SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Om te spreken met de woorden van een medetweaker die de Megane Estate 14% heeft geprobeerd en net als ik uiteindelijk voor een Volvo C30 14% is gegaan: "Wat een emotieloze k*tauto."PWM schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:41:
Net gereden in de nieuwe (vandaag) Megane Estate van een collega. Het is de GT Line Estate, alles opties aangevinkt, en 32k tegenover 14% bijtelling.
Viel me niets tegen zo in de laatste uitvoering (heb eerder in een Phase eerder gereden, kaal). De auto is voldoende snel (alleen echt onderin mis je wat), alle opties zitten erop, hij is ruimer dan mijn A4, en de afwerking is meer dan prima. Geen fout te ontdekken.
Als je in die klasse zit, ben je wel gek om hem niet te nemen zolang hij 14% is
Oftewel, de meningen over die Mégane zijn nogal verdeeld. Maar het is wel een goede deal inderdaad.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Echter, dat zijn de Fiesta, Focus, Corsa, Ibiza, Polo en DS3 ook.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat zou dus verboden moeten worden... (als het dat al niet is)Mx. Alba schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:39:
Dan kan je hem toch met 16" laten leveren en door de dealer er 17" op laten zetten? De wielmaat staat immers niet op het kenteken dus dat zou best moeten kunnen...
Als de auto niet meer aan de uitstoot voldoet zou je ook niet meer moeten kunnen en morgen profiteren van de 14% regeling.
Op die auto worden dus speciaal smallere banden gemonteerd om aan die regeling te voldoen.
Wat is anders de volgende stap? Auto laten keuren zonder interieur om gewicht te besparen en vervolgens weer inbouwen?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verder is het wel mogelijk, in België is het ook zo. Een auto kan alleen door de Belgische APK met originele bandenmaat.
Ik heb het inderdaad dan ook wel over de Estate, die een totaalpakket biedMx. Alba schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:51:
[...]
Om te spreken met de woorden van een medetweaker die de Megane Estate 14% heeft geprobeerd en net als ik uiteindelijk voor een Volvo C30 14% is gegaan: "Wat een emotieloze k*tauto."
Heeft denk ik ook te maken wat je precies wilt hebben..Tsurany schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:54:
Megane is idd emotieloos. Technisch een goede auto, qua interieur is hij prima en hij rijd goed. Maar emotieloos.
Echter, dat zijn de Fiesta, Focus, Corsa, Ibiza, Polo en DS3 ook.
Lijkt me ook beetje vaag. Koop je een auto met 15" banden. Maar er passen makkelijk 17"stuiterbanden onder. Die binnen de wielkast blijft en de orginele draaicircle van de band blijft hetzelfde als bij de 15" Dus technisch is de auto hetzelfde alleen anderformaat velg betekend afkeuring?dude88 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:40:
Op het moment is dat niet zo, ook niet nodig voor standaard auto's.
Verder is het wel mogelijk, in België is het ook zo. Een auto kan alleen door de Belgische APK met originele bandenmaat.
Terwijl technisch de auto exact hetzelfde is??
Ik wil daar dan wel een bron van zien want ik geloof er echt hellemaal niets van..
In NL is het verboden bij wet om je zij en vooruit te tinten met een bepaalde % maar voor de APK wordt de auto dan echt niet afgekeurd omdat de auto wetelijk technische op orde is... APK is alleen maar een algemene controle om er voor te zorgen dat de auto waarin je rijd veilig genoeg is voor mens en mileu om op weg te rijden.. Dus Geen Olie lekkage, goede uitlaat. Banden goed. Heeft buiten spiegels enz....
A Soldiers manual and a pair of boots.
Mwah, ik denk dat het erg lastig is om te beargumenteren dat die auto's emotie en karakter hebben. Dat het prima auto's zijn ga ik zeker niet ontkennen, maar je kan niet over een auto met emotie spreken lijkt me. Op dezelfde manier dat een ikea kast geen emotie kan hebben maar een hand gemaakte kast wel aangezien daar niet perfect geperst hout voor is gebruikt.To_Tall schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:54:
[...]
Heeft denk ik ook te maken wat je precies wilt hebben..
Ik ben niet objectief, ik rijd zelf een Megane Coupe GT-line met zowat alle opties (geen lane-assist, geen glazen dak en geen trekhaak), maar voor mij is het voldoende emotie en een ieder die heeft meegereden wil niet geloven dat dit zo'n eco-hok is, gezien de prestaties, en zijn zeer te spreken over de rest van de auto.
Ondertussen mijn Megané gisteren over laten nemen door een collega en een Prius Wagon (voorraad + emotieloos?
Overstap gemaakt omdat mijn vader sindskort is overleden en mijn moeder vaker mee rijdt + de megane toch echt iets te krap was.
3 maanden en 12500km verder moet ik zeggen dat ik wel gecharmeerd was van de Megané.
[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 19-09-2012 16:11 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Een auto vol opties en met zat ruimte kan prima geschikt zijn, kan je heel blij maken maar hoeft niet perse een auto met emotie en karakter te zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2012 16:12 ]
Ik vind de uitstraling en het karakter (waar hebben we het over, juist het weggedrag bepaalt voor mij het karakter van een auto en dat is echt meer dan goed bij de Megane GT-line, de tranen komen vanzelf je ogen uit in een goede bocht).
Een Alfa Mito heeft voor mij persoonlijk bijv. de uitstraling dat de auto elk moment in tranen kan uitbarsten, een 156 vind ik weer prachtig. Een 406 is een ouwe lullebak, zet er Coupe achter en je hebt weer een auto met emotie.
Maar goed, hier is het uiterlijk en performance en dat is totaal wat anders.
Handgemaakte auto's dat zijn auto's waar gevoel en emotie van de bouwer in zit. Maar fabrieks auto's sorry dat is het zelfde als een Dell en HP computer ;-)Tsurany schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:11:
Emotie komt niet door opties of snel door de bocht gaan, emotie komt door de uitstraling en het karakter van een auto. Een Lambourghini heeft emotie, een Subaru Impreza of Porsche niet.
Een auto vol opties en met zat ruimte kan prima geschikt zijn, kan je heel blij maken maar hoeft niet perse een auto met emotie en karakter te zijn.
Als je een auto met gevoel koopt dan betekend dat dat je prettig voelt bij de auto die je aanschaft.
Koop je een auto met emotie dan is dat vaak doordat je een bepaalde herinering hebt aan iets of iemand..
Zo heb ik wel een bepaalde emotie bij spijker auto's Ik ben naar de bevaria city race geweest en had een silver pass. Dus na het evenment hapje en drankje doen in het padock..
Ik had die pas via mn werk. Maar wilde niet mn moeder die toen slecht lag in het ziekenhuis heeft me er naar toe geschopt.. Die avond ook stukje mee mogen rijden in een spijker auto.. Dat is emotie dat ik heb bij een auto,....
Verder.. Vandaag papieren getekend door de Directie voor de bestelling
Anyway!!!
Nu ik een vast contract hebt en een auto besteld hebt, mn auto in de verkoop gezet..
Hyudai Atos SPIRIT, 2003 Km 85000 Altijd dealer onderhouden In bezsit sinds 2010
Nu op autotrader de auto geplaatst. Maar binnen 30 min eerste mailtjes al binnen dat ze de auto willen kopen.. Mn broertje belde me wat ik wilde doen met de auto als ik lease zou gaan rijden. Verteld dat de auto in verkoop gaat.
Hij wil graag mn auto overnemen!! Dus mn auto afgelopen weekend aan mn broetje verkocht voor 1000 euro :-)
Werkgever bellen wanneer de voorloop auto voor de deur kan staan :-) is wel handig aangezien vrijdag of anders zaterdag middag mn auto naar mn broertje gaat :-)
Hoop de leasemaatschappij te overtuigen dat dezelfde dag de bestelling afhandelen en naar de dealer sturen profitabel is omdat ik dan de voorloopauto zal afwijzen.
Misschien is het bij veel bedrijven net zoals bij ons: alle (300+) leasecontracten zijn onlangs opgetrokken van 4 naar 5 jaar. In het kader van kosten besparingen.To_Tall schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:42:
Topic beetje dood?
Dit was natuurlijk een lekker makkelijke en snelle besparing. Ik had veel liever gezien dat de kostenbesparing wat anders was opgezet. De berijders d.m.v. financiele prikkels aansporen om zuiniger te rijden of een kleinere auto te kiezen, bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ik heb sinds 3 dagen de Megane Estate GT-Line in de kleur Blue Malte..
Ik ben heel gecharmeerd van deze auto en in deze kleur echt een blikvanger...
Ik vind het 1 van de mooiste auto's in het C Segment die nu rondrijden..
Een auto moet gewoon de berijder een smile op zijn gezicht geven..
Het boeit me niet wat een ander ervan vind, sommigen zullen de kleur niet mooi vinden of het model..
Als ik het maar mooi vind..
Punten die mij de doorslag gaven..
- Grootte van de auto.
- Model
- 14%
- Opties.
Ik heb ook veel in het B segment gekeken maar met 2 kinderen is dit toch allemaal te krap.. dus ik kwam uit in het C segment..
Auto's die ik heb bekeken waren de Astra Wagon, Focus Wagon, Renault Estate, Golf Variant, Audi A3 SB.
Toen de conclusie getroken dat de Astra, Golf en de A3 afvielen omdat ze geen 14% hadden in de bijtelling. en ook met de opties etc zou het te duur worden qua lease bedrag.
Bleven de Focus en de Megane over..
Toen nogmaals een proefrit gemaakt, en de focus trok me niet echt aan.. beetje saai en burgerlijk..
Megane was toch net iets mooier qua lijnen en qua opties kon ik tot de max gaan zonder mijn budget te overschrijden..
Nu ik de Megane heb sta ik nog meer achter mijn keus..
Ja ik vind de A3 mooier qua model, maar ik vond een kale A3 maar niets tov een full option Megane GT-Line..
En aangezien je er vaker in zit dan ernaar zit te kijken ging comfort en opties voor de looks..
Een voorloopauto wordt meestal gewoon betaald door de baas hoor (soms zelfs tegen huurtarieven). Je hoef de leasemaatschappij niet te overtuigen.. maar je baasTsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:52:
Denk dat iedereen zijn auto wel besteld heeft? Alhoewel ik nog twijfel over de kleur, daar kan ik gewoon niet uit kiezen.
Hoop de leasemaatschappij te overtuigen dat dezelfde dag de bestelling afhandelen en naar de dealer sturen profitabel is omdat ik dan de voorloopauto zal afwijzen.
(Kan natuurlijk zijn dat het bij jou anders ligt).
UNOX: The worst operating system
Helemaal mee eens. Ik hoefde niet zo'n grote auto meer en kon dus ook in het B-segment zoeken. In combinatie met mijn aangeborenVerwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:20:
Nu ik de Megane heb sta ik nog meer achter mijn keus..
Ja ik vind de A3 mooier qua model, maar ik vond een kale A3 maar niets tov een full option Megane GT-Line..
En aangezien je er vaker in zit dan ernaar zit te kijken ging comfort en opties voor de looks..
Oh ja dat is het probleem niet. Wil het als deal aanbieden aangezien de auto die ik wil al bij de dealer op voorraad stat. Ik wijs de voorloop auto af wat hun moeite en dus kosten scheelt en in ruil daarvoor haasten zij zich met de bestelling en rij ik over twee weken in mijn nieuwe auto.Korvaag schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:33:
Een voorloopauto wordt meestal gewoon betaald door de baas hoor (soms zelfs tegen huurtarieven). Je hoef de leasemaatschappij niet te overtuigen.. maar je baas
(Kan natuurlijk zijn dat het bij jou anders ligt).
Als renault geen achterstanden krijg wordt mn auto in week 49 geleverd.. kantje boord maar het zou kunnen zijn dat ik dan mn auto krijg :-)
Vrijdag krijg ik thuis mn voorloop auto geleverd :-) mogelijk een Opel Corsa, 206 oid... We zullen afwachten paarmaandjes zo'n auto is geen probleem :-)
Nou ja haast en moeite echt niet!! De auto is klaar of niet. en first in first out.. Zou wat zijn dat de autodealer jouw auto eerder klaarmaakt dan een auto die een week eerder is geleverd! Denk dat dat hij bijzonder veel klachten van andere kopers zullen krijgen.Tsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:40:
[...]
Oh ja dat is het probleem niet. Wil het als deal aanbieden aangezien de auto die ik wil al bij de dealer op voorraad stat. Ik wijs de voorloop auto af wat hun moeite en dus kosten scheelt en in ruil daarvoor haasten zij zich met de bestelling en rij ik over twee weken in mijn nieuwe auto.
1) Je werkgever betaald de voorloop auto. kost jouw alleen je bijtelling. Vaak een klasse lager dan je besteld dus kwa bijtelling eigenlijk gunstiger
2) De leasemaatschapij geeft voorloop auto's uit en je baas heeft hele goede afspraken met de leasemaatschapij. Dus het kost door de besteling van je nieuwe auto je baas haast niets om dat ding te lenen.
3) Volgens mij ben je nog te jong voor je 23 jaar om maar te beseffen wat een auto kost en wat je baas + leasemaatschapij en de dealer allemaal voor je moeten regelen..
Het gaat gewoon hetzelfde als in de winkel. Nummertje trekken. Wie er eerst komt zal ook eerder aan de beurt zijn. Wil jij graag een showroom model?? Goed joh.. Maar die 3 mensen daar hebben net hun auto binnen gekregen dus zullen wij eerst voor hun de auto gereed maken daarna die van jou..
En je laaste zin snap ik hellemaal geen bal van!!
Wat bedoel je? het is leuk als de auto een dag eerder geleverd wordt. Maar wat maakt het verder uit?? Je kan een voorloop auto nemen!! dus je zit sowieso niet zonder vervoer.. en kwa kosten .. Dat kan je op je buikschrijven want die zijn een stuk minder dan je bestelde auto.Tsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:14:
\Voor mij maakt een dagje wel wat uit, voor de anderen die een auto bestellend ie van de fabriek komt maakt het een stukje minder uit. Bovendien kost een voorloopauto regelen ook tijd.
BTW.. Voorloop autoregelen kost tijd?? Lease bedrijven hebben altijd pool auto's. om mensen met schade van vervoer te kunnen voorzien of tussen het bestellen en leveren je van vervoer te voorzien.. Je kan binnen 2 uur binnen heel Nederland een auto voor de deur hebben staan.
[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 24-09-2012 21:40 ]
2) True, maar dat maakt mij ook niet uit.
3) Wat is dat voor domme opmerking? Kan ik ook wel stellen dat jij te jong bent om te snappen dat een voorloopauto regelen en auto bestellen meer werk is dan even snel de auto bestellen.
Nummertje trekken is leuk maar soms kan het daadwerkelijk schelen om bepaalde klanten eerst te laten gaan.
Ik heb geen zin om in een voorloopauto te moeten rijden als ik ook gewoon in mijn eigen gekozen auto kan rijden. Leuk dat ze zo'n voorloopauto snel kunnen regelen maar als ze even die andere bestelling er snel uitgooien kan die tijd bespaard blijven. Ik zie echt t probleem niet, snel de werkelijke auto bestellen (is wat administratief gedoe afhandelen) en er is geen voorloopauto nodig.
Zo werken lease maatschappijen niet. Zij hebben liever niet een showroom auto tenzij het echt niet anders kan. Daarnaast hebben ze hun eigen dealers. om zo de auto tegen bodem prijs mee te krijgen daar waar ze bij een andere dealer niet die prijs krijgen.. Zij gaan hetzelfde handels traject in als mensen die hun eigenauto kopen.Tsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:49:
1) Dus? Gaat mij ook niet om de kosten. En die voorloopauto zal ik niet langer dan een week in rijden.
2) True, maar dat maakt mij ook niet uit.
3) Wat is dat voor domme opmerking? Kan ik ook wel stellen dat jij te jong bent om te snappen dat een voorloopauto regelen en auto bestellen meer werk is dan even snel de auto bestellen.
Nummertje trekken is leuk maar soms kan het daadwerkelijk schelen om bepaalde klanten eerst te laten gaan.
Ik heb geen zin om in een voorloopauto te moeten rijden als ik ook gewoon in mijn eigen gekozen auto kan rijden. Leuk dat ze zo'n voorloopauto snel kunnen regelen maar als ze even die andere bestelling er snel uitgooien kan die tijd bespaard blijven. Ik zie echt t probleem niet, snel de werkelijke auto bestellen (is wat administratief gedoe afhandelen) en er is geen voorloopauto nodig.
en het scheel echt hellemaal wel wat. Waarom zouden ze een betalende klant voor laten gaan op jou? Daarnaast is de marge voor een kopende klant veel hoger dan die ze verkopen aan een lease maatschappij. dus hebben helpen ze liever de betalende klant dan jou.
En voorloop auto regelen veel werk? Das gewoon een beletje naar de account manager en binnen 2 uur staat er een auto op de stoep. Ze hebben daar echt niet veel voor nodig alleen een kopie rijbewijs maar die moet je toch al geven voor je bestelde auto..
Dat je geen zin hebt om geen voorloop auto te rijden dat is een keuze. maar ga dan niet vertellen dat jij voor moet gaan omdat je zo graag in je nieuwe auto wilt rijden.. je wacht maar op je beurt
BTW.. op nummer 3) ben ik 10 jaar ouder. met andere worden.. Je bent dan nog steeds te jong en je hebt nog te veel wilde haren om te begrijpen wat er bedoeld wordt.. De reactie die plaats staat bol van egoïsme ik moet voor want ik ben belangrijker.. En ik wil geen voorloop auto en daarom moet ik ook maar voor.
[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 24-09-2012 23:31 ]
En kennelijk snap je nog steeds niet dat ik voor wil gaan bij de leasemaatschappij en niet bij de dealer.
Enige wat ik wil regelen is dat de leasemaatschappij de offerte naar de dealer snel uitstuurt zodat er binnen een week geleverd kan worden. Dan hoef ik geen voorloopauto. Heeft niks met egoisme te maken, ik ben soepel door geen voorloopauto te hoeven en zij zijn soepel door de bestelling naar de dealer snel te laten verlopen. Ik zeg niet dat dit perse moet, ik ga proberen dit te regelen zodat ik sneller de auto heb.
En je snapt zelf ook wel dat een voorloopauto meer werk is dan even een belletje en klaar.
Je mag dan wel 10 jaar ouder zijn, die 'wijsheid' is nergens terug te vinden.
Edit: Typische reactie weer hieronder. Volgens mij heb jij het idee dat ik uren ga drammen bij de leasemij terwijl ik enkel ga proberen wat te regelen. Willen ze dat niet kan ik daar ook mee leven. Snap niet waarom jij daar zo'n punt van moet maken. Niks beters te doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 25-09-2012 07:59 ]
I rest my caseTsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:37:
Ze nemen maar genoegen met een voorraad/showroom auto, ik ga geen nieuwe bestellen. Bovendien kan ik dealervrij kiezen dus heb ik niks te maken met hun eigen dealer. Daarnaast is dat handelstraject niks meer dan een kortingspercentage noemen die ze willen hebben die de dealer vervolgens accepteert. Dat is al met de dealer besproken.
En kennelijk snap je nog steeds niet dat ik voor wil gaan bij de leasemaatschappij en niet bij de dealer.
Enige wat ik wil regelen is dat de leasemaatschappij de offerte naar de dealer snel uitstuurt zodat er binnen een week geleverd kan worden. Dan hoef ik geen voorloopauto. Heeft niks met egoisme te maken, ik ben soepel door geen voorloopauto te hoeven en zij zijn soepel door de bestelling naar de dealer snel te laten verlopen. Ik zeg niet dat dit perse moet, ik ga proberen dit te regelen zodat ik sneller de auto heb.
En je snapt zelf ook wel dat een voorloopauto meer werk is dan even een belletje en klaar.
Je mag dan wel 10 jaar ouder zijn, die 'wijsheid' is nergens terug te vinden.
Wake up and smell the coffee. Hier heb je dus echt niets te willen. Jij kan hoog en laag springen maar als de leasemaatschappij een voorraadauto/showroom auto afwijst dan zullen ze dit aangeven bij je werkgever die jou vervolgens vraagt een andere auto te kiezen. Zolang een voorraadauto/showroom auto geen km's heeft gereden zullen ze het niet snel afwijzen in de praktijk maar ze kunnen wel heel moeilijk doen wat jou bestel proces vertraagd.Tsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:37:
Ze nemen maar genoegen met een voorraad/showroom auto, ik ga geen nieuwe bestellen.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Het is gewoon een commercieel bedrijf waar je mee handelt, niet een uitkeringsinstantie waarbij je blij mag zijn met alles wat je krijgt. Gewoon assertiviteit tonen en gaan onderhandelen, niet achterover zitten wachten en ja en amen zeggen op alles wat de leasemaatschappij je voorschotelt.
Verwijderd
Gewoon relax.... pushen kun je proberen, maar geef je weinig kans.. die bedrijven gaan echt niet alle zeilen bijzetten om 1 individu blij te maken..
Ik had vorige week ook veel contact met de dealer om de auto sneller klaar te krijgen omdat ik vorige week vrijdag ook de andere auto moest inleveren.. na veel pijn en moeite is de auto op vrijdag afgeleverd.. (5 dagen nadat hij binnenkwam bij de dealer). En hoefde ik dus niet zonder auto te zitten, maar heb elke telefoon gesprek gehoord dat ik gewoon mijn beurt moest afwachten..
Enige waar ze haast mee hebben gemaakt is het op kenteken zetten van de wagen.
Voor een dealer is het lucratiever om de auto te verkopen aan een particulier dan aan een leasemaatschappij ivm marge. Zeker als jou werkgever werkt met een grote leasemaatschappij dan zijn de marges voor een dealer behoorlijk geknepen.
Ik ben hardstikke relaxed. Ik geef enkel aan dat ik iets ga proberen en krijg opeens een stortvloed van gezeik over me heen. Ik bestel gewoon 1 oktober (mag niet eerder) en bel dan de leasemaatschappij op.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:26:
En we zijn een dagje verder!! Al voor elkaar met de leasemaatschappij???
Gewoon relax.... pushen kun je proberen, maar geef je weinig kans.. die bedrijven gaan echt niet alle zeilen bijzetten om 1 individu blij te maken..
De dealer heeft aangegeven dat ze het makkelijk gaan redden en de moeite willen doen. Ze hebben vijf dagen nodig voor kenteken aanvragen en in die tijd willen ze, mits ik daar om vraag, ook andere kleuren stoelen inbouwen.Ik had vorige week ook veel contact met de dealer om de auto sneller klaar te krijgen omdat ik vorige week vrijdag ook de andere auto moest inleveren.. na veel pijn en moeite is de auto op vrijdag afgeleverd.. (5 dagen nadat hij binnenkwam bij de dealer). En hoefde ik dus niet zonder auto te zitten, maar heb elke telefoon gesprek gehoord dat ik gewoon mijn beurt moest afwachten..
Enige waar ze haast mee hebben gemaakt is het op kenteken zetten van de wagen.
Nee, ik wil de auto die ik uitgekozen heb voor eind oktober hebben. Ik wil dat omdat ik daarna veel meer mag gaan betalen, daar heb ik geen zin in. Wat ik daarnaast wil proberen is zorgen dat de auto binnen een week geleverd kan worden door een voorstel te doen aan de leasemaatschappij. Jullie maken er van dat ik daar ga drammen, ik ga het enkel voorstellen.Chief-XL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:27:
Nope. Tenzij je een zzp-er bent bv die ZELF een leasecontract aangaat met een leasemaatschappij is het nl je WERKGEVER die de auto least van de leasemaatschappij en is het de WERKGEVER die jou de auto ter beschikking stelt. Assertiviteit is prima om dingen gedaan te krijgen en de leasemaatschappij zou er goed aan doe om jou als klant zo goed mogelijk van dienst te zijn maar jij komt over als een kind die PERSE de auto wilt die JIJ hebt gekozen en NU METEEN.
Werkgever leased de auto op papier maar ik betaal er voor en rij er in, dat is wel even een verschil.
De dealer doet enkel niet moeilijk, die is enthousiast en heeft zin om moeite te gaan doen voor mij. Sterker nog, ze willen hem ook nog wel gratis gaan chippen. Wat ik dan niet ga doen omdat de leasemaatschappij dat niet leuk vind.Voor een dealer is het lucratiever om de auto te verkopen aan een particulier dan aan een leasemaatschappij ivm marge. Zeker als jou werkgever werkt met een grote leasemaatschappij dan zijn de marges voor een dealer behoorlijk geknepen.
Nogmaals, ik ga gewoon met de leasemaatschappij onderhandelen of het mogelijk is de bestelling wat sneller af te handelen. Lukt dat niet dan lukt dat niet. Lukt dat wel ben ik er extra blij mee.
Waar ik enkel geen genoegen mee ga nemen is het verplicht moeten bestellen van een nieuwe auto terwijl er nu al gewoon een wagen klaar staat die perfect in orde is, nog geen 15 kilometer op de teller heeft en die aan alle eisen voldoet. Maar hier verwacht ik ook 0,0 problemen eigenlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 25-09-2012 09:53 ]
Waar je even op moet letten is dat een voorloopauto een stukje service is waar je voor betaalt. De leasemaatschappij maakt daar ook winst op. Voor de leasemaatschappij is er geen enkel voordeel (het regelen verdienen ze namelijk aan, dat doen ze dus graag voor je) om jou geen voorloopauto te geven.Tsurany schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:44:
[...]
Ik ben hardstikke relaxed. Ik geef enkel aan dat ik iets ga proberen en krijg opeens een stortvloed van gezeik over me heen. Ik bestel gewoon 1 oktober (mag niet eerder) en bel dan de leasemaatschappij op.
Je zal inderdaad je werkgever moeten overtuigen om voor 1 oktober te bestellen. Alleen dan krijg je de leaseauto sneller. Iedereen wil namelijk dat de leasemaatschappij de volgende dag bestelt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Tuurlijk heb je wat te willen. Maar als je een product bestelt bij een bedrijf die dat product niet in het assortiment heeft, wat doe je dan?Tsurany schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:58:
Waarom heb ik niks te willen? Die leasemaatschappijen zijn gewoon bedrijven die mij als klant hebben,
De LM heeft ook zijn eigen policy, en daarin kan best staan dat ze geen voorraad / demo modellen doen. Daar kunnen namelijk bijkomende kosten bij komen.
Een collega heeft wel een demo auto kunnen leasen, 9000 km op de teller, maar daar zaten wel extra kosten aan omdat de velgen reeds beschadigd waren, en er reeds wat putjes in de lak zaten. Bovendien moest de auto nog geschouwd worden door de LM, ook extra kosten.
Dus ja, ik kan me voorstellen dat LM's geen demo modellen doen. Maar voor hetzelfde geld doet je LM (zoals die van ons dus) het wel. Je kan alleen niet stellen dat je LM het MOET doen, dat hoeven ze helemaal niet namelijk.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Deze begrijp ik niet, wat gaat er veranderen na 31 oktober dat je meer moet gaan betalen?Tsurany schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:44:
Nee, ik wil de auto die ik uitgekozen heb voor eind oktober hebben. Ik wil dat omdat ik daarna veel meer mag gaan betalen, daar heb ik geen zin in.
de BTW.. Maar dat hoeft hij en zijn baas niet te betalen ;-) BTW wordt teruggevraagd aan de belastingdienst ;-)P. Mekes schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:25:
[...]
Deze begrijp ik niet, wat gaat er veranderen na 31 oktober dat je meer moet gaan betalen?
Daarnaast wil en zou en moet hij die auto hebben. Maar helaas je wordt op volgorde behandeld. en PRIO casses zoals ongevallen e.d. worden voorgetrokken.
Daarnaast kan hij gewoon mobiel zijn door een voorloop auto te vragen. Maar dat wil hij niet. Ja dan is er niets meer of minder dan wachten. Daarnaast bepaald de LM waar de auto wordt besteld en niet de bereider.. Vaak zoekt de LM wel een dealer bij jou in de buurt maar als de auto voor 2000 euro goedkoper ergens anders kan worden aageschaft dan gaat de auto daar heen..
LM wereld is keihard en dealers hebben niets te willen.. net als de berijder.
De BTW verandert al per 1 oktober, dus dat kan het niet zijn.To_Tall schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:07:
[...]
de BTW.. Maar dat hoeft hij en zijn baas niet te betalen ;-) BTW wordt teruggevraagd aan de belastingdienst ;-)
Alleen als je een luie wagenpark beheerder hebt, of een werkgever die alles uitbesteed heeft.To_Tall schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:07:
[...]
Wij hebben een klein park, 25 auto's, maar alles, maar dan ook alles, is te regelen. LM's kunnen juist zeer flexibel zijn, in alles wat je wilt. Dealer auto's, showroom auto's, achteraf X of Y er op, eerder of later, alles is mogelijk.
Als je andere ervaringen hebt, is het de werkgever die dat dicteert. De LM volgt de werkgevers regels op, niet andersom.
Mijn auto komt bij een leasemij vandaan, waar volgens mijn vorige werkgever geen vrije dealerkeuze was. Alle 25 auto's die we rijden, komen bij zelf uitgezochte dealers vandaan. Wij bepalen wat er gebeurt, niet andersom.
En ja, soms zijn we een paar euro per auto meer kwijt, maar soms ook minder, dus dat heft elkaar aardig op.
LM's zijn facilitair, niets meer en niets minder. En als een werkgever bepaalt, dat alle auto's cabrio's moeten zijn, een gele kleur moeten hebben, 4 verschillende velgen en van de dealer van Ameland moeten komen, dan doet de LM dat.
Ja alles kan, nee niet bij de elke maatschappij.
Een maatschappij als direct lease direct (internet) kiest bijv altijd de dealer. Daardoor komen ze aan de mega goedkope tarieven in vergelijking met bijvoorbeeld een Koops Furness waar je alles voor elkaar kunt krijgen wat je maar wilt.
Dubbeltje op de eerste rang... Easyjet achtig... etc...
[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 25-09-2012 12:43 ]
Volgens mij boeit het niet waar de auto vandaan komt. Zou wel pretig zijn als de auto afgehaald kan worden bij een dealer in de buurt. Al dan om wat uitleg te krijgen over je nieuwe auto..thefox154 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:43:
Enige nuance in bovenstaand verhaal graag.
Ja alles kan, nee niet bij de elke maatschappij.
Een maatschappij als direct lease direct (internet) kiest bijv altijd de dealer. Daardoor komen ze aan de mega goedkope tarieven in vergelijking met bijvoorbeeld een Koops Furness waar je alles voor elkaar kunt krijgen wat je maar wilt.
Dubbeltje op de eerste rang... Easyjet achtig... etc...
Maar idd. Wil je wat extra betalen kan je vaak je werkgever zelf een dealer toewijzen. maar dat kost extra en ja. Helaas dat kost je budget..
Bijtelling wordt bepaald op catalogusprijs inclusief BPM en BTW. Dus je bijtelling wordt dan wel wat hoger.To_Tall schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:07:
[...]
de BTW.. Maar dat hoeft hij en zijn baas niet te betalen ;-) BTW wordt teruggevraagd aan de belastingdienst ;-)
Overigens vind ik het wel een vermakelijk verhaal om te lezen. Klinkt inderdaad behoorlijk als drammen, eisen, vooral heel erg jezelf belangrijk vinden, en geen besef hebben dat "dit en dit is goedkoper" niet per se goedkoper is.
De leasemaatschappij doet gewoon wat het bedrijf wilt en het bedrijf heeft niks tegen voorraad modellen.P. Mekes schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:16:
[...]
Tuurlijk heb je wat te willen. Maar als je een product bestelt bij een bedrijf die dat product niet in het assortiment heeft, wat doe je dan?
De LM heeft ook zijn eigen policy, en daarin kan best staan dat ze geen voorraad / demo modellen doen. Daar kunnen namelijk bijkomende kosten bij komen.
Dit is geen demo model waar al 9000km mee gereden is, dit is gewoon een auto die klaar staat voor een nieuwe eigenaar die zich alleen nog moet melden. Enige verschil met een nieuwe auto is dat hij nu bij de dealer staat en niet pas over 3 maanden.Een collega heeft wel een demo auto kunnen leasen, 9000 km op de teller, maar daar zaten wel extra kosten aan omdat de velgen reeds beschadigd waren, en er reeds wat putjes in de lak zaten. Bovendien moest de auto nog geschouwd worden door de LM, ook extra kosten.
Dus ja, ik kan me voorstellen dat LM's geen demo modellen doen. Maar voor hetzelfde geld doet je LM (zoals die van ons dus) het wel. Je kan alleen niet stellen dat je LM het MOET doen, dat hoeven ze helemaal niet namelijk.
Bijtelling veranderd per 1 januari en na half november leveren ze geen auto's meer uit. Dus hij moet wel eind oktober binnen zijn, anders wordt het spannend.P. Mekes schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:25:
Deze begrijp ik niet, wat gaat er veranderen na 31 oktober dat je meer moet gaan betalen?
BTW veranderd 1 oktober...To_Tall schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:07:
Berijders hebben genoeg te willen, die wereld is keihard als je een lui figuur bent die zich laat naaien door iedereen die vraagt of hij wilt bukken. Daarnaast zeg ik nergens dat ik geen voorloop auto wil, ik hoef er geen als de werkelijke auto in een week tijd geleverd kan worden.Daarnaast kan hij gewoon mobiel zijn door een voorloop auto te vragen. Maar dat wil hij niet. Ja dan is er niets meer of minder dan wachten. Daarnaast bepaald de LM waar de auto wordt besteld en niet de bereider.. Vaak zoekt de LM wel een dealer bij jou in de buurt maar als de auto voor 2000 euro goedkoper ergens anders kan worden aageschaft dan gaat de auto daar heen..
Dealer zelf kiezen is goedkoper voor mij.To_Tall schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:58:
Maar idd. Wil je wat extra betalen kan je vaak je werkgever zelf een dealer toewijzen. maar dat kost extra en ja. Helaas dat kost je budget..
Nee, dat maakt iedereen er van die reageert. Wat ik oorspronkelijk zei: "Hoop de leasemaatschappij te overtuigen dat dezelfde dag de bestelling afhandelen en naar de dealer sturen profitabel is omdat ik dan de voorloopauto zal afwijzen."Bonsaiboom schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:33:
Overigens vind ik het wel een vermakelijk verhaal om te lezen. Klinkt inderdaad behoorlijk als drammen, eisen, vooral heel erg jezelf belangrijk vinden, en geen besef hebben dat "dit en dit is goedkoper" niet per se goedkoper is.
En daar maken mensen zoals To_Tall van dat ik ga drammen en zeiken tot ik m'n zin krijg, terwijl ik enkel ga bellen en vragen over het mogelijk is het op deze manier af te handelen.
First in first out. Dat is ook de wijze de het meest eerlijk is in dit soort zaken. Er zijn namelijk meer mensen die 14% auto's willen hebben.
Mijn auto wordt in week 49 hopelijk afgeleverd. met de LM is afgesproken om de auto alsnog afteleveren ivm de bijtelling. Als jouw auto nu 14% is en volgens jaar ook nog 14% is zal de LM kiezen om je auto in Jan te leveren. Heb je een auto die nu 20% is zal de LM niet zo snel kiezen om je auto nog dit jaar af te leveren..
Daarnaast bepaal jij de leaseprijs niet.. Dat doet de LM. Die stuurt een offerte naar je werkgever die zegt dan ja of nee. Vaak is de Lease prijs voor een ShowRoom model ook iets hoger om dat er al KM op staan en de auto al vaak op kenteken staat dus de auto is oud voor de LM partij.
Maar ja wat ik zeg je bent misschien niet dramerig maar je schrijfwijze zegt iets anders. Ik hoop daadwerkelijk voor je dat het je lukt om de auto volgende week nog te krijgen. Maar wees realistisch dat je de auto pas over een paar weken of maanden pas kan gaan rijden. Omdat eerder binnen gekomen orders voor gaan.
Hij heeft al aangegeven dat de auto nog gewoon op kenteken moet komen en dat er maar 15 kilometer op staat. Verder weet je niet bij welke leasemaatschappij hij zit of hoe de relatie tussen het bedrijf en de leasemaatschappij is. Er zijn zoveel factoren die ervoor zorgen dat jouw ervaring niet direct te vergelijken is met die van Tsurany.
Heeft geen signature.
Ford Fiesta 2010, Leuke auto, rijd stuk beter dan mn eigen auto maar die is gelukkig nu al verkocht aan mn broertje..
Auto is hellemaal standaard dus geen fancy dingentjes er op.. Standaard huur auto dus.. Wel een blauwe
Niks geen proefrit, ik had toch weinig keuze (ik zoek een station met 14%), slechts de Megane (tot 1 jan '13) en de Ford Focus voldoen hieraan.
Focus volhangen met leuke opties heb ik geprobeerd (standaard is deze best kaal), maar werd helaas te duur. Gelukkig bleek er iets mogelijk met de Megane (fabrieksgarantie dat deze voor 1 jan. geleverd wordt) dus dat maar gedaan. Best wel een groot verschil qua aankleding, zo'n standaard navigatiesysteem enzo, leuke boxjes. Ook standaard Renault Handsfree card, op de focus was vrijwel alles een losse optie. Een volledig volgehangen Focus is wel helemaal super en bij de tijd, met allerlei vooruitstrevende veiligheidsdingetjes... maar nu nog even niet voor mij.
Sowieso een flinke sprong vooruit, ik rij nu nog een entry-level model Prius 3 (dus nog nieteens Cruise Control) dus qua comfort ben ik deze echt zat (ik zit nu op 60.000km/jaar). Motorisch is het alleen wel inleveren, de 136PK met CVT is genieten als je er vandoor gaat.
bigfoot1942 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:36:
Motorisch is het alleen wel inleveren, de 136PK met CVT is genieten als je er vandoor gaat.
Ik heb een keer proefgereden met die aandrijflijn (in een CT200h) en vond juist de kracht erg tegenvallen. Tussensprints 80-120 gingen best vlot (alleen liet de auto qua geluid ook wel merken dat 'ie erg hard aan het werk was). Boven de 120 a 140 vlakte de acceleratie behoorlijk snel af. Maar belangrijker, ik vond de vermogensopbouw tijdens de acceleratie vanuit stilstand zo langzaam gaan.
Mijn huidige auto kan een kW of 125 aan de wielen zetten rond de 50 km/h. Daarna schakel ik naar 2 (waarmee ik natuurlijk wel wat tijd verlies) en dan zakt het vermogen terug tot ongeveer 85 kW. Als je volgas vertrekt vanuit stilstand dan zit je vanaf +- 35 km/h voortdurend in het vermogensgebied tussen 85 en 125 kW, gemiddeld iets boven de 100. De HSD bereikt het maximale gecombineerde vermogen van 100 kW pas bij 80 km/h. Dat gat bij snelheden van pakweg 30-60 km/h was er aanwezig.
Wellicht is het geen bijzonder krachtige motor, helemaal vergeleken met auto's in het wat luxere segment (waar de Lexus zich in bevind), maar de Megane waar ik naartoe gaat zal dit nog een stuk minder goed doen.
Wat voor auto rij je nu?
De islam kan uw vrijheid schaden
Zo heb ik een auto besteld die nu 20% is maar ook volgend jaar 20% omdat ik niet de garantie heb dat auto's nog dit jaar geleverd kunnen worden (leasemaatschappijen hebben meestal een leverstop vanaf half november). Ik vertik het nml. om 25% bijtelling te betalen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ik hoorde van mijn leasemaatschappij dat Renault een leveringsgarantie in 2012 afgaf wanneer de auto voor 14 september zou zijn besteld. Of ie dus voor je op tijd gaat komen lijkt me erg spannend...Wokschotel schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:01:
Hmm, dan hoop ik dat ie dit jaar nog wordt geleverd. Nu maar hopen dat leasemaatschappijen niet te strak vasthouden aan de na-1-november-zetten-wij-geen-auto's-meer-op-kenteken regel
Het is maar net waarmee je m vergelijkt.
Overigens heb ik gisteravond nog even opgelet en je hebt inderdaad gelijk, onder de 60 doet ie minder dan hij tussen de 60 en 100 doet. (het lijkt in elk geval meer moeite te kosten).
Ik heb 17 sep mijn Megane HatchBack GT-Line besteld. Deze wordt in week 49 geleverd. Denk daarom niet dat jullie auto voor januarie geleverd zal worden.. al hoop ik het wel voor je.Wokschotel schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:01:
Hmm, dan hoop ik dat ie dit jaar nog wordt geleverd. Nu maar hopen dat leasemaatschappijen niet te strak vasthouden aan de na-1-november-zetten-wij-geen-auto's-meer-op-kenteken regel
renault had nog 35 fabrieksplaatsen voor dit jaar op 17 Sep.
Ik hoop dus dat renault geen vertraging krijg en ik 14% ga betallen ipv 20 in het nieuwe jaar.
Zover ik nu kan zien is er nog geen vertraging op getreden
Waarschijnlijk was het ook mijn verwachtingen. Bij "elektrisch" denk ik juist aan een enorme duw in je rug van 0-30 km/h. De HSD lijn heeft dat juist niet en dan valt het erg tegen. Misschien dat een Ampera meer dat gevoel heeft, ik weet het niet.bigfoot1942 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:42:
Mjah dan had het me wel verbaasd als je helemaal wild was van de motor in de CT200h
Het is maar net waarmee je m vergelijkt.
Overigens heb ik gisteravond nog even opgelet en je hebt inderdaad gelijk, onder de 60 doet ie minder dan hij tussen de 60 en 100 doet. (het lijkt in elk geval meer moeite te kosten).
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zou het nu niet meer aandurven om de Megane nieuw te bestellen en dat je 14% verwacht. Ik zou kiezen voor 1 op voorraad.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zoals ik zij mijn auto is 3 weken geleden besteld en staat op week 49.. Nu bestellen betekend na week 52.. Word dus erg gokken.. Denk ook niet dat ie nu nog komt.Falcon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:04:
@St@m: Tegen die tijd is er nog wel een Megané te vinden die al op kenteken staat bij een dealer en die dus 14% bijtelling heeft.
Ik zou het nu niet meer aandurven om de Megane nieuw te bestellen en dat je 14% verwacht. Ik zou kiezen voor 1 op voorraad.
Na 4 jaar laat ik deze wel weer eens door een dealer deze er zelf opplakken tegen eigen kosten.
Of kan je dit beter door de dealer zelf regelen? Gevraagd aan de LM maar die geven aan dit soort aanpassingen niet zo leuk te vinden terwijl de letters makkelijk te vervangen zijn..
BTW..
Ik vind de standaard velgen echt niet zo mooi op de Renault. Nu zelf aan het kijken voor andere velgen. Aangezien de LM vreemde prijzen vraagt voor ander setje velgen.. (zelfde band formaat als standaard velg) Dan heb ik een winter en een zomersetje.. Banden sla ik zelf wel op in de berging.. Vaak zat zelf banden gewisseld. Kan de velgen ook bij mn neef in zijn garage opslaan vind ie geen probleem ook iemand idee of zo iets wel kan bij de LM?
Edit: Hangt er trouwens wel vanaf hoe ze bevestigd zijn. Ik heb nu een DS3 en daarbij kan je het Citroen stuk weghalen want dat zit met lijm vast. Het DS3 stuk zit er in geklikt.
[ Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 09-10-2012 08:52 ]
zou wel prijzig worden...
d:)b
Het zijn losse letters die het woord MEGANE uitspellen.Tsurany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:18:
Fohn nemen om de lijm te verwarmen en dan met flosdraad de lijm doorsnijden.
Edit: Hangt er trouwens wel vanaf hoe ze bevestigd zijn. Ik heb nu een DS3 en daarbij kan je het Citroen stuk weghalen want dat zit met lijm vast. Het DS3 stuk zit er in geklikt.
Ik vind het mooier als de letters wegzijn.. een fhone gebruiken dus
Ik heb ze voor aflevering laten verwijderen.To_Tall schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
Het zijn losse letters die het woord MEGANE uitspellen.
Ik vind het mooier als de letters wegzijn.. een fhone gebruiken dusklinkt als easy...
Stond op de offerte, niets van gehoord van de leasemij ;-)
Is het ook. de lijm moet warm worden en daarna moet je de letters liften. Flosdraad maakt geen krassen op je auto en kan daarom handig zijn. schroevendraaier gaat ook werken maar tikt zo je lak losTo_Tall schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
Het zijn losse letters die het woord MEGANE uitspellen.
Ik vind het mooier als de letters wegzijn.. een fhone gebruiken dusklinkt als easy...
Gelukkig dat ik dan net flosdraad van m'n tandarts mee moest nemenTsurany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:15:
[...]
Is het ook. de lijm moet warm worden en daarna moet je de letters liften. Flosdraad maakt geen krassen op je auto en kan daarom handig zijn. schroevendraaier gaat ook werken maar tikt zo je lak los
Jeuh, hij wordt 26 november geleverd. Nog een ruime maand om afscheid te nemen van de VolvoWokschotel schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:53:
Ik heb het even nagevraagd; de Megane is besteld op 20 september en de werkgever van mijn vrouw zegt aan dat ie eind november geleverd wordt. Nu maar hopen dat dat klopt.
De Octavia lijkt meer waar voor je geld te geven, maar heeft wel harde stoelen en een wat inspiratieloos uiterlijk. De Astra is dan weer een stukje langer, zonder meer nuttige ruimte te geven.
Choices...
Als je bagageruimte zoekt, heeft die ook behoorlijk wat: 500L / 1550L
Zou er zeker even mee gaan rijden, mij viel de diesel wat tegen.
De Ford focus rijdt echt heerlijk (net als de Volvo V40 overigens, al zaten daar de stoelen een stuk lekkerder), alleen vond ik daar het dash echt verschrikkelijk (dat is bij de V40 weer een stuk beter), maar dat is natuurlijk smaak
Valt me trouwens sowieso op; wat een lelijke dashboards worden er vaak gebruikt. Zie je een prachtige auto; kijk je binnen tegen een enorm schreeuwerig lelijk dashboard (Focus, Kia Sportage, Hyundai I40).
Ik vond dat lastig zoeken.
[ Voor 31% gewijzigd door rinkel op 15-10-2012 11:05 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Aghanim op 15-10-2012 11:18 ]
Of ze moeten er een piepklein blokje inlepelen. (Of een hybride, die alleen op papier erg zuinig is)
Na 1 jan wordt het al moeilijk een 20% te vinden, al zijn ze er wel maar dan moet het wel net je merk/auto zijn.
Ik las ergens dat de V40 nog wel net in de 20% gaat vallen door er 1mg eraf te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 15-10-2012 11:20 ]
- Focus
- 508
- DS5
- DS3
- Lexus CT
- Prius
- Auris
- Misschien de Megane alsnog
Persoonlijk had ik wel verwacht dat het 1.6 105PK blok in de A3 / Golf wel 14% had moeten kunnen worden, aangezien Ford dit blijkbaar wel kan met haar 105PK blok.
Een automaat bij PSA verbruikt normaal meer dan een handbak.
DSG bakken hebben ze niet. Of het moet een robotbak zijn, maar dat is weer geen volautomaat.
Zucht. Deze populistische opmerking is nou al zo vaak onderuit geschoffeld dat ik me verbaas dat er nog mensen zo'n uitspraak durven te doen.rinkel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:19:
(Of een hybride, die alleen op papier erg zuinig is)
Klopt, van de D2 was al duidelijk dat hij 20% zou zijn en blijven. De T3 is inderdaad een beetje getweakt en blijft daardoor 20%.rinkel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:19:
Ik las ergens dat de V40 nog wel net in de 20% gaat vallen door er 1mg eraf te krijgen.
Had ik toch misschien de T3 moeten bestellen
Overigens worden overal verschillende CO2-emissiecijfers genoemd: in de prijslijst van juli had de T3 nog 134g/km en per november gaat hij naar 124g/km. Maar ik heb ook 125g/km zien staan wat inderdaad een grammetje te veel zou zijn na 1 januari 2013.
hmm, als ik op de PDF van Ford kijkt inzake de CO2 uitstoot dan staat er geen enkele Focus bij die tussen de 51 en de 88 (voor diesel 95) gram zit.Aghanim schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:23:
Vind je? Voor zover ik nu (uit mijn hoofd) een aantal interessante 14% auto's op kan noemen per 1 januari 2013:
- Focus
enkel nog de Fiesta Econetic met 87 gram.
M'n Focus 105pk diesel is een 14% wagen. Volgens de dealer ook volgend jaar nog.shameete schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:29:
hmm, als ik op de PDF van Ford kijkt inzake de CO2 uitstoot dan staat er geen enkele Focus bij die tussen de 51 en de 88 (voor diesel 95) gram zit.
enkel nog de Fiesta Econetic met 87 gram.
Dat is natuurlijk het hele idee van die regeling.rinkel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:19:
Het wordt steeds moelijker om een 14% auto te maken met de aangescherpte regels, zeker per 1 jan 2013.
[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 15-10-2012 12:37 ]
https://niels.nu
deze ?Hydra schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:37:
[...]
M'n Focus 105pk diesel is een 14% wagen. Volgens de dealer ook volgend jaar nog.
die is 88 inderdaad, raar dat ie dan niet in dit overzicht van Ford NL staat

Ja die, krijg ik 4 Nov als het goed isshameete schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:43:
deze ?
die is 88 inderdaad, raar dat ie dan niet in dit overzicht van Ford NL staat

Je bedoelt T3 lijkt me. Een hypothetische 14%-versie zou dan wat mij betreft wel T2 mogen hetenEdmin schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:40:
Tch zou het voor de V40 T2 wel interessant zijn. Ik ize een aantal mensen die qua lease tussen de V40 en A3 willen kizen. Aangezien de V40 T2 met 150PK nog redelijk stevig gemotoriseerd lijkt, zou het misschien best interessant zijn een 14% variant met ~110PK te hebben. Maar ja, de Nederlandse markt is veel te klein voor zo'n broodje speciaal.
Er is idd nog wel een lijstje met auto's in de 14% en 20%, maar die moeten je net liggen.
Ik heb bij een collega in een 20% 508 gereden, ook een prima auto, alleen die robotbak...ehwww..
/offttopic
Op mensen die zuchten ga ik dus zeker niet in, die mogen zuchten wat ze willen op fok. En ja, er zit een technisch-wetenschappelijk verhaal achter.
Denk eerder dat ze insteken op een bepaalde mate van rijcomfort (heb veel klachten gehoord over de VW bluemotion uitvoeringen) en je dan graag een paar PKs over wil hebben. Met "een paar PKs over" val je al heel snel niet meer in het 14% segment, dat zit een beetje op het randje van wat je nodig hebt een auto nog van z'n plek te krijgen bij wijze van.Aghanim schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:07:
Maar voor mijn gevoel hebben de 'premium' merken verborgen agenda's en om de een of andere reden geen enkele baat bij het uitbrengen van een 14% versie. Misschien omdat ze zich willen onderscheiden en daarbij vinden dat als je een premium merk rijdt, je ook meer betaalt qua uitstoot
Geen verborgen agenda dus; voor een dergelijk zuinige auto moet je gewoon consessies doen.
Als je niet wil dat mensen vallen over domme opmerkingen moet je ze ook niet maken. Een Prius verstookt gewoon relatief weinig brandstof, klaar.rinkel schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:07:
/offttopic
Op mensen die zuchten ga ik dus zeker niet in, die mogen zuchten wat ze willen op fok. En ja, er zit een technisch-wetenschappelijk verhaal achter.
[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 15-10-2012 13:21 ]
Niet om een discussie te starten, want je hebt voor een deel gelijk, maar ik zie gewoon 100% duidelijk argument waarom er geen A3 met 14% bijtelling is. Ik durf namelijk te wedden dat er dan 90% Audi's rond rijdt in het C-segment.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 15-10-2012 13:26 ]
Dit topic is gesloten.