Anoniem: 410366
Ze zijn hetzelfde omdat er op bijde een ta2020 chip zit en bijde woorden beveiligd door elco's en andere componenten. Ik zeg zelf "kies wat je zelf het liefste wil'' ,maar ik zou als ik jou was tog voor die van ebay gaan omdat hij goedkoper is, er zit een potmeter op en de 12v is makkelijker aan te sluiten.Pespre schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:04:
Is er verschil tussen deze en deze?
Aangezien die van ebay er iets makkelijker uitziet doordat de cinch aansluiting er al op zit?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 410366 op 21-06-2011 21:22 ]
waar heb jij die mp3 module van en heeft hij goed ontvangst. Erg mooie kist het is een goed voorbeeld voor mij wat ik wil maken.Joryzoetendaal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:20:
Hier is mijn Radio Kist dan uiteindelijk!
Hoor graag wat jullie ervan vinden
Gebruikt:
- 18mm MDF
- AccuSafe schakeling
- TA2024
- Pioneer TS-G1713 (speakers)
- Voeding en acculader
- Accu 12V
- MP3 Decoder
- Voltmeter
- Klein materiaal
De voorkant van me Radio Kist
[afbeelding]
De Radio Kist geopend
[afbeelding]
De binnenkant
- Potmeter voor de volume regeling.
- Voltmeter met druk knop
- Tulp aansluiting
- MP3 Decoder
- Aan / LED / Uit
[afbeelding]
Binnenkant van dichtbij.
[afbeelding]
De achterkant, met 230V aansluiting. Zodra er spanning op de AccuSafe schakeling komt laadt de accu op en speelt de versterker op netspanning door middel van een voeding (12V2A)
[afbeelding]
Voor vervoer handvaten in de kist gemaakt, en stoothoeken.
Groet Jory
Top, ziet er ook goed uit. Laat maar weten of hij bevalt ten opzichte van de ta-2024. Zou het graag willen weten.Erik1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:00:
[...]
Ik heb de versterker binnen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Test opstelling: speaker op 1 kanaal, 12V Li-ion 6800mAh accu (ook van ebay), laptop als geluidsbron
[afbeelding]
De potmeter is inderdaad volumeregeling. Wat de andere 2 componentjes met stelschroefjes doen moet ik nog uitzoeken, aangezien het er 2 zijn zal het wel een instelling zijn die voor elk kanaal geregeld kan worden. Iemand enig idee?
Ik wil 'm nog vergelijken met het veelgebruikte modded ta2024 model, maar dat doe ik pas als mijn radiokist af is.
Ben zelf meer een speaker persoon, maar bedankt voor je antwoord. Is er een mogelijkheid om de condensatoren van de ta-2024 te vervangen voor hogere of andere waarde condensator? Op dit moment heb ik al een elco geplaatst voor de hogere stroom pieken, doet dit al hetzelfde?nelsch schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:54:
een ta2024 bordje van helderhifi heeft in vergelijking met het bordje met de ta2020 kleinere condensatoren erop, hierdoor kan deze minder grote stroomsterktes leveren en is de dempingsfactor kleiner. dus op t moment dat je harder speelt en een speaker stroom gaat vragen, word de bass minder strak. ik zeg niet dat het een slecht bordje is met die TA2024, maar ik verwacht wel meer van de TA2020
als je meer wilt weten over versterker kan ik je het boek: electronics a system approach van neil storey aanraden en dan wel de hoofdstukken: 13, 15, 18 en 20 het is wel in het engels. er staat ook de basis electronica in en is dus een vrij compleet boek.
Ziet er erg mooi uit!Joryzoetendaal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:20:
Gebruikt:
- 18mm MDF
- AccuSafe schakeling
- TA2024
- Voeding en acculader
- Accu 12V
- MP3 Decoder
- Voltmeter
- Klein materiaal
[afbeelding]
De Radio Kist geopend
[afbeelding]
De binnenkant
- Tulp aansluiting
- MP3 Decoder
- Aan / LED / Uit
[afbeelding]
Binnenkant van dichtbij.
[afbeelding]
De achterkant, met 230V aansluiting. Zodra er spanning op de AccuSafe schakeling komt laadt de accu op en speelt de versterker op netspanning door middel van een voeding (12V2A)
[afbeelding]
Groet Jory
Wie vraagt wordt geholpen
Wat een pracht! Valt ie ook nog een beetje te tillen?Joryzoetendaal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:20:
Gebruikt:
- 18mm MDF
- AccuSafe schakeling
- TA2024
- Voeding en acculader
- Accu 12V
- MP3 Decoder
- Voltmeter
- Klein materiaal
[afbeelding]
De Radio Kist geopend
[afbeelding]
De binnenkant
- Tulp aansluiting
- MP3 Decoder
- Aan / LED / Uit
[afbeelding]
Binnenkant van dichtbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Groet Jory
Hierdoor vroeg ik het ook. 15 euro goedkoper, een potmeter, makkelijike aansluiting. Meer pluspunten en 15 eu minderAnoniem: 410366 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:19:
[...]
Ze zijn hetzelfde omdat er op bijde een ta2020 chip zit en bijde woorden beveiligd door elco's en andere componenten. Ik zeg zelf "kies wat je zelf het liefste wil'' ,maar ik zou als ik jou was tog voor die van ebay gaan omdat hij goedkoper is, er zit een potmeter op en de 12v is makkelijker aan te sluiten.
[...]
Ben zelf meer een speaker persoon, maar bedankt voor je antwoord. Is er een mogelijkheid om de condensatoren van de ta-2024 te vervangen voor hogere of andere waarde condensator? Op dit moment heb ik al een elco geplaatst voor de hogere stroom pieken, doet dit al hetzelfde?
[...]
hmm, ik ben zelf ook meer een speaker man, maar voor mn opleiding moest ik dat boek kennen;) ik durf niet te zeggen of je die zomaar kunt vervangen. ik weet wel dat de elco die je nu geplaatst hebt is om de spanning dippen voor je accu op te vangen en dus ervoor te zorgen dat je versterker een stabielere spanning krijgt
Welke voeding ga je voor deze versterker gebruiken? Gewoon 12V 2A?Pespre schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:04:
Is er verschil tussen deze en deze?
Aangezien die van ebay er iets makkelijker uitziet doordat de cinch aansluiting er al op zit?
[ Voor 41% gewijzigd door Auxilium op 21-06-2011 22:04 ]
Die gaat niet werken. Dat is enkel de lader voor de accu. Deze geeft ongeveer een spanning van 600mA en veel te weinig om als voeding te dienen.Pespre schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:04:
[...]
Waarschijnlijk deze. Kan dit?
Alleen accu geen voeding. Misschien later.
*edit
Ik gok dat deze werkt. http://cgi.ebay.nl/12V-3A...plies&hash=item45f9bfe115
[ Voor 17% gewijzigd door Auxilium op 21-06-2011 22:08 ]
Dat is een accu hoor. Jij hebt het over een voeding, hij zegt toch dat hij een accu gaat gebruiken en geen voeding.Auxilium schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:
[...]
Die gaat niet werken. Dat is enkel de lader voor de accu. Deze geeft ongeveer een spanning van 600mA en veel te weinig om als voeding te dienen.
*edit
Sorry als ik onduidelijk ben geweest maar ik gebruik inderdaad alleen een accu. Die voeding doe ik misschien later wel. En de link van ebay is accu en lader.Auxilium schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:
[...]
Die gaat niet werken. Dat is enkel de lader voor de accu. Deze geeft ongeveer een spanning van 600mA en veel te weinig om als voeding te dienen.
*edit
Uhm, die zou ik niet nemen...Auxilium schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:
[...]
*edit
Komt uit het VK, kan nergens iets vinden over een EU-stekker..
http://cgi.ebay.com/Power...ain_0&hash=item3ca494f892
dit lijkt me beste!
[ Voor 17% gewijzigd door Private Zaagsel op 21-06-2011 23:26 ]
Mc55 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:27:
[...]
Dat is een accu hoor. Jij hebt het over een voeding, hij zegt toch dat hij een accu gaat gebruiken en geen voeding.
Klopt, overheen gelezen. Was ook een snelle post aangezien ik weg moest. Beter lezen voortaanPespre schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:48:
[...]
Sorry als ik onduidelijk ben geweest maar ik gebruik inderdaad alleen een accu. Die voeding doe ik misschien later wel. En de link van ebay is accu en lader.

(nog even over de voeding)Private Zaagsel schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:22:
[...]
Uhm, die zou ik niet nemen...
Komt uit het VK, kan nergens iets vinden over een EU-stekker..
http://cgi.ebay.com/Power...ain_0&hash=item3ca494f892
dit lijkt me beste!
Zou ik ook niet nemen. Staat op de pagina: Power Cord( US plug). Dus geen nederlandse aansluiting. Kan je beter deze nemen met EU aansluiting: http://cgi.ebay.com/Power...ain_0&hash=item4148862218
Of deze 15V 5A om het maximale uit de versterker te halen: http://cgi.ebay.com/AC-Po...rgers&hash=item415aa4574b
Kan je aangeven voor welk land je de voeding kabel wil. Is natuurlijk beter dan 12V omdat je dan het volledige geluid en basweergave krijgt!
Is er ook een manier om de ta-2020 te voeden met 14,4V door middel van een accu? Heb deze namelijk besteld en zou graag het volle vermogen eruit willen halen op accu. Als het niet kan maak ik evengoed gewoon gebruik van de bovenstaande 15V voeding zodat ik op stroom het maximale geluid heb
[ Voor 51% gewijzigd door Auxilium op 22-06-2011 11:22 ]
Ja, zoek eens naar een DC-DC step-up converter, is al eerder over gesproken. Verder zou ik het bij 14,4v houden en geen 15v, om risico op het slopen van de chip te vermijden..Auxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:52:
Is er ook een manier om de ta-2020 te voeden met 14,4V door middel van een accu? Heb deze namelijk besteld en zou graag het volle vermogen eruit willen halen op accu. Als het niet kan maak ik evengoed gewoon gebruik van de bovenstaande 15V voeding zodat ik op stroom het maximale geluid heb
Ik zit met een vraagje. Ik heb een voeding gekregen van iemand en die doet op 12 volt 5 ampere. Ideaal dus om een TA-2024 meet te voeden zou je zeggen. Dat zei ik dus ook. Mijn vader wees mij echter op het mooie ~-symbool op de voeding. Het is dus wisselspanning. Nu wilde ik hier iets aan doen d.m.v. een bruggelijkrichter. Ik heb intussen uitgevonden dat ik dan een spanningsval van 1.4 volt zou hebben. Maar de stroomsterkte zou niet constant (12-1.4=10.6)volt zijn.

Dit zou opgevangen kunnen worden met een elco. 2000 á 3000 µF op tenminste 13 volt zou voldoende moeten zijn, toch? Maar nu is mijn grote vraag: Is dit werkbaar met een TA-2024? Kan die dit aan? Of is de afwisseling in stroomsterkte te groot?
Ik zou voor een 14V voeding gaan.Auxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:52:
Of deze 15V 5A om het maximale uit de versterker te halen: http://cgi.ebay.com/AC-Po...rgers&hash=item415aa4574b
Kan je aangeven voor welk land je de voeding kabel wil. Is natuurlijk beter dan 12V omdat je dan het volledige geluid en basweergave krijgt!
[ Voor 11% gewijzigd door Mc55 op 22-06-2011 12:51 ]
Dankjewel!, veel tijd in gestoken.stefan T schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:49:
[...]
Ik zie dat je een adapter met 2a hebt, die had ik eerst ook maar dan viel bij mij de muziek weg als ik hem te hard zette? Heb jij er een elco ofso iets tussen gezet?
zo ja: waar heb je hem vandaag, hoeveel kost die, en is die denk je ook nodig bij een voeding van 5a?
Voor de rest: netjes man.
Ziet er egt vet uit!
Ik heb er geen last van als ik via me adapter speel, het geluid kan gewoon voluit. Misschien in de toekomst nog.
Heb wel gehoord / gelezen, dat je op de voeding van de TA2024 een elco van 2200uF kan zetten, zelf geen problemen ondervonden.
Dus bij 5A zou ik t niet weten, denk niet dat het nodig is want hij trekt maar met een piek tot 2A ongeveer.
Dankjewel!Anoniem: 410366 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:24:
[...]
waar heb jij die mp3 module van en heeft hij goed ontvangst. Erg mooie kist het is een goed voorbeeld voor mij wat ik wil maken.
Ik heb de MP3 module gekocht op Ebay.
FM ontvangst is prima, heb er zelf wel een draad aan gesoldeerd van ongeveer 1M. Heb alleen binnen storing, gebruik het kistje toch buiten.
Wel af en toe slecht en/of krakend geluid via de decoder, dat komt omdat er een hele goedkope mp3 chip inzit, maar is een leuke gadget (:
Dankjewel!
Dankjewel!Private Zaagsel schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:25:
[...]
Wat een pracht! Valt ie ook nog een beetje te tillen?
Ja hij is prima te tillen, wel wat aan de zware kant (mede door 18mm MDF) maar staat prima op tafel, en zal ook blijven staan!
