bestanden niet werkt. Twonky 7 is overigens wederom verbeterd, maar die komt pas in september uit.

Na het upgraden van Twonky naar de nieuwste versie (momenteel 6.0.34) kon ik dan uiteindelijk MKV videobestanden vanuit de MBL naar mijn TV streamen (wat een opluchting!). Ook play/pause, forward/backward, ondertitels in .srt formaat en surround sound werkt nu.
Het enige wat nog niet werkt zijn thumbnails, het aanpassen van de subtitle timings en de resume option, Ik hoop dat Twonky deze problemen ook nog verhelpt. Ik heb hier een topic voor geopend op het forum van Twonky. Meer info, tips, tweaks etc. over TwonkyServer vind je hier

[Voor 5% gewijzigd door TranceDJ op 05-07-2011 22:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsdewit
Ik heb de featurePacksManager ginstalleerd op mybook...

Hoe krijg ik nu SABnzbd aan de praat zodat ik, terwijl mijn computer uit staat, SABnzbd kan laten werken??

Heeft iemand een stap-voor-stap uitleg?

[Voor 72% gewijzigd door rsdewit op 10-07-2011 22:18]

RdeW

• ErikG2
Kwam er zojuist achter dat een firmware update de installatie van de feature pack ongedaan maakt. Wees hier op bedacht als je gaat updaten, Er is nl. een nieuwe firmware uit. Vreemd is dat het enige nieuwe id dat deze udate je op de hoogte houdt van toekomstige updates.....
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfmb_live

Ik kreeg de melding van de update via mijn mybook dus volgens mij een beetje zinloze update geweest :)

Anoniem: 378129

Ook ik heb nu een My book live 2TB aangesloten op mijn router.
Ik gebruik newsleecher om te downloaden en ik laat het meteen binnenkomen op de My book.

Ik ervaar helaas alleen maar instabiele download snelheden.
Is hier iets tegen te doen qua instelling o.i.d.?

ik heb de standaard Thompson router van UPC

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 378129 op 07-08-2011 12:34]

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 21:53
Anoniem: 378129 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:34:
Ook ik heb nu een My book live 2TB aangesloten op mijn router.
Ik gebruik newsleecher om te downloaden en ik laat het meteen binnenkomen op de My book.

Ik ervaar helaas alleen maar instabiele download snelheden.
Is hier iets tegen te doen qua instelling o.i.d.?

ik heb de standaard Thompson router van UPC
Wellicht omdat je je schijf ver weg is en je te maken krijgt met buffering etc. Werkt het programma 'transmission' van de WD niet naar behoren? :)

• Extreme smell
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Draai je newsleecher op je MBL, of draai je newsleecher op je pc, en laad het direct op je MBL? Bij dit laatste zou je geen instabiele snelheden mogen ervaren omdat je pc het rekenwerk doet. Bij dat eerste misschien wel, maar dit zou dan denk ik aan newsleecher liggen omdat ik bij SABnzbd altijd stabiele snelheden heb.

Nog een kleine tip voor de SABnzbd gebruikers:

Je kan Spotnet zo instellen dat als je op de download knop klikt, hij direct in je SABnzbd client word gezet.
zie: http://www.spot-net.nl/faq/

[Voor 21% gewijzigd door Extreme smell op 11-08-2011 18:10]

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 13:19
Ik wil ook een Mybook kopen voor in het netwerk. Deze moet gaan functioneren dmv DLNA met de 2 tv's.
We hebben momenteel meerdere switches in huis hangen om alle aangesloten apparaten van netwerk/internet te kunnen voorzien. Nou heb ik ergens een keer gelezen dat deze Mybooks daar mogelijk problemen kunnen geven zodat ze bijv. niet meer in het netwerk worden gezien.

Heeft iemand daar ervaring mee of ook al eens problemen mee gehad?
Ik vind de compactheid en de functies van deze hdd namelijk wel erg mooi tegenover de prijs.
Maar dan wil ik er geen problemen mee krijgen natuurlijk:)

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48
Hier net firmware update 2.02.02 getracht te installeren. Aan het eind moest hij rebooten en gebeurde er niets en kwam hij na lang wachten met een communication link down error. Hhandmatig opnieuw gestart maar hij wil niet meer. Kan wel bij de shares maar wanneer ik het dashboard open krijg ik een apache error dat ik niet genoeg rechten heb.
Iemand een suggestie?

Oppassen dus met de laatste firmware update!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 21:20

Gast1981

room with a moose!

Ik ben opzoek naar een klein leuk NAS'je voor een zacht prijsje.
Deze wil ik gaan gebruiken als netwerkschijf voor zowel pc als voor mijn playstation om zo ook mkv / bd / dvd / iso / avi+srt / mp3 te kunnen streamen. Een ingebouwde download-client en toegang van buitenaf wil ik er ook graag op hebben. Zodoende kwam ik via onderstaande review bij de WD MyBook Live (World) variant.
http://nl.hardware.info/reviews/1972/35/25-nas-apparaten-review-conclusie

Niet duur, schijf zit er al in, en volgens mij ondersteunt -ie alles wat ik wil.
Iemand hier die dat kan bevestigen? Gaat deze netwerkschijf voldoen aan mijn wensen?

In de genoemde review komt -ie goed uit de bus, ook qua (lees/schrijf) snelheden.
Maar in deze review komt -ie er minder top uit.. hoe kan dat dan? Simpelweg betere/duurdere concurrenten?
http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/bar/2-filecopy-read

Alle info is welkom O-)

• edvdvc
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-05 13:30
Vandaag me Mylivebook geinstalleerd en meteen de firmware update gedaan...helaas niet moeten doen kan nu niet bij me dashboard. WD helpdesk gebeld en deze wisten te melden dat ze met een nieuwe firmware bezig zijn. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 10:19

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Een klein vraagje over de My Book Live; ik zie overal staan dat je van afstand de schijf kunt benaderen en je bestanden kunt openen. Maar kan ik ook op afstand bestanden op de schijf opslaan, en de bestanden die er op staan bewerken?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb dit apparaat nu ook een dag draaien, maar ik vind de kopieersnelheden maar traag.
Deze opstelling: PC - Ubee router - WBL, maar haal max 16mb/s met cat6 kabels.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 14:31

Rudios

Lost in space?

Ik heb hetzelfde, ik heb de 1T versie achter een Ubee mode/router, bij mij is het nog trager, zo'n 2mb per seconde. Wat kan ik hier aan doen?

Whole lot of stars ***

• Geelmans
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:52
Heb de MBL 2 TB, echter sind kort het probleem dat de lampjes voorop niet meer werkrn 8)7

Hebben het wel altijd gedaan. MBL werkt wel gewoon nog goed en met de juiste snelheden.
Bij het aanzetten gaat het rode lampje vene branden daar na niets meer. Geen groen of blauw lampje?

Het is en blijft een mooi apaaraat verders.

Anoniem: 282866

Vandaag de schijf geïnstalleerd. Basis lijkt te draaien. Waar ik alleen tegenaan loop is dat op mijn Philips TV de foto's in postzegelformaat worden weergegeven.

Iemand suggesties? Ik zag dit probleem ook al vermeld op het forum van WD zelf.

Update: hieronder de reactie van de helpdesk van WD:

Het spijt ons te horen dat u probelen hebt met uw My Book Live.

Het probleem dat u ondervindt wordt veroorzaakt door de Twonky Media Streamer.
Helaas is daar geen fix voor op dit moment.

We hopen dat het probleem wordt opgelost met een volgende firmware update, maar wanneer de volgende firmware versie wordt uitgebracht en of dit probleem daarin gefixt is, weten wij helaas niet.

Onze excuses voor dit ongemak.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u op deze email reageren en we zullen u spoedig verder helpen.

[Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 282866 op 17-02-2012 18:56]

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:34
Hallo allemaal,

Sinds deze week ben ik de bezitter van een WD my book live, met dank aan dit forum is het me gelukt om de torrentclient te gebruiken (futurepack).
Ik las in een ander forumbericht over de gratis nieuwsserver Binload, is het mogelijk dit ook te installeren op deze NAS?
Hoe staat het met de stap voor stap uitleg over de installatie van SABnzdb? ben ik namelijk ook wel nieuwschierig naar! ;-)

• XPS15
Ik lees hier dat na de update van de firmware naar 2.02.02 de Feature Pack functionaliteiten niet meer werken. Is het een kwestie van opnieuw uitvoeren? Of kun je de Feature pack dan helemaal niet meer installeren?

• XPS15
Niemand antwoord op mijn vragen?

• Extreme smell
De Feature Pack valt wel te installeren. Ik zit zelf alleen met het probleem dat zowel transmission als SABnzbd aangeven dat mijn schijf vol is, terwijl deze maar voor 15% gevuld is :? Ik weet niet of dat door deze firmware komt of dat het een ander probleem is.

En ik kan ook al niet meer in mijn dashboard. Hij blijft in het login scherm hangen.
Las dat ze bezig waren met een update, maar hoe moet ik updaten als ik niet eens in mijn dashboard kan?
Zodra ik het weer werkend heb kan ik eindelijk de screenshots maken voor de installatie van SABnzbd ;)

Edit: Heb maar een RMA aangevraagd. Dit word niks meer :N

[Voor 12% gewijzigd door Extreme smell op 06-03-2012 21:22]

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 15:19
Extreme smell schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:26:
De Feature Pack valt wel te installeren. Ik zit zelf alleen met het probleem dat zowel transmission als SABnzbd aangeven dat mijn schijf vol is, terwijl deze maar voor 15% gevuld is :? Ik weet niet of dat door deze firmware komt of dat het een ander probleem is.

En ik kan ook al niet meer in mijn dashboard. Hij blijft in het login scherm hangen.
Las dat ze bezig waren met een update, maar hoe moet ik updaten als ik niet eens in mijn dashboard kan?
Zodra ik het weer werkend heb kan ik eindelijk de screenshots maken voor de installatie van SABnzbd ;)

Edit: Heb maar een RMA aangevraagd. Dit word niks meer :N
Same here. Krijg continue dat 't owner-password invalid is, en niet meer kan inloggen.
Fijn hoor! Gelukkig kan ik nog wel aan de gegevens via de in windows aangemaakte netwerkschijf.. :-S

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 15:05
Hallo,

Ik heb via SSH een FactoryRestore.sh uitgevoerd en als gevolg daarvan is ssh op disabled gezet...
Wat blijkt nu? De Web UI werkt niet meer en ik kan ook niet meer ssh-en.
Ik ga naar : http://ip-adres-mybook-live en automatisch komt er in de adresbalk : http://ip-adres-mybook-live/UI
te staan, alleen een blanke webpage.
Weet iemand hoe het (zonder de webui en ssh) mogelijk is om de MBL te resetten naar factory defaults door middel van de knop bijvoorbeeld?

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-05 18:01
Ik zit er over na te denken om een WD my book aan te schaffen, om hier oa series op te slaan, muziek en backup van documenten. Wat ik mij afvraag, is of het streamen van dvd's soepel gaat naar een AC Ryan mediaplayer, of moet ik dan rechtstreeks naar mijn TV gaan streamen?

Life is what happens while you're busy making other plans

• TranceDJ
  • Laatst online: 27-05 13:53
Geelmans schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:56:
Heb de MBL 2 TB, echter sind kort het probleem dat de lampjes voorop niet meer werkrn 8)7

Hebben het wel altijd gedaan. MBL werkt wel gewoon nog goed en met de juiste snelheden.
Bij het aanzetten gaat het rode lampje vene branden daar na niets meer. Geen groen of blauw lampje?

Het is en blijft een mooi apaaraat verders.
Dat is een bekend probleem. Zie: http://community.wdc.com/...e/LED-problem/td-p/139864

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:53
Kan iemand mij vertellen hoe ik een FTP server opzet? Ik kom er na de handleiding lezen namelijk niet uit. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 457906

vraagje,ik kwam deze MB tegen in een folder,nou ben ik op zoek naar iets maar weet niet of dit dan wel iets voor mij is,misschien kan iemand hier mij helpen???

ik zoek een speler die heel simpel gedownloade films kan afspelen en liefst met afstandbediening.
er moet een geheugen in zitten van minimaal 1tb
en makkelijk te bedienen zijn.
rond dezelfde prijs als deze MB.

Is deze dan wel geschikt voor een leek als ik,of hebben jullie een andere aanrader???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-02 08:24
Vandaag heb ik er ook eentje aangeschaft. M'n MacBook is nu bezig met het maken van zijn eerste Time Machine reservekopie. Mijn vraag is of ik hierna de schijf nog kan gebruiken voor mediaserver functionaliteit, aangezien ik weet dat Time Machine de HDD anders indeelt. Kan ik dat aanmaken via de zogenaamde "Shares"? Zodat ik als het ware 2 petities krijg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 458517

Hallo, Ik heb gisteren MBL 3 TB gekocht, en wil graag deze installeren op mijn thuisnetwerk in Breda.
Hoe kan ik MBL instellen, dat hij al mijn films uit Breda kan laten streamen naar mijn laptop/tablet in Rotterdam.

ik kon alleen dit vinden om WD site:

Can I stream video to my laptop when I am out of my home network?
No. The current technology uses WebDAV to provide a remote connection to your My Book Live, and WebDAV does not support media streaming across the remote connection.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Dag allemaal,

Ik heb gister een WD MBL 2TB gekocht, en ik heb shares aangemaakt en gebruikers die wel/geen toegang hebben.
Nu heb ik mijn shares als netwerkschijf in explorer gemount en de goede referenties opgegeven (vinkje steeds opnieuw aanmelden staat aan en referenties onthouden staat aan), maar telkens na opstarten staat er een rood kruis met de melding: Niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld.
Na veel zoekwerk heb ik niets gevonden wat voor mij werkt, maar:
als ik Windows 7 start en ik stel in dat ik een wachtwoord moet invoeren, is dit probleem er niet. Het lijkt alsof het met de tijd die het duurt te maken heeft, want als ik het pw snel invoer start windows snel door en staat er een rood kruis. Wacht ik echter 10 seconden en log ik dan in, werkt alles als een zonnetje. In mijn laptop zit een SSD en hij start dus behoorlijk snel op, als dat er iets mee te manen heeft..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb inmiddels een nieuwe My Book Live gehad van WD, en deze werkt weer prima :)

Heb eindelijk de SABnzbd handleiding gemaakt.
Deze is hier te vinden! ;)

[Voor 18% gewijzigd door Extreme smell op 10-06-2012 16:01]

• Bernii
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-02 08:24
Bernii schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:46:
Vandaag heb ik er ook eentje aangeschaft. M'n MacBook is nu bezig met het maken van zijn eerste Time Machine reservekopie. Mijn vraag is of ik hierna de schijf nog kan gebruiken voor mediaserver functionaliteit, aangezien ik weet dat Time Machine de HDD anders indeelt. Kan ik dat aanmaken via de zogenaamde "Shares"? Zodat ik als het ware 2 petities krijg?
Het antwoord op deze vraag is trouwens dat je inderdaad je WD schijf nog kunt gebruiken als mediaserver! Het werkt prima hier :)

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:31

Theimon

Snapte!?

Heeft iemand ooit een custom kernel op dit ding gezet?

Ik heb hier een 2TB exemplaar in het netwerk hangen met de public share als nfs mount op m'n desktop. Nu heeft WDC ervoor gekozen om alleen NFSv3 te ondersteunen (ook met de laatste update), terwijl NFSv4 verschillende voordelen heeft, vooral performance-gewijs.

Met een kleine aanpassing in de kernel (simpelweg aanvinken van NFSv4 server support) ben je er al, maar de MBL werkt met uboot. Ook vind je nergens op het apparaat een kernel .config of sources. Ik kan er op dit moment niet veel aan veranderen.

Je kan de sources wel downloaden en in een cross-compile omgeving de boel aanpassen en compileren, maar hoe krijg ik dit netjes naar de MBL en hoe weet ik dat ik de juiste kernelopties heb? Ik weet namelijk niet of de bijgeleverde .config ook de daadwerkelijke .config is die gebruikt wordt op de MBL.

Ik loop hier al een tijd naar te zoeken en had eigenlijk gehoopt dat de nieuwe update ook NFSv4 zou meebrengen, maar helaas....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
Extreme smell schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:00:
Ik heb inmiddels een nieuwe My Book Live gehad van WD, en deze werkt weer prima :)

Heb eindelijk de SABnzbd handleiding gemaakt.
Deze is hier te vinden! ;)
Hoe staat het met de performance van sabnzbd?
Gaat het downloaden, parren en unrarren nog wat vlot of kan hij maar met max 300kb/s downloaden?

Werkt Sick beard er ook al op?
Ik heb zelf nog de eerste versie van de My Book World Edition, die is alleen super traag..

*edit*:
Misschien is dit ook nog een handige link voor in de openings post:
http://mybookworld.wikidot.com/mybook-live

Lees er gewoon overheen :F

[Voor 23% gewijzigd door Lieuwe15 op 19-06-2012 16:02]

Anoniem: 164055

Begrijp ik het goed dat ik via internet de NAS niet per se hoef te benaderen via FTP of website, maar dat ik een lokale schrijf kan aanmaken door me online aan te melden en daarmee de bestanden binnen mjn shares kan benaderen alsof het lokaal op de computer staat?

• Extreme smell
Lieuwe15 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:46:
[...]

Hoe staat het met de performance van sabnzbd?
Gaat het downloaden, parren en unrarren nog wat vlot of kan hij maar met max 300kb/s downloaden?

Werkt Sick beard er ook al op?
Ik heb zelf nog de eerste versie van de My Book World Edition, die is alleen super traag..

*edit*:
Misschien is dit ook nog een handige link voor in de openings post:
http://mybookworld.wikidot.com/mybook-live

Lees er gewoon overheen :F
Performance van SABnzbd is prima te noemen!
Hij download bij mij op de max snelheid (1200 kb/s) en zou bij mensen met een snellere verbinding vast nog sneller kunnen. Tijden van het parren en unrarren zijn gewoon te doen. SABnzbd en Transmission tegelijk draaien gaat trouwens ook prima!

Sick Beard heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt mij dat dit ook gewoon werkt. Ik kan het binnenkort wel ff proberen.

[Voor 6% gewijzigd door Extreme smell op 21-06-2012 18:04]

• Lieuwe15
Je kan trouwens ook gewoon alle packages in een keer installeren ;)

apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44
Na installatie van SABnbzd ga ik naar http://MYBOOKLIVEIP:8080 (met mijn IP ingevuld natuurlijk), maar dan staat er daar alleen ''Hello World''.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• Extreme smell
wtu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:18:
Na installatie van SABnbzd ga ik naar http://MYBOOKLIVEIP:8080 (met mijn IP ingevuld natuurlijk), maar dan staat er daar alleen ''Hello World''.

