Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.319 views

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:43:
[...]

Mist alleen basale dingen zoals automatisch dimmende binnen spiegel. Vond m zelf ook tegen vallen, qua afwerking geen goede auto. Een DS3/C3 is beter afgewerkt.
Leuk in een pakket erbij, maar vind dat echt een zinloze optie.. Met geblindeerde ramen heb je dat niet nodig hoor.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zeker wel. Dat is een must optie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Deveon schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:50:
[...]

Leuk in een pakket erbij, maar vind dat echt een zinloze optie.. Met geblindeerde ramen heb je dat niet nodig hoor.
Ik zweer erbij, zeker omdat ik redelijk vaak in België kom, waar ze (zo lijkt het soms) permanent groot licht voeren 's avonds (soms ter compensatie van kapotte dimlichten). Ik heb dimmende binnen én buitenspiegels genomen :).

Verwijderd

Gisteren die C4 Cactus voor het eerst zien rijden. Waar ik het concept leuk vind en ook op afbeeldingen best te pruimen vind bleek de auto in het echt spuuglelijk. Het lijkt wel alsof die bruine vlakken stickers zijn die op de auto geplakt is. Als hij voorbij rijdt heb je het gevoel dat er een schade auto voorbij komt die wacht totdat deze opnieuw gespoten wordt. Niet mijn ding.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tylen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:11:
Zeker wel. Dat is een must optie.
QFT! Nooit meer zonder!

www.google.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deveon schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:50:
[...]

Aan verkeerd afgestelde koplampen van je achterligger helpt echt geen getinte of geblindeerde achterruit.
En als je ooit in een file met veel busjes van werklui hebt gestaan (tip: pak voor de grap eens de file op de A7 's ochtends vroeg met al die bouwvakkersbusjes) dan wil je echt nooit meer zonder.

Overigens is geblindeerde ramen vanaf de B-stijl dan wel weer een redelijke must icm een flink navischerm in de middenconsole. Ik heb het nu niet, en met de zon op de heen- en terugweg van rechtsachter heb ik redelijk wat schittering in mijn gezicht :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Had in m'n vorige auto ook een dimmende binnenspiegel en dacht nooit meer zonder te willen, echter was het op mn huidige auto niet mogelijk. Heb wel geblindeerde zij/achter ruiten en mis de dimmende binnenspiegel nu eigenlijk zelden, tenzij er echt iemand met groot licht achter je rijdt oid. Maar dan kun je hem altijd even opklappen. Als het een optie is altijd nemen, maar zeker geen reden om een auto voor te laten staan imo.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:45:
[...]

Aan verkeerd afgestelde koplampen van je achterligger helpt echt geen getinte of geblindeerde achterruit.
En als je ooit in een file met veel busjes van werklui hebt gestaan (tip: pak voor de grap eens de file op de A7 's ochtends vroeg met al die bouwvakkersbusjes) dan wil je echt nooit meer zonder.

Overigens is geblindeerde ramen vanaf de B-stijl dan wel weer een redelijke must icm een flink navischerm in de middenconsole. Ik heb het nu niet, en met de zon op de heen- en terugweg van rechtsachter heb ik redelijk wat schittering in mijn gezicht :/
Klinkt alsof de fabrikant bespaard heeft op de coating van het scherm. Wat voor auto rijd je?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

In mijn vorige auto (Fiesta) had ik wel een dimmende binnenspiegel maar in mijn huidige Megane weer niet. Al mis ik het niet doordat ik zonnewering(privacyshades) rondom vanaf de B-stijl heb geplaatst waardoor het licht grotendeels wordt verminderd.

Het enige wat ik wel mis zijn dimmende buitenspiegels.

Strava

• The Eagle

The Eagle

Z___Z schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:53:
[...]

Klinkt alsof de fabrikant bespaard heeft op de coating van het scherm. Wat voor auto rijd je?
A3, maar daar is de standaard audio ooit uit gejat en zit nu een Pioneer Avic in. Klinkt ongetwijfeld een stuk beter, maar schittert dus behoorlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

DarkSide schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:11:
De nieuwe systemen zijn volgens mij nog niet zo gewild.
Waarbij de oude systemen (RNS510) idd met grote regelmaat gejat werden.
Is dat bij de nieuwe systemen (Discover media en Discover Pro) niet het geval.

En zou dus ook een Octavia kunnen omdat ook daar het navi veiliger is dan voorheen

(kan natuurlijk niet zeggen wat er in de toekomst gebeurd)
Het ging om het feit dat het een nieuwprijs van 3 laptops heeft. En de dieven kunnen het waarschijnlijk verkopen tegen een halve tot een hele maand minimumloon. Dat was snel verdiend.

• Z___Z
  • Niet online
Zal wel komen als de auto's wat ouder beginnen te worden. Bijna niemand die een nieuwe auto koopt, koopt een navigatie op marktplaats.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die nieuwe systemen zijn wat lastiger uit te bouwen. Bij de RNS serie was het één unit welke je zó uit het dashboard kon plukken (4 schroefjes achter een afdekraampje). De huidige systemen hebben de unit in het dashboard kastje hangen (goed vast) en alleen het scherm in de middenconsole.

@Ethirty: Nog dank voor die tip aangaande die zenderlogo's, scheelt me weer wat gehobby. Ik zag zojuist dat ze ook op de NL site te downloaden zijn (alleen de NL stations/zip).

En die R8 was een "Endurance Cup Racer" (Vandaar: Goedkope diesel 8) ). Volgens mij heeft Audi dat blok helaas nog nooit in de productiewagens gelepeld, en volgens mij zelfs geen enkel dieselblok in de "R" ook al zou het 4.2 blok uit de "A" er IMHO niet in misstaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 13-07-2014 14:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

zerocool82

Ignorance causes chaos

renzo4000 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:55:
Tja die Auris kan me niet bekoren, leuk als je 60+ bent maar daar is alles mee gezegd. Daarnaast kan ik maar niet wennen aan die hoogtoerige loeiende CVT ... nope op papier een cijfer 7 in de praktijd een magere 5 imho.
Het is inderdaad waar je voorkeur ligt, de Auris TS rijdt inderdaad niet erg sportief. Ik heb er aan kunnen wennen en (voor mij :) ) weegt het op tegen de voordelen. Een complete auto (ik heb de Lease Plus versie): regensensor, keyless entry, sportstoelen, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren, privacy glas achter, xeon verlichting, panoramadak, automatisch inschakelende verlichting, achteruitrijcamera etc. etc. met veel laadruimt (1653 liter, vlakke laadruimte, met de achterbank neergeklapt) voor nog geen 30.000 euro.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

@Zerocool: Ik twijfel nog tussen de Aurus en een Octavia. Kun je mij aangeven wat je ongeveer qua verbruik haalt bij een lange rit op de snelweg bij 130km/u?
En ga je je ergeren aan het geluid dan wat de auto produceert? Ik hecht niet echt aan uiterlijk o.i.d. maar moet er wel weer 4jaar mee doen.

Waarom? Omdat het kan!!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geluid wat een auto produceert ga je je zelf héél snel aan ergeren als je nieuwe auto meer overbodig geluid produceert dan de oude (tenzij dat geluid uit een geluidsinstallatie óf motor/uitlaat komt en je daar dus bewust voor kiest).

Voor mij viel de keuze voor een 1.6 TDI bij VW/VAG af (terwijl dat blok eigenlijk ook al genoeg KW/Nm heeft voor dagelijks gebruik). Motor ansich is stil en rap genoeg alleen door de geplaatste handgeschakelde 5 bak maakt die auto gewoon méér toeren dan noodzakelijk is. Nu is de keuze gevallen op het 2.0 TDI blok waar wél (gewoon) een handmatige 6 bak aan gekoppeld is.

De DSG bakken zijn niet aan me besteed doordat die dingen eigenlijk altijd te laat óf te vroeg schakelen naar mijn mening. In de sport stand kun je ze dan wél weer manipuleren, maar dan kan ik net zo goed een normale handbak rijden :P

• Deveon
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:14:
[...]

Ik zweer erbij, zeker omdat ik redelijk vaak in België kom, waar ze (zo lijkt het soms) permanent groot licht voeren 's avonds (soms ter compensatie van kapotte dimlichten). Ik heb dimmende binnen én buitenspiegels genomen :).
Ik rij hoofd zakelijk in Nederland, dus misschien is dat het verschil. Dimmende buitenspiegels lijkt me wel ideaal.

Maar onder de basic opties valt bij mij alleen goede audio, cruise control, carkit, geblindeerde ramen, (handmatige) airco, goede stoelen (voorkeur sport) en regen- en licht sensor. De rest is luxe.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik rijd momenteel nog in een VW Scirocco met privacy glass en heb die "anti-blinderingsfunctie" eigenlijk nog nooit actief zien worden bij m'n binnenspiegel (zit er wel degelijk op) :o

Nou kan er ook érg weinig licht door dat achterruitje naar binnen om überhaupt irritant te kunnen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 13-07-2014 15:00 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

+ beetje fatsoenlijke audio, anders worden die lange ritten erg vervelend!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:58:
+ beetje fatsoenlijke audio, anders worden die lange ritten erg vervelend!
Beetje het idee van de ouderwetse vooroordelen aangaande leaseauto's én d'r berijders in stand houden, hè :P

Naar een dealer rijden voor onderhoud is zelden noodzakelijk, rammeltjes en piepjes verdwijnen bij een leaseauto als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon, simpelweg door de radio harder te zetten })

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Lijkt me dat iemand die zelf de reparatie moet betalen minder snel naar de dealer gaat dan een leaserijder... Maar das mijn mening :)

Over een paar maanden ben ik ook aan de beurt voor een nieuwe leaseauto, en ik moet zeggen dat ik de nieuwe Passat erg geslaagd vind. (Ook al ben ik niet echt een VW liefhebber) met een fatsoenlijke motor met slechts 20% bijtelling.

De auto's die ik zeker zal bekijken:
- VW Passat (Variant)
- BMW 320 EDE
- Audi A4
- Volvo V60 D4
- Mercedes C klasse (Estate)

Nog goede suggesties?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jeroen V schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:22:
Lijkt me dat iemand die zelf de reparatie moet betalen minder snel naar de dealer gaat dan een leaserijder... Maar das mijn mening :)

Over een paar maanden ben ik ook aan de beurt voor een nieuwe leaseauto, en ik moet zeggen dat ik de nieuwe Passat erg geslaagd vind. (Ook al ben ik niet echt een VW liefhebber) met een fatsoenlijke motor met slechts 20% bijtelling.

De auto's die ik zeker zal bekijken:
- VW Passat (Variant)
- BMW 320 EDE
- Audi A4
- Volvo V60 D4
- Mercedes C klasse (Estate)

Nog goede suggesties?
BMW is alleen 20% in de sedan uitvoering, idem voor de A4 (dacht ik). Passat 20% komt pas volgend jaar.

Plug-in hybride niet jouw ding?

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:21:
Voor mij viel de keuze voor een 1.6 TDI bij VW/VAG af (terwijl dat blok eigenlijk ook al genoeg KW/Nm heeft voor dagelijks gebruik). Motor ansich is stil en rap genoeg alleen door de geplaatste handgeschakelde 5 bak maakt die auto gewoon méér toeren dan noodzakelijk is. Nu is de keuze gevallen op het 2.0 TDI blok waar wél (gewoon) een handmatige 6 bak aan gekoppeld is.
Tegenwoordig heeft de 1.6TDI een 6-bak.

• rapture
  • Laatst online: 04:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Jeroen V schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:22:
Slaat meer op "Oliepeil checken? Bijvullen? Een leasing heeft dat niet nodig.".

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:25:
[...]
BMW is alleen 20% in de sedan uitvoering, idem voor de A4 (dacht ik). Passat 20% komt pas volgend jaar.

Plug-in hybride niet jouw ding?
Het hoeft niet per se een station te zijn, alleen als die in 20% leverbaar is vind ik het interessant. De A4 is er overigens ook in Avant met 20% te krijgen.

Plug-in heeft als nadeel dat het meestal een flinke slok van de kofferruimte neemt, dus dat vind ik minder interessant.

Ik ben overigens ook wel benieuwd of de nieuwe Mondeo dan ook leverbaar zou zijn, lijkt me ook wel een mooie auto.
rapture schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:39:
[...]
Slaat meer op "Oliepeil checken? Bijvullen? Een leasing heeft dat niet nodig.".
Ai, daar maak ik me ook een beetje schuldig aan. (Maar dat deed ik met mijn eigen auto ook nooit :)) Eigenlijk kijk ik pas als het lampje gaat branden...

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen V op 13-07-2014 16:53 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Volgens de prijslijsten heeft die motor (helaas) nog steeds een handmatige 5 bak óf een 6-DSG.. De handmatig geschakelde "6" is géén optie in dat geval.

Zelfs de verkopers zijn er "vaag" over, oftewel: ze weten 't niet óf er is echt alleen een 6-DSG in te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 13-07-2014 16:58 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:12

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Dat is vziw alleen de 14% 110pk versie. Er is ook een 20% 105pk versie en die komt met een 5-bak. Of is het bij de Passat weer anders?

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 13-07-2014 17:21 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jeroen V schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:51:
[...]

Het hoeft niet per se een station te zijn, alleen als die in 20% leverbaar is vind ik het interessant. De A4 is er overigens ook in Avant met 20% te krijgen.

Plug-in heeft als nadeel dat het meestal een flinke slok van de kofferruimte neemt, dus dat vind ik minder interessant.

Ik ben overigens ook wel benieuwd of de nieuwe Mondeo dan ook leverbaar zou zijn, lijkt me ook wel een mooie auto.

[...]

Ai, daar maak ik me ook een beetje schuldig aan. (Maar dat deed ik met mijn eigen auto ook nooit :)) Eigenlijk kijk ik pas als het lampje gaat branden...
Signaleren auto's dat tegenwoordig niet gewoon zelf? BMW i.i.g. wel.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:35:
[...]
Jawel... Althans, ik vind van wel maar sommigen vinden dat je regelmatig moet controleren omdat als het lampje gaat branden het al te laat zou zijn...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:35:
[...]

Ervaring:Ja, ook een VW meet tegenwoordig het olie niveau in plaats van (alleen) de olie-druk en geeft een keurig amber kleurig waarschuwingsteken als het niveau te laag is.

Ik rijd ook met een motorfiets en daar ben ik eigenlijk niet anders gewent (Yamaha).

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-07-2014 17:42 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jeroen V schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:39:
[...]

Jawel... Althans, ik vind van wel maar sommigen vinden dat je regelmatig moet controleren omdat als het lampje gaat branden het al te laat zou zijn...
Ehr, BMW signaleert al voor het te laat is volgens mij. Peil, maar ook leeftijd van de olie, kilometerstand tot volgende (olie)beurt, etc.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

BM

Moderator Spielerij
InZane schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:24:
[...]

Ik kan er niks aan doen, maar ik zie bijna alleen maar oudere mensen in een Captur rijden.
Veel wel ja, maar dan haal ik het gemiddelde mooi naar beneden :) Snap het wel, je zit wat hoger wat ouderen vaak prettig vinden. Geloof dat ze dan wel vaak in het grijs enzo rondrijden, en daar word ie dan ineens wel ernstig saai van.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Mijn schoonouders hebben een oranje Captur met een zwart dak. Ow, ze zijn 65+ :+ Leuk ding wel al had ik wel zoiets van 8)7 toen ik die driecilinder voor het eerst hoorde

[ Voor 36% gewijzigd door vhal op 13-07-2014 20:47 ]

Strava

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Had gewoon een fatsoenlijke diesel in gemoeten en dan in de 14%. Dan was hij zeker popukair geworden. Niemand gaat zon auto leasen als je 20% moet betalen en niemand onder de 65 gaat hem nieuw kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• The Eagle

The Eagle

Captur is een hogere auto, dus meer weerstand en een hoger verbruik. Alleen al daardoor krijgen ze hem niet in de 14%. Nieuwe Quasqai heeft het zelfde probleem, zelfs de instapdiesel is 20%. En het zou me niks verbazen als de diesel van Nissan uit de Renault fabrieken komt ;)

Gisteren overigens in die nieuwe QQ en ook in de nieuwe X-trail gezeten. Die laatste is een slag groter, en man wat een wagen.
Helaas wel wat plastic fantastic bij beiden, en door de lage daklijn zat ik bij de QQ weer eens met mijn kuifje tegen het dak aan :(

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

The Eagle schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:21:
Captur is een hogere auto, dus meer weerstand en een hoger verbruik. Alleen al daardoor krijgen ze hem niet in de 14%. Nieuwe Quasqai heeft het zelfde probleem, zelfs de instapdiesel is 20%. En het zou me niks verbazen als de diesel van Nissan uit de Renault fabrieken komt.
Klopt ook, nissan/renault werken uitgebreidt samen. maar de 1.6 van psa vind je ook overal, van mini tot focus tot volvo etc...

ping 127.212.23.124

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:58:
Ik rijd momenteel nog in een VW Scirocco met privacy glass en heb die "anti-blinderingsfunctie" eigenlijk nog nooit actief zien worden bij m'n binnenspiegel (zit er wel degelijk op) :o

Nou kan er ook érg weinig licht door dat achterruitje naar binnen om überhaupt irritant te kunnen zijn.
Dat merk je ook niet evht. Gaat geleidelijk. Je merkt het pas zodra je er geen meer hebt ;)

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:56:
[...]

Volgens de prijslijsten heeft die motor (helaas) nog steeds een handmatige 5 bak óf een 6-DSG.. De handmatig geschakelde "6" is géén optie in dat geval.

Zelfs de verkopers zijn er "vaag" over, oftewel: ze weten 't niet óf er is echt alleen een 6-DSG in te krijgen.
We hebben het niet over een specifieke auto toch, omdat je eerder VW/VAG aangaf, daar reageerde ik namelijk op.

Mijn A3 1.6TDI 105PK heeft een 6 handbak, de Golf 7 ook en de DSG in mijn Ibiza was een 7 bak.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Binnenkort nieuwe leaseauto uitkiezen.

Over 2 maanden beginnen bij nieuwe werkgever. Klein bedrijf. Ik weet eigenlijk niet bij welke leasemaatschappij ze zitten.

Budget 800,-
30.000 per jaar
48 maanden.
Brandstof: Diesel!
Ik wil zelf uiterlijk 20% bijtelling hebben met een Max van ongeveer €45.000,-
Wordt de gezinsauto (2 kinderen).

Ofwel wordt het iets verstandigs zoals een Skoda Octavia automaat, met alle mogelijke opties. Leer, velgen DVD voor de kids etc...

Maar ik zou ook wel eens iets anders willen rijden na jarenlang bij mijn huidige werkgever in een karige leaseregeling te hebben gezeten (Octavia Eleg. BL 1.2TSI met flink wat eigen bijdrage).

Bij leaseplandirect kan ik ook een Mercedes C-klasse limousine of Estate in de Lease edition berekenen voor <800,-. Maar ondanks dat ik diesel als voorwaarde selecteer, heb ik het vermoeden dat het om een benzine gaat.

Maar het vreemde is dat ik dat alleen bij leaseplandirect voor elkaar krijg?
Best een leuk model qua opties. Zou dat binnen mijn budget passen?

Audi is stuk duurder zo te zien?
BMW's 3 serie sedan is te klein en de touring is geen 20%
V40 is te klein en de V60 te duur.
Franse auto's heb ik allemaal al gehad en ben ik wel klaar mee.
Volkswagen? Dan neem ik liever een luxere Skoda voor minder geld.

Dus...Zit ik fout met de berekening van de Mercedes?
Komen nog leuke modellen aan eind van dit jaar in de 14%/20% (heb het autonieuws beetje verwaarloosd)?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

JT

VETAK y0

Ford Mondeo dan?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Deveon
  • Niet online
Is diesel verplicht? Met de huidige auto's is benzine vaak goedkoper met 30k km p/j. Scheelt helemaal als je budget excl brandstof is.

Wat eventueel interessant voor je kan zijn is de nieuwe Passat, Mazda 6, Lexus of je laat je portemonnee kiezen voor dik aangeklede Audi A3 SB G-tron (14%) of E-tron (7% bijtelling).

• readytoflow
  • Niet online
Ford Mondeo zou mss nog wat kunnen zijn. Maar is volgens mij geen 20% bij de station?
Voorkeur is toch wel een station. Tenzij de sedan echt al heel ruim is.
Idem voor de Mazda 6.

Diesel is wel verplicht inderdaad. Ik had al geïnformeerd naar hybrides icm benzine, maar dat was geen optie. Dus die audi's vallen af.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

readytoflow schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:10:
Bij leaseplandirect kan ik ook een Mercedes C-klasse limousine of Estate in de Lease edition berekenen voor <800,-. Maar ondanks dat ik diesel als voorwaarde selecteer, heb ik het vermoeden dat het om een benzine gaat.
Ik denk dat de C-klasse Estate C220 BlueTEC Lease Edition met metallic lak op zo'n 816,- per maand komt bij 30K/48mnd ex brandstof, dus dat lijkt net te passen. Anoniem uitgerekend op LeasePlanDirect.nl. Uiteindelijke leasetarief hangt natuurlijk af van de leasemaatschappij en de afspraken die jouw werkgever maakt.

Vergis je overigens niet in de bijtelling, die zal op zo'n 9200 per jaar uitkomen. Dus dat ding kost je minimaal 322,- en maximaal zo'n 400,- per maand.

• Deveon
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:39:
Tenzij de sedan echt al heel ruim is.
Idem voor de Mazda 6.
De Mondeo en Mazda zijn ook als station te krijgen (met 20%). Zelf gebruik ik altijd de Autoweek bijtelling zoeker. Even filteren op catologuswaarde, caroserie en/of kofferbak.
Diesel is wel verplicht inderdaad. Ik had al geïnformeerd naar hybrides icm benzine, maar dat was geen optie. Dus die audi's vallen af.
508, 3008 of DS5 hybride (diesel, 14%)?

De V60 D2 Ocean Race Powershift (automaat, zeer compleet) valt volgens toplease.nl (annoniem bij Alphabet) ook binnen je budget. De D4 blijft enkel handgeschakeld onder de 800.

Overigens kost een V60 met 20% minimaal 300 netto aan bijtelling. De V60 PHEV (diesel) kost je met 200 euro eigen bijdrage hetzelfde netto (20% over 40k met 42% belasting vs 7% over 65k met 52% belasting + 200 euro eigen bijdrage). Wat bijtelling wel niet kan doen...

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 14-07-2014 09:49 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het leasebedrag van een V60 PHEV ging in mijn geval (36 mnd, 45k km/jaar) naar € 1.200 excl brandstofvoorschot. Ik vermoed dat die al snel buiten budget valt ;) )

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mondeo is (relatief) erg duur in de lease. Leaseplan vertelde mij dat dat komt door de zeer slechte restwaarde wat je dus terugziet in het leasetarief :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

BM

Moderator Spielerij
Tsurany schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:06:
Had gewoon een fatsoenlijke diesel in gemoeten en dan in de 14%. Dan was hij zeker popukair geworden. Niemand gaat zon auto leasen als je 20% moet betalen en niemand onder de 65 gaat hem nieuw kopen.
Hmmz, ben ik dan wederom de uitzondering? :P Ding was met 20% nog steeds relatief goedkoop. Buiten dat vond ik het gewoon een hele leuke auto. Uiteindelijk toch nét ff belangrijker dan de laatste euro eruit persen met de bijtelling.
Captur is een hogere auto, dus meer weerstand en een hoger verbruik. Alleen al daardoor krijgen ze hem niet in de 14%.
Denk dat ze met een wat modernere diesel een eind moeten kunnen komen. Als Volvo het lukt om 190PK uit een 14% diesel te krijgen, dan moet Renault het ook wel kunnen, ook met een wat minder aerodynamisch verantwoord hok als de Captur. De huidige 1.5 diesel is in de basis gewoon een oude blok, ergens stopt het dan wat je er qua efficiency uit kunt halen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
Captur is een hogere auto, dus meer weerstand en een hoger verbruik. Alleen al daardoor krijgen ze hem niet in de 14%. [...]
In de huidige ECE cyclus wordt luchtweerstand nauwelijks afgestraft, er zit in die metingen bijna geen snelweg.

De reden dat de Captur geen 14% is, is dat de CO2 grenzen onderhand vrij extreem worden en voornamelijk door testmanipulatie kunnen worden gehaald. Bouw een Captur dCi die de eerste 20km electrisch kan rijden en je hebt je 14% met gemak te pakken. Terwijl deze auto in de praktijk 1:16 zal rijden.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:32

PeaceNlove

Deugleuter

De Citroen C4 Cactus is ook een hoog hok en die is wel dit en volgend jaar 14%, dus dat zou dan ook prima met de Captur moeten kunnen. Dezelfde dieselmotor in de DS3 geeft een CO2 uitstoot van 79g, dus ik ben het met BM eens dat een modernere diesel in de Captur wel voor 14% kan zorgen.

Verwijderd

Audi A3 Sportback besteld met S-Tronic automaat !

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t_captain schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:07:
[...]

In de huidige ECE cyclus wordt luchtweerstand nauwelijks afgestraft, er zit in die metingen bijna geen snelweg.

De reden dat de Captur geen 14% is, is dat de CO2 grenzen onderhand vrij extreem worden en voornamelijk door testmanipulatie kunnen worden gehaald. Bouw een Captur dCi die de eerste 20km electrisch kan rijden en je hebt je 14% met gemak te pakken. Terwijl deze auto in de praktijk 1:16 zal rijden.
Ik snap sowieso niet waarom uitstoot heiligmakend is, het verbruik van die ecobakken is soms zo allejezus hoog dat ik niet geloof dat die onder aan de streep beter zijn voor het milieu.

Bovendien moet je met de meesten toch redelijk doortrappen - als je in je eentje rijd op een stille (snel)weg bij nacht haal je aardige cijfers maar zodra het druk word, je met bagage en/of passagiers rijd en een beetje bij moet trekken om in te voegen is het verbruik helemaal nergens meer, omdat die miniblokken gewoon geen vermogensreserve hebben. Een 1.4 zuipt net zo hard als een 2.0 als je er 3 passagiers in propt.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom uitstoot heiligmakend is, het verbruik van die ecobakken is soms zo allejezus hoog dat ik niet geloof dat die onder aan de streep beter zijn voor het milieu.

Bovendien moet je met de meesten toch redelijk doortrappen - als je in je eentje rijd op een stille (snel)weg bij nacht haal je aardige cijfers maar zodra het druk word, je met bagage en/of passagiers rijd en een beetje bij moet trekken om in te voegen is het verbruik helemaal nergens meer, omdat die miniblokken gewoon geen vermogensreserve hebben. Een 1.4 zuipt net zo hard als een 2.0 als je er 3 passagiers in propt.
Haha omgekeerd, snachts alleen rijd een megane met 160 ook nog maar iets van 1:15 kan ik je uit ervaring vertellen >:) Overdag in de drukte haal je de 1:20 in ieder geval gemakkelijk aangezien je dan op al die spitsstroken toch niet harder dan 100 mag :+ Maar in verhouding zijn de autos met een kleinere motorinhoud nog wel zuiniger, 1:20 wordt 1:15 als je doortrap. Maar ja de 1:14 uit bijv. de 335d bij 100km wordt al snel 1:7 als je doortrap en wees eerlijk, een beetje vermogen nodigt nog wel eens uit om het gaspedaal iets dieper in te trappen. Zonder dat je het merk accelereer je al bovengemiddeld snel. De enige die echt invloed heeft op de verbruikscijfers is de chauffeur..

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn O3 (2.0 TDI) rijdt gemiddeld 1:17,5. Ruimschoots onder de fabrieksopgave dus. Maar lange ritten 130 - 140 km/h rijd ik met gemak 1:19. Het is juist het drukke verkeer dat killing is voor dit ding.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

thefox154 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Haha omgekeerd, snachts alleen rijd een megane met 160 ook nog maar iets van 1:15 kan ik je uit ervaring vertellen >:) Overdag in de drukte haal je de 1:20 in ieder geval gemakkelijk aangezien je dan op al die spitsstroken toch niet harder dan 100 mag :+ Maar in verhouding zijn de autos met een kleinere motorinhoud nog wel zuiniger, 1:20 wordt 1:15 als je doortrap. Maar ja de 1:14 uit bijv. de 335d bij 100km wordt al snel 1:7 als je doortrap en wees eerlijk, een beetje vermogen nodigt nog wel eens uit om het gaspedaal iets dieper in te trappen. Zonder dat je het merk accelereer je al bovengemiddeld snel. De enige die echt invloed heeft op de verbruikscijfers is de chauffeur..
Ik heb geen ervaring met de 335d maar mijn 320d zakt van 1 op 20 naar 1 op 16 als ik digitaal rijd en nog net niet dwars door bochten ga. Als ik 'normaal' rijd (zo rond de vMax en beheerst optrekken) gaat hij als snel terug richting de 1 op 19.

Nu is dit een diesel, dat weet ik, maar ik had b.v. een Kia Rio (1.2i benzine) 2 jaar terug, die zou fabrieksopgave 1 op 20 halen... met pijn en moeite 1 op 17 door als een omaatje te rijden en het nieuwe rijden te perfectioneren. Door 'gewoon' met het verkeer mee te rijden en af en toe eens gas te geven (invoegen, bijtrekken, inhalen, passagiers) ging het eerder richting 1 op 13.

• JT

JT

VETAK y0

Niet zo vreemd met de lange versnellingen dat veel van die auto's veel verbruiken. De hoogste versnelling wil je lang voor op de snelweg maar in de stad betekent een lange versnelling dat je meer het gaspedaal in moet drukken om met dezelfde snelheid vooruit te komen dan met een kortere. Dus eigenlijk kun je voor een ecohok beter alle versnellingen behalve de hoogste wat korter houden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Of gewoon een fatsoenlijk koppelrijk blok monteren en dat op een andere manier knijpen/aanpassen voor economisch rijgedrag.

Toen ik, jaaaren geleden, de Lupo zag rijden met dat "3L" label achterop schoot de eerste seconden door mijn hoofd: "ze zullen toch niet...?" maar het bleek inderdaad te slaan op het verbruik, niet op de inhoud van het blok. Ik heb hier destijds ook wel eens een draadje over geopend op GoT.

Een krachtig blok dat niet hard hoeft te werken kan zéér interessant zijn voor het verbruik maar is vatbaar voor misbruik (dan word chippen ineens héél interessant :+).

• Deveon
  • Niet online
Mijn Ecomotive Ibiza heeft als fabrieksopgave tegen de 1 op 30. Zelf haal ik de 1 op 22 makkelijk, maar lijkt het niet echt uit te maken hoe ik rijd (vol beladen, hoofdzakelijk N-wegen, 140-150 of files). In de winter is het ruim 1 op 20.

Om een hele tank zuinig te rijden hebben ik het geduld niet voor, met mijn vorige lease auto's (Punto 1.3 diesel en Peugeot Partner) had ik het een halve tank volgehouden, maar merkte het zuinig rijden enkel aan de indidicator wanneer ik moest gaan tanken, niet daadwerkelijk aan de pomp. 8)7

Van de zomer ga ik met een Mazda 6 (2003) naar Spanje. De fabrieksopgave is 1 op 15, maar verwacht er wel zuiniger mee te kunnen rijden. Toen hing er namelijk nog geen waarde aan de co2 uitstoot.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Deveon schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:42:
Mijn Ecomotive Ibiza heeft als fabrieksopgave tegen de 1 op 30. Zelf haal ik de 1 op 22 makkelijk, maar lijkt het niet echt uit te maken hoe ik rijd (vol beladen, hoofdzakelijk N-wegen, 140-150 of files). In de winter is het ruim 1 op 20.

Om een hele tank zuinig te rijden hebben ik het geduld niet voor, met mijn vorige lease auto's (Punto 1.3 diesel en Peugeot Partner) had ik het een halve tank volgehouden, maar merkte het zuinig rijden enkel aan de indidicator wanneer ik moest gaan tanken, niet daadwerkelijk aan de pomp. 8)7

Van de zomer ga ik met een Mazda 6 (2003) naar Spanje. De fabrieksopgave is 1 op 15, maar verwacht er wel zuiniger mee te kunnen rijden. Toen hing er namelijk nog geen waarde aan de co2 uitstoot.
Ik heb in de Ibiza ST een keertje 1 op 25 op een tank gehaald! Was wel veel 90 rijden bij en met een fluwelen voetje optrekken :). Ook veel anticiperen, uitrollen etc. Je staat soms verbaast hoe ver je komt (en hoe weinig snelheid je verliest) door op de juiste punten gewoon door te bollen. Ik ben wel eens van het stoplicht aan het begin van mijn wijk tot aan mijn huis gekomen (3 straten) zonder nog één keer gas te geven.

• t_captain
HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:33:

Toen ik, jaaaren geleden, de Lupo zag rijden met dat "3L" label achterop schoot de eerste seconden door mijn hoofd: "ze zullen toch niet...?" [...]
Lol, flashback!

Dit was de tijd van de soms wat megalomane VW projecten (Veyron, Phaeton, ...) dus mijn eerste gedachte was ook dat er 3.0 V6 TDI op had moeten staan met drie rode letters ;)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mn vriendin rijdt in de ibiza 1.2, rijdt gemiddeld toch zo'n 35.000 op het jaar (puur woon-werk).
We houden de km-stand + tankbeurten al vanaf begin nauwgezet bij.

Afgelopen 30.000km was de gemiddelde 1:25.2, waarbij de uitschieters per gehele tank liepen tot 1:26.5.
Veelal snelweg km, max 100 op grootste gedeelte.

Ik reed daarvoor in dezelfde auto 45.000km/j met meer 120km/u stukken. Ik kwam uit op 1: 22.5

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens de folder moet mijn Octavia DSG 1:25 gemiddeld halen, maar ik moet nu al heel erg mijn best doen om boven de 1:18 te blijven en dan rijdt ik nog als een bejaarde :') Als ik weer ga rijden zoals de Ibiza, dan haal ik dat zelfs niet eens.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12-2025

Gast1981

room with a moose!

(jarig!)
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:27:
Sinds een paar weken is dit mijn werkpaard:

[afbeelding]

Weg met die 50 tinten grijs op de weg ;)
Hier ook in overweging :)
Is t.o.v. de hele shortlist (Leon ST, Octavia Combi, Auris TS) toch 1 van de compleetste bakkies.
En op basis van de foto's een heul vet panoramadak (ik houd d'r van ;))
Ervan uitgaande dat jij ook voor soortgelijke keuze stond, wat gaf de doorslag voor de 308SW?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Niet de stoelen, gok ik.... :P
Ethirty schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:02:
Volgens de folder moet mijn Octavia DSG 1:25 gemiddeld halen, maar ik moet nu al heel erg mijn best doen om boven de 1:18 te blijven en dan rijdt ik nog als een bejaarde :') Als ik weer ga rijden zoals de Ibiza, dan haal ik dat zelfs niet eens.
Ik denk dat ik dat met de RS versie beter ga doen (die 1 op 18) !

[ Voor 87% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-07-2014 11:35 ]

• JT

JT

VETAK y0

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:33:
Of gewoon een fatsoenlijk koppelrijk blok monteren en dat op een andere manier knijpen/aanpassen voor economisch rijgedrag.
Zodat je een geknepen blok hebt dat ongeknepen koppelrijk is maar in de eco-versie dus niet? :+
Een krachtig blok dat niet hard hoeft te werken kan zéér interessant zijn voor het verbruik maar is vatbaar voor misbruik (dan word chippen ineens héél interessant :+).
Dat is nu ook zo; die 1.6TDCI van Ford met 95pk kun je vast chippen naar 120pk en een hele bult koppel extra. Maar als je bij een controle wordt gepakt dan komt de belastingdienst achter je aan en ben je hard de sjaak. Want dan ben je technisch gezien fraude aan het plegen.

Ecodan warmtepomp

• Deveon
  • Niet online
IAls je niet voor de Blue Lease pakket kiest of voor de hatchback dan zijn sportstoelen en massagestoelen mogelijk, maar als je least en veel km's rijdt wil je dat natuurlijk niet... Apart volk die Fransen..

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
JT schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:56:
[...]

Zodat je een geknepen blok hebt dat ongeknepen koppelrijk is maar in de eco-versie dus niet? :+

[...]

Dat is nu ook zo; die 1.6TDCI van Ford met 95pk kun je vast chippen naar 120pk en een hele bult koppel extra. Maar als je bij een controle wordt gepakt dan komt de belastingdienst achter je aan en ben je hard de sjaak. Want dan ben je technisch gezien fraude aan het plegen.
Volgens mij re-mappen ze deze 'blokken'. En op welke wijze wordt er gecontroleerd? (nooit van gehoord)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij wordt er (nog) niet gecontroleerd.
Wel staat er in de regels dat het chippen/tunen verboden is als daarmee de uitstoot waarde zodanig wijzigt dat deze niet meer in de oorspronkelijke categorie valt.
Dit wordt officieel wel degelijk gezien als belasting ontduiking.

Daarentegen mag je wel weer je 16" na kenteken vervangen door 18".
Of je oorspronkelijke greenline lageweerstands banden vervangen door gangbaar materiaal waarmee je ook de oorspronkelijke uitstoot niet haalt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001

Wok

Dakloos...

Ethirty schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:02:
Diesel toch? Die heeft 10-15k km nodig om in te lopen. Pas daarna gaat het verbruik omlaag :)

Had het destijds met mijn 308 1.6 HDi en ook met mijn huidige Mégane 1.5 dCi... De eerste 15k km schommelde het verbruik tussen de 1:16 en 1:18 en pas na een paar weken/maanden, zakte het verbruik naar 1:20 - 1:22.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Z___Z
  • Niet online
Deveon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:55:
Is diesel verplicht? Met de huidige auto's is benzine vaak goedkoper met 30k km p/j. Scheelt helemaal als je budget excl brandstof is.

Wat eventueel interessant voor je kan zijn is de nieuwe Passat, Mazda 6, Lexus of je laat je portemonnee kiezen voor dik aangeklede Audi A3 SB G-tron (14%) of E-tron (7% bijtelling).
Er is geen enkele auto in Nederland op diesel goedkoper dan op benzine bij 30k per jaar (inclusief brandstof). Alleen in bijtelling bij de 14% of 7% voor de berijder, maar in leasetarief zijn alle auto's op diesel met dat aantal km per jaar duurder. Dieselomslagpunt bij nieuwe auto's ligt tegenwoordig vaak boven de 45k, omdat het verschil in brandstofprijs kleiner is geworden en het verschil in verbruik ook.
C180 diesel is ook 20% bijtelling en wat goedkoper dan de C220.

• JT

JT

VETAK y0

utbone schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Volgens mij re-mappen ze deze 'blokken'. En op welke wijze wordt er gecontroleerd? (nooit van gehoord)
Dat weet ik ook niet. Maar het punt is dat je belasting betaalt voor een auto met een bepaalde uitstoot. Ga jij daar door chippen overheen en kom je in een andere bijtelling zonder dat je dat daadwerkelijk betaalt dan pleeg je fraude. En gezien de boetes die de BD kan uitdelen ga ik niet het risico nemen dat ik een van de eerste ben die over een halfjaar de lul is door een nu nog niet voor het publiek bekende controlemethode die toegepast wordt bij algemene controles ;)

Ecodan warmtepomp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JT schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:18:
[...]

Dat weet ik ook niet. Maar het punt is dat je belasting betaalt voor een auto met een bepaalde uitstoot. Ga jij daar door chippen overheen en kom je in een andere bijtelling zonder dat je dat daadwerkelijk betaalt dan pleeg je fraude. En gezien de boetes die de BD kan uitdelen ga ik niet het risico nemen dat ik een van de eerste ben die over een halfjaar de lul is door een nu nog niet voor het publiek bekende controlemethode die toegepast wordt bij algemene controles ;)
Dat is deels mijn motivatie geweest om de 2.0 TDI Business Elegance te wisselen naar een RS versie... toch het vermogen en ook direct een beter onderstel, én geen chip meer nodig :).

• JT

JT

VETAK y0

Kan me voorstellen. Ik hou er voorlopig een weekendauto naast :) Soort auto wat ik wil krijg ik denk ik ook niet snel voor de lease :+

Ecodan warmtepomp

• readytoflow
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:31:
[...]

De Mondeo en Mazda zijn ook als station te krijgen (met 20%). Zelf gebruik ik altijd de Autoweek bijtelling zoeker. Even filteren op catologuswaarde, caroserie en/of kofferbak.

[...]

508, 3008 of DS5 hybride (diesel, 14%)?

De V60 D2 Ocean Race Powershift (automaat, zeer compleet) valt volgens toplease.nl (annoniem bij Alphabet) ook binnen je budget. De D4 blijft enkel handgeschakeld onder de 800.

Overigens kost een V60 met 20% minimaal 300 netto aan bijtelling. De V60 PHEV (diesel) kost je met 200 euro eigen bijdrage hetzelfde netto (20% over 40k met 42% belasting vs 7% over 65k met 52% belasting + 200 euro eigen bijdrage). Wat bijtelling wel niet kan doen...
Peugeots ben ik wel beetje klaar mee eigenlijk. Zitten heerlijk hoor, maar het gevoel van ' wat ben ik toch blij met mijn auto' is er snel af op een of andere manier.

Ik ben zelfs nu nog blij met mijn Octavia.

Maar, wat zit er dan toch veel verschil in de leasemaatschappijen. Bij leaseplan direct zijn er maar een paar V60's onder de 800,- te verkrijgen bij mijn instellingen. En wil je een beetje luxe, dan wordt het al snel erg beperkt. Die Ocean Race is wel interessant inderdaad! Ik zal vanmiddag eens vragen bij wie ze eigenlijk leasen.

De hybrides niet. Mocht ik na 2 jaar ineens weg willen dan kan ik nog bijna €5.000,- aan eigen bijdrage gaan aftikken. Dat doe ik liever niet.

Mijn lijstje tot nu toe:
- Octavia 1.6 BL elegance DSG met alles erop. Plus aftermarket leer, 18" velgen & DVD in de hoofdsteunen.
- Superb BL Amb plus extra's (maar deze staat onderaan de lijst)
- Mercedes C estate Lease Edition
- V60 D2 OR

Outsider Mazda CX5 Skylease+ (waarom is die er niet in 20% :( )

• Deveon
  • Niet online
[...]

De BD kan nooit aantonen dat door het chippen het verbruik uit de cycles is toegenomen. De coureurs (ja zo mag je ze noemen) die deze test doorlopen hebben jaren ervaring mee en waarschijnlijk uren getest met de betreffende motorisering.

Momenteel is het aanpassen van de boordcomputer volgens mij gewoon toegestaan door de fiscus. Bij de APK moet je auto natuurlijk wel voldoen aan de co2-norm, maar daar ga je alleen overheen met een defect.

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:55:
[...]

Peugeots ben ik wel beetje klaar mee eigenlijk. Zitten heerlijk hoor, maar het gevoel van ' wat ben ik toch blij met mijn auto' is er snel af op een of andere manier.

Ik ben zelfs nu nog blij met mijn Octavia.

Maar, wat zit er dan toch veel verschil in de leasemaatschappijen. Bij leaseplan direct zijn er maar een paar V60's onder de 800,- te verkrijgen bij mijn instellingen. En wil je een beetje luxe, dan wordt het al snel erg beperkt. Die Ocean Race is wel interessant inderdaad! Ik zal vanmiddag eens vragen bij wie ze eigenlijk leasen.

De hybrides niet. Mocht ik na 2 jaar ineens weg willen dan kan ik nog bijna €5.000,- aan eigen bijdrage gaan aftikken. Dat doe ik liever niet.

Mijn lijstje tot nu toe:
- Octavia 1.6 BL elegance DSG met alles erop. Plus aftermarket leer, 18" velgen & DVD in de hoofdsteunen.
- Superb BL Amb plus extra's (maar deze staat onderaan de lijst)
- Mercedes C estate Lease Edition
- V60 D2 OR

Outsider Mazda CX5 Skylease+ (waarom is die er niet in 20% :( )
Afbeeldingslocatie: http://i1304.photobucket.com/albums/s537/jmpostbox/DSC01011_zpsce1dfeaf.jpg
Deze valt in de 20% bijtelling, zoals ik hem heb genomen :

Merk Audi
Type A3 New 1.4 TFSI 90kW Pro Line S SB S-tronic
Brandstofsoort Benzine
Fiscale waarde 38,139.00
Energielabel A
Bijtelling 20%
CO2 emissie 116
Consumentenprijs 35,869.00
Datum deel 1
Chassisnummer
Gewicht 1,180
Code bekleding .
Bekleding Zwart/zilver stiksel
Code kleur .
Kleur Daytona Grijs Pareleffect
Aantal versnellingen A
Carrosserievorm Hatchback 5 deur
Metallic/ pareleffect-lak 911.00 Ja Ja Ja
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt, voorzien van schakelpaddels (2PK) 154.00 Ja Ja Ja
Privacy Glass (VW1) 560.00 Ja Ja Ja
Zonder motoraanduiding (2Z7) 0.00 Ja Ja Ja
Zonder type- en motoraanduiding (2Z0) 0.00 Ja Ja Ja
Raamlijsten blank (4ZB) 225.00 Ja Ja Ja
Inleg 3D look zwart (5MY) 0.00 Ja Ja Ja
Velgen 18 inch Rotor (CL3) 420.00 Ja Ja Ja

Leaseprijs 860

• Deveon
  • Niet online
Mooie auto! Vooral hoe die achterdeuren zijn weggewerkt!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Knap een drie deurs SB ;) En ook nog eens 10 spaaks rotors ;)

• JT

JT

VETAK y0

Deveon schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:09:
[...]

De BD kan nooit aantonen dat door het chippen het verbruik uit de cycles is toegenomen. De coureurs (ja zo mag je ze noemen) die deze test doorlopen hebben jaren ervaring mee en waarschijnlijk uren getest met de betreffende motorisering.

Momenteel is het aanpassen van de boordcomputer volgens mij gewoon toegestaan door de fiscus. Bij de APK moet je auto natuurlijk wel voldoen aan de co2-norm, maar daar ga je alleen overheen met een defect.
Ik heb al zo vaak internetverhalen gelezen over wat een andere partij al dan niet kan aandragen bij een rechter in een rechtzaak, als het zover komt en dan ineens blijkt de andere partij (BD in dit geval dus) nog wel wat andere argumenten in de trucendoos te hebben om de rechtzaak te winnen. Mij is het die paar extra pk's niet waard om het risico te lopen in conflict te komen met de BD. Want een conflict met de BD wordt je echt niet vrolijk van. Los van of je het wint, het kost je sowieso bakken tijd en wellicht vrije dagen. Tnx but no tnx :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:25:
Knap een drie deurs SB ;) En ook nog eens 10 spaaks rotors ;)
Haha, ik heb hem alleen inderdaad met 5 deurs, maar dit is wat ik zo snel kon vinden met google :9

Dit is de juiste

Afbeeldingslocatie: http://i215.photobucket.com/albums/cc313/markwiggy/Audi/cffe0ae8709f83890886ecbbb40ac14d.jpg

met deze velgen :

Afbeeldingslocatie: http://fourtitude.com/wp-content/uploads/2013/03/audi-tt-sline-competition-australia-270.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 13:30 ]

• readytoflow
  • Niet online
Blijft een mooie auto die A3 SB! Die ga ik de eerste 2 maanden rijden heb ik begrepen.
Maar met 2 kleine kinderen vind ik 'm veel te klein.

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:00:
Blijft een mooie auto die A3 SB! Die ga ik de eerste 2 maanden rijden heb ik begrepen.
Maar met 2 kleine kinderen vind ik 'm veel te klein.
Ja daar kan ik wel mee inkomen, toch valt mij de ruimte behoorlijk mee. Vind wel het dashboard wat "saai"
Kom uit een 116 BMW en dan heeft het dashboard wat meer invulling... Waar ik wel echt super te spreken ben is de S-Tronic, heerlijk om niet meer te schakelen. En shifters op het stuur, die overigens heerlijk overbodig zijn maar kon nog binnen de lease prijs :+

• JT

JT

VETAK y0

Mooie velgjes ook :)

Ecodan warmtepomp

• t_captain
[...]

Dat weet ik ook niet. Maar het punt is dat je belasting betaalt voor een auto met een bepaalde uitstoot. Ga jij daar door chippen overheen en kom je in een andere bijtelling zonder dat je dat daadwerkelijk betaalt dan pleeg je fraude. [...]
Laat dat ook precies de reden zijn dat men van 95 naar 120 pk opvoert. Als je meer dan 35% vermogen toevoegt, moet je opnieuw een kenteken aanvragen. Bij de typekeuring wordt de CO2 uitstoot bepaald.

In de dagelijkse praktijk is er geen realistische mogelijkheid om de CO2 uitstoot te bepalen.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Gast1981 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Hier ook in overweging :)
Is t.o.v. de hele shortlist (Leon ST, Octavia Combi, Auris TS) toch 1 van de compleetste bakkies.
En op basis van de foto's een heul vet panoramadak (ik houd d'r van ;))
Ervan uitgaande dat jij ook voor soortgelijke keuze stond, wat gaf de doorslag voor de 308SW?
Ik kom uit een Octavia Combi Elegance Businessline uit 2011. Toen ik in het nieuwe model reed, deed mij dit eigenlijk vrij weinig. Terwijl ik in de 308 echt het gevoel had een auto uit 2013 te rijden, nieuw model, modern dashboard met touchscreen etc.etc :)

Waar ik ook over val is dat de keuzes/opties op de 14% modellen bij zowel de Skoda als Seat zeer beperkt zijn. Geen ACC, open dak etc...

Bij de 308SW is dit ook deels zo op de 14% BL en BLE uitvoeringen, zoals de verlichting...

Een EIS van mij is Xenon of Full-LED verlichting. Iets wat bij de BL en BLE uitvoeringen op de SW niet mogelijk is. Vandaar dat ik ben uitgeweken naar de Allure uitvoering (20% bijtelling) met die fantastische Full-LED verlichting! Echt een vooruitgang tegenover de Xenon van mijn Octavia.

Ook het panoramadak is geweldig en krijg daarom ook complimenten van de kids ;)

Bovendien is de 1.6HDi van PSA beter als de 1.6TDi in de VAG modellen (mijn mening).
Valt wel me hoor, ik heb de Premium stoelen (standaard op de Allure uitvoering) met massagefunctie (meer een gimmick als van toegevoegde waarde) en stoelverwarming, en ik zit beter als op de Elegance Businessline stoelen uit mijn Skoda :P

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-07-2014 16:32 ]

www.google.nl

• JT

JT

VETAK y0

t_captain schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Laat dat ook precies de reden zijn dat men van 95 naar 120 pk opvoert. Als je meer dan 35% vermogen toevoegt, moet je opnieuw een kenteken aanvragen. Bij de typekeuring wordt de CO2 uitstoot bepaald.

In de dagelijkse praktijk is er geen realistische mogelijkheid om de CO2 uitstoot te bepalen.
Als de belastingdienst daar geen boodschap aan heeft dan moet je met ze naar de rechter. En als het daar aannemelijk genoeg gemaakt kan worden dan ben je de sjaak. Maar ik wil niet eens naar de rechter met de BD ook al zou ik gelijk kunnen krijgen. Heb wel wat beters te doen met m'n tijd ;)

Vroeger was het overigens 40%, is nu 20%.

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 14-07-2014 16:35 ]

Ecodan warmtepomp

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
MisteRMeesteR schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:28:
[...]
Een EIS van mij is Xenon of Full-LED verlichting. Iets wat bij de BL en BLE uitvoeringen op de SW niet mogelijk is. Vandaar dat ik ben uitgeweken naar de Allure uitvoering (20% bijtelling) met die fantastische Full-LED verlichting! Echt een vooruitgang tegenover de Xenon van mijn Octavia.
Als ik in de brochure kijk is de BLP uitvoering wel met full-LED koplampen leverbaar, is dat niet iets?

http://www.peugeot.nl/med.../media/91/9186-22dcf9.pdf

En dan op pagina 5: Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting. :P

edit: laat maar, das geen 14% uitvoering... kansloos, waarom zou zoiets niet kunnen op een 14% auto :X

[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 14-07-2014 16:51 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:34:
Ik denk dat ik dat met de RS versie beter ga doen (die 1 op 18) !
Ik help het je hopen. Arnhem centrum-Utrecht gemiddeld 1:17 met de cruise control op 110 :')

Ik gok dat het hardnekkige beleid van kantoor om altijd diesel te rijden ze wel eens tegen kan gaan vallen. Het zal best nog wel wat beter gaat worden als ik er een paar 1000 op heb zitten, maar geloof nooit dat ik in de buurt ga komen van de fabrieksopgave.

#team_UTC+1

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Widow schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:49:
[...]

Als ik in de brochure kijk is de BLP uitvoering wel met full-LED koplampen leverbaar, is dat niet iets?

http://www.peugeot.nl/med.../media/91/9186-22dcf9.pdf

En dan op pagina 5: Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting. :P

edit: laat maar, das geen 14% uitvoering... kansloos, waarom zou zoiets niet kunnen op een 14% auto :X
De BLP is enkel te verkrijgen als berline, niet als SW.

De BL en BLE uitvoeringen zijn gebasseed op de Active, met dito neus.

De BLP is gebasseerd op de Allure (met dus LED koplampen), en heeft hierbij een andere neus. Scheelt 3gram uitstoot, zowel op de SW -die dus over de 85gram gaat- als de berline -die op de 85gram blijft- en hierdoor dus wel net 14% bijtelling scoort.. Ook als BLP dus.

www.google.nl

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Ik help het je hopen. Arnhem centrum-Utrecht gemiddeld 1:17 met de cruise control op 110 :')

Ik gok dat het hardnekkige beleid van kantoor om altijd diesel te rijden ze wel eens tegen kan gaan vallen. Het zal best nog wel wat beter gaat worden als ik er een paar 1000 op heb zitten, maar geloof nooit dat ik in de buurt ga komen van de fabrieksopgave.
Ik hoor een weddenschap aankomen O-).
MisteRMeesteR schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:59:
[...]

De BLP is enkel te verkrijgen als berline, niet als SW.

De BL en BLE uitvoeringen zijn gebasseed op de Active, met dito neus.

De BLP is gebasseerd op de Allure (met dus LED koplampen), en heeft hierbij een andere neus. Scheelt 3gram uitstoot, zowel op de SW -die dus over de 85gram gaat- als de berline -die op de 85gram blijft- en hierdoor dus wel net 14% bijtelling scoort.. Ook als BLP dus.
Dat open dak bij Skoda snap ik wel, dat voegt iets van 50kg toe waardoor de emissie-eisen weer net iets moeilijker om te halen zijn. Wellicht dat we in diezelfde trant ook moeten kijken wat betreft de duurdere opties die wellicht meer weerstand/verbruik/gewicht toevoegen. Iemand riep volgens mij eerder al dat het huidige scala aan emissie-eisen vooral met trucerij gehaald word (en ik geloof dat in die zin wel dat die eisen vooral op papier gehaald worden, in gecontroleerde testen) en dan maken dat soort zaken misschien heel veel uit (in de berekening).

Daarnaast zijn die 14% versies vaak dirt cheap, je wil als merk enerzijds je cijfertjes op orde hebben om te kunnen roepen dat je de grootste/zuinigste/beste hebt, maar onderaan de streep moet er gewoon geld verdiend worden en dat doe je niet als je van elk model de goedkoopste versie wegzet.

[ Voor 57% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-07-2014 18:01 ]

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:10:
Binnenkort nieuwe leaseauto uitkiezen.

Over 2 maanden beginnen bij nieuwe werkgever. Klein bedrijf. Ik weet eigenlijk niet bij welke leasemaatschappij ze zitten.

Budget 800,-
30.000 per jaar
48 maanden.
Brandstof: Diesel!
Ik wil zelf uiterlijk 20% bijtelling hebben met een Max van ongeveer €45.000,-
Wordt de gezinsauto (2 kinderen).

Ofwel wordt het iets verstandigs zoals een Skoda Octavia automaat, met alle mogelijke opties. Leer, velgen DVD voor de kids etc...

Maar ik zou ook wel eens iets anders willen rijden na jarenlang bij mijn huidige werkgever in een karige leaseregeling te hebben gezeten (Octavia Eleg. BL 1.2TSI met flink wat eigen bijdrage).

Maar het vreemde is dat ik dat alleen bij leaseplandirect voor elkaar krijg?
Best een leuk model qua opties. Zou dat binnen mijn budget passen?

Audi is stuk duurder zo te zien?
BMW's 3 serie sedan is te klein en de touring is geen 20%
V40 is te klein en de V60 te duur.
Franse auto's heb ik allemaal al gehad en ben ik wel klaar mee.
Volkswagen? Dan neem ik liever een luxere Skoda voor minder geld.

Dus...Zit ik fout met de berekening van de Mercedes?
Komen nog leuke modellen aan eind van dit jaar in de 14%/20% (heb het autonieuws beetje verwaarloosd)?
Even mezelf quoten...
Ik begrijp dat ze bij J&T leasen. Daar kan ik geen online berekening uitvoeren.

Iemand ervaring met J&T?
Zo ja, hoe zouden de Mercedes C (estate) lease edition en de V60 D2 Ocean Race daar geprijsd zijn bij 48 mnd/30k, winterbanden en altijd vervangend vervoer?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

readytoflow schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:09:
[...]

Even mezelf quoten...
Ik begrijp dat ze bij J&T leasen. Daar kan ik geen online berekening uitvoeren.

Iemand ervaring met J&T?
Zo ja, hoe zouden de Mercedes C (estate) lease edition en de V60 D2 Ocean Race daar geprijsd zijn bij 48 mnd/30k, winterbanden en altijd vervangend vervoer?
Even bellen?

Maar Directlease.nl is altijd een redelijke indicatie, vind ik.

• readytoflow
  • Niet online
Had ik al gedaan. Maar dat soort info moest via de wagenparkbeheerder. En om die nu al lastig gegaan vallen vind ik een beetje te ver gaan.moet eerst 2/3 maanden in een A3 rijden voor ik een nieuwe mag bestellen. Maar het uitzoeken is zo leuk hè...

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:48:
[...]

Ik hoor een weddenschap aankomen O-).
Ik wed dat een RS bij rustig rijden zuiniger is :+

#team_UTC+1

• The Eagle

The Eagle

Is er toevallig iemand met een V60 D2 die mij kan aangeven hoe die motorisering is? Trekt die motorisering die auto een beetje?
D4 gaat over budget heen, maar D2 zou budgettechnisch bij mij nog wel een kans maken.

Vandaag overigens een zwarte V60 R design en een blauwgrijze Octavia station met verlaging achter elkaar zien staan. Dan wordt de keuze toch moeilijk, beiden hele mooie auto's (al was die V60 uiteraard een plugin :P )

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

The Eagle schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:43:
Is er toevallig iemand met een V60 D2 die mij kan aangeven hoe die motorisering is? Trekt die motorisering die auto een beetje?
D4 gaat over budget heen, maar D2 zou budgettechnisch bij mij nog wel een kans maken.

Vandaag overigens een zwarte V60 R design en een blauwgrijze Octavia station met verlaging achter elkaar zien staan. Dan wordt de keuze toch moeilijk, beiden hele mooie auto's (al was die V60 uiteraard een plugin :P )
Dan zou ik toch steevast kiezen om een modelletje lager te shoppen en dik in de opties te zitten (voorzover je die wilt hebben uiteraard). Ik ga niet graag op het randje van mijn leasebudget zitten om maar een groter/zwaarder model te hebben, een duurder model komt vaak pas tot zijn recht met ditto opties.

Maar om je vraag te beantwoorden:

http://www.autoweek.nl/au...171/volvo-v60-d2-r-design

Maar deze is inderdaad niet lelijk 8).

Afbeeldingslocatie: http://blobproxy-cdn.skoda-auto.com/wwk2-sitecollectionimages/models/new-octavia/octavia-combi/octavia-combi-rs/new-overview/octavia-combi-rs-design-02_201406282108.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-07-2014 19:59 ]

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:56:
[...]
Dan zou ik toch steevast kiezen om een modelletje lager te shoppen en dik in de opties te zitten (voorzover je die wilt hebben uiteraard). Ik ga niet graag op het randje van mijn leasebudget zitten om maar een groter/zwaarder model te hebben, een duurder model komt vaak pas tot zijn recht met ditto opties.
Maar dan sla jij wel weer door :)

Ik denk dat ik ergens in het midden uit zal komen; wel een beetje krachtige motor (vanaf zo'n 150PK en 350Nm) en wat opties hecht ik eigenlijk alleen waarde aan navigatie, PDC en climate control. De rest is leuk, maar absoluut geen eis voor mij. (Hoewel een high end audio installatie wel erg lekker is)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jeroen V schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:40:
[...]

Maar dan sla jij wel weer door :)
Ik word blij van deze auto, da's alles wat telt oOo .
Ik denk dat ik ergens in het midden uit zal komen; wel een beetje krachtige motor (vanaf zo'n 150PK en 350Nm) en wat opties hecht ik eigenlijk alleen waarde aan navigatie, PDC en climate control. De rest is leuk, maar absoluut geen eis voor mij. (Hoewel een high end audio installatie wel erg lekker is)
Maar daar doelde ik dus ook op. Mijn initiele offerte was voor de normale 2.0 TDI Business Elegance versie. Daar zitten de luxe opties op (AAC, Lane Assist enzo) met voldoende vermogen (150pk/320nm) voor dagelijkse (snelweg)verkeer en een prettig comfortabel geveerd onderstel. Als je die een beetje aankleed heb je een geweldige middenklasser met veel extra's voor weinig geld, maar een dergelijke config kun je ook bij VW, BMW, Mercedes of Volvo krijgen.

Ik ben daar uiteindelijk vanaf gestapt vanwege wat specifieke regels in onze leasevoorwaarden, anders had ik nu die versie besteld. Toen iemand hier in het topic noemde "maar waarom toch die 20%, als de auto goedkoper word is het effect van 25% veel minder voelbaar" ben ik gaan fun-shoppen: 'wat nou als ik die 20% eis laat vallen?'

De RS is een fun-optie geweest die realiteit werd omdat ik dacht 'fuck it, als ik dat nou toch wil, dat doe ik dat toch lekker?'. Als ik een hipster was geweest had ik er "YOLO" bij geroepen :+.

• JT

JT

VETAK y0

:D Groot gelijk!

Ecodan warmtepomp

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:49:
Ik word blij van deze auto, da's alles wat telt oOo .

[...]

De RS is een fun-optie geweest die realiteit werd omdat ik dacht 'fuck it, als ik dat nou toch wil, dat doe ik dat toch lekker?'. Als ik een hipster was geweest had ik er "YOLO" bij geroepen :+.
Yolo is in dit geval wel gepast hoor :Y

#team_UTC+1

• The Eagle

The Eagle

Idd. Nadeel van zo'n snelle bak met wat mindere bochtenkwaliteiten is dat het risico op een boom oid wel wat groter is natuurlijk. YOLO ten top :P

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.