Het grote WD My Book Live topic

Pagina: 1
Acties:

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:59
Matched: password

Het grote WD My Book Live topic

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1W1I093R2g1B0I3t1Z1C/Schermafbeelding%202011-05-25%20om%2015.41.02.png

De Western Digital My Book Live is een netwerkschijf welke leverbaar is in 1, 2 en 3 TB uitvoeringen.
Volgens WD beschikt de MB Live over de volgende features:

* iTunes en UPnP AV / DLNA (TwonkyMedia) media-server
* User level Permissions
* E-mail notificaties
* FTP-server
* Apple Time Machine ondersteuning
* Remote access via een gratis versie van MioNet
* Foto's bekijken met de iOS WD Photo's app
* HTTP web interface

Dat zijn niet echt bijzondere features, waarom zou ik de MB Live dan willen?

Als je deze specificaties ziet is er inderdaad niet zoveel bijzonders aan.
Maar er zijn nog een aantal dingen die niet door WD vermeld worden.
De MB Live draait namelijk op een Debian Lenny distributie, en via een verborgen menu kan SSH aangezet worden. Dit betekend dat je er zelf software op kan installeren.
Bovendien is hij best wel tot wat in staat. Hij beschikt namelijk over een Applied Micro APM82181 processor, die op 1GHz geklokt is, in combinatie met 256mb RAM.

Daarnaast is hij ook leuk geprijsd:
pricewatch: Western Digital My Book Live 1TB
pricewatch: Western Digital My Book Live 2TB
pricewatch: Western Digital My Book Live 3TB

Bovendien maakt hij weinig geluid, geeft weinig warmte af, en ziet er ook nog eens netjes uit!
Én, in slaapmodus vebruikt hij maar 4 watt, en 10 watt als hij wakker is!

Klinkt goed! maar zijn er ook nog nadelen?

Helaas beschikt de MB Live niet over een USB poort (al zou je die misschien wel zelf in kunnen bouwen)
en is volgens WD de hardeschijf niet verwisselbaar (ook dit zou in theorie moeten kunnen)

Tweaks & Hacks

SSH
Om software te kunnen installeren en tweaks uit te voeren, moet eerst SSH aangezet worden.
Dit doe je door naar http://mybooklive/UI/ssh te gaan, en daar bij 'SSH Access' een vinkje bij Enable te zetten.

Via Putty (Windows) of Terminal (OSX) kun je door het IP adres van jouw MB Live in te voeren toegang tot je MB Live krijgen via SSH.
Gebruik als username 'root' en als password 'welc0me'.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/bebz7r.png

Feature Pack Manager
De simpelste manier om extra software op je MB Live te draaien, is door de Feature Pack Manager te installeren.

De Feature Pack Manager kan 2 gratis programma's voor je installeren. Na een eenmalige 'donatie' van €10 euro geeft de Feature Pack Manager de beschikking over nog eens 5 packages.
De Feature Pack bevat de volgende packages:

[Gratis] Transmission (aanrader!):
Transmission is een torrentcliënt met een zeer gelikte webinterface.

[Gratis] AccessBook:
Hiermee kan je alle media op je MB Live beheren

[Registratie] ABSkins:
Extra skins voor AccessBook

[Registratie] MP3 Audio:
Plugin voor AccessBook waarmee je de muziek op je MB Live over het internet kunt beluisteren

[Registratie] Cinedb:
Helpt je om thumbnails en beschrijvingen voor video's op je MB Live in te stellen.

[Registratie] NZBGet + webinterface:
Usenetcliënt

[Registratie] OpenVPN:
Hiermee kan je over internet verbinding maken met je MB Live. Je kan zelfs je 'eigen' internetverbinding gebruiken.

Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je de Feature Pack Manager installeert.

SABnzbd
SABnzbd is een mooi alternatief op NZBGET. Allereerst omdat het gratis is, het werkt makkelijker en de interface is een heel stuk netter. De stap voor stap installatiebeschrijving is hier te vinden.