Dit heb ik ook wel eens gehad. Heel vreemd inderdaad.
Alle bestanden van SABnzbd verwijderen en opnieuw installeren. Eventueel een oudere versie

Ik heb SickBeard trouwens weten te installeren, werkt gewoon!
Lieuwe15 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:48:
Je kan trouwens ook gewoon alle packages in een keer installeren ;)

thanks voor de tip, gaat in de OP ;)

[Voor 24% gewijzigd door Extreme smell op 21-06-2012 21:36]

• Lieuwe15
Bij mij werkte het niet helemaal lekker.. Ik heb de host in sabnzbd.ini nog moeten wijzigen naar het ip-adres dat hij op het netwerk heeft. Anders kon ik op de een of andere manier niet verbinden, of het nou aan mijn netwerk ligt weet ik niet. Maar nu werkt hij iig ;).
Zal morgen Sick Beard proberen te installeren, maar dat moet zo te horen wel lukken ;).

En er is ook al een nieuwe sabnzbd versie, namelijk 0.7.0
Die is eigenlijk pas 19 juni uitgekomen maargoed ;).

Enigste probleem is dat de standby functie niet meer werkt op de een of andere manier..

Inmiddels wel weer, waarom hij het eerder niet deed weet ik niet, maar Sick Beard, sabnzbd en transmission werken allemaal prima :D

[Voor 31% gewijzigd door Lieuwe15 op 23-06-2012 22:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Extreme smell schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:44:

Installatiehandleiding SABnzbd

SABnzbd krijgt mijn voorkeur als newsreader.
Om SABnzbd te installeren moet allereerst een SSH verbinding gemaakt zijn dmv Putty, Terminal o.i.d.

Om te beginnen wordt het volgende commando ingevoerd:
apt-get update

Hiermee wordt apt-get van een nieuwe lijst voorzien van alle beschikbare apps.

Vervolgens installeren we een aantal apps door het volgende commando in te voeren:

Als dit allemaal geïnstalleerd is dan kunnen we SABnzbd gaan installeren.

cd /var/tmp

We gaan nu SABnzbd downloaden naar de map /var/tmp.
Op het moment van schrijven is versie 0.6.15 uit. Het kan dus zijn dat jij nu een nieuwere versie kan installeren. Op dit moment is de downloadlink:
http://sourceforge.net/pr...SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz

gebruik het volgende commando om te downloaden:

wget http://sourceforge.net/pr...SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz

we gaan naar de map /opt :
cd /opt

en pakken daar het bestand uit:
tar zxvf /var/tmp/SABnzbd-0.6.15-src.tar.gz

We kunnen hem nu gaan starten!

voer in:
screen

Er komt nu een hoop tekst en druk op spatie. Er komt nu een leeg venster.
We gebruiken screen om ervoor te zorgen dat SABnzbd blijft draaien als je het SSH venster sluit.
cd /opt/SABnzbd-0.6.15

en start SABnzbd:

Er zal na een paar seconden een hoop tekst voorbij rollen.

Controleer of SABnzbd is gestart door in je browser naar http://MYBOOKLIVEIP:8080 te gaan.
Als er een installatiewizard verschijnt van SABnzbd dan is alles gelukt!

Je moet niet vergeten om de screen te detachen door ctrl+a in te drukken, vervolgens los te laten en d in te toetsen. Je kunt nu de SSH verbinding sluiten terwijl SABnzbd blijft draaien!

Kleine tip:
Om je downloads in je Public folder te laten belanden, moet je bij de instellingen /shares/Public/mapnaam invullen. Zolang je er geen /shares/ voor zet, zal je de downloads niet terug kunnen vinden.

Op- en aanmerkingen ontvang ik graag. Mijn linux-kennis is zeer beperkt dus ik hoor graag of iets fout is, of makkelijker kan.
Beste Extreme smell, na het aanschaffen van mijn My Book live heb ik deze handleiding gevolgd met de nieuwe installatie van SabNZB. Alles lijkt goed te gaan, tot de laatste regel die jij aangeeft:
python SABnzbd.py 0.0.0.0:8080.
Hij geeft wel wat tekst en zegt als laatste: URLgrabber starting. Daar blijft het bij. Als ik dan naar de opgegeven IP ga gebeurt er niets. Wellicht heb je hier eerder van gehoord?
Als ik daarna test op de MybookliveIP:8080 gebeurt er namelijk niets

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieuwe15
Dan moet je even in de settings van sabnzbd kijken.
nano /etc/default/sabnzbdplus
Daar moet je naar host zoeken en daar het ip adres van je mybook live invullen.
Dat hielp bij mij iig.
Je kan trouwens ook de nieuwere versie van sabnzbd downloaden (0.7.0) Dan moet deze downloaden: http://sourceforge.net/pr...0.7.0-src.tar.gz/download

[Voor 3% gewijzigd door Lieuwe15 op 24-06-2012 21:30]

Lieuwe15 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:27:
Dan moet je even in de settings van sabnzbd kijken.
nano /etc/default/sabnzbdplus
Daar moet je naar host zoeken en daar het ip adres van je mybook live invullen.
Dat hielp bij mij iig.
Je kan trouwens ook de nieuwere versie van sabnzbd downloaden (0.7.0) Dan moet deze downloaden: http://sourceforge.net/pr...0.7.0-src.tar.gz/download
Kan je hier nadere uitleg over geven? Dit open ik neem ik aan voordat ik SabNZB opstart? Ik krijg dan in het DOS menu een aantal opties (read, name, enz.)
Ik ben een beetje thuis in de DOS structuur, maar hier kom ik (helaas) niet verder mee.

• Lieuwe15
Ik neem aan dat je hem al wel een keer opgestart hebt?
Dan als je die nano /etc/default/sabnzbdplus intikt via ssh dat je dan dit tevoorschijn moet krijgen:

Hier moet je de host en poort wijzigen naar je het ip-adres van je mybook, althans dat werkte bij mij.

Indien je daar een leeg scherm krijgt met bovenin New File, dan bestaat het bestand niet en haalt hij het waarschijnlijk gewoon uit de ini file.
Die staat hier:
nano /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini

In deze ini file moet je een aantal dingen wijzigen.
Host, port en log_dir (allemaal onder de helft van de afbeelding ongeveer).
log_dir moet je wijzigen naar /var/log/sabnzbd
Dat moet je doen zodat de logs geschreven worden naar de ramdisk van de mybook live, zodat de sabnzbd log je mybook live niet uit zijn sleep kan halen omdat hij misschien een dom regeltje weg moet schrijven.

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:44
wtu schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:18:

Intussen de laatste versie van SABnzbd geinstalleerd, maar krijg helaas hetzelfde resultaat. Er komt een wit scherm in beeld, waarbij linksboven "Hello World" staat. Verder gebeurt er niks. Ik neem aan dat er een pop-up zou moeten komen ofzo?

Dit komt er uit putty:

MyBookLive:/opt/SABnzbd-0.7.0# python SABnzbd.py 0.0.0.0:8080
2012-07-10 11:15:06,053::INFO::[SABnzbd:1248] --------------------------------
2012-07-10 11:15:06,068::INFO::[SABnzbd:1249] SABnzbd.py-0.7.0 (rev=d88b5a3b3e26beecaa4b7f8cbb5f2901de3d6024)
2012-07-10 11:15:06,070::INFO::[SABnzbd:1261] Platform = posix
2012-07-10 11:15:06,071::INFO::[SABnzbd:1262] Python-version = 2.5.2 (r252:60911, Jan 24 2010, 18:51:01)
[GCC 4.3.2]
2012-07-10 11:15:06,072::INFO::[SABnzbd:1263] Arguments = SABnzbd.py 0.0.0.0:8080
2012-07-10 11:15:06,073::INFO::[SABnzbd:1276] Read INI file /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
2012-07-10 11:15:06,079::INFO::[__init__:904] Loading data for bookmarks.sab from /root/.sabnzbd/admin/bookmarks.sab
2012-07-10 11:15:06,082::INFO::[__init__:904] Loading data for rss_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/rss_data.sab
2012-07-10 11:15:06,097::INFO::[__init__:904] Loading data for totals9.sab from /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2012-07-10 11:15:06,098::INFO::[__init__:907] /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab missing, trying old cache
2012-07-10 11:15:06,100::INFO::[__init__:910] /root/.sabnzbd/cache/totals9.sab missing
2012-07-10 11:15:06,161::INFO::[postproc:90] Loading postproc queue
2012-07-10 11:15:06,163::INFO::[__init__:904] Loading data for postproc1.sab from /root/.sabnzbd/admin/postproc1.sab
2012-07-10 11:15:06,181::INFO::[__init__:904] Loading data for queue9.sab from /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab
2012-07-10 11:15:06,194::INFO::[__init__:904] Loading data for watched_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/watched_data.sab
2012-07-10 11:15:06,200::INFO::[downloader:208] Resuming
2012-07-10 11:15:06,201::INFO::[__init__:314] All processes started
2012-07-10 11:15:06,204::INFO::[SABnzbd:332] Web dir is /opt/SABnzbd-0.7.0/interfaces/Plush
2012-07-10 11:15:06,227::INFO::[SABnzbd:332] Web dir is /opt/SABnzbd-0.7.0/interfaces/Config
2012-07-10 11:15:06,269::INFO::[SABnzbd:466] _yenc module... NOT found!
2012-07-10 11:15:06,270::INFO::[SABnzbd:469] par2 binary... found (/usr/bin/par2)
2012-07-10 11:15:06,271::INFO::[SABnzbd:477] unrar binary... found (/usr/bin/unrar)
2012-07-10 11:15:06,272::INFO::[SABnzbd:482] unzip binary... found (/usr/bin/unzip)
2012-07-10 11:15:06,274::INFO::[SABnzbd:488] nice binary... found (/usr/bin/nice)
2012-07-10 11:15:06,275::INFO::[SABnzbd:492] ionice binary... found (/usr/bin/ionice)
2012-07-10 11:15:06,276::INFO::[SABnzbd:497] pyOpenSSL... found (True)
2012-07-10 11:15:06,281::INFO::[SABnzbd:1459] Starting web-interface on 127.0.0.1:8085
2012-07-10 11:15:06,286::INFO::[_cplogging:55] [10/Jul/2012:11:15:06] ENGINE Bus STARTING
2012-07-10 11:15:06,309::INFO::[_cplogging:55] [10/Jul/2012:11:15:06] ENGINE Started monitor thread '_TimeoutMonitor'.
2012-07-10 11:15:06,515::INFO::[_cplogging:55] [10/Jul/2012:11:15:06] ENGINE Serving on 127.0.0.1:8085
2012-07-10 11:15:06,516::INFO::[_cplogging:55] [10/Jul/2012:11:15:06] ENGINE Bus STARTED
2012-07-10 11:15:06,520::INFO::[panic:243] Lauching browser with http://localhost:8085/sabnzbd
2012-07-10 11:15:06,528::INFO::[notifier:87] Sending registration to localhost:23053
2012-07-10 11:15:07,348::INFO::[SABnzbd:1528] Starting SABnzbd.py-0.7.0
2012-07-10 11:15:07,352::INFO::[dirscanner:265] Dirscanner starting up
2012-07-10 11:15:07,355::INFO::[urlgrabber:78] URLGrabber starting up

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?

• Lieuwe15
Je start hem nu met deze commando:

Start hem hier eens mee:
python SABnzbd.py
of
python SABnzbd.py *MYBOOKLIVEIP*:8080
Waarin *MYBOOKLIVEIP* uiteraard het ip adres is van je netwerk.

En ik zie dat hij hem start op poort 8085!!

[Voor 9% gewijzigd door Lieuwe15 op 12-07-2012 09:31]

• Rmg
  • Laatst online: 20:11
http://MYBOOKLIVEIP:8080/sabnzbd eens proberen ;)

• Activator726
  • Laatst online: 12-05 20:18
Hallo,

Ik wil deze NAS aanschaffen om hem als backup medium te gebruiken. Hij kan dan in de meterkast aan mijn Fritzbox modem hangen. Ik wil backuppen vanaf mijn pc (via ethernet kabel) en vanaf mijn laptop (wireless).

Is dat een goed idee, of zijn er slimmere alternatieven?

Groeten,
Jeroen

Anoniem: 466118

Goedemiddag,

ik heb de WD My Book Live 3 TB vorige week ontvangen en inmiddels met dank aan dit forum transmission and Sabnzbd draaiende gekregen op mijn Nas.

Echter het lukt mij met geen mogelijkheid om Sickbeard te installeren, heeft iemand voor mij een korte handleiding of een stappenplan hoe ik Sickbeard kan installeren.

En weet iemand eventueel de huidige source code van Sickbeard(te gebruiken icm Python)?
Want dit is volgens mij de reden dat ik vastloop.

Zijn er overigens ook al mensen die Couchpotato hebben geinstalleerd op de WD My Book Live???

Alvast bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 466118 op 12-07-2012 12:42]

• Lieuwe15
Anoniem: 466118 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:41:
Goedemiddag,

ik heb de WD My Book Live 3 TB vorige week ontvangen en inmiddels met dank aan dit forum transmission and Sabnzbd draaiende gekregen op mijn Nas.

Echter het lukt mij met geen mogelijkheid om Sickbeard te installeren, heeft iemand voor mij een korte handleiding of een stappenplan hoe ik Sickbeard kan installeren.

En weet iemand eventueel de huidige source code van Sickbeard(te gebruiken icm Python)?
Want dit is volgens mij de reden dat ik vastloop.

Zijn er overigens ook al mensen die Couchpotato hebben geinstalleerd op de WD My Book Live???

Alvast bedankt!
Sick Beard draait prima en op dezelfde manier als sabnzbd, dus met een screen. En ook gewoon Python sickbeard.py
Werkt bij mij althans.
Moet je nog wel even de sabtosickbeard script instellen ;).

Ik moet alleen nog een manier zien te vinden hoe ik ze automatisch kan laten starten bij het opstarten.

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik ben op zoek naar een NAS oplossing om de backups te verzorgen van 3 macs via time machine. Tevens wil ik ook kunnen streamen naar mijn Philips 52pfl9704 televisie. Ik zou de NAS dus in 4 delen moeten verdelen, time machine 1-3 en media. Als extra opties wil ik ook automatisch downloads laten uitvoeren via de schijf.

Na wat opzoek werk kwam ik bij deze My Book Live, volgens wat ik lees moet alles wat ik wil hiermee mogelijk zijn. Maar zijn er misschien nog bepaalde moeilijkheden of is er toch nog een andere en betere oplossing? Zijn er voor of nadelen tegen over bijvoorbeeld een synology DS112j?

Alvast bedankt

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 08:54
Ook ik heb afgelopen week de WD My book live 2 TB gekocht.
Installeren ging gemakkelijk. De schrijfsnelheid draadloos is ca 4 tot 4,5 MB per sec. Dus een complete backup van de pc maken duurde wel even.
Tot zover alles naar wens op een ding na.

Ik kan mijn My Book Live niet benaderen via de interneturl WD2go.com. Ik log in met gebruikersnaam en wachtwoord. Ik zie mijn shares staan en vervolgens klik ik op explorer om de bewuste share te openen en dan geeft hij de melding "Execution failed _1"
Ook via de andere laptop hier in huis geeft hij dezelfde fout.

Inloggen met de Android app via mobiel werkt wel.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:48
Vorige week heb ik ook de WD 2 TB gekocht.
Installeren was idd erg eenvoudig. Ik heb hem aan een gigabit netwerk hangen en de schrijfsnelheid is dan ca tot 60 MB per sec (ongeveer 500Mbit.) dat het niet nog sneller is kan aan van alles liggen.

Het benaderen via de app op android en iOS gaat allemaal goed! Via de site WD2go.com moest ik eerst een update van Java installeren, daarna werkte het ook goed!

Het enige waar ik nog mee zit is dat ik niet kan wijzigen wanneer ik via de iMac ingelogd ben. Hier heb ik verder nog niet uitgebreid naar gekeken. Afspelen en benaderen lukt wel gewoon op de iMac en wijzigen ed lukt gewoon op de Windows pc. Het kan zijn dat het komt doordat ik de software niet op de iMac heb geïnstalleerd.

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 08:54
Nuevocasa schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:43:

Het benaderen via de app op android en iOS gaat allemaal goed! Via de site WD2go.com moest ik eerst een update van Java installeren, daarna werkte het ook goed!
Na het updaten van de Java werkt de WD2GO.com hier ook prima! _/-\o_

Anoniem: 787

Bij mij crasht de setup-CD in 't 'volgende stappen'-menu: (1) doet het, (2) niet geprobeerd, (3) en (4) geven een runtime error.

edit: blijkt te liggen aan de koppeling met de browser.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 787 op 05-08-2012 13:29]

Ik kon steeds maar niet inloggen op de schijf. Bleek er een service niet gestart:
start>instellingen>configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>services en toepassingen>services>WDRulesService

Rechtsklikken en starten en nu kan ik inloggen.
Geen idee wat er mis was, wat dit precies doet, of waarom deze service was gestopt...

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2021
Weet iemand dit misschien:

Ik heb al mijn muziek/video's keurig netjes in directories georganiseerd en de bestanden zorgvuldig gekozen namen gegeven. Voor mij is het het handigst als ik met mijn DLNA client gewoon door de directory tree op de My Book Live kan wandelen en een bestand kan kiezen.

Nu biedt Twonkey wel een "Folder" optie, maar dan krijg je geen bestandsnaam te zien maar de MP3 Track tag.

Voor mij is dit erg frustrerend.

Mijn vraag: is het mogelijk om e.e.a. zo te configureren dat ik gewoon een ouderwetse directory tree op mijn DLNA client krijg?

• rsdewit
Ik heb de handleiding voor het installeren van SABnzbd op mijn MyBook Live gevolgd, maar deze geeft een error bij "apt-get install python-cheetah"

het geeft een "unmet dependencies"

Wat kan ik hieraan doen?

[Voor 34% gewijzigd door rsdewit op 14-08-2012 14:46]

RdeW

• Extreme smell
Har schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:47:
Weet iemand dit misschien:

Ik heb al mijn muziek/video's keurig netjes in directories georganiseerd en de bestanden zorgvuldig gekozen namen gegeven. Voor mij is het het handigst als ik met mijn DLNA client gewoon door de directory tree op de My Book Live kan wandelen en een bestand kan kiezen.

Nu biedt Twonkey wel een "Folder" optie, maar dan krijg je geen bestandsnaam te zien maar de MP3 Track tag.

Voor mij is dit erg frustrerend.

Mijn vraag: is het mogelijk om e.e.a. zo te configureren dat ik gewoon een ouderwetse directory tree op mijn DLNA client krijg?
Ik kan dat wel gewoon doen op mijn LG-tv terwijl de Twonkey settings gewoon op 'uitgebreide standaardnavigatie' staat.

• Extreme smell
rsdewit schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:07:
Ik heb de handleiding voor het installeren van SABnzbd op mijn MyBook Live gevolgd, maar deze geeft een error bij "apt-get install python-cheetah"

het geeft een "unmet dependencies"

Wat kan ik hieraan doen?
google gaf me dit antwoord:

"Your Debian mirror might not be completely in sync yet, try another one http://www.debian.org/mirror/list - or wait until it is done."

• dnhelle
  • Laatst online: 31-05 15:19
dnhelle schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:47:
[...]

Same here. Krijg continue dat 't owner-password invalid is, en niet meer kan inloggen.
Fijn hoor! Gelukkig kan ik nog wel aan de gegevens via de in windows aangemaakte netwerkschijf.. :-S
Na een paar maanden ergernis de oplossing gezocht en gevonden.
Eerst uiteraard mn data gebackupped, en daarna de reset button voor 10sec ingehouden en gereleased. Dit reset het wachtwoord naar de basic 'root' / 'welc0me' entry. Daarna een powercycle uitgevoerd waardoor hij zijn IP-instellingen verliest.

Door middel van de WD Quick view de dynamische IP-instellingen opgezocht en voila: 192.168.1.xx/UI geeft opeens direct toegang tot de beheermodule!

Daarna heb ik het stappenplan (url) via de support-pagina van WD de meest actuele firmware gedownload, en manueel geupload via de 'settings', 'update', 'select file' methode. Na ca. 5 minuten reboot 't device en krijg je een 'site not found'. Een enkele F5 zorgt voor een vernieuwde toegang tot 't dashboard.

Resultaat:
- update naar 'MyBookLive 02.11.09-053', wat alle issues vwb. inlog voorkomt. 8)
- alle users zijn aanwezig gebleven. 8)
- Firmware upgrade vraagt automatisch om nieuw Owner-password (zonder oud-wachtwoord te vragen) 8)
- Last but not least: alle data is nog aanwezig 8)

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:49

Lesser

of two evils

Hi,

Ik probeer de handleiding (BEDANKT!) te volgen maar heb een paar problemen met mijn nagelnieuwe, vandaag geupdate MyBookLive 2GB.

Mijn eerste probleem is dat ik geen installation candidates heb voor de packages unrar en python-elementtree.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
MyBookLive:~# apt-get update
Get:1 http://ftp.us.debian.org squeeze Release.gpg [1672B]
Get:2 http://ftp.us.debian.org squeeze Release [111kB]
Ign http://ftp.us.debian.org squeeze Release
Get:3 http://ftp.us.debian.org squeeze/main Packages [6494kB]
Fetched 6606kB in 22s (289kB/s)                                                
Reading package lists... Done
MyBookLive:~# apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Package unrar is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package unrar has no installation candidate

MyBookLive:~# apt-get install unrar-nonfree
Building dependency tree       
Package unrar-nonfree is not available, but is referred to by another package.
E: Package unrar-nonfree has no installation candidate

MyBookLive:~# apt-get install unzip par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy python-elementtree
(knip)
Package python-elementtree is not available, but is referred to by another package.
E: Package python-elementtree has no installation candidate

Zoals je ziet werkt unrar-nonfree niet als substituut. Laat ik de packages met problemen weg, dan word ik gewaarschuwd voor ontbrekende authentication (pgp-keys?). Van mijn ubuntu installatie herinner ik me dat dat eindeloos waarschuwingen oplevert, dus bij voorkeur zou ik de juiste repositories en keys toevoegen. Maar welke zijn dat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
MyBookLive:~# apt-get install unzip par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy                                 
Building dependency tree       
The following extra packages will be installed:
  binutils cpp cpp-4.4 gcc gcc-4.4 gcc-4.4-base libc-bin libc-dev-bin libc6
  libc6-dev libc6-ppc64 libgcc1 libgmp3c2 libgomp1 libmpfr4 libncursesw5
  libpython2.6 libssl-dev libssl0.9.8 libstdc++6 linux-libc-dev manpages-dev
  python python-minimal python-support python2.5 python2.5-minimal python2.6
  python2.6-dev python2.6-minimal zlib1g zlib1g-dev
Suggested packages:
  binutils-doc cpp-doc gcc-4.4-locales gcc-multilib make autoconf automake1.9
  libtool flex bison gcc-doc gcc-4.4-multilib libmudflap0-4.4-dev gcc-4.4-doc
  libgcc1-dbg libgomp1-dbg libmudflap0-dbg libcloog-ppl0 libppl-c2 libppl7
  glibc-doc python-doc python-tk python-profiler python-markdown
  python-pygments python-memcache python2.5-doc binfmt-support python2.6-doc
  python2.6-profiler
Recommended packages:
  libgpm2
The following NEW packages will be installed:
  cpp cpp-4.4 gcc gcc-4.4 libc-dev-bin libc6-dev libgmp3c2 libmpfr4
  libpython2.6 libssl-dev linux-libc-dev manpages-dev par2 python-cheetah
  python-cherrypy python-dev python-support python2.6 python2.6-dev
  python2.6-minimal screen zlib1g-dev
The following packages will be upgraded:
  binutils gcc-4.4-base libc-bin libc6 libc6-ppc64 libgcc1 libgomp1
  libncursesw5 libssl0.9.8 libstdc++6 python python-minimal python2.5
  python2.5-minimal unzip zlib1g
16 upgraded, 22 newly installed, 0 to remove and 241 not upgraded.
Need to get 44.9MB of archives.
After this operation, 75.7MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? 
WARNING: The following packages cannot be authenticated!
  libc6-ppc64 libc-bin libc6 gcc-4.4-base libstdc++6 libgcc1 zlib1g
  libncursesw5 libssl0.9.8 python2.6-minimal python2.6 python2.5
  python2.5-minimal python python-minimal python-support binutils libgmp3c2
  libmpfr4 cpp-4.4 cpp libgomp1 gcc-4.4 gcc libc-dev-bin linux-libc-dev
  libc6-dev libpython2.6 zlib1g-dev libssl-dev manpages-dev python-cheetah
  python2.6-dev python-dev screen unzip par2 python-cherrypy
Install these packages without verification [y/N]? n
E: Some packages could not be authenticated
MyBookLive:~#

Kortom: weet iemand hoe ik aan de juiste (sources voor de) packages "unrar" en "python-elementtree" kom?

• Lesser

Lesser

of two evils

@mijzelf:
Volgens mij zou het toevoegen van "deb http://ftp.nl.debian.org/debian squeeze main non-free" aan /etc/apt/sources.list moeten werken voor unrar.

edit:
Check. Klopt

Voor zover ik iets over python-elementtree vind, schijnt dat onderdeel (geworden) te zijn van het meest recent python package ???

[Voor 6% gewijzigd door Lesser op 22-08-2012 21:30. Reden: typo en [edit]]

• Lesser

Lesser

of two evils

Pffffff, echt meewerken doet het nog niet....
Na het nodig leeswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat python-elementtree geen package meer is, ofwel is opgenomen in pyton >= 2.6. Eerst kreeg ik nog wat geneuzel:

code:
1
W: GPG error: http://ftp.nl.debian.org squeeze Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY AED4B06F473041FA

wat opgelost kon worden met
code:
1
2
gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv-keys 473041FA
gpg -a --export AED4B06F473041FA | apt-key add -

