Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Toch houden ze voor slijtage (zeker van de banden) echt wel rekening met het vermogen. In de leaseprijs valt het in dit geval waarschijnlijk niet zo op omdat de afschrijving voor die D4 erg gunstig zal zijn.Hydra schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:51:
[...]
Mwoa. 99% van de tijd rij je gewoon 100 op de snelweg hier in NL, dus zoveel maakt dat nu ook weer niet uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Tjaps op 28-02-2014 15:19 ]
Herkenbaar die kart.Mx. Alba schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:17:
Mijn C30 heeft in ieder geval wel dat Focus onderstel en dan niet eens de standaard maar een tikkeltje verlaagd. Gaat als een kart de bocht om.(Vooral in vergelijking met dat slagschip van een V70 van mijn ouders...)
Naar wat ik zo kan googelen staat de nieuwe V40 niet meer op die Focus base...
Toch zijn er maar weinig auto's die zo strak de bocht om sturen en ook nog zo comfortabel zijn...
Onderstel V40 kan ik het volgende over vinden:
"De basis blijft echter vertrouwd. Het onderstel is afgeleid van de bestaande C30/S40/V50/C70-reeks en voert in origine terug naar de vorige Ford Focus."
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat Citroen hem enigszins als design verkoopt en er dus een flinke prijs voor vraagt, doet daar niks aan af
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 28-02-2014 15:53 ]
https://niels.nu
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Doh.Zware Unit schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:53:
Denk eerder kwa leaseprijs...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja en dat hangt dus samen met je leasebudget.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:59:
Wat boeit de leaseprijs nou (er vanuit gaande dat het binnen je budget valt als je dat hebt). Bij een leasebak gaat het er om wat het je uiteindelijk zelf kost.
Doorgaans krijg je geld terug als je onder de norm zit en betaal je geld bij als je er boven zit.
Dat jij nou de enige hier bent zonder leasebudget.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Volgens mij snap je niet helemaal dat er een aantal verschillende manieren zijn van het aanbieden van leasing aan werknemers? In mijn geval ga ik iets over mijn mobiliteitsbudget heen met de V40 terwijl ik met de DS3 een ruime 140 euro terug krijg. Dat scheelt dus aanzienlijk in de totale prijs.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:59:
Wat boeit de leaseprijs nou (er vanuit gaande dat het binnen je budget valt als je dat hebt). Bij een leasebak gaat het er om wat het je uiteindelijk zelf kost.
Oh het verschil is zeker verklaarbaar, alleen wel jammer. De V40 is zowel qua bijtelling als qua leaseprijs ook duurder dan een full option Octavia dus het is eigenlijk puur het design en de motor waar ik dan voor zou kiezen.The Eagle schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:43:
Vast, maar een DS3 zit in principe dan ook een klasse lager dan de V40.
Dat Citroen hem enigszins als design verkoopt en er dus een flinke prijs voor vraagt, doet daar niks aan af
[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 28-02-2014 16:12 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De belastingdruk in de derde schijf is dit jaar eigenlijk 48% en geen 42%. Het hogere belastbare inkomen t.g.v. de bijtelling zorgt namelijk ook voor 6% aan afbouw van heffingskortingen.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:48:
Huh? Hoe kan dat nou, want een V40 kost bij 42% belasting slechts 156/maand (ik ga er vanuit dat iemand die in de 52% schaal verdient niet in een V40 rijdt). Als daar nog 150 vanaf zou gaan, dan blijft er niets over en het lijkt me sterk dat een DS3 geen bijtelling heeft...
We weten nu wel dat jou bedrijf daar niet aan doet. Veruit de meeste bedrijven hebben een bepaald budget.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:59:
Wat boeit de leaseprijs nou
Ik heb dus precies die overweging en ik ga voor de V40. Wel jammer dat ik wat ruimte inlever maargoed, die 1-2 keer per jaar dat ik met de auto op vakantie ga huur ik wel een dakkoffer.Tsurany schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:11:
Oh het verschil is zeker verklaarbaar, alleen wel jammer. De V40 is zowel qua bijtelling als qua leaseprijs ook duurder dan een full option Octavia dus het is eigenlijk puur het design en de motor waar ik dan voor zou kiezen.
[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 28-02-2014 16:15 ]
En dat het een Volvo is in plaats van een Skoda!Tsurany schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:11:
Oh het verschil is zeker verklaarbaar, alleen wel jammer. De V40 is zowel qua bijtelling als qua leaseprijs ook duurder dan een full option Octavia dus het is eigenlijk puur het design en de motor waar ik dan voor zou kiezen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ook datMx. Alba schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:15:
En dat het een Volvo is in plaats van een Skoda!
Met de ook nog aangekondigde golf GTE, lijkt vlot en zuinig wel steeds beter samen te gaan. ;-)
Voornamelijk dat
Maar het blijft een Golfje...Dipsausje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:22:
Ik vond de Golf toch wel een stuk ruimer voelen dan de V40 van binnen, al moet ik zeggen dat de Volvo voor mij toch vooral afviel door de bijtelling. De nieuwe D4 ziet er dan weer erg aantrekkelijk uit, vraag me af hoeveel het werkelijke verbruik af gaat wijken van de norm. Zou mee kunnen vallen gezien de motor weinig moeite hoeft te doen op de snelweg, of tegen als ze teveel trucs hebben uitgehaald om dit voor elkaar te krijgen.
Met de ook nog aangekondigde golf GTE, lijkt vlot en zuinig wel steeds beter samen te gaan. ;-)
Daarnaast moet ie niet alleen leuk rijden op het rechte stuk, het gaat om de bochten! (vind ik)
Of je moet bij het inhalen altijd flink om je medeweggebruikers heen hoeken natuurlijk, dan heb ik niks gezegd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tussen wegligging en absolute hoeveelheid kilometers snap ik een verband (voor 5K km per jaar boeit wegligging niet zo) maar waarom maakt het uit of ik mijn 60K per jaar voor 100% zakelijk of 80% zakelijk rijdt?
Het onderliggende idee dat zakelijke kilomters snelwegkilometers zijn en privekilometers niet vind ik nergens op slaan...
Tenzij je in je vrije tijd voor de fun bochten gaat zitten zoeken.
En je moet ook nog eens vrijgezel zijn, want om je gezinnetje elke bocht tegen de raampjes te plakken is ook weer zowat...
Want? Ik doe dat dus wel.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:48:
ik ga er vanuit dat iemand die in de 52% schaal verdient niet in een V40 rijdt
Zeker, lekker uitbreken in de bocht.t_captain schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:00:
Als je van bochten houdt zou je een achterwielaandrijver moeten overwegen
Ook leuk voor de tegenliggers.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik denk dat de doorsnee leaserijder met een hoger inkomen (52%) een D of E segmenter rijdt. Uitzonderingen zullen er natuurlijk altijd zijn.
Ligt eraan hoe de auto in je contract zit. Sommige mensen hebben een leaseauto om iedere dag 40 km mee naar het werk te rijden en hoeven nooit naar klanten toe oid. Die mensen kunnen ook prima in een V40 of een CT200H rijden. Welke bijvoorbeeld enkel zakelijk gebruikt wordt zodat je er geen bijtelling over betaald.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:29:
[...]
Ik denk dat de doorsnee leaserijder met een hoger inkomen (52%) een D of E segmenter rijdt. Uitzonderingen zullen er natuurlijk altijd zijn.
Ik heb eigenlijk 2 randvoorwaarden: automaat en max 20%. Nieuwe V40 D4 heeft een leuke motor, maar geen automaat en wil je wat opties dan gaat het hard. Zelfde geldt eigenlijk voor elke Audi. Naast de ST zou ik natuurlijk voor een Octavia kunnen gaan, maar ik twijfel over de looks. Verder ben ik niet zo te spreken over de looks van de Fransozen of Oosterse auto's.
Nog meer suggesties die ik over het hoofd zie? Hoeft niet per se station te zijn, maar die ogen vaak beter dan een 5-deurs of hatchback.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die Civic, nee, daar zal je mij niet in zien rijden.
Hoe is die Focus nieuw tov de oude dan? Er zit nog steeds zo'n gekke voorbumper op. Als ze nou iets meer in de lijn van de Focus ST of zelfs de Fiesta (baby Aston) stylen dan was het wel een optie.
[ Voor 19% gewijzigd door Ethirty op 01-03-2014 22:55 ]
De facelift-Focus IS Aston-style

http://www.autoblog.nl/ni...ford-focus-facelift-65220
[ Voor 25% gewijzigd door Wok op 01-03-2014 22:58 ]
Ethirty schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:49:
Dat is de eerste Peugeot in lange tijd die er serieus goed uitziet! Zal eens kijken naar dat model, maar welke dealer heeft een beetje benzine in zijn bloed? Ik zoek echt iemand die met me meedenkt om het een auto persoonlijk te maken. Sowieso kunnen de meeste dealers alleen maar uit een folder verkopen en dan kan ik net zo goed via internet bij de leasemij bestellen.
Die Civic, nee, daar zal je mij niet in zien rijden.
Hoe is die Focus nieuw tov de oude dan? Er zit nog steeds zo'n gekke voorbumper op. Als ze nou iets meer in de lijn van de Focus ST of zelfs de Fiesta (baby Aston) stylen dan was het wel een optie.

Deze weet alleen niets over de termijn wanneer die komt
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 01-03-2014 23:00 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Edit: van wat ik zo snel kan vinden pas 2e helft dit jaar. Hij is vrijdag pas onthuld, op het Mobile World Congres notabene. Zit wel een leuk stukje tech in dan mag ik hopen
[ Voor 34% gewijzigd door Ethirty op 01-03-2014 23:13 ]
Alfa Romeo Giullieta 2.0 met TCT? Heeft 20% en is net gefacelift. Hij viel bij mij zeer ongunstig in de lease, maar wel een mooie auto voor een liefhebber in dit segment.Ethirty schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:23:
Ik ben me aan het verdiepen in een nieuwe auto. Moet er deze keer 5 jaar mee doenRij op zich al vele jaren met plezier diverse Seat's. Vandaag bij een auto-liefhebbende dealer eens zitten bomen over een Leon ST, beetje flink aangeleukt, want een auto moet wat mij betreft flink smoelen (18", verlaagd, leuk lijstje opties)
Rijd nu zelf een Leon 2.0 (150) die wat mij betreft, mits in de juiste kleur, ook prima smoelt en de TDI is wel een erg fijne motor. Persoonlijk vind ik de hatch wel wat vlotter ogen als de ST.
De Alfa is zeker een mooie auto, maar als hij voor jou ongunstig in de lease is, zal dat voor mij ook wel zo zijn.
Jammer eigenlijk dat de (plug-in) hybrids in dit segment zo lang duren. Audi, VW en Seat hebben volgens mij wel concrete plannen, maar dat zal wel Q3/4 worden. Volvo had de techniek van de V60 in de V40 moeten steken ipv die nieuwe D4. Collega rijdt een 508 hybrid4, maar die prijs valt nu ongunstiger en ligt daarmee buiten budget. Oh en voor het geval iemand Prius gaat roepen: hell no!
Auris TS dan?Ethirty schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:32:
Ik heb eerder al de 1e en 2e generatie Leon gehad en nu een Ibiza SC (met zo'n 10k aan aanpassingen achteraf, geeft misschien een beetje aan hoe gek ik ben). De 5d vind ik het net niet hebben. De SC smoelt beter, maar is net een grotere versie van wat ik nu rij. Vandaar mijn keuze voor de ST.
De Alfa is zeker een mooie auto, maar als hij voor jou ongunstig in de lease is, zal dat voor mij ook wel zo zijn.
Jammer eigenlijk dat de (plug-in) hybrids in dit segment zo lang duren. Audi, VW en Seat hebben volgens mij wel concrete plannen, maar dat zal wel Q3/4 worden. Volvo had de techniek van de V60 in de V40 moeten steken ipv die nieuwe D4. Collega rijdt een 508 hybrid4, maar die prijs valt nu ongunstiger en ligt daarmee buiten budget. Oh en voor het geval iemand Prius gaat roepen: hell no!
Nu heb ik twee kleine kinds, van 1 en 4. Dus kofferbak ruimte is een pre. Maar een automaat is een must.
Na veel wikken en wegen wordt het of de Mercedes CLA 180CDI automaat. Met een paar kleine extra's. Of de Audi A3 sedan ambition pro line plus. 1.4 s tronic. Daar kan ik wat meer opties op doen.
Gisteren gereden in de Audi. Dat is een fijne auto. Ruimte is voldoende. Hij rijdt comfortabel. En het dashboard is heel rustgevend.
De Mercedes heb ik alleen nog maar gezien. Daar was ik best van onder de indruk. Ben benieuwd hoe die rijdt. De automaat schijnt iets minder te zijn. En omdat het een diesel is, wordt het qua budget misschien nog wel lastig.
Alle andere auto's zijn bij mij afgevallen. Vooral door de eis van een automaat. Een golf, Leon, octavia vallen allemaal af. Vooral omdat ik al ruim 6 jaar in een golf rij en toe ben aan iets anders. Octavia heb ik ook 2 jaar gehad, dat vond ik erg saai.
Octavia saai maar je wilt voor een A3 gaan?BlauweFles schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:03:
Ik ben er bijna uit. Mijn budget is 950 bij 35k/48mnd. Incl brandstof.
Nu heb ik twee kleine kinds, van 1 en 4. Dus kofferbak ruimte is een pre. Maar een automaat is een must.
Na veel wikken en wegen wordt het of de Mercedes CLA 180CDI automaat. Met een paar kleine extra's. Of de Audi A3 sedan ambition pro line plus. 1.4 s tronic. Daar kan ik wat meer opties op doen.
Gisteren gereden in de Audi. Dat is een fijne auto. Ruimte is voldoende. Hij rijdt comfortabel. En het dashboard is heel rustgevend.
De Mercedes heb ik alleen nog maar gezien. Daar was ik best van onder de indruk. Ben benieuwd hoe die rijdt. De automaat schijnt iets minder te zijn. En omdat het een diesel is, wordt het qua budget misschien nog wel lastig.
Alle andere auto's zijn bij mij afgevallen. Vooral door de eis van een automaat. Een golf, Leon, octavia vallen allemaal af. Vooral omdat ik al ruim 6 jaar in een golf rij en toe ben aan iets anders. Octavia heb ik ook 2 jaar gehad, dat vond ik erg saai.
Als naar de 308 gekeken die hierboven is gepost? 150pk automaat en moet ook wel binnen het budget passen, ook met veel opties.
Die Audi en Mercedes zijn allebei hele mooie auto's, maar zijn die niet relatief kaal tov alle andere alternatieven?BlauweFles schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:03:
Ik ben er bijna uit. Mijn budget is 950 bij 35k/48mnd. Incl brandstof.
De 308sw heeft inderdaad een automaat variant. Voor zover ik weet is dat niet een met dubbele koppeling. Scheelt toch weer in het comfort waar ik naar opzoek ben.
A3 is van buiten niet spectaculair, maar van binnen wel erg mooi. IMO.
Verwijderd
Automaat? Ga je mond eens gauw met zeep spoelen ofzoWok schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:35:
Peugeot 308 SW? 2-liter diesel, 150pk, automaat en leuk aan te kleden
[afbeelding]
Het is een robotbak die echt voor geen meter schakelt, zelf niet als je zelf met de flippers werkt in de sportstand. Als dat ding 1 naam niet mag dragen is het die van automaat. Hooguit van automaat met de franse slag.
Als je al een peug least, dan toch echt een handbak pakken.
Ook met die nieuwere?The Eagle schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:11:
[...]
Automaat? Ga je mond eens gauw met zeep spoelen ofzo
Het is een robotbak die echt voor geen meter schakelt, zelf niet als je zelf met de flippers werkt in de sportstand. Als dat ding 1 naam niet mag dragen is het die van automaat. Hooguit van automaat met de franse slag.
Het probleem van de Focus lag wat mij betreft nooit aan de buitenkant, maar aan de binnenkant. Lelijke knoppen, druk dashboard, goedkoop plastic, scherm uit 1997, etc.Wok schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:55:
Ik weet niet hoe het nu zit, maar in 2007/2008 werd ik uitstekend geholpen door AutoPalace in Zwolle (Peugeot). Ik was sowieso in de markt voor een 308, maar ze hebben destijds zich ook het vuur uit de sloffen gelopen toen ik onderdelen zocht voor mijn 205 cabrio.
De facelift-Focus IS Aston-style
[afbeelding]
http://www.autoblog.nl/ni...ford-focus-facelift-65220
Het lijkt er op dat dat ook (iets) is aangepast. Altijd even afwachten wat er naar Europa komt (de US had altijd al een groot scherm navi bijvoorbeeld), maar er zijn stappen gezet, dat is zeker. Het haalt het verder niet bij andere merken in die klasse. Echt tijd voor een goed dashboard ontwerper.
De automaat in de 308 2.0 HDi is volgens mij een traditionele met koppelomvormer, geen 2-tronic achtig geval.The Eagle schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:11:
[...]
www.google.nl
Ik heb een paar proefritten gemaakt in de 508 met die robotbak. Daar zou ik echt nooit aan kunnen wennen.
Van de Franse auto's heb ik nog wel iets met Peugeot. De nieuwe 308 vind ik best aardig. Ook het dashboard is fraai.
Geloof me, als dat mogelijk was geweest! Maar die is veel duurder in de lease. En echt kaal. De v60 is dan een leukere optie. Alleen helaas ook te duur.TheJason schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:01:
Waarom is de BMW 320d EDE afgevallen? Ik zie deze auto met automaat en 20% namelijk niet meer op jou lijstje voorkomen.
De A3 is van buiten saai. Maar daarom overweeg ik de CLA dus ook. Die is echt spectaculair! Alleen nog even in rijden. Volgens een duo test van autoweek ontlopen ze elkaar niet veel. Maar die geven het lichte voordeel aan Audi.
Auris TS is krapper achterinAdmiral Freebee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:08:
En de beperkte beenruimte in zo'n Focus, ook in de break.
Overigens prefereer ik het dashboard van de Focus juist omdat ik overal makkelijk bij kan komen en alles blind kan vinden
Heb niet in de CLA gereden maar dagelijks een A3 SB als lease bak en hij rijd net zoals ie eruit ziet, saaiBlauweFles schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:23:
[...]
De A3 is van buiten saai. Maar daarom overweeg ik de CLA dus ook. Die is echt spectaculair! Alleen nog even in rijden. Volgens een duo test van autoweek ontlopen ze elkaar niet veel. Maar die geven het lichte voordeel aan Audi.
Ik neem aan dat je de huidige focus bedoelt?rinkel schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:59:
De vorige focus vind ik van buiten nog steeds best mooi, maar dat dashboard.... Echt verschrikkelijk, wat een kermis.
Maar zo zie je, smaken zijn persoonlijk. Ik val bijna in slaap als ik achter een willekeurige VAG-auto zit om maar eens een voorbeeld te noemen. Mijn huidige dashboard (Megane) is ook maar saaitjes met knetterhard plastic op sommige plekken. Ik snap die aversie niet zo. Maar gelukkig heb ik genoeg andere zachte materialen om te voelen...
Lees jezelf eerst eens even in voordat je poep gaat pratenThe Eagle schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:11:
[...]
De automatische versnellingsbak achter de 2.0 HDi is gewoon een zestraps volautomaat. Bak komt volgens mij van ZF. Dat de gerobotiseerde versnellingsbak van de 1.6 e-HDi een draak van een transmissie is, staat niet ter discussie
Die bedoel ik idd.vhal schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:15:
[...]
Ik neem aan dat je de huidige focus bedoelt?
Maar zo zie je, smaken zijn persoonlijk. Ik val bijna in slaap als ik achter een willekeurige VAG-auto zit om maar eens een voorbeeld te noemen. Mijn huidige dashboard (Megane) is ook maar saaitjes met knetterhard plastic op sommige plekken. Ik snap die aversie niet zo. Maar gelukkig heb ik genoeg andere zachte materialen om te voelen...
Ik vind het dashboard van de megane nog mooier dan die van de focus. Naast het harde plastic is het vooral die drukte, het lijkt bij de focus wel een goedkope Japanse autoradio met een heleboel knopjes en lampjes, dat de heletijd flits en piept.
De megane straalt dan nog enige rust uit, ondanks veel hard plastic wat ook niet mijn voorkeur heeft.
Het dashboard is toch iets waar je de hele tijd naar moet kijken (naast de weg voor je natuurlijk). Dat vind ik bij veel andere merken toch mooier, zoals de nieuwe A3, Volvo, VW, Skoda, de nieuwe 308 en zelfs de Mercedes heeft dat tegenwoordig aardig voor elkaar.
Natuurlijk is het absoluut een kwestie van smaak, ik vind dat saaitjes erg mooi kan zijn (ik hou dan ook helemaal niet van woonaccessoires in m'n huis, helaas m'n vrouw wel), maar het is wel iets waar jezelf het meeste tegenaan kijkt en de sfeer van de auto bepaalt, een paar velgen zie je zelf een stuk minder vaak.
En aangezien ik het niet in de krant gelezen heb is assumtion the mother of all fuckups.
Dus I stand corrected.
Having said that: ik ga lekker voor de witte A3 limousine. Dat is comfort, looks en feel waar PSA helssa voor hen niet aan kan tippen.
Niet per definitie...BlauweFles schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:37:
Nou een octavia is niet perse saai, maar niet mijn ding. Zoals gezegd, twee jaar in gereden. Werd er niet blij van.
De 308sw heeft inderdaad een automaat variant. Voor zover ik weet is dat niet een met dubbele koppeling. Scheelt toch weer in het comfort waar ik naar opzoek ben.
A3 is van buiten niet spectaculair, maar van binnen wel erg mooi. IMO.
DSG in nou niet heel comfortabel te noemen...
Ik heb DSG gereden in de Passat 1.4TSI en ja hij is echt bloedsnel, maar vooral bij de lagere versnellingen schokt het merkbaar. Als het om comfort gaat neem ik wel een oude S80 met automaat. Niet supersnel, maar dat was pas comfort!
Dit dus, een 3 serie is hele andere koek dan zo'n Aldi AdrieTheJason schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:01:
Waarom is de BMW 320d EDE afgevallen? Ik zie deze auto met automaat en 20% namelijk niet meer op jou lijstje voorkomen.
Het interieur is ook juist aangepakt bij de facelift!PWM schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:43:
Het probleem van de Focus lag wat mij betreft nooit aan de buitenkant, maar aan de binnenkant. Lelijke knoppen, druk dashboard, goedkoop plastic, scherm uit 1997, etc.
Het lijkt er op dat dat ook (iets) is aangepast. Altijd even afwachten wat er naar Europa komt (de US had altijd al een groot scherm navi bijvoorbeeld), maar er zijn stappen gezet, dat is zeker. Het haalt het verder niet bij andere merken in die klasse. Echt tijd voor een goed dashboard ontwerper.
Maar de Focus rijdt wel weer super, beter dan een willekeurige andere auto uit zijn klasse
Wat is daar het probleem mee?MisteRMeesteR schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:48:
De automaat in de 308 2.0 HDi is volgens mij een traditionele met koppelomvormer, geen 2-tronic achtig geval.
Ik zou het prefereren boven DSG, maar goed DSG is gewoon een heel goedkope automaat, waardoor het voor het grote publiek beschikbaar komt. Niets mis mee, maar confortabel vind ik hem absoluut niet.
Ik heb die Focus en dat was inderdaad even wennenrinkel schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:59:
De vorige focus vind ik van buiten nog steeds best mooi, maar dat dashboard.... Echt verschrikkelijk, wat een kermis.
Ik heb een paar proefritten gemaakt in de 508 met die robotbak. Daar zou ik echt nooit aan kunnen wennen.
Van de Franse auto's heb ik nog wel iets met Peugeot. De nieuwe 308 vind ik best aardig. Ook het dashboard is fraai.
Valt toch wel mee?Admiral Freebee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:08:
En de beperkte beenruimte in zo'n Focus, ook in de break.
Het is geen Octavia, maar dat geldt ook voor een Megane, Golf, 308 etc.
Een A3 hard door de bocht!?Sick Nick schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:54:
Heb niet in de CLA gereden maar dagelijks een A3 SB als lease bak en hij rijd net zoals ie eruit ziet, saaiHij is praktisch, leuke opties en relatief ruim in de kofferbak maar totaal niet spannend om te rijden. Afstandelijk is nog te positief om eerlijk te zijn, totaal geen gevoel in wat de voorwielen doen in het stuur. Het kan wel hard door de bocht als het moet maar bij lange na niet het gevoel wat de SLK geeft.
Ik vind het net als de Golf een onderstuur monster, maar goed...

Ziet er best ok uit en met 7% bijtelling niet eens onbetaalbaar. Voor een redelijk model met de meest interessante opties zit je nog onder 120 p/m netto bijtelling.
Enige probleem is dat de auto al snel 850/900 per maand kost, dus het moet wel in je budget zitten.
Dat kan prima .... eenmalig dan ...The Eagle schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:05:
Plus daar kun je ZEKER niet hard mee door de bocht
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Relatief dan he, doordraaiers op de snelweg gaan best redelijk. Korte bochtjes en rotondes snel nemen is inderdaad sneller onderstuur. Gelukkig is die 1.6 diesel zo traag als stront dus heb je sowieso nooit een probleemdfrenner schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:57:
[...]
Een A3 hard door de bocht!?
Ik vind het net als de Golf een onderstuur monster, maar goed...
Ik rijd de komende 23.000 kilometer nog even eentje uit de pool op... een 320d Businessline Sedan
Nou ben ik vast en zeker verpest en wil ik straks geen enkele 14% auto meer rijden
Verrassing was wel dat mijn vrouw, in plaats van sip naar het loonstrookje te kijken en in gedachten alvast de nieuwe bijtelling te verrekenen, blij de reservesleutel aan haar bos knoopte en met zich met een big smile in de leren stoel liet glijden!
[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-03-2014 15:42 ]
FTFYHTT-Thalan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:38:
Ik rijd de komende 23.000 kilometer nog even eentje uit de pool op... een 320d Businessline Sedan.
Nou ben ik vast en zeker verpest en wil ik straks geen enkele 14% voorwiel aangedreven auto meer rijden.
Verwijderd
Verstandige keuze. Echt veruit de mooiste auto in dit segment. Balen dat hij er nog niet was toen ik moest bestellen. Niet dat de sportback nu zo vervelend rijdt maar toch.The Eagle schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:44:
PSA die een echte automaat levert? Dat moet in de krant!
En aangezien ik het niet in de krant gelezen heb is assumtion the mother of all fuckups.
Dus I stand corrected.
Having said that: ik ga lekker voor de witte A3 limousine. Dat is comfort, looks en feel waar PSA helssa voor hen niet aan kan tippen.
Ik heb vroegâh een 520i gehad, dus ik ben er redelijk behendig mee (geworden, door schade en schande wijs geworden
Maar aangezien dit maar voor een zeer beperkte tijd is... kan ik die bijtelling wel eventjes 'lijden'
Zolang het maar niet sneeuwt. Daar heb ik vroeger ook zo m'n ervaringen gehad met een BMW. Héél voorzichtig over een wel geruimde, maar niet gestrooide parkeerplaats navigeren tussen de auto's door. Naar rechts sturen en toch rechtdoor gaat etc.
Daarvoor een paar Sierra's waar ik eigenlijk minder problemen mee had. Wellicht door de smallere banden?
[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-03-2014 08:12 ]
Ik zal mezelf verre van 's werelds beste chauffeur bestempelen (want als dat zo was, was ik vast allang gespot voor de F1 of o.i.d.
Nu zag ik dat de nieuwe Peugeot 308SW auto van het jaar geworden is.
Is dit een serieuze optie om te overwegen t.o.v. de Octavia?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Euh, die hebben toch voorwielaandrijving?Hyp Hyper schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:11:
Daarvoor een paar Sierra's waar ik eigenlijk minder problemen mee had. Wellicht door de smallere banden?
Sierra heeft RWD. Of 4WD maar dat zijn ze niet allemaal
Ik had zelfs een Cossie met achterwielaandrijving. Daarmee stond je zo achterstevoren als je op nat wegdek te snel op het gas ging.Touchdomex schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:58:
[...]
Wat betreft de 308WS. Kun je daar wel fatsoenlijk achterin zitten? Dat is bij de HB nogal een ramp las ik. Overigens geen lelijke auto, met veel innovaties. (hoewel niet allemaal meteen succesvol, lijkt het)
Tsja, koop jij ook blind een wasmachine omdat de consumentenbond dit de beste keus vindt? Op nummer 2 en 3 staan de i3 van BMW en de Tesla S. Hoe serieus moet je dan zo'n test nemen als zo'n vinexsleurder COTY is.pitchdown schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:41:
[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 04-03-2014 09:07 ]
Grappig. Wel een rare keuze voor een gezinsauto maargoedTouchdomex schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:58:
Ze moeten wát kiezen hè... niet iedereen voldoet aan het gebruikte profiel, er zijn hele meutes mensen perfect tevreden met een compleet andere auto. Zo zie ik bijvoorbeeld nog heel veel mensen trouw in een Espace rondrijden of in een Prius. Allemaal auto's waar ik nog niet dood in gevonden zou willen worden, maar ze zijn wél stikpopulair (geweest).vhal schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:04:
[...]
Tsja, koop jij ook blind een wasmachine omdat de consumentenbond dit de beste keus vindt? Op nummer 2 en 3 staan de i3 van BMW en de Tesla S. Hoe serieus moet je dan zo'n test nemen als zo'n vinexsleurder COTY is.
Iedereen met een beetje lengte kan niet voorin zitten, daar zit volgens mij het grootste probleem. Daarom ben ik niet eens op de achterbank gaan kijken, als ik er al niet fatsoenlijk in kan zitten heeft dat weinig zinHyp Hyper schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:01:
[...]
Wat betreft de 308SW. Kun je daar wel fatsoenlijk achterin zitten? Dat is bij de HB nogal een ramp las ik. Overigens geen lelijke auto, met veel innovaties. (hoewel niet allemaal meteen succesvol, lijkt het)
[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 04-03-2014 09:29 ]
De 1.2 TSI 86PK is heerlijk soepel. Vooral bij korte sprintjes. Lang doortrekken naar het rood heeft minder zin.
Wat vinden jullie er van?
[ Voor 3% gewijzigd door NeHoX op 04-03-2014 09:35 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
En dan draait je motor straks in de soep en mag je zelf opdraaien voor de kosten omdat het niet mag van je lease maatschappij? Handig jaFalcon schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:37:
Prima uitovering en ziet er netjes uit. Ik zou het persoonlijk niet kunnen laten om hem toch even te laten chippen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Eigenlijk wel; aangezien niemand 2 weken proefrijdt. Ding past zich met 'fussy logic' aan aan de bestuurder en dat duurt een paar weken, proefrit is dus altijd een deceptie - ding raakt nooit goed ingeregeld met al die half uurtjes bestuurders die een auto gaan uitproberenWok schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:43:
[...]
Lees jezelf eerst eens even in voordat je poep gaat praten
De automatische versnellingsbak achter de 2.0 HDi is gewoon een zestraps volautomaat. Bak komt volgens mij van ZF. Dat de gerobotiseerde versnellingsbak van de 1.6 e-HDi een draak van een transmissie is, staat niet ter discussie
Inmiddels is er meer keuze en is dat dus minder interessant uiteraard, maar voor ons was het toen een prima keus waar we dagelijks met plezier in rijden (DS4 1.6eHDi robo).
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Voor koopauto's zijn andere topics.NeHoX schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:38:
Het is een koop auto. 132 pk zou leuk zijn echter gaan er verhalen rond van versleten zuiger(veren) nog voor de 100.000km
In die tijd (begin jaren 80) hadden nog meer auto's achterwielaandrijving. Voorwielaandrijving verscheen het eerst in kleine(re) auto's. Eigenlijk was het toen een overgangstijd wat dat betreft.Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:14:
[...]
Grappig. Wel een rare keuze voor een gezinsauto maargoed
Oh dat kan ik je wel vertellen. Vanwege de mpv-achtige mogelijkheden in een niet zo grote auto. Dat had je nog niet echt in die tijd. Die dingen waren razend populair, weet ik nog. De levertijd was zo lang dat demo-exemplaren voor meer geld weggingen dan nieuwe. Gezinnen kijken vaak niet als eerste naar de prestaties tenslotte.vhal schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:29:
Maar als je de lijst van afgelopen 15 jaar erop na houdt, dan lijkt het zo ontzettend random te zijn welke auto COTY is geworden. Dat de Megane Scenic in 1997 COTY is geworden is mij een raadsel. Je kan hem vergelijken met een cruiseschip die je 200 meter van tevoren al in een bocht moet insturen. Mijn ouders hadden ooit zo'n ding. Zeeen van ruimte maar die wegligging...
[ Voor 54% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-03-2014 09:58 ]
Of looks. Volgens mij zijn de criteria: prijs/bijtelling, ruimte, praktisch, kleur, en als meneer dat allemaal geslikt heeft dan mag hij misschien de velgen uitzoekenHyp Hyper schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:56:
Gezinnen kijken vaak niet als eerste naar de prestaties tenslotte.
Ik heb zaterdag lekker een paar uur bij de dealer gezeten, die meer aan motorsport dan aan verkoop doet. Lekker zitten praten over het aankleden van de Leon ST. Hij is eea nu aan het uitwerken zodat ik aan de leasemij kan vragen of dat allemaal ok is
Ik denk dat dat wel een beetje los zal lopen, hoor. In mijn geval werkt het als volgt:Ethirty schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:11:
[...]
Of looks. Volgens mij zijn de criteria: prijs/bijtelling, ruimte, praktisch, kleur, en als meneer dat allemaal geslikt heeft dan mag hij misschien de velgen uitzoeken
Ik stel mezelf een maximum budget qua bijtelling. Dan volgt daarna het lijstje:
- looks (kleur hoort daarbij)
- vermogen
- praktisch / ruimte
Alle punten zijn eigenlijk even belangrijk. Ik moet simpelweg een middelgroot gezin (vrouw en drie kids) er in kwijt kunnen zonder concessies te doen. Ik rijd er dagelijks in en ben niet / minder geinteresseerd in een eco motor / cilinder uitschakeling / 3 pitter etc.
In mijn geval is daar een grijze
[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-03-2014 10:18 ]
Toen ik mijn eerste leasewagen uitzocht in 2008 waren mijn eisen: goedkoop, veel ruimte, comfortabel, cruise control, navigatie, bluetooth. De enige auto die overal aan voldeed was de Prius Tech. Dat was toen gewoon de beste auto-bijtelling-verhouding.
Toen ik in 2012 een nieuwe uit mocht zoeken waren mijn eisen: Volvo, comfortabel, cruise control, navigatie, bluetooth. Ruimte en goedkoop stonden niet meer (bovenaan) mijn eisenlijst. En uiteindelijk met de C30 R-Edition Luxury Line zelfs nog goedkoper uitgekomen dan de Prius - en alleen ingeleverd op de ruimte.
Als je een (afneembare) trekhaak hebt: een karretje is een veel betere optie dan een dakkoffer. Zo'n dakkoffer vangt heel veel wind en doet je verbruik sterk stijgen (en de meeste leaserijders moeten hun brandstof in het buitenland voor privé-ritten zelf dokken). Een karretje achter de auto doet je verbruik zelfs dalen, bleek bij mij in de praktijk. Het voegt namelijk nauwelijks luchtweerstand toe (het karretje hangt mooi in het zog van de auto) en je rijdt rustiger.Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:37:
Ik hoop dat de terugstap in ruimte vanaf m'n Ford Focus en Volvo V50 (soort leenauto, lang verhaal) naar een V40 niet te groot gaat zijn. Maarja, wel erg mooie auto. Dan maar een dakkoffer op 't dak als we op vakantie gaan, 99% van de tijd rij ik toch in m'n eentje.
Mijn lijstjes zijn toch altijd een stuk korter. Naast de looks (die sterk persoonlijk is) bij de vorige auto: open dak en xenon, en nu: assisted cruise control en 18" wielen. Zaken als navi en gewone cruise control verwacht ik eigenlijk standaard op een auto van >30kMx. Alba schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:28:
Iedereen heeft inderdaad andere criteria. Maar criteria veranderen met de tijd en de markt verandert ook...
Toen ik mijn eerste leasewagen uitzocht in 2008 waren mijn eisen: goedkoop, veel ruimte, comfortabel, cruise control, navigatie, bluetooth. De enige auto die overal aan voldeed was de Prius Tech. Dat was toen gewoon de beste auto-bijtelling-verhouding.
Toen ik in 2012 een nieuwe uit mocht zoeken waren mijn eisen: Volvo, comfortabel, cruise control, navigatie, bluetooth. Ruimte en goedkoop stonden niet meer (bovenaan) mijn eisenlijst. En uiteindelijk met de C30 R-Edition Luxury Line zelfs nog goedkoper uitgekomen dan de Prius - en alleen ingeleverd op de ruimte.
Ik heb een collega die van z'n vrouw niet eens lichtmetalen velgen mocht omdat dat te patserig was. Die zit nu met wieldoppen.Ethirty schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:11:
Of looks. Volgens mij zijn de criteria: prijs/bijtelling, ruimte, praktisch, kleur, en als meneer dat allemaal geslikt heeft dan mag hij misschien de velgen uitzoeken
Gelukkig heb ik (veel) meer vrijheid daarin gekregen van m'n vrouw... (alleen geen combi, want die vindt ze allemaal lelijk)
Ik heb een collega die van z'n vrouw niet eens lichtmetalen velgen mocht omdat dat te patserig was. Die zit nu met wieldoppen.Ethirty schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:11:
Gelukkig heb ik (veel) meer vrijheid daarin gekregen van m'n vrouw... (alleen geen combi, want die vindt ze allemaal lelijk)
(m'n zin doordrijven kan natuurlijk altijd nog indien nodig
Xenon, cruise control, 17" of hoger (heb overigens 18" op de auto die deze maand afgeleverd zal worden), ingebouwde navi, lederen bekleding, automatische ruitenwissers en verlichting zijn voor mij zaken die standaard in de auto moeten zitten. Voor de Octavia waren de sportstoelen en het panoramadak de extra eisen.Ethirty schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Mijn lijstjes zijn toch altijd een stuk korter. Naast de looks (die sterk persoonlijk is) bij de vorige auto: open dak en xenon, en nu: assisted cruise control en 18" wielen. Zaken als navi en gewone cruise control verwacht ik eigenlijk standaard op een auto van >30k
Mijn vrouw eiste alleen stoelverwarming, maar dat zit er standaard in
Ze vindt het model mooi, maar als zij had mogen kiezen dan had er een Qasqai / CX5 / Q5 / XC60 moeten komen. Tot ze erachter kwam wat die kosten (Qasqai vind ik lelijk en valt wat mij betreft direct af).
[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-03-2014 10:56 ]
Gelukkig is dat slechts een meningVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:08:
Verstandige keuze. Echt veruit de mooiste auto in dit segment. Balen dat hij er nog niet was toen ik moest bestellen. Niet dat de sportback nu zo vervelend rijdt maar toch.
Ik vind het verreweg de slechtste keuze in dat segment, of liever, die prijsklasse
Op uiterlijk sowieso!pitchdown schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:41:
Nu had ik al mijn keuze gemaakt voor de skoda Octavia combi greenline. Dit ivm de 14% bijtelling en alles wat je ervoor krijgt.
Nou ja, ik heb de 308 bijvoorbeeld nooit overwogen (zonder duidelijke reden).Oogje schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:52:
Waarom zou je je keuze wijzigen? Omdat "men" dit de auto van het jaar vind? Lijkt me de minst goede reden
Dan kan het nooit kwaad eens een kijkje te nemen, blijkbaar hebben ze best een leuke auto neergezet...
Blindelings niet, maar ik vind het zeker een reden om een wasmachine mee te nemen in de overweging.vhal schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:04:
Tsja, koop jij ook blind een wasmachine omdat de consumentenbond dit de beste keus vindt? Op nummer 2 en 3 staan de i3 van BMW en de Tesla S. Hoe serieus moet je dan zo'n test nemen als zo'n vinexsleurder COTY is.
Van een proefritje wordt je iig niet slechter...
He, bij mij was het andersom.Mx. Alba schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:28:
Iedereen heeft inderdaad andere criteria. Maar criteria veranderen met de tijd en de markt verandert ook...
In 2008 wilde ik looks, premium.
Goedkoop en ruimte waren totaal niet van belang.
Dus een 25% C30 werd het, met bumperkit van de T5 en T5 uitlaat eronder, creme leer etc.
3 jaar later met een kleine op komst was goedkoop en ruimte een vereiste... Toen werd het de Skoda Fabia combi.
Kwalitatief is Skoda echt heel teleurstellend, dus nu het beste van beide werelden:
Focus station...
Nu had ik zeker de 308 overwogen, mooie bak namelijk!
Doe mij maar een dakkoffer!Mx. Alba schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:42:
Als je een (afneembare) trekhaak hebt: een karretje is een veel betere optie dan een dakkoffer. Zo'n dakkoffer vangt heel veel wind en doet je verbruik sterk stijgen (en de meeste leaserijders moeten hun brandstof in het buitenland voor privé-ritten zelf dokken). Een karretje achter de auto doet je verbruik zelfs dalen, bleek bij mij in de praktijk. Het voegt namelijk nauwelijks luchtweerstand toe (het karretje hangt mooi in het zog van de auto) en je rijdt rustiger.
- Kun je meenemen in je leasebudget.
- Tot 140km/h geen probleem i.p.v. 90km/h
- Als ik zoals afgelopen zomer 2300km enkel reis naar vakantieadres rijd, wil ik geen aanhanger bij me hebben.
- Belangrijkste: brandstof in buitenland kan ik ook gewoon declareren.
Vrouw tegen collega: "die velgen kosten 600 euro en wat heb je er aan??? Wat is er mis met de stalen velgen en wieldoppen ???"Hyp Hyper schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:50:
[...] Ik heb een collega die van z'n vrouw niet eens lichtmetalen velgen mocht omdat dat te patserig was. Die zit nu met wieldoppen.
Collega tegen jou: "mijn vrouw vond ze te patserig"
Dit topic is gesloten.
![]()