@ Antitheus 88
Misschien werkt zoiets wel:
DC-DC step-up convertor op Ebay.
Vraag me alleen af of zoiets voldoende vermogen aankan. Zou je dit soort convertors parallel kunnen gerbuiken?
Ik ben zelf ook ideeën aan het ontplooien voor een kistradio, maar dan met wielen en vooral bedoeld voor op festivals etc.
Dat maken mijn eisen misschien iets anders dan gebruikelijk.
- Moet uiteraard hard genoeg kunnen gaan, festivals zijn zelden een stille omgeving en het is leuk om spontaan een feestje te kunnen starten.
- Moet lang mee kunnen gaan op de accu. Langste festival waar ik heen gaat duurt bijna 10 dagen (Sziget), opladen in die tijd is waarschijnlijk niet te doen. De vraag is overigens of de kar wel mee kan en of het wel verstandig is hem mee te nemen naar Sziget... Maar toch, moet het lang uit kunnen houden, als ik hem mee neem naar Pinkpop zal hij zeer intensief gebruikt worden. (Ga het uiteraard niet proberen de kar nog voor de editie van dit jaar af te krijgen).
- De kar/kist moet oplaadmogelijkheden voor telefoons bieden. Misschien zelfs een 220v omvormer.
- Gewicht boeit niet aangezien het toch een kar word

- Bas moet goed in orde zijn, luister behoorlijk diverse muziek maar toch vrij veel Drum and Base.
Wat ideeën die ik had:
- TA2050 4x100W
- Op 2 kanalen daarvan de midden/hoge tonen met breedbandluidsprekers of 2x een 2 of 3 weg systeem.
- Overige 2 kanalen op een Dual Coil woofer.
- Een flinke verzameling aan Accu's (bij wijze van spreken zou ik er 10 van die Li-ion accu's in kunnen zetten of bijvoorbeeld 4 auto accu's) Moeilijkheid zit hem vooral in het aansluiten, gebruik van accusafe, opladen etc. Liefst allemaal automagisch.
- Step-up convertor om de TA2050 van voldoende pit te voorzien. De vraag is of het betaalbaar is te doen en efficiënt genoeg. Andere mogelijkheid is accu's (gedeeltelijk) serieel aansluiten, al is dat wellicht minder flexibel aangezien 12v wel weer handig is voor telefoon oplaad apparatuur etc. en het maakt het gebruik van meer dan 2 accu's nog lastiger.
Daarnaast, is het een idee om een stel oude speakers hiervoor op de kop te tikken? Deze ontdoen van hun klankkast is natuurlijk niet geheel bevoordelijk voor het geluid maar met een meerwegssysteem heb ik wel al een passief frequentie filter (al zal er alsnog een filter voor moeten vanwege de woofer). Hamvraag is natuurlijk of dit soort speakers niet totaal ongeschikt zijn voor dit doeleinde ivm volume enzo.
Graag feedback op mijn ideeën. Ook als jullie vinden dat ik het echt te gek maak en wat ik doe totaal nutteloos is