Heb even gezocht, maar nu ik de prijzen heb gezien laat ik het wel bij 12V. Die dingen zijn mij te duurMichel5128 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:21:
[...]
Ja, zoek eens naar een DC-DC step-up converter, is al eerder over gesproken. Verder zou ik het bij 14,4v houden en geen 15v, om risico op het slopen van de chip te vermijden..
Deze is inderdaad wat veiliger binnen het bereik. Wil hem gebruiken voor deze http://cgi.ebay.com.au/ws...iewItem&item=230608706091 Staat dat hij bij 14.6V het maximale eruit kan halen dus is deze eigenlijk ook te zwak. Vandaar dat ik voor 15V koos hoewel dat natuurlijk ook een risico is.
Heb zelf 2x 4700uF en nog wil hij de accu te laag trekken waardoor deze door de kratsafe uitschakelt. Nu weet ik niet zeker of mijn accu nog helemaal goed is en heb aardig zware speakers aangesloten. Dus zou adviseren om meer dan 2200uF te gebruiken.Joryzoetendaal schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:50:
[...]
Heb wel gehoord / gelezen, dat je op de voeding van de TA2024 een elco van 2200uF kan zetten, zelf geen problemen ondervonden.
Dus bij 5A zou ik t niet weten, denk niet dat het nodig is want hij trekt maar met een piek tot 2A ongeveer.
Je hebt ook Ta-2020 met ingebouwde gelijkrichter, dus geschikt voor een AC-spanning! Zie hier vlak boven. Is denk ik de makkelijkste oplossing.Krentenbol schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:27:
Heren en dames (ja, tuurlijk)
Ik zit met een vraagje. Ik heb een voeding gekregen van iemand en die doet op 12 volt 5 ampere. Ideaal dus om een TA-2024 meet te voeden zou je zeggen. Dat zei ik dus ook. Mijn vader wees mij echter op het mooie ~-symbool op de voeding. Het is dus wisselspanning. Nu wilde ik hier iets aan doen d.m.v. een bruggelijkrichter. Ik heb intussen uitgevonden dat ik dan een spanningsval van 1.4 volt zou hebben. Maar de stroomsterkte zou niet constant (12-1.4=10.6)volt zijn.
[afbeelding]
Dit zou opgevangen kunnen worden met een elco. 2000 á 3000 µF op tenminste 13 volt zou voldoende moeten zijn, toch? Maar nu is mijn grote vraag: Is dit werkbaar met een TA-2024? Kan die dit aan? Of is de afwisseling in stroomsterkte te groot?
Valt wel mee hoor! Zie http://cgi.ebay.nl/LM2577...ain_3&hash=item43a776d563. Voor €4,50 al in huis!Auxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:14:
[...]
Heb even gezocht, maar nu ik de prijzen heb gezien laat ik het wel bij 12V. Die dingen zijn mij te duur
Maar ik heb de TA-2024 al en 4 diodes solderen lukt me wel, hoorMichel5128 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:21:
[...]
Je hebt ook Ta-2020 met ingebouwde gelijkrichter, dus geschikt voor een AC-spanning! Zie hier vlak boven. Is denk ik de makkelijkste oplossing.
Top! Dat is precies wat ik zoek. Dan bestel ik er 2. Gebruik ik er 1 voor tussen mijn accu en versterker en 1 tussen deze voeding: http://cgi.ebay.com/12V-3...ain_0&hash=item27b9bd28f3 en mijn versterker. Dan kan ik zowel accu als voeding het maximale eruit halenMichel5128 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:21:
[...]
Valt wel mee hoor! Zie http://cgi.ebay.nl/LM2577...ain_3&hash=item43a776d563. Voor €4,50 al in huis!
**Edit. Bedenk me nu net dat ik een 12A accu heb en bij de beschrijving dit staat: Maximum Input Current: 3.0 A
Dan is deze niet geschikt om te gebruiken tussen de accu en versterker.
[ Voor 14% gewijzigd door Auxilium op 22-06-2011 13:47 ]
Sowieso een elco achterzetten en dan gaat dat prima werkenKrentenbol schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:27:
Heren en dames (ja, tuurlijk)
[afbeelding]
Nope 12A is is de capaciteit van je accu. Waar je naar moet kijken is het verbruik van een Ta2020 en dit delen door de efficientie van de Dc/DC converter. Dit is je input stroom en die mag niet hoger dan 3A zijn.Auxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:39:
[...]
Top! Dat is precies wat ik zoek. Dan bestel ik er 2. Gebruik ik er 1 voor tussen mijn accu en versterker en 1 tussen deze voeding: http://cgi.ebay.com/12V-3...ain_0&hash=item27b9bd28f3 en mijn versterker. Dan kan ik zowel accu als voeding het maximale eruit halenBedankt
**Edit. Bedenk me nu net dat ik een 12A accu heb en bij de beschrijving dit staat: Maximum Input Current: 3.0 A
[ Voor 26% gewijzigd door wesleytjuh op 22-06-2011 13:49 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
12A of 12Ah... dat is nogal een verschilAuxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:39:
Het kan dus wel? Hoe werkt dit dan in theorie (kan op google geen uitleg vinden).
Voor zover ik weet hangt de stroomsterkte af van de vraag van het apparaat dat van stroom wordt voorzien. Er zal vast ook wel een maximum aan zitten, maar daar heb ik geen verstand van
Of het gaat werken durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk van wel omdat een ta2024 niet constant 3,0A gaat vragen, maar misschien dat de pieken in het stroomverbruik voor problemen kunnen zorgen. Ik laat de uitleg verder maar aan een expert over voordat de boel kapot gaat door mijn beredenering

Ik heb vanmorgen trouwens ook mijn li-ion accu binnen gekregen
Anoniem: 411021
PRACHTIG! Echt heel mooi afgewerkt, zo één zou ik ook wel willen! Je gebruikt dezelfde speakers als ik van plan was, kun je even vertellen hoe deze klinkne, En dan vooral of de bas in orde is (mooi volle basweergave, of toch wat je realistisch gezien kan verwachten van zulke grootte van speakers)?Joryzoetendaal schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:20:
Gebruikt:
- 18mm MDF
- AccuSafe schakeling
- TA2024
- Voeding en acculader
- Accu 12V
- MP3 Decoder
- Voltmeter
- Klein materiaal
[afbeelding]
De Radio Kist geopend
[afbeelding]
De binnenkant
- Tulp aansluiting
- MP3 Decoder
- Aan / LED / Uit
[afbeelding]
Binnenkant van dichtbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Groet Jory
@ iedereen: als ik deze (http://cgi.benl.ebay.be/P...rgers&hash=item3cb77287c9) 9800 mAh accu gebruik, hoef ik geen aparte voeding meer te gebruiken, toch? Het amperage van de adapter staat er niet bij, maar aangezien ze vertellen dat hij de accu laad in 8uur ga ik er vanuit dat hij ongeveer 1.2A kan geven (9800/8), dit lijkt mij voldoende voor als ik dan eens op netstroom wil spelen? En zou ik er dan toch beter een elco tussen zetten (hoe hoger de µf waarde hoe beter, toch?)
Als ik ergens fout redeneer, laat gerust weten. Ik heb zoveel mogelijk gelezen, gevolgd en opgezocht, ik wil gewoon absoluut zeker zijn
Oké duidelijk. Wil de step-up gebruiken voor een TA-2020 en deze heeft volgens mij een maximum van 3A, maar ik denk dat mijn speakers (70 watt RMS) dan ook niet vrolijk worden als ik op maximum ga spelenSnippo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:05:
12Ah wil zeggen dat de accu genoeg 'energie' heeft om één uur 12A te kunnen leveren (of 12 uur lang één ampere).
Voor zover ik weet hangt de stroomsterkte af van de vraag van het apparaat dat van stroom wordt voorzien. Er zal vast ook wel een maximum aan zitten, maar daar heb ik geen verstand van.
Of het gaat werken durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk van wel omdat een ta2024 niet constant 3,0A gaat vragen, maar misschien dat de pieken in het stroomverbruik voor problemen kunnen zorgen. Ik laat de uitleg verder maar aan een expert over voordat de boel kapot gaat door mijn beredenering.
Ik heb vanmorgen trouwens ook mijn li-ion accu binnen gekregen. Dat ding is nog veel kleiner dan ik verwacht had na het zien van de foto's. Hij hangt nu aan de lader terwijl ik probeer uit te vinden of één van de lampjes laat zien of de accu volledig is opgeladen, er is alleen bijzonder weinig te vinden op internet.
Wat voor een step-up converter had jij dan in gedachten? Ik zag zelf deze en 11 euro is niet zo heel erg duur.Auxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:19:
[...]
Oké duidelijk. Wil de step-up gebruiken voor een TA-2020 en deze heeft volgens mij een maximum van 3A, maar ik denk dat mijn speakers (70 watt RMS) dan ook niet vrolijk worden als ik op maximum ga spelen
Ik weet niet of die converter geschikt is aangezien die maximum input en maximum output 3A heeft en zo'n li-ion accu 9,8A
Deze: http://cgi.ebay.nl/LM2577...ain_3&hash=item43a776d563Pespre schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:17:
[...]
Wat voor een step-up converter had jij dan in gedachten? Ik zag zelf deze en 11 euro is niet zo heel erg duur.
Ik weet niet of die converter geschikt is aangezien die maximum input en maximum output 3A heeft en zo'n li-ion accu 9,8A
Is nog veel goedkoper dan die jij laat zien, maar die van jou levert tot maximaal 3A en die van mij maximaal 2,5A. Wil evengoed gebruik maken van elco's tussen de step-up en de versterker om pieken op te vangen. Het voltage is in dit geval niet van belang, dus enkel 0,5A meer kan die van jou leveren, maar of ik daaraan kom betwijfel ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Auxilium op 22-06-2011 15:25 ]
De Li-ion heeft geen maximum output van 9.8A, dat ligt veel lager. De Li-ion heeft een maximum capaciteit van 9.8Ah, dat is heel wat anders.Pespre schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:17:
[...]
Wat voor een step-up converter had jij dan in gedachten? Ik zag zelf deze en 11 euro is niet zo heel erg duur.
.Anoniem: 411021 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:09:
[...]
PRACHTIG! Echt heel mooi afgewerkt, zo één zou ik ook wel willen! Je gebruikt dezelfde speakers als ik van plan was, kun je even vertellen hoe deze klinkne, En dan vooral of de bas in orde is (mooi volle basweergave, of toch wat je realistisch gezien kan verwachten van zulke grootte van speakers)?
@ iedereen: als ik deze (http://cgi.benl.ebay.be/P...rgers&hash=item3cb77287c9) 9800 mAh accu gebruik, hoef ik geen aparte voeding meer te gebruiken, toch? Het amperage van de adapter staat er niet bij, maar aangezien ze vertellen dat hij de accu laad in 8uur ga ik er vanuit dat hij ongeveer 1.2A kan geven (9800/8), dit lijkt mij voldoende voor als ik dan eens op netstroom wil spelen? En zou ik er dan toch beter een elco tussen zetten (hoe hoger de µf waarde hoe beter, toch?)
Als ik ergens fout redeneer, laat gerust weten. Ik heb zoveel mogelijk gelezen, gevolgd en opgezocht, ik wil gewoon absoluut zeker zijn
Ik zou geen 9,8Ah accu nemen. Toen ik laatst keek waren twee 6,8Ah accu's net zo duur als een 9,8. Dat betekent dus meer capaciteit. Je kan ze dan ook wisselen, dus als de ene laadt de andere gebruiken en vice versa.
En kan dit gewoon met een 9,8Ah li-ion accu?Auxilium schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:21:
[...]
Deze: http://cgi.ebay.nl/LM2577...ain_3&hash=item43a776d563
Is nog veel goedkoper dan die jij laat zien, maar die van jou levert tot maximaal 3A en die van mij maximaal 2,5A. Wil evengoed gebruik maken van elco's tussen de step-up en de versterker om pieken op te vangen. Het voltage is in dit geval niet van belang, dus enkel 0,5A meer kan die van jou leveren.
Jahoor. Wil hem zelf gebruiken met een 12V 12A accu. Hier nog even een stukje geimproviseerde uitleg over de 3A en 12aH van Snippo:
12Ah wil zeggen dat de accu genoeg 'energie' heeft om één uur 12A te kunnen leveren (of 12 uur lang één ampere).
Voor zover ik weet hangt de stroomsterkte af van de vraag van het apparaat dat van stroom wordt voorzien. Er zal vast ook wel een maximum aan zitten, maar daar heb ik geen verstand van
Of het gaat werken durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik denk van wel omdat een ta2024 niet constant 3,0A gaat vragen, maar misschien dat de pieken in het stroomverbruik voor problemen kunnen zorgen. Ik laat de uitleg verder maar aan een expert over voordat de boel kapot gaat door mijn beredenering

- over het 'input' en 'output' snoer staan bij beide 12v
- bij het kortsluiten van het 'input' snoer (dmv de multimeter-pen de center pin met de rand verbinden) zakt het voltage daarna bij beide snoeren naar 6v. Na uit- en aanzetten van de accu staat er weer gewoon 12v op.
Bij een vergelijkbare accu op eBay vond ik de volgende uitleg:
To supply :
1.Connect one point of the power wire to “DC In/Out” of the battery and press the switch to “on”
and the other point of the power wire to any kinds of household appliances.
With the special technology, the inner circuit cut off.
2. Automatically in case of incorrectly use, resulting in no output.
But you can renew its output so long as to recharge the battery.
(Duidelijk toch?)

Iemand hier die weet waarom de spanning na het kortsluiten terug zakt naar 6v? Ik denk zelf aan een ingebouwde beveiliging, maar het lijkt mij dat die de spanning helemaal weg zou laten vallen...
Waarom er twee snoeren aanzitten snap ik ook niet helemaal. Een male-male snoertje zoals hier werkt toch net zo goed en is ook veiliger. (Ik zal maar niet proberen om de input en output van mijn accu op elkaar aan te sluiten

Ik heb dezelfde accu net binnen gekregen. Ik zie nu 2 ledjes op de lader een rode een een groene, heb je, of iemand anders, idee wat die betekenen. Als ik de lader koppen aan de accu gaat de rode led branden, en als ik de lader dan aan de stopcontact zet gaan ze beide branden.Snippo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:04:
Ik zit net wat te meten aan mijn li-ion accu (deze) en ik kwam een paar opmerkelijke dingen tegen:
- over het 'input' en 'output' snoer staan bij beide 12v
- bij het kortsluiten van het 'input' snoer (dmv de multimeter-pen de center pin met de rand verbinden) zakt het voltage daarna bij beide snoeren naar 6v. Na uit- en aanzetten van de accu staat er weer gewoon 12v op.
Bij een vergelijkbare accu op eBay vond ik de volgende uitleg:
To supply :
1.Connect one point of the power wire to “DC In/Out” of the battery and press the switch to “on”
and the other point of the power wire to any kinds of household appliances.
With the special technology, the inner circuit cut off.
2. Automatically in case of incorrectly use, resulting in no output.
But you can renew its output so long as to recharge the battery.
(Duidelijk toch?)
Iemand hier die weet waarom de spanning na het kortsluiten terug zakt naar 6v? Ik denk zelf aan een ingebouwde beveiliging, maar het lijkt mij dat die de spanning helemaal weg zou laten vallen...
Waarom er twee snoeren aanzitten snap ik ook niet helemaal. Een male-male snoertje zoals hier werkt toch net zo goed en is ook veiliger. (Ik zal maar niet proberen om de input en output van mijn accu op elkaar aan te sluiten)
(Dat vond ik net ergens op internet, kan me alleen niet meer herinneren waar)
Ik heb gister ook mijn blauwe 6800mAh binnen gekregen. nu had ik al een 4800mAh blauwe en nu viel mij op dat de 4800 en 6800 bijna even groot zijnSnippo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:51:
De groene led gaat uit wanneer de accu is opgeladen. De rode betekent dat de lader in het stopcontact zit.

De rode brand bij mij ook als de lader niet in de stopcontact zit. Dus als de accu aan de lader zit gaat die al branden.Snippo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:51:
De groene led gaat uit wanneer de accu is opgeladen. De rode betekent dat de lader in het stopcontact zit.
Man wat zijn die li-ion accu's toch klein, een 6800Mah li-ion en een 7200Mah gelaccu

Een voorproefje

[ Voor 36% gewijzigd door Mc55 op 22-06-2011 17:45 ]
Anoniem: 341150
en hoelang duurt het ongeveer met het opladen?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 341150 op 22-06-2011 18:08 ]
Ik wil graag ook zon accu kopen. Ik zit alleen met een paar vraagjes en misschien weet jij daar het antwoordt op;Mc55 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:17:
[...]
Man wat zijn die li-ion accu's toch klein, een 6800Mah li-ion en een 7200Mah gelaccu
[afbeelding]
Een voorproefje![]()
[afbeelding]
http://imageshack.us/photo/my-images/109/naamloos1ye.png
Zo wil ik graag mijn accu inbouwen maar hoe doe ik dit aangezien de schakelaar is ingebouwd en het laadpunt ook?
mvg
edit; snoertjes van TA2020 naar accu moet zijn van schakelaar naar TA2020
[ Voor 5% gewijzigd door Pespre op 22-06-2011 17:59 ]
Anoniem: 341150
je kunt de schakelaar als je voorzichtig bent eruit halen en een langer draadje aan solderen en het laatpunt kun je gewoon het daarvoor bestemde kabeltje in een gat doen en met hete lijm vastlijmenPespre schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:59:
[...]
Ik wil graag ook zon accu kopen. Ik zit alleen met een paar vraagjes en misschien weet jij daar het antwoordt op;
http://imageshack.us/photo/my-images/109/naamloos1ye.png
Zo wil ik graag mijn accu inbouwen maar hoe doe ik dit aangezien de schakelaar is ingebouwd en het laadpunt ook?
mvg
edit; snoertjes van TA2020 naar accu moet zijn van schakelaar naar TA2020
oke, iemand dit al is eerder gedaan?Anoniem: 341150 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:01:
[...]
je kunt de schakelaar als je voorzichtig bent eruit halen en een langer draadje aan solderen en het laatpunt kun je gewoon het daarvoor bestemde kabeltje in een gat doen en met hete lijm vastlijmen
Anoniem: 411021
Snap ik, maar hoe wissel je die dan eenvoudig? Aangezien de accu voor zover ik weet rechtstreeks op de TA2024 word aangesloten d.m.v. de draden vast te zetten onder schroefjes? Lijkt me niet zo eenvoudig om dat eventjes in openlucht te gaan zitten wisselen, schroefjes openvijzen en elektriciteitsdraden vastmaken..ikke26 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:25:
Ik zou geen 9,8Ah accu nemen. Toen ik laatst keek waren twee 6,8Ah accu's net zo duur als een 9,8. Dat betekent dus meer capaciteit. Je kan ze dan ook wisselen, dus als de ene laadt de andere gebruiken en vice versa.
Antwoorden en meningen op mijn oorspronkelijke vragen zijn ook nog erg welkom
Je hebt driepolige schakelaars. Ook wel bekend als een aan-uit-aanschakelaar.Anoniem: 411021 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:55:
[...]
Snap ik, maar hoe wissel je die dan eenvoudig? Aangezien de accu voor zover ik weet rechtstreeks op de TA2024 word aangesloten d.m.v. de draden vast te zetten onder schroefjes? Lijkt me niet zo eenvoudig om dat eventjes in openlucht te gaan zitten wisselen, schroefjes openvijzen en elektriciteitsdraden vastmaken..

Linker aan is ene accu, midden is uit, rechter aan is andere accu. Wordt ook gebruikt om te wisselen tussen adapter en accu.
[ Voor 7% gewijzigd door Krentenbol op 22-06-2011 19:01 ]
Je kan een DC-bus gebruiken, dan kun je gewoon stekkertjes verwisselen.Anoniem: 411021 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:55:
[...]
Snap ik, maar hoe wissel je die dan eenvoudig? Aangezien de accu voor zover ik weet rechtstreeks op de TA2024 word aangesloten d.m.v. de draden vast te zetten onder schroefjes? Lijkt me niet zo eenvoudig om dat eventjes in openlucht te gaan zitten wisselen, schroefjes openvijzen en elektriciteitsdraden vastmaken..

Nu wil ik de schakelaar en de ledje er tussen uit halen en alles aansluiten door middel van een DPDT.

Voor zover ik het kan zien gaat dit lukken. Maar voor de zekerheid wou ik het nog ff vragen. Dus gaat dit problemen opleveren?
[ Voor 5% gewijzigd door Mc55 op 22-06-2011 19:24 ]
Waar zit de beveiliging? Of heb je die niet gevonden bij de Li-ion. Ben daar erg benieuwd naar.Mc55 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:20:
Net de li-ion uit elkaar gehaald van wege het schakelaartje, zo ziet hij er uit als je hem uit elkaar haalt. De lader is direct verbonden met de plus en min van de accu, tussen de output en de led zit dus een schakelaar.
[afbeelding]
Nu wil ik de schakelaar en de ledje er tussen uit halen en alles aansluiten door middel van een DPDT.
[afbeelding]
Voor zo ver ik het kan zit gaat dit lukken. Maar voor de zekerheid wou ik het nog ff vragen. Dus gaat dit problemen opleveren?
Je kunt nu de accu op de lader zetten en de versterker op de voeding, maar de versterker op de accu gaat zo nooit lukken.. Verder zou het idee met de schakelaar uitvoerbaar moeten zijn.
Het bestaat uit 3 cellen met allemaal een eigen beveiliging, ik maak wel ff een foto. Maar hoezo gaat het nooit lukken om de accu met de versterker te verbinden?Michel5128 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:25:
[...]
Waar zit de beveiliging? Of heb je die niet gevonden bij de Li-ion. Ben daar erg benieuwd naar.
Je kunt nu de accu op de lader zetten en de versterker op de voeding, maar de versterker op de accu gaat zo nooit lukken.. Verder zou het idee met de schakelaar uitvoerbaar moeten zijn.
Omdat je 4 dingen hebt, en je schakelaar er maar 2 schakeltMc55 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:27:
[...]
Maar hoezo gaat het nooit lukken om de accu met de versterker te verbinden?
Je kan beter gewoon de voeding permanent op de TA2024 aangesloten laten, maar wel met een diode ertussen zodat de accu geen stroom kan leveren aan je voeding.
En voor de schakelaar kan je dan beter een wisselschakelaar pakken met 3 polen. Op de middelste pool zet je dan je accu, en dan op de ene pool je lader, en op de andere pool je versterker. Op die manier kun je spelen en laden tegelijk
Edit:
Schema:

Voor de schakelaar pak je dan zoiets: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1857
[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2011 19:39 ]
Aha, ja als je dat wilt doen?Mc55 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:27:
[...]
Het bestaat uit 3 cellen met allemaal een eigen beveiliging, ik maak wel ff een foto. Maar hoezo gaat het nooit lukken om de accu met de versterker te verbinden?
Nevermind, had die zwarte verbinding over het hoofd gezien. Schema klopt dus!
Oke, bedankt. Hier is de fotoMichel5128 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:32:
[...]
Aha, ja als je dat wilt doen?
Nevermind, had die zwarte verbinding over het hoofd gezien. Schema klopt dus!

Ja maar ik heb de onderste polen met elkaar door verbonden. Dus als hij naar boven staat is de accu met de lader en de versterker met de voeding verbonden, en als die naar beneden staat is dan de accu toch met de versterker verbonden omdat de onderste polen met elkaar door verbonden zijn?ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:31:
[...]
Omdat je 4 dingen hebt, en je schakelaar er maar 2 schakelt
Je kan beter gewoon de voeding permanent op de TA2024 aangesloten laten, maar wel met een diode ertussen zodat de accu geen stroom kan leveren aan je voeding.
En voor de schakelaar kan je dan beter een wisselschakelaar pakken met 3 polen. Op de middelste pool zet je dan je accu, en dan op de ene pool je lader, en op de andere pool je versterker. Op die manier kun je spelen en laden tegelijk
Edit:
Schema:
[afbeelding]
Voor de schakelaar pak je dan zoiets: http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1857
Heb je ook een filmpje. Mooi ding ik denk dat daar een mooi geluid uit zal komen met erg goede bas. Hoelang gaat zo'n li-ion accu mee van 12v 6800ah op een ta2024 met 10cm speakers. Ik ben zelf ook bezig met een subwoofer kist met 4x8'' 200w woofers (20cm doorsnede) ze lijken op deze woofersMc55 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:17:
[...]
De rode brand bij mij ook als de lader niet in de stopcontact zit. Dus als de accu aan de lader zit gaat die al branden.
[afbeelding]
Een voorproefje![]()
[afbeelding]
http://karaoke-jo.nl/contents/nl/d190.html (het zijn die zwarte links). De kist wordt voor mijn stereo.
Bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 410366 op 22-06-2011 20:00 ]
Dankjewel!Anoniem: 411021 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:09:
[...]
PRACHTIG! Echt heel mooi afgewerkt, zo één zou ik ook wel willen! Je gebruikt dezelfde speakers als ik van plan was, kun je even vertellen hoe deze klinkne, En dan vooral of de bas in orde is (mooi volle basweergave, of toch wat je realistisch gezien kan verwachten van zulke grootte van speakers)?
De speakers klinken goed! De bass is ook zeer goed naar mijn gevoel. Je moet goed opletten hoe je de speakers aansluit (+ op de +, en de - op de -) De binnenkant heb ik afgewerkt met noppenschuim bij conrad vandaan. Een goede aanrader, geeft wat extra bass aan de kist!
Hoop voldoende info te hebben gegeven!
Dankje, nee ik heb nog geen video omdat die nog niet af is. De bass is aardig te noemen maar dat komt omdat de achter kant nog open is.Anoniem: 410366 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:53:
[...]
Heb je ook een filmpje. Mooi ding ik denk dat daar een mooi geluid uit zal komen met erg goede bas. Hoelang gaat zo'n li-ion accu mee van 12v 6800ah op een ta2024 met 10cm speakers. Ik ben zelf ook bezig met een subwoofer kist met 4x8'' 200w woofers (20cm doorsnede) ze lijken op deze woofers
http://karaoke-jo.nl/contents/nl/d190.html (het zijn die zwarte links). De kist wordt voor mijn stereo.
Bedankt
Bij gemiddeld volume denk ik rond de 14 uur
[ Voor 3% gewijzigd door Mc55 op 22-06-2011 20:42 ]
Anoniem: 345303
dus hoe veel kan je er uit vragen zonder dat et in de cutoff gaat
Ik denk dat je de accu gewoon altijd rond de 12v moet houden (voltmeter gebruiken) en ook aansluien op een apparaat dat niet meer ah vraagt dan de accu kan geven.Anoniem: 345303 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:55:
hallo allemaal ik heb een vraagje over die li-ion accu's op hoeveel ampere zit de overbelastings cutoff
dus hoe veel kan je er uit vragen zonder dat et in de cutoff gaat
Anoniem: 377334
http://www.dealextreme.co...o-battery-dc-12-24v-68179
Dankje makkelijk aan te sluiten.Anoniem: 377334 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:30:
Handige kant en klare voltmeter:
Meestal zijn hifi speakers, die je kan krijgen bij bijv, de kringloop wel 8ohm.Anoniem: 409726 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:55:
weet iemand waar ik 8 ohm speakers kan krijgen?
Waarom is dit handig bovenop die inbouw meters? Dit steekt toch uit en benut weer je sigaretten aansteker poort.Anoniem: 377334 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:30:
Wat het verschil is tussen het noppen schuim van conrad en deze matten weet ik niet, maar mijn oom heeft zijn hele zolder met die dingen geïsoleerd en bevalt goed.
Bedankt allemaal die mij geholpen heeft! Ik heb een klein filmpje van 18sec geupload om mijn rommeltje werkend te zien! Bedankt! Volgende week ga ik het netjes in een keukenkastje bouwen.Michel5128 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:43:
[...]
Ik bedoel wel degelijk groen, en wel die van de grote connector. Met geel en zwart maak je kortsluiting...
Filmpje > link
(opgenomen met HD camera, edit met premiere, media encoder export > FLV HQ)
Ik heb dit forum al tijden bestudeert en ben nu bezig met mijn 1e kistradio, ik had eerder een Grolsch krat omgebouwd, maar ik wou toch iets meer bass.
In mijn kist zitten 2x Renegade RX830 (300w piek) 1x Crunch GTS250 (400w 8" woofer) en een Renegade Ren 1100S.
Ik trek mijn accu veel te snel leeg, en mijn vraag was dus welke transformator/omvormer/voeding jullie mij kunnen aanraden?
Ik had eerst een 2A transformator, maar die is 2 keer doorgebrand, en nu totaal naar z'n grootje.
Tot slot, nog 2 filmpjes
YouTube: Zatox & Tatanka - Loops and Tings op kratradio. (Kratradio)
YouTube: Home made boombox (
Kistradio)
Groetjes,
Bart.
2A lijkt me ook een beetje weinig voor dat "beest"Bart0ving schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:09:
(......)
Ik trek mijn accu veel te snel leeg, en mijn vraag was dus welke transformator/omvormer/voeding jullie mij kunnen aanraden?
Ik had eerst een 2A transformator, maar die is 2 keer doorgebrand, en nu totaal naar z'n grootje.
(...)
Weet niet precies hoeveel A je nodig hebt... ik zou 5 of 10 nemen?
http://cgi.ebay.com/Power...m3ca494f892#ht_2418wt_905
http://cgi.ebay.nl/12V-10...3368e763ce#ht_3660wt_1139
Heb deze twee zojuist even opgezocht, kijk zelf anders even rond :)!
[ Voor 12% gewijzigd door Private Zaagsel op 23-06-2011 23:23 ]
Ja 10A lijkt mij ook wel geschikt, alleen hoe maak je van dat ene snoer een + en een -, oftewel, hoe pas je het apparaat toe?Private Zaagsel schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:20:
[...]
2A lijkt me ook een beetje weinig voor dat "beest". Via Ebay kun je voor een mooi prijsje adapters kopen.
Weet niet precies hoeveel A je nodig hebt... ik zou 5 of 10 nemen?
http://cgi.ebay.com/Power...m3ca494f892#ht_2418wt_905
http://cgi.ebay.nl/12V-10...3368e763ce#ht_3660wt_1139
Heb deze twee zojuist even opgezocht, kijk zelf anders even rond :)!
Openknippen en de 2 draden die je daarin vind strippen.Bart0ving schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:35:
[...]
Ja 10A lijkt mij ook wel geschikt, alleen hoe maak je van dat ene snoer een + en een -, oftewel, hoe pas je het apparaat toe?
Oke bedankt!tweakG5 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:36:
[...]
Openknippen en de 2 draden die je daarin vind strippen.
En hoe zit het met hitte en het aantal watts?
Mijn vorige transformator werd veel te heet, maar was ook lomp/zwaar en oud.
EDIT: Oops, sorry, overal te snel overheen gelezen! Ik zie het al, 10-60 graden en 120W.
Moet lukken!
[ Voor 14% gewijzigd door Bart0ving op 23-06-2011 23:44 ]
Anoniem: 377334
Deze is dan wel iets duurder, maar is wel interessanter. Voltmeter + Wattmeter + Wh meter, etcAnoniem: 377334 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:30:
http://www.dealextreme.co...-watt-meter-checker-66064
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 377334 op 24-06-2011 00:48 . Reden: html ]
Ik ben eerder in dit forum deze transformator tegen gekomen.
http://cgi.ebay.nl/AC-DC-...ain_2&hash=item5d2f1ddffe
Mijn vraag is, is dit voldoende of moet ik er èèn met meer amperes?
10 ampere is meer dan genoeg hoor! Dat ga jij nooit trekken neem ik aan met je autoradio. Heb zelf 3.5 ampere dacht ik en is meer dan genoeg!jeroenjeroen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:45:
Ik ben bezig met een nieuwe kistradio, hierin zitten 4 speakers, een autoradio(jvc 631) en 2 lood-gel accu's. Ik wil ook graag een transformator erin hebben zodat ik niet afhankelijk ben van de accu's.
We zien wel, ik heb nog genoeg oude voedingen liggen. En anders is zo'n ebay adapter zo besteldKrentenbol schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:36:
Ik hoop voor je dat die voeding het volhoudt. PC-voedingen schijnen niet zo goed tegen de wisselende belasting te kunnen die een radio vraagt.
Ik zal je laten weten wanneer ie het begeeft!
Ik heb deze in een 12inch subwoofer met een "300watt RMS" auto versterker gebouwd. Doet het super en er zit een stelschroefje op waarme je het voltage ook nog kan aanpassen in een bepaalde marge (ik geloof tussen de 10.5V en 14.5V).jeroenjeroen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:45:
Ik ben bezig met een nieuwe kistradio, hierin zitten 4 speakers, een autoradio(jvc 631) en 2 lood-gel accu's. Ik wil ook graag een transformator erin hebben zodat ik niet afhankelijk ben van de accu's.
Ik heb het op 13.8 gezet voor die auto versterker... nu kan ik lekker knallen in me schuur
BrcBas schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:42:
[...]
10 ampere is meer dan genoeg hoor! Dat ga jij nooit trekken neem ik aan met je autoradio. Heb zelf 3.5 ampere dacht ik en is meer dan genoeg!
Bedankt allebei voor de reacties, vanavond even bestellen. Zit er trouwens een beschrijving bij hoe je alles aansluit?boppos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:10:
[...]
Ik heb deze in een 12inch subwoofer met een "300watt RMS" auto versterker gebouwd. Doet het super en er zit een stelschroefje op waarme je het voltage ook nog kan aanpassen in een bepaalde marge (ik geloof tussen de 10.5V en 14.5V).
Ik heb het op 13.8 gezet voor die auto versterker... nu kan ik lekker knallen in me schuurburen vinden het alleen niet zo leuk
volgens mijn niet. maar even meten met een multimeter en dan spreekt het vanzelf!!jeroenjeroen schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:13:
[...]
Bedankt allebei voor de reacties, vanavond even bestellen. Zit er trouwens een beschrijving bij hoe je alles aansluit?
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of het kopen van een ander soort potmeter dit oplost?
Yepp, ik heb http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=445586 dezeSnippo schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:37:
Weet je zeker dat de potmeter logaritmisch is? Want volgens mij doen lineaire potmeters precies wat jij beschrijft.
Hoe zit het met het volume op links en rechts op lager volume? Kan je misschien een volume verschil merken?DionysuZ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:19:
Medebouwersik heb nog een leuk vraagje: ik heb in mijn kratradio een 100k stereologaritmische potmeter ingebouwd voor de volumeregeling. Nu is het echter zo dat hij een bepaald 'omslagpunt' heeft, d.w.z. je kunt hem geleidelijk aan harder zetten maar op 1 bepaald punt gaat hij opeens een STUK harder.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of het kopen van een ander soort potmeter dit oplost?
Bedankt
Als je een paar pagina's terug leest, lees je dat het kan. Dus zoek evenAnoniem: 410366 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:19:
Kan je als voeding ook een adapter gebruiken. Ik heb namelijk nog een oude 12v adapter die bij een versterker zat. De versterker is nu kapot.
Bedankt
zolang het een AC/DC adapter is en genoeg A levert kan het!Anoniem: 410366 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:19:
Kan je als voeding ook een adapter gebruiken. Ik heb namelijk nog een oude 12v adapter die bij een versterker zat. De versterker is nu kapot.
Bedankt
Als je het weet geef dan gelijk het antwoord, maar bedankt.Maartenll schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:53:
[...]
Als je een paar pagina's terug leest, lees je dat het kan. Dus zoek even.
Dankejewel!Private Zaagsel schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:03:
[...]
zolang het een AC/DC adapter is en genoeg A levert kan het!
Een wisselstroomadapter kan ook, maar dan moet je een gelijkrichter erachter plaatsen. Ik go ook zoiets doen.Private Zaagsel schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:03:
[...]
zolang het een AC/DC adapter is en genoeg A levert kan het!
Je bent in ieder geval niet de enige die hier last van heeft! Heb deze bij kistradio.nl gekocht en op iets meer dan driekwart open gaat hij ineens veel harder.DionysuZ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:19:
Medebouwersik heb nog een leuk vraagje: ik heb in mijn kratradio een 100k stereologaritmische potmeter ingebouwd voor de volumeregeling. Nu is het echter zo dat hij een bepaald 'omslagpunt' heeft, d.w.z. je kunt hem geleidelijk aan harder zetten maar op 1 bepaald punt gaat hij opeens een STUK harder.
Een oplossing is om een lineaire potmeter i.c.m. een weerstand te gebruiken. Werkt beter en is goedkoper. Zie ook deze website vanaf 'Changing the Law of a Pot'.
[ Voor 40% gewijzigd door TBTL op 26-06-2011 12:34 ]
Interessant stuk!TBTL schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:26:
Dat komt denk ik doordat een gewone logatritmische potmeter voor niet echt logaritmisch is (is goedkoper om te maken), vergelijk curve 2 en 3 maar eens met elkaar op deze website, halverwege de pagina.
Een oplossing is om een lineaire potmeter i.c.m. een weerstand te gebruiken. Werkt beter en is goedkoper. Zie ook deze website vanaf 'Changing the Law of a Pot'.
Dat probleem heb ik nu ook. Heb hierdoor maar een betere versterker gekocht met potmeter er al opgebouwd.BrcBas schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:28:
[...]
Je bent in ieder geval niet de enige die hier last van heeft! Heb deze bij kistradio.nl gekocht en op iets meer dan driekwart open gaat hij ineens veel harder.
Zeer interessant. Bedankt voor deze informatieTBTL schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:26:
Dat komt denk ik doordat een gewone logatritmische potmeter voor niet echt logaritmisch is (is goedkoper om te maken), vergelijk curve 2 en 3 maar eens met elkaar op deze website, halverwege de pagina.
Ik denk dat ik eens met Project 01 aan de slag ga.
Nu ben ik niet zo heel erg thuis in weerstanden, welke belastbaarheid zou ik kunnen nemen voor weerstanden voor volumeregeling (aan de potmeter aangesloten)? Aangezien een 15k / 1% weerstand wordt aangeraden, is http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=418390 dan een goede keus, of kan ik beter voor een hogere belastbaarheid dan 0.6W gaan?
[ Voor 25% gewijzigd door DionysuZ op 26-06-2011 19:53 ]
Jeetje wat gaat dat hard! Door drukte (o.a. in de shop) in de privesfeer nauwelijk tijd gehad het topic te volgen laat staan meepraten. Vanaf deze week wordt dat hopelijk weer andersAnoniem: 392335 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:50:
sow 1000 post's alweer! tijd voor deel 14 of niet?
Deel 14!
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14]
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 14]
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink