Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.431 views

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Tankiej schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:16:
Het wordt achteraf niet gecontroleerd omdat je het achteraf gewoon aan mag passen. Het is zeker geen belastingfraude.

Zie: http://www.marklanphen.nl...-configuratie-lease-auto/
Top: bedankt voor de link! Moet daarover maar eens in conclaaf gaan met de leasemaatschappij als het inderdaad de Skoda wordt. Ben er nog niet uit: 't is een vrij saaie auto maar van de 14% diesels vooralsnog de beste optie.

https://niels.nu

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hydra schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:22:
[...]

Top: bedankt voor de link! Moet daarover maar eens in conclaaf gaan met de leasemaatschappij als het inderdaad de Skoda wordt. Ben er nog niet uit: 't is een vrij saaie auto maar van de 14% diesels vooralsnog de beste optie.
Maar waarom perse een 14% model nemen? Als je een 20% neemt, kan je de 1.4TSI DSG of de 2.0TDI rijden en heb je ook meer opties:
- hoger trekgewicht
- panoramadak
- sportstoelen
- vrije velgenkeuze
- div kleine optische verbeteringen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Living the American Dream

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30
400Nm en 190PK :9

Maar als je verder doorleest, dan 16" velgen :X en aangepaste versnellingsbakratio :'(
Drukt wel iets de pret, maar zal evengoed wel lekker rijden. De V40 ook nog lang naar gekeken, maar uiteindelijk voor een Auris Hybrid TS gegaan i.v.m. de automaat. En tot het moment van dit persbericht nog geen spijt van gehad.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
16 inch is prima, gewoon geen R-Design nemen. Een mooi Summum uitvoering tegen 14%, dan zijn die 16 inchers echt geen verschrikkelijk probleem. Daarbij, als accessoire kan alles ;)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53
Kolere. Da's wel een leasetoppertje. 31k @ 14% is 188/mnd bij 52% belasting

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:04

Hoogie2004

Whohooooo

Dat word in ieder geval een goede optie als ik straks door de proeftijd ben :)

My iRacing profile | Strava

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:42
D4 14%? Sick!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:47

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

V40 D4 14% _o_

Daar zit ik dan in mijn C30 D2 14%... Maar ja, er zijn ook mensen die die auto tegen 20% hebben. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydra
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:43:
Maar waarom perse een 14% model nemen? Als je een 20% neemt, kan je de 1.4TSI DSG of de 2.0TDI rijden
Euh? Geld? Scheelt zo 70 euro per maand.
Oeh! Da's goed om te weten. Ik vind de V40 wat aan de kleine kant, maar vind het wel een erg mooie auto!

Edit: hier word ik wel blij van. Heb ff een mailtje naar de LM gestuurd met de vraag of deze binnenkort beschikbaar komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 25-02-2014 10:31 ]

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 16:27

bonyuri

Investigator!

Palomar schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:15:
Je kunt best achteraf (bij de dealer) grotere velgen op een 14% wagen doen. Paar collega's van mij hebben dat ook. Vanaf de fabriek kan het niet, omdat ie dan niet meer het verbruik heeft van een 14%-klasse en dus niet als zodoende geleverd mag worden. Achteraf wordt dat toch niet gecontroleerd (al vind ik dat het best onder belastingfraude mag vallen).
Natuurlijk kan het. Er zijn vast ook wel lease maatschappijen er voor kiezen om bij zulke auto's geen andere velgen toe te staan.
Misschien zijn er zelfs wel bedrijven die dat vanuit hun beleid niet toelaten.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die V40 is wel heel erg nice, kan wel een leasetopper worden. Even afwachten wat de leaseprijzen worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 16:27

bonyuri

Investigator!

We Are Borg schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:22:
Waarom zou je geen grotere velgen mogen? Zolang je toch gewoon betaalt via je leasetarief voor die dingen zal het de leasemaatschappij toch een worst wezen?
Het zullen niet zo zeer de velgen zijn, maar vooral de andere banden die daar bij horen :p
Mijn Octavia staat op "speciale" groene banden...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsurany schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:37:
Die V40 is wel heel erg nice, kan wel een leasetopper worden. Even afwachten wat de leaseprijzen worden.
Gezien die consumentenprijzen zal het leasebedrag zeer betaalbaar zijn. Mijn C30 D2 R-Edition Luxury Line kwam totaal op zo'n €30k uit (waarvan €26k voor de 14% bijtelling en €4k dealeropties). De prijzen die ik in dat lijstje zie zijn vergelijkbaar...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydra
Mx. Alba schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Gezien die consumentenprijzen zal het leasebedrag zeer betaalbaar zijn. Mijn C30 D2 R-Edition Luxury Line kwam totaal op zo'n €30k uit (waarvan €26k voor de 14% bijtelling en €4k dealeropties). De prijzen die ik in dat lijstje zie zijn vergelijkbaar...
Precies. De Octavia die ik uitgezocht had komt op 32k uit, inclusief zo'n 5k aan opties.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Damn... die V40 had ik wel willen hebben.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
V40 is mooi. Zeker met die vanafprijs.
Ik ga maar weer veel kilometertjes rijden. ;)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Snap alleen niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen met 14% bijtelling.
De V40 D2 was alleen van +/- mei 2013 tot december 2013 geschikt voor de 14% bijtelling met 88gram uitstoot. In 2014 is het ze al niet meer gelukt om de 4cil zo zuinig te krijgen...hij is dus weer 20% als het goed is.

En dan komt men met een behoorlijk sterker D4 blok, meer cilinders, meer inhoud etc met dezelfde basisprijs en die is wél 14% bijtelling?? En de Volvo configurator heeft het over veel meer uitstoot bij het D4 blok. Vaag...

Kiwi !

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee, niet meer cilinders. De D4 is ook een 4-cilinder. De D5 is de vijfpitter.

De configurator is kennelijk nog niet aangepast aan dit nieuwe model. Hij is nog maar net door Volvo aangekondigd dus wellicht nog niet daadwerkelijk te bestellen?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Leuk van Volvo, hoeven de 14% knakenrijders hun D2 badge niet te debadgen om een beetje geloofwaardig in hun R-design met 17/18” velgen en duimdik rubber rond te rijden. Vraag mij af hoe ze dit nu weer voor elkaar krijgen zonder al te veel in te leveren op de rijeigenschappen. Wel knap van ze en een dikke HA-HA vinger naar andere merken. En die 16” wielen zijn nu ook niet het einde v/d wereld lijkt mij. Al met al een leuke topper voor Volvo als het allemaal doorgaat. Ook goed nieuws voor de tweedehandsmarkt. Kan je mooi ‘premium’ ( :X ) Volvo rijden voor een paar knaken als al die V40's afgedankt worden :+

Strava

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
X-Kiwi schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:07:
Snap alleen niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen met 14% bijtelling.
De V40 D2 was alleen van +/- mei 2013 tot december 2013 geschikt voor de 14% bijtelling met 88gram uitstoot. In 2014 is het ze al niet meer gelukt om de 4cil zo zuinig te krijgen...hij is dus weer 20% als het goed is.

En dan komt men met een behoorlijk sterker D4 blok, meer cilinders, meer inhoud etc met dezelfde basisprijs en die is wél 14% bijtelling?? En de Volvo configurator heeft het over veel meer uitstoot bij het D4 blok. Vaag...
De configurator zal nog niet up to date zijn denk ik... De D4 die nu in de configurator staat is ook nog de 5-cylinder, terwijl hier wordt teruggegaan naar een 4-cylinder.

En volgens de website is hij per direct bij de dealer te bestellen (Quote: De Volvo V40 D4 is nu te bestellen bij uw Volvo-dealer).

Daarnaast, ik ben zelf nu teruggegaan van een MY12 D2 met 17" velgen naar een MY13 D2 met 16" velgen (budget is opgegaan aan goodies als een PowerShift en Driver Support Line). Het ziet er inderdaad minder fraai uit, maar niet verkeerd. Daarnaast rijdt het echt stukken comfortabeler (zeker in de stad). Bij enthousiast stuurwerk merk je eigenlijk nauwelijks verschil.

Overigens, (ik wil even de breaking tags gebruiken) dit lees ik net in de specsheet:
Topsnelheid (elektronisch begrensd) 190!

[ Voor 4% gewijzigd door fredkroket op 25-02-2014 11:27 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:13
Welk blok ligt dan in de D4?

Ik ken de recente Volvo diesels als volgt:
D2: AKA PSA 1.6 HDiF.
D3, D4, D5: Volvo 2.0 5-cylinder.

Ik meen dat een D5 tegenwoordig 215 pk moet opleveren, dan zou een D4 waarschijnlijk 185pk moeten doen. Welk blok zetten ze in, toch niet de 1.6 PSA?

• Hydra
Kreeg net een mailtje terug van leaseplandirect. Hij zou eind deze week op de site moeten staan.

• fredkroket
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:35:
Welk blok ligt dan in de D4?

Ik ken de recente Volvo diesels als volgt:
D2: AKA PSA 1.6 HDiF.
D3, D4, D5: Volvo 2.0 5-cylinder.

Ik meen dat een D5 tegenwoordig 215 pk moet opleveren, dan zou een D4 waarschijnlijk 185pk moeten doen. Welk blok zetten ze in, toch niet de 1.6 PSA?
Per model scheelt het vermogen... Daarnaast per MY kan het ook nog eens verschillen. 2 jaar terug hebben ze in de V60 de D3 naar D4 gebadged. Alles bleef hetzelfde, behalve het vermogen. In 2011 was bijvoorbeeld een D3 in een C30/S40/V50 150pk en in een V60 bijvoorbeeld 163pk.

De motorcode is D4204T14, de oude 136pk 2.0d had een soortgelijke code D4204T (of het moet staan voor Diesel, 4-cylinders, 2 liter, 4 kleppen per cylinder, Turbo).

Overigens, de D4 Business is speciaal met 14%. Je kunt ook altijd nog voor de gewone D4 gaan. 20%, € 5000 duurder, wél 17" velgen en wél de High Performance dakspoiler. En de D2 staat dus nog wel op de prijslijst, maar dan voor dezelfde prijs als de D4 Business. Prijslijsten staan ook gedateerd op 15 mei 2014, dus nu bestellen zal pas mei\juni leveren zijn. Dus voor bijvoorbeeld een D4 R-Design Business zou per jaar € 4339,30 aan bruto bijtelling opleveren en een D4 R-Design € 7199.

[ Voor 22% gewijzigd door fredkroket op 25-02-2014 11:56 ]

• X-Kiwi
Oke de badges worden dan veranderd..maar men weer dus met de 115pk sterke D2 MY14 het niet meer voor elkaar om lager dan 20% te komen, maar met de 190pk sterke D4 MY14 wel? Ik begrijp dat een kleiner blok niet per definitie zuiniger/schoner is, maar dit klinkt meer als een keuze van Volvo om de D4 te prompten ipv 'niet mogelijk bij de D2'.

Kiwi !

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daarnaast worden er 'foefjes' uitgehaald met de uitrusting die beperkter en gewichtsbesparender zal zijn dan de 20 en 25% versies. Hieronder onder meer de kleinere velgen, smallere banden, wellicht een grotere vleugel achterop (zoals ook bij de Octavia Greenline Combi, een grote kunststoffen kap achterop) voor meer downforce, geen mogelijkheden voor glazen dak etc.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• fredkroket
  • Niet online
X-Kiwi schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:20:
Oke de badges worden dan veranderd..maar men weer dus met de 115pk sterke D2 MY14 het niet meer voor elkaar om lager dan 20% te komen, maar met de 190pk sterke D4 MY14 wel? Ik begrijp dat een kleiner blok niet per definitie zuiniger/schoner is, maar dit klinkt meer als een keuze van Volvo om de D4 te prompten ipv 'niet mogelijk bij de D2'.
De D4 is recentelijk nieuw ontwikkeld door Volvo zelf (is in de basis hetzelfde blok als de D4204T5 met 181pk). De D2 is gewoon het oude Ford \ PSA blok dat inmiddels helemaal uitontwikkeld is.

• X-Kiwi
Hmm, dat nieuwe blok zou ik wel willen hebben ipv mijn D2...

Na de enorme boost in 2013 met hoeveelheid V40's, zal dit wel weer een tweede sprint opleveren.
Straks moet je een Megane station kiezen om iets origineels te rijden :+

Kiwi !

• Hyp Hyper
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:24:
Daarnaast worden er 'foefjes' uitgehaald met de uitrusting die beperkter en gewichtsbesparender zal zijn dan de 20 en 25% versies. Hieronder onder meer de kleinere velgen, smallere banden, wellicht een grotere vleugel achterop (zoals ook bij de Octavia Greenline Combi, een grote kunststoffen kap achterop) voor meer downforce, geen mogelijkheden voor glazen dak etc.
Vleugels en downforce zouden toch juist voor een hoger verbruik/grotere uitstoot moeten zorgen zou je denken. Juist zo min mogelijk luchtweerstand zal het verbruik verlagen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hyp Hyper schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:20:
[...]

Vleugels en downforce zouden toch juist voor een hoger verbruik/grotere uitstoot moeten zorgen zou je denken. Juist zo min mogelijk luchtweerstand zal het verbruik verlagen.
Een spoiler kan 2 functies hebben, het creëren van downforce of het optimaliseren van de luchtstroom. Bij bijvoorbeeld formule 1 auto's zijn er bepaalde spoilers die luchtstromen naar de koeling leiden.

De auto mag dan 190pk hebben, toch denk ik dat ze hem ergens wel lichtelijk geknepen hebben en hij dus niet zo zal rijden als een traditionele 190pk motor. Maar allicht hebben ze net als BMW een knopje waarmee je de eco stand kan uitzetten.

• Chief
Toch is dat wel raar he? Een auto wordt toegelaten in een bepaalde klasse mbt bijtelling en die kan je dan heel makkelijk omzeilen. Blijkbaar (zie link eerder) mag dat van de fiscus wat ik wel raar vind.

@ vhal, klinkt lekker denigrerend

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Chief-XL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:34:
Toch is dat wel raar he? Een auto wordt toegelaten in een bepaalde klasse mbt bijtelling en die kan je dan heel makkelijk omzeilen. Blijkbaar (zie link eerder) mag dat van de fiscus wat ik wel raar vind.

@ vhal, klinkt lekker denigrerend
Ach het beleid rammelt aan alle kanten, standaard vanaf fabriek moet het velgen x zijn maar de dealer mag wel velgen y monteren 8)7

Als je veel snelweg rijdt dan is een D5 zuiniger dan een D2 maar ook dit zit niet in het huidige beleid, dit wordt vooral nog versterkt nu we op steeds meer plekken 130 mogen rijden..

• X-Kiwi
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Ach het beleid rammelt aan alle kanten, standaard vanaf fabriek moet het velgen x zijn maar de dealer mag wel velgen y monteren 8)7

Als je veel snelweg rijdt dan is een D5 zuiniger dan een D2 maar ook dit zit niet in het huidige beleid, dit wordt vooral nog versterkt nu we op steeds meer plekken 130 mogen rijden..
Klopt, men neemt het start/stop systeem bijvoorbeeld mee in de berekening - waar je bij snelweggebruik bijna nooit mee in aanraking komt. In de files wil hij wel eens zelf stoppen - dan geef ik even een tikje tegen de koppeling en dan start hij weer.

Bij de V40 14% is de grotere spoiler juist niet te selecteren - zou te veel windweerstand geven. Naderhand natuurlijk gewoon er op te zetten.

Kiwi !

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:42

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Die V40 D4 ziet er lekker uit :9 helaas mogen wij alleen benzine auto's bestellen :(

Sowieso is de leasemij waar mijn werkgever zaken mee doet idioot duur, Een auto die bij leaseplandirect 490 euro p/m kost kost daar 625 euro p/m (met dezelfde voorwaarden) 8)7

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Hyp Hyper
Ethnocentrix schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:36:
Die V40 D4 ziet er lekker uit :9 helaas mogen wij alleen benzine auto's bestellen :(

Sowieso is de leasemij waar mijn werkgever zaken mee doet idioot duur, Een auto die bij leaseplandirect 490 euro p/m kost kost daar 625 euro p/m (met dezelfde voorwaarden) 8)7
Wij mogen wel diesels bestellen, maar het leasebudget daarvoor is niet hoger, terwijl deze meestal wel duurder in de lease zijn. Dus rijdt toch bijna iedereen benzine. (vooral sinds je ook voor 14% diesels belasting betaalt)
Ik ook met 60.000 km per jaar. Daar móet voor hen toch winst te behalen zijn door me diesel te laten rijden, zou je zeggen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En wat zei de baas toen je hem het verhaal vertelde en de berekening voor de besparing liet zien?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij zei de baas "doe maar".

Ik moest eigenlijk ivm mijn kilometers een benzine leasen. Maar die C30 D2 14% was (zelfs met alles erop en eraan zoals Luxury Line, body kit, afneembare trekhaak, etc.) zo goedkoop dat hij zelfs nog binnen mijn leasebudget voor een benzine-auto viel (terwijl leasbudget voor diesels hoger is).

• Hyp Hyper
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:01:
En wat zei de baas toen je hem het verhaal vertelde en de berekening voor de besparing liet zien?
Ik werk niet bij zo'n kleine platte organisatie. Plus dat ik geen hond ben en geen 'baas' heb. ;)

Om precies te zijn: De 'big boss' zoals je hem zou noemen is niet aanspreekbaar, en mijn manager haalt de schouders op. En erg druk maak ik me er niet om, want ik rijd om de 2,5 jaar een andere wagen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hyp Hyper op 25-02-2014 15:22 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hyp Hyper schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:19:
[...]
Om precies te zijn: De 'big boss' zoals je hem zou noemen is niet aanspreekbaar, en mijn manager haalt de schouders op.
offtopic:
Ik denk dat hier juist kansen liggen. Lijkt me een mooie uitdaging om toch de big boss of een relevante directeur (financieel / administratief / hoe het dan binnen de organisatie ook mag heten) ziet te bereiken, wellicht gewoon per e-mail. Als het om besparen gaat, dan kan ik je garanderen dat vrijwel iedere directeur / organisatie daar wel oren naar heeft. Helemaal als de directeur zoals te doen gebruikelijk ook aandeelhouder is.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

JaQ

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:24:
offtopic:
Ik denk dat hier juist kansen liggen. Lijkt me een mooie uitdaging om toch de big boss of een relevante directeur (financieel / administratief / hoe het dan binnen de organisatie ook mag heten) ziet te bereiken, wellicht gewoon per e-mail. Als het om besparen gaat, dan kan ik je garanderen dat vrijwel iedere directeur / organisatie daar wel oren naar heeft. Helemaal als de directeur zoals te doen gebruikelijk ook aandeelhouder is.
offtopic:
Je kan je vergissen in de houding van grotere organisaties. Zo werk ik bij een organisatie die geen plug-in hybrides of electrische auto's toestaan omdat ze geen vergoedingsmodel voor de electriciteit kent cq wil introduceren

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Hydra
Hyp Hyper schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:56:
Wij mogen wel diesels bestellen, maar het leasebudget daarvoor is niet hoger, terwijl deze meestal wel duurder in de lease zijn. Dus rijdt toch bijna iedereen benzine. (vooral sinds je ook voor 14% diesels belasting betaalt)
Ik ook met 60.000 km per jaar. Daar móet voor hen toch winst te behalen zijn door me diesel te laten rijden, zou je zeggen.
Mijn budget is inclusief brandstof. Dan merk je snel genoeg dat het bij dergelijke afstanden per jaar loont een diesel te rijden.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
Wow, dat is wel een aardig staaltje techniek van Volvo. Rij sinds kort een Leon FR uit de pool, maar als ik een nieuwe had willen bestellen... O+

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:03
en al animo voor de v40 d4 hier ? 190pk en 14% mijn inziens een hele mooie auto

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Ik had vorig jaar de V40 d2 bovenaan m'n lijstje staan, maar mocht door wat personele wisselingen nog niet bestellen. Ik baalde al dat ik dan de 14% mis zou lopen, maar nu vind ik dat opeens niet zo erg meer ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Snap ik. Wat een superdeal.

De snelwegen zullen nu nog meer gedomineerd worden door V40's. Eerst de D2 welke al een 'aardige' deal was, nu zelfs een D4 met een topdeal (prijstechnisch en specs) imho.

Enige nadeel is wel dat je nog steeds niet goed zult zien waar je nu mee te maken hebt als je een V40 tegenkomt, is het een D2 met R-design (dubbele uitlaten), of is het dan toch een D4? Je merkt het vast wel als je hem een beetje uitdaagt :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Iemand de nieuwe Peugeot 308 (al dan niet SW) al bekeken? Ook vanaf ca. mei beschikbaar en een slag goedkoper dan bijvoorbeeld de Volvo.

Prijslijst en foto: http://www.peugeot.nl/med.../media/84/8430-ea45e6.pdf

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de 308 gereden en vond hem sterk tegenvallen. Het touchscreen is niet meer dan een gimmick en de auto zelf rijdt nu niet zo fijn dat ik het echt een aanrader vind. Dan trekt de Skoda Octavia mij toch veel meer.
Meer ruimte voor een vergelijkbaar bedrag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BramSd
Ik moet rond juni uiterlijk een knoop doorhakken over een leaseauto en zal rond die tijd wel wat proefritjes in gaan plannen. Op de shortlist staan nu:
- Volvo V40 D4
- Peugeot 308 SW (de nieuwe dus)
- Toyota Auris Touring Sport
- Skoda Octavia Combi
- Seat Leon ST

Allemaal 14% en allemaal stations, behalve de Volvo. Ik ben er sowieso nog niet helemaal uit of ik een station wil, maar dat kan ik tegen die tijd wel bekijken. Eerst maar zien of ik überhaupt in de auto's pas met mijn 201cm lange lichaam en lengtemaat 38 broeken.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:03
de v40 d4 wordt wel degelijke 14%
de volvo is iets kleiner dan de rest maar je wint er een hoop mee in uitstraling.
wil je graag een automaat ga dan voor de auris

• J0YR1D3R
  • Niet online
BramSd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:48:
Iemand de nieuwe Peugeot 308 (al dan niet SW) al bekeken? Ook vanaf ca. mei beschikbaar en een slag goedkoper dan bijvoorbeeld de Volvo.

Prijslijst en foto: http://www.peugeot.nl/med.../media/84/8430-ea45e6.pdf
Je zou hem eens moeten "passen", maar als je lang bent kun je de 308 beter vergeten.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BramSd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:55:
Ik moet rond juni uiterlijk een knoop doorhakken over een leaseauto en zal rond die tijd wel wat proefritjes in gaan plannen. Op de shortlist staan nu:
- Volvo V40 D4
- Skoda Octavia Combi
- Seat Leon ST

Allemaal 14% en allemaal stations, behalve de Volvo. Ik ben er sowieso nog niet helemaal uit of ik een station wil, maar dat kan ik tegen die tijd wel bekijken. Eerst maar zien of ik überhaupt in de auto's pas met mijn 201cm lange lichaam en lengtemaat 38 broeken.
Lexus CT200h, ik pas er met mijn 2,05 en maat 38 broeken wel in, op de bestuurdersstoel

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
wd200 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:00:
de v40 d4 wordt wel degelijke 14%
de volvo is iets kleiner dan de rest maar je wint er een hoop mee in uitstraling.
wil je graag een automaat ga dan voor de auris
Denk dat ie bedoeld dat de V40 geen station is ;-)

• X-Kiwi
RomeoJ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:17:
Snap ik. Wat een superdeal.

De snelwegen zullen nu nog meer gedomineerd worden door V40's. Eerst de D2 welke al een 'aardige' deal was, nu zelfs een D4 met een topdeal (prijstechnisch en specs) imho.

Enige nadeel is wel dat je nog steeds niet goed zult zien waar je nu mee te maken hebt als je een V40 tegenkomt, is het een D2 met R-design (dubbele uitlaten), of is het dan toch een D4? Je merkt het vast wel als je hem een beetje uitdaagt :)
Best veel V40 rijders hebben de optie 'geen D2 badge' aangevinkt ;) Dan kun je het bij de non-R-Design nog herkennen aan de uitlaten, want alleen de normale D2 heeft geen zichtbare uitlaat aan de achterkant.

Daarom heb ik de mijne voorzien van de dubbele ovale uitlaten & geen badges. Qua uiterlijk is het niet te zien dat het een D2 is.

Kiwi !

• X-Kiwi
jap85 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:12:
[...]

Denk dat ie bedoeld dat de V40 geen station is ;-)
Denk ik ook. De V40 lijkt enkel op een station, maar de kofferbak is net zo groot als bij mijn Fiesta 2009.
Daarom: afneembare trekhaak..

Kiwi !

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

- Volvo V40 D4
- Skoda Octavia Combi
- Seat Leon ST

Je mist de A3 Sportsback Ultra. Die is ook 14% - en binnenkort leverbaar :)
Al is de A3 Limousine imho een stuk mooier, zeker in wit en Pro Line S trim ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
De V40 is héél klein. Zelfs mijn 162cm ski's gingen er nauwelijks in (schuin met de achterbank plat). Als ik achter mezelf ga zitten heb ik 5cm beenruimte, en ik zit in een hele actieve zitpositie en ben 1,78. In mijn Seat Leon had ik 12-14cm beenruimte....

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
stefijn schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:04:
De V40 is héél klein. Zelfs mijn 1,62cm ski's gingen er nauwelijks in (schuin met de achterbank plat). Als ik achter mezelf ga zitten heb ik 5cm beenruimte, en ik zit in een hele actieve zitpositie en ben 1,78. In mijn Seat Leon had ik 12-14cm beenruimte....
Klopt, voor de bestuurder en passagiersstoel voorin is het goed te doen. Maar achterin is het niet erg groot, ik zit zelf met m'n hoofd tegen het plafond als ik achterin ga zitten (ik ben +/- 1.90). Toevallig laatst gemeten, met de achterbank plat is het, met de stoel in een voor mij comfortabele positie, 1,54m tot de drempel bij de achterklep.
Gelukkig zit ik zelf nooit achterin, 95% van de tijd zit ik alleen in de auto. En heb ik een afneembare trekhaak voor het geval ik meer spul mee moet nemen :)

Je bedoelt denk ik '1,62m ski's'? Als 1,62cm er niet in past dan doe je toch iets verkeerd :+

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
corrected.

Zowieso was ook de kofferbak breder en dieper in mijn voormalige Leon, zelfs bij meer beenruimte achterin. Ik denk dat bij de V40 de motorkap te lang is en de voorruit te schuin, en dat daardoor de best.stoelen al ver naar achteren staan relatief.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De tijd dat Volvo's ruim waren is voorbij. Ook de S/V60 is voor een D segmenter niet bijzonder ruim. Je kan hierin een gezin kwijt (in tegenstelling tot de V40), maar als je echt ruimte wil hebben, dan zal je naar een V70 of XC60 moeten kijken.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zelfs als ik de 10 jaar oude V70 van mijn ouders vergelijk met de 960 van mijn zusje, is die 960 van binnen veel ruimer dan de V70. En de huidige V70 is nog minder ruim dan die oude. De wanden zijn gewoon steeds dikker geworden en bovendien zijn de vormen veel ronder en vloeiender geworden. Nogal logisch dus dat er steeds minder in past. :)

Mijn zusje heeft laatst in haar 960 de hele keuken voor haar nieuwe huis vervoerd. Achterbank plat en laden maar - alles paste erin! :D

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
The Eagle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:30:
[...]

Bedoel je hier niet de A3 SB G-Tron? De Ultra heeft een 88 gram CO2 uitstoot, en valt dus niet meer in de 14%?

• Chief
Zowel de G-Tron als de Ultra vallen in de 14% bijtelling: http://www.audi.nl/nl/brand/nl/modellen/14__bijtelling.html#

• Phyc
Nee, de G-Tron is exclusief voor Sportsback en Ultra is 3-deurs. Vandaar ook de vraag.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

De V40 is héél klein. Zelfs mijn 162cm ski's gingen er nauwelijks in (schuin met de achterbank plat). Als ik achter mezelf ga zitten heb ik 5cm beenruimte, en ik zit in een hele actieve zitpositie en ben 1,78. In mijn Seat Leon had ik 12-14cm beenruimte....
en je ski's? paste die wel in je Leon?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
- Volvo V40 D4
- Skoda Octavia Combi
- Seat Leon ST

V40, dan maar een dakkoffer voor de vakanties erbij ;)
Nieuwe Focus bewust niet op het lijstje? Rijdt ongeveer het beste in de bochten, van bovengenoemde...
The Eagle schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:30:
"Ultra"... Alleen de naam al... Ik ben geen 12 meer!
De V40 is helemaal niet zo klein...
Je weet dat hij een stukje meer ruimte heeft dan een Golf? Of is de Golf ook héél klein?

De V40 heeft natuurlijk wel minder ruimte dan de anderen.

[ Voor 35% gewijzigd door BlakHawk op 27-02-2014 15:42 ]

Youtube: DashcamNL

• J0YR1D3R
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:29:

De V40 is helemaal niet zo klein...
Je weet dat hij een stukje meer ruimte heeft dan een Golf? Of is de Golf ook héél klein?

De V40 heeft natuurlijk wel minder ruimte dan de anderen.
Ik heb zelf een Golf 6, maar bijvoorbeeld hoofdruimte achterin is in de V40 wel minder. Kofferbakruimte is ook minder praktisch, dode hoeken zijn groter.. Maar het design van buiten en binnen is wel vele malen beter en mooier.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Phyc schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:46:
[...]

Nee, de G-Tron is exclusief voor Sportsback en Ultra is 3-deurs. Vandaar ook de vraag.
Ik even zoeken, dacht dat ik me vergist had namelijk. Ultra nog even niet gevonden, maar wel dit:
http://www.audi.nl/nl/bra...ortback-e-tron/motor.html

Dus toch een hybrid voor de A3 :D
Motorisering is ook leuk:
De Audi A3 Sportback e-tron is opgezet volgens het uiterst efficiënte concept van een parallelhybride. De benzinemotor is een gemodificeerde 1.4 TFSI die een vermogen van 110 kW (150 pk) en een koppel van 250 Nm levert. De TFSI werkt samen met een 75 kW en 330 Nm sterke elektromotor. De schijfvormige elektro-unit is geïntegreerd in een nieuw ontwikkelde 6-traps e-S tronic die de aandrijfkracht aan de voorwielen doorgeeft. De twee krachtbronnen vullen elkaar aan. Het koppel van de elektromotor piekt van stationair tot 2.000 toeren en dat van de TFSI van 1.750 tot 4.000 toeren.
Dat wil er wel uit denk ik zo :D

Marktintroductie: Najaar 2014.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BlakHawk
J0YR1D3R schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:49:
Ik heb zelf een Golf 6, maar bijvoorbeeld hoofdruimte achterin is in de V40 wel minder. Kofferbakruimte is ook minder praktisch, dode hoeken zijn groter.. Maar het design van buiten en binnen is wel vele malen beter en mooier.
Misschien is de hoogte minder, maar beenruimte cq ruimte van afstand rugleuning voor/achter was bij de C30 al ruimer dan een Golf 6, laat staan de V40...

Buitenmaten van de V40 zijn ook stuk voor stuk ruimer dan een Golf 6 en en een Golf 7...

EXTERIEURMATEN V40 - Golf 6
lengte 4369 mm 4199 mm
breedte 1802 mm 1779 mm
hoogte 1435 mm 1479 mm
wielbasis 2647 mm 2578 mm
spoorbreedte voor 1546 mm 1540 mm
spoorbreedte achter 1536 mm 1513 mm

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tsja, maten zeggen in zo'n geval niet heel veel vind ik, praktijktests wel. De stoelen van de Golf zijn een stuk dunner waardoor je meer ruimte voor je benen hebt. Een S60 is bijvoorbeeld nog groter, langer, breder, etc. maar achterin een Fiesta zit je ruimer omdat de voorstoelen zo enorm dik zijn :)

• Hyp Hyper
dfrenner schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:58:
[...]

Misschien is de hoogte minder, maar beenruimte cq ruimte van afstand rugleuning voor/achter was bij de C30 al ruimer dan een Golf 6, laat staan de V40...

Buitenmaten van de V40 zijn ook stuk voor stuk ruimer dan een Golf 6 en en een Golf 7...

EXTERIEURMATEN V40 - Golf 6
lengte 4369 mm 4199 mm
breedte 1802 mm 1779 mm
hoogte 1435 mm 1479 mm
wielbasis 2647 mm 2578 mm
spoorbreedte voor 1546 mm 1540 mm
spoorbreedte achter 1536 mm 1513 mm
Het gaat natuurlijk om de interieurmaten. Ik denk dat bij de V40 meer verschil zit tussen het breedste en smalste punt van de carrosserie. Misschien de binnenmaten eens vergelijken?

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:36
Een 737-800 is nog véééél groter, maar daar kan je in de gemiddelde prijsvechter echt niet normaal zitten. Mijn E87 118d doet kwa lengte echt niet onder voor de meeste C-segmenters, is misschien nog wel een van de langste, maar achter mijn bestuurders stoel past echt geen max-cosi, zonder dat ik opgevouwen zit.

Kortom, buitenmaten zeggen geen ruk.

• BlakHawk
Hyp Hyper schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:55:
Het gaat natuurlijk om de interieurmaten. Ik denk dat bij de V40 meer verschil zit tussen het breedste en smalste punt van de carrosserie. Misschien de binnenmaten eens vergelijken?
Helaas staan die er bij de V40 net niet bij, maar de C30 (kleiner dan de V40) staan ze wel:

Als je de stoel helemaal naar voren zet heb je inderdaad meer ruimte in een Golf:
afstand rugleuning voor/achter
C30: 855 mm
Golf: 870 mm

Maar als je de stoel helemaal in de achterste stand zet, wat vaker voorkomt:
C30: 640 mm
Golf: 620 mm

Volgens mij is de V40 wel iets ruimer dan een C30...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2014 09:21 ]

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03-2025
Ik lees op internet het volgende:

Voor de bijtelling van 20% mag een auto die in 2013 is geregistreerd een CO2-uitstoot hebben van maximaal 112 gr/km (diesel) en124 gr/km (benzine). In 2014 wordt dat 111 (diesel) en 117 gr/km en in 2015 maximaal 110 gr/km (voor beide brandstofsoorten).

Als je nu een auto besteld in 2014 met een maximale uitstoot van 124 gr/km hoe zit het dan met de bijtelling in 2015? Blijft deze 20% omdat je hem in 2014 besteld hebt of gaat de bijtelling dan in 2015 omhoog?

• BlakHawk
dfrenner schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:21:
Helaas staan die er bij de V40 net niet bij, maar de C30 (kleiner dan de V40) staan ze wel:

Als je de stoel helemaal naar voren zet heb je inderdaad meer ruimte in een Golf:
Golf: 870 mm

Maar als je de stoel helemaal in de achterste stand zet, wat vaker voorkomt:
C30: 640 mm
Golf: 620 mm

Volgens mij is de V40 wel iets ruimer dan een C30...
Om een heel eerlijk vergelijk te krijgen moet je dan ook de ruimte van de bestuurder meenemen:

Stoel in de voorste positie:
afstand rugleuning/pedalen
Golf: 920mm
C30: 920-mm

Stoel in de achterste positie:
afstand rugleuning/pedalen
Golf: 1130 mm
C30: 1150 mm

Dus als je stoel in de achterste positie staat, heeft de Golf voor 2CM meer ruimte en de C30 achter 2cm meer...

Dus eigenlijk zijn ze beide netto even groot kwa ruimte...
Maar dit is dus de C30 en niet de V40...

• Hyp Hyper
V40:
De hoofdruimte voorin in mm: 953, de hoofdruimte achterin in mm: 932,
de heupruimte voorin in mm: 1.374, de heupruimte achterin in mm: 1.352,
de beenruimte voorin in mm: 1.073, de beenruimte achterin in mm: 847,
de schouderruimte voorin in mm: 1.396 en de schouderruimte achterin in mm: 1.349

Golf 7
De hoofdruimte voorin in mm: 975, de hoofdruimte achterin in mm: 967,
de heupruimte voorin in mm: 1.469 en de heupruimte achterin in mm: 1.440
beenruimte achterin volgens opgave hierboven in mm: 870 (of was dat een andere maat?)

Op hoofd en heupruimte wint de Golf. Misschien kan iemand de beenruimte er nog bij zoeken?

Bron: directlease.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-02-2014 09:39 ]

• Phyc
kousje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:27:
Ik lees op internet het volgende:

Voor de bijtelling van 20% mag een auto die in 2013 is geregistreerd een CO2-uitstoot hebben van maximaal 112 gr/km (diesel) en124 gr/km (benzine). In 2014 wordt dat 111 (diesel) en 117 gr/km en in 2015 maximaal 110 gr/km (voor beide brandstofsoorten).

Als je nu een auto besteld in 2014 met een maximale uitstoot van 124 gr/km hoe zit het dan met de bijtelling in 2015? Blijft deze 20% omdat je hem in 2014 besteld hebt of gaat de bijtelling dan in 2015 omhoog?
Iets verder lezen nog; Bijtelling blijft vaststaan voor 5 jaar op het moment dat de auto op kenteken wordt gezet.

• BlakHawk
Hyp Hyper schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:37:
V40:
De hoofdruimte voorin in mm: 953, de hoofdruimte achterin in mm: 932,
de heupruimte voorin in mm: 1.374, de heupruimte achterin in mm: 1.352,
de beenruimte voorin in mm: 1.073, de beenruimte achterin in mm: 847,
de schouderruimte voorin in mm: 1.396 en de schouderruimte achterin in mm: 1.349

Golf 7
De hoofdruimte voorin in mm: 975, de hoofdruimte achterin in mm: 967,
de heupruimte voorin in mm: 1.469 en de heupruimte achterin in mm: 1.440
beenruimte achterin volgens opgave hierboven in mm: 870 (of was dat een andere maat?)

Op hoofd en heupruimte wint de Golf. Misschien kan iemand de beenruimte er nog bij zoeken?

Bron: directlease.nl
Een stoel heeft standen en het kan dus nooit één waarde zijn.
Ik geloof de hoofdruimte wel aangezien de V40 veel gestroomlijnder is dan de vierkante Golf...

De 870 is de ruimte tussen de rugleuning voor en achter, als de voorste stoel helemaal naar voren staat...

Mijn info komt van de carbase in Autoweek :)

• Hyp Hyper
Meh.. ik durf er wel geld op in te zetten dat de Golf 7 meer beenruimte biedt.
(hoe graag sommigen ook het tegengestelde wensen :+)

[ Voor 25% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-02-2014 10:14 ]

• BlakHawk
Overigevs had ik de Golf 6 erbij gepakt zie ik nu...
Hyp Hyper schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:14:
Meh.. ik durf er wel geld op in te zetten dat de Golf 7 meer beenruimte biedt.
(hoe graag sommigen ook het tegengestelde wensen :+)
De Golf 7 heeft minder ruimte zie ik nu:

Als de voorstoel helemaal in de voorste stand staat is de ruimte tussen de rugleuning voor en de rugleuning achter:
Golf 6: 870 mm
Golf 7: 860 mm

Als de voorstoel helemaal in de achterste stand staat is de ruimte tussen de rugleuning voor en de rugleuning achter:
C30: 640
Golf 6: 620 mm
Golf 7: 610 mm

Nou ja, ik heb zelf in het verleden een C30 gehad en kan je vertellen dat ik daar geel goed achter mijzelf kan zitten... De cijfers beamen dat... >:)

Dat maakt de C30 kwa achterbak niet praktischer uiteraard. Maar op de achterbak na, is het een geweldige auto om te rijden...

De V40 heb ik geen ervaring mee...

[ Voor 40% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2014 10:17 ]

• Hyp Hyper
Laten we mensen die in dit segment veel beenruimte willen maar gewoon een Octavia aanraden. Zijn we er klaar mee. ;)

• BramSd
Ik zie het al: eerste proefrit wordt in een Skoda Octavia. Ik vrees dat ik de Volvo, Peugeot, Volkswagen en Audi categorisch kan afwijzen als mogelijkheid, aangezien ze allemaal niet geschikt lijken voor mensen met erg lange benen.

• PROnline
My thoughts exactly, er komt geen enkele auto in de buurt van de Octavia in dat segment.
Het verschil met anderen is ook bizar groot omdat de auto eigenlijk tussen C en D segment zit.

Wat mij betreft zijn er twee selectiecriteria die maar één auto als uitkomst hebben in de 14%.

Beenruimte -> Octavia
Automaat -> Auris Hybrid (TS)

Of kan iemand er nog meer bedenken?

• BlakHawk
Hyp Hyper schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:22:
Laten we mensen die in dit segment veel beenruimte willen maar gewoon een Octavia aanraden. Zijn we er klaar mee. ;)
Niet als ze ook een betrouwbare auto willen ;)
Ik ben blij dat ik na 1,5 jaar van mijn Skoda af mocht!

Af-fabriek geleverd met een defecte airco, opties vergeten wat nooit mee goedgemaakt is...
Het mooie is dat de dealer op een gegeven moment heeft gezegd dat ze het ook niet meer wisten van de airco en dat ze er niets mee konden. Dus een afspraak maken had geen zin...

7 maanden later en één keer uitval van de auto, had ik een werkende airco, dus op vakantie naar Frankrijk. Dag 2: Auto valt weer stil en doet helemaal niets meer.... Heel de vakantie lekker met een IX35 rondgereden :)

Daarna kwamen de kraakjes en piepjes, dash ging kraken bij iedere oneffenheid in het wegdek. De veren kraakte bij iedere drempel... Zit je dan met een auto van een jaar oud.
BramSd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:29:
Ik zie het al: eerste proefrit wordt in een Skoda Octavia. Ik vrees dat ik de Volvo, Peugeot, Volkswagen en Audi categorisch kan afwijzen als mogelijkheid, aangezien ze allemaal niet geschikt lijken voor mensen met erg lange benen.
Voor de ruimte hoef je inderdaad niet bij Volvo aan te kloppen in dit segment. Daar wint de Skoda, maar ik wilde ook een leuk rijdende auto. Dus nu een Focus. Iedere bocht is een plezier en je laat anderen gewoon achter je ;)
Wat een goed onderstel... Waar de Golf en Leon de neiging hebben tot onderstuur, gaat de Focus vrolijk de bocht om... Wederom gaat dit om de Golf 6 en niet de Golf 7, waar ik nog niet in heb gereden.
PROnline schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:33:
My thoughts exactly, er komt geen enkele auto in de buurt van de Octavia in dat segment.
Het verschil met anderen is ook bizar groot omdat de auto eigenlijk tussen C en D segment zit.

Wat mij betreft zijn er twee selectiecriteria die maar één auto als uitkomst hebben in de 14%.

Beenruimte -> Octavia

Of kan iemand er nog meer bedenken?
Als je alleen naar de ruimte kijkt heb je gelijk...
Voor mij is een Focus station/Megane station echter groot genoeg...

Sterker nog, met de V40 D4 zou ik serieus de kleinere V40 overwegen. Dan maar een dakkoffer erbij ;)
Ik wil ook lekker/leuk rijden...

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Damn die V40 is wel heel nice en 190pk en 14%

Net een Golf 7 GTD besteld die een stuk duurder is en ook nog eens meer bijtelling...

• Hydra
De V40 staat nu compleet op leaseplandirect.nl (ze waren zo aardig ff te bellen). Heb 'em net samengesteld en ik ben eruit, 't word de V40. Wel kleiner dan de Skoda Octavia die ik eerder in gedachten had, maar het is gewoon een VEEL mooiere auto, om het nog maar niet over die 190pk te hebben.

• Hyp Hyper
dfrenner schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:44:
Sterker nog, met de V40 D4 zou ik serieus de kleinere V40 overwegen. Dan maar een dakkoffer erbij ;)
Hoewel niet gehinderd door enige technische kennis wat dat betreft, valt het me wel op dat de auto's die goed door de bocht gaan een multi-link achterwielophanging hebben. (V40, Focus, Mazda 3, Mini)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hyp Hyper schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:52:
[...]

Hoewel niet gehinderd door enige technische kennis wat dat betreft, valt het me wel op dat de auto's die goed door de bocht gaan een multi-link achterwielophanging hebben. (V40, Focus, Mazda 3, Mini)
Volgens mij zijn de basisplatformen van de V40, Focus en de Mazda ook hetzelfde :+ Dus dat telt ook wel mee.

Mazda niet meer nu. Vroeger wel nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 28-02-2014 11:02 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BlakHawk
wimpie007 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:46:
Damn die V40 is wel heel nice en 190pk en 14%

Net een Golf & GTD besteld die een stuk duurder is en ook nog eens meer bijtelling...
Hoe zit het eigenlijk met het onderstel onder de V40 en het sportonderstel onder de GTD?
Maakt de V40 nog steeds gebruik van het Focus onderstel? En de GTD van de GTI?

Ik vind de Focus lekkerder door de bocht gaan dat de Megane GT-line met sport ondestel.

Al heb je met de Megane RS echt een super onderstel, niet normaal. Oooit komt er een keer een Megane RS!

Met 265 PK een Audi RS4 eruit rijden, puur op het bochtenwerk!
De GTI en R32 zijn nergens in de buurt meer te bekennen...

(een minuut sneller dan een GTI en 30 seconden sneller dan een R32)

Dan hebben we het over rondetijden op Nordschleife...

Met de RS heeft Renault gewoon een wagen neergezet die zich kan meten met de grote jongens, op het circuit. Topprestatie.

http://www.autoweek.nl/ni...rophy-snelste-fwd-op-ring
Wikipedia: List of Nürburgring Nordschleife lap times

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Ik zou het ook wel weten als ik nu in de markt zou zijn. V40 D4, Summum of R-editie en fully loaded qua opties. Dan neem ik minder ruimte op de koop toe en neem idd wel een dakkoffer voor die paar keer gedurende het contract dat ik op vakantie ga met de auto

• PROnline
dfrenner schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:44:
[...]
Als je alleen naar de ruimte kijkt heb je gelijk...
Voor mij is een Focus station/Megane station echter groot genoeg...

Beenruimte -> Octavia
Veel PK's -> Volvo V40 D4!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik niet kan vinden... zit er nu een sperdif onder de V40?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BlakHawk
PROnline schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:07:

Beenruimte -> Octavia
Beenruimte -> Octavia
Veel bagageruimte, maar beenruimte is minder belangrijk, maar je wil wel een strak onderstel -> Focus station/Megane GT-line station

Anyway, ik had nu zeker de V40 D4 gekozen...

Als je echt beenruimte wil -> Superb

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2014 11:14 ]

• jap85
De D4 ook even geconfigureerd in de portal van Athlon voor mijn bedrijf voor de grap (ben niet in de markt voor een nieuwe).Maar hij is echt goedkoop, een R design komt ongeveer hetzelfde als de Megane Coupe GT line die ik nu rijd. Toch wel apart, je verwacht toch wel dat de LM in ogenschouw neemt dat de auto 190 pk heeft en dus meer slijtage aan banden en koppeling etc heeft en hier het tarief op aanpast.

Blijkbaar weegt de goede rest waarde op zo'n D4 zwaarder.

• PROnline
Rij zelf met veel plezier de Auris, maar ook naar de V40 D2 gekeken. Vanwege de automaat voor de Auris gekozen, maar inderdaad nu inderdaad met de D4 zou ik wel eens voor de V40 gegaan zijn.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie hier de nieuwe D4 nog niet in het overzicht bij Athlon, enkel de oude D4 met 25% bijtelling. Bij Alphabet trouwens ook nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 28-02-2014 11:46 ]

• BlakHawk
jap85 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:27:
De D4 ook even geconfigureerd in de portal van Athlon voor mijn bedrijf voor de grap (ben niet in de markt voor een nieuwe).Maar hij is echt goedkoop, een R design komt ongeveer hetzelfde als de Megane Coupe GT line die ik nu rijd. Toch wel apart, je verwacht toch wel dat de LM in ogenschouw neemt dat de auto 190 pk heeft en dus meer slijtage aan banden en koppeling etc heeft en hier het tarief op aanpast.

Blijkbaar weegt de goede rest waarde op zo'n D4 zwaarder.
Er zal echt wel een andere koppeling in zitten dan in de D2...

• Phyc
Tsurany schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:45:
Ik zie hier de nieuwe D4 nog niet in het overzicht bij Athlon, enkel de oude D4 met 25% bijtelling. Bij Alphabet trouwens ook nog niet.
Niet in het overzicht, wel als je 'm calculeert. Alleen de opties en pakketten staan er nog niet in.

• jap85
dfrenner schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Er zal echt wel een andere koppeling in zitten dan in de D2...
Tuurlijk, maar bij een auto met zoveel vermogen kun je wel uitgaan van hogere slijtage kosten in het algemeen, dat zie je dus vrijwel niet terug in het leasetarief.

• Hydra
jap85 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:31:
Tuurlijk, maar bij een auto met zoveel vermogen kun je wel uitgaan van hogere slijtage kosten in het algemeen, dat zie je dus vrijwel niet terug in het leasetarief.
Mwoa. 99% van de tijd rij je gewoon 100 op de snelweg hier in NL, dus zoveel maakt dat nu ook weer niet uit.

Pagina: 1 ... 52 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.