ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Verwijderd
Als je genoeg leasebudget hebt boeit dat niet. Losse accessoires bedoel ik dan. Drukt lekker de bijtelling en dan boeit wel. Daar komt nog eens bij dat op de greenline modellen bepaalde zaken als optie niet beschikbaar zijn maar weer wel als accessoire.page404 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:44:
Het enige nadeel van accessoires (en ook opties) is dat ze meestal voor 100% over de looptijd afgeschreven worden. Daarom kan je soms beter een "dure" uitvoering nemen van een model, dan een kale uitvoering met een paar opties/accessoires.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel zeg ik. Win Win.page404 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:15:
[...]
Athlon is zeker niks mis mee. De enige waar ik echt slechte ervaring mee heb is GE Lease. Wat een hufters zijn dat zeg. Ik had een vrij ernstig ongeluk gehad (auto was ook total loss). Maar ik moest wel de volgende dag de huurauto die ik had meegekregen omruilen. En ik had het schadeformulier naar het adres gestuurd wat... op hun schadeformulier staat. En daar reageerden ze zeer onvriendelijk op want "die had ik natuurlijk naar hun moeten sturen". Right.... Ook op de officiele klacht die ik had ingediend nav hun houding is niet gereageerd. Voordeel is wel dat het voor onze fleetmanager de druppel was om naar een andere maatschappij te gaan.
Direct bellen met de accountmanager heb ik wel vaker gehoord daar ja. Ook wanneer het gaat om technische problemen, je krijgt altijd een antwoord.The Eagle schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:24:
Zelfs ervaring met Athlon (leasemij vorige werkgever) en Arval (huidige werkgever).
Athlon is een grote toko en kunnen veel doen voor de berijders, maar dat moet wel goed onderhandeld worden.
Arval is een stukje kleiner en houden er heel andere regelgeving op na. Daar staat tegenover dat ik als berijder gewoon zelf onze accountmanager mag bellen als ik iets wil, en da's een hele schappelijke vent
Automatiseren kun je leren
"Ik" heb een Prius Wagon over. Zit goed in de opties, is nog geen jaar oud en (niet onbelangrijk), heeft 14% bijtelling. Die is tegenwoordig niet meer te krijgen.
Lijkt me dat je daar wil iemand voor kan vinden. Maar hoe? Ik zie wel wat sites, maar die willen allemaal op voorhand geld hebben.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Jij bent wel snel allergisch voor nieuwe auto's hé? Audi, VW, Prius in tijd van een maand of 6PWM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:30:
Iemand ervaring met het aanbieden van een leaseauto ter overname?
"Ik" heb een Prius Wagon over. Zit goed in de opties, is nog geen jaar oud en (niet onbelangrijk), heeft 14% bijtelling. Die is tegenwoordig niet meer te krijgen.
Lijkt me dat je daar wil iemand voor kan vinden. Maar hoe? Ik zie wel wat sites, maar die willen allemaal op voorhand geld hebben.
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verslaafd aan de geur van nieuwe auto's. Bij mijn auto begint het al een beetje te vervagen.Kecin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:15:
[...]
Jij bent wel snel allergisch voor nieuwe auto's hé? Audi, VW, Prius in tijd van een maand of 6
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik denk dat je dan altijd zal moeten betalen, tenzij iemand binnen je bedrijf verplicht de auto moet overnemen. Het lijkt mij sterk dat iemand vrijwillig een tweedehands auto wil tegen het leasetarief van een nieuwe.PWM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:30:
[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 15-01-2014 11:19 ]
Bij mij ook, maar dat krijg je wanneer j rookt in een (lease)autoHyp Hyper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:16:
[...]
Verslaafd aan de geur van nieuwe auto's. Bij mijn auto begint het al een beetje te vervagen.
Is het niet zo dat wanneer de eigenaar én bestuurder wisselt de bijtelling wordt aangepast naar de huidige norm?PWM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:30:
Edit: Staat 60 maanden vast.
[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 15-01-2014 12:22 ]
Getver...dat doe ik dus niet. (makkelijk, want ik rook sowieso nietKecin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:18:
[...]
Bij mij ook, maar dat krijg je wanneer j rookt in een (lease)auto![]()
Nee, registratiedatum van de auto geldt.(eerste tenaamstelling)Deveon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:37:
[...]
Is het niet zo dat wanneer de eigenaar én bestuurder wisselt de bijtelling wordt aangepast naar de huidige norm?
[ Voor 44% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-01-2014 11:44 ]
Net mijn Prius Wagon overgedaan naar een collega (1,5 jaar zelf ingereden.. .daarvoor 3 maanden in een nieuwe Megane en 9 maanden in een Octavia II).PWM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:30:
Rij nu tijdelijk even in een Seat Ibiza Hatchback (lekker even cashen voor een verbouwing thuis) en daarna dus de Octavia 3 Greenline.
In plaats van een job-hopper, noemen ze mij hier een car-hopper
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Vorig jaar heb ik 3 lease auto's gereden, en ik ben nu al bezig met de eerste wissel van dit jaarFalcon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:03:
[...]
In plaats van een job-hopper, noemen ze mij hier een car-hopper
[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 15-01-2014 13:10 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Pfff en ik rijd al 4 verschillende auto's (in 3 jaar) met m'n shortlist klaar, maar krijg telkens een voorraad auto toegewezen.Widow schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:08:
[...]
Vorig jaar heb ik 3 lease auto's gereden, en ik ben nu al bezig met de eerste wissel van dit jaarik slijt ze gewoon aan collega's en neem iets anders uit de pool of shortlease.
Wie weet als de lease auto die ik in maart krijg bij een nieuwe werkgever eruit gaat over 2 jaar...
de rekening liep op naar de 1800,- maar geen idee hoe deze gespecificeerd is want ging direct naar de leasemaatschappij.Momentumlol schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:33:
[...]
Gelukkig viel het in de garantie. Wat zou het je anders gekost hebben?
d:)b :henk d:)b
Flinke zak geld als het je privé zou gebeurenMrJayMan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:09:
[...]
de rekening liep op naar de 1800,- maar geen idee hoe deze gespecificeerd is want ging direct naar de leasemaatschappij.
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
HohoKecin schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:15:
[...]
Jij bent wel snel allergisch voor nieuwe auto's hé? Audi, VW, Prius in tijd van een maand of 6
Ik heb mijn A4 netjes ingeleverd voor een Outlander PHEV deze november. Tussendoor even wat Golfjes gereden om de tijd te overbruggen.
Valt dus allemaal best mee. heb ingetekend op de XC60 PHEV voor deze november
Deze Prius is van een collega
Ik heb overigens inderdaad het probleem dat auto's na een maand of 10 beginnen te vervelen. Verwend, verpest en nog wat negatieve karaktertrekken horen hier wellicht bij.
Ik dacht dus toen ik de Audi A4 bestelde, dat ik die lang zou blijven rijden. Gewoon lekker aangekleed, S-Line, B&O e.d., dan zou ik het wel even volhouden. Niets is dus minder waar. Ook die was ik na een maand of 10 zat.
De enige auto die mij echt goed beviel, tussen het dure geweld, was de Golf 7. Uitstekende auto
De Outlander wilde ik echt langer rijden voor de 0%. Maar ook die gaat het niet redden. De XC60 PHEV tegen 7%, die blijft wel 5 jaar
[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 15-01-2014 20:16 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
LuxeproblemenPWM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:09:
[...]
HohoWil jij mij niet betichten van Prius rijden
Ik heb mijn A4 netjes ingeleverd voor een Outlander PHEV deze november. Tussendoor even wat Golfjes gereden om de tijd te overbruggen.
Valt dus allemaal best mee. heb ingetekend op de XC60 PHEV voor deze november![]()
Ik heb overigens inderdaad het probleem dat auto's na een maand of 10 beginnen te vervelen. Verwend, verpest en nog wat negatieve karaktertrekken horen hier wellicht bij.
Ik dacht dus toen ik de Audi A4 bestelde, dat ik die lang zou blijven rijden. Gewoon lekker aangekleed, S-Line, B&O e.d., dan zou ik het wel even volhouden. Niets is dus minder waar. Ook die was ik na een maand of 10 zat.
De enige auto die mij echt goed beviel, tussen het dure geweld, was de Golf 7. Uitstekende auto![]()
De Outlander wilde ik echt langer rijden voor de 0%. Maar ook die gaat het niet redden. De XC60 PHEV tegen 7%, die blijft wel 5 jaar
XC60 tegen 7%?? Bedoel je niet de V60?
toettoett
Living the American Dream
Ik ben wel in de markt voor een V60 plugin hybrid. Fully loaded blijven de netto maandlasten voor mij onder de 300 euro en hoewel mijn huidige BMW 530d een meer dan fantastische auto is kost die me per maand meer dan het dubbele. 300-400 euro per maand besparen plus mobiliteits/kostenzekerheid weegt voor mij wel op tegen de *uche* stap terug in rijplezier.
Haha exact dat!
Ach, Prius, PHEV, Hybride etc, allemaal Nikko's (rij zelf een CT200h dus tja, batterijauto's).PWM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:09:
[...]
HohoWil jij mij niet betichten van Prius rijden
Valt dus allemaal best mee. heb ingetekend op de XC60 PHEV voor deze november![]()
De enige auto die mij echt goed beviel, tussen het dure geweld, was de Golf 7. Uitstekende auto![]()
Hoe krijg je zoiets voor elkaar om zovaak te wisselen? Is er niemand in het bedrijf die zegt "Joh, zoek het lekker uit! Die auto is prima en daar doe je het maar mee?" Of ruil je gewoon direct met collega's die ook na 10 maanden zijn uitgekeken
[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 16-01-2014 14:14 ]
In de HK hadden we een keer dezelfde discussie, daar werd het een "Bameeltje" genoemd, maar omdat ik zo snel wisselde van auto's besloten ze het wisselen van leaseauto's een Widowtje te noemen
Voor de mensen met HKXS:
dreamscape in "Show je auto - deel 136 - Zomertopic!"
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Weten is een groot woord. De leasemij belde met de vraag of ik interesse had om als eerste een XC60 Hybrid te rijden in Q4 2014, voor een iets lagere instapprijs dan de V60 Hybrid. Ja dus
Handig plannen is het devies. Goed in de gaten houden wanneer nieuwe mensen in dienst komen, en ze snel benaderenKecin schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:12:
[...]
Hoe krijg je zoiets voor elkaar om zovaak te wisselen? Is er niemand in het bedrijf die zegt "Joh, zoek het lekker uit! Die auto is prima en daar doe je het maar mee?"
haha ik kan het me helemaal voorstellen. Als tijgers op een bloedend hertje,en de nieuweling maar denken dat hij zo in de smaak valt dat hij allerlei auto's aangeboden krijgtPWM schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:08:
[...]
Handig plannen is het devies. Goed in de gaten houden wanneer nieuwe mensen in dienst komen, en ze snel benaderen
Ik krijg een beetje rare ideeën en visioenen van een iets wat louche figuur met een ongeschoren baard in een lange zwarte jas die nieuwe collega's benadert met een glibberige stem "pssssttt....auto overnemen, kost niet duur...0% bijtelling gratiesh"PWM schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:08:
[...]
Handig plannen is het devies. Goed in de gaten houden wanneer nieuwe mensen in dienst komen, en ze snel benaderen
Zoiets als Kareltje uit Floddervhal schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:13:
[...]
Ik krijg een beetje rare ideeën en visioenen van een iets wat louche figuur met een ongeschoren baard in een lange zwarte jas die nieuwe collega's benadert met een glibberige stem "pssssttt....auto overnemen, kost niet duur...0% bijtelling gratiesh"
[ Voor 10% gewijzigd door Momentumlol op 16-01-2014 20:17 ]
Nice. Ik ga binnenkort maar eens in de V60 rijden, als die me enigszins kan overtuigen is het wel een serieuze overweging om over te stappen. Zit ik alleen met een veel te dikke BMW waar ik vanaf moet zien te komen, maar de levertijd van de V60 is een maand of vier dus daar heb ik nog wel de tijd voor.PWM schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:08:
[...]
Weten is een groot woord. De leasemij belde met de vraag of ik interesse had om als eerste een XC60 Hybrid te rijden in Q4 2014, voor een iets lagere instapprijs dan de V60 Hybrid. Ja dus
Alternatief als dat niet lukt is hem inruilen op iets dat lagere running costs kent (wegenbelasting + verzekering is al 280 euro per maand) maar dat heeft niet de voorkeur. Mijn vrouw heeft ook een leaseauto dus die derde auto voor de deur slaat nergens op. Los van de ruimte die het inneemt zal er nauwelijks in gereden worden. Je gaat niet je prive-auto die je zelf vol moet tanken te pakken als je al twee auto's hebt die je voor een vast bedrag vrijwel onbeperkt mag rijden.
Ben zelf bij de Skoda Rapid en Seat Toledo uit gekomen, maar misschien hebben jullie nog meer tips?
Edit: Geen dacia
[ Voor 7% gewijzigd door NeHoX op 20-01-2014 15:07 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
This footer is intentionally left blank
Indien het laatste: Een Polo met een trekhaak en een aanhanger
Of een Clio Estate of 208 break ofzo.
De nieuwe Ibiza is ook verassend ruim trouwens, zelfs de VW Up! en zijn broertjes schijnen dat te zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, er is meer mogelijk qua opties, maar ik zie mezelf geen luchtvering nemen o.i.d. en de binnenkant is toch waar ik zelf het meest tegen aan kijk.
Dus val ik terug op de Octavia/Leon ST. Dan heb ik wel leuke opties en volgens mij een prima 'ride'.
Als 20% bijtelling do-able voor je is, dan moet je zeker de nieuwe Nissan Qashqai in de gaten houden. Wat een ongelofelijk mooie bak is dat geworden zeg!HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:35:
Ik ben op aanraden van een collega ook eens bij de Mercedes dealer binnengelopen (omdat het hier 2 straten vandaan is en er zou een nieuw 20% model komen) maar ik moet zeggen dat ik het totaal niet warm kreeg van het interieur. De nieuwe C-klasse zou het interieur van de huidige B-klasse grotendeels overnemen (van die space-age ventilatieroosters enzo) en ik zie de meerwaarde van die 15k extra niet helemaal terug in de specs/uitrusting.
Ja, er is meer mogelijk qua opties, maar ik zie mezelf geen luchtvering nemen o.i.d. en de binnenkant is toch waar ik zelf het meest tegen aan kijk.
Dus val ik terug op de Octavia/Leon ST. Dan heb ik wel leuke opties en volgens mij een prima 'ride'.
http://images.autowereld.com/high/31113115744106_.jpg
http://www.vanciacarlease...qai-MY2014-official-3.jpg
Ben alleen bang dat dat ding ook weer een levertijd van bijna een jaar zal krijgen, net als de vorige. Die was ook niet aan te slepen
Verwijderd
Wat deed je dan bij MercedesHTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:47:
Ik mag alleen uit PON auto's kiezen ;-)
Ik nam even aan dat die daar ook bij hoorde
De keuzes zijn:
Mercedes, BMW, Volkswagen, Seat, Skoda (en misschien ook Audi, dat weet ik niet).
Lambo, Bugatti, Bentley en Porsche dan weer wel, naast VW, Audi, Skoda en Seat.
Ohja, en ook MAN en Caterpillar mocht je iets nodig hebben om je caravan mee te trekken
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Ze hebben wel goed naar de ford kuga gekeken zeg...Momentumlol schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:50:
[...]
Als 20% bijtelling do-able voor je is, dan moet je zeker de nieuwe Nissan Qashqai in de gaten houden. Wat een ongelofelijk mooie bak is dat geworden zeg!
http://images.autowereld.com/high/31113115744106_.jpg
http://www.vanciacarlease...qai-MY2014-official-3.jpg
Hangt ervan af: als het andere bedrijf alleen het leasecontract overneemt (en de auto dus op naam van de oorspronkelijke leasemaatschappij blijft staan), blijft de auto gewoon in de 14% vallen. Als de auto echter van eigenaar wisselt (en dus opnieuw tenaamgesteld wordt) - bedrijf of andere leasemaatschappij neemt de auto over - dan wordt de bijtelling opnieuw vastgesteld op basis van de actuele normen (m.a.w. dan wordt-ie in veel gevallen 20%).Willie Billie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:18:
Heeft iemand een idee of een auto die in 2012 14% bijtelling had, die dat bij overdracht naar een ander bedrijf nog steeds houdt?
Het bijtellingstarief van een auto blijft gelden tot maximaal 60 maanden na eerste toelating OF tot de volgende tenaamstelling (which ever comes first, dus).
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
60-maandenregeling voor zeer zuinige en zuinige auto's met datum 1e tenaamstelling op of na 1 juli 2012
....
Het bijtellingspercentage en de termijn van 60 maanden zijn gekoppeld aan het kentekenbewijs: ze blijven gelden als de auto van eigenaar of van werknemer wisselt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
De eerste tenaamstelling geldt inderdaad.Willie Billie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:25:
Weet je dat zeker? Ik vindt hier het volgende verhaal: http://www.belastingdiens...ge_autos_in_2013_en_later
[...]
Het is dan zeer aannemelijk dat dergelijke auto's zeer gewild zijn de komende tijd...
Verwijderd
Vooral die hybrides die voordat ze de stad uit zijn gereden volledig werken op de benzine motor... Het is alleen wel een beetje balen dat er ook veel leuke auto's nu van 20% naar 25% zijn gegaan.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:00:
Hoezo is dat vreemd? De eisen om aan 14% te voldoen zijn aangescherpt per 1-1-2014 en daar voldoet de V40 niet meer aan dus valt deze er buiten. Sowieso is het vreemd dat je korting op de bijtelling krijgt voor zogenaamd zuinige auto's
Nice! sedan of spaceback?NeHoX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:06:
Heren, zojuist mijn Skoda Rapid Ambition Businessline Plus besteld. Incl. 17inch MAK velgen :-)
Veel ruimte voor je geldNeHoX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:06:
Heren, zojuist mijn Skoda Rapid Ambition Businessline Plus besteld. Incl. 17inch MAK velgen :-)
Ik heb geruchten gehoord dat de ASX ook 7% gaat worden.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik vind het belachelijk dat we met z'n allen betalen voor de subsidie op grasmaaiers (14% motoren). Als het aan mij ligt gaan we direct terug naar 22%. Iedereen hetzelfde percentage.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het gaat mbt de bijtelling dan ook helemaal niet om het verbruik, maar om de uitstoot.jap85 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:30:
Inderdaad, vind het ook zuur dat een leuk auto rijden nu onaantrekkelijker gemaakt wordt terwijl het verbruik in de praktijk amper uitmaakt. De extra kosten zitten sowieso al verwerkt in de lease/brandstof prijs.
Dat is ook simpel, elk land heeft z'n eigen uitstootlimieten waar die aan moet houden. Minder uitstoot, en je kan jouw limiet verkopen aan andere landen. Dus daar kan een land geld op verdienen.
Aan verbruik verdient een land daarentegen enorm. Nederland zelfs in het kwadraat. Het liefst zal NL dus hebben dat een auto een uitstoot van 0 heeft met een verbruik van 1:1.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Niet met je eens, die 14% grasmaaier DS3 van mij heeft de afgelopen 3 dagen Utrecht-Assen met 1:20 voor me gedaan, waarbij ik overal gewoon strak de maximumsnelheid (waaronder 1x na 19:00 130 tussen Harderwijk-Amersfoort en Amertsfoort-Utrecht) heb gereden. Totaal 990 kilometer en 49 liter getankt gisteren.jap85 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:30:
Inderdaad, vind het ook zuur dat een leuk auto rijden nu onaantrekkelijker gemaakt wordt terwijl het verbruik in de praktijk amper uitmaakt. De extra kosten zitten sowieso al verwerkt in de lease/brandstof prijs.
Geef mij een niet 14% auto die hetzelfde kan, dan pas heb je gelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 23-01-2014 10:00 ]
[ Voor 36% gewijzigd door MrAcid op 23-01-2014 10:13 ]
Rijstijl: behoorlijk vlot optrekken (je moet toch ergens lol aan beleven), snelweg lekker 120 op de cruisecontrol.
Met aanhanger +/- 105 op de cruisecontrol op de snelweg.
Ik rij wel flink wat snelweg, maar anders haal je volgens mij nooit een redelijk verbruik
[ Voor 46% gewijzigd door Oogje op 23-01-2014 10:20 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
K to the KillaZ
Hoe kom je daar bij? De afgelopen jaren waren er genoeg benzine auto's in 14% te krijgen, waaronder ook die DS3..MrAcid schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:07:
14% benzine bestaat niet zonder een elektromotor: diesel dus.
Als ik naar het werkelijk verbruik kijk zie ik erg weinig verschillen tussen de 14% en 20% auto's.
En je kan het over rijstijl hebben maar met mijn DS3 zit ik eerder op de 1:18 dan de 1:20 en het gemiddelde verbruik zit ook boven jouw verbruik. Jij rijdt dus zuiniger dan gemiddeld. Doe je dat met een BMW 1 serie of een Audi A3 dan zal die ook gewoon dat verbruik halen.
Oh en kijk eens naar de DS3 uit 2011, zou je die nu leasen zou het een 20% auto zijn. Verbruik is de afgelopen jaren echt niet gedaald, enkel de theoretische uitstoot.
[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 23-01-2014 10:14 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoeps, dat was inderdaad totaal niet waar.Cheezus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:10:
[...]
Hoe kom je daar bij? De afgelopen jaren waren er genoeg benzine auto's in 14% te krijgen, waaronder ook die DS3..
Nou, niet echt een racemonster, eerder ook een ecobak, maar een BMW 114d en 116d zou dat ook wel moeten halen (20% en 25%), zeker op die afstanden (langere ritten)PeaceNlove schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:58:
[...]
Geef mij een niet 14% auto die hetzelfde kan, dan pas heb je gelijk.
Zie bijv ook Spritmotor.de
[ Voor 33% gewijzigd door Get!em op 23-01-2014 10:18 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Die DS3 'grasmaaier' van mij kan overigens wel gewoon vlot met het verkeer mee en ik rij 95% snelweg, dus nut en noodzaak voor een sumbliem rijdende BMW zie ik zelf niet.
Ikzelf ook hoor ;-)PeaceNlove schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:20:
Ok, I stand corrected en ik ben dus gewoon een vieze 14% profiteur
Die DS3 'grasmaaier' van mij kan overigens wel gewoon vlot met het verkeer mee en ik rij 95% snelweg, dus nut en noodzaak voor een sumbliem rijdende BMW zie ik zelf niet.
Rij een Megane Coupe 1.5dci. Verschil met de 1.6 dci 130 (20%) in de lease was destijds zo onevenredig groot (iets van 200eu netto in de maand) dat je het voor jezelf niet kunt rechtvaardigen die 20pk sterkere te nemen tegen zo'n meerprijs. Als ze beiden 20% waren geweest (wat nu wel het geval is geloof ik) zou ik sowieso voor de 130pk gaan.
kmf schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:52:
[...] Het gaat mbt de bijtelling dan ook helemaal niet om het verbruik, maar om de uitstoot.
Dat is ook simpel, elk land heeft z'n eigen uitstootlimieten waar die aan moet houden. Minder uitstoot, en je kan jouw limiet verkopen aan andere landen. Dus daar kan een land geld op verdienen.
Aan verbruik verdient een land daarentegen enorm. Nederland zelfs in het kwadraat. Het liefst zal NL dus hebben dat een auto een uitstoot van 0 heeft met een verbruik van 1:1.
CO2 uitstoot en verbruik zijn 1:1 aan elkaar gerelateerd. Er komt vrijwel alleen maar waterdamp en CO2 uit de uitlaat van een moderne brandstofauto.ralpje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:18:
Tsja, die bijtellingsnorm is dan ook gebaseerd op milieudruk (uitstoot, dus) en niet op verbruik. Die cijfers zeggen dus ook niet zoveel.
Op de snelweg zijn er twee manieren om te lol te hebben van een snelle en goed sturende auto:PeaceNlove schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:20:
Ok, I stand corrected en ik ben dus gewoon een vieze 14% profiteur
1. accelleratie bij hogere snelheden heeft ronduit veel vermogen nodig. Elke moderne auto doet een vlotte 1-100, maar de 100-200 maakt nog een aardig verschil.
2. klaverbladen
Verwijderd
Verschil in netto bijtelling gaat geen 200 EUR zijn tussen 14 en 20%. Bij een catalogus waarde van 35k is het verschil bij 52% ongeveer netto 90 EUR. Verschil zal nog kleiner zijn bij de meeste omdat die in 42% zitten. En 35k is wellicht ook wat aan de hoge kant. Anyway, voor dat verschil kun je prima voor de "tragere" gaan maar 200 EUR is wat overdreven.jap85 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:10:
[...]
Ikzelf ook hoor ;-)
Rij een Megane Coupe 1.5dci. Verschil met de 1.6 dci 130 (20%) in de lease was destijds zo onevenredig groot (iets van 200eu netto in de maand) dat je het voor jezelf niet kunt rechtvaardigen die 20pk sterkere te nemen tegen zo'n meerprijs. Als ze beiden 20% waren geweest (wat nu wel het geval is geloof ik) zou ik sowieso voor de 130pk gaan.
Het is niet alleen de bijtelling he... Het leasetarief voor een 14% auto die dus MRB vrij was, was ook stukken lager dan voor een auto waar dat wel op zat, oa omdat de wegenbelasting direct in het leasetarief zit (is zo 100 euro p/m voor een diesel). Wat ik onder mijn mobiliteitsvergoeding zit komt direct bij m’n salaris. Daarnaast was de catalogus waarde van deze wagens ook nog eens lager omdat er geen BPM op zat, dus lagere bijtelling over lagere catalogus waarde. Alles bij elkaar scheelde het dus echt zoveel netto.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:54:
[...]
Verschil in netto bijtelling gaat geen 200 EUR zijn tussen 14 en 20%. Bij een catalogus waarde van 35k is het verschil bij 52% ongeveer netto 90 EUR. Verschil zal nog kleiner zijn bij de meeste omdat die in 42% zitten. En 35k is wellicht ook wat aan de hoge kant. Anyway, voor dat verschil kun je prima voor de "tragere" gaan maar 200 EUR is wat overdreven.
Err auto van 35.000 euro kost met 14% bijtelling 180euro per maand en met 20% 258 euro per maand (40k per jaar inkomen)jap85 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Het is niet alleen de bijtelling he... Het leasetarief voor een 14% auto die dus MRB vrij was, was ook stukken lager dan voor een auto waar dat wel op zat, oa omdat de wegenbelasting direct in het leasetarief zit (is zo 100 euro p/m voor een diesel). Wat ik onder mijn mobiliteitsvergoeding zit komt direct bij m’n salaris. Daarnaast was de catalogus waarde van deze wagens ook nog eens lager omdat er geen BPM op zat, dus lagere bijtelling over lagere catalogus waarde. Alles bij elkaar scheelde het dus echt zoveel netto.
Scheelt dus nogal!
Een auto van € 35.000,- is toch met 14% € 171,50 per maand en met 20% € 245,- per maand (42% belastingstarief). Of bereken ik iets niet goed hier?GrooV schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:30:
[...]
Err auto van 35.000 euro kost met 14% bijtelling 180euro per maand en met 20% 258 euro per maand (40k per jaar inkomen)
Scheelt dus nogal!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb deze site aangehouden http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html en daar kwamen die bedragen uitRomeoJ schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:23:
[...]
Een auto van € 35.000,- is toch met 14% € 171,50 per maand en met 20% € 245,- per maand (42% belastingstarief). Of bereken ik iets niet goed hier?
€ 35.000 * 0,42 * 0,06 * 1/12 = € 73,50
RomeoJ heeft het dus juist uitgerekend.
Maar omdat niet iedereen een gelijk percentage inkomstenbelasting betaalt, is het juister om wat bijtelling betreft te kijken naar het bij te tellen bedrag, dus:
Fiscale waarde auto * bijtellingspercentage. In dit geval dus:
€ 35.000 * 0,20 = € 7.000,00
€ 35.000 * 0,14 = € 4.900,00
Dan zie je het echte verschil.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verder is het effectieve belastingtarief over je bijtelling geen 42% maar 48%. Door je hogere belastbare inkomen raak je ook wat algemene heffingskorting en arbeidskorting kwijt.
Zodoende kan het verschil tussen een 1.5dCi en een 1.6dCi zomaar 150 a 200 euro netto bedragen.
scheelt je netto zo'n 80 euro per maand.AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:14:
Website nodig? Waarvoor? 6% bijtelling verschil over €35.000 bij 42%, berekend naar maandbedrag:
Maar omdat niet iedereen een gelijk percentage inkomstenbelasting betaalt, is het juister om wat bijtelling betreft te kijken naar het bij te tellen bedrag, dus:
...
Precies, zeker als je nagaat dat een 1.6 dci sowieso natuurlijk al meer kost qua lease tarief, omdat ie meer kost en ze gaan ervan uit dat meer vermogen ook hoger onderhoud oplevert waarschijnlijk. Als ik nu in mijn portal kijk naar het verschil tussen een 'kale' GT line 1.5 of 1.6, zit daar ook al 120 eu verschil tussen en dan zijn ze allebei 20%.t_captain schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:44:
Stukje hieroven reeds genoemd, maar veel 14% auto's rijden belastingvrij rond v.w.b. de MRB. Dat maakte ook een redelijk verschil in de leaseprijs, voornamelijk voor diesels.
Verder is het effectieve belastingtarief over je bijtelling geen 42% maar 48%. Door je hogere belastbare inkomen raak je ook wat algemene heffingskorting en arbeidskorting kwijt.
Zodoende kan het verschil tussen een 1.5dCi en een 1.6dCi zomaar 150 a 200 euro netto bedragen.
Renault Mégane Coupé Energy dCi 110 Stop & Start GT-Line 3D 81kW
B 88
20,00
27.890
770,84
Renault Mégane Coupé Energy dCi 130 Stop & Start GT-Line 3D 96kW
C 104
20,00
30.190
890,58
Met 14% was dit verschil dus nog veel groter.
Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, ook niet makkelijker.
En dan nog vergeet je voor het gemak even een evt eigen bijdrage voor de auto zelf, danwel voor het privegebruik ervan. Want ook die kun je voor een deel aftrekken.AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:14:
Website nodig? Waarvoor? 6% bijtelling verschil over €35.000 bij 42%, berekend naar maandbedrag:
Dit topic is gesloten.
![]()