Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.325 views

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gast1981 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:11:
...

Als shortlist kijk ik momenteel naar:
  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Style (14%)
  • Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line (14%)
  • Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi (14%)
...
Van dit rijtje zou ik voor de Skoda gaan. Wij moeten benzine, dan is het rijtje een stuk korter.
vhal schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:05:
[...]
in hoeverre is dit nu echt een eis als een auto op een parkeerterrein geplaatst wordt en de klant deze toch niet ziet?
Dat ligt eraan hoe groot de parkeerplaats is bij je klanten. Kan me er wel iets bij voorstellen, als je senior persoon in een bepaald vakgebied op bezoek verwacht en die komt aan in een Up, dan vraag je je ook af of je niet gewoon een junior aangesmeerd hebt gekregen.

[ Voor 31% gewijzigd door Z___Z op 10-07-2014 17:23 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gast1981 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:11:

Als shortlist kijk ik momenteel naar:
  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Style (14%)
  • Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line (14%)
  • Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi (14%)
Volvo V40 D4 leek mij eerst ook zeer interessant! Maar die valt toch echt te klein uit. Heb nu in m'n Megane zelfs meer ruimte. Clio Estate is een andere optie als 14% station, maar die is ook relatief klein en bevalt me zo op het oog niet zo.
Bij de 20% wagens wil ik nog kijken naar de Mazda 6 Sportbreak, Renault Megane Estate, Peugeot 508 SW, Opel Astra Sports Tourer, Ford Focus. Maar, hier niet direct een uitverkoren favoriet (Mazda wel de mooiste) en allemaal toch een tikkie duurder dan de shortlist.

Iemand wellicht interessante aanvullingen hierop? Zie ik nog een mooie klasbak over het hoofd? Zit er een echte afknapper tussen, zo ja waarom? Ik ga sowieso de 3 van de shortlist z.s.m. eens live bekijken.
Je shortlist is volgens mij de logische lijst als je een 14% diesel station wil. Als je wel naar 20% gaat is de Honda Civic misschien ook nog interessant. Bergen ruimte (nog iets meer dan de Octavia), en een heel fijne diesel. Een pluspuntje voor mij zou ook zijn dat je ze niet zoveel ziet. Dat heeft uiteraard ook te maken met die 14%, want qua catalogusprijs is hij volgens mij ongeveer even duur als een Octavia, Leon of 308. Ik denk dat de Mazda 6 en Peugeot 508 echt wat duurder zijn, dus daar moet je gaan inleveren op uitrusting. Onder de 30k wordt dan überhaupt een uitdaging denk ik.

Ik heb ook in de Clio gezeten en ik verbaasde me over hoe dat er uit zag en zat (in positieve zin). Het is geen mini-stuiterbak met herrie meer, maar ziet er redelijk volwassen uit. Ik verwacht dat dat met een Ibiza of Fabia niet anders is. Alledrie zijn ze een stuk volwassener dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden, maar de Megane, 308 e.d. zijn wel nog een stukje comfortabeler en volgens mij vooral stiller. Ik zou hem niet op voorhand afschrijven, maar wel kritisch beoordelen na een proefrit van Clio en Megane.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 10-07-2014 18:04 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

in hoeverre is dit nu echt een eis als een auto op een parkeerterrein geplaatst wordt en de klant deze toch niet ziet?
Dat is vanuit de werkgever AL-TIJD al een, mijn inzien, terechte eis geweest. Dat mes snijdt natuurlijk ook aan twee kanten want als je met een, in de ogen van de klant, té dure auto aan komt zetten dan gaan er bij die klant vaak ook allerlei vragen spelen (is die ingehuurde partij niet véél te duur doordat 't personeel in grote/dure auto's rond rijdt??).

Ik krijg bij "mijn" dealer altijd érg leuke auto's mee als m'n Scirocco daar een dagje mag logeren voor een onderhoudsbeurt en ik héb daar ook al wel eens een, overigens leuk bedoelde, opmerking over gekregen. Ik zat destijds gedetacheerd bij een overheidsorgaan en kwam toen aan met een Audi R8 welke ik als leen auto voor een dagje bij me had (zo'n goedkoop dieseltje.......Dat was dan weer jammer 8) ).
Meestal was 't een VW EOS / CC maar ik heb 't ook al eens gehad dat ik een Scirocco meer kreeg in dezelfde kleur als de mijne maar dan zónder panoramadak en een paar andere velgen. Zelfs dát viel op.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Ik werk voor een heel groot bedrijf waar 60.000 man in dienst is, wij komen over de vloer bij soms hele grote bedrijven. Het gebeurt (zeer) regelmatig dat wij samen met een klant of partner op stap zijn. Gisteren nog heb ik twee managers vanuit het buitenland naar de trein gebracht, ze waren op doorreis en deden ons kantoor aan voor een overleg. Als ik met een klant naar Ierland afreis (waar wij een executive demo center hebben) is het heel normaal die klant met bagage en al op te pikken en mee te nemen naar het vliegveld, je reist samen en zo spaar je kosten.

Kan nog wel wat voorbeelden noemen, maar er zijn dus legio situaties waarbij je met auto en al voor de klant zijn neus staat. De auto moet dus ruim genoeg zijn en inderdaad geen VW Up (niks ten nadele van die auto uiteraard, maar is voor een compleet andere doelgroep bedoeld).

De auto's moeten dus netjes zijn, maar een beetje speelsheid mag er wel in zitten. Toegegeven, de meesten rijden in een Passat, 3-serie of C-klasse, maar we hebben ook een Panamera, A6, Ford Focus, Octavia Combi en 3GT voor de deur staan. En dat zijn de leasebakken, wij hebben ook legio mensen met een eigen wagen en een vergoeding. Daar staan onder andere gechipte 535d's tussen, Porsche, 4-serie, you name it.

Ik probeer dus die fijne lijn te bewandelen tussen een auto die comfortabel (genoeg) is voor woon-werk verkeer, onbekende passagiers en uiteraard mijn gezin, niet te posh is (BMW is gaaf, maar Skoda geeft ook een prima 'vibe' af vind ik), er voor een leek netjes uitziet, maar voor de kenner en de berijder spannend en leuk is.

Overigens kreeg ik vandaag de bevestiging van de fleet manager dan mijn offerte onderweg is naar de drie leasemaatschappijen voor een bod, dus er zit schot in :).

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2014 19:25 ]

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:07
Vanaf september een nieuwe baan.. met leaseauto! Lees dit topic dan ook met veel interesse mee. Ik krijg een leasebudget van 700 euro, excl. brandstof (48 maanden, 45k/j). Het eerste jaar shortlease/huur, er zijn geen poolauto's vertelden ze.

Iemand enig idee hoe de prijzen shortlease/huur zich verhouden tot 'normale' lease? Ik snap dat er veel afhankelijk is van maatschappij, merkvoorkeur, eigen risico, winterbanden, etc... maar is shortlease/huur veel duurder? Ik probeer voor mezelf een inschatting te maken, wat voor type auto ik kan verwachten, een kale Polo? Of een aangeklede Golf?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GhandiHarder schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:42:
Vanaf september een nieuwe baan.. met leaseauto! Lees dit topic dan ook met veel interesse mee. Ik krijg een leasebudget van 700 euro, excl. brandstof (48 maanden, 45k/j). Het eerste jaar shortlease/huur, er zijn geen poolauto's vertelden ze.

Iemand enig idee hoe de prijzen shortlease/huur zich verhouden tot 'normale' lease? Ik snap dat er veel afhankelijk is van maatschappij, merkvoorkeur, eigen risico, winterbanden, etc... maar is shortlease/huur veel duurder? Ik probeer voor mezelf een inschatting te maken, wat voor type auto ik kan verwachten, een kale Polo? Of een aangeklede Golf?
Puur wat er beschikbaar is, dat verschilt per maatschappij. Maar verwacht niet teveel aankleding, ik heb uit Shortlease o.a. een Kia Rio en een Ibiza ST gehad, beide vrij karig. Airco, carkit als je er om vraagt (ze willen meestal wel een Parrot in (laten) bouwen) en idem voor winterbanden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zou voor de grap eens kunnen kijken op bijv. http://directlease.nl/DLNl/home.do

De prijzen welke daar gehanteerd worden zijn vaak redelijk marktconform en dus vergelijkbaar met dát wat je straks mag gaan uitzoeken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:03:
Ik ben aan het kijken naar een andere lease-auto en ik twijfel tussen de Audi A3 Sportback en de Seat Leon.

Ik heb eerst een proefritje gemaakt in de Leon en en daarna in de A3.

Ik zit niet graag heel laag in de auto en bij de Audi had ik het idee dat ik niet anders kan dan laag zitten. In de Leon kon ik wel iets hoger zitten zonder mijn hoofd te stoten. Daarnaast leek de Seat Leon ruimer van binnen. Ik ben 1m93 en ik kan 'laag bij de grond' geen goede zithouding vinden.

Op papier lijken beide auto's even 'laag'. Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?
Had je in de A3 wel de sportstoelen? Die hebben neigverstelling en een zitvlak dat je kunt verlengen. Ben net zo lang en heb de stoel in de allerlaagste stand staan en de neigverstelling maximaal, daardoor zit ik erg goed en hebben mijn lange benen ondanks de lage zit toch ruimte en steun :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

With :^^

Ik heb in m'n huidige auto extreem goede sportstoelen staan en dacht dat de "sportstoelen" uit een Highline versie van de Golf daar wel mee te vergelijken zouden zijn. Laatst even aan het "proef zitten" geweest en dat viel best een partij tegen.... Daarna ook nog even de sport/comfort stoelen welke als optie aangeboden worden geprobeerd maar ook die leken in een stilstaande auto al te weinig zijdelingse steun te bieden ten opzichte van dát wat ik gewend ben.

Pas toen ik in de GTi/R versie stapte had ik het idee: JA, dit is gewoon m'n huidige stoel in een andere "koets" (dus da's een dealer optie geworden :P ).

edit:

En volgens m'n mailbox weet VW morgen dat ze 't nieuwe speelgoed in elkaar mogen gaan schroeven, dus 't wachten kan weer beginnen.
:*)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 10-07-2014 20:19 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De ene sportstoel is de andere niet. Die van de Skoda zijn vrij aardig, die van BMW een stuk beter, die van Seat (voor mij dan toch) een stuk minder (vooral vanwege de korte zitting).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:25:
De ene sportstoel is de andere niet. Die van de Skoda zijn vrij aardig, die van BMW een stuk beter, die van Seat (voor mij dan toch) een stuk minder (vooral vanwege de korte zitting).
Dat dus, maar ook per uitvoering/merk zit er een groot verschil in. Daarbij vind ik een goede stoel in auto érg belangrijk. Ik zit er (helaas) vaak een uurtje of 3 per dag in/op .... En dan zit ik liever ín een goede stoel dan óp een..... "stapel kussens"

• Z___Z
  • Niet online
A3 limousine was voor mij het dak te laag. Stoel op de laagste stand zat ik nog met m'n haren tegen het dak aan. Ben maar 1.80m maar korte benen lang lichaam.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:15:

Maar in het geval van HTT-Thalan, hij wil evenveel geld uitgeven voor IMHO minder auto. De Octavia van 40k kost hem per maand net zoveel als een BMW/Mercedes van 50k. Vandaar dat ik en een aantal anderen het een vreemde keuze vinden.
Ik was je nog vergeten deze review te linken, welke in mijn ogen een heel goed beeld geeft van waar deze auto voor staat. De voors en tegens worden uitgelicht en wat de auto zo bijzonder maakt.

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/skoda/octavia-vrs-2013/

Als Top Gear naast de 'hot hatches' ook een 'hot estates' sectie had, zou deze erg hoog scoren denk ik!

Verwijderd

Abbadon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:09:
[...]

Had je in de A3 wel de sportstoelen? Die hebben neigverstelling en een zitvlak dat je kunt verlengen. Ben net zo lang en heb de stoel in de allerlaagste stand staan en de neigverstelling maximaal, daardoor zit ik erg goed en hebben mijn lange benen ondanks de lage zit toch ruimte en steun :)
Nee ik zit in een A3 die niet eens een lendesteun had. Ik vond de stoelen nogal simpel (in de Leon zaten ook echt betere stoelen).

Ik heb later wel nog even in een Audi A3 g-tron gezeten met sportstoelen en dat was inderdaad beter (met een verlengd zitvlak). Toch zijn stoelen alleen niet heilig. Ik moet ook mijn benen goed kwijt kunnen en goed kunnen zitten. Ik ga denk nog maar eens een proefritje met de A3 (met sportstoelen) maken.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb met sportstoelen vaak het probleem dat ze vrij smal zijn vanwege opstaande wangen en lendesteunen. Mijn huidige Laguna (2006, geen lease) heeft redelijk brede half leer/half stof stoelen, die voor mij lekker wat stevigheid geven maar voor de meeste mensen waarschijnlijk wat breed zijn. De Mégane GT-line waar ik in gezeten heb had stoelen waar ik praktisch klem in zat. Ik zit ook ruim 2 uur per dag in de auto, dus mocht ik gaan shoppen voor een leasewagen dan zal ik eerder naar wat bredere stoelen kijken dan hele sportieve. Zijdelingse steun vind ik leuk, maar klem zitten niet :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Shunt

Boe

gwystyl schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:41:
Ik heb met sportstoelen vaak het probleem dat ze vrij smal zijn vanwege opstaande wangen en lendesteunen. Mijn huidige Laguna (2006, geen lease) heeft redelijk brede half leer/half stof stoelen, die voor mij lekker wat stevigheid geven maar voor de meeste mensen waarschijnlijk wat breed zijn. De Mégane GT-line waar ik in gezeten heb had stoelen waar ik praktisch klem in zat. Ik zit ook ruim 2 uur per dag in de auto, dus mocht ik gaan shoppen voor een leasewagen dan zal ik eerder naar wat bredere stoelen kijken dan hele sportieve. Zijdelingse steun vind ik leuk, maar klem zitten niet :(
Even een tip rij eens de renault megane bose. Die GT stoelen zitten nu eenmaal niet lekker als je laten we het zeggen van bredere stoelen houd ;) ik heb daar zelf ook last van gehad ieder model dat ik kon proef rijden was een GT.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001

Wok

Dakloos...

^^ Ieuw! :N

Die 'standaard' stoelen van de Mégane waren voor mij reden om de Mégane van mijn shortlist te schoppen... Echt totaal k*t, die stoelen. Gelukkig - voor mij - was er de optie van de GT-line, zodat ik nu wel een Mégane rijd met voortreffelijke (sport)stoelen :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup. Zelfs de dealer waar ik mijn Megane voorloper (met standaard stoelen) van had wist te vertellen dat er een probleem met de standaard stoelen was en ze voor heel veel mnsen niet lekker zaten. En ja, ik heb ook een dikke reet en brede schouders ;€

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RvL

RvL

Persoonlijk zaten de normale stoelen van de Mégane voor mij wel erg prettig, maar ik moet daar wel absoluut bij zeggen dat de stoelen van de GT-Line nog vele malen beter zitten. Je hebt veel meer zijdelingse steun.

De stoelen zijn wel wat aan de smalle kant, dus ik kan me zomaar voorstellen dat de wat grotere mensen onder ons dat niet prettig vinden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De sportstoelen die in de Leon geleverd worden zitten trouwens zéér fijn. Ik heb Alcantara + Leder... prima combi.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12-2025

Gast1981

room with a moose!

(jarig!)
RvL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:31:
Persoonlijk zaten de normale stoelen van de Mégane voor mij wel erg prettig, maar ik moet daar wel absoluut bij zeggen dat de stoelen van de GT-Line nog vele malen beter zitten. Je hebt veel meer zijdelingse steun.

De stoelen zijn wel wat aan de smalle kant, dus ik kan me zomaar voorstellen dat de wat grotere mensen onder ons dat niet prettig vinden.
Zelfde ervaring hier v.w.b. de normale Megane stoelen. Ik vond en vind ze eigenlijk prima zitten. Goeie steun aan de zijkant en met de lendesteun full on kan ik er prima een paar uur achter elkaar in rijden. GT stoelen nooit getest. Destijds ook andere proefritten gemaakt, maar Megane zat beter dan de c'eed en golf. Voor mij dan ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het is ook allemaal appel met peren vergelijken.

Bijna elk model heeft verschillende type stoelen. Dus vergelijk niet het top model stoel uit een megane met de stoel uit een basis golf etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-12-2025

Gast1981

room with a moose!

(jarig!)
True enough ;)
Wel goed om dat tijdens de proefritten en in de showroom ook in gedachten te houden btw.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

vhal

ಠ_ಠ

Ik rij ook een Megane (non-lease) met standaard stoelen en ik mis de GT-line stoelen niet. Geef mij maar een brede zetel ipv zo'n opgesloten gevoel. Zijdelingse steun is misschien beter van de GT-line stoelen maar het standaard onderstel van een non-GT Megane leent zich niet bepaald voor het bochtenwerk. :+

Mijn zwager heeft een Megane RS met Recaro's maar daar moet je echt over zo'n harde zijkant heen wat niet prettig is.

Het enige wat beter kan is de diepte van de zitting maar dit is een algemeen probleem voor alle mensen die vrij lange benen hebben.

Strava

• JT
  • Registratie: November 2000

JT

VETAK y0

Recaro's ftw :9 Heb een hekel aan 2 planken op een frame :/ Gelukkig zijn de stoelen in een Fiesta Titanium een stukje beter dan de gewone Fiesta stoelen. Maar het zijn nog geen sportstoelen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
Gewoon een gipsafdruk maken van je kont en een carbonvezel kuipje vormen. Enkele kleine kussentjes erin en je zit als een prins.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:20:
Ik zat destijds gedetacheerd bij een overheidsorgaan en kwam toen aan met een Audi R8 welke ik als leen auto voor een dagje bij me had (zo'n goedkoop dieseltje.......Dat was dan weer jammer 8) ).
Wacht, jij krijgt van de dealer een R8 V12 TDI mee als vervangend vervoer? :o
Ja, dan snap ik wel dat je opmerkingen krijgt van de klant :P

HTT: Feli met je keuze en het akkoord van de fleetmanager. Ga je veel plezier aan hebben :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:15

Wokschotel

Op 6 wielen

Hier ook een megane estate rijder, crisis eco 2 dci versie. Ik (1.95) heb totaal geen probleem met de standaardstoelen, ik zit er prima in. Beste stoelen die ik overigens ooit heb gehad zaten in mijn VW Golf V gti en in mijn Citroën C5.

De islam kan uw vrijheid schaden

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Daar zit toch een heel groot verschil in, Duitse of Franse stoelen. Ben jij misschien gewoon een sportief persoon met een redelijk gezonde rug? Als ik in een 308 of C5 ga zitten krijg ik na een uur echt pijn in mijn reet en/of onderrug, ik heb harde stevige stoelen nodig (maar ik heb een slechte rug).

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:28:
Daar zit toch een heel groot verschil in, Duitse of Franse stoelen. Ben jij misschien gewoon een sportief persoon met een redelijk gezonde rug? Als ik in een 308 of C5 ga zitten krijg ik na een uur echt pijn in mijn reet en/of onderrug, ik heb harde stevige stoelen nodig (maar ik heb een slechte rug).
Meh, verschilt ook per model/uitrusting - onze DS4 heeft harde sportieve stoelen met forse zijsteunen. Altijd lastig om een auto te proefrijden in een ander uitrusting niveau dan je wilt bestellen, kan fors verschil in zitten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb geen slechte rug. En ik vind de franse stoelen van een 308 best lekker zitten......voor een uur.
Daarna merk ik dat ik toch echt een voorkeur hebt voor duitse stoelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tijdje een C4 als voorloper gehad (4 weken ofzo?), ik heb snel last van mijn rug en wat was dat een kutbak om in te zitten. Pff. Polo (2012) zat wel goed ondanks standaard stoelen. Lexus CT200h zit ook goed. BMW E46 met sportstoelen zit ook goed.

Ik zou dus eerder Duitse stoelen kiezen denk ik, of het was gewoon dat die C4 wel heel slecht was :p

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Z___Z
  • Niet online
Toch raar, Frankrijk is een groot land, waar je dus lange reistijden kan verwachten. Misschien hebben Fransen hier minder last van?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:15

Wokschotel

Op 6 wielen

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:28:
De sportstoelen in de golf gti pasten perfect bij het karakter van de auto. De vooroordelen die mensen hebben over Franse stoelen klopten in ieder geval niet bij de stoelen in de C5. Die waren tamelijk stevig en niet te vergelijken met fauteuils uit bijvoorbeeld de xantia of het vorige model C5.

Die C5 was gewoon een heerlijke bak om in te rijden. Het zal wel aan mij liggen, maar al die figuren die zweren bij 'Duitse' wegligging en het liefst zo plat mogelijke banden kiezen, heb ik nooit zo begrepen. Lekker zinvol dat je 1km/h sneller door een bocht kan, terwijl de vullingen uit je kiezen stuiteren als je rond rijdt.

De islam kan uw vrijheid schaden

• DarkSide

DarkSide

Fransen zijn stug en trots op hun eigen producten. Zullen nooit zeggen dat ze ergens last van hebben.
Die oude mannetjes lopen niet voor niets allemaal voorovergebogen met een stokbrood.
Komt door de franse autostoelen :-0

Is deels ook gewenning denk ik.
En persoonlijke voorkeur. Misschien als ik 6 maanden in een franse auto rij. Ik er aangewend ben.
Maar voorlopig ben ik altijd blij dat ik na een proefrit in mijn eigen stoel zit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007

Wootlock

Evilution

Ik heb het precies andersom, Duitse stoelen (Opel) vind ik erg hard en toen ik een voorloop Opel had had ik na een half uur al last van me rug.
Nu ik een Peugeot 208 heb vind ik het comfort vele malen beter (heb ook een DS3 gereden, heerlijke stoelen)

"Don't let your dreams be memes"

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nja, zithouding is natuurlijk ook erg persoonlijk. Ik houd ervan om stevig en laag in mijn stoel te zitten. Het liefst naar achteren gekanteld zodat mijn billen lager zitten dan mijn knieën. Tot de hoek van mijn knieën moet nog stoel zitten. Bij de BMW sportstoelen kon ik dus de stoel verlengen tot aan de knieën. Erg fijn.

Verder allemaal persoonlijk, erg afhankelijk van lichaamsbouw, voorkeur en rijstijl :)

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wokschotel schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:54:
[...]
De sportstoelen in de golf gti pasten perfect bij het karakter van de auto. De vooroordelen die mensen hebben over Franse stoelen klopten in ieder geval niet bij de stoelen in de C5. Die waren tamelijk stevig en niet te vergelijken met fauteuils uit bijvoorbeeld de xantia of het vorige model C5.

Die C5 was gewoon een heerlijke bak om in te rijden. Het zal wel aan mij liggen, maar al die figuren die zweren bij 'Duitse' wegligging en het liefst zo plat mogelijke banden kiezen, heb ik nooit zo begrepen. Lekker zinvol dat je 1km/h sneller door een bocht kan, terwijl de vullingen uit je kiezen stuiteren als je rond rijdt.
Hehe :P. Het liefst heb je beide (en in veel gevallen betekent dat helaas een compromis op beide, plus indien beschikbaar een instelbaar onderstel). Als je mensen vervoert of een rustige rit voor de boeg hebt wil je inderdaad cruisen in comfort, iets wat mijn BMW nu niet echt kan bieden tenzij het een gloednieuwe snelweg is (en vooral geen vlaamse snelweg). Dan is de ride smooth en rustig. Je kunt hem inderdaad flink de bocht om hoeken maar vluchtheuvels, inritten en oneffenheden in de weg worden keihard doorgegeven, al zou ik het niet tandenklapperend noemen, ik heb "slechts" 17" velgen en dus redelijk normale banden (maar wel weer runflat).

De nieuwe 3 schijnt veel comfortabeler te zijn dan de E90.

Mercedes en Citroen onderstellen kunnen inderdaad heel veel gladstrijken en voor een smooth ride zorgen ook als het wegdek slecht is, maar de stoelen zijn vaak gewoon echt te zacht, m.a.w. te weinig steun daar waar het nodig is bij mensen die van nature te weinig steun in hun eigen rug hebben.

Als je wel een goede rug hebt is het net alsof je met een magere kont op een houten stoel gaat zitten, je voelt elke oneffenheid, terwijl iemand met een dikke(re) reet misschien minder snel een 'houten kont' krijgt :P.

• t_captain
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:02:
[...]

Hehe :P. Het liefst heb je beide (en in veel gevallen betekent dat helaas een compromis op beide, plus indien beschikbaar een instelbaar onderstel). Als je mensen vervoert of een rustige rit voor de boeg hebt wil je inderdaad cruisen in comfort, iets wat mijn BMW nu niet echt kan bieden tenzij het een gloednieuwe snelweg is (en vooral geen vlaamse snelweg). Dan is de ride smooth en rustig. Je kunt hem inderdaad flink de bocht om hoeken maar vluchtheuvels, inritten en oneffenheden in de weg worden keihard doorgegeven, al zou ik het niet tandenklapperend noemen, ik heb "slechts" 17" velgen en dus redelijk normale banden (maar wel weer runflat).

De nieuwe 3 schijnt veel comfortabeler te zijn dan de E90.
Heb je een M-onderstel? Ik vind namelijk de standaard 3-serie BMW's (E46 coupe, E90) en de nieuwe 1-serie (F20) juist een goed compromis bieden tussen stevig en niet oncomfortabel.

In het verleden heb ik ook een 1-serie E87 en een Mazda RX-8 gereden en die hadden een vergelijkbare handling maar beduidend minder comfort.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005

Hoogie2004

Whohooooo

Falcon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:31:
De sportstoelen die in de Leon geleverd worden zitten trouwens zéér fijn. Ik heb Alcantara + Leder... prima combi.
Eens, die stoelen zitten heerlijk :) Heb ook de leder / alcantara

My iRacing profile | Strava

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb inderdaad wat meer "natuurlijke demping" in mijn achterste dan veel anderen, maar ik zag gisteren bijvoorbeeld een verlaagde Golf III voor mij over een klinkerweg rammelen op en manier die volgens mij voor niemand prettig is. De bestuurder hing uiteraard op half één met zijn linker hand, rechter strak op de versnellingspook en hoofd midden voor de voorruit. En dan stapvoets vanaf links op de weg naar rechts over een drempel waar ik rustig met 40 overheen cruise zonder dat ik het dak raak. Daarna volgas, waarbij ik hem letterlijk op en neer zag rammelen. Ik gok dat hij niet zoveel gaf om comfort O-).

Mijn vorige auto's waren een Xantia (met de al genoemde fauteuils) en een Fiat Stilo (met voor een Italiaan onverwacht brede maar toch stevige stoelen). Voor mij is comfort een stuk belangrijker dan strakke wegligging omdat ik veel snelweg rijd, maar een beetje ondersteuning van de stoel vind ik wel fijn.

Toen ik een paar jaar terug wilde proefrijden in de Seat Ibiza Ecomotive was die nog niet beschikbaar, dus kreeg ik een 1.4 Sport benzine mee. Ik had er toen nog niet bij stilgestaan dat stoelen en verschillende opties heel verschillend kunnen zijn in eco-uitvoeringen of sowieso tussen verschillende motoren en uitrustingsniveaus. Ik verwacht echter dat niet elke dealer (in de buurt) precies de uitvoering heeft staan die jij wil hebben. Hoe wordt dat normaal opgelost? Op de web configurator een samenstelling maken en dan in een heel andere uitvoering rijden kan een heel verkeerd beeld opleveren over de auto. Ik neem aan dat de dealer daar ook niet op zit te wachten. Dat kan toch uitmaken bij de beslissing over of het die auto gaat worden of niet.

• JT

JT

VETAK y0

Met alle respect maar ik moet nog de eerste niet-pure sportwagen (lees: gericht op sportief rijden en niet teveel compromissen) die wel sportief heet tegenkomen die een hard onderstel heeft hoor :+

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 11-07-2014 11:41 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vind je bijvoorbeeld een Megane RS met cup-onderstel dan niet hard genoeg? Voor de openbare weg lijkt me dat al redelijk ver voorbij comfortabel. Ik verwacht dat die niet heel veel geleast wordt, maar het kan natuurlijk wel.

• JT

JT

VETAK y0

Megane RS Cup heb ik nooit in gezeten maar die vind ik net tussen mijn 2 definities hangen qua concept :P Ik doel meer op BMW's, Mercedessen, Mazda 6, Ford Mondeo, dat soort spul.

Ecodan warmtepomp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb zojuist de auto weggebracht van een collega (320dA, F31) waar men de complete middenconsole uit heeft gestolen. En dan heb je ook echt niks meer: Behalve navi en geluid ben je ook je parkeersensoren kwijt, je airco, je hijackbeveiliging, álles. Echt een heel triest gezicht, dankzij trieste mensen die niet van andermans spullen kunnen blijven.

Maar na het wegbrengen kreeg ik een nieuwe MB B-Klasse mee als leenauto voor hem, waar toevallig het zelfde Garmin systeem in zit dat je nu krijgt bij de nieuwe C-klasse Lease Edition die men mij wilde verkopen.

Wat een baggersysteem! Héél erg onduidelijk en niet mooi om naar te kijken. Past ook totaal niet bij het (toch al niet mooie) interieur van de auto, doet heel erg goedkoop aan (dikke pixels, simpel design van de GUI).

• The Eagle

The Eagle

Wootlock schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:56:
Ik heb het precies andersom, Duitse stoelen (Opel) vind ik erg hard en toen ik een voorloop Opel had had ik na een half uur al last van me rug.
Nu ik een Peugeot 208 heb vind ik het comfort vele malen beter (heb ook een DS3 gereden, heerlijke stoelen)
Dan noiem je ook het enige merk waarvan de stoelen echt keihard zijn.
Opel stoelen zijn echt een drama, zeker in de Astra en lagere modellen. Andere duitse merken stoelen zijn idd prima, hoewel je bij BMW de standaardstoel geloof ik ook niet moet hebben tenzij je graag hard zit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tylen

Tylen

Afgelopen maandag moest ik even een dagje in een Astra rijden. Na precies 5 minuten kreeg ik al dikke pijn in mijn rug. Dat een drama.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ligt dat dan aan de persoon of aan de stoel? Het blijft tenslotte n=1. Kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Opel denk van 'Goh, laten wij nu eens even een lekkere rotstoel maken!"

De stoel in de Corsa-D vond ik overigens redelijk tot ok voor zijn klasse.

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 11-07-2014 16:00 ]

Strava

• Tylen

Tylen

Zal vast ook aan mijn rug liggen. Maar andere auto heb ik daar geen last van. De astra wel. (Was wel instapper astra).

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De marketing van Opel werkt blijkbaar. Zo hard mogelijk roepen dat het "Duitse kwaliteit" is dat mensen het gaan geloven. Opel doet ver onder voor Audi, Merc en BMW (tegenwoordig doet Volkswagen ook lekker mee). Dan bedoel niet de betrouwbaarheid, maar over de algemene beleving en afwerking van details.

Het interieur van Mercedes is echt een afknapper imo. Wie wil er nou een vastgelijmde Tomtom op zijn dashboard? BMW vind ik al jaren ontzettend sterk in het wegwerken van het navigatiescherm in je dashboard.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Audi (A3, A6, A7 en A8) heeft naar mijn mening de mooiste manier van het integreren van de navigatie in het dashboard. Hopelijk wordt het minimalistische interieur van de A3 in de volgende A4 en A5 doorgevoerd.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Tylen

Tylen

Daar kan je wel op rekenen.

• JT

JT

VETAK y0

Deveon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:36:
De marketing van Opel werkt blijkbaar. Zo hard mogelijk roepen dat het "Duitse kwaliteit" is dat mensen het gaan geloven.
Terwijl ze het nog in het Engels roepen ook :+

Maar zonder uitspraak te willen doen over of het goede producten zijn *, alle merken die noemt behalve VW zijn premium merken met premium prijskaartjes. en VW is ook zo een beetje de duurste onder de niet-premium merken.

* Ik heb eens gekeken voor een Corsa D op LPG uit Dld, goed geprijsd, vaak leuk aangekleed, goedkoop rijden. Tot ik vond wat er met die dingen allemaal normale problemen zijn :X Maar weer snel naar Japanners gaan kijken :X

Ecodan warmtepomp

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zware Unit schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:43:
Audi (A3, A6, A7 en A8) heeft naar mijn mening de mooiste manier van het integreren van de navigatie in het dashboard. Hopelijk wordt het minimalistische interieur van de A3 in de volgende A4 en A5 doorgevoerd.
Audi gaat de navigatie achter het klokkenspel plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://media.t3.com/img/resized/au/xl_Audi-TT-Cockpit-1-624.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Lijkt erop dat dit een TT one-off is en persoonlijk hoop ik er niet op dat dit wordt overgenomen door de andere modellen. Display ipv klokken vind ik prima, maar display in het midden is echt wel wenselijk.

Wordt wel leuk op het moment dat Audi ook een KITT (80's) thema uitbrengt voor het display 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Zware Unit op 11-07-2014 18:54 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:13:
[...]

Wacht, jij krijgt van de dealer een R8 V12 TDI mee als vervangend vervoer? :o
Ja, dan snap ik wel dat je opmerkingen krijgt van de klant :P

HTT: Feli met je keuze en het akkoord van de fleetmanager. Ga je veel plezier aan hebben :)
Yups. Stond ook wel even raar te kijken toen ik het ding mee kreeg. Kwam bij de dealer aan en die bak stond achter op het parkeerdek waar je ook binnen moet voor de werkplaats en ik zette mijn auto er maar langs. Binnen zei ik voor de gein tegen de dame welke m'n auto voor een beurt aannam: "Ik zie dat m'n leenauto voor vandaag al klaar staat..... ". Na flink wat ge-ouwehoer/gegein kreeg ik 't ding nog mee ook :P

Hoefde die dag maar een 25 Km verderop te zijn, dat scheelde ook wel. Erg comfortabel/luxe is zo'n ding overigens niet... Zat zéls maar één stoel in _O-

Maar HELL wat een belevenis, ook al moet je jezelf absoluut niet in de kijker gaan rijden met zo'n speeltje waar niet eens kenteken op zit en zelfs met groene platen de weg niet eens op mag.

• DarkSide

DarkSide

Tylen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:10:
Zal vast ook aan mijn rug liggen. Maar andere auto heb ik daar geen last van. De astra wel. (Was wel instapper astra).
De normale stoelen heb ik ook last van. Maar de oude sport stoelen waren echt goed.
En de AGR stoelen die opel nu levert zijn een van de betere (vind ik) die er zijn.
Deze bieden goede steun en zijn echt veelvuldig instelbaar.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
(jarig!)
Zware Unit schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:48:
Lijkt erop dat dit een TT one-off is en persoonlijk hoop ik er niet op dat dit wordt overgenomen door de andere modellen. Display ipv klokken vind ik prima, maar display in het midden is echt wel wenselijk.
Lijkt me niet... door je stuur heen naar je navigatiescherm moeten loeren...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als het nét zoals in de nieuwe VW Passat is dan heb je die info zowel tussen je tellers als ook nog op de middenconsole / het centrale scherm beschikbaar (is overigens wel een optie, standaard heb je gewoon "normale" tellers en een info display net zoals VW dat al sinds een aantal jaren heeft).

• Z___Z
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:39:
Ik heb zojuist de auto weggebracht van een collega (320dA, F31) waar men de complete middenconsole uit heeft gestolen. En dan heb je ook echt niks meer: Behalve navi en geluid ben je ook je parkeersensoren kwijt, je airco, je hijackbeveiliging, álles. Echt een heel triest gezicht, dankzij trieste mensen die niet van andermans spullen kunnen blijven.

Maar na het wegbrengen kreeg ik een nieuwe MB B-Klasse mee als leenauto voor hem, waar toevallig het zelfde Garmin systeem in zit dat je nu krijgt bij de nieuwe C-klasse Lease Edition die men mij wilde verkopen.

Wat een baggersysteem! Héél erg onduidelijk en niet mooi om naar te kijken. Past ook totaal niet bij het (toch al niet mooie) interieur van de auto, doet heel erg goedkoop aan (dikke pixels, simpel design van de GUI).
Volgens mij heeft de b klasse nog het oude Becker systeem. In de c klasse zit het nieuwe Garmin systeem. Heten bride map pilot. Heb nog geen review gezien van het nieuwe systeem. Mee eens dat de À/B/CLA/gla dashboard er goedkoop uit ziet. Het kleine scherm in de c klasse is trouwens net zo groot als het command scherm uit de À klasse. Had in de proefrit van de c klasse ook command aan boord. Dat is heel mooi, maar die 1500 euro extra imho niet waard.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:05:
[...]

Volgens mij heeft de b klasse nog het oude Becker systeem. In de c klasse zit het nieuwe Garmin systeem. Heten bride map pilot. Heb nog geen review gezien van het nieuwe systeem. Mee eens dat de À/B/CLA/gla dashboard er goedkoop uit ziet. Het kleine scherm in de c klasse is trouwens net zo groot als het command scherm uit de À klasse. Had in de proefrit van de c klasse ook command aan boord. Dat is heel mooi, maar die 1500 euro extra imho niet waard.
Het was een gloednieuwe B-Klasse met het zelfde interieur als de C (die space-age vents b.v.) en de navi zag er ook precies uit zoals de foto's die de verkoper me in de brochure liet zien. Het was in ieder geval totaal niet handig!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hyp Hyper schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Lijkt me niet... door je stuur heen naar je navigatiescherm moeten loeren...
Het is inderdaad de TT, en ik gok dat dit standaard wordt. Scheelt opzij kijken, hé.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoworldcar.com/wp-content/uploads/2014/01/Audi-TT-digital-instruments.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tylen

Tylen

Volgens mijn was dat een concept. Maar ik zou het zo nemen. Wat ongelofelijk gaaf :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zou er helemaal krankjorum van worden van dit drukke display. Doe mij maar gewoon in het midden.

Strava

• Tylen

Tylen

Hoe drukker hoe beter :) Love it. Smaken verschillen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:46:
Hoe drukker hoe beter :) Love it. Smaken verschillen ;)
Smaken verschillen gelukkig, inderdaad. Ik reed laats met een collega mee in z'n Ford Focus en hij probeerde me helemaal enthousiast te maken voor alle functies die 'ie per functie ook nog eens met een apart knopje kon bedienen, tot aan de kleur van de binnenverlichting aan toe.

Nou ben ik bést wel een grote fan van "Ambilight" bij een TV maar om m'n auto daar nou mee uit te gaan (laten) rusten 8)7

Ik ben persoonlijk meer fan van het iDrive systeem wat BMW heeft én de manier waarop VW het nú nog doet qua bediening. Zoals SAAB het deed met het "Black Panel" vind ik persoonlijk nóg beter, daarmee zag je niet ter zaken doende info/knoppen gewoon niet als het niet nodig was gedurende een nachtrit.

Qua rijden was die Focus overigens écht een hele fijne/goede auto.

• Tylen

Tylen

De nieuwe high end navi van vw/skoda heeft dat nu ook. als je met je hand naar het scherm gaat komen de functies in beeld.

Nee geef maar maar een dashboard vol knoppen. Heerlijk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:16:
De nieuwe high end navi van vw/skoda heeft dat nu ook. als je met je hand naar het scherm gaat komen de functies in beeld.

Nee geef maar maar een dashboard vol knoppen. Heerlijk.
Je Sais: Ik ben inmiddels al een aantal radiozender logo's aan't verzamelen om m'n Discover Pro navi te kunnen voorzien van wat info. Die "proximity" sensor van dat systeem werkt overigens wel goed ;)

• Z___Z
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:22:
[...]

Het was een gloednieuwe B-Klasse met het zelfde interieur als de C (die space-age vents b.v.) en de navi zag er ook precies uit zoals de foto's die de verkoper me in de brochure liet zien. Het was in ieder geval totaal niet handig!
Ja het design lijkt wel op elkaar, maar in de b klasse zit toch een andere navi dan in de c klasse, tenzij alleen de naam veranderd is. Scherm is sowieso anders. Weer niet of de resolutie ook veranderd is.
Ben zelf ook meer van de fysieke knoppen. Die kan je tijdens het rijden tenminste fatsoenlijk bedienen. Ipv die touchscreens.
Ook de implementatie van Audi, als je er niet dagelijks in rijd kan je hem niet bedienen, aangezien de knoppen naast de mmi controller zitten, waar je tijdens het rijden niet naar kan kijken want is wel heel ver weg van de voorruit.

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:24:
[...]

Je Sais: Ik ben inmiddels al een aantal radiozender logo's aan't verzamelen om m'n Discover Pro navi te kunnen voorzien van wat info. Die "proximity" sensor van dat systeem werkt overigens wel goed ;)
Hahaha had ik ook gedaan :) (had een skoda als voorloper)

• t_captain
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:08:
[...]

Audi gaat de navigatie achter het klokkenspel plaatsen.

[afbeelding]
Geen navigatie zichtbaar als je een boch aan het sturen bent, niet handig in de stad. Dit scherm moet op in het stuur monteren en niet erachter. Verder vind ik de toerenteller nogal klein en te ver naar links. Maar dat kun je waarschijnlijk anders indelen omdat het gewoon een enkel kleurenscherm is.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik ga er vanuit dat het systeem gelijk is aan Columbus in de Octavia. Ik heb vrijwel alle NL zenderlogos van m'n dealer gekregen. Zal ze maandag wel uploaden, staan op m'n laptop en die staat op kantoor.

• Z___Z
  • Niet online
Beste is denk ik navigatie in de HUD of nog beter, route geprojecteerd op de weg als augmentated reality

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Tylen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:26:
Volgens mijn was dat een concept. Maar ik zou het zo nemen. Wat ongelofelijk gaaf :)
Nog in concept misschien bij Audi, maar Citroen heeft het al :)

Had afgelopen vakantie een huur C4 picasso en ook daar is de klokkenwinkel volledig digitaal en gecombineerd met de navi. Toegegeven, niet zo mooi als bij de TT, maar deze rijdt dus al even.

Maar ja, is er niet in 14% en is ook geen Duits premium, dus die was ons leasers volledig ontgaan :+

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i.wheelsage.org/pictures/c/citroen/c4_picasso/citroen_c4_picasso_19.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verbal Kint op 11-07-2014 23:41 ]

Great minds think alike!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

^^ selfie street, haha :7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rue de la selve.....

Maar ik hoorde afgelopen week op de radio toch wel iets grappigs..... Citroen C4 Cactus. Best een leuke auto (standaard 14%) :o

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-07-2014 00:06 ]

• Tylen

Tylen

Maar bij die C4 zit het in het midden van het dashboard en niet echter het stuur.

• t_captain
Ik vind dat displays de vormgever teveel beperkingen opleggen vanwege de verplichte rechthoekige vorm. Dat werkt goed als het product om het display heen is vormgegeven (iPhone), maar minder als je het display moet inpassen in een bestaande vorm (horloge -> smartwatch, maar ook dit voorbeeld van de C4). De auto is een beetje amorf, een display met afgeronde en asymmetriache vormen zou het leuker doen.

A propos Cactus: de eerste productieauto met reactive armour op de flank? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door t_captain op 12-07-2014 08:23 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Ah well, er is genoeg af te dingen op Franse auto's. Ben ook geen diehard Fransoos fan, maar heb wel wat tegen de eenheidsworst op de weg. M'n vrouw heeft een keer de C4 van het vorige model gekozen en dat was een bijzonder prettige auto. Stoelen in dat model wel wat zacht, maar bijzonder praktisch en de enige auto waarmee ik ooit > 100 over drempels heb gereden zonder dat je het merkt. Zou m'n koffie er gewoon bij kunnen blijven drinken. En dan in de bochten niet als een 2CV omhellen, netjes recht blijven. In onze DS4 die we nu hebben is dat iets minder, die heeft een hard onderstel en harde sportstoelen, maar ook deze gaat harder door bochten dan ik durf - en harder dan de Mondeo die ook op de oprit staat.

Punt is alleen dat op de één of andere manier zit er bij veel mensen ergens diep in het hoofd gebakken dat je nog beter een Skoda kan rijden dan een Franse auto - dus dat zorgt er voor dat ik nauwelijks mensen met een DS4 tegen kom (DS5 ivm bijtelling iets meer, maar die bestond 4 jaar terug nog niet dus kon ik niet kiezen) en dat is wel erg leuk. Enige is dat de halve stad weet dat wij in deze auto rijden, want in de uitvoering specifiek zoals we 'm hebben (dark chrome) ben ik hem helemaal nog nooit tegengekomen in het wild :+

Afbeeldingslocatie: http://www.citroen.be/Resources/Content/BE/CT/01_vehicules/01_particuliers/042_ds4/medias_rubriques/01_style/01_silhouette_unique/style_silhouette_01.jpg

Overigens: prive zou ik zo'n auto nooit kopen, maar lekker de zelfde eenheidsworst als dat iedereen kiest nemen en simpelweg om de restwaarde. Of ik zou 'm al zo goedkoop moeten kunnen krijgen dat die restwaarde er al af is, maar anders weet je gewoon dat je er niet vanaf komt. Autorijdend Nederland is zó saai.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56
wimmel_1 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:04:
Rue de la selve.....

Maar ik hoorde afgelopen week op de radio toch wel iets grappigs..... Citroen C4 Cactus. Best een leuke auto (standaard 14%) :o
Stond al een tijdje in de bijtellingszoeker van autoweerk :) Ik kan m geen eens overwegen omdat citroen bij ons buiten het merkenbeleid valt.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• jongetje
  • Laatst online: 16:08
Zender logo's kun je hier vinden: http://www.volkswagen.de/...brochure/senderlogos.html

• Tylen

Tylen

t_captain schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:03:
Ik vind dat displays de vormgever teveel beperkingen opleggen vanwege de verplichte rechthoekige vorm. Dat werkt goed als het product om het display heen is vormgegeven (iPhone), maar minder als je het display moet inpassen in een bestaande vorm (horloge -> smartwatch, maar ook dit voorbeeld van de C4). De auto is een beetje amorf, een display met afgeronde en asymmetriache vormen zou het leuker doen.

A propos Cactus: de eerste productieauto met reactive armour op de flank? ;)
Ja want dat display in de TT is ook vierkant :? ;)

• Reinier
  • Laatst online: 17:18

Reinier

\o/

Rue de la selve.....

Heel leuk ding! Zoek eens in dit topic, hij is al besteld door een tweaker.

Ik ben benieuwd hoe ze dat apparaat zo licht hebben weten te krijgen. Onder de 1000 kg.

[ Voor 8% gewijzigd door Reinier op 12-07-2014 10:48 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Reinier schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Heel leuk ding! Zoek eens in dit topic, hij is al besteld door een tweaker.

Ik ben benieuwd hoe ze dat apparaat zo licht hebben weten te krijgen. Onder de 1000 kg.
Plastic, kan ook niet roesten :+ en het is eigenlijk een C3/DS3. Die zijn ook al niet zwaar.

Wikipedia: PSA PF1 platform

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 12-07-2014 10:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Reinier
  • Laatst online: 17:18

Reinier

\o/

Ah ik vond hem al zo veel lichter dan een C4, maar hij staat op een ander flatform. Wel jammer dat de 14% variant nogal beperkt is qua velgen e.d., maar dat zie je ook bij de V40 enz.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Reinier schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:00:
Ah ik vond hem al zo veel lichter dan een C4, maar hij staat op een ander flatform. Wel jammer dat de 14% variant nogal beperkt is qua velgen e.d., maar dat zie je ook bij de V40 enz.
Ik weet niet hoe het zit met de ruimte binnenin maar denk dat ze daar wel wat foefjes hebben toegepast om het groter te laten lijken.

Wat voor velgen zijn er eigenlijk nu bij de 14% bijtelling leverbaar?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Boeie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:00:
.... Weer een grijze muis erbij in het NL verkeer, durf toch eens voor kleur te kiezen!
Sinds 16 mei - en voor de volgende 5 jaar- is dit mijne leasegebakje

Skoda Octavia GLBL mei 2014

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Sinds een paar weken is dit mijn werkpaard:

Peugeot 308SW

Weg met die 50 tinten grijs op de weg ;)

www.google.nl

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:27:

[afbeelding]

Weg met die 50 tinten grijs op de weg ;)
Alsof je bij mij kleur registreert wanneer ik voorbij vlam :7.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

HTT-Thalan schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:55:
[...]

Alsof je bij mij kleur registreert wanneer ik voorbij vlam :7.
Ws. een grijstint gok ik... :>

www.google.nl

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:01:
[...]

Ws. een grijstint gok ik... :>
Ja of roodverschuiving natuurlijk :+.

• The Eagle

The Eagle

Uit ervaring kan ik trouwens zeggen dat een rode auto voor de KLPD iets gemakkelijke te volgen is dan zo'n grijze muis. Been there, done that. Agenten hadden er naar eigen zeggen weinig moeite mee ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb hem compleet in het zwart besteld, op de uitlaten en velgen na (die zijn rvs/zilver), en de rode remklauwen. Ook de emblemen / typeaanduiding e.d. blijven eraf, dus het is een compleet zwarte muis met een Skoda logo.

Hopelijk gaat hij inderdaad weinig opvallen bij de VROS'jes ;).

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

BM

Moderator Spielerij
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:27:

[afbeelding]

Weg met die 50 tinten grijs op de weg
;)
Eens :)

Hier verplaats ik me sinds januari mee
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s1t3k501LmeUfF5UQf7jw1Kp/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ula4wI4wZkWszvJNh7TW9C9K/thumb.jpg
NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:37:
Overigens: prive zou ik zo'n auto nooit kopen, maar lekker de zelfde eenheidsworst als dat iedereen kiest nemen en simpelweg om de restwaarde. Of ik zou 'm al zo goedkoop moeten kunnen krijgen dat die restwaarde er al af is, maar anders weet je gewoon dat je er niet vanaf komt. Autorijdend Nederland is zó saai.
Helemaal eens met ^^. Prive zou ik nooit zo'n uitgesproken auto kopen, maar lease kun je wat aparts doen :) Tijdje terug 's ochtends op weg eens op de kleuren van de autos om me heen gelet (wat bewuster dan normaal), en het is echt enorm saai. Grijs grijs, grijs, zwart, grijs, zwart, wit, grijs, grijs, zwart. Bordeaux rood, zwart, grijs, etc :p

Nadeel is wel dat in het dorp en op kantoor in no time iedereen weet wie bij die auto hoort, maar goed, dat weet je als je zoiets opvallends uit kiest.

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 12-07-2014 13:39 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• The Eagle

The Eagle

Mja, dat was bij mijn rode Altea dus wel anders. Knalrood metallic en ook nog eens hoger dan normaal, dat wil wel.
Nu rij ik een witte A3 SB. Valt ook niet op ofzo :+
Is maar een 1.4, maar wel met dubbele pijpjes. Al een paar keer een golfje gti gehad dat wilde spelen, maar dat verlies ik toch :+

• t_captain
Wat weegt een A3? Een polo met 1.4 TSI en dubbele pijpjes komt aardig vlot vooruit (1170 kg). Dan zal een A3 ook best vlot zijn.

• InZane
  • Laatst online: 16:21
BM schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:39:
[...]

Eens :)

Hier verplaats ik me sinds januari mee
[afbeelding][afbeelding]

[...]

Helemaal eens met ^^. Prive zou ik nooit zo'n uitgesproken auto kopen, maar lease kun je wat aparts doen :) Tijdje terug 's ochtends op weg eens op de kleuren van de autos om me heen gelet (wat bewuster dan normaal), en het is echt enorm saai. Grijs grijs, grijs, zwart, grijs, zwart, wit, grijs, grijs, zwart. Bordeaux rood, zwart, grijs, etc :p

Nadeel is wel dat in het dorp en op kantoor in no time iedereen weet wie bij die auto hoort, maar goed, dat weet je als je zoiets opvallends uit kiest.
Ik kan er niks aan doen, maar ik zie bijna alleen maar oudere mensen in een Captur rijden.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44

Ethirty

Who...me?

[...]

VW duitsland heeft kant en klare logo packs voor heel Europa om te downloaden, scheelt een hoop gedoe ;)

Die R8, was dat een racer ofzo. Vziw mag een auto met groene platen toch gewoon de weg op?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rue de la selve.....

Mist alleen basale dingen zoals automatisch dimmende binnen spiegel. Vond m zelf ook tegen vallen, qua afwerking geen goede auto. Een DS3/C3 is beter afgewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 12-07-2014 20:44 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:37:
Ah well, er is genoeg af te dingen op Franse auto's. Ben ook geen diehard Fransoos fan, maar heb wel wat tegen de eenheidsworst op de weg. M'n vrouw heeft een keer de C4 van het vorige model gekozen en dat was een bijzonder prettige auto. Stoelen in dat model wel wat zacht, maar bijzonder praktisch en de enige auto waarmee ik ooit > 100 over drempels heb gereden zonder dat je het merkt. Zou m'n koffie er gewoon bij kunnen blijven drinken. En dan in de bochten niet als een 2CV omhellen, netjes recht blijven. In onze DS4 die we nu hebben is dat iets minder, die heeft een hard onderstel en harde sportstoelen, maar ook deze gaat harder door bochten dan ik durf - en harder dan de Mondeo die ook op de oprit staat.

Punt is alleen dat op de één of andere manier zit er bij veel mensen ergens diep in het hoofd gebakken dat je nog beter een Skoda kan rijden dan een Franse auto - dus dat zorgt er voor dat ik nauwelijks mensen met een DS4 tegen kom (DS5 ivm bijtelling iets meer, maar die bestond 4 jaar terug nog niet dus kon ik niet kiezen) en dat is wel erg leuk. Enige is dat de halve stad weet dat wij in deze auto rijden, want in de uitvoering specifiek zoals we 'm hebben (dark chrome) ben ik hem helemaal nog nooit tegengekomen in het wild :+

[afbeelding]

Schitterende auto idd die DS4. Maar helaas alleen energielabel D bij diesel en niet eens een 14% bijtelling variant.
Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.