Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ah zie het nuVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:42:
Impulzer zegt zelf dit:
Interne opslag: 62 MB gebruikt, 1,1 GB vrij

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Verwijderd
Gebruikt de sensation (of welke telefoon dan ook) ook data (dus 3G Verbinding als je navigatie gebruikt)?
en zo ja, hoeveel ongeveer?
Als iedereen het nou gewoon (user)data / eMMC begint te noemen, zijn we direct van het hele gedoe aflordMocro schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:59:
[...]
RAM is gewoon het werkgeheugen en met intern geheugen bedoel ik gewoon de interne opslag. Extern geheugen/opslag is gewoon de SDkaart die je eruit kunt halen. ROM is weer heel wat anders.
Ik ben overigens benieuwd ook hoeveel eMMC er in totaal inzit (system + userdata + cache). Ik gok om en nabij de 2GB. Sense3 is natuurlijk ook wel.. huge.
Betreft RAM vrij na boot, vergeet niet dat alles bovenop een Dalvik VM draait. Daar wordt sowieso al circa. 32M per applicatie gereserveerd, dus ook core applicaties van Android zelf. (acore, phone, etc.)
Verder neemt de kernel zelf + dalvik VM zelf ook geheugen in beslag. Dat ga je dus nooit terugzien, maar dat is op elke Android telefoon zo.
(Op een HTC Desire zie je ook geen 576M vrij na een eerste boot, dan zie je iets van max ~480M na aftrek van bovengenoemde core services, zonder user applicaties dus)
[ Voor 31% gewijzigd door IEF op 26-05-2011 08:47 ]
Positieve punten die ik heb begrepen uit dit topic:
Sensation:
+ Mooiere vormgeving qua "buitenkant"
+ Hogere resolutie (voordeel? bepaalde aplicaties die niet optimaal werken)
+ Sens 3.0
+ Goede support van HTC
SGII:
+ Mooiere kleuren weergave
+ Vloeiender scrollen met webbrowsing
+ Sneller laden van websites
+ Snellere resultaten in cpc test
+ Meer RAM
+ Bootloader niet gelocked zoals bij Sensation (schijnt verandering in te komen?)
Ik wil mijn telefoon niet overclocken, maar wel custom roms gebruiken...
Al met al ben ik er nog niet uit welke het gaat worden.
PSN: Mondaatje
4GB zit er in totaal in, 1GB is echter maar bereikbaar voor de gebruiker.IEF schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:44:
[...]
Als iedereen het nou gewoon (user)data / eMMC begint te noemen, zijn we direct van het hele gedoe af
Ik ben overigens benieuwd ook hoeveel eMMC er in totaal inzit (system + userdata + cache). Ik gok om en nabij de 2GB. Sense3 is natuurlijk ook wel.. huge.
(...)
Bron: HTC Sensation offers just 1GB of 4GB ROM to users
[ Voor 5% gewijzigd door FabianNL op 26-05-2011 09:20 ]
Ik had (heb) een beetje dezelfde twijfel / overweging als jij.Monda schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:01:
Ik heb de Sensation al even geleden besteld, omdat ik eigenlijk altijd HTC heb gehad, maar begin toch ook wel te twijfelen (SGII).
Positieve punten die ik heb begrepen uit dit topic:
Sensation:
+ Mooiere vormgeving qua "buitenkant"
+ Hogere resolutie (voordeel? bepaalde aplicaties die niet optimaal werken)
+ Sens 3.0
+ Goede support van HTC
SGII:
+ Mooiere kleuren weergave
+ Vloeiender scrollen met webbrowsing
+ Sneller laden van websites
+ Snellere resultaten in cpc test
+ Meer RAM
+ Bootloader niet gelocked zoals bij Sensation (schijnt verandering in te komen?)
Ik wil mijn telefoon niet overclocken, maar wel custom roms gebruiken...
Ben al jaren HTC fan, met name vanwege de snelle ontwikkeling / goede support / redelijke update policy...
Toch is daar bij mij in 2010 verandering in gekomen...
Het grootste bezwaar vind ik dat HTC te lang doorgaat met soortgelijke toestellen...bijna hetzelfde uiterlijk...bijna dezelfde specificaties...met regelmaat de laatste tijd toch problemen met klepjes of behuizing...
Nu met de komst van de Sensation had ik de hoop dat we die periode af konden sluiten en dat HTC inziet dat je met echt nieuwe dingen moet komen en niet constant moet doorborduren op het oude succes.
Volgens mij is dat nu ook gedaan...goede specificaties / redelijk uiterlijk (achterkant) maar goed dat is persoonlijk / nieuwe processor...etc.
Toch zijn er nog steeds dezelfde "zwakke" kanten...
Meer batterij problemen dan anderen (te snel leeg)
Zwakke camera
Zwak geluid
en gebruik van SLCD schermen wegens een te kort aan Amoled, of andere reden.
Met de Sensation zijn hoop ik de meeste zwakke plekken eruit gehaald. Ik hoop op beter geluid / betere camera en een goede batterij duur (voor smartphone begrippen).
Toch heb ik voor de Samsung Galaxy SII gekozen...met name door het enorme succes van zijn voorganger en vanwege het scherm. ook vind ik dat Samsung HTC behoorlijk aan het inhalen is met "voorop" lopen.
Natuurlijk zijn er aan de SII ook nadelen (lees maar het forum over deze telefoon) maar ik wil altijd graag meegaan met de ontwikkelingen. De SII is razend snel...heeft een prachtig scherm...en zit er in mijn ogen goed uit. Voor mij gaf Super Amoled Plus de doorslag en de vormgeving.
Ik heb zelf de Sensation niet, maar ik zal hem binnenkort ongetwijfeld in mijn handen hebben.
Ik hoop van harte dat de Sensation kopers minstens net zo tevreden zijn over hun toestel als ik over de mijne.
Had ik toch graag de Sensation gehad...? Ja eigenlijk wel...ik vond de keuze ook lastig...
Mocht dalijk blijken dat iedereen helemaal super tevreden is met de Sensation, dan kan ik altijd nog overstappen...
Succes met de keuze!!
Echt een foute keuze kun je volgens mij niet maken....
Verwijderd
De phone ligt echt comfortabel in de hand en mede door het gewicht en z'n alu afwerking voelt het echt ontzettend degelijk aan! Ik kan met één hand de meeste dingen uitvoeren op een prettige manier. Ook het feit dat het toestel eigenlijk vrij groot is valt niet zo snel op door de afgeronde hoeken. Natuurlijk wanneer je hem naast een andere phone houdt valt het op, maar in de hand... ik vind 'm niet zo groot als dat ik de DHD in de winkel vond. Verder ziet de Sensation er gewoon zo goed uit, ongelooflijk. Dat gevoel had ik absoluut niet bij de SII, wat tevens ook een leuke phone is hoor. De achterkant van de Sensation is toch wel een 3-color, want de bovenste laag komt over als donker grijs, het midden als zwart en de onderkant als donkergrijs/zwart. Eerst vond ik dat wel jammer, maar vind het nu toch wel erg mooi. En ach... hoe vaak zie je nou de achterkant als we eerlijk zijn?
Ik heb alle forums ook redelijk goed gevolgd en ook de zeer kritische filmpjes van Sam gekeken, maar de judders die hij ondervond zijn soms terecht zoals op de engadget site in desktop vorm, maar ik vind het echt niet hinderlijk. De manier waarop ik hem gebruik is niet zoals hij doet door maximaal te belasten met z'n pinch to zoom e.d. Dus voor mij is het meer dan perfect! Ik bezoek voornamelijk news sites en dat soort zaken en dan werkt het gewoon echt super smooth en goed! Het grote scherm is echt geweldig en de hoge resolutie! WAUW! Wat ongelooflijk scherp, vooral zichtbaar bij maximaal inzoomen zien de letters er gewoon superscherp uit. Nu kan ik dat niet vergelijken met de SII, maar ik ben echt meer dan tevreden over het HTC scherm. De kleuren zien er zeer natuurlijk en goed uit en de pixeldichtheid maakt werkelijk waar indruk! Heb zojuist even de schermhelderheid op de max gezet en het werd alsmaar beter! Ik ben onder de indruk!
De homescreens zijn naar mijn mening meer dan smooth genoeg, heb er niets aan op te merken. En het lockscreen is echt geniaal. Ik vind het echt een mooi systeem en ook 1000x mooier dan wat Touchwizz biedt. Htc geeft met zijn Sense naar mijn mening gewoon een gevoel van style en degelijkheid. Het is allemaal zo gelikt en gewoonweg ongelooflijk fijn om mee te werken. Kom zelf van Symbian namelijk en ken Touchwizz van de galaxy ace. Het eerste wat me opviel is dat ik echt wel een tijdje nodig ga hebben om alles uit te vinden/gebruiken/aan te passen. Jemig wat een mogelijkheden zijn er beschikbaar, gruwelijk gewoon als je van Symbian afkomt naar Android. De VGA camera is inderdaad niet zo geweldig als een megapixel camera, maar voor de meesten van ons zal dat ook geheel niet belangrijk zijn of misschien eens per jaar. Het is naar mijn mening goed genoeg voor videobellen en gezien de lagere resolutie zal de beeldoverdracht ook sneller zijn. Dus ik vind vga meer dan prima. De camera heb ik nog niet veel kunnen gebruiken en eigenlijk voornamelijk binnen van m'n kamer, maar objecten van dichtbij vind ik echt wel scherp. Zojuist m'n quest even op de foto gezet haha. Daarbij is voor mij de camera een optie, niet een must, dus dat heb ik niet eens meegenomen in mijn beslissing voor de Sensation. De camera is vast goed genoeg voor een phone, daarnaast gebruik ik voor belangrijke zaken als vakanties/feestjes wel een digitale compactcamera.
Ik zit even na te denken of ik nog wat vergeten ben te noemen, maar voor vragen, post gerust eventjes. Dan zal ik daar eens naar kijken. Ik ga geen benchmarks en onzin doen, want ik ben daar absoluut niet van onder de indruk en vind het ook totaal niet van belang. Het gaat naar mijn mening om de gebruikservaring en dat het lekker loopt. Wil je toch voor maximale prestatie, kun je denk ik beter de SII aanschaffen.
Owja... nog even filmpjes gekeken, naja trailers, in HTC watch. Ongelooflijk wat een geweldige kijk-ervaring!!! Wauw.... het loopt zo perfect en is ook zo scherp. Ik kan zo wel een filmpje kijken, het scherm is er groot genoeg voor... hopen dat de batterij het vol zal houden voor 3 films en ik ben onderweg wel stilletjes film aan het kijken haha! Ik vind de geluidskwaliteit van de phone vrij goed eerlijk gezegd. Het geluid kan vrij hard, maar in een lawaaierige omgeving zul je toch moeite ondervinden het te horen ben ik bang. Maar dat is vrij logisch.
Nog één laatste opmerking. Ik heb vrij snel warme handen resulterend is een hogere vochtigheidsgraad denk ik dan maar, want het touchscreen voelt soms stroef te gebruiken. Een keer wrijven over m'n shirt geeft daarna een geweldige touch-ervaring. Aldus iemand hier thuis met een Samsung galaxy Ace ondervindt zij hetzelfde probleem... zal dus wel algemeen zijn en komen doordat het glas is. Wellicht dat een screenprotector uitkomst biedt? Iemand daar ervaring mee?
En... hoe kan ik HTC Trace aanzetten... of wanneer komt Swype in het Nederlands uit voor de QHD?
EDIT: eindelijks het energiegebruik overzicht gevonden.
Na ontvangst eerst volledig opgeladen en we zijn nu 12u30m verder, waarbij:
Weergave: 81%
Wi-Fi: 8%
Mobiel stand-by: 6%
Telefoon inactief: 4%
Bluetooth: 1%
En volgens het accuniveau balkje heb ik nog 30% over. Ik heb er natuurlijk al wel zo'n 4 uur mee lopen spelen en aangezien het de eerste cyclus betreft kan ik nog niet zeggen of de accu slecht is of niet. Ik wil hem gewoon 's nachts aan de oplader leggen zodat ik een volle dag van misschien zwaar gebruik kan overleven, dan ben ik tevreden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 10:19 ]
Ik moet hem toch echt heel snel hebben nu vind ik
Paar vragen:
- Ik heb in m'n auto een ingebouwde autolader zitten met een kleine Nokia plug. De HTC heeft microUSB toch? Dus dan heb ik dit kabeltje nodig?

- Is er iets bekend of er nog meer kleuren voor de achterkant komen dan de 3 die er nu zijn? Zoiets als "all black" ofzo?
- Ik heb geen ervaring met dit soort sjieke smartphones, dus is een hoesje aan te raden en wat zijn dan handige/mooie? Zijn ze voor de Sensation eigenlijk al op de markt?
- Ja, de HTC heeft Micro USB, dan heb je zo'n kabeltje nodig inderdaad (ik zou er alleen geen van Nokia nemenDr. Quipers schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:26:
[...]
Paar vragen:
- Ik heb in m'n auto een ingebouwde autolader zitten met een kleine Nokia plug. De HTC heeft microUSB toch? Dus dan heb ik dit kabeltje nodig?
[afbeelding]
- Is er iets bekend of er nog meer kleuren voor de achterkant komen dan de 3 die er nu zijn? Zoiets als "all black" ofzo?
- Ik heb geen ervaring met dit soort sjieke smartphones, dus is een hoesje aan te raden en wat zijn dan handige/mooie? Zijn ze voor de Sensation eigenlijk al op de markt?
- Over de kleuren weet ik niets eigenlijk, ik vind de achterkant zo wel mooi.
- Ik heb nu het hoesje van m'n Touch Pro 2 erom zitten maar die is eigenlijk net iets te klein. Ik zou het wel aanraden in ieder geval, ik vind het een fijner gevoel als die telefoon in een hoesje zit i.p.v. los in m'n zak. Zie dit topic: Accessoires voor de HTC Sensation voor informatie over accessoires.
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Verwijderd
Ik lees op verschillende fora dat het :
- Niet branded is , dus Zonder Vodafone gedoe is(bv opstartlogo)
- Geen HTC sense op zit ?
Zijn er mensen die deze versie hebben ?
Verwijderd
Zover ik heb begrepen betekend Vanilla dat het toestel niet branded is. Een HTC android telefoon uit fabriek zonder Sense ben ik nog niet tegengekomen.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:44:
Kan me nu iemand uitleggen wat nou de HTC Sensation Vanilla is?
Voor zover ik weet leveren ze (tot nu toe) alleen maar de Vanilla versie uit in Nederland. Bij mij staat er overigens HTC Sensation Z710e bij Hardware Informatie. Staat niets van Vodafone op inderdaad maar er zit wel gewoon HTC Sense (3.0) op.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:44:
Kan me nu iemand uitleggen wat nou de HTC Sensation Vanilla is?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Verwijderd
Ze zeiden dat het gewoon te maken heeft met de achterkant. De kleur zou (door de aluminum strip) iets lichter zijn dan het zwarte gedeelte. Tis maar gewoon een benaming.
Verder zit er gewoon idd htc sense op.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik heb de accu gisteren volledig opgeladen. Daarna wat applicaties geinstalleerd en WhatsApp getest. Vanochtend een half uurtje de navigatie aan gehad en daarna Trillian aan gehad en mail om de 15 minuten laten syncen. Verder alleen wat apps geinstalleerd, weer gecheckt etc. Heb nu nog 40% batterij over.henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:13:
Voor degene die hem hebben en er mee gespeeld hebben, hoe is de accuduur?
Verwijderd

Hoe laat heb je 'm gisteren opgeladen? En heb je hem 's nachts gewoon aan laten staan? Of op offline mode gehad.Impulzer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:18:
[...]
Ik heb de accu gisteren volledig opgeladen. Daarna wat applicaties geinstalleerd en WhatsApp getest. Vanochtend een half uurtje de navigatie aan gehad en daarna Trillian aan gehad en mail om de 15 minuten laten syncen. Verder alleen wat apps geinstalleerd, weer gecheckt etc. Heb nu nog 40% batterij over.
@foto hierboven: dat valt me echt alleszins mee! Ik kan niet wachten tot 16 juni wanneer ik pas kan verlengen.
[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 26-05-2011 11:22 ]
Ja, gewoon aan laten staan.Southern Sun schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:21:
[...]
Hoe laat heb je 'm gisteren opgeladen? En heb je hem 's nachts gewoon aan laten staan? Of op offline mode gehad.
@foto hierboven: dat valt me echt alleszins mee! Ik kan niet wachten tot 16 juni wanneer ik pas kan verlengen.
@PowerRick
Ik heb hier een HTC Wildfire, HTC Desire Z, iPhone en HTC Sensation liggen. Interesse in vergelijkingsfoto's?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Dat zou ik (en ik neem aan meer met mij) heel leuk vinden als je die vergelijkings foto zou willen makenImpulzer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Ja, gewoon aan laten staan.
@PowerRick
Ik heb hier een HTC Wildfire, HTC Desire Z, iPhone en HTC Sensation liggen. Interesse in vergelijkingsfoto's?

Het groote verschil op de foto die ik zojuist had geplaatst valt me reuze mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 11:36 ]
Er zit 1 SD-slot in?
Met standaard een 2GB kaart, of begrijp ik dat verkeerd? Is de software (maps) die erop staat gewoon over te zetten?
Hij speelt standaard geen FLAC, toch? Is er een app die hem dat wel laat doen of moet ik elk liedje dat ik erop wil zetten eerst converteren?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ja, prima.Impulzer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Ja, gewoon aan laten staan.
@PowerRick
Ik heb zoals ik al had gezegd een hele berg foto's, vooral een vergelijking met de Galaxy SII liggen, zal ik straks in de TS zetten.
Als je het goed vindt zet ik die foto's van jou er ook in?
Standaard SD-kaart is 8GB. De Sensation slikt tot 32GB SD-kaarten. Maps zijn volgens mij gewoon over te zetten, als je alles inclusief verborgen mappen kopieerd naar de nieuwe is er niks veranderd.Siempie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:44:
Eet de telefoon ook 32GB en eventueel 64GB SD micro SD kaarten?
Er zit 1 SD-slot in?
Met standaard een 2GB kaart, of begrijp ik dat verkeerd? Is de software (maps) die erop staat gewoon over te zetten?
Hij speelt standaard geen FLAC, toch? Is er een app die hem dat wel laat doen of moet ik elk liedje dat ik erop wil zetten eerst converteren?
[ Voor 41% gewijzigd door yannickie111 op 26-05-2011 11:45 ]
Verwijderd
Ik ben overigens heel erg benieuwd naar het toetsenbord van het apparaat. Mijn N97 heeft een fysiek toetsenbord en dat werkt fantastisch. Is de overstap overbrugbaar?!
there is an app for thatSiempie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:44:
Eet de telefoon ook 32GB en eventueel 64GB SD micro SD kaarten?
Er zit 1 SD-slot in?
van zichzelf niet
volgens mij is 32GB microSDHC de max
Het is een beetje geneuzel in de marge wat slecht en goed is. Het is sowieso beter dan alles wat 2 maanden geleden op de markt is gekomen. De G2X en de SGSII zijn de anderen van deze generatie..Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel. Ik heb superveel zin in de Sensation. Ik heb momenteel een n97 die op Symbian draait. De overstap moet wel een gigantische stap vooruit zijn, maar hoe meer ik over het apparaat lees op Internet, des te negatiever mijn gevoel word. Misschien moet ik mij niet zo laten beïnvloeden door die negatievelingen die op zoek zijn naar minpunten aan het toestel, maar ik wil wel een high end toestel met hoge performance.
Ik ben overigens heel erg benieuwd naar het toetsenbord van het apparaat. Mijn N97 heeft een fysiek toetsenbord en dat werkt fantastisch. Is de overstap overbrugbaar?!
Toetsenbord wen je heel snel aan, vooral naar een paar weken als het ding precies weet wat je wilt zeggen en dan erachter komt dat je wel heel vaak dezelfde woorden gebruikt.
Ja vind ik wel, ben een HTC Touch Pro 2 gewend (met uitschuifbaar qwerty toetsenbord) maar vind het onscreen toetsenbord van de Sensation net zo fijn (moet je wel het toestel horizontaal houden).Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Impulzer op 26-05-2011 12:02 ]
Verwijderd
Dus als ik je goed begrijp zit er in het systeem een geheugen ingebouwd die leert van mijn typegedrag en voorts kan voorspellen wat ik van plan ben te gaan typen (dus na minimale invoer het juiste woord). Geldt dit voor elke app waarin tekst wordt verwerkt (whatsapp, facebook etc)?!dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:49:
[...]
Het is een beetje geneuzel in de marge wat slecht en goed is. Het is sowieso beter dan alles wat 2 maanden geleden op de markt is gekomen. De G2X en de SGSII zijn de anderen van deze generatie..
Toetsenbord wen je heel snel aan, vooral naar een paar weken als het ding precies weet wat je wilt zeggen en dan erachter komt dat je wel heel vaak dezelfde woorden gebruikt.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ja.. en je kunt flink mis typen voordat het systeem het niet meer begrijpt..Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:53:
[...]
Dus als ik je goed begrijp zit er in het systeem een geheugen ingebouwd die leert van mijn typegedrag en voorts kan voorspellen wat ik van plan ben te gaan typen (dus na minimale invoer het juiste woord). Geldt dit voor elke app waarin tekst wordt verwerkt (whatsapp, facebook etc)?!
jsskp zal hij dus waarschijnlijk lezen als hallo.. omdat dat de meeste kans heeft.
Volgens Pricewatch en kieskeurig is ie nog nergens los verkrijgbaar
[ Voor 99% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2011 11:58 ]
Verwijderd
Ik heb ook een N97 en heb nu de Sensation dus ontvangen. Ik vind het reuze meevallen hoe het typt tot nu toe. Okay, heb nog maar 5 berichtjes gestuurd of zo en geen gebruik gemaakt van Trace of Swype, maar typen gaat tot nu toe prima. Omdat de phone zo groot is kan ik met mijn dikke vingers in landscape mode bijna niet mistypen. De toesten in normale mode zijn ook groot genoeg dat ik vrij weinig fouten maak. Denk als ik straks swype installeer het vrij snel zal gaan. Tuurlijk is een fysiek toetsenbord geweldig, ga het zeker missen. Maar ik heb de keuze gemaakt om voor snelle mooie technologie te gaan dan bijv. verouderde zoals de HTC desire Z. Ik ben tot nu toe heel erg blij met m'n keuze en het went vast heel snel. Als ik sommigen zie typen op z'n ding...Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel. Ik heb superveel zin in de Sensation. Ik heb momenteel een n97 die op Symbian draait. De overstap moet wel een gigantische stap vooruit zijn, maar hoe meer ik over het apparaat lees op Internet, des te negatiever mijn gevoel word. Misschien moet ik mij niet zo laten beïnvloeden door die negatievelingen die op zoek zijn naar minpunten aan het toestel, maar ik wil wel een high end toestel met hoge performance.
Van links naar rechts:
HTC Wildfire, HTC Desire Z, HTC Sensation, iPhone 3G

Verwijderd
Dat is heel goed nieuws! Qua intern geheugen maak ik mij niet zo druk. Ik zit meer in over het ram geheugen. Ik irriteer me mateloos aan de 'geheugen is vol' meldingen die het toestel geeft. Ik vind het jammer dat de Sensation 'maar' 768 MB aan ram geheugen heeft ivm met andere high end toestellen die 1 GB ter beschikking hebben. Hoeveel werkgeheugen heb je nu eigenlijk als je het toestel schoon opstart en hoeveel programma's kunnen er draaien zonder dat het toestel merkbaar langzamer wordt of al het ram geheugen gebruikt?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:56:
[...]
Ik heb ook een N97 en heb nu de Sensation dus ontvangen. Ik vind het reuze meevallen hoe het typt tot nu toe. Okay, heb nog maar 5 berichtjes gestuurd of zo en geen gebruik gemaakt van Trace of Swype, maar typen gaat tot nu toe prima. Omdat de phone zo groot is kan ik met mijn dikke vingers in landscape mode bijna niet mistypen. De toesten in normale mode zijn ook groot genoeg dat ik vrij weinig fouten maak. Denk als ik straks swype installeer het vrij snel zal gaan. Tuurlijk is een fysiek toetsenbord geweldig, ga het zeker missen. Maar ik heb de keuze gemaakt om voor snelle mooie technologie te gaan dan bijv. verouderde zoals de HTC desire Z. Ik ben tot nu toe heel erg blij met m'n keuze en het went vast heel snel. Als ik sommigen zie typen op z'n ding...En de overgang van n97 naar sensation is sowieso een verademing... geen akelige lags of vol intern geheugen of trage processor of slecht werkend touchscreen of... AAARGH! Op de Sensation loopt het allemaal soepel en browsen op internet is gewoon echt geweldig!!!
Valt toch wel mee met de negativiteit?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
Wat lees je zoal aan problemen dan?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Kwestie of ik moet wachten op een Belgische uitvoering, of dat ik even de grens over kan om er eentje op te pikken.
Ligt aan het navigatieprogramma wat je gebruikt, sommige werken zonder data en andere met...Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:36:
de vraag waar ik maar steeds geen duidelijkheid over krijg.
Gebruikt de sensation (of welke telefoon dan ook) ook data
(dus 3G Verbinding als je navigatie gebruikt)?en zo ja, hoeveel ongeveer?
Bekijk ook deze thread even: Galaxy S 2 vs. HTC SensationMonda schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:01:
Mijn Motorola Milestone draait ook out of the box Vanilla AndroidXurk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:01:
Sowieso zijn de enige Android-telefoons die met Vanilla Android uitkomen, de Nexus telefoons.
Dus bij HTC de Nexus One en bij Samsung de Nexus S. Alleen de "Google Phones" dus.
Mensen die wat te klagen hebben zijn sneller te vinden op het internet!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
Misschien moet ik mij niet zo laten beïnvloeden door die negatievelingen die op zoek zijn
naar minpunten aan het toestel, maar ik wil wel een high end toestel met hoge performance.
Deze HTC Sensation is gewoon top of the bill, nieuw, snel en een heeeele stap vooruit!
Touchscreens werken tegenwoordig erg goed en er zijn hele goede virtuele toetsenbord..Ik ben overigens heel erg benieuwd naar het toetsenbord van het apparaat.
Mijn N97 heeft een fysiek toetsenbord en dat werkt fantastisch. Is de overstap overbrugbaar?!
Het is een kwestie van wennen en blind typen zal nooit lukken (op de fiets) maar voor de rest: top!
HTC Keyboard heeft ondersteuning voor tig talen en anders installeer je toch een ander keyboard?CoaxVex schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:32:
Kan er iemand mij vertellen welke talen het toetsenbord aan kan? Ik veronderstel
Nederlands en Engels, maar kan het ook Frans? Kwestie of ik moet wachten op een
Belgische uitvoering, of dat ik even de grens over kan om er eentje op te pikken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
CPU niet goed genoeg, langzame sense interface, lag in de browser, problemen met flashfilmpjes (zie youtube), slechte camera, slecht speaker, slechte accuduur.BillSpaarbank schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:22:
[...]
Valt toch wel mee met de negativiteit?
Wat lees je zoal aan problemen dan?
Eerst maar is wachten op de goede en uitgebreide reviews.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:39:
CPU niet goed genoeg, langzame sense interface, lag in de browser,
problemen met flashfilmpjes (zie youtube), slechte camera, slecht speaker, slechte accuduur.
Tevens interpreteert iedereen dit allemaal anders natuurlijk, wat de een top vind, vind de ander uitermate slecht.
Heel toevallig mensen van de Motorola Milestone overgestapt naar de Sensation? En ervaringen daarmee?
[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 26-05-2011 12:46 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
De CPU kan warm worden, dit is ook te zien / lezen bij de nieuwe Samsung Galaxy S2 namelijk..
Als je het ziet ben je denk ik te laatCLB schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:16:
Wanneer gebeurd dit? Na 2 uur intensief games te hebben gespeeld of bij normaal gebruik?
De CPU kan warm worden, dit is ook te zien bij de nieuwe Samsung Galaxy S2 namelijk..
Voor mij vooral eerst wachten wat er met de bootloader gebeurd!
[ Voor 49% gewijzigd door Camiel op 26-05-2011 13:17 ]
Verwijderd
edit:
blijkbaar kan je er een maken via de htc hub
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 13:35 ]
In de muziek en de watch applicatie is er een geluidsverbetering (SRS) die wonderen doet voor de externe speaker, klinkt helemaal niet bakkerij blikkerig meer. Daarnaast is er een losse equalizer met een hoop presets wanneer je je koptelefoon aansluit.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:52:
[...]
zit er ook een equalizer op, zou ik graag willen weten.
alvast bedankt
Dit type ik op mijn Sensation en ik moet zeggen, browsen gaat als de gesmeerde bliksem.
Er zit op het standaard toetsenbord een swipe alternatief. Het heet Volgtoetsenbord, in je toetsebord instellingen
[ Voor 1% gewijzigd door Kolonel_E op 26-05-2011 13:50 . Reden: damn autocorrect ]
Verwijderd
Dank je voor het maken van de fotoImpulzer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:02:
Fotootje voor de liefhebber (sorry voor de crap kwaliteit en de crap resolutie, ik kan morgenochtend betere maken, dan heb ik meer tijd).
Van links naar rechts:
HTC Wildfire, HTC Desire Z, HTC Sensation, iPhone 3G
[afbeelding]
Hij bedoelt de website htcsense.com waar je je telefoon mee kan zoeken bijvoorbeeld. Ik ga er wel vanuit dat dit nog gaat komen.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:37:
@genc hoezo zou er geen htc sense opzitten ?
Verwijderd
Verwijderd
Van het LED-je? Volgens de handleiding:CLB schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:01:
En de ondersteunde kleuren?
The notification LED shows a:
- Solid green light when HTC Sensation is connected to the power adapter or a
computer and the battery is fully charged.
- Flashing green light when you have a pending notification.
- Solid orange light when the battery is being charged.
- Flashing red light when the battery level reaches very low.
Denk dat je een optie hebt om te kiezen welke kleur je bij welk notificatie wildangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:03:
enig idee hoe ik dat kan checken?
Samsung Flip 7
Nee kan ik niet vinden.dave1972 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Denk dat je een optie hebt om te kiezen welke kleur je bij welk notificatie wil
Dan moet je al een app hebben die de Sensation ondersteund, maar je zou het met handcent kunnen proberen.dave1972 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:04:
[...]
Denk dat je een optie hebt om te kiezen welke kleur je bij welk notificatie wil
Nou nu die er zo goed als is maar eens naar de Vodafone winkel gaan en kijken of ik mijn SII mag teruggeven voor een Sensation...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
hmm dat zou wel vreemd zijn...lijkt mij dat je daar toch ieder willekeurige kleur voor kan gebruiken ( btw heb em zelf nog niet de sensation ) misschien afhankelijk van de app ?
Samsung Flip 7
Bij mijn huidige telefoon maak ik gebruik van 6 kleuren ledjes erg handig..
Knipperend groen lampje.. Hmm email / whatsapp-berichtje / smsje / smsje van bepaalde persoon.. Onhandig
Verwijderd
ik probeer ook widgets te verwijderen maar dat lukt gewoon niet ? ik kan alleen dingen verwijderen wat ik zelf heb gedownload of dingen via de marketplace..dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:50:
Ik heb als eerste de widgets verwijderd die ik niet gebruik.. dan is hij echt super snel zonder lag!
instellingen-> applicaties beheren of icoontje ingedrukt houden dan krijg je verwijderen maar die kan ik niet aantikken
Jawel hoor; groen, oranje, blauw, roze en wit.tiguan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:32:
Ik heb op een Desire het een keer voor elkaar gekregen om de LED blauw te krijgen, maar andere kleuren behalve groen en oranje ging ook niet.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarschijnlijk bedoelde hij gewoon de widgets van z'n verschillende homescreens =)Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:33:
ik probeer ook widgets te verwijderen maar dat lukt gewoon niet ?
Dat kan ook niet. Die dingen zijn pre-installed. Je moet op het beginscherm de widget ingedrukt houden en naar beneden slepen om deze daar te verwijderen. Je kunt de standaard Android/HTC widgets niet deinstalleren.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:33:
[...]
ik probeer ook widgets te verwijderen maar dat lukt gewoon niet ? ik kan alleen dingen verwijderen wat ik zelf heb gedownload of dingen via de marketplace..
instellingen-> applicaties beheren of icoontje ingedrukt houden dan krijg je verwijderen maar die kan ik niet aantikken
Verwijderd
Nee, waarom zou dat nodig zijn?Leeuw070 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:47:
Misschien een stomme vraag , maar is het nog nodig om een task killer te gebruiken op deze telefoon ?
Als je een hele berg apps killed van android, dan start android ze zelf weer op, dus kost het alleen maar meer energie..
Ik zal angry birds even downloadenVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:45:
Vraagje voor de Sensation bezitters: wordt Angry Birds goed weergegeven op de qHD resolutie? Of valt de onderkant van het spel weg of krijg je zwarte balken te zien?
goed nieuwsTorrentus schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:51:
Na de onrust gisteren over die orderbevestigingen nogmaals gebeld met Vodafone, en nogmaals op m'n hart gedrukt gekregen dat er in Nederland geen branded toestellen meer worden verspreid. Uberhaubt niet, géén één toestel, het geld dus ook voor de anderen, naast de Sensation (Al zou ik niet weten waarom je wat anders zou willen)
Samsung Flip 7
Verwijderd
tegen die tijd dat het voet aan de grond heeft gezet dan is het al weer tijd voor een nieuwe telVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:54:
Hoe denken jullie over het gemis van een NFC chip op het toestel? Het lijkt erop of deze technologie voet aan wal gaat krijgen en dan is het wel zonde dat het ontbreekt.
Samsung Flip 7
Angry Birds ziet er SUPER scherp uit en gaat super smooth met scrollen inzoomen etc.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:45:
Vraagje voor de Sensation bezitters: wordt Angry Birds goed weergegeven op de qHD resolutie? Of valt de onderkant van het spel weg of krijg je zwarte balken te zien?
Is niet nodig, maar standaard zit er wel Taakbeheer op. Werkt hetzelfde.Leeuw070 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:47:
Misschien een stomme vraag , maar is het nog nodig om een task killer te gebruiken op deze telefoon ?
Verwijderd
Okeeee... dat is dan heel goed nieuws. Dank je voor het uitproberen en voor je antwoorddangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:55:
[...]
Angry Birds ziet er SUPER scherp uit en gaat super smooth met scrollen inzoomen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 15:06 ]
Haha, het is inderdaad heel goed nieuws dat Angry Birds werkt op de HTC Sensation! Hiep hiep hoera voor HTC!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:05:
[...]
Okeeee... dat is dan heel goed nieuws. Dank je voor het uitproberen en voor je antwoord
[/sarcasme]
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
het filmpje voor de tijd heeft wel een balkje.. of is dat met normale resolutie ook?CLB schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:32:
Door de qHD resolutie zou het best kunnen zijn dat sommige games / apps niet meer goed werken, uit elkaar worden getrokken en er slecht uit zien en dus niet goed werken. Dus dat het werkt is wel erg fijn =)
Oké, dat begrijp ik. Ik wilde alleen even aangeven dat heel goed nieuws enigszins overtrokken is. Overigens verwacht ik van zo'n populaire app als Angry Birds dat ie goed schaalt. Wat hierboven over het filmpje wordt gezegd kan zou natuurlijk kunnen en is ook wel logisch.CLB schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:32:
Door de qHD resolutie zou het best kunnen zijn dat sommige games / apps niet meer goed werken, uit elkaar worden getrokken en er slecht uit zien en dus niet goed werken. Dus dat het werkt is wel erg fijn =)
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
branded versies hebben vodafone programma's en een vodafone logo bij opstarten of afsluitenDivineNL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:44:
Wat is er nu het verschil tussen branded en niet branded versies?
[ Voor 24% gewijzigd door dangerousp op 26-05-2011 15:46 ]
Oke, en waarom is dat zo erg?Southern Sun schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:45:
[...]
branded versies hebben vodafone programma's en een vodafone logo bij opstarten of afsluiten
Dit kunnen aanpassingen zijn in de software of in bijvoorbeeld de behuizing van het toestel zelf.
Een nadeel van aanpassingen in de software is dat je moet wachten op updates die door de providers zelf worden uitgerold. Stel de HTC Sensation wordt geupgradget naar Android 2.4 in september, maar jij hebt een branded versie van Vodafone, dan kan het best zo zijn dat jouw update naar Android 2.4 pas in december komt.
De behuizing kan ook anders zijn of er kan een logo'tje van de provider op zijn geplaatst en dergelijke.
Verwijderd
Dat komt misschien omdat de meeste films opgenomen worden in 21:9 en dus ook zo worden weergegeven in Watch.dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:45:
Watch gaat met de trailers heel snel (ook met relatief langzaam internet buffert hij heel vlot) en super scherp beeld. Alleen zelfs met 16/9 verhouding nog steeds balken boven en onder
Verwijderd
JanHenk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:28:
[...]
Haha, het is inderdaad heel goed nieuws dat Angry Birds werkt op de HTC Sensation! Hiep hiep hoera voor HTC!
[/sarcasme]

Ik speel graag Angry Birds en aangezien de Sensation een afwijkende resolutie heeft, ben ik blij dat het spel toch goed wordt weergegeven
Choose life
Je kunt ook gewoon mp3tje openen in muziekspeler en vervolgens via menu als ringtone selecteren. (dit kon in ieder geval op mijn hero, heb nog geen mp3's op de Sensation staan)E-Rick schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:00:
MP3's als beltoon gebruiken: Maak op de sd-kaart een mapje aan met de naam "ringtones" (zonder hoofdletter dus) en zet daar je mp3'tjes in. Vervolgens zijn ze gewoon te kiezen via het standaard menu.
NOS Teletekst en Pathe werken wel maar helaas niet volledig scherm. Is daar nog een oplossing voor dat iemand weet?
Nee, boze mail naar de ontwikkelaars sturen dat qHD toch wel een nieuwe resolutie is die op meerdere toestellen te verwachten zijn.Vassie18 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:28:
Ik heb de Sensation sinds vandaag maar helaas zijn er een aantal applicaties die de resolutie nog niet leuk vinden en worden verkleind weer gegeven.
NOS Teletekst en Pathe werken wel maar helaas niet volledig scherm. Is daar nog een oplossing voor dat iemand weet?
Hier voor moet je toch echt de ontwikkelaar van de app aanschrijven, deze heeft z'n app nog niet klaar gemaakt voor de qHD resolutie.Vassie18 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:28:
Ik heb de Sensation sinds vandaag maar helaas zijn er een aantal applicaties die de resolutie nog niet leuk vinden en worden verkleind weer gegeven.
Cogitationis poenam nemo patitur

Nu voor een maandje Hi er nog in houden..
weet iemand of dat nog 'kwaad' kan qua instellingen als ik volgende maand de simkaartjes omwissel?
Zolang ik alle contacten op de telefoon zet maakt het niets uit toch? En Whatsapp gaat bijvoorbeeld toch via telefoonnummer, en heb nummerbehoud dus moet dan ook geen probleem zijn lijkt me?
Moet nu alleen echt nog een hoesje en dan mag tie overal mee naar toe

Dit topic is gesloten.
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier