Ik werk voor een heel groot bedrijf waar 60.000 man in dienst is, wij komen over de vloer bij soms hele grote bedrijven. Het gebeurt (zeer) regelmatig dat wij samen met een klant of partner op stap zijn. Gisteren nog heb ik twee managers vanuit het buitenland naar de trein gebracht, ze waren op doorreis en deden ons kantoor aan voor een overleg. Als ik met een klant naar Ierland afreis (waar wij een executive demo center hebben) is het heel normaal die klant met bagage en al op te pikken en mee te nemen naar het vliegveld, je reist samen en zo spaar je kosten.
Kan nog wel wat voorbeelden noemen, maar er zijn dus legio situaties waarbij je met auto en al voor de klant zijn neus staat. De auto moet dus ruim genoeg zijn en inderdaad geen VW Up (niks ten nadele van die auto uiteraard, maar is voor een compleet andere doelgroep bedoeld).
De auto's moeten dus netjes zijn, maar een beetje speelsheid mag er wel in zitten. Toegegeven, de meesten rijden in een Passat, 3-serie of C-klasse, maar we hebben ook een Panamera, A6, Ford Focus, Octavia Combi en 3GT voor de deur staan. En dat zijn de leasebakken, wij hebben ook legio mensen met een eigen wagen en een vergoeding. Daar staan onder andere gechipte 535d's tussen, Porsche, 4-serie, you name it.
Ik probeer dus die fijne lijn te bewandelen tussen een auto die comfortabel (genoeg) is voor woon-werk verkeer, onbekende passagiers en uiteraard mijn gezin, niet te posh is (BMW is gaaf, maar Skoda geeft ook een prima 'vibe' af vind ik), er voor een leek netjes uitziet, maar voor de kenner en de berijder spannend en leuk is.
Overigens kreeg ik vandaag de bevestiging van de fleet manager dan mijn offerte onderweg is naar de drie leasemaatschappijen voor een bod, dus er zit schot in

.
[
Voor 4% gewijzigd door
HTT-Thalan op 10-07-2014 19:25
]