Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.402 views

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
A propos compacte auto's, ik vraag me altijd af waarom fabrikanten vasthouden aan het dogma dat er 4 zitplaatsen in moeten. Een groot deel van de gebruikers van deze auto's zet ze voornamelijk in voor woon-werkverkeer. In de afmeting van een Mito zou je prima een driezitter kunnen bouwen: bestuurdersstoel van de afmeting van een BMW 5-serie centraal voorin, twee kleine passagiersplaatsen links- en rechts-achter. Dat concept zou voor veel woon-werkrijders wel geschikt zijn.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan heb je een auto die buiten woon-werk praktisch onbruikbaar is omdat je niet normaal naast elkaar gaat zitten als je met twee mensen ergens heen gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
t_captain schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:24:
A propos compacte auto's, ik vraag me altijd af waarom fabrikanten vasthouden aan het dogma dat er 4 zitplaatsen in moeten. Een groot deel van de gebruikers van deze auto's zet ze voornamelijk in voor woon-werkverkeer. In de afmeting van een Mito zou je prima een driezitter kunnen bouwen: bestuurdersstoel van de afmeting van een BMW 5-serie centraal voorin, twee kleine passagiersplaatsen links- en rechts-achter. Dat concept zou voor veel woon-werkrijders wel geschikt zijn.
Waarschijnlijk omdat ze op basis van marktonderzoek weten dat de klant daar niet op zit te wachten.
(ik iig niet)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
Zo'n auto heeft twee doelgroepen: vrijgezellen en mensen die voor hun priveritten altijd de gezinsauto nemen en voor hun woon-werk auto niet zo groot hoeven te rijden. De markt overlapt waarschijnlijk met motoren, scooters en tweezitters, waarbij je hier wat meer op comfort focust i.p.v. sportiviteit.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Wat voor een r&d zal er zitten in een auto met een centrale stoel? Alle onderdelen zijn afgemeten op de standaard maten.

En dan voor zon relatief kleine markt? Dat haalt het einde van de kosten baten analyse niet gok ik ;)

K to the KillaZ

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:24:
Volkswagen Lupo was zoiets, voorin genoeg ruimte achterin houdt het niet over maar eigenlijk is dat bij elke B segmenter als de stoel maar ver genoeg naar achteren kan.
McLaren heeft een leuke 3 zitter gebouwd de F1, lengte 4,28 wielbasis 2,71

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bouwfraude schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:20:
[...]

Volkswagen Lupo was zoiets, voorin genoeg ruimte achterin houdt het niet over maar eigenlijk is dat bij elke B segmenter als de stoel maar ver genoeg naar achteren kan.
Matra ook maar die is wel iets uuhm kleiner.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

bouwfraude schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:20:
[...]

Die is alleen zo duur in de lease.. en 25% bijtelling over een miljoen is ook iets teveel gevraagd voor de meeste loonslaven :P

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 13:19
Nog mensen die de laatste skoda Octavia rijden?
hoe bevalt deze?

ik zag dat de greenline stationwagen 14% is.

Ik zoek eigenlijk de "ideale" stationwagen met een lage bijtelling 14% of 20%

Op het lijstje nu:

- Skoda Octavia (combo)? Wat is het verschil met normale Octavia?
- Toyota Auris TS
- Seat Leon ST

Nog mensen met meningen?

[ Voor 50% gewijzigd door pitchdown op 24-01-2014 22:47 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:40
Cheezus schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:27:
[...]

Die is alleen zo duur in de lease.. en 25% bijtelling over een miljoen is ook iets teveel gevraagd voor de meeste loonslaven :P
Pfff welnee. De F1 is al 20 jaar oud, dus een youngtimer. Bijtellen over de dagwaarde :9~

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pitchdown schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:28:
Nog mensen die de laatste skoda Octavia rijden?
hoe bevalt deze?

ik zag dat de greenline stationwagen 14% is.

Ik zoek eigenlijk de "ideale" stationwagen met een lage bijtelling 14% of 20%

Op het lijstje nu:

- Skoda Octavia (combo)? Wat is het verschil met normale Octavia?
- Toyota Auris TS
- Seat Leon ST

Nog mensen met meningen?
Verschil tussen de normale Octavia en de Combi is een zee van ruimte achterin. Rijdt voor de rest het zelfde. Vond hem persoonlijk wat kaal ogen qua dash, maar ik ben een A3 Sportsback gewend momenteel :P

Je mag de Ford Focus wagon en de Megane Estate ook toevoegen.
Wel Van die laatste dan wel de GT line pakken dan, die heeft andere stoelen - en de normale zitten ruk :(

En ideale station...wat is ideaal? Is dat prijs / ruimte verhouding (kennelijk niet, want je geeft aan ook evt 20% te willen betalen)? Of is dat met een goede motor en veel opties etc?

Kan je wel melden dat een A3 Sportsback geen station genoemd meer kan worden. De nieuwe A3 SB heeft minder kofferruimte dan de A3 Limousine :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

EvaluationCopy schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:56:
[...]

Pfff welnee. De F1 is al 20 jaar oud, dus een youngtimer. Bijtellen over de dagwaarde :9~
De dagwaarde is ongeveer verdrievoudigd t.o.v. de nieuwprijs dus of dat nou een goede deal is :P

• pitchdown
The Eagle schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:27:
[...]

Verschil tussen de normale Octavia en de Combi is een zee van ruimte achterin. Rijdt voor de rest het zelfde. Vond hem persoonlijk wat kaal ogen qua dash, maar ik ben een A3 Sportsback gewend momenteel :P

Je mag de Ford Focus wagon en de Megane Estate ook toevoegen.
Wel Van die laatste dan wel de GT line pakken dan, die heeft andere stoelen - en de normale zitten ruk :(

En ideale station...wat is ideaal? Is dat prijs / ruimte verhouding (kennelijk niet, want je geeft aan ook evt 20% te willen betalen)? Of is dat met een goede motor en veel opties etc?

Kan je wel melden dat een A3 Sportsback geen station genoemd meer kan worden. De nieuwe A3 SB heeft minder kofferruimte dan de A3 Limousine :X
Een groot navigatie-scherm vind ik ook belangrijk.
In de ford focus zit volgens mij een erg kleine. Dat viel eigenlijk best tegen voor 2014.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

Momentumlol

Car Fanatic

Die diesel van de Megane Estate rijdt volgensmij prima! en GT pakket is inderdaad wel een leuke toevoeging

Hoe zit het eigenlijk met de luxe ten aanzien van de A3? Zelf kom ik wel eens in een Audi showroom, en daar zie ik dat er eigenlijk vrij weinig luxe zit op de wat meer standaard modellen, en dat ze al snel vrij prijzig worden wil je een van de chiqueste versies hebben. Bij Skoda zit je bijv al vrij snel in een hele chique uitvoering.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pitchdown schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:55:
[...]

Een groot navigatie-scherm vind ik ook belangrijk.
In de ford focus zit volgens mij een erg kleine. Dat viel eigenlijk best tegen voor 2014.
Octavia heeft een 8 inch scherm.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• The Eagle

The Eagle

Voor de Octavia zijn er zelfs twee verschillende schermen. Grootte weet ik zo even niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De 14% is gebaseerd op de Ambition uitvoering. Die heeft een Amundsen, met een 5" scherm. De Elegance uitvoering heeft een Columbus met een 8" scherm. De Columbus is op andere uitvoeringen als optie te bestellen, kost een goede 1000 euro.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• pitchdown
6,5 inch bedoel je?
http://www.skoda.nl/model...gen/elegance-businessline

Wat is sowieso de beste keuze Octavia combi ?
Wel leuk dat ze ook een DAB+ radio optie aanbieden.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:40
Ik zal zeggen een Auris ts leuk verfrissend model met automaat.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SmKJOIXQZv17CbYyvbAphbFs/full.png
Wat is sowieso de beste keuze Octavia combi ?
Wel leuk dat ze ook een DAB+ radio optie aanbieden.
Een full option RS. En daarna een Elegance Business 1.8 TSI of 2.0 TDI

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-01-2014 18:44 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft iemand de Mazda 3 Sedan overwogen? 20%, 120pk benzine, vanaf prijs 22.290 skylease.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• pitchdown
Heb nog even de skoda Octavia combi businesline elegance bekeken.
Erg leuke auto met veel opties.

Enige wat ik me afvraag of de 1.2 TSI voldoende power zal hebben.
De 1.4 word al snel een stuk duurder.

Meningen?

• Hyp Hyper
Falcon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:02:
Heeft iemand de Mazda 3 Sedan overwogen? 20%, 120pk benzine, vanaf prijs 22.290 skylease.
Waar vind jij de benzineversie in de 20% categorie? Ik heb me juist in alle bochten gewrongen om de Mazda 3 vorig jaar nog op kenteken te krijgen. :P

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De site spreekt zichzelf dus tegen. Ik zou er voor zorgen dat je die 8 inch zwart op wit op de offerte hebt staan. Je zou toch raar staan kijken als je opeens een 6.5 in je auto hebt zitten.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Datzelfde geintje is ook zo met de Audi A3 "e Edition". In de configurator staat het normale MMI-systeem afgebeeld, maar op diverse flyers staat dat deze editie is uitgerust met MMI+, dit is ook zoals hij uiteindelijk geleverd wordt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Smarron
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

PWM schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:35:
[...]

De site spreekt zichzelf dus tegen. Ik zou er voor zorgen dat je die 8 inch zwart op wit op de offerte hebt staan. Je zou toch raar staan kijken als je opeens een 6.5 in je auto hebt zitten.
Als ik de auto configureer bij de LM zit dit standaard op de Elegance Businessline uitvoering:

Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display

Kies ik voor de Greenline Businessline is het de:

Navigatie Amundsen met 5,8 inch kleuren touchscreen

en zul je de 8 inch er los bij moeten selecteren (Dit heb ik zelf ook gedaan). Standaard zit de 8 inch dus alleen op de Elegance Businessline uitvoering. Op alle andere uitvoeringen zit er of de 5,8 inch navigatie of helemaal niks.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• The Eagle

The Eagle

RomeoJ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:15:
Datzelfde geintje is ook zo met de Audi A3 "e Edition". In de configurator staat het normale MMI-systeem afgebeeld, maar op diverse flyers staat dat deze editie is uitgerust met MMI+, dit is ook zoals hij uiteindelijk geleverd wordt.
Klopt, alleen is die e edition al lang net meer te bestellen helaas, zo wist de dealer mij te vertellen. Erg jammer, want het ding was afgeladen met hele leuke opties :(

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Hyp Hyper schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Waar vind jij de benzineversie in de 20% categorie? Ik heb me juist in alle bochten gewrongen om de Mazda 3 vorig jaar nog op kenteken te krijgen. :P
Octavia Combi 1.4 TSI (140pk) met 7-DSG is in 2014 nog 20%. De 1.2 TSI is zelfs met DSG en handbak nog 20% in 2014.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Greenline Businessline heeft een duidelijk andere config dan de Elegance Businessline.

Greenline Businessline (14%): navigatie amundsen met 5,8 inch kleuren touchscreen
Elegance Businessline (20%): navigatie columbus met 8 inch touchscreen, 64Gb harde schijf en dvd-speler, Bi-Xenon koplampen met aFs functionaliteit, canton soundsystem (10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer), etc

De 1.2 TSI heeft voldoende vermogen voor de Octavia. Vergelijkbaar met de 1.6TDI. Zelf ben ik toch voor de 1.4 TSI met DSG gegaan. Echter vond ik de 1.2 TSI met DSG ook prima rijden. De DSG compenseert prima voor het gebrek aan vermogen. Helaas is de DSG niet mogelijk in combinatie met de 14% variant van de TDI.

[ Voor 32% gewijzigd door Zware Unit op 27-01-2014 21:51 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:00
Zware Unit schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:37:
[...]

Octavia Combi 1.4 TSI (140pk) met 7-DSG is in 2014 nog 20%. De 1.2 TSI is zelfs met DSG en handbak nog 20% in 2014.
Hij heeft het over een Mazda 3, dat die niet meer in 20% benzine te krijgen is vanaf 1 jan. En dan kom jij aan met de Octavia? :+

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hyp Hyper schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Crap... zag het ook pas later... :'(

Octavia is ook niet slecht natuurlijk.. maar vond die 8,8 naar de 100 wel leuk :P

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34
Man, ik ben een paar dagen rondgereden in de Octavia Superb combi. Mijn god, wat een ruimte achterin! Zat daar echt prinsheerlijk. Voor die prijs...!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Smarron
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

Chief-XL schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:34:
Man, ik ben een paar dagen rondgereden in de Octavia Superb combi. Mijn god, wat een ruimte achterin! Zat daar echt prinsheerlijk. Voor die prijs...!
Welke was het nou, de Octavia of de Superb? ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Chief
LOL!! Skoda Superb. LOL. My bad

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chief-XL schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:34:
Ik denk dat je hier ook onbedoeld een unique selling point benoemt.

• pitchdown
Heb vandaag in skoda Octavia Combi diesel/benzine gezeten en Toyota Auris.
Allen rijden prima, maar het word sowieso een Octavia.

Moet alleen nog even kiezen tussen een Benzine/Diesel m.b.t. de bijtelling en de pakketten.

Nog medestanders?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:40
Het lijkt hier gvd wel het grote Octavia topic. Wat zal het Nederlandse wagenpark er weer boeiend uitzien het komend jaar, met dank aan de overheid

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik wil wel de Auris TS hoor :>

• pitchdown
Deze reed prima. Maar ik vind dat je bij de Octavia combi meer krijgt voor je geld.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
De octavia is de nieuwe megane aangezien de megane niet meer in 14% te krijgen is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Seat Leon Estate? Wat kleinere auto maar wel een stuk mooier.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• The Eagle

The Eagle

Mja, heel eerlijk: Ik moet nog wat dealerbezoekjes afleggen, maar heb mijn keuze inmiddels redelijk boven water. Wordt of een Octavia combi (ongetwijfeld met 20% aangezien ik toch weer meer opties wil dan onder de 14% vallen :P ) of een A3 Limousine, bij voorkeur de Proline S.

Zowel de Octavia Combi Elegance Businessline als de A3L pls komen netto voor mij op ongeveer het zelfde bedrag uit (ivm eigen bijdrage voor lease EN eigen bijdrage voor priverijden :( ).

De vraag is eigenlijk: kies ik voor een rijdersauto met voorlopig voldoende kofferruimte (A3L), of voor een goed rijdende sloep met een bak ruimte waarvan ik de looks, tsja, twijfelachtig (lees: wat verouderd) vind, maar met wat opties best te pruimen is.

Lijstje van wat ik gezien (ook in station) en gereden (r) heb:
- Megane (r) (stoelen ruk, looks minder, audio totaal ruk)
- A3 (r)
- Leon (r) (audio niet lekker en stemherkenning kan niet luisteren, stuurt wel strak. Estate looks twijfel)
- Octavia (r) enorme sloep dus
- BMW 1 (r) (vrijwel geen ruimte achterin, reageerde wat zenuwachtig)
- Volvo V40 (zat ik met hoofd tegen het dak en geen echte station)
- Mazda 3 en 6. Niet overtuigd qua looks, 6 station wordt wat duur en 3 vind ik te klein als ik ook een A3 kan rijden.
- Alfa: heeft geen middenklasse station.
- Fiat: bravo, nee dank je.
- Ford Focus (r): goede audio, maar klein van binnen. Reed en zat wel beter in vergelijking met de Megane

Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat er qua station niks aan de Octavia combi kan tippen (al vind ik de focus station net wat mooier), en als ikgeen station zou nemen kom ik steeds weer bij de Audi A3 limousine uit di ek ik qua looks en qua ruimte het mooiste vind. Ik rij nu ook een A3 SB, dus wellicht wat verwend...

Enige tussenweg zou een MPV zijn...reed vroeger een Seat Altea. Maar dat model is inmiddels verouderd en alleen nog maar in een 1.2TSI leverbaar. En verder zijn er niet zo heel veel mooie mid size MPV's helaas....

MB A klasse ben ik nog niet wezen kijken

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 28-01-2014 19:15 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Focus mis ik in je lijstje? Waarom geen Ford?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• The Eagle

The Eagle

Ninja-edit :P

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

In welke type BMW 1-serie heb je gereden?
Is dat er één van de vorige generatie? De nieuwe 1-series zijn wel een stuk groter geworden in vergelijking met het oude type, en ook voelt de auto rustiger aan (c.q. minder stug en zenuwachtig). Ben uiteraard wel op de hoogte dat het een kleinere auto is (qua laadruimte) dan de A3 Limo maar kan wel praktischer worden ingericht als er wat grote spullen mee moeten.

Uiteraard is smaak persoonlijk; zelf vind ik de A3 Limo echt een mooie verschijning, waar ik de BMW 1-serie een "bijzondere" verschijning vind.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• renzo4000
  • Nu online
Welke megane heb je gereden? M.i. Moet je minimaal in een gtline(goede stoelen uit de rs en veel betere rijeigenschappen ivm het aangepaste onderstel) met bose(redelijke goede audio) proefrijden ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je houd van hard rijden toch? Dan zijn de A3, Octavia en V40 imho geen beste keuzes. Het megaveilige, gemoedelijke en ronduit saaie rijgedrag van die drie maken het niet echt geschikte auto's. Ik denk dat je uit je lijstje maar twee opties hebt, namelijk een goed gemotoriseerde BMW 1 of een Focus. En dan bij die laatste natuurlijk niet voor een station gaan. Natuurlijk gaat dat rechtuit best aardig, maar een beetje leuk bochten smijten is er ook met een moderne station nog niet echt bij. Zeker bij zo'n Megane voel je de wagen behoorlijk werken.

Wat ik zou kiezen? Klein maar fijn, RWD bij voorkeur maar geen harde eis, leuke motor, handbak. Als het op jouw lijstje aankomt de 1-serie dus.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Focus Sedan dus? :+

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-3yvLokzIUcw/Te2eH0aX3UI/AAAAAAAAAIg/DTwRT6nlkVQ/s1600/2011-ford-focus-sedan-side-motion.jpg

Niet eens zo onaardig stiekem...

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

The Eagle: Ik mis eigenlijk nog de Mercedes CLA in je lijst (Of te duur, gezien de prijs van de Mazda 6)

Afbeeldingslocatie: http://img2.topproduct.nl/img/4118130/5fd7c1-1024-768-max-max/mercedes-cla.jpg

• wd200
Touchdomex schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:39:
Focus Sedan dus? :+

[afbeelding]

Niet eens zo onaardig stiekem...
ik wil wel maar mag geen mondeo ;-)
cla is ook erg mooi en vernieuwend

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

wd200 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:29:
[...]

ik wil wel maar mag geen mondeo ;-)
cla is ook erg mooi en vernieuwend
Zoiets ja inderdaad. Eerste model Focus sedan welke niet echt heel erg lelijk is. Al is de Hatch en de Wagon mooier.

CLA moet maar net binnen budget passen. Denk dat een Mini-Mondeo goedkoper is.

• Abbadon
  • Laatst online: 18:27
The Eagle schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:14:
Mja, heel eerlijk: Ik moet nog wat dealerbezoekjes afleggen, maar heb mijn keuze inmiddels redelijk boven water. Wordt of een Octavia combi (ongetwijfeld met 20% aangezien ik toch weer meer opties wil dan onder de 14% vallen :P ) of een A3 Limousine, bij voorkeur de Proline S.

Zowel de Octavia Combi Elegance Businessline als de A3L pls komen netto voor mij op ongeveer het zelfde bedrag uit (ivm eigen bijdrage voor lease EN eigen bijdrage voor priverijden :( ).

De vraag is eigenlijk: kies ik voor een rijdersauto met voorlopig voldoende kofferruimte (A3L), of voor een goed rijdende sloep met een bak ruimte waarvan ik de looks, tsja, twijfelachtig (lees: wat verouderd) vind, maar met wat opties best te pruimen is.

Lijstje van wat ik gezien (ook in station) en gereden (r) heb:
- Megane (r) (stoelen ruk, looks minder, audio totaal ruk)
- A3 (r)
- Leon (r) (audio niet lekker en stemherkenning kan niet luisteren, stuurt wel strak. Estate looks twijfel)
- Octavia (r) enorme sloep dus
- BMW 1 (r) (vrijwel geen ruimte achterin, reageerde wat zenuwachtig)
- Volvo V40 (zat ik met hoofd tegen het dak en geen echte station)
- Mazda 3 en 6. Niet overtuigd qua looks, 6 station wordt wat duur en 3 vind ik te klein als ik ook een A3 kan rijden.
- Alfa: heeft geen middenklasse station.
- Fiat: bravo, nee dank je.
- Ford Focus (r): goede audio, maar klein van binnen. Reed en zat wel beter in vergelijking met de Megane

Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat er qua station niks aan de Octavia combi kan tippen (al vind ik de focus station net wat mooier), en als ikgeen station zou nemen kom ik steeds weer bij de Audi A3 limousine uit di ek ik qua looks en qua ruimte het mooiste vind. Ik rij nu ook een A3 SB, dus wellicht wat verwend...

Enige tussenweg zou een MPV zijn...reed vroeger een Seat Altea. Maar dat model is inmiddels verouderd en alleen nog maar in een 1.2TSI leverbaar. En verder zijn er niet zo heel veel mooie mid size MPV's helaas....

MB A klasse ben ik nog niet wezen kijken
Kies de auto die na een stevige testrit de grootste glimlach op je gezicht tovert :P Maar besteed ook bewust tijd aan praktischer zaken; je zult na flink testen erachter komen dat je met alle auto's nagenoeg even hard kunt rijden maar kan in alle opwinding simpele zaken als verschillen in aflegruimte, windgeruis, wel of geen 12v aansluiting achterin of bediening van de navi over het hoofd zien.
Tip: pak een ook weg met drempels en zo; niks vervelender dan gebonk, da's echt een comfortkiller.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Dat is precies wat ik je ook aan zou raden. Na een vergelijkbare lijst met proefritten kreeg ik maar van 1 auto een dikke glimlach en dat was de A3. Die was duurder en iets minder praktisch dan een Focus Station maar daar werd ik niet vrolijk van. Als de auto praktisch genoeg is en qua kosten weinig verschil maakt kies dan voor het gevoel :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien kunnen jullie een lange termijnsvoorspelling doen, denken jullie dat er in 2015 nog veel 14% bijtellingsauto's zullen zijn? De regels worden steeds strakker en steeds meer fabrikanten hebben moeite met 14% auto's. Ik twijfel of ik dit jaar al naar een groter model moet gaan (DS3 naar Seat Leon of Skoda Octavia) of dat ik dat in 2015 moet doen als m'n contract af loopt.

• The Eagle

The Eagle

AtleX schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:36:
Je houd van hard rijden toch? Dan zijn de A3, Octavia en V40 imho geen beste keuzes. Het megaveilige, gemoedelijke en ronduit saaie rijgedrag van die drie maken het niet echt geschikte auto's. Ik denk dat je uit je lijstje maar twee opties hebt, namelijk een goed gemotoriseerde BMW 1 of een Focus. En dan bij die laatste natuurlijk niet voor een station gaan. Natuurlijk gaat dat rechtuit best aardig, maar een beetje leuk bochten smijten is er ook met een moderne station nog niet echt bij. Zeker bij zo'n Megane voel je de wagen behoorlijk werken.

Wat ik zou kiezen? Klein maar fijn, RWD bij voorkeur maar geen harde eis, leuke motor, handbak. Als het op jouw lijstje aankomt de 1-serie dus.
Ik hou van doorrijden. Daarom bij voorkeur diesel met redelijk wat Nm onder het pedaal, zodat ook tussensprints geen probleem zijn. Hard rijden kan iedereen, snel rijden niet ;)

A3 was zeker niet saai om te rijden, gaf een goed gevoel. Maar bij de Octavia herken ik wel wat je zegt idd.
BMW 1 die ik heb gereden was van het laatste type overigens. En echt, ik vond hem klein, van binnen en al helemaal in de koffer. RWD kost gewoon ruimte. En bij de A3 limo zat er minimaal 2x zo veel in. Die kofferbak is echt diep, en meer inhoud dan bij de A3 SB.

Focus sedan kende ik nog niet maar ziet er idd niet onaardig uit.
CLA: kan wel, maar wordt dan wel een kale. En ik vind de achterkant stiekem niet zo mooi. A klasse algemeen oogt zo klein. Lexus CT200 vind ik spuuglelijk, en de IS330h kon in een hele kale versie zonder verdere keuzeopties, maar staat nu niet meer of nog niet op de lijst. Iets met nog niet alle prijzen bekend.

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
pitchdown schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:26:
[...]

Deze reed prima. Maar ik vind dat je bij de Octavia combi meer krijgt voor je geld.
Dat is maar net hoe je het bekijkt; automaat icm 14% geeft mij de doorslag.

• Chief
Dit is altijd zooooo moeilijk bij uitzoeken auto: kies je met je verstand of met je p** :P. Bij mij heeft dat laatste overduidelijk gewonnen >:)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb bewust gekozen voor een Octavia, overigens al voordat bekend werd dat de Combi als 14% uitvoering beschikbaar zou komen. Ik ga dan ook een 2.0 TDI rijden met aardig wat opties bovenop het Elegance Business pakket.

Beetje jammer alleen dat ik er al een half jaar op wacht en dat deze week de leasemij een berichtje stuurde dat er nogmaals vertraging bij komt door productievertraging, en de aflevering nu gepland staat voor eind maart 2014. Dat is dus 9 maanden na bestellen :(

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
The Eagle schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:
[...]
BMW 1 die ik heb gereden was van het laatste type overigens. En echt, ik vond hem klein, van binnen en al helemaal in de koffer. RWD kost gewoon ruimte.
Heb je in de 2-deurs of 4-deurs 1-serie gereden? Ik zat laatst in een 2-deurs versie en ik heb echt nog nooit zo'n ruimte auto gezeten. Vooral veel hoofdruimte vond ik. Achterin was het idd matig maar daar hoef ik nooit te zitten :P

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 29-01-2014 13:08 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-01 13:45
Klein vraag je, als ik nu nog een 0% auto wil, zijn onderstaande dan de enige opties?

- iemand uit het bedrijf die wil ruilen
- bestaande auto uit de pool (als er een pool is, ik weet nog niet hoe de lease geregeld is op dit moment)
- Marktplaats en contract overnemen?

Ik lees in dit topic dat er aardig wat mensen actief hun huidige auto ruilen als er nieuwe mensen in dienst komen. Waarom zou je dat doen? Zeker als je er kwam bijtellings% op achteruitgaat?

P.S. dit wordt mn eerste leaseauto, dus mss zijn het wat onnozele vragen ;)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

The Eagle schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:
[...]

Focus sedan kende ik nog niet maar ziet er idd niet onaardig uit.
CLA: kan wel, maar wordt dan wel een kale. En ik vind de achterkant stiekem niet zo mooi. A klasse algemeen oogt zo klein. Lexus CT200 vind ik spuuglelijk, en de IS330h kon in een hele kale versie zonder verdere keuzeopties, maar staat nu niet meer of nog niet op de lijst. Iets met nog niet alle prijzen bekend.
Misschien past de IS300h wel in je budget, de 330 ken ik niet :P Als IS-berijder kan ik je hem natuurlijk van harte aanbevelen maar het moet wel in je budget passen. De basis versie is al behoorlijk rijk uitgerust maar staat wel op 16", niet heel mooi bij zo'n sportief vormgegeven sedan. Die komt op 37k met 20% bijtelling. Een riant uitgeruste A3 zal daar al dicht in de buurt komen. Rij je wel luxe rond in een mooie D-segmenter en 223pk onder de motorkap ;)

De Business Line komt op 40k en heeft een net wat rijkere uitrusting en nette 17" velgen die hem goed staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G0G0CgK5aTTIJ0yEILBCUGVH/full.jpg

First world problems, maar wel leuke problems :P

• joopv
  • Niet online
Zware Unit schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:49:
Greenline Businessline heeft een duidelijk andere config dan de Elegance Businessline.

Greenline Businessline (14%): navigatie amundsen met 5,8 inch kleuren touchscreen
Elegance Businessline (20%): navigatie columbus met 8 inch touchscreen, 64Gb harde schijf en dvd-speler, Bi-Xenon koplampen met aFs functionaliteit, canton soundsystem (10 luidsprekers, digitale equalizer en subwoofer), etc
Ik heb wat vraagjes over Amundsen / Columbus, wat ik niet duidelijk in de folders enz terug kan vinden:
Hebben beide modellen een USB aansluiting voor een eigen USB stick of - HD? (ik ben niet onder de indruk van die 64GB)
Waar komt de data van de navigatie vandaan, en is die te upgraden na een paar jaar?

* joopv is ondertussen gewent aan de functionaliteit van een Blaupunkt FX van een Focus 2009

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

joopv schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Ik heb wat vraagjes over Amundsen / Columbus, wat ik niet duidelijk in de folders enz terug kan vinden:
Hebben beide modellen een USB aansluiting voor een eigen USB stick of - HD? (ik ben niet onder de indruk van die 64GB)
Waar komt de data van de navigatie vandaan, en is die te upgraden na een paar jaar?

* joopv is ondertussen gewent aan de functionaliteit van een Blaupunkt FX van een Focus 2009
Van de Amundsen weet ik niets.
De Columbus heeft een usb aansluiting die je kan gebruiken voor een stick of bijvoorbeeld een externe HD.
De navigatie staat op de HD. Kan je via een SD kaartje updaten. De recente versies kan je vinden op http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:27

bonyuri

Investigator!

joopv schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Bij de Columbus houd je maar 11Gb over om zelf te vullen, dus dat schiet idd niet op.
Amundsen heeft als het goed is maar 1 SD kaart slot, en daar zit het kaartje voor navigatie in, dus dan houd je alleen USB stick over :)
Columbus heeft 2x SD en 1x USB + HDD

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• The Eagle

The Eagle

Widow schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:03:
[...]

Heb je in de 2-deurs of 4-deurs 1-serie gereden? Ik zat laatst in een 2-deurs versie en ik heb echt nog nooit zo'n ruimte auto gezeten. Vooral veel hoofdruimte vond ik. Achterin was het idd matig maar daar hoef ik nooit te zitten :P
5 deurs :P
Maar een 3 deurs (wat jij dus 2 noemt) is voor mij geen optie. Ik gooi graag mijn tas op de achterbank en omdat bij een 3deurs de deuren groter zijn heb ik bij het voor de deur parkeren meer kans op schade.
kazuka schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:50:
[...]

Misschien past de IS300h wel in je budget, de 330 ken ik niet :P Als IS-berijder kan ik je hem natuurlijk van harte aanbevelen maar het moet wel in je budget passen. De basis versie is al behoorlijk rijk uitgerust maar staat wel op 16", niet heel mooi bij zo'n sportief vormgegeven sedan. Die komt op 37k met 20% bijtelling. Een riant uitgeruste A3 zal daar al dicht in de buurt komen. Rij je wel luxe rond in een mooie D-segmenter en 223pk onder de motorkap ;)

De Business Line komt op 40k en heeft een net wat rijkere uitrusting en nette 17" velgen die hem goed staan.

[afbeelding]

First world problems, maar wel leuke problems :P
Die dus idd ja. De lijsten zijn nog niet helemaal compleet en in de lijsten van vorig jaar kon het, maar dan wel de instap versie, met een flinke eigen bijdrage en met als enige extra optie metallic lak ipv normale. Dat betekent dus geen navi etc. Rijdt dan ongetwijfeld wel lekker, maar fuck it, bij een bak als dat hoort ingebouwde navi. Plus ik vind de standaardvelgen niks :P

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

Momentumlol

Car Fanatic

Waarom zie ik de DS5 (En DS4 & 3) zo weinig langskomen? Is toch een prachtige auto of nie? 200pk(!) en hartstikke mooi design!

http://www.dieselstation....S5-2012-widescreen-60.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Momentumlol op 29-01-2014 19:34 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Hyp Hyper
Momentumlol schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:28:
Waarom zie ik de DS5 (En DS4 & 3) zo weinig langskomen? Is toch een prachtige auto of nie? 200pk(!) en hartstikke mooi design!

Ik zie de DS3 en DS5 vaak zat voorbij komen hoor. De DS4 niet zo vaak, maar dat is dan ook de saaiste van het stel. (misschien valt ie me daardoor ook niet op :P)

• wd200

staar je niet blind op de 200pk diesel , dit valt door het gewicht van de auto flink tegen.
rijdt meer dan prima maar trekt geen strepen

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

De DS5 is inderdaad een unieke verschijning, voor mij overigens net iets te futuristisch (in mindere mate ook de C4) maar kan het wel appreciëren.
Wat ik dan wel enorm jammer vind zijn de 'twee' uitlaten, je kan vrij goed zien dat er slechts één pijpje in die twee uitsparingen zit, de andere uitsparing (rechts) geeft uitzicht op de onderstel/achterophanging, iets wat eigenlijk wel beter weggewerkt kon worden.

• wd200
als een hybrid4 wil zou mijn voorkeur uitgaan naar de 508 , ik had hier mijn vooroordelen over maar de auto rijdt heel prettig, kofferruimte is iets minder maar daar kan je de SW voor nemen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Tussen de 14% discussie door wil ik me hier afmelden als leaserijder. Door een (tamelijk onverwachte, maar zeer welkome) baanwissel vind ik mij vanaf a.s.maandag bij een werkgever die te krenterig is voor een leasebak :+
Echter, de discussie of lease dan wel koop voordeliger is, ga ik hiermee niet beslechten. Als alles meezit komt er een Volvo C70 2.3 T5 automaat als eerste eigen auto (toch dik 20 jaar lease gereden!) dus de zuinigheidsrace ga ik echt niet winnen. Maar het rijdt wél erg lekker, dus winnen doe ik toch ;)

Veel plezier met de leasebakken en de vierjaarlijkse uitkieskoort, ik heb er een aantal jaar van mogen genieten en nu mag ik zelf gaan bloeden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• The Eagle

The Eagle

wd200 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:25:
als een hybrid4 wil zou mijn voorkeur uitgaan naar de 508 , ik had hier mijn vooroordelen over maar de auto rijdt heel prettig, kofferruimte is iets minder maar daar kan je de SW voor nemen
Alleen vergeet je even dat de 508 Hybrid4 alleen in station geleverd wordt als je die HDR (of allroad of hoe dat ding ook heet) neemt. En verplicht die halfautomaat heeft die met de Franse slag schakelt. Rijdt voor geen meter, heb er in proefgereden. Schakelt zelfs als ik het handmatig doe veel te traag, of op automatisch juist veel te vroeg. En die bak zit ook in de DS5, hoewel ik dat best een mooie bak vind.

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
The Eagle schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:51:
[...]

5 deurs :P
Maar een 3 deurs (wat jij dus 2 noemt) is voor mij geen optie. Ik gooi graag mijn tas op de achterbank en omdat bij een 3deurs de deuren groter zijn heb ik bij het voor de deur parkeren meer kans op schade.
Ah dat verklaard e.e.a. :) ik noem het idd deuren, de klep is een klep en geen deur :+ maargoed, lekker belangrijk verder. Ik begrijp je punt idd met de tas, ik doe het ook als ik een 4/5-deurs auto heb, maar vanwege mn lengte is een 2/3-deurs auto stukken handiger. Jammer dat ze geen 14%-versie van de 1-serie hebben, dan wist ik het wel.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54

ZieMaar!

Moderator General Chat

De DS5 heeft ook op mijn lijstje gestaan, maar is het niet geworden. Als ik hem nu zie rijden, denk ik nog steeds wel eens terug aan mijn proefrit. Want het is echt een mooie auto. Niet supersnel, maar zeker niet traag. Fijne hoge zit, lekkere comfortabel rijden, supermooi uiterlijk, mooi van binnen. Waarom ik hem toen niet genomen heb?

Slechts 500km oid op een tank, veel te weinig. Zeer beperkte bagageruimte (en alleen met afstandsbediening te openen). De standaardstoelen hadden een te korte zitting, hoofdruimte hield niet over en de audio viel tegen. Dat was allemaal best te upgraden, maar dan ging de auto richting de 50k en dan issie nog steeds duur, ondanks de 14% bijtelling. Tel daarbij op dat de mrb superhoog is (en dat komt bij mij 1 op 1 terug in t leasebedrag, waardoor ik over mijn norm heenging, wat dus ook weer (een klein beetje) bijbetalen werd.

Dus al met al vond ik er teveel dingen inzitten waar ik geen vier jaar lang 'last' van wilde hebben, zeker omdat het gewoon geen goedkopere auto was dan mijn andere opties toen. Het schakelen vond ik trouwens niet vervelend, je merkte dat het een geautomatiseerde handbak was, ipv een echte automaat, maar dat vond ik niet vervelend.

En nu ben ik al weer een half jaar erg gelukkig met mijn V60. Helaas een D2 (wat echt prima is, daar nietvan), maar wat had ik graag een D4 gehad...

• Daniel
  • Laatst online: 18:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
Na dik een jaar prive gereden te hebben (mobiliteitsbudget) ga ik ook weer overstappen naar een leaseauto. De keuze om prive te rijden was oorspronkelijk ingegeven door het feit dat ik op deze manier comfortabeler en ruimer kon rijden dan met dezelfde kosten aan bijtelling. Op deze manier rij ik nu een vrijwel full options 530d touring tegen dezelfde kosten als de bijtelling van een leuk aangeklede 320d touring. Daar staat tegenover dat die kosten natuurlijk flink kunnen variëren afhankelijk van hoeveel er stuk gaat. Tot nu toe zit dat mee maar op de langere termijn wordt dat risico groter. Vaste, voorspelbare maandelijkse kosten zijn wat dat betreft ook wel prettig.
Om zowel qua kosten als qua specs in de buurt te blijven van de huidige situatie waren er eigenlijk maar twee opties: de V60 Plugin Hybrid, en de Tesla Model S.
Ik heb in beide proefgereden en uiteindelijk gaf de wow-factor van de Model S de doorslag. De V60 is qua range de praktischer auto en op maandbasis goedkoper, maar de S geeft je elk moment het gevoel in iets bijzonders te rijden. De range van (in de praktijk) 400 tot 450 km zal ruim voldoende zijn voor mijn routes, en bovendien heeft mijn vrouw een gewone brandstofauto dus helemaal verstoken van mobiliteit zijn we nooit :)

Het wordt het 85kWh-model, donkerblauw met beige leren interieur, tech-pakket en audio upgrade. Voor de rest laat ik hem redelijk standaard: de basic wielen, geen panoramadak etc.
Als het meezit wordt ie deze week besteld, levering dan waarschijnlijk ergens begin juni :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WhN3ZDh8FX4Jktn9tF8NpDJV/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AY3W8HAi1HO3wAiVfLoExosb/full.png

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:58
holy fuck dat is een dikke auto!

Ik heb nu drie offertes bij mijn werkgever liggen.

clio estate expression, golf bluemotion comfortline en 208 blue lease executive.. maar neig het meeste naar de golf. ook omdat die snel leverbaar is :)

• The Eagle

The Eagle

Kale golf of een aangeklede iets kleinere Fransman. Ik zou voor de laatste gaan.
Leverbaarheid boeit niet, het gaat er om hoe lang je er in rond moet rijden. Liever een half jaar wachten op een hele fijne auto dan 4 jaar aan een kaal barrel vastzitten :)

@Daniel. Dat zat er wel in. Ik was persoonlijk voor rood met beige gegaan (nog iets meer wow factor :P), maar smaken verschillen natuurlijk.
Heb je btw ook uitgezocht hoe dat zit met evt bijladen in het buitenland, ook qua afrekening enzo?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ontzettend gave bak, die Model S. Ik meen dat ze in NL nu 2 van die snellaadpunten hadden voor de Tesla, eentje in Oosterhout maar die ander weet ik niet. Dat was iets van 80% vol in 20 min. of zo?

Doet deze nu 4% bijtelling?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
El_V schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:04:
holy fuck dat is een dikke auto!

Ik heb nu drie offertes bij mijn werkgever liggen.

clio estate expression, golf bluemotion comfortline en 208 blue lease executive.. maar neig het meeste naar de golf. ook omdat die snel leverbaar is :)
Vreemd vergelijk? 2x B-segment, 1x C Segment.
208-polo-clio vs Megane-golf-308. Heeft pon de golf weer in de aanbieding dat die rond dezelfde leasebedragen komt als de twee andere?

Ik zou dan inderdaad ook automatisch naar de golf neigen daar krijg je toch het 'meeste' auto voor je geld. Als je alleen c-segmenters gaat vergelijken zou ik op dit moment de 308 ook zeer serieus overwegen. Vind het een erg mooie wagen maar verder geen ervaring ermee :9

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
The Eagle schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:27:
Kale golf of een aangeklede iets kleinere Fransman. Ik zou voor de laatste gaan.
Leverbaarheid boeit niet, het gaat er om hoe lang je er in rond moet rijden. Liever een half jaar wachten op een hele fijne auto dan 4 jaar aan een kaal barrel vastzitten
De trendline is bij vw toch de kale versie?
Met de comfortline zit je al een stapje hoger en daarna volgt de highline.

Volgens mij is een comfort line redelijk uitgerust. Vindt zelf de golf van binnen en van buiten erg leuk:)

Laatst in de clio gezeten maar vond dat toch echt een stuk minder qua afwerking en praktischheid dan mijn polo.

• Daniel
  • Laatst online: 18:13

Daniel

Kapitein NCC-1701
kazuka schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:52:
Ontzettend gave bak, die Model S. Ik meen dat ze in NL nu 2 van die snellaadpunten hadden voor de Tesla, eentje in Oosterhout maar die ander weet ik niet. Dat was iets van 80% vol in 20 min. of zo?

Doet deze nu 4% bijtelling?
Andere is in Zevenaar. Einde van het jaar moeten er 100 in Europa zijn (nu 14). In 20 mins halfvol, 80% in 40 minuten.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Zijn al meerdere van die snellaadpunten. Bij Tolnegen op de A1 is die open en aan de A73 zag ik er vorige week ook 1.

Living the American Dream

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:42
The Eagle schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:27:
Een Duitse auto of een Franse auto. Ik zou voor de Duitser kiezen.

Los van het feit dat de Comfortline echt niet kaal is.

• El_V
thefox154 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:05:
[...]

Vreemd vergelijk? 2x B-segment, 1x C Segment.
208-polo-clio vs Megane-golf-308. Heeft pon de golf weer in de aanbieding dat die rond dezelfde leasebedragen komt als de twee andere?

Ik zou dan inderdaad ook automatisch naar de golf neigen daar krijg je toch het 'meeste' auto voor je geld. Als je alleen c-segmenters gaat vergelijken zou ik op dit moment de 308 ook zeer serieus overwegen. Vind het een erg mooie wagen maar verder geen ervaring ermee :9
inderdaad een goede aanbieding voor de golf gekregen ;) plus allemaal 14% diesel.. verder niet veel te kiezen dan.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:07
308? Sterkere motor dan de golf en stuk rijker uit te rusten voor t zelfde geld. Van deze 3 zou ik voor de Clio estate gaan.

• El_V
ik heb de 308 al testgereden en inderdaad een prima auto. maar qua leaseprijs en rijker uitrusten valt het toch wel tegen.

clio estate is wel een stuk goedkoper als de andere twee

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij de Clio estate wel even oppassen. Ik ben 1.94m en ik paste niet op de passagiersstoel zonder met mn hoofd tegen het dak aan te zitten. Aangezien Renault geen opties heeft om de passagierstoel verstelbaar te maken in hoogte, viel die bij mij toendertijd meteen af. De verkoper kon er niet om lachen toen ik zei dat ik het maar raar vond dat de stoel niet in hoogte verstelbaar kon worden besteld, dat is bij bijna alle merken gewoon een optie, of zelfs standaard.

• El_V
Dank voor de tip. ben zelf ook 1,90.

• renzo4000
  • Nu online
Zat er toevallig een panoramisch dak in? Dit scheelt zomaar 4 cm hoofdruimte wat aanzielijk is. Overigens zie ik in de brochure dat de expression, dynamique en GT wel een in hoogte verstelbare stoel zouden moeten hebben?

http://web.renault.nl/dow...lt-vp-clio-prijslijst.pdf

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:00
renzo4000 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:28:
Zat er toevallig een panoramisch dak in? Dit scheelt zomaar 4 cm hoofdruimte wat aanzielijk is. Overigens zie ik in de brochure dat de expression, dynamique en GT wel een in hoogte verstelbare stoel zouden moeten hebben?

http://web.renault.nl/dow...lt-vp-clio-prijslijst.pdf
Daar wordt een 'in hoogte verstelbare bestuurdersstoel' genoemd, Get!em heeft het over de passagiersstoel :)

• renzo4000
  • Nu online
Holy crap... helemaal overheen gelezen :| my bad.

Dat is m.i. wel een misser, die zou je inderdaad als optie mogen verwachten (of standaard op een duurdere uitvoering). Ik heb overigens op mijn Megane GT line wel beide stoelen in hoogte verstelbaar. Al had ik begrepen dat Renault ook hier een stokje voor gestoken heeft.

• Hyp Hyper
El_V schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:05:
Dank voor de tip. ben zelf ook 1,90.
Ik denk dat je dan toch echt de Golf wil. Dan kunnen er ook nog mensen achter je zitten. ;)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Goed bij mij is er een wijziging. Waar ik even dacht goed te zitten met de Octavia 14% hatchback.. werd ik door een collega op de Leon HB gewezen. Zelfde motor, onderstel en 14%.

Maar door de Limited Edition's even een stuk leuker aangekleed dan de Octavia voor minder bijtelling en lagere leaseprijs. Voor 25900 de Limited Edition II of III die eigenlijk gewoon super zijn aangekleed.

Daarnaast vind ik toch dat de Leon design mooier dan de Octavia. De ruimte niet meer nodig ivm privé andere auto er naast. (en zoveel scheelt dit ook weer niet)

Dit gaat hem wel worden.. nu alleen nog de .... kleur ;)

308 is het bij mij niet geworden. Stoelen bij de Leon zaten beduidend beter en ik kan bij de 308 maar niet wennen aan dat kleine stuur.

Grootste troef die de Seat dealer nog had.. hij had er gewoon een flink aantal op voorraad (30 op locatie in alle kleuren).. waar je bij de 308 nog moet wachten tot juli/augustus. Hierdoor kan hij, als het moet, binnen 1 week leveren. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 03-02-2014 13:08 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:12:
Misschien kunnen jullie een lange termijnsvoorspelling doen, denken jullie dat er in 2015 nog veel 14% bijtellingsauto's zullen zijn? De regels worden steeds strakker en steeds meer fabrikanten hebben moeite met 14% auto's. Ik twijfel of ik dit jaar al naar een groter model moet gaan (DS3 naar Seat Leon of Skoda Octavia) of dat ik dat in 2015 moet doen als m'n contract af loopt.
Dit zou je zelf moeten kunnen uitzoeken met onderstaande link en de auto specificaties van de Leon en Octavia:

http://www.carblogger.nl/...g-2012-2013-2014-en-2015/

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

308 is sowieso in 2015 nog 14%.met diesel
De SW variant met huidige CO2 in 2014 wel, maar 2015 niet, maar dat scheelt maar 3 gram, dus er zijn mogelijkheden.

• the-edge
  • Laatst online: 15:06
Oefff, sta op het punt de Skoda Octavia Combi Elegance business te bestellen maar ik schrik van de levertijden op verschillende fora. Als de mijne over een paar weken wordt besteld zal ik hem halverwege dit jaar hebben gok ik :? :S

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De mijne is 7/1 besteld met als verwachte leverweek: 21-2014

Tijd van werken, tijd van rusten

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja de 308 is voorlopig de enige betaalbare en fatsoenlijke auto die als 14% variant verkrijgbaar is in 2015. Ik vraag me af of de fabrikanten nog wel verder omlaag gaan kunnen qua uitstoot zonder met dure hybrides te moeten komen.

• The Eagle

The Eagle

Falcon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:07:
Goed bij mij is er een wijziging. Waar ik even dacht goed te zitten met de Octavia 14% hatchback.. werd ik door een collega op de Leon HB gewezen. Zelfde motor, onderstel en 14%.

Maar door de Limited Edition's even een stuk leuker aangekleed dan de Octavia voor minder bijtelling en lagere leaseprijs. Voor 25900 de Limited Edition II of III die eigenlijk gewoon super zijn aangekleed.

Daarnaast vind ik toch dat de Leon design mooier dan de Octavia. De ruimte niet meer nodig ivm privé andere auto er naast. (en zoveel scheelt dit ook weer niet)

Dit gaat hem wel worden.. nu alleen nog de .... kleur ;)

308 is het bij mij niet geworden. Stoelen bij de Leon zaten beduidend beter en ik kan bij de 308 maar niet wennen aan dat kleine stuur.

Grootste troef die de Seat dealer nog had.. hij had er gewoon een flink aantal op voorraad (30 op locatie in alle kleuren).. waar je bij de 308 nog moet wachten tot juli/augustus. Hierdoor kan hij, als het moet, binnen 1 week leveren. :D
Die LE van de Leon is idd een leuke wagen, zitten alle toeters en bellen op :)
Beetje jammer dat de Navi speech control niks snapt of doof is, maar verder rijdt het prima.
Qua kleur: een beetje sportieve Leon hoort metallic rood, geel of wit te zijn. Zwart en grijs rijdt er al genoeg in het wagenpark rond, en blauw staat hem niet.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Die LE van de Leon is idd een leuke wagen, zitten alle toeters en bellen op :)
Beetje jammer dat de Navi speech control niks snapt of doof is, maar verder rijdt het prima.
Qua kleur: een beetje sportieve Leon hoort metallic rood, geel of wit te zijn. Zwart en grijs rijdt er al genoeg in het wagenpark rond, en blauw staat hem niet.
Ik hoor vrijdag of ik een auto kan uitzoeken...ik wil de LE3..zilver :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1 ... 47 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.