Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 13] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:51:
[...]

Ik ga er zelf nog noppenschuim inmaken,een vriend van me die heeft dat ook dat helpt wel.
over een bassreflexpijp weet ik niks,daar zou ik ook wel info over willen!
Okee, nou hopelijk kan iemand het uitleggen/link geven naar een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Waarom akoestisch noppenschuim? Dat dempt het geluid toch alleen maar? Waarom zou je dat willen?
Zit nu waarschijnlijk helemaal verkeerd te denken, uitleg graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:52:
[...]

Okee, nou hopelijk kan iemand het uitleggen/link geven naar een site.
Conrad heeft wel een buis,hieronder een linkje

http://www1.conrad.nl/scr...h-KA&gclid=&scrwidth=1366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Private Zaagsel schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:52:
Waarom akoestisch noppenschuim? Dat dempt het geluid toch alleen maar? Waarom zou je dat willen?
Zit nu waarschijnlijk helemaal verkeerd te denken, uitleg graag! ;)
Ja dat was ook eerst mijn gedachte,maar het creeert een virtuele grotere ruimte(en daardoor krijg je een beter geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ja dat snap ik, maar ik weet niet of het help etc. ik wil daar eerst meer info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Ja dat snap ik, maar ik weet niet of het help etc. ik wil daar eerst meer info over.
Ow oke,sorry daar kan ik je geen info over geven,ik zal nog wel even kijken voor je!(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:51:
[...]

Ik ga er zelf nog noppenschuim inmaken,een vriend van me die heeft dat ook dat helpt wel.
over een bassreflexpijp weet ik niks,daar zou ik ook wel info over willen!
Een bassreflexpijp is al voorgekomen in voorgaande delen. Wat ik nog weet is dat als je echt een goede bassreflexpijp wilt dat je dan een flinke berekening moet maken, die afhangt van je speakers, kratinhoud etc. Hoe dit allemaal werkt weet ik niet, bij mijn vorige kist vond ik het iig niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Een bassreflexpijp is al voorgekomen in voorgaande delen. Wat ik nog weet is dat als je echt een goede bassreflexpijp wilt dat je dan een flinke berekening moet maken, die afhangt van je speakers, kratinhoud etc. Hoe dit allemaal werkt weet ik niet, bij mijn vorige kist vond ik het iig niet de moeite waard.
Dan ga ik dat niet doen,dan word het toch alleen noppenschuim!;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
wesleytjuh schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:46:
[...]

Hmm, heb je nu je accu's in serie staan? Dan zou je 24V op je versterker zetten = niet goed.
staat nu gwn een adapter op, 12v dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
MaartenII, heb je nog geprobeerd om te kijken of de li-ion accu langzaam leegloopt wanneer je de schakelaar op de accu zelf aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Snippo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:05:
MaartenII, heb je nog geprobeerd om te kijken of de li-ion accu langzaam leegloopt wanneer je de schakelaar op de accu zelf aan zet?
Ow nog niet gekeken maar ik ben er wel achter gekomen dat dat ledje 2,37 +- volt nodig heeft met multimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
stefan T schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:59:
[...]

staat nu gwn een adapter op, 12v dus daar ligt het niet aan
Waarom staan ze in serie? Heb je ze wel eerder zo op je versterker aangesloten gehad? Dan is het waarschijnlijk einde zekering of einde versterker.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:49
Heren,

Lees al aardig wat reacties over basreflex pijpjes. Ik heb er voor het bouwen eens naar gekeken, maar het was mij de moeite niet waard toen.
Te veel onbekende factoren die je berekeningen vertroebelen.

Kun je niet beter wat meer moeite doen om je kist akoustisch dood, stevig en luchtdicht te maken? In plaats van een basreflexpijp er in te steken waar je van te voren niet van weet of hij gaat werken. Bij deze hobby blijft het toch vooral empirsch zo'n pijp.

Of zie ik allerlei moeilijkheden die er niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-08 20:38
Voor de mensen met de 6800mAh li-ion accu; ik heb er 1 open gemaakt en een paar dingen gezien. De accu bestaat uit 3 cellen in serie met ieder zijn eigen diepontlaad beveiliging. Het verwijderen van het blauwe plastic is goed mogelijk wanneer er voorzichtig te werk word gegaan. Het is dan mogelijk de schakelaar te omzeilen en je accu lekker ver weg in je list te bouwen. De gebruikte draadjes zijn wel heel erg dun dus voorzichtigheid is gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:10
Amrod, hoe zit het met de kabel voor het opladen? Komt die op dezelfde kabel uit als waar de 12v uit komt? Met andere woorden, kun je de li-ion ook opladen via de uitgang van de 12v die je op de versterker aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 15:29

Auxilium

Walking the line

OxyDrokz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 05:21:
Heren,

Lees al aardig wat reacties over basreflex pijpjes. Ik heb er voor het bouwen eens naar gekeken, maar het was mij de moeite niet waard toen.
Te veel onbekende factoren die je berekeningen vertroebelen.

Kun je niet beter wat meer moeite doen om je kist akoustisch dood, stevig en luchtdicht te maken? In plaats van een basreflexpijp er in te steken waar je van te voren niet van weet of hij gaat werken. Bij deze hobby blijft het toch vooral empirsch zo'n pijp.

Of zie ik allerlei moeilijkheden die er niet zijn?
Mijn kist is volledig akoestisch dood. Alles is verlijmd, gekit en geschilderd met aan de binnen kant demping (schilders glas matten) en speaker wol voor de demping. De bas is bij mij ook gewoon te weinig aanwezig terwijl mijn speakers vanaf 25hz geluid produceren. Uit de ta-2024 is de bas niet goed, maar op normale versterker dreunt hij gigantisch.

Wat ik wil zeggen: De bas kan je zoals bovenstaand zoveel mogelijk bevorderen, maar verwacht niet te veel bas;) Ben zelf aan het kijken voor een extra subwoofer aansluiting of iets dergelijks.

P.s. Vandaag meet ik het ingang signaal bij de versterker en uitgang signaal van de potmeter (signaal uit de ta-2024 verschilt tussen links en rechts, bas zou waarschijnlijk nog iets beter kunnen zijn als dit gelijk is).

Wie vraagt wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/8733/aansluiting.png

zo heb ik nu mijn versterker aangesloten. Het is een marquant mca 200.
Het lampje brand, de mp3 is met jack op de tulp aan gesloten. Dit schema is toch gewoon goed?
Of ben ik verplicht om een schakelaar tussen de rem te zetten? nee toch?

[ Voor 52% gewijzigd door stefan T op 10-06-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Vanavond gaat mn kratje het hele weekend mee op toernooi! Met zeer weinig toegang tot stroom, dus opladen is er waarschijnlijk niet bij... We gaan het zien, ik hoop er ook nog 1 keer mn mobiel op op te kunnen laden (heb 7200 mAh - 1350 mAh voor mn mobiel = 5850 mAh voor muziek :D). Ach als we hem niet te hard zetten is dat ongeveer 5 uur per dag wat vrijdag zaterdag zondag zijn het belangrijkst maandag gaan we al weer weg. Moet wel goedkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Bartske schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:37:
Vanavond gaat mn kratje het hele weekend mee op toernooi! Met zeer weinig toegang tot stroom, dus opladen is er waarschijnlijk niet bij... We gaan het zien, ik hoop er ook nog 1 keer mn mobiel op op te kunnen laden (heb 7200 mAh - 1350 mAh voor mn mobiel = 5850 mAh voor muziek :D). Ach als we hem niet te hard zetten is dat ongeveer 5 uur per dag wat vrijdag zaterdag zondag zijn het belangrijkst maandag gaan we al weer weg. Moet wel goedkomen!
Offtopic; zeker eurosportring (A).

OT; Ik ga mijne ook dit weekend gebruiken voor het toernooi.
Vandaag ga ik denk ik nog naar de gamma om te kijken of ze daar akoestische noppen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Maartenll schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:52:
[...]

Offtopic; zeker eurosportring (A).

OT; Ik ga mijne ook dit weekend gebruiken voor het toernooi.
Vandaag ga ik denk ik nog naar de gamma om te kijken of ze daar akoestische noppen hebben.
Nee haha ander toernooi (DES toernooi in Delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Maartenll schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:52:
Hebben ze, mijn noppenschuim komt ook bij gamma weg. 10 euro ongeveer voor 2 platen van ong 1 vierkante meter p/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Schumaster schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:08:
[...]

Hebben ze, mijn noppenschuim komt ook bij gamma weg. 10 euro ongeveer voor 2 platen van ong 1 vierkante meter p/stuk.
Dan heb je dus 2 platen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Gisteren had ik mijn nieuwe speakers getest. Ze klinken te gek, ze gaan ook wat harden dan mijn huidige kistje. Maar dat ik ook wel logisch, hifi speakers (zitten in de huidige kist, 6 ohm, 86dB) vs auto speakers (nieuwe speakers, 4 ohm, 91db).

Nu even wachten tot dat alles binnen is. Ondertussen nog en een ontwerp maken. Ik denk weer 2 compartimenten eentje voor de speaker andere voor de hardware. Ik denk ong. 25L inhoud voor de speakers.

Let niet of de afwerking, ik heb snel een kist in elkaar gezet en lucht dicht gemaakt met isolatieschuim. Het uiteindelijk kist komt er niet zo uit te zien, het ging me alleen om het inhoud.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/8056/img2046k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/563/img2045.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mc55 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:35:
Gisteren had ik mijn nieuwe speakers getest. Ze klinken te gek, ze gaan ook wat harden dan mijn huidige kistje. Maar dat ik ook wel logisch, hifi speakers (6 ohm, 86dB) vs auto speakers (4 ohm, 91db).

Nu even wachten tot dat alles binnen is. Ondertussen nog en een ontwerp maken. Ik denk weer 2 compartimenten eentje voor de speaker andere voor de hardware. Ik denk ong. 25L inhoud voor de speakers.

Let niet of de afwerking, ik heb snel een kist in elkaar gezet en lucht dicht gemaakt met isolatieschuim. Het uiteindelijk kist komt er niet zo uit te zien, het ging me alleen om het inhoud.

[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje tegenstrijdig wat je daar zegt :P. Afgaande op specificaties zouden je auto speakers juist harder moeten gaan. Maar zo'n klankkast zorgt natuurlijk voor heel wat verschil.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
wesleytjuh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:38:
[...]

Beetje tegenstrijdig wat je daar zegt :P. Afgaande op specificaties zouden je auto speakers juist harder moeten gaan. Maar zo'n klankkast zorgt natuurlijk voor heel wat verschil.
Ik zeg toch ook dat ze harder gaan dan mijn huidige kist. Maar het is ook wel onduidelijk, hifi speakers zitten in mijn huidige kist en de auto speakers zijn de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Heb zojuist even het ingang signaal bij de versterker en links en rechts meet ik 0,02 op 200v wissel. Vraag me nu echt af waar het verschil vandaag kan komen.. Ga het signaal nu testen zonder de potmeter en rechtstreeks op de versterker.

Edit*
Weet iemand waarom mijn kratsafe met veel moeite inschakelt?
Spanning vanuit de accu is 12,2v (na 10s +- 13A en het is een 12A accu) en net tijdens het spelen ging hij ineens uit.. Vaak krijg ik hem enkel aan door hem eerst met de voeding aan te zetten en daarna de voeding eruit en weer op accu.

Is zojuist weer uitgeschakeld toen ik het volume iets omhoog gooide en de hele versterker voelt nergens warm aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Auxilium op 10-06-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bartske schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:54:
[...]
Nee haha ander toernooi (DES toernooi in Delft)
Off-topic: voor welke club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Auxilium schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:57:
Heb zojuist even het ingang signaal bij de versterker en links en rechts meet ik 0,02 op 200v wissel. Vraag me nu echt af waar het verschil vandaag kan komen.. Ga het signaal nu testen zonder de potmeter en rechtstreeks op de versterker.

Edit*
Weet iemand waarom mijn kratsafe met veel moeite inschakelt?
Spanning vanuit de accu is 12,2v (na 10s +- 13A en het is een 12A accu) en net tijdens het spelen ging hij ineens uit.. Vaak krijg ik hem enkel aan door hem eerst met de voeding aan te zetten en daarna de voeding eruit en weer op accu.

Is zojuist weer uitgeschakeld toen ik het volume iets omhoog gooide en de hele versterker voelt nergens warm aan.
Misschien heb je hetzelfde probleem als ik heb. Wanneer ik de muziek harder zet vraagt de kist zoveel vermogen dat bij flinke bassen de spanning onder de 11.6 volt komt waarbij de accusafe uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Misschien heb je hetzelfde probleem als ik heb. Wanneer ik de muziek harder zet vraagt de kist zoveel vermogen dat bij flinke bassen de spanning onder de 11.6 volt komt waarbij de accusafe uitschakeld.
En de oplossing is een condensator tussen de accusafe en de versterker plaatsen, of het volume iets lager zetten.
Klopt, ze verkopen ze niet per stuk helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Schumaster op 10-06-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mc55 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:40:
[...]

Ik zeg toch ook dat ze harder gaan dan mijn huidige kist. Maar het is ook wel onduidelijk, hifi speakers zitten in mijn huidige kist en de auto speakers zijn de nieuwe.
Aaaah wacht, het is andersom, ik zat nog te slapen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Schumaster schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:05:
[...]

En de oplossing is een condensator tussen de accusafe en de versterker plaatsen, of het volume iets lager zetten.
Je heb gelijk.. Heb er al 2 condensators tussen, maar alsnog trekt de versterker de spanning onder de 11,6v.. Tijd voor een nog zwaardere.. Het volume was niet eens zo onwijs hoog. Gebruik nu 2x 4700 (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/6pq3b5.jpg

Verklaart alleen nog niet waarom de kratsafe dan met moeite weer ingeschakeld gaat aangezien zonder signaal de spanning weer dik boven de 12v zit. :(

[ Voor 43% gewijzigd door Auxilium op 10-06-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Werken die wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Zijn nieuw.. is dit te testen dan? Heb de - die je op de foto ziet op de ground aangesloten. Zijn tevens van kistradio.nl.

[ Voor 6% gewijzigd door Auxilium op 10-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Bedoelde meer het feit of de spanning nu nog onder de 11.6 volt kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:25:
Bedoelde meer het feit of de spanning nu nog onder de 11.6 volt kwam
Gemeten met multimeter op de accu komt die spanning inderdaad onder de 11.6 volt. Kan dit aan de accu liggen? Heb deze gratis van een beveiliging bedrijf gekregen. Was 1,5 jaar oud en kreeg hem met 9,6v (wel gewoon weer kunnen laden tot 12,6v)

*leer weer een hoop hier :9

[ Voor 26% gewijzigd door Auxilium op 10-06-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Het zou kunnen, had dit ook al eerder als respons gehad. Krijg binnenkort weer wat accu's binnen en dan ga ik maar eens goed testen.

Wil eigenlijk het hele zootje aansluiten op een aantal li-ion accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:33:
Het zou kunnen, had dit ook al eerder als respons gehad. Krijg binnenkort weer wat accu's binnen en dan ga ik maar eens goed testen.

Wil eigenlijk het hele zootje aansluiten op een aantal li-ion accu's.
Heb zelf een lood-gel accu lader gekocht en was van plan een lood-gel accu te gebruiken. Nu een 12A en gratis dus ga ik niet zomaar vervangen als hij toch goed is.
Kan je de li-ion ook via de kratsafe aansluiten en laten laden met de bijgeleverde lader? Of geeft dit weer problemen met de eigen ingebouwde ontlaad beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Het kan blijkbaar wel, ik weet alleen niet hoe het zit met de oplader. En de li-ions schakelen uit bij 10.5 en de accusafe bij 11.6 dacht ik. Mogelijk kun je wel de weerstanden vervangen maar wacht nog op de reactie van wesley hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:43:
Het kan blijkbaar wel, ik weet alleen niet hoe het zit met de oplader. En de li-ions schakelen uit bij 10.5 en de accusafe bij 11.6 dacht ik. Mogelijk kun je wel de weerstanden vervangen maar wacht nog op de reactie van wesley hierover.
De weerstanden vervangen is voor mij wel lastig gok ik zo. Kan best solderen, maar die bout hier is net geen strijkbout zeg maar..

Kan ik die 2x 4700uF dan beter vervangen voor 2x 10k of 2x 20k? Heb van condensatoren helemaal geen verstand hoe het zit met herladen en maximum uF. Heb ook ergens al gelezen dat tot 20k helemaal geen slecht idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd! Misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:48:
Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd! Misschien iemand anders?
Dan wachten we dat even af :)

Hier even foto's van mijn kist terwijl we wachten:
2x pioneer speakers
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2z7eruh.jpg
Verzonken in de kist
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/rr1jwo.jpg
Achterkant de aansluitingen en voltmeter
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qape6o.jpg
Alles gestoffeerd en verzonken. Zijn geen uitstekende delen bij mijn kist zodat deze zo een vrachtwagen in kan en ik me geen zorgen hoef te maken on schade aan panelen of speaker fronten.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/n5pn6c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Zou het ook kunnen om van een meubelpaneel een kist te maken? Het is voordeel is dat ik niks hoef te doen aan afwerking maar het nadeel is dat het wel een beetje zwaar wordt aangezien het 18mm dik is. Iemand hier mee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de foto's van mij Heineken kratradio. }:O

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j473/bierkrat2011/Foto-0054-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j473/bierkrat2011/Foto-0050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j473/bierkrat2011/Foto-0051.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j473/bierkrat2011/Foto-0052-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j473/bierkrat2011/Foto-0053.jpg

Specs:

Autoradio: Alpine (uit 1993)
Boxen: Marquant Speakers MCS-69
Accu: 12v 7,2A (kistradio.nl)
handgreep, traanplaat, etc: ijzerboertje
schakelaar had ik nog liggen (uit een auto)
antenne: kistradio.nl
Voltmeter kistradio (moet hem alleen nog in de krat vast maken)

Graag reacties.
MVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Mc55 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:34:
Zou het ook kunnen om van een meubelpaneel een kist te maken? Het is voordeel is dat ik niks hoef te doen aan afwerking maar het nadeel is dat het wel een beetje zwaar wordt aangezien het 18mm dik is. Iemand hier mee ervaring?
Het kan, mensen gebruiken kratten, fusten desnoods een tv. Als het maar ergens in kan. Het gewicht is net wat je wil. Zelf een kist maken vind ik zelf veel leuker is niet heel duur. Afwerking dan wel wat duurder.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:41:
Hier de foto's van mij Heineken kratradio. }:O

Graag reacties.
MVG.
Leuk kratje. Het enige dat ik kan aanmerken op de krat is dat je geen demping gebruikt, kan wel eens verbetering van het geluid opleveren en ik zou als ik jou was een schakelaar tussen de volt meter en de accu zetten. Nu vraagt de voltmeter continu stroom en met een schakelaar schakel je de meter uit en gaat de accu langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
Ik had nog geen reactie gekregen op mijn vraag, kan iemand hem voor me beantwoorden?

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/8733/aansluiting.png

Het lampje brand, de mp3 is met jack op de tulp aan gesloten. Dit schema is toch gewoon goed?

rechts op de afbeelding is een box :P

[ Voor 4% gewijzigd door stefan T op 10-06-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Auxilium schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:13:
[...]
Je heb gelijk.. Heb er al 2 condensators tussen, maar alsnog trekt de versterker de spanning onder de 11,6v.. Tijd voor een nog zwaardere.. Het volume was niet eens zo onwijs hoog. Gebruik nu 2x 4700 (zie foto)
[afbeelding]
Verklaart alleen nog niet waarom de kratsafe dan met moeite weer ingeschakeld gaat aangezien zonder signaal de spanning weer dik boven de 12v zit. :(
Ik heb dit probleem dus ook bij mijn li-ion accu's. Als deze ca. 50% leeg zijn en je gaat muziek draaien op vol vollume dan schieten ze onder de 10.5V (ik heb zelfs 8.5V uitschieters gezien op me Volt-lcd) waarna de li-ion in de beveiliging schiet. Nu heb ik er 1x 4700uF 16V tussen gezet, maar nog bij vol Vollume en veel bas gaat de li-ion in de beveiliging.

Nu zit ik toch te denken om 2x of 3x 10.000uF 16V te plaatsen en dan te kijken wat het doet. Iemand enig idee of dit gaat werken voordat ik ze ga bestellen? of zou een Liion het maximale amperage van de TA2024 gewoon niet aankunnen?

of zou zoiets: 47000uF ipv 4700
stefan T schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:03:
Ik had nog geen reactie gekregen op mijn vraag, kan iemand hem voor me beantwoorden?
[afbeelding]
rechts op de afbeelding is een box :P
schema is gewoon goed volgens mij. en dit schema is ook heel simpel. of je er een schakelaar tussen zet of niet moet je zelf weten.... ik zou het wel doen dan hoef je niet elke keer de steker eruit te halen of zit er op die mca200 een schakelaar?
Edit: ik zie dat je redelijk nieuw bent hier -> ga wat leren/lezen over basis electronica voor je wat vraagt. beschouw google ook als je vriend, ik wist een jaar geleden ook niks behalve wat van natuurkunde lesjes. EN LEES DE STARTPOST VOLLEDIG DOOR. Daarbij kan je hier quoten... dan weet de rest van de lezers waar op je reageerd.

[ Voor 10% gewijzigd door boppos op 10-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
nee er zit geen schakelaar op die versterker, ik ga ff wat proberen met mijn voltmeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

boppos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Ik heb dit probleem dus ook bij mijn li-ion accu's. Als deze ca. 50% leeg zijn en je gaat muziek draaien op vol vollume dan schieten ze onder de 10.5V (ik heb zelfs 8.5V uitschieters gezien op me Volt-lcd) waarna de li-ion in de beveiliging schiet. Nu heb ik er 1x 4700uF 16V tussen gezet, maar nog bij vol Vollume en veel bas gaat de li-ion in de beveiliging.

Nu zit ik toch te denken om 2x of 3x 10.000uF 16V te plaatsen en dan te kijken wat het doet. Iemand enig idee of dit gaat werken voordat ik ze ga bestellen? of zou een Liion het maximale amperage van de TA2024 gewoon niet aankunnen?

of zou zoiets: 47000uF ipv 4700
Die je plaatste op Ebay is wel een monster.. alleen vraag ik me af of deze wel snel genoeg kan herladen. Naar mijn (leek) idee is het beter om bijvoorbeeld 2x 10k of 3x 10k (voor nog meer zekerheid) zoals deze: http://cgi.ebay.com/Elect...ain_0&hash=item1c0d118adb

Het liefst hoor ik van een wat meer ervaren persoon wat het beste is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Auxilium op 10-06-2011 18:22 . Reden: domme vraag verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mc55 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:34:
Je kan bij karwei en andere bouwmarkten ook je MDF plaat op de mm nauwkeurig laten zagen. Je moet alleen ff precieze afmetingen van de verschillende vlakken van je bekisting weten. Dat gaat heel simpel en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Een flinke condensator is zeker geen overbodige luxe :). Net als bij de wat grotere geluidssystem in auto's, zonder (meestal 1F) condensator gaan je koplampen knipperen met de muziek mee. Een goede waarde voor in combo weet ik zelf ook niet, maar hoe groter hoe beter in principe.

Je kan de accusafes inderdaad instellen op li-ion accu's door een paar weerstanden te veranderen. R1 verander je dan voor 1.5kOhm en R2 voor 470Ohm. Ik heb dit zelf nog niet getest maar dit zou moeten werken. Hij schakelt dan uit bij 10.5V. Hiermee hoop ik dan ook jou DM beantwoord te hebben brcbas.

Nog even een update over de AccuSafes:
Mijn vriendin is zo aardig geweest me deze middag te helpen met alles wat ik met mijn gebroken hand niet kan. Alles is nu zo goed als klaar, moet alleen nog getest worden en ingepakt en dan kunnen ze morgen met de post mee naar lredev van kratradio.nl. Met een beetje geluk heeft hij ze dan maandag binnen en kunnen ze snel weer verzonden worden naar degenen die de AccuSafe besteld hadden.
Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten, vind het zelf ook erg jammer dat het al zo lang duurt. Maarja, soms heb je helaas niet alles in de hand(in dit geval een gebroken hand..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Auxilium schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:08:
[...]

Die je plaatste op Ebay is wel een monster.. alleen vraag ik me af of deze wel snel genoeg kan herladen. Naar mijn (leek) idee is het beter om bijvoorbeeld 2x 10k of 3x 10k (voor nog meer zekerheid) zoals deze: http://cgi.ebay.com/Elect...ain_0&hash=item1c0d118adb

Het liefst hoor ik van een wat meer ervaren persoon wat het beste is :)
Door er meerdere in parallel aan te sluiten verlaag je wel de resulterende weerstand, hierdoor kan je ze sneller laden en ontladen. Of dat in deze toepassing merkbaar is betwijfel ik. Het beste is gewoon even te proberen wat beter werkt. Het snel genoeg opladen is iig geen probleem. Je verbruikt nog net zoveel stroom, alleen nu constaner ipv pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

wesleytjuh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:31:
[...]

Door er meerdere in parallel aan te sluiten verlaag je wel de resulterende weerstand, hierdoor kan je ze sneller laden en ontladen. Of dat in deze toepassing merkbaar is betwijfel ik. Het beste is gewoon even te proberen wat beter werkt. Het snel genoeg opladen is iig geen probleem. Je verbruikt nog net zoveel stroom, alleen nu constaner ipv pieken.
Duidelijk :) Heb zojuist 3 van deze besteld: http://cgi.ebay.com/Elect...ain_0&hash=item1c0d118adb

Kan je waardes ook combineren? Dan bedoel ik [versterker] 2x 4700 + 3x 10k parallel of kan je beter [versterker] 3x 10k en 2x4700 of misschien alleen maar 10k.

[ Voor 5% gewijzigd door Auxilium op 10-06-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Auxilium schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:35:
[...]

Duidelijk :) Heb zojuist 3 van deze besteld: http://cgi.ebay.com/Elect...ain_0&hash=item1c0d118adb

Kan je waardes ook combineren? Dan bedoel ik [versterker] 2x 4700 + 3x 10k parallel of kan je beter [versterker] 3x 10k en 2x4700 of misschien alleen maar 10k.
Yup, dat is geen probleem:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

wesleytjuh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:41:
[...]

Yup, dat is geen probleem:).
Oké bedankt. Kunnen we als ze binnen zijn weer even gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
wesleytjuh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:31:
[...]
dus meerdere parallel is beter? of zal dat "monster" ook gewoon goed werken?

Verder ben ik nog even bezig met het volgende:
om te kunnen schakelen tussen meerdere bronnen en ik het volgende als volgt aansluit:
Afbeeldingslocatie: http://i1235.photobucket.com/albums/ff434/boppos/schema1.png
de line in gaat zowel naar de mp3 module als de schakelaar om of via de mp3 module of direct naar de line in te luisteren.
maar ik heb de volgende vragen:
1. Kan ik dan alle "GND" (zwarte kabels) bij de schakelaar aan elkaar verbinden zonder deze aan de schakelaar te koppelen?
2. mag ik, zonder dat ik iets sloop, via een schakelaar zowel de line in als de mic samen naar de vol regeling sturen van de 2024? ik ga ze in de schakelaar ook nog los schakelen maar wil ook mic+line-in of mic+mp3-module kunnen gebruiken.
de schakelaar die ik daar voor heb is de: lorin 4MC 3 WAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
wesleytjuh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:27:
Een flinke condensator is zeker geen overbodige luxe :). Net als bij de wat grotere geluidssystem in auto's, zonder (meestal 1F) condensator gaan je koplampen knipperen met de muziek mee. Een goede waarde voor in combo weet ik zelf ook niet, maar hoe groter hoe beter in principe.

Je kan de accusafes inderdaad instellen op li-ion accu's door een paar weerstanden te veranderen. R1 verander je dan voor 1.5kOhm en R2 voor 470Ohm. Ik heb dit zelf nog niet getest maar dit zou moeten werken. Hij schakelt dan uit bij 10.5V. Hiermee hoop ik dan ook jou DM beantwoord te hebben brcbas.
Bedankt voor het antwoord! Binnenkort toch maar eens even wat gaan solderen dan! Weet je toevallig of het mogelijk is om dan gewoon de lader van de Li-Ion accu' s op de Accusafe aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:54:
Amrod, hoe zit het met de kabel voor het opladen? Komt die op dezelfde kabel uit als waar de 12v uit komt? Met andere woorden, kun je de li-ion ook opladen via de uitgang van de 12v die je op de versterker aansluit?
ja, en nee. Er zitten 2 kabeltjes aan ;) Allebei standaard voedingsaansluitingen maar je hebt male en female. De female is om de lader op aan te sluiten, en staat altijd direct op de accu zonder tussenkomst van de schakelaar en de male is om het te voeden apparaat op aan te sluiten en word eventueel onderbroken door de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Maar als je dan in principe alleen de male aan zou sluiten op de accusafe is hij via daar ook op te laden? Dan kan de accusafe gebruikt worden voor li-ion accu' s in samenwerking met de weerstandmod op de accusafe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:07:
Maar als je dan in principe alleen de male aan zou sluiten op de accusafe is hij via daar ook op te laden? Dan kan de accusafe gebruikt worden voor li-ion accu' s in samenwerking met de weerstandmod op de accusafe!
ja dat kan maar dan laad de accu niet op wanneer de schakelaar niet ingeschakeld staat. Je zou dus beter de female kunnen gebruiken om aan te sluiten op je AccuSafe. Dat ga ik wel doen iig. Sterker nog, ik ben van plan er 4 van deze accu's parallel te zetten. Kan ik lekker lang spelen zonder gezeik.

Het enige wat ik me afvraag, of het mogelijk is 4 accus parallel aan te sluiten op de 4 laders die er bij zitten. Met mijn beperkte kennis van electronica zou dit geen probleem op moeten leveren, maar zeker weten doe ik het niet.

gebruik de quote mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Amrod schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:17:
[...]

ja dat kan maar dan laad de accu niet op wanneer de schakelaar niet ingeschakeld staat. Je zou dus beter de female kunnen gebruiken om aan te sluiten op je AccuSafe. Dat ga ik wel doen iig. Sterker nog, ik ben van plan er 4 van deze accu's parallel te zetten. Kan ik lekker lang spelen zonder gezeik.

Het enige wat ik me afvraag, of het mogelijk is 4 accus parallel aan te sluiten op de 4 laders die er bij zitten. Met mijn beperkte kennis van electronica zou dit geen probleem op moeten leveren, maar zeker weten doe ik het niet.

gebruik de quote mogelijkheid!
Sorry, dacht dat dat niet nodig was als je gelijk reageerde op het bericht wat erboven stond. Dat vraag ik mij in ieder geval ook af of dit kan ja. Want dan ga ik er ook een aantal bestellen voor in het krat.

@ de eigenaren van dit topic: Misschien een idee om alle uitkomsten omtrent li-ion in de startpost te verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:09:
[...]

Je kan bij karwei en andere bouwmarkten ook je MDF plaat op de mm nauwkeurig laten zagen. Je moet alleen ff precieze afmetingen van de verschillende vlakken van je bekisting weten. Dat gaat heel simpel en is niet duur.
Jaa dat weet ik ook wel. Maar ik vind verven helemaal niks, en het bekleden met hoedenplank stof vind ik we ook niet strak uit zien.

Ik heb vanmiddag toch meubelpaneel gehaald (ook gewoon op maat laten zagen). Hij ziet er behoorlijk strak uit. Gewicht valt wel mee. Dus voor degene die niet van verven of zo houdt, een meubelpaneel is een ideetje.

Het is een beetje oud/antiek houtachtig, ik vind het persoonlijk een mooie en aparte uitstraling hebben. Afmetingen zijn 47*33,6*30 (b*h*d). Bestaat uit 2 compartimenten, ongeveer 23 liter voor de speakers. Nu nog even wachten tot alles binnen en dan in elkaar zetten.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/7265/schermafbeelding2011061.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Auxilium schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:44:
[...]

Oké bedankt. Kunnen we als ze binnen zijn weer even gaan testen.
Heb er ook maar drie besteld om te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:21:
[...]
weet je ongeveer wanneer je ze binnen krijgt? ben wel benieuwd of het bij jou werkt...
Ik heb er een paar van 22000uf besteld. Komen uit America dus zal wel over 2 weken hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Mc55 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:43:
[...]
Jaa dat weet ik ook wel. Maar ik vind verven helemaal niks, en het bekleden met hoedenplank stof vind ik we ook niet strak uit zien.

Ik heb vanmiddag toch meubelpaneel gehaald (ook gewoon op maat laten zagen). Hij ziet er behoorlijk strak uit. Gewicht valt wel mee. Dus voor degene die niet van verven of zo houdt, een meubelpaneel is een ideetje.

Het is een beetje oud/antiek houtachtig, ik vind het persoonlijk een mooie en aparte uitstraling hebben. Afmetingen zijn 47*33,6*30 (b*h*d). Bestaat uit 2 compartimenten, ongeveer 23 liter voor de speakers. Nu nog even wachten tot alles binnen en dan in elkaar zetten.
[afbeelding]
Ziet er mooi uit!!! ben je alleen niet bang voor beschadigingen?
Heb je ook een foto van je compartimenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Auxilium schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:26:
[...]

Gemeten met multimeter op de accu komt die spanning inderdaad onder de 11.6 volt. Kan dit aan de accu liggen? Heb deze gratis van een beveiliging bedrijf gekregen. Was 1,5 jaar oud en kreeg hem met 9,6v (wel gewoon weer kunnen laden tot 12,6v)

*leer weer een hoop hier :9
Als de accu een tijd gestaan heeft met 9,6v is de kans groot dat deze niet meer goed is. Ik heb ook zo'n accu die prima geladen kan worden tot 13,8v. Maar een ta2024 speelt er nog geen 10minuten op.. Als ik die dan weer utischakel en dan meet staat hij weer vrolijk op 12,6v.. ------>kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
boppos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:53:
[...]

Ziet er mooi uit!!! ben je alleen niet bang voor beschadigingen?
Heb je ook een foto van je compartimenten?
Nee niet echt, ik denk dat ik nog aluminium hoekjes ga zetten. Ik heb hem nog niet in elkaar gezet (vast gemaakt), had snel even gekeken of alles mooi paste. Maar ik maak een foto verslag, dus over een tijdje is het wel te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
boppos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:51:
[...]

weet je ongeveer wanneer je ze binnen krijgt? ben wel benieuwd of het bij jou werkt...
Ik heb er een paar van 22000uf besteld. Komen uit America dus zal wel over 2 weken hier zijn.
Ik zou het niet weten! Zie ze wel verschijnen en laat het resultaat wel horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

http://www.dealextreme.co...-controller-1-4-lcd-57558

Dit is de mp3 module van dealextreme.com, hij is volgens mij anders als die van http://www.kratradio-ta20...p/mp3-speler-decoder.html

Dus de vraag is waar sluit ik te ta2024, de RCA connectorplaat en de 12v op aan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:26:
Hoi.

Dit is de mp3 module van dealextreme.com, hij is volgens mij anders als die van http://www.kratradio-ta20...p/mp3-speler-decoder.html

Dus de vraag is waar sluit ik te ta2024, de RCA connectorplaat en de 12v op aan.
Het enige verschil tussen de MP3 module van DX en kistradio.nl is volgens mij dat de DX-versie ook via 5V gevoed kan worden, terwijl de kistradio.nl-versie alleen 12V aankan. Ik heb de DX-versie toevallig eergister gemod voor gebruik met m'n ION Tailgater, hier vind je wat meer gedetailleerde info over aansluitingen e.d. Dit plaatje is wellicht wat duidelijker qua aansluitingen: ik neem aan dat de RCA-connectors aan de AUX IN gaan, de TA2024 aan de speaker l/r uitgangen en de 12V aan de power-aansluiting.

Ik gebruik 'm zelf USB-powered (5V, op de iPod-Dock van m'n Tailgater) en met 2x RCA (male) aan de speaker-uitgangen. Het ouput-volume is wel erg hoog voor RCA, maar aangezien er volumeregeling op de RCA-ingangen op de Tailgater zit durf ik het voorlopig wel aan :)

Edit:
@boppos: FM-ontvangst is bij mij prima, heb een los kabeltje als antenne en de ontvangst is goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen__online op 11-06-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:26:
Hoi.

ja ervaring zeker!!! en wel slechte ervaring.... Ik heb er 2, ooit besteld op DX, maar niet kopen dat ding!!!! Dat ding werkt op 5v, FM ontvangst is zeer slecht, kan niet zo hard als andere mp3mudules of me telefoon, wordt geleverd zonder kabels. en de kwaliteit is gewoon niet zo super, al is dat niet zo erg voor in een kratje. Radio luisteren kan dus gewoon niet op dat ding!
Ik heb meerdere mp3 decoders geprobeerd en de beste vind ik deze Echter heb ik hem ergens anders vandaan voor de helft, maar daar kreeg ik wel te weinig kabels en het duurde 3 weken!

Maar goed, als je hem al hebt-> op dat plaatje zie je die witte aansluitingen zitten. daarbij staat in het klein op de printplaat wat je erop moet aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_57558_3.jpg
Van links naar rechts op het plaatje zijn dit even uit mijn hoofd:
Aux (voor de RCA connector), 5vDC, Line out (naar ta2024), 3w speaker links, 3w speaker rechts.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is het een slechte FM ontvanger, er zit al een soort versterker in en er kan geen 12v accu op. Omdat dat ding niet meer dan 5v kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een alternatieve oplossing voor het mono verhaal.
Mijn dagen van solderen en "kennis" van electra is ver te zoeken, dus zelf de draad "mod" doen gaat me niet lukken denk ik.

Bridgen op de TA-2024 was ook geen optie, toch?

Ik wil een klein kistje maken met:
1 x 16.5cm JBL p6552
1 x 10 batterij houder (9 batterijen)
1 x netspanning aansluiting
1 x TA-2024
1 x voltmeter
Uiteraard nog de nodige aan / uit schakelaar.

Ik wil persee maar 1 speaker :).

Vrijdag A.S moet ie zich al gaan bewijzen dus ik zit een beetje in over dat mono gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

BrcBas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:21:
[...]

Hopen dat het voldoende is.. Zit zelf dan totaal op 39400uF. Als dat de pieken niet meer opvangt dan weet ik het ook niet meer.
boppos schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:51:
[...]

Denk dat die van mij 2 weken gaan duren. Is altijd afwachten natuurlijk.
Michel5128 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:00:
[...]

Als de accu een tijd gestaan heeft met 9,6v is de kans groot dat deze niet meer goed is. Ik heb ook zo'n accu die prima geladen kan worden tot 13,8v. Maar een ta2024 speelt er nog geen 10minuten op.. Als ik die dan weer utischakel en dan meet staat hij weer vrolijk op 12,6v.. ------>kapot.
De accu speelt bij mij wel een aantal uur dat is geen probleem. Alleen vind ik wel dat hij aardig snel leeg loopt (voor mijn gevoel), maar moet het eigenlijk testen op volume en dan afwachten. Weer even opgeladen en kwam tot 12.8V en heb nog goede hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:26:
Hartstikke bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is het een slechte FM ontvanger, er zit al een soort versterker in en er kan geen 12v accu op. Omdat dat ding niet meer dan 5v kan.
Volgens de specs kan de DX-versie wel 12V aan, maar dit wordt idd nergens anders bevestigd. Heeft boppos 'm op wat anders dan 5V geprobeerd? It's worth a shot, maar garanties heb je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi.

Ik wil zelf de ta-2024 modden, maakt het nog uit welke kant op ik de 2x4k7ohm weerstanden soldeer op de ta-2024.http://www.kistradio.nl/winkel/4k7ohm-metaalfilm-weerstanden-2-stuks-p-58.html?zenid=593e8c8afa5163adff862765d6acf66b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:08:
hoi.

Ik wil zelf de ta-2024 modden, maakt het nog uit welke kant op ik de 2x4k7ohm weerstanden soldeer op de ta-2024.http://www.kistradio.nl/winkel/4k7ohm-metaalfilm-weerstanden-2-stuks-p-58.html?zenid=593e8c8afa5163adff862765d6acf66b
nee bij deze weerstanden maakt het niet uit het ziet er alleen mooi uit
ik zou persoonlijk eerst de grote rode condensators eraf solderen
dan de weerstandjes plaatsen
en de de rode condensators weer terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
jeroen__online schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:01:
[...]

Volgens de specs kan de DX-versie wel 12V aan, maar dit wordt idd nergens anders bevestigd. Heeft boppos 'm op wat anders dan 5V geprobeerd? It's worth a shot, maar garanties heb je niet ;)
ja heb ik gedaan aangezien ze toch slecht waren met FM ontvangst. Effect: 12v=rook. Nu ik heb er nog maar 1 over die ik ook niet gebruik. Van deze van ebay heb ik er 4 getest. 1 in mijn mini en 1 in mijn medium. Werken beide op 5v, daarvoor heb ik een 12 naar 5v gemaakt met een lm7805 bij 1 kistje en bij de ander een usb car-charger. Van 1 had ik em per ongeluk ook op 12v gezet (en daar kwam rook) en die laatste had ik het soldeer plekje van de fm gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje,kan ik een 15 volt adapter aansluiten op een accu safe?
Een accu safe is bedoelt voor 12 volt maar maakt die 3 volt veel verschil?
Heb er niet zo veel verstand van namelijk.

Ik hoor het graag van jullie

groetjes erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

groetjes erik

Je kan het proberen omdat: het is een accusafe die je accu en de rest safe houdt door de juiste hoeveelheid stroom door te laten. Als je te weinig of te veel volt gebruikt slaat de safe uit. Minder dan ongeveer 11.8v is te weinig en meer dan ongeveer 13.8v is te veel. Je hebt een grote kans dat je safe uit blijft als je op de aan knop drukt. je kan het wellicht proberen omdat het een accusafe is dus die houdt alles veilig. Als je safe aanblijft moet je hem niet aansluiten op de TA-2024 want die kan dat zoiezo niet aan.

suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi.

Kan de mp3 module in combinatie met een Modded TA-2024 en een potmeter ongeveer even hard als een autoradio van 4x40watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:18:
hoi.

Kan de mp3 module in combinatie met een Modded TA-2024 en een potmeter ongeveer even hard als een autoradio van 4x40watt?
dat licht meer aan je speakers met de meeste kom je niet echt verder dan 93 decibell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:18:
hoi.

Het gaat ongeveer allemaal even hard. Beetje goede speakers van 16cm of groter zijn wel het beste om het geheel harder te laten gaan met meer bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrcBas schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:23:
[...]

Het gaat ongeveer allemaal even hard. Beetje goede speakers van 16cm of groter zijn wel het beste om het geheel harder te laten gaan met meer bass.
bedankt. ik heb zelf 10cm sony xplod speakers van 130watt per stuk en dan maak ik hier dus uit op dat het niet alleen aan de versterker ligt maar ook aan de lengte van de speaker.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:10:
Hallo,

groetjes erik

Je kan het proberen omdat: het is een accusafe die je accu en de rest safe houdt door de juiste hoeveelheid stroom door te laten. Als je te weinig of te veel volt gebruikt slaat de safe uit. Minder dan ongeveer 11.8v is te weinig en meer dan ongeveer 13.8v is te veel. Je hebt een grote kans dat je safe uit blijft als je op de aan knop drukt. je kan het wellicht proberen omdat het een accusafe is dus die houdt alles veilig. Als je safe aanblijft moet je hem niet aansluiten op de TA-2024 want die kan dat zoiezo niet aan.

suc6.
Iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer deze mp3 speler weer te koop is.

http://www.kistradio.nl/w...d1cd730aa5613fe0c5ff3c77f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:09
Ik denk dat je dan het beste even contact kan opnemen met kistradio.nl zelf, of met lredev (de persoon erachter die ook actief is op dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:28:
[...]

bedankt. ik heb zelf 10cm sony xplod speakers van 130watt per stuk en dan maak ik hier dus uit op dat het niet alleen aan de versterker ligt maar ook aan de lengte van de speaker.
Je krijgt er wel geluid uit, echter zal de bass niet/nauwlijks aanwezig zijn en het volume zal ook matig zijn. 13cm speaker voor een ongemodde is aan te raden en 16cm en groter een gemodde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:48:
Hallo,

groetjes erik
Zal prima gaan, tot 24V is geen probleem. Let er wel op of je versterker ook 15V aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:58:
[...]

Zal prima gaan, tot 24V is geen probleem. Let er wel op of je versterker ook 15V aankan.
Oke bedankt!

Lees alleen net dat mijn versterker max 13.8 V mag hebben dus ik denk niet dat het goed is om dat gaan doen:(

Dan maar even verder zoeken naar een andere adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo,

Ik heb net de volgende voeding binnen gekregen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=120585069231

Er staat een L en een N op en een tekentje van de aarde. Maakt het uit welk kabeltje van de stekker je aansluit op de L en op de N, en is het noodzakelijk om de aarde aan te sluiten?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

xammies schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:31:
Er staat een L en een N op en een tekentje van de aarde. Maakt het uit welk kabeltje van de stekker je aansluit op de L en op de N, en is het noodzakelijk om de aarde aan te sluiten?
Als je het aansluit op een (vaste) installatie, dan ja: bruin op L(ive), blauw op N(eutral) en groen/geel op aarde. Als je het inbouwt in een aparaat waar een stekker aankomt maakt het niet uit voor L en N, aarde moet wel worden aangesloten.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Tot welke hoogte (welk getal) kan het volume worden geregeld op een mp3 module.\

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb deze versterker gevonden: http://cgi.ebay.nl/320713002192

Zoals je ziet zit er een potmeter op (en nog 2 blauwe componenten met een stelschroef)

Heeft iemand anders deze versterker al besteld/getest? Maakt de potmeter een weerstandsmod overbodig, en kun je zo de versterker precies goed afstellen op de gebruikte bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Erik1 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:12:

Zoals je ziet zit er een potmeter op (en nog 2 blauwe componenten met een stelschroef)

Heeft iemand anders deze versterker al besteld/getest? Maakt de potmeter een weerstandsmod overbodig, en kun je zo de versterker precies goed afstellen op de gebruikte bron?
Ziet er absoluut wel goed uit en voor de prijs hoef je het bijna niet te laten. Is dit dezelfde producent als de TA-2024 die wij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:12:

Een potmeter maakt de weerstand mod niet overbodig. Als je je Ipod, mp3 etc op het hardst zet zonder potmeter heb je het hoogste volume hierbij berijkt(gaat erg hard). Als je er een potmeter tussen zet en dan je Ipod op het hardst en je potmeter ook HELEMAAL OPEN gaat het even hard. Als je nu aan de potmeter draait (kan nu alleen nog naar links draaien) zal het volume zachter worden. De weerstand mod kan je nog toepassen om het wel harder te laten gaan, waarom dit wel harder gaat moet je niet aan mij vragen, het is nou emaal zo.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxilium

Auxilium

Walking the line

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:43:
[...]
De weerstand mod kan je nog toepassen om het wel harder te laten gaan, waarom dit wel harder gaat moet je niet aan mij vragen, het is nou emaal zo.

Suc6.
De weerstand mod verlaagt de ingang weerstand waardoor de versterker een harder signaal binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auxilium schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:48:
[...]

De weerstand mod verlaagt de ingang weerstand waardoor de versterker een harder signaal binnen krijgt.
Precies. dus je zou deze versterker kunnen kopen en dan de mod uitvoeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Auxilium schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Ziet er absoluut wel goed uit en voor de prijs hoef je het bijna niet te laten. Is dit dezelfde producent als de TA-2024 die wij gebruiken?
De versterkerchip is voor zover ik kan zien de zelfde TA2024, producent van het hele bordje geen idee.
Auxilium schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:48:
[...]

Juist, en aangezien een potmeter een instelbare weerstand is vraag ik me dus af of je de weerstand verder omlaag kunt draaien dan het standaardniveau van de meeste versterkers. (wat de weerstandsmod dus ook doet)

Maar ik heb er eentje besteld, ben benieuwd! Voor een goede vergelijking moet ik dan eigenlijk ook nog een gemodde versterker erbij hebben. Misschien ga ik die ook nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:09
Auxilium schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Nee het is een andere producent dan die van "de groene" De groene wordt namelijk geproduceerd door helderhifi (van arjen helder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:48:
Hoi

Tot welke hoogte (welk getal) kan het volume worden geregeld op een mp3 module.\

Bedankt.
Ik denk dat er overheen is gelezen dus....
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink