Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.425 views

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wist niet dat die MB C-klasse relatief gezien zo goedkoop in de lease ligt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Phyc schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:54:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe leaseauto, mag begin maart bestellen. Rij momenteel een Golf 6 Highline, 1.2tsi met DSG en een paar opties. Budget is 850 incl brandstof, maar wil wat gaan bijbetalen.

Ik rij namelijk minstens 1200km in de week, met uitschieters naar 2000+ (nee, verhuizen is geen optie), en zoek daarom net iets meer auto dan de Golf.

Heb een CT200h gehad, en op zich een prima auto, maar iets meer vermogen zou welkom zijn. Mijn optielijst is momenteel als volgt:

- CT200h, luxury line. Goedkoopste optie, wel heel compleet, maar niet ruim (qua kofferbak) noch snel. Wel erg kleine brandstoftank, bijna dagelijks tanken... Kost zo rond de 900e in de maand.
- Golf 7 bluemotion highline. Is eigenlijk al afgevallen, vond de diesel erg lawaaiig (veel meer dan de huidige golf). Daarnaast wordt ie al best prijzig met wat opties (verhoudingsgewijs). Gaat met opties naar 870e in de maand.
- BMW 116dA High exec. Nog niet mee gereden, misschien wel prima, vind het interieur wat ouderwets ogen. Gaat richting de 960e in de maand.
- Audi A3 g-tron PLS. Hoge leaseprijs voor de auto, met een kleine brandstof component. Moet daardoor wel altijd CNG tanken, en bij 400km per dag dus 1.5 keer per dag (!) tanken.. Rond de 980e in de maand.
- Mercedes C-Klasse prestige. Mooi ding, wel wat groot voor mij. Lekker snel (8.2sec 0-100kmh). 950e in de maand.
Misschien heb je ook wat aan deze review/vergelijking.

http://www.caradvice.com....ium-hatchback-comparison/

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:24
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Ik heb niets met kleine auto's, dus zou zeggen: de MB!
Stiekem was ik toch wel een beetje naar dit soort gedachten op zoek!
RomeoJ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:58:
Wist niet dat die MB C-klasse relatief gezien zo goedkoop in de lease ligt.
Ik dus ook niet, had 'm voor de grap berekend. Wanneer ik een soortgelijke Golf configureer (1.4tsi handbak, zelfde opties als op de MB C Prestige), kost ie qua kale leaseprijs 20e minder in de maand.

• Phyc
Dank! Heb d'r wel wat twijfels bij aangezien de Golf hier wint, en ik daar (dan wel de diesel) niet erg van onder de indruk was..

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Laat ik mij ook eens melden hier. Mijn huidige leasecontract loopt af in oktober van dit jaar en ik ben mij al voorzichtig aan het oriënteren wat ik hierna zal gaan rijden. Ik had mijn zinnen gezet op een Audi A3 g-tron, maar de leasemaatschappij wil dan dat ik uitsluitend op CNG ga rijden. Een actieradius van 400 km (fabrieksopgave) vind ik toch echt te mager dus dat feest gaat helaas niet door.

Toen ik echter door het leaseportaal van mijn werkgever aan het struinen was zag ik dat de "gewone" A3 Sportback 1.6 TDI ultra ineens ook in de 14% categorie zat met een uitstoot van 85 gram CO2 (was 88). Ik kan hier echter verder niks over vinden. Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door Tjoekie op 10-02-2014 13:32 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-01 09:43
Phyc schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:51:
[...]

Ik dus ook niet, had 'm voor de grap berekend. Wanneer ik een soortgelijke Golf configureer (1.4tsi handbak, zelfde opties als op de MB C Prestige), kost ie qua kale leaseprijs 20e minder in de maand.
Een C-klasse voor de prijs van een Golf?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tjoekie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:19:

Toen ik echter dor het leaseportaal van mijn werkgever aan het struinen was zag ik dat de "gewone" A3 Sportback 1.6 TDI ultra ineens ook in de 14% categorie zat met een uitstoot van 85 gram CO2 (was 88). Ik kan hier echter verder niks over vinden. Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben gezien?
Jup, dat is de ultra:
Audi A3 1.6 TDI ultra

http://www.audi.nl/nl/brand/nl/modellen/14__bijtelling.html#

[ Voor 65% gewijzigd door Get!em op 10-02-2014 13:23 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Over jouw puntje lawaai, is denk ik alleen in context met de zuinig 1.6TDI? Heb je de 2.0TDI bij bijvoorbeeld de Octavia overwogen? 20% en genoeg vermogen :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Over de A3 in 14%: dat geldt op dit moment alleen voor de 'normale' A3 (de 3-deurs dus).
De Sportback (5-deurs) viel alleen nog tot 31-12-2014 in de 14% bijtelling. Als het een poolauto is dan zou je zomaar eens geluk kunnen hebben :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tjoekie
  • Niet online
RomeoJ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:30:
Over de A3 in 14%: dat geldt op dit moment alleen voor de 'normale' A3 (de 3-deurs dus).
De Sportback (5-deurs) viel alleen nog tot 31-12-2014 in de 14% bijtelling. Als het een poolauto is dan zou je zomaar eens geluk kunnen hebben :)
Dat is dus de grap, in dat portaal staan alleen nieuwe auto's die nog besteld moeten worden. Het zal wel een foutje zijn dan.

• Phyc
Tjoekie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:34:
[...]

Dat is dus de grap, in dat portaal staan alleen nieuwe auto's die nog besteld moeten worden. Het zal wel een foutje zijn dan.
Denk 't wel. Net bij Alphabet en Athlon gecheckt, en deze geven beide echt alleen de 3-deurs aan als 14%.
Falcon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:27:
Over jouw puntje lawaai, is denk ik alleen in context met de zuinig 1.6TDI? Heb je de 2.0TDI bij bijvoorbeeld de Octavia overwogen? 20% en genoeg vermogen :)
Klopt, was uitsluitend met de 14% diesel. Wellicht dat de benzines en andere diesels beter zijn!
t_captain schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Een C-klasse voor de prijs van een Golf?
Yes:
MB C-Klasse Prestige (met paar kleine opties) - Leaseprijs voor auto: 672,90
Golf 1.4TSI ACT Highline (met veel opties, gelijk aan prestige) - Leaseprijs voor auto: 674,82

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:28
Phyc schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:42:

Klopt, was uitsluitend met de 14% diesel. Wellicht dat de benzines en andere diesels beter zijn!

[...]

Yes:
Golf 1.4TSI ACT Highline (met veel opties, gelijk aan prestige) - Leaseprijs voor auto: 674,82
Je hebt over herrie bij de 1.6 TDI en je kijkt naar de 1.4 TSI?

Zelf de 1.6 TDI in een A3 SB, vind de herrie dan wel meevallen. Ik ben zelf aan het kijken naar de Golf en dan de bluemotion edition. Veel opties voor niet veel geld

• t_captain
Phyc schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:42:
[...]

[...]

Yes:
Wat voor motor heb je in de C-klasse zitten, C180 155pk?

• Phyc
t_captain schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:15:
[...]

Wat voor motor heb je in de C-klasse zitten, C180 155pk?
Yes, 156pk, de basis motorisering.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 11:32
Maar die is maar 2 deurs of niet? Dat is voor mij al geen optie
Oh nieuw model :)

[ Voor 17% gewijzigd door GrooV op 10-02-2014 15:15 ]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat is de looptijd van de C-klasse? Ik gok 5 jaar.

Mijn 308 Blue Lease Premium 1.6 Blue-HDI kost 679 euro in de maand voor 36 maanden.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• wd200
  • Laatst online: 10-01 22:36
CycloneX schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:49:

Mijn 308 Blue Lease Premium 1.6 Blue-HDI kost 679 euro in de maand voor 36 maanden.
persoonlijk zou ik liever een C voor 5 jaar hebben 8-)

• Phyc
CycloneX schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:49:

Gaat om 4 jaar. Is die 679 euro de kale prijs, dus ex brandstof en opslagen? Verschil zit 'm dan waarschijnlijk in wegenbelasting. Alle diesels zijn inmiddels verhoudingsgewijs duur geworden.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Tsurany schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:29:
Adaptive cruisecontrol is drama als het druk is en daardoor nutteloos. Het houd een te grote afstand, zelfs op de kortste instelling, waardoor iedereen in het gat kruipt.
Je begrijpt hopelijk wel dat het juist de bedoeling is dat je voldoende afstand houdt zodat er iemand tussen kan? Als "iedereen" in het gat kruipt wil dat waarschijnlijk zeggen dat er voor je een stel hufters rijdt dat te weinig afstand houdt waardoor niemand die er tussen wil dat kan.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

assje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:18:
[...]

Je begrijpt hopelijk wel dat het juist de bedoeling is dat je voldoende afstand houdt zodat er iemand tussen kan? Als "iedereen" in het gat kruipt wil dat waarschijnlijk zeggen dat er voor je een stel hufters rijdt dat te weinig afstand houdt waardoor niemand die er tussen wil dat kan.
Zeker nog nooit in de spits op de weg gezeten? En zo'n denigrerend toontje mag je wel achterwegen laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 11-02-2014 11:20 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Tsurany schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:20:
[...]

Zeker nog nooit in de spits op de weg gezeten? En zo'n denigrerend toontje mag je wel achterwegen laten.
Was niet denigrerend bedoeld, excuus als het zo overkwam. Ik woon/werk in de randstad dus rij bijna uitsluitend in de spits en dat is juist het moment waarop dat belangrijk is. Als iedereen maar kort op elkaar blijft rijden om er niemand tussen te laten gaat er ook niemand meer naar rechts als dat wel kan.

Ik hou zelf ten allte tijden voldoende afstand zodat iemand die van de rechter baan naar links wil dat kan, ik zie het ook zo dat mensen die rechts rijden eigenlijk de mensen op de linker baan "voor laten gaan" en als zij besluiten ook te willen inhalen dus eigenlijk voorrang hebben op degene die links rijdt.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 09:41
Tsurany schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:20:
[...]

De mensen die telkens "in dat gat kruipen" zijn gewoon niet goed wijs.
Elke keer als je invoegt neem je een risico en moet je goed opletten en inschatten om geen ongelukken te veroorzaken. En als je in een krap gat kruipt neem je ook nog eens een risico omdat je tijdelijk heel dicht op je voor en achterligger zit waardoor je niet op tijd kan remmen.
Soms heb je geen keus, bijvoorbeeld als je invoegt op de snelweg. Maar om in de spits steeds van rijbaan te wisselen levert maar heel weinig op.
Bij een test van Mythbusters leverde het laveren door het verkeer in de spits minder dan een minuut winst op een rit van 45 min door de spits.

Ik heb de adaptive cruisecontrol mogen ervaren in de nieuwe prius van mijn baas. Wat heerlijk relaxed is dat zeg. Ik kom veel liever heerlijk ontspannen aan op mijn werk, thuis of bij een klant, dan dat ik 30 seconden eerder ben en gestrest.

TheS4ndm4n#1919

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@afstand houden / gat

Het probleem dat 'we' in Nederland hebben is dat 'we' en masse te weinig afstand houden. Hierdoor lijkt het of er een voldoende groot gat is als je wel de juiste afstand houdt, waardoor er weer iemand tussen kruipt die meent dat er minder afstand hoeft te worden gehouden.

In Duitsland hebben ze hiervoor de perfecte oplossing: je bent simpelweg gelijk je rijbewijs voor een maand of 3 kwijt als je onvoldoende afstand houdt.

Wat is dan onvoldoende? Volgens de uitleg van de Duitse justitie (collega heeft m te pakken ;) ) is dat twee seconden. Dat komt neer op de volgende afstand bij snelheid:

80 km/h - 44 meter
100 km/h - 55 meter
120 km/h - 66 meter
130 km/h - 72 meter
160 km/h - 88 meter
180 km/h - 100 meter

Ok, die laatste twee zijn hier niet zo van belang, maar in Dld wel.
In Duitsland wordt hierop overigens streng gecontroleerd. Het wordt tijd dat dit in Nederland ook gaat gebeuren. Dit is immers wat het daadwerkelijk veiliger maakt op de weg. De camera's hangen er al, al worden ze vooralsnog / voorlopig gebruikt voor onderzoek.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RocketKoen schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:30:
De mensen die telkens "in dat gat kruipen" zijn gewoon niet goed wijs.
Elke keer als je invoegt neem je een risico en moet je goed opletten en inschatten om geen ongelukken te veroorzaken. En als je in een krap gat kruipt neem je ook nog eens een risico omdat je tijdelijk heel dicht op je voor en achterligger zit waardoor je niet op tijd kan remmen.
Soms heb je geen keus, bijvoorbeeld als je invoegt op de snelweg. Maar om in de spits steeds van rijbaan te wisselen levert maar heel weinig op.
Een dergelijk gat laat meer dan genoeg ruimte over om veilig tussen te manoeuvreren. Als ik die afstand zou houden die ik officieel zou moeten houden zou ik honderden auto's voor mij in zien voegen op een enkele rit, dat telt flink op.
Bij een test van Mythbusters leverde het laveren door het verkeer in de spits minder dan een minuut winst op een rit van 45 min door de spits.
Die test van Mythbusters is geen goed bewijs voor welke statement dan ook. Het was een waardeloos experiment gebaseerd op veel te weinig data. Amateurisme ten top. Als je een route goed kent kan op het juiste moment van baan wisselen op een enkele reis zo een paar minuten schelen. Evenals structureel te hard rijden flink kan schelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-01 09:41
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:32:
@afstand houden / gat

Het probleem dat 'we' in Nederland hebben is dat 'we' en masse te weinig afstand houden. Hierdoor lijkt het of er een voldoende groot gat is als je wel de juiste afstand houdt, waardoor er weer iemand tussen kruipt die meent dat er minder afstand hoeft te worden gehouden.

In Duitsland hebben ze hiervoor de perfecte oplossing: je bent simpelweg gelijk je rijbewijs voor een maand of 3 kwijt als je onvoldoende afstand houdt.

Wat is dan onvoldoende? Volgens de uitleg van de Duitse justitie (collega heeft m te pakken ;) ) is dat twee seconden. Dat komt neer op de volgende afstand bij snelheid:

80 km/h - 44 meter
100 km/h - 55 meter
120 km/h - 66 meter
130 km/h - 72 meter
160 km/h - 88 meter
180 km/h - 100 meter

Ok, die laatste twee zijn hier niet zo van belang, maar in Dld wel.
In Duitsland wordt hierop overigens streng gecontroleerd. Het wordt tijd dat dit in Nederland ook gaat gebeuren. Dit is immers wat het daadwerkelijk veiliger maakt op de weg. De camera's hangen er al, al worden ze vooralsnog / voorlopig gebruikt voor onderzoek.
Dat heb ik inderdaad wel eens gezien in een ander topic.
Tweaker kreeg een boete voor door rood licht rijden. Op de foto was te zien dat hij te dicht op zijn voorganger zat.
De boete voor rood licht was €120 ofzo. Voor te dicht op zijn voorganger >€300 + een maand rijontzegging.
Tsurany schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:39:
[...]

Een dergelijk gat laat meer dan genoeg ruimte over om veilig tussen te manoeuvreren. Als ik die afstand zou houden die ik officieel zou moeten houden zou ik honderden auto's voor mij in zien voegen op een enkele rit, dat telt flink op.

[...]

Die test van Mythbusters is geen goed bewijs voor welke statement dan ook. Het was een waardeloos experiment gebaseerd op veel te weinig data. Amateurisme ten top. Als je een route goed kent kan op het juiste moment van baan wisselen op een enkele reis zo een paar minuten schelen. Evenals structureel te hard rijden flink kan schelen.
Zeker op de drukke wegen kan het inderdaad een hoop schelen als je op het juiste moment van baan wisselt. Niets zo vervelend als vastzitten op de rechterbaan terwijl je de afslag links moet hebben.
Maar als iedereen zo dicht op elkaar blijft rijden omdat ze bang zijn dat iemand anders eerder op zijn werk komt is toch wel irritant en gevaarlijk.
Ik ben zelf niet bereid om mijn leven te riskeren, dus ik heb wel eens een afslag gemist omdat ik te laat van rijbaan ging wisselen en niemand mij er nog tussen liet. Maar ik zie ook genoeg mensen die gewoon hun stuur omgooien als ze de afslag zien en hopen dat de rest op tijd kan remmen. En dat loopt niet altijd even goed af. Laatst nog iemand in mijn spiegel die op de linkerbaan zat en in 1 beweging tussen de vrachtwagens door ging om de afslag rechts te kunnen halen. Helaas voor hem stond er op de afslag file en knalde hij vol in de auto achter mij.

[ Voor 35% gewijzigd door RocketKoen op 11-02-2014 11:49 ]

TheS4ndm4n#1919

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat streng controleren valt ook wel meer mee. In de afgelopen 5 jaar heb ik zo'n 50.000 km in Duitsland gemaakt. En je ziet af en toe ook bij viaducten strepen op de weg staan ivm de afstandcontrole. Echter heb ik daar nog nooit agenten zien staan voor een controle.
Ik ken enkel het verhaal van een tweaker (jism?) die een dikke prent kreeg ivm te weinig afstand houden.

Dit topic gaat wel ernstig off-topic ondertussen.

This footer is intentionally left blank

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RocketKoen schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Dat heb ik inderdaad wel eens gezien in een ander topic.
Tweaker kreeg een boete voor door rood licht rijden. Op de foto was te zien dat hij te dicht op zijn voorganger zat.
De boete voor rood licht was €120 ofzo. Voor te dicht op zijn voorganger >€300 + een maand rijontzegging.
Mijn collega reed 150 km/h. Werd door een portaal geflitst, twee foto's om te kijken of je in of uitloopt op de voorganger. Bleek gelijk te zijn. Tussenafstand was 60 meter, had 83 meter moeten zijn. Resultaat: of hij even naar Regensburg wil komen om een stempeltje in zijn rijbewijs te laten zetten. Hij is nog bezig in een afkoop procedure. Duitsland heeft een voorstel gedaan om het voor een 800 euro te regelen... Stempel halen is geen optie omdat hij wekelijks in Dld zit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

ajhaverkamp schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:45:
[...]

Dit topic gaat wel ernstig off-topic ondertussen.
Eens. Deze discussie hoort in een ander topic thuis.

Ontopic:
Ben benieuwd naar de VW Sportsvan. Ziet er een stuk beter uit dan zijn voorganger, de VW Golf Plus.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201309/2013-volkswagen-golf-spor-4_600x0w.jpg

Wordt het 2e kwartaal dit jaar verwacht.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Houdt een beetje het midden tussen een Golf Plus en een Touran, vind ik.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:01

PeaceNlove

Deugleuter

assje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:25:
[...]
Ik hou zelf ten allte tijden voldoende afstand zodat iemand die van de rechter baan naar links wil dat kan, ik zie het ook zo dat mensen die rechts rijden eigenlijk de mensen op de linker baan "voor laten gaan" en als zij besluiten ook te willen inhalen dus eigenlijk voorrang hebben op degene die links rijdt.
Maar die voorrang hebben de mensen op rechts niet. Lief dat jij ze er wel tussenlaat, maar in principe heb je iedere andere verkeersdeelnemer voorrang te geven wanneer je van rijstrook wisselt.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35
@afstand houden / gat

Dit is zo waar. Laatst reed ik op de A27 95 km/h op de cruise control. Voor mij lekker de ruimte. Vervolgens werd ik ingehaald door een oude man in een Ford Fiësta. Meneer passeert mij, kijkt naar rechtsachter (naar mij), meneer heeft door dat ie mij nog niet helemaal gepasseerd is. Even later als hij mij volledig gepasseerd heeft, slaat hij naar rechts en vervolgens gaat ie langzamer rijden, waardoor ik moet gaan afremmen. 8)7

Geef ik 2 lichtsignalen, gaat ie gebaren van: "Wat moet je nou?" |:(

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is nou niet direct een voorbeeld van slecht afstand houden maar van onregelmatig rijden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RomeoJ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:48:
[...]

Eens. Deze discussie hoort in een ander topic thuis.

Ontopic:
Ben benieuwd naar de VW Sportsvan. Ziet er een stuk beter uit dan zijn voorganger, de VW Golf Plus.

[afbeelding]

Wordt het 2e kwartaal dit jaar verwacht.
Oi, da's een leuke. Ik ben wel van de MPV's. Goede reden om vanhet weekend even bij de VW dealer langs te wippen, moest toch nog even bij de Audi dealer (zelfde pand) zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

wd200 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:55:
[...]

persoonlijk zou ik liever een C voor 5 jaar hebben 8-)
Niet bij elke werkgever mag je een C-klasse leasen. Zeker in mijn branche komt dat niet lekker over als ik zo kom voorrijden bij een reorganisatie.

Bij een diesel zal het trouwens ook een ander kostenplaatje worden.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 22:50
Heeft iemand hier ervaring met het tussentijds willen veranderen van lease auto?

Heb nu een 20% auto 2 jaar en zou nog 2 jaar vooruit moeten. Inmiddels ben ik ook een stap hoger in leasebudget en zou dus eigenlijk een ander auto willen leasen. We hebben wel een boete clausule als je weggaat, maar hebben meestal geen auto's reserve staan of iets dergelijks.
Gewoon bespreekbaar maken met werkgever of maak ik weinig kans?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Wok

Dakloos...

Bespreekbaar maken met je werkgever en even rondkijken of er niet een collega is die je huidige auto wil overnemen :) Als een andere collega aan einde looptijd zit en je huidige auto wel 'af' wil rijden, kun je vaak wel iets regelen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:49

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Hm, de Seat Leon Cupra 2014 wordt ook best aantrekkelijk geprijsd. Vanafprijs 35k voor 280pk en de nodige tierelantijnen.

Bron: http://www.autowereld.com...lt-prijzen-leon-cupra-280

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/79105-02-seat-leon-cupra.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door WhateverSuitsU op 11-02-2014 22:18 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet echt een typische leaseauto denk ik? Dat wordt toch 25% bijtelling en ik denk dat veel werkgevers liever een wat zuinigere diesel willen zien dan zo'n brandstofmonster. Althans, met zo'n auto rijdt je niet rustig lijkt me.

• wd200
  • Laatst online: 10-01 22:36
zodra je vergelijkt incl. brandstof en het past binnen de autoregeling, waarom niet ?

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Tsurany schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:22:
Niet echt een typische leaseauto denk ik? Dat wordt toch 25% bijtelling en ik denk dat veel werkgevers liever een wat zuinigere diesel willen zien dan zo'n brandstofmonster. Althans, met zo'n auto rijdt je niet rustig lijkt me.
Zat vandaag te kijken naar de Volvo V40 en daar is op dit moment maar één lijn (D2 Diesel) in de 20% categorie, de rest allemaal 25%.

Werkgevers zat inderdaad die eisen stellen aan de leaseauto (merk, minimaal label (A, B etc.), max aantal km's per jaar). Als het, wat mijn bovenbuurman zei, past, waarom niet.

Ik als autoliefhebber heb de Cupra hoog op mijn verlanglijstje staan. Ik ben eigen baas, dus dat scheelt ;) (ook een zeikerd trouwens als het echt over euro's gaat)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk zal er markt voor zijn, maar velen zullen liever voor een grotere en luxere auto gaan dan voor slechts een Leon met toevallig een zware motor.

Als ik naar de SC met 138kW kijk en die vergelijk met de standaard variant scheelt dat netto 310 euro. De Cupra zal daar nog wel een aardig schepje bovenop doen. Een aardig bedrag puur voor het vermogen. Sommigen zullen het er voor over hebben maar dat zullen er denk ik weinig zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 11-02-2014 22:38 ]

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Gelukkig wel, anders krijgen we Renault Mégane taferelen ;-)

Ik snap je punt. Ik rij al vele jaren Seat Leon en blijf het prijstechnisch een kwalitatief prima auto vinden. Ik heb alle ruimte, geen problemen mee gehad en ik vind het een fijn sturende auto. Dus ik blijf wat meer plakken bij dit merk.

Daarnaast vind ik de Seat Leon (met name laatste versie) uitermate fijn om naar te kijken. Helemaal leuk als het ook nog eens lekker van zijn plek komt.

Maar kan inderdaad voor dat geld ook iets groters en luxers nemen. Alleen wil ik dat niet.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Ik heb toevallig nu een leon als leenauto ivm schade aan mijn eigen lease auto.
Ik vind het uiterlijk erg goed gelukt. Ziet er sportief uit en ook wel agressief. Interieur vind ik ook goed gelukt. Materialen voelen goed aan en alles is makkelijk te bedienen. De kofferbak is vrij ruim vind ik en achterin is genoeg beenruimte. Qua rijgedrag vind ik het ook een prettige auto alleen 1 punt irriteert mij tot nu toe wel.
Ik heb de auto dus pas vanmiddag gekregen en toen ik 40 km over een n-weg naar huis moet rijden viel het mij op dat als je een kleine stuurcorrectie wil maken dat het stuur dan eerst tegen een soort weerstand oploopt en waardoor je iets meer moet sturen dan ik verwacht en nadat je over deze weerstand heen bent stuurt de auto opeens soepel. Ik weet niet of het normaal is en het is ook wat lastig uit te leggen maar ik moet er iig nog aan wennen en vind het nog niet fijn voelen.
Verder erg leuke auto eigenlijk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En daarmee denk ik dat je een uitzondering bent. Ik snap precies waarom je die keuze zou maken maar ik zie het niet veel mensen doen. Maar als je dan zo'n auto hebt is het wel heerlijk rijden :D

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50
TheJason schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:39:
Ik heb toevallig nu een leon als leenauto ivm schade aan mijn eigen lease auto.
Ik vind het uiterlijk erg goed gelukt. Ziet er sportief uit en ook wel agressief. Interieur vind ik ook goed gelukt. Materialen voelen goed aan en alles is makkelijk te bedienen. De kofferbak is vrij ruim vind ik en achterin is genoeg beenruimte. Qua rijgedrag vind ik het ook een prettige auto alleen 1 punt irriteert mij tot nu toe wel.
Ik heb de auto dus pas vanmiddag gekregen en toen ik 40 km over een n-weg naar huis moet rijden viel het mij op dat als je een kleine stuurcorrectie wil maken dat het stuur dan eerst tegen een soort weerstand oploopt en waardoor je iets meer moet sturen dan ik verwacht en nadat je over deze weerstand heen bent stuurt de auto opeens soepel. Ik weet niet of het normaal is en het is ook wat lastig uit te leggen maar ik moet er iig nog aan wennen en vind het nog niet fijn voelen.
Verder erg leuke auto eigenlijk.
Dat herken ik wel, maar het is niet altijd aanwezig. Ik verdenk m'n winterbanden ervan bij bepaalde temperaturen, heb het op de zomerbanden niet gemerkt in ieder geval. Volgende maand weer eens op letten als ik ze wissel.

Flickr | Lego collectie

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
martinusz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:54:
Heeft iemand hier ervaring met het tussentijds willen veranderen van lease auto?

Heb nu een 20% auto 2 jaar en zou nog 2 jaar vooruit moeten. Inmiddels ben ik ook een stap hoger in leasebudget en zou dus eigenlijk een ander auto willen leasen. We hebben wel een boete clausule als je weggaat, maar hebben meestal geen auto's reserve staan of iets dergelijks.
Gewoon bespreekbaar maken met werkgever of maak ik weinig kans?
Kijk of je met een college je auto kan wisselen. Ik heb in 7 jaar tijd 7 auto's gereden, dat zou niet gelukt zijn als ik niet kon ruilen met collega's :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Martinusz
Widow schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:31:
[...]

Kijk of je met een college je auto kan wisselen. Ik heb in 7 jaar tijd 7 auto's gereden, dat zou niet gelukt zijn als ik niet kon ruilen met collega's :+
Dat wordt nog een hele opgave denk ik...maar ik zal het eens bespreken met de werkgever, ik neem aan dat het voor hun ook voordeliger is als ik 14% rij ipv 20% :)

• Tjoekie
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Dat wordt nog een hele opgave denk ik...maar ik zal het eens bespreken met de werkgever, ik neem aan dat het voor hun ook voordeliger is als ik 14% rij ipv 20% :)
Waarom zou dat zo zijn? Je betaalt je bijtelling toch zelf, daar heeft je werkgever niet zo veel mee te maken.

• Martinusz
Tjoekie schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:06:
[...]

Waarom zou dat zo zijn? Je betaalt je bijtelling toch zelf, daar heeft je werkgever niet zo veel mee te maken.
Verbruik?!

• The Eagle

The Eagle

Verbruik is een onzin argument. Dat ligt puur aan je rechtervoet.
Heck, als je veel snelweg draait is een 20% diesel voordeliger voor je baas dan een 14% hybrid. En in principe zou het verschil tussen 14% diesel en 20% diesel ook niet zoveel uit moeten maken, bij een gelijkblijvende rechtervoet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Een hybride kan veel zuiniger zijn, maar je moet je rijstijl er erg op aanpassen.
Ironisch dat juist de groep die het verbruik het minst interesseert (leaserijders) juist met dat soort bakken rijdt. Dankzij de belasting.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Martinusz
The Eagle schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:14:
Verbruik is een onzin argument. Dat ligt puur aan je rechtervoet.
Heck, als je veel snelweg draait is een 20% diesel voordeliger voor je baas dan een 14% hybrid. En in principe zou het verschil tussen 14% diesel en 20% diesel ook niet zoveel uit moeten maken, bij een gelijkblijvende rechtervoet.
Oh dus als ik van 20% benzine naar 14 % diesel heeft dat met je rechtervoet te maken??

• The Eagle

The Eagle

Nee, dan begrijp je me verkeerd. Je zei zelf:
martinusz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:41:
[...]

En dat is dus niet per definitie zo. Een 14% hybride op benzine die veel snelweg km's maakt is niet per definitie voordeliger in gebruik voor de werkgever dan een 20% diesel (of zelf ook benzine).
Die 20% zegt iets het belastingpercentage en is gebaseerd op de de uitstoot van de auto. Verder niet zoveel. Wat voor jouw werkgever interessant is is het verbruik van de auto en de daarmee gemoeide kosten. En een hybride (al dan niet 14%) auto loopt meestal op benzine (muv de Hybrid4's), terwijl de 14% non hybrid meestal diesels zijn. Diesel is nog steeds goedkoper bij flinke afstanden, en is dat ook als je het gas flink intrapt. Op dat moment gaan hybride auto's echter volledig op de benzinemotor, dus zijn ze relatief onzuiniger en dus duurder :)

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06-2025
The Eagle schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:56:
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Je zei zelf:

[...]

En dat is dus niet per definitie zo. Een 14% hybride op benzine die veel snelweg km's maakt is niet per definitie voordeliger in gebruik voor de werkgever dan een 20% diesel (of zelf ook benzine).
Die 20% zegt iets het belastingpercentage en is gebaseerd op de de uitstoot van de auto. Verder niet zoveel. Wat voor jouw werkgever interessant is is het verbruik van de auto en de daarmee gemoeide kosten. En een hybride (al dan niet 14%) auto loopt meestal op benzine (muv de Hybrid4's), terwijl de 14% non hybrid meestal diesels zijn. Diesel is nog steeds goedkoper bij flinke afstanden, en is dat ook als je het gas flink intrapt. Op dat moment gaan hybride auto's echter volledig op de benzinemotor, dus zijn ze relatief onzuiniger en dus duurder :)
Een goed voorbeeld hiervan is de 7% Outland PHEV..... een draak als het om verbruik aan gaat.

Verwijderd

Of de CT200H, ook geen lange afstanden koning.

• Hyp Hyper
Ik heb met m'n Civic Hybrid wel eens ruim over de 1000 km op een tank gereden, maar daar moest ik wel m'n rijstel voor aanpassen. Zeker niet harder dan 120 km/u en veel afstand houden. (want met remmen verlies je meer dan je terug kunt winnen)
Nu ben ik weer terug naar de 20% club. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-02-2014 16:56 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hybride is vooral zuinig op provinciale wegen. Maar zelfs op snelwegen rijdt de Prius veel zuiniger dan welke andere benzine auto ook. Diesel is in Nederland vooral interessant, omdat er minder accijns op geheven wordt dan op benzine.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

In mijn CT200h kan ik op een 60 weg gemakkelijk 1 op 27 halen (op de cruisecontrol en anticiperen op de rest van het verkeer). Dit is een best lang stukje weg, vervolgens trek ik de A1 op, daar zakt dan al snel het verbruik naar 1 op 19... Daar komt nog een beetje stadsverkeer bij en op de snelweg behoorlijk sportief gedrag en dan is zonder moeite 1 op 19 gemiddeld per tank te halen, doe ik echt mijn best dan is 1 op 22 mogelijk (benzine hybride).
Op zich wel zuiniger dan menig 'normale' benzine auto, nu is mijn ijkpunt een E46 6-cilinder waarmee 1 op 10 al een wonder was dus misschien heb ik ook een andere perceptie.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• jap85
  • Laatst online: 11:15
Kecin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:10:
'In mijn CT200h' 'en op de snelweg behoorlijk sportief gedrag'
Wat moeten we ons hier bij voorstellen? :p

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jap85 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:40:
[...]

Wat moeten we ons hier bij voorstellen? :p
Edit:
Ik snap hem, ik weet niet of je er wel eens in gereden hebt? Het is (op het geluid na, maar dan zet ik de muziek gewoon harder) een prima snelweg auto en bij 150/160km/u lig je gewoon stevig op de weg. Snel op de remmen en vlot meetrekken met het verkeer. Dat dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Kecin op 13-02-2014 13:48 ]

• Blik1984
  • Laatst online: 11-01 22:53
Geluid bij de CT200h alleen een issue bij het optrekken, maar dat ligt aan de aandrijflijn natuurlijk. Vind de CT verder een heerlijke auto, ook op de snelweg

• the-edge
  • Laatst online: 08-01 15:06
Hier is de keuze gemaakt en de bestelling geplaatst:

Skoda Octavia Elegance Business + dynamic pakket + sunset - in de kleur metal grey. Levertijd +/- 14 weken (hopelijk blijft dat zo :D)

• ManiacScum
the-edge schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:28:

Skoda Octavia Elegance Business + dynamic pakket + sunset - in de kleur metal grey. Levertijd +/- 14 weken (hopelijk blijft dat zo :D)
Geen 18" voor weinig geld?

• the-edge
Nee. Eerlijk gezegd ook niet naar gekeken, heb nu 16" dus was al tevreden met 1 maatje groter ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
'Bolt-on'-hybrides zoals de CT200h maar ook de 508 Hybrid waar ik nu in rij pakken hun winst qua verbruik niet op de snelweg of provinciale wegen...dan gedragen ze zich als een normale brandstofauto omdat de elektromotor maar tot circa 50 km/uur meehelpt. Hooguit zijn ze wat zuiniger omdat er naast de hybride aandrijving vaak ook nog andere brandstofbesparende trucs worden toegepast (banden met lage weerstand, aerodynamische trucs etc) die op de niet-hybride versies niet aanwezig zijn. Het is puur bij stadsverkeer en het optrekken vanaf stilstand dat de elektrische aandrijving flink in het verbruik scheelt.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Daniel schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:31:
'Bolt-on'-hybrides zoals de CT200h maar ook de 508 Hybrid waar ik nu in rij pakken hun winst qua verbruik niet op de snelweg of provinciale wegen...dan gedragen ze zich als een normale brandstofauto omdat de elektromotor maar tot circa 50 km/uur meehelpt. Hooguit zijn ze wat zuiniger omdat er naast de hybride aandrijving vaak ook nog andere brandstofbesparende trucs worden toegepast (banden met lage weerstand, aerodynamische trucs etc) die op de niet-hybride versies niet aanwezig zijn. Het is puur bij stadsverkeer en het optrekken vanaf stilstand dat de elektrische aandrijving flink in het verbruik scheelt.
Ik merk in mijn IS300h op wegen tot 80km/h dat de elektromotor een stevig steentje bijdraagt. Wellicht omdat bij de IS de elektromotor een stuk krachtiger is (140PK) dan bij de CT200h, 508, en V60 Plug-in. Ik kan ook tot 70km/u volledig elektrisch rijden. Zolang ik de snelweg niet op ga haal ik een verbruik van ongeveer 1 op 22. Niet slecht voor een auto van bijna 1700kg.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:11
Vergeet niet het meest voorkomende soort verkeer in de randstad, fileverkeer.
Dagelijks in de richting van Utrecht over de A27 vanaf Hilversum een flink stuk dat ik voor 80% elektrisch kan afleggen.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Van de 508 weet ik het niet, maar de Lexus/Toyota hybrids zijn zeker geen bolt-ons. Het is een integraal onderdeel van het geheel. Bij Honda is dat weer anders, daar is de elektromotor gemonteerd op het vliegwiel. Bij Lexus zie je op het display regelmatig de elektromotor een stukje help en heeft hij zeker heel veel voordeel tov een normale benzinemotor. Of ken jij een Golf (of iets vergelijkbaar) met +/- 140 pk benzine die makkelijk 1:22 haalt bij 120 km/u?

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32
Met mijn ct200h (inmiddels 34000 op de teller) is het gemiddelde over al die km's nu 1:15,9. Ik ben niet de rustigste rijder, maar rijd ook 90% van mijn km's op de snelweg op 130 stukken. Wanneer ik op 80 wegen of binnen bebouwde kom rijd in het weekend zie ik het verbruik op die tank benzine veel positiever uitkomen gemiddeld dan 1:18.

Hoe iemand nog kan zeggen dat hij sportief rijd en dan uit komt op 1:20 kan ik niet snappen. Zelfs op een tank geprobeerd zuinig te rijden. Max 110 op de snelweg en extra rustig opgetrokken. Auto op ecomodus en dan nog kwam ik niet verder dan 1:20.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heb zelf zo'n prius gereden met dezelfde aandrijving. Clou is dat je wel gewoon mag remmen maar niet meer dan dat de electromotor aankan. Alle geregenereerde energie is geen verloren energie. Als je dan je accu flink vol hebt (90-100%) heeft ie door dat ie echt energie kwijt moet en kan je zelfs stukken gas geven met de meter in boost zonder dat de benzinemotor aanslaat...

• Daniel
  • Laatst online: 12:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
L-VIS schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Van de 508 weet ik het niet, maar de Lexus/Toyota hybrids zijn zeker geen bolt-ons. Het is een integraal onderdeel van het geheel. Bij Honda is dat weer anders, daar is de elektromotor gemonteerd op het vliegwiel. Bij Lexus zie je op het display regelmatig de elektromotor een stukje help en heeft hij zeker heel veel voordeel tov een normale benzinemotor. Of ken jij een Golf (of iets vergelijkbaar) met +/- 140 pk benzine die makkelijk 1:22 haalt bij 120 km/u?
Met bolt-on bedoel ik dat de elektrische aandrijflijn in principe niet krachtig genoeg is voor allround gebruik verkeer, maar puur gebruikt wordt voor lage snelheden (stadsverkeer) en hulp bij het optrekken. Als je puur elektrisch de 100 haalt is het geen bolt-on :) de meesten komen echter niet verder dan 50-60km/uur. Dat spaart in de file of in de stad serieus brandstof, maar op snelwegsnelheid verbruik je over het algemeen nog net zo veel als met normale aandrijving.

• bigfoot1942
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:32:
[...]

Met bolt-on bedoel ik dat de elektrische aandrijflijn in principe niet krachtig genoeg is voor allround gebruik verkeer, maar puur gebruikt wordt voor lage snelheden (stadsverkeer) en hulp bij het optrekken. Als je puur elektrisch de 100 haalt is het geen bolt-on :) de meesten komen echter niet verder dan 50-60km/uur. Dat spaart in de file of in de stad serieus brandstof, maar op snelwegsnelheid verbruik je over het algemeen nog net zo veel als met normale aandrijving.
is er wat dat betreft wel verschil tussen snelwegverkeer en snelwegverkeer.
Als je veel moet remmen en optrekken (vrachtwagens die inhalen, onrustig treintjesverkeer met remgolven etc) scheelt een hybride wel omdat je je remenergie kan terugwinnen. Met de cruise-control de hele rit aan op 130 maakt het niet uit inderdaad.

Je moet niet kijken naar wanneer je energie uit de accus gebruikt, maar wanneer je ze oplaadt (en door dat door op een juiste manier te doen kan dat tijdens het remmen waar bij een normale auto deze energie wordt omgezet in warme remschijven (afvalwarmte)). teruglevering vanuit de accu vindt heus wel plaats en scheelt dus brandstof.

• ManiacScum
Ik ben bijna toe aan een nieuwe auto maar één ding staat voor mij vast: ik ben teveel autorij-liefhebber dat er geen hybride of elektrische variatie komt. Dan maar iets meer bijtelling.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik eerst in een voorloop Audi A3 SB rijden en daarna maak ik een keus uit de volgende auto's

- Mazda 6 SB Skylease +
- Nissan Qashqai Teka (20% variant)
- Seat Leon (ST) FR First Editon
- Audi A3 Limosine Pro Line S

Alle diesel maar dat vanwege de leasevoorwaarden (benzine mag niet). Gezien een jaarkilometrage van ca 60.000 kan ik daar wel inkomen.

Mijn huidige VW Golf variant highline staat inmiddels op 140.000 maar die maakt zijn contractuele kilometers niet vol.

• Hyp Hyper
bigfoot1942 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:23:
is er wat dat betreft wel verschil tussen snelwegverkeer en snelwegverkeer.
Als je veel moet remmen en optrekken (vrachtwagens die inhalen, onrustig treintjesverkeer met remgolven etc) scheelt een hybride wel omdat je je remenergie kan terugwinnen. Met de cruise-control de hele rit aan op 130 maakt het niet uit inderdaad.
Met de Honda heb ik op de snelweg het meest gewonnen met 110 op de cruise control. Veel afremmen en optrekken was de pest voor het verbruik omdat je met remmen minder terugwint dan je verliest met optrekken. Van belang was zo vloeiend mogelijk te rijden en zo min mogelijk te remmen. Zo vroeg mogelijk van het gas af etc. In de spits is dat echter niet zo aardig voor overig verkeer, dus niet altijd toepasbaar.

Ik ben wel blij nu een auto te hebben waarbij ik me niet druk hoef te maken om de laadstatus van de batterij. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-02-2014 08:38 ]

• t_captain
Christian schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:04:
Ik ben bijna toe aan een nieuwe auto maar één ding staat voor mij vast: ik ben teveel autorij-liefhebber dat er geen hybride of elektrische variatie komt. Dan maar iets meer bijtelling.
Principieel tegen electrische of electrisch ondersteunde aandrijving? Of gewoon niet tevreden met het "rijdersauto" gehalte van de beschikbare hybrides?

/me zou best wel een ActiveHybrid willen

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan maar iets meer bijtelling.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik eerst in een voorloop Audi A3 SB rijden en daarna maak ik een keus uit de volgende auto's

- Mazda 6 SB Skylease +

Alle diesel maar dat vanwege de leasevoorwaarden (benzine mag niet). Gezien een jaarkilometrage van ca 60.000 kan ik daar wel inkomen.
Nu de bijtelling van ondergeschikt belang is/lijkt, waarom niet je lijstje uitbreiden met
- Skoda Octavia 2.0 TDI
- Volvo S/V60 D4
?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
the-edge schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:28:

Welke motor heb je gekozen? :)

• The Eagle

The Eagle

- Mazda 6 SB Skylease +

Mijn huidige VW Golf variant highline staat inmiddels op 140.000 maar die maakt zijn contractuele kilometers niet vol.
Ik loer een beetje naar de zelfde modellen. Nissan is absoluut geen rijdersauto maar een MPV iig.
Mazda zit wel alles op en aan, maar nog niet in proefgereden.
Blijven over de Leon en de A3L. Van die twee is de A3L absoluut de beste rijdersauto. Ik heb beide proefgereden en de Leon heeft een bak vermogen, maar d'r mist verder qua uitstraling en feeling nogal wat. Ten opzichte van de A3 voelt het gewoon allemaal goedkoop aan.
* The Eagle 90% zeker voor de A3L gaat, alleen nog niet zeker is van versie; PLS of een andere Proline Plus met opties.
Loer zelf ook naar de Golf Sports Van trouwens (vind MPV rijden fijn, hoge zit.
Maar zoals een oom van me laatst zei: als je een Audi kunt rijden, altijd doen. En ik denk dat ie gelijk heeft. Ik rij nu ook een A3 SB (benzine weliswaar) en dat is gewoon echt een hele fijne auto.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nomis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:03:
Met mijn ct200h (inmiddels 34000 op de teller) is het gemiddelde over al die km's nu 1:15,9. Ik ben niet de rustigste rijder, maar rijd ook 90% van mijn km's op de snelweg op 130 stukken. Wanneer ik op 80 wegen of binnen bebouwde kom rijd in het weekend zie ik het verbruik op die tank benzine veel positiever uitkomen gemiddeld dan 1:18.

Hoe iemand nog kan zeggen dat hij sportief rijd en dan uit komt op 1:20 kan ik niet snappen. Zelfs op een tank geprobeerd zuinig te rijden. Max 110 op de snelweg en extra rustig opgetrokken. Auto op ecomodus en dan nog kwam ik niet verder dan 1:20.
Zo, dat is een flink verbruik! Je hebt ook een vrij groot stuk snelwegkilometers zie ik, dat heeft er natuurlijk wel mee te maken. Wanneer je in de spits bijvoorbeeld je rijden aanpast (anticiperen op je voorligger, uit laten rollen enzo, zonder dat het vervelend is voor de medeweggebruikers) moet je toch hoger kunnen halen lijkt me.

De andere discussie over de maximale snelheid, de CT200h kan makkelijk 69km/h rijden electrisch :), vanaf daar schakelt dus de benzinemotor in. Wel afhankelijk van hoe voel je accu is, eco mode of niet, snelheid van optrekken etc.

Al met al is het echt een prima auto en ik snap niet dat er zo weinig op de weg te zien zijn (het aantal Polo/Golf/Clio etc is vele malen groter). Gek eigenlijk.

• L-VIS
  • Nu online
Daniel schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:32:
[....], maar op snelwegsnelheid verbruik je over het algemeen nog net zo veel als met normale aandrijving.
Dat is dus niet waar. Ik heb ervaring met een Auris hybrid en die haalt gewoon 1:22 met 120 km/u. Noem mij 1 vergelijkbare Golf (of een andere in die klasse) die dat ook kan. En met vergelijkbare Golf bedoel ik: bezine, +/- 140 pk, automaat. Nee die bestaat idd niet.

• bigfoot1942
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:20:
[...]

Zo, dat is een flink verbruik! Je hebt ook een vrij groot stuk snelwegkilometers zie ik, dat heeft er natuurlijk wel mee te maken. Wanneer je in de spits bijvoorbeeld je rijden aanpast (anticiperen op je voorligger, uit laten rollen enzo, zonder dat het vervelend is voor de medeweggebruikers) moet je toch hoger kunnen halen lijkt me.
Dat zei ik dus net, het besparend effect van uitrollen is bij hybrides kleiner aangezien afremmen op de electromotor ook besparend is.
En @Hyp Hyper, een Civic hybrid heeft een electromotor van 20PK waar dat bij de prius/CT200h 80PK is. Dit vermogen is gelijk ook het maximum aan teruggewonnen remkracht. Met een prius kan je dus met remmen op de electromotor 4x zo hard remmen. En als je dan een afrit afrijdt van 120 naar 0 Km/h is dat een bult energie.

• t_captain
20 pk (14.7 kW) stelt als remvermogen niet veel voor. Als je bij 100 km/h remt met een remvertraging van 0.7g en een beladen wagengewicht van 1500 kg, kom ik op een remvermogen van zo'n 280 kW.

• Hyp Hyper
Al met al is het echt een prima auto en ik snap niet dat er zo weinig op de weg te zien zijn (het aantal Polo/Golf/Clio etc is vele malen groter). Gek eigenlijk.
Omdat ie lelijk is? :+
Ik denk omdat ie toch een stukkie duurder is en zelfs met de lage bijtelling nog duurder dan een Polo, Clio of Bluemotion Golf.
bigfoot1942 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:13:
En @Hyp Hyper, een Civic hybrid heeft een electromotor van 20PK waar dat bij de prius/CT200h 80PK is. Dit vermogen is gelijk ook het maximum aan teruggewonnen remkracht. Met een prius kan je dus met remmen op de electromotor 4x zo hard remmen. En als je dan een afrit afrijdt van 120 naar 0 Km/h is dat een bult energie.
Tja, zo'n ding heb ik nooit gereden. Staat het ook ergens vermeld dat je bij een Prius met remmen (en daarmee bedoel ik zoals genoemd werd in een 'zenuwachtig' rijtje op de snelweg) net zoveel terugwint als je verloren bent met optrekken? Bij de Civic was dat in elk geval funest voor het verbruik.
Ik weet dat de Prius etc. zuiniger zijn dan de Civic, maar heb daar toch wel 1:20 mee gehaald op goede dagen. (gecombineerd stad, N-weg, snelweg)

[ Voor 19% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-02-2014 10:33 ]

• the-edge
MrAcid schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:15:
[...]

Welke motor heb je gekozen? :)
1.2 TSI, maar dat had puur met mijn leasebudget te maken.

• Blik1984
  • Laatst online: 11-01 22:53
[...]

De belangrijkste reden is natuurlijk de prijs, de vanaf prijs is 30k, dus je bent al snel 33k kwijt voor een business line versie. De goedkoopste Polo is ruim 14k. los daarvan, ik vind dat er redelijk wat CT's rondrijden

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 16:26
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:18:
[...]

* The Eagle 90% zeker voor de A3L gaat, alleen nog niet zeker is van versie; PLS of een andere Proline Plus met opties.
Ik zou altijd voor de PLS gaan, dat s-line exterieur maakt hem gewoon af en ook onderscheidender op de weg.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JeroenV_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:41:
[...]
... ook onderscheidender op de weg.
Denk dat dat tegen valt. Net zoiets als dat een V40 R-Design onderscheidend zou zijn, af ja, onderscheidend nee.

• ManiacScum
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:48:
[...]

Nu de bijtelling van ondergeschikt belang is/lijkt, waarom niet je lijstje uitbreiden met
- Skoda Octavia 2.0 TDI
- Volvo S/V60 D4
?
Skoda gaat hem niet worden omdat ik hem simpelweg niet mooi genoeg vind.
Volvo V40 is te klein en de Volvo V60 is te duur.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Christian schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:01:
[...]

Skoda gaat hem niet worden omdat ik hem simpelweg niet mooi genoeg vind.
Volvo V40 is te klein en de Volvo V60 is te duur.
Fords staan niet op het lijstje want?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ManiacScum
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:18:
[...]

Ik loer een beetje naar de zelfde modellen. Nissan is absoluut geen rijdersauto maar een MPV iig.
Mazda zit wel alles op en aan, maar nog niet in proefgereden.
Blijven over de Leon en de A3L. Van die twee is de A3L absoluut de beste rijdersauto. Ik heb beide proefgereden en de Leon heeft een bak vermogen, maar d'r mist verder qua uitstraling en feeling nogal wat. Ten opzichte van de A3 voelt het gewoon allemaal goedkoop aan.
Loer zelf ook naar de Golf Sports Van trouwens (vind MPV rijden fijn, hoge zit.
Maar zoals een oom van me laatst zei: als je een Audi kunt rijden, altijd doen. En ik denk dat ie gelijk heeft. Ik rij nu ook een A3 SB (benzine weliswaar) en dat is gewoon echt een hele fijne auto.
Ik heb dit weekend in de Mazda 6 gereden, de diesel (2.2 liter 150PK). Ik moet zeggen dat de verrassing enorm was en daarbij vind ik het model wel erg mooi. (Sportbreak)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jtx2GgZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E08EMGI.jpg

Ik zou echter wel kiezen voor grotere velgen.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 14-02-2014 13:09 ]

• ManiacScum
Touchdomex schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:06:
[...]

Fords staan niet op het lijstje want?
Die vind ik nog minder mooi dan Skoda's

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:05
Christian schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:11:
[...]

Die vind ik nog minder mooi dan Skoda's
Haha idd, Skoda en Ford bleh!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Christian schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:06:
[...]

Ik heb dit weekend in de Mazda 6 gereden, de diesel (2.2 liter 150PK). Ik moet zeggen dat de verrassing enorm was en daarbij vind ik het model wel erg mooi. (Sportbreak)

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou echter wel kiezen voor grotere velgen.
Mooie bak idd, maar met die ballon banden is het idd wel heel erg zonde!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Mag ook weer een leaseauto uitzoeken. Dik jaar geleden een Ford Focus Ecoboost (14% diesel) uitgezocht. Dat ding uiteindelijk in moeten leveren omdat het bedrijf falliet ging. Nu wil ik dus eigenlijk dezelfde auto weer, maar is 'ie dus geen 14% meer :(

En ik vind een Ford Focus lekker wel mooi :P

https://niels.nu

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Christian: wat zijn je criteria? Ik heb nu het idee dat het voornamelijk leasebudget is, want de auto's zijn nogal verschillende.... van je lijstje zou ik waarschijnlijk de Mazda kiezen; voor vergelijkbaar budget waarschijnlijk naar een Honda Civic Tourer (moet binnenkort uitkomen). Je zou vast kunnen gaan rijden in de 5-deurs, en dan bedenken of de instelbare achteras en extra ruimte voor jou de moeite van het wachten waard is.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gwystyl schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:02:
@Christian: wat zijn je criteria? Ik heb nu het idee dat het voornamelijk leasebudget is, want de auto's zijn nogal verschillende.... van je lijstje zou ik waarschijnlijk de Mazda kiezen; voor vergelijkbaar budget waarschijnlijk naar een Honda Civic Tourer (moet binnenkort uitkomen). Je zou vast kunnen gaan rijden in de 5-deurs, en dan bedenken of de instelbare achteras en extra ruimte voor jou de moeite van het wachten waard is.
Ik denk niet dat de beperkende factor het leasebedrag is, want de Nissan en de Mazda zitten leasetechnisch in een heel andere klasse dan de Leon en de A3 (die laatste twee zijn in de lease een stuk goedkoper).

• ManiacScum
gwystyl schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:02:
Criteria is emotie, klein beetje budget en algeheel gevoel bij een auto.
Honda heb ik helemaal niets mee en de Civic Tourer spreekt mij niet aan.

Over het algemeen heb ik het meeste met Duitse degelijkheid.

Om je een indruk te geven van de voorlopers van mijn huidige auto:

- Seat Ibiza 2
- Seat Leon 1P
- VW Golf Plus (niet vrijwillig)
- VW Jetta
- Seat Altea XL

En dan nu dus een VW Golf Highline 1.6 TDI (bj 2011)

De keuze voor de Mazda kan ik onderbouwen. Mijn vader, en ik dus ook indirect, heeft 5 Mazda's gereden (ook zakelijk). Dit gaat niet altijd op want mijn vader rijdt nu Opel, de tweede inmiddels maar ook daar heb ik niet zoveel mee.

Overigens is een Station geen must. Het zou dus bijvoorbeeld best een Seat Leon 5D kunnen worden ipv van de ST
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:26:
[...]

Ik denk niet dat de beperkende factor het leasebedrag is, want de Nissan en de Mazda zitten leasetechnisch in een heel andere klasse dan de Leon en de A3 (die laatste twee zijn in de lease een stuk goedkoper).
Inderdaad. Nissan en Mazda zitten op hetzelfde niveau,
Ik kijk met name naar de netto lasten per maand. Deze kunnen al snel voordeliger zijn dan mijn huidige VW.

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacScum op 14-02-2014 15:31 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jetta hybride?

• ManiacScum
Ik begrijp dat die alleen nog maar uit Voorraad leverbaar zijn. Daarbij zijn de opties daar zeer gering.
Een fatsoenlijke grote navigatie is niet mogelijk zoals in de Golf.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met een Zenec navigatie is dat zo opgelost.. zou mij niet weerhouden.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.