Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.339 views

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Hier kun je het uitrekenen op de website van de Belastingdienst. Volgens mij is er nog geen 1 calculator (totaal calculatie) die rekening houdt met de veranderingen vanaf 1-1-2014

[ Voor 28% gewijzigd door the-edge op 11-12-2013 10:15 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:11

page404

Website says no

Deveon schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:43:
[...]

Je kan toch gewoon via het gewicht achterhalen wat de MRB zal worden? Dat komt er ongeveer bij. Vaak zo rond de 100 euro p/m voor diesel 1250-1350kg.
Dat is het enige wat er gaat veranderen? Dat kan ik nog wel zelf uitrekenen idd. Thanks :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

De gemiddelde leasemij calculator neemt de MRB toeslag gewoon mee in de berekening.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:42

RvL

Dat zou je wel denken inderdaad en daar ben ik ook steeds van uitgegaan. Maar bij mijn bestelling (juni/juli, levering augustus) werd er mooi gezegd dat er 'mogelijk een herberekening' plaats zou vinden zodra de MRB er bij komt in 2014. Daar moest ik ook expliciet mee akkoord gaan.

Het een en ander hangt nog wel af van m'n werkgever (gaan ze het inderdaad doorberekenen, al dan niet partieel), maar ik ga er vanuit dat er volgend jaar gewoon €110,- bruto per maand bij komt.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:18:
De gemiddelde leasemij calculator neemt de MRB toeslag gewoon mee in de berekening.
Volgens mij bij directlease niet hoor, daar zit een aanzienlijk verschil in diesel met vrijstelling en de diesels zonder vrijstelling.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Deveon schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:00:
[...]

Volgens mij bij directlease niet hoor, daar zit een aanzienlijk verschil in diesel met vrijstelling en de diesels zonder vrijstelling.
Bij Terberg en Autoponlease in November iig ook nog niet. Toen waren bv. de A3 COD en Golf ACT 1.4 TSI een stuk goedkoper dan de 1.4 TSI zonder cilinderuitschakeling. (vanwege de 110 gr uitstoot itt 115 gr uitstoot)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Smarron

The bend

Mijn bestelling vorige maand geplaatst en daar kwam nog mooi 99 euro bij p.m. Ik zit bij Alphabet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Smarron: dat is ook lekker dan, zeker achteraf.

Een maand geleden heb ik LeaseplanDirect voor het laatst gecheckt, toen werd de MRB van 2014 er ook niet bij gerekend, sterker nog: dat staat expliciet in een boodschap vermeld dat het volgend jaar gaat wijzigen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Dat is dan erg bijzonder want bij Alphabet stond deze MRB een jaar!! geleden al toegevoegd bij de leaseprijzen. Ik heb daar namelijk 25 december mijn Audi A3 besteld en kon toen o.a. bij de V40, 508 en CT200H al zien hoeveel MRB er toegevoegd zou worden.

Dus of jouw Alphabet rekentool is anders dan die van ons of je hebt het niet goed gezien. Los daarvan is het altijd verstandig om de laatste regelgeving te checken voordat je een auto bestelt natuurlijk.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Deveon schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:00:
[...]
In de calculatie neemt ie het niet mee, maar er staat al zeker 6 maanden een mededeling bij de offerte die je meteen online te zien krijgt als je een auto in elkaar zet op de site.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Zo ook bij Alphabet waar het letterlijk met rode uitroeptekens erbij staat.

• Smarron
  • Laatst online: 22:22

Smarron

The bend

In de 20% bestelling was het al wel meeberekend, in de 14% uitvoering echter nog niet. Die laatste is echter telefonisch gegaan en niet via de normale calculator, dus kon ik het niet zien. Maar onderaan de streep komt het allemaal wel redelijk bij elkaar in de buurt, daarom vond ik het ook vreemd dat de prijs zoveel afweek, dat had ik hier eerder ook al aangegeven. (Smarron in "Keuze leaseauto")

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Hyp Hyper
Smarron schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:48:
In de 20% bestelling was het al wel meeberekend,
Daar was het altijd al meeberekend aangezien die nooit onder de grens is gevallen.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Volgens Arval heeft dit enkel en alleen impact indien ik een Octavia 14% diesel had besteld. Niet van toepassing op de 20% benzine versie.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Ja als je boven bepaalde CO2 valt betaalde je al MRB en daarom is het bij veel 20% geen verschil tussen 2013-2014.

