Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 13] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.125 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Snippo schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:08:
(misschien dat Schumaster dit kan bevestigen)?
Dat kan ik bevestigen. Ik heb weliswaar een loodgel-accu ipv een li-ion, maar het werkt perfect.
Heb de voeding en de lader in de stekkerdoos geplugd, en deze in mijn kist gemonteerd. Van de stekkerdoos vervolgens de stekker afgeknipt en aan een euro-stekker gemonteerd, zodat ik niet een stuk snoer uit mijn kist heb hangen. Mocht je dit wel willen kan dat natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
jaccodagansta schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:37:
[...]

eej, Hoe heb jij die verlichting in jou krat gemaakt? Is het led verlichting? en hoe laat je het reageren op de muziek?
Dat gaat heel makkelijk met een TIP31 Google maar eens op TIP31 en LED en MUSIC
Hier is het ook te zien hoe iemand het in de computer heeft gemaakt. Ik heb de zelfde schakeling ook wel eens gebruikt en het werkt. Ik weet niet hoe goed je electronica kennis is, maar als je de basis weet gaat het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:51:
Hoi,
ik heb inmiddels ook 2 radiokisten 1 met een autoradio (die gaat vervangen worden door een mp3 module) en 1 met een ta2024 alleen nu heb ik de mp3 module(die van kistradio.nl) binnen en heb ik een vraag
Kan je nou alleen met de afstandsbediening hem harder en zachter zetten? er staat wel een knopje me v+ en v- maar dan gaat de fm naar een andere zender
Ingedrukt houden ;)
Maartenll schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:53:
Ik heb http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=16565 nog thuis liggen hier, zou ik deze ook aan kunnen sluiten op de Li-ion Accu?

Alleen ik heb een vraag; Zou het laden dan sneller gaan?
Zoja, dan gebruik ik die :)
Zou ik niet doen. Het voltage voor het laden van een Li-ion accu komt erg nauwkeurig en daarbij is de stroomsterkte waarschijnlijk veel te hoog. Gewoon lekker de originele blijven gebruiken dan weet je zeker dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eey
is het eigenlijk mogelijk om een logitech setje op 12 v te laten draaien
ik heb me rotgezocht op internet maar ik kan het niet vinden
ik zoek meer specs over de versterker die erin zit maar kan niks vinden
grt jari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Je moet hem even openmaken en met een multimeter gaan meten of er tussen twee punten 12v staat.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tijd geleden kwam er dus iemand voorbij die zown set in zijn kist bouwde
ik heb zelf niet zown setje maar ze zijn niet prijzig en hebben meteen speakers en amp en een sub
dus als ik hem op 12 v kan laten runnen wil ik zown set kopen er komt echt een lekker geluid uit en een leuke bass in je kratje is altijd lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:34:
een tijd geleden kwam er dus iemand voorbij die zown set in zijn kist bouwde
ik heb zelf niet zown setje maar ze zijn niet prijzig en hebben meteen speakers en amp en een sub
dus als ik hem op 12 v kan laten runnen wil ik zown set kopen er komt echt een lekker geluid uit en een leuke bass in je kratje is altijd lekker
De amp die daarin zit is alleen waarschijnlijk niet heel zuinig, waardoor je(veel)minder lang met je accu kan. Bovendien vindt ik persoonlijk Logitech setjes waardeloos klinken, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Een logitech setje kost snel 40 euro, voor dar geld heb je ook een ta2024 met autospeakers. Naar mijn mening een veel beter geluid, en je kan langer met je accu. Maar het is net wat je wilt, als jij graag zo goedkoop mogelijk een kist/kratradio wilt bouwen en accuduur niet heel belangrijk is, is het wellicht een optie.

het is trouwens zo'n, niet zown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumaster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:08:
[...]

De amp die daarin zit is alleen waarschijnlijk niet heel zuinig, waardoor je(veel)minder lang met je accu kan. Bovendien vindt ik persoonlijk Logitech setjes waardeloos klinken, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Een logitech setje kost snel 40 euro, voor dar geld heb je ook een ta2024 met autospeakers. Naar mijn mening een veel beter geluid, en je kan langer met je accu. Maar het is net wat je wilt, als jij graag zo goedkoop mogelijk een kist/kratradio wilt bouwen en accuduur niet heel belangrijk is, is het wellicht een optie.

het is trouwens zo'n, niet zown
ok het ligt er net aan welke set je neemt he ik kon er een overkopen van iemand.
Dat was een surround set met een grote sub
De sub was 15 watt en alle 4 de speakers 5 watt
Ik mocht hem voor 20 euro hebben, Op mn bureau vind ik het niks heb al een Sony surround set
Dus ik dacht als ik hem nou in een klein kratje bouw.
Maar niemand weet of ie op 12 v kan heb er meer mensen over gehoord op dit topic maar dat was maar een post en niet echt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je 3 watt en 9 watt speakers gewoon op de mca-200 aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:15:
Maar niemand weet of ie op 12 v kan heb er meer mensen over gehoord op dit topic maar dat was maar een post en niet echt duidelijk
Dat ligt er helemaal aan hoe die gevoed wordt. Zit er een adapter bij? Zoja dan kijken naar de specificaties. Voltage, Stroomsterkte, en of hij AC of DC is. Zit er een stekker aan die direct naar het stopcontact gaat zul je moeten meten.
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:52:
kun je 3 watt en 9 watt speakers gewoon op de mca-200 aansluiten?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor diegene die nog wat over li-ion batterijen/cellen willen leren:
EEVblog, 39:18!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaccodagansta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05-2024
boppos schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:27:
[...]

Hier is het ook te zien hoe iemand het in de computer heeft gemaakt. Ik heb de zelfde schakeling ook wel eens gebruikt en het werkt. Ik weet niet hoe goed je electronica kennis is, maar als je de basis weet gaat het wel lukken.
Bedankt voor je reactie!, mij electronica kennis is niet heel groot, maar als ik lees hoe het in een computer word gemaakt moet dat mij wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn die li-ion accu's alleen op ebay te verkrijgen? of weten jullie miss winkels (of internet) waar ik ze in nederland kan halen? Dan zit ik nl niet met het gedoe van levertijd en een paypal rek ed.
alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik kijk nou op ebay bij allerei prachtige speakers die je kunt kopen voor een harstikke goedkope prijs,
maar zijn deze speakers wel betrouwbaar om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Alle waar naar z'n geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:09
Welke speakers? Het helpt als je even linkjes post, hier kan niemand echt over oordelen zonder concrete voorbeelden. Wat wel in het algemeen geld op eBay is dat je altijd wel een bepaald risico loopt, PayPal kopersbescherming stelt heel weinig voor.
let ook een beetje op interpunctie en spelling, leest een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke26 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:16:
Welke speakers? Het helpt als je even linkjes post, hier kan niemand echt over oordelen zonder concrete voorbeelden. Wat wel in het algemeen geld op eBay is dat je altijd wel een bepaald risico loopt, PayPal kopersbescherming stelt heel weinig voor.
let ook een beetje op interpunctie en spelling, leest een stuk makkelijker.
Bv:
http://cgi.ebay.nl/Auto-B...4cf7ba183e#ht_3428wt_1139
of:
http://cgi.ebay.nl/Auto-2...4cf7b19948#ht_4958wt_1139
of:
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...gory=21641#ht_5560wt_1139
ze zijn echt harstikke mooi maar ik wil dus weten of het wel betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik wil graag een subwoofer aansluiten op een ta2024 en de andere 2 speakers op 1 kanaal alleen er staat in de startpast dat dit zachter gaat klinken
Zal het nog hard genoeg gaan voor een feestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Zal allicht ook van het rendement van de speakers afhangen. En je definitie van feestje is niet heel duidelijk, binnen vs buiten en achtergrondmuziek vs dansmuziek maakt nogal wat verschil.

Zelf wil ik iets vergelijkbaars, maar ik zit er dus aan te denken om een 4x100W TP2050 versterker van sure electronics daarvoor te gebruiken. 2 kanalen voor de normale speakers, 2 kanalen voor een dual coil sub. Echter brengt dat weer een shitload aan andere problemen mee:
-12v kan, maar 24 of zelfs 30 is te prefereren. Step-up of accu's serieel? Hoe gaat dat met laden/accusafe etc.
-Word het input signaal niet te zwak? Vraag is ook of er überhaupt een weerstand-mod mogelijk is op dat ding.
-etc.

Maar ik ga me daar pas over enkele weken mee bezig houden denk ik. Eerst eens naar Pinkpop dit weekend, ook even kijken hoe de karren met muziek daar in elkaar steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ik ga ook maar weer beginnen met een nieuwe project.

Ik heb net de speakers gehaald Audio System MX165 Plus, voor de rest de TA2024 (of course), li-ion accu 6800 mAh en een voeding van 2A.

Ik heb nog geen ontwerp of een idee wat ik ga doen, ik zie het allemaal wel. Ik moet toch wachten tot ik alles binnen heb :P. Maar ik hou jullie op de hoogte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Laatst online: 11-09 14:10
Bij deze nog wat foto's van mijn kistradio!

Alles gezaagd en in elkaar gezet met wat tape!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MG4UHR4H.jpg

De houders voor de accu erin gemaakt + een latje rondom erin gemaakt voor de plaat waar alles in ingebouwd gaan worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6VTSNCAX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6STLZSMU.jpg

Noppenschuim binnen + vele andere zaken die niet op de foto staan!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHEKBQED.jpg

Geheel voor de eerste keer geverfd met schakelverf.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEPEJWDN.jpg

De binnenkant van de kist waar de kabels nog niet zo netjes waren weggewerkt + de voeding zat nog niet bevestigd.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKEVNXWO.jpg

Eindresultaat!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NROLCKPN.jpg

En nog een filmpje. Hier is ook goed te zien hoe het voltage daalt wanneer hij hard staat. Over een tijdje wanneer alle tegoeden weer zijn aangesterkt en de dure periode (lees vakantie, jarige vriendin, vaderdag ) etc voorbij is komen er een aantal Li-Ions in. Misschien dat ik er dan wel een hoop bestel mocht er interesse in zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door BrcBas op 08-06-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:07:
[...]

Dat ligt er helemaal aan hoe die gevoed wordt. Zit er een adapter bij? Zoja dan kijken naar de specificaties. Voltage, Stroomsterkte, en of hij AC of DC is. Zit er een stekker aan die direct naar het stopcontact gaat zul je moeten meten.

[...]

Ja.
door heel ff goed te zoeken kwam ik erachter dat ie het prima doet op 12 v AC en nog best zuinig is ook
Er is toch gewoon een simpel schakelingetje om van DC naar AC te gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
Bij hoeveel Volt zit de Li-ion accu vol en hoeveel volt is die leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC->AC? Dat maak je niet zomaar!
AC->DC? 4 diodes, of gewoon een gelijkrichter, komt op hetzelfde neer. Evnt nog een condensator tegen de rimpeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar ik heb nog geen reactie gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja en hoe kan ik mijn ledjes laten knipperen op de maat van de muziek?
of hoe hebben jullie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:39:
oja en hoe kan ik mijn ledjes laten knipperen op de maat van de muziek?
of hoe hebben jullie dat gedaan?
boppos schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:27:
[...]

Lees bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrcBas schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:35:
Bij deze nog wat foto's van mijn kistradio!

Alles gezaagd en in elkaar gezet met wat tape!
[afbeelding]

De houders voor de accu erin gemaakt + een latje rondom erin gemaakt voor de plaat waar alles in ingebouwd gaan worden.
[afbeelding]

[afbeelding]

Noppenschuim binnen + vele andere zaken die niet op de foto staan!
[afbeelding]

Geheel voor de eerste keer geverfd met schakelverf.
[afbeelding]

De binnenkant van de kist waar de kabels nog niet zo netjes waren weggewerkt + de voeding zat nog niet bevestigd.
[afbeelding]

Eindresultaat!
[afbeelding]

En nog een filmpje. Hier is ook goed te zien hoe het voltage daalt wanneer hij hard staat. Over een tijdje wanneer alle tegoeden weer zijn aangesterkt en de dure periode (lees vakantie, jarige vriendin, vaderdag ) etc voorbij is komen er een aantal Li-Ions in. Misschien dat ik er dan wel een hoop bestel mocht er interesse in zijn.
[video]
Ik vind em er echt kicke uitzien!!
wat zijn de afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Bedankt ErikJean! Maten zijn: 55 x 30 x 28. Is gemaakt van Uniprime en in elkaar gezet met bruislijm + schroeven. Moet zeggen dat het geheel minder zwaar is dan ik in eerste instantie vermoedde. Is denk ik ook wel omdat hij gewoon goed draagbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 15:03
Heb vanmiddag mijn 16.5 cm Boschmann's binnengekregen en wil ze natuurlijk even testen. Aangezien ik nog geen accu en versterker heb kwam ik op het idee ze te verwisselen met de originele speakers van mijn LG HiFi setje en dan te koppelen aan dat "hoofdstation". Ik vroeg me af of dat mogelijk is.

Specs LG set:
230V, 2x 6 Ohm 160watt speakers

Boschmann's:
2x 4 Ohm, 150 watt speakers

Aangezien de Boschmann's ontworpen zijn voor in de auto, een 12v accu, en de LG speakers voor mijn slaapkamer, met een stopcontact van 230V, vroeg ik me af of dit mogelijk was.
De Boschmann's hebben ook een lagere impedantie, dus gewoon niet te hard zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Nou die van mij is ook af;

Spec;
Li-ion Accu 6,8AH
1 Led
1 Schakelaar
Nertz DCX 690 Speakers
TA2024 Versterker
1M Kabel +-

Foto's;

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/vesljo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2nh45z5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qx2p8x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrcBas schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:20:
Bedankt ErikJean! Maten zijn: 55 x 30 x 28. Is gemaakt van Uniprime en in elkaar gezet met bruislijm + schroeven. Moet zeggen dat het geheel minder zwaar is dan ik in eerste instantie vermoedde. Is denk ik ook wel omdat hij gewoon goed draagbaar is!
Is dat uniprime beter te behandelen of lichter dan mdf? ik zelf zat nl te denken aan 12mm mdf. maar ik vond mn hoedenplank van 18mm incl speakers al erg zwaar moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Daar ben ik weer. Ik heb mijn kratradio een tijd gebruikt en ben er tevreden mee, ik moet alleen nog een paneeltje inbouwen met een voltmeter etc...
Alleen nu ik de voltmeter van kratradio.nl wou aansluiten, komt er opeens 1. te staan meer niet..
Eerst had ik dit nooit.. Weet iemand misschien wat er mis mee is of heeft iemand dit mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Ik zou het niet weten ErikJean! Het is even zwaar volgens mij en het is eigenlijk gewoon multiplex wat als is voor gegrond waardoor het watervast is. Wel is het erg duur dus zou het niet gebruiken als je het niet hebt liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit MaartenII.. Waar heb jij je li-ion battery vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrcBas schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:33:
Ik zou het niet weten ErikJean! Het is even zwaar volgens mij en het is eigenlijk gewoon multiplex wat als is voor gegrond waardoor het watervast is. Wel is het erg duur dus zou het niet gebruiken als je het niet hebt liggen!
oke bedankt voor je reactie. als ik mn spulletjes binnen heb ga ik maar snel beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:33:
ziet er mooi uit MaartenII.. Waar heb jij je li-ion battery vandaan als ik vragen mag?
Dankje! Gewoon van Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...m41578385a8#ht_2713wt_952
Eerst was ie 13,16... nu 12,93! Wordt nu wel érg aantrekkelijk :p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Hij daalt echt hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet helaas ff wachten tot er geld op mn paypal account staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten, hoe lang doet jou kist het eigenlijk op die battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:43:
Maarten, hoe lang doet jou kist het eigenlijk op die battery?
Nou was vanavond bezig met proberen alleen na 3 uur moest er nog wat aangeknutseld worden dus toen stopte ik. Dus sowieso 3 uur +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere opladers van die li-ion accu's parallel aan te sluiten zodat ik er bijvoorbeeld 4 in mijn kist tegelijk met een redelijk vermogen op kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Dat de prijs zo hard daalt heeft niets te maken met verlaagde prijzen maar met een gunstige wisselkoers. Dat kan over een paar weken weer helemaal anders zijn. Als je dus nog een accu nodig hebt zou ik hen nu bestellen want nu is de wisselkoers goed(ca 1.46). Een paar weken geleden was deze ca. 1.38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
ikke26 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:54:
[...]

Dat de prijs zo hard daalt heeft niets te maken met verlaagde prijzen maar met een gunstige wisselkoers. Dat kan over een paar weken weer helemaal anders zijn. Als je dus nog een accu nodig hebt zou ik hen nu bestellen want nu is de wisselkoers goed(ca 1.46). Een paar weken geleden was deze ca. 1.38.
Dat snapte ik ook wel (:, maar de prijs gaat wel naar beneden. Maarja idd je moet hem nu bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:55:
[...]

Dat snapte ik ook wel (:, maar de prijs gaat wel naar beneden. Maarja idd je moet hem nu bestellen
duurde t lang voordat je em binnen had? aangezien t helemaal uit hongkong moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:59:
[...]

duurde t lang voordat je em binnen had? aangezien t helemaal uit hongkong moet komen
1 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit ik deze aan tussen de accu en de versterker?

Afbeeldingslocatie: http://www.degrootste.be/40009313-1116427272-home/universele-1-polige-wipschakelaar.jpg

Boven de 3 pollen staan van links naar rechts; 15A - 12V - DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:00:

[afbeelding]

Je moet de 3 standen schakelaar daar voor hebben dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel positieve berichten toch ook maar 2x de 6800mah li-ion accu's besteld incl. oplader :)

Voor de prijs kan je het niet laten!

Heb de opdracht gekregen om een speakerkist voor iemand te bouwen, lekker compact met o.a. li-ion accu, jbl speakers en ta2024, http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=371251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
BrcBas schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:50:
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere opladers van die li-ion accu's parallel aan te sluiten zodat ik er bijvoorbeeld 4 in mijn kist tegelijk met een redelijk vermogen op kan laden?
Ik zou gewoon elke accu aan zijn eigen lader leggen. :)

[afbeelding]

Vanaf het plaatje gezien de rechtse 2 pootjes gebruiken, deze tussen de + van de accu en de + van hetgene dat je erop aan wilt sluiten zetten. Is basis elektronica hè? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Michel5128 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:22:
[...]

Ik zou gewoon elke accu aan zijn eigen lader leggen. :)

[...]
Maar zou fijn zijn als ik kan blijven schakelen via de accusafe :P

[ Voor 24% gewijzigd door BrcBas op 08-06-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

[afbeelding]

dat 15A-12V-DC betekent dat die schakelaar maximaal 15A mag schakelen bij 12V DC.
is je accu groter dan 15A?? zo ja dan zou ik de schakelaar niet gebruiken.

ik zou het niet zeker weten maar de middelste is de common, om te schakelen en om de led te voeden, het ligt er ook aan hoe de led zit aan gesloten (er zit tog wel een led in?) bijv. middelste plus van voeding, de pin aan de kant waar de 0 zit de min en de andere de plus naar de versterker. (!ik zou het niet zeker weten dus pas op!)

ik heb ook een soort gelijke schakelaar en weet ook niet hoe het moet, ik denk in ieder geval zo.
ik heb mijn accu per ongeluk ermee kortgesloten en dat vonkt en het is slecht voor de schakelaar en accu.

@Maartenll, het hoeft niet als je allen aan en uit wilt schakelen. als je wilt schakelen tussen verschillende bronnen (2 voeding bronnen voor je versterker bijv.) dan moet je wel een 3 standen schakelaar gebruiken.

@Michel5128, word er altijd de plus gebruikt om te schakelen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Private Zaagsel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:20:
Heb vanmiddag mijn 16.5 cm Boschmann's binnengekregen en wil ze natuurlijk even testen. Aangezien ik nog geen accu en versterker heb kwam ik op het idee ze te verwisselen met de originele speakers van mijn LG HiFi setje en dan te koppelen aan dat "hoofdstation". Ik vroeg me af of dat mogelijk is.

Specs LG set:
230V, 2x 6 Ohm 160watt speakers

Boschmann's:
2x 4 Ohm, 150 watt speakers

Aangezien de Boschmann's ontworpen zijn voor in de auto, een 12v accu, en de LG speakers voor mijn slaapkamer, met een stopcontact van 230V, vroeg ik me af of dit mogelijk was.
De Boschmann's hebben ook een lagere impedantie, dus gewoon niet te hard zetten?
Iemand? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Als de versterker deze impendantie aan kan zou dit moeten werken toch? Mijn HiFi speakers kan ik namelijk ook aan me TA2024 doen dus waarschijnlijk ook wel andersom. Heb zelf ook boschmanns'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Ik denk dat het gewoon gaat werken als de versterker de lagere impedantie kan hebben. Het maakt trouwens niet uit hoe hoog de spanning is die de versterker ingaat. Het gaat erom wat eruit komt. Als de ta2024 met een netvoeding zit aangesloten zou je ook kunnen zeggen de installatie werkt op 230 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Heeft iemand toevallig al zon Li-Ion accu aangesloten op de accusafe om zijn/haar kistje te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ik ben op zoek naar een inbouwbus usb, maar ik heb niet echt wat kunnen vinden. Op deze na dan, maar die vind ik weer een beetje te duur. Heeft iemand ooit zo iets gebruikt of ergens tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Deze? Klik hier Je kunt hem op internet ook in het zwart vinden!

[ Voor 78% gewijzigd door BrcBas op 08-06-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Net nog even een voltmeter bestelt via ebay, dus verwacht hem volgende week, Je moet hem gewoon aansluiten op je accu + - verwacht ik?:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Dat kan inderdaad gewoon :)

[ Voor 5% gewijzigd door BrcBas op 08-06-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Pespre schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Als de versterker deze impendantie aan kan zou dit moeten werken toch? Mijn HiFi speakers kan ik namelijk ook aan me TA2024 doen dus waarschijnlijk ook wel andersom. Heb zelf ook boschmanns'
ikke26 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:06:
Ik denk dat het gewoon gaat werken als de versterker de lagere impedantie kan hebben. Het maakt trouwens niet uit hoe hoog de spanning is die de versterker ingaat. Het gaat erom wat eruit komt. Als de ta2024 met een netvoeding zit aangesloten zou je ook kunnen zeggen de installatie werkt op 230 volt.
Bedankt! Maar:
Hoe weet ik of de versterker uit mijn Hifi-setje 4 Ohm kan trekken? Als ik google (heb de LG LF-U850) staat er overal 6 Ohm. Als ik het toch aansluit, is er dan kans dat ik de versterker sloop?
Zou zonde zijn... setje kostte indertijd 190 euro

Heb trouwens ook nog een setje van 3 Ohm, zelfde vragen als hierboven zijn van toepassing, met nog eentje erbij: Beter een versterker met 3 Ohm dan 6 Ohm, met 4 Ohm speakers?
Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Private Zaagsel op 08-06-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
ikke26 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:54:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat paypal nog wat van de wisselkoers afsnoept :+ .
Ik heb net de 6800mah li-ion besteld en volgens paypal is de wisselkoers 1,42. Maarja, voor die halve euro ga ik niet moeilijk doen en van uitstel komt afstel dus... :)

(In vergelijking met de 9800mah is de 6800mah relatief een stuk goedkoper trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Private Zaagsel
Voor de prijs van één 9800 heb je twee 6800... dan weet ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
BrcBas schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:25:
[...]
Maar zou fijn zijn als ik kan blijven schakelen via de accusafe :P
Dat kan toch ook wel? Bijvoorbeeld via een vierkeuzeschakelaar waarmee je kunt kiezen welke accu op de accusafe aangesloten zit. Maar zo'n accusafe is bij Li-ion accu's niet echt nodig omdat deze zelf al een ontlaadbeveiliging hebben. Ook zal de accusafe bij 11,5v al uitschakelen, terwijl Li-ion accu's tot 10,5v ontladen kunnen worden. Beetje zonde dus!

@thijsco19
Misschien beter om geen antwoord te geven als je het zelf ook niet weet? Zo wordt het een beetje verwarrend voor de mensen hier.

Dat die schakelaar 15A kan schakelen heeft niets te maken met de grootte van de accu. Je kunt er prima een 100Ah accu op aansluiten zolang de stroom niet groter is dan 15A. Met een ta2024 kom je meestal niet hoger dan 2A uit. Voor de juiste aansluitwijze zie mijn post hier een stukje boven.

Verder is het gebruikelijk om de + te schakelen ja. Je moet het ciruit verbreken dus - kan ook, maar wordt normaal gesproken niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Michel5128 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:50:
[...]

Dat kan toch ook wel? Bijvoorbeeld via een vierkeuzeschakelaar waarmee je kunt kiezen welke accu op de accusafe aangesloten zit. Maar zo'n accusafe is bij Li-ion accu's niet echt nodig omdat deze zelf al een ontlaadbeveiliging hebben. Ook zal de accusafe bij 11,5v al uitschakelen, terwijl Li-ion accu's tot 10,5v ontladen kunnen worden. Beetje zonde dus!
Klopt wel inderdaad! Is het misschien een idee om misschien een accusafe te ontwikkelen die samenwerkt met de Li-Ions. Mij gaat het niet eens zozeer om de beveiliging aangezien die al in de accu zelf zit. Echter het automatisch schakelen wanneer hij leeg is naar de lader en bij het aansluiten van de 220 is gewoon super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:49
Heren,

Zie weer mooie bouwsels voorbij komen!

Mijn kistje is op dit moment in het beheer bij mijn medescouts aangezien ik een half jaar op stage ben. Het feit dat hij het nog steeds doet geeft wel aan dat het een kwaliteitskist is geworden ;-) (mochten er nog mensen van scouting naar BaCu gaan komend weekend in het westland, dan kun je hem horen bij de Valkeniers)

Zit natuurlijk al te denken aan een nieuw project, en ik moet zeggen dat ik hier een hoop inspiratie vandaan haal.
De nieuwe kist moet een echte feest geluidsunit worden, de laatste was meer een multi-purpose met opslagruimte, 12-aansteker voor opladen van apparaten etc.

De nieuwe krijgt dan ook iets met verlichting ed. Enfin, ben er nog niet uit dus! Tegen de tijd dat ik weer in NL ben zal ik langzaam beginnen.

De groeten weer, en een mooi zomerseizoen voor de kistjes/kratjes/fustjes XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn kratje knalt al een flink jaar, en doet die nog steeds. Maar voor deze zomer wil ik hem nog iets verbeteren. Om meer bas in de kist te krijgen gebruiken jullie akoestisch noppenschuim (starers post) leggen jullie dit gewoon los in de kist? of beplakken jullie alle randen gewoon?

En zou dit ook kunnen met eierdozen? of is akoestisch noppenschuim beter?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Ik heb het vastgelijmd met spuitlijm. Bij conrad heb je 3 matten voor iets van 6 euro dacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Beste krattenbouwers,
ik wilde weer even bezig gaan met het uitbreiden en updaten van de startpost. De nieuwe kratjes en kistjes staan er al in. Alleen nu mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie nou nog echt graag in de startpost willen zien? Alle suggesties zijn zeer welkom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pespre
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 23:02
Michel5128 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:31:
Beste krattenbouwers,
ik wilde weer even bezig gaan met het uitbreiden en updaten van de startpost. De nieuwe kratjes en kistjes staan er al in. Alleen nu mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie nou nog echt graag in de startpost willen zien? Alle suggesties zijn zeer welkom! ;)
linkjes van populaire spullen. Zoals li-ion accu's, speakers, dealextreme spulletjes?

Edit: en natuurlijk mij kratje! O-)
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/7499/1zg9ted.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Pespre op 09-06-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Daar ben ik weer. Ik heb mijn kratradio een tijd gebruikt en ben er tevreden mee, ik moet alleen nog een paneeltje inbouwen met een voltmeter etc...
Alleen nu ik de voltmeter van kratradio.nl wou aansluiten, komt er opeens 1. te staan meer niet..
Eerst had ik dit nooit.. Weet iemand misschien wat er mis mee is of heeft iemand dit mee gemaakt?

Iemand?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Beste krattenbouwers,
Mijn kist staat er niet bij volgensmij? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Hoe kan het komen dat ik mijn volt meet op 2,37? Terwijl hij half uur geleden nog 12V was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 11:04

tomtommie

Alaaf!

Laatst een oude 'boombox' die ik ooit voor een paar euro bij een bouwmarkt gekocht heb omgebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/29q1944.jpg

TA2024 modded, 7Ah accu, voltage indicator circuit met 3 ledjes en een usb lader zit erin.
Had eerst een mp3 decoder bordje in het midden willen stoppen, maar deze vind ik echt te gaar en bovendien met een 8705 vreet hij veel te veel stroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste krattenbouwers,
Misschien wat meer (gedetaileerde) aansluitschema's? voor stekkers/kratsafers/draad. lijkt mij als leek wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
Eerst had ik dit nooit.. Weet iemand misschien wat er mis mee is of heeft iemand dit mee gemaakt??

Edit* Ik kom er dus net achter dat hij eerst heel even wat aangeeft maar daarna meteen op 1. springt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Dat lijkt op een defecte voltmeter. Misschien even contact opnemen met de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gricai
ikke26 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:56:
Dat lijkt op een defecte voltmeter. Misschien even contact opnemen met de leverancier?
Ja idd ik denk dat ik dat het beste kan doen, bedankt voor je reactie..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Hallo mensen,

ik heb een marquant mca 200, deze heb ik eerst geporbeert om hem aan te sluiten met een adapter.
Eerst met een adapter met: 12v ~ 4,2A. Toen sloeg twee keer de zekering in. Nu heb een adapter :
http://www.alibaba.com/pr..._Adaptor_MW69_MW69UK.html
aangesloten. Deze kun je hiezen hoeveel volt je geeft. Daarnaast is hij lange streep met kleine streepjes er onder i.p.v. ~.

Nu brand het lampje op de versterker wel. Alleen hij doet het niet :?

Daarnaast heb ik een box van een sterio aangesloten op me versterker: beste 20w, max 40w en met 8 ohm
ligt het daar mischien aan?
Mischien eeen grapigge vraag: als je een box opblaast hoor je dan een knal??:P of maakt het geen geluid?

Er zit een nieuwe zekering in dus daar licht het niet aan. Mp3 met jack op tulp aangesloten en doe loopt. Wat kan ik verkeerd hebben gedaan? of is mijn versterker al stuk?? 8)7

Wat voor winkels kunnen me mschien anders nog verder helpen?

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben.

de adapter is trouwens zo aangesloten: + op B+ en rem en de - op de min

[ Voor 12% gewijzigd door stefan T op 09-06-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Het lijkt erop dat je een wisselspanningsadapter hebt gebruikt. Je hebt namelijk een DC adapter nodig en dan is idd een lange streep met kleine streepjes bij de output.l Ik denk dat je de versterker hebt gesloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
:P dam! ik met mijn o zo goede gedult :P
het is 20 euro maarja. de wereld vergaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
is er trouwens een manier om te checken of mijn versterker echt kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan T schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:18:
is er trouwens een manier om te checken of mijn versterker echt kapot is?
kun je hem niet op de goede manier aan een accu leggen
emmm kapot de mca 200 dan moetje wel heel erg je best hebben gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
nog 1 vraag: moet het led lampje nou wel of niet branden?
hier is goed te zien dat ie brand:http://www.youtube.com/watch?v=2ma4kDWWT-4

maar in de handleiding staat de volgende tekst:

dit apparaat heft een ingebouwde thermische en elektronische beveileging tegen overbelasting en kortsluiting en verkeerd aansluiten. Indien de beschreven situatie zich voordoet, zal de waarschuwing LED oplichten.

ik snap er niks meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:21:
[...]

kun je hem niet op de goede manier aan een accu leggen
emmm kapot de mca 200 dan moetje wel heel erg je best hebben gedaan
hahah me accu komt hopelijk morge binnen, anders volgende week. Voor de zekerhied wachten tot dan. Ik vind het iid ook vreemd als ik hem kapot heb gekregen. :P

Alles bij elkaar vind ik het wel leuk om te doen en ik leer er ook nog veel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan T schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:28:
nog 1 vraag: moet het led lampje nou wel of niet branden?
hier is goed te zien dat ie brand:http://www.youtube.com/watch?v=2ma4kDWWT-4

maar in de handleiding staat de volgende tekst:

dit apparaat heft een ingebouwde thermische en elektronische beveileging tegen overbelasting en kortsluiting en verkeerd aansluiten. Indien de beschreven situatie zich voordoet, zal de waarschuwing LED oplichten.

ik snap er niks meer van :?
tuurlijk is het goed dat ie brand B + en rem zijn allebij plus die moet je dus allebij aan de plus doen en gnd is min dan doet ie het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
wat denk jij dat de reden is dat er geen geluid uit komt?
100% zeker dat mp3 goed is aan gesloten om versterker. als versterker het doet, dan moet het aan de speaker liggen? :

ik een box van een sterio aangesloten op me versterker, dit staat er op: best 20w, max 40w en met 8 ohm
ligt het daar mischien aan?

Ik hoor net dat als ik stroom op de versterker zet dat je een klein domp geluidje hoord in de speaker, daarnaast doet de speaker het ook gwn aan mijn sterio. Dan zou het toch aan de jack-tulp kabel moeten liggen of aan de versterker. De jack - tulp kabel is 3 dageb oud :?

[ Voor 30% gewijzigd door stefan T op 09-06-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Laatste paar weken heb ik ook een kratje gemaakt!:)
Als jullie tips of reactie's hebben dan hoor ik dat graag.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2rm4ha9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5p0k93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/55qelx.jpg

groetjes erik

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ga eens meten in plaats van domweg wat te proberen. Zo blijft het koffiedik kijken. Begin bij het begin. Sluit een 12 volt spanningsbron aan op de accu. + van de bron op + en rem van de versterker en - op -. En dan METEN of er ook echt 12 volt op staat. Ja? Speakers aansluiten en zorgen voor input (MP3-speler of zo) en dan zou je geluid moeten hebben.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
meten is weten :P Alleen heb ik weer geen werkende meter bij mij thuis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
En dat is goed? ;)

Fiets eens naar de dichtsbijzijnde action / elektronicaboer / bouwmarkt? en haal er een voor €5.

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 09-06-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
Geplaatst op donderdag 09 juni 2011 22:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
morge nieuwe dag nieuwe kanzen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit Erik, wat voor speakers heb je gebruikt?

@Stefan T, rechtsboven jouw eigen berichten heb je de knop 'edit' staan. Klik hier op i.p.v. dubbelposten ;)

@ Michel5128, wat ik graag erin wilde staat er al in :) "Je krijgt er een lader bij en ook een ontlaadbeveiliging is standaard ingebouwd. Je zet hem aan en uit met de ingebouwde schakelaar. Enig nadeel hiervan kan zijn dat je de accu niet diep weg kunt bouwen waardoor je niet meer bij de schakelaar komt. "

In dit deel volgens mij al 5x gevraagd.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan T
ooooooooooooooooooooowke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:42:
Ziet er netjes uit Erik, wat voor speakers heb je gebruikt?

Euhhh.,goede vraag!

Ze lagen onder in de kelder en waren nooit gebruikt maar meer weet ik niet...
ze geven gelukkig wel super mooi geluid,ik zal kijken of ik van de week nog een filmpje kan uploaden.

mvg erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Hmm, heb je nu je accu's in serie staan? Dan zou je 24V op je versterker zetten = niet goed.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Hee mensen,
Vandaag even in het bos geweest met de boxen, nou echt niet normaal hard.

Maar ik wil eigenlijk dat ik mee bass hoor. Wat zijn de dingen die hier voor helpen?

Akoestische Noppen?
Bassreflexpijp? Waar moet die heen lopen, graag uitleg voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenll schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:49:
Hee mensen,
Vandaag even in het bos geweest met de boxen, nou echt niet normaal hard.

Maar ik wil eigenlijk dat ik mee bass hoor. Wat zijn de dingen die hier voor helpen?

Akoestische Noppen?
Bassreflexpijp? Waar moet die heen lopen, graag uitleg voor
Ik ga er zelf nog noppenschuim inmaken,een vriend van me die heeft dat ook dat helpt wel.
over een bassreflexpijp weet ik niks,daar zou ik ook wel info over willen!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink