Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.341 views

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Vraag me af wat de toegevoegde waarde is van de huidige A4 (4e generatie uit 2007) ten opzichte van de nieuwe A3 (3e generatie uit 2012). Tevens is de bijtelling van de A3 veel gunstiger (14%-20% voor meer en deel van de modellen) ten opzichte van 25% voor A4.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het voordeel van de A4 is natuurlijk de Avant. Als je naar sedan kijkt, kan je inderdaad beter de A3 nemen op dit moment. Niet veel kleiner, rijdt beter is beter afgewerkt, heeft nieuwe technologie, het is gewoon de betere auto. Dat zal volgend jaar weer anders zijn met een nieuwe A4 :)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ok, misschien niet de verouderde A4, maar een 3-serie of de nieuwe C-klasse toch zeker wel. De C-klasse is volgend jaar ook 20% bijtelling. En anders de IS300h lijkt me echt een mooie wagen. Hopen dat hij in m'n leasebudget gaat passen volgend jaar.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
De nieuwe Golf BM is wel een erg goede deal, als je die volledig aankleed heb ik nog geld over en betaal ik 170euro bijtelling. Wat betreft ruimte ook meer dan de A3 SB, en meer snelheid dan hybrides in het zelfde segement en meer ook meer pit dan de A3 SB g-tron/CNC (enige 5deurs a3 op 14%)

Verwijderd

Maar qua kwaliteit en afwerking mijlenver achter op de A3. Ik vond het een wereld van verschil tijdens het rijden.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
en een nieuwe a klasse ? mijn inziens beter dan een a3 / 1 serie

• Z___Z
  • Niet online
A klasse heb ik gezien bij de dealer. Ik wordt niet vrolijk van de afwerking van het interieur. Echt een wereld van verschil vergeleken met de C-klasse, zowel in materiaalgebruik als in ergonomie.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

A-klasse heeft een ontzettend mooi exterieur, het interieur is daarentegen wat achtergebleven.
Op een foto ziet het er nog wel gaaf uit maar als je er mee rijdt dan merk je al snel de mindere afwerking en design-flaws.

Daarnaast heeft een A-klasse de kleinste kofferbakruimte van de drie (in vergelijking met de A3 en 1-serie).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• PWM
  • Niet online
A-Klasse is inderdaad een gek ding. Prachtig om te zien, maar dat interieur is inderdaad Skoda klasse. Geen idee wat ze dachten bij Mercedes. Dezelfde fout hadden ze met de C-Klasse voor de facelift, goedkoop. Na de facelift wel goed. Wellicht heeft de A ook even zijn eerste facelift nodig.

• Z___Z
  • Niet online
C-Klasse voor de facelift ziet er nog steeds veel beter uit dan bijvoorbeeld de nieuwe Golf. Enige wat ik gemerkt hebt wat slecht is, is dat de soft touch paint afbladderd, wat inderdaad erg lelijk is. Verder weinig kieren, mooie zachte materialen, langzaam open en dichtgaande klepjes.
Voor 14% benzine is er bijna geen keus. Gek eigenlijk dat er meer keus is in 14% diesel dan 14% benzine, terwijl benzine toch echt minder slecht is voor het lokale milieu (gezondheid, geluid en geur).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:06

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Behalve het interieur is de A Klasse simpelweg klein, net als een 1 Serie of een A3, trouwens. Maar ik vind nagenoeg alle C segmenters te klein. In een auto moeten mijn kids (3 stuks) gewoon ruim kunnen zitten en ik wil de klep open kunnen doen en naar believen alles erin kwijt kunnen wat je mee wil nemen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben eerder voor de opties en het daarbij komende comfort. Probleem van een kale A4 is dat die ook écht kaal is. En dat het leasebedrag een stuk hoger is.

Ik vind de sportback leuker als de golf. Ach de conclusie is helder. Ik ga een proefrit maken met beide. Dan beslis ik op basis daarvan. Voorkeur heeft de audi, als die maar niet te klein is.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:37:
Behalve het interieur is de A Klasse simpelweg klein, net als een 1 Serie of een A3, trouwens. Maar ik vind nagenoeg alle C segmenters te klein. In een auto moeten mijn kids (3 stuks) gewoon ruim kunnen zitten en ik wil de klep open kunnen doen en naar believen alles erin kwijt kunnen wat je mee wil nemen.
Voor ruimte in dat segment moet je bij de Octavia wezen. Daar zat ook ik met m'n 1.90 makkelijk achterin.
(en ik vond de afwerking in het interieur best meevallen. de auto zelf blijft natuurlijk saai)

In de kofferbak past ook nog eens met gemak een lijk. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-12-2013 13:10 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Zware Unit
Hyp Hyper schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:08:
[...]
Kan je schoonmoeder ook mee op vakantie >:)

Interieur van de nieuwe Octavia kan je prima vergelijken met de Golf VI.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:08:
[...]

Voor ruimte in dat segment moet je bij de Octavia wezen. Daar zat ook ik met m'n 1.90 makkelijk achterin.
(en ik vond de afwerking in het interieur best meevallen. de auto zelf blijft natuurlijk saai)

Octavia is alleen wel een ander segment dan de Golf. Dus niet echt een vergelijking.

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:52:
[...]

Octavia is alleen wel een ander segment dan de Golf. Dus niet echt een vergelijking.
Hoe kom je daar nou bij. Zelfde klasse en ook een hatchback.
Vergelijk de technische gegevens ook maar even. Hij is een tikje groter, maar nog lang geen Passat.

Edit: google maar eens wat rond. Allebei volgens o.a. autoweek c-segment. Ook zelfde prijsklasse en zelfde motorisering.

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-12-2013 19:05 ]

• Zware Unit
Volkswagen Group MQB platform (link)

Audi A3 Mk3
SEAT León Mk3
Volkswagen Golf Mk7
Ŝkoda Octavia Mk3

Allemaal C-segment.

[ Voor 6% gewijzigd door Zware Unit op 29-12-2013 19:11 ]

Verwijderd

mm my bad. Ging uit van D gezien de ruimte. :) Overigens, zoveel groter is de Passat niet. Scheelt een paar cm waarbij de kofferbak van de Octavia ruimer is.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 19:26 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Qua formaat zit de Octavia ook dichter tegen een D-segmenter aan, dat is dan ook 1 van z'n grote pluspunten t.o.v. z'n C-segment broeders.

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:17:
Overigens, zoveel groter is de Passat niet.
Als je het hebt over een auto die echt zijn levensduur als lang en breed voorbij is.....

Goed beschouwd loopt het ding mee sinds 2005. De 2010 versie is echt niet meer dan een goede facelift. 8-9 jaar is echt te oud.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:04:
[...]

Als je het hebt over een auto die echt zijn levensduur als lang en breed voorbij is.....

Goed beschouwd loopt het ding mee sinds 2005. De 2010 versie is echt niet meer dan een goede facelift. 8-9 jaar is echt te oud.
Ik denk dat er eind 2014 een nieuw model komt, zelfs sommige skoda modellen zien er chiquer en moderner uit dan de passat..

• Zware Unit
VW Passat 2015 model

Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/8/1/7/4/9/3/VW-Passat-Illustration-729x486-6fd012f656919fca.jpg

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Nice! Zijn deze foto's bevestigd door de VAG of zijn het sketches die op internet zwerven?

Als de Passat er uit gaat zien zoals op de foto dan vind ik dat op het eerste gezicht ook wel een erg gave bak, zeker die koplampen!
Met de basisuitvoering zal het overigens wel een suffe bak worden, zoiets als op de foto is meestal fully-loaded uitgevoerd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Hyp Hyper
RomeoJ schreef op maandag 30 december 2013 @ 07:32:
Nice! Zijn deze foto's bevestigd door de VAG of zijn het sketches die op internet zwerven?

Als de Passat er uit gaat zien zoals op de foto dan vind ik dat op het eerste gezicht ook wel een erg gave bak, zeker die koplampen!
Met de basisuitvoering zal het overigens wel een suffe bak worden, zoiets als op de foto is meestal fully-loaded uitgevoerd.
Dat is idd de ellende met voornamelijk Volkswagen. Elke scheet is een optie.
Bij Mazda is het juist weer andersom. Daar zit bijna alles al in de verschillende uitvoeringen gestopt en dat begint bij iig de 3 al behoorlijk rijk. (hetgeen weer het nadeel heeft dat je daar weer bijna niks aan toe kunt voegen)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vanmorgen even m'n dealer gebeld, en de Octavia Combi (2.0 TDI, Elegance Business, Metal Grey en nog wat opties) staat definitief ingepland om in week 5 gebouwd te worden. Na lang wachten (sinds eerste week augustus) is het nu dus nog 'maar' een week of 7 tot ik m geleverd krijg!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Smarron
  • Laatst online: 22:22

Smarron

The bend

AllSeeyinEye schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:44:
Vanmorgen even m'n dealer gebeld, en de Octavia Combi (2.0 TDI, Elegance Business, Metal Grey en nog wat opties) staat definitief ingepland om in week 5 gebouwd te worden. Na lang wachten (sinds eerste week augustus) is het nu dus nog 'maar' een week of 7 tot ik m geleverd krijg!
Ik heb hem ook in Metal Grey besteld en bij mij is de laatste update week 4 bouwen. Maar mijn info dateert alweer van 2 weken geleden. Dus vanaf dat hij gebouwd wordt, duurt het nog zo'n 3-4 weken ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bouwen in week 5, dan twee weken voor transport naar Pon en vervolgens de dealer en dan een week voor het inbouwen van het leder. Dik 3 weken vanaf het bouwen kan hij dus afgeleverd worden.

• BlauweFles
  • Niet online
Even bij de dealer langsgeweest om de auto's goed te bekijken. Voorkeur blijft de a3 sportback. Enige punt is de ruimte (of het gebrek eraan). De kofferbak is 300 liter, dat is minder dan mijn huidige golf. Bij gtron gaat daar nog eens 20l vanaf. Optisch oogt de kofferruimte genoeg.

Er passen zo twee middelgrote koffers in en dan is er nog ruimte voor wat extra spul. De kinderwagen past denk ik ook. Voor een weekend weg is het genoeg, voor een vakantie houdt het niet over.

De golf variant heeft ruimte zat! Afwerking is er een stuk op vooruit gegaan met deze versie! Ziet er echt een stuk mooier uit. Helaas was het te druk om hem met de dealer te bespreken.

Voorkeur blijft vooralsnog bij Audi. Die komen zeker niet 'binnenkort' met een A4 met s-tronic in de 20% ;)

• Zware Unit
Vandaag voor 2 weken een Audi A4 Avant (~2012) 1.8TFSI Multitronic ontvangen voor de wintersport. Zo goed als kaal en is echt geen porum. 16" velgen, standaard stoelen, geen automatische verlichting, geen skiluik, etc, etc. Hoe kan er op een auto van 40k nu geen skiluik zitten? Verder een mooie auto.

Verwijderd

Waarom wel? Dat is dus iets wat ik echt never nooit gebruik. En zo zullen er nog wel ene paar mensen zijn die dat nooit gebruiken, en dus niet bestellen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik moest het even opzoeken maar een skiluik is dus dat stuk in de achterbank waar een opening kan ontstaan zodat je een verbinding tussen de kofferbak en de cabine hebt. Tja, dat hebben zowel ik als mijn ouders nog nooit echt nuttig gebruikt. Het was voor mij als kind vooral een makkelijke manier om blikjes drinken uit de kofferbak te pakken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zware Unit
Voor de wintersporters onder ons echt een must. Ach ja... denk dat ik de regensensor en lichtsensor nog het meeste mis. Dan toch liever een lekker aangeklede A3 SB dan een kale A4 Avant.

Even iets anders... je merkt dat de A3 SB (oude en nieuwe) veel lichter zijn en daardoor ook veel beter op de weg liggen. De A4 Avant is een zware auto voor lange afstanden. Rijgedrag van de A4 is vergelijkbaar met de Volvo XC70. Misschien ligt de A4 iets beter op de weg, maar het stuurt beide lomp en gevoelloos.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dat is, neem ik aan, toch wel gewoon een optie? Standaard auto's zijn inderdaad erg kaal. Wat ik toch wel vreemd vind, je gaat een klasse hoger kijken maar moet dan opnieuw alle extra luxe alsnog los aanschaffen. Regensensor en lichtsensor zouden gewoon standaard moeten zijn inderdaad.
Ik zit zelf ook wel eens te denken een klasse hoger te gaan leasen maar als ik zie at die auto's standaard alsnog erg kaal zijn valt het wel weer erg tegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zware Unit
A4 Avant is momenteel wel beschikbaar in een business edition waar alles op zit, maar gezien de 25% bijtelling toch fors duurder dan een 20% variant.

• Hyp Hyper
Zware Unit schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:16:
Voor de wintersporters onder ons echt een must. Ach ja... denk dat ik de regensensor en lichtsensor nog het meeste mis. Dan toch liever een lekker aangeklede A3 SB dan een kale A4 Avant.
Haha, dat zijn voor mij bijna de minst belangrijke 'opties'. Ik zou goede stoelen echt veel eerder missen.
Vooral een lichtsensor lijkt me overbodig: gewoon altijd licht aan...klaar.
Maar je ziet hoe de voorkeuren verschillen en dat het daarom handig is als je zelf de boel samen kunt stellen!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Meestal neem je een pakket waarin deze 'bare essentials' al in opgenomen zijn. Je gaat vaak niet separaat een licht- en regensensor als optie aanklikken.

Stoelen zijn vaak wel een ander verhaal, vaak zit dat in een soort sportpakket verwerkt, wat vrij prijzig is als het alleen om de stoelen gaat, dan kan je beter wel de sportstoelen separaat als optie aanvinken.

Verwijderd

Skiluik is inderdaad een fijne optie als je van wintersport houdt. In mijn Seat Ibiza zijn we 2 jaar lang met 3en op wintersport gegaan en dan is het niet prettig als je de hele rit 3 paar ski's op je armsteun hebt hangen omdat er geen ski luik is :) Overigens kan het soms ook prima door op de achterbank 1 stoel plat te leggen maar dat ligt een beetje aan de grootte van je auto. Als je overigens wat meer spullen nodig hebt kom je al snel bij een dakkoffer uit of je neemt van die magneten waar je je ski's mee kunt vervoeren.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hyp Hyper schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:34:
[...]

Haha, dat zijn voor mij bijna de minst belangrijke 'opties'. Ik zou goede stoelen echt veel eerder missen.
Vooral een lichtsensor lijkt me overbodig: gewoon altijd licht aan...klaar.
Maar je ziet hoe de voorkeuren verschillen en dat het daarom handig is als je zelf de boel samen kunt stellen!
Wat ik niet begrijp is wanneer je dagrijverlichting aan hebt staan dat er alleen licht brandt aan de voorkant en aan de achterkant is alles gewoon uit. |:( Gelukkig is dat op te lossen met software en een kabeltje, maar dat terzijde. :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GioStyle schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:33:
[...]

Wat ik niet begrijp is wanneer je dagrijverlichting aan hebt staan dat er alleen licht brandt aan de voorkant en aan de achterkant is alles gewoon uit. |:( Gelukkig is dat op te lossen met software en een kabeltje, maar dat terzijde. :)
Vind ik ook heel irritant als mede-weggebruiker! Zeker als het een beetje miezert stoor ik me er bijzonder aan. Voor mij ook reden om dit in mijn komende auto (vanaf 6 januari) goed te controleren, zodat er altijd licht achter aan staat. Dan maar volledig licht aan de voorkant.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• woutur
  • Laatst online: 19:45

woutur

Klauwtjes uit!

Vandaag mijn Octavia opgehaald. Het is een 2.0 diesel Elegance Business in het zwart . Eerste 100 kilometer zitten erop. Hele fijne auto! Nu rustig inrijden en genieten :) Het mediasysteem krijgt alvast een dikke plus!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Room42 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:36:
[...]

Vind ik ook heel irritant als mede-weggebruiker! Zeker als het een beetje miezert stoor ik me er bijzonder aan. Voor mij ook reden om dit in mijn komende auto (vanaf 6 januari) goed te controleren, zodat er altijd licht achter aan staat. Dan maar volledig licht aan de voorkant.
Geloof dat het vanaf dit jaar of volgend jaar ook verplicht is toch om achterlicht te voeren bij de dagrijd verlichting?

-edit-
Vanaf 2015 idd verplicht: http://nos.nl/artikel/565...rlichting-gevaarlijk.html

[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 04-01-2014 01:11 . Reden: Linkje ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01 15:38

vhal

ಠ_ಠ

Mag wat mij betreft eerder ingevoerd worden, ik zie teveel kanslozen die zelfs in het donker met DRV rijden.

Strava

• BM
  • Laatst online: 22:54

BM

Moderator Spielerij
Correct. Al snap ik de verleiding wel. Veel van de leaseautos hebben ook nog eens automatische verlichting, en dan kan ik begrijpen dat je daar als bestuurder niet echt meer over nadenkt. Rijd zelf eigenlijk altijd met alle verlichting aan, of het nu overdag is of niet. Als vanaf 2015 ook de achterlichten verplicht aan moeten, is het dan geen idee om DRL maar af te schaffen, en het gewoon aan de 'normale' koplampen over te laten?

Zit zelf nog te wachten op de levering van m'n auto. Staat vanaf 30-11 bij de dealer, mocht in december niet uitgeleverd worden van de leasemaatschappij, en nu heeft de dealer problemen met het aanvragen van de nieuwe kentekencard :( Blijft zuur dat je weet dat ie volledig kant en klaar staat te wachten, maar je 'm niet kunt ophalen :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-01 19:02
BM schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:12:
Correct. Al snap ik de verleiding wel. Veel van de leaseautos hebben ook nog eens automatische verlichting, en dan kan ik begrijpen dat je daar als bestuurder niet echt meer over nadenkt. Rijd zelf eigenlijk altijd met alle verlichting aan, of het nu overdag is of niet. Als vanaf 2015 ook de achterlichten verplicht aan moeten, is het dan geen idee om DRL maar af te schaffen, en het gewoon aan de 'normale' koplampen over te laten?

Zit zelf nog te wachten op de levering van m'n auto. Staat vanaf 30-11 bij de dealer, mocht in december niet uitgeleverd worden van de leasemaatschappij, en nu heeft de dealer problemen met het aanvragen van de nieuwe kentekencard :( Blijft zuur dat je weet dat ie volledig kant en klaar staat te wachten, maar je 'm niet kunt ophalen :(
Bij mijn leaseauto (V40 MY2014) staan de achterlichten al aan samen met de DRL. Vind ik zelf een prettiger idee dan wanneer die niet aan zouden staan, dan zou ik de verlichting gewoon standaard op dimlicht hebben zodat alles aan staat :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BM schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:12:
Ik vind DRL een prima ontwikkeling omdat je veel zuinigere verlichting kan gebruiken in situaties waarin je enkel gezien moet worden en zelf niet hoeft te zien. Het probleem zit hem niet in de DRL maar mensen die te stom zijn om hun verlichting correct te gebruiken. Automatische verlichting is dan een uitkomst, die schakelt altijd eerder over naar normale verlichting dan dat ik zelf zou doen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01 15:38

vhal

ಠ_ಠ

Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:33:
[...]

Ik vind DRL een prima ontwikkeling omdat je veel zuinigere verlichting kan gebruiken in situaties waarin je enkel gezien moet worden en zelf niet hoeft te zien. Het probleem zit hem niet in de DRL maar mensen die te stom zijn om hun verlichting correct te gebruiken. Automatische verlichting is dan een uitkomst, die schakelt altijd eerder over naar normale verlichting dan dat ik zelf zou doen.
Behalve bij mist en miezerregen. En daar zit hem nou net het probleem. Zo'n sensor is niet 100% hufterproof. Combineer dat met een aap achter het stuur en je hebt een probleem. Terwijl het een kleine moeite is voor de autoindustrie om wat LED's in de achterlichten te gooien en deze aan te sturen.

Strava

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is er mis met DRL bij regen? Zolang de achterkant ook verlichting heeft (vanaf 2015 verplicht) zie ik het probleem niet. Zelfde bij mist eigenlijk, met DRL ben je zelf genoeg verlicht. Als je niet genoeg ziet kan je extra verlichting inschakelen.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Komende zomer ben ik aan de beurt voor een nieuwe lease-wagen. Ben me nu een beetje aan het oriënteren, al even langs de Renault-dealer geweest om naar de Clio en Captur te kijken. Bij Opel wilde ik graag de Adam zien maar daar kom ik nooit meer, wat een stel boerenlullen bij elkaar zeg. Geen hand geven, drie keer de telefoon opnemen tijdens een gesprek met mij en gewoon vrolijk gaan lopen bellen, die willen geen auto's verkopen denk ik dan. Adam was trouwens ook wel heel erg klein, dat wordt hem niet. (Wel leuk!)

Onze boot verhuist naar Zeeland dit jaar dus ook privé zal ik wat meer km's gaan rijden dus een diesel gaat toch wel lonend zijn. Die Captur en die Clio zijn in de lease ongeveer even duur dus dan ga ik liever voor de iets hogere Captur, kan er ook nog eens iemand achterin zitten. (Clio is wat dat betreft geen verbetering tov de Suzuki Swift die ik nu rijd).

Ik ga er nog in rijden en wil zeker nog een ritje maken in de Alfa Mito, hoewel die wat duurder uitvalt en ook niet veel ruimte biedt voor achterpassagiers. Zie ik nog wat dieseltjes over het hoofd die de moeite waard zijn? (Fiat Punto etc...)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:10:
Wat is er mis met DRL bij regen? Zolang de achterkant ook verlichting heeft (vanaf 2015 verplicht) zie ik het probleem niet. Zelfde bij mist eigenlijk, met DRL ben je zelf genoeg verlicht. Als je niet genoeg ziet kan je extra verlichting inschakelen.
Ben zelf ook weleens met enkel de DRL in het donker naar huis gereden, vooral in de stad waar je je eigen koplampen amper nodig hebt sluipt het erin om de verlichting te vergeten, mede omdat in de auto alles binnenin standaard al verlicht is

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:51:
Komende zomer ben ik aan de beurt voor een nieuwe lease-wagen. Ben me nu een beetje aan het oriënteren, al even langs de Renault-dealer geweest om naar de Clio en Captur te kijken. Bij Opel wilde ik graag de Adam zien maar daar kom ik nooit meer, wat een stel boerenlullen bij elkaar zeg. Geen hand geven, drie keer de telefoon opnemen tijdens een gesprek met mij en gewoon vrolijk gaan lopen bellen, die willen geen auto's verkopen denk ik dan. Adam was trouwens ook wel heel erg klein, dat wordt hem niet. (Wel leuk!)
Adam moet het vooral opnemen tegen de Fiat 500 en de Mini Cooper denk ik. Beiden geen praktische auto's maar wel erg leuk qua uiterlijk. Echt auto's voor mensen die al een hoofdauto hebben of nooit met meer dan twee man rijden.
Onze boot verhuist naar Zeeland dit jaar dus ook privé zal ik wat meer km's gaan rijden dus een diesel gaat toch wel lonend zijn. Die Captur en die Clio zijn in de lease ongeveer even duur dus dan ga ik liever voor de iets hogere Captur, kan er ook nog eens iemand achterin zitten. (Clio is wat dat betreft geen verbetering tov de Suzuki Swift die ik nu rijd).
Captur is wel een hogere bijtelling, toch 20%. En vermogen is vergelijkbaar met de Clio waardoor hij net wat trager is. Ik zie dan, buiten de hoge zit, niet direct voordelen voor de Captur. Verschuifbare achterbank is wel erg handig.
Ik ga er nog in rijden en wil zeker nog een ritje maken in de Alfa Mito, hoewel die wat duurder uitvalt en ook niet veel ruimte biedt voor achterpassagiers. Zie ik nog wat dieseltjes over het hoofd die de moeite waard zijn? (Fiat Punto etc...)
Ik zit liever in een Suzuki Swift dan een MiTo als ik op de achterbank moet zitten. De MiTo is dan geen echte aanrader. Wel in dezelfde catagorie als de MiTo is de DS3. Ook daar stap je niet makkelijk achterin, incidenteel kan het wel maar het is soms echt een klim naar buiten toe.

Momenteel zou ik gaan voor een Renault Clio (al is uiterlijk mij tegen gaan staan), Ford Fiesta of Seat Leon. Laatst genoemde is in lease vaak wat duurder maar bied wel een stukje meer ruimte.

Vooral de vraag, hoe vaak rij je met meer dan twee mensen? Mijn DS3 met twee mensen zit echt super, prima auto. Zelfde geld voor de MiTo, met twee mensen ook een heerlijke auto om in te rijden.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog even over de MRB die vanaf 1 januari gaat gelden.

Bij mijn werkgever is het volgende ermee gebeurt en dit is gecommuniceerd in december 2013(!):

1. Leasecontracten die besteld(!) zijn na 01-01-2013, krijgen de MRB 1-op-1 doorberekend, bruto boven op de leasebedrag. (Dit kost je als werknemer geld, omdat wij de mobliteitsvergoeding ook terug krijgen als wij deze niet geheel opmaken en andere kant op kan het je dus meer eigen bijdrage gaan kosten)
2. Leasecontracten die besteld zijn vóór 01-01-2013, krijgen geen MRB doorberekend.

Na mijn mening lijkt mij dit juridisch niet correct en wel om de volgende redenen:

A. Werknemers die in 2013 een 14% contract zijn aangegaan.. zijn akkoord gegaan zonder MRB.
B. Er wordt een verschil gemaakt wie wel MRB moet betalen en wie niet. Dit lijkt mij in strijd met mobilteitsvoorwaarden.

Bovenstaande speelt bij mij niet.. maar ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is en of er ook een andere werkgever is, dit het op deze manier heeft "opgelost"?

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 06-01-2014 11:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Falcon schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:09:
Nog even over de MRB die vanaf 1 januari gaat gelden.

1. Leasecontracten die besteld(!) zijn na 01-01-2013, krijgen de MRB 1-op-1 doorberekend (bruto boven op de leasebedrag)
2. Leasecontracten die besteld zijn vóór 01-01-2013, krijgen geen MRB doorberekend.

Bovenstaande speelt bij mij niet.. maar ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is?
Ik lees dat de leasemaatschappij bij contracten die zijn aangegaan na 1 jan 2013 de MRB aan de werkgever doorberekend en van voor 1 jan 2013 niet. Er staat niets over het doorberekenen aan leaserijders.
Wat dat aspect betreft hangt het er vanaf wat er in je contract staat. Bij mij staat daar bijvoorbeeld in dat de werkgever een leaseauto verstrekt en de daarmee gemoeide kosten betaalt. Om die reden mag mijn werkgever geen kosten doorbelasten.

• Hyp Hyper
Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:06:
Captur is wel een hogere bijtelling, toch 20%. En vermogen is vergelijkbaar met de Clio waardoor hij net wat trager is. Ik zie dan, buiten de hoge zit, niet direct voordelen voor de Captur. Verschuifbare achterbank is wel erg handig.
Plus het feit dat de Clio volgens tests prima rijdt, maar de Captur niet zo. (te hoog op de wielen?)
Wel erg leuk om te zien natuurlijk en idd praktisch.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@AllSeeyinEye: Eens. Het contract is leidend, maar toch vraag ik mij of het communicatie-moment ook nog een rol speelt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hyp Hyper schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:20:
[...]

Plus het feit dat de Clio volgens tests prima rijdt, maar de Captur niet zo. (te hoog op de wielen?)
Alleen vraag ik me dan af of een Seat Leon ST niet praktischer is. Zit je ook nog goed achterin en een ruime kofferbak.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

AllSeeyinEye schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:13:
[...]

Ik lees dat de leasemaatschappij bij contracten die zijn aangegaan na 1 jan 2013 de MRB aan de werkgever doorberekend en van voor 1 jan 2013 niet. Er staat niets over het doorberekenen aan leaserijders.
Het lijkt mij dat de leasemaatschapij de MRB voor alle auto's doorbelast aan de werkgever. Dit zal gaan over de werkgever die het maar voor een deel van de auto's doorbelast aan de werknemer.

Dat eerste lijkt mij logisch, dat tweede hangt af van de overeenkomst met de werkgever.

• EvaluationCopy
Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:06:

Vooral de vraag, hoe vaak rij je met meer dan twee mensen? Mijn DS3 met twee mensen zit echt super, prima auto. Zelfde geld voor de MiTo, met twee mensen ook een heerlijke auto om in te rijden.
Het is lastig. Het is ook een soort van hoofdauto. Auto van mijn vrouw rijdt zo'n beetje 1 op 10 op benzine dus de langere ritten privé zouden bij voorkeur ook met deze auto gaan gebeuren. 95% van de tijd zit ik er alleen in dus die achterbank boeit normaal niet. Alleen: als we dan een keer een weekend weg gaan wil ik wel m'n kleine mee kunnen nemen en die kleine is inmiddels 1.80m dus dat moet wel passen dan. Wel is mijn vrouw niet zo groot dus nu in de Swift gaat dat ook best met z'n drietjes. Ik ben 1.90 en achter mij kan niet echt iemand zitten.

Die Clio viel me wat dat betreft tegen, daar kun je ook niet fatsoenlijk 2 volwassenen achter elkaar kwijt. Heel mooi vind ik hem niet maar ach, hoe vaak zie je de buitenkant. De Ford zal vast een goede auto zijn maar die heeft dan wel weer heel weinig uitstraling. De Leon is in techniek gelijk aan de Polo BM die we hebben gehad en dat stuurde echt als een krant vond ik, dat wordt hem ook niet. Als dat bij Seat toch heel anders is dan bij VW wil ik er zeker nog eens naar kijken.

Die Captur heeft als grote voordeel dat daar wel fatsoenlijk achterin te zitten is. De mogelijkheden tot customizen vind ik dan wel lollig, altijd al een oranje auto met wit dak en zwarte onderkant gewild ;)

Pff het is lastig. Feitelijk vooral omdat ik niet weet goed weet wat dit jaar brengt, het zou kunnen dat we met één auto verder gaan en dan zien het budget en de wensen er weer heel anders uit. Moeilijk. Het kan ook nog zijn dat ik gewoon een 2e hands bak koop en een jaar later wel zie hoe en wat. Tevens lease ik privé dus met bijtelling heb ik weinig te maken maar de kosten zijn wel vergelijkbaar. Geeft wel een hoop vrijheid maar ook een hoop keuzeproblematiek maar is de weg naar aanschaf niet driekwart van de pret? :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ford Fiesta is dan wel weer een auto die bij uitstek goed stuurt. En er komt een 2014 facelift, die ook gezien? Net wat meer uitstraling.
Hoe de Seat Leon rijdt weet ik niet maar volgens mij is die eerder vergelijkbaar met de Golf dan de Polo? Seat Ibiza is de Polo tegenhanger dacht ik. Die rijdt wel waardeloos ja.

Anders de Renault Megane? Slagje groter dan de Clio. Of de Ford Focus, ook een auto met meer ruimte op de achterbank.

• EvaluationCopy
Hyp Hyper schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:20:
[...]

Dat heb ik ook gelezen ja, hoewel de autosites nogal van mening verschillen over de rijeigenschappen van de Captur. Bovendien rijd ik 95% van de tijd snelweg dus hoe een auto een bocht instuurt is wat minder van belang? Ga sowieso een proefrit maken in beide dus dan zien we het wel.

• EvaluationCopy
Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:28:
Ford Fiesta is dan wel weer een auto die bij uitstek goed stuurt. En er komt een 2014 facelift, die ook gezien? Net wat meer uitstraling.
Hoe de Seat Leon rijdt weet ik niet maar volgens mij is die eerder vergelijkbaar met de Golf dan de Polo? Seat Ibiza is de Polo tegenhanger dacht ik. Die rijdt wel waardeloos ja.

Anders de Renault Megane? Slagje groter dan de Clio. Of de Ford Focus, ook een auto met meer ruimte op de achterbank.
Lol ik zat blijkbaar nog met de oude Fiesta in mn hoofd, ziet er al heel anders uit natuurlijk nu. Heeft absoluut uitstraling maar dan vooral heel negatief, ik vind hem echt lelijk. :+

En m'n Seats heb ik ook niet scherp zie ik hihi ik bedoelde idd de Ibiza. Leon, Focus, Megane etc zitten allemaal een klasse hoger, toch wel een beetje duurder dan wat ik er aan uit wil geven. Ik heb liever een 'full-options' B-segmenter dan een kale C.

[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-01-2014 11:31 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

Shunt

Boe

Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:28:

Hopelijk dat ze dit keer niet enkel het exterieur aan pakken maar ook dat achterlijk oudated interieur eens aan gaan pakken. Geen eigen navi mogelijkheden terwijl ieder ander merk in die klasse dat wel gewoon heeft plus een media schermpje te grote van mijn oude nokia.

Maar wat rijd die auto heerlijk zeg, heb daar als voorloop auto heel wat plezier aan gehad.

Verder de Megane is echt een heel stuk duurder geworden nu de MBR er bij is gekomen voorheen was hij best voordelig.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja voor ruimte achterin moet je vaak een segment hoger zitten vrees ik. Dan is de Captur een van de weinige B segmenters waarbij ruimte achterin nog echt aanwezig zal zijn. Auto's zoals Punto, Corsa, Clio,... allemaal uitgerust met kleine achterbank.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:31:
[...]
Ik heb liever een 'full-options' B-segmenter dan een kale C.
Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:32:
Tja voor ruimte achterin moet je vaak een segment hoger zitten vrees ik. Dan is de Captur een van de weinige B segmenters waarbij ruimte achterin nog echt aanwezig zal zijn. Auto's zoals Punto, Corsa, Clio,... allemaal uitgerust met kleine achterbank.
Rapid of Rapid SB?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Valt Rapid niet in het C segment qua prijzen? Althans, als ik bij Alphabet kijk ben ik veel meer kwijt voor een Skoda Rapid dan voor een Seat Leon of Renault Megane.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen idee. Ik opper alleen een ruime B segmenter die relatief goedkoop is en goed aan te kleden is.

• EvaluationCopy
Nette kar, maar te duur idd. Ik moet het nog maar even zien hoor, de prijzen bij Alphabet zijn volgens mij nog niet juist, als ik zoek op auto zijn ze schrikbarend veel hoger dan vorige week (logisch) maar als ik doorklik dan lijkt de stijging mee te vallen óf de oude prijzen worden nog getoond. Een volledig aangeklede Captur dci voor 430,- incl BTW (3 jaar contract, 25 km/jaar) was het voorheen, lijkt me dat dat niet meer mogelijk is met de nieuwe regels.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat is het budget bij de leaseduur en het aantal km per jaar dan?

• EvaluationCopy
AllSeeyinEye schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:44:
Wat is het budget bij de leaseduur en het aantal km per jaar dan?
Dat hangt er vanaf. Ik kan ook een Porsche Cayman leasen als ik verder in het jaar niks meer doe, niet uit eten geen vakanties niks, rondlopen in een jutezak 8)

Privé-lease incl btw 3 jaar contract 25k km's wil ik max 430/440 per maand kwijt zijn, maar goed, ik weet niet of dat nog realistisch is nu de tarieven zo zijn aangescherpt.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:38:
Valt Rapid niet in het C segment qua prijzen? Althans, als ik bij Alphabet kijk ben ik veel meer kwijt voor een Skoda Rapid dan voor een Seat Leon of Renault Megane.
Als je de leaseprijs per maand bedoeld....dan gok ik op een ongunstige restwaarde van de Rapid.
Cat.prijs van duurste Rapid diesel is goedkoper dan een beetje aangeklede Leon.

Als het goed is kan ik volgende maand een nieuwe uitzoeken en na een proefrit in een Leon ben ik wel verkocht eigenlijk 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Room42
  • Niet online
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik moet morgen mijn oude lease-auto inleveren (t.g.v. een nieuwe), maar hoe schoon moet je hem inleveren (Multilease)?

Ik heb redelijk mijn best gedaan, maar écht schoon is ie nog zeker niet, van binnen. Moet ie blinken?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BM
  • Laatst online: 22:54

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is het geen bezwaar als ie niet heel schoon is. De auto word gebruikt, en als je je best gedaan hebt om 'm netjes op te leveren (wasstraat, stofzuigen, schades gemeld danweg gerepareerd) zou ik geen (grote) problemen verwachten. Moet dat trouwens ook nog eens navragen, moet (hopelijk deze week) mijn voorloop/huurauto omruilen voor mijn eigen leasebak, maar ook geen idee of ik dat ding eerst nog ff moet wassen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Room42 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:42:
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik moet morgen mijn oude lease-auto inleveren (t.g.v. een nieuwe), maar hoe schoon moet je hem inleveren (Multilease)?

Ik heb redelijk mijn best gedaan, maar écht schoon is ie nog zeker niet, van binnen. Moet ie blinken?
Rij hem door een wasstraat, zuig de binnenkant en neem al het kunststof af met een vochtige doek of met van die interieur reiniger

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Bij ons is de policy dat je de auto schoon inlevert.
Hoeft niet helemaal grondig gepoetst te worden maar gewoon door de goedkoopste carwash halen en dan de auto even stofzuigen is voldoende.

• Hyp Hyper
En geen moddervlekken of zo in het interieur achterlaten. Dus even een vochtig doekje door het interieur is ook wel aan te raden.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Room42 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:42:

Dat staat in het multilease inname protocol: http://www.multilease.nl/...ol%20van%20multilease.pdf

Alle leasemaatschappijen hebben wel zo'n PDF

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 07-01-2014 09:14 ]

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-01 09:16
Ik wordt ook weer voor de keuze gesteld om wat nieuws uit te zoeken, helaas is de keuze nu niet zo makkelijk als de vorige keer:
Twee auto's waar ik helemaal weg van ben én die redelijk binnen m'n budget passen:
1. Mercedes CLA met een paar opties.
2. Audi A3 Sportback, uitvoering Proline S

Beide auto's hebben voordelen en nadelen (wel/geen automaat) en 20% bijtelling.
Maar geen van tween heeft een echt groot positief of negatief punt, dus kan de keuze nog niet maken...

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BM schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:48:
mijn voorloop/huurauto omruilen voor mijn eigen leasebak, maar ook geen idee of ik dat ding eerst nog ff moet wassen :p
In 2013 2x zo'n omwisselmoment gehad. (Alphabet). De huur-auto's vonden ze dikke prima beide keren dat ik em ongewassen, niet stofgezogen ingeleverd heb. Uiteraard wel netjes, dus geen rommel in de auto, matten even uitgeklopt, maar verder eigenlijk niet.

Kon in beide gevallen overigens ook niet, want ik moest ze beide keren op heel korte termijn inleveren, dus geen kans gehad ze schoon te maken. Ook waren ze van de buitenkant niet heel schoon, aangezien ik met elke auto 20.000km had gereden. Bovendien had ik bij 1 omwissel moment de gehele bepakking voor een lang weekend weg er ook in zitten, die ik dus kon overpakken in de andere auto. 8)

Was overigens sowieso al amusant: na 15.000km moest de ene een beurt hebben. Ga ik met een HUUR auto naar een willekeurige merk-garage, of ze hem even een grote beurt willen geven. Kijken ze je raar aan... het is een huur auto? :+

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jmderonde schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:04:
Ik wordt ook weer voor de keuze gesteld om wat nieuws uit te zoeken, helaas is de keuze nu niet zo makkelijk als de vorige keer:
Twee auto's waar ik helemaal weg van ben én die redelijk binnen m'n budget passen:
1. Mercedes CLA met een paar opties.
2. Audi A3 Sportback, uitvoering Proline S

Beide auto's hebben voordelen en nadelen (wel/geen automaat) en 20% bijtelling.
Maar geen van tween heeft een echt groot positief of negatief punt, dus kan de keuze nog niet maken...
CLA is awesome en zie je niet zovaak als een A3. Top auto om te zien maar geen achterwielaandrijving geloof ik?

• Z___Z
  • Niet online
CLA interieur komt rechtstreeks uit een A-klasse. Dat interieur ziet er mooi uit op foto's maar in de praktijk is het stukken slechter dan bijvoorbeeld de C-klasse, die al uit 2007 stamt. De prijs is bijna gelijk aan die van de C-klasse, als die past zou ik toch voor de C-klasse gaan.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Z___Z schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:30:
CLA interieur komt rechtstreeks uit een A-klasse. Dat interieur ziet er mooi uit op foto's maar in de praktijk is het stukken slechter dan bijvoorbeeld de C-klasse, die al uit 2007 stamt. De prijs is bijna gelijk aan die van de C-klasse, als die past zou ik toch voor de C-klasse gaan.
Vanaf prijs in lease bij Justlease verschilt al bijna 100 euro per maand (dat de C duurder is dan de CLA), dan ga ik uit van een 20%er

• Driek
  • Laatst online: 21:47
Zo, de Skoda Octavia Combi met 14% bjtelling is besteld. :)
Verwachte leverdatum, week 21.
Even geduld dus nog helaas.

Tijd van werken, tijd van rusten

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Driek schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:41:
Zo, de Skoda Octavia Combi met 14% bjtelling is besteld. :)
Verwachte leverdatum, week 21.
Even geduld dus nog helaas.
De levertijd van mijn Octavia staat op 29 weken, waarbij ik er vanuit ga dat hij in week 9 geleverd zal worden (productie is in week 5). Ik vind jouw 19 weken dan ook wel meevallen :)

• Z___Z
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:37:
[...]

Vanaf prijs in lease bij Justlease verschilt al bijna 100 euro per maand (dat de C duurder is dan de CLA), dan ga ik uit van een 20%er
Ik bedoel de nieuwe C-klasse, die is nog niet configureerbaar op de bekende online lease sites, maar de prijs is al wel beschikbaar op de site van Mercedes zelf.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Z___Z schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Ik bedoel de nieuwe C-klasse, die is nog niet configureerbaar op de bekende online lease sites, maar de prijs is al wel beschikbaar op de site van Mercedes zelf.
Ah vandaar dat er bij Directlease nog geen leaseprijzen bekend zijn :)

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-01 14:16
vrijdag gesprek voor nieuwe leaseauto.

ik ga denk ik voor de nieuwe 308 en dan hopelijk executive :) iemand enig idee van levertijden?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maart worden de eerste geleverd. Je kunt bij een dealer gewoon een lijst op vragen van welke 308-jes zij hebben besteld voor hun voorraad. Mocht er 1 tussen zitten die je aanspreekt en je hebt dealer-vrij-keuze.. dan neem je die voorraadauto.

Zo zorg je dat de levertijd minimaal blijft.

Geldt niet alleen voor de 308 natuurlijk.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:23
Kan iemand aangeven of het te doen is om met een leasebudget van 550 (excl. brandstof) een audi A3 Sportback te leasen?

Ik snap dat een volle versie daar zeker niet invalt, maar mijn wensen zijn ook niet zo heel uitgebreid. Via de leasesites kom ik met de Attraction kaal onder de 550, met wat extra wensen al snel op 550 of meer.
Iemand die inzicht heeft in wat de werkelijke lease-prijzen ongeveer kunnen zijn? (ik weet dat de calculatie namelijk niet altijd even juist is en dat de offertes vaak goedkoper uitpakken, maar is dat ook bij audi?)

op basis van 30K per jaar en 4 jaar lease.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PWM
  • Niet online
Benzine of Diesel. Niet onbelangrijk he ;)

Ik kan inloggen bij leasemij's. Benzine lukt makkelijk. Dan kan je nog wel een Ambition Pro Line in elkaar schroeven onder de 550,-. Bij diesel, vergeet het maar gewoon ;)

• Martinusz
PWM schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:08:
Benzine of Diesel. Niet onbelangrijk he ;)

Ik kan inloggen bij leasemij's. Benzine lukt makkelijk. Dan kan je nog wel een Ambition Pro Line in elkaar schroeven onder de 550,-. Bij diesel, vergeet het maar gewoon ;)
Maakt niet uit :) meeste rijden benzine hier, ik ook nu (seat ibiza st).
Maar beetje aankleden lukt dus ook nog? Dat zou wel leuk zijn ;)

• Hyp Hyper
martinusz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:12:
[...]

Meh.. bij 'mijn' maatschappij de 'Audi A3 Sportback 1.2 TFSI Ambiente Pro Line (5d) 105pk' en dan is er nog maar iets van 20 euro budget over.

• Martinusz
Hyp Hyper schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:33:
[...]

Meh.. bij 'mijn' maatschappij de 'Audi A3 Sportback 1.2 TFSI Ambiente Pro Line (5d) 105pk' en dan is er nog maar iets van 20 euro budget over.
Ja oke maar met de pro line zitten er al wat opties natuurlijk op. Goed om te zien dat er in ieder geval wat meer keus is binnen het budget :)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-01 08:12

Griffin

Is mythical

[...]

Zo standaard is dat niet. Mijn werkgever heeft een berekening gemaakt en benzine rijden kon niet, behalve een Hybride (wat ik dus ook rij). Meeste van mijn collega's rijden diesel, hybride. Die echt puur benzine rijden hebben ook minder km's

• Martinusz
Griffin schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:54:
[...]

Zo standaard is dat niet. Mijn werkgever heeft een berekening gemaakt en benzine rijden kon niet, behalve een Hybride (wat ik dus ook rij). Meeste van mijn collega's rijden diesel, hybride. Die echt puur benzine rijden hebben ook minder km's
Ik zeg dat het standaard is? Ik zeg dat het bij mij niet uitmaakt, je mag hier benzine of diesel rijden.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-01 08:12

Griffin

Is mythical

martinusz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:58:
[...]

Ik zeg dat het standaard is? Ik zeg dat het bij mij niet uitmaakt, je mag hier benzine of diesel rijden.
Sorry my bad, je zin te globaal genomen.

• PWM
  • Niet online
[...]

Ruimte zat ;) Zit met de 1.2TSI Ambition Pro Line zelfs onder de €500,- (€498,- ;) )

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Interessante lease-ontwikkeling hier :P.

Ik heb als voorloopauto een Renault Megáne Estate gekregen, zo'n 14% 1.5DCI. Rijdt toch best pittig, maar zoals voor mij bekend zijn Franse stoelen voor mij te zacht. Ik had mijn ogen al laten vallen op de Outlander PHEV die in de 'tutti lampioni' uitvoering nog nét binnen mijn leasebudget van 1050 per maand valt (ik hanteer 45k en 3 jaar).

Krijg ik vandaag te horen (het viel me opeens op dat er geen hybrides op ons parkeerterrein te vinden zijn, ondanks de laadpalen) dat wij alleen BMW, Mercedes, Seat, Skoda en Volkswagen leasen _O-.

Jammer, geen 7% bak dus :P. Er staat nog een 320d 'over' in de leasepool maar die wil ik dus écht niet (51.500 euro tegen 20% bijtelling). Nu wordt de vraag dus: hoe krijg ik toch zoveel mogelijk fijne en begerenswaardige opties in een 14% bak :+.

Volgens mij blijven er dan nog maar twee opties over: De Skoda Octavia en de Leon ST. 20% is héél misschien bespreekbaar maar dan moet het echt een knallend goeie deal zijn en daar reken ik niet op.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij beiden twee prima auto's. Leon ST ziet er erg goed uit, volgens mij een prima auto.

• Martinusz
PWM schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Ruimte zat ;) Zit met de 1.2TSI Ambition Pro Line zelfs onder de €500,- (€498,- ;) )
Dat maakt mij al vrolijker 😁 zag alleen dat de kofferbak kleiner is dan de Ibiza St?? Of heb ik niet goed gekeken?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

martinusz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:29:
[...]

Dat maakt mij al vrolijker 😁 zag alleen dat de kofferbak kleiner is dan de Ibiza St?? Of heb ik niet goed gekeken?
De kofferbak van de Ibiza ST is prima in orde ja, maar vraag niet naar de achterbank :F.

• Martinusz
HTT-Thalan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:31:
[...]

De kofferbak van de Ibiza ST is prima in orde ja, maar vraag niet naar de achterbank :F.
Ik weet het heb nu er 1 ;) maar nu zit er alleen een kleine in 1 jaar.

Pagina: 1 ... 44 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.