Hallo allemaal, drie jaar geleden hebben ik samen met een vriend ook een 'radiokist' gemaakt, omdat ik nu aan het kijken ben om van de bestaande kist een klein broertje te gaan maken, kwam ik via google in dit topic terecht. Omdat er al veel variaties van de muziekkistjes voorbij zijn gekomen leek het me misschien wel leuk om hier ook onze creatie te tonen.
Onze muziekkar is iets groter en lomper dan de kisten die ik hier voorbij heb zien komen. Wij maken gebruik van een 4 kanaals versterker, waarvan je 2 kanalen in bridge modus kan gebruiken om zo een subwoofer aan te sturen.
Als speakers gebruiken wij 4 ovale hoedenplank speakers met een vermogen van elk 350watt. De subwoofer is een Kenwood subwoofer met een vermogen van 300watt. Deze vermogens zijn naar mijn weten geen RMS waardes, maar dat weet ik zo niet zeker.
Voor de stroomvoorziening gebruiken wij 2 gelaccus met een vermogen van 110Ah. Deze worden opgeladen door een speciale gelaccu lader. Met deze twee accu's kunnen wij zeker 3 dagen voluit draaien, eigenlijk hebben we de accu's nog nooit onder de 10volt gehad (ze zijn bestendig tot ontlading tot 10volt).
Het hele gebeuren zit ingebouwd in een erg stevige MDF bekisting, waar voor de 4 losse speakers een aparte klankkast is gecreëerd. Ook hebben we hierin een volt-meter en een ampere-meter geplaatst. Daarnaast is er voor de koeling van de versterker, met twee 12v ventilatoren, voor een luchtstroom door de kist gezorgd. De gehele creatie is bedoeld om met ons mee te gaan naar (studenten) feestweekenden waar we op een camping staan, hier speelt hij op sommige momenten voor een groep van meer dan 100mensen.
Grootste nadeel van de kar is dat hij in totaal ongeveer 150kg weegt, maar dat is voor ons geen probleem. Hij staat op 4 zwenkwieltjes en is zodoende prima te verplaatsen. Voor de complete kar waren wij ongeveer €300,00 kwijt, maar dit heeft hij in de afgelopen 2 zomers al dubbel en dwars terug verdiend door het plezier wat wij hieraan beleven. Met regelmaat verhuren wij de kar ook voor bijvoorbeeld tuinfeesten, BBQ's en zelfs 25jarige bruiloften. Hierbij zijn groepen van 100man meer regelmaat dan uitzondering. Kortom, voor ons een zeer geslaagd project.
Hieronder enkele foto's: