dat was het toch mooie aan android.. screen resoluties aanpakken moet niks voorstellen voor android devs had te maken met aanpassen van dpi en klaarBullet NL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:32:
[...]
Hier voor moet je toch echt de ontwikkelaar van de app aanschrijven, deze heeft z'n app nog niet klaar gemaakt voor de qHD resolutie.
Mwahja vanaf Honeycomb was dat toch door de hoge(re) resoluties van tablets?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Trouwens net de Reader geprobeerd.. dan merk je echt de hoge resolutie en het wit is ook echt wit!
Zoals beloofd:
De TS heb ik net (als het goed is voor een van de laaste keren) flink aangepast.
HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)
Ik heb vergelijkingsfoto's toegevoegd, en een aantal (tot maximaal 1500 pixels breed geresizede) foto's gemaakt met de Sensation toegevoegd.
De TS heb ik net (als het goed is voor een van de laaste keren) flink aangepast.
HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)
Ik heb vergelijkingsfoto's toegevoegd, en een aantal (tot maximaal 1500 pixels breed geresizede) foto's gemaakt met de Sensation toegevoegd.
Zou een Sensation bezitter screenshots willen maken van het homescreen en bijvoorbeeld Angry Birds? Volgens mij kan dat met MyPhoneExplorer, zonder root.
[ Voor 23% gewijzigd door jelbo op 26-05-2011 17:15 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Over het geluid: in watch kun je srs aan en uit zetten. Volume is niet super hard. Zonder srs blikkerig geluid.. Met srs SUPER mooi geluid! Kan nog geen manier vinden om met dlna watch op mijn tv te krijgen
Zit de volume rocker ook een beetje los bij jullie? Hebben jullie een glaasje in de backcover voor de camera?
Via dlna kan ik geen divx films kijken.. Hebben meerdere hier last van?
Zit de volume rocker ook een beetje los bij jullie? Hebben jullie een glaasje in de backcover voor de camera?
[ Voor 31% gewijzigd door dangerousp op 26-05-2011 17:44 ]
Ligt dat misschien aan je TV?dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:35:
Over het geluid: in watch kun je srs aan en uit zetten. Volume is niet super hard. Zonder srs blikkerig geluid.. Met srs SUPER mooi geluid! Kan nog geen manier vinden om met dlna watch op mijn tv te krijgen
Op tv doet serviio het wel, en speelt alles af op de tv. De mappen kan hij wel vinden, maar dan zegt de telefoon dat hij geen videobestanden kan vinden.
Verwijderd
welk hoesje is perfect voor de sensation
graag advies
Nu krijg je wanneer je een bericht wil lezen de Topic Waarschuwing te lezen, hier staat duidelijk in vermeld dat berichten over accessoires hier: Accessoires voor de HTC Sensation moeten.
Lees de topic waarschuwingen, ze staan er niet voor niets!
graag advies
Nu krijg je wanneer je een bericht wil lezen de Topic Waarschuwing te lezen, hier staat duidelijk in vermeld dat berichten over accessoires hier: Accessoires voor de HTC Sensation moeten.
Lees de topic waarschuwingen, ze staan er niet voor niets!
[ Voor 72% gewijzigd door Bullet NL op 26-05-2011 18:01 ]
Verwijderd
bedankt!!!!Kolonel_E schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:48:
[...]
In de muziek en de watch applicatie is er een geluidsverbetering (SRS) die wonderen doet voor de externe speaker, klinkt helemaal niet bakkerij blikkerig meer. Daarnaast is er een losse equalizer met een hoop presets wanneer je je koptelefoon aansluit.
Dit type ik op mijn Sensation en ik moet zeggen, browsen gaat als de gesmeerde bliksem.
Er zit op het standaard toetsenbord een swipe alternatief. Het heet Volgtoetsenbord, in je toetsebord instellingen
daar zat ik op te wachten
Srs kun je trouwens ook rechts bovenaan in de muziekplayer aan zetten.
Equalizer is alleen beschikbaar via hoofdtelefoon.
Muziek via dlna werkt goed.. Video nu ook.. Foutje in serviio!
Ook hier weer srs mogelijkheid, staat automatisch uit
Equalizer is alleen beschikbaar via hoofdtelefoon.
Muziek via dlna werkt goed.. Video nu ook.. Foutje in serviio!
Ook hier weer srs mogelijkheid, staat automatisch uit
Ik krijg: No USB device attached.jelbo schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:05:
Zou een Sensation bezitter screenshots willen maken van het homescreen en bijvoorbeeld Angry Birds? Volgens mij kan dat met MyPhoneExplorer, zonder root.
Wifi werkt wel, maar dan kan ik geen screenshots maken. Enig idee?
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Verwijderd
Wat ik vreemd vind ik dat als het zo'n verschil geeft in kwaliteit, de srs dan niet standaard aan staat. HTC zal heus moeten weten dat mensen in het verleden hebben geklaagd over de el cheapo speaker en het schelle geluid uit de externe speaker.dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:35:
Volume is nog steeds niet hard, maar geluidskwaliteit behoorlijk.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:10:
[...]
Wat ik vreemd vind ik dat als het zo'n verschil geeft in kwaliteit, de srs dan niet standaard aan staat. HTC zal heus moeten weten dat mensen in het verleden hebben geklaagd over de el cheapo speaker en het schelle geluid uit de externe speaker.
Bij het kijken via dlna kan ik niet vooruit spoelen.. Hij zegt dan in 1x video kan niet worden afgespeeld?!
Verwijderd
Volume op mijn Desire kun je ook niet heel hard zetten. Zeker in een lawaaiige omgeving hoor je dus weinig van muziek. Kun je srs aanzetten dat alle applicaties van je telefoon er gebruik van maken? Dus ook dat bijvoorbeeld de Sky Radio app of internet radio via nederland.fm beter geluid geeft?dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:13:
[...]
Volume is nog steeds niet hard, maar geluidskwaliteit behoorlijk.
Bij het kijken via dlna kan ik niet vooruit spoelen.. Hij zegt dan in 1x video kan niet worden afgespeeld?!
538 wordt via nederland.fm geopend met een native programma dus met srs en gaat goed. Skyradio download een pls bestand waar ik niets mee kan. 3fm download iets maar dat mislukt.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:21:
[...]
Volume op mijn Desire kun je ook niet heel hard zetten. Zeker in een lawaaiige omgeving hoor je dus weinig van muziek. Kun je srs aanzetten dat alle applicaties van je telefoon er gebruik van maken? Dus ook dat bijvoorbeeld de Sky Radio app of internet radio via nederland.fm beter geluid geeft?
Wisselt blijkbaar per radio staion. Ik heb dit nog niet eerder gedaan dus kan zijn dat er in de market hiervoor alternatieven zijn.
Verwijderd
Op mijn desire heb ik dezelfde problemen dat enkele radiostations (zoals Veronica) iets downloaden maar niet afspelen. Voor Sky Radio gebruik ik de Sky Radio app, die gratis is te downloaden in de market. Die doet het wel goed. Maar het ging er mij meer om of je srs aan kan zetten bij internet radio. Dank je weldangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:27:
[...]
538 wordt via nederland.fm geopend met een native programma dus met srs en gaat goed. Skyradio download een pls bestand waar ik niets mee kan. 3fm download iets maar dat mislukt.
Wisselt blijkbaar per radio staion. Ik heb dit nog niet eerder gedaan dus kan zijn dat er in de market hiervoor alternatieven zijn.
Verwijderd
Er zullen vast wel genoeg voorbeelden te zien zijn, maar deze foto's wou ik toch nog even met jullie delen.
http://www.facebook.com/m...485.46334.106384572761654
Volgens de eigenaar gemaakt met de sensation! Ziet er toch prima uit, alleen de foto's in het donker zijn wat minder. Maar ach, het is en blijft een camera van een mobiel.
Ik heb niet alles tot in detail gevolg hier, dus weet niet zeker of het hier al voorbij is gekomen.
Volgens de eigenaar gemaakt met de sensation! Ziet er toch prima uit, alleen de foto's in het donker zijn wat minder. Maar ach, het is en blijft een camera van een mobiel.
Ik heb niet alles tot in detail gevolg hier, dus weet niet zeker of het hier al voorbij is gekomen.
Inmiddels ook in huis en hangt aan de lader, komende dagen eens ervaringen delen
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
iemand trouwens al htcsense.com geprobeerd?
vanmiddag vluchtig gekeken, maar zag de Sensation er niet bij staan...
Gebruik vandaag mn oude telefoon nog even (morgen eerst even een hoesje halen)
en daarna lekker alles uitproberen en uitzoeken
Ja , werkt als je je via de telefoon aanmeld. niet via de site omdat je je toestel nog niet kan selecteren
Ja dit werkt goedKid_Stevie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:21:
iemand trouwens al htcsense.com geprobeerd?
Ik heb gewoon een account via de site aangemaakt en die daarna ingesteld op men foon. Werkt goed.Leeuw070 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:24:
Ja , werkt als je je via de telefoon aanmeld. niet via de site omdat je je toestel nog niet kan selecteren
Ik vraag me af hoe de built quality is ten opzichte van de Desire HD.
De acherkant van de Desire HD is, behalve 2 kleine klepjes, helemaal van aluminium. Terwijl de Sensation een 'normale' losse achterkant heeft.
Is dit nou de opvolger van de Desire HD of komt er in de Desire serie ook weer een nieuwe versie uit?
De acherkant van de Desire HD is, behalve 2 kleine klepjes, helemaal van aluminium. Terwijl de Sensation een 'normale' losse achterkant heeft.
Is dit nou de opvolger van de Desire HD of komt er in de Desire serie ook weer een nieuwe versie uit?
Desire s is opvolger van de normale desire.Sportsshooter schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:41:
Ik vraag me af hoe de built quality is ten opzichte van de Desire HD.
Buildquality is heel goed, behalve de volumeknop!
Verwijderd
Mee eens, de aan/uitknop is ook heel degelijk en het geheel voelt heel solid. Maar de volumeknop is inderdaad niet echt geweldig, maar het is ook niet storend.
Ik heb het over de HD.dangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:52:
[...]
Desire s is opvolger van de normale desire.
Buildquality is heel goed, behalve de volumeknop!
Is de achterzijde van de Sensation zo hol en plastic als (bijna) alle andere smartphones. Ik vind de built quality van de HD erg goed, maar wil eventueel wel de Sensation (mits een het een echte upgrade is tov de Desire HD).
Ben ik gelukkig niet de enige.. Aan uit knop die dezelfde methodiek heeft is inderdaad wel goed.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:54:
Mee eens, de aan/uitknop is ook heel degelijk en het geheel voelt heel solid. Maar de volumeknop is inderdaad niet echt geweldig, maar het is ook niet storend.
Op xda zag ik ook verschillende verhalen over glaasje in de cover voor de lens. Ik heb er geen.. Anderen neem ik aan ook niet?
Verder weet ik nog niet precies wanneer de hard draaiende carrousel nou wel en niet gaat.
@hierboven.. Hij heeft gewoon een alu unibody met 2 stukken rubberachtig plastic en rest is gorilla glass..
[ Voor 8% gewijzigd door dangerousp op 26-05-2011 21:01 ]
Verwijderd
Hard draaiende carousel?
Ik heb ook geen glaasje hoor.
En ik vind het notificatielampje nou ook nog niet echt geweldig... lastig te zien zeg! Is er een mogelijkheid hem niet te laten knipperen maar gewoon te laten branden... ik dacht dat ie knipperde bij nieuw bericht.
Ik heb ook geen glaasje hoor.
En ik vind het notificatielampje nou ook nog niet echt geweldig... lastig te zien zeg! Is er een mogelijkheid hem niet te laten knipperen maar gewoon te laten branden... ik dacht dat ie knipperde bij nieuw bericht.
Ik wacht een half jaartje met de upgrade van mijn Desire HD, persoonlijk heb ik het idee dat ik er niet zo veel op vooruit ga. De Sensation kan niet veel meer dan mijn Desire HD, natuurlijk, dual-core, 1080p, qHD en Sense 3.0..... Maar dat zijn geen dingen die on overkomelijk voor mij zijn. Bovendien, over een maand of 6 a 8 komt HTC vast weer met een nieuw top model...Sportsshooter schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:56:
[...]
Ik heb het over de HD.
Is de achterzijde van de Sensation zo hol en plastic als (bijna) alle andere smartphones. Ik vind de built quality van de HD erg goed, maar wil eventueel wel de Sensation (mits een het een echte upgrade is tov de Desire HD).
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Ze zijn ietwat te los en van goedkoop plastic. Maar je merkt er niet zoveel van hoor, vind het niet storend.
ah ok 
En los in de betekenis dat ze (te) gemakkelijk in te drukken zijn, of dat je ze een beetje heen en weer kan duwen in de breedte?
En los in de betekenis dat ze (te) gemakkelijk in te drukken zijn, of dat je ze een beetje heen en weer kan duwen in de breedte?
Verwijderd
Je kunt ze wat heen en weer bewegen in de diepte van het toestel en dat kun je horen als je heel goed luistert, 't is gewoon plastic dus... maar zoals gezegd is het geheel niet storenden als je op basis hiervan het toestel afkeurt... sorry, maar dan kun je nooit een toestel kopen, welke dan ook.
Dat is een feit, en op elke telefoon die ik al gehad heb is er zo wel iets. En natuurlijk liever plastic volumetoetsen, dan een telefoon helemaal in plastic
. Hoe bevalt het scherm je trouwens?
Maar doordat de rest superstrak is, dan valt het op.DVDB schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:44:
Dat is een feit, en op elke telefoon die ik al gehad heb is er zo wel iets. En natuurlijk liever plastic volumetoetsen, dan een telefoon helemaal in plastic. Hoe bevalt het scherm je trouwens?
Scherm echt super goed leesbaar, vooral tekst op websites hoef je veel minder in te zoomen dan wat ik gewend ben!
Van zijkant beetje wittig, maar recht van voren erg mooie kleuren. Zwart kan alleen zwarter met amoled.. Ik denk dat dit het beste slcd scherm is in welke telefoon dan ook.
Verwijderd
Ik vind het scherm echt verbluffend! Films erop kijken is echt van zulke goede kwaliteit, wat vind jij dangerousp? En browsen... man wat zijn die letters scherp. Max inzoomen en nog geen onscherpte te herkennen. Ik vind het scherm echt mooi en goed. Ken de SII nog niet qua kwaliteit van het scherm, maar ik ben echt ontzettend tevreden met de HTC, echt wauw!
Leuk nieuws. Ik heb nu een superAmoled scherm en had wat bang tov de kleuren van het S-LCD-scherm. Maar je hebt mij gerust gesteld
Ben het met je eens. Al is het scherm veel kleiner dan mijn ipad, film ziet er niet minder goed uit.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:50:
Ik vind het scherm echt verbluffend! Films erop kijken is echt van zulke goede kwaliteit, wat vind jij dangerousp? En browsen... man wat zijn die letters scherp. Max inzoomen en nog geen onscherpte te herkennen. Ik vind het scherm echt mooi en goed. Ken de SII nog niet qua kwaliteit van het scherm, maar ik ben echt ontzettend tevreden met de HTC, echt wauw!
Alleen de kijkhoek is wat minder
Verwijderd
Ik was niet van plan met een groep vrienden erop te gaan kijken, dus voor jezelf houdt je hem wel in de perfecte positie dat het gewoon ideaal is. 
PS. hoe verander ik de 4 apps in het lockscreen die je naar de ring kunt slepen?
Volgens de handleiding:
U kunt het vergrendelscherm aanpassen in Instellingen > Personaliseren >
Vergrendelscherm zodat het uw favoriete toepassingen toont
Mij lukt het niet dit te vinden/veranderen.
PS. hoe verander ik de 4 apps in het lockscreen die je naar de ring kunt slepen?
Volgens de handleiding:
U kunt het vergrendelscherm aanpassen in Instellingen > Personaliseren >
Vergrendelscherm zodat het uw favoriete toepassingen toont
Mij lukt het niet dit te vinden/veranderen.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 21:55 ]
Dat is zoVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:53:
Ik was niet van plan met een groep vrienden erop te gaan kijken, dus voor jezelf houdt je hem wel in de perfecte positie dat het gewoon ideaal is.
Ik heb live wallpaper en lockscreen op weather staan.. Vanmiddag werd ik vrolijk van de zon, maar nu al tijdje alleen maar regendruppels op mijn scherm
@Ernie89 palletje -> scherm blokkeren -> instellingen.. Dan op 1 van de 4 klikken en andere app selecteren
[ Voor 11% gewijzigd door dangerousp op 26-05-2011 21:57 ]
Verwijderd
Net bij de BelCompany geweest en een maatje die daar werkt wist mij te vertellen dat zij hem morgen of zaterdag verwachten. Dat betekent dat ik er ook eentje heb van het weekend!
Had ik al in mijn aangepaste post beantwoord.. Jammer dat edits niet verversen als de browser aan geeft dat er nieuw bericht isVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:59:
Dangerous, check even m'n aangepaste post, weet jij dat?
Verwijderd
Hmmm ik snap het nog niet, zo moeilijk kan het toch niet zijn. Of ik ben gewoon niet zo snugger haha. Maar in het homescreen klik op dat pallet ding (toets naast home button) en dan?
4e regel scherm blokkeren daarna rechts onderin op instellingen en dan kun je op 1 van die icoontjes klikken en opent een lijst met apps.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:05:
Hmmm ik snap het nog niet, zo moeilijk kan het toch niet zijn. Of ik ben gewoon niet zo snugger haha. Maar in het homescreen klik op dat pallet ding (toets naast home button) en dan?
Yes ik heb hem ook!! 
Wat een mooi toestel, werkt lekker smooth enzo
Iemand enig idee waarom Htc Watch er niet op staat?
Verwijderd
GEVONDEN!
Ik volgde je maar half, maar heb het nu! Voor de mensen die even slim zijn als ik:
1. Klik op je homescreen op de meest rechtse knop naast de brede telefoon knop. Dus op het schilder en kwast knopje.
2. Klik op de 4e regel 'scherm blokkeren'
3. Klik rechtsonder op instellingen
4. Klik op de te veranderen app en je krijgt een lijst met mogelijkheden
HTC Watch staat in je applijst onder Watch.
Ik volgde je maar half, maar heb het nu! Voor de mensen die even slim zijn als ik:
1. Klik op je homescreen op de meest rechtse knop naast de brede telefoon knop. Dus op het schilder en kwast knopje.
2. Klik op de 4e regel 'scherm blokkeren'
3. Klik rechtsonder op instellingen
4. Klik op de te veranderen app en je krijgt een lijst met mogelijkheden
HTC Watch staat in je applijst onder Watch.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 22:21 ]
Staat er bij mij gewoon op? Alleen trailers, nog geen filmsdunn0w schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:13:
Yes ik heb hem ook!!
@Ernie89 dat zeg ik
Verwijderd
Jazekers, dankzij je tip in combi met de handleiding!
Er zijn gewoon teveel mogelijkheden, Ernie kan het niet bolwerken! Ja maar die eerste stap had ik niet begrepen en daarom kon ik de rest niet volgen whaha.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 22:17 ]
Zitten zeker vette foto's tussen vind ik!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:49:
Er zullen vast wel genoeg voorbeelden te zien zijn, maar deze foto's wou ik toch nog even met jullie delen.
Hij staat in de TS, wel als link, lijkt me een beetje te om ze allemaal in de TS erbij te zetten
Gevonden, ik was bij de H aan het kijken, maar het staat onder Watch loldangerousp schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:15:
[...]
Staat er bij mij gewoon op? Alleen trailers, nog geen films
Is er iemand die kan laten weten hoe zijn ervaringen met de GPS zijn?
Ik weet uit ervaring dat de "oude" Desire supersnel een fix heeft (paar sec.) Maar de Desire HD is maar drama als ik de toestellen van collega's zie..
Ik weet uit ervaring dat de "oude" Desire supersnel een fix heeft (paar sec.) Maar de Desire HD is maar drama als ik de toestellen van collega's zie..
Is er al iets bekend van de Nederlandse prijzen van films in HTC Watch? Zag in een Engels filmpje dat er £9,99 per film werkt gevraagd, is voor mij een belachelijk hoog bedrag...
Enige wat ik tot nu toe nog heb op te merken is dat me WiFi verbinding erg slecht is hier thuis. Had altijd door het hele huis heen WiFi met m'n HTC Desire, maar als ik nu beneden ben in de woonkamer, dan valt ie constant weg.
Andere hier ook last van?
ik heb er maar heeel eventjes mee gespeeld, maar de verbinding viel ook al heel snel weg,Masco schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:25:
Enige wat ik tot nu toe nog heb op te merken is dat me WiFi verbinding erg slecht is hier thuis. Had altijd door het hele huis heen WiFi met m'n HTC Desire, maar als ik nu beneden ben in de woonkamer, dan valt ie constant weg.
daarna weer verbonden en toen deed ie het goed, downloaden ging goed snel.
Maar hoorde dit probleem ook al van iemand met een HTC Desire HD,
wat pas kwam na de afgelopen update. Ik las ook al iets over bepaalde instellingen in android mbt wifi,
maar hoe dat precies zat weet ik even niet meer. Hopelijk word het wel gefixt/is er een instelling voor/of valt het wel mee, want ik heb nog een maandje een internetloos abbo
Vanmiddag de laatste sensation opgehaald in Arnhem. Was wel lucky 
Eerste bevindingen:
-Scherm: PRACHTIG. echt fenomenaal, misschien zijn de contrasten wat minder dan bij de Galaxy SII, die resolutie maakt zoveel goed.
-Snelheid, ook al scoort hij dan niet zo als de Galaxy in de benchmarks, merk je in de praktijk niets van. Sense werkt gewoon smooth en er zitten verrassend veel nieuwe functionaliteiten bij.
-Geluid, is zoals eerder aangegeven vrij flut. Blikkerig en schel zodra hij op vol volume staat. Maar zeg nou eerlijk, hoe vaak luister je nou muziek op je phone via de speaker. En anders koop je zo'n klein los speakertje.
Verder ben ik de boel nog een beetje aan het instellen en video en GPS kan ik nu nog niet zoveel over zeggen. Zal ik morgen ff uitgebreid testen.
-EDIT: Ik was verbaast over trace (of volg in NL
) had er niet veel van verwacht, maar ik denk dat als je er aan went, dat je dan veel sneller kan typen.
Nog een vraag voor andere Sensation bezitters: Welke app gebruiken jullie om je accuverbruik in beeld te brengen?
Eerste bevindingen:
-Scherm: PRACHTIG. echt fenomenaal, misschien zijn de contrasten wat minder dan bij de Galaxy SII, die resolutie maakt zoveel goed.
-Snelheid, ook al scoort hij dan niet zo als de Galaxy in de benchmarks, merk je in de praktijk niets van. Sense werkt gewoon smooth en er zitten verrassend veel nieuwe functionaliteiten bij.
-Geluid, is zoals eerder aangegeven vrij flut. Blikkerig en schel zodra hij op vol volume staat. Maar zeg nou eerlijk, hoe vaak luister je nou muziek op je phone via de speaker. En anders koop je zo'n klein los speakertje.
Verder ben ik de boel nog een beetje aan het instellen en video en GPS kan ik nu nog niet zoveel over zeggen. Zal ik morgen ff uitgebreid testen.
-EDIT: Ik was verbaast over trace (of volg in NL

Nog een vraag voor andere Sensation bezitters: Welke app gebruiken jullie om je accuverbruik in beeld te brengen?
[ Voor 8% gewijzigd door jOnAt op 26-05-2011 23:49 ]
ook met SRS aan??jOnAt schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:46:
menu => instellingen => over de telefoon => accugebruikjOnAt schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:46:
Qua SRS weet ik het nog niet. Heb alleen wat ringtones afgespeeld en die klonken niet best op vol volume.
Thanks voor dat accuverbruik btw, moet nog een hoop uitvinden want ben nieuw binnen Sense. Maar ik was eigenlijk op zoek naar een app die een mooi grafiekje geeft van hoe het verbruik verloopt. Zag dat bij een vriend van me op zijn Galaxy II. Ik zal het hem nog wel eens vragen.
Thanks voor dat accuverbruik btw, moet nog een hoop uitvinden want ben nieuw binnen Sense. Maar ik was eigenlijk op zoek naar een app die een mooi grafiekje geeft van hoe het verbruik verloopt. Zag dat bij een vriend van me op zijn Galaxy II. Ik zal het hem nog wel eens vragen.
BatterymixjOnAt schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:54:
Qua SRS weet ik het nog niet. Heb alleen wat ringtones afgespeeld en die klonken niet best op vol volume.
Verwijderd
Energie schema met grafiek:
1. Ga naar de lijst met applicaties
2. Ga naar 'Instellingen'
3. Ga naar 'Over de telefoon'
4. Ga naar 'Accu'
5. Ga naar 'Accugebruik'
6. Klik de grafiek boven in beeld aan
4. Ga naar 'Accu'
5. Ga naar 'Accugebruik'
Let wel: Dit zit standaard in android en heeft niks met sense te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:18:
Energie schema met grafiek:
4. Ga naar 'Accu'
5. Ga naar 'Accugebruik'
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Haha
, ik zal stoppen met vragen naar de bekende weg en de handleiding morgen maar eens grondig door gaan spitten.
SRS werkt trouwens prima op de speaker. Met oortjes in is het weer iets te veel van het goede.

SRS werkt trouwens prima op de speaker. Met oortjes in is het weer iets te veel van het goede.
Lichtelijk offtopic maar weet iemand welke app hiervoor is gebruik voor de effecten van de foto's?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:49:
het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit
Bij wifi instellingen kun je op menu drukken en dan geavanceerd.Masco schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:25:
Hier heb je de optie 'bete wifi prestaties'.. Deze staat standaard uit, probeer het eens met deze aan of de verbinding dan nog weg valt!
In de camera app zelf kun je op het toverstafje klikken en de effecten uitkiezen.. Stuk of 14 denk ik..skaars schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:46:
[...]
Lichtelijk offtopic maar weet iemand welke app hiervoor is gebruik voor de effecten van de foto's?
Bootloader lock gaat weg, hoe ze dat doen met reeds geleverde toestellen vraag ik me af: https://www.facebook.com/HTC/posts/10150307320018084
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat is echt super goed nieuws! Hoop dat het met een ota software update kan!Phusebox schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:25:
Bootloader lock gaat weg, hoe ze dat doen met reeds geleverde toestellen vraag ik me af: https://www.facebook.com/HTC/posts/10150307320018084
Voor de liefhebber:
Van links naar rechts: HTC Wildfire, HTC Desire Z, HTC Sensation:

Van onder naar boven: HTC Sensation, HTC Desire Z, HTC Wildfire
Van links naar rechts: HTC Wildfire, HTC Desire Z, HTC Sensation:

Van onder naar boven: HTC Sensation, HTC Desire Z, HTC Wildfire

[ Voor 5% gewijzigd door Impulzer op 27-05-2011 07:48 ]
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
*verkeerde topic
*

[ Voor 93% gewijzigd door Ryan_ op 27-05-2011 08:30 . Reden: '[HTC Sensation] levertijden- en abonnementen' gerelateerd ]
Even een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Op calendar.google.com heb ik onder andere agenda's de weeknummers en feestdagen toegevoegd.
Op mijn Hero kon ik deze dan gewoon in de agenda weergeven. Op de desire van mijn vriendin ook, maar op mijn Sensation is die knop weg.
Weet iemand hoe ik de "Andere agenda's" kan toevoegen in mijn agenda op de sensation? Is dit een Sensation ding of specifiek voor 2.3.3?
Op calendar.google.com heb ik onder andere agenda's de weeknummers en feestdagen toegevoegd.
Op mijn Hero kon ik deze dan gewoon in de agenda weergeven. Op de desire van mijn vriendin ook, maar op mijn Sensation is die knop weg.
Weet iemand hoe ik de "Andere agenda's" kan toevoegen in mijn agenda op de sensation? Is dit een Sensation ding of specifiek voor 2.3.3?
Ik kan hem pas over 1-2 weken gaan bestellen (mijn pa wil niet mee werken
)
Maar dan heb ik hem mss wel zonder locked
bootloader?
Maar dan heb ik hem mss wel zonder locked
[ Voor 3% gewijzigd door DivineNL op 27-05-2011 10:13 ]
Ik hoop voor je wel met bootloader, alleen niet locked.DivineNL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:14:
Ik kan hem pas over 1-2 weken gaan bestellen (mijn pa wil niet mee werken)
Maar dan heb ik hem mss wel zonder bootloader?
Verwijderd
Verwacht wel dat die unlocked bootloader OTA kan worden aangeboden. Bij de Wildfire ging het toen andersom, die was unlocked en toen HTC de updates voor dit toestel OTA ging versturen, stuurden ze er meteen een locked bootloader bij.
Ze hebben nog niet gezegt dat ze dit gaan doen, maar als HTC nu echt heeft geluisterd sturen ze die unlocked bootloader gewoon OTA.
Ze hebben nog niet gezegt dat ze dit gaan doen, maar als HTC nu echt heeft geluisterd sturen ze die unlocked bootloader gewoon OTA.
Ik heb er ook even last van gehad. Eerste keer dat ik het aanzette viel hij continue weg. Daarna niet meer geprobeerd... Moet zeggen dat ik op mijn MBP ook maar 1 tot 3 streepjes maximaal krijg....Masco schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:25:
Maar holy shit, batterij is wel snel leeg of in iedergeval naar 50%..... Ik heb 30 min in de trein zitten klooien en hij is al op 50%.....
[ Voor 11% gewijzigd door ipazza op 27-05-2011 09:23 ]
I don't hate you, I nothing you
Mijn mogelijke oplossing kun je ook proberen:ipazza schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:
[...]
Ik heb er ook even last van gehad. Eerste keer dat ik het aanzette viel hij continue weg. Daarna niet meer geprobeert... Moet zeggen dat ik op mijn MBP ook maar 1 tot 3 streepjes maximaal krijg....
Bij wifi instellingen kun je op menu drukken en dan geavanceerd.
Hier heb je de optie 'bete wifi prestaties'.. Deze staat standaard uit, probeer het eens met deze aan of de verbinding dan nog weg valt!
Verwijderd
Ik heb op het XDA forum al een aantal posts gelezen die berichtten over slechte WIFI ontvangst. De hierboven aangeboden oplossing verhelpt dit probleem grotendeels, maar het is wel een vreemd probleem. Iemand opheldering? Blijkbaar is het een softwarematige issue.
Ik heb het probleem niet, ook met de optie uit. Ik zit wel dicht bij mijn router, maar solide verbinding.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:26:
Ik heb op het XDA forum al een aantal posts gelezen die berichtten over slechte WIFI ontvangst. De hierboven aangeboden oplossing verhelpt dit probleem grotendeels, maar het is wel een vreemd probleem. Iemand opheldering? Blijkbaar is het een softwarematige issue.
Zo'n accu heeft een paar charges nodig om op zijn volle capaciteit te komen.ipazza schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:
[...]
Maar holy shit, batterij is wel snel leeg of in iedergeval naar 50%..... Ik heb 30 min in de trein zitten klooien en hij is al op 50%.....
Oh oke mooi,
Hij blijft nu ook appart genoeg al weer 45 min werken op 50%.... Maar goddamn wat een gruwelijk apparaat..... Wat zijn de functies van die micro hdmi ? Moet ik het zien als een opblaas van mijn eigen scherm of meer een extern bureaublad functie?
Hij blijft nu ook appart genoeg al weer 45 min werken op 50%.... Maar goddamn wat een gruwelijk apparaat..... Wat zijn de functies van die micro hdmi ? Moet ik het zien als een opblaas van mijn eigen scherm of meer een extern bureaublad functie?
I don't hate you, I nothing you
Opblaas van je eigen scherm, of het bekijken van een (full) HD film die op je Sensation staat op je televisie..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ipazza schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:29:
Oh oke mooi,
Features of HTC Sensation MHL (microUSB - HDMI) Cable
MHL is the new one port connection solution standard for the mobile market. With just a single microUSB connection on your HTC Sensation you can stream audio and video as well as charging and sending data. The HTC Sensation MHL (microUSB - HDMI) Cable can be used to connect to an HDMI enabled TV or other monitor / screen and "mirror" what is on your Sensation screen in real time. This means playback of stored or recorded content and games all without the need for an extra port on your smartphone.
Also if your television supports MHL enabled HDMI connections, then you can charge your HTC Sensation when connected and control the Sensation using the television remote (MHL enabled televisions expected late 2011)
Overview of HTC Sensation MHL (microUSB - HDMI) Cable
- Connect to HDTV via the microUSB port on your Sensation
- Mirror the Sensation screen for live playback
- One-port video / audio / data and power solution
- Charges the Sensation (MHL enabled televisions only)
- Control using television remote (MHL enabled televisions only)
Verwijderd
ze leveren bij de HTC sensation toch niet die speciale HDMI kabel mee in NL ofwel?
ik heb hem gister ook besteld bij VF, hoop hem morgen of maandag te ontvangen
Ik heb gisteren me abonnement verlengt bij Vodafone, toestel hadden ze op voorraad, ik heb alleen geen HDMI kabel gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:07:
ze leveren bij de HTC sensation toch niet die speciale HDMI kabel mee in NL ofwel?
Wordt inderdaad niet bij geleverd!Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:07:
If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com
Heeft iemand eigenlijk al een screenprotector geplaatst ??
Vraag me eigenlijk ook af of dit ook gaat lukken omdat het glas wat dieper ligt en er een soort ronding aan de kanten zit . Denk niet dat dit goed blijft zitten dan .
Vraag me eigenlijk ook af of dit ook gaat lukken omdat het glas wat dieper ligt en er een soort ronding aan de kanten zit . Denk niet dat dit goed blijft zitten dan .
Kan iemand mij bevestigen of er nu wel/geen screenprotector op/bij zit? Ik kan me herinneren dat bij de Touch HD er standaard een bij zat die je vervolgens zelf kon bevestigen. In de meeste 'unboxing video's' zie ik er ook niets over namelijk.
Bedankt!Leeuw070 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:51:
Nee , is niet meegeleverd .
Deze schijnt volgens de site compatibel te zijn met de Sensation: http://www.smartphoneshop...enprotector-duo-pack.html
Iemand hier al ervaringen mee? Ook al iemand een geschikte case weten te bemachtigen?
Vraag me ook af hoe het gaat met de lock bootloader. Mijn Sensation komt ergens rond 9 juni via HI.nl. Zit hier een lock op? Zo ja gaat die weg na een OTA update? Of word de code hiervan vrij gegeven zodat developers deze kunnen unlocken zodat je dan kunt root en custom flashen? Of in het ergste geval! Vette pech!!
als je goed bent met een schaar....LeMerchant schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:53:
[...]
Bedankt!
Deze schijnt volgens de site compatibel te zijn met de Sensation: http://www.smartphoneshop...enprotector-duo-pack.html
Iemand hier al ervaringen mee? Ook al iemand een geschikte case weten te bemachtigen?
Ik zou lekker wachten totdat HTC een officiële uitbrengt, en dan vooral niet daar kopen want je betaald je werkelijk blauw aan een velletje plastic bij Coolblue.
Heb persoonlijk liever de ultra clear van brando , maar ben die nog niet tegen gekomen ......
Bedenk me net dat dit eigenlijk in het accesoires topic thuishoort ....
Sorry !!
Bedenk me net dat dit eigenlijk in het accesoires topic thuishoort ....
Sorry !!
Er is al een officiële uit voor de SensationCzMichiel schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:
[...]
als je goed bent met een schaar....
Ik zou lekker wachten totdat HTC een officiële uitbrengt, en dan vooral niet daar kopen want je betaald je werkelijk blauw aan een velletje plastic bij Coolblue.
Accessoires voor de HTC Sensation
Ben het niet overal mee eens. Ik vind hem niet zwaar en heb nog geen problemen gehad met updaten van weather.. misschien wel gewoon provider issues en geen device issues.Oester83 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:26:
bij deze nog een review:
http://reviews.cnet.co.uk...ensation-review-50003473/
Verwijderd
Zit te twijfelen om het toestel vanmiddag bij vodafone op te halen (als ze 'm al binnen hebben). Lees echter behoorlijk wat userreviews op cnet dat ze klagen over de snelheid. De een geeft aan dat Sense enorm vertraagt en dat de sensation trager is dan de Desire Hd. Is dit het geval, zo ja is dit storend in het gebruik?
Langzaam is hij zeker niet, maar door de 3d effecten merk je wel dat hij wat meer te verduren krijgt dan 2d.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:46:
Zit te twijfelen om het toestel vanmiddag bij vodafone op te halen (als ze 'm al binnen hebben). Lees echter behoorlijk wat userreviews op cnet dat ze klagen over de snelheid. De een geeft aan dat Sense enorm vertraagt en dat de sensation trager is dan de Desire Hd. Is dit het geval, zo ja is dit storend in het gebruik?
Ik denk dat het ook licht aan je instellingen. Als achtergrond voor je home screen kun je bewegende live dignen kiezen, zoals het weer. Dit vraagt natuurlijk meer dan een gewoon statisch plaatje (die er net zo geod uitzien).Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:46:
Zelf vind ik hem erg snel, maar mijn vorige telefoon was een touch diamond 2 met windows mobile, dus dan is alles snel.
Wel merk ik dat je soms een halve seconde moet wachten nadat je erg op drukt voor het verschijnt,
Verwijderd
Ah ok en ik begreep al wel dat het internetten wel goed snel is?jvroosmalen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:57:
[...]
Ik denk dat het ook licht aan je instellingen. Als achtergrond voor je home screen kun je bewegende live dignen kiezen, zoals het weer. Dit vraagt natuurlijk meer dan een gewoon statisch plaatje (die er net zo geod uitzien).
Zelf vind ik hem erg snel, maar mijn vorige telefoon was een touch diamond 2 met windows mobile, dus dan is alles snel.
Wel merk ik dat je soms een halve seconde moet wachten nadat je erg op drukt voor het verschijnt,
In verhouding met de telefoon die ik nu heb SE K nog wattes zal alles loeisnel zijn
pfff blijt lastig keuzes maken de HTC of GSII...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier