Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.446 views

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:17:
Gelukkig is dat slechts een mening :)
Ik vind het verreweg de slechtste keuze in dat segment, of liever, die prijsklasse ;)
Dat je een hekel hebt aan VAG en verliefd bent op Volvo's weten we ondertussen wel :+

We hebben nog geen kinderen, misschien speelt dat mee, maar mijn partner heeft geen enkele eis/invloed op de keuze van mijn auto gehad. Ze vond de A3 een stuk mooier dan de Golf, V40 en Focus maar dat was voor mij geen reden om voor de A3 te gaan. Ik kan het me op zich voorstellen als je boven je budget leased en dat deel uit de huishoudpot wilt betalen maar zo lang dat niet het geval is dan vind ik het logisch dat ik zelf bepaal waar ik in rijd en hoe dat er uit ziet. Dat doet ze zelf met haar eigen auto ook en op de dagen dat het kan neemt ze mijn auto mee. Als ze velgen te patserig zou vinden dan kan ze ook met haar eigen auto (en benzine) naar het werk gaan natuurlijk :9

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:47:
Dat je een hekel hebt aan VAG en verliefd bent op Volvo's weten we ondertussen wel :+

We hebben nog geen kinderen, misschien speelt dat mee, maar mijn partner heeft geen enkele eis/invloed op de keuze van mijn auto gehad. Ze vond de A3 een stuk mooier dan de Golf, V40 en Focus maar dat was voor mij geen reden om voor de A3 te gaan. Ik kan het me op zich voorstellen als je boven je budget leased en dat deel uit de huishoudpot wilt betalen maar zo lang dat niet het geval is dan vind ik het logisch dat ik zelf bepaal waar ik in rijd en hoe dat er uit ziet. Dat doet ze zelf met haar eigen auto ook en op de dagen dat het kan neemt ze mijn auto mee. Als ze velgen te patserig zou vinden dan kan ze ook met haar eigen auto (en benzine) naar het werk gaan natuurlijk :9
Nou ja hekel...
Ik was in 2008, toen ik de Volvo heb gekozen van plan een A3 te leasen. Ik was er helemaal uit, kwam bij de dealer. Daar ging het niet echt soepel, niemand wilde me helpen... Uiteindelijk afspraak voor een proefrit gemaakt en op dat moment was hij opeens weg... Toen om tijd te doden bij de buren naar binnen gelopen (Volvo). Wat een wereld van verschil.

2 jaar geleden heb ik toch ook een Skoda gekozen, wat ook VAG is. Dat het echt een belabberd product was, kan ik niets aan doen...

Ik zou persoonlijk nooit boven budget willen leasen. Ik zit er dan ook altijd onder. A3 had ook makkelijk gepast, maar nu houdt ik net wat meer over en dat is makkelijk als ik een dakkoffer wil kopen ofzo.
joopv schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:57:
Via de verhoging eigen bijdrage, of extra bijtelling betaal je extra toeters en bellen vaak gewoon uit eigen zak.
Daarom krijgen wij een mobiliteitsbudget.
Ik gooi hem natuurlijk niet bij de leasemij bij de offerte, daar schiet ik niets mee op.

Ik betaal hem zelf, lever de factuur in en krijg hem broto uitgekeerd uit mijn mobiliteitsbudget. Dus je wint de 42/52% belasting die je anders had moeten afdragen. Maar belangrijker, hij is daarna ook van mij en niet van de leasemij :)

Youtube: DashcamNL

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
dfrenner schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:44:
Nou ja hekel...
Ik was in 2008, toen ik de Volvo heb gekozen van plan een A3 te leasen. Ik was er helemaal uit, kwam bij de dealer. Daar ging het niet echt soepel, niemand wilde me helpen... Uiteindelijk afspraak voor een proefrit gemaakt en op dat moment was hij opeens weg... Toen om tijd te doden bij de buren naar binnen gelopen (Volvo). Wat een wereld van verschil.
Dat één dealer niet toonaangevend is voor de hele club, zal je ook wel snappen. :)
Zo heb ik een waardeloze Volvo-dealer meegemaakt. Wel al in 2001 toen ik keek voor de toenmalige V40, maar toch.. (is toen uiteindelijk de beroemde waardeloze Renault Laguna geworden btw.)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Hyp Hyper schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:23:
[...]

Dat één dealer niet toonaangevend is voor de hele club, zal je ook wel snappen. :)
Zo heb ik een waardeloze Volvo-dealer meegemaakt. Wel al in 2001 toen ik keek voor de toenmalige V40, maar toch.. (is toen uiteindelijk de beroemde waardeloze Renault Laguna geworden btw.)
Hoewel één dealer inderdaad niet representatief is voor het hele merk (laat staan het hele VAG concern), begrijp ik wel wat dfrenner bedoelt :+

Toen ik een lease auto uit mocht kiezen stond de Polo BlueGT op de 'shortlist' voor mij, collega vond die ook erg interessant. Dus we hadden een afspraak gemaakt voor een proefrit, toen we daar aankwamen zei de verkoper: er is net een collega ziek naar huis gegaan in de enige BlueGT die we hier hebben staan en hij komt vandaag ook niet meer terug. Ook wist hij niet of hij uberhaupt nog terug zou komen die week, dus ik vroeg of niet iemand in een andere auto naar die collega kon rijden om die BlueGT op te halen. Maar nee, dat was onmogelijk. Hij zou ons wel bellen als de auto weer aanwezig was, nooit meer iets van gehoord..

Toevallig toen ook bij een Volvo dealer naar binnen gelopen voor de nieuwe V40, dat was toch een groot verschil in service! Lange proefrit gemaakt, maar ik wilde graag de R-Design in het echt zien, ze hadden daar alleen een Momentum en een Summum staan. Ik kreeg de sleutel van de V40 weer in mijn handen gedrukt: 'Rijd maar even naar onze andere vestiging, daar staat een R-Design. Ik zie je straks wel weer!' :D

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:39
De meeste Audi dealers in de randstad zijn nogal arrogant met een attitude van 'joh, dat kan je toch niet betalen.' De Audi dealers in de kleine dorpen in de randstad en in het oosten en noorden van het land zijn juist weer heel klantvriendelijk. Je moet het maar net treffen, maar als ik ooit privé een nieuwe Audi zou kopen, dan weet ik de juiste dealer wel te vinden.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:48

Ethirty

Who...me?

Ben 1 keer serieus in een Audi showroom geweest omdat ik interesse had in een A3. Ben na bijna een uur vertrokken omdat helemaal niemand me aansprak of naar me omkeek. Zelfs dat ik plaats nam in een S8, R8 en volgens mijn een RS6 dacht geen enkele verkoper iets aan me kon verkopen :r

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• BlakHawk
Ethirty schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:15:
Ben 1 keer serieus in een Audi showroom geweest omdat ik interesse had in een A3. Ben na bijna een uur vertrokken omdat helemaal niemand me aansprak of naar me omkeek. Zelfs dat ik plaats nam in een S8, R8 en volgens mijn een RS6 dacht geen enkele verkoper iets aan me kon verkopen :r
Ja, ik was er helemaal uit destijds. Ik wilde de A3 SB.
Dus in de showroom, niemand die je aanspreekt en geen andere klanten.

Op een gegeven moment stap ik op een verkoper af met de vraag voor velgen. Verwijst hij me naar de muur aan de achterkant en gaat weer verder koffiedrinken met zijn collega.

Het heeft Audi Wittebrug (Forepark) in Leidschenveen een Audi gekost.

Bij de Volvo kregen we direct bij binnenkomst koffie/thee of fris aangeboden. Net na een voet binnen te hebben gezet... Ook het fris zie je niet bij anderen terug...

Door de hele beleving en het feit dat ik later een afspraak had voor een proefrit en ze de auto aan een andere klant hadden meegegeven voor een proefrit, heeft mij doen besluiten toch voor de Volvo te gaan.
En buiten het motorvermogen en de kofferbak om, wint de C30 het op alle fronten van de A3 :+

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 15:26
En om maar aan te geven, laatst bij een Audi dealer geweest en uitstekend geadviseerd en geholpen. Terwijl ik dan weer bij BMW erg negatieve ervaring heb gehad. Het hangt er maar net vanaf wie je treft en waar, helaas.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GioStyle schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:08:
De meeste Audi dealers in de randstad zijn nogal arrogant met een attitude van 'joh, dat kan je toch niet betalen.' De Audi dealers in de kleine dorpen in de randstad en in het oosten en noorden van het land zijn juist weer heel klantvriendelijk. Je moet het maar net treffen, maar als ik ooit privé een nieuwe Audi zou kopen, dan weet ik de juiste dealer wel te vinden.
Groningen Century was in ieder geval enkele jaren geleden niet vriendelijk. VW op dit moment ook nog niet(Audi geen idee) Erg zakelijk en afstandelijk...

Was in de Ford Garage waar wij recent een Focus hebben gekocht en ze vroegen nog hoe het ging met de auto. Terwijl ik er wieldoppen kwam halen voor de nieuwe Micra voor mijn moeder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
dfrenner schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:44:
[...]

Ik betaal hem zelf, lever de factuur in en krijg hem broto uitgekeerd uit mijn mobiliteitsbudget. Dus je wint de 42/52% belasting die je anders had moeten afdragen. Maar belangrijker, hij is daarna ook van mij en niet van de leasemij :)
Deze snap iks erieus niet :). Je mbiliteitsbudget is een bruto uitkering waar je toch gewoon belasting over betaald? Dus stel 1000 euro per maand. Of daarvan leasen, of daarvan ongeveer 500 euro netto (na belasting) overhouden en zelf een auto kopen

• BlakHawk
We Are Borg schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:14:
Deze snap iks erieus niet :). Je mbiliteitsbudget is een bruto uitkering waar je toch gewoon belasting over betaald? Dus stel 1000 euro per maand. Of daarvan leasen, of daarvan ongeveer 500 euro netto (na belasting) overhouden en zelf een auto kopen
Jep, dus als ik voor 600 euro lease, blijft er 400 euro over...
Die 400 euro wordt in mijn "pot" gestort en eens per jaar uitgekeerd, waarbij je belasting betaalt.

Maar, nu koop ik ik dakdragers, een dakkoffer, zonwering in de auto, sneeuwkettingen en andere velgen. Allemaal zaken die je ook in je leasecontract kunt meenemen.

Die koop ik nu zelf en worden bruto uitgekeerd uit die pot, daar hoef je geen belasting over te betalen. Geen verschil met in het leasecontract meenemen, daar betaal je ook geen belasting over en daar wordt gewoon de aanschafwaarde gedeeld door de looptijd in maanden.

Met één belangrijk verschil: Nu is het van mij zelf en niet van de leasemij...

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50

JaQ

dfrenner schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:46:
Met één belangrijk verschil: Nu is het van mij zelf en niet van de leasemij...het is belastingfraude
FTFY. FTFM

edit:
lezen is ook een kunst!

[ Voor 11% gewijzigd door JaQ op 05-03-2014 13:12 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
dfrenner schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:46:
[...]

Jep, dus als ik voor 600 euro lease, blijft er 400 euro over...
Die 400 euro wordt in mijn "pot" gestort en eens per jaar uitgekeerd, waarbij je belasting betaalt.

Maar, nu koop ik ik dakdragers, een dakkoffer, zonwering in de auto, sneeuwkettingen en andere velgen. Allemaal zaken die je ook in je leasecontract kunt meenemen.

Die koop ik nu zelf en worden bruto uitgekeerd uit die pot, daar hoef je geen belasting over te betalen. Geen verschil met in het leasecontract meenemen, daar betaal je ook geen belasting over en daar wordt gewoon de aanschafwaarde gedeeld door de looptijd in maanden.

Met één belangrijk verschil: Nu is het van mij zelf en niet van de leasemij...
Fiscaal is dat inderdaad mogelijk. Je betaalt een eigen bijdrage voor een dakkoffer op de auto van de zaak. Die eigen bijdrage heeft betrekking op privegebruik. Dat betekent: je betaalt netto, maar mag het bedrag weer in mindering brengen op de bijtelling. Gevolg is dat je de facto "uit bruto" betaalt (ook al moet je hiervoor een paar plussen en minnen in de loonstrook opnemen).

Normaal gesproken zou je cataloguswaarde omhoog gaan en daarmee weer je bijtelling. Maar het gaat om achteraf gemonteerde accesoirces (dealeropties) en die dragen niet bij aan de bijtelling.

Ik zie geen fraude.

• BlakHawk
Leg uit...
Het is een uitgave ten behoeve van de leaseauto, die ik ook als optie had kunnen kiezen...

Dit wordt ook allemaal overlegd met de belastingdienst, daarom mocht ik mijn dashcam niet declareren uit mijn budget, maar de dakkoffer wel.

Diezelfde dakkoffer had ik ook bij de dealer als optie kunnen kiezen, dan komt hij uit hetzelfde budget en betaal ik er ook geen belasting over...

Er was een tijd dat men bekeuringen zelfs uit dit budget declareerde, daar heeft de belastingdienst echter een stokje voor gestoken (jammer genoeg). Dus de belastingdienst controleert er gewoon op en heeft er al jaren geen problemen mee...

• BlakHawk
t_captain schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:53:
Fiscaal is dat inderdaad mogelijk. Je betaalt een eigen bijdrage voor een dakkoffer op de auto van de zaak. Die eigen bijdrage heeft betrekking op privegebruik. Dat betekent: je betaalt netto, maar mag het bedrag weer in mindering brengen op de bijtelling. Gevolg is dat je de facto "uit bruto" betaalt (ook al moet je hiervoor een paar plussen en minnen in de loonstrook opnemen).

Normaal gesproken zou je cataloguswaarde omhoog gaan en daarmee weer je bijtelling. Maar het gaat om achteraf gemonteerde accesoirces (dealeropties) en die dragen niet bij aan de bijtelling.

Ik zie geen fraude.
Inderdaad.
Mijn leasebedrag komt uit dezelfde "pot" als waar ik later de losse accesoires uit declareer.
Dit is het hele voordeel met een mobiliteitsbudget.

Over mijn leasebedrag hoef ik immers ook geen belasting te betalen...

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:26
Niet af-fabriek accessoires worden zowiezo niet belast bij leaseauto's

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Touchdomex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:07:
[...]

Groningen Century was in ieder geval enkele jaren geleden niet vriendelijk. VW op dit moment ook nog niet(Audi geen idee) Erg zakelijk en afstandelijk...

Was in de Ford Garage waar wij recent een Focus hebben gekocht en ze vroegen nog hoe het ging met de auto. Terwijl ik er wieldoppen kwam halen voor de nieuwe Micra voor mijn moeder.
Century Assen is stukken beter..... :Y

• JaQ
  • Laatst online: 10:50

JaQ

mmm, volgens mij las ik je post verkeerd.

Jij betaalt een accessoire (zeg velgen of zo), geeft de bon aan je werkgever en krijgt vervolgens het bedrag bruto terug uit je mobiliteitsbudget. Klopt dat?

Omdat je daarmee al belasting hebt betaald, hoef je niet nogmaals te betalen op het moment dat je de accessoire houd aan het einde van de looptijd van je leasecontract.

Wat ik meende te lezen, is dat je werkgever rechtstreeks de accessoire betaalde zonder dat er enige vorm van belasting betaald werd. En dat mag uiteraard niet.

Sorry.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Boeie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:04:
En om maar aan te geven, laatst bij een Audi dealer geweest en uitstekend geadviseerd en geholpen. Terwijl ik dan weer bij BMW erg negatieve ervaring heb gehad. Het hangt er maar net vanaf wie je treft en waar, helaas.
Hier nog zoeentej. BMW dealer die eigenlijk niet echt geinteresseerd was, receptiemuts die niet eens wist wat een nieuwe 1 serie was terwijl het ding voor dr neus stond, en verkopers die kennelijk te druk bezig waren.
Audi dealer daarentegen wist dat ie de auto ws niet mocht leveren, nam alle tijd voor me en maakte zelfs een offerte :) Kreeg daar ook een hagelnieuwe A3 mee als leenauto voro een dag toen de mijne een beurt moest, en zelfs een keer een A3 Pro Line S cabrio meegekregen als leenauto. Zie ik ze bij BMW niet doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BlakHawk
JaQ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:11:
mmm, volgens mij las ik je post verkeerd.

Jij betaalt een accessoire (zeg velgen of zo), geeft de bon aan je werkgever en krijgt vervolgens het bedrag bruto terug uit je mobiliteitsbudget. Klopt dat?

Omdat je daarmee al belasting hebt betaald, hoef je niet nogmaals te betalen op het moment dat je de accessoire houd aan het einde van de looptijd van je leasecontract.

Wat ik meende te lezen, is dat je werkgever rechtstreeks de accessoire betaalde zonder dat er enige vorm van belasting betaald werd. En dat mag uiteraard niet.

Sorry.
Nee ik betaal er inderdaad geen belasting over...
Ik geef inderdaad de bon aan mijn werkgever, die het weer naar de administratie stuurt, voor de belasting...

Het komt uit hetzelfde budget mijn lease maandbedrag van wordt betaald en ik betaal er even veel belasting voor als over mijn leasebedrag, niks dus...
Je betaalt toch ook geen belasting over het leasebedrag?

Je las het dus goed ;)

• t_captain
Wat bij deze merken ook een beetje meespeelt is dat je met een 120d of A3 1.4 TSFI leaseauto financieel gezien niet zo'n interessante klant bent.

Leaseauto's hebben niet veel marge (zowel inkoop als onderhoud zijn strak uitonderhandeld) en aan omzet levert zo'n auto ook maar de helft op van een groter exemplaar. Ik denk dat je wel 5 a 10 leaseauto's moet leveren om net zoveel te verdienen als een enkele 550i of A7.

Als een dealer desondanks uitgebreid de tijd en moeite voor je neemt, dan zit er waarschijnlijk wel een oprechte klantvriendelijke houding in, en een stuk ambassadeurschap van "zijn" merk.

• BlakHawk
t_captain schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:25:
Wat bij deze merken ook een beetje meespeelt is dat je met een 120d of A3 1.4 TSFI leaseauto financieel gezien niet zo'n interessante klant bent.

Leaseauto's hebben niet veel marge (zowel inkoop als onderhoud zijn strak uitonderhandeld) en aan omzet levert zo'n auto ook maar de helft op van een groter exemplaar. Ik denk dat je wel 5 a 10 leaseauto's moet leveren om net zoveel te verdienen als een enkele 550i of A7.

Als een dealer desondanks uitgebreid de tijd en moeite voor je neemt, dan zit er waarschijnlijk wel een oprechte klantvriendelijke houding in, en een stuk ambassadeurschap van "zijn" merk.
Ik heb de Volvo inderdaad bij de dealer laten bestellen die zo vriendelijk was.
Leasemij zei gewoon: "Wij bestellen de auto met 9% korting, dit kan bij jullie of ergens anders. Zeg het maar..."

Dus ondanks dat ik geen interessante klant ben, doen ze wel moeite... Aan de andere kant heb ik wel 1000 euro voor de T5 uitlaten betaald en 1000 euro voor de bumperkit... Neem aan dat daar heel wat marge op zit....

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mijn ervaring is heel wisselend. Voor mijn eerste auto ben ik naar twee SEAT dealers geweest. Bij de eerste trof ik een zakelijke en koude verkoper die het niet echt boeide. Bij de tweede vond ik een hele aardige en open vent, die met erg veel enthousiasme mij zelfs een deal aan bood waar ik door verrast werd. Ook belde hij na aflevering op om te vragen of alles nog in orde was. Erg netjes.

Voor mijn tweede auto ben ik inmiddels toe aan de derde dealer, de eerste ga ik alleen nog heen om bijv. olie toe te voegen of wissers te vervangen. De tweede kom ik niet meer, die begrijpt er echt niets van. Dus over 4k maar op zoek naar een andere voor een beurt :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

dfrenner schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Leasemij zei gewoon: "Wij bestellen de auto met 9% korting, dit kan bij jullie of ergens anders. Zeg het maar..."

Dus ondanks dat ik geen interessante klant ben, doen ze wel moeite... Aan de andere kant heb ik wel 1000 euro voor de T5 uitlaten betaald en 1000 euro voor de bumperkit... Neem aan dat daar heel wat marge op zit....
Zeker, daar verdient de dealer het mee. Mijn Ibiza moest van de leasemij tegen inkoopsprijs door mijn voorkeur dealer geleverd worden. Daar zaten ze op zich niet op te wachten, maar omdat ik voor 10k aan aanpassingen wilde waren ze toch nog heel blij met mij :P

Nu ook weer de prijzen die langs komen: 2k voor 18" met banden, 600 voor het dak zwart spuiten en bijna 140/raam voor folieën 8)7 Maar goed, als de leasemij betaald, who cares O-)

• t_captain
dfrenner schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:35:
[...]

De uitgeknepen marges op leaseauto's tref je in gelijke mate bij elk merk. Bij de "Duitse drie" heb je een aanvullend onderscheid dat een leaseauto gemiddeld slechts 30k of 35k aan bruto omzet oplevert, terwijl een goede klant in 1 sale anderhalve ton kan opleveren. Dat onderscheid heb je bij Volvo wat minder en bij Ford eigenlijk helemaal niet.

• BlakHawk
t_captain schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:59:
De uitgeknepen marges op leaseauto's tref je in gelijke mate bij elk merk. Bij de "Duitse drie" heb je een aanvullend onderscheid dat een leaseauto gemiddeld slechts 30k of 35k aan bruto omzet oplevert, terwijl een goede klant in 1 sale anderhalve ton kan opleveren. Dat onderscheid heb je bij Volvo wat minder en bij Ford eigenlijk helemaal niet.
Ach Wittebrug Forepark presteert het ook bij prive kopers...
Stel je koopt 2 keer een Audi A4 2.0T gechipt en wel. Totaal geef je daar 85.000 euro uit.

Dan begint het bij de deal die rond lijkt te zijn. Je gaat naar huis en 2 weken later wordt je gebeld, dat de prijs toch niet helemaal uitkomt. 90.000 is het minimale wat eruit kan...

Nou mijn vroegere baas heeft toen om 16:50 gezegd dat als ze om 17:00 uur de prijs van niet 85.000 niet bevestigd hadden, ze de order mochten houden. 16:59 belde Wittebrug toch maar dat het mocht voor 85.000.

Nou vervolgens reden beide directeuren nog in een leaseauto, waar ze voor aflevering van de Audi afspraken met de leasemij maakten voor het inleveren van de huidige leaseauto. Eén van de twee ging later op de dag van aflevering ook nog op wintersport.

Dus planning voor de dag:
ochtend, leaseauto inleveren
begin middag, audi ophalen
Daarna, direct door naar Oostenrijk

Werd hij een dag van tevoren gebeld dat de aflevering morgen niet kon plaatsvinden.
Tja dat gaat niet anders, o.a. door andere afspraken en het ontbreken van winterbanden op de huidige auto.

Audi Wittebrug heeft niets gedaan om het toch te regelen. Hij heeft zelf het plastic van de Audi af moeten trekken en de vette ruiten aan de binnenkant moeten schoonmaken. Heb je 85k uitgegeven!
Tot op de dag van vandaag heeft hij spijt niet voor de 3 serie te zijn gegaan.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maar dat flesje Wittebrug kraanwater met de foto van hoofd verkoop erop maakt dat gedrag ruimschoots goed, toch? :+

• The Eagle

The Eagle

Of dat zo is weet ik niet, maar dat flesje is wel ideaal voor target practice met een luchtbuks :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

VW Wittebrug heeft al 10 jaar een slechte naam. Dus je kunt ook besluiten om ergens anders je geld uit te geven.

En dan nu weer on-topic!

This footer is intentionally left blank

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 20:12

zerocool82

Ignorance causes chaos

PROnline schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:28:
Rij zelf met veel plezier de Auris, maar ook naar de V40 D2 gekeken. Vanwege de automaat voor de Auris gekozen, maar inderdaad nu inderdaad met de D4 zou ik wel eens voor de V40 gegaan zijn.
Ik ben zelf ook voor de Auris Hybrid (TS) gedaan (in bestelling). Vanwege de automaat, maar ook vanwege de bagageruimte. Skoda kan ik niet kiezen en alle andere 14% auto's (automaat met 4/5 deurs) hebben erg weinig bagageruimte (Peugeot 508, Lexus CT200, Citroen DS5 etc.). Daarbij was de prijs ook erg aantrekkelijk; ik rij de lease plus versie voor rond de 30 euro per maand (teruggave leasebedrag - bijtelling) ;)

• Nnoitra
  • Laatst online: 13:41
De dealer had geen zin (en terecht) om een voorraad auto (Seat Leon LE 2) nog tot juni te bewaren en heeft het voor elkaar gekregen om bij de importeur nog 1 los te peuteren die pas medio mei een kenteken krijgt :)
Schijnbaar heeft Seat er in januari nog een paar gemaakt waardoor er nog een voorraadje was :+

Nog 14 weekjes wachten.. Duuuuuurt laaaaaaaaang! :/

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:12
Zo, de kogel is hier ook door de kerk: Een grijze V40 D4 Business R-Design met business pack connect, intellisafe pro, security, r-design plus, luxury line en getinte ramen.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Christian schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:08:
[...]

Century Assen is stukken beter..... :Y
Misschien daar maar voortaan heen voor Onderhoud. Ligt toch op de route.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Boeie
Phyc schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:37:
Zo, de kogel is hier ook door de kerk: Een grijze V40 D4 Business R-Design met business pack connect, intellisafe pro, security, r-design plus, luxury line en getinte ramen.
Zilvergrijs?

Nette config. Heb je geen last gehad qua leasebudget van de toegenomen wegenbelasting sinds 1 januari?

• Phyc
Boeie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:37:
[...]
Zilvergrijs?

Nette config. Heb je geen last gehad qua leasebudget van de toegenomen wegenbelasting sinds 1 januari?
Osmium Grey, meer donkergrijs. En ja, aangezien die wegenbelasting moest er wel wat bijbetaald worden, maar wilde eigenlijk geen opties schrappen. Kwam nu op ongeveer 41k terecht.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Phyc schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:46:
[...]

Osmium Grey, meer donkergrijs. En ja, aangezien die wegenbelasting moest er wel wat bijbetaald worden, maar wilde eigenlijk geen opties schrappen. Kwam nu op ongeveer 41k terecht.
Wat doet dat in de lease dan? Mijn Octavia (2.0 TDI, Combi, Elegance Business, Metal Grey, volleder, panorama dak, 18", getint glas en sportstoelen) kost in aanschaf 38.5k, leasekosten zijn net geen € 1100 voor drie jaar, 45k km/jaar, inclusief brandstof voorschot.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 08:00
Gisteravond bij de Volvodealer geweest voor een offerte van de V40 D4

Wordt een R-Design in Rebel Blue met Business Connect, Premium audio, park pilot + camera, Winter line, getinte ruiten, sportonderstel met high performance spoiler, 18inch Ixion velgen, zonder type aanduiding.

Levering zal eind december worden ivm huidig contract wat nog ff loopt.

• Boeie
Phyc schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:46:
[...]

Dat is wel een nette kleur denk ik. Ben zelf (nouja, vriendin) bezig met die auto, vind alleen de keuze van kleuren bij een R-design wat matig. Heb je hem dan wel gewoon op 16"?

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:53:
[...]

Wat doet dat in de lease dan? Mijn Octavia (2.0 TDI, Combi, Elegance Business, Metal Grey, volleder, panorama dak, 18", getint glas en sportstoelen) kost in aanschaf 38.5k, leasekosten zijn net geen € 1100 voor drie jaar, 45k km/jaar, inclusief brandstof voorschot.
Voor 950 in de maand heb ik een A3 sedan, pro line plus (dus oa xenon), 1.4fsi automaat, panoramadak, beter geluid, sportstoelen, metallic lak. Inclusief brandstof.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zonder looptijd en kilometers zegt dat bedrag niets (los van dat een A3 in mijn optiek onder kleine auto's valt)

[ Voor 37% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-03-2014 10:03 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Phyc
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:53:
[...]

Zit rond de 950 euro, iets minder. Kost in aanschaf 40.9k. Leaseprijs is bij 48 maand, 40k km/jaar. Vandaar wat goedkoper, langere looptijd, minder brandstof.
Boeie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:56:
[...]
Dat is wel een nette kleur denk ik. Ben zelf (nouja, vriendin) bezig met die auto, vind alleen de keuze van kleuren bij een R-design wat matig. Heb je hem dan wel gewoon op 16"?
Ja, had geinformeerd naar 17" velgen, want 18" lijkt me te oncomfortabel, maar ging me teveel kosten. 16" staat wel een stuk minder mooi, maar ik zit er toch voornamelijk in. :+

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:02:
(los van dat een A3 in mijn optiek onder kleine auto's valt)
Wat heeft dat er nou weer mee te maken :?

Er werd toch niets gezegd over de omvang van de auto, en daarnaast vraag je het voor de V40, wat praktisch gezien nog een kleinere auto is (kleinere kofferbak, etc..).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:10:
[...]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken :?

Er werd toch niets gezegd over de omvang van de auto, en daarnaast vraag je het voor de V40, wat praktisch gezien nog een kleinere auto is (kleinere kofferbak, etc..).
Is een V40 nog kleiner dan een A3 sedan?!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

vhal

ಠ_ಠ

Phyc schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:04:
[...]

Zit rond de 950 euro, iets minder. Kost in aanschaf 40.9k. Leaseprijs is bij 48 maand, 40k km/jaar. Vandaar wat goedkoper, langere looptijd, minder brandstof.
Ik zit er niet helemaal meer in maar zijn dit netto of bruto bedragen? De huidige bijtellingsregels volg ik wel maar ik raak het spoor even kwijt als men 950€ roept zonder enig uitleg.

Strava

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:13:
[...]

Qua buitenmaten niet, maar qua kofferbak is de V40 volgens mij kleiner dan de A3L. Maar die heeft dan ook de grootste kofferbak van alle A3's :)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 14:28
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:13:
[...]

Wat denk je zelf als je de A3L ziet en naast de V40 zet? Dan heeft de A3L toch een veel langere kont en dus ook meer bagageruimte...

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:19:
[...]

Qua buitenmaten niet, maar qua kofferbak is de V40 volgens mij kleiner dan de A3L. Maar die heeft dan ook de grootste kofferbak van alle A3's :)
De A3 sedan heeft de grootste kofferbak. 425liter.
  • A3 425 liter
  • V40 335 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • cla 470 l
Het gaat overigens op 35.000/48 mnd

• Hyp Hyper
BlauweFles schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:29:
[...]

De A3 sedan heeft de grootste kofferbak. 425liter.
  • A3 425 liter
  • V40 335 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • cla 470 l
Het gaat overigens op 35.000/48 mnd
Skoda Octavia HB 590 liter :P

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

• V40 335 l
  • 1 serie 360 l
  • Astra 370 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Focus Wagon 476 l
  • B Klasse 488 l
  • Astra ST 500 l
  • Jetta 510 l
  • 3008 512 l
  • Megane Estate 524 l
  • Auris TS 530 l
  • Octavia HB 590 l
  • Golf Variant 605 l
  • 308 SW 610 l
  • Octavia Combi 610 l
Maar goed, bagageruimte is niet zaligmakend. Voor mij is de ruimte in de hele auto van belang. En zoals al zo vaak aan de orde gekomen is, ieders keuze hangt af van andere criteria. Voor mij was de Octavia de enige (?) C segmenter die ik overwogen heb, omdat die qua ruimte zeker vergelijkbaar is met een D segmenter.

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-03-2014 11:04 . Reden: edit: lijstje aangevuld met andere populaire auto's ]

• Phyc
vhal schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Ik zit er niet helemaal meer in maar zijn dit netto of bruto bedragen? De huidige bijtellingsregels volg ik wel maar ik raak het spoor even kwijt als men 950€ roept zonder enig uitleg.
Gaat eigenlijk altijd om bruto bedragen. BTW over het leasebedrag hebben wij als medewerkers vrij weinig mee te maken bij het uitzoeken van een auto.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:15
vhal schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Dit zijn de leasebedragen waarnaar gevraagd werdt. Dit heeft beperkt invloed op de bijtelling.
De leasebedragen zijn meestel ex btw dus netto.

• Boeie
Phyc schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:04:
[...]

[...]

Ja, had geinformeerd naar 17" velgen, want 18" lijkt me te oncomfortabel, maar ging me teveel kosten. 16" staat wel een stuk minder mooi, maar ik zit er toch voornamelijk in. :+
Zou ook mijn overweging zijn. Hier gaat het om een R-design met business connect en winterline + nog wat losse opties (auto dimmende binnenspiegel oa). Losse 17" wielen erbij. Zit qua budget net eronder, alleen gezien de vooroorlogse leaseregeling daar komt het erg ongunstig uit. Andere overweging is een Momentum met dezelfde opties, op 17".
Gaat op 30k per jaar en 48 maanden incl brandstof, komt ie op 770 excl winterbandenregeling (+15-25 per maand).

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:48:
  • V40 335 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Jetta 510 l
  • Golf Variant 605 l
  • Octavia HB 590 l
  • Octavia Combi 610 l
Maar goed, bagageruimte is niet zaligmakend. Voor mij is de ruimte in de hele auto van belang. En zoals al zo vaak aan de orde gekomen is, ieders keuze hangt af van andere criteria. Voor mij was de Octavia de enige (?) C segmenter die ik overwogen heb, omdat die qua ruimte zeker vergelijkbaar is met een D segmenter.
En dan vergeet je de BMW 1 serie nog. Maar die komt door zijn achterwielaandrijving toch ergens helemaal onderaan qua ruimte. Daar past achter net anderhalve weekendtas in, dan heb je het wel gehad :X

• krizzziz
  • Laatst online: 13:29
Niemand hier de Punto op het oog? Redelijk bekende auto (Bijna 7 jaar in huidige configuratie te koop?). Maar wel compleet. Een 5d benzine voor €12.695 met airco/radio-mp3/bluetooth en tomtom voor 14% bijtelling. €62 in de maand.... lekker hoor. De wagen rijdt ook nog eens goed!

ehhhh..HOI

• Hyp Hyper
krizzziz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:58:
Niemand hier de Punto op het oog? Redelijk bekende auto (Bijna 7 jaar in huidige configuratie te koop?). Maar wel compleet. Een 5d benzine voor €12.695 met airco/radio-mp3/bluetooth en tomtom voor 14% bijtelling. €62 in de maand.... lekker hoor. De wagen rijdt ook nog eens goed!
Die twinair? Die klinkt net als een brommobiel. :P
Een collega van me heeft zo'n ding ongezien gekocht. En een spijt dat ie heeft..

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:34
Daarnaast zijn de stoelen ook veels te kort en mist de moter(althans het 2010) nét het vermogen om lekker mee te komen. Ik ga zelf kijken naar een segment hoger, dan maar iets meer geld kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door FDMK op 07-03-2014 11:05 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:52:
[...]

En dan vergeet je de BMW 1 serie nog. Maar die komt door zijn achterwielaandrijving toch ergens helemaal onderaan qua ruimte. Daar past achter net anderhalve weekendtas in, dan heb je het wel gehad :X
Ik heb mijn lijstje aangepast ;)
Zal hem voor het overzicht hier even herhalen:
  • V40 335 l
  • 1 serie 360 l
  • Astra 370 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Focus Wagon 476 l
  • B Klasse 488 l
  • Astra ST 500 l
  • Jetta 510 l
  • 3008 512 l
  • Megane Estate 524 l
  • Auris TS 530 l
  • Octavia HB 590 l
  • Golf Variant 605 l
  • 308 SW 610 l
  • Octavia Combi 610 l

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

• V40 335 l
  • 1 serie 360 l
  • Astra 370 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Focus Wagon 476 l
  • B Klasse 488 l
  • Astra ST 500 l
  • Jetta 510 l
  • 3008 512 l
  • Megane Estate 524 l
  • Auris TS 530 l
  • Octavia HB 590 l
  • Golf Variant 605 l
  • 308 SW 610 l
  • Octavia Combi 610 l
Maar goed, bagageruimte is niet zaligmakend.
Klopt helemaal. Auris TS heeft een andere indeling in de kofferbak waardoor die smaller is dan bijvoorbeeld die in de Focus. Ook al heb je meer inhoud de Focus is uiteindelijk praktischer doordat de bagageruimte vierkanter is.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nooit gedacht dat een V40 zó weinig kofferruimte beschikbaar heeft :o
Zelfs een 1 serie zou voor mij te klein zijn, dan valt een V40 bij voorbaat al af.

• Hyp Hyper
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:08:
[...]

• V40 335 l
  • 1 serie 360 l
  • Astra 370 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Focus Wagon 476 l
  • B Klasse 488 l
  • Astra ST 500 l
  • Jetta 510 l
  • 3008 512 l
  • Megane Estate 524 l
  • Auris TS 530 l
  • Octavia HB 590 l
  • Golf Variant 605 l
  • 308 SW 610 l
  • Octavia Combi 610 l
Ford Focus HB 363 liter

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ethirty schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:11:
Nooit gedacht dat een V40 zó weinig kofferruimte beschikbaar heeft :o
Zelfs een 1 serie zou voor mij te klein zijn, dan valt een V40 bij voorbaat al af.
Zal ik het nog 'mooier' maken?

V40 D2 335 l
V40 D4 324 l

Volgens de website van Volvo. http://www.volvocars.com/...Pages/technical-spec.aspx

• Blik1984
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:16:
[...]

Zal ik het nog 'mooier' maken?

V40 D2 335 l
V40 D4 324 l

Volgens de website van Volvo. http://www.volvocars.com/...Pages/technical-spec.aspx
Wat wel is, de ruimte wordt berekend tot de hoogte van de stoelen. Bij een Sedan houdt de bagageruimte dan ook echt op. Bij een hatchback kun je natuurlijk doorgaan tot het plafond en heb je effectief wel wat extra bagageruimte

• Nnoitra
Seat Leon 380 l

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
  • V40 335 l
  • 1 serie 360 l
  • Astra 370 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Focus Wagon 476 l
  • B Klasse 488 l
  • Astra ST 500 l
  • Jetta 510 l
  • 3008 512 l
  • Megane Estate 524 l
  • Auris TS 530 l
  • Octavia HB 590 l
  • Golf Variant 605 l
  • 308 SW 610 l
  • Octavia Combi 610 l
A3 SB zo weinig ruimte? Oh had ik niet verwacht...best wel een tegenvaller eigenlijk :)

Mijn huidige Seat Ibiza ST heeft 430L

Float like a butterfly, sting like a bee.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ach, Volvo spant absoluut de kroon:

V60 D6 305 l
V40 D4 324 l
V40 D2 335 l
V60 D4 430 l

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:08:
[...]

• V40 335 l
  • 1 serie 360 l
  • Astra 370 l
  • A3 sportback 380 l
  • golf 7 380 l
  • A3 425 liter
  • cla 470 l
  • Focus Wagon 476 l
  • B Klasse 488 l
  • Astra ST 500 l
  • Jetta 510 l
  • 3008 512 l
  • Megane Estate 524 l
  • Auris TS 530 l
  • Octavia HB 590 l
  • Golf Variant 605 l
  • 308 SW 610 l
  • Octavia Combi 610 l
Toch even een kleine kanttekening...
Ik weet dat VAG hier vieze truukjes mee uithaalt, want de Skosa Fabia combi (505 liter) zou meer bagage ruimte hebben dan een A4 avant (490 liter). Je kan me veel wijsmaken, maar dat niet!

Het zelfde geldt voor de nieuwe Golf variant, die heeft 605 liter, waar de Passat variant het met 588 liter moet doen... Een Golf heeft dus meer bagageruimte dan een Passat? Right...

Ze zijn blijkbaar bij de nieuwe modellen overgestapt op een andere meetmethode.

Het beste kun je even kijken en vergelijken, de bruikbaarheid van die liters kan nogal verschillen...

Neem de Focus Wagon die volgens jouw lijstje 476 liter heeft.
Ik heb ook een Fabia gehad met 505 liter.

Ik kan je garanderen dat de kofferbak van de Focus een stuk dieper is, een stuk breder en echt groter is...
Ondanks dat de fabia net iets hoger zal zijn, moet je je dus echt net blindstaren op liters.

Met de focus zijn we met een man meer op vakantie geweest en dat ging beter dan de Fabia met 330liter dakkoffer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 07-03-2014 11:52 ]

• Boeie
Ik vind die liters allemaal nogal relatief. Je moet ook kijken naar de praktische bruikbaarheid van zo'n kofferbak, wat kun je er precies in kwijt. Het kan wel zo zijn dat een kofferbak meer inhoud heeft, maar als dit bijvoorbeeld bestaat uit rare hoekjes om de wielkasten en het is niet mooi vierkant, dan heb je er nog niks aan.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:50:
[...]

Toch even een kleine kanttekening...
Ik weet dat VAG hier vieze truukjes mee uithaalt, want de Skosa Fabia combi (505 liter) zou meer bagage ruimte hebben dan een A4 avant (490 liter). Je kan me veel wijsmaken, maar dat niet!
Geen idee, ik heb de Fabia Combi nog nooit bekeken.
Het zelfde geldt voor de nieuwe Golf variant, die heeft 605 liter, waar de Passat variant het met 588 liter moet doen... Een Golf heeft dus meer bagageruimte dan een Passat? Right...

Ze zijn blijkbaar bij de nieuwe modellen overgestapt op een andere meetmethode.
Volgens de VW site heeft de Golf Variant 605 liter en de Passat Variant 603 liter. Nagenoeg even groot dus, en dat zou, gelet op de afmetingen, ook best wel kunnen. Vergeet niet dat de huidige Passat aan het eind van zijn levensduur is, en nieuwe modellen doorgaans groter / ruimer worden (Volvo daargelaten :+ )
Het beste kun je even kijken en vergelijken, de bruikbaarheid van die liters kan nogal verschillen...

Neem de Focus Wagon die volgens jouw lijstje 476 liter heeft.
Ik heb ook een Fabia gehad met 505 liter.

Ik kan je garanderen dat de kofferbak van de Focus een stuk dieper is, een stuk breder en echt groter is...
Ondanks dat de fabia net iets hoger zal zijn, moet je je dus echt net blindstaren op liters.

Met de focus zijn we met een man meer op vakantie geweest en dat ging beter dan de Fabia met 330liter dakkoffer ;)
Ik heb in mijn eerdere post ook aangegeven dat bagageruimte (en dus ook de cijfers) niet zaligmakend zijn.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

The Eagle schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:52:
[...]

Zoals dat lijstje net aangeeft valt dat eigenlijk best wel mee. De 1-serie zit dicht in de range van de Astra, Golf, A3 SB.

Heb er overigens net een weekendje weg mee achter de rug (vrouw + 2 kinderen + 2 hondjes): ging beter dan verwacht en alles paste er in. Er kon dan wel niets meer bij ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Blik1984
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:

V60 D6 305 l
V40 D4 324 l
V40 D2 335 l
V60 D4 430 l
Vind ik ook niet echt representatief, bij de V60 D4 zit de helft van de laadruimte boven schouderhoogte en wordt derhalve niet meegeteld. Er kan toch echt voldoende in die V60 om als fatsoenlijke gezinsauto door te kunnen

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:54
Wij kijken ook voor een Volvo V40 D4 maar dan de Momentum (leer vinden we niet mooi dus de Summon en R-design vallen af). Over de kofferbak ruimte is al veel gezegd maar voor ons met zijn tweeën is die ruim voldoende. Dat is voor elk gezin anders natuurlijk..
Mijn vraag over de te configureren velgen: deze worden niet meegenomen in de bijtelling toch? Je zal ze dus los bij de dealer moeten afrekenen en niet af fabriek kunnen bestellen? Dan houden wij het namelijk ook bij de 16" velgen. Die zijn sowieso niet lelijk maar een maatje groter zou wellicht wat beter staan..

Mijn vriendin en ik vinden de opties binnenin sowieso belangrijker:
- winter line
- business pack connect
- park assist pilot + sensoren voor
- midden armsteun uitschuifbaar
- sensus connect met premium audio (benieuwd naar de sound hiervan!)

Zij moet nog wel een maandje wachten alvorens ze als alles goed gaat groen licht krijgt. Ben bang dat de levertijd dan inmiddels flink is opgelopen :p

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:00:
Geen idee, ik heb de Fabia Combi nog nooit bekeken.
Ik heb hem 1,5 jaar gereden en kan je garanderen dat hij een stuk kleiner/minder praktisch is dan de - volgens de cijfers - kleinere Focus.
Volgens de VW site heeft de Golf Variant 605 liter en de Passat Variant 603 liter. Nagenoeg even groot dus, en dat zou, gelet op de afmetingen, ook best wel kunnen. Vergeet niet dat de huidige Passat aan het eind van zijn levensduur is, en nieuwe modellen doorgaans groter / ruimer worden (Volvo daargelaten :+ )
De binnenmaten van een van de Golf 7 waren juist kleiner dan de Golf 6 toch?
Daar waren we een pagina eerder achter gekomen, toch?
Ik heb in mijn eerdere post ook aangegeven dat bagageruimte (en dus ook de cijfers) niet zaligmakend zijn.
Klopt, dat onderschrijf ik :)
Boeie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:00:
Ik vind die liters allemaal nogal relatief. Je moet ook kijken naar de praktische bruikbaarheid van zo'n kofferbak, wat kun je er precies in kwijt. Het kan wel zo zijn dat een kofferbak meer inhoud heeft, maar als dit bijvoorbeeld bestaat uit rare hoekjes om de wielkasten en het is niet mooi vierkant, dan heb je er nog niks aan.
Klopt. Gewoon proefrijden en testen...
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:

V60 D6 305 l
V40 D4 324 l
V40 D2 335 l
V60 D4 430 l
En dat bedoel ik, je kan veel beter een V60 hebben dan een Fabia combi met 505 liter...
In de Fabia kan ik mijn buggy niet eens in de breedte kwijt en de lengte ook niet. Moet ik hem schuin neerleggen, of helemaal voorin in de wielkasten zeg maar. In de V60 kan hij zowel in de breedte als de lengte...

Die liters zeggen niet, men gebruikt andere meetmethoden...
remzor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:25:
Wij kijken ook voor een Volvo V40 D4 maar dan de Momentum (leer vinden we niet mooi dus de Summon en R-design vallen af). Over de kofferbak ruimte is al veel gezegd maar voor ons met zijn tweeën is die ruim voldoende. Dat is voor elk gezin anders natuurlijk..
Mijn vraag over de te configureren velgen: deze worden niet meegenomen in de bijtelling toch? Je zal ze dus los bij de dealer moeten afrekenen en niet af fabriek kunnen bestellen? Dan houden wij het namelijk ook bij de 16" velgen. Die zijn sowieso niet lelijk maar een maatje groter zou wellicht wat beter staan..

Mijn vriendin en ik vinden de opties binnenin sowieso belangrijker:
- winter line
- business pack connect
- park assist pilot + sensoren voor
- midden armsteun uitschuifbaar
- sensus connect met premium audio (benieuwd naar de sound hiervan!)

Zij moet nog wel een maandje wachten alvorens ze als alles goed gaat groen licht krijgt. Ben bang dat de levertijd dan inmiddels flink is opgelopen :p
Let wel, de lederen stoelen bij Volvo zijn echt andere stoelen (was bij de C30 iig zo)
Je krijgt er gigantisch veel comfort voor terug... Klasse apart in zijn klasse.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu 2 V40's laten uitrekenen. Een R-Design en een Summum voor 2 consultants. Beide hebben alle opties aangekruist. Met alle, bedoel ik alle. Beiden gaan over de 40k, en er is geen optie meer aan te vinken.

Leasebedragen vallen me erg mee, zeker aangezien Volvo heel weinig korting geeft op deze modellen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:36:
Ik heb nu 2 V40's laten uitrekenen. Een R-Design en een Summum voor 2 consultants. Beide hebben alle opties aangekruist. Met alle, bedoel ik alle. Beiden gaan over de 40k, en er is geen optie meer aan te vinken.

Leasebedragen vallen me erg mee, zeker aangezien Volvo heel weinig korting geeft op deze modellen.
En waar komen die leasebedragen dan op uit ongeveer?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
martinusz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:39:
Nogal afhankelijk van de looptijd en het aantal KM. Je kunt zelf ook ff op leaseplandirect.nl kijken.

https://niels.nu

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
35.000/48 maanden komt de VOLVO V40 2.0 D4 R-Design Business 5D 190 PK met alle opties (€42.434,-) uit op 903,- ex brandstof. Dit is met alle opties in de lease (vervangend vervoer, laag eigen risico e.d.) aan.

Voor een full option valt het me mee. Ik heb ook een Momentum laten uitrekenen met metallic lak en business pakket, deze komt op 750,- met dezelfde voorwaarden.

• BlakHawk
martinusz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:39:
Dat is heeeel erg afhankelijk per bedrijf.

Ik betaal voor mijn Focus van 33.000 euro voor 35.000/48 maanden 590 euro per maand.
Bij een concollega die hier zit kwam dezelfde config met 40.000/48 maanden op 720 euro uit...

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

dfrenner schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Die liters zeggen niet, men gebruikt andere meetmethoden...
Volgens mij gebruiken bijna alle fabrikanten de VDA methode. Daar heeft de vorm van de kofferruimte behoorlijk wat invloed. Kan dus goed dat een kleinere kofferbak in de praktijk beter te gebruiken is.
PWM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:36:
De korting op de normale modellen is best redelijk. De lage korting op de business modellen is juist interessant i.v.m. de bijtelling.

• remzor
PWM schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:44:
35.000/48 maanden komt de VOLVO V40 2.0 D4 R-Design Business 5D 190 PK met alle opties (€42.434,-) uit op 903,- ex brandstof. Dit is met alle opties in de lease (vervangend vervoer, laag eigen risico e.d.) aan.

Voor een full option valt het me mee. Ik heb ook een Momentum laten uitrekenen met metallic lak en business pakket, deze komt op 750,- met dezelfde voorwaarden.
Deze bedragen zijn alleen interessant voor de bedrijven lijkt me? De medewerker betaalt toch een netto bedrag n.a.v. de belastingschijf waarin deze zit. Dus bijv. 35.000,- consumentenprijs met 14% bijtelling is 4900,- p.j. Bij 42% top wordt dit 408,33 per maand en 171,50 per maand netto wanneer er geen eigen bijdrage wordt gevraagd. Hierin is geen looptijd of het aantal kilometers in meegenomen, dus weet ook niet precies hoe het dan zit voor de werknemer?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Meestal krijg je als werknemer een leasebudget. Die is bij mij op basis van 36 uur 855 euro inc brandstof. Daar kan ik dan 10% boven gaan zitten kwa eigen bijdrage. Dus die leasebedragen zijn ook voor de werknemer belangrijk.

https://niels.nu

• t_captain
remzor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:12:
[...]

Deze bedragen zijn alleen interessant voor de bedrijven lijkt me? De medewerker betaalt toch een netto bedrag n.a.v. de belastingschijf waarin deze zit. Dus bijv. 35.000,- consumentenprijs met 14% bijtelling is 4900,- p.j. Bij 42% top wordt dit 408,33 per maand en 171,50 per maand netto wanneer er geen eigen bijdrage wordt gevraagd. Hierin is geen looptijd of het aantal kilometers in meegenomen, dus weet ook niet precies hoe het dan zit voor de werknemer?
Het hele verhaal?

Stel dat je een auto hebt met 14% bijtelling en cataloguswaarde 35.000 incl BTW/BPM; en deze auto kost in de 850,- excl BTW per maand (zijnde de prijs die de leasemaatschappij rekent incl brandstofvoorschot). Stel je hebt een leasebudget van 800,- per maand, je mag boven budget leasen tegen bijbetaling en je mag de auto deels prive gebruiken.

Dan kost de auto voor de werkgever:
- leasebedrag 850,- per maand
- BTW correctie wegens privegebruik: 2.7% * 35000 / 12 maanden = 78,75 per maand
(totaal 928.75 per maand)
- minus: de eigen bijdrage die aan de werknemer wordt doorberekend, zie onder.

Het leasebedrag inclusief BTW-correctie is dus 928,75 per maand. Dat betekent een eigen bijdrage van 128,75 per maand boven je 800 budget.

Bijtelling per jaar: 14% * 35000 = 4900 - (12 *128,75) = 3355 per jaar.
Bij een belastbaar inkomen in de range 40k - 55k is de marginale belastingdruk ongeveer 48% (42% in de derde schijf en 4+2% afbouw heffingskortingen bovenmodale inkomens). De bijtelling kost je 1610 euro per jaar aan loonheffing, 134 per maand.

Daarnaast betaal je de eigen bijdrage a 128 euro. Totale netto kosten voor de werknemer in dit geval ongeveer 260 euro.

Ik benoem die BTW correctie omdat het veelgemaakte fout is om leasebedragen van de werkgever te vergelijken met leasebedragen van de websites van leasemaatschappijen. Meestal zal een werkgever het leasebedrag incl BTW-correctie rekenen, terwijl de leaseprijs op directlease.nl / athlon / ... altijd ex BTW is.

• krizzziz
  • Laatst online: 13:29
Rooke schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:05:
Daarnaast zijn de stoelen ook veels te kort en mist de moter(althans het 2010) nét het vermogen om lekker mee te komen. Ik ga zelf kijken naar een segment hoger, dan maar iets meer geld kwijt.
Stoelen zijn natuurlijk een beetje persoonlijke voorkeur. De TwinAir motor vanaf dit jaar heeft 100pk ipv 85. Lijkt me wel dat dat voorruit gaat. Maar goed. Was gewoon benieuwd.

ehhhh..HOI

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36
t_captain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Het hele verhaal?

...

Bijtelling per jaar: 14% * 35000 = 4900 - (12 *128,75) = 3355 per jaar.
Bij een belastbaar inkomen in de range 40k - 55k is de marginale belastingdruk ongeveer 48% (42% in de derde schijf en 4+2% afbouw heffingskortingen bovenmodale inkomens). De bijtelling kost je 1610 euro per jaar aan loonheffing, 134 per maand.

Daarnaast betaal je de eigen bijdrage a 128 euro. Totale netto kosten voor de werknemer in dit geval ongeveer 260 euro.
Duidelijk verhaal. Ik wist niet dat je je eigen bijdrage van de bijtelling af moest halen, om deze er later weer netto bij op te tellen. Ik dacht dat het uiteindelijke bedrag 171 (bijtelling) + 128 euro zou worden.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:24

PoweRoy

funky!

Zucht, had halverwege december een peugeot 308 besteld. (levertijd ong 8 weken gaven verschillende dealers aan). Uiteindelijk in week 1 2014 besteld, verwachte levertijd is nu week 15. WTF :X

[This space is for rent]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Valt toch mee, is maar 3 maanden. Ik wacht al 7.5 maand op m'n auto.

• remzor
Thanks voor je uitleg! Alleen wordt er bij mijn vriendin niet gesproken over een leasebedrag per maand, dat is bij haar collega's ook niet het geval volgens mij. Ze rijdt nu een kleine twee jaar in een Polo Bluemotion (was een doorschuif auto toen ze begon bij haar huidige WG met 50k op de teller). Zij heeft alleen te horen gekregen dat ze voor een auto mag kijken tot 35k. Deze moet dan uiteraard wel eerst goedgekeurd worden door het bedrijf en de leasemaatschappij, maar daarna zou de auto besteld kunnen worden. Voor haar Polo Bluemotion met een consumentenprijs van 20k betaalt ze namelijk ook maar 100,- euro netto (belastbaar inkomen range 40k - 55k).

Afijn, we zien en horen het wel tegen die tijd. Het is hoe dan ook leuk dat je een auto kan uitzoeken (zij het binnen bepaalde grenzen) en het is sowieso voordeliger dan hem zelf aanschaffen :)

• t_captain
Sommige werkgevers hanteren catalogusprijzen i.p.v. leasebudgetten. Vaak zijn dat volgens mij bedrijven die de auto's inkopen i.p.v. leasen. Ik weet niet of er een eigen bijdrage voor privegebruik wordt gehanteerd, maar de suggestie wordt gewekt dat je vriendin tot bedrag X mag leasen en alleen last heeft van de bijtelling. Puike regeling! :)

Voor 35k koop je leuke auto's, ook bijtellingsvriendelijke modellen. Golf GTE, Volvo V40 D4, ...

• remzor
t_captain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:53:
Sommige werkgevers hanteren catalogusprijzen i.p.v. leasebudgetten. Vaak zijn dat volgens mij bedrijven die de auto's inkopen i.p.v. leasen. Ik weet niet of er een eigen bijdrage voor privegebruik wordt gehanteerd, maar de suggestie wordt gewekt dat je vriendin tot bedrag X mag leasen en alleen last heeft van de bijtelling. Puike regeling! :)

Voor 35k koop je leuke auto's, ook bijtellingsvriendelijke modellen. Golf GTE, Volvo V40 D4, ...
Klopt inderdaad. Zij mogen kijken tot 35k cataloguswaarde en betalen alleen de bijtelling. Of het bedrijf de auto dan ook echt koopt durf ik niet te zeggen. Het komt in ieder geval neer op een netto bedrag van 170,-euro per maand voor een auto van 35k incl brandstof. Erg goedkoop rijden dus wanneer je voor een 14% gaat. Voor 20% wagens is het ook goedkoop want dan kom je op ongeveer 250,- netto per maand uit.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 17:34

Hoezo is dat een puikere regeling dan gewoon een leasebudget? Als je binnen je budget blijft heb je toch ook alleen te maken met de bijtelling?
Ik heb liever mijn leasebudget zonder catalogusprijs beperking hoor

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jammer dat zo'n GTE of e-tron dan pas weer in het najaar komen. Wil best een auto met 200+ pk, 18" en maar 7% :9~

Verwijderd

wimpie007 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:21:
[...]

Hoezo is dat een puikere regeling dan gewoon een leasebudget? Als je binnen je budget blijft heb je toch ook alleen te maken met de bijtelling?
Ik heb liever mijn leasebudget zonder catalogusprijs beperking hoor
Same here. In mijn geval blijf ik 150 euro onder mijn leasebudget en dat krijg ik dan weer bruto bovenop mijn salaris. Op die manier kost iedere extra optie eigenlijk geld. Dat is dan ook wel de reden dat ik geen MMI+ heb en al die andere onzin opties :9

• t_captain
Ik denk dat de gemiddelde IT-er met een leasebudget van pakweg 800 euro geem auto van 35k kan rijden zonder eigen bijdrage.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Why not? Ik rij in een Ibiza van zoveel :P Uiteindelijk gaat het vooral om de leaseprijs, niet de catalogusprijs.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik rij een auto van 30k op een budget van €650 (ex brandstof) en die was ruim binnen budget. Helaas krijg ik niet het overgebleven stukje budget op mijn salaris.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hyp Hyper
Ethirty schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:05:
Why not? Ik rij in een Ibiza van zoveel :P Uiteindelijk gaat het vooral om de leaseprijs, niet de catalogusprijs.
Inderdaad... bij een Audi kon ik voor hetzelfde leasebudget een duurdere wagen leasen dan bij bv. Toyota. Restwaarde is een reden, denk ik.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Restwaarde is een belangrijk criterium. De kleur is daar ook op van invloed. Zwart en zilver zijn bijv gunstig, maar een gekke of onpopulaire kleur zijn ongunstig voor de leaseprijs.

• Hyp Hyper
Ethirty schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:28:
Restwaarde is een belangrijk criterium. De kleur is daar ook op van invloed. Zwart en zilver zijn bijv gunstig, maar een gekke of onpopulaire kleur zijn ongunstig voor de leaseprijs.
Hm, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad voor wat betreft de leaseprijs. Elke kleur is mogelijk; ze variëren alleen in prijs doordat de optie an sich duurder is. (meerdere laklagen e.d.)
Ik kan me wel voorstellen dat sommige kleuren verboden worden bij bepaalde maatschappijen.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij Alphabet was de duurste kleur voor mij zelfs goedkoper in de lease dan iedere andere kleur, en metallic was ook al goedkoper per maand dan de uni kleuren. Waarschijnlijk verwachten ze een hogere restwaarde met de duurdere lakken.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

ralpje

Deugpopje

True. Je kunt er donder op zeggen dat een auto in witte uitvoering duurder in de lease is dan een zwarte ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:05

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Vanmorgen eens gaan kijken naar de Volvo V40 en beslis maandag of ik ervoor zal gaan. Heb alleen heel sterk het gevoel dat deze auto ineens heel vaak te zien gaat zijn. Renault Mégane aantallen wellicht niet, maar de verkoper gaf ook al aan dat het storm liep.

Eerste lichting is in juni van dit jaar en hij had er al 50 van de bestelde 100 (Buitenweg Hilversum) verkocht.

Enige waar ik over twijfel is Xenon verlichting, heb ik nu ook, maar 2k extra voor alleen verlichting als optie vind ik gortig, maar krijg misschien spijt als ik weer 'gewone' koplampen heb. Aan de andere kant, de hoeveelheid opties maken de auto toch al significant duurder, dus die 2k is te overzien (alleen of ik het waard vind..)
Pagina: 1 ... 54 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.