Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.404 views

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Oogje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Ik hoor vrijdag of ik een auto kan uitzoeken...ik wil de LE3..zilver :P
waarom wil jij de LE3 en niet de LE2??
de enige verschillen zijn de stoelen (volledig leer of alcantara) en DAB?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
The Eagle schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Die LE van de Leon is idd een leuke wagen, zitten alle toeters en bellen op :)
Beetje jammer dat de Navi speech control niks snapt of doof is, maar verder rijdt het prima.
Qua kleur: een beetje sportieve Leon hoort metallic rood, geel of wit te zijn. Zwart en grijs rijdt er al genoeg in het wagenpark rond, en blauw staat hem niet.
Gewoon non metallic rood, staat hem geweldig en scheelt nog 485 euro op de catalogus waarde ook :+

De Leon kan blauw wel hebben mits juiste uitvoering

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UiOe45VTImo/UooPG86mFnI/AAAAAAAAKQU/OuggDS3HU44/w960-h579-no/Seat%2BLeon.jpg

Ik zou het niet snel kiezen op een standaard Ecomotive, maar een FR met 18" kan het goed hebben.

Verschil tussen de LE2 en LE3 is ook nog de chroomstrip langs het raam, heb dat onlangs voor het eerst in het echt gezien, maar vond dat een beetje aftermarket overkomen, ook niet echt passend bij de Leon.
Wel erg goede aanbiedingen, alleen snap ik niet dat het soundsystem er niet op zit en zelfs uberhaupt niet is bij te bestellen ... dat is volgens mij de optie die bijna iedereen neemt voor dat geld 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy op 04-02-2014 17:05 ]

Flickr | Lego collectie

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
freestyler2 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:12:
[...]

waarom wil jij de LE3 en niet de LE2??
de enige verschillen zijn de stoelen (volledig leer of alcantara) en DAB?
En geen chromen randjes langs de ramen...dat vind ik echt niet mooi.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Precies.. Nog een verschil op de LE3, vs de LE2, zijn de lichtgevende LEON leds als instaplijst. Vind ik zelf wel mooi.

Vooral DAB is hier in Friesland echt een must.. ;). Ook hier LE3 besteld, in Candy White met 17inch MAK TUONO - Ice Superdark velgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kievshina.ua/wheels_i/MAK_Tuono_Ice_Superdark.jpg

Dat ziet er dan zo ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rw8g8h.jpg

Tussen de 500 en 700 euro kan je de 16inch velgen + banden, die op LE versies krijgt, inruilen tegen 17/18/19 inch velgen na keuze. De velgen staan op www.wielengids.nl ... gaat om MAK, OXXO, Rial of Fondmetal velgen. De dealer heeft er een apart boekje voor.

De LE1 is trouwens al niet meer leverbaar! De LE2 en 3 staan overal in Nederland gewoon op voorraad, dus niks geen levertijden 8)

Omdat ik nu nog even dichtbij huis werk, haal ik de auto op 15 april pas op, maar ik had hem ook volgende week al mogen halen in principe.

[ Voor 34% gewijzigd door Falcon op 04-02-2014 20:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nu ik die Leon LE zie heb ik blijkbaar toch een paar maanden te vroeg besteld, scheelt netto zo €30-40 per maand ten opzichte van mijn bestelde Golf.

Verwijderd

Ach dat blijf je altijd houden en is niet te voorkomen want je hebt geen goed werkende glazen bol :) Ik betaal ook meer voor mijn A3 die 2 maanden nadat ik hem kreeg ineens 14% werd, 5PK meer kreeg en ook nog eens erg dik aangekleed (grotere navi, xenon etc.) voor een totaalprijs die goedkoper is dan wat ik er voor betaald heb. Shit happens denk ik dan maar.

Overigens vind ik de Leon een erg mooie auto maar die LED-lichten in de koplampen vind ik wel wat overdone. Het is in mijn ogen nogal een kermis als je in je achteruitkijk spiegel kijkt wanneer een een Leon achter je rijdt. Comfort kan ik niets over zeggen maar dat vond ik in mijn Ibiza FR wat aan de magere kant vanwege de grote hoeveelheid plastic. Maar voor dit bedrag die LE versies is erg interessant!

Overigens ziet de Leon op het plaatje hierboven er bijna exact uit als een Ibiza zo van de zijkant, vooral de achterzijde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 08:27 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 17:13
Snap niet dat iedereen zo lyrisch is over die Seat Leon LE.

16 inch velgen en maar 110Pk? En dan ook nog eens in een plastic cockpit zitten?
Ik zou altijd voor een Golf gaan

• Oogje
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:00:

16 inch velgen en maar 110Pk? En dan ook nog eens in een plastic cockpit zitten?
Dan heb je dezelfde 110pk?

En ik ben eerlijk...t gaat mij om een zo laag mogelijke bijtelling icm enige luxe. Komt de LE toch erg goed uit de bus.....en ja tis geen Audi kwaliteit.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Voor mij is ie idd ook afgevallen op het interieur, al trekt de buitenkant me ook niet erg aan. (maar dat laatste is persoonlijk; zo houd ik niet van die strakke lijnen en knikken. De Auris heeft dat ook)
Qua specs vond ik hem wel weer interessant genoeg. Vermogen boeit me niet zo en de uitrusting is verder okay.
Maar dat gezegd hebbende: een Golf doet het hem voor mij ook niet...haha

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• wimpie007
Oogje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Dan heb je dezelfde 110pk?

En ik ben eerlijk...t gaat mij om een zo laag mogelijke bijtelling icm enige luxe. Komt de LE toch erg goed uit de bus.....en ja tis geen Audi kwaliteit.
Erboven zit ook gewoon de 2.0 TDI en GTD he. 150 en 184 Pk is toch wat beter dan 110 maar idd duurder in de bijtelling

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat mij verbaast is dat er zoveel mensen in dit topic een voorkeur hebben voor de kleinere auto's. Ik kan me niet voorstellen dat hier bijna alleen mensen reageren die kleine gezinnen hebben, toch? Binnen mijn sociale kringen zie ik namelijk juist dat de meesten streven naar een zo groot mogelijke auto (uiteraard binnen het jezelf opgelegde budget en met de door jezelf gewenste luxe / opties). Die redenatie volgend is een Passat bijvoorbeeld interessanter dan een Golf, wordt de Mazda 6 meer geleased dan de 3, rijden er meer in een 5 serie dan een 3 serie, V60 boven V40 etc.
Is GoT en dan dit topic dan geen goede afspiegeling van onze maatschappij, of wijkt mijn beeld af?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:35
Denk dat je beeld afwijkt :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dus hier zitten wel veel mensen die toch een voorkeur geven aan de grotere auto's? Want de meeste discussies hier gaan over de kleine auto's...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Chief
Misschien heb ik je niet goed begrepen :) Jou beeld is dat in dit topic het vooral over de iets kleinere auto's gaat. Dat beeld is correct :)
In mijn vriendenkring ken ik zowiezo weinig mensen met een leaseauto.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
wimpie007 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:13:
[...]

Erboven zit ook gewoon de 2.0 TDI en GTD he. 150 en 184 Pk is toch wat beter dan 110 maar idd duurder in de bijtelling
Dat is bij Seat natuurlijk ook (FR met diezelfde motoren), blijft wel dat de Golf veel duurder is in de cataloguswaarde en ook in de lease (bij mij in ieder geval) een stuk boven de Leon uit kwam bij een vergelijkbare config.

En kleine auto's, denk dat je in een huidige C segementer best de ruimte hebt als ik af ga op het MQB platform (daar kan ik prima achterin zitten) en als je een station neemt ben je ook in de kofferbak voorzien. De C segmenters zijn gegroeid en dat zal voor veel mensen de meerprijs voor een D segementer wel niet waard zijn.
Kijk bovendien even naar de totale autoverkopen, de Polo en de Golf staan ruim boven de Passat, dat verschil zit hem vast niet in de particuliere verkoop ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 05-02-2014 09:39 ]

Flickr | Lego collectie

• Hyp Hyper
AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:22:
Is GoT en dan dit topic dan geen goede afspiegeling van onze maatschappij, of wijkt mijn beeld af?
Ik denk dat we hier ook gaan voor bucks for money en dan scoor je met een kleine(re) auto gewoon beter (vooral ivm de bijtelling)
Zo had ik liever een Mazda 5 ipv een 3 gehad (paste binnen leasebudget), maar betaalde ik echt veel meer aan bijtelling. (en ook nog eens een co2 malus van m'n werk btw)

Dus nee. Wat mij betreft niet koste wat kost een grotere auto om meer status te bereiken. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-02-2014 09:39 ]

• wimpie007
[TAG]Speedy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:35:
[...]

Dat is bij Seat natuurlijk ook (FR met diezelfde motoren), blijft wel dat de Golf veel duurder is in de cataloguswaarde en ook in de lease (bij mij in ieder geval) een stuk boven de Leon uit kwam bij een vergelijkbare config.

En kleine auto's, denk dat je in een huidige C segementer best de ruimte hebt als ik af ga op het MQB platform (daar kan ik prima achterin zitten) en als je een station neemt ben je ook in de kofferbak voorzien. De C segmenters zijn gegroeid en dat zal voor veel mensen de meerprijs voor een D segementer wel niet waard zijn.
Kijk bovendien even naar de totale autoverkopen, de Polo en de Golf staan ruim boven de Passat, dat verschil zit hem vast niet in de particuliere verkoop ;)
Dat klopt wel idd, maar de afwerking is toch echt wel eens stuk hoger bij een Golf (en nog hoger dan een Audi) en ik moet er 5 jaar mee doen dus dan maar wat meer geld. Ook is het Navischerm van de Leon max 14.7cm en bij de Golf 20.2 ;-)

En een Leon en Golf zijn groot zat zelfs als je bijv een kinderwagen of een paar koffers erin kwijt moet.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
Tja alles is relatief hé. Hoewel een V60 een klasse hoger is dan mijn Megane Estate heb ik toch echt meer ruimte in mijn auto, laat staan in bijv. de nieuwe Octavia.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tuurlijk, ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat C segmenters klein zijn, ik heb tenslotte mijn Avensis ook verruild voor een Octavia Combi (die overigens nog steeds niet geleverd is...). Maar als ik dan de Megane Estate die ik nu als tijdelijke auto heb gekregen vergelijk met de Avensis, dan is het echt een forse stap terug, zowel qua ruimte als qua afwerking en luxe(gevoel).

Ik heb laatst al een onderzoek gelezen waarin de uitkomst is dat Nederlanders het meest met de portemonnee kiezen, en daarom veelal een leasebak rijden die feitelijk tweede keus is maar vanwege het financiele aspect toch genomen is, en ik vroeg me af hoe dat hier op GoT staat. Kennelijk is het hier op GoT niet anders.

Daarnaast zal de conclusie dan zijn dat hier inderdaad een relatief kleine behoefte bestaat aan ruime(re) en luxe(re) auto's. Wellicht vanwege de gemiddelde leeftijd hier? Ik schat mezelf wat dat betreft overigens in bij de gemiddelde leeftijd op GoT, met 34 jaar.

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:46:
Dat klopt wel idd, maar de afwerking is toch echt wel eens stuk hoger bij een Golf (en nog hoger dan een Audi) en ik moet er 5 jaar mee doen dus dan maar wat meer geld. Ook is het Navischerm van de Leon max 14.7cm en bij de Golf 20.2 ;-)

En een Leon en Golf zijn groot zat zelfs als je bijv een kinderwagen of een paar koffers erin kwijt moet.
No offence maar ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die afknappen op 16" of een navigatiescherm wat geen 20cm is. 16" ziet er dan misschien iets minder cool uit, je staat er echt niet mee voor lul, maar je zit ook niet de hele dag in een rammelbak zoals bij een 18" configuratie. Ikzelf heb een klein navigatiescherm in mijn A3 en ik begrijp echt niet waarom je 20cm moet hebben of ga je de hele dag TV zitten kijken in je auto?

Volgens mij is die LE een heel complete, mooie auto voor een erg mooi bedrag waar niets mis mee is. Als je dan bereid bent om een compleet andere configuratie te bestellen (voor een veel hogere prijs) omdat er 1 of 2 features ontbreken in die LE configuratie dan vind ik dat echt zonde van je geld. Tenzij je nog bij je ouders woont natuurlijk ;)

Uiteraard denken anderen daar natuurlijk anders over :)

• Hyp Hyper
AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:59:
Daarnaast zal de conclusie dan zijn dat hier inderdaad een relatief kleine behoefte bestaat aan ruime(re) en luxe(re) auto's. Wellicht vanwege de gemiddelde leeftijd hier? Ik schat mezelf wat dat betreft overigens in bij de gemiddelde leeftijd op GoT, met 34 jaar.
Hier 40+ met kind van 4. Ik wenste wel een minimumformaat (C), maar heb verder voornamelijk gekeken naar looks en interieur (looks) en rijkwaliteiten.

@hierboven: daar ben ik het mee eens. ik ben al blij dát ik navigatie heb. :+ Heb ook 18" btw en dat valt qua rammelen best mee in NL. In België is het wat minder..

[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-02-2014 10:29 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hyp Hyper schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:27:
[...]

Hier 40+ met kind van 4. Ik wenste wel een minimumformaat (C), maar heb verder voornamelijk gekeken naar looks en interieur (looks) en rijkwaliteiten.
Klein gezin dus ;) Ik heb behalve mijn vrouw ook 3 kids, variërend van 5 tot 10 jaar. Twee daarvan gebruiken nog een stoelverkleiner en die krengen vreten ruimte.
Ik heb mezelf bij de keuze voor de Octavia eigenlijk maar één beperking opgelegd: een 20% bijteller, omdat het kan. Vervolgens alleen gekeken naar looks, ruimte, rijkwaliteiten en luxe.

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-02-2014 10:34 ]

• renzo4000
Die 2.0TDI is dan ook een lekkere motor voor een relatief lichte octavia, toch wel prettig dat ie 0-100km/u in 8,5 seconden doet :) ... nog belangrijker dat de tussensprints lekker rap (lees veilig :)) zijn. Hoewel ik de looks niet direct je-van-het vind, is de octavia op dit moment wel een erg interesante leasetopper (ook in het geval van de 20% uitvoering ook een "leuke" auto om te rijden ipv een gekepen 14%-er)). Ik merk zelfs dat ik mijn mening de laatste tijd aan het bijstellen ben over deze auto, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer gezien mijn eerdere posts :P

Gelukkig heb ik nog het hele jaar om te zien wat er nog gaat komen, want ook een peugeot 308 sw sluit ik nog niet uit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vind die Octavia ook wel erg aantrekkelijk hoor. Die 14% auto's zijn toch wel erg kaal allemaal. Daar mag je bijna geen optie meer instoppen en je hebt nooit een automaat (behalve bij hybride Aziaten).

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat mij verbaast is dat er zoveel mensen in dit topic een voorkeur hebben voor de kleinere auto's. Ik kan me niet voorstellen dat hier bijna alleen mensen reageren die kleine gezinnen hebben, toch? Binnen mijn sociale kringen zie ik namelijk juist dat de meesten streven naar een zo groot mogelijke auto (uiteraard binnen het jezelf opgelegde budget en met de door jezelf gewenste luxe / opties). Die redenatie volgend is een Passat bijvoorbeeld interessanter dan een Golf, wordt de Mazda 6 meer geleased dan de 3, rijden er meer in een 5 serie dan een 3 serie, V60 boven V40 etc.
De D-segmenter is een beetje op sterven na dood. Kijk de cijfers er maar eens op na. De C-segmenters zijn in de loop der jaren dusdanig groter geworden dat er niet direct behoefte is aan een D. Scheelt geld en als je het qua ruimte vergelijkt met een jaar of 10 terug, net zoveel ruimte als in een D.

Ook zitten hier in dit topic volgens mij veelal consultants e.d. D-segmenters en hoger toch vaker in het middle management te vinden en die hebben wat minder tijd/interesse om op een forum rond te hangen.

Voor mijzelf (account manager); rij nu wel een D (Laguna station) maar ga straks bewust voor een C-segmenter. Reden is eigenlijk puur kosten drukken. Iets met flinke restschuld straks en de wensen voor gezinsuitbreiding. Auris TS hybrid zou ik graag willen, mocht dit niet zijn toegestaan (hybride officieel niet toegestaan hier) dan denk ik voor de Octavia station automaat (20%). Wil gewoon per se een automaat, wordt zo moe van het roeren in die bak..

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 15:06
MrAcid schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:28:
Ik vind die Octavia ook wel erg aantrekkelijk hoor. Die 14% auto's zijn toch wel erg kaal allemaal. Daar mag je bijna geen optie meer instoppen en je hebt nooit een automaat (behalve bij hybride Aziaten).
En dan is er de Elegance Business line :) _/-\o_

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Mijn Skoda O3 Combi wordt nog steeds volgens de planning ergens in april afgeleverd (productie week 12). Ben bang dat de aflevering vertraging gaat oplopen gezien de berichten op het Skoda forum.

Auto:
Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG (20%)
Bagage pakket
Metallic lak
DAB (digitale radio ontvangst)
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Sunset
Dynamic pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
Reservewiel

Accessoires:
Verlaging (Eibach / lowering.nl) + uitlijning
Nappa zwart / middenbaan geperforeerd / stiksel lichtgrijs
Winterbanden
Afneembare trekhaak (Thule)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aangaande discussie over kleinere lease-auto's.

Ik heb zelf 2 jongens van 3 en 7. Met een dakkoffer op het dak en de kofferbak vol.. gaan wij het prima redden in de Leon HB naar Tsjechië/Duitsland.

Sinds dat deze auto's op MQB platform worden gebouwd is de ruimte op de achterbank goed te noemen.

Kijk natuurlijk heb ik even naar de ST gekeken, maar die waren er niet in de Limited Edition uitvoeringen.. keuze snel gemaakt.

Daarnaast bezitten wij ook een Mazda 5 Touring 7 persoons 2.0. Dit is puur omdat mijn vrouw gastouder is en samen met haar gastkindjes onze eigen kinderen op school moet brengen + ophalen. Maar met deze wagen gaan we niet op vakantie. Daarvoor is die tankpas te waardevol (namelijk ook in buitenland tanken en geen privé kilometers ;))

Verwijderd

Schimanski81 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:13:
Ook zitten hier in dit topic volgens mij veelal consultants e.d. D-segmenters en hoger toch vaker in het middle management te vinden en die hebben wat minder tijd/interesse om op een forum rond te hangen.

Voor mijzelf (account manager); rij nu wel een D (Laguna station) maar ga straks bewust voor een C-segmenter. Reden is eigenlijk puur kosten drukken. Iets met flinke restschuld straks en de wensen voor gezinsuitbreiding. Auris TS hybrid zou ik graag willen, mocht dit niet zijn toegestaan (hybride officieel niet toegestaan hier) dan denk ik voor de Octavia station automaat (20%). Wil gewoon per se een automaat, wordt zo moe van het roeren in die bak..
Voor mij, Product/Business Development Manager, was de keuze voor een C-segmenter op basis van het feit dat we nog geen kinderen hebben en de eerste 3 jaar ook geen plannen daartoe (dus grotendeels huidige auto met 2en er in) plus het feit dat de huidige C-segmenter voor mij meer dan groot genoeg is. Zelf heb ik een niet al te spectaculaire Audi A3 Pro Line SB in mei 2013 ontvangen en ik houd daarmee zo'n 200 euro bruto over van mijn leasebudget wat dan weer als salaris uitgekeerd wordt.

Grotere velgen of navigatie of het rijden in een A4 of V60 ipv een A3 wegen voor mij momenteel niet op tegen het kostenvoordeel door iets onder budget te rijden. Plus dat vanuit een Ibiza een A3 natuurlijk sowieso een dikke upgrade is :+

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt - al besef je het zelf waarschijnlijk niet - oogkleppen op.

Waar staat die T in GoT voor? En denk je dat dat een goede afspiegeling van onze maatschappij is?

• the-edge
Zware Unit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:23:
Mijn Skoda O3 Combi wordt nog steeds volgens de planning ergens in april afgeleverd (productie week 12). Ben bang dat de aflevering vertraging gaat oplopen gezien de berichten op het Skoda forum.

Auto:
Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG (20%)
Bagage pakket
Metallic lak
DAB (digitale radio ontvangst)
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Sunset
Dynamic pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
Reservewiel

Accessoires:
Verlaging (Eibach / lowering.nl) + uitlijning
Nappa zwart / middenbaan geperforeerd / stiksel lichtgrijs
Winterbanden
Afneembare trekhaak (Thule)
Fijne configuratie! Ziet er goed uit.
Mijn bestelling gaat ook ASAP de deur uit, maar ik durf niet te vragen hoe lang het gaat duren :'(

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oeps, dubbelpost.

[ Voor 96% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-02-2014 14:00 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

joopv schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:49:
[...]

Je hebt - al besef je het zelf waarschijnlijk niet - oogkleppen op.

Waar staat die T in GoT voor? En denk je dat dat een goede afspiegeling van onze maatschappij is?
En wanneer heb je zelf voor het laatst op deze site rondgekeken? De doelgroep is al lang geen tweakers meer, maar simpelweg een ieder die enige affiniteit met (consumenten)elektronica of games heeft.
the-edge schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:55:
[...]

Fijne configuratie! Ziet er goed uit.
Mijn bestelling gaat ook ASAP de deur uit, maar ik durf niet te vragen hoe lang het gaat duren :'(
Ik wacht vanaf 1e week augustus. Levering staat inmiddels gepland voor week 13 of 14.

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-02-2014 14:00 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08
MrAcid schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:28:
Vind je?
De greenline business-line met Columbus nav en DAB+ lijkt me niet onaardig.

• Chief
En de A5 met TDI motor wordt weer in 20% klasse beschikbaar http://www.nu.nl/auto/369...hebben-20-bijtelling.html

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

Ik schaar me nog wel redelijk onder de Tweakers (denk ik) en op basis daarvan toch gekeken naar de beste bang-for-buck. Merk boeit me niet, maar ruimte, comfort en nuttige opties wel.

Komend van een Golf 6 Variant (highline) was voor mij de enige logische keuze de Octavia Combi. De Golf 7 Variant was de andere optie die ik nog steeds wel zag zitten, maar veel duurder (Auris ST, Leon ST, V40/60 vond ik niks, 308, Focus of Astra geen mogelijkheid voor). De 20% EBL was dus ook besteld, maar heb dit op het laatste moment nog kunnen wijzigen in een 14% GBL. Ik lever eigenlijk niks boeiends in wat betreft oorspronkelijk gekozen opties in de GBL, alleen de chomen raamomlijsting en 17" LM wat de auto (in mijn ogen) toch wel veel mooier maakt. Maar daar kan ik mee leven.

Wat al eerder is gezegd hierboven itt veel andere BL modellen is de Octavia GBL echt nog compleet vol te proppen met opties wat ik dus ook heb gedaan. Alles binnen budget gehouden (hou nog 42 cent over volgens mij). Dit was absoluut onmogelijk met elk ander merk. Dan ben ik snel klaar. (tweak tweak? 8) )

Pakketten:
  • Licht pakket (Bi-Xenon met AFS en LED dagrijverlichting)
  • Technology pakket (KESSY en parkeersensoren)
  • Functie pakket (neerklapbare passagiersstoel)
Pakketten Leder accent, Telefoon- en Zichtpakket zijn al standaard op de GBL.

Opties:
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Navigatie Columbus (8" touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display)
  • Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
  • Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank
  • Sunset (extra donker getinte ramen)
  • Dakrailing zilverkleurig
34 jaar, 2 kleine kinderen en regelmatig met de auto op vakantie. Ook op zoek naar een andere woning en grote restschuld meenemend. Dit speelt uiteraard ook een rol.

Echt een forse besparing voor mij de komende 3 jaar (grof uitgerekend 96 Euro netto p/m) en een mooie upgrade t.o.v. de Golg 6 Variant, ik lach me rot!

Overigens van de week een 2e update ontvangen van de dealer en daar staat de aflvering nog steeds vast op 11 maart (in kleur Metal Grey). Ik durf niet te zeggen of dit nog geloofwaardig is, gezien veel reacties hier en op het Skoda forum. Maar voorlopig rijdt de Golf nog prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 05-02-2014 14:59 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• pitchdown
Smarron schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:54:
Ik schaar me nog wel redelijk onder de Tweakers (denk ik) en op basis daarvan toch gekeken naar de beste bang-for-buck. Merk boeit me niet, maar ruimte, comfort en nuttige opties wel.

Komend van een Golf 6 Variant (highline) was voor mij de enige logische keuze de Octavia Combi. De Golf 7 Variant was de andere optie die ik nog steeds wel zag zitten, maar veel duurder (Auris ST, Leon ST, V40/60 vond ik niks, 308, Focus of Astra geen mogelijkheid voor). De 20% EBL was dus ook besteld, maar heb dit op het laatste moment nog kunnen wijzigen in een 14% GBL. Ik lever eigenlijk niks boeiends in wat betreft oorspronkelijk gekozen opties in de GBL, alleen de chomen raamomlijsting en 17" LM wat de auto (in mijn ogen) toch wel veel mooier maakt. Maar daar kan ik mee leven.

Wat al eerder is gezegd hierboven itt veel andere BL modellen is de Octavia GBL echt nog compleet vol te proppen met opties wat ik dus ook heb gedaan. Alles binnen budget gehouden (hou nog 42 cent over volgens mij). Dit was absoluut onmogelijk met elk ander merk. Dan ben ik snel klaar. (tweak tweak? 8) )

Pakketten:
  • Licht pakket (Bi-Xenon met AFS en LED dagrijverlichting)
  • Technology pakket (KESSY en parkeersensoren)
  • Functie pakket (neerklapbare passagiersstoel)
Pakketten Leder accent, Telefoon- en Zichtpakket zijn al standaard op de GBL.

Opties:
  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Navigatie Columbus (8" touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display)
  • Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
  • Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank
  • Sunset (extra donker getinte ramen)
  • Dakrailing zilverkleurig
34 jaar, 2 kleine kinderen en regelmatig met de auto op vakantie. Ook op zoek naar een andere woning en grote restschuld meenemend. Dit speelt uiteraard ook een rol.

Echt een forse besparing voor mij de komende 3 jaar (grof uitgerekend 96 Euro netto p/m) en een mooie upgrade t.o.v. de Golg 6 Variant, ik lach me rot!

Overigens van de week een 2e update ontvangen van de dealer en daar staat de aflvering nog steeds vast op 11 maart (in kleur Metal Grey). Ik durf niet te zeggen of dit nog geloofwaardig is, gezien veel reacties hier en op het Skoda forum. Maar voorlopig rijdt de Golf nog prima.
Ben even benieuwd hoeveel budget je had..

• Zware Unit
Misschien leuk om een pol op zetten hoeveel mensen onder, op en over hun lease bugdet leasen... Zie een duidelijk trend bij ons op het werk dat steeds meer mensen ruim onder hun lease budget een auto uitzoeken.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je wel onderscheid maken tussen budget terug krijgen als bruto loon en budget niet terug krijgen. Ik lease nu flink onder m'n budget maar doe dit enkel omdat ik het als bruto loon krijg ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:05:
Dan moet je wel onderscheid maken tussen budget terug krijgen als bruto loon en budget niet terug krijgen. Ik lease nu flink onder m'n budget maar doe dit enkel omdat ik het als bruto loon krijg ;)
Als je niet bruto loon ervoor terugkrijgt is het nog steeds interessant met je bijtelling om niet altijd je budget vol te maken :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dan is het verschil wel een stuk kleiner. Met 5000 euro aan extra fiscale waarde tellen ze 700 euro bruto op bij je loon bij een 14% auto. Dat is 24,5 euro per mand netto bij 42% belasting. Persoonlijk zou ik het dan gewoon opmaken. Maar wel interessant daar onderscheid in te maken bij de poll.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 05-02-2014 16:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• wimpie007
martinusz schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:07:
[...]

Als je niet bruto loon ervoor terugkrijgt is het nog steeds interessant met je bijtelling om niet altijd je budget vol te maken :)
En het ligt er ook aan of je budget opmaakt aan een 14 of een 20% auto ;-)

Budget op aan 14% is namelijk ook door het brandstofvoorschot wat dan laag is meer aan opties

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

pitchdown schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:50:
Ben even benieuwd hoeveel budget je had..
700 Euro ex. brandstof en daar zat ik vrijwel precies op (incl. winterbanden).

Als ik hem nu nogmaals op dezelfde wijze samenstel, kom ik er wel overheen. :)

Ook wel interessant om te melden bij welke LM je zit. En voor hoelang je contract is met hoeveel kilometers. Daar zit natuurlijk ook verschil in. Wij krijgen helaas geen extra brutoloon als het budget niet volledig is verbruikt. Dit was bij mijn vorige werkgever wel zo, maar toen had ik geen leaseauto. 8)7

LM: Alphabet
Duur: 4 jaar
KM: 45.000 p/j
En het is dus verplicht dieselen voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 05-02-2014 16:15 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Chief

• MrAcid
  • Niet online
Waarom hecht iedereen zoveel waarde aan DBA? Ik heb daar echt nooit issues mee... Wonen jullie allemaal in Limburg ofzo?

• MrAcid
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Vind je?
De greenline business-line met Columbus nav en DAB+ lijkt me niet onaardig.
Maar geen automaat. :)

• pitchdown
Smarron schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:14:
[...]
700 Euro ex. brandstof en daar zat ik vrijwel precies op (incl. winterbanden).

Als ik hem nu nogmaals op dezelfde wijze samenstel, kom ik er wel overheen. :)

Ook wel interessant om te melden bij welke LM je zit. En voor hoelang je contract is met hoeveel kilometers. Daar zit natuurlijk ook verschil in. Wij krijgen helaas geen extra brutoloon als het budget niet volledig is verbruikt. Dit was bij mijn vorige werkgever wel zo, maar toen had ik geen leaseauto. 8)7

LM: Alphabet
Duur: 4 jaar
KM: 45.000 p/j
En het is dus verplicht dieselen voor mij.
Leuk bedrag
Ik heb 700 euro inclusief brandstof.
Daarom gekozen voor de business greenline 1.6 met slechte enkele opties.

• wimpie007
Oh ik dacht dat mijn 897 incl brandstof weinig was maar dat is toch best aardig als ik de rest zo zie.

Ik heb hier ook mensen zitten met 1100 incl brandstof

[ Voor 21% gewijzigd door wimpie007 op 05-02-2014 17:03 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zoals eerder gezegd zijn de overige parameters net zo belangrijk. Als jij voor die € 897,- bij wijze van spreken 60.000km p/j moet rijden voor 5 jaar lang dan is dat vrij fors, anderszijds als je daarvoor 20.000km p/j voor 1 jaar lang moet rijden dan is het een stuk minder.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zware Unit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:00:
Misschien leuk om een pol op zetten hoeveel mensen onder, op en over hun lease bugdet leasen... Zie een duidelijk trend bij ons op het werk dat steeds meer mensen ruim onder hun lease budget een auto uitzoeken.
Generiek:
Hoe hoger salaris, hoe meer mensen over budget heen gaan. En hoe lager, hoe meer mensen onder budget blijven.
Break-even ligt bij een salaris van 50.000 ongeveer.

(komende vanuit een serie statistieken die over de ict branche gingen)
RomeoJ schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:10:
Zoals eerder gezegd zijn de overige parameters net zo belangrijk. Als jij voor die € 897,- bij wijze van spreken 60.000km p/j moet rijden voor 5 jaar lang dan is dat vrij fors, anderszijds als je daarvoor 20.000km p/j voor 1 jaar lang moet rijden dan is het een stuk minder.
+ andere verplichtingen, zoals bijv verplicht Dieselen, geen PHEV's, of juist andersom.
en in mindere mate de mogelijkheden voor buitenland tanken, aantal prive km, keuzevrijheid in merken en type auto's (bijv geen terrein auto's of geen cabrio's )

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 05-02-2014 18:19 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrAcid schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:36:
Waarom hecht iedereen zoveel waarde aan DBA? Ik heb daar echt nooit issues mee... Wonen jullie allemaal in Limburg ofzo?
Wat is DBA? Ik ken wel DAB maar DBA niet.

• Zware Unit
Zelf DAB+ getest in een Audi en Skoda. Geluid is echt stukken beter in vergelijking met de analoge radio.

DAB en DAB+
Digital Audio Broadcasting is een Europees systeem dat sinds 1993 gedigitaliseerde radiouitzendingen mogelijk maakt. Het is bovendien mogelijk om tijdens de uitzendingen meer informatie te sturen en radioreclames weg te filteren. DAB+ is de opgewaardeerde standaard die in 2007 geïntroduceerd werd. In plaats van MPEG1, Layer 2, wordt gebruik maakt van de MPEG 4/AAC+-codering, ook bekend als HE-AAC, waardoor op veel lagere bitrates al een goede geluidskwaliteit gehaald kan worden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die nieuwe Peugeot 308 hatchback ziet er wel erg leuk uit. Zeer strak interieur, strak exterieur en vrij goedkoop te leasen terwijl je hem vol hangt met opties.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb de 308 hatchback in bestelling, de Blue Lease Premium e-Hdi 14% editie.

Standaard hangt de auto al vol met opties, enige 2 extra's die ik heb zijn keyless entry en leren stoelen. Het laatste achteraf vanwege bijtelling.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij heeft de lease versie alleen geen panorama dak? Zal wel geen 14% zijn dan. Gelukkig is hij in 2015 ook 14%, dan kan ik nog even nadenken :)

Keyless entry er nog bij en heerlijke combo :) Leren stoelen hoeven van mij niet meer, geef mij maar gewoon stof. Heb nu leer maar voegt wat mij betreft niet erg veel toe.

Hoe is de ruimte achterin? Kan een normale volwassene gewoon achterin zitten?

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 05-02-2014 20:57 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

De 14% heeft ook een panoramadak.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah, is het dan niet met de Blue Lease Executive mee te bestellen of is de bestelmodule van Alphabet gammel?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30

Cheezus

Luiaard

Zit dat niet gewoon al in het Blue Lease Executive pakket?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Panorama is standaard op de Blue Lease Premium. Overigens een correctie ik heb niet de e-Hdi maar BlueHdi dat is de 14%.

Wellicht dat je leasemaatschappij nog niet de geupdate spec's heeft deze zijn pas sindskort volledig. In december was de auto nog met 120pk maar vanwege regelgeving is dat nu naar 115pk bijgesteld vanwege uitstoot.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat er bij Alphabet niet bij, dan lopen ze achter. Op Peugeot.nl kan ik uberhaupt geen lease uitvoering selecteren, erg matige site.

Die 115 PK motor is volgens mij een genot om in te rijden. Lekker veel koppel onderin en genoeg vermogen om lekker vlot te rijden. Voor een 14% auto zeer aangenaam. Gechipt zal hij vast nog wat lekkerder rijden maar helaas vinden leasemaatschappijen dat nooit zo leuk.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Klopt maar er is wel PDF document die up to date is klik hier

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zit op mijn budget. Inclusief brandstof voorschot kost mijn auto ik meen 1100 per maand. Ik lease 36 maanden en 45.000km/jaar. Een Octavia Combi 2.0 TDI met de nodige opties.

Als ik onder budget blijf, zie ik daar niets van terug in extra loon. Maar daar staat tegenover dat ik geen vast budget heb, ik mag een auto kiezen en als de baas het acceptabel acht, dan is het wel goed.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CycloneX schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:22:
Klopt maar er is wel PDF document die up to date is klik hier
Thnx, die eens doorlezen :)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:31
Tsurany schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:45:
Die nieuwe Peugeot 308 hatchback ziet er wel erg leuk uit. Zeer strak interieur, strak exterieur en vrij goedkoop te leasen terwijl je hem vol hangt met opties.
Tot dat je achterin stapt. Wat een aanfluiting is de beenruimte achterin zeg. nog minder ruimte dan mijn oude 1-serie. Wat mij betreft is de 308 een hele dure Economy class in plaats van goedkope Compact.

Echt jammer want ik vind het een hele mooie auto. Ik was echt oprecht zeer teleur gesteld toen ik de showroom uitliep. En de verkoper volgens mij ook!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan is de SW misschien wel een goede keuze? Helaas zijn alle stations gigantisch lelijk. Nog nooit een mooie station auto gezien.

• Nivado
De verkoper kon mij niet vertellen of deze meer been ruimte heeft of niet. Maar zeer waarschijnlijk niet. Bij gelijkbijvende wiel basis is de been ruimte meestal ook gelijk. Ze schreeuwen niet voor niets grootste kofferbak in zijn klasse, dat snap ik als je de bank zo ver naar voren zet, hele slechte zet imo.

ZIjn er wel stations die meer been ruimte hebben dan de HB/Sedan versie eigenlijk?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 22:40

Wok

Dakloos...

Nivado schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:42:
ZIjn er wel stations die meer been ruimte hebben dan de HB/Sedan versie eigenlijk?
Mégane :)

Mégane HB is ook heel krap achterin, terwijl mijn Estate een heel behoorlijke beenruimte heeft (en ik heb de bestuurdersstoel maximaal naar achteren staan).

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8521/8647245253_8078ba70f4_o.jpg

Dit is achter de passagiersstoel, maar die stond op het moment van de foto ook maximaal naar achteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Wok op 05-02-2014 21:46 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nivado schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:42:
De verkoper kon mij niet vertellen of deze meer been ruimte heeft of niet. Maar zeer waarschijnlijk niet. Bij gelijkbijvende wiel basis is de been ruimte meestal ook gelijk. Ze schreeuwen niet voor niets grootste kofferbak in zijn klasse, dat snap ik als je de bank zo ver naar voren zet, hele slechte zet imo.

Volgens mijn info is de SW 11 centimeter langer als de berline, ruimte die meestal ten goede komt aan de achterpassagiers.

Hier vandaag ook de offerte ingediend voor mijn nieuwe leaseauto:

Peugeot 308SW 1.6 HDi 120pk/300nm Allure (20% bijtelling, want ik wou persé Full LED of Xenon) met als opties Panoramadak, donkergetint glas vanaf B-stijl, stoelverwarming met massagefunctie, cd-speler ( :D ) in de kleur Rubi Rouge.

De Allure zit al goed in de spullen, gescheiden climate control, lichtsensor met coming/leaving home, regensensor, parkeersensor v+a, sportstoelen, auto. Dimmende binnenspiegel, 9'7" touchscreen voor navigatie/media/climate control/boordcomputerfuncties, elek. Ramen rondom, cruise control, Full LED, chromen sierlijsten rondom ramen, zilveren dakrails, en ik vergeet vast nog meer dingen,... :)

Nu nog even afwachten wat de levertijd wordt... Ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-02-2014 21:51 ]

www.google.nl

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Beenruimte Octavia

Afbeeldingslocatie: http://preview.netcarshow.com/Skoda-Octavia-2013-1600-2f.jpg

• Nivado
MisteRMeesteR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:46:
[...]

Volgens mijn info is de SW 11 centimeter langer als de berline, ruimte die meestal ten goede komt aan de achterpassagiers.
20cm zelfs, maar op de foto's lijkt hij volledig naar de kofferbak te gaan.

• Chief
Probeer eens de Skoda Superb als je beenruimte wilt. Man, daar kon ik languit in liggen zonder passagiersstoel te raken (die stond wel ver naar voren). De sedan vind ik lelijk maar de station is best te hebben. Bang for buck!

• the-edge
Volgens mij (en wat ik lees in andere fora) hebben de leveringsproblemen te maken met de kleurkeuze, vandaar dat ik nog eens goed naar de kleuren ga kijken. Iemand tips? :)

• Hyp Hyper
Yup, gigantisch voor zijn segment. Ik heb er ook in gezeten. Voor mij was het geen belangrijk criterium, maar het viel wel op.
Tsurany schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:38:
Dan is de SW misschien wel een goede keuze? Helaas zijn alle stations gigantisch lelijk. Nog nooit een mooie station auto gezien.
Niet 'zijn', maar 'vind ik'. ;)
Ik vind er best mooie bij zitten, maar mijn vrouw vindt ze ook allemaal lelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-02-2014 08:33 ]

• MrAcid
  • Niet online
Niet alleen voor z'n segment. Gewoon in het algemeen.

In een Audi A6 zit je minder riant.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij de Octavia zit je achterin inderdaad wel briljant. Gezien ik nu nog geen kinderen heb is dat op dit moment voor mij een stuk minder relevant. Mensen mogen blij zijn dat ze mee mogen rijden zonder kosten, ik ga niet extra betalen voor hun comfort ;)

Verwijderd

Precies. Onlangs 2 volwassenen (1.85m) meegenomen naar Italië achterin mijn A3 SB die iets meer beenruimte achterin heeft dan de gewone A3. Ik heb ze beiden niet horen klagen en als ze dat wel gedaan hadden dan hadden ze zelf maar moeten rijden :P

308 zag ik deze week ook voor het eerst. Erg mooie auto!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Weet iemand hoe het is geregeld met kaartupdates voor de navigatie van de Seat Leon LE?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

freestyler2 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:12:
Weet iemand hoe het is geregeld met kaartupdates voor de navigatie van de Seat Leon LE?
Voor Skoda en VW kan je ze downloaden van de Duitse service websites en via USB / SDkaart inladen in je navigatiesysteem (er vanuit gaande dat je harddisk navigatie hebt). Ik ga er dan ook stilletjes vanuit dat dat voor Seat en Audi ook zo zal zijn...

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Snelle reactie _/-\o_ thnx AllSeeyinEye

[ Voor 13% gewijzigd door freestyler2 op 07-02-2014 14:40 ]

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:15:
[...]

Voor Skoda en VW kan je ze downloaden van de Duitse service websites en via USB / SDkaart inladen in je navigatiesysteem (er vanuit gaande dat je harddisk navigatie hebt). Ik ga er dan ook stilletjes vanuit dat dat voor Seat en Audi ook zo zal zijn...
Ik neem aan dat je daarvoor een account nodig hebt om te betalen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:49:
[...]

Ik neem aan dat je daarvoor een account nodig hebt om te betalen?
Nee hoor!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

hmm, of seat heeft nog geen beschikbare update, of het loopt via de dealer? (via deze site in ieder geval)
of ik kijk verkeerd, dat kan natuurlijk ook :$

[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 07-02-2014 15:17 ]

• Oogje
  • Niet online
In de folder lees ik dit bij de Style Business:
3 jaar gratis kaartupdates

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ah oke, nou opzich prima leaseauto gaat toch +/- 4 jaar mee (misschien 5 in mijn geval)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik lease altijd 2 of 3 jaar...

Verwijderd

Audi gaat helaas via de dealer zie ik. Zal dan wel betalen worden voor een update :(

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Proefrit gemaakt in de 308, erg teleurstellend. Touchscreen is een leuke gimmick maar werkt niet soepel. Je moet te vaak wisselen om bij opties te komen en het is lastig te bedienen als je aan het rijden bent. Navigatie is een ramp om in te stellen maar dat is volgens mij met meerdere systemen zo. Zo eenvoudig als Google Maps is geen enkel navigatiesysteem denk ik. Adaptive cruisecontrol is drama als het druk is en daardoor nutteloos. Het houd een te grote afstand, zelfs op de kortste instelling, waardoor iedereen in het gat kruipt. Het panoramadak is volstrekt nutteloos als je voor in de auto zit en achterin heb je te weinig ruimte om comfortabel te zitten en van het panoramadak te genieten.

De auto zelf is verder prima, rijdt aardig en ligt goed op de weg. Maar naar mijn mening een van de zoveelste auto's en niet een auto die er uit springt.

Ik vraag me trouwens wel af of ik perse ingebouwde navigatie wil in een auto. In het buitenland is het handig maar niks zo fijn als Google Maps naar mijn mening. Ik type een bestemming in op basis van bedrijfsnaam en voila, ik kom er. Geen adressen intypen of via een POI menu werken maar gewoon "Peugeot Utrecht" en ik kom bij de dealer uit. Een ingebouwd systeem werkt naar mijn mening nooit zo fijn als dat.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 09-02-2014 23:32 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tenzij je een Tesla S hebt ;) die navigatie is Google Maps gebaseerd en werkt dus precies op die manier.

• renzo4000
Tsurany schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:29:
Een ingebouwd systeem werkt naar mijn mening nooit zo fijn als dat.
Ik denk dat je bij nagenoeg alle c-segmenters en hoger sowieso standaard navigatie hebt tegenwoordig. Echter blijf je natuurlijk altijd vrij om met je mobieltje/tablet te navigeren hé ;).

Overigens heb ik nu een megane met ingebouwde tomtom navigatie en daar ben ik erg over te spreken. Hij brengt mij altijd netjes van a naar b en weer terug. Het invoeren van een adres is a piece of koekie en is maar net wat je gewend bent.

• Hyp Hyper
Ik ben het er mee eens dat Google Maps en bv. Waze beter werken, maar ik hecht ook wel aan een groot scherm en om nou een tablet in de auto te hangen? :P Er zijn trouwens wel een paar auto's met op Android gebaseerde systemen die soms geroot worden om ook andere Android apps te kunnen draaien. (Volvo bv)
Niks voor tweakers? ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

renzo4000 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:30:
Ik denk dat je bij nagenoeg alle c-segmenters en hoger sowieso standaard navigatie hebt tegenwoordig. Echter blijf je natuurlijk altijd vrij om met je mobieltje/tablet te navigeren hé ;).

Overigens heb ik nu een megane met ingebouwde tomtom navigatie en daar ben ik erg over te spreken. Hij brengt mij altijd netjes van a naar b en weer terug. Het invoeren van een adres is a piece of koekie en is maar net wat je gewend bent.
Het werkt op zich wel prima in de meeste gevallen maar is niet zo veelzijdig en eenvoudig als Google Maps. Dat blijft voor mij toch de ultieme navigatiesoftware.
Hyp Hyper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:47:
Ik ben het er mee eens dat Google Maps en bv. Waze beter werken, maar ik hecht ook wel aan een groot scherm en om nou een tablet in de auto te hangen? :P Er zijn trouwens wel een paar auto's met op Android gebaseerde systemen die soms geroot worden om ook andere Android apps te kunnen draaien. (Volvo bv)
Niks voor tweakers? ;)
Het liefst zou ik een systeem zoals de Pioneer AppRadio zien. Daarbij was het mogelijk om via een third party app elke applicatie van je telefoon op je navigatiescherm weer te geven. Waarom een moeilijk ingebouwd systeem als ik alles al op mijn telefoon heb? Gewoon een optie om over te schakelen op mijn telefoon waarbij ik via het touchscreen gewoon mijn telefoon kan bedienen :)

Ach het valt soms wel mee maar die Peugeot 308 was helaas een deceptie :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Adaptive cruisecontrol issue van ik beamen, maar is logisch te verklaren.
Ik heb in een A3 met ACC proefgereden, en die houdt ook zoveel afstand - zoveel afstand als dat nodig is om bij een bepaalde snelheid ook nog een noodstop te kunnen maken. Op de snelweg is dat dus heel wat - en daar duiken wij nederlanders dus vrolijk tussen omdat er een gat is ;)
Die ACC werkt dus prima, maar is idd gewoon niet handig. Tegen de verkoper van de dealer heb ik letterlijk gezegd dat het niet bij mijn rijstijl pastte en dat er niet voor niks vier ringen op de neus stonden. Hij kon er wel om lachen :P
Gelukkig kan de A3 ook zonder ACC (dus met gewone CC) geleverd worden, want uitzetten ging niet, alleen de afstand verkleinen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[b]Tsurany schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:54:

Het liefst zou ik een systeem zoals de Pioneer AppRadio zien. Daarbij was het mogelijk om via een third party app elke applicatie van je telefoon op je navigatiescherm weer te geven. Waarom een moeilijk ingebouwd systeem als ik alles al op mijn telefoon heb? Gewoon een optie om over te schakelen op mijn telefoon waarbij ik via het touchscreen gewoon mijn telefoon kan bedienen :)
Neem een Volvo met Sensus Connected Touch :)

Die hebben we kunnen rooten en we zijn nu vrij om er elke app op te zetten die we willen (met kleine beperkingen soms, oa geluid).
Google Nav werkt prima, en ook spraak commando's richting google nav werken.
Tomtom is ook al gelukt, maar met geluidsissue (vanwege concurrent audio streams oa met usb stick afspelen).
Daarnaast natuurlijk de Flitsnav, flitsmeister, buienradar, mytracks etc..

Zie voor meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2449005

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

The Eagle schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:51:
Adaptive cruisecontrol issue van ik beamen, maar is logisch te verklaren.
Ik heb in een A3 met ACC proefgereden, en die houdt ook zoveel afstand - zoveel afstand als dat nodig is om bij een bepaalde snelheid ook nog een noodstop te kunnen maken. Op de snelweg is dat dus heel wat - en daar duiken wij nederlanders dus vrolijk tussen omdat er een gat is ;)
Die ACC werkt dus prima, maar is idd gewoon niet handig. Tegen de verkoper van de dealer heb ik letterlijk gezegd dat het niet bij mijn rijstijl pastte en dat er niet voor niks vier ringen op de neus stonden. Hij kon er wel om lachen :P
Gelukkig kan de A3 ook zonder ACC (dus met gewone CC) geleverd worden, want uitzetten ging niet, alleen de afstand verkleinen.
Dat geldt ook voor de 308, je kunt het niet uitzetten, enkel de afstand op 1 seconde zetten, wat in de praktijk een te groot gat blijkt, zeker in het Nederlandse verkeer, daarom heb ik ook geen ACC bijbesteld op mijn 308SW.

www.google.nl

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 11:32
Sowieso als je in een treintje op de snelweg rijdt is CC ook niet echt handig.

Ik ben overigens erg benieuwd naar de 308SW met 2liter 150pk motor 20% bijtelling en 8.9 seconden op de 100

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 308SW krijgt enkel een grotere kofferbak, zit je nog steeds met een zeer krappe achterbank.
Get!em schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:04:
[...]

Neem een Volvo met Sensus Connected Touch :)

Die hebben we kunnen rooten en we zijn nu vrij om er elke app op te zetten die we willen (met kleine beperkingen soms, oa geluid).
Google Nav werkt prima, en ook spraak commando's richting google nav werken.
Tomtom is ook al gelukt, maar met geluidsissue (vanwege concurrent audio streams oa met usb stick afspelen).
Daarnaast natuurlijk de Flitsnav, flitsmeister, buienradar, mytracks etc..

Zie voor meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2449005
Dat is nog wel een mooie sollution :)

[ Voor 78% gewijzigd door Tsurany op 10-02-2014 11:10 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 16:39
Ik zit nu meer naar de facelift van de Lexus CT200H te kijken, ook die is weer 14% :).
1 Maart staat die in de showroom :)

If it aint broke, fix it till it is!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die nieuwe CT200H is zeker netjes. De hybride CVT transmissie is daarin tegen wel belangrijk om goed af te wegen of dit bij je past. Bij deze auto zou ik daarom zeker aanraden om echt even een flinke rit te gaan maken als proefrit (min. 1 uur ofzo).

Verder leuke auto, maar wel aan de dure kant, als je hem vergelijkt met de andere 14% modellen. Maar goed het is dan ook een Lexus ;)

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe leaseauto, mag begin maart bestellen. Rij momenteel een Golf 6 Highline, 1.2tsi met DSG en een paar opties. Budget is 850 incl brandstof, maar wil wat gaan bijbetalen.

Ik rij namelijk minstens 1200km in de week, met uitschieters naar 2000+ (nee, verhuizen is geen optie), en zoek daarom net iets meer auto dan de Golf.

Heb een CT200h gehad, en op zich een prima auto, maar iets meer vermogen zou welkom zijn. Mijn optielijst is momenteel als volgt:

- CT200h, luxury line. Goedkoopste optie, wel heel compleet, maar niet ruim (qua kofferbak) noch snel. Wel erg kleine brandstoftank, bijna dagelijks tanken... Kost zo rond de 900e in de maand.
- Golf 7 bluemotion highline. Is eigenlijk al afgevallen, vond de diesel erg lawaaiig (veel meer dan de huidige golf). Daarnaast wordt ie al best prijzig met wat opties (verhoudingsgewijs). Gaat met opties naar 870e in de maand.
- BMW 116dA High exec. Nog niet mee gereden, misschien wel prima, vind het interieur wat ouderwets ogen. Gaat richting de 960e in de maand.
- Audi A3 g-tron PLS. Hoge leaseprijs voor de auto, met een kleine brandstof component. Moet daardoor wel altijd CNG tanken, en bij 400km per dag dus 1.5 keer per dag (!) tanken.. Rond de 980e in de maand.
- Mercedes C-Klasse prestige. Mooi ding, wel wat groot voor mij. Lekker snel (8.2sec 0-100kmh). 950e in de maand.

Verdere opties: Seat Leon, Skoda Octavia, Peugeot 308. Leon en Octavia lijken me echter net zo lawaaiig als de golf. 308 zou een optie kunnen zijn, maar vind 'm niet zo bijzonder.

Ik neig momenteel naar de MB. Is prijzig door de hoge cataloguswaarde, maar verhoudingsgewijs (leaseprijs voor cataloguswaarde) erg gunstig.

Jullie gedachten?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb niets met kleine auto's, dus zou zeggen: de MB!

Pagina: 1 ... 48 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.