Ja want de test voor co2 uitstoot is gelijk aan normaal rijgedrag.
Denk niet dat jouw werkgever representatief is voor het gros van de bedrijven...AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:26:
Gelukkig doet mijn werkgever daar niet aan mee. 20% is het zuinigste in ons wagenpark.
Stoer? Zo vervuilend mogelijk? Ik geef alleen aan dat wij gelukkig geen grasmaaiers hoeven te rijden.
Dat schijnt zo te zijn, ja. Al denk ik dat het niet perse mijn werkgever is, maar eerder de sector waarin wij werkzaam zijn, want bij de concurrentie geldt doorgaans een vergelijkbaar beleid.vhal schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:26:
[...]
Denk niet dat jouw werkgever representatief is voor het gros van de bedrijven...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nou nou nou, dat kan ook wel wat minder vind ik. Je zet hiermee direct alle auto's van mensen die een lagere klasse willen of moeten rijden als minderwaardig weg tegenover wat jij rijdt.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:06:
[...]
Stoer? Zo vervuilend mogelijk? Ik geef alleen aan dat wij gelukkig geen grasmaaiers hoeven te rijden.
Voor mensen met een kalme rijstijl is de gemiddelde eco- (en bijtellings) vriendelijke auto prima in orde wat rijprestaties betreft. Ik hanteer zelf altijd ± 12 seconden. Haalt je auto dat voor de 100km/u dan is er helemaal niks aan de hand en kun je meer dan prima meekomen met het overige verkeer.
De vlottere modellen (en er zijn een hoop 20% modellen die dat op hun sloffen halen) zeg ik 10 seconden en alles wat onder de 8 seconden duikt is ronduit sportief, maar dat zijn in de regel 25% modellen.
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-07-2014 21:15 ]
NOFI
Ik heb zelf een voorkeur voor vlottere motoren / meer vermogen. De 0 -100 tijd vind ik niet zo belangrijk. In de 6e vlot kunnen versnellen des te meer. Overigens kan je ook in de lagere klassen in vrijwel iedere auto een grotere motor bestellen. De meesten bestellen echter voor 100% met de portemonnee. En zelfs dan zouden ze een prettiger motor kunnen nemen, door een modelletje lager te gaan.
Ik heb zelf een voorkeur voor vlottere motoren / meer vermogen. De 0 -100 tijd vind ik niet zo belangrijk. In de 6e vlot kunnen versnellen des te meer. Overigens kan je ook in de lagere klassen in vrijwel iedere auto een grotere motor bestellen. De meesten bestellen echter voor 100% met de portemonnee. En zelfs dan zouden ze een prettiger motor kunnen nemen, door een modelletje lager te gaan.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
NOFI
Als ik snel wil optrekken dan pak ik hier een "simpel" 600CC (twee-wiel) apparaat mét kenteken óf een 1000CC ding zónder kenteken en/of framenummer
M'n dagelijkse vervoermiddel moet gewoon prettig rijden en me niet het idee geven dat ik niet in kán halen. Die 8 - 10 seconden...... 't kán anders.
Als ik snel wil optrekken dan pak ik hier een "simpel" 600CC (twee-wiel) apparaat mét kenteken óf een 1000CC ding zónder kenteken en/of framenummer
M'n dagelijkse vervoermiddel moet gewoon prettig rijden en me niet het idee geven dat ik niet in kán halen. Die 8 - 10 seconden...... 't kán anders.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 04-07-2014 21:42 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik wil het allebei... als de kindjes achterin en de vrouw naast mij zitten moet hij comfortabel en rustig zijn.
Zodra ik het rijk alleen heb mag hij alle zeilen bijzetten en zich in elke bocht vastbijten.
Het schijnt dat die combo wel mogelijk is in de nieuwe 3 in de vorm van een M-onderstel. Topgear was er positief over in ieder geval.
Zodra ik het rijk alleen heb mag hij alle zeilen bijzetten en zich in elke bocht vastbijten.
Het schijnt dat die combo wel mogelijk is in de nieuwe 3 in de vorm van een M-onderstel. Topgear was er positief over in ieder geval.
52k, daarvan zou je een eenvoudige 5 kunnen overwegen. Of een wat snellere 3.
Dan heb je alleen een echt compleet kale 5. Keep in mind dat ik eerst voor de Skoda was gegaan vanwege een rijk uitrustingsniveau, ik vind dat je geen auto moet rijden om de status, maar om wat je krijgt als rijder. Dus liever een goed uitgeruste klasse lager, als je het mij vraagt. Helaas blijkt die optie nu enigszins ontmoedigd te worden door onze lease-regels
.
Ik heb dus nu inderdaad een 'snelle' drie geconfigureerd. Het is gewoon de EDE uitvoering met 163pk/380nm maar wel met sportstoelen, m-onderstel en nog wat zaken die hem wat strakker op de weg zetten. Zaken als adaptive cruise control enzo heb ik dan achterwege gelaten, wel harman kardon erin en nog wat andere handige dingen. Bekleding zwart leder, lak metallic grey.
Er komt wel een trekhaak onder, maar om mij onbekende redenen wil de configurator dat alleen toestaan als je voor automaat kiest, en dat was ik dus niet van plan, dus dat zoeken we bij de dealer wel uit.
Ik heb dus nu inderdaad een 'snelle' drie geconfigureerd. Het is gewoon de EDE uitvoering met 163pk/380nm maar wel met sportstoelen, m-onderstel en nog wat zaken die hem wat strakker op de weg zetten. Zaken als adaptive cruise control enzo heb ik dan achterwege gelaten, wel harman kardon erin en nog wat andere handige dingen. Bekleding zwart leder, lak metallic grey.
Er komt wel een trekhaak onder, maar om mij onbekende redenen wil de configurator dat alleen toestaan als je voor automaat kiest, en dat was ik dus niet van plan, dus dat zoeken we bij de dealer wel uit.
Komt vast goed.
[ Voor 156% gewijzigd door Will_M op 05-07-2014 00:29 ]
Ik ben echt heel nieuwsgierig of dit je gaat lukken onder een handgeschakelde 320d EDE. Bij mij wilde de dealer er echt niet aan...Een heel verhaal over een vliegwiel, wat er voor zorgt dat de auto laag in de toeren ook soepel rijdt werd me verteld. En toegegeven, het klonk allemaal wel geloofwaardig. De details weet ik niet meer precies.HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:21:
Waarom de automaat dan wel, is mij ook niet helemaal duidelijk. Het heeft volgens mij te maken met het feit dat de automaat nooit "te laag" in de toeren kan komen waardoor voorkomen wordt dat dat vliegwiel raar gaat doen en er vanalles uit elkaar rammelt.
Ik ben heel benieuwd naar wat de dealer je gaat vertellen. Succes in iedergeval.
Dat betekent, stam + t .
Zelfce verhaal heb ik gehoord bij de dealer. De 320ede kon niet met trekhaak ivm vliegwiel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ga _niet_ in een automaat rijden. Ik vertik het.
Helaas zien dakrails er ook niet echt hip uit op een verlaagde 'sport'wagen
.
Wat een First World Problem!
- edit -
Er lijkt helaas technische ondersteuning te zijn voor het verhaal van BMW, zo leert een google zoektocht mij. Inderdaad een speciaal vliegwiel, lage toeren, bla bla bla.
Dat betekent dus totaal niet dat je niet met een aanhanger zou kunnen rijden in de handbak, maar blijkbaar vertrouwen zij hun gemiddelde klant niet om hier op een correcte manier mee om te gaan.
Ik vind de automaat die daarin zit (ik heb deze proefgereden) gewoon totaal niet sportief. Een automaat is altijd reactief terwijl je als het ware proactief schakelt in een handbak. Past gewoon niet bij mijn rijstijl.
Helaas zien dakrails er ook niet echt hip uit op een verlaagde 'sport'wagen
Wat een First World Problem!
- edit -
Er lijkt helaas technische ondersteuning te zijn voor het verhaal van BMW, zo leert een google zoektocht mij. Inderdaad een speciaal vliegwiel, lage toeren, bla bla bla.
Dat betekent dus totaal niet dat je niet met een aanhanger zou kunnen rijden in de handbak, maar blijkbaar vertrouwen zij hun gemiddelde klant niet om hier op een correcte manier mee om te gaan.
Ik vind de automaat die daarin zit (ik heb deze proefgereden) gewoon totaal niet sportief. Een automaat is altijd reactief terwijl je als het ware proactief schakelt in een handbak. Past gewoon niet bij mijn rijstijl.
[ Voor 69% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2014 09:21 ]
Om je nog uit de droom te helpen: die automaat is in de sprint van 0 tot 100 sneller dan de handgeschakelde uitvoering. Aangezien de automaat de optimale schakelmomenten kiest en de gemiddelde bestuurder niet, is het verschil in de praktijk nog wat groter.
En laten we er geen doekjes om winden: hoewel de 320ede zeker geen trage auto is, maakt het bij deze motor weinig uit hoe 'sportief' je schakelt. Als je op het scherpst van de snede wilt rijden, ontkom je er niet aan om een krachtigere motor te kiezen.
En laten we er geen doekjes om winden: hoewel de 320ede zeker geen trage auto is, maakt het bij deze motor weinig uit hoe 'sportief' je schakelt. Als je op het scherpst van de snede wilt rijden, ontkom je er niet aan om een krachtigere motor te kiezen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Jup. En anders een dynamic drive systeem of hoe dat bij BMW dan ook heet. Kun je zelf bepalen of ie langer in de toeren doortrekt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is niet helemaal waar. Ik rij nu een paar dagen DSG, hiervoor altijd handbak met sportieve rijstijl. Ik zat altijd vóór de bocht in de juiste versnelling om eruit te accelereren, de automaat doet het stelselmatig in of na de bochtTomatoman schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:33:
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dát dus.Ethirty schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:32:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Ik rij nu een paar dagen DSG, hiervoor altijd handbak met sportieve rijstijl. Ik zat altijd vóór de bocht in de juiste versnelling om eruit te accelereren, de automaat doet het stelselmatig in of na de bochtDe sportstand veranderd daar maar heel weinig aan. Die auto weet namelijk niet wat ik gá doen, alleen wat ik nú doe. Of dat nu met 30 in de bebouwde kom is of met 120 op het circuit doet niets af aan de beleving van sportief rijden.
Maar er is positief nieuws: De dealer geeft mij wat opties voor wat ik wil, namelijk sportief (kunnen) rijden maar ook bagage kunnen slepen.
- We kunnen dakdragers monteren, deze zijn echter niet permanent: Ze kunnen erop en eraf, dus zonder bagage op het dak is er toch een 'clean' look mogelijk.
- We kunnen een trekhaak monteren op zowel de schakel als de automaatbak!
Dat laatste kan in het geval van de automaat dan in combinatie met de schakelflippers aan het stuur: Zolang je de sportstand gebruikt schakelen deze niet zelf en kun je dus net zoals met een schakelbak zelf de versnelling (vooraf) bepalen.
Ik kan ook voor een handbak gaan, de trekhaak word dan een dealer-optie (en dus duurder), bovendien moet er dan een grotere 'vin' geplaatst worden voor de motorkoeling, aldus de verkoper. Maar het kan dus wél.
Een automaat met flippers is wel het beste compromis imho. Relaxed cruisen als het kan en sportief rijden als je wil. Ook geen gedoe verder met restricties van de fabrikant.
Wat is de motorinhoud van de 320d, want iets zegt me dat dat allang geen 2 liter meer is? Het is eigenlijk idioot dat zo'n auto geen trekhaak mag hebben zonder aanpassingen aan de koeling.
Voordeel van achteraf is dan weer dat het niet meetelt voor de bijtelling
Wat is de motorinhoud van de 320d, want iets zegt me dat dat allang geen 2 liter meer is? Het is eigenlijk idioot dat zo'n auto geen trekhaak mag hebben zonder aanpassingen aan de koeling.
Voordeel van achteraf is dan weer dat het niet meetelt voor de bijtelling
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
320d is volgens mij nog steeds het 1995cc blok (gelijk de 18d, 20d EDE en 25d). Voor 50k zou ik een 325d overwegen. Screw die paar procent bijtelling.
Daar hebben ze voice control voor uitgevonden. Handmatig door je telefoonboek bladeren terwijl je aan het rijden bent is niet handig. In een Golf 6 werkt de voice control best goed, in een Golf 7 of vergelijkbaar zou dit dan nog beter moeten werken. Ik zie dan ook geen reden waarom je dit via het touchscreen zou willen doen.sorted.bits schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:04:
[...]
Als je veel belt toets je toch niet echt de nummers van het telefoonnummer in? Daar heb ik gewoon het telefoonboek voor, waar ik redelijk simpel doorheen scroll. Ik weet nog nèt mijn eigen huis nummer, maar daar houdt het ook wel op.
< dit stukje webruimte is te huur >
Eh, die paar procent schelen bijna 150 euro netto per maand. De 325d versie is niet zo briljant veel sneller en bovendien moet ik dan heel veel opties missen die mijn leven op de (snel)weg een stuk prettiger maken.t_captain schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:39:
320d is volgens mij nog steeds het 1995cc blok (gelijk de 18d, 20d EDE en 25d). Voor 50k zou ik een 325d overwegen. Screw die paar procent bijtelling.
Voor dat geld kan je een lexus is300h luxery line rijden. Heb je bijna alle opties en een vlotte auto. Wel automaat, maar nooit verkeerde versnelling omdat het een cvt is. En niet beoordelen op wat de pers zegt, want die cvt automaat is echt super relaxed. Het is alleen een vrij zware auto dus dat merk je wel in de bochten. Bij mij viel hij af omdat er standaard sportstoelen in zitten, terwijl ik die niet wil, maar normale comfort stoelen wil hebben.
Ik heb CVT gereden en vind het nog brakker dan gewoon automaat rijden.Z___Z schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:08:
Voor dat geld kan je een lexus is300h luxery line rijden. Heb je bijna alle opties en een vlotte auto. Wel automaat, maar nooit verkeerde versnelling omdat het een cvt is. En niet beoordelen op wat de pers zegt, want die cvt automaat is echt super relaxed. Het is alleen een vrij zware auto dus dat merk je wel in de bochten. Bij mij viel hij af omdat er standaard sportstoelen in zitten, terwijl ik die niet wil, maar normale comfort stoelen wil hebben.
Nog los daarvan heb ik al meerdere malen aangegeven dat wij uit 5 vooraf bepaalde merken moeten kiezen
Een hoop mensen zijn de mening toegedaan dat je, als je veel kilometers maakt, ook direct van automaat zult houden of daar vanzelf van gaat houden als je hun advies nou maar aanneemt en er gewoon eentje koopt.
Ik mag dan heel veel kilometers maken, ik geniet van autorijden en noem mij ouderwets maar ik hou van zelf schakelen. Ik vind het helemaal niet prettig om die controle over te geven aan überhaupt iemand (ik rij niet eens graag met anderen mee) en al zeker niet aan de auto zelf. Als ik de 320d met automaat moet nemen omdat de prijs of de opties mij daartoe dwingen zijn de flippers inderdaad _een_ alternatief maar als het aan mij ligt (en de prijs c.q. het budget dit toelaat) ga ik liever voor de handbak, daar zit gewoon meer gevoel in en heb ik veel meer plezier aan.
De Octavia was voor mij een hele fijne keuze geweest voor de prijs en de rijke uitrusting. Bij uitvallen daarvan schiet ik gewoon terug weer naar de BMW 3-serie omdat dit een van de (zeer) weinige modellen op onze keuzelijst is met A) 20% bijtelling en
[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2014 19:26 ]
Als ik jou was zou ik tegen HR zeggen dat ze even de accountmgr van de leasemij opbellen. Zijn ze daar nou helemaal van de pot gepleurd? Als jij toch auto X wilt leasen dan hebben ze maar te leveren. Als het voor hun een uitzondering is prima, dan maak er maar een wat duurdere offerte voor. Graag of niet, je kunt ook bij een ander gaan natuurlijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik rij nu zelf twee jaar in een 320dA ede. Heerlijke wagen. Ik kan me iets voorstellen bij je 'controle' argument, maar denk dat met de auto in spoortstand en de flippers aan het stuur je bijna niets te wensen meer over houdt.
In de sportstand staat de automaat standaard al een versnelling lager dan in comfort, en het gaspedaal wordt lekker responsief/agressief, dat is fijn rijdenmals je een lekker potje wilt sturen. Maar voor het standaard woon/werk is comfort helemaal ok. Eco pro gebruik ik nooit, verbruik in de winter 1 op 20, in de zomer richting 1 op 22.
In de sportstand staat de automaat standaard al een versnelling lager dan in comfort, en het gaspedaal wordt lekker responsief/agressief, dat is fijn rijdenmals je een lekker potje wilt sturen. Maar voor het standaard woon/werk is comfort helemaal ok. Eco pro gebruik ik nooit, verbruik in de winter 1 op 20, in de zomer richting 1 op 22.
Great minds think alike!
Ahh , mooi dat een trekhaak nu wel mogelijk is!
On a different note.. vandaag mijn 320d EDE ingeleverd en de V40 D4 opgehaald. Het is een genot om in die auto te rijden. Het enige wat ik mis van BMW tot nu is de typische wegligging en het Harman Kardon geluidssysteem. In de V40 heb ik ook voor HK geluid gekozen..Maar...dat is toch van mindere kwaliteit. Helaas.
De wegligging is anders. Zeker niet irritant ofzo maar het bochtenwerk voelt anders. De 190pk tov de 163 in de BMW maken wel wat goed.
De positieve zaken die me het meest opvielen aan de V40:
- Keyless entry en drive..i-de-aal!
- DAB+ , mooi geluid!
- Het design en de afwerking van de auto , is prima in orde.. beter dan wat ik verwacht had.
- De integratie met de iphone is prima. (Waar BMW daar bakken voor geld voor vraagt)
- De motor/vermogen
- Ik denk dat ik van de standkachel, via de app te bedienen, in de winter veel plezier ga beleven.
- De loonstrook :-).
On a different note.. vandaag mijn 320d EDE ingeleverd en de V40 D4 opgehaald. Het is een genot om in die auto te rijden. Het enige wat ik mis van BMW tot nu is de typische wegligging en het Harman Kardon geluidssysteem. In de V40 heb ik ook voor HK geluid gekozen..Maar...dat is toch van mindere kwaliteit. Helaas.
De wegligging is anders. Zeker niet irritant ofzo maar het bochtenwerk voelt anders. De 190pk tov de 163 in de BMW maken wel wat goed.
De positieve zaken die me het meest opvielen aan de V40:
- Keyless entry en drive..i-de-aal!
- DAB+ , mooi geluid!
- Het design en de afwerking van de auto , is prima in orde.. beter dan wat ik verwacht had.
- De integratie met de iphone is prima. (Waar BMW daar bakken voor geld voor vraagt)
- De motor/vermogen
- Ik denk dat ik van de standkachel, via de app te bedienen, in de winter veel plezier ga beleven.
- De loonstrook :-).
Dat betekent, stam + t .
Ik heb niet zoveel keuze, voor BMW mag ik uit welgeteld 3 dealers kiezen in heel Nederland. De eerste valt af want ik vond dat contact minder prettig, heb nu gebeld met nummer twee en dat was een vrolijke vent, ik ga daar dinsdag e.e.a. mee pogen rond te maken.
Dan dinsdagmiddag even bij MB buurten, korte proefrit maken (ze zijn ervan overtuigd dat ze het beter kunnen doen dan de 320d, ik ben heel benieuwd) en dan donderdag nog even langs Skoda. Ik ga toch nog even naar de Superb kijken, er staan schijnbaar scherp afgeprijsde voorraadmodellen klaar en dat scheelt (naast de lagere aanschafprijs) natuurlijk lekker op de bijtelling.
. Daarnaast is het wanneer ik passagiers heb juist weer de uitdaging om zo soepel mogelijk te schakelen en te rijden, wat best een uitdaging is gezien de vering die hieronder ligt (het is meer een kart met een spaardiesel dan een luxe "saloon car"). Schijnt bij de F30 beter te zijn (meer comfort).
Dan dinsdagmiddag even bij MB buurten, korte proefrit maken (ze zijn ervan overtuigd dat ze het beter kunnen doen dan de 320d, ik ben heel benieuwd) en dan donderdag nog even langs Skoda. Ik ga toch nog even naar de Superb kijken, er staan schijnbaar scherp afgeprijsde voorraadmodellen klaar en dat scheelt (naast de lagere aanschafprijs) natuurlijk lekker op de bijtelling.
Het is ook deels een psychologisch iets, dat snap ik zelf ook wel, BMW zou niet succesvol zijn (en zo pleurisveel automaten verkopen) als ze geen auto's konden bouwen. Ik ben er gewoon nog niet klaar voor, ik zit nog in mijn 2e jeugd en hou van dat gevoel dat je krijgt als je zelf in die bak roertVerbal Kint schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:34:
Ik rij nu zelf twee jaar in een 320dA ede. Heerlijke wagen. Ik kan me iets voorstellen bij je 'controle' argument, maar denk dat met de auto in spoortstand en de flippers aan het stuur je bijna niets te wensen meer over houdt.
[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2014 21:17 ]
Dat is nu nog toekomstmuziek, maar het gaat wel komen. Zag laatst dat een van de nieuwe Rolls Royce modellen de automaat aan de GPS heeft gekoppeld. De automaat weet al welke versnelling er nodig gaat zijn voor jij ook maar een bocht hebt gezien. Nu bij Rolls, later bij de S klasse en over een jaar of 5 in iedere burgerlullenbakEthirty schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:32:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Ik rij nu een paar dagen DSG, hiervoor altijd handbak met sportieve rijstijl. Ik zat altijd vóór de bocht in de juiste versnelling om eruit te accelereren, de automaat doet het stelselmatig in of na de bochtDe sportstand veranderd daar maar heel weinig aan. Die auto weet namelijk niet wat ik gá doen, alleen wat ik nú doe. Of dat nu met 30 in de bebouwde kom is of met 120 op het circuit doet niets af aan de beleving van sportief rijden.
En ik mag toch hopen dat als je een DSG op de handmatige stand of op de flippers zet, ie gewoon de versnelling aanhoudt die je voor de bocht gekozen hebt
Uiteraard, maar a) geen flippers mogelijk en b) burgerbakken schakelen sequentieel de verkeerde kant op (- achter + voor)The Eagle schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:48:
[...]
En ik mag toch hopen dat als je een DSG op de handmatige stand of op de flippers zet, ie gewoon de versnelling aanhoudt die je voor de bocht gekozen hebt
Van de week een keer geprobeerd. Ze verstond me niet goed zei ze herhaaldelijk en toen ik stoppen, STOP zei ging ze een contact bellen die qua naam niet eens in de verte zo klinkt. En dat terwijl ik een andere zender wilde opzoekenaex351 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:57:
[...]
Daar hebben ze voice control voor uitgevonden. Handmatig door je telefoonboek bladeren terwijl je aan het rijden bent is niet handig. In een Golf 6 werkt de voice control best goed, in een Golf 7 of vergelijkbaar zou dit dan nog beter moeten werken. Ik zie dan ook geen reden waarom je dit via het touchscreen zou willen doen.
#team_UTC+1
Nu noem je ook wel DSG...Ethirty schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:32:
Verschillende malen gereden, maar dat hele systeem kan mij niet bekoren.
Ja, hij is snel, maar daar is alles wel mee gezegd. Dan heb ik nog liever een conventionele automaat...
Als ik in een DSG bak rijd, merk ik gewoon dat het een erg goedkope automaat is. Het schokt en stoot, zit er vaak naast, schakelt op vervelende momenten. Voornamelijk in de stad met terugschakelen stoot en schokt hij wel eens...
Maar goed, volgens mij is het ook de goedkoopste automaat verkrijgbaar, dus echt klagen mag je er niet voor
Ik onderschrijf dit 100%, bij sportiefe rijstijl is het een drama ding. Rij je als een oude opa in een agila (no offencedfrenner schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Nu noem je ook wel DSG...
Verschillende malen gereden, maar dat hele systeem kan mij niet bekoren.
Ja, hij is snel, maar daar is alles wel mee gezegd. Dan heb ik nog liever een conventionele automaat...
Als ik in een DSG bak rijd, merk ik gewoon dat het een erg goedkope automaat is. Het schokt en stoot, zit er vaak naast, schakelt op vervelende momenten. Voornamelijk in de stad met terugschakelen stoot en schokt hij wel eens...
Maar goed, volgens mij is het ook de goedkoopste automaat verkrijgbaar, dus echt klagen mag je er niet voor
De bmw automaat daarintegen is perfectie, in de 2jaar met de 335d (6traps automaat) heb ik deze nooit betrapt op ook maar één fout. Flippers aan het stuur had ik ook gekozen maar achteraf heb ik ze misschien 2 keer gebruikt. De techniek in de automaat voelt alles zo feilloos aan dat hij gewoon altijd goed zit.
Hier haal ik alleen uit dat ze een 20% diesel verwachten : "Op dieselgebied verwachten we een 1.6 TDI met 120 pk die goed is voor 20% bijtelling." Eigenlijk geen informatie welke motors precies 20% bijtelling.thefox154 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:35:
[...]
Schaamteloze copy past van autoweek:
Het belangrijkste nieuws is echter de nieuwe 2.0 TDI Bi-Turbo met 240 pk en 500 Nm. Wat kunnen we verder op benzine- en dieselgebied verwachten? Ook een Alltrack versie met 4Motion en een 2.0 TSI met 220 of 280 pk zal verschijnen. Welke van die twee het wordt, valt nog te bezien. De 1.4 TSI komt er met 125 en 150 pk en ook een 1.8 TSI met 180 pk staat op de rol. Op dieselgebied verwachten we een 1.6 TDI met 120 pk die goed is voor 20% bijtelling. De 2.0 liter TDI zal met 150 en 185 pk verschijnen.
Laat ze gewoon met een motor komen met 170+ pk EN 20% bijtelling!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nee, maar wat een nonsens argument. Dat geldt toch voor elke auto. Een auto met minder co2 uitstoot zal met dezelfde rijstijl door berijder 'Pietje Puk' toch zuiniger zijn dan een auto die beduidend meer uitstoot, bereden door diezelfde 'Pietje Puk'.Deveon schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:13:
[...]
Ja want de test voor co2 uitstoot is gelijk aan normaal rijgedrag.
Nou nou, grasmaaiers. Je bent duidelijk veel te verwend. Auto's met 200pk en 25% bijtelling is misschien leuk, maar niet persé nodig natuurlijk. Zoals anderen ook al aan gaven, met een huidige 14% auto kun je doorgaans prima mee komen met het verkeer hoorAllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:06:
[...]
[...]
In een iets lagere prijsklasse, Golfje GTI. Telt waarschijnlijk gewoon 25% bij, maar kost incl wat opties net onder de 40k. Daarmee is cataloguswaarde*percentage in dezelfde orde als een EDE van 50k.HTT-Thalan schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:58:
[...]
Eh, die paar procent schelen bijna 150 euro netto per maand. De 325d versie is niet zo briljant veel sneller en bovendien moet ik dan heel veel opties missen die mijn leven op de (snel)weg een stuk prettiger maken.
Het is een maat kleiner, maar qua bruikbare ruimte schelen een Golf en een dreier niet zoveel. Voor dagelijks gebruik is een GTI eigenlijk wel fijn, het is een allrounder.
Als ik een gewone Golf of een Octavia een beetje aankleed zit die op 40K. Een aangeklede GTI gaat snel richting 50K.
Je kan volgens mij ook gewoon weer op dezelfde knop drukken om te annuleren of anders de terug knop gebruiken. De commando 'stop' ken ik niet, wel 'annuleren' of iets dergelijks. Qua commando om iemand te bellen kan je meteen de naam noemen of je zegt eerst "naam bellen" en dan noem je de naam. Dan kunnen er een aantal dingen gebeuren, er wordt meteen gebeld, het contact heeft meerdere nummers en je wordt dan gevraagd om te zeggen "mobiel/thuis/etc.", indien dit niet mogelijk is dan wordt de lijst met nummers op het scherm getoond en kan je alsnog handigmatig kiezen. Moet het systeem je natuurlijk wel kunnen verstaanEthirty schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:27:
Van de week een keer geprobeerd. Ze verstond me niet goed zei ze herhaaldelijk en toen ik stoppen, STOP zei ging ze een contact bellen die qua naam niet eens in de verte zo klinkt. En dat terwijl ik een andere zender wilde opzoekenNa activatie leek ze sowieso niet meer te willen stoppen met luisteren en ook geen cancel knop. Redelijke faal wat mij betreft
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik kwam laatst met de Golf GTD Business edition aan een slordige 42K uit toen alle optie pakketten en accessoires (af fabriek leverbaar) aangevinkt stonden. Dus dan komt 'ie nog ~10K te kort om aan de wens/eis van de LM te voldoen.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:30:
Als ik een gewone Golf of een Octavia een beetje aankleed zit die op 40K. Een aangeklede GTI gaat snel richting 50K.
Een 2.0TDi BMT met alle opties is verdomme duurder terwijl dat ding 34PK en 80Nm moet ontberen t.o.v. de GTD
De GTi en GTD zijn beide 20% auto's (tenzij: DSG bak). Maar ik denk niet dat beide in de persoonlijke smaak van HTT-Thalan vallen.
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 06-07-2014 14:16 ]
@HTT: sta je niet blind op het bijtellingspercentage. Een Superb met 25 kan onder de streep nog steeds lager uitvallen dan de 3 serie natuurlijk. Kwestie van fiscale waarde versus percentage, en BMW is duur.
Bovendien: Superb station is een mooie auto, en heel aangekleed.
Wait whut!? Toch de verkeerde auto gekozenwimmel_1 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:46:
[...]
De GTi en GTD zijn beide 20% auto's (tenzij: DSG bak).
Oh nee, ik wilde persé een automaat
#team_UTC+1
Daarom ga ik ook nog naar de Superb kijken. Golf is voor mij geen optie meer, het is niet beter maar wel duurder dan een equivalent van Skoda. Als ik al in die hoek terecht kom zal het bij Skoda zijn.The Eagle schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:11:
@HTT: sta je niet blind op het bijtellingspercentage. Een Superb met 25 kan onder de streep nog steeds lager uitvallen dan de 3 serie natuurlijk. Kwestie van fiscale waarde versus percentage, en BMW is duur.
Het klopt wel dat de bijtelling niet heiligmakend is (40k tegen 25% is beter dan 52k tegen 20%) maar een Superb is standaard vrij kaal. Als ik op de basisprijs alle verplichte opties toevoeg zit ik al zo'n beetje aan de optielimiet en dan heb ik nog niet de extra's waar het mij nu juist om te doen is zoals een beetje leuke audio, sportstoelen, trekhaak, etcetera.
Ze bekijken de opties als een percentage van de waarde van de auto. Is de auto goedkoper, is ook mijn optiebudget kleiner, maar de verplichte zaken zoals navi, parkeersensoren, metallic lak e.d. zijn niet perse veel goedkoper tussen de merken onderling.
En als de bijtelling minder dan een paar tientjes scheelt tussen een Skoda en een BMW ga ik toch voor de laatste.
- edit -
Heb even naar de Octavia RS gekeken. Die is hartstikke 25% en moet dus onder de ± 41k blijven wil de bijtelling niet verder oplopen dan nu het geval is met de BMW. Hij is standaard echter al 38k+ en dan mist hij o.a. nog de verplichte metallic lak, navi en parkeersensoren.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-07-2014 15:21 ]
Grappige is dat je (ook bij lease) nog wel wat onderhandelingsruimte hebt. Door het selecteren van een aantal pakketten zou ik in mijn geval een aantal fabrieksopties dubbel gaan bestellen terwijl dat nergens aangegeven wordt door de configuratie tools.Ethirty schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:31:
[...]
Wait whut!? Toch de verkeerde auto gekozen
Oh nee, ik wilde persé een automaat
Ik had alle spullen uit die pakketten eens écht netjes op een rijtje gezet met de vraag of ik die wegklapbare trekhaak niet gewoon als standaard optie zou mogen gaan verwachten gezien het feit dat ik een aanhanger mee zou moeten nemen om al het "dubbel" bestelde spul aan onderdelen in één rit mee naar huis te kunnen nemen.
Het is zeker het overwegen waard. Met de RS heb ik, toegegeven, nog steeds geen BMW rijgedrag, maar wel een hele vlotte station, en in Pearl effect black ziet hij er echt stoer uit. Ik zit dan voor een model dat aan de 'eisen' voldoet (vanuit werkgever) op zo'n 44k, maar dan tegen 25%.
- edit -
Na het zien van wat reviews (en een Nurburging lap van een Octavia RS TDI) moet ik dat commentaar over het rijgedrag terugnemen. Het mag dan FWD zijn en de cijfers zijn niet zo indrukwekkend als het RS label doet vermoeden, maar het schijnt toch een hele sportieve station te zijn.
De hamvraag is dan: Hoe graag willen ze bij Skoda dat ik die Octavia RS boven een 320d EDE kies? Dan moeten ze heel hard gaan stunten met die opties :-).
- edit nummer twee -
Het is alsof de duvel ermee speelt, maar er is dus een direct vergelijk beschikbaar:
http://www.autozeitung.de...i-2-0-tdi-vergleich/fazit
De Skoda wint het zowaar in een test die door Duitsers is uitgevoerd...
- edit -
Na het zien van wat reviews (en een Nurburging lap van een Octavia RS TDI) moet ik dat commentaar over het rijgedrag terugnemen. Het mag dan FWD zijn en de cijfers zijn niet zo indrukwekkend als het RS label doet vermoeden, maar het schijnt toch een hele sportieve station te zijn.
De hamvraag is dan: Hoe graag willen ze bij Skoda dat ik die Octavia RS boven een 320d EDE kies? Dan moeten ze heel hard gaan stunten met die opties :-).
- edit nummer twee -
Het is alsof de duvel ermee speelt, maar er is dus een direct vergelijk beschikbaar:
http://www.autozeitung.de...i-2-0-tdi-vergleich/fazit
De Skoda wint het zowaar in een test die door Duitsers is uitgevoerd...
[ Voor 60% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-07-2014 17:26 ]
DAS Auto
Ik had voor mezelf een max bijtelling van 20% en ik wilde graag automaat. Daarmee valt iets als een GTD of RS TDI sowieso al af helaas.wimmel_1 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Grappige is dat je (ook bij lease) nog wel wat onderhandelingsruimte hebt. Door het selecteren van een aantal pakketten zou ik in mijn geval een aantal fabrieksopties dubbel gaan bestellen terwijl dat nergens aangegeven wordt door de configuratie tools.
Ik had alle spullen uit die pakketten eens écht netjes op een rijtje gezet met de vraag of ik die wegklapbare trekhaak niet gewoon als standaard optie zou mogen gaan verwachten gezien het feit dat ik een aanhanger mee zou moeten nemen om al het "dubbel" bestelde spul aan onderdelen in één rit mee naar huis te kunnen nemen.
#team_UTC+1
Ja, dat had ik ook. Maar iemand wees hier aan (en gelijk heeft 'ie) dat 25% geen probleem hoeft te zijn als de auto goedkoper is, want het gaat je uiteindelijk om het maandbedrag natuurlijk.Ethirty schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:30:
[...]
Ik had voor mezelf een max bijtelling van 20% en ik wilde graag automaat. Daarmee valt iets als een GTD of RS TDI sowieso al af helaas.
Ik twijfel daarom nu tussen een sedan en een combi... allebei zijn het interessante auto's, van de BMW weet ik al wat ik er aan heb maar er gaat ook niet zoveel veranderen... de Skoda is nieuw en vooral heel apart, maar ook enorm ruim vanbinnen, en dat is toch wel een grote gemene deler als vader.
Als je 25% bijtelling kiest moet de auto 20% lagere cataloguswaarde hebben en voor jou meer waard zijn dan de auto die beschikbaar is met 20% bijtelling. In mijn geval zou ik ipv 40k a 20% bijtelling naar een bedrag van 32k moeten kijken. Ik kan geen auto bedenken die dat verschil in cataloguswaarde goed kan maken. In het geval van de Ostrava zou ik voor de 14% versie gaan. Reden is dat de iets grotere motor, automaat en panoramadak (de opties die niet op de 14% te krijgen zijn) me niet de meerprijs in bijtelling waard zou zijn.
En Seat? Ik kom er net achter dat ik de Seat Leon ST FR met hetzelfde blok als de Skoda RS kan krijgen voor nog eens 5000 euro minder... en dan zitten alle opties er bij de Seat al op...
Verdomme! Zo word het toch weer lastig, want ik vind de Skoda mooier. En die is ruimer achterin.
Je kunt de FR Dieselversie dus krijgen voor zo'n 28k, met DSG erbij kom je nog steeds niet over de 32k heen. Lijkt me aan jouw wens te voldoen.
Verdomme! Zo word het toch weer lastig, want ik vind de Skoda mooier. En die is ruimer achterin.
Je kunt de FR Dieselversie dus krijgen voor zo'n 28k, met DSG erbij kom je nog steeds niet over de 32k heen. Lijkt me aan jouw wens te voldoen.
[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-07-2014 21:11 ]
Voor mij viel Seat duurder uit in de lease dan een luxere Octavia. Jammer, want ik had juist graag de ST geredenHTT-Thalan schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:10:
En Seat? Ik kom er net achter dat ik de Seat Leon ST FR met hetzelfde blok als de Skoda RS kan krijgen voor nog eens 5000 euro minder... en dan zitten alle opties er bij de Seat al op...
Wat een problemen hè
#team_UTC+1
Dat vind ik echt vreemd, het scheelt gewoon alleen al een paar duizend euro in de basisprijs tussen die twee.
Ik ga die Seat Leon offerte gewoon uitprinten en bij Skoda op zijn bureau gooien, misschien dat het helpt
.
Ik ga die Seat Leon offerte gewoon uitprinten en bij Skoda op zijn bureau gooien, misschien dat het helpt
Vrees dat je tegen hetzelfde issue aan gaat lopen als dat waar ik tegen liep: Audi levert alleen het 81Kw blok in die uitvoering en de 185Pk versie is voor ..........
Ik volg je niet?
Probeer het 185 PK óf zelfs 't 150 blok maar eens in een Audi A3 Limousine te krijgen
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 06-07-2014 22:52 ]
De A3 is een stukkie te klein, de limousine helemaal
Ik denk het niet. Leon ST zit in de zelfde klasse als de Octavia. Hij kan hooguit de Octavia dan goedkoper maken, maar daar schiet je niks mee op. Gezien je leasemij-perikelen kom je dan zelfs met nog minder kans uit denk ikHTT-Thalan schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:17:
Dat vind ik echt vreemd, het scheelt gewoon alleen al een paar duizend euro in de basisprijs tussen die twee.
Ik ga die Seat Leon offerte gewoon uitprinten en bij Skoda op zijn bureau gooien, misschien dat het helpt.
Waar zij mee 'zitten' is de verhouding opties tot de basisprijs van de auto. De Octavia die ik had gebouwd was dus te goedkoop voor de berg opties. De RS versie is standaard bijna 10 mille duurder dan de versie die ik op offerte had, en rijker uitgerust. Als ik daar navi en parkeersensoren op gooi is 'ie voor de LeaseMij wel akkoord.The Eagle schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:03:
[...]
Ik denk het niet. Leon ST zit in de zelfde klasse als de Octavia. Hij kan hooguit de Octavia dan goedkoper maken, maar daar schiet je niks mee op. Gezien je leasemij-perikelen kom je dan zelfs met nog minder kans uit denk ik
Waar ík dan nog mee zit is dat ik dan een hoop opties niet meer aan kan vinken zoals open dak, AAC, elektrische achterklep, omdat dat allemaal fabrieksopties zijn die de bijtelling te ver omhoog duwen.
Sowieso zit hij met de verplichte opties al op 44k en daarmee is hij toch duurder in de bijtelling dan de BMW.
Daar staat tegenover dat het wel een hele speciale auto is, hoeveel zie je er daar nou van rijden:

En ondanks de fabrieksopgave van 8,2 schijnen er mensen te zijn die het meer richting de 7 seconden voor elkaar krijgen. Je hebt dus geen bochtenkoning, maar wel een hele rappe familiewagen.
Er is dan nog wel ruimte om wat dealeropties te doen zoals een kleine geluidsupgrade enzo.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2014 09:24 ]
Zo ga je naar Skoda kijken om goedkoper uit te zijn en ben je uiteindelijk toch duurder uit
Red je het niet met je optie-budget als je de Elegance Businessline identiek uitvoert als de RS? (Misschien kan je iets regelen met je werkgever dat er zoveel budget over blijft?)
De RS is wel specialer, al zal de leek dat niet zien (tenzij je van ze wegrijdt
).
De RS is wel specialer, al zal de leek dat niet zien (tenzij je van ze wegrijdt
:^ Voor mij is het gewoon een sjonny zwarte skoda
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Als je een auto mag leasen van 50k en een bijtelling van 10k per jaar wilt dragen, heb je zat leuke opties. De reden dat ik de Golf GTI noemde is dat het een auto is die aan de meeste praktische eisen voldoet en bovendien altijd een glimlach op je gezicht kan toveren.
HTT-Thalan, is het nu gewoon dan allemaal een luxe probleem? Ze moeten je toch gewoon kunnen adviseren als jij je leasemaatschappij een e-mail stuurt met:
Dit is mijn wensenlijst, zoek wat opties voor mij uit, minstens drie. Succes.
Gr, Htt.
Dit is mijn wensenlijst, zoek wat opties voor mij uit, minstens drie. Succes.
Gr, Htt.
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mijn vorige offerte was een Elegance Businessline met 20% maar die kun je inderdaad niet als een RS uitvoeren, onder andere vanwege die afschuwelijke chromen raamlijsten die niet verwijderbaar zijn op dat model. Bovendien is de RS een stukje sneller en heeft o.a. een sportonderstel en betere remmerij.Deveon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:15:
Zo ga je naar Skoda kijken om goedkoper uit te zijn en ben je uiteindelijk toch duurder uitRed je het niet met je optie-budget als je de Elegance Businessline identiek uitvoert als de RS? (Misschien kan je iets regelen met je werkgever dat er zoveel budget over blijft?)
De RS is wel specialer, al zal de leek dat niet zien (tenzij je van ze wegrijdt).
Als ik de Elegance Businessline kies, tegen een basisprijs van zo'n 28k, mag ik niet zo heel veel opties meer toevoegen juist vanwege de lage instapprijs. Is op zich geen probleem, de bijtelling is lekker laag, maar heel spannend is het dan ook allemaal niet meer. Voor die paar tientjes die het dan nog scheelt ga ik liever voor de 320d EDE, die is dan veel leuker voor het geld.
Ik neem hem dan in het grey metallic, anders ziet hij er wel erg sjonnie uit inderdaad.
@ Kecin:
het is natuurlijk een stukje emotie, een auto uitzoeken. Ik heb de 'basis' eis dat het praktisch moet zijn, goeie stoelen, goed geluid en als het kan een beetje vlot. Maar ik heb ook graag iets speciaals, geen 13-in-een-dozijn, iets wat opvalt en toch weer niet.
Zo'n RS herken je inderdaad pas als je de remklauwen zit en wanneer je hem in de horizon ziet verdwijnen, en dat trekt me wel aan
[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2014 10:53 ]
Voglens mij vind je doorrijden wel leuk.. Voordeel van een bmw is dat mensen veel sneller voor je aan de kant gaan als wanneer ze een skoda zien aankomen in de spiegel. Klinkt gek maar het is echt zo, als ik met de 3 snel aankwam rijden dan gaan de meeste direct naar rechts. Dat was met de passat wel even anders eerste maanden is me dat heel erg opgevallen. Nog een reden om een 3 te kiezenHTT-Thalan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:47:
[...]
Mijn vorige offerte was een Elegance Businessline met 20% maar die kun je inderdaad niet als een RS uitvoeren, onder andere vanwege die afschuwelijke chromen raamlijsten die niet verwijderbaar zijn op dat model. Bovendien is de RS een stukje sneller en heeft o.a. een sportonderstel en betere remmerij.
Als ik de Elegance Businessline kies, tegen een basisprijs van zo'n 28k, mag ik niet zo heel veel opties meer toevoegen juist vanwege de lage instapprijs. Is op zich geen probleem, de bijtelling is lekker laag, maar heel spannend is het dan ook allemaal niet meer. Voor die paar tientjes die het dan nog scheelt ga ik liever voor de 320d EDE, die is dan veel leuker voor het geld.
[...]
Ik neem hem dan in het grey metallic, anders ziet hij er wel erg sjonnie uit inderdaad.
@ Kecin:
het is natuurlijk een stukje emotie, een auto uitzoeken. Ik heb de 'basis' eis dat het praktisch moet zijn, goeie stoelen, goed geluid en als het kan een beetje vlot. Maar ik heb ook graag iets speciaals, geen 13-in-een-dozijn, iets wat opvalt en toch weer niet.
Zo'n RS herken je inderdaad pas als je de remklauwen zit en wanneer je hem in de horizon ziet verdwijnen, en dat trekt me wel aan. De BMW is ietsje langzamer (scheelt niks) en is beter in de bochten, maar als ik daar voldoende ruimte in wil hebben voor vakanties e.d. moet ik een dakdrager/koffer gaan gebruiken, en dat vind ik niet handig. Bovendien is de trekhaak-optie op de handbak reteduur (bijna 3x het bedrag t.o. de Skoda) en moet ik daarvoor nog wat opties laten vallen op de BMW. Daarmee is hij bijna weer identiek qua uitrustingsniveau aan de Octavia RS, ook al moet ik laatstgenoemde erg strak houden vanwege de 25%.
Verwijderd
Dat merk ik ook sinds ik mijn Seat ingeruild heb voor een Audi. Even richting de bumper bewegen en mensen gaan aan de kant.
Overigens vind ik de Octavia station RS erg lelijk. No offence, maar de Octavia heeft voor mij geen enkele sportieve uitstraling, het model is zeer burgerlijk en verlagen/18" of andere opties geven mij het gevoel dat er iets niet klopt aan de auto. In bovenstaand plaatje lijkt het wel een Audi Offroad qua verhouding wiel - wielkas.
Maar dat is puur mijn mening
Overigens vind ik de Octavia station RS erg lelijk. No offence, maar de Octavia heeft voor mij geen enkele sportieve uitstraling, het model is zeer burgerlijk en verlagen/18" of andere opties geven mij het gevoel dat er iets niet klopt aan de auto. In bovenstaand plaatje lijkt het wel een Audi Offroad qua verhouding wiel - wielkas.
Is ook logisch, want mensen maken een inschatting of je er voorbij komt voordat je zelf achter de auto voor je op de rechter rijbaan bent. Als je een Skoda Octavia ziet in je spiegels ga je ervanuit dat het een trage auto is, en het veel tijd kost voor hij voorbij is. Dus dan ga je pas naar rechts als er meer ruimte rechts is.
De 2.0 TDI Elegance Businessline zit op 34k en de RS op 38k volgens de site van Skoda. Of gaat de LM niet om consumentenprijzen? Die 34k is dan natuurlijk wel incl navi en parkeerassist. Als ik de 2.0 TDI Elegance Businessline een beetje aankleed kom ik uit op 39k (trekhaak, dakraam, ect).HTT-Thalan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:47:
Als ik de Elegance Businessline kies, tegen een basisprijs van zo'n 28k, mag ik niet zo heel veel opties meer toevoegen juist vanwege de lage instapprijs.
Zelf vind ik Topaz ook een hele interessant kleur op een Octavia, maar nog niet in het echt gezien.
In het 'juiste' licht is dat poepbruin...Deveon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:43:
[...]
Zelf vind ik Topaz ook een hele interessant kleur op een Octavia, maar nog niet in het echt gezien.
Nee hoor, dat is een feitVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:24:
In bovenstaand plaatje lijkt het wel een Audi Offroad qua verhouding wiel - wielkas.
Dit is zoals geadverteerd

Dit is zoals je hem krijgt

#team_UTC+1
Ja zilver bestellen en bruin krijgen is wel erg vreemd
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, en zonder kenteken en passagier ookTsurany schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:42:
Ja zilver bestellen en bruin krijgen is wel erg vreemd
#team_UTC+1
En de raamlijsten! En de velgen!
Zo kan ie wel weer
Zo kan ie wel weer
Volgens mij schelen die velgen gewoon 5 centimeter.Ethirty schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Nee hoor, dat is een feitDe beurs-auto's en veel showroom modellen zijn Eibach verlaagd om het te verbergen (op de beurs versie nog extra met spanbanden naar beneden getrokken), maar alle Octavia's staan standaard op een veel te hoog "Oost-Europa" onderstel. Zelfs het sport-onderstel van de RS is nog steeds hoger dan wenselijk.
Dit is zoals geadverteerd
[afbeelding]
Dit is zoals je hem krijgt
[afbeelding]
![]()
![]()
De eerste foto lijkt op 18" te staan (zo op het oog 215 of 225 breed en waarschijnlijk 45%). De tweede foto lijkt een bandenmaatje van 195x65x16 ofzo.
Die 38 voor de RS mag je 39 van maken (Combi) en bevat géén navigatie, dus voor dat travel pakket mag je direct nog eens 2770 aftikken. De basisprijs voor de business elegance versie staat bij mij idd voor 34.470 op de offerte, excuus.Deveon schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:43:
[...]
De 2.0 TDI Elegance Businessline zit op 34k en de RS op 38k volgens de site van Skoda. Of gaat de LM niet om consumentenprijzen? Die 34k is dan natuurlijk wel incl navi en parkeerassist. Als ik de 2.0 TDI Elegance Businessline een beetje aankleed kom ik uit op 39k (trekhaak, dakraam, ect).
Ben je al bij Mercedes wezen kijken? De nieuwe c estate heeft 170 pk handgeschakeld en 20% bijtelling. Kan vast een trekhaak onder zonder motor aanpassingen.
Je weet dat de omtrek van een band niet veranderd hè. Grotere velg, minder rubbert_captain schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:06:
[...]
Volgens mij schelen die velgen gewoon 5 centimeter.
De eerste foto lijkt op 18" te staan (zo op het oog 215 of 225 breed en waarschijnlijk 45%). De tweede foto lijkt een bandenmaatje van 195x65x16 ofzo.
#team_UTC+1
Veel auto's staan hoog op de poten. Maar de Octavia maakt het toch wel erg bont.
Als het in budget past, dan komen er ook eibachs onder bij mij
Als het in budget past, dan komen er ook eibachs onder bij mij
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Van de week zag ik er nog 1 in Delfgauw rijden. Een grijze (dacht ik). Wel een aardige uitvoering maar ook deze stond vrij hoog.HTT-Thalan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:22:
[...]
Daar staat tegenover dat het wel een hele speciale auto is, hoeveel zie je er daar nou van rijden:
Nou, het is toch gelukt!
We hebben een RS TDI op offerte met:
Metal Grey Metallic
PDC Achter
18" Velgen
Columbus Navi
Audio upgrade (Canton)
RS Black pack
Performance select
Half leer / stof sportstoelen
Waar aftermarket dan nog bij komt (en buiten de bijtelling):
Afneembare trekhaak
Getint glas achter
Deurisolatie / versterker / 10inch subwoofer
Kantelende buitenspiegel
Standkachel met afstandsbediening
Iphone 4s houder / lader
Zonder typeaanduiding (dus zonder merk, type of vRS aanduiding)
Fiscale waarde is naar beneden geschroefd tot 41.760 euro, waarmee de netto bijtelling ongeveer gelijk uitkomt met die van de 320d EDE in 20%, deze was namelijk tot een paar euro onder de 52k volgepropt.
Opties zijn nu vergelijkbaar, maar de RS is een stukkie vlotter.
als kers op de taart heeft hij mij even laten rijden met de benzineversie van de RS Combi met een DSG bak. Mán, wat een vreemde ervaring is dat. Je stapt in een min-of-meer statige stationwagen, maar zodra je het gaspedaal intrapt is het alsof er een bende tijgers achter je zit. Trap je de kickdown in, word je helemaal in de sportstoel gedrukt en klinkt hij als een DTM wagen (enigszins geholpen door de soundbox, no doubt). Echt een wolf in schaapskleren
.
En dat ziet er dan zo uit:

Deze versie is fabrieks-af al verlaagd (en heeft een sportonderstel met XDS differentieel), je kunt de stuurbekrachtiging, gaspedaalstand e.d. aanpassen via de interface. We besloten hem niet verder te verlagen, je wilt nog wel comfort hebben wanneer nodig, en het zal nooit een bochtenkoning worden dus laten we daar verder geen moeite in steken.
We hebben een RS TDI op offerte met:
Metal Grey Metallic
PDC Achter
18" Velgen
Columbus Navi
Audio upgrade (Canton)
RS Black pack
Performance select
Half leer / stof sportstoelen
Waar aftermarket dan nog bij komt (en buiten de bijtelling):
Afneembare trekhaak
Getint glas achter
Deurisolatie / versterker / 10inch subwoofer
Kantelende buitenspiegel
Standkachel met afstandsbediening
Iphone 4s houder / lader
Zonder typeaanduiding (dus zonder merk, type of vRS aanduiding)
Fiscale waarde is naar beneden geschroefd tot 41.760 euro, waarmee de netto bijtelling ongeveer gelijk uitkomt met die van de 320d EDE in 20%, deze was namelijk tot een paar euro onder de 52k volgepropt.
Opties zijn nu vergelijkbaar, maar de RS is een stukkie vlotter.
als kers op de taart heeft hij mij even laten rijden met de benzineversie van de RS Combi met een DSG bak. Mán, wat een vreemde ervaring is dat. Je stapt in een min-of-meer statige stationwagen, maar zodra je het gaspedaal intrapt is het alsof er een bende tijgers achter je zit. Trap je de kickdown in, word je helemaal in de sportstoel gedrukt en klinkt hij als een DTM wagen (enigszins geholpen door de soundbox, no doubt). Echt een wolf in schaapskleren
En dat ziet er dan zo uit:

Deze versie is fabrieks-af al verlaagd (en heeft een sportonderstel met XDS differentieel), je kunt de stuurbekrachtiging, gaspedaalstand e.d. aanpassen via de interface. We besloten hem niet verder te verlagen, je wilt nog wel comfort hebben wanneer nodig, en het zal nooit een bochtenkoning worden dus laten we daar verder geen moeite in steken.
[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2014 18:13 ]
Hoe is de Octavia RS vlotter dan de 320d EDE. Volgens autoweek doet de 320d 0-100 in 8,0 seconde terwijl de Octavia 8,2 seconden nodig heeft.
Van wat ik begrijp van mensen die hem gereden hebben, is de 8,2 waarde behoorlijk conservatief.Z___Z schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:19:
Hoe is de Octavia RS vlotter dan de 320d EDE. Volgens autoweek doet de 320d 0-100 in 8,0 seconde terwijl de Octavia 8,2 seconden nodig heeft.
De pk/kg verhouding lijkt dit ook te ondersteunen. Verkoper gaf aan dat als je een beetje knap kunt schakelen je sowieso onder de 8 seconden duikt.
En mocht het niet zo zijn, ga ik er in ieder geval niet op achteruit
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-07-2014 18:21 ]
Gefeliciteerd met je nieuwe auto
Is weer eens wat anders op de weg. Maar is niet goedkoper dan je bmw, terwijl dat je eerste reden was om bij Skoda te shoppen.
Dat klopt... ik wilde lager uitkomen, en toch de opties genieten die ik bij BMW niet kon krijgen omdat het plafond daar te snel bereikt was. Ik dacht slim te zijn en een goedkopere auto te nemen, maar daarmee verlaagde ik ook mijn optie-plafond bij de LeaseMij.
Nu ben ik weer hetzelfde kwijt, maar heb ik een auto waar ik waarschijnlijk een stuk meer plezier van ga hebben. De BMW blijft een op-en-top geweldige auto waar behalve de beperkte opbergruimte weinig op aan te merken valt, nu ga ik een keer voor de papa-topper
.
Nu hopen dat hij er voor de kerst is, zou een mooi eindjaarscadeau zijn
.
Nu ben ik weer hetzelfde kwijt, maar heb ik een auto waar ik waarschijnlijk een stuk meer plezier van ga hebben. De BMW blijft een op-en-top geweldige auto waar behalve de beperkte opbergruimte weinig op aan te merken valt, nu ga ik een keer voor de papa-topper
Nu hopen dat hij er voor de kerst is, zou een mooi eindjaarscadeau zijn
Feli met het maken van een keuzeHTT-Thalan schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:04:
Nou, het is toch gelukt!
...
als kers op de taart heeft hij mij even laten rijden met de benzineversie van de RS Combi met een DSG bak. Mán, wat een vreemde ervaring is dat. Je stapt in een min-of-meer statige stationwagen, maar zodra je het gaspedaal intrapt is het alsof er een bende tijgers achter je zit. Trap je de kickdown in, word je helemaal in de sportstoel gedrukt en klinkt hij als een DTM wagen (enigszins geholpen door de soundbox, no doubt). Echt een wolf in schaapskleren.
En van die vreemde ervaring weet ik alles. Laatst gereden in de Leon Cupra. Spannend ziet die er niet echt uit en ik heb jaren Leon 1.6 diesel gereden. Maar als je dan ineens 240pk en DSG onder je rechtervoet heb, dan schrik je wel even.
Die soundbox gaat overigens héél snel vervelen, want ik vond het gewoon gekunsteld klinken. Gelukkig kan dat ook uit in de custom setup en anders is het waarschijnlijk een stekkertje los halen.
#team_UTC+1
http://www.autoexpress.co...elease-date-price-rumours
Leuk speelgoed. Ben benieuwd naar de prijs, misschien toch weer eens gaan kijken naar leaseopties
Nou, 2e BMW dealer gesproken van morgen, lastig bereikbaar en door de stromende regen.
Kom ik daar, is mijn contactpersoon (waar ik een afspraak mee had) niet aanwezig. Dwz, hij zou er moeten zijn, maar niemand kan hem vinden en hij neemt zijn telefoon niet op.
Na 15 minuten vangt een vervangende verkoper mij op, maar kan geen offerte maken, want de nieuwe prijzen staan niet in het systeem. Hij neemt mijn wensen ruwweg over op een kladblaadje en beloofd binnenkort met een offerte te komen. Dat ik meermaals aangeef mijn config al te hebben gemaakt op "mybmw.nl" doet hij niks mee.
Daar spendeer je dan 2 uur aan... ik ben wel een beetje klaar met BMW dealers geloof ik. Heb er nu drie getroffen en alledrie gooien ze er een beetje met de pet naar.
Laatste bezoek is vanmiddag aan de MB dealer. Collega heeft een offerte ingediend voor een C220 Estate lease edition, maar als ik de website goed gebruik kun je daar verder helemaal _niks_ meer aan configureren fabrieksaf, hooguit via de dealer.
Kom ik daar, is mijn contactpersoon (waar ik een afspraak mee had) niet aanwezig. Dwz, hij zou er moeten zijn, maar niemand kan hem vinden en hij neemt zijn telefoon niet op.
Na 15 minuten vangt een vervangende verkoper mij op, maar kan geen offerte maken, want de nieuwe prijzen staan niet in het systeem. Hij neemt mijn wensen ruwweg over op een kladblaadje en beloofd binnenkort met een offerte te komen. Dat ik meermaals aangeef mijn config al te hebben gemaakt op "mybmw.nl" doet hij niks mee.
Daar spendeer je dan 2 uur aan... ik ben wel een beetje klaar met BMW dealers geloof ik. Heb er nu drie getroffen en alledrie gooien ze er een beetje met de pet naar.
Laatste bezoek is vanmiddag aan de MB dealer. Collega heeft een offerte ingediend voor een C220 Estate lease edition, maar als ik de website goed gebruik kun je daar verder helemaal _niks_ meer aan configureren fabrieksaf, hooguit via de dealer.
[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-07-2014 11:37 ]
Ja heel irritant vind ik dat.
heb dat ook met renault dealers gehad. Voor mijn vorige auto was ik daar aan het kijken.
Maar het duurt altijd even voordat ik mijn inlog codes e.d krijg. En ik wil altijd goed voorbereid zijn.
Ik kreeg koffie. Werd vriendelijk behandeld. Maar toen ik zei dat ik over 6 maanden kon bestellen.
Was het uit met de pret. Onvriendelijk, geen antwoord op vragen.
Voor mij geen renault dus. Lopen dus wel mooi 31k mis.
heb dat ook met renault dealers gehad. Voor mijn vorige auto was ik daar aan het kijken.
Maar het duurt altijd even voordat ik mijn inlog codes e.d krijg. En ik wil altijd goed voorbereid zijn.
Ik kreeg koffie. Werd vriendelijk behandeld. Maar toen ik zei dat ik over 6 maanden kon bestellen.
Was het uit met de pret. Onvriendelijk, geen antwoord op vragen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik neem aan dat dat de consumentenprijs is? Dat is dan natuurlijk niet volledige winst voor Renault en haar dealer.DarkSide schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:37:
Overigens het gros van de mensen (veelal leaserijders) zijn niet zo principieel tegenover dealers, daar speelt de auto zelf en/of bijtelling en/of consumentenprijs een belangrijkere rol in.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Klopt, lease edition is een bulk inkooporder van Mercedes Benz Nederland. Dus af fabriek de opties die MBNL het meest logisch vind voor de Nederlandse markt. Je kan een normale Blue Efficiency Edition configureren. Is iets duurder in cataloguswaarde, maar wel meer keuzevrijheid. Moet zeggen dat de MB dealer mij prima heeft geholpen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:57:
Nou, 2e BMW dealer gesproken van morgen, lastig bereikbaar en door de stromende regen.
klopt consumenten prijs.RomeoJ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:47:
[...]
Ik neem aan dat dat de consumentenprijs is? Dat is dan natuurlijk niet volledige winst voor Renault en haar dealer.
Overigens het gros van de mensen (veelal leaserijders) zijn niet zo principieel tegenover dealers, daar speelt de auto zelf en/of bijtelling en/of consumentenprijs een belangrijkere rol in.
Maar als ik voor onderhoud of iets anders naar de dealer moet. wil ik, ook als leaserijder, daar een goed gevoel over hebben.
Als een dealer dan moeilijk doet. Gun ik het wel een andere dealer.
En in mijn geval werd het een ander merk. Omdat andere zaken van de renault me niet bevielen.
Nou dat heb ik dus nu met Skoda. Vriendelijke mensen, houden van een geintje, altijd bereid te helpen en ze denken mee. Is misschien niet bij alle dealers zo, maar in dit geval een pluim voor Muntstad UtrechtDarkSide schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:56:
[...]
klopt consumenten prijs.
Maar als ik voor onderhoud of iets anders naar de dealer moet. wil ik, ook als leaserijder, daar een goed gevoel over hebben.
Als een dealer dan moeilijk doet. Gun ik het wel een andere dealer.
En in mijn geval werd het een ander merk. Omdat andere zaken van de renault me niet bevielen.
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Is niet elke dag dat ze een auto van 40k+ kunnen verkopen, terwijl bij BMW dat dagelijkse kost is.HTT-Thalan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:23:
[...]
Nou dat heb ik dus nu met Skoda. Vriendelijke mensen, houden van een geintje, altijd bereid te helpen en ze denken mee. Is misschien niet bij alle dealers zo, maar in dit geval een pluim voor Muntstad Utrecht.
Dat praat het nog niet goed, elke klant is er één en verdient dezelfde aandacht. Lang geleden ooit bij bmw ook deze ervaring gehad, 19 jaar en een kameraad mee en opzoek naar mijn eerste auto een mooie 320. De eerste vraag of ik het kon betalen, de tweede of we een lolletje kwamen maken met zo'n snelle auto. Dit was een geluk voor BMW Bloemenkamp waar ik wel serieus geholpen werd en een leuke 2e hands 320 gekocht heb. Ik heb nu nog steeds spijt dat ik hem niet even ben gaan showen bij de collega in het midden van het land.Z___Z schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:26:
[...]
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Is niet elke dag dat ze een auto van 40k+ kunnen verkopen, terwijl bij BMW dat dagelijkse kost is.
VW (dago) daar kom ik nooit meer. Renault moet me nog steeds terug bellen voor een afspraak om te rijden en de offerte toesturen voor de megane gt-line. Normaal gun ik het de lokale dealer, en de huidige is dan ook de eerste die ik via de site van leaseplan besteld heb en door hun heb laten afleveren. Als ze nu wel wat moeite hadden gedaan hadden ze hier lokaal euro's verdient, nu kwam hij uit de bulk van Stam ver weg hiervandaan. Grappige is dan wel dat bij die zelfde lokale dealer de werkplaats wel de benen onder het lijf vandaan rent om goede service te leveren. Waarschijnlijk was het zo'n gewoonte voor de verkoop om 14% megane's te verkopen dat ze dachten dat het helemaal uit zichzelf ging
Nu zijn er wel dealers waar ik mijn geval wel prima geholpen ben, Lexus --> in één woord fantastisch. Meneer een proefrit doet u niet in een paar uur, komt u hem vrijdagmiddag maar ophalen en maandag terug brengen. En zo hoort het! Ekris Arnhem (bmw/mini) is ook een toptent tot een kennismaking in de werkplaats aan toe. Daar uiteindelijk ook nieuwe mini van me vriendin prive aangeschaft.
Dus ja het zal vast per filiaal en verkoper verschillen. Met sommige mensen heb je direct een klik, andere mensen zou je nooit wat bijkopen.
Is ook niet om goed te praten. Heb zelf ook een goede en slechte ervaring gehad bij Ekris Arnhem/Velp. Bij Mercedes Arnhem altijd goed geholpen. Audi dealers in regio Arnhem zijn echt om te huilen. Lexus dealer in Rotterdam is prima. Alleen weinig klanten, ben altijd alleen als ik daar langs ga.
De mooiste ervaring heb ik ooit een keer gehad bij een Honda dealer net boven Haarlem. Dat was ten tijde van de Honda Insight, ergens in 2009. Ze hadden hem net op voorraad, dus ik die kant op voor een proefrit. Uurtje mee gereden, was allemaal prima, e.e.a. aan opties geconfigureerd, en een offerte voor de leasemij uitgedraaid.
Uiteindelijk kwam de auto bij de Honda dealer in Veenendaal vandaan, dus ik moest hem daar ophalen. Maar ik maakte aardig wat kilometers dus binnen no time had ik al de eerste servicebeurt. Kom ik weer bij de dealer bij Haarlem, en de verkoper herkende me nog. Begon ie een partij te schelden dat ik niet proefritten bij hem moest gaan maken en dan de auto ergens anders moest gaan bestellen, en dat er maar drie grote Honda dealers aan leasemaatschappijen leverde, dat ie maar een paar euro verdiende aan onderhoud
gast, het is niet dat ik de keus krijg om bij een bepaalde dealer te bestellen! Daar ben ik dus ook nooit meer naartoe gegaan. Ik snap zijn punt wel, maar 10 minuten staan schelden in de showroom gaat mij ver.
Verder heb ik weinig echt slechte dealers meegemaakt. Wel eens wat desinteresse of bepaalde problemen niet willen begrijpen, zoals dat ik met mijn lengte niet in alle auto's pas. Ik had vorig jaar een tijdje een nieuwe Clio en daar zat de binnenspiegel zo laag, dat die mijn zicht naar rechts blokkeerde. Ik ben bij drie dealers geweest, en dat ging dan niet verder dan "er staat geen oplossing in de productcatalogus, meneer, we kunnen niets doen." En Renault Nederland reageerde net zo. Dan toch niet, dag Clio!
Uiteindelijk kwam de auto bij de Honda dealer in Veenendaal vandaan, dus ik moest hem daar ophalen. Maar ik maakte aardig wat kilometers dus binnen no time had ik al de eerste servicebeurt. Kom ik weer bij de dealer bij Haarlem, en de verkoper herkende me nog. Begon ie een partij te schelden dat ik niet proefritten bij hem moest gaan maken en dan de auto ergens anders moest gaan bestellen, en dat er maar drie grote Honda dealers aan leasemaatschappijen leverde, dat ie maar een paar euro verdiende aan onderhoud
Verder heb ik weinig echt slechte dealers meegemaakt. Wel eens wat desinteresse of bepaalde problemen niet willen begrijpen, zoals dat ik met mijn lengte niet in alle auto's pas. Ik had vorig jaar een tijdje een nieuwe Clio en daar zat de binnenspiegel zo laag, dat die mijn zicht naar rechts blokkeerde. Ik ben bij drie dealers geweest, en dat ging dan niet verder dan "er staat geen oplossing in de productcatalogus, meneer, we kunnen niets doen." En Renault Nederland reageerde net zo. Dan toch niet, dag Clio!
[ Voor 17% gewijzigd door Widow op 08-07-2014 13:04 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Geloof me, dat doen ze ook nog ná levering. Ze weten dat het een leaseauto is en ook dat ik toch wel daar kom voor mijn onderhoud (woon vlakbij) maar wel netjes een paar dagen na levering nabellen of alles naar tevredenheid is en of de auto aan mijn verwachtingen voldoet. Heb al een aantal nieuwe auto's in ontvangst mogen nemen, maar nooit eerder zo behandeldHTT-Thalan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:23:
[...]
Nou dat heb ik dus nu met Skoda. Vriendelijke mensen, houden van een geintje, altijd bereid te helpen en ze denken mee. Is misschien niet bij alle dealers zo, maar in dit geval een pluim voor Muntstad Utrecht.
Ik zit nog steeds te wachten tot een aantal dealers waar ik ben geweest mij terugbellen/mailen voor een offerte
[ Voor 7% gewijzigd door Ethirty op 08-07-2014 13:07 ]
#team_UTC+1
Ik geef dat ook direct al aan bij het zoeken naar een nieuwe auto, dat ik 0,0 controle heb over waar de auto wordt besteld. Als ze me dan niet laten proefrijden best, maar verwacht dan ook niet dat ik voor onderhoud bij je kom. Kan er toch ook niets aan doen dat leasemaatschappijen nu eenmaal zo werken met centrale inkoop?Widow schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:02:
Begon ie een partij te schelden dat ik niet proefritten bij hem moest gaan maken en dan de auto ergens anders moest gaan bestellen
aantal maanden geleden ook gaan oriënteren op een leaseauto bij verschillende dealers.. ben 24 (zie er jonger uit... moet nog legitimatie laten zien bij de appie als ik een biertje koop haha). Ik twijfelde tussen een Lexus CT200h, Audi a3 en Volvo V40 rdesign.
Ben iemand die gesteld is op service en van mening ben dat dit een bedrijf wel of niet succesvol maakt.
Ik had bij alledrie op de website aangegeven dat ik een proefrit wilde maken. Dit was op een dinsdag om een uur of 10 in de ochtend. Nog voor de lunch (uurtje of 12) werd ik gebeld door de audi dealer bij mij in de buurt voor een afspraak. Toppie dus! Volvo was nummer 2, die belde woensdag middag (erg laat naar mijn mening...) afijn ik kon diezelfde zaterdag langskomen dus maakte niet veel uit.
Het liefst had ik die week ook een belletje willen ontvangen door de Lexus dealer, echter belde die pas maandag... ik heb ze vriendelijk bedankt en de reden gezegd waar ze nogal van schrokken. Natuurlijk erg dom om zo laat te bellen terwijl dit binnen 1 sec na aanvraag in de mailbox zit. De man vertelde wel dat Lexus Nederland ertussen zat, kan wel zo zijn maar ergens gaat er iets mis.
Afijn ik met mijn toenmalige Alfa 147 langs bij Audi en Volvo op zaterdag
Die Alfa wilde ik 1250 euro voor hebben contact bij bestelling van de nieuwe auto. Proefritten bevielen goed en kon echt niet kiezen.. ik heb toen gekozen op basis van service en inruil van mijn auto. Volvo deed een taxatie en kwam uit op 1000 euro inruil en 0 gratis opties bij de Volvo. Ik gaf hem mee dan als ik 1250 voor m'n auto kreeg ik de Volvo de week erop kwam bestellen (36k). Hij zou contact met mij opnemen. Bij Audi vroegen ze wat wil je voor de Alfa hebben, ik gaf aan 1250. Kreeg direct akkoord.
Over het algemeen vond ik de behandeling bij Audi een stuk serieuzer dan bij de Volvo (dit verschilt per dealer uiteraard) maar Volvo heeft zelfs niet eens meer gebeld na mijn nogal serieuze bezoek.. echt belachelijk slecht gewoon. Vond de behandeling bij Volvo ronduit slecht in vergelijking met de Audi dealer.. ik had best veel vragen over mogelijke opties en werden niet allemaal vriendelijk beantwoord.. meer beetje ongeduldig naar mijn idee.
Kortom service heeft behoorlijk invloed op het gedrag van mensen naar mijn mening,
Ben iemand die gesteld is op service en van mening ben dat dit een bedrijf wel of niet succesvol maakt.
Ik had bij alledrie op de website aangegeven dat ik een proefrit wilde maken. Dit was op een dinsdag om een uur of 10 in de ochtend. Nog voor de lunch (uurtje of 12) werd ik gebeld door de audi dealer bij mij in de buurt voor een afspraak. Toppie dus! Volvo was nummer 2, die belde woensdag middag (erg laat naar mijn mening...) afijn ik kon diezelfde zaterdag langskomen dus maakte niet veel uit.
Het liefst had ik die week ook een belletje willen ontvangen door de Lexus dealer, echter belde die pas maandag... ik heb ze vriendelijk bedankt en de reden gezegd waar ze nogal van schrokken. Natuurlijk erg dom om zo laat te bellen terwijl dit binnen 1 sec na aanvraag in de mailbox zit. De man vertelde wel dat Lexus Nederland ertussen zat, kan wel zo zijn maar ergens gaat er iets mis.
Afijn ik met mijn toenmalige Alfa 147 langs bij Audi en Volvo op zaterdag
Over het algemeen vond ik de behandeling bij Audi een stuk serieuzer dan bij de Volvo (dit verschilt per dealer uiteraard) maar Volvo heeft zelfs niet eens meer gebeld na mijn nogal serieuze bezoek.. echt belachelijk slecht gewoon. Vond de behandeling bij Volvo ronduit slecht in vergelijking met de Audi dealer.. ik had best veel vragen over mogelijke opties en werden niet allemaal vriendelijk beantwoord.. meer beetje ongeduldig naar mijn idee.
Kortom service heeft behoorlijk invloed op het gedrag van mensen naar mijn mening,
Klopt. Ik bepaal er regelmatig op wie ik mijn handel gun. Vooral een auto is voor veel mensen een aanschaf (ook al is het niet met je eigen geld) waar een hoop emotie mee is gemoeid. Wat vinden je collega's, hoe voel ik me als ik erin zit, past het bij mij, kan ik er mee voor de dag komen, ga zo maar door.
Een goede verkoper leeft zich telkens weer in in jouw situatie, ongeacht of hij voor een Fabia of een 550d komt. En dan krijg je (zeker in dit wereld, waar alle lease-lullen hun auto's graag eens "naast elkaar zetten" veel goede mond-op-mond reclame. Ik zal de mensen die mijn auto herkennen (nu alleen nog kenbaar door de rode remklauwen) ook zeker aanbevelen hem zelf ook eens proef te gaan rijden bij Muntstad.
Een goede verkoper leeft zich telkens weer in in jouw situatie, ongeacht of hij voor een Fabia of een 550d komt. En dan krijg je (zeker in dit wereld, waar alle lease-lullen hun auto's graag eens "naast elkaar zetten" veel goede mond-op-mond reclame. Ik zal de mensen die mijn auto herkennen (nu alleen nog kenbaar door de rode remklauwen) ook zeker aanbevelen hem zelf ook eens proef te gaan rijden bij Muntstad.
Dan moet je maar geen dealer worden....Widow schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:02:
De mooiste ervaring heb ik ooit een keer gehad bij een Honda dealer net boven Haarlem. Dat was ten tijde van de Honda Insight, ergens in 2009. Ze hadden hem net op voorraad, dus ik die kant op voor een proefrit. Uurtje mee gereden, was allemaal prima, e.e.a. aan opties geconfigureerd, en een offerte voor de leasemij uitgedraaid.
Uiteindelijk kwam de auto bij de Honda dealer in Veenendaal vandaan, dus ik moest hem daar ophalen. Maar ik maakte aardig wat kilometers dus binnen no time had ik al de eerste servicebeurt. Kom ik weer bij de dealer bij Haarlem, en de verkoper herkende me nog. Begon ie een partij te schelden dat ik niet proefritten bij hem moest gaan maken en dan de auto ergens anders moest gaan bestellen, en dat er maar drie grote Honda dealers aan leasemaatschappijen leverde, dat ie maar een paar euro verdiende aan onderhoudgast, het is niet dat ik de keus krijg om bij een bepaalde dealer te bestellen! Daar ben ik dus ook nooit meer naartoe gegaan. Ik snap zijn punt wel, maar 10 minuten staan schelden in de showroom gaat mij ver.
Het kan ook anders, Renault dealer die zo blij was met de nieuwe Laguna met vierwiel besturing, dat hij me vertelde dat ik volgende week even langs kon komen voor een proefrit. Hij wist dat ik in de markt was voor een Megane en zo'n laguna ver boven budget zat... Gewoon omdat hij het leuk vond.
Weet je wat nu het grappige is, ik heb een super positief beeld van hem en zodra er weer een keer een Renault overwogen wordt, heeft hij mij als klant binnen...
Ik geef ook altijd aan dat ik misschien niet bij hun de auto kan bestellen. Maar wel voor onderhoud en andere zaken bij ze zal komen.
Ook zal ik ze aanbevelen voor kennissen die een nieuwe/2e hands willen hebben. Op die manier genereren ze toch omzet.
Zoals het er nu naar uit ziet wordt de volgende auto weer een skoda.
En zal ik hem wederom bij dezelfde dealer bestellen als 4 jaar geleden
Ook zal ik ze aanbevelen voor kennissen die een nieuwe/2e hands willen hebben. Op die manier genereren ze toch omzet.
Zoals het er nu naar uit ziet wordt de volgende auto weer een skoda.
En zal ik hem wederom bij dezelfde dealer bestellen als 4 jaar geleden
Ik denk dat iedereen wel wisselende ervaringen heeft met dealers. Bij de lokale Renault dealer word ik altijd perfect geholpen. Hetzelfde geldt voor de lokale Volvo dealer.
Bij de lokale Hyundai dealer ligt het aan de dag waarop je komt. Hoewel ik daar altijd goed te woord ben gestaan, loopt er een aantal dagen in de week een verkoper rond die het echt voor de lol doet. Hij heeft de pensioenleeftijd al een tijdje bereikt maar heeft er gewoon nog veel plezier in en dat merk je in alles. Hij neemt de tijd voor je, regelt desnoods dezelfde dag nog een proefrit en ga zo maar door.
Nee, dan de lokale Skoda dealer. Daar was ik 4 jaar geleden in de race voor een nieuwe Octavia. Ik werd nauwelijks geholpen, een proefrit moest ik via de website maar regelen en na de proefrit werd me nog niet eens gevraagd hoe de auto was bevallen. Sorry hoor, maar dan gun ik je ook de bestelling niet.
Bij de lokale Hyundai dealer ligt het aan de dag waarop je komt. Hoewel ik daar altijd goed te woord ben gestaan, loopt er een aantal dagen in de week een verkoper rond die het echt voor de lol doet. Hij heeft de pensioenleeftijd al een tijdje bereikt maar heeft er gewoon nog veel plezier in en dat merk je in alles. Hij neemt de tijd voor je, regelt desnoods dezelfde dag nog een proefrit en ga zo maar door.
Nee, dan de lokale Skoda dealer. Daar was ik 4 jaar geleden in de race voor een nieuwe Octavia. Ik werd nauwelijks geholpen, een proefrit moest ik via de website maar regelen en na de proefrit werd me nog niet eens gevraagd hoe de auto was bevallen. Sorry hoor, maar dan gun ik je ook de bestelling niet.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Twee jaar geleden toen ik 22 was ben ik bij een aantal dealers langs geweest op zoek naar een lease auto, maar moet zeggen dat ik over als serieuze klant behandeld ben, ook bij BMW (Vianen, Zeist en Ede). Persoonlijk denk ik dat het heel sterk afhankelijk is van de verkoper en zijn bui. Iedereen heeft wel is goede dagen en slechte dagen. De ene meer dan de ander.
Dit topic is gesloten.
![]()