bij het installeren van de packages (dus zonder python-elementtree) gaat het fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
MyBookLive:~# apt-get install unzip unrar par2 screen python-dev python-cheetah python-cherrypy
Building dependency tree       
The following extra packages will be installed:
  binutils cpp cpp-4.4 gcc gcc-4.4 gcc-4.4-base libc-bin libc-dev-bin libc6
  libc6-dev libc6-ppc64 libgcc1 libgmp3c2 libgomp1 libmpfr4 libncursesw5
  libpython2.6 libssl-dev libssl0.9.8 libstdc++6 linux-libc-dev manpages-dev
  python python-minimal python-support python2.5 python2.5-minimal python2.6
  python2.6-dev python2.6-minimal zlib1g zlib1g-dev
Suggested packages:
  binutils-doc cpp-doc gcc-4.4-locales gcc-multilib make autoconf automake1.9
  libtool flex bison gcc-doc gcc-4.4-multilib libmudflap0-4.4-dev gcc-4.4-doc
  libgcc1-dbg libgomp1-dbg libmudflap0-dbg libcloog-ppl0 libppl-c2 libppl7
  glibc-doc python-doc python-tk python-profiler python-markdown
  python-pygments python-memcache python2.5-doc binfmt-support python2.6-doc
  python2.6-profiler
Recommended packages:
  libgpm2
The following NEW packages will be installed:
  cpp cpp-4.4 gcc gcc-4.4 libc-dev-bin libc6-dev libgmp3c2 libmpfr4
  libpython2.6 libssl-dev linux-libc-dev manpages-dev par2 python-cheetah
  python-cherrypy python-dev python-support python2.6 python2.6-dev
  python2.6-minimal screen unrar zlib1g-dev
The following packages will be upgraded:
  binutils gcc-4.4-base libc-bin libc6 libc6-ppc64 libgcc1 libgomp1
  libncursesw5 libssl0.9.8 libstdc++6 python python-minimal python2.5
  python2.5-minimal unzip zlib1g
16 upgraded, 23 newly installed, 0 to remove and 241 not upgraded.
Need to get 45.0MB of archives.
After this operation, 76.0MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
Get:1 http://ftp.nl.debian.org squeeze/non-free unrar 1:3.9.10-1 [110kB]
Get:2 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libc6-ppc64 2.11.3-3 [4466kB]
Get:3 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libc-bin 2.11.3-3 [765kB]          
Get:4 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libc6 2.11.3-3 [4460kB]            
Get:5 http://ftp.us.debian.org squeeze/main gcc-4.4-base 4.4.5-8 [123kB]       
Get:6 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libstdc++6 4.4.5-8 [387kB]         
Get:7 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libgcc1 1:4.4.5-8 [44.6kB]         
Get:8 http://ftp.us.debian.org squeeze/main zlib1g 1:1.2.3.4.dfsg-3 [78.3kB]   
Get:9 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libncursesw5 5.7+20100313-5 [388kB]
Get:10 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libssl0.9.8 0.9.8o-4squeeze12 [1008kB]
Get:11 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python2.6-minimal 2.6.6-8+b1 [1502kB]
Get:12 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python2.6 2.6.6-8+b1 [2436kB]     
Get:13 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python2.5 2.5.5-11 [3009kB]       
Get:14 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python2.5-minimal 2.5.5-11 [1285kB]
Get:15 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python 2.6.6-3+squeeze7 [169kB]   
Get:16 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python-minimal 2.6.6-3+squeeze7 [33.8kB]
Get:17 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python-support 1.0.10 [33.0kB]    
Get:18 http://ftp.us.debian.org squeeze/main binutils 2.20.1-16 [4109kB]       
Get:19 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libgmp3c2 2:4.3.2+dfsg-1 [287kB]  
Get:20 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libmpfr4 3.0.0-2 [485kB]          
Get:21 http://ftp.us.debian.org squeeze/main cpp-4.4 4.4.5-8 [3721kB]          
Get:22 http://ftp.us.debian.org squeeze/main cpp 4:4.4.5-1 [15.0kB]            
Get:23 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libgomp1 4.4.5-8 [26.4kB]         
Get:24 http://ftp.us.debian.org squeeze/main gcc-4.4 4.4.5-8 [702kB]           
Get:25 http://ftp.us.debian.org squeeze/main gcc 4:4.4.5-1 [4978B]             
Get:26 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libc-dev-bin 2.11.3-3 [208kB]     
Get:27 http://ftp.us.debian.org squeeze/main linux-libc-dev 2.6.32-45 [841kB]  
Get:28 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libc6-dev 2.11.3-3 [2900kB]       
Get:29 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libpython2.6 2.6.6-8+b1 [1069kB]  
Get:30 http://ftp.us.debian.org squeeze/main zlib1g-dev 1:1.2.3.4.dfsg-3 [190kB]
Get:31 http://ftp.us.debian.org squeeze/main libssl-dev 0.9.8o-4squeeze12 [2307kB]
Get:32 http://ftp.us.debian.org squeeze/main manpages-dev 3.27-1 [1639kB]      
Get:33 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python-cheetah 2.4.2.1-1 [202kB]  
Get:34 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python2.6-dev 2.6.6-8+b1 [4861kB] 
Get:35 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python-dev 2.6.6-3+squeeze7 [916B]
Get:36 http://ftp.us.debian.org squeeze/main screen 4.0.3-14 [621kB]           
Get:37 http://ftp.us.debian.org squeeze/main unzip 6.0-4 [192kB]               
Get:38 http://ftp.us.debian.org squeeze/main par2 0.4-11 [115kB]               
Get:39 http://ftp.us.debian.org squeeze/main python-cherrypy 2.3.0-3 [246kB]   
Fetched 45.0MB in 55s (818kB/s)                                                
Extracting templates from packages: 100%
Preconfiguring packages ...
(Reading database ... 
dpkg: warning: files list file for package `ramlog' missing, assuming package has no files currently installed.

dpkg: warning: files list file for package `libparted0' missing, assuming package has no files currently installed.
(Reading database ... 19010 files and directories currently installed.)
Preparing to replace libc6-ppc64 2.11.2-2 (using .../libc6-ppc64_2.11.3-3_powerpc.deb) ...
Unpacking replacement libc6-ppc64 ...
Preparing to replace libc-bin 2.11.2-2 (using .../libc-bin_2.11.3-3_powerpc.deb) ...
Unpacking replacement libc-bin ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc-bin_2.11.3-3_powerpc.deb (--unpack):
 trying to overwrite '/etc/ld.so.conf.d/libc.conf', which is also in package wd-lib 01.03.02-67335
Processing triggers for man-db ...
Errors were encountered while processing:
 /var/cache/apt/archives/libc-bin_2.11.3-3_powerpc.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

En daar houdt mijn kennis op... Kan iemand uitleggen waar het fout gaat en wat een oplossing is?

edit:
Breaking: onze oosterburen lijden nu ook al aan hetzelfde euvel:
http://debianforum.de/forum/viewtopic.php?f=9&t=136096
verdammt noch mal

[Voor 1% gewijzigd door Lesser op 23-08-2012 10:05. Reden: toevoeging [edit]]

Anoniem: 298639

Odysseus253 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:32:
Een klein vraagje over de My Book Live; ik zie overal staan dat je van afstand de schijf kunt benaderen en je bestanden kunt openen. Maar kan ik ook op afstand bestanden op de schijf opslaan, en de bestanden die er op staan bewerken?
Ik vroeg me dit ook af. Ik heb WD gevraagd of ik buiten mijn lokale netwerk, via internet dus, de schijf als netwerkschijf in verkenner kan zien, maar kreeg daar een heel fuzzy antwoord op:
Het is mogeliljk om met een Windows computer, IPhone, iPod of iPad uw schijf te benaderen vanaf een andere lokatie dan vanuit thuis of kantoor.
Dit gebeurd door middel van een applicatie op de IPhone, iPod of iPad genaamd WD2go of via een beveiligde website www.WD2go.com.
Hier kunt u inloggen in uw eigen schijf en bij de data komen die u heeft geplaatst.
Dit kan alleen via een speciale map waar de data op gezet is.
U kunt dan uw data zien en benaderen, zoals u ook thuis of op kantoor gewend bent.
Het eerste deel gaf mij de indruk 'nee dat kan niet', maar ik ben thuis en op kantoor gewend mijn bestanden via windows explorer te benaderen. WD vindt het blijkbaar lastig om gewoon ja of nee te zeggen, want ze antwoorden niet meer. Kan iemand mij hier vertellen hoe het zit?

edit: Blijkbaar kan je de MBL alleen via internet als netwerkschijf in verkenner benaderen als je dat via VPN doet en daarvoor een feature pack installeert. Ziet er niet ingewikkeld uit, iemand ervaring ermee?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 298639 op 25-08-2012 01:39]

• Lesser

Lesser

of two evils

Je kunt je WD prima vanaf het net benaderen. Je kunt instellen welke rechten een gebruiker heeft: alleen lezen of ook schrijven (of zelfs uitvoeren/execute). Ik kan er bij via secure FTP en SSH zonder dat ik daarvoor wd2go of zo hoefde te installeren. Ik heb in mijn router daarvoor poorten 20-22 naar mijn WD ge-NAT. Wel even je root password wijzigen!! Dat doe je door in je terminal
code:
1
passwd
te tikken. Na het invoeren van je oude passwd en 2x je nieuwe is het password gewijzigd, al blijft in het configuratiescherm (http://mybooklive/UI/SSH) het standaard wachtwoord "welc0me" weergegeven worden. Succes!

[Voor 10% gewijzigd door Lesser op 25-08-2012 09:20]

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 10:06
heeft iemand ervaring met deze nas en daarop:
-sab
-Transmission
-sickbeard
-mysql (voor de raspbmc)

of is dit toch te veel van het goede?

Lesser schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:05:
code:
1
2
heleboel code

En daar houdt mijn kennis op... Kan iemand uitleggen waar het fout gaat en wat een oplossing is?
Waarschuwing: ik weet weinig van linux. Ik had dezelfde soort foutmeldingen, en heb toen meen ik libc6 of libc6-ppc64 verwijderd met apt-get remove en daarna apt-get -f install gedraaid. Maar ik weet het niet meer zeker!!! Noch waar ik het vond! (Heb mijn geschedenis vergeefs zitten doorploegen). Doe dit dus niet zonder vooraf zelf verder te zoeken. Misschien hier: http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=5&t=71511

Apropos: ik kan unrar niet installeren. unrar-free ook niet. En installeren vanuit een unstable snap ik niet; o.a. de functie deb wordt door putty/mylivebook niet herkend.

• Lesser

Lesser

of two evils

Thanks. Ik heb op meerdere plekken gelezen dat libc6 essentieel is voor een werkende powerpc processor en dat het dus niet zo'n geweldig idee is om die (tijdelijk) te deinstalleren. Ik lees vrolijk verder.

Anoniem: 298639

Lesser schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:17:
Je kunt je WD prima vanaf het net benaderen.
Tnx! Ik heb er een besteld.

Minpunten voor WD dat ik als mogelijke klant hier beter geholpen wordt dan door hun eigen support! GoT ftw.

• Lesser

Lesser

of two evils

Na een weekje of twee moet ik zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Vooral de combinatie WDL - Sony Bravia - Raspberry Pi pakt geweldig uit. De RPi is dankzij CEC met de afstandsbediening van de TV te bedienen en de WDL levert de content aan de RPi. De Sony-TV heeft zelf ook wel een mediaspeler, maar die herkent de helft van de formats niet en heeft lang niet zo'n gelikte interface als Openelec (XBMC).

Jammer is alleen dat ik nog steeds de dependency problemen (zie hierboven) niet opgelost heb. Ik knijp hem een beetje voor als ik moet gaan rebooten.

Zou een handmatige update van de firmware dit fixen? M.a.w. weet iemand of sabnzbd en Transmission nog geïnstalleerd zijn na een firmware update?

• Lieuwe15
Lesser schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:54:
Na een weekje of twee moet ik zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Vooral de combinatie WDL - Sony Bravia - Raspberry Pi pakt geweldig uit. De RPi is dankzij CEC met de afstandsbediening van de TV te bedienen en de WDL levert de content aan de RPi. De Sony-TV heeft zelf ook wel een mediaspeler, maar die herkent de helft van de formats niet en heeft lang niet zo'n gelikte interface als Openelec (XBMC).

Jammer is alleen dat ik nog steeds de dependency problemen (zie hierboven) niet opgelost heb. Ik knijp hem een beetje voor als ik moet gaan rebooten.

Zou een handmatige update van de firmware dit fixen? M.a.w. weet iemand of sabnzbd en Transmission nog geïnstalleerd zijn na een firmware update?
Reboot maakt niks uit. Ik heb die dependancy problemen ook en hij werkt gewoon prima.
Sabnzbd en Sick Beard heb ik aan de boot toegevoegd, dus die starten zodra de nas gestart word. Je bent wel alles kwijt als je firmware update doet. Alles behalve de shares map zal overschreven/verwijdert worden.

Sabnzbd kan prima meekomen met mijn huidige internet (1,4megabyte/s download), ben benieuwd wat hij doet als ik naar 50/50 glasvezel overga..

• Lesser

Lesser

of two evils

Hoe heb je sabnzbd dan geïnstalleerd gekregen? Sinds ik die depency probelemen heb kan ik niets meer installeren en die problemen startte juist toen ik sabnzbd packages installeerde. :?

• Lieuwe15
Ik heb alle packages gewoon geinstalleerd, dat wou hij nog wel doen alleen wel in een bepaalde volgorde:
Eerst nog wel je sources.list veranderen:
nano /etc/apt/sources.list
In dat bestand de bovenste regel: deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main
Veranderen naar: deb http://ftp.us.debian.org/debian/ squeeze main contrib non-free
Opslaan, afsluiten en apt-get update doen.
Anders vind hij bepaalde packages niet.
Dan gewoon onderstaande packages installeren een voor een (in deze volgorde heb ik het gedaan).
unzip
unrar
par2
screen
python-cherrypy
python-cheetah
python-dev

En dan de rest van het riedeltje doen.

Begin het bovenstaande anders even met een verse firmware (gewoon firmware updaten via de webinterface). Dan weet je zeker dat hij weer clean is.

[Voor 10% gewijzigd door Lieuwe15 op 30-08-2012 14:30]

• Lesser

Lesser

of two evils

Hmmm, nee, ik krijg er nu toch echt niets meer op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
MyBookLive:/etc# nano /etc/apt/sources.list
MyBookLive:/etc# apt-get update
Hit http://ftp.nl.debian.org squeeze Release.gpg
Hit http://ftp.nl.debian.org squeeze Release
Ign http://ftp.nl.debian.org squeeze/main Packages/DiffIndex
Get:1 http://ftp.nl.debian.org squeeze/contrib Packages [44.8kB]
Ign http://ftp.nl.debian.org squeeze/non-free Packages/DiffIndex
Hit http://ftp.nl.debian.org squeeze/main Packages
Hit http://ftp.nl.debian.org squeeze/non-free Packages
Fetched 44.8kB in 0s (66.0kB/s)
MyBookLive:/etc# apt-get install unzip
Building dependency tree       
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
The following packages have unmet dependencies:
  libc6-ppc64: Depends: libc6 (= 2.11.3-3) but 2.11.2-2 is to be installed
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution).
MyBookLive:/etc#

Ik zal vanavond eens eerst een firmware restore doen en dan jouw volgorde aanhouden.

Cheers

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 31-05 11:41
Iemand misschien ervaring met prestatie van dit apparaatje met:

Sabnzb of nzbget whichever is faster en dan dus ook de vraag hoe snel
Sickbeard met een grote collectie, en de vraag hoeveel impact dit heeft op de performance
En het downloaden en streamen naar 1 of zelfs 2 mediaplayers tegelijk

Zou ik erg op prijs stellen :-)

• Lieuwe15
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:44:
Iemand misschien ervaring met prestatie van dit apparaatje met:

Sabnzb of nzbget whichever is faster en dan dus ook de vraag hoe snel
Sickbeard met een grote collectie, en de vraag hoeveel impact dit heeft op de performance
En het downloaden en streamen naar 1 of zelfs 2 mediaplayers tegelijk

Zou ik erg op prijs stellen :-)
Zoals ik zei vreet sabnzbd niet zo heel veel resources en trekt hij met gemak mijn internetverbinding vol.
Mijn Sick-beard bevat 16 shows waarvan er 8 actief zijn. Geen enkel probleem. Sick beard zelf doet niet zoveel. 1x per uur kijken of een nieuwe serie er al is. En je zal merken dat de meeste series 's ochtends vroeg gedownload worden (dan zijn ze net gereleased).
Ik zal vanavond wel even een download aanzetten + uitpakken terwijl ik een serie episode aan het streamen ben naar mijn rasp pi (via NFS).
Uiteraard zal de performance wel wat achteruitgaan als hij aan het unrarren is, maar dat is niks meer dan logisch en bij iedere nas of pc zo.

Verder qua performance voldoet hij uitstekend.

• TWeaKLeGeND
'Helaas' is mijn internet verbinding ongeveer 10x zo snel als die van jou dus de sabnzb performance die ik zal krijgen kan je helaas niet testen, maar dan nog ben ik benieuwd naar of je tijdens het streamen last hebt van het unrarren, dat zal bij ons beiden tenslotte even snel gaan, en dan zou ik ook wel willen weten hoe snel dat gaat (hoe lang bijvoorbeeld een 1.5gb webdl episode duurt om uit te pakken), en of je download dan wel onder de 1.4mB/s uit komt tijdens dat uitpakken. (zo nee, dan zit er nog behoorlijk wat power in om boven die 1.4 uit te komen bij mij, zo ja, dan verwacht ik dat ik ook maar 1-2mb/s zal halen)

EDIT: Belachelijk hoe snel je gewend bent aan 120mbit, ik loop nu alweer te jammeren dat het soms veel te traag gaat.

[Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-08-2012 15:09]

• Lieuwe15
Binnenkort ga ik over naar 50/50 glasvezel dus ik ben zelf ook benieuwd ;).

Ok, ik heb even in mijn sabnzbd historie gekeken en ik zie het volgende:
Meerdere episodes achter elkaar 1-1.7gb gedownload en uitgepakt en hij doet over 1.5gb ong 3 minuten om het uit te pakken.
Bij de overige episodes staat nog gewoon de volle 1.4mb/s download gemiddeld.
Ik heb er nu even 2 episodes ingezet om te checken of tijdens het uitpakken hij inzakt.
Een 1080p film van 12gb deed hij 16 min over om uit te pakken.

Ik edit deze post als hij klaar is met downloaden (15min)

Hij wijkt niet van de 1.4mb/s af tijdens het uitpakken dus ziet er prima uit, vanavond even een grote film uit laten pakken tijdens serie of film kijken.

[Voor 12% gewijzigd door Lieuwe15 op 30-08-2012 15:35]

• TWeaKLeGeND
Bedankt voor de tests, voor de prijs durf ik niks te verwachten, maar wie weet is het toch een leuk apparaat voor een paar functies.

Haperen je streams tijdens uitpakken/downloaden en heeft streamen veel effect op de snelheid van het downloaden/uitpakken? (haperen is een probleem, snelheid van download etc die inzakt is 'pech gehad' maar geen probleem)

En laatste vraag zou zijn: Als je vanaf je pc een bestand naar binnen trekt of probeert te schrijven naar de schijf (op maximale wired speed dus) heeft het apparaat het daar dan te druk mee om nog netjes naar een ander systeem een 1080p te streamen. Indien dit mogelijk is en tijdens downloaden unrarren de stream ook nog goed blijft, dan is een trage download snelheid minder fijn, maar het product mijn inziens wel het aanschaffen waard voor gebruik dat ik ervoor in ogen zou hebben.

Als voorbeeld van deze situatie: stel dat ik nog even een film af aan het kijken ben maar wel snel de volgende wil hebben om in 1x door te kunnen kijken, download ik die heel snel via mijn pc maar zet ik als uitpak map de mediashare map van de wd live, en zal mijn pc ook al snel beginnen met uitpakken op maximale snelheid naar de share, als ik tijdens dat uitpakken ineens haperend beeld krijg op het einde van de vorige film is dat wel jammer.

Alvast bedankt voor dan maar weer voor de tests vanavond

[Voor 116% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-08-2012 15:37]

• Lieuwe15
Ik zal vanavond eens kijken :).

• Lesser

Lesser

of two evils

Hij beschikt namelijk over een Applied Micro APM82181 processor, die op 1GHz geklokt is, in combinatie met 256mb RAM.
Ik zou mijn verwachtingen niet al te hoog spannen...

• TWeaKLeGeND
Zoals ik zei, durft ik niet eens verwachtingen te hebben, maar is is fijn om te weten wat het apparaat dus allemaal nog wel aan kan zodat ik weet in welke scenario's het apparaat wel en niet gebruikt kan worden. Tot nu toe ben ik al positief verrast.

• Lieuwe15
Afspelen van een full hd film vanaf de NAS met xbmc op de raspberry pi (1080p, DTS) Werkt uiteraard perfect
Maar daarbij kun je gerust via samba een bestand van 12 gig kopieren met 37mb/s naar de nas toe zonder dat xbmc er last van heeft, geen stotteringen/haperingen. Zelfs skippen in de film gaat nog even goed als zonder het kopieren.

Nu nog even iets met de nas downloaden en uitpakken en streamen tegelijk, maar dat zie ik met vertrouwen tegemoet :*)

Via samba erheen kopieren en Sab downloaden geeft wel wat vertraging in het downloaden. Via samba kopieren gaat alsnog met 35mb/s. Maar daarnaast nog streamen via nfs heeft geen invloed op het streamen, dat gaat nog steeds zonder problemen.

[Voor 20% gewijzigd door Lieuwe15 op 30-08-2012 18:23]

• Lesser

Lesser

of two evils

Wauw! Ik ben aangenaam verrast. Als je de prijzen van de interne WD green HDD bekijkt, betekent het dat je echt maar heel weinig betaalt voor de NAS functionaliteit, terwijl het toch echt een braaf Linux PCtje blijkt. Leve de open-source!

• Lesser

Lesser

of two evils

Vanochtend de firmware geüpdate vanaf file om met een cleane install te kunnen beginnen. Je bent dan inderdaad de problemen met depencies kwijt, ssh is nog steeds geaktiveerd en ook de user database bestaat nog.
code:
1
2
3
4
5
6
MyBookLive:~# apt-get install unzip
***knip*****
WARNING: The following packages cannot be authenticated!
  unzip
Install these packages without verification [y/N]? n
E: Some packages could not be authenticated
Opgelost met
code:
1
MyBookLive:~# apt-get clean && apt-get autoclean && apt-get update
Daarna gaan alle packages goed tot aan python-dev:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
****knip****
Preconfiguring packages ...
(Reading database ... 
dpkg: warning: files list file for package `ramlog' missing, assuming package has no files currently installed.

dpkg: warning: files list file for package `libparted0' missing, assuming package has no files currently installed.
(Reading database ... 20000 files and directories currently installed.)
Preparing to replace libc6-ppc64 2.11.2-2 (using .../libc6-ppc64_2.11.3-3_powerpc.deb) ...
Unpacking replacement libc6-ppc64 ...
Preparing to replace libc-bin 2.11.2-2 (using .../libc-bin_2.11.3-3_powerpc.deb) ...
Unpacking replacement libc-bin ...
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/libc-bin_2.11.3-3_powerpc.deb (--unpack):
 trying to overwrite '/etc/ld.so.conf.d/libc.conf', which is also in package wd-lib 01.03.02-67335
Processing triggers for man-db ...
Errors were encountered while processing:
 /var/cache/apt/archives/libc-bin_2.11.3-3_powerpc.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
En dat was ongeveer waar ik gisteren ook was. Heeft werkelijk iemand sabnzbd geïnstalleerd gekregen in combinatie met de meest recente kernel?

edit:
Edit: Verrek zeg, ondanks de libc6 problemen lijkt het nu toch te werken. Ben alleen vergeten de juiste poort te forwarden, dus moet vanavond even kijken of het echt werkt.

[Voor 11% gewijzigd door Lesser op 31-08-2012 11:50. Reden: Toevoeging [edit]]

• Lieuwe15
Python-dev installeert waarsch niet goed, maar sabnzbd en de rest werken wel prima ;).

• Lesser

Lesser

of two evils

Heb je Transmission via dat featurepack van http://highlevelbits.free.fr geïnstalleerd of is daar ook een handleiding voor? Ik ben niet slim genoeg om het script dat Transmission installeert te kunnen begrijpen en zou heel graag wel willen weten wat er gebeurt.

• Lieuwe15
Normaal gesproken kun je die gewoon installeren met apt-get install transmission-daemon.
Maar dat werkt niet meer vanwege die dependencies..

• Lesser

Lesser

of two evils

Het wil nog steeds niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
MyBookLive:/opt/SABnzbd-0.7.3# python SABnzbd.py 0.0.0.0:8080
2012-09-01 02:30:03,007::INFO::[SABnzbd:1257] --------------------------------
2012-09-01 02:30:03,009::INFO::[SABnzbd:1258] SABnzbd.py-0.7.3 (rev=e24aedc6acf1e477887a115b9a423838bdb19172)
2012-09-01 02:30:03,010::INFO::[SABnzbd:1270] Platform = posix
2012-09-01 02:30:03,011::INFO::[SABnzbd:1271] Python-version = 2.5.2 (r252:60911, Jan 24 2010, 18:51:01) 
[GCC 4.3.2]
2012-09-01 02:30:03,013::INFO::[SABnzbd:1272] Arguments = SABnzbd.py 0.0.0.0:8080
2012-09-01 02:30:03,014::INFO::[SABnzbd:1285] Read INI file /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
2012-09-01 02:30:03,020::INFO::[__init__:919] Loading data for bookmarks.sab from /root/.sabnzbd/admin/bookmarks.sab
2012-09-01 02:30:03,023::INFO::[__init__:919] Loading data for rss_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/rss_data.sab
2012-09-01 02:30:03,026::INFO::[__init__:919] Loading data for totals9.sab from /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab
2012-09-01 02:30:03,027::INFO::[__init__:922] /root/.sabnzbd/admin/totals9.sab missing, trying old cache
2012-09-01 02:30:03,029::INFO::[__init__:925] /root/.sabnzbd/cache/totals9.sab missing
2012-09-01 02:30:03,112::INFO::[postproc:90] Loading postproc queue
2012-09-01 02:30:03,113::INFO::[__init__:919] Loading data for postproc1.sab from /root/.sabnzbd/admin/postproc1.sab
2012-09-01 02:30:03,139::INFO::[__init__:919] Loading data for queue9.sab from /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab
2012-09-01 02:30:03,146::INFO::[__init__:919] Loading data for watched_data.sab from /root/.sabnzbd/admin/watched_data.sab
2012-09-01 02:30:03,150::INFO::[downloader:208] Resuming
2012-09-01 02:30:03,152::INFO::[__init__:318] All processes started
2012-09-01 02:30:03,154::INFO::[SABnzbd:333] Web dir is /opt/SABnzbd-0.7.3/interfaces/Plush
2012-09-01 02:30:03,198::INFO::[SABnzbd:333] Web dir is /opt/SABnzbd-0.7.3/interfaces/Config
2012-09-01 02:30:03,262::INFO::[SABnzbd:467] _yenc module... NOT found!
2012-09-01 02:30:03,263::INFO::[SABnzbd:470] par2 binary... found (/usr/bin/par2)
2012-09-01 02:30:03,265::INFO::[SABnzbd:478] unrar binary... found (/usr/bin/unrar)
2012-09-01 02:30:03,266::INFO::[SABnzbd:483] unzip binary... found (/usr/bin/unzip)
2012-09-01 02:30:03,267::INFO::[SABnzbd:489] nice binary... found (/usr/bin/nice)
2012-09-01 02:30:03,269::INFO::[SABnzbd:493] ionice binary... found (/usr/bin/ionice)
2012-09-01 02:30:03,270::INFO::[SABnzbd:500] pyOpenSSL... NOT found - try apt-get install python-pyopenssl (SSL is optional)
2012-09-01 02:30:03,275::INFO::[SABnzbd:1468] Starting web-interface on 127.0.0.1:8080
2012-09-01 02:30:03,279::INFO::[_cplogging:55] [01/Sep/2012:02:30:03] ENGINE Bus STARTING
2012-09-01 02:30:03,299::INFO::[_cplogging:55] [01/Sep/2012:02:30:03] ENGINE Started monitor thread '_TimeoutMonitor'.
2012-09-01 02:30:03,505::INFO::[_cplogging:55] [01/Sep/2012:02:30:03] ENGINE Serving on 127.0.0.1:8080
2012-09-01 02:30:03,507::INFO::[_cplogging:55] [01/Sep/2012:02:30:03] ENGINE Bus STARTED
2012-09-01 02:30:03,509::INFO::[panic:247] Lauching browser with http://localhost:8080/sabnzbd
2012-09-01 02:30:03,512::INFO::[notifier:87] Sending registration to localhost:23053
2012-09-01 02:30:04,309::INFO::[SABnzbd:1537] Starting SABnzbd.py-0.7.3
2012-09-01 02:30:04,313::INFO::[dirscanner:265] Dirscanner starting up
2012-09-01 02:30:04,315::INFO::[urlgrabber:77] URLGrabber starting up

ik krijg echter een
Unable to connect Firefox can't establish a connection to the server at 192.168.1.47:8080.
Geen idee waar dat nou weer aan ligt. Misschien eerst firmware, dan transmission, dan sabnzbd....

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Starting web-interface on 127.0.0.1:8080
De webinterface is alleen te benaderen van de nas zelf.
Kijk eens in /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini of je dat kan veranderen naar 0.0.0.0:8080
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee