Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:02:
[...]

Ah ok en ik begreep al wel dat het internetten wel goed snel is?

In verhouding met de telefoon die ik nu heb SE K nog wattes zal alles loeisnel zijn :)

pfff blijt lastig keuzes maken de HTC of GSII...
Ik heb de weather achtergrond (echt super impressive) en vind het erg meevallen. Ik heb weinig widgets, dat scheelt volgens mij echt nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Ik heb de weather achtergrond (echt super impressive) en vind het erg meevallen. Ik heb weinig widgets, dat scheelt volgens mij echt nog het meest.
Ach ja het twijfelen moet ook maar eens afgelopen zijn, heb nu pauze dus loop maar even tussen de regendruppels door naar vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Leeuw070 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:34:
Heeft iemand eigenlijk al een screenprotector geplaatst ??
Vraag me eigenlijk ook af of dit ook gaat lukken omdat het glas wat dieper ligt en er een soort ronding aan de kanten zit . Denk niet dat dit goed blijft zitten dan .
Misschien ben ik gek, maar is dit niet volslagen kansloos bij een scherm met gorilla glass? Dat wat je er op plakt is zwakker dan dat wat je wil beschermen... Zelfs mn HD2 heeft al voldoende gehard glas om zonder hoesje al anderhalf jaar lang krasvrij te zijn. En om nou te zeggen dat het beschermt tegen een ongelukkige val, lijkt me sterk.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Termy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:20:
[...]

Misschien ben ik gek, maar is dit niet volslagen kansloos bij een scherm met gorilla glass? Dat wat je er op plakt is zwakker dan dat wat je wil beschermen... Zelfs mn HD2 heeft al voldoende gehard glas om zonder hoesje al anderhalf jaar lang krasvrij te zijn. En om nou te zeggen dat het beschermt tegen een ongelukkige val, lijkt me sterk.
Ik denk niet dat je gek bent ;) maar toch deel ik jou gedachte ook wel. Ik overweeg opzich een case aan te schaffen, maar weet niet of dan ook een screenprotector 'overkill' is. Mijn optie qua case zou zijn: http://www.smartphoneshop...r-case-htc-sensation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
LeMerchant schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:33:
[...]

Ik denk niet dat je gek bent ;) maar toch deel ik jou gedachte ook wel. Ik overweeg opzich een case aan te schaffen, maar weet niet of dan ook een screenprotector 'overkill' is. Mijn optie qua case zou zijn: http://www.smartphoneshop...r-case-htc-sensation.html
Dat is meer voor in het andere topic Accessoires voor de HTC Sensation

Kom er net achter dat de navigatie slechts een trial is van 30 dagen.. die ingaat zodra je het opent :( zag er erg mooi uit.. maar ga er natuurlijk niet voor betalen als er ook google navigatie op zit.

Iemand hier ervaring mee op de desire HD ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:38:
[...]

Kom er net achter dat de navigatie slechts een trial is van 30 dagen.. die ingaat zodra je het opent :( zag er erg mooi uit.. maar ga er natuurlijk niet voor betalen als er ook google navigatie op zit.

Oooooooow? Dat is dan wel balen -O- Had me zo verheugd op gratis offline navigatie. Maar inderdaad, gelukkig is er nog Google navigatie, die ook perfect werkt, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Had ook niet anders verwacht!! maar scheelt weer een hoop werk voor die gasten van xda _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Een vraag waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden:

Kun je een toestel enkel rooten als de bootloader unlockt is? Oftewel, kan de Sensation op dit moment geroot worden of kan dit pas zodra de bootloader geunlockt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
mauricedb schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:10:
Een vraag waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden:

Kun je een toestel enkel rooten als de bootloader unlockt is? Oftewel, kan de Sensation op dit moment geroot worden of kan dit pas zodra de bootloader geunlockt is?
de Sensation kan dit pas zodra de bootloader geunlockt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Okee, want ik lees namelijk op http://www.androidpolice....otloaders-on-our-devices/ het volgende:
Devices with locked bootloaders can still be rooted and usually partially unlocked. They could even enjoy custom ROMs (see the Droid X ROM community), but because the system kernel cannot be replaced, these ROMs cannot be considered complete – they can change things on the surface but not under the hood. For example, CyanogenMod, the largest custom Android ROM, requires devices with unlocked bootloaders because it uses a custom kernel.
Dus bovenstaand verhaal klopt simpelweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
mauricedb schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:13:
Okee, want ik lees namelijk op http://www.androidpolice....otloaders-on-our-devices/ het volgende:

[...]

Dus bovenstaand verhaal klopt simpelweg niet?
Volgens mij dan alleen met een XTC clip.. dat is een soort fake sim kaart waarmee je gold card kunt aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Ow, daar ga ik niet aan beginnen haha, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Even een vraagje aan alle gelukkigen die hem al binnen hebben; zit er een microSD kaartje bij? Ik zie dat Hi er een 16gb bij heeft, hoe zit dat bij Vodafone?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
dangerousp schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:38:
[...]

Ja ik heb er ervaring mee, de HTC offline navigatie is gebasseerd op Route 66 navigatie, het is inderdaad een trial van 30 dagen, daarna kan je hem aanschaffen voor 19,- voor de benelux. Hij werkt prima, maar toch ligt mijn voorkeur bij een ander navigatie pakket.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:18
Heb 'm sinds vandaag ook binnen, ik krijg alleen geen netwerk met mijn T-Mobile SIM.
Wel WiFi e.d., maar als ik handmatig een netwerk wil zoeken vind ie 3 providers:
T-Mobile NL
NL KPN
vodafone NL

Bij alle 3 zegt ie "Je SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe".
Zou ie dan niet sim-lock vrij zijn? Normaal krijg je dit toch bij het opstarten al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Bullet NL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:24:
[...]

Ja ik heb er ervaring mee, de HTC offline navigatie is gebasseerd op Route 66 navigatie, het is inderdaad een trial van 30 dagen, daarna kan je hem aanschaffen voor 19,- voor de benelux. Hij werkt prima, maar toch ligt mijn voorkeur bij een ander navigatie pakket.
Zou je met ons willen delen welk pakket dat is? O-) hebben ik en de andere gebruikers vast ook wel wat aan :)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
kan je die HTC-navigatie kopen voor 19 euro? ik dacht dat je het enkel voor 5 euro per maand kon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
Nou dat veel mensen hem hebben, zou ik graag iets meer willen lezen over het toestel zelf.

Hoe is de interface, sommige mensen op engelstalige forums zeggen dat hij best nogal laggy is bij het homescreen en hoe is de accuduur?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:38:
Nou dat veel mensen hem hebben, zou ik graag iets meer willen lezen over het toestel zelf.

Hoe is de interface, sommige mensen op engelstalige forums zeggen dat hij best nogal laggy is bij het homescreen en hoe is de accuduur?
Als je niet teveel zware widgets hebt, dan is hij erg smooth. Zelfs met live wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVDB schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:29:
kan je die HTC-navigatie kopen voor 19 euro? ik dacht dat je het enkel voor 5 euro per maand kon gebruiken?
Dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben, voor de betaalde versie. Maar als het bevalt en het eenmalig 19 Euro is, dan wil ik dat best ervoor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Laatst online: 17-09 10:34
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:38:

Interface is zoals in de vorige versies van sense. Wel wat extra's, maar ik kan niet heel goed vergelijken (heb nooit oudere HTC's gehad). Van dat laggy heb ik nog niets gemerkt. Wat misschien scheelt is dat ik automatisch synchroniseren uit heb staan. Ik heb verder aardig wat widgets geïnstalleerd: Klok, kleine dingen, contacten, muziek, foto's, friendstream, weer en berichten. Accu: 14 uur en 20 minuten bij mijn eerste laadsessie. Ga hem nu weer aan de lader leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Accu gaat er wel redelijk vlot doorheen, maar heb dan ook continu wifi aan. Vanochten om half 8 van de lader, beetje internetten, apps downloaden, beetje surfen en best veel het scherm aan nu 60%.
Weergave 81%
wifi 8%
mobiel standby 6%
telefoon inactief 5%

Nieuwe lockscreen is trouwens super uitvinding! Gebruik het heel veel.. aangezien het de apps zijn die je het meeste gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door dangerousp op 27-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjado schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:24:
Even een vraagje aan alle gelukkigen die hem al binnen hebben; zit er een microSD kaartje bij? Ik zie dat Hi er een 16gb bij heeft, hoe zit dat bij Vodafone?
Bij Vodafone heb ik een kaartje van 8 GB erbij gekregen. (zat al in het toestel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren de HTC Sensation. Kon hem direct vergelijken met de Galaxy SII die ik ook in mij bezit had [en die weer verkocht is aan een andere Tweaker].

Moet toegeven dat de Galaxy SII toch wel sneller aanvoelt, de interface maar ook het installeren en starten van applicaties. Ook het scherm van de SII is toch wel een klasse apart, vooral de kijkhoek en het contrast. Belkwaliteit is ook beter dan bij de HTC.

De extra pixels van de Sensation zijn wel erg functioneel en ook de behuizing verdient een pluim. Het lock-screen werkt goed, maar ik ben er nog niet achtergekomen hoe ik i.p.v. het standaard Mail icoontje het Gmail icoontje kan weergeven. HTC Watch werkt ook perfect.

De HTC Sensation Vodafone toestellen van Belsimpel zijn trouwens niet branded, mocht iemand daarover nog twijfels hebben.

De TNT koerier was niet zo gelukkig met Vodafone. Hij had verschillende toestellen in de bus liggen die waren geweigerd door de geadresseerden. Lijkt erop dat veel mensen het toestel in de winkel zijn gaan ophalen en dat Vodafone de annuleringen van de online bestelling niet snel genoeg heeft verwerkt. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:20:
[...]

Bij Vodafone heb ik een kaartje van 8 GB erbij gekregen. (zat al in het toestel) :)
Heb hem zojuist bij RITEL opgehaald. Wat een SUPER telefoon! Menu is razend snel, browser is super snel, scherm is helder en zeer scherp. Kortom, helemaal top! Ook bij mij (als losse toestel gekocht) zit er een 8 GB SD kaartje er in.

Wie toch dat neppe plastic ding van Samsung 8)7 boven dit top aparaat verkiest moet het zelf weten. Ik ben er i.i.g. zeer blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:24:
Heb sinds gisteren de HTC Sensation. Kon hem direct vergelijken met de Galaxy SII die ik ook in mij bezit had [en die weer verkocht is aan een andere Tweaker].

Moet toegeven dat de Galaxy SII toch wel sneller aanvoelt, de interface maar ook het installeren en starten van applicaties. Ook het scherm van de SII is toch wel een klasse apart, vooral de kijkhoek en het contrast. Belkwaliteit is ook beter dan bij de HTC.

De extra pixels van de Sensation zijn wel erg functioneel en ook de behuizing verdient een pluim. Het lock-screen werkt goed, maar ik ben er nog niet achtergekomen hoe ik i.p.v. het standaard Mail icoontje het Gmail icoontje kan weergeven. HTC Watch werkt ook perfect.

De HTC Sensation Vodafone toestellen van Belsimpel zijn trouwens niet branded, mocht iemand daarover nog twijfels hebben.

De TNT koerier was niet zo gelukkig met Vodafone. Hij had verschillende toestellen in de bus liggen die waren geweigerd door de geadresseerden. Lijkt erop dat veel mensen het toestel in de winkel zijn gaan ophalen en dat Vodafone de annuleringen van de online bestelling niet snel genoeg heeft verwerkt. ;)
Staat op pagina 10, had ik Ernie89 uitgelegd en hij heeft een keer nog iets duidelijker uitgelegd :P
1. Klik op je homescreen op de meest rechtse knop naast de brede telefoon knop. Dus op het schilder en kwast knopje.
2. Klik op de 4e regel 'scherm blokkeren'
3. Klik rechtsonder op instellingen
4. Klik op de te veranderen app en je krijgt een lijst met mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
Heeft iemand hier héél toevallig een iphone 4 gehad of kan iemand mij de + en - punten van de sensation vertellen t.o.v. iphone 4? Mijn neef heeft paar dagen terug een iphone gehaald en ik zei dat die dat beter niet had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
DivineNL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:30:
Heeft iemand hier héél toevallig een iphone 4 gehad of kan iemand mij de + en - punten van de sensation vertellen t.o.v. iphone 4? Mijn neef heeft paar dagen terug een iphone gehaald en ik zei dat die dat beter niet had kunnen doen.
Prijs, vrijheid, innovatie. Dat zijn de grootste punten voor mij om niet voor een iPhone4 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

dangerousp schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:37:
[...]

Prijs, vrijheid, innovatie. Dat zijn de grootste punten voor mij om niet voor een iPhone4 te gaan.
schermformaat, NON-apple

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Even een vraagje over de mail applicaties.

Er staan nu twee mail applicaties op:
1) Standaard HTC mail applicatie
2) GMail applicatie

Nu zijn beide ingesteld en merk ik dat de GMail applciatie veel sneller is met het ophalen van mail. Deze werkt volgens mij gewoon met push functionaliteit. Bij de HTC applicatie wordt de mail maar één keer per 5 minuten gesynchroniseerd. Is dit aan te passen?

Want ik vind de HTC mail applicatie mooier, maar dan moet hij eigenlijk wel push mail ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:24:

Heb je de batterij ook enigszins kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Richi E. schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:28:
Even een vraagje over de mail applicaties.

Er staan nu twee mail applicaties op:
1) Standaard HTC mail applicatie
2) GMail applicatie

Nu zijn beide ingesteld en merk ik dat de GMail applciatie veel sneller is met het ophalen van mail. Deze werkt volgens mij gewoon met push functionaliteit. Bij de HTC applicatie wordt de mail maar één keer per 5 minuten gesynchroniseerd. Is dit aan te passen?

Want ik vind de HTC mail applicatie mooier, maar dan moet hij eigenlijk wel push mail ondersteunen.
Volgens mij kan dat via exchange, maar ik gebruik uitsluitend en alleen de gmail app. Deze vind ik prettiger.. maar smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 09:44
Smsjes komen bij mij laat (vertraging van 12 minuten) binnen. Ligt dit aan vodafone, of aan het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:24
Jeej!:) Geweldige review, stukken beter dan wat die samjpullen uit kon brabbelen. Ben het er helemaal mee eens, en ondanks dat ze aangeven voor de SGSII te kiezen, ben ik blij dat ik voor de Sensation koos :-)
quote: Engadget
The HTC Sensation is an extremely accomplished device, but there's no getting around the feeling that it underwhelms. While it is indeed a dual-core speed demon like the Samsung Galaxy S II, HTC's latest doesn't exhibit quite the same level of UI responsiveness and is furthermore saddled with a signed bootloader that prevents users from improving things themselves. Our biggest issue is with Sense, whose fancy new graphics and improved lockscreen utility can't hide the fact that the core UX hasn't materially changed from the days of the Hero.

[ Voor 68% gewijzigd door Torrentus op 27-05-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos999
  • Laatst online: 27-05 15:26
Ongelooflijk, had ik maar eerst gekeken. Stom genoeg dacht ik dat de Sensation in elk geval meer kon als mijn Desire.
Hoofddoel van mijn pda: autonavigatie. Met het waanzinnig goede programma Sygic Aura reed ik menig probleemloze kilometers.

Nu blijkt Sygic niet te werken op Sense 3.0

Het ENIGE echt goede navigatieprogramma voor Android en HTC sluit niet kort met Sygic of het gaat werken. NOG idioter: Sygic heeft zelfs nog geen Sensation om uit te proberen.

Foei, wat voel ik me belazerd. Snel alles weer terug naar mijn Desire zetten en maar wachten totdat Sygic met een goede update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
Ik zou graag 2 dingen te weten komen van gebruikers die de sensation al hebben :)
1. Heeft jouw sensation ook last van wat backlight-bleeding zoals ze zeggen in de review van engadget (bleeding in de linkerbenedenhoek van het toestel)
2. hoe is de GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
Geen last van bleeding ......en fix met gps is ook snel .Had hiervoor een HD2 en denk dat ze wel even snel zijn .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
Ok, bedankt :)
Ik ga hem binnenkort halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 18:39

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVDB schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:36:
Ik zou graag 2 dingen te weten komen van gebruikers die de sensation al hebben :)
1. Heeft jouw sensation ook last van wat backlight-bleeding zoals ze zeggen in de review van engadget (bleeding in de linkerbenedenhoek van het toestel)
2. hoe is de GPS?
Als ik in het donker mijn mobiel aanzet zie ik in de linkeronderhoek 2 lichtpuntjes op de plek waar dat niet hoort. Als je dat bedoelt met bleeding... dan heb ik dat. :P Maar het is niet storend of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook nu je het zegt. Volgens mij ligt het aan de unibody die net niet helemaal goed aansluit. Maar je Moet echt goed kijken wil je het überhaupt zien. Sowieso geen last van (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al door mijn 8gb heen :S dat word dan maar een 16gig bestellen..trouwens net diceplayer geprobeerd in mijn ogen een van de beter video players die hardware accelaration gebruikt.. 720p avi en mkv's geen probleem at all, 1080p avi stotters wel een beetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

Ik heb mijn HTC Sensation nu een dag gebruikt, dus ik zal even wat ervaringen posten.

Hiervoor heb ik een iPhone (3G) gehad, dus dat is ook mijn vergelijkingsmateriaal.

Positief:
- Het scherm is echt geweldig. Mooie grootte en echt helder.
- Het toestel is echt verbluffend snel. Zeker vergeleken met mijn oude iPhone.
- HTC Sense ziet er gelikt uit. Bijna alles is aan te passen.

Negatief:
- Er zijn veel apps beschikbaar voor Android, maar in vergelijking met Apple vind ik de apps echt tegenvallen. De market is erg onoverzichtelijk waardoor je heel veel rotzooi ziet staan. Verder zijn de apps minder mooi dan op een iPhone (bijvoorbeeld Nu.nl). Maar ik heb nu overal wel een app voor kunnen vinden, dus uiteindelijk kom je er wel.
- De Wifi verbinding lijkt erg onstabiel. Soms volledig bereik en paar seconde later valt het weer helemaal weg. Terwijl ik gewoon op dezelfde plek blijf. Ik heb de optimalisatie al aangezet, maar het lijkt nog niet vlekkeloos te werken.
- De standaard muziek speler valt wat tegen. Ik heb er nog niet heel veel werk van gemaakt, maar dat komt ook omdat het vrij onoverzichtelijk was. Ik wil gewoon muziek in mappen op de SD kaart zetten en deze mappen ook afzonderlijk kunnen afspelen.

Maar al met al kan ik wel zeggen dat ik erg blij ben met het toestel. Het is qua snelheid echt een grote vooruitgang voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36121648,noline]....
- De standaard muziek speler valt wat tegen. Ik heb er nog niet heel veel werk van gemaakt, maar dat komt ook omdat het vrij onoverzichtelijk was. Ik wil gewoon muziek in mappen op de SD kaart zetten en deze mappen ook afzonderlijk kunnen afspelen.
...
Probeer Poweramp, volgens mij de beste en de mooiste muziek speler in de market. Met ondersteuning voor mappen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
Eerste Tweaker review is verschenen: productreview: HTC Sensation Zwart review door Brammos85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Laatst online: 09-09 14:43
Hij is binnen!
Eerste indruk: erg netjes! ziet er zeer mooi uit.
Ik kom van een Desire dus ben sense al redelijk gewend, maar het is wel een stuk verbeterd sinds de desire moet ik zeggen..

Ik heb trouwens voor zover ik kan zien absoluut geen last van bleeding in de linkeronderhoek.

edit:

Nog een vraagje aan de andere sensation bezitters:
Welke telefoon selecteren jullie op HTC Sense.com? aangezien de sensation er nog niet tussen staat?

[ Voor 22% gewijzigd door GamezMaster op 28-05-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GamezMaster schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:21:
Hij is binnen!
Eerste indruk: erg netjes! ziet er zeer mooi uit.
Ik kom van een Desire dus ben sense al redelijk gewend, maar het is wel een stuk verbeterd sinds de desire moet ik zeggen..

Ik heb trouwens voor zover ik kan zien absoluut geen last van bleeding in de linkeronderhoek.

edit:

Nog een vraagje aan de andere sensation bezitters:
Welke telefoon selecteren jullie op HTC Sense.com? aangezien de sensation er nog niet tussen staat?
Op de website kun je de Sensation nog niet selecteren inderdaad. Maar als je je via de telefoon aanmeld op de Sense website dan moet het registreren wel gaan lukken, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:48:
[...]

Op de website kun je de Sensation nog niet selecteren inderdaad. Maar als je je via de telefoon aanmeld op de Sense website dan moet het registreren wel gaan lukken, heb ik begrepen.
ik heb bij het registreren maar gekozen voor een Desire HD, maar dan nog lukt het nu nog niet :S hoe lang duurt het verbinding maken met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb hem net ook ontvangen en ik ben teleurgesteld. Het scherm heeft een dooie pixel en mijn belspeaker kraakt enorm tijdens een gesprek.

Ik ben helemaal niet onder de indruk van het scherm. Het is flets en erg onnatuurlijk.

Het design is wel mooi, maar ik ben er jammergenoeg weer ingestonken bij HTC.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Heb sinds gisteren ook een HTC Sensation maar ik heb er nog een beetje gemengde gevoelens over. Het toestel zelf is gewoon prachtig, maar ik denk dat de overstap van vier jaar intensief iPhone gebruik naar Android toch wel even wennen zal zijn, want ik merk dat het allemaal wat minder vanzelfsprekend is als hoe het eraan toe gaat op een iPhone. Heb een video gemaakt vandaag in 720p die er opzich wel aardig uit ziet lijkt mij (al moet je de video niet met volledig scherm gaan bekijken:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K5L2LvPZmio]

Hier nog twee foto's:

Afbeeldingslocatie: http://mauricedb.nl/data/uploads/pictures/htc/IMAG0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mauricedb.nl/data/uploads/pictures/htc/IMAG0008.jpg

Wat ik wel tegen vind vallen is het gebruik van het scherm buiten, dan moet de helderheid op maximum om nog iets te kunnen lezen. Ook de accu is niet helemaal lekker denk ik, vooral het opladen duurt erg lang. Ik kijk het nog even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
mauricedb schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:05:
Heb sinds gisteren ook een HTC Sensation maar ik heb er nog een beetje gemengde gevoelens over. Het toestel zelf is gewoon prachtig, maar ik denk dat de overstap van vier jaar intensief iPhone gebruik naar Android toch wel even wennen zal zijn, want ik merk dat het allemaal wat minder vanzelfsprekend is als hoe het eraan toe gaat op een iPhone. Heb een video gemaakt vandaag in 720p die er opzich wel aardig uit ziet lijkt mij (al moet je de video niet met volledig scherm gaan bekijken:

[video]

Hier nog twee foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat ik wel tegen vind vallen is het gebruik van het scherm buiten, dan moet de helderheid op maximum om nog iets te kunnen lezen. Ook de accu is niet helemaal lekker denk ik, vooral het opladen duurt erg lang. Ik kijk het nog even aan...
Toen ik van Android naar ios ging, was het daar ook allemaal zoeken.. gewoon een kwestie van wennen!

Accu doet het bij mij op de 2e lading erg goed en eigenlijk alleen het scherm vreet batterij! In idle eigenlijk bijna niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33
BillSpaarbank schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:02:
Ik heb hem net ook ontvangen en ik ben teleurgesteld. Het scherm heeft een dooie pixel en mijn belspeaker kraakt enorm tijdens een gesprek.

Ik ben helemaal niet onder de indruk van het scherm. Het is flets en erg onnatuurlijk.

Het design is wel mooi, maar ik ben er jammergenoeg weer ingestonken bij HTC.
Dan zou ik 'm toch eens proberen om te ruilen want dit is niet de reactie die ik verder veel tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

Mijn abbo verloopt binnenkort en kan ik weer een nieuw toestel nemen. Op dit moment heb ik een HTC Hero.

Nu zit ik erg te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S2 of de HTC Sensation. Ik heb al vele reviews/vergelijkingen gelezen. Nu is het vooral de keuze tussen:

Samsung beter qua hardware (snelheid/geheugen/scherm kleuren kijkhoek)

en

HTC betere behuizing en software (scherper scherm/Sence UI).

Heeft iemand nog goede advisen voor mijn keuze, misschien ervaringen of unieke dingen?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
GamezMaster schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:04:
[...]

ik heb bij het registreren maar gekozen voor een Desire HD, maar dan nog lukt het nu nog niet :S hoe lang duurt het verbinding maken met de telefoon?
Ah, inloggen via HTC Hub en dan werkt t goed! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Sensation is afgeleverd door TNT *O*

Alles werkt zo te zien, ik heb echter een probleem met het herkennen van de SIM kaart. Het toestel zou simlock vrij moeten zijn, maar mijn T-mobile SIM kaart wordt schijnbaar niet herkend. Bij opstarten moet ik de pin code invoeren, dat doe ik en hij komt in het home screen. Maar bovenin het scherm blijft hij aangeven dat hij geen SIM kaart heeft. Hierdoor heb ik geen bel bereik en 3G.

Wat doe ik fout of weet iemand een oplossing? Wifi doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 11:39
Hoe oud is je SIM? Ik heb vaker soortgelijke problemen gezien met oude SIM's, wel op het KPN netwerk.

Edit: Heb je een andere SIM om te testen of deze wel werkt?

[ Voor 23% gewijzigd door klaboem op 28-05-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaboem schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:29:
Hoe oud is je SIM? Ik heb vaker soortgelijke problemen gezien met oude SIM's, wel op het KPN netwerk.
Kaartje is net iets meer dan een jaar oud. Zou dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 11:39
Lijkt me ook niet. En een andere SIM om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb veel problemen met het behouden van verbinding met internet met wifi. heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Wil nog even terugkomen op mijn korte verhaal hierboven over het scherm. Buiten in de zon is het scherm moeilijk te zien, maar als de zon weg is/niet schijnt dan is het scherm super af te lezen (ook met lage helderheid). Daarnaast heb ik de accu nu door middel van netstroom opgeladen tot de 100% en heb 'm nu bijna alweer 2 uur aanstaan met 20 minuten display aan (even geïnternet en wat andere kleine dingetjes gedaan en even 5/10 minuutjes angry birds gespeeld) en de accu staat op 99%! Voorheen had ik het idee dat de accu wel (zonder dat ik maar al te gekke dingen deed) een paar procent per kwartier ofzo daalde.

[ Voor 11% gewijzigd door mauricedb op 28-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
mauricedb schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:31:
Wil nog even terugkomen op mijn korte verhaal hierboven over het scherm. Buiten in de zon is het scherm moeilijk te zien, maar als de zon weg is/niet schijnt dan is het scherm super af te lezen (ook met lage helderheid). Daarnaast heb ik de accu nu door middel van netstroom opgeladen tot de 100% en heb 'm nu bijna alweer 2 uur aanstaan met 20 minuten display aan (even geïnternet en wat andere kleine dingetjes gedaan en even 5/10 minuutjes angry birds gespeeld) en de accu staat op 99%! Voorheen had ik het idee dat de accu wel (zonder dat ik maar al te gekke dingen deed) een paar procent per kwartier ofzo daalde.
2e lading ging bij mij ook veel beter.

Net even met iPhone 4 gespeeld..dan denk je, sjezus wat een klein scherm. Went dus erg snel. En waar de iPhone eerder altijd bekend stond om de slick interface, denk ik nu.. Pff 2d wegdraaien van de schermen is zoo 2010:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:24
Dreanor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:19:
Mijn abbo verloopt binnenkort en kan ik weer een nieuw toestel nemen. Op dit moment heb ik een HTC Hero.

Nu zit ik erg te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S2 of de HTC Sensation. Ik heb al vele reviews/vergelijkingen gelezen. Nu is het vooral de keuze tussen:

Samsung beter qua hardware (snelheid/geheugen/scherm kleuren kijkhoek)

en

HTC betere behuizing en software (scherper scherm/Sence UI).

Heeft iemand nog goede advisen voor mijn keuze, misschien ervaringen of unieke dingen?
Heb zelf met hetzelfde dilemma gezeten. Toen bedacht ik me echter weer wat voor mij nou juist het probleem met mijn huidige mobiel is. Ik heb nu een Samsung I8510, Innov8. Ten tijde van de launch net als nu ook superieur aan alle mobieltjes qua hardware, dus destijds voor deze gegaan.

Inmiddels weet ik dat ik naast hardware (ondanks dat het zeer belangrijk is) ook zeker de software niet mag vergeten, want de softwareondersteuning op de I8510 zorgt er eigenlijk voor dat je al die coole features in de praktijk niet gebruikt (Mooie camera, maar 2 minuten moeten wachten om in de gallerij te komen? :( ).

Samsung heeft me ook meerdere malen ontzettend teleurgesteld op gebied van service, dus geen Samsung meer voor mij. De Sensation lijkt me juist helemaal geweldig, HTC geeft topservice, in tegenstelling tot Samsung, en met Sense 3.0 zit je gebakken :) Daarnaast kun je ook nog de grote 2.4 update verwachten op dit toestel, al dan niet via een custom rom. Gaandeweg worden de schoonheidsfoutjes die in Sense 3.0 nu nog bestaan waarschijnlijk vanzelf wel opgelost, en daarmee worden ook de laatste verschilletjes met de SGSII wel weggepoetst denk ik. De toestellen zijn gewoon echt ontzettend gelijkwaardig. Dus een foute keuze maak je nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:55:
ik heb veel problemen met het behouden van verbinding met internet met wifi. heeft iemand een oplossing?
Dit is niet de bedoeling. We verwachten op GoT dat je aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd. Dit is geen dumpbak voor allerlei vraagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
RoD schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:00:
[...]

Dit is niet de bedoeling. We verwachten op GoT dat je aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd. Dit is geen dumpbak voor allerlei vraagjes.
Ook heb ik paar paginas terug al een mogelijke oplossing gegeven. Wifi instellingen menu geavanceerd beste wifi prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Wat mij trouwens opvalt is dat de HTC degelijker is dan de Samsung (wat nieuwe producten betreft). Heb eigenlijk nog geen (grote) dingen gehad die niet goed zijn op de HTC terwijl je in het Samsung topic leest dat er toch behoorlijk veel problemen zijn met het scherm en de camera.

Een vraagje, heb gezocht op internet maar heb er niets over kunnen vinden, is het mogelijk om foto's via bijv wifi naar de pc te versturen en andersom of is hier echt een kabel tussen de telefoon en pc voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaboem schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:35:
Lijkt me ook niet. En een andere SIM om te testen?
Pfffff ik wordt hier helemaal niet blij van. Wat ik ook probeer, hij wil maar geen verbinding maken met het T-mobile netwerk. Sim code is geaccepteerd, maar hij blijft "geen netwerk" aangeven. Een prepay kaartje van Orange doet het wel.

Ik heb ook altijd wat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 16:47
Richi E. schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:58:

Ik ben erg tevreden over Meridian, deze is gewoon in staat mappen te lezen en je hier te laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
mauricedb schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:13:
Wat mij trouwens opvalt is dat de HTC degelijker is dan de Samsung (wat nieuwe producten betreft). Heb eigenlijk nog geen (grote) dingen gehad die niet goed zijn op de HTC terwijl je in het Samsung topic leest dat er toch behoorlijk veel problemen zijn met het scherm en de camera.

Een vraagje, heb gezocht op internet maar heb er niets over kunnen vinden, is het mogelijk om foto's via bijv wifi naar de pc te versturen en andersom of is hier echt een kabel tussen de telefoon en pc voor nodig?
Met astro file manager in de market kun je wel in de computer kijken.. En ook via dlna zou je op de computer in de telefoon moeten kunnen kijken. Je kunt ook dropbox gebruiken of picassa automatisch syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:15:
[...]

Pfffff ik wordt hier helemaal niet blij van. Wat ik ook probeer, hij wil maar geen verbinding maken met het T-mobile netwerk. Sim code is geaccepteerd, maar hij blijft "geen netwerk" aangeven. Een prepay kaartje van Orange doet het wel.

Ik heb ook altijd wat ;(
Lijkt dus aan de sim te liggen. Je kunt deze volgens mij gewoon omwisselen bij tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:40

BPP

Maanden uitgekeken naar de HTC Sensation. Vandaag binnengekregen en een half uur meegespeeld. En tot de conclusie gekomen dat het een prachtig apparaatje is, maar geen echte toegevoegde waarde heeft op mijn eerdere Desire en Desire Z. Hoezo typisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Beste,

Heeft 1 van jullie ook problemen met het aanmelden van een @live e-mail account?
Mij lukt het niet, ik krijg steeds, krijg geen verbinding met de server (server vult hij automatisch is live.nl).

Outlook (Exchange gaat wel goed)

Graag advies.

[ Voor 16% gewijzigd door donvalentino op 28-05-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:42:
[...]

Lijkt dus aan de sim te liggen. Je kunt deze volgens mij gewoon omwisselen bij tmobile.
Jep, daar schijnt het op te lijken. Morgen is het toevallig hier koopzondag, dus ga ik daar even langs. Het gekke is alleen dat die SIM kaart het in mijn Desire wel gewoon goed doet en prepay kaarten van Orange en Telfort weer goed werken op m'n Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPP schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:58:
Maanden uitgekeken naar de HTC Sensation. Vandaag binnengekregen en een half uur meegespeeld. En tot de conclusie gekomen dat het een prachtig apparaatje is, maar geen echte toegevoegde waarde heeft op mijn eerdere Desire en Desire Z. Hoezo typisch. :+
Ik heb dat gevoel ook een beetje dat het wat tegenvalt inderdaad. Maar komt misschien mede omdat ik zoveel problemen heb om mijn SIM kaart werkend te krijgen ;) Als dat goed werkt zal ik vast een beter gevoel erover hebben.

Ben ik trouwens de enige die het touchscreen zo stroef aan vind voelen? Mijn Desire touchscreen kan ik heel makkelijk over het scherm vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
  • Laatst online: 13-10-2024
Mijn God, wat een PRACHTIG telefoontje! Heel wat beter dan die koelkast van een Desire HD die ik stom genoeg nog geen tien dagen geleden via een abonnement heb gekocht. Die gaat dus nu in de verkoop (waar ik uiteraard vet op verlies) en vanmiddag bij MediaMarkt voor 494 euro de Sensation aangeschaft.

Ik ben superenthousiast, het toestel is in het echt nog mooier dan op foto's die ik gezien heb en hij weegt voor mijn gevoel tien kilo lichter dan de Desire HD.

Dus, Desire HD, weg ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Mensen, het duurde bij mij ook enkele uren voordat internet werkte. Blijkbaar moet het toestel het een en ander synchroniseren of zo want nu werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:38
Al die reacties maken het wachten nog erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:41:
[...]

Met astro file manager in de market kun je wel in de computer kijken.. En ook via dlna zou je op de computer in de telefoon moeten kunnen kijken. Je kunt ook dropbox gebruiken of picassa automatisch syncen.
Of je kan direct-wifi gebrui...

Oh nee, niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Heeft iemand al een navigatie programma gevonden dat goed werkt i.c.m. de Sensation?
Volgens mij werken zowel navigon als sygic nog niet op de sensation..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

GamezMaster schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:45:
Heeft iemand al een navigatie programma gevonden dat goed werkt i.c.m. de Sensation?
Ook niet stock google maps navigation? Want die werkt op mijn Hero 100% zonder problemen, nooit mis gereden bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Laatst online: 09:44
Is er nog iets wat je moet doen met de eerste paar oplaadsessies? Bijvoorbeeld helemaal leeglopen, of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Dropbox werkt wel handig inderdaad. Misschien niet super snel, maar werkt verder goed! Accu maakt trouwens wel af en toe sprongen. Nu 7 uur en 20 minuten op de accu waarvan 1 uur 40 het scherm aan staat en wifi de hele tijd, accu zit nu op 58%. Wat ik wel vreemd vind is dat de browser en de Android Market niet als gebruikte programma's erbij staan, want deze heb ik wel gebruikt.

@assasinbats, zover ik begrepen heb moet je juist niet de accu totaal leeg laten lopen, hoe meer je 'm laad, hoe beter, aldus dit bericht Quindor in "Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 3"

[ Voor 22% gewijzigd door mauricedb op 29-05-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Dreanor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:53:
[...]

Ook niet stock google maps navigation? Want die werkt op mijn Hero 100% zonder problemen, nooit mis gereden bedoel ik.
ik wil er een die geen internet nodig heeft, aangezien ik hem in Italië op vakantie wil gaan gebruiken ;)
Navigon of Sygic hebben de voorkeur, maar ondersteunen nog geen qHD.. (wat ik persoonlijk best slecht vindt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:25:
Al die reacties maken het wachten nog erger :P
Vertel mij wat! Vandaa contract getekend in de winkel, ze krijgen of woensdag of vrijdag de telefoons binnen. Nu maar duimen dat het woensdag wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:57

JasperVerbeek

Assistent Accountant

ik heb een probleempje, ik keek net ff hoe de media player is maar na een minuut of anderhalf stopt het geluid en kan ik het alleen terugkrijgen door verder of terug te spoelen. heel vreemd. iemand een idee voor een oplossing? PS het is bij alle videos zo, ik zal straks even kijken of het bij alle formaten zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:03
assasinbats schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:57:
Is er nog iets wat je moet doen met de eerste paar oplaadsessies? Bijvoorbeeld helemaal leeglopen, of juist niet.
Uit het Desire HD topic:
Hoe kan ik mijn batterij het beste opladen voor optimaal gebruik?
•De eerste paar keren volledig opladen, en volledig leeg laten gaan voordat je hem opnieuw oplaadt.
•Na deze paar keren gewoon zo vaak mogelijk aan de oplader hangen, dit is goed voor Lithium-ion accu’s.
•Laat na 30 keer opladen de accu helemaal leeglopen. Dit zorgt ervoor dat de accu % status gekalibreerd wordt. Als je dit niet doet heb je kans dat je op gegeven moment grote verschillen in accu % status ziet.
•De accu wordt tijdens en na de eerste maand gebruik steeds beter, dus bij de eerste paar keren opladen zal de accu nog niet 100% functioneren, omdat hij nog geconditioneerd moet worden.
•Na 2 jaar van de productie datum bedraagt de capaciteit van Lithium-Ion accu’s nog ongeveer 80%. Het maakt niet uit of je hem gebruikt of niet, deze accu’s verslechteren na verloop van tijd. Deze vermindering is gekoppeld aan de technologie. Daarom is het aan te raden om te kijken naar de productie datum als je een tweede accu koopt in de toekomst. Nu geldt dat natuurlijk nog niet omdat de accu’s nu allemaal nieuw zijn.

HTC geeft zelf het volgende advies:

quote: HTC
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour.
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well
Is (ongeveer) dezelfde accu, dus is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik heb de HTC Desktop Cradle voor de Hero (o.a.). Weet iemand of er een Sensation hulpstuk voor komt? Zou voor mij een extra pluspunt om voor de Sensation te gaan ipv SGS2. :)

Hier is een link van de Cradle: http://www.pdashop.nl/product/52939/htc-desktop-cradle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
Hallo Tweakers,

Aangezien ik de desbetreffende topics redelijk in de gaten heb gehouden, here my two cents.

Afgelopen donderdag mijn Sensation gekocht in de Vodafone shop voor €285,- (bij verlenging van mijn 275 contract met een jaar). Eerder al veel met Vodafone gebeld maar ook hier zonder enig resultaat m.b.t. verlengen gehad. Afijn, toen ik er door jullie achter kwam dat ze daadwerkelijk unbranded in de winkel lagen, vrij nonchalant een store binnengestapt en de enige van de toen nog drie welke niet gereserveerd was meegenomen. Grappig dat dit fysiek in de winkel redelijk soepel ging, in tegenstelling tot hun brakke website.

De algemene ervaringen die ik hier terug lees deel ik wel, dus deze zal ik niet dubbel bevestigen.

Wat ik raar vind is dat HTC op hun site zegt dat het om een Hi-Fi toestel gaat. Wikipedia weet van deze term uiteraard meer. Nou komt "Hi-Fi" helemaal niet bij me op wanneer ik naar het geluid luister, met of zonder koptelefoon aangesloten of met SRS in- of uitgeschakeld. Lang leve de marketing, maar in mijn ogen zeker niet Hi-Fi waardig.

Een ander punt wat ik graag met jullie wil delen is het gevoel in de hand. Ik vind hem vooralsnog te glad aanvoelen, met name de linker- en rechterzijde. Hier loopt het aluminium van de achterkant door, wat uiteraard ten goede zal komen voor de stevigheid, maar wat hem vrij glad maakt. Mijn HD2 heeft hier van dat rubber achtige grip spul zitten (zoals de twee vlakken achterop de Sensation) en samen met de wat hoekige rondingen van dat toestel geeft het een veel betere/lekkere grip. Hierdoor ben ik momenteel vrij voorzichtig met het even snel oppakken van de nieuwe Sensation.

Tot slot ben ik benieuwd naar hoe de microfoon(s) het in dit toestel doen tijdens het maken van filmpje in een club/tijdens een concert. Iets wat me altijd is tegengevallen op vorige telefoons. Mochten anderen hier geïnteresseerd in zijn wil ik mijn ervaring graag met jullie delen en mocht er iemand een vergelijkingsfoto willen zien naast de HD2, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Tot laat in de nacht nog inlezen op welke phone to get SGS2 of HTC Sensation. Nu heb ik hier een leuke vergelijking gevonden: Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation vs LG Optimus 2x

Hier wordt aangegeven dat ondanks dat de HTC Sensation 256 minder RAM heeft het dankzij de Adreno 220 GPU toch sneller uit benchmarks komt. Dus qua snelheid zijn de Galaxy S2 en de HTC Sensation gewoon gelijkwaardig en kan ik dit uit mijn lijstje halen voor eventuele koop argument.

Dan wordt mijn lijstje beperkt naar:
- Betere inkijkhoek + kleuren vs scherper display
De vele schermproblemen van Samsung lijken mij toch meer naar de HTC te pushen.

- TouchWiz 4.0 vs Sence 3.0
Altijd al van Sence gehouden dus nobrainer.

- Plastic vs aluminium behuizing
Ondanks dat de Samsung dunner/lichter is lijkt mijn voorkeur richting de fijner in de hand liggende HTC.

- 16gb vs 1gb opslag
Geheugenkaartje doet wonderen, gezien ik nu in mijn HTC Hero een 4GB heb en eigenlijk nog nooit ruimte tekort heb gehad.

- 1650mAh vs 1520mAh
Ondanks mindere batterij schijnt HTC betere power management te hebben?

Heh, ik lijk wat biased richting HTC als ik dit lijstje zo bekijk. :P Opmerkingen altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 07:51
Dreanor schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:05:
Tot laat in de nacht nog inlezen op welke phone to get SGS2 of HTC Sensation. Nu heb ik hier een leuke vergelijking gevonden: Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation vs LG Optimus 2x

Hier wordt aangegeven dat ondanks dat de HTC Sensation 256 minder RAM heeft het dankzij de Adreno 220 GPU toch sneller uit benchmarks komt. Dus qua snelheid zijn de Galaxy S2 en de HTC Sensation gewoon gelijkwaardig en kan ik dit uit mijn lijstje halen voor eventuele koop argument.

Dan wordt mijn lijstje beperkt naar:
- Betere inkijkhoek + kleuren vs scherper display
De vele schermproblemen van Samsung lijken mij toch meer naar de HTC te pushen.

- TouchWiz 4.0 vs Sence 3.0
Altijd al van Sence gehouden dus nobrainer.

- Plastic vs aluminium behuizing
Ondanks dat de Samsung dunner/lichter is lijkt mijn voorkeur richting de fijner in de hand liggende HTC.

- 16gb vs 1gb opslag
Geheugenkaartje doet wonderen, gezien ik nu in mijn HTC Hero een 4GB heb en eigenlijk nog nooit ruimte tekort heb gehad.

- 1650mAh vs 1520mAh
Ondanks mindere batterij schijnt HTC betere power management te hebben?

Heh, ik lijk wat biased richting HTC als ik dit lijstje zo bekijk. :P Opmerkingen altijd welkom.
Ik weet het niet maar batterij is echt wel goed van de SG2 in vergelijking met mijn desire HD.
Dat viel me gelijk op toen ik even een SG2 in mijn hand had, en batterij stats door keek.
Kwa batterij zou ik direct willen ruilen.

Ook viel mij op dat SG2 echt niet fijn in de hand ligt hij is te recht waar mijn htc dus wat gebogen is.
Daar wint htc dus dik op.

Geheugen tjah van die SG2 hou je ook maar 12 GB over wat bruikbaar is, wil je dus echt opslag moet je alsnog 32GB sd kaartje er bij kopen.

Scherm persoonlijk, maar ik vond mijn htc HD scherm toch echt wel mooier dan SG2.
SG2 was echt overdone kwa kleuren, alles knalde er af, en het lijkt gewoon heel fake (alsof je een animatie film kijkt)

Touchwiz/sense: tjah, ben sense gewent nooit echt anders gehad op een paar custom roms op mijn wildfire.
maar op de SG2 was ik af en toe wel de weg kwijt, wat dus niet vreemd is. Maar heb sterk de indruk als je sense gewent bent, het nog wel eens een domper kan zijn om aan touchwiz te wennen .

miss niet de antwoorden en de juiste vergelijking waar je op zat te wachten, maar als je mij vraagt zou ik voor de HTC gaan. SG2 slechte telefoon? Nee totaal niet, je zult er ook een hele fijne goede telefoon aan hebben, alleen persoonlijk zou ik mijn HTC er niet op in willen ruilen, wat eigenlijk wel het plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Gisteren op Emporium geweest en even een klein stukje gefilmd.

Zier er goed uit, geluid is ook prima :) Ik had ook s'avonds wat gefilmd maar dat was helaas niet zo mooi. Overdag filmen met de Sensation is gewoon super kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:21
dunn0w schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:48:
Gisteren op Emporium geweest en even een klein stukje gefilmd.

Zier er goed uit, geluid is ook prima :) Ik had ook s'avonds wat gefilmd maar dat was helaas niet zo mooi. Overdag filmen met de Sensation is gewoon super kwaliteit!
[video]
Bedankt voor plaatsen van het filmpje, maar om eerlijk te zijn beschouw ik dit geluid niet als prima. Tenzij het daar terplekke net zo overstuurd klonk natuurlijk, dan heb ik niets gezegd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Dat'ie inderdaad wat glad aanvoelt klopt. Maar ik heb nog niet het gevoel gehad dat ik hem daardoor sneller zou laten vallen of zo. Ik zou het juist als smooth omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Hmmm, nu ik wakker ben en weer met ding aan het spelen ben valt me inderdaad toch op dat ik problemen met mijn internet heb die telkens wegvalt. Of zou dat aan T-Mobile liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eidelijk is ie dan binnen......
Peorder afgebeld en gewoon in de vodafoneshop in hellevoet opgehaald...

Wat is ie gaaf!
Super mooi afgewerkt en een erg mooi scherm.

Na aardig wat revieuws en commentaar gelezen te hebben merk ik goed dat smaken erg verschillen.
Je leest steeds weer over het scherm dat mensen de kleuren van de Samsung mooier vinden. Ik vind juist dat de HTC kleuren veel echter zijn. In eerste instantie lijkt samsung te overtreffen, maar natuurlijk vind ik het niet!

Het is mijn eerste android toestel (hiervoor twee windows HTC toestellen gehad). Dit is voor mij wel even wennen.

Heb steeds het idee dat ik de programma's welke ik gebruikt heb moet afsluiten, maar kom er niet achter hoe.

Marv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
pall66 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:20:
Mijn God, wat een PRACHTIG telefoontje! Heel wat beter dan die koelkast van een Desire HD die ik stom genoeg nog geen tien dagen geleden via een abonnement heb gekocht. Die gaat dus nu in de verkoop (waar ik uiteraard vet op verlies) en vanmiddag bij MediaMarkt voor 494 euro de Sensation aangeschaft.

Ik ben superenthousiast, het toestel is in het echt nog mooier dan op foto's die ik gezien heb en hij weegt voor mijn gevoel tien kilo lichter dan de Desire HD.

Dus, Desire HD, weg ermee! :)
Wat raar dat je zo denkt over de DHD. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening welke ik zeer respecteer.
Echter ben ik dan weer gigantisch tevreden met mijn DHD :)
Maar nogmaals, ieder zijn keus natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Het is inderdaad mijn persoonlijke mening en absoluut niet bedoeld om het toestel de grond in te boren. Het is uiteraard technisch een toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

GamezMaster schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:45:
heb je co-pilot al geprobeerd?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren de Sensation in huis. Ben zeer te spreken over de grootte van het scherm, de resolutie het solide gevoel en HTC Sense. Kom van een Galaxy S, en Sense zit gewoon beter in elkaar. Prettig om mee te spelen/werken.

Maar: het scherm is na de Galaxy S een tegenvaller. De kleuren zijn prima, dat was altijd een beetje overdreven bij de Galaxy S, maar de inkijkhoek van de Sensation is slecht, kleine kanteling van het scherm levert een vervlakking van het beeld op (vooral kleur). De Engadget review waarschuwde hier al voor: de kijkhoek is slechter dan eerdere HTC SLCD toestellen.

Het geluid via de interne luidspreker is slecht, dun en blikkerig. Dat was op mijn Galaxy S een stuk beter.

Verder kan het allemaal nog wel iets soepeler. Door lijsten scrollen e.d. is niet volledig soepel.

Maar uiteindelijk ben ik tevreden. Toch snap ik niet dat dit scherm en de luidspreker door de ontwerpfase komen, bij een flagship telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23
lifeguard schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:08:
[...]

Wat raar dat je zo denkt over de DHD. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening welke ik zeer respecteer.
Echter ben ik dan weer gigantisch tevreden met mijn DHD :)
Maar nogmaals, ieder zijn keus natuurlijk.
Ondanks de Dual-Core, front-cam, qHD resolutie en andere verschillende is de stap om over te stappen van de Disire HD naar een Sensation te klein voor mij. Ik wacht gewoon op de opvolger van de Sensation.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier