Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.425 views

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Christian schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:30:
Overigens is een Station geen must. Het zou dus bijvoorbeeld best een Seat Leon 5D kunnen worden ipv van de ST
Als je die klasse ook goed vindt, kun je kijken naar de Mazda 3 ipv de 6. De diesel is 20% bijtelling.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:18:
[...]

Ik loer een beetje naar de zelfde modellen. Nissan is absoluut geen rijdersauto maar een MPV iig.
Mazda zit wel alles op en aan, maar nog niet in proefgereden.
Blijven over de Leon en de A3L. Van die twee is de A3L absoluut de beste rijdersauto. Ik heb beide proefgereden en de Leon heeft een bak vermogen, maar d'r mist verder qua uitstraling en feeling nogal wat. Ten opzichte van de A3 voelt het gewoon allemaal goedkoop aan.
* The Eagle 90% zeker voor de A3L gaat, alleen nog niet zeker is van versie; PLS of een andere Proline Plus met opties.
Loer zelf ook naar de Golf Sports Van trouwens (vind MPV rijden fijn, hoge zit.
Maar zoals een oom van me laatst zei: als je een Audi kunt rijden, altijd doen. En ik denk dat ie gelijk heeft. Ik rij nu ook een A3 SB (benzine weliswaar) en dat is gewoon echt een hele fijne auto.
Welke motor, de 1.6 of 2.0TDI? Neem liever een goedkopere uitvoering met 2.0 dan een duurdere uitvoering met 1.6 :P

Wat PLS of PL+ betreft, houd de pakketten goed tegen elkaar aan en kijk of je van het prijsverschil nog een leuke optie bij de PL+ kunt aanvinken. PLS is een leuk pakket maar wel met de nadruk op looks (ik zelf vind de spoilers het allemaal te druk maken, maar het PLS-interieur is wel weer cool). In de praktijk heb je misschien meer plezier van MMI+ of het panodak of een verzameling andere opties. Neem bij de PL+ wel de Ambition-uitvoering want dan heb je ook de sportstoelen, die zitten erg goed.
Lastige keuze :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vind persoonlijk die ronde ventilatie in het interieur van de A3 echt een afknapper. Meer iets voor een Twingo dan een dure hatchback...

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:20:
[...]

Als je die klasse ook goed vindt, kun je kijken naar de Mazda 3 ipv de 6. De diesel is 20% bijtelling.
De 6 heeft ook 20% bijtelling hè

Verwijderd

MrAcid schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:34:
Ik vind persoonlijk die ronde ventilatie in het interieur van de A3 echt een afknapper. Meer iets voor een Twingo dan een dure hatchback...
Persoonlijk vind ik ze wel gaaf omdat ze wat opvallen in het minimalistische interieur van de A3. Wel voelen ze goedkoop aan als je ze wilt draaien. Het interieur is overigens 1 van de redenen waarom ik voor de A3 heb gekozen, persoonlijk vind ik dit van een andere klasse dan alle andere auto's in dit segment.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Agree, geweldig interieur van de nieuwe A3 inclusief de ventilatie roosters.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Hyp Hyper
Christian schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:40:
[...]

De 6 heeft ook 20% bijtelling hè
Bedoel dat je niet de benzine moet nemen, want die heeft dit jaar 2 grammetjes teveel. :)
Niet dat ie beter/mooier is dan de 6.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Abbadon schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Welke motor, de 1.6 of 2.0TDI? Neem liever een goedkopere uitvoering met 2.0 dan een duurdere uitvoering met 1.6 :P

Wat PLS of PL+ betreft, houd de pakketten goed tegen elkaar aan en kijk of je van het prijsverschil nog een leuke optie bij de PL+ kunt aanvinken. PLS is een leuk pakket maar wel met de nadruk op looks (ik zelf vind de spoilers het allemaal te druk maken, maar het PLS-interieur is wel weer cool). In de praktijk heb je misschien meer plezier van MMI+ of het panodak of een verzameling andere opties. Neem bij de PL+ wel de Ambition-uitvoering want dan heb je ook de sportstoelen, die zitten erg goed.
Lastige keuze :P
MMI+ was al een nobrainer, dat wil ik sowieso. Panodak per definitie niet, als ik iets irritant vind is het de zon in mijn mik hebben namelijk :P
Ik was van plan morgen even bij de dealer langs te gaan, kijken wat de beste optie is qua uitvoering. Ik ga wel voor looks eigenlijk, maar het moet ook vooral goed zitten en rijden.
2.0 TDI mag meen ik niet, geen idee waarom.
Nadeel van de PLS is natuurlijk wel dat ie opvalt en dus aandacht trekt. En ik weet uit ervaring dat mijn rijstijl icm een opvallende auto KLPD aantrekkend werkt :P
MrAcid schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:34:
ik rij nu ook een A3 en daar zit ook ronde ventilatie in. Ook een Seat Altea gereden, zelfde laken een pak. Geen problemen mee qua looks iig, zij het dat ik er nu een telefoonhouder uit China aan heb hangen wat dan niet meer kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ManiacScum
Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:55:
[...]

Bedoel dat je niet de benzine moet nemen, want die heeft dit jaar 2 grammetjes teveel. :)
Niet dat ie beter/mooier is dan de 6.
Ah helder! Nee duidelijk het wordt hoe dan ook een diesel

• Abbadon
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:44:
[...]

2.0 TDI mag meen ik niet, geen idee waarom.
Nadeel van de PLS is natuurlijk wel dat ie opvalt en dus aandacht trekt. En ik weet uit ervaring dat mijn rijstijl icm een opvallende auto KLPD aantrekkend werkt :P
Dan is het maar beter dat je de 2.0TDI niet mag kiezen :+

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@: niet opvallend en mpv.. Dat wordt een Dacia :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:44:
[...]
Zo opvallend is een PLS echt niet vind ik. Enerzijds omdat iedereen een PLS rijdt en het dus als normaal wordt gezien en anderzijds omdat de A3 PLS qua exterieur niet enorm sportief is vergeleken met een niet PLS. Dan is een R-Design qua exterieur meer opvallend dan een niet R-design.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is inderdaad een beetje het probleem met de PLS nu bij Audi. Elke A4 en nu ook A6 rijd met S-line naar buiten inmiddels. De A3 lijkt ook rustig die kant op te gaan.

Het is voor Audi makkelijk. De S-line spullen kosten om te maken nauwelijks meer, maar door de hoge prijzen op de prijslijst, zijn de kortingsbedragen natuurlijk fantastisch. Het is een beetje degradatie van de S labels.

Zelfde ook bij Volvo waar elke 100pk V60 het R-Design pakket heeft :+ Beter houden ze dat soort dingen wat exclusiever.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

JaQ

PWM schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:15:
Dat is inderdaad een beetje het probleem met de PLS nu bij Audi. Elke A4 en nu ook A6 rijd met S-line naar buiten inmiddels. De A3 lijkt ook rustig die kant op te gaan.

Het is voor Audi makkelijk. De S-line spullen kosten om te maken nauwelijks meer, maar door de hoge prijzen op de prijslijst, zijn de kortingsbedragen natuurlijk fantastisch. Het is een beetje degradatie van de S labels.

Zelfde ook bij Volvo waar elke 100pk V60 het R-Design pakket heeft :+ Beter houden ze dat soort dingen wat exclusiever.
Kom dagelijks van die schapen in wolfskleren tegen, dat iemand zichzelf zo voor lul wilt zetten vind ik hilarisch.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• ManiacScum
Seat is wat dat betreft iets beter bezig met de FR. Die zijn voorbehouden aan de snellere motoren.

Maar voor lul zetten vind ik iets te zwaar, want puur voor de looks kan ik het prima voorstellen.

• renzo4000
  • Laatst online: 13:21
JaQ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:15:
[...]

Kom dagelijks van die schapen in wolfskleren tegen, dat iemand zichzelf zo voor lul wilt zetten vind ik hilarisch.
Hoezo? Omdat men optisch een bepaalt pakket mooier vind dan een standaard uitvoering? Ik snap dat de associatie met een spoilerpakket en grotere wielen in relatie wordt gebracht met een snelle auto maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen van belang te zijn (zij het om bijtellingsregels of simpelweg geen behoefte te hebben aan een dikke motor)

Ik rijd een megane met een gtline pakket. En ja dat is een afgeleide van de snellere GT/RS. Ik had liever een dikke motor maar mijn bijtelling schiet dan onevenredig omhoog dus niet interessant voor mij. Wat wel relevant is voor mij zijn de veel betere RS sportstoelen, de meegespoten en mooiere voor- en achterbumper en het betere sportonderstel. Met de gtline is het rijgedrag daarmee aanzienlijk verbeterd en geeft het nemen van bochten veel meer rijplezier.

Kortom, ik vind je stelling nogal kortzichtig...

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 15-02-2014 15:56 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• The Eagle

The Eagle

Christian schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:23:
Seat is wat dat betreft iets beter bezig met de FR. Die zijn voorbehouden aan de snellere motoren.

Maar voor lul zetten vind ik iets te zwaar, want puur voor de looks kan ik het prima voorstellen.
Eh, nee hoor, je kunt de FR met alle motoren krijgen, behalve de 1.2 TSI, dus de instapper. 1.4 TSI met 12 PK kan gewoon. Maar dat het er niet bij hoort en eigenlijk gewoon een dikke getunede 2.0 zou moeten zijn, dat ben ik met je eens :P

Overigens vandaag even bij de VW dealer geweest voor de Golf Sports Van. Wordt pas in juni verwacht maar is al wel te bestellen. Nee dank u, ik wil een auto waarmee ik 200k moet gaan rijden wel eerst proefgereden hebben ;)
Toen door naar de Audi dealer (zelfde pand) en een offerte laten maken voor een leuke A3 limousine PLS. Dat wordt strepen, want die prijs was een beetje au...ik kwam net boven de 40k uit :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat had je online toch ook al kunnen uitzoeken? :)

• The Eagle

The Eagle

Dat had gekund idd, ware het niet dat ik door alle opties het bos niet meer zag. Vooral als je sportstoelen niet echt noodzakelijk vind en je een e-edition hebt proefgereden die heerlijk reed maar vol opties zat, is het wel handig om e.e.a. even bij een dealer te overleggen :)

Wel nice van die dealer trouwens, ik weet dt hij hem niet mag leveren, maar toch tijd voor me maken. Bijna een uur zitten praten en een hoop wijzer. Nou nog kijken of het budgettechnisch uit kan :)

Verwijderd

Udenhout Eindhoven?

• JaQ
  • Laatst online: 16:48

JaQ

renzo4000 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:29:
Hoezo? Omdat men optisch een bepaalt pakket mooier vind dan een standaard uitvoering? Ik snap dat de associatie met een spoilerpakket en grotere wielen in relatie wordt gebracht met een snelle auto maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen van belang te zijn (zij het om bijtellingsregels of simpelweg geen behoefte te hebben aan een dikke motor)

Ik rijd een megane met een gtline pakket. En ja dat is een afgeleide van de snellere GT/RS. Ik had liever een dikke motor maar mijn bijtelling schiet dan onevenredig omhoog dus niet interessant voor mij. Wat wel relevant is voor mij zijn de veel betere RS sportstoelen, de meegespoten en mooiere voor- en achterbumper en het betere sportonderstel. Met de gtline is het rijgedrag daarmee aanzienlijk verbeterd en geeft het nemen van bochten veel meer rijplezier.

Kortom, ik vind je stelling nogal kortzichtig...
Het is geen stelling, het is een mening.

In mijn denkwereld hebben dit soort "dikkere" uitvoeringen weinig te maken met verbeterde rij-eigenschappen, maar alles met uiterlijk vertoon. Verbetering van de rijeigenschappen door spoilers en uitgebouwde spatborden is, zeker in combinatie met een ondergemotoriseerde auto, onmeetbaar (verwaarloosbaar). En het plakken van dit soort uiterlijk vertoon op zo'n ondergemotoriseerde auto vind ik daarom hilarisch. Examplarisch is voor mij de R editie van Volvo hiermee.

Een ander onderstel daarintegen is een verbetering die je aan de buitenkant niet ziet, daar hoor je mij niet over

Hoe dan ook, je hoeft het niet met me eens te zijn. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet, het zou echter maar zo eens kunnen dat er andere mensen zijn die je daarom toelachen. Hoe kortzichtig dat ook is ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• PWM
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:33:
[...]
Toen door naar de Audi dealer (zelfde pand) en een offerte laten maken voor een leuke A3 limousine PLS. Dat wordt strepen, want die prijs was een beetje au...ik kwam net boven de 40k uit :X
Vergeet echt het licht pakket niet te nemen. Kost niet zoveel (€300,- ofzo), en lijkt misschien overbodig. Maar als je het ziet in het donker is het prachtig. Echt een ondergewaardeerde optie. De hele auto heeft een klasse hogere uitstraling als je er in zit :)

EDIT: Zit op PLS zie ik :)

EDIT2: Heb voor de gein eens de A3 2.0TDI samengesteld als PLS met de opties die ik minimaal op de auto wil hebben.

48.127,00 EUR

Prijzige auto :o Dezelfde opties had ik op mijn A4 Avant, en daar was ik goedkoper uit (2012)

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 15-02-2014 20:58 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:00
Ik snap ook niet zo goed waarom Audi met een A3 Limousine is gekomen, ik zie de meerwaarde niet tegenover bijvoorbeeld een A4. Ze willen blijkbaar van elke type auto elke nichemarkt kunnen bedienen ofzo.

• PWM
  • Niet online
GioStyle schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:41:
Ik snap ook niet zo goed waarom Audi met een A3 Limousine is gekomen, ik zie de meerwaarde niet tegenover bijvoorbeeld een A4. Ze willen blijkbaar van elke type auto elke nichemarkt kunnen bedienen ofzo.
Op dit moment is een A3 limousine een betere koop. Veel nieuwe techniek met dito weggedrag. Als later dit jaar de nieuwe A4 op de markt komt, moeten ze inderdaad wel heel erg goed naar het prijsmodel gaan kijken.

• The Eagle

The Eagle

A3 Limousine heeft gek genoeg de grootste kofferbak van het stel (A3, A3SB, A3L). Gaat ook als warme broodjes; nu bestellen is eind juni rijden.

@PWM: Wat zou jij dan minimaal als opties willen op je auto? Die 2.0 TDI is iets duurder, DSG ook flink, maar je moet wel heel erg gek doen wil je aan 48k komen :X
Wel Udenhout, alleen niet vestiging Eindhoven. Leasemij is Arval en die bepalen de dealert.

• PWM
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:53:

@PWM: Wat zou jij dan minimaal als opties willen op je auto? Die 2.0 TDI is iets duurder, DSG ook flink, maar je moet wel heel erg gek doen wil je aan 48k komen :X
Sowieso geen DSG. Ik schakel liever dan die bak te hebben. Schakelen met een fijne handbak is sowieso lekker.

Zaken als de MMI Plus, audio upgrade, aanpasbaar stuurgedrag (must imho op de A3) drijven de prijs al aardig op :) Zal het lijstje eens op een rij zetten.

• Hyp Hyper
[...]

Als ze het D2-labeltje er op hebben laten zitten, wel.

• The Eagle

The Eagle

PWM schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Sowieso geen DSG. Ik schakel liever dan die bak te hebben. Schakelen met een fijne handbak is sowieso lekker.

Zaken als de MMI Plus, audio upgrade, aanpasbaar stuurgedrag (must imho op de A3) drijven de prijs al aardig op :) Zal het lijstje eens op een rij zetten.
Groot gelijk. Ik zou ook voor een handbak gaan. Audi 6bak schakelt erg lekker kan ik melden :)
PLS heeft al een audio upgrade naar het audi sound system. Enige extra upgrade is een Bose, maar het audi audio system zelf is ook prima (10 speakers, center en sub).
Audi dynamic drive ook. MMI plus dan weer niet. Dus volgens mij heb je zitten slapen :P

* The Eagle stiekem alweer benieuwd hoelang die Outlander PHEV het uit gaat houden :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 15-02-2014 22:53 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...] Kom dagelijks van die schapen in wolfskleren tegen, dat iemand zichzelf zo voor lul wilt zetten vind ik hilarisch.
Wat ik hilarisch vind zijn de mensen die waardeoordelen hangen aan de vormen of kleuren van blikken dozen, en aan de mensen die daar dan in zitten. Snip

Ik kan je aanraden om geen commercials meer te kijken op tv of in autoglossy's.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 16-02-2014 10:21 ]

• PWM
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:53:
[...]

Groot gelijk. Ik zou ook voor een handbak gaan. Audi 6bak schakelt erg lekker kan ik melden :)
PLS heeft al een audio upgrade naar het audi sound system. Enige extra upgrade is een Bose, maar het audi audio system zelf is ook prima (10 speakers, center en sub).
Audi dynamic drive ook. MMI plus dan weer niet. Dus volgens mij heb je zitten slapen :P
Dit zou mijn lijstje extra's zijn:

Shirazrood metallic
911,00 EUR
Bang & Olufsen Sound System
749,00 EUR
Blanke sierlijsten
225,00 EUR
Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
280,00 EUR
Dakreling, blank
370,00 EUR
Digitale radio-ontvangst
420,00 EUR
Leder fijnnappa met S line-print in rugleuning van voorstoelen
1.751,00 EUR
LED-koplampen
1.008,00 EUR
MMI® navigatie plus met MMI touch
1.596,00 EUR
Parkeerhulp achter
560,00 EUR
Progressieve besturing
392,00 EUR
S-sportstoelen voorin
904,00 EUR
Verwarmbare voorstoelen
461,00 EUR
Wegrijassistent
113,00 EUR
Zelfdimmende binnenspiegel met licht- en regensensor
168,00 EUR

Dan kom je dus op 49k. Deze zeken had ik ook op mijn A4 (zonder de LED koplampen natuurlijk, ik had gewoon Xenon).
* The Eagle stiekem alweer benieuwd hoelang die Outlander PHEV het uit gaat houden :+
Ik had al een vervanger op de rol ;) De XC60 PHEV, maar die lijkt toch niet te komen dit jaar. En 0% inruilen voor 7% vind ik wel leuk. 0% inruilen voor 20%/25% not so much ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-02-2014 10:23 ]

• renzo4000
JaQ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:37:
[...]

Het is geen stelling, het is een mening.

In mijn denkwereld hebben dit soort "dikkere" uitvoeringen weinig te maken met verbeterde rij-eigenschappen, maar alles met uiterlijk vertoon. Verbetering van de rijeigenschappen door spoilers en uitgebouwde spatborden is, zeker in combinatie met een ondergemotoriseerde auto, onmeetbaar (verwaarloosbaar). En het plakken van dit soort uiterlijk vertoon op zo'n ondergemotoriseerde auto vind ik daarom hilarisch. Examplarisch is voor mij de R editie van Volvo hiermee.

Een ander onderstel daarintegen is een verbetering die je aan de buitenkant niet ziet, daar hoor je mij niet over

Hoe dan ook, je hoeft het niet met me eens te zijn. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet, het zou echter maar zo eens kunnen dat er andere mensen zijn die je daarom toelachen. Hoe kortzichtig dat ook is ;)
Met je mening neem je wel degelijk een stelling in, dat terzijde :+

Ik hoor overigens wat je zegt, het is ook niet zo dat ik je niet begrijp... Daarnaast hebben de spoilers ed bij nagenoeg geen een consumenten auto een toegevoegde waarde. Bij de snelheden die de auto's kunnen halen zal dit geen voordeel opleveren eerder een nadeel... Of had je soms het idee dat een dakspoiler of een "wannabe" difuser je zoveel meer downforce oplevert op de A2 :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

PWM schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:20:
[...]

Shirazrood metallic
911,00 EUR
749,00 EUR
Blanke sierlijsten
225,00 EUR
280,00 EUR
Dakreling, blank
370,00 EUR
Digitale radio-ontvangst
420,00 EUR
1.751,00 EUR
LED-koplampen
1.008,00 EUR
1.596,00 EUR
Parkeerhulp achter
560,00 EUR
Progressieve besturing
392,00 EUR
S-sportstoelen voorin
904,00 EUR
Verwarmbare voorstoelen
461,00 EUR
Wegrijassistent
113,00 EUR
168,00 EUR

Dan kom je dus op 49k. Deze zeken had ik ook op mijn A4 (zonder de LED koplampen natuurlijk, ik had gewoon Xenon).
90% van dit lijstje is natuurlijk pure luxe ;) Los van de kleur is alleen de dimmende binnenspiegel met licht- en regensensor in mijn ogen een noodzakelijke toevoeging, ervan uitgaande dat je al een PLS als basis hebt genomen, al snap ik dan die sportstoelen niet helemaal. Misschien kijk ik er anders naar, maar mij is het echt niet waard om tientallen euro's per maand extra te betalen aan bovenstaande opties, zeker niet als je dat over 48 maanden optelt. Jouw optielijst is qua waarde bijna 50% van wat een A3 helemaal kaal kost. Mijn MMI heb ik zelfs vaak dicht (dus scherm in dashboard) als ik niet navigeer, voor mij geen toegevoegde waarde om naar een route kaart te kijken als ik de weg toch wel weet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 11:06 ]

• The Eagle

The Eagle

B&O is leuk maar niet nodig
Supersportstoelen vertelde de dealer van dat die vrijwel niet verkocht worden omdat de normale sportstoelen al zo goed zijn. Normale sportstoelen zijn al half leer, dus ook dat is niet nodig. Verwarmd wat mij betreft ook niet, mijn kont is warm genoeg :P
Led koplampen, doe mij maar xenon
Wegrijassistent: geen idee waarom je dat nodig zou hebben, tenzij je veel in de bergen komt en niet weet hoe je moet hellingtrekken.
Progressieve besturing: PLS heeft al zoiets meen ik, dus nutteloze optie.
DAB zou idd een leuke optie kunnen zijn, maar gewone radio vind ik ook prima, luister toch meestal naar de ipod.

Ergo: daarom ging ik dus even langs de dealer ;)

Automatisch dimmende binnenspiegel is voor mij wel een must,

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Digitale radio-ontvangst
420,00 EUR
Toch te debiel voor woorden dat je 420 euro moet betalen voor een functie die standaard is in radio's van onder de 100 euro? En dat bij een auto die al 40k+ kost.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zware Unit
Bij mijn Skoda kostte de optie slechts 100 euro. Echter bij Volvo ook gewoon 395 euro.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• PWM
  • Niet online
Het is ook allemaal luxe, maar ik ben iemand die liever een model lager rijd met alle luxe opties, dan te moeten kiezen bij een hogere :)

Die wegrijdassistent heeft wel een domme reden : het is anders een loze knop bij de mmi. Dat is ook de reden dat ik heb op de A4 had, daardoor had ik alle knoppen compleet :p

• Zware Unit
[...]

Dakreling, blank
370,00 EUR
Digitale radio-ontvangst
420,00 EUR
1.596,00 EUR
Parkeerhulp achter
560,00 EUR
Wegrijassistent
113,00 EUR
168,00 EUR
Zijn voor mij persoonlijk de zaken die ik wens toe te voegen op een A3 SB Ambition Pro Line S.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-01 22:36
Je uitleven op de optielijst gaat al heel snel.
wellicht kan je vragen of je de auto een jaar langer kan leasen zodat de investering over een jaar extra wordt afgeschreven en dit wellicht de leaseprijs kan drukken.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-01 11:27

Momentumlol

Car Fanatic

[...]

Shirazrood metallic
911,00 EUR
749,00 EUR
Blanke sierlijsten
225,00 EUR
280,00 EUR
Dakreling, blank
370,00 EUR
Digitale radio-ontvangst
420,00 EUR
1.751,00 EUR
LED-koplampen
1.008,00 EUR
1.596,00 EUR
Parkeerhulp achter
560,00 EUR
Progressieve besturing
392,00 EUR
S-sportstoelen voorin
904,00 EUR
Verwarmbare voorstoelen
461,00 EUR
Wegrijassistent
113,00 EUR
168,00 EUR

Wegrijassistent??

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PWM schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:51:
[...]
Die wegrijdassistent heeft wel een domme reden : het is anders een loze knop bij de mmi. Dat is ook de reden dat ik heb op de A4 had, daardoor had ik alle knoppen compleet :p

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 16:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Volgens mij wordt dat ook wel HSA, Hill Start Assistent genoemd. Dat de auto de rem nog even vasthoudt op een helling zodat deze niet naar achteren rijdt.

www.google.nl

• Smarron
  • Laatst online: 11-01 23:41

Smarron

The bend

Als dat het is, heet dat bij VW gewoon Hill Hold Control. Ik vind dat wel ideaal, ook al gebruik je het weinig. Het staat in feite standaard geactiveerd en zodra je ergens staat waar je met het rij-examen de hellingproef moest doen, doet de auto dat voor je. Ook iets van 2 seconden, zodat je rustig de koppeling kan laten opkomen en gas kunt geven. Je rijdt echt geen cm meer achteruit.

In mijn bestelde Octavia GBL zit het helaas niet meer, en was ook geen optie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Maikel64
  • Laatst online: 16:29
Even een kleine vraag:

Binnenkort zal ik een shortlease voor 1 jaar gaan rijden vanuit mijn werkgever. De leasekosten zijn €456 (leaseprijs) + €193 brandstofvoorschot p.m. In totaal dus €649

Ik kan nergens echt duidelijk vinden hoe dit terug te rekenen naar wat ik maandelijks ga betalen. Betaal ik het brandstofvoorschot ook, of alleen de bijtelling (20% over €24.150)? Of is dit afhankelijk van meerdere factoren?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Maikel64 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:15:
Even een kleine vraag:

Binnenkort zal ik een shortlease voor 1 jaar gaan rijden vanuit mijn werkgever. De leasekosten zijn €456 (leaseprijs) + €193 brandstofvoorschot p.m. In totaal dus €649

Ik kan nergens echt duidelijk vinden hoe dit terug te rekenen naar wat ik maandelijks ga betalen. Betaal ik het brandstofvoorschot ook, of alleen de bijtelling (20% over €24.150)? Of is dit afhankelijk van meerdere factoren?
In principe is het zo dat jij alleen de bijtelling betaalt. En die gaat over de aanschafwaarde van de auto.
Maar, stel dat jij een auto uitkiest die duurder is dan de 649 leaseprijs, bijv 699, dan betaal je die extra 50 euro ook zelf.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hangt volledig van je leaseregeling af. Daar is geen eenduidig antwoord op te geven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:28
Driek schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:17:
[...]
In principe is het zo dat jij alleen de bijtelling betaalt. En die gaat over de aanschafwaarde van de auto.
Maar, stel dat jij een auto uitkiest die duurder is dan de 649 leaseprijs, bijv 699, dan betaal je die extra 50 euro ook zelf.
Indien werkgever de budget overschrijding aanduidt als prive rijden (wat common practise is) dan wordt de budget overschrijding van je bijtelling afgetrokken en betaal je dus effectief "maar": budgetoverschrijding * (1-belastingtarief)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Chief
Als ik iets als eerste aan zou vinken dan is dat die optie. Tenminste, als de standaard audio van nu gelijk is aan de A5 2012 die ik rijd. Ik heb echt spijt dat ik die B&O heb genomen. Had er helemaal niet bij nagedacht......

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:49:
[...]
Als ze het D2-labeltje er op hebben laten zitten, wel.
Of is het triester als ze het labeltje verwijderen zodat het echt een snelle auto lijkt? Uiteindelijk kan je aan de dakspoiler toch wel zien dat het een D2 is...

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fredkroket schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Of is het triester als ze het labeltje verwijderen zodat het echt een snelle auto lijkt? Uiteindelijk kan je aan de dakspoiler toch wel zien dat het een D2 is...
Ik zou sowieso geen labeltje willen. Of het nu een D20 of een D1 is. Vind dat altijd zo jammer. Heb je het logo van de fabrikant pontificaal op de achterkant staan. Prima, máár dan krijg je tegenwoordig nog:
- EcoMoodBubbleBlueEffecentieDynamic RoetfilterPowered 2+ betamax
- Garantie sticker (Lang niet alle gevallen maar je ziet die hokken wel eens rijden met "7 Jaar garantie" of de slogan van Peugeot ofzo)
- Motorisering
- Dealersticker
- Onder de nummerplaat een telefoonnnummer, dealernaam, plaatsnaam lol
- Bedrijfssticker (lang niet in alle gevallen overigens)

De optie "model & typeinformatie verwijderen" is daarom ook een mooie optie. Word een auto een stuk cleaner van

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Chief
Da's persoonlijk. Ik ken mensen die juist Model & typeinformatie leuk vinden :) Vandaar dat het ook een optie is :)

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Chief-XL schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:00:
Da's persoonlijk. Ik ken mensen die juist Model & typeinformatie leuk vinden :) Vandaar dat het ook een optie is :)
Ja sowieso, het is gewoon erg persoonlijk. Zelf vind ik het altijd wel zonde van een mooie auto. Bij BMW en Audi vind ik de oplegging van de model (niet dealer) informatie totaal niet storend. Bij Mercedes is in mijn ogen het font gewoon minder mooi. Ik kan me ook voorstellen dat je bij hogere motorisering eerder zou kiezen voor typeaanduiding, bijvoorbeeld met een A5 3.2L Quattro:
Afbeeldingslocatie: http://media.caranddriver.com/images/09q2/283191/2008-audi-a5-32-quattro-photo-286513-s-1280x782.jpg

Bij een BMW 316d zou ik er persoonlijk minder snel voor kiezen omdat het gewoon niet iets om mee te pronken haha. Maar het ligt gewoon erg aan de persoon, bijvoorbeeld een R-design nemen met een kleine motor, M pakket, S-line pakket, etc. Allemaal esthetisch. De een kiest voor weinig opties en een dikke motor, de ander voor dikke opties en kleinere motorisering. Helaas hebben we meestal niet de keuze uit beide tenzij je een heel model of verder omlaag gaat.

• Chief
Ik denk dat statistisch gezien de kans groter is dat iemand de motorisering informatie zal laten staan bij een dikkere motor ;)
Eens, vaak heb je een bepaald budget dus dan wordt het kiezen. Toevallig was iemand op zoek naar een BMW 3 en die vond een vrij jong model (2-3jr oud) met een M-sportpakket binnen en buiten maar was een 1.6D motor... Zag er wel gaaf uit zowel aan de binnen- als buitenkant

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chief-XL schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:09:
Ik denk dat statistisch gezien de kans groter is dat iemand de motorisering informatie zal laten staan bij een dikkere motor ;)
Eens, vaak heb je een bepaald budget dus dan wordt het kiezen. Toevallig was iemand op zoek naar een BMW 3 en die vond een vrij jong model (2-3jr oud) met een M-sportpakket binnen en buiten maar was een 1.6D motor... Zag er wel gaaf uit zowel aan de binnen- als buitenkant
Inderdaad. Rijd je een BMW GT versie / M versie of een MB AMG of een Porsche ... Turbo, dan zou ik het laten staan. In vrijwel alle andere gevallen gaat het eraf. Ook de Skoda die ik in bestelling heb staan, ook al staat de motoraanduiding daar niet op (alleen TDI), alleen het merklogo mag blijven zitten. Ook de nummerplaathouder moet een reclame vrije zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• renzo4000
De kunst is juist bij dikkere uitvoeringen niet van de daken te schreeuwen hoe snel je wel niet bent ... dat geeft het leukste verassingseffect :P

Je hebt wel van de die voorbeelden van een normale oude kever met een porsche motor achterin ... das best geinig bij het stoplicht ;)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:58
Zoals onderstaande M3 met 316 stickers:

Afbeeldingslocatie: http://static.autojunk.nl/pictures/2013/0916/184953/bmw-m3-e90-met-316-logo_02.jpg

@Chief-XL: Dat is toch wat ik zeg: "M3 met 316 stickers" Dit is te controleren gecontroleerd bij de rdw, en ook te zien aan de 4 kachel pijpen.

[ Voor 94% gewijzigd door Nivado op 17-02-2014 15:29 ]

• Chief
Of die 316 is erop geplakt om je in de luren te leggen en is dit stiekum toch een M3 motor :P

• Hyp Hyper
fredkroket schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Meh, ík zou het daar niet aan zien. Ben niet zo'n freak. Een motorisering gaat nog nét. ;)

• Zware Unit
Ontvang graag een RS6 met een A6 TDI sticker... :P

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als ik het geld had zou ik een volledige M5 touring nemen compleet zonder bestickering, model/type informatie of wát dan ook. Zo'n auto rijd ik voor mezelf en niet voor een ander :).

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Daar is aan alles af te leiden dat je te maken hebt met een M5 (of een volledig uitgevoerde bodykit).

Bij een AMG van Mercedes heb je toch ook een optie (AMG Business Package volgens mij) waardoor juist die uiterlijke AMG-kenmerken worden verstopt zodat het écht een wolf in schaapskleren is :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• The Eagle

The Eagle

Klopt, da's voor taxichauffeurs die het niet zo nauw nemen en teveel geld hebben :P
Beetje wat vroeger de bootleggers (vervoerders van illegale drank) waren.

• Abbadon
En mensen die bij het bestellen er geen eens bij stilstaan omdat er belangrijkere zaken waren qua opties die alle aandacht vroegen :P Heb er nu 'TDI' achterop staan. Als ik er aan gedacht had, had ik 't weggelaten denk ik.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Je kan het nog met een vislijntje eraf halen, daarna de plakresten eraf poetsen en je bent klaar :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het liefst ook geen typeindicatie zien. Enkel het merkembleem mag er op maar zelfs dat hoeft van mij lang niet altijd. Het breekt vaak de mooie lijnen van de auto en voegt helemaal niks toe. Liever gewoon mooi en strak.

• Hyp Hyper
Abbadon schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:40:
[...]

En mensen die bij het bestellen er geen eens bij stilstaan omdat er belangrijkere zaken waren qua opties die alle aandacht vroegen :P Heb er nu 'TDI' achterop staan. Als ik er aan gedacht had, had ik 't weggelaten denk ik.
Oh, ik ga altijd het hele lijstje af en goedkope of gratis opties hebben dan mijn volledige aandacht. :P

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09
RomeoJ schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:07:
Je kan het nog met een vislijntje eraf halen, daarna de plakresten eraf poetsen en je bent klaar :)
Idd, gewoon met typeaanduiding laten leveren, stat het mooi laat je het zitten. Niet mooi haal je het eraf en plak je het op je PC ofzo :P

• ManiacScum
Of je vraagt de garage het te verwijderen. Heb ik ook gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat ze er geld voor vragen. Bij een beurtje kost dat nauwelijks extra tijd.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat is die nieuwe Lexus 300h IS toch een ontzettend mooie bak. Helaas 20% bijtelling. Had hem al als vervanger voor mijn huidige CT200h maar grote kans dat het toch gewoon de nieuwe uitvoering van de CT200h gaat worden. Die is nog wel 14% bijtelling. Gelukkig mag ik nog een jaar met mijn huidige rijden want ben er echt zo tevreden over.

Ik dacht eerst dat de 300h gewoon de opvolger was van de 200h :) Helaas pindakaas dus :'(

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 19-02-2014 13:18 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@thewizard2006: vraag mij af of de nieuwe CT200H wel in de 14% blijft vallen volgend jaar.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wimpie007 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:31:
[...]

Idd, gewoon met typeaanduiding laten leveren, stat het mooi laat je het zitten. Niet mooi haal je het eraf en plak je het op je PC ofzo :P
Typeaanduiding verwijderen is juist vaak een gratis optie bij het bestellen :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01 16:00
Falcon schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:21:
@thewizard2006: vraag mij af of de nieuwe CT200H wel in de 14% blijft vallen volgend jaar.
Alleen de standaard CT200h, die heeft volgens Lexus een uitstoot van 82 gram co2/km. De andere uitvoeringen van de CT zitten op 88 gram co2/km, dat is teveel want het moet onder de 83 vanaf 1 januari 2015 :)

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:26:
[...]

Alleen de standaard CT200h, die heeft volgens Lexus een uitstoot van 82 gram co2/km. De andere uitvoeringen van de CT zitten op 88 gram co2/km, dat is teveel want het moet onder de 83 vanaf 1 januari 2015 :)
Als Lexus slim is dan komen ze moet een fully loaded versie op15". Zit hij nog in de 14% en kun je later bij de dealer er wel 16/17" op zetten.

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:37:
[...]

Als Lexus slim is dan komen ze moet een fully loaded versie op15". Zit hij nog in de 14% en kun je later bij de dealer er wel 16/17" op zetten.
De 3 uitvoeringen boven de standaard zijn ook zwaarder (op kenteken). Dat gewicht moet dan ook nog ergens vandaan gehaald worden. Het is niet alleen bandjes wisselen, anders hadden ze dat al wel gedaan lijkt me. 205/16 tov 195/15 zal geen 6 gram co2/km verschil maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 19-02-2014 14:44 ]

• ManiacScum
Kecin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Typeaanduiding verwijderen is juist vaak een gratis optie bij het bestellen :)
Het ging er juist om dat iemand dit vergeten is te 'bestellen' bij de optielijst.

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:43:
[...]

De 3 uitvoeringen boven de standaard zijn ook zwaarder (op kenteken). Dat gewicht moet dan ook nog ergens vandaan gehaald worden. Het is niet alleen bandjes wisselen, anders hadden ze dat al wel gedaan lijkt me. 205/16 tov 195/15 zal geen 6 gram co2/km verschil maken :)
Bandjes heeft inderdaad weinig zin aangezien het om de velgen gaat. ;) Maar die 40kg kunnen ze nog wel ergens weghalen. Ik denk dat Lexus nog wel met een special paket komt. Maar ze hebben nog even.

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Bandjes heeft inderdaad weinig zin aangezien het om de velgen gaat. ;)
Je snapt wat ik bedoel :+

Overigens hoeft dat niet. Op de V40 D2 14% zitten 205 banden, maar het zijn precies dezelfde velgen als op de niet-14% uitvoering die 225 banden heeft :)
Maar die 40kg kunnen ze nog wel ergens weghalen. Ik denk dat Lexus nog wel met een special paket komt. Maar ze hebben nog even.
Als ze eerst hem 'fully loaded' maken, komen er meer kilo's bij en moeten er nog meer af halen om dat verschil te compenseren. Maar inderdaad, ze hebben nog wel even. Ze doen er in ieder geval verstandig aan om het ruim voor die 1 januari klaar te hebben. Als mensen niet meer zeker weten of de auto nog voor of pas na 1 januari geleverd wordt en de bijtelling dus hoger wordt in het laatste geval, is er een kans dat ze voor een ander merk/model gaan. Dat wil je natuurlijk liever niet, als bedrijf :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19
thewizard2006 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:18:
Wat is die nieuwe Lexus 300h IS toch een ontzettend mooie bak. Helaas 20% bijtelling. Had hem al als vervanger voor mijn huidige CT200h maar grote kans dat het toch gewoon de nieuwe uitvoering van de CT200h gaat worden. Die is nog wel 14% bijtelling. Gelukkig mag ik nog een jaar met mijn huidige rijden want ben er echt zo tevreden over.

Ik dacht eerst dat de 300h gewoon de opvolger was van de 200h :) Helaas pindakaas dus :'(
Tijd voor een Cruijffiaanse wijsheid: Een IS is net zomin de opvolger van een CT als een GS de opvolger van de IS is, of een LS de opvolger van een GS..

Overigens kan ik me niet vinden in "helaas 20% bijtelling". Gezien de afmetingen en het vermogen is 20% met de huidige CO2-grenzen echt heel netjes. Je kunt in die klasse geen 14% verwachten lijkt me, of het moet een primair elektrisch aangedreven auto zijn.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

t_captain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Tijd voor een Cruijffiaanse wijsheid: Een IS is net zomin de opvolger van een CT als een GS de opvolger van de IS is, of een LS de opvolger van een GS..

Overigens kan ik me niet vinden in "helaas 20% bijtelling". Gezien de afmetingen en het vermogen is 20% met de huidige CO2-grenzen echt heel netjes. Je kunt in die klasse geen 14% verwachten lijkt me, of het moet een primair elektrisch aangedreven auto zijn.
Heeft de laatste BMW 3-serie geen 20% variant meer? Verder is de keus in het D-segment inderdaad beperkt qua 20% modellen. Ja, de V60 PIH met 7% bijtelling. Maar das dan weer een auto van 70k.

• Tankiej
kazuka schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:57:
[...]

Heeft de laatste BMW 3-serie geen 20% variant meer? Verder is de keus in het D-segment inderdaad beperkt qua 20% modellen. Ja, de V60 PIH met 7% bijtelling. Maar das dan weer een auto van 70k.
Citroën C5, Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb en de Volkswagen Passat zijn toch ook D-segment auto's? Die zijn allemaal in 20% te krijgen. Daarnaast kan je de V60 en V70 ook nog wel in 20% krijgen, voor bedragen ruim onder de 70k. Het zijn natuurlijk niet de hoeveelheden die je in het C- en B-segment ziet, maar je hebt wel een beetje keuze :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je hebt gelijk, ik dacht dat veel modellen per 1-1-2014 niet meer aan de eisen voldeden maar dat valt dus best mee.

• Chief
De BMW 320EDE valt in de 20% bijtellings categorie, in zowel de automaat als schakel variant waarbij nu de automaat een gratis optie is

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
t_captain schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:27:

Dat zeg ik toch :P
? Mag ik het persoonlijk niet meer helaas vinden? Ik zeg nergens dat het niet terecht is. Alleen dat het jammer was icm mijn eerdere gedachte dat het puur de opvolger was van de ct200h

En die 14% bijtelling. Werkt dat ook zo in andere landen of is dat een puur nederlands iets. Neem aan dat Lexus niet speciaal voor Nederland hier iets mee gaat doen :)

Maar hoop wel dat ze volgend jaar dan een oplossing hebben bedacht want ik ben echt zo tevreden over die auto dat ik echt geen andere hoef (of er moet tegen die tijd natuurlijk een erg goed alternatief zijn!) Staat er nog wat leuks in de pijplijn ergens? Misschien dat ze nog met een leuke Tesla Model S aanbieding komen :9~

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Chief
Verschillende bijtellingscategorieen zijn vrij uniek in deze wereld. Fabrikanten doen dus WEL iets speciaals voor NL. Bij mijn Audi dealer gaven ze aan dat de auto's worden getweaked voor NL om in lagere bijtellings klasse te komen en die varianten worden alleen in NL verkocht

• Daniel
  • Laatst online: 16:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief-XL schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:22:
Verschillende bijtellingscategorieen zijn vrij uniek in deze wereld. Fabrikanten doen dus WEL iets speciaals voor NL. Bij mijn Audi dealer gaven ze aan dat de auto's worden getweaked voor NL om in lagere bijtellings klasse te komen en die varianten worden alleen in NL verkocht
Het Nederlandse fiscale regime (en vooral de onbetrouwbaarheid ervan) heeft een zeer verstorend effect op de automarkt. Sommige modellen zijn gedurende een bepaalde tijd niet aan te slepen en na een kleine regelverandering klapt de verkoop compleet in elkaar. Importeurs moeten zien uit te leggen waarom het ene model niet te verkopen vervalt, terwijl ze van het andere model de hele jaarproductie naar Nederland willen halen. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de aangeboren schraalheid van grote groepen Nederlanders die altijd op zoek zijn naar het maximale voordeel.

Zo verkocht de Mitsubishi Outlander gedurende een aantal jaren ongeveer 30 tot maximaal 100 exemplaren per maand. Vervolgens werd de PHEV-variant met 0% bijtelling leverbaar en verkochten ze er in de laatste maanden van 2013 ineens meer dan 8100 van. In januari 2014 worden er vervolgens nog maar 83 op kenteken gezet: http://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1812
Soortgelijke verschijnselen zie je bij de Tesla Model S en de Volvo V60 (vanwege de hybrid-variant)

Een auto van 30k in de 14%-categorie heeft een bruto bijtelling van 350 euro, bij een 20% auto is dat al 500 euro en bij 25% is het 625 euro. Een grammetje CO2 verschil op papier scheelt voor de gemiddelde leaserijder netto al snel 700-800 per jaar en dat kan het verschil maken dus een vrijwel onverkoopbare auto en eentje die de showroom uit vliegt.

• Chief
Dat is helaas bij iedere wijziging van fiscale regels zo. Idem met de A5 die ik rijd. Was tot ik dacht mei 2012 in 20% en daarna 25%. Was dus even een piek in bestellingen van deze auto en daarna vlakt dat uit.

• Zware Unit
Zolang ze geen CO2 schalen (lees bijtelling %) aanpassen voor reeds geleasde auto's vind ik het prima. Gewoon elke 2/3/4-jaar een nieuwe auto bestellen op basis van het aanbod op dat moment.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Zware Unit schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:37:
Zolang ze geen CO2 schalen (lees bijtelling %) aanpassen voor reeds geleasde auto's vind ik het prima. Gewoon elke 2/3/4-jaar een nieuwe auto bestellen op basis van het aanbod op dat moment.
Roep dat niet te hard, straks lezen ze mee in Den Haag en breng je ze op ideeën :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hebben er hier mensen ervaring met (en iets te vertellen óver) de mogelijkheden tot fatsoenlijke audio-installaties op de Skoda Octavia Combi? Via Directlease.nl vind ik alleen de upgrade tot een 8" navi systeem, er word verder niks gezegd over audio-upgrades (dat ik kon vinden dan toch).

Er kwamen ineens een hoop 'aanbiedingen' voorbij op de Seat Leon ST, maar datzelfde doen ze nu ook bij de Skoda. Deze is op papier iets sneller, een stuk ruimer en ook iets goedkoper, dus ik ga denk ik toch maar voor de Skoda. In plaats van racing blue neig ik nu naar bruin... ziet er sjiek uit vind ik.

Mijn standaard Seat Ibiza ST Copa (geen +) had heel behoorlijk geluid maar de huidige voorloop (Megáne Estate) is om te huilen, zodra je het volume boven de motor uit laat komen laten de speakers hun ongenoegen duidelijk blijken...

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-02-2014 11:27 ]

• PWM
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:47:
[...]

Roep dat niet te hard, straks lezen ze mee in Den Haag en breng je ze op ideeën :P
Het is zelfs wettelijk vastgelegd dat de schalen niet aangepast mogen worden voor auto's op kenteken binnen 5 jaar naar kenteken datum ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
Hebben er hier mensen ervaring met (en iets te vertellen óver) de mogelijkheden tot fatsoenlijke audio-installaties op de Skoda Octavia Combi? Via Directlease.nl vind ik alleen de upgrade tot een 8" navi systeem, er word verder niks gezegd over audio-upgrades (dat ik kon vinden dan toch).
De elegance Business uitvoering heeft een Canton systeem. Tijdens een tweetal proefritten daar wat mee gespeeld en voor mij goed genoeg.
Mijn standaard Seat Ibiza ST Copa (geen +) had heel behoorlijk geluid maar de huidige voorloop (Megáne Estate) is om te huilen, zodra je het volume boven de motor uit laat komen laten de speakers hun ongenoegen duidelijk blijken...
Ik rijd momenteel ook in een (voorloop) Megáne Estate en ervaar dit exact hetzelfde (los van de belabberde navigatie, de gebrekkige besturing van de telefoonbediening en de afgrijselijke stoelen en de beperkte ruimte op de achterbank en in de kofferbak).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19

Er kwamen ineens een hoop 'aanbiedingen' voorbij op de Seat Leon ST, maar datzelfde doen ze nu ook bij de Skoda. Deze is op papier iets sneller, een stuk ruimer en ook iets goedkoper, dus ik ga denk ik toch maar voor de Skoda. In plaats van racing blue neig ik nu naar bruin... ziet er sjiek uit vind ik.

Misschien is het een idee om als dealeroptie de auto naar een car audio expert te brengen? Je zou de fabrieksradio / GPS kunnen behouden, maar een fatsoenlijke eindversterker en betere speakers kunnen plaatsen, en eventueel nog wat laten tweaken om de portieren wat beter rammelvrij te maken.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Businessline heeft al het Canton audiosysteem met 10 speakers, equalizer (onder de voorstoel) en subwoofer. Dat klonk in mijn vorige Octavia II wel aardig.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazuka schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:39:
[...]

De Businessline heeft al het Canton audiosysteem met 10 speakers, equalizer (onder de voorstoel) en subwoofer. Dat klonk in mijn vorige Octavia II wel aardig.
Dat lijkt me dan inderdaad wel voldoende. Ik zoek niet specifiek naar een high-end systeem, ik wil gewoon het volume open kunnen draaien zonder dat de stukken plastic me om de oren vliegen en ik de bas er maar bij moet fantaseren.

Naast de octavia kijk ik nu na een tip van een collega ook met een schuin oog naar de superb combi. Facelift model, slechts 20% ipv 14%, stukje langzamer... maar wel een echt luxe bak. Schaamteloos veel ruimte, leren bekleding... ziet er sjiek uit.

Maar de octavia heeft betere navigatie (zegt men) en is een stuk vlotter (scheelt toch 2sec naar de 100!) en bijna net zo ruim.

Ik laat de beslissing afhangen van de impressie bij de dealer binnenkort. Scheelt netto zo'n honderd euro bijtelling tussen de twee.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik kom ook even het topic binnen vallen :+

Per juni ga ik van een 25% Honda Civic (1.8 bezine) naar een 14% Seat Leon (1.6 TDI) Limited Edition II.
Meer luxe/opties, minder kofferbakruimte, minder geld per maand *O*

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:40:

[...]

Ik rijd momenteel ook in een (voorloop) Megáne Estate en ervaar dit exact hetzelfde (los van de belabberde navigatie, de gebrekkige besturing van de telefoonbediening en de afgrijselijke stoelen en de beperkte ruimte op de achterbank en in de kofferbak).
Same here, alleen vind ik de navigatie prima (TomTom)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oogje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:39:
[...]

Same here, alleen vind ik de navigatie prima (TomTom)
Qua functionaliteit is de navigatie goed. Qua UI is hij afgrijselijk. Resolutie uit het jaar nul, klein scherm, kan alleen tijdelijk uitzoomen (en ik heb er niets aan om maar 200 meter op mn scherm te zien, ik wil kilometers vooruit kunnen zien).

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mee eens, maar het allergrootste voordeel van TomTom navigatie is de aanwezigheid van TomTom HD Traffic. Ik zou niet meer zonder willen en ben nog niets vergelijkbaars tegengekomen. Verder is de bediening van de radio en telefoon inderdaad drie keer niks en ook de Bose audio is teleurstellend.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27
kazuka schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Dus dat zit ook in de greenline businessline?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

pitchdown schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Durf ik niet met zekerheid te stellen, in de elegance businessline wel.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003

bonyuri

Investigator!

pitchdown schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:25:
[...]

neen, in de 14% kun je Canton niet bestellen.
De GreenLine Businessline is eigenlijk een Ambition Businessline met wat extra opties.
Je krijgt wel betere speakers als in de Ambition, maar Canton is geen optie.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.