• the-edge
Afgelopen weekend in de Skoda Octavia hatchback proefgereden, wat een fantastische auto. Uiteraard was dit wel een volledig uitgerust model (Elegance).
Naderhand de leasebedragen van deze hatchback opgezocht en die waren toch significant hoger dan de combi (zelfde opties en pakketten). Komt dat omdat er op de combi meer restwaarde rust na het leasecontract?

Gezien de aanstaande gezinsuitbreiding gaan we toch voor de Skoda Octavia Combi Elegance 1.2 TSI. Wat een mooie auto, jammer van de 20% maar dat is dan ook het enige ;)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:06

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je weet dat de 1.6 TDI Combi in 2014 14% is?

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-12-2013 08:39 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• the-edge
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:39:
Je weet dat de 1.6 TDI Combi in 2014 14% is?
Nee, dat wist ik niet :), bedankt voor de tip. Alleen zoals ik hem nu bereken op directlease.nl is het leasebedrag wel een heel stuk hoger bij de 1.6 TDI Elegance businessline.

Omdat ik kan kiezen tussen benzine/diesel is een benzine voor mij altijd gunstiger als het gaat om bijtelling. Dat gaat die 6% verschil het (volgens mij) niet redden..

[ Voor 25% gewijzigd door the-edge op 16-12-2013 08:44 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

the-edge schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:42:
[...]

Nee, dat wist ik niet :), bedankt voor de tip. Alleen zoals ik hem nu bereken op directlease.nl is het leasebedrag wel een heel stuk hoger bij de 1.6 TDI Elegance businessline.

Omdat ik kan kiezen tussen benzine/diesel is een benzine voor mij altijd gunstiger als het gaat om bijtelling. Dat gaat die 6% verschil het (volgens mij) niet redden..
Bijtelling wordt niet over het leasebedrag berekend maar over de fiscale waarde van de auto. Die waarde verschilt misschien 2 a 3000 euro tussen benzine en diesel en het verschil en in de bijtelling is de diesel met 14% dan echt goedkoper, hoor.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• the-edge
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:27:
[...]

Bijtelling wordt niet over het leasebedrag berekend maar over de fiscale waarde van de auto. Die waarde verschilt misschien 2 a 3000 euro tussen benzine en diesel en het verschil en in de bijtelling is de diesel met 14% dan echt goedkoper, hoor.
Ja dat begrijp ik. Echter in mijn persoonlijke situatie is het volgende; ik heb een bepaald leasebudget. Zodra ik hier overheen ga dan kan dat, maar gaat dat over in 'eigen bijdrage'. In de 1.2 TSI ga ik 15 EUR eigen bijdrage betalen en bij de 1.6 TDI +/- 100 EUR.

Daar zit het hem bij mij in, ik zal het eens naast elkaar zetten, wellicht scheelt het niet zoveel.

Verwijderd

the-edge schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:42:
[...]

Elegance business is er niet te krijgen in 14%. Je moet dan naar de greenline modellen.

• the-edge
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:12:
[...]

Elegance business is er niet te krijgen in 14%. Je moet dan naar de greenline modellen.
... Dat zeg ik, echter attendeerde AllSeeyinEye me op de 14% voor de 1.6 TDI. Maar wegens mijn leasebudget kan ik daar niet op inzetten. Dus 20%..

• Zware Unit
Skoda heeft eindelijk een configurator op hun website staan. Helaas is hij niet geheel compleet (ontbreken opties, kleuren kloppen niet, etc), maar het begin is gemaakt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zware Unit schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:40:
Skoda heeft eindelijk een configurator op hun website staan. Helaas is hij niet geheel compleet (ontbreken opties, kleuren kloppen niet, etc), maar het begin is gemaakt.
Ik zag het vrijdag. Het is dezelfde brakke, desktop onvriendelijke configurator als op de VW site. En hij werkte vrijdag niet in Chrome :P edit: inmiddels werkt het wel in Chrome.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-12-2013 10:56 ]

• Zware Unit
Vreemd dat dit soort zaken nog steeds niet klantvriendelijk zijn. Mis altijd een duidelijke uitleg van de verschillende opties, incl. plaatjes en video's. Dit zal echt helpen tijdens het proces.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dit moment zou ik een nieuwe leaseauto kunnen bestellen. Heeft het zin om hiermee te haasten en dit jaar nog de bestelling de deur uit te doen? Bijvoorbeeld omdat leasemaatschappijen de leaseprijzen indexeren waardoor de leasetarieven effectief omhoog gaan per 1-1? Of maakt dit niet uit?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dan zou je een auto moeten kiezen uit voorraad die dit jaar nog op kenteken gezet kan worden en een die nog fiscaal voordeel biedt t.o.v. volgend jaar. Anders zou ik lekker wachten.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gaat om een motorisatie/type wat pas in maart 2014 leverbaar is, kan best even wachten dus?

Verwijderd

Ja dan heeft nu bestellen weinig voordeel.

• Zware Unit
Vandaag heeft de dealer de bestelling van mijn Skoda O3 Combi 1.4TSI DSG ontvangen van de lease maatschappij. Verwachte afleverdatum staat op begin april 2014.

Verwijderd

Gefeliciteerd! En best snel leverbaar gelukkig :)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Dat is inderdaad vrij snel, zeker voor de VAG-groep :X

Proficiat in ieder geval!

[ Voor 21% gewijzigd door RomeoJ op 18-12-2013 20:48 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Zware Unit
Mijn huidige A3 SB 1.4 TFSI S-Tronic had 4 jaar geleden 8 maanden levertijd. Dus iets meer dan 3 maanden levertijd (incl. trekhaak en Alba lederen bekleding) is netjes. Echter eerst zien dan geloven....

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

the-edge schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:35:
[...]

Ja dat begrijp ik. Echter in mijn persoonlijke situatie is het volgende; ik heb een bepaald leasebudget. Zodra ik hier overheen ga dan kan dat, maar gaat dat over in 'eigen bijdrage'. In de 1.2 TSI ga ik 15 EUR eigen bijdrage betalen en bij de 1.6 TDI +/- 100 EUR.

Daar zit het hem bij mij in, ik zal het eens naast elkaar zetten, wellicht scheelt het niet zoveel.
Goede configurator.. die rekent blijkbaar dus al de MRB die je moet betalen erbij. Daar kan onlineautoregeling.nl wel wat van leren :(

Enjoy de nieuwe Octavia :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn Golf heb ik begin november besteld, verwachte levering half februari. Toen ik half november de kleur wilde wijzigen kon dat al niet meer omdat productie ingepland was voor week 51, positieve daaraan was dat levering ergens in januari verwacht werd.

Dat laatste moet ik nog afwachten, maar als ik dat hier zo lees lijkt het erg snel te gaan bij mij. En ik dacht dat ik al lang moest wachten, gezien de dealer het eerst over 8 weken had.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

8 weken vind ik kort. Heb 10 maanden op een Golf gewacht, 4 maanden op een Jetta, 3 maanden op een Avensis, 8 maanden op een Octavia...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45

Wok

Dakloos...

^^ De levertijd van mijn 308 was destijds ook acht weken :) Half februari 2008 besteld, half april 2008 geleverd. Ik heb 4,5 maanden moeten wachten op mijn huidige Mégane (2012) en als dat nog langer was geweest, had ik de bestelling geannuleerd... 10 maanden wachten op een auto? Mij niet gezien...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Hyp Hyper
Mijn Mazda 3 heeft 2 maanden op mij gewacht. :D
Eind oktober bij de dealer aangekomen en meteen gereserveerd. De 31e ga ik 'm ophalen.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38

JaQ

Wok schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:10:
10 maanden wachten op een auto? Mij niet gezien...
Mwah, ik kan me zo voorstellen dat je voor bepaalde modellen wel even wacht, bijvoorbeeld de Tesla Model S die zo'n jaar van te voren besteld kon worden. Wel een uitzondering uiteraard :)

Zelf eerst week november een BMW 3 serie besteld, 6 januari wordt de auto geleverd. Geen idee of de auto er al staat, zou me niet verbazen (heb de dealer laten kiezen door de leasemaatschappij).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
De 14% auto's vallen in 2014 wel erg tegen. Had gehoopt de Audi de A3 Sportback ook nog op 85gram kon krijgen maar die blijft steken op 88. Zelfde ook voor de Volvo V40 D2, blijft ook hangen op 88gram

Golf BM en de A3 3deurs zitten wel op 85 maar die zijn niet zo mooi :P Om nou aan de Seat Leon ST te gaan zonder kids is ook wat.

Misschien de Lexus CT200h overwegen, maar die heeft weer een lage topsnelheid.

* GrooV heeft nu een 25% monster

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 22-12-2013 11:25 ]

• troyk
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

GrooV schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:24:
De 14% auto's vallen in 2014 wel erg tegen. Had gehoopt de Audi de A3 Sportback ook nog op 85gram kon krijgen maar die blijft steken op 88. Zelfde ook voor de Volvo V40 D2, blijft ook hangen op 88gram

Golf BM en de A3 3deurs zitten wel op 85 maar die zijn niet zo mooi :P Om nou aan de Seat Leon ST te gaan zonder kids is ook wat.

Topsnelheid is voor mij nou één van de weinige zaken die me interesseert in een auto.
En dat zou je vreemd kunnen vinden aangezien ik een groot aantal kilometers rijd in Duitsland.
180 Km/ u top is zat om vlot door Duitsland te rijden.

Acceleratie , een sportieve uitstraling, een strakke wegligging en stuur finesse staat bij mij op nummer 1 .
Dan kom je al snel bij een BMW uit ;)

It's not who you are , it's who you know.

• Hyp Hyper

Peugeot 308 misschien? Tenzij je een aversie hebt tegen Franse auto's natuurlijk.
En qua top... je rijdt veel Duitsland hoop ik voor je? (anders nogal risky lijkt me :P)

• GrooV
troyk schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:31:
[...]

Topsnelheid is voor mij nou één van de weinige zaken die me interesseert in een auto.
En dat zou je vreemd kunnen vinden aangezien ik een groot aantal kilometers rijd in Duitsland.
180 Km/ u top is zat om vlot door Duitsland te rijden.

Acceleratie , een sportieve uitstraling, een strakke wegligging en stuur finesse staat bij mij op nummer 1 .
Dan kom je al snel bij een BMW uit ;)
BMW is nog al pricey, en heeft ook geen 14% auto's.

Verder rij ik niet veel in Duitsland maar ik wil gewoon een vlotte auto hebben, en dat is opzich mogelijk met een 14%

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De 'normale' 5-deurs Leon heeft volgens mij ook een uitstoot van 85gram co2/km. Hoef je dus geen ST voor te nemen.

www.google.nl

• troyk
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

GrooV schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:53:
[...]

BMW is nog al pricey, en heeft ook geen 14% auto's.

Verder rij ik niet veel in Duitsland maar ik wil gewoon een vlotte auto hebben, en dat is opzich mogelijk met een 14%
BMW heeft inderdaad geen 14% bijtelling wagens , wel een 7% wagen (i3) ;).
Als je van een vlotte auto houdt en je bent auto liefhebber is de stap naar 20 / 25% snel gemaakt .

It's not who you are , it's who you know.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Peugeot 308 idd. 120pk hdi zal prima vooruit willen en je kunt m dik aankleden voor een lage prijs. Gister even met de configurator gespeeld (zelf voorlopig nog niet aan nieuwe toe maar toch leuk om een beetje op de hoogte te blijven) en echt niet normaal wat je er allemaal op kunt zetten voor een laag leasetarief en bijtelling (full led verlichting, 18'' wielen, massage stoelen etc.).

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Uit eigen ervaring is dat de CT200h wel vlot meekomt met het verkeer en dat je de topsnelheid ook snel bereikt. Verder zit het ding bomvol met opties. Zou hem dus niet zomaar afstrepen. 14% Octavia Combi ook geen optie?

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
hebben hier zelf een ct200 en een bmw 318d; mijn ervaringen met die 2:

* de koffer van de lexus valt mee van diepte, maar tegen van hoogte. Er is veel ruimte onder de koffervloer, maar die is eigenlijk moeilijk bruikbaar.
* de lexus is duidelijk de betere van rijcomfort, maar het is geen mercedes.
* kwa vinnigheid: op sport valt de lexus mee, maar de bmw is duidelijk de betere, en met de cvt krijg je nooit de turbo duw die je met een bmw wel hebt. Je krijgt wel véél lawaai als je hard optrekt.
* maar de lexus koop je niet om door te vlammen - het is en blijft een prius van aandrijving. Wel is het de ideale, relaxte filewagen - als je dagelijks traject veel file omvat, is dit de betere keuze
* de lexus komt - als je de dure navigatie neemt - standaard met (in België) goed werkende traffic informatie, wat ook voor files best interessant is. De audio die je bij de middenklasse lexus krijgt is beter
* de airco van de bmw is ongeëvenaard; lexus is niet slecht, maar niet op het niveau van de bmw.

• GrooV
Dat is dan nog het oude model ct200h? De nieuwe komt volgens mij uit in maart 2014. Ben wel benieuwd en kan ook nog wel even wachten

• manzonderdas
  • Laatst online: 23:26
jups de 2011 versie versus een 2007 bmw

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Was net toch in de buurt bij een Toyota dealer dus de Auris TS Hybrid eens goed bekeken. Rij nu in een Laguna station dus hou rekening met wat minder ruimte maar de Auris is vooral smaller en lager (komt ook door het panoramisch dak). Is met mijn 1.92m qua hoogte net te doen voorin. Heb eigenlijk niet geprobeerd of de stoel nog naar beneden kon.

Gebruikte materialen zijn ok, niet echt om warm van te worden maar begrijpelijk voor dit segment. Achterbank is een stukje krapper als ik gewend ben maar het komt niet zo vaak voor dat er mensen achterin mee rijden. Misschien in de toekomst een kleine maar dat moet te doen zijn. Achterbak (voor ons belangrijk ivm onze 2 honden) is ruim te noemen. Ook weer smaller als in de Laguna maar qua diepte doet het weinig ervoor onder. Vrijdag proefritje maken, ben erg benieuwd naar hoe dit nou rijdt.

Dealer vertelde trouwens dat de Prius in 2014 geen 14% meer heeft. Schijnt wel in 2015 een nieuwe Prius te komen.

• Hyp Hyper
Ik vond de Auris (TS) een wat claustrofobisch interieur hebben. Je zit wat ingesloten zoals ook in een Focus. Het dashboard is minder chaotisch, maar wel echt een 'muur'. Ook vind ik het (navigatie)display te laag zitten.
Hij rijdt prima, maar mensen met een sportievere rijstijl zullen 'm niet waarderen denk ik. Hij komt wel aardig van z'n plaats (vooral tussensprint is prima) maar rijdt erg comfortabel. (voor mij geen minpunt)

• GrooV
Schimanski81 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:12:
Dealer vertelde trouwens dat de Prius in 2014 geen 14% meer heeft. Schijnt wel in 2015 een nieuwe Prius te komen.
De plugin hybrid wordt 7%, de normale niet. Die zit op 89gram/km co2 waar max. 88 is voor bezine in de 14% klasse.

Goed alternatief voor de Auris TS is natuurlijk de Lexus CT200h, zit de zelfde motor in.

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 23-12-2013 13:33 ]

• Schimanski81
  • Niet online
Voelt inderdaad wat krap aan van binnen. Komt gewoon doordat ie wat smal is en laag. Zal een kwestie van wennen zijn denk ik.

@GrooV; CT200H is geen station en dat is een absolute voorwaarde.

• GrooV
Schimanski81 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:36:
@GrooV; CT200H is geen station en dat is een absolute voorwaarde.
Bij mij juist andersom :P

Seat Leon ST al bekeken? Is 14% in 2014 en volgens de review van Autoweek ook ruim

• Schimanski81
  • Niet online
Ik heb een sterke voorkeur om niet zelf te hoeven schakelen, vandaar de Auris. Mocht het niet bevallen ga ik wel naar de Leon St en Octavia combi kijken (beide dan wel de handbak ivm 14% wens).

• Hyp Hyper
Schimanski81 schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:52:
Ik heb een sterke voorkeur om niet zelf te hoeven schakelen, vandaar de Auris. Mocht het niet bevallen ga ik wel naar de Leon St en Octavia combi kijken (beide dan wel de handbak ivm 14% wens).
Ik moet toegeven dat ik dat wel ga missen idd. Ga van een Civic Hybrid naar de Mazda 3 schakel.
Zo'n CVT is toch wel luxe en vooral bij inhalen heb je altijd meteen maximum koppel tot je beschikking. (bij cruisen is ie erg stil, bij stevig accelerenmaakt ie een takkeherrie :P)

• Zware Unit
Een reden om niet voor een 14% model te gaan is o.a. de versnellingsbak icm station model. Auris vind ik persoonlijk niet rijden, dus was geen optie. Outlander mocht niet. Vandaar Octavia met DSG geworden.

• Hyp Hyper
Zware Unit schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:19:
Een reden om niet voor een 14% model te gaan is o.a. de versnellingsbak icm station model. Auris vind ik persoonlijk niet rijden, dus was geen optie. Outlander mocht niet. Vandaar Octavia met DSG geworden.
Troost je. De Outlander heeft ook een CVT en in de reviews komt het rijgedrag er niet geweldig uit.

• Zware Unit
Outlander PHEV is ook geen auto waarmee je sportief gaat rijden.

Outlander heeft geen CVT, maar een electro motor en een koppeling. Motor drijft direct de voorwielen aan op hogere snelheden.

"Aangezien er geen versnellingsbak is, drijft de motor via een vaste verhouding die vergelijkbaar is met een vijfde versnelling de voorwielen aan op hogere snelheden." bron

• Hyp Hyper
Zware Unit schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:51:
Outlander is ook geen auto waarmee je sportief gaat rijden.

Outlander heeft geen CVT, maar een electro motor en een koppeling. Motor drijft direct de voorwielen aan op hogere snelheden.

"Aangezien er geen versnellingsbak is, drijft de motor via een vaste verhouding die vergelijkbaar is met een vijfde versnelling de voorwielen aan op hogere snelheden." bron
Ahja .. ik zie het. Autoweek noemt het geluid 'áls van een cvt', maar het is er geen.
De Auris vind ik overigens, net als de Prius, ook niet bepaald een auto voor sportief rijden. Herrie was trouwens wel wat minder dan bij de Civic en vooral oude Auris Hybrid.

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-12-2013 21:25 ]

• Schimanski81
  • Niet online
Zo'n Auris lease je idd niet om sportief mee te rijden. Maar dat hoef ik ook helemaal niet, dan ga ik er wel met mn Tuono op uit :-) overigens geldt dat natuurlijk voor alle ecobakken.

Maar ben na alle negatieve verhalen over cvt erg benieuwd hoe het nou rijdt. De tijd van planken ligt inmiddels wel al een tijdje achter me, even gas in een dolle bui of om ecen in te voegen maar thats it.

• Schimanski81
  • Niet online
OK, zojuist een proefritje gemaakt in de Auris TS Hybrid. Kan niet anders zeggen dan; fijne wagen. Goede wegligging, ruimte is in orde, ziet er best leuk uit, je merkt weinig van de hybride aandrijving en ook de CVT werkt best wel fijn.

Was wat huiverig geworden door de negatieve berichten op de interwebz maar alhoewel de motor inderdaad flink toeren maakt is de isolatie voldoende om het niet vervelend te laten worden. Je moet er ook een beetje op inspelen, soms wil ie wel heel snel volle bak toeren maken maar als je dan ietsjes het gaspedaal lift is het al een wereld van verschil.

Wat viel verder op; navigatie zit wel wat laag en is nog meer low res dan de tomtom die ik nu heb maar daar valt allemaal mee te leven. Stuur is alleen in hoogte te stellen volgens mij, staat eigenlijk iets te diep . Goede stoelen ook en de interieurruimte qua hoogte was toch beter als ik dacht. Achterin is het trouwens wel behelpen hoor, ik kan amper achter mezelf zitten omdat je je linkerbeen niet naast de stoel kan plaatsen want dan zit je klem tegen de deur. Ook is de hoofdruimte erg beperkt, met het dak dicht geschoven zit ik klem. Gelukkig zal ik nooit achterin zitten ;-) Er rijden vrijwel nooit mensen mee achterin dus dit is verder geen issue.

Ja, als de kogel door de kerk is (en mij geen poolauto wordt aangesmeerd) ga ik zeer waarschijnlijk voor deze auto (huidige lease auto moet tot begin juli).

• Hyp Hyper
Schimanski81 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:07:
OK, zojuist een proefritje gemaakt in de Auris TS Hybrid. Kan niet anders zeggen dan; fijne wagen. Goede wegligging, ruimte is in orde, ziet er best leuk uit, je merkt weinig van de hybride aandrijving en ook de CVT werkt best wel fijn.

Was wat huiverig geworden door de negatieve berichten op de interwebz maar alhoewel de motor inderdaad flink toeren maakt is de isolatie voldoende om het niet vervelend te laten worden. Je moet er ook een beetje op inspelen, soms wil ie wel heel snel volle bak toeren maken maar als je dan ietsjes het gaspedaal lift is het al een wereld van verschil.

Wat viel verder op; navigatie zit wel wat laag en is nog meer low res dan de tomtom die ik nu heb maar daar valt allemaal mee te leven. Stuur is alleen in hoogte te stellen volgens mij, staat eigenlijk iets te diep . Goede stoelen ook en de interieurruimte qua hoogte was toch beter als ik dacht. Achterin is het trouwens wel behelpen hoor, ik kan amper achter mezelf zitten omdat je je linkerbeen niet naast de stoel kan plaatsen want dan zit je klem tegen de deur. Ook is de hoofdruimte erg beperkt, met het dak dicht geschoven zit ik klem. Gelukkig zal ik nooit achterin zitten ;-) Er rijden vrijwel nooit mensen mee achterin dus dit is verder geen issue.

Ja, als de kogel door de kerk is (en mij geen poolauto wordt aangesmeerd) ga ik zeer waarschijnlijk voor deze auto (huidige lease auto moet tot begin juli).
Mooi dat hij jou zo bevalt. Zelf heb ik hem 'afgeschreven' op het inderdaad laag geplaatste scherm en het dashboard dat op mij teveel als een muur overkwam. Het weggedrag vond ik een beetje zoekerig, maar niet echt slecht. Het stuur is volgens mij wel in diepte verstelbaar.
Een CVT is lang niet slecht hoor. Vooral mensen die vaak planken vinden hem vervelend. Met een beetje beleid is het erg goed te doen en op cruisesnelheid is ie gewoon stiller. De tussensprint van 80 naar 120 doet ie gewoon een stuk sneller dan 'gewone' schakel benzineauto's in zijn klasse (net als de Civic Hybrid die ik nu rijd) en even inhalen gaat dus altijd lekker.

De TS is nooit helemaal van mijn lijstje afgehaald en ik zal hem zeker niet afraden. Volgend jaar is de rijk uitgeruste lease+ nog altijd 14%. Verschil met de lease pro zijn, dacht ik, alleen de kleinere velgen en het leer.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik mag over een klein half jaar een nieuwe lease auto uitkiezen. Tarief is Max 900 incl brandstof bij 35000km. Looptijd 4jr. Ik rij nu al 6jr in een Golf. De laatste 4jr in een highline met dsg. Eigenlijk met alles erop en eraan. Ik heb liever niet weer een Golf, maar Duitse auto's bevallen me wel. De luxe en vooral de dsg wil ik graag behouden.

Qua eisen:
* Twee kleine kinderen tussen de 1 en 3. Dus ruimte is belangrijk vooral qua kofferbak. Beenruimte op de achterbank is niet echt nodig.
* Automaat
* Geen skoda ;), slechte ervaring mee en vind ik ook geen uitstraling hebben.

Nu kom ik dus uit op de A3 sportback op aardgas. In ambiënte pro line plus met alles erop en eraan. Enige alternatief dat ik zie is de golf variant. De v40 vind ik mooi, maar is duurder en heeft een inferieure automaat.

Een Seat is veel minder luxe qua uitrusting.

Zie ik nog iets over het hoofd? En is deze (nieuwe) golf wellicht een stap vooruit tov mijn huidige (vorige model).

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Zelf niet ervaren maar vernam dat de nieuwe Golf kwalitatief op een hoog plan staat, meer dan de vorige Golf. Overigens vind ik de Golf Variant ten opzichte van het vorige model echt een enorme verbetering en eigenlijk gewoon een gave bak (met leuk kleurtje en velgen).

Let op als je zo'n A3 SB op aardgas (ofwel A3 G-tron) overweegt; de kofferbak is niet even groot als