Links
Western Digital productpagina

CNET review
SmallNetBuilder review
WeGotServed review

FeaturePack Manager
Tweaks van MyBookWorld

[ Voor 4% gewijzigd door Extreme smell op 10-06-2012 15:59 . Reden: SABnzbd handleiding bijgevoegd ]

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57
Extreme smell schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:26:
De Feature Pack valt wel te installeren. Ik zit zelf alleen met het probleem dat zowel transmission als SABnzbd aangeven dat mijn schijf vol is, terwijl deze maar voor 15% gevuld is :? Ik weet niet of dat door deze firmware komt of dat het een ander probleem is.

En ik kan ook al niet meer in mijn dashboard. Hij blijft in het login scherm hangen.
Las dat ze bezig waren met een update, maar hoe moet ik updaten als ik niet eens in mijn dashboard kan?
Zodra ik het weer werkend heb kan ik eindelijk de screenshots maken voor de installatie van SABnzbd ;)

Edit: Heb maar een RMA aangevraagd. Dit word niks meer :N
Same here. Krijg continue dat 't owner-password invalid is, en niet meer kan inloggen.
Fijn hoor! Gelukkig kan ik nog wel aan de gegevens via de in windows aangemaakte netwerkschijf.. :-S

• dnhelle
dnhelle schreef op zondag 25 maart 2012 @ 20:47:
[...]

Same here. Krijg continue dat 't owner-password invalid is, en niet meer kan inloggen.
Fijn hoor! Gelukkig kan ik nog wel aan de gegevens via de in windows aangemaakte netwerkschijf.. :-S
Na een paar maanden ergernis de oplossing gezocht en gevonden.
Eerst uiteraard mn data gebackupped, en daarna de reset button voor 10sec ingehouden en gereleased. Dit reset het wachtwoord naar de basic 'root' / 'welc0me' entry. Daarna een powercycle uitgevoerd waardoor hij zijn IP-instellingen verliest.

Door middel van de WD Quick view de dynamische IP-instellingen opgezocht en voila: 192.168.1.xx/UI geeft opeens direct toegang tot de beheermodule!

Daarna heb ik het stappenplan (url) via de support-pagina van WD de meest actuele firmware gedownload, en manueel geupload via de 'settings', 'update', 'select file' methode. Na ca. 5 minuten reboot 't device en krijg je een 'site not found'. Een enkele F5 zorgt voor een vernieuwde toegang tot 't dashboard.

Resultaat:
- update naar 'MyBookLive 02.11.09-053', wat alle issues vwb. inlog voorkomt. 8)
- alle users zijn aanwezig gebleven. 8)
- Firmware upgrade vraagt automatisch om nieuw Owner-password (zonder oud-wachtwoord te vragen) 8)
- Last but not least: alle data is nog aanwezig 8)

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Je kunt je WD prima vanaf het net benaderen. Je kunt instellen welke rechten een gebruiker heeft: alleen lezen of ook schrijven (of zelfs uitvoeren/execute). Ik kan er bij via secure FTP en SSH zonder dat ik daarvoor wd2go of zo hoefde te installeren. Ik heb in mijn router daarvoor poorten 20-22 naar mijn WD ge-NAT. Wel even je root password wijzigen!! Dat doe je door in je terminal
code:
1
passwd
te tikken. Na het invoeren van je oude passwd en 2x je nieuwe is het password gewijzigd, al blijft in het configuratiescherm (http://mybooklive/UI/SSH) het standaard wachtwoord "welc0me" weergegeven worden. Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Lesser op 25-08-2012 09:20 ]

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:33
erwin.heukels schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:54:
Was vanochtend lekker vroeg op dus met beetje prutsen werkt SABnzbd nu als een zonnetje.

Ook ik liep tegen alle fouten met host-name, en ontbrekende packages aan, maar met alle hulp hier weer prima gelukt. Ook stond nog standaard ingesteld dat er ergens in een te kleine folder gedownload werd. deze folder kun je via 'settings' in de webinterface prima wijzigen. paar keer op '..' klikken en dan naar 'shares' en 'Public' of je eigengemaakte shares gaan en daar een folder 'downloads' aanmaken met een complete en incomplete subfolder. Op die manier kun je dan ook met je iPad WD2Go app bij je gedownloade bestanden.

@lieuwe15: je schrijft dat je ingesteld hebt dat bij reboot automatisch gestart wordt. Wat is de 'tovertruuk' daarvoor?

En heb je voor SickBeard ook zo'n handige step-by-step instructie?
Ik zal vanavond thuis wel even het scriptje hier plakken om beide automagisch te laten starten.
Vanaf hier kan ik er niet bijkomen (SSH is hier geblokkeerd in de firewall).

Edit:
Het was toch nog mogelijk om erbij te komen.

Voor beide startup scripts geld dat ze in /etc/init.d moeten komen en uitvoerbaar zijn (chmod +x /path/to/script.sh)
Uiteraard moet je ook de scripts even aanpassen aan jou smaak (sabnzbd pad, sick beard pad, usernames, passwords, ports, api-key, enz)

Sabnzbd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh

case "$1" in
start)
  echo "Starting SABnzbd."
  /usr/bin/sudo -u root -H /opt/SABnzbd/SABnzbd.py -d -f /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
;;
stop)
  echo "Shutting down SABnzbd."
  /usr/bin/wget -q --delete-after "http://IP:POORT/sabnzbd/api?mode=shutdown&ma_username=USER&ma_password=PASS&apikey=APIKEY"
;;
*)
  echo "Usage: $0 {start|stop}"
  exit 1
esac

exit 0

Sick Beard:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
#! /bin/sh

# Author: daemox
# Basis: Parts of the script based on and inspired by work from
#       tret (sabnzbd.org), beckstown (xbmc.org),
#       and midgetspy (sickbeard.com).
# Fixes: Alek (ainer.org), James (ainer.org), Tophicles (ainer.org),
#       croontje (sickbeard.com)
# Contact: http://www.ainer.org
# Version: 3.1

### BEGIN INIT INFO
# Provides:          sickbeard
# Required-Start:    $local_fs $network $remote_fs
# Required-Stop:     $local_fs $network $remote_fs
# Should-Start:      $NetworkManager
# Should-Stop:       $NetworkManager
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts and stops sick beard
# Description:       Sick Beard is an Usenet PVR. For more information see:
#           http://www.sickbeard.com
### END INIT INFO

#Required -- Must Be Changed!
USER="root" #Set Linux Mint, Ubuntu, or Debian user name here.

#Required -- Defaults Provided (only change if you know you need to).
HOST="IP" #Set Sick Beard address here.
PORT="POORT" #Set Sick Beard port here.

#Optional -- Unneeded unless you have added a user name and password to Sick Beard.
SBUSR="USER" #Set Sick Beard user name (if you use one) here.
SBPWD="PASS" #Set Sick Beard password (if you use one) here.

#Script -- No changes needed below.
case "$1" in
start)
#Start Sick Beard and send all messages to /dev/null.
cd /root/.sickbeard
echo "Starting Sick Beard"
sudo -u $USER -EH nohup python /root/.sickbeard/SickBeard.py -q > /dev/null 2>&1 &
;;
stop)
#Shutdown Sick Beard and delete the index.html files that wget generates.
echo "Stopping Sick Beard"
wget -q --user=$SBUSR --password=$SBPWD "http://$HOST:$PORT/home/shutdown/" --delete-after
sleep 6s
;;
*)
exit 1
esac

exit 0

[ Voor 54% gewijzigd door Lieuwe15 op 17-09-2012 11:10 ]

• dnhelle
DonDee schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:49:
weet iemand dit..

Beschrijving:My Book Live-firmware:
Versie:MyBookLive 02.32.06-006 : Core F/W
Laatste update:Thu Oct 11 01:06:13 2012

beste om te updaten of zo te laten?

iemand ervaring ?
Ik zit intussen op:

code:
1
2
3
Description:My Book Live Firmware
Version:MyBookLive 02.32.05-046 : Core F/W
Last Update:Sun 06 Jan 2013 01:06:10 PM CET

Weet wel dat er een tweetal firmwares achter elkaar zijn uitgerold om de prestatie & snelheid van de UI-dashboard te verbeteren, met succes. Tevens zijn er wat issues geweest rondom owner-account & password resets, waardoor access tot je Mybook-UI niet mogelijk was.

Dus of je moet upgraden, your choice. Sla anders eens de changelogs er op na?

• TrsvK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09-2025
Lieuwe15 schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:12:
[...]

Ik zal vanavond thuis wel even het scriptje hier plakken om beide automagisch te laten starten.
Vanaf hier kan ik er niet bijkomen (SSH is hier geblokkeerd in de firewall).

Edit:
Het was toch nog mogelijk om erbij te komen.

Voor beide startup scripts geld dat ze in /etc/init.d moeten komen en uitvoerbaar zijn (chmod +x /path/to/script.sh)
Uiteraard moet je ook de scripts even aanpassen aan jou smaak (sabnzbd pad, sick beard pad, usernames, passwords, ports, api-key, enz)

Sabnzbd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh

case "$1" in
start)
  echo "Starting SABnzbd."
  /usr/bin/sudo -u root -H /opt/SABnzbd/SABnzbd.py -d -f /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
;;
stop)
  echo "Shutting down SABnzbd."
  /usr/bin/wget -q --delete-after "http://IP:POORT/sabnzbd/api?mode=shutdown&ma_username=USER&ma_password=PASS&apikey=APIKEY"
;;
*)
  exit 1
esac

exit 0

Sick Beard:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
#! /bin/sh

# Author: daemox
# Basis: Parts of the script based on and inspired by work from
#       tret (sabnzbd.org), beckstown (xbmc.org),
#       and midgetspy (sickbeard.com).
# Fixes: Alek (ainer.org), James (ainer.org), Tophicles (ainer.org),
#       croontje (sickbeard.com)
# Contact: http://www.ainer.org
# Version: 3.1

### BEGIN INIT INFO
# Provides:          sickbeard
# Required-Start:    $local_fs $network $remote_fs
# Required-Stop:     $local_fs $network $remote_fs
# Should-Start:      $NetworkManager
# Should-Stop:       $NetworkManager
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: starts and stops sick beard
# Description:       Sick Beard is an Usenet PVR. For more information see:
#           http://www.sickbeard.com
### END INIT INFO

#Required -- Must Be Changed!
USER="root" #Set Linux Mint, Ubuntu, or Debian user name here.

#Required -- Defaults Provided (only change if you know you need to).
HOST="IP" #Set Sick Beard address here.
PORT="POORT" #Set Sick Beard port here.

#Optional -- Unneeded unless you have added a user name and password to Sick Beard.
SBUSR="USER" #Set Sick Beard user name (if you use one) here.
SBPWD="PASS" #Set Sick Beard password (if you use one) here.

#Script -- No changes needed below.
case "$1" in
start)
#Start Sick Beard and send all messages to /dev/null.
cd /root/.sickbeard
echo "Starting Sick Beard"
sudo -u $USER -EH nohup python /root/.sickbeard/SickBeard.py -q > /dev/null 2>&1 &
;;
stop)
#Shutdown Sick Beard and delete the index.html files that wget generates.
echo "Stopping Sick Beard"
wget -q --user=$SBUSR --password=$SBPWD "http://$HOST:$PORT/home/shutdown/" --delete-after
sleep 6s
;;
*)
exit 1
esac

exit 0
Ik heb de init.d map gevonden maar weet niet zo goed wat ik daarna moet doen. Zou je alsjeblieft iets meer stapsgewijze info kunnen geven over hoe ik dit script uitvoerbaar kan maken en wat de naam van dit script moet zijn. (ik ga ervan uit dat ik een nieuw bestand moet aanmaken?)

groet,

Tim

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-12-2025
Thanks voor info
dnhelle schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:
[...]

Ik zit intussen op:

code:
1
2
3
Description:My Book Live Firmware
Version:MyBookLive 02.32.05-046 : Core F/W
Last Update:Sun 06 Jan 2013 01:06:10 PM CET

Weet wel dat er een tweetal firmwares achter elkaar zijn uitgerold om de prestatie & snelheid van de UI-dashboard te verbeteren, met succes. Tevens zijn er wat issues geweest rondom owner-account & password resets, waardoor access tot je Mybook-UI niet mogelijk was.

Dus of je moet upgraden, your choice. Sla anders eens de changelogs er op na?

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:26
Ik heb sinds kort ook een WD Mybook Live (3TB) MyBookLive 02.41.05-034 : Core F/W. Ik gebruik hem als datacontainer. Ik ben tegen enkele zaken aangelopen

1. Ik zou graag downloads (van binaries) of CD-rips rechtstreeks op de NAS laten landen. Nu moet ik altijd een extra kopieerslag naar de NAS doen. Ik kan in Grabit en EAC wel de NAS als folder instellen, maar dat blijkt niet te werken (krijg foutmeldingen). Kan dit uberhaupt niet?

2. Ik heb een extra gebruiker aangemaakt waar ik een password aan wil hangen. Maar als ik dat probeer in te stellen wordt afgedwongen dat ik het windows password gebruik (schijnt netwerk functionaliteit te zijn). Er wordt verwezen naar een issue-nummer in de knowledgebase van WD, maar dat klopt niet. Thuis hebben we geen password op de PC. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om data te beschermen?

3. Ik gebruik de Nas om te streamen via android (bubble upnp) met USB OTG kabel naar een externe
DAC. Dat werkt op zich goed, maar ik ben niet weg van de userinterface van Twonky (versie 5.1.9):
- Ik vind de navigatie niet handig.
- Twonky leest maar een beperkt aantal karakters van de filename en breekt de rest af, waardoor ik vaak essentiële informatie mis. Ik heb geprobeerd landscape in plaats van portrait in te stellen, maar kennelijk wordt dat niet ondersteund
- Ik kan niet zoeken/sorteren op kwaliteit van de muziekbestanden. Zo wordt de bitrate van MP3's niet aangegeven. Verder zou ik graag flac bestanden tussen mijn MP3's vinden, maar dat gaat niet.

Ik zag dat het mogelijk is Twonky te upgraden, maar dat is niet eenvoudig en ik zie risico's en het kost je nog licentiekosten ook! Ik zag ook iets over een WD DLNA server. Ik heb de juiste firmware versie, maar is dit een alternatief voor Twonky voor wat ik nodig heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Poecillia op 16-04-2013 23:25 ]

• dnhelle
Nondeju.. Alweer slaat mijn MyBook Live vast op mijn owner password.
Wat blijkt? Na verloop van tijd vind'ie speciale tekens niet meer leuk en vindt hij het een invalid owner password. Aangezien mijn shares wel benaderbaar zijn, sabnzb gewoon draait en dergelijke, ligt 't aan de UI.

Even wat gezocht en ben nu met deze solution bezig:
- Via Putty inloggen (username: root, password: welc0me)
- "cd /usr/local/sbin" (zonder quotes)
- "sh factoryRestore.sh noreformat"
- 10 minuten geduld
- "reboot" (zonder quotes)
- Na 2/3 minuten start de MBL weer op en ga je naar het bekende IP-adres.
Dit zorgt ervoor dat het dashboard wordt teruggezet in default mode zonder dat je data kwijt raakt.
Via gebruikers / admin update password kun je het password resetten.

Let op! Gebruik geen speciale tekens dus :-)

• dnhelle
Tweede update: gelijk van de reboot gebruik gemaakt om de update (MyBookLive 02.42.02-012 : Core F/W) te installeren. Na installatie wil je natuurlijk weer alles aan de gang krijgen. Wat blijkt: de featurepack manager wordt mooi gedeinstalleerd. Hoezee WD!

--------------
Update tussendoor: warning! Ik had eerst een eigen share aangemaakt die alleen intern bereikbaar was. Na bovenstaande update ben ik de share kwijt, maar zie in het bestandsoverzicht nog wel alle files & folders. Ik ga even kijken hoe ik dit ga fixen..
Update: Ik ga eerst 400GB naar een toegankelijke share kopieren via "cp -r /shares/sharenaam/* /shares/Public
Daarna ga ik proberen via de WD UI wederom de bestaande sharenaam aan te maken, wellicht wil ie dan wel weer de database van files koppelen en repareren.

--------------
Even ffuuuuu... maar dan weer verder. Allereerst de featurepackmanager terug erop.
Ga naar http://ipadresMBL/UI/ssh
Enable daar ssh
Open putty en maak verbinding met je mybook.
Kopieer de volgende regel (zonder quotes)
"cd /root;wget -q http://highlevelbits.free...staller/fpkmgr_install.sh -O /root/fpkmgr_install.sh;sh /root/fpkmgr_install.sh"
Ga naar http://ipadresMBL/fpkmgr/
Login met welc0me / of je owner password
Verander het wachtwoord (via security)
Installeer de gewenste packs (via featurepacks / get URL).

SABnzb ga ik ook proberen aan de slag te krijgen, dadelijk post nr 3.

[ Voor 24% gewijzigd door dnhelle op 04-06-2013 18:56 ]

• dnhelle
@dirk let us know! Aanrader: eerst firmware installeren, dan auto-update uit en let op de tips rondom speciale tekens in je owner-password. Daarna kun je naar hartelust tweaken..

• Dirk van Bergen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-12-2023
dnhelle schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:34:
@dirk let us know! Aanrader: eerst firmware installeren, dan auto-update uit en let op de tips rondom speciale tekens in je owner-password. Daarna kun je naar hartelust tweaken..
Bij deze!

Eerst een disclaimer: Ik kan echt niks met Linux command-line uit mijn hoofd :) Alles wat ik heb ingevoerd is copy/paste van fora :)

Stap 0) Heb inderdaad de firmware als eerste geupdate. Daar vroeg ie al om bij het eerst inloggen op de web interface, dus maar gewoon gedaan. SSH aangezet en PuTTY + WinSCP geinstalleerd.

Daarna de handleiding voor het installeren van SABnzb gevolgd. Dit werkte totaal niet. Jammer dat die post niet up-to-date is gehouden. Follow-up posts met diverse antwoorden en links naar andere fora zijn wel in dit topic te vinden. Uiteindelijk wel alles geinstalleerd gekregen, maar helaas na het opstarten kon ik nog niet naar het goede adres via een browser. Uiteindelijk maar een andere handleiding gebruikt (https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=16&t=8922 + 1e antwoord in thread) en dat werkte allemaal wel. Paar target directories aangepast om het in /shares/ te laten komen. Enige probleem is dat het een verouderde versie geinstalleerd heeft en ik geen idee heb hoe het te updaten :) Maar het werkt ...

Torrent-client via de FeaturePack Manager geinstalleerd, maar nog niet gebruikt.

XBMC gebruikt de MyBook als netwerk share. Gebruik dus niet de Twonky-server of de uPnP service. Werkt als een trein :)

Ben er erg blij mee tot nu toe in ieder geval! Volgende stap is toegang van buiten mijn netwerk regelen zodat ik remote een nzb'tje kan droppen en tv aan kan zetten als ik thuis kom :)

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-04 23:11
Xepos schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Doe je met windows inloggen? Dan moet je wel controleren of het domein juist is.
En als het niet klopt dan moet je voor gebruikersnaam even Mybooklive\ zetten.
Ja ik log in in Windows 7 64bit, en bij domain staat al Mybooklive, dus dat zou moeten kloppen. Mijn username voor de MBL is gewoon Richard (full name is 'System Administrator') en is overigens de enige user (en dus admin). Het password heb ik geupdate onder 'Users' in het dashboard.

Ik heb net overigens ook even een nieuwe user aangemaakt, en daarbij ook een eigen share. Echter, het werkt nog steeds niet, en als ik bijvoorbeeld rechts klik op de Private folder, duurt het zo'n 30 seconden voor er iets gebeurt. Vrij raar dat deze functie niet werkt terwijl het allemaal heel simpel op te zetten is.

• Richard P
Mijzelf schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:05:
Ik heb ergens gelezen dat je de nas in een 'thuisnetwerk' op moet nemen. Ben de exacte term vergeten, en heb hier geen Windows systeem.
Bedoel je misschien de Homegroup? Heb ik geprobeerd maar krijg ik niet voor elkaar. Raar dat de schijf gewoon prima werkt, maar zodra je een private share aanmaakt werkt dat allemaal niet. Rechter muisknop op de private folder resulteert in 30 seconden lang het 'zandlopertje' voordat er beweging in komt, en dan kan ik alsnog niet inloggen met het password dat ik ingesteld heb in het Dashboard.

Hopeloos weer dit, na veel googelen blijkt dat er enorm veel mensen met dit probleem zitten, terwijl niemand een oplossing heeft. Maar eens naar de support afdeling van WD dan.

EDIT: o ja, via de WD2Go app kan ik wel gewoon zonder probleem in de Private folder... Er zit dus een blokkade in de PC zelf lijkt me.

EDIT2: ik heb de private share nu weten te mappen als drive P:, waarschijnlijk door te registeren voor remote access via het dashboard (had ik nog niet gedaan). Het gekke is nu dat ik de networkdrive wel zie in Windows Explorer, maar dat 'ie dezelfde gebruikte en beschikbare ruimte heeft als m'n systeemschijf (SSD). Toegang en rechts klikken zijn nog steeds oerlangzaam.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/23ljsko.png

EDIT3: na het resetten van de PC is de private folder weer onbeschikbaar..

[ Voor 27% gewijzigd door Richard P op 16-08-2013 22:07 ]

• Richard P
dnhelle schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:30:
Grote kans vanwege een verschil in domein/werkgroep tussen je pc en ingesteld op je mbl.
Beiden zitten gewoon op WORKGROUP. Password en gebruikersnaam zijn identiek op de MBL en de PC om eventueel automatisch inloggen te versoepelen.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57
Mijn livebook werkte prima tot vandaag. Om onverklaarbare reden was hij niet meer te benaderen op wat voor manier dan ook. Ondanks dat het groene lampje branden. Ik heb hem uitgezet en weer aangezet en daarna was hij weer benaderbaar. Echter ik kan niet meer via terminal op de livebook komen.
SSH staat (nog) aan maar het wachtwoord wordt niet herkend. Het standaard wachwoord pakt hij niet maar ook het wachtwoord niet wat ik had ingesteld.
daarop besloten toch maar de firmware update uit te voeren. DIt ging goed en alles werkt maar ik kom nog steeds niet via SSH op de livebook. Ik kan inloggen en dan moet ik het password opgeven maar welke ik ook probeer hij denied elke keer. Dus ook na de firmware update werkt het standaard wachtwoord welc0me niet. Iemand enig idee hoe ik dit weer voor elkaar krijg? Dan kan ik sabnzbd en sickbeard weer installeren.

UPATE

Ik ben er achter, en het ligt duidelijk aan het ontbreken van linux kennis bij mij _/-\o_

Ik tikte in: ssh ipadres.van.mijn.livebook
dat lukt en toen vroeg hij om een password, maar geen van passwords werd geaccepteerd.

Maar je moet intikken: ssh root@ipadres.van.mijn.livebook 8)7

Goed nu weer proberen sabnzbd en sickbeard te installeren. Als het allemaal gelukt is zal ik een how to maken.

[ Voor 20% gewijzigd door chippie777 op 08-09-2013 09:45 ]

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vraag van een redelijke linux leek. Hoe kan ik het standaard ssh password wijzigen?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57
pafdaddy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:02:
Vraag van een redelijke linux leek. Hoe kan ik het standaard ssh password wijzigen?
FF zoeken op "password" in dit topic en je had het zelf gevonden.

Onderaan deze pagina staat het :)

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Inderdaad een andere pagina indeling waardoor het niet op de aangegeven pagina stond. Ik had gezocht op password i.p.v. passwd. en browsend door de posts kon ik het niet vinden. Maar het is gelukt.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-04 15:38
Firmware Version 02.43.03 – 022

Resolved compatibility issue with Time Machine in OSx Mavericks 10.9.x
Resolved issue of inaccessible shares in Windows 8 for accounts that do not have a password set
Zeker gezien mijn ervaringen met updaten van dit apparaat zou ik niemand aanraden te up-daten als je geen last hebt van deze problemen. (En al helemaal niet als je veel "sabcouchbeard"-scripts hebt draaien)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:38
Ik heb een probleem,

het dashboard van mijn livebook werkt niet. Ik kan in het inlogscherm komen,
- als ik een fout wachtwoord typ refresht ie en zegt ie "password incorrect"
- als ik mijn goede wachtwoord intyp refresht ie ook, en zegt ie niets.

Hoe in hemelsnaam kom ik mijn dash in?? Ik heb meerdere browsers geprobeerd (ie, firefox, chrome) en ook de ip benadering en de naam benadering in de adresbalk... Ik weet het ff niet meer...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1