Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.426 views

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 16:27

bonyuri

Investigator!

kazuka schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:39:
[...]

De Businessline heeft al het Canton audiosysteem met 10 speakers, equalizer (onder de voorstoel) en subwoofer. Dat klonk in mijn vorige Octavia II wel aardig.
Welke Businessline? De Ambition? Greenline? Elegance? ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 16:27

bonyuri

Investigator!

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Dat lijkt me dan inderdaad wel voldoende. Ik zoek niet specifiek naar een high-end systeem, ik wil gewoon het volume open kunnen draaien zonder dat de stukken plastic me om de oren vliegen en ik de bas er maar bij moet fantaseren.
Ik heb nu een Skoda Octavia Greenline Businessline Hatchback en het geluid is echt 12x beter dan in mijn Seat Ibiza ST.
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Maar de octavia heeft betere navigatie (zegt men) en is een stuk vlotter (scheelt toch 2sec naar de 100!) en bijna net zo ruim.
Octavia heeft geen betere navigatie.
Bij Skoda heb je 2 keuzes: Amundsen of Columbus.
Het verschil zit hem vooral in de omvang van het scherm en de 64gb HDD die er bij de Columbus bij zit.

Beide systemen zijn in zowel de Octavia als Superb te bestellen. Alleen in de Elegance Busineless line is Columbus standaard, bij de Ambition en Greenline is het een optie van ongeveer 1100 (maar dat bedrag zeker waard :))

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

bonyuri schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:53:
[...]

Ik heb nu een Skoda Octavia Greenline Businessline Hatchback en het geluid is echt 12x beter dan in mijn Seat Ibiza ST.

[...]

Octavia heeft geen betere navigatie.
Bij Skoda heb je 2 keuzes: Amundsen of Columbus.
Het verschil zit hem vooral in de omvang van het scherm en de 64gb HDD die er bij de Columbus bij zit.

Beide systemen zijn in zowel de Octavia als Superb te bestellen. Alleen in de Elegance Busineless line is Columbus standaard, bij de Ambition en Greenline is het een optie van ongeveer 1100 (maar dat bedrag zeker waard :))
Dat klinkt dan alweer positiever en in het voordeel van de Superb... ik begin er wel naar te neigen nu.
En alhoewel snelheid geen primaire zorg is, heb ik even gauw vergeleken: de huidige Megáne doet ongeveer dezelfde 0~100 tijd als de Superb in 20%. De Octavia is ongeveer 2 seconden sneller. Ik zou er dus niks op achteruit gaan (maar wel vóóruit als ik voor de Octavia kies).

Zou ik ook meer kans maken op een voorraadmodel met de Superb, aangezien die niet gloedjenieuw is? Ik wil het liefst bruin metallic, dat is misschien niet zo'n veel voorkomende kleur (en zeker niet uit voorraad).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gewoon even kijken op skoda.nl/voorraad

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou dat stelt me wel gerust, blijkbaar zijn er dus inderdaad wel uit voorraad in die kleur. Komt goed dan :).

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 20:54

vhal

ಠ_ಠ

AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:40:
[...]
De elegance Business uitvoering heeft een Canton systeem. Tijdens een tweetal proefritten daar wat mee gespeeld en voor mij goed genoeg.

[...]

Ik rijd momenteel ook in een (voorloop) Megáne Estate en ervaar dit exact hetzelfde ."...en de beperkte ruimte op de achterbank en in de kofferbak).
Ik vraag mij dan echt af hoe jullie dan rijden in de megane station. Zal wel iets met de diesel zijn ofzo, mijn benzine hoor je amper bij 120km/h.

En doodleuk de kofferbak beperkt noemen. ;( Hoeveel ruimte heb je nodig vraag ik mij dan af. Ik krijg er met gemak een flinke kinderwagen, reiswieg, 4 volle shoppers met boodschappen, verzorgingstas en wat los spul in en kan dan met gemak het afdekzeil gebruiken zodat alles uit het zicht is. Dan vond ik de Focus station beperkter.

De bediening van de menu's en telefoon is dan wel uitermate teleurstellend. De resolutie van de navigatie zal mij een rotzorg zijn, als deze het maar doet. Maar ach, ik lease niet maar ik rij hem privé.

Strava

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

vhal schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:51:
[...]

Ik vraag mij dan echt af hoe jullie dan rijden in de megane station. Zal wel iets met de diesel zijn ofzo, mijn benzine hoor je amper bij 120km/h.

En doodleuk de kofferbak beperkt noemen. ;( Hoeveel ruimte heb je nodig vraag ik mij dan af. Ik krijg er met gemak een flinke kinderwagen, reiswieg, 4 volle shoppers met boodschappen, verzorgingstas en wat los spul in en kan dan met gemak het afdekzeil gebruiken zodat alles uit het zicht is. Dan vond ik de Focus station beperkter.

De bediening van de menu's en telefoon is dan wel uitermate teleurstellend. De resolutie van de navigatie zal mij een rotzorg zijn, als deze het maar doet. Maar ach, ik lease niet maar ik rij hem privé.
Er is niks met de diesel, er is wat mis met het geluidssysteem :P.

De motor is lekker stil inderdaad... en met 260Nm komt hij ook lekker van zijn plek, vooral op de snelweg.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geluidsysteem van de Megane zuigt zwaar. Niet om aan te horen, geen power en een hoop gekraak als je hem een beetje open draait.
Uitermate ongeschikt voor iedere vorm van rock of house kan ik je melden.

* The Eagle Megane als voorloper gereden, reed prima maar geluid was ruk en stoelen nog erger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Palomar
  • Niet online
Nnoitra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:24:
Ik kom ook even het topic binnen vallen :+

Per juni ga ik van een 25% Honda Civic (1.8 bezine) naar een 14% Seat Leon (1.6 TDI) Limited Edition II.
Meer luxe/opties, minder kofferbakruimte, minder geld per maand *O*
Mooie wagen ;) Ik krijg hem ook volgende week. Ook zeer goede deal voor dat geld qua opties.
Alleen kun je die limited edition 2 in juni nog wel krijgen? Heb er zelf een uit voorraad, dus kon hem ook snel krijgen. Begreep alleen dat ie niet meer gemaakt wordt.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

The Eagle schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:16:
Geluidsysteem van de Megane zuigt zwaar. Niet om aan te horen, geen power en een hoop gekraak als je hem een beetje open draait.
Uitermate ongeschikt voor iedere vorm van rock of house kan ik je melden.

* The Eagle Megane als voorloper gereden, reed prima maar geluid was ruk en stoelen nog erger.
Een sub achterin wil wel helpen in de Megane om de standaardspeakers te ontlasten. Overigens is het Arkamys 3D systeem wel ok qua helderheid maar sommige hebben liever wat meer bass. Ik vond de Bose niet beter iig. Wat betreft de stoelen: kan beter maar echt slecht vind ik ze niet.

Strava

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Palomar schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:33:
[...]

Mooie wagen ;) Ik krijg hem ook volgende week. Ook zeer goede deal voor dat geld qua opties.
Alleen kun je die limited edition 2 in juni nog wel krijgen? Heb er zelf een uit voorraad, dus kon hem ook snel krijgen. Begreep alleen dat ie niet meer gemaakt wordt.
De dealer had er bij het plaatsen van de bestelling (2 weken geleden) nog 2 staan en begin deze week heb ik de bevestiging van mijn werkgever / de leasemaatschappij gekregen.
Dus ik neem aan dat het wel goed komt. Al stallen ze 'm tot juni :)

En de limited editions worden idd niet meer gemaakt, vandaar ook dat het limited editions zijn :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

vhal schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:08:
[...]

Een sub achterin wil wel helpen in de Megane om de standaardspeakers te ontlasten. Overigens is het Arkamys 3D systeem wel ok qua helderheid maar sommige hebben liever wat meer bass. Ik vond de Bose niet beter iig. Wat betreft de stoelen: kan beter maar echt slecht vind ik ze niet.
Stoelen is een persoonlijke kwestie, maar als de GT-line er niet zou zijn, zou ik de Mégane destijds resoluut van mijn shortlist geveegd hebben... De standaardstoelen zijn voor mij compleet 'ruk met p...', terwijl ik nu nagenoeg perfect zit in de GT-line stoelen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De GTline stoelen zijn inderdaad beter. Maar ik rij eigenlijk alleen van A naar B en weer terug (30km enkele reis) en soms naar C en D voor iets anders. Geen km-vreter dus, hooguit 18K in het jaar. Dan is het wel te overzien. Mijn vorige auto's zaten minder goed. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom autofabrikanten er niet voor kiezen om standaard de zitting wat langer te maken (of optioneel wat je bij BMW veel ziet)

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 21-02-2014 06:36 ]

Strava

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
vhal schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 06:35:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom autofabrikanten er niet voor kiezen om standaard de zitting wat langer te maken (of optioneel wat je bij BMW veel ziet)
Dat hebben ze (en je zou het niet zeggen van een Japanner) bij de Mazda 3 wel gedaan. Dezelfde stoelen als uit de 6, maar dan met een langere zitting. Superstoelen, maar niet zoveel zijdelingse steun. Dat laatste zou wel handig zijn geweest vanwege de rijeigenschappen van de wagen. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat probleem met de stoelen heb ik ook vaak, te kort en niet hard genoeg. De GT stoelen van de Megane vallen me voor een Franse auto alleszins mee, de 308 vond ik veel erger.

De beste stoelen tot nu toe had ik respectievelijk in mijn wijlen 5-serie (E34 uit 1988) en een Astra H Station :P.

En inderdaad, hoe sportiever de auto, hoe meer zijdelingse steun je wilt. Aangezien de Superb dat niet is, ga ik daar wss meer voor comfort, maar ik ga ook de Octavia testen en die líjkt me toch wel een tikkie sportiever dan de competitie (top 210km/h, 10,4sec naar de 100).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
PWM schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:35:
[...]

Het is zelfs wettelijk vastgelegd dat de schalen niet aangepast mogen worden voor auto's op kenteken binnen 5 jaar naar kenteken datum ;)
Totdat iemand op het idee komt dat als ze dat aanpassen, ze een begrotingsgat kunnen dichten, onder het mom van milieu eisen en dergelijke. Moet je zien hoe snel die wet dan weg is :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:22:
Dat probleem met de stoelen heb ik ook vaak, te kort en niet hard genoeg. De GT stoelen van de Megane vallen me voor een Franse auto alleszins mee, de 308 vond ik veel erger.

De beste stoelen tot nu toe had ik respectievelijk in mijn wijlen 5-serie (E34 uit 1988) en een Astra H Station :P.

En inderdaad, hoe sportiever de auto, hoe meer zijdelingse steun je wilt. Aangezien de Superb dat niet is, ga ik daar wss meer voor comfort, maar ik ga ook de Octavia testen en die líjkt me toch wel een tikkie sportiever dan de competitie (top 210km/h, 10,4sec naar de 100).
Als je 10+ seconde naar de 100 sportief vindt dan vraag ik me af wat je referentiekader is. :+

• Hyp Hyper
MrAcid schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:38:
[...]

Als je 10+ seconde naar de 100 sportief vindt dan vraag ik me af wat je referentiekader is. :+
Daar heb ik iig niet zoveel zijdelingse steun voor nodig. Ik doelde op de wegligging. :P

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Omdat de helft van Nederlands spitsverkeer bestaat uit Megane's - heb ik iets originelers gekozen: een Volvo V40.

Nu, half jaartje later..lijkt het er op dat óók half Nederland een V40 rijdt :+

Kiwi !

• Hyp Hyper
X-Kiwi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:41:
Omdat de helft van Nederlands spitsverkeer bestaat uit Megane's - heb ik iets originelers gekozen: een Volvo V40.

Yep. Zag er laatst 3 tegelijk in m'n gezichtsveld op de A2. :D

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:41

Moet je 25% gaan rijden, dan heb je dat minder :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MrAcid schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:38:
[...]

Heel simpel: Alles wat 12 seconden doet is 'ruim voldoende' om mee te komen in het Nederlandse verkeer.
Alles wat tussen de 10 en 12 doet is dus al 'wat sportiever'.
Auto's die onder de 10 seconden duiken zijn onnodig snel (maar wel hartstikke leuk natuurlijk).

Aangezien ik nooit écht snelle (sport)wagens heb gehad heb ik dus geleerd om fatsoenlijk 'mee' te komen in het verkeer met 'gewone' auto's. Mijn referentiekader is dus die ~12 seconden (mijn eerste echte auto, die 5-serie, deed ook zoiets). Ook met een auto die 'matig' snel is kun je flink doorrijden, ironisch genoeg gebruik je daar elementen uit het 'nieuwe rijden' voor, zoals het flink vooruit kijken bijvoorbeeld.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:09:
[...]

Heel simpel: Alles wat 12 seconden doet is 'ruim voldoende' om mee te komen in het Nederlandse verkeer.
Alles wat tussen de 10 en 12 doet is dus al 'wat sportiever'.
Auto's die onder de 10 seconden duiken zijn onnodig snel (maar wel hartstikke leuk natuurlijk).

Aangezien ik nooit écht snelle (sport)wagens heb gehad heb ik dus geleerd om fatsoenlijk 'mee' te komen in het verkeer met 'gewone' auto's. Mijn referentiekader is dus die ~12 seconden (mijn eerste echte auto, die 5-serie, deed ook zoiets). Ook met een auto die 'matig' snel is kun je flink doorrijden, ironisch genoeg gebruik je daar elementen uit het 'nieuwe rijden' voor, zoals het flink vooruit kijken bijvoorbeeld.
Om daar nog even aan toe te voegen dat je voor een snelle 1-100 tijd geen sportstoelen met zij ondersteuning nodig hebt (want daar ging het in eerste instantie toch om?).
Mijn Mini doet er bijvoorbeeld een astronomische 13 seconden over om op de 100 te komen. Maar door zijn ontzettend goede wegligging en rijeigenschappen kun je hem wel haaks door de bocht gooien en dan is wat ondersteuning wel prettig.

• X-Kiwi
Rooke schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:08:
[...]

Moet je 25% gaan rijden, dan heb je dat minder :+
Ik heb dan nog het geluk dat ik een zeer weinig voorkomende kleur heb gekozen...nog maar 2x zien rijden.
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/28k62jq.jpg

Dan, om toch ontopic te blijven: hij bevalt mij minder goed dan de voorgaande leasewagen (Prius Executive). De Prius is veel ruimer en met een wit/beige interieur lijkt hij ook enorm ruim van binnen. Ook lekker snel weg bij de stoplichten met zo'n elektromotor.

De V40 lijkt op een stationwagon, maar daar kom je op terug als je pasagiers of bagage mee wilt nemen. Voor solo/duo gebruik is het voldoende, maar wat Ikea spullen kun je beter in de aanhanger meenemen. En de super zuinige D2 14% is niet bepaald pittig.

Kiwi !

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tjoekie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:26:
[...]

Om daar nog even aan toe te voegen dat je voor een snelle 1-100 tijd geen sportstoelen met zij ondersteuning nodig hebt (want daar ging het in eerste instantie toch om?).
Mijn Mini doet er bijvoorbeeld een astronomische 13 seconden over om op de 100 te komen. Maar door zijn ontzettend goede wegligging en rijeigenschappen kun je hem wel haaks door de bocht gooien en dan is wat ondersteuning wel prettig.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik heb wel de neiging om mijn rijstijl een beetje naar de auto in kwestie te vormen. Gooi en smijtwerk laat ik met de Megáne achterwege, simpelweg omdat de grip aan de voorkant nog het meest lijkt op met wollen sokken over nieuw laminaat rennen. De Ibiza ST met zijn relatief lome 3-cylinder turbodiesel was een stuk directer en had een stuk meer grip, bovendien móest je die ook wel door de bocht smijten om niet teveel gang te verliezen ;).

Met een snellere auto verwacht ik dus dat er meer werk gestoken is in het bochtenwerk, ook al is dat lang niet altijd het geval. Van de Superb verwacht ik dat ook niet, zolang hij op de snelweg maar meekomt heb ik er vrede mee als ik in de stad gemoedelijk mee kan tuffen met de rest van het verkeer. Sommige reviews vermelden dat alhoewel de Octavia vlotter en directer is, het bochtenwerk nog steeds 'Skoda' is, wat op zich boekdelen spreekt over de vergelijking met de competitie.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@HTT-Thalan
Als je dan best of both wil hebben, ga dan eens proefrijden in de Octavia RS

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:09:
@HTT-Thalan
Nee, want ik ga sowieso voor iets wat in de 14 of 20% categorie valt, en lekker groot uitvalt i.v.m. 2 kinderen en een hobby (paintball) waarvoor ik veel spullen mee sleep.

• Hyp Hyper
Ik heb liever een goede wegligging dan een snelle acceleratie. Niet (minder) hoeven remmen voor een bocht is ook veel winst. Zie zo vaak figuren me op een tweebaans voorsorteerstrook nog vóór de bocht met een noodgang inhalen, vol op de rem gaan en na de bocht alweer ver achter me liggen. En dan doe ik nog niet eens m'n best. :)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

X-Kiwi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:28:
[...]

De Prius is veel ruimer en met een wit/beige interieur lijkt hij ook enorm ruim van binnen.
Kun je ook in de V40 bestellen...
De V40 lijkt op een stationwagon, maar daar kom je op terug als je pasagiers of bagage mee wilt nemen. Voor solo/duo gebruik is het voldoende, maar wat Ikea spullen kun je beter in de aanhanger meenemen.
Mwa, met neerklapbare passagiersstoel heb ik de langste onderdelen al in de auto mee gekregen. 2.55m x 0.62m is het maximum wat ik al heb meegenomen. En dat is dus een werkblad van een keuken.
Een Pruis is inderdaad wel als geheel ruimer. en ook de kofferbak van de V40 is niet geheel handig met de hoge drempel.
En de super zuinige D2 14% is niet bepaald pittig.
Met zn 115pk is het best een pittige bak in de zuinige klasse.
Wegtrekken bij stoplicht met spinnende banden lukt met gemak en ook van 100 naar 140 lukt met warme motor prima. Wel het toerental precies in de sweetspot houden (2400-2700) voor beste prestatie. Wel zul je em een beetje moeten inrijden. De eerste 20000km is hij wat tam. Ook de eerste servicebeurt heeft het motormanagement een update gekregen met een marginaal effect op je gaspedaal. Wil je een beetje het gedempte effect van je gaspedaal af, dan moet je even DSTC in het menu uitzetten (sportstand).

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 21-02-2014 11:19 ]

• Hyp Hyper
Ik kan met elke voorwielaandrijver wel met wat wielspin wegtrekken hoor. (nouja.. met de CVT wordt het wat lastig) Of het veel zoden aan de dijk zet is een tweede. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-02-2014 11:20 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:12:
[...]

Nee, want ik ga sowieso voor iets wat in de 14 of 20% categorie valt, en lekker groot uitvalt i.v.m. 2 kinderen en een hobby (paintball) waarvoor ik veel spullen mee sleep.
Kan ik zien en was voor mij ook de reden om een Octavia Combi te nemen (2.0 TDI).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• X-Kiwi
Get!em schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:17:
[...]

Kun je ook in de V40 bestellen...
Klopt, maar wil geen leder, heb specifiek gekozen voor stof. Past ook beter in budget, wat ruimte voor panoramadak en diffuser.

En proefgereden met wit stof - die is vóór en na de proefrit schoongemaakt, schijnt blauw uit te slaan van spijkerbroeken.

De ruimtelijkheid in de Prius komt ook deels door de indeling.
Mwa, met neerklapbare passagiersstoel heb ik de langste onderdelen al in de auto mee gekregen. 2.55m x 0.62m is het maximum wat ik al heb meegenomen. En dat is dus een werkblad van een keuken.
Een Pruis is inderdaad wel als geheel ruimer. en ook de kofferbak van de V40 is niet geheel handig met de hoge drempel.
Ik heb met veel moeite de Ikea Strandmon stoel meegekregen, had nog 0cm over :+
Ik heb helaas geen neerklapbare stoel gekozen..maar wel een afneembare trekhaak.
Met zn 115pk is het best een pittige bak in de zuinige klasse.
Wegtrekken bij stoplicht met spinnende banden lukt met gemak en ook van 100 naar 140 lukt met warme motor prima. Wel het toerental precies in de sweetspot houden (2400-2700) voor beste prestatie. Wel zul je em een beetje moeten inrijden. De eerste 20000km is hij wat tam. Ook de eerste servicebeurt heeft het motormanagement een update gekregen met een marginaal effect op je gaspedaal. Wil je een beetje het gedempte effect van je gaspedaal af, dan moet je even DSTC in het menu uitzetten (sportstand).
In de zuinige klasse is 115pk misschien wel leuk, maar hij heeft zeker bij wegrijden een loom gevoel. En ja ik heb ook altijd de traction control uitstaan, maar zo heel veel merk je dat ook niet. Spinnende banden lukt ook wel, maar dat heeft weinig met 'snel' te maken, eerder met controle over de koppeling.

Hij is trouwens begrensd op 199km/h O-)

Kiwi !

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
X-Kiwi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Klopt, maar wil geen leder, heb specifiek gekozen voor stof. Past ook beter in budget, wat ruimte voor panoramadak en diffuser.

En proefgereden met wit stof - die is vóór en na de proefrit schoongemaakt, schijnt blauw uit te slaan van spijkerbroeken.

De ruimtelijkheid in de Prius komt ook deels door de indeling.

[...]

Ik heb met veel moeite de Ikea Strandmon stoel meegekregen, had nog 0cm over :+
Ik heb helaas geen neerklapbare stoel gekozen..maar wel een afneembare trekhaak.

[...]

In de zuinige klasse is 115pk misschien wel leuk, maar hij heeft zeker bij wegrijden een loom gevoel. En ja ik heb ook altijd de traction control uitstaan, maar zo heel veel merk je dat ook niet. Spinnende banden lukt ook wel, maar dat heeft weinig met 'snel' te maken, eerder met controle over de koppeling.

Hij is trouwens begrensd op 199km/h O-)
De teller gaat niet verder dan 199 km/h inderdaad, op GPS ging hij niet verder dan 187 km/h :X

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:09:
@HTT-Thalan
Mwoah, de nieuwe RS is niet zaligmakend als het om wegligging gaat. Alle reviews geven aan dat het een snelle gezinsauto is die compromissen moet sluiten tav de wegliging. Hij gaat liever rechtdoor dan een bochtje om.

Top Gear
You can feel a ‘but' coming on, can't you? Afraid so - this Octavia might be fast, relaxing and frugal (61.4mpg and 119g/km CO2), but for a vRS model it's not quite exciting enough. If you want to stir the blood, then you'll need to be in something more traditionally hot-hatchy. The Octavia's steering is precise, but it's not exactly got a surfeit of feel, and the chassis doesn't sync in with your backside as much as it should do. As a result, there's not that much fizz when you go fast.

Ten aanzien van een megane is het heel erg bepalend welke versie je rijdt. Het gros heeft een Bose uitvoering met standaard onderstel die enigzins comfortabel is afgesteld en staat relatief hoog op de pootjes. De GT of GTline is echt een "andere megane". Ik heb dit zelf ondervonden en het verschil is echt groot met een Bose. Ik kan behoorlijk hard en direct een bocht nemen zonder dat hij gaat glijden of zenuwachtig wordt. Ik constateer regelmatig dat ik menig golfje weer in de achterspiegel zie :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• The Eagle

The Eagle

Of aan de kant geduwd wordt door een Audi A3 of BMW1 :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reinier
  • Laatst online: 07:53

Reinier

\o/

X-Kiwi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:28:
[...]

Ik heb dan nog het geluk dat ik een zeer weinig voorkomende kleur heb gekozen...nog maar 2x zien rijden.
[afbeelding]
Mooi!
Mijn kleur (Vibrant Copper) zie je ook niet bijzonder vaak. Ja, jmderonde had er een, maar die is stuk (jmderonde in "Het grote Volvo topic - Deel 7" :P )

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Het barst ervan op de snelweg. Als je op de aanstellerige achterlichtjes gaat letten zie je overal Volvo's.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

De derde helft bestaat binnenkort uit octavia's. Nou ja ik heb in ieder geval een hopelijk niet zo vaak voorkomende kleur gekozen.
* joopv leverweek 24 voor een rode GLBL combi

• renzo4000
The Eagle schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:42:
Of aan de kant geduwd wordt door een Audi A3 of BMW1 :P
Tja verschil moet er wezen he :+ ... De megane die ik rijd is by far "snel" aangezien hij bijna 12 seconden nodig heeft om de 100 aan te tikken. Wat ik wel erg prettig vind is de EDC die ik heb, mijn inziens een erg fijne bak met dubbele koppeling. Ik heb ook met een Golf met een DSG7 gereden maar werd erg zenuwachtig van de besluiten die de DSG maakt. Hij wil bij normaal rijden veel te snel in een hogere versnelling en bij de "sport stand" vaak onnodig in de toeren blijven kruipen ... te zenuwachtig naar mijn zin.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• X-Kiwi
bouwfraude schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:35:
[...]

Het barst ervan op de snelweg. Als je op de aanstellerige achterlichtjes gaat letten zie je overal Volvo's.
Aanstellerig is een mening - maar opvallend zijn ze zeker.

Kiwi !

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

Shunt

Boe

X-Kiwi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:14:
[...]

Aanstellerig is een mening - maar opvallend zijn ze zeker.
Dat dus. Ik vind zoizo dat iedereen hier nog al met kracht termen praat het IS kut of het zit gewoon bagger het stuurt slecht.
Dit zijn allemaal meningen de enige manier om er achter te komen of iets je bevalt qua auto's is het gewoon proberen. Als ik in een Volkswagen stoel zit voor een paar uur kan je me opvegen. In mijn megane bose editie heb ik ruim 12 uur gedaan in een dag en ik heb geen moment last van mijn zitvlak of rug gehad.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Reinier

Reinier

\o/

En dan nog, klagen dat je een bepaald type auto te vaak ziet? Vreemd soort klacht. Ik proef daar een soort envy in ofzo die ik niet helemaal begrijp.
Zolang het straatbeeld nog verpest wordt door Matiz'en en Agila's klaag ik niet over te veel V40's :)

• Hyp Hyper
bouwfraude schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:35:
[...]

Vreemde bewoording.
Persoonlijk vind ik ze niet lelijk en ook niet zo opvallend als de achterlichten van een Alfa Giulietta.

• Reinier

Reinier

\o/

Porsche 911 Carrera 4S (die streep over de gehele breedte). Dat vind ik overdreven en kun je aanstellerig noemen. Alsof het derde remlicht continu brandt.
Maarja die least hier niemand gok ik :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We hebben iemand op kantoor met een Porsche, maar vraag me niet welk model (ik vind Porsche helemaal niks).

• The Eagle

The Eagle

Burego :P

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Porsche heeft gewoon een leasetoppertje: Porsche Panamera S E-Hybrid in de 14% bijtellingsklasse. Klein detail: auto kost een dikke 110k ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:04
Reinier schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:47:
[...]

Mooi!
Mijn kleur (Vibrant Copper) zie je ook niet bijzonder vaak. Ja, jmderonde had er een, maar die is stuk (jmderonde in "Het grote Volvo topic - Deel 7" :P )
Ja, Vibrant Copper is wat zeldzamer geworden sinds die van mij richting sloop is :(
Ik had trouwens wit leer. 34.000km mee gereden in overwegend spijkerbroeken en slechts 1x de bekleding even met een vochtig doekje afgedaan!

• X-Kiwi
Reinier schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:23:
En dan nog, klagen dat je een bepaald type auto te vaak ziet? Vreemd soort klacht. Ik proef daar een soort envy in ofzo die ik niet helemaal begrijp.
Zolang het straatbeeld nog verpest wordt door Matiz'en en Agila's klaag ik niet over te veel V40's :)
Een klacht is het niet, maar in onze parkeergarage staan al 12 zilveren Megane's en 7 zwarte Focus stations. Ik persoonlijk vind het leuker om iets uit te kiezen wat je niet overal terug ziet.

En met de 14% regeling was het al wel duidelijk dat er veel V40's op zouden duiken. Mijn kleur (flamenco red) heb ik dan ook gekozen omdat deze bijna niet voor komt én toch mooi is. Anders had ik ook een zilveren gekozen.

Kiwi !

• X-Kiwi
Chief-XL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:47:
Porsche heeft gewoon een leasetoppertje: Porsche Panamera S E-Hybrid in de 14% bijtellingsklasse. Klein detail: auto kost een dikke 110k ;)
Ik zal geen nee zeggen als ze hem voor de deur zetten - maar die Panamera valt bij mij niet in de categorie 'mooi' of 'redelijk mooi'. :/

Zo heb je toch ook nog die Outlander PLEV.

[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 21-02-2014 13:54 ]

Kiwi !

• Chief
  • Nu online
Er is een reden waarom er zoveel van een bepaald merk/model verkocht worden: ze zijn wrs scherp geprijsd etc etc

• The Eagle

The Eagle

Chief-XL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:47:
Da's bij een salaris met een belastingschaal van 52% slechts 8008 euro per jaar, oftewel 667 euro per maand. Dat is alleszins schappelijk voor zo'n auto. Een BMW 5 is een stukje duurder :)

• Chief
  • Nu online
MITS het leasetarief van de Panamera niet hoger ligt dan die van de 5-serie en dat durf ik te betwijfelen. Ik heb alleen de ballen niet om dit voor te stellen bij mijn manager. LOL!

• The Eagle

The Eagle

Probeer het eens, kijken wat ie zegt :P

• Chief
  • Nu online
"There's the door, don't hurt yourself on the way out"

• Hyp Hyper
jmderonde schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Ja, Vibrant Copper is wat zeldzamer geworden sinds die van mij richting sloop is :(
Ik had trouwens wit leer. 34.000km mee gereden in overwegend spijkerbroeken en slechts 1x de bekleding even met een vochtig doekje afgedaan!
Spijkerbroeken die een paar keer zijn gewassen geven bijna nooit meer af.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:55:
[...]

Da's bij een salaris met een belastingschaal van 52% slechts 8008 euro per jaar, oftewel 667 euro per maand. Dat is alleszins schappelijk voor zo'n auto. Een BMW 5 is een stukje duurder :)
Ik heb een collega die in een (voor dat type) beschaafde A5 Cabrio rijdt (2.0 TFSI en wat opties) die toch wel de 75k Euro aantikt. De bijtelling daarvoor is maandelijks toch een dikke € 800.

Ik denk dat het niet veel onder doet voor de BMW 5's in het wagenpark. Er staat ook een Touareg in het wagenpark. Ik weet dat de Touareg die mijn baas een aantal jaar terug reed een cataloguswaarde van 120k had. De huidige van een van onze directieleden doet qua uitrusting daar niet veel voor onder. Zou, uitgaande van een cataloguswaarde van een ton, neerkomen op € 1083 per maand.... Dan is een rijk aangeklede A6 met een 600 euro per maand bijtellen toch nog 'schappelijk'. (En daar kom ik dan aan in m'n Octavia die me € 325 per maand zal kosten, brengt me ook van A naar B en ik kan er meer in kwijt dan in de A5 / A6 gaat. Ok, het valt qua rijden niet te vergelijken).

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-02-2014 14:15 ]

• Chief
  • Nu online
Vergeten we even evt verschillen in leasetarieven ;D.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chief-XL schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:15:
Vergeten we even evt verschillen in leasetarieven ;D.
Bij ons in het bedrijf krijg je te horen: "wat wil je rijden?" En zolang het de baas niet te gek lijkt (qua model en wellicht qua kosten) is het nagenoeg altijd wel mogelijk. Althans, ik hoor van niemand dat ze de gevraagde auto niet mogen rijden.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Zit er op de 14% Octavia station een korting vanuit de overheid trouwens? Hij's in de basis voor mij zo'n 140 euro/maand goedkoper dan de Ford Focus (die ik eigenlijk wil). Dat maakt voor mij net het verschil tussen een compleet gepimpte Octavia en een redelijk kale focus. Tel daarbij de 14% nog eens op.

https://niels.nu

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25
[Volkswagen Golf GTE: 204 pk en 7 procent bijtelling
Autonieuws • 20 februari 2014 • Tekst: Bob Kroese

Leasend Nederland, leest u even mee? Volkswagen heeft zojuist de Golf GTE onthuld. Deze plug-in hybride heeft een vermogen van 204 pk en komt in aanmerking voor 7 procent bijtelling.

In Duitsland liggen ze er waarschijnlijk niet wakker van, maar de nieuwe Volkswagen Golf GTE is voor Nederland groot nieuws. Deze plug-in hybride is dankzij de CO2-uitstoot van 35 g/km goed voor 7 procent bijtelling.

De Golf GTE heeft een 1.4 TSI-motor met 150 pk aan boord, die wordt bijgestaan door een 75 kW sterke elektromotor. De systeemoutput komt uit op 204 pk, goed voor een 0-100-sprintje in 7,6 seconden. De GTE kan 50 kilometer geheel elektrische rijden, zolang je niet harder gaat dan 130 km/u. In theorie kan je een gecombineerd verbruik halen van 1,5 l/100 km (1 op 66,6). Schakelen gaat automatisch, middels een zestraps DSG-automaat.

Volkswagen heeft het uiterlijk van de GTE wat trekjes van de GTI én van de volledig elektrisch aangedreven e-Golf meegegeven. Informatie over prijzen en beschikbaarheid van de Golf GTE voor de Nederlandse markt is nog niet bekend, maar verwachten we snel te kunnen melden. De Golf GTE debuteert op de autosalon van Genève begin maart.
Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/afbeeldingen/262279-volkswagen-golf-gte-800x533.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/afbeeldingen/262280-volkswagen-golf-gte-800x533.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/afbeeldingen/262281-volkswagen-golf-gte-800x533.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/afbeeldingen/262282-volkswagen-golf-gte-800x533.jpg

Bron: http://www.autokopen.nl/a...k-en-7-procent-bijtelling

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bovenaan m'n lijstje!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Dat zal wel een prijzig wagentje worden...

Binnenkort van baan wisselen, en krijg bij de nieuwe baas ook een auto, in eerste instantie een uit de pool, zodra proeftijd voorbij is, mag ik er zelf een uitzoeken :)

My iRacing profile | Strava

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:39:
Dat zal wel een prijzig wagentje worden...

Binnenkort van baan wisselen, en krijg bij de nieuwe baas ook een auto, in eerste instantie een uit de pool, zodra proeftijd voorbij is, mag ik er zelf een uitzoeken :)
Waarom zou die prijzig worden? De Jetta Hybrid kost ook niet bijzonder veel. Ik denk dat je m goed aangekleed toch wel onder de 50k moet kunnen houden, niet? Een goed aangeklede 2.0 T(F)SI (geen idee welke motor het is en geen zin om het op te zoeken) in Highline met wat opties gaat immers naar de 45k.

• FDMK
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Waarom zou die prijzig worden? De Jetta Hybrid kost ook niet bijzonder veel. Ik denk dat je m goed aangekleed toch wel onder de 50k moet kunnen houden, niet? Een goed aangeklede 2.0 T(F)SI (geen idee welke motor het is en geen zin om het op te zoeken) in Highline met wat opties gaat immers naar de 45k.
Die i3 van bmw kost ook maar rond de 35k en de gtron van audi ook iets rond die koers.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:41:
[...]

Dat vind ik een prijzige wagen. Maarja, ben zelf dan ook gewend om te rijden in 2e hands auto's rond maximaal 7k aanschafprijs :+ (die zijn origineel dan rond de 15-20k geweest), wel geen lease ofcourse.

Prijs is natuurlijk beetje subjectief, iedereen denkt daar anders over. Vergeleken met het lease-budget wat ik ga krijgen, gaat een ~45k auto echt niet passen, als ik afga op de prijzen bij de diverse lease-auto sites.

My iRacing profile | Strava

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rooke schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Die i3 van bmw kost ook maar rond de 35k en de gtron van audi ook iets rond die koers.
Een i3 is een zeer klein autotje (qua afmetingen vergelijkbaar met een Kia Picanto) De G Tron is geen Plug In elektrische auto maar een op aardgas.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:19:
[...]

Bij ons in het bedrijf krijg je te horen: "wat wil je rijden?" En zolang het de baas niet te gek lijkt (qua model en wellicht qua kosten) is het nagenoeg altijd wel mogelijk. Althans, ik hoor van niemand dat ze de gevraagde auto niet mogen rijden.
Dus wat je hiermee zegt is dat je leasetarief niet vooraf vastgesteld is maar door directeur en medewerker wordt bepaald? In dat geval zal dat soms wel scheve gezichten krijgen als de ene werknemer op gelijke functie een duurdere auto mag uitzoeken dan een andere werknemer.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Hydra
RomeoJ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:01:
Dus wat je hiermee zegt is dat je leasetarief niet vooraf vastgesteld is maar door directeur en medewerker wordt bepaald? In dat geval zal dat soms wel scheve gezichten krijgen als de ene werknemer op gelijke functie een duurdere auto mag uitzoeken dan een andere werknemer.
Vind ik ook vreemd. Wij hebben gewoon een vast bedrag inc. brandstof. Daarbinnen mag je 't zelf weten, mits het een beetje representatief is.

Bij m'n vorige werkgever werd een nieuwe consultant aangenomend. Daar hadden ze ook een vast bedrag, maar voor die knakker werd er ff vanaf geweken omdat ze 'em graag wilden hebben. Dat heeft ze ook een hoop gezeik opgeleverd.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:01:
[...]

Er zijn vziw geen scheve gezichten omtrent het autobeleid dat over het algemeen erg mild is hier. Als iemand aangeeft dat hij graag een A6 rijd, dan kan dat. Ik neem aan dat iedereen zelf wel kan inschatten wat hij 'waard' is als het om een auto gaat?! In de praktijk kiest iedereen een auto naar zijn eigen budget (bijtelling). Zo is er uiteindelijk een gevarieerd wagenpark ontstaan waarin iedereen rijdt wat hij wil.
Park bestaat uit: Octavia's, Superb, A3, A3C, A4, A5C, A6, 5 serie, GLK, V50, DS5, Touareg, C4, 508, Cooper S Cabrio, Passat, Golf etc.
Hydra schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:05:
[...]

Vind ik ook vreemd. Wij hebben gewoon een vast bedrag inc. brandstof. Daarbinnen mag je 't zelf weten, mits het een beetje representatief is.

Bij m'n vorige werkgever werd een nieuwe consultant aangenomend. Daar hadden ze ook een vast bedrag, maar voor die knakker werd er ff vanaf geweken omdat ze 'em graag wilden hebben. Dat heeft ze ook een hoop gezeik opgeleverd.
In de praktijk levert het de werkgever meer op om tevreden werknemers te hebben. Met een strikt budget kan je tegen de situatie aanlopen dat iemand net niet de auto kan leasen die hij graag wil, omdat het bijvoorbeeld 3 tientjes boven een budget zit. Dan gaat de werknemer daarover zitten mokken, hangt het verhaal een paar keer tegen collega's op, en je bent zo een paar productieve uren kwijt. Die paar uren kosten dan (tegen tarieven van € 140 tot 170 / uur) aanzienlijk meer dan die paar tientjes voor de auto. En de tevreden werknemer zet sneller een extra uurtje per week / maand whatever weg, waarmee het verschil helemaal snel teniet gedaan is.

[ Voor 37% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-02-2014 15:10 ]

• Hydra
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:07:
In de praktijk levert het de werkgever meer op om tevreden werknemers te hebben. Met een strikt budget kan je tegen de situatie aanlopen dat iemand net niet de auto kan leasen die hij graag wil, omdat het bijvoorbeeld 3 tientjes boven een budget zit. Dan gaat de werknemer daarover zitten mokken, hangt het verhaal een paar keer tegen collega's op, en je bent zo een paar productieve uren kwijt. Die paar uren kosten dan (tegen tarieven van € 140 tot 170 / uur) aanzienlijk meer dan die paar tientjes voor de auto. En de tevreden werknemer zet sneller een extra uurtje per week / maand whatever weg, waarmee het verschil helemaal snel teniet gedaan is.
Het is normaal dat je een deel eigen bijdrage wil doen als je een net iets duurdere auto wil. En je zegt zelf dat jullie een wagenpark hebben met een hoop verschillende auto's. Tja. Tussen een Octavia of een A6 zit een enorm verschil. Da's geen verschil van een paar tientjes. Ik neem aan dat daar wel verschillende functies aan hangen.

• X-Kiwi
[...]

Dat is lekker vrij :o

Bij ons is het beperkt op enkele merken..mag je geen 4x4, SUV, cabrio of coupe kiezen..en ook de kleur moet leasewaardig zijn. Zo'n blauwe Megane GT of smurfblauwe V40 R-design komen er niet in. Denk meer aan grijs, zilver, wit, donkerblauw en zwart. Ik heb moeite moeten doen voor donkerrood, grensgeval qua kleur.

Kiwi !

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

We hebben hier binnen het bedrijf 3 functies:
Secretaresse
Expert
Directie (/ lid van management team), maar die zijn in de basis ook Expert. Krijgen alleen een management fee en leasen dus voor de eigen BV's).

Sommigen hebben tot 5 jaar ervaring, sommigen tot 15 jaar ervaring en sommigen tot 40 jaar ervaring, oftewel: het verschilt. Salarissen zijn afhankelijk van je presteren en ervaring. Een ervaren expert heeft door de jaren heen een eigen klantenkring opgebouwd en genereerd daaruit zijn eigen omzet en is dus waardevol voor het bedrijf. Salarissen van de ervaren mensen liggen doorgaans dus ook een stuk hoger, zodat die bijtellingen van € 500+ per maand goed kunnen dragen. En die kiezen dan vaak een duurdere auto.

Minder ervaring in het vak = doorgaans dus ook minder salaris = minder draagkracht voor hoge bijtelling. Dus kiezen die vaak de C segmenters of goedkopere D segmenters.

Secretaresses rijden in de hele kleine autotjes, de C1 / Panda / Aygo / etc, tenzij ze zelf bijdragen, dan kan dat worden opgerekt (in twee gevallen in ieder geval) tot 208 en C'eed.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:58:
[...]

Een i3 is een zeer klein autotje (qua afmetingen vergelijkbaar met een Kia Picanto) De G Tron is geen Plug In elektrische auto maar een op aardgas.
Nee, een i3 zit qua formaat redelijk in de buurt van de Golf. Een i3 is iets minder lang, net zo breed en hoger.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tjaps schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:32:
[...]
Nee, een i3 zit qua formaat redelijk in de buurt van de Golf. Een i3 is iets minder lang, net zo breed en hoger.
http://www.autoblog.nl/ni...i3-vs-kleine-e39-m5-64409
Ik heb de i3 een keer op de snelweg zien rijden maar dat is inderdaad geen klein autootje.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

[...]

Same here, geen vast leasebeleid.

Bedrag, hoelang, benzine of diesel maakt ze niet uit. Met mijn kilometrage is een diesel net niet interessant maar toch neem ik / mag ik diesel (gunstige auto en bijtelling).

Wagenpark hier: Mazda 6, Alfa Gullietta, V50, V40, V60 plug-in, Corsa, DS3, Golf 7, Ampera, 308

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• X-Kiwi
Wagenpark van het team (met dus de strikte eisen van lease): BMW 518, Peugeot 5008, Prius, V40, V60, Megane, Gullietta, Focus, Octavia, AlteaXL

Kiwi !

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:21:
We hebben hier binnen het bedrijf 3 functies:
Secretaresse
Expert
Directie (/ lid van management team), maar die zijn in de basis ook Expert. Krijgen alleen een management fee en leasen dus voor de eigen BV's).
Met welke reden krijgen secretaresses bij jullie een lease auto?

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 09:28
El_V schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:04:

Ik heb nu drie offertes bij mijn werkgever liggen.

clio estate expression, golf bluemotion comfortline en 208 blue lease executive.. maar neig het meeste naar de golf. ook omdat die snel leverbaar is :)
het is de golf comfortline geworden met een aantal extra's (oa multifunctioneel stuur). kleur Tungsten Silver Metallic

Met een beetje gelukkig rij ik er over twee weken in! :*)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:07:
[...]

Er zijn vziw geen scheve gezichten omtrent het autobeleid dat over het algemeen erg mild is hier. Als iemand aangeeft dat hij graag een A6 rijd, dan kan dat. Ik neem aan dat iedereen zelf wel kan inschatten wat hij 'waard' is als het om een auto gaat?! In de praktijk kiest iedereen een auto naar zijn eigen budget (bijtelling). Zo is er uiteindelijk een gevarieerd wagenpark ontstaan waarin iedereen rijdt wat hij wil.
Park bestaat uit: Octavia's, Superb, A3, A3C, A4, A5C, A6, 5 serie, GLK, V50, DS5, Touareg, C4, 508, Cooper S Cabrio, Passat, Golf etc.
Een A6 ten opzichte van een Octavia is ook voor de werkgever een groot verschil in leasebedrag. Vind dit wel een aparte constructie omdat je zo eigenlijk inzichtelijk hebt wie er het beste heeft onderhandeld, terwijl loonsonderhandelingen ansich een stuk minder vaak worden gedeeld tussen collega's.

Daarnaast kleeft er ook een nadeel aan: als je een vast bedrag hebt, dan kan je ook het verschil ("onverbruikt" budget) gecompenseerd krijgen. Bij ons wordt dit wel vaak gedaan, bijvoorbeeld door het leasen van een Ford Focus (waar een Ford Mondeo in budget zit) en ze het verschil terugkrijgen waardoor de bijtelling effectief onder de streep lager uitvalt.

Als mijn werkgever die regeling had, dan had ik bijvoorbeeld een V60 D4 Hybrid gekozen, dan is de bijtelling ook voor jezelf enorm laag en je rijdt wel in een erg leuke wagen. Heeft jullie wagenpark dan niet zulke wagens?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• FDMK
bouwfraude schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:27:
[...]

http://www.autoblog.nl/ni...i3-vs-kleine-e39-m5-64409
Ik heb de i3 een keer op de snelweg zien rijden maar dat is inderdaad geen klein autootje.
het is een gedrocht

• Palomar
  • Niet online
vind op zich de lijnen/vorm nog wel meevallen, maar die dunne bandjes zijn echt geen gezicht....

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:40:
[...]

Met welke reden krijgen secretaresses bij jullie een lease auto?
Als een stukje beloning / waardering? Moet daarover trouwens een correctie doen, ze rijden niet alleen de kleinste auto's, want een die er bijna vanaf dag een werkt rijd een Clio Estate.
RomeoJ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:59:
[...]

Een A6 ten opzichte van een Octavia is ook voor de werkgever een groot verschil in leasebedrag. Vind dit wel een aparte constructie omdat je zo eigenlijk inzichtelijk hebt wie er het beste heeft onderhandeld, terwijl loonsonderhandelingen ansich een stuk minder vaak worden gedeeld tussen collega's.

Daarnaast kleeft er ook een nadeel aan: als je een vast bedrag hebt, dan kan je ook het verschil ("onverbruikt" budget) gecompenseerd krijgen. Bij ons wordt dit wel vaak gedaan, bijvoorbeeld door het leasen van een Ford Focus (waar een Ford Mondeo in budget zit) en ze het verschil terugkrijgen waardoor de bijtelling effectief onder de streep lager uitvalt.

Als mijn werkgever die regeling had, dan had ik bijvoorbeeld een V60 D4 Hybrid gekozen, dan is de bijtelling ook voor jezelf enorm laag en je rijdt wel in een erg leuke wagen. Heeft jullie wagenpark dan niet zulke wagens?
Nope er rijdt slechts een hybride rond, de DS5. En qua inkomens weet in een klein bedrijf iedereen wel wat de ander ongeveer binnenkrijgt maandelijks. Is voor de 'jongeren' gelijk een referentiekader om naartoe te werken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Clio Estate is qua ruimte niet de kleinste maar qua prijs is het wel een van de goedkoopste auto's die je kan leasen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hydra
Vanmiddag ff bij de Skoda dealer geweest om de Skoda Octavia IRL te bekijken. Op zich een prima auto (ik wil graag weer een 14% rijden), enige nadeel zijn de oerlelijke LM velgen. Begreep van dealer dat mijn leasemaatschappij vrij moeilijk doet over andere velgen. Andere 16" velgen zijn de enige optie, groter mag niet :(

Iemand ervaring met leaseplandirect en hoe ze hier mee omgaan?

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er een reden voor leaseplandirect om hier moeilijk over te doen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom zou je geen grotere velgen mogen? Zolang je toch gewoon betaalt via je leasetarief voor die dingen zal het de leasemaatschappij toch een worst wezen?

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 20:42
Ik denk dat het verbruik met grotere velgen hoger en dat de leasemaatschappij daarom moeilijk kan doen.

V-Strom 650

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25
Waarschijnlijk omdat ie met die grotere wielen geen 14% meer is
Ook kan je werkgeven afspraken hebben gemaakt met de leasemaatschijppij, zo mocht ik bijv ook geen 18 inch velgen ivm niet zakelijk uitstraling

[ Voor 53% gewijzigd door wimpie007 op 24-02-2014 20:42 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blij dat mn baas er zelf 19" onder heeft zitten dan!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Xoxol schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:41:
Ik denk dat het verbruik met grotere velgen hoger en dat de leasemaatschappij daarom moeilijk kan doen.
Verbruik wordt gewoon apart belast :) ?

• Palomar
  • Niet online
Je kunt best achteraf (bij de dealer) grotere velgen op een 14% wagen doen. Paar collega's van mij hebben dat ook. Vanaf de fabriek kan het niet, omdat ie dan niet meer het verbruik heeft van een 14%-klasse en dus niet als zodoende geleverd mag worden. Achteraf wordt dat toch niet gecontroleerd (al vind ik dat het best onder belastingfraude mag vallen).

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-01 22:36
grotere velge kan een hoger brandstofverbruik meebrengen en een hogere totaal leaseprijs (incl brandstof) voor je werkgever

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

18" tov 17" kost doorgaans 25 euro per maand aan extra leaseprijs exclusief de kosten voor de meerprijs van de velgen.

• renzo4000
Daarnaast zijn in de regel de banden die vervangen moeten worden uiteraard ook duurder ...

• Hyp Hyper
Palomar schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:15:
Je kunt best achteraf (bij de dealer) grotere velgen op een 14% wagen doen. Paar collega's van mij hebben dat ook. Vanaf de fabriek kan het niet, omdat ie dan niet meer het verbruik heeft van een 14%-klasse en dus niet als zodoende geleverd mag worden. Achteraf wordt dat toch niet gecontroleerd (al vind ik dat het best onder belastingfraude mag vallen).
Ik denk dat het niet 'compliant' zijn, de grootste reden is.
De ene maatschappij (of bedrijf) doet er moeilijker over dan de andere, lijkt het.
Gevalletje integriteit wellicht.

• Hydra
wimpie007 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:42:
Waarschijnlijk omdat ie met die grotere wielen geen 14% meer is
Daarom inderdaad. Dan haalt 'ie die emissenormen niet meer.
Probleem is dat de leasemaatschappij daar sowieso achter gaat komen: bij bandenwissels krijgen ze mee welke banden erop gaan. En in 't geval van een 14% auto zijn dat banden met lage rolweerstand. Daarbij zijn banden voor grotere velgmaten duurder.

Hoe dan ook moeten er andere velgen op; desnoods andere 16". Die 3-spaaks die standaard zijn op die Octavia zijn te lelijk :)
Hyp Hyper schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:36:
Ik denk dat het niet 'compliant' zijn, de grootste reden is.
De ene maatschappij (of bedrijf) doet er moeilijker over dan de andere, lijkt het.
Gevalletje integriteit wellicht.
Dat idd vermoed ik.

• X-Kiwi
Hoe ik het heb begrepen, komt het er op neer:
-inchmaat groter, bijv 16" naar 17" betekend duurdere banden. Mijn leasemaatschappij trekt de grens bij 17" - daarboven is bijbetalen.
-de 14% bijtellings auto's hebben ook vaak smallere velgen/banden voor minder rolweerstand. 205/215 in plaats van breder. Er zijn dan wel andere velgen fabrieksaf te selecteren, maar die zijn vaak breder dus niet 14% proof.

In mijn geval heb ik de V40 af laten leveren met een 17" Mannan setje als fabrieksoptie. Niet omdat ze zo mooi zijn, maar omdat ik dan ook 17" banden krijg. Direct bij aflevering doorgereden naar een velgenshop om daar mooie zwart/gepolijste 17" velgen te bestellen. Zelfde maat - dus de leasemaatschappij maakt het niets uit.

Nadeel: dat tweede setje heb ik dus prive gekocht..maar ach €500 voor 4 velgen incl montage...

Kiwi !

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
Het wordt achteraf niet gecontroleerd omdat je het achteraf gewoon aan mag passen. Het is zeker geen belastingfraude.

Zie: http://www.marklanphen.nl...-configuratie-lease-auto/
Pagina: 1 ... 51 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.