Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.402 views

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kleine disclaimer: Ik gebruik de afgeschermde portal van 2 zeer grote leaseboeren in Nederland. Ik weet natuurlijk niet hoe goed of slecht jouw werkgever is in onderhandelen ;)

EDIT:

De 1.2TSI (fijn ding overigens) Pro Line S past net. Dan ben je meteen klaar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 09-01-2014 20:03 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

PWM schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:01:
[...]

Diezelfde 1.2 TFSI PLS doet bij mij (met de variabelen 30k - 4j) € 555,- excl. brandstof, ook van een grote leaseboer. Bij welke leasemij zit je, martinusz?

[ Voor 30% gewijzigd door RomeoJ op 11-01-2014 18:11 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

RomeoJ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:24:
[...]
Ik rijd binnenkort dus rond in een BWM 1-serie
Wasda, een Chinese kloon? :P

Of Bayerische Wertlose Motoren?

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-01-2014 20:41 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 08:40
HTT-Thalan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:18:
Interessante lease-ontwikkeling hier :P.

Ik heb als voorloopauto een Renault Megáne Estate gekregen, zo'n 14% 1.5DCI. Rijdt toch best pittig, maar zoals voor mij bekend zijn Franse stoelen voor mij te zacht. Ik had mijn ogen al laten vallen op de Outlander PHEV die in de 'tutti lampioni' uitvoering nog nét binnen mijn leasebudget van 1050 per maand valt (ik hanteer 45k en 3 jaar).

Krijg ik vandaag te horen (het viel me opeens op dat er geen hybrides op ons parkeerterrein te vinden zijn, ondanks de laadpalen) dat wij alleen BMW, Mercedes, Seat, Skoda en Volkswagen leasen _O-.

Jammer, geen 7% bak dus :P. Er staat nog een 320d 'over' in de leasepool maar die wil ik dus écht niet (51.500 euro tegen 20% bijtelling). Nu wordt de vraag dus: hoe krijg ik toch zoveel mogelijk fijne en begerenswaardige opties in een 14% bak :+.

Volgens mij blijven er dan nog maar twee opties over: De Skoda Octavia en de Leon ST. 20% is héél misschien bespreekbaar maar dan moet het echt een knallend goeie deal zijn en daar reken ik niet op.
nieuwe C met 20% ;-)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is die er ook in Break dan? Ik vond via Directlease alleen een Break in 25%.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
PWM schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:01:
[...]

Kleine disclaimer: Ik gebruik de afgeschermde portal van 2 zeer grote leaseboeren in Nederland. Ik weet natuurlijk niet hoe goed of slecht jouw werkgever is in onderhandelen ;)

EDIT:

Wij gebruiken athlon, multilease en dutchlease volgens mij, diegene die de goedkoopste offerte levert. Wel gaan ze het uitbesteden aan een fleet management bedrijf.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

HTT-Thalan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:40:
[...]

Wasda, een Chinese kloon? :P

Of Bayerische Wertlose Motoren?
Nee, een BMW van PWM. Verwarrend al die afkortingen door elkaar gebruiken ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:06
HTT-Thalan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:18:

Jammer, geen 7% bak dus :P. Er staat nog een 320d 'over' in de leasepool maar die wil ik dus écht niet (51.500 euro tegen 20% bijtelling). Nu wordt de vraag dus: hoe krijg ik toch zoveel mogelijk fijne en begerenswaardige opties in een 14% bak :+.
Dat is al de bijtellingsgunstige EDE versie, anders had hij 25% bijgeteld.
Als je alleen de bijtelling hoeft af te tikken zou ik msschien wel voor die 320 gaan. Kost je 440 per maand, maar dan heb je ook wel een heel fijne auto :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Over BMW's en bijtelling, je krijgt als je de komende drie maanden bestelt 'gratis' de 8 traps automaat in alle BMW's. Zit ook een aantal 20% modellen tussen, waaronder de mini-serie (1), de 2 Coupe en de 320d.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t_captain schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 07:52:
[...]

Dat is al de bijtellingsgunstige EDE versie, anders had hij 25% bijgeteld.
Als je alleen de bijtelling hoeft af te tikken zou ik msschien wel voor die 320 gaan. Kost je 440 per maand, maar dan heb je ook wel een heel fijne auto :)
Absoluut, maar ondanks dat mijn hart bij BMW ligt heb ik ook en vrouw, twee kinderen en en dure hobby. Ik denk dat ik voor 200 euro bijtelling ook een fijne rij-ervaring heb met een Skoda of Seat onder m'n kont :P.

Ik denk niet dat het binnen de 'spirit' van BMW ligt om ooit met een 14% diesel of 7% hybride te komen.

• t_captain
Als een auto ruim genoeg moet zijn voor een gezin met 2 kinderen, lekker moet sturen en een beetje vlot moet zijn, en niet meer dan 14% mag bijtellen, dan kom je vaak wel bij een hoge cataloguswaarde uit. Denk dat de Lexus IS300h de goedkoopste kanshebber is.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maar dat merk is niet toegestaan helaas :P.

Ik heb nu berekend dat o.a. de Superb Combi nog betaalbaar is bij 20%.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:24:
[...]

Absoluut, maar ondanks dat mijn hart bij BMW ligt heb ik ook en vrouw, twee kinderen en en dure hobby. Ik denk dat ik voor 200 euro bijtelling ook een fijne rij-ervaring heb met een Skoda of Seat onder m'n kont :P.

Ik denk niet dat het binnen de 'spirit' van BMW ligt om ooit met een 14% diesel of 7% hybride te komen.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:37:
Maar dat merk is niet toegestaan helaas :P.

Ik heb nu berekend dat o.a. de Superb Combi nog betaalbaar is bij 20%.
Hier raakte ik je kwijt. Je hebt jezelf een budget gesteld (of door mevrouw Thalan laten stellen :+ ) van € 200. Vervolgens geef je aan dat de Superb Combi (mooie auto, trouwens) betaalbaar is bij 20%.
Ik heb een Octavia in bestelling staan. Ook 20% bijtelling. Die gaat me maandelijks 320 euro kosten. Dus of je Superb is heeeeeeeel kaal of je hebt ergens een rekenfoutje gemaakt ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:07:
[...]

[...]

Hier raakte ik je kwijt. Je hebt jezelf een budget gesteld (of door mevrouw Thalan laten stellen :+ ) van € 200. Vervolgens geef je aan dat de Superb Combi (mooie auto, trouwens) betaalbaar is bij 20%.
Ik heb een Octavia in bestelling staan. Ook 20% bijtelling. Die gaat me maandelijks 320 euro kosten. Dus of je Superb is heeeeeeeel kaal of je hebt ergens een rekenfoutje gemaakt ;)
Ik heb een gevoelsmatig streefbedrag van 200 euro netto. Volgens Directlease + een online bijtellingsberekening komt een superb dan op ongeveer 290 netto, dat vinden we het in het geval van de superb misschien waard vanwege de extra ruimte.

- edit -

De Golf Combi is misschien ook nog een optie, vermits we die extra kosten het waard vinden. Wel weer iets minder ruimte achter, maar die heeft binnen de 20% wel een 2.0 TDI motor beschikbaar, en dat is voor de bestuurder (ikzelf :+) wel weer prettig.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-01-2014 10:45 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 10:40
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:24:
[...]

Eeehm, BMW i3? Zelfs een i8 telt maar 14% bij 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:11:
[...]

- edit -

De Golf Combi is misschien ook nog een optie, vermits we die extra kosten het waard vinden. Wel weer iets minder ruimte achter, maar die heeft binnen de 20% wel een 2.0 TDI motor beschikbaar, en dat is voor de bestuurder (ikzelf :+) wel weer prettig.
In dat geval zou ik ook de Octavia Combi in het lijstje opnemen. Meer ruimte dan de Golf, goedkoper dan de Superb en ook de 2.0 TDI met 20%.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-01 01:31

Praetextatus

the dutch_paki

t_captain schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:36:
Als een auto ruim genoeg moet zijn voor een gezin met 2 kinderen, lekker moet sturen en een beetje vlot moet zijn, en niet meer dan 14% mag bijtellen, dan kom je vaak wel bij een hoge cataloguswaarde uit. Denk dat de Lexus IS300h de goedkoopste kanshebber is.
Bij mijn weten gaat de IS300h met 20% de deur uit :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Praetextatus schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Yup. Mensen hebben vaak nog de gedachte in hun hoofd dat hybride = 14%

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Praetextatus schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:40:
[...]

:Y
Dan nog is het een hele leuke optie als je hem mag leasen terwijl je in de categorie Golf en consorten valt, juist omdat ie zo lekker waardevast en zuinig is enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NoBrain73
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-01 14:47
Misschien de Clio estate iets. Voor de diesel nog steeds 14% bijtelling. Ruimte achterin is super, ik kom zelf van een Peugeot 307 station en heb niet het gevoel dat ik erg veel ruimte inlever, qua diepte dan.
Beetje goed aangekleed al te doen voor onder de €25.000 (circa €290 bruto per maand)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog even wachten en de bestelknop gaat hier ook ingedrukt worden voor de volgende auto:

Skoda Octavia III 1.6TDI Hatchback Greenline Bussinessline in Race Blue met zwarte spiegelkappen en 17inch zwart glanzende velgen.

als voorbeeld maar dan met standaard 16inch
Afbeeldingslocatie: http://i1096.photobucket.com/albums/g326/Lircky/foto4_zpsf6efe4ce.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mooie kleur! Daar wordt het ineens een heel andere auto van dan van de meer standaard grijs of zwart....

• PWM
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:58:
Nog even wachten en de bestelknop gaat hier ook ingedrukt worden voor de volgende auto:

Skoda Octavia III 1.6TDI Hatchback Greenline Bussinessline in Race Blue met zwarte spiegelkappen en 17inch zwart glanzende velgen.

[afbeelding]
Goede kleur hoor d:)b Al die watjes met hun Zwart en Grijs.

Top dit. Mooie bak :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[afbeelding]
:9~

Idd, die kleur staat hem heel erg goed!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er mooi uit :D

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja... Ik heb hem juist bewust in het grijs besteld. Hou niet van die opzichtige kleuren. Zal tzt een fotootje posten, ik krijg als een van de eersten in Nederland Metal Grey .

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:38:
[...]

Goede kleur hoor d:)b Al die watjes met hun Zwart en Grijs.

Top dit. Mooie bak :)
Idd, hele gave kleur :)

Gister mijn nieuwe leasebak opgehaald. Renault Captur in het oranje, met zwart dak en oranje striping. Wilde ook geen standaard grijs of zwart :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hyp Hyper

[afbeelding]
Die kleur had ik ook gekozen als het de Skoda geworden was.
Wel geinig...vroeger waren we blij dat we spiegels in carrosseriekleur kregen en nu willen mensen ze weer zwart. :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:13:
[...]

Idd, hele gave kleur :)

Gister mijn nieuwe leasebak opgehaald. Renault Captur in het oranje, met zwart dak en oranje striping. Wilde ook geen standaard grijs of zwart :)
Pics or it didn't happen ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Smarron
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

[afbeelding]
Het was voor mij ook twijfelen tussen deze Race Blue, maar ben een watje en ben uiteindelijk toch voor Metal Grey gegaan :+ .

Ik heb overigens vandaag de Combi in Race Blue zien rijden. Zag er wel erg mooi uit hoor, maar persoonlijk ga ik op de langere termijn denk ik toch meer genieten van het saaie grijs. En daarbij heb ik slechts 16" velgen en dat past denk ik toch wat minder bij deze sportieve kleur.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:09:
Tja... Ik heb hem juist bewust in het grijs besteld. Hou niet van die opzichtige kleuren. Zal tzt een fotootje posten, ik krijg als een van de eersten in Nederland Metal Grey .
Jij hebt nog aftermarket leer toch? Heb ik hem hopelijk toch een paar dagen eerder! >:)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smarron schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:38:
[...]

[...]
Jij hebt nog aftermarket leer toch? Heb ik hem hopelijk toch een paar dagen eerder! >:)
Yup. De mijne wordt in week 5 gebouwd, en moet daarna naar Leder Inbouw Nederland.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De eerste keer dat ik een Octavia in race blue in het wild tegen kwam had ik meteen spijt van mij bestelde Golf. Zeker omdat vergelijkbare uitrusting netto weinig scheelt, Skoda is iets duurder in de lease maar goedkoper in de bijtelling. Toen ik hier echter de levertijden langs zag komen, was het misschien toch maar goed dat ik niet eerder een race blue had gezien...

Mijn Golf (besteld in november) is net voor de kerst gemaakt en staat ondertussen al weer meer dan een week in NL te wachten om rijklaar gemaakt te worden.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bij dezen :) Welliswaar telefoonpics, maar goed :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s1t3k501LmeUfF5UQf7jw1Kp/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ula4wI4wZkWszvJNh7TW9C9K/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 11-01-2014 14:50 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gefeliciteerd, van buiten een geslaagde auto.

Maar dat interieur, brrrrrrrrrrr. En neem de volgende keer luxe kentekenplaten ;)

www.google.nl

• Hyp Hyper
BM schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:50:
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Jij slaat weer uit naar het tegenovergestelde van 'grijze muis'. :P
Maar dat kan ik alleen maar aanmoedigen en vooral de buitenkant ziet er erg goed uit!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-01 16:07
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Mooie wagen!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hyp Hyper schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Jij slaat weer uit naar het tegenovergestelde van 'grijze muis'. :P
Maar dat kan ik alleen maar aanmoedigen en vooral de buitenkant ziet er erg goed uit!
Ghehe, en dat terwijl ik zelf niet zo'n uitgesproken persoon ben :p
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:57:
Gefeliciteerd, van buiten een geslaagde auto.

Maar dat interieur, brrrrrrrrrrr. En neem de volgende keer luxe kentekenplaten ;)
Vond het wel leuk, de strepen op het dak (zie je niet goed) komen terug in de voorstoelen en het stuur.

Heb jaren terug al een Punto gehad met een oranje interieur, en dat vond ik echt heel erg gaaf. Heb niet lang hoeven denken om dat nu weer te doen :)
Thanks!

Xbox

• The Eagle

The Eagle

[...]

[afbeelding][afbeelding]
Dat kenteken...THaFuck?
Past hem wel :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• blaatpaal
  • Laatst online: 15-07-2025

[afbeelding]
Vervalt nu de 14% bijtelling niet nu je andere velgen neemt?
Ik zit bij arval en kan alleen de standaard iljias selecteren?

Wat waren de kosten voor die zwarte spiegelkappen?
Ziet er stoer uit!

(--=) Peace For Everybody (=--)

• Hyp Hyper
blaatpaal schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:23:
[...]

Ziet er stoer uit!
Als je ze als accessoire kiest niet, dacht ik. Bijtelling gaat over de cataloguswaarde.
(eigenlijk onzinnig, maar ja)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

[afbeelding][afbeelding]
Ziet er goed uit d:)b

• The Eagle

The Eagle

[...]

Ziet er stoer uit!
Bijtellingercentage gaat op uitstoot, en daar veranderen velgen als het goed is niks aan.
Percentge gat evenwel over de uiteindelijke catalogusprijs inclusief de opties, dus hooguit betaal je ietsje meer.
Wat je wel eens ooit ziet is dat de duurdere opties als velgen en navi achteraf ingebouwd worden, omdat de waarde van de bestelde auto dan lager is en dus het maandelijkse bedrag aan bijtelling ietsje lager.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn een aantal auto's geweest waarbij velgen de uitstoot zouden vergroten. DS3 is een goed voorbeeld, al die leasebakken staan op wieldoppen omdat velgen de uitstoot iets zouden verhogen. Die moest je dan achteraf met je dealer erbij lullen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Huidige auto is op 20% verkregen terwijl 't ding qua prestaties ná aflevering door de dealer meer vermogen/koppel had dan het 25% model wat af fabriek geleverd werd door VW.

Auto is via PON direct naar ABT! gestuurd voordat de dealer 'm ook maar gezien had.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

Momentumlol

Car Fanatic

Voor allen die kiezen voor een TSI of een TFSI motor zeker met een DSG bak, je mag dan wel zeker weten dat je reparatie met vervangauto in je pakket hebt zitten, of met 80dkm (of al eerder) een nieuwe auto mag kiezen. De TSI en TFSI hebben namelijk al tijden een probleem met de distributieketting en de DSG legt vaak al na 60dkm het loodje.

Voor zij die geintresseerd zijn in een DSG: http://www.dsg-dokter.nl/_assets/TVS_brainwashed_DSGs.pdf

Geen dank.

[ Voor 17% gewijzigd door Momentumlol op 12-01-2014 22:15 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Momentumlol schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:13:
Voor allen die kiezen voor een TSI of een TFSI motor zeker met een DSG bak, je mag dan wel zeker weten dat je reparatie met vervangauto in je pakket hebt zitten, of met 80dkm (of al eerder) een nieuwe auto mag kiezen. De TSI en TFSI hebben namelijk al tijden een probleem met de distributieketting en de DSG legt vaak al na 60dkm het loodje.
BULL-SHIT.

M'n 2010 (MK11) Scirocco 1.4 TSi heeft er nu 141K op staan en heeft sinds de eerste kilometer nog geen slag verkeerd gegeven én dat is dus die auto waar ik het zojuist over had.

Verwijderd

Mijn DSG heeft het 140000 kilometer zonder problemen gedaan. Ik snap niet helemaal wat deze generaliserende waarschuwing hier toevoegt eerlijk gezegd?

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

wimmel_1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:16:
[...]

BULL-SHIT.

M'n 2010 (MK11) Scirocco 1.4 TSi heeft er nu 141K op staan en heeft sinds de eerste kilometer nog geen slag verkeerd gegeven én dat is dus die auto waar ik het zojuist over had.
Doe nou niet alsof er nou nooit problemen zijn met de DSG, want dat is wel zo. Hoewel de DSG prima rijdt, geef ik eerlijk toe, zijn er wel vaak erg problemen mee.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik moet momentumlol wel gelijk geven, de dsg is een fijne automaat maar kent veel problemen. Dit herken ik uit mijn directe omgeving en als je even een simpele google search doet schrik je er wel even van. Ik zou er iig niet privé mijn geld aan spenderen... Neemt natuurlijk niet weg dat er ook berijders zijn die er probleemloos mee rond tuffen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Momentumlol schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:23:
[...]

Doe nou niet alsof er nou nooit problemen zijn met de DSG, want dat is wel zo. Hoewel de DSG prima rijdt, geef ik eerlijk toe, zijn er wel vaak erg problemen mee.
Zijn er problemen met de "DSG" (de versnellingsbak) óf met de distributieriem?

Met de distributieriem zijn er issues geweest maar daarmee was de DSG bak niet gemoeid, en sowieso is het aantal issues voor 't VAG concern geen rede geweest voor terugroep.

Zelfde blok ligt onder andere in Audi/Skoda/Seat én VW modellen met een 1.4 ;)

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

wimmel_1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:31:
[...]

Zijn er problemen met de "DSG" (de versnellingsbak) óf met de distributieriem?

Met de distributieriem zijn er watissues geweest maar daarmee was de DSG bak niet gemoeid, en sowieso is het aantal issues voor 't VAG concern geen rede geweest voor terugroep.

Zelfde blok ligt onder andere in Audi/Skoda/Seat én VW modellen met een 1.4 ;)
Met de distributieriem én de DSG, dit zijn 2 losstaande problemen. En afhankelijk van of je een DSG kiest in je auto.

En de DSG is een Automatische versnellingsbak (elektronisch aangestuurd), niet enkel een doorgaanse versnellingsbak.

[ Voor 10% gewijzigd door Momentumlol op 12-01-2014 22:38 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zeggen neem gewoon een vervangende auto binnen 24 uur in je leasepakket. Kost bijna niks extra's en je kan dit soort dingen gewoon volledig negeren.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Tsurany schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:33:
Ik zou zeggen neem gewoon een vervangende auto binnen 24 uur in je leasepakket. Kost bijna niks extra's en je kan dit soort dingen gewoon volledig negeren.
Dat was ook mijn uitgangspunt in den beginne al. Je kan het best nemen, maar zorg dan wel dat je reparatie en vervangende auto included hebt.
[...]

[afbeelding][afbeelding]
Gave bak! :>

[ Voor 30% gewijzigd door Momentumlol op 12-01-2014 22:49 ]

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

The Eagle schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Bijtellingercentage gaat op uitstoot, en daar veranderen velgen als het goed is niks aan.
Velgen (en banden) veranderen de uitstoot wel degelijk, maar aangezien de uitstoot vooraf berekend is met wieldoppen in combinatie met lage-weerstandsbanden wordt de uitstoot voor het type vastgesteld, af-fabriek moeten ze echter wel geleverd worden met deze velgen (of alternatieve velgen met dezelfde eigenschappen).
Uitstoot wordt namelijk gemeten met een rijdende auto (al dan niet op een rollenbank).

Achteraf worden vaak grotere velgen gemonteerd, officieel mag dit dus niet en men zou een naheffing riskeren. De pakkans is hierbij zo minimaal dat dit in feite - vooralsnog - wordt gedoogd door de belastingdienst.

• t_captain
wimmel_1 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:07:
Huidige auto is op 20% verkregen terwijl 't ding qua prestaties ná aflevering door de dealer meer vermogen/koppel had dan het 25% model wat af fabriek geleverd werd door VW.

Auto is via PON direct naar ABT! gestuurd voordat de dealer 'm ook maar gezien had.
Als je een auto langs de tuner stuurt en de hoeveelheid vermogen significant verhoogt, vervalt toch de typekeur? In dat geval zou je de ECE meting opnieuw moeten doen, met de kans in een andere bijtellingsklasse te vallen. Ik geloof dat de grens ligt bij 30 of 35%.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:44

PeaceNlove

Deugleuter

Tsurany schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:00:
Er zijn een aantal auto's geweest waarbij velgen de uitstoot zouden vergroten. DS3 is een goed voorbeeld, al die leasebakken staan op wieldoppen omdat velgen de uitstoot iets zouden verhogen. Die moest je dan achteraf met je dealer erbij lullen.
Ik heb mij juist laten vertellen door de dealer dat bij de DS3 stalen velgen met wieldoppen er voor zouden zorgen dat de uitstoot hoger zou zijn. Mijn DS3 heeft die dus ook niet en ik heb nog geen andere DS3 in het wild zien rijden met wieldoppen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De meeste DS3's die ik zie hebben wieldoppen, zeker de DS3's die ik bij kantoren zie staan. Volgens mij zijn dit speciale wieldoppen ontworpen voor een optimale airflow waardoor hij net nog 14% kon zijn.
Mijn DS3 komt van een ex collega dus ik had sowieso geen keuze helaas.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

[...]

Ziet er stoer uit!
Fabrieks-af kan het niet.. helaas.. PON heeft nu een 17inch pakket (niet visueel op de site of bij de LM.. maar gewoon via de dealer) voor 850 euro.. daar zitten de onderstaande Crystal velgen in:

Afbeeldingslocatie: http://www.kreijnewebshop.nl/image/cache/data/SKODA/Octavia%205E/5E0071496A%208Z8%20Octavia%203%20-%2017inch%20Crystal%20lichtmetalen%20velg%20(geschikt%20voor%20winterbanden)-455x525.JPG

Welke banden er precies dan onderkomen is mij nog niet duidelijk.. heb ik een mail overgestuurd richting de dealer.

Bedankt iedereen voor de complimenten.

[ Voor 101% gewijzigd door Falcon op 13-01-2014 09:29 ]

• Hyp Hyper
PeaceNlove schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:17:
[...]

Ik heb mij juist laten vertellen door de dealer dat bij de DS3 stalen velgen met wieldoppen er voor zouden zorgen dat de uitstoot hoger zou zijn. Mijn DS3 heeft die dus ook niet en ik heb nog geen andere DS3 in het wild zien rijden met wieldoppen.
Ja dat klopt vast wel, want meer gewicht. Maar dan wel met dezelfde banden. Met licht metaal worden vaak meteen bredere banden gekozen en die beïnvloeden de uitstoot wel degelijk negatief. (rolweerstand en zo)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-01 15:49
PeaceNlove schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:17:
[...]

Er rijden er vrij veel met die doppen, alleen zijn ze voor doppen best goed gelukt dus het valt niet echt op:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2011/review/Alfa-Romeo_Mito_versus_Citroen_DS3/Alfa-Romeo_Mito_versus_Citroen_DS3-10.jpg

Ze zijn ook vrij glad, wellicht dat niet het gewicht, maar de luchtweerstand zorgt voor die gram minder tov de gelijke maat lichtmalen wielen. Net als dat ze de grille van sommige modellen dichtmaken e.d.

Flickr | Lego collectie

• Hyp Hyper
[TAG]Speedy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:38:
Ze zijn ook vrij glad, wellicht dat niet het gewicht, maar de luchtweerstand zorgt voor die gram minder tov de gelijke maat lichtmalen wielen. Net als dat ze de grille van sommige modellen dichtmaken e.d.
Da's, denk ik, ook om het verbruik. Een warme motor is zuiniger en zal minder uitstoot hebben.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

[TAG]Speedy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:38:
[...]

Er rijden er vrij veel met die doppen, alleen zijn ze voor doppen best goed gelukt dus het valt niet echt op:

[afbeelding]

Weet je zeker dat dat doppen zijn?
Ze lijken verdacht veel op de mijne en die staan zo op de offerte van de leasemaatschappij:
16' lichtmetaal zwart Ashera

en dat ziet er zo uit:
Ds3

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

Wok

Dakloos...

^^ Dat zijn doppen :Y

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Momentumlol schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:33:
[...]

Met de distributieriem én de DSG, dit zijn 2 losstaande problemen. En afhankelijk van of je een DSG kiest in je auto.

En de DSG is een Automatische versnellingsbak (elektronisch aangestuurd), niet enkel een doorgaanse versnellingsbak.
I think you got it a bit mixed up..

VW gebruikte kettingen voor de motoren waar jij het over hebt, en omdat hier zoveel problemen mee geweest zijn (kapotte kettingen etc.) zijn alle nieuwere modellen voorzien van een distributieriem, waar voor zover ik weet geen problemen mee zijn. Elke nieuwe auto van de VAG na (in ieder geval) 2012 heeft een distributieriem. Ik heb althans 0 problemen met de 1.4 TSI in mijn Polo BlueGT.

Een DSG versnellingsbak is een gerobotiseerde bak met dubbele koppeling en dubbele versnellingsbak, wat ervoor zorgt dat de volgende versnelling altijd "klaarstaat" op de tweede versnellingsbak (alle even versnellingen op bak 1, alle oneven versnellingen op bak 2). Hierdoor kan een DSG veel sneller en efficiënter schakelen dan een versnellingsbak met enkele koppeling. Je kunt alleen niet snel twee versnellingen in één keer overslaan, maar voor normaal gebruik is dat totaal onnodig. Ik heb nog nooit gehoord dat hier problemen mee zijn. Het kost gewoon geld, dat vooral.

Wat meer informatie over het wel en wee van de DSG: http://www.autoblog.nl/ar...koopadvies-dsg-of-handbak

[ Voor 8% gewijzigd door Throduss op 13-01-2014 13:50 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-01 15:49
PeaceNlove schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Weet je zeker dat dat doppen zijn?
Ze lijken verdacht veel op de mijne en die staan zo op de offerte van de leasemaatschappij:
16' lichtmetaal zwart Ashera

en dat ziet er zo uit:
[afbeelding]
Dat zijn inderdaad doppen, je ziet het staal er nog achter zitten. Als ik Ashera Google krijg ik ook een ander design.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 13-01-2014 13:56 ]

Flickr | Lego collectie

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik begin nu toch te twijfelen, volgens mij matcht de foto van mij dan niet met wat er daadwerkelijk onder mijn auto staat.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

PeaceNlove schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:30:
Ik begin nu toch te twijfelen, volgens mij matcht de foto van mij dan niet met wat er daadwerkelijk onder mijn auto staat.
Voor offertes worden meestal standaard foto’s gebruikt en niet voor elke uitvoering andere, dus dat zou goed kunnen. Ik neem aan dat je wel weet wat je hebt besteld toch? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 13-01-2014 15:04 ]

• blaatpaal
Ik ben zeer gecharmeerd van de keuze van Falcon, dus heb mijn versie ook maar even aangepast :-)

Skoda Octavia Combi Greenline Business
consumentenprijs € 27.150,00
energie label A
kleur auto Race Blue metallic (1060)
fiscale prijs € 30.780,00
CO2 emissie (g/km) 85
brandstof diesel
fiscale bijtelling (voorlopig) 14%

•5E0 072 530B (DIVA) (Zwarte Spiegelkappen)
•5E0 071 498 ZG6 (DIVA) (18" Turini Zwart mat)
•DAB (digitale radio ontvangst) (2005)
•Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic (2120)
•Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display (2030)
• MaxiDot kleurendisplay (2007)
•Technology pakket (1080)
•Dakrailing zilverkleurig (2180)
•Metallic lak (2240)
•Race Blue metallic (1060)
•Functie-pakket (1030)
•Lederen/stoffen bekleding (2185)
•Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank (2176)
•Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding (2125)
•Safety-pakket (1060)
•Licht-pakket (1050)
•Travel pakket (1105)
•Sunset (2270)

Wat vinden jullie ervan? }:O

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

blaatpaal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:41:
Ik ben zeer gecharmeerd van de keuze van Falcon, dus heb mijn versie ook maar even aangepast :-)

energie label A
CO2 emissie (g/km) 85
brandstof diesel

•5E0 072 530B (DIVA) (Zwarte Spiegelkappen)
•5E0 071 498 ZG6 (DIVA) (18" Turini Zwart mat)
•DAB (digitale radio ontvangst) (2005)
•Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic (2120)
•Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display (2030)
• MaxiDot kleurendisplay (2007)
•Technology pakket (1080)
•Dakrailing zilverkleurig (2180)
•Metallic lak (2240)
•Race Blue metallic (1060)
•Functie-pakket (1030)
•Lederen/stoffen bekleding (2185)
•Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank (2176)
•Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding (2125)
•Safety-pakket (1060)
•Licht-pakket (1050)
•Travel pakket (1105)
•Sunset (2270)

De nieuwe octavia vind ik prachtig om te zien, al vind ik de sedan net een tikkeltje mooier dan de combi, maar daar kunnen natuurlijk bedrijfsregels aan vast zitten.

Zo te zien ook met mooie 18 inch velgjes? -> •5E0 071 498 ZG6 (DIVA) (18" Turini Zwart mat) ?

Mat zwarte velgen + blauwe metallic lak O+

Ik neem aan dat het er zo uit gaan zien?:

Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/preview/173646511_1-koda-octavia-combi-1-2-tsi-greentech-elegance-businessline.jpg

:D

[ Voor 5% gewijzigd door Momentumlol op 13-01-2014 19:42 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nope, dat is een Elegance Business, de Greenline heeft geen chromen lijstjes, kan geen sportstielen en geen panorama dak.

• blaatpaal
AllSeeyinEye schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:57:
Nope, dat is een Elegance Business, de Greenline heeft geen chromen lijstjes, kan geen sportstielen en geen panorama dak.
Helaas inderdaad geen Chromen lijstjes :/ kan hem ook niet op de optie-lijst vinden.
Ik wacht nog even op de definitieve netto berekening van Arval alvorens bestellen.
ik heb er wel zin in,

Ik rij nu een Toyota Avensis Business Special.. 25%.. ik hoop zo'n 200 euro netto te besparen :+

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

blaatpaal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Ik rij nu een Toyota Avensis Business Special.. 25%.. ik hoop zo'n 200 euro netto te besparen :+
Ook geen slechte auto hoor :)

• Smarron
  • Laatst online: 07-01 22:17

Smarron

The bend

blaatpaal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Helaas inderdaad geen Chromen lijstjes :/ kan hem ook niet op de optie-lijst vinden.
Ik wacht nog even op de definitieve netto berekening van Arval alvorens bestellen.
ik heb er wel zin in,
Zit er inderdaad niet op. Vind ik ook wel jammer en een beetje onzin. Alsof dat van negatieve invloed is op het verbruik. Dat maakt de auto juist net wat langer en mooier vind ik. Maar het is mij ook die meerprijs niet waard voor een 20% Elegance Business waar het dan wel opzit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar het dynamic pakket en het panorama dak maken de bijtelling het wel waard ;)

Grappig trouwens, ik kom ook uit een avensis business, maar mijn bijtelling daalt maar minimaal omdat de avensis maar een paar 1000 goedkoper is.

• blaatpaal
Ik heb de avensis, bijtelling is zo'n 350 + 51 euro eigen bijdrage. .

Als ik kijk naar de nieuwe Skoda kom ik op zo'n 200 uit. Ivm 14 %

[ Voor 3% gewijzigd door blaatpaal op 13-01-2014 22:23 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Momentumlol schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:13:

Voor zij die geintresseerd zijn in een DSG: http://www.dsg-dokter.nl/_assets/TVS_brainwashed_DSGs.pdf

Geen dank.
ik rijd de 1.4TSI chipped naar 180pk met een 6bak. Inderdaad nog voor de grote 50K beurt is de distributieketting vervangen ivm. ratelend geluid bij het starten. Viel binnen de garantie volgens de dealer.

d:)b :henk d:)b

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

MrJayMan schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:24:
[...]

ik rijd de 1.4TSI chipped naar 180pk met een 6bak. Inderdaad nog voor de grote 50K beurt is de distributieketting vervangen ivm. ratelend geluid bij het starten. Viel binnen de garantie volgens de dealer.
Gelukkig viel het in de garantie. Wat zou het je anders gekost hebben?

Verwijderd

[b]

De nieuwe octavia vind ik prachtig om te zien, al vind ik de sedan net een tikkeltje mooier dan de combi, maar daar kunnen natuurlijk bedrijfsregels aan vast zitten.

Zo te zien ook met mooie 18 inch velgjes? -> •5E0 071 498 ZG6 (DIVA) (18" Turini Zwart mat) ?

Mat zwarte velgen + blauwe metallic lak O+

Ik neem aan dat het er zo uit gaan zien?:

[afbeelding]

:D
Dat zie er toch niet uit die combi felblauw met zwarte velgen? No offence maar het lijkt wel een pimp daddy auto zo :)

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nog een octavia greenline met fatsoenlijke velgen. hoe werkt dit in de praktijk omdat het officieel niet kan op de greenline? Ik lees door de dealer laten doen maar betaal je het dan zelf ofzo?

Zit zelf te azen op de auris ts hybrid maar wagenparkbeheer geeft aan dat hybrides momenteel officieel niet zijn toegestaan, oa wegens het hogere verbruik dan opgegeven. Wel opvallend dat er toch wel een paar rond rijden bij ons. Naar zeggen wordt dit specifiek per geval en auto beoordeeld..ook pas 2 maanden van tevoren krijg ik duidelijkheid of er een nieuwe auto mag komen en of dit dan toch een hybride mag zijn. Ik vind het maar kort van tevoren.

Daarom alweer aan het kijken naar een octavia combi met 14% maar die 16"ers kunnen echt niet. Liefste een automaat maar dan val je buiten de 14% klasse dus dat gaat em niet worden.

• blaatpaal
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Dat zie er toch niet uit die combi felblauw met zwarte velgen? No offence maar het lijkt wel een pimp daddy auto zo :)
ja sorry, er stonden geen spinning rims op de keuzelijst :+)

• The Eagle

The Eagle

Schimanski81 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:46:
Nog een octavia greenline met fatsoenlijke velgen. hoe werkt dit in de praktijk omdat het officieel niet kan op de greenline? Ik lees door de dealer laten doen maar betaal je het dan zelf ofzo?

Zit zelf te azen op de auris ts hybrid maar wagenparkbeheer geeft aan dat hybrides momenteel officieel niet zijn toegestaan, oa wegens het hogere verbruik dan opgegeven. Wel opvallend dat er toch wel een paar rond rijden bij ons. Naar zeggen wordt dit specifiek per geval en auto beoordeeld..ook pas 2 maanden van tevoren krijg ik duidelijkheid of er een nieuwe auto mag komen en of dit dan toch een hybride mag zijn. Ik vind het maar kort van tevoren.

Daarom alweer aan het kijken naar een octavia combi met 14% maar die 16"ers kunnen echt niet. Liefste een automaat maar dan val je buiten de 14% klasse dus dat gaat em niet worden.
Niet te moeilijk doen. Zelf velgen bij kopen, buiten de lease om. Met de dealer afspreken dat ie de banden die je niet nodig hebt op de standaard velgen zet (bijv de zomerbanden als ie nu uitgeleverd wordt) en dan de andere set op die andere velgen. Heb je mooi twee setjes lichtmetaal waar je over de 2e set geen bijtelling betaalt en aan het einde verpats je ze weer.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

The Eagle schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:01:
[...]

Niet te moeilijk doen. Zelf velgen bij kopen, buiten de lease om. Met de dealer afspreken dat ie de banden die je niet nodig hebt op de standaard velgen zet (bijv de zomerbanden als ie nu uitgeleverd wordt) en dan de andere set op die andere velgen. Heb je mooi twee setjes lichtmetaal waar je over de 2e set geen bijtelling betaalt en aan het einde verpats je ze weer.
Waarom niet gewoon die set als accessoire in het contract? Betaal je ook geen bijtelling over en als je ruimte hebt in je budget kost het niets extra.

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik weet tellen alle opties die je op een auto laat zetten ook mee voor de catalogusprijs en dus voor de bijtelling. Maar dat kan veranderd zijn :)
Heb je daar ergens een bron van? Is voor mij ook interessant namelijk :)

* The Eagle net even bij de Audi dealer geweest, A3 moest een beurt.
Stond een hagelnieuwe witte A3 Limousine ProLine S 1.4 TSI + DSG :9~ O+

Ik lonkte al naar die A3 Limousine....da's alleen maar erger geworden nu :+

Vandaag wel een FWP er bij: kreeg een witte A3 Proline cabrio mee als vervangend vervoer. Heb ik weer, cabrio in de winter 8)7

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Eagle schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:20:
Voor zover ik weet tellen alle opties die je op een auto laat zetten ook mee voor de catalogusprijs en dus voor de bijtelling. Maar dat kan veranderd zijn :)

* The Eagle net even bij de Audi dealer geweest, A3 moest een beurt.
Stond een hagelnieuwe witte A3 Limousine ProLine S 1.4 TSI + DSG :9~ O+

Ik lonkte al naar die A3 Limousine....da's alleen maar erger geworden nu :+

Vandaag wel een FWP er bij: kreeg een witte A3 Proline cabrio mee als vervangend vervoer. Heb ik weer, cabrio in de winter 8)7
Ik geloof dat je maximaal 2,500 euro aan accessoires mag toevoegen waarover je géén bijtelling betaald, voor o.a. een parrot, kinderstoel, Audi golftassen, e.d. :).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Uhm, waar haal jij die 2500 euro vandaan?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

blaatpaal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:41:

energie label A
CO2 emissie (g/km) 85
brandstof diesel

Leuk om steeds meer mensen deze keuze te zien maken.

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een bijpassende chrome-uitlaatsierstuk en wil de auto een klein beetje laten verlagen. Maar dit doe ik buiten het leasecontract om.

• Hyp Hyper
Opties wel, accessoires (te monteren door de dealer) niet.
(ff googlen voor prijs- en accessoirelijst van de gewenste auto of ff langs de dealer)

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-01-2014 10:11 ]

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-01 13:58
wat is jullie ervaring met leasemaatschappijen? welke staan goed aangeschreven?

• t_captain
Ik denk dat de meeste tweakers slechts met 1 of enkele maatschappijen ervaring hebben. Veelal volgt de maatschappij uit een contract van de werkgever.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maakt mij eigenlijk geen fluit uit. Lichte voorkeur naar Athlon, want daar hadden ze vroeger tenminste de Athlon Cabriodag... :P

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Meestal zoeken wij de kleinere leasemij's uit waar we veel kunnen regelen tegen een nette prijs zoals uiteraard full operational lease, shortlease of huren. Voordeel van grote leasemij's is echter wel dat ze hoge inkoopkortingen (en alle andere voordelen van een groot bedrijf) kunnen bedingen.

Ligt er ook een beetje aan welke auto's je wilt gaan leasen, BMW's? Dan is Alphabet waarschijnlijk de betere keuze (onderdeel van BMW-groep), en zo heb je ook andere leasemij's met specifieke merken waar de auto's extra voordelig kunnen zijn. Overigens heb ik nog geen vergelijk kunnen doen tussen leaseprijs van een BMW tussen Alphabet en een willekeurige andere grote speler. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit in de praktijk echt zo is.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik vond bij de Alphabet de BMW's goedkoop in maandbedrag t.o.v. de nieuwwaarde.
Alle andere merken bij Alphabet hadden een heel andere verhouding nieuwwaarde:maandbedrag

Sowieso heb je dat natuurlijk al vanwege de hogere restwaarde, maar de verhouding leek schever te zijn dan dat.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 11:32
Kecin schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:24:
[...]

Ik geloof dat je maximaal 2,500 euro aan accessoires mag toevoegen waarover je géén bijtelling betaald, voor o.a. een parrot, kinderstoel, Audi golftassen, e.d. :).
Volgens mij is dat voor opties die naderhand worden toegevoegd, opties in de fabriek komen gewoon bij de catalogus prijs er bij

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

El_V schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:11:
wat is jullie ervaring met leasemaatschappijen? welke staan goed aangeschreven?
Zelf ken ik de verhalen van Athlon en Arval:
- Athlon staat goed aangeschreven. Veel positieve verhalen over gehoord. Snelle service in geval van schade enz. en niet bar moeilijk als het gaat om schade.
- Arval schijnt ook prima te zijn, echter zijn garage bedrijven niet happy met Arval. Zijn lastig met betalen en niet alles mag zo maar.

Automatiseren kun je leren

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

De grondslag voor de bijtelling privégebruik auto is de cataloguswaarde inclusief de btw en de bpm.Accessoires die door of namens de fabrikant of de importeur zijn aangebracht vóór de datum van toekenning van het kenteken, tellen ook mee voor de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto. Andere accessoires tellen niet mee, ook niet als ze vóór de datum van toekenning van het kenteken zijn aangebracht.

Bron: privégebruik auto Grondslag voor de bijtelling privégebruik auto
Je doet in principe hetzelfde als je in jou eerdere post voorstelt alleen i.p.v. de set zelf te kopen stop je hem in het contract. Moet je wel even bekijken wat je met de set en banden doet die overblijft en of de leasemij ermee akkoord gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 14-01-2014 12:18 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-01 11:24

page404

Website says no

GrooV schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Volgens mij is dat voor opties die naderhand worden toegevoegd, opties in de fabriek komen gewoon bij de catalogus prijs er bij
Even voor de duidelijkheid.

Alles was af-fabriek wordt afgeleverd (en dus in de optielijst staat), heet een optie. Daarover moet je bijtelling betalen. Meestal zaken als navigatiesysteem, automaat, dimbare binnenspiegel.

Alles wat naderhand wordt aangepast en toegevoegd, bij de dealer, tuner of wat dan ook, is een accessoire. Hierover betaal je geen bijtelling. Denk aan bagagenetjes, skikoffer, externe carkit.

Dus velgen en lederen bekleding kunnen zowel optie als accessoire zijn, afhankelijk of je ze vanuit de fabriek besteld of later door de dealer laat leveren. Sommige mensen doen dat trouwens, die lederen bekleding door de dealer. Iets duurder, maar meer keuze en geen bijtelling over die 2500€.

[ Voor 6% gewijzigd door page404 op 14-01-2014 13:12 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-01 11:24

page404

Website says no

Steeefie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Zelf ken ik de verhalen van Athlon en Arval:
- Athlon staat goed aangeschreven. Veel positieve verhalen over gehoord. Snelle service in geval van schade enz. en niet bar moeilijk als het gaat om schade.
- Arval schijnt ook prima te zijn, echter zijn garage bedrijven niet happy met Arval. Zijn lastig met betalen en niet alles mag zo maar.
Athlon is zeker niks mis mee. De enige waar ik echt slechte ervaring mee heb is GE Lease. Wat een hufters zijn dat zeg. Ik had een vrij ernstig ongeluk gehad (auto was ook total loss). Maar ik moest wel de volgende dag de huurauto die ik had meegekregen omruilen. En ik had het schadeformulier naar het adres gestuurd wat... op hun schadeformulier staat. En daar reageerden ze zeer onvriendelijk op want "die had ik natuurlijk naar hun moeten sturen". Right.... Ook op de officiele klacht die ik had ingediend nav hun houding is niet gereageerd. Voordeel is wel dat het voor onze fleetmanager de druppel was om naar een andere maatschappij te gaan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• The Eagle

The Eagle

Zelfs ervaring met Athlon (leasemij vorige werkgever) en Arval (huidige werkgever).
Athlon is een grote toko en kunnen veel doen voor de berijders, maar dat moet wel goed onderhandeld worden.
Arval is een stukje kleiner en houden er heel andere regelgeving op na. Daar staat tegenover dat ik als berijder gewoon zelf onze accountmanager mag bellen als ik iets wil, en da's een hele schappelijke vent :)

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Falcon schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:01:
[...]

Leuk om steeds meer mensen deze keuze te zien maken.

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een bijpassende chrome-uitlaatsierstuk en wil de auto een klein beetje laten verlagen. Maar dit doe ik buiten het leasecontract om.
Verlagen kan je het beste laten doen bij lowering.nl, aangezien deze redelijk wat auto's al heeft gedaan. Lees goede referenties via het SkodaForum. Orginele Eibach verlaging voor ongeveer 300 euro.

Chrome uitlaat is lastig op O3 (daar gaat het toch over?), aangezien je dan ook een andere achterbumper nodig moet plaatsen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:11:
[...]

Even voor de duidelijkheid.

Alles was af-fabriek wordt afgeleverd (en dus in de optielijst staat), heet een optie. Daarover moet je bijtelling betalen. Meestal zaken als navigatiesysteem, automaat, dimbare binnenspiegel.

Alles wat naderhand wordt aangepast en toegevoegd, bij de dealer, tuner of wat dan ook, is een accessoire. Hierover betaal je geen bijtelling. Denk aan bagagenetjes, skikoffer, externe carkit.

Dus velgen en lederen bekleding kunnen zowel optie als accessoire zijn, afhankelijk of je ze vanuit de fabriek besteld of later door de dealer laat leveren. Sommige mensen doen dat trouwens, die lederen bekleding door de dealer. Iets duurder, maar meer keuze en geen bijtelling over die 2500€.
Dit gaf de Skoda dealer vandaag ook aan. Als accessoire kun je bijvoorbeeld 17" velgen op de 14" greenline uitvoering laten toevoegen door de dealer. Bedrag hiervoor (zeg 1000 euro) wordt dan verwerkt in het leasebedrag. Moet de LM natuurlijk wel akkoord geven.

Zolang de auto maar voordat deze op kenteken wordt gezet voorzien is van de 16" velgen kun je dus achteraf bij wijze van spreken op 22" rollen 8)

Mooie auto wel de Ocativia Combi in de elegance business uitvoering. Stuk meer statuur dan de Leon die wat verderop stond.
Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.