Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.327 views

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ls789 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:22:
aantal maanden geleden ook gaan oriënteren op een leaseauto bij verschillende dealers.. ben 24 (zie er jonger uit... moet nog legitimatie laten zien bij de appie als ik een biertje koop haha). Ik twijfelde tussen een Lexus CT200h, Audi a3 en Volvo V40 rdesign.

Ben iemand die gesteld is op service en van mening ben dat dit een bedrijf wel of niet succesvol maakt.
Ik had bij alledrie op de website aangegeven dat ik een proefrit wilde maken. Dit was op een dinsdag om een uur of 10 in de ochtend. Nog voor de lunch (uurtje of 12) werd ik gebeld door de audi dealer bij mij in de buurt voor een afspraak. Toppie dus! Volvo was nummer 2, die belde woensdag middag (erg laat naar mijn mening...) afijn ik kon diezelfde zaterdag langskomen dus maakte niet veel uit.

Het liefst had ik die week ook een belletje willen ontvangen door de Lexus dealer, echter belde die pas maandag... ik heb ze vriendelijk bedankt en de reden gezegd waar ze nogal van schrokken. Natuurlijk erg dom om zo laat te bellen terwijl dit binnen 1 sec na aanvraag in de mailbox zit. De man vertelde wel dat Lexus Nederland ertussen zat, kan wel zo zijn maar ergens gaat er iets mis.
Niet dat het mij iets uitmaakt, maar je maakt het jezelf ook wel een beetje lastig zo als je op die manier merken gaat selecteren, zeker als het over zoiets futiels gaat over wanneer je teruggebeld wordt voor een proefrit.

Dan is je overige ervaring van hoe je daadwerkelijk bij de dealer behandeld wordt een heel stuk belangrijker, lijkt mij.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12-2025
Blik1984 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Niet dat het mij iets uitmaakt, maar je maakt het jezelf ook wel een beetje lastig zo als je op die manier merken gaat selecteren, zeker als het over zoiets futiels gaat over wanneer je teruggebeld wordt voor een proefrit.

Dan is je overige ervaring van hoe je daadwerkelijk bij de dealer behandeld wordt een heel stuk belangrijker, lijkt mij.
Proces van begin tot eind moet gewoon goed zijn.. dit was bij Lexus in mijn geval al meteen een showstopper. Ik had de auto's al uitvoerig bestudeerd voorafgaand aan een proefrit en het had mij totaal niet uitgemaakt welke ik kon gaan rijden. Vandaar dat ik het op service en inruil van mijn auto heb laten afhangen

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

ls789 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Proces van begin tot eind moet gewoon goed zijn.. dit was bij Lexus in mijn geval al meteen een showstopper. Ik had de auto's al uitvoerig bestudeerd voorafgaand aan een proefrit en het had mij totaal niet uitgemaakt welke ik kon gaan rijden. Vandaar dat ik het op service en inruil van mijn auto heb laten afhangen
Showstopper via een webformuliertje... :X Ga eerst maar eens met een verkoper in de showroom praten, dan kan je pas oordelen.

Als de uitvoering voor de proefrit je niet uitmaakt heb je je onvoldoende verdiept in de auto in kwestie. Het maakt namelijk zeeën van verschil of je in een benzine of diesel versie komt te rijden, met of zonder sport onderstel etc etc.

Ik heb nu een Octavia 1.6TDI DSG en daarmee was geen proefrit mogelijk (zelfs Pon had ze niet). Wel uiteindelijk met een 1.4TSI DSG en een 2.0TDI handbak gereden. Het resultaat zit ergens in het midden en toch is het weer een hele andere ervaring. Gelukkig had ik de betreffende motor/bak wel in een Seat Leon gereden, maar daar zat weer een heel ander onderstel onder.

Als je 5 jaar met een auto moet doen (of zelfs maar 3) vind ik de auto zélf en hoe deze rijdt veel belangrijker dan de houding van de dealer (al speelt dit uiteraard wel mee). Als het niet werkt ga ik gewoon naar de volgende dealer (heb ik eerder gedaan) of een door Leaseplan geadviseerde BOVAG garage voor mij part. Uiteindelijk heb ik toch geen invloed waar de auto ingekocht wordt en voor elke onderhoudsbeurt moet de garage toestemming vragen aan de LM. Zolang mijn "eigen" auto goed werkt en vervangend vervoer bij onderhoud klaar staat zal het me allemaal een worst zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 08-07-2014 15:26 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ls789 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Het maakt je niks uit of je in een hybride zit, of benzine-uitvoering/diesel-uitvoering? Dat vind ik op zijn minst opmerkelijk. Naast dat is het kostenplaatje ook nog eens flink anders per auto en hetzelfde geldt voor het uitvoeringsniveau.

Je weet zeker dat er vantevoren niks anders meespeelde? Had je niet vantevoren al een spellingsfoutje ontdekt in de brochure van de Ct200h? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 08-07-2014 15:48 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Potverdorie... omdat ze zo aandrongen ben ik dus bij MB geweest voor een gesprek, morgen volgt de proefrit. C-Estate is nog niet beschikbaar, maar ze hebben een sedan met dezelfde opties als de C220 Lease Edition die ik nu op offerte heb.

En ik moet bekennen dat het een heel interessant aanbod is... 46k tegen 20% (!) bijtelling. Van buiten een knappe wagen, maar dat space-age interieur ligt me he-le-maal níet. Die kolombediening van de navi inclusief een touchpad is dan wel weer een leuke... touch ;). Verder alle standaard zaken erop: Navi, PDC, Regen/licht sensoren etc.

Mijn hart neigt nog steeds naar de Skoda want "anders dan anders" maar een Mercedes is niks om je voor te schamen. Dealer-af zou daar dan nog (half) leer, trekhaak en getint glas bij komen, en dan zit hij qua leasebedrag ook wel gelijk 'vol'.

De pro's van de MB zijn nu (gek genoeg) prijs, standaard uitrusting, RWD en de kolombediening. De con's zijn het verschrikkelijke interieur en het geluidssysteem (fabrieks-standaard, geen optie tot aanpassen daarvan).

De pro's van de Skoda zijn het vermogen, aangepast geluidssysteem, extra veel ruimte, sportonderste, het enorme navi-scherm en toch ook een beetje de 'cool' factor.

Beide verkopers waren erg vriendelijk, behulpzaam, niet verstoken van inhoudelijke kennis over hetgeen ze verkopen en bereid tot meedenken. Ik gun het ze beide, maar ik mag slechts eentje leasen...

Ik denk dat ik de Skoda toch indien, en de MB achter de hand hou mocht de Skoda (weer) afgekeurd worden (het zal wel niet, maar je weet nooit).

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tja, je zit de hele tijd tegen het interieur aan te kijken, dus als je dat echt tegenstaat zou ik dat toch mee laten wegen. Zo valt bij mij bijvoorbeeld een Citroën C4 Picasso per definitie af vanwege de klokkenpartij midden in de auto in plaats van voor de bestuurder. Kan best aan te wennen zijn, maar dat wil ik gewoon niet. Punt.

Ik ben wel benieuwd wat je niet bevalt aan het interieur? Ziet er zo op het eerste gezicht wel wat glad uit, maar wel overzichtelijk.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1mycxabf1v8.jpg

Het is natuurlijk wat anders dan die van de Skoda, maar beide zien er wat mij betreft redelijk neutraal uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.keycar.nl/TrueStars/Media/KeyCar/KeyCar/Internals/Skoda-Octavia_interieur.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 08-07-2014 16:22 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vind de uitstroomopeningen veel te spacy, teveel chromen randjes overal en dat ipad-achtige scherm bovenop het dash is te prominent aanwezig. Het doet mij allemaal een beetje pimp aan, dat heb ik veel minder in de Octavia, die is simpel en onpretentieus.

Voor sommigen is het misschien zeikerig en het is tot op zekere hoogte ook niet eerlijk om twee auto's uit een verschillende klasse te vergelijken, (zeker als je naar de price per kilo kijkt, als het ware) maar net wat je zegt, je kijkt er wel 4 jaar tegenaan.

Het simpele van de Skoda mag ik wel, ik hoef geen pianolak en chroom, als ik daar maar wel zaken voor terugkrijg die ik wel belangrijk vind.

Dat gezegd hebbende is de MB een hele goede deal, als de Skoda uit beeld was geweest had ik de MB waarschijnlijk nog boven de BMW verkozen.

Last but not least: Ik bekijk elke auto en elk model als totaalpakket, elk met zijn eigen mogelijkheden. Als ik een bepaalde auto ga rijden wil ik ook liefst zo veel mogelijk van de opties 'gebruiken' die de ontwerpers bedoeld hebben. Ik gaf al eerder aan geen kale 5 te willen rijden, dan wil ik daar ook de 4-zone airco bij, de DVB TV tuner, de 6-in-lijn diesel, enzovoort. Anders hoeft het voor mij niet. Een 5 moet een 5 zijn en geen dikkere/langere 3 met stoffen stoelen en een 1800 motor.

Deze nieuwe C-klasse heeft hartstikke mooie opties die nu allemaal buiten bereik liggen, enerzijds vanwege de prijs en bijtelling maar ook vanwege de vaste config van de lease edition. Als ik zo'n auto ga rijden wil ik het ook 'goed' doen en als dat niet kan, dan liever een klasse lager waar ik meer keuze heb.

Ik zal wel een rare jongen zijn dat ik er zo tegenaan kijk, maar dit bepaalt ook ten dele mijn keuze voor de Skoda.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Je bent niet alleen hoor, ik denk bijna precies zo. Een 5 is eigenlijk pas een 5 als het een 535 of hoger is :P
Voor de rest moet een auto zo luxe mogelijk zijn, ik ga desnoods een merk of model "lager" zitten.

Ik had nu ook een kale A3 kunnen rijden met alleen cruise-control en handmatige airco, maar ik vind het stiekem toch wel fijn dat ik nu (bijna) alles heb wat ik wilde in mijn auto. Alleen open dak mis ik, maar dat ging echt niet meer, vond deze keer de 18" velgen weer belangrijker.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik twijfel alleen nog sterk over de kleur...

Het móet metallic zijn van de LM, dus ik heb dan de keuze uit geel, groen, rood enzo... die vallen allemaal af, want dat krijgen ze na mij niet meer aan een ander gesleten, denk ik zo. Race blue is helemaal goedgekeurd door HR (dat zat op de vorige offerte) maar nu het van een normale TDI naar een vRS is gegaan vind ik die ineens niet passend meer.

Ik twijfel dus vooral tussen een soort industrieel grijs metallic:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/409757318.jpg

En pareleffect zwart:

Afbeeldingslocatie: http://pic100.picturetrail.com/VOL682/13434636/24202034/409757319.jpg

Ik neig zelf naar zwart, omdat hij er dan nog net iets stoerder uit ziet... maar er zit ook een 'black pack' op waardoor de grille e.d. ook zwart zijn. Effectief zijn alleen de velgen dus nog zilver/rvs.

Vinden jullie dat dit 'kan'? Is het te "sjonnie" of wel stijlvol? De meeste leasewagens bij ons zijn zwart, af en toe een metallic bruin of heel donkerblauw. Grijs zie je alleen op de verdwaalde passat.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
HTT-Thalan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:29:
Ik vind de uitstroomopeningen veel te spacy, teveel chromen randjes overal en dat ipad-achtige scherm bovenop het dash is te prominent aanwezig. Het doet mij allemaal een beetje pimp aan, dat heb ik veel minder in de Octavia, die is simpel en onpretentieus.

Voor sommigen is het misschien zeikerig en het is tot op zekere hoogte ook niet eerlijk om twee auto's uit een verschillende klasse te vergelijken, (zeker als je naar de price per kilo kijkt, als het ware) maar net wat je zegt, je kijkt er wel 4 jaar tegenaan.

Het simpele van de Skoda mag ik wel, ik hoef geen pianolak en chroom, als ik daar maar wel zaken voor terugkrijg die ik wel belangrijk vind.

Dat gezegd hebbende is de MB een hele goede deal, als de Skoda uit beeld was geweest had ik de MB waarschijnlijk nog boven de BMW verkozen.

Last but not least: Ik bekijk elke auto en elk model als totaalpakket, elk met zijn eigen mogelijkheden. Als ik een bepaalde auto ga rijden wil ik ook liefst zo veel mogelijk van de opties 'gebruiken' die de ontwerpers bedoeld hebben. Ik gaf al eerder aan geen kale 5 te willen rijden, dan wil ik daar ook de 4-zone airco bij, de DVB TV tuner, de 6-in-lijn diesel, enzovoort. Anders hoeft het voor mij niet. Een 5 moet een 5 zijn en geen dikkere/langere 3 met stoffen stoelen en een 1800 motor.

Deze nieuwe C-klasse heeft hartstikke mooie opties die nu allemaal buiten bereik liggen, enerzijds vanwege de prijs en bijtelling maar ook vanwege de vaste config van de lease edition. Als ik zo'n auto ga rijden wil ik het ook 'goed' doen en als dat niet kan, dan liever een klasse lager waar ik meer keuze heb.

Ik zal wel een rare jongen zijn dat ik er zo tegenaan kijk, maar dit bepaalt ook ten dele mijn keuze voor de Skoda.
Heb je ook in alles gereden???
Ik was vanmiddag met een collega in zijn nieuwe octavia onderweg en man man man, zelfs de Megane is stiller van binnen. Tot 80 gaat het wel maar zodra je snelweg rijd is het niet bepaald een van de stilste auto's, het weggedrag als passagier was onrustig en lawaaierig te noemen al ligt dat denk ik aan het onderstel. Ik weet niet of de isolatie van een RS anders is maar anders zou ik toch eens proberen een lange rit te maken. Dit ging om een 1.6diesel met velgen die later door de dealer gemonteerd zijn.
Ik kan me niet voorstellen (no offence) dat je dit ook maar met een C kunt vergelijken, dat is toch wel een heel ander niveau/comfort auto. Of is die RS onderhuids 100% anders? Andere materialen, isolatie, etc?

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Tja, het leasepark in Nederland is al zo saai. Als blauw mocht wist ik het wel (gedaan ook trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7415/9972982613_20991bdfb9_b.jpg

Juist een wat lichtere kleur komt het black pack beter uit. Ik vind het wel stijlvol, sjonnie is in mijn ogen toch iets heel anders (moet het sowieso al een Civic of Golf 3 zijn O-) )
thefox154 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:15:
[...]

Ik was vanmiddag met een collega in zijn nieuwe octavia onderweg en man man man, zelfs de Megane is stiller van binnen. Tot 80 gaat het wel maar zodra je snelweg rijd is het niet bepaald een van de stilste auto's, het weggedrag als passagier was onrustig en lawaaierig te noemen al ligt dat denk ik aan het onderstel. Ik weet niet of de isolatie van een RS anders is maar anders zou ik toch eens proberen een lange rit te maken. Dit ging om een 1.6diesel met velgen die later door de dealer gemonteerd zijn.
Ik kan me niet voorstellen (no offence) dat je dit ook maar met een C kunt vergelijken, dat is toch wel een heel ander niveau/comfort auto. Of is die RS onderhuids 100% anders? Andere materialen, isolatie, etc?
Ik kom uit een vrij luidruchtige Ibiza, dus misschien heb ik een ander kader, maar ik vind de auto best stil.
Wel kan ik me voorstellen dat andere banden, slecht uitlijnen of de motorisolatie die in sommige modellen ontbreekt een grote invloed kan hebben op het geluid.

[ Voor 60% gewijzigd door Ethirty op 08-07-2014 17:20 ]

#team_UTC+1

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met thefox154 eens. Een premium D-segment auto met een budget C-segment auto vergelijken en dan ook nog twijfelen om voor de budget C-segmenter te kiezen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

thefox154 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:15:
[...]

De RS heeft geen aftermarket velgen, en heeft een relatief soepel doch sportief onderstel (het is in feite een Golf GTD met een dikke kont). De geluidsisolatie van het 'gewone' 2.0 TDI model vond ik bij 130 prima genoeg om een normaal telefoongesprek te kunnen voeren zonder dat de persoon aan de andere kant daar last van had. Bij de BMW hoorde men helemaal niks, dat is waar.

Er komen Continental Sportcontact 5 banden onder, 18", en de deuren worden aan de binnenzijde nog eens na-geisoleerd door een audiobedrijf.

Ik ga de C nog rijden (morgen) en wéét dat dit een andere klasse auto is, maar zoals gezegd bekijk ik alles op zichzelf staand en de RS is als totaalplaatje gewoon een hele geschikte auto. Vind ik ;).

Het plaatje waar de RS vooral in past is een auto die bij het bedrijf niet teveel opvalt (maar wel een beetje ;)) en waar ik met relatief comfort klanten of collega's in kan meenemen. Zodra iedereen de deur achter zich dichtslaat en ik weer alleen in de auto zit, wil ik het volume omhoog gooien en asfalt verslinden alsof er geen morgen meer is (binnen alle redelijke perken). De MB, alhoewel een hele geslaagde auto, doet dat (in deze uitvoering) gewoon niet voor me. Hij geeft me niet dat 'wow' gevoel.
Ethirty schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:18:
Tja, het leasepark in Nederland is al zo saai. Als blauw mocht wist ik het wel (gedaan ook trouwens)

[afbeelding]

Juist een wat lichtere kleur komt het black pack beter uit. Ik vind het wel stijlvol, sjonnie is in mijn ogen toch iets heel anders (moet het sowieso al een Civic of Golf 3 zijn O-) )
Ja potdorie! Dat blauw blijft toch wel vet... ik vind het zo lastig om vier jaar vooruit te kiezen! Bij een snelle wagen hoort gewoon een snelle kleur, en je hebt gelijk, de zwarte accenten komen zo mooier uit.

Lastig...
Ik kom uit een vrij luidruchtige Ibiza, dus misschien heb ik een ander kader, maar ik vind de auto best stil.
Wel kan ik me voorstellen dat andere banden, slecht uitlijnen of de motorisolatie die in sommige modellen ontbreekt een grote invloed kan hebben op het geluid.
De spaardiesel heeft inderdaad een stuk minder motorisolatie, dat is o.a. vanwege het gewicht en dus verbruik gedaan. Bovendien draait die niet echt optimale toerentallen (wederom: verbruik) en dat hoort je in de cockpit.

[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-07-2014 17:28 ]

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik heb de Canton toch altijd zodanig staan dat ik niks van de auto hoor, dus last heb ik er niet van. Maar ook als ik alles zachtjes zet valt het me alles mee. Is er beter? Vast. Heb ik het nodig? Neu.

Auto rijden is voor sommigen nou eenmaal meer emotie dan ratio. Als jij blij wordt van een knalblauwe VRS moet je dat vooral doen :Y Ik zou zelf ook doodongelukkig worden als ik in een 13 in een dozijn auto moet rijden met bedrijfslogo op de zijkant.
En de enige ster op mijn auto zit in de voorruit :+

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:37:
Ik heb de Canton toch altijd zodanig staan dat ik niks van de auto hoor, dus last heb ik er niet van. Maar ook als ik alles zachtjes zet valt het me alles mee. Is er beter? Vast. Heb ik het nodig? Neu.

Auto rijden is voor sommigen nou eenmaal meer emotie dan ratio. Als jij blij wordt van een knalblauwe VRS moet je dat vooral doen :Y Ik zou zelf ook doodongelukkig worden als ik in een 13 in een dozijn auto moet rijden met bedrijfslogo op de zijkant.
En de enige ster op mijn auto zit in de voorruit :+
Nou kijk aan. En zou jij oordelen dat het stock canton systeem wel profiteert van een extra 10" sub (helemaal) achterin? Want die komt erin namelijk :P (daar waar normaal het reservewiel zit, thuiskomers zijn immers voor mietjes).

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat een 10" wel voor meer diepe bas kan zorgen. De Canton-sub gaat wel lager dan een speaker, maar echt trillen doet het niet. De extra sub zou wel goed regelbaar moeten zijn, want ik weet niet hoe je dat via de onboard audio zou moeten instellen.

Ondertussen heb ik het systeem naar mijn smaak best redelijk afgesteld en kan ik het systeem vrij ver openschroeven zonder vervorming. Evt mag je wel een keer doof komen worden in mijn stock-Canton hoor :+

Ik heb trouwens ook geen thuiskomer, maar zo'n plak-setje kwam ik dit weekend achter. Daarmee weer wat extra bergruimte gevonden, er zitten gewoon 2 schuimen opbergvakken onder de mat :D

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:53:
Ik denk dat een 10" wel voor meer diepe bas kan zorgen. De Canton-sub gaat wel lager dan een speaker, maar echt trillen doet het niet. De extra sub zou wel goed regelbaar moeten zijn, want ik weet niet hoe je dat via de onboard audio zou moeten instellen.

Ondertussen heb ik het systeem naar mijn smaak best redelijk afgesteld en kan ik het systeem vrij ver openschroeven zonder vervorming. Evt mag je wel een keer doof komen worden in mijn stock-Canton hoor :+

Ik heb trouwens ook geen thuiskomer, maar zo'n plak-setje kwam ik dit weekend achter. Daarmee weer wat extra bergruimte gevonden, er zitten gewoon 2 schuimen opbergvakken onder de mat :D
Welke stad noem jij thuis? Ik zit in Breda maar kom veel in Nieuwegein.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik woon niet ver van de eerder door jou genoemde dealer Muntstad Utrecht ;)
Maar Breda is wellicht wat ver om alleen naar een radio te luisteren

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:09:
Ik woon niet ver van de eerder door jou genoemde dealer Muntstad Utrecht ;)
Maar Breda is wellicht wat ver om alleen naar een radio te luisteren
Ik sta de komende weken nog vaak in Nieuwegein dus wil best langsrijden.
PM me je gegevens even, dan whatsappen/mailen we even :).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT: Heb je die Superb al eens in het wit gezien?? :9~

Afbeeldingslocatie: http://topautomag.com/wp-content/uploads/2014/02/2014-Skoda-Octavia-VRS-SpaceBack.jpg

Ik vind persoonlijk het contrast wat je in het wit kúnt maken met privacy glass, panorama dak, diffuser, grill.... altijd érg gelikt staan. (Ik rijd nú overigens met een Candy White Scirocco met een panorama dak en de nieuwe Golf wordt zometeen ook weer een witte (Pure White) met een panorama dak) :+

Plaatje van de Skoda hierboven is overigens het wit metallic wat bij VW in de boeken staat als: "Oryx White"

[ Voor 61% gewijzigd door Will_M op 08-07-2014 18:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:23:
@HTT: Heb je die Superb al eens in het wit gezien?? :9~

[afbeelding]

Ik vind persoonlijk het contrast wat je in het wit kúnt maken met privacy glass, panorama dak, diffuser, grill.... altijd érg gelikt staan. (Ik rijd nú overigens met een Candy White Scirocco met een panorama dak en de nieuwe Golf wordt zometeen ook weer een witte (Pure White) met een panorama dak) :+

Plaatje van de Skoda hierboven is overigens het wit metallic wat bij VW in de boeken staat als: "Oryx White"
Dat is inderdaad érg strak, maar helaas is het zonnedak een fabrieksoptie en daar betaal ik dan gewoon 15 euro voor bij elke maand. Vind ik veel geld voor iets wat ik op de snelweg (waar ik 80% van de tijd rijd) niet echt kan gebruiken. De huidige bijtelling komt al rond de 450 netto uit.

Ik kan in principe nog wel wat andere pakketten aanvinken (lane assist, AAC, safety pakket etc etc) maar allemaal fabrieksopties dus zonde van de bijtelling, want echt nodig heb ik ze niet. In plaats daarvan heb ik gewoon wat dealeropties die ook tof zijn. Vooral de standkachel ben ik content mee, nooit meer krauwen in de winter :).

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:00

vhal

ಠ_ಠ

Zeg eens zelf, hoe vaak moest jij afgelopen winter krabben? ;)

Strava

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hey, het is bijtellingsloos en die ene warme winter ga ik niet op gokken.
Ik kan ook geen andere dealeropties bedenken waar ik nu dringend op zit te wachten.

En als het een keer gebeurd zul je net zien dat je er niet op staat te wachten. Bovendien heb je nadien nog beslagen ramen, duurt ook even voor je je eigen kachel op gang hebt, etc. Nu is het gewoon bam-warm-klaar.
Het is ook gezonder voor je blok omdat die direct op bedrijfstemperatuur is, dat scheelt voor de overweging of ik hem na de leaseperiode overneem ;).

[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-07-2014 20:24 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb die optie destijds op m'n Renault Laguna phase II gehad en ik geloof dat dát het enige onderdeel is geweest waar ik in 3 jaar tijd nóóit een probleem mee gehad heb :o Voor mij is het nu de ReNOOIT in plaats van Renault

Was écht een ge-wel-dig fijne optie welke ook op m'n Golf weer onderdeel van het package is geworden maar als ik zou moeten kiezen tussen een panoramadak en de standkachel dan had dat toch wel even een discussie geworden met mezelf. Panormadak heb ik eigenlijk altijd open staan in de kantel stand dus ik denk dat de keuze dan toch in het voordeel van die optie uit gevallen was.

Kreeg gisteren van de dealer/verkoper nog een telefoontje met de vraag of ik écht zeker was dat ik niks was vergeten aan te vinken (alleen lederen bekleding en het R-line pakket stonden nog open) _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-07-2014 20:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb nu leer en dat zit echt geweldig, maar met heet weer zweet je nogal door je overhemd op je rug, ondanks de airco. De RS heeft standaard half leer dus dat heb ik zo gelaten in de hoop dat ik daar dan vanaf ben.

We plannen ook nog een tripje terug naar Zweden en daar ga ik gewoon echt niet zonder kunnen.

Ik heb de knoop doorgehakt, met wat hulp van mijn lieve vrouw, en ben voor zwart gegaan.
Heb nog wel op de valreep een licht en zicht pakket toegevoegd voor dimmende buitenspiegels
en de 230v socket achterin (als dealeroptie) toegevoegd. Toch handig voor de vakanties.

Offerte is voor de tweede maal verstuurd aan de fleet manager, hopelijk komt deze versie wel door de keuring :).

[ Voor 38% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2014 11:37 ]

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
.... Weer een grijze muis erbij in het NL verkeer, durf toch eens voor kleur te kiezen!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Boeie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:00:
.... Weer een grijze muis erbij in het NL verkeer, durf toch eens voor kleur te kiezen!
Met ^^

Niets mis met zwart, maar zo standaard :)
En een blauwe is sowieso sneller dan een zwarte :+

#team_UTC+1

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Boeie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:00:
Het is niet dat ik dat niet durf, maar ik wíl juist dat deze auto niet opvalt, dat is het hele toffe aan het hebben van een snelle(re) auto. Als ik een M5 kon betalen zou ik hem ook zonder logo's bestellen, laat ze maar raden (al zijn de 4 uitlaten daar wel een dead give-away natuurlijk).

Het is wel een speciale lak, pareleffect noemt het, zal vast mooi staan :).

Je ziet vaak van die sjonnie's rijden met kachelpijpen, taartscheppen en race-stickers. Als je de kentekens checkt zijn dat 9 van de 10 keer standaard 1.4i Astra's en 1.6i Honda's. Ik vind het juist leuk als je je niet meer hoeft te bewijzen, omdat je weet dat je het toch wel zou winnen als je het gas intrapte.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2014 12:13 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:29
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:08:
[...]
Je ziet vaak van die sjonnie's rijden met kachelpijpen, taartscheppen en race-stickers. Als je de kentekens checkt zijn dat 9 van de 10 keer standaard 1.4i Astra's en 1.6i Honda's. Ik vind het juist leuk als je je niet meer hoeft te bewijzen, omdat je weet dat je het toch wel zou winnen als je het gas intrapte.
Mijn god zeg waar je al niet mee bezig kan zijn in het verkeer 8)7

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

assje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:22:
[...]

Mijn god zeg waar je al niet mee bezig kan zijn in het verkeer 8)7
Wat is jouw grote hobby?

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:29
Snap prima dat auto's je grote hobby kunnen zijn en dat je het leuk vind om een mooie/snelle auto te rijden. Opzoeken van andersmans kenteken om je ego te strelen als jouw auto sneller is vind ik alsnog heel vreemd. Van de mensen die hun auto pimpen zal het ook wel hobby zijn, waarom daar dan op neer kijken? Wie moet uberhaubt wat bewijzen aan wie?

Maar goed, offtopic...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

assje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:36:
Snap prima dat auto's je grote hobby kunnen zijn en dat je het leuk vind om een mooie/snelle auto te rijden. Opzoeken van andersmans kenteken om je ego te strelen als jouw auto sneller is vind ik alsnog heel vreemd. Van de mensen die hun auto pimpen zal het ook wel hobby zijn, waarom daar dan op neer kijken? Wie moet uberhaubt wat bewijzen aan wie?

Maar goed, offtopic...
Dat bedoelde ik niet te zeggen. Ik scan ook niet andermans kentekens als gewoonte, maar soms zit er een hele bijzondere tussen die je wel eens wilt opzoeken.

Mijn punt zou geweest zijn dat iedereen wel een hobby of liefde heeft, en op zijn minst vreemd opkijkt als hij/zij iemand daar 'verkeerd' mee om ziet gaan. Als je audio-fanaat bent en thuis een complete NAD installatie hebt staan, kijkt je (zou ik denken) wel met een scheef oog naar iemand die twee gamma-subwoofers van 5 tientjes in zijn kofferbak staat te laden, want jij weet dat het bagger is (en klinkt).

Een van mijn hobbies is nu eenmaal autorijden en autotechniek in het algemeen, dus ik let (passief) op dat soort dingen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En dan ga je een Skoda bestellen ;) Nee nu kan ik je niet meer serieus nemen.

:+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zit ondertussen te kijken naar een nieuwe lease auto.

Oude ingeleverd ivm overstap werkgever (was V40 D2 Momentum met heel aantal opties waaronder safetyline, winter, BP, SCT in Biaritz Blue)

Nieuwe wordt mogelijk een V40 D4 Bussiness Momentum met heel aantal opties.
Nu offerte opgevraagd voor Momentum Power Blue, met Winter, Safety, BP, DAB, Trekhaak en nog wat losse opties.

Eens kijken of dat allemaal gaat passen binnen budget.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tylen schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:58:
En dan ga je een Skoda bestellen ;) Nee nu kan ik je niet meer serieus nemen.

:+
:/ :')
Want een Skoda is een slechte auto? VAG leent netjes onderdelen aan elkaars merken uit, kwalitatief is er niets mis mee. Design vind ik juist erg goed, het ingetogene. In tegenstelling tot de gekke kronkels van bijvoorbeeld Renault.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:37
Wat is die Skoda schitterend zeg. Ik zou voor zwart of wit kiezen. Of een "echte" kleur. Grijs vind ik altijd zo typisch iets voor 65 plussers die toch niks meer met kleur hebben. ;)

Zelf ook de hoop gehad een Octavia (of Rapid) te kunnen bestellen, maar helaas is net besloten het aantal merken te verminderen. En daar bleek Skoda de dupe van te zijn.
Tel daarbij dat men behoorlijk heeft zitten snijden in mogelijkheden en de keuze is ineens beperkt tot Corsa, Clio (Estate) of Polo of Golf.

Polo en Corsa vielen wegens aantal m2 sowieso al af. ;)
Als Volkswagenliefhebber dacht ik aan Golf, maar dan kom ik niet verder dan een Trendline Plus, zonder extra's.

Nu heb ik eens gekeken naar de Estate en die gaat mij gewoon 100 euro per maand minder kosten dan de huidige Golf Highline en ik heb dan een grotere auto met alle mogelijke opties. Wel iets minder pk's, maar goed. We gaan het voelen. Uiteindelijk maakt het me ook allemaal niet zoveel uit, als er maar fatsoenlijk mee op vakantie gegaan kan worden en ik me in een lekker luxe ding waan.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:08:
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:56:
Mijn punt zou geweest zijn dat iedereen wel een hobby of liefde heeft, en op zijn minst vreemd opkijkt als hij/zij iemand daar 'verkeerd' mee om ziet gaan.
Omdat beide hobby's met auto's te maken heeft maakt het nog niet hetzelfde. De ene vind het prima als de auto mee komt in het verkeer en stopt zijn geld liever in de looks en sound. De andere is meer geintresseerd in de techniek die er achter (of onder) zit.

Overigens ben ik het wel met je eens ;) én heb je rood al overwogen? Liefst icm zwarte velgen.

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/skoda/octavia/skoda-octavia-stationwagen-diesel-rood-001--71708552-Medium.jpg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Deveon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:33:
[...]

[...]

Omdat beide hobby's met auto's te maken heeft maakt het nog niet hetzelfde. De ene vind het prima als de auto mee komt in het verkeer en stopt zijn geld liever in de looks en sound. De andere is meer geintresseerd in de techniek die er achter (of onder) zit.

Overigens ben ik het wel met je eens ;) én heb je rood al overwogen? Liefst icm zwarte velgen.

[afbeelding]
Wij zijn verplicht metallic lak te nemen, en dan krijg je een beetje van dat vage rood, niet dat felle van de unilak variant. Bovendien zijn zwarte velgen niet toegestaan. Los daarvan vind ik die combo ook niet zo mooi.

Je hebt gelijk hoor, maar ik vind het altijd zo nep staan als je je auto helemaal tuned zonder dat hij de mogelijkheid heeft die indruk waar te maken. Wat is het nut van je auto verlagen als je niet eens hard genoeg door een bocht kan om er nut van te hebben? Dan is het alleen maar onhandig. En daar denk ik dan 'het mijne' van.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:36:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar ik vind het altijd zo nep staan als je je auto helemaal tuned zonder dat hij de mogelijkheid heeft die indruk waar te maken. Wat is het nut van je auto verlagen als je niet eens hard genoeg door een bocht kan om er nut van te hebben? Dan is het alleen maar onhandig. En daar denk ik dan 'het mijne' van.
Och optiek is ook een vorm van auto-liefhebberij. Die Ibiza van mij was knal oranje met een Cupra bumperset, verlaagd en zwarte velgen, maar wel een standaard 1.6TDI. Ding ging als een kart de bocht om, maar stoplicht sprintjes ging ik altijd uit de weg :+

#team_UTC+1

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
Ethirty schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:44:
[...]

Och optiek is ook een vorm van auto-liefhebberij. Die Ibiza van mij was knal oranje met een Cupra bumperset, verlaagd en zwarte velgen, maar wel een standaard 1.6TDI. Ding ging als een kart de bocht om, maar stoplicht sprintjes ging ik altijd uit de weg :+
Zo'n Cupra bumperset is nog wel een keer leuk vind ik en een beetje verlagen ook nog wel. Maar als je soms van die petjes ziet met een blik van 500 euro volgehangen met AutoStyle zooi :F

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Zoiets? :+
Afbeeldingslocatie: http://dailyderbi.com/wp-content/uploads/2010/04/Tuning-Gone-Wrong.jpg

#team_UTC+1

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

JT

VETAK y0

Ik ga mijn eerste leaseauto krijgen :P Zoals sommigen denigrerend een grasmaaier genoemd maar het is een 14% Fiesta :Y) Punto was op zich geen verkeerde wagen maar de Fiesta is toch meer auto. Clio was met zelfde opties als een Fiesta Titanium een flinke bak duurder :X Dus duurder voor mij, wellicht te duur voor mijn werkgever en daarnaast minder vermogen en minder stuurauto dan een Fiesta.

Het is wel wat anders dan al het geweld dat hier voorbij komt :D Maar dit is lekker goedkoop = meer geld over voor mijn weekend-auto :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De Fiesta is helemaal niks mis mee. Als je de benzineversie hebt - die ecoboost dingen zijn volgens mij zelfs nog motor van het jaar geworden. Ford staat bekend om strak sturende hatchbacks, ik heb zo'n fiesta een keer meegehad als leenauto tijdens een reparatie.

Het miste wel wat koppel, maar voor een 1.0i 3-cylinder ging het heel aardig van zijn plek.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De diesel is prima, ecoboost is trage hoogtoerige rommel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JT

JT

VETAK y0

In de Ecoboost heb ik ook gereden, ik snap heel goed dat het engine of the year is geworden. In het buitenland komt er zelfs een 140pk versie van, een soort klein broertje van de ST - die zou ik ook wel willen hebben als lease :D Rijdt er zuinig genoeg voor maar toch nog wat vermogen.

De diesel is niet snel maar kan met 95pk prima meekomen en voor een daily vind ik een diesel eigenlijk helemaal niet verkeerd.

@Tsurany: hoogtoerig? Nee man, ik dacht heel even toen ik het gas in trapte "zo, die gaat best voor een ecoblok" tot die na het middengebied niks meer deed :P En hoogtoerig is leuk als het snelheid oplevert en je bak kort is :Y) Maar goed, dat is voor de weekendauto :)

[ Voor 24% gewijzigd door JT op 09-07-2014 19:19 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Altijd zo geniaal om veel snellere auto's voorbij te rijden op een circuit. Puur omdat de bestuurders geen gas kunnen geven. Zo vond ik het op mijn oude FZR600tje ook altijd heerlijk op een circuit rond te rijden en R1s etc voorbij te rijden, te grappig >:)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tsurany schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:18:
Je moet alles wel in de juiste prijsband en doelgroep bekijken hey, mensen die een goedkope instapper zoeken voor heul weinig kilometers kunnen daar prima mee voort, je kunt nog steeds meekomen met dagelijks verkeer, en meer moet je ook niet (willen) verwachten. En dan kun je in ieder geval nog bij Ford terecht in plaats van een daihatsu, kia of andere merken die ik niet heel hoog heb zitten (maar das persoonlijk en geen waarde-oordeel over de kwaliteit of afzet ervan, voor ik weer een discussie uitlok).

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:56:
[...]

Dat bedoelde ik niet te zeggen. Ik scan ook niet andermans kentekens als gewoonte, maar soms zit er een hele bijzondere tussen die je wel eens wilt opzoeken.
....
Kentekencheck :*)

Doe ik ook regelmatig. Zit veel op de weg en kom vaak vrij exotische wagens tegen, dan ben ik altijd benieuwd naar het vermogen, aanschaf, restwaarde.... je moet toch wat onderweg ;)

Maargoed, inmiddels mag ik mij hier ook melden voor een nieuwe leasert.
Deze keer voor het eerst met verstand gekozen: een Toyota Auris Hybrid TS

jaja 14% etc. Maar eigenlijk is het gewoon een best fijne wagen! Allerlei opties, automaat, ruimte, aardige look en een indirecte loonsverhoging die ik door de magere jaren inmiddels hard kan gebruiken.

wijze woorden

• InZane
  • Laatst online: 20:32
Tsurany schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:18:
Zeker nog nooit gereden?
Ik heb sinds kort een Focus met EcoBoost motor, maar dat ding is alles behalve hoogtoerig en ik kom prima mee hoor.

Stukken beter dan Slowmotion in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 09-07-2014 20:26 ]

• Tylen

Tylen

Ik heb privé voor mijn vrouw een Fiesta gekocht. Titanium met X-Pack met de 1.6 16V motor (120pk op 950 kilo). Dat ding gaat als de brandweer en heeft echt een top wegligging. De Fiesta is echt geen auto om denigrerend over te doen. Ze zijn echt fun.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Valandil schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:16:

Maar eigenlijk is het gewoon een best fijne wagen!
Klinkt alsof je jezelf nog moet overtuigen, en je eerder met je portemonnee dan met je hart gekozen hebt ;).
InZane schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:25:
[...]

Zeker nog nooit gereden?
Ik heb sinds kort een Focus met EcoBoost motor, maar dat ding is alles behalve hoogtoerig en ik kom prima mee hoor.

Stukken beter dan Slowmotion in ieder geval.
Heb een jaartje met een Ibiza ST rondgereden, inderdaad de spaardiesel van VW. Pit zit er niet in maar verbazingwekkend genoeg kon hij zich prima houden in de bergen van Zuid-Belgie, Frankrijk en Zweden! Geen centje pijn bij het naar boven trekken met 1 papa, 1 zwangere mama en 1 kindje plus een wagonlading bepakking (voorzover het paste in dat krappe ding).

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-07-2014 20:29 ]

• JT

JT

VETAK y0

Tylen schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:26:
Ik heb privé voor mijn vrouw een Fiesta gekocht. Titanium met X-Pack met de 1.6 16V motor (120pk op 950 kilo). Dat ding gaat als de brandweer en heeft echt een top wegligging. De Fiesta is echt geen auto om denigrerend over te doen. Ze zijn echt fun.
Een van de belangrijkste redenen voor mij om een Fiesta te nemen; nog een beetje fun bij 14% :P

Leuke sub en DSP erin knallen voor goed geluid en je hebt een heel leuk karretje om wat langere afstanden in af te leggen. En toch in een flyover op de rechter spitsstrook iedereen in te halen :+

[ Voor 23% gewijzigd door JT op 09-07-2014 21:17 ]

Ecodan warmtepomp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JT schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Een van de belangrijkste redenen voor mij om een Fiesta te nemen;, nog een beetje fun bij 14% :P
Het is jammer dat je wagentjes zoals de Aygo en de Up niet in een _iets_ zwaardere motorisering kunt krijgen. Volgens mij passen ze dan nog steeds makkelijk binnen de 14% band (er zijn zwaardere wagens die dat lukt zonder gelijk hybride te gaan) en dan heb je een lekker scheurijzertje. Als je toch alleen op de weg zit mis je die ruimte niet.

• Smarron
  • Laatst online: 19:45

Smarron

The bend

Ik snap niet dat er continu een soort van excuses gemaakt moet worden als besloten wordt om voor een 14% bijtellingsauto te gaan. Wat maakt dat nou uit, alsof het 3e rangs auto's zijn zonder vermogen en looks?

Ik ben er zeer blij mee om op het laatste moment de bestelling nog aangepast te hebben van een 20% naar een 14% auto. Het scheelt me enorm veel geld per maand de komende jaren wat ik nu perfect kan besteden aan een ander doel (kinderen en een extra vakantie bijvoorbeeld). Iedereen z'n prioriteit toch? De 1 wil een 200pk motor en daarvoor betalen, de ander heeft genoegen met de helft daarvan, maar houdt ook wat meer loon over.

En dat fabeltje van het niet mee kunnen komen met het dagelijkse verkeer? Ik heb daar serieus echt geen last van (maar dat had ik met mijn vorige en langzamere auto ook al niet).

Vandaag nog een ritje Ede - Schoonebeek gedaan en er heeft welgeteld 1 auto mij ingehaald. En dat was 'slechts' een Renault. :) Oh ja, en mijn auto is grijs. :+

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Z___Z
  • Niet online
HTT je ging vandaag toch een proefrit maken in de C-klasse? Hoe is dat bevallen?

• JT

JT

VETAK y0

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:33:
[...]

Het is jammer dat je wagentjes zoals de Aygo en de Up niet in een _iets_ zwaardere motorisering kunt krijgen. Volgens mij passen ze dan nog steeds makkelijk binnen de 14% band (er zijn zwaardere wagens die dat lukt zonder gelijk hybride te gaan) en dan heb je een lekker scheurijzertje. Als je toch alleen op de weg zit mis je die ruimte niet.
Up is dit jaar sowieso 20%. Ik heb erin gereden en was zeer verrast door het volwassen karakter. Maar ik meen dat er plannen zijn voor een GTI versie. Als ze daar nou een EcoBoost-achtige motor met 100 of zelfs 125pk in leggen dan heb je echt een leuk scheurijzertje. Mits de ESP e.d. niet zo achterlijk is afgesteld als bij de laatste Golf GTI.
Smarron schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:33:
Iedereen z'n prioriteit toch? De 1 wil een 200pk motor en daarvoor betalen, de ander heeft genoegen met de helft daarvan, maar houdt ook wat meer loon over.
Nou ja, dat is het een beetje ook. Ik ben ook autoliefhebber en stel prijs op sportieve wagens. En dan echt het soort, licht en niet teveel comfort. Maar voor mijn dagelijks rijden rij ik 99% normaal. Dus ik zou niks hebben aan 200pk en een hardcore auto. Dan ga ik er ook niks extra voor betalen :P

Als ik een Subaru BRZ zou kunnen leasen dan doe ik het overigens direct en gaat de weekendauto de deur uit :D

Ecodan warmtepomp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb de proefrit afgezegd! Ik had een heel goed contact met de verkoper en hij wist dat hij me in feite nog op de valreep overhaalde toch even te komen kletsen, en dat was een goed gesprek met een mooie offerte.

Maar... gisteravond en vanmorgen merkte ik dat ik een beetje in tweestrijd zat, en de RS aan het verdedigen was naar mezelf, en ik bedacht me dat dat helemaal niet nodig was. Ik moet rijden wat ik fijn vind, niet wat de meute nodig vind. Ik besloot daarom dat ik me bezwaard zou voelen om een proefrit van hem aan te nemen terwijl ik toch al weet wat ik écht wil kiezen, dus dat heb ik hem ook eerlijk verteld, en dat waardeerde hij.

De MB is een hele mooie, verstandige wagen, maar verdient een betere aankleding dan nu mogelijk is, dus we gaan over 4 jaar wel weer kijken wat het leasebudget dan toestaat.

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind de nieuwe Octavia een erg mooie bak en in jouw situatie zou dat voor mij ook een serieuze contender zijn :) Ik had alleen geen zwart gekozen :+ Wat voor baan heb je als ik vragen mag?

Ecodan warmtepomp

• thefox154
HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:26:
[...]

Klinkt alsof je jezelf nog moet overtuigen, en je eerder met je portemonnee dan met je hart gekozen hebt ;).

[...]
Dat doe je nu zelf ook toch, je hebt zelf ook steeds aangegeven dat de 3 toch wel een ander kaliber auto is. Maar ja die wordt dan duurder.... Dus met je portomonnee kies je zelf ook de skoda... Dus dat kun je iemand anders dan niet voor zijn neus houden >:)

Ik heb het zelf ook gedaan, 335d-->passat cc--> en nu een megane gt-line. Ja ik hou zeker 350-400 extra in de pocket elke maand. Maar als ik de keuze opnieuw zou moeten maken komt er niets in onder het level van bmw/lexus/mercedes. De finese die deze merken bieden miste ik al een beetje in de passat en in de megane helemaal. Ben benieuwd hoe je dit gaat ervaren.

Overigens wel geheel met je eens wat betreft type aanduidingen, ik heb de auto's altijd zonder type aanduiding gereden, een liefhebber herkent een 335d wel aan de twee pijpjes. Vaak genoeg onderweg uitgedaagd door voornamelijk Porsche of Audisdiemoeten wat bewijzen denk ik :| ) rijders. Zelfs een keer een mooie GT3 met een grijs mannetjes met een geblokt petje op erin, iedereen blijft een beetje kind :9~ :9~ En dat is maar goed ook!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ben officieel een:

Midmarket Account Systems Engineer met een specialisatie in DPAD (Data Protection en Availability Division).

Mijn taak is het ontwerpen van storagesystemen met de bijbehorende data- en uptimeprotectie, evenals archivering, compliance en virtualisatie voor het Software Defined DataCenter.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:26

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Ondertussen ook bezig met een top 3 en de volgende auto's staan nu op het lijstje:

1) Volvo V40 D4 (40k)
2) Seat Leon Cupra (40k)
3) BMW 3-serie touring (2de hands 32k, hoogstwaarschijnlijk dan niet als leaseauto)

Rij nu een Seat Leon en zeer blij mee. De Cupra voldeed aan alle verwachtingen (en meer), maar is voor de toekomst niet een hele praktische wagen. Nog los van het (logische) verschil in kosten t.o.v. de V40.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

thefox154 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:40:
[...]

Dat doe je nu zelf ook toch, je hebt zelf ook steeds aangegeven dat de 3 toch wel een ander kaliber auto is. Maar ja die wordt dan duurder.... Dus met je portomonnee kies je zelf ook de skoda... Dus dat kun je iemand anders dan niet voor zijn neus houden >:)
O maar dat was niet slecht bedoeld! Ik wil alleen het hele verhaal horen ;).

Het enige wat voor mij nóg duurder uit zou vallen dan deze Octavia zou elke andere D-segmenter geweest zijn, want het gros daarvan zit in de 25% klasse. Dus het argument prijs is een beetje vervallen, maar ik krijg er nu extra lol voor terug, en mijn manager zei mij nota bene dat het belangrijk is dat je elke dag met lol in je auto stapt, en je dus ook een prettige wagen moet kiezen.

• JT

JT

VETAK y0

HTT-Thalan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:41:
Ik ben officieel een:

Midmarket Account Systems Engineer met een specialisatie in DPAD (Data Protection en Availability Division).

Mijn taak is het ontwerpen van storagesystemen met de bijbehorende data- en uptimeprotectie, evenals archivering, compliance en virtualisatie voor het Software Defined DataCenter.
Klinkt interessant...Ik stuur je even een DM :P

Ecodan warmtepomp

• Z___Z
  • Niet online
Hoop dat je je er over 4 jaar nog zo over denkt. Zou niet zo snel de stap terug nemen van een 3 serie naar een Skoda. Moet zeggen dat ik er zelf niet in gereden heb, gezien ik de C-klasse in budget heb kunnen krijgen. Kost wat, maar dan krijg je ook wat :)

• JT

JT

VETAK y0

Jongens, even serieus. Jullie (sommigen) doen alsof het een significant probleem is om van een C klasse/3 serie terug te gaan naar een Skoda Octavia. Ik heb een redelijke baan en kan mezelf prima een andere auto veroorloven (nee, geen 2 jaar oude C klasse of 3 serie, dat ook weer niet), ben autoliefhebber. Maar ik rij momenteel dagelijks in een 96er Civic. Vinden jullie jezelf niet een beetje verwend als je standpunt is dat van een C klasse terug naar het laatste model Octavia onacceptabel is? :X

Ecodan warmtepomp

• Z___Z
  • Niet online
Het is geen probleem. Het is alleen feit dat als je iets gewend bent, het moeilijk is om een stap terug te doen in kwaliteit. Je kan het vergelijken met: Het is beter om arm te zijn (minimumloon/uitkering) dan rijk geweest te zijn en verder te moeten leven met een modaal inkomen.

• JT

JT

VETAK y0

Ok maar is het dan geen kwestie van je even een maandje irriteren aan het wat lagere afwerkingsniveau e.d. en dan is het weer in orde? :P

Ecodan warmtepomp

• Z___Z
  • Niet online
Waarscheinlijk wel, de Octavia is zeker geen slechte auto denk ik. Zou de meerprijs niet betalen om in een Golf te rijden. Moet zeggen dat ik de C heb gekozen omdat dit samen met de IS300h de enige auto in het D segment is op benzine met 20% bijtelling. Als het niet had gepast in het budget zou ik voor de BMW 2 serie active tourer zijn gegaan.

• JT

JT

VETAK y0

Zelf zou ik wel oren hebben naar een V40 D4 maar voordat ik daar ben :X Weet niet of ik wel genoeg groeimogelijkheden ga krijgen in mijn huidige werk.

Ecodan warmtepomp

• Tylen

Tylen

Ik ben van een A4 avant Pro line S naar een A3 Sedan Pro Line S gegaan. En totaal geen spijt. Ook had ik de. Ieiwe C klasse in avantgarde uitvoering kunnen rijden. Heb er wel 1 nacht over nagedacht. Maar toen ik hem in het echt zag was het duidelijk ;). Ziet er niet uit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JT schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:13:
Zelf zou ik wel oren hebben naar een V40 D4 maar voordat ik daar ben :X Weet niet of ik wel genoeg groeimogelijkheden ga krijgen in mijn huidige werk.
Dan heb je vast ook nog niet in een mooi aangeklede Octavia gezeten of wel? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JT

JT

VETAK y0

Nee, helaas :P Heb verschillende auto's bekeken waaronder de Octavia maar een enigzins aangeklede Octavia was te duur. Op zich is een ruimte praktische auto ook wel prettig als daily :P

Maar hey, ik krijg een lease-auto! En als ik sommigen om me heen hoor dan ben ik niet slecht af qua kosten. De eigen bijdrage is zeer gering. Terwijl bij veel anderen het leasebedrag gewoon van het loon af gaat.

Ecodan warmtepomp

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Z___Z schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:02:
Het is geen probleem. Het is alleen feit dat als je iets gewend bent,
Wat is wennen? De voorloopauto was een Megane Estate. Ook niet echt het toonbeeld van wegligging of geluidskwaliteit, maar het voldeed. Het was bij toeval dat de 3 op mijn pad kwam, en ik was niet ongelukkig dat ik erin 'moest' rijden, maar ik vind niet dat ik nu, 6 maanden later, ben 'gewend' aan D-segment auto's.

Ik wist van te voren dat de kans klein was dat ik zonder pardon weer een BMW zou rijden, al moet ik toegeven dat het er heel eventjes wel zo uit zou zien o.a. vanwege de voorgeschreven keuzelijst.

Ik heb in mijn leven een dozijn 205'jes gereden, een paar oude BMW's, Fordjes, Opel Astra, 308 Hatchback, Seat Ibiza, Kia Rio 8)7 en ze hadden zo allemaal hun sterke (soms) en zwakke (vaak :+) punten, maar ik heb elke keuze steeds bewust gemaakt en was daar over het algemeen tevreden mee, gezien de mogelijkheden die de situatie me toen bood.

De Skoda is geen BMW, dat heb ik me van het begin beseft, maar die laatste is ook niet heiligmakend, zeker niet als je ziet wat je extra moet neerleggen om überhaupt een station te kunnen rijden. En dan het ge-emmer over de trekhaak, het passen en meten met opties, etcetera. Ja, het was een enorm leuke en spannende auto om mee te rijden, en dat zal het de komende maanden ook blijven, maar daarna is hoofdstuk BMW voorlopig afgesloten :).

Verwijderd

Ik ben aan het kijken naar een andere lease-auto en ik twijfel tussen de Audi A3 Sportback en de Seat Leon.

Ik heb eerst een proefritje gemaakt in de Leon en en daarna in de A3.

Ik zit niet graag heel laag in de auto en bij de Audi had ik het idee dat ik niet anders kan dan laag zitten. In de Leon kon ik wel iets hoger zitten zonder mijn hoofd te stoten. Daarnaast leek de Seat Leon ruimer van binnen. Ik ben 1m93 en ik kan 'laag bij de grond' geen goede zithouding vinden.

Op papier lijken beide auto's even 'laag'. Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 00:08 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:03:
Ik ben aan het kijken naar een andere lease-auto en ik twijfel tussen de Audi A3 Sportback en de Seat Leon.

Ik heb eerst een proefritje gemaakt in de Leon en en daarna in de A3.

Ik zit niet graag heel laag in de auto en bij de Audi had ik het idee dat ik niet anders kan dan laag zitten. In de Leon kon ik wel iets hoger zitten zonder mijn hoofd te stoten. Daarnaast leek de Seat Leon ruimer van binnen. Ik ben 1m93 en ik kan 'laag bij de grond' geen goede zithouding vinden.

Op papier lijken beide auto's even 'laag'. Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?
Ik hoorde vandaag van collega's dat ze vinden dat Audi's in de regel niet zo geschikt zijn voor lange(re) mensen, o.a. een aantal van hen hebben een A4 en klagen over de ruimte in de hoogte. Ik heb er zelf niet gezeten/gereden.

De Leon heb ik even proefgezeten (en af laten vallen vanwege de korte stoelzitting) en had voor mij (1m81) meer dan voldoende hoofdruimte.

Verwijderd

Een vriend van me, 2.03m rijdt juist een A3,omdat hij in veel andere merken niet goed kon zitten. Zelf ben ik niet lang dus heb geen idee.

• Tylen

Tylen

Ik ben 1,96 en heb een 1.5 jaar een Leon FR gereden (Leon 2). Dat zat goed. Rijd nu een A3 en dat zit ook perfect. Bij de Leon moest ik de stoel maximaal naar achteren en bij de A3 kan ik dan niet meer bij de pedalen.

Als je een A3 Pro Line S neemt krijg je de sportstoelen en daar zit een uitschuifbaar stukje op, dus voor meer ondersteuning naar de knieholte. Erg fijn.

Ja, in de A3 zit je wat lager.

• thefox154
JT schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:04:
Ok maar is het dan geen kwestie van je even een maandje irriteren aan het wat lagere afwerkingsniveau e.d. en dan is het weer in orde? :P
Het is meer dan dat, het is niet één punt maar de complete beleving van de auto. Vergelijk het om in de tweakers termen te blijven maar met de videokaarten. Een gemiddelde videokaart kun je je prima mee reden in alle hedendaagse games. Er zal een flinke hand mensen op dit forum zijn die er met geen haar op hun hoofd overdenken omdat ze meer beleving/performance willen en ten alle tijden zullen roepen dat de middelmaat niet voldoet. Deze mensen zie je ook niet heel snel terug stappen naar een ander prijsniveau kaart.

Het gaat om de complete beleving, afwerking is maar een klein punt. Maar de rijervaring, finesse in een onderstel, etc etc dat maakt de beleving compleet. Stap je na 6 uur rijden nog zo fit uit? Bijvoorbeeld de megane vind ik vermoeiend rijden op hogere snelheden (rumoer). Een lange zit is ook niet de wereld. Het kan absoluut, je komt aan, alleen je reiservaring is anders. Daar tegenover staat meer cash ter beschikking dus de overheid is in zijn missie geslaagd. Het is destijds een keuze geweest, die ik opnieuw niet op die manier meer zou maken. Helaas waren er toen nog geen v60 hybrids, DS5 met 14%, er was niet veel te kiezen.. Dus aankomend voorjaar is er misschien een beter compromis te maken. Het blijft toch zoeken tussen wat wil ik uitgeven en wat past in deze wensen. En dat zal voor ieder persoon waarschijnlijk anders zijn.

@HHT-Thalan: heel veel plezier met de octavia ik las me reactie van gister en die was misschien een beetje lomp wou hem niet afzeiken ofzo. Die blauwe is overigens wel machtig!! Ik wacht de filmpjes wel even af >:)

• JT

JT

VETAK y0

Dat snap ik helemaal hoor, zeker als autoliefhebber. Alleen soms vind ik uitspraken hier overkomen alsof men nog liever een in een veel minder huis gaat wonen om maar niet minder dan een premium D-segmenter te moeten rijden :+

Ecodan warmtepomp

• Z___Z
  • Niet online
JT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:40:
Dat snap ik helemaal hoor, zeker als autoliefhebber. Alleen soms vind ik uitspraken hier overkomen alsof men nog liever een in een veel minder huis gaat wonen om maar niet minder dan een premium D-segmenter te moeten rijden :+
Dat is in mijn geval wel haha. Voor 200 euro in de maand kan je zo'n 60k meer aan huis kopen. Niet gedaan, dus meer geld over om aan een auto uit te geven 8) .
Maar in het geval van HTT-Thalan, hij wil evenveel geld uitgeven voor IMHO minder auto. De Octavia van 40k kost hem per maand net zoveel als een BMW/Mercedes van 50k. Vandaar dat ik en een aantal anderen het een vreemde keuze vinden.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Z___Z schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Maar in het geval van HTT-Thalan, hij wil evenveel geld uitgeven voor IMHO minder auto. De Octavia van 40k kost hem per maand net zoveel als een BMW/Mercedes van 50k. Vandaar dat ik en een aantal anderen het een vreemde keuze vinden.
Als je al zijn afwegingen gelezen had, dan had je geweten dat de BMW/Merc van 50k+ niet de opties bevatten die voor HTT belangrijk zijn, terwijl de Octavia dan volgehangen is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DarkSide
  • Laatst online: 20:58

DarkSide

theres no place like ::1

Idd gaat om totaal plaatje.
Vind bv een V40 D4 ook mooi. Behalve praktische redenen (ruimte e.d) is het een mooie auto.
En dan nog slechts 14%. Maar zelfs op een Summom moet ik nog behoorlijk wat vinkjes aanvinken.
Die ik standaard al heb als ik voor een Octavia EBL zou gaan.
Waardoor ik als ik klaar ben met vinken. Een duurdere catalogus waarde heb voor de volvo.
En ook nog een duurder lease bedrag. Waardoor ik, ondanks de 14%, toch beter een 20% octavia kan kiezen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Z___Z
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:17:
[...]

Als je al zijn afwegingen gelezen had, dan had je geweten dat de BMW/Merc van 50k+ niet de opties bevatten die voor HTT belangrijk zijn, terwijl de Octavia dan volgehangen is.
Ja wel gelezen en op gereageerd. Is een kwestie van geen keuze kunnen maken in opties als je ze allemaal wil. Vind het bijna net zo vreemd als ls789 die geen proefrit is gaan maken bij Lexus, omdat ze niet snel genoeg hadden gereageerd op zijn proefrit aanvraag via een webformulier. Ik ga altijd gewoon lang bij de dealer. 9 van de 10 keer kan je namelijk gewoon een proefrit maken zonder afspraak. Alleen als een auto net uit is, is er een kans dat veel mensen tegelijk willen en dus geen auto beschikbaar is. Of als je exact de uitvoering wil proefrijden die je wil kopen.

• JT

JT

VETAK y0

Z___Z schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Dat is in mijn geval wel haha. Voor 200 euro in de maand kan je zo'n 60k meer aan huis kopen. Niet gedaan, dus meer geld over om aan een auto uit te geven 8) .
Ja prima maar die prioriteit is geen gegeven :) Daarnaast vind ik het een verschil of je liever meer geld uitgeeft aan een auto omdat je dat leuk of dat je dat doet omdat je denkt dat je in een Ford Focus een ongelukkig mens wordt of geen 200km op 1 dag kunt rijden :P

Ecodan warmtepomp

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008

Gast1981

room with a moose!

(jarig!)
Leuk om na een paar jaar weer in deze topic te duiken :)
En geinig om te zien dat ieders echt zo zijn eigen redenen heeft bepaalde modellen/merken/opties/kosten juist wel of niet te kiezen. Aan het eind van de rit vind ik het persoonlijk sowieso een luxe probleem, maar dat wil niet zeggen dat we er dan niet over kunnen en mogen discussiëren alsof het een halszaak is.

Binnen een paar maand mag ik weer een keuze maken. Gezien de thuissituatie (gezinsuitbreiding) is 1 van de criteria al duidelijk: ruimte. Dus: station. Ik rijd nu al 3,5 jaar naar redelijke tevredenheid (voor sommigen hier misschien moeilijk voor te stellen ;)) in een Renault Megane hatch, dus dat geeft enigszins mijn referentiekader aan. Andere criteria zijn; verplicht diesel, verplicht energielabel A/B(/C?).
Om een beetje op de kleintjes te letten zoek ik eerst in de categorie 14% bijtelling. Mocht in in de groep 20% een absolute topbak tegenkomen, dan heb ik daar graag iets meer bijtelling voor over, maar het moet me de moeite wel lonen. Autoprijs zal/mag ergens rond de 30k liggen.

Als shortlist kijk ik momenteel naar:
  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Style (14%)
  • Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line (14%)
  • Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi (14%)
Volvo V40 D4 leek mij eerst ook zeer interessant! Maar die valt toch echt te klein uit. Heb nu in m'n Megane zelfs meer ruimte. Clio Estate is een andere optie als 14% station, maar die is ook relatief klein en bevalt me zo op het oog niet zo.
Bij de 20% wagens wil ik nog kijken naar de Mazda 6 Sportbreak, Renault Megane Estate, Peugeot 508 SW, Opel Astra Sports Tourer, Ford Focus. Maar, hier niet direct een uitverkoren favoriet (Mazda wel de mooiste) en allemaal toch een tikkie duurder dan de shortlist.

Iemand wellicht interessante aanvullingen hierop? Zie ik nog een mooie klasbak over het hoofd? Zit er een echte afknapper tussen, zo ja waarom? Ik ga sowieso de 3 van de shortlist z.s.m. eens live bekijken.

• DarkSide

DarkSide

Dit is ook mijn shortlist.
Hou rekening met levertijd. Een octavia zit bv al zo'n 5 maanden levertijd op.
Dus wil je 14% moet je snel bestellen.
De peugeot zit momenteel op zo'n 4 maanden levertijd. Daar dringt de tijd ook voor wil je 14% behouden.
De Leon weet ik niet. Vermoed 3 maanden.
Maar ook die is in 2015 geen 14% meer.

De 1.6 TDI met 105 PK is nu wel 20% maar ook in 2015. En is rijker uit te rusten.
Persoonlijk heb ik die liever als ik dit jaar geen nieuwe op kenteken kan zetten (mijn contract loopt 1-1-15 af).
De Megane is een mooie wagen. maar vindt ik inmiddels wel achterhaald. Zelfde geldt voor de Astra.

En D-segmenters zijn mooi. Maar ondanks een catalogus waarde van ongeveer 30k (Insignia bv) is de lease prijs die het voor mij de nek omdoet.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar de octavia.
Kwa ruimte vergelijkbaar met D-segmenter (soms zelfs ruimer) En gewoon een nette auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
Gast1981 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:11:

Binnen een paar maand mag ik weer een keuze maken. Gezien de thuissituatie (gezinsuitbreiding) is 1 van de criteria al duidelijk: ruimte. Dus: station. [...]
Proficiat met de gezinsuitbreiding :)

Ik denk dat een station vooral bagageruimte toevoegt. Als een auto die 1 maat groter is, voegt interieur- en bagareruimte toe. Betaalbaar en ruim, Superb combi. Dacia Logdy. Alle personenbusjes (Picasso etc)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gast1981 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:11:
Leuk om na een paar jaar weer in deze topic te duiken :)
Als shortlist kijk ik momenteel naar:
  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Style (14%)
  • Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line (14%)
  • Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi (14%)
Volvo V40 D4 leek mij eerst ook zeer interessant! Maar die valt toch echt te klein uit.
Is de shortlist van iedereen behalve van die jongen die een Skoda mooier vindt dan een Mercedes. Je kan ook nog naar de Aurists kijken, die heeft ook nog 14% maar je moet dan wel die mooie cvt willen. Aan de andere kant: wel de enige automaat en alle toeters/bellen/etc.

ping 127.212.23.124

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57
Tja die Auris kan me niet bekoren, leuk als je 60+ bent maar daar is alles mee gezegd. Daarnaast kan ik maar niet wennen aan die hoogtoerige loeiende CVT ... nope op papier een cijfer 7 in de praktijd een magere 5 imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

(jarig!)
DarkSide schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:31:
Dit is ook mijn shortlist.
Hou rekening met levertijd. Een octavia zit bv al zo'n 5 maanden levertijd op.
Dus wil je 14% moet je snel bestellen.
Klopt, daarom duik ik er nu ook in. Mijn contract loopt half januari af en die strakkere bijtellingsregels hoorde ik net op tijd. Dus liever nu snel actie i.p.v. straks voor dezelfde wagen meer betalen.
De 1.6 TDI met 105 PK is nu wel 20% maar ook in 2015. En is rijker uit te rusten.
Persoonlijk heb ik die liever als ik dit jaar geen nieuwe op kenteken kan zetten (mijn contract loopt 1-1-15 af).
Welke bedoel je?
Maar inderdaad, als het nu niet lukt dan zit ik straks sowieso aan de 20% gebonden en heb dan ruim keuze en meer tijd. Ook geen ramp, maar het kost iets meer dan. Als het nu lukt tegen 14%, prima! Lukt het niet, dan rustig kijken volgend jaar. Wie weet dienen zich wel weer nieuwe 14% modellen aan, al kan dat nog wel effe duren ben ik bang.
t_captain schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Proficiat met de gezinsuitbreiding :)

Ik denk dat een station vooral bagageruimte toevoegt. Als een auto die 1 maat groter is, voegt interieur- en bagareruimte toe. Betaalbaar en ruim, Superb combi. Dacia Logdy. Alle personenbusjes (Picasso etc)
Thanks! :) Ja, bagageruimte is echt welkom. Interieurruimte ook wel, maar die kofferbak moet zeker groter ;) Laatst weekendje weg... dat is stouwen geblazen, en dat voor een paar nachtjes. Laat staan straks de zomervakantie(s) :P
pjottum schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:44:
[...]
Is de shortlist van iedereen behalve van die jongen die een Skoda mooier vindt dan een Mercedes. Je kan ook nog naar de Aurists kijken, die heeft ook nog 14% maar je moet dan wel die mooie cvt willen. Aan de andere kant: wel de enige automaat en alle toeters/bellen/etc.
Ben geen fan van de automaat en het uiterlijk, maar aan de andere kant is het misschien wel het bekijken waard. Zoveel keus is er niet (meer) in de 14%. Maar op voorhand toch minder interessant dan eerder genoemde shortlist.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@gast1981: Mazda 6 ga je niet redden met diesel en met budget van 30k. Daarnaast is die erg prijzig in de lease. Misschien is de Audi A3 G-tron (of e-tron als je werkgever weet te overtuigen) het waard om te overwegen.

Tevens heeft mijn zwager sinds vorige week de V40, maar ik vond de bagage ruimte reuze meevallen. Zelf rijd ik in een Ibiza en mis eigenlijk alleen ruimte tussen de rugleuningen van voorstoelen en de achterbank. Kofferbak is groot zat. Alleen met kamperen zit de auto prop en prop vol, maar dat zal me met een Octavia ook lukken :Y

• DarkSide

DarkSide

De skoda 1.6 TDI greenline (20% en 105pk) dus niet greentech (14% en 110pk)
Is volgend jaar nog steeds 20% net als nu.

Ik ben bezig om mijn auto eerder in te leveren. Maar werkgever staat dat voorals nog niet toe.
En ze zetten de nieuwe auto pas op kenteken op de dag dat ik hem ophaal (dus in jan en dus te laat voor 14%).
Dit moet je dus goed regelen met je LM en je WG.
Anders kan je idd beter een Skoda EBL nemen. Deze kan je dan ook meer naar je smaak inrichten omdat er gewoon meer opties beschikbaar zijn.

En ik ben er redelijk van overtuigd dat de fabrikanten volgend jaar ook weer de nodige grammetjes vinden om voor 14% in aanmerking te komen. Maar deze zullen pas, vermoed ik, rond april/mei beschikbaar komen.
En aangezien ook verlenning van het contract niet meer mag. is dat voor mij ook geen optie.

Verwijderd

JT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:40:
Het valt mij juist veel meer op dat mensen niet zo zeer een premium D-segmenter willen maar juist de (imo) meest vreemde opties aanvinken alsof die onmisbaar zijn om je van A naar B te verplaatsen waar grof bijtelling over betaald mag worden. Een aantal voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld een standkachel, 18" op een niet sportieve auto, lane assist.

Nu ben ik een minimalist met mijn A3 Pro Line waar ik alleen maar navigatie en een regen/licht sensor heb toegevoegd+dakrails maar ik twijfelde geen moment of ik de 150 euro bruto die ik onder budget zit in een aantal opties wilde steken of in mijn portemonnee.

Soms komt er een Pro Line S 2.0 met 18" rotor velgen voorbij rijden en ja dat ziet er wel wat gaver uit dan mijn uitvoering, maar als ik me dan bedenk dat die persoon ook zeker 100 euro netto per maand meer betaalt dan kan ik dat voor mezelf niet rechtvaardigen, zeker omdat je de auto na een paar jaren weer gewoon in moet leveren.

Is natuurlijk maar goed ook dat iedereen er anders over denkt, anders hadden we allemaal dezelfde auto :+

• Tylen

Tylen

tja ligt ook een beetje aan het salaris wat er verdient wordt en dus of je het makkelijk kan missen.

Verwijderd

Dat is uiteraard zo, maar het kan evengoed zo zijn dat iemand het gemakkelijk kan missen maar gewoon niet belangrijk genoeg vindt. Er zijn bij ons genoeg mensen met een relatief laag salaris die maximaal over hun budget (30%) gaan omdat ze een aantal opties moeten hebben. Dat vind ik altijd bijzonder.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

(jarig!)
Deveon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:00:
@gast1981: Mazda 6 ga je niet redden met diesel en met budget van 30k. Daarnaast is die erg prijzig in de lease. Misschien is de Audi A3 G-tron (of e-tron als je werkgever weet te overtuigen) het waard om te overwegen.

Tevens heeft mijn zwager sinds vorige week de V40, maar ik vond de bagage ruimte reuze meevallen. Zelf rijd ik in een Ibiza en mis eigenlijk alleen ruimte tussen de rugleuningen van voorstoelen en de achterbank. Kofferbak is groot zat. Alleen met kamperen zit de auto prop en prop vol, maar dat zal me met een Octavia ook lukken :Y
Mazda 6 is idd een long shot, maar te mooi om niet in het rijtje op te nemen ;)
Heb vaker gehoord dat het leasebedrag daar in verhouding erg hoog van is. Komt dat door onderhoud en/of afschrijving ofzo? Zonde eigenlijk. Zal overigens wel de reden zijn dat je ze relatief weinig ziet. Overigens, die A3 G-Tron had ik niet bekeken, schitterende bak! Buiten mijn selectie gevallen doordat het geen diesel/station is denk ik. Maar, als ik hem nu o.b.v. inhoud naast anderen zet dan valt ook daar de ruimte wel wat tegen. A3 en V40: 280-1120 l en 335-1032 l, t.o.v. Leon/Octavia: 587-1470 l en 610-1740 l. Misschien niet blindstaren op getalletjes, maar dit verschil lijkt me erg groot.
DarkSide schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:05:
De skoda 1.6 TDI greenline (20% en 105pk) dus niet greentech (14% en 110pk)
Is volgend jaar nog steeds 20% net als nu.
Andersom denk ik ;) Greenline is 110pk 14%, Greentech is 105pk tegen 20% (volgens autoweek specs).
Meer beschikbare opties is mooi meegenomen, maar ben niet echt veeleisend. Zal eens checken welke opties dat dan zijn.
Ik ben bezig om mijn auto eerder in te leveren. Maar werkgever staat dat voorals nog niet toe.
En ze zetten de nieuwe auto pas op kenteken op de dag dat ik hem ophaal (dus in jan en dus te laat voor 14%).
Dit moet je dus goed regelen met je LM en je WG.
Anders kan je idd beter een Skoda EBL nemen. Deze kan je dan ook meer naar je smaak inrichten omdat er gewoon meer opties beschikbaar zijn.

En ik ben er redelijk van overtuigd dat de fabrikanten volgend jaar ook weer de nodige grammetjes vinden om voor 14% in aanmerking te komen. Maar deze zullen pas, vermoed ik, rond april/mei beschikbaar komen.
En aangezien ook verlenning van het contract niet meer mag. is dat voor mij ook geen optie.
Eerder inleveren is niet echt een optie nee, ja hooguit 2 weken hoorde ik. Afkopen wil ik niet. Toch schijnt het bij ons te kunnen om de wagen binnen de 14% te houden als het aflevermoment erom spant (31-12 / 01-01) en de categorie waarin de wagen valt verandert door die bijtellingswijzigingen. In andere gevallen zet de LM sowieso geen wagens op kenteken in december. Maar, e.e.a. wil ik 100% zeker voordat ik bestel, wil niet het risico lopen dat ie 2 januari geleverd wordt en ik daardoor alsnog 20% bijtelling, terwijl ik dan juist veel meer keuze zou hebben gehad als ik gewacht had..

Contractverlenging heb ik nog niet besproken. Wellicht een optie, en dan hopen dat er medio 2015 weer wat mooie modellen in de 14% belanden. Maarja, dan zit ik hoogstwaarschijnlijk dus nog dik een jaar zonder ruime nieuwe wagen :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Het valt mij juist veel meer op dat mensen niet zo zeer een premium D-segmenter willen maar juist de (imo) meest vreemde opties aanvinken alsof die onmisbaar zijn om je van A naar B te verplaatsen waar grof bijtelling over betaald mag worden. Een aantal voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld een standkachel, 18" op een niet sportieve auto, lane assist.

Is natuurlijk maar goed ook dat iedereen er anders over denkt, anders hadden we allemaal dezelfde auto :+
Er is een (heel) groot verschil tussen fabrieks- en dealeropties. De laatste kosten je geen bijtelling, en daar probeer je natuurlijk je winst te behalen. Aftermarket velgen = geen bijtelling (vermits je niet over de uitstootgrens komt uiteraard) en die standkachel ook niet. Dus da's gratis gemak, want met de Skoda kom ik immers niet aan mijn budgetlimiet.

Natuurlijk zijn bijna alle opties misbaar: Zelfs als je zakelijk veel op pad bent en heb je niet veel meer nodig dan airco en navigatie. De ene helft van de 'gewenste' opties gaan zitten in het comfort voor mensen die heel veel rijden (leer, xenon, parkeersensoren, onderstel) en de andere helft in het prettig maken van die ritten (interieurverlichting, audiosysteem, velgen).

De grens tussen wat 'nodig' en 'leuk' is verschuift/vervaagt een beetje als je een flink bedrag mag uitgeven, ik zal de eerste zijn om toe te geven dat we aardig verwend worden wat betreft auto's. Daar staat (voor ons dan toch) wel tegenover dat je werkgever ook heel wat van je verlangt, je krijgt flinke verantwoordelijkheden en moet ook bij de klant goed voor de dag komen (dus niet bezweet en vermoeid omdat je 45k per jaar in een aygo met kartonnen stoelen en zonder airco doet).

In mijn geval zijn de 'eisen' ruimte, goede zithouding, en vanuit de LM ook nog navi, airco, parkeersensoren en metallic lak. De rest is 'extra' en maken mijn ritten prettiger en dus beter voor mijn humeur, conditie en presentabiliteit bij de klant.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Nu ben ik een minimalist met mijn A3 Pro Line waar ik alleen maar navigatie en een regen/licht sensor heb toegevoegd+dakrails maar ik twijfelde geen moment of ik de 150 euro bruto die ik onder budget zit in een aantal opties wilde steken of in mijn portemonnee.

Soms komt er een Pro Line S 2.0 met 18" rotor velgen voorbij rijden en ja dat ziet er wel wat gaver uit dan mijn uitvoering, maar als ik me dan bedenk dat die persoon ook zeker 100 euro netto per maand meer betaalt dan kan ik dat voor mezelf niet rechtvaardigen, zeker omdat je de auto na een paar jaren weer gewoon in moet leveren.

Ik mag hopen dat 150 euro bruto niet 100 euro netto is bij jou. 150 euro bruto is bij mij 72 euro netto. Dus voor 72 euro rijd je ineens een veel leukere auto.

Daarnaast wordt bij mij het bedrag wat ik onder budget zit, niet uitgekeerd.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:00

vhal

ಠ_ಠ

HTT-Thalan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:24:
[...]
en presentabiliteit bij de klant.
in hoeverre is dit nu echt een eis als een auto op een parkeerterrein geplaatst wordt en de klant deze toch niet ziet?

Strava

Pagina: 1 ... 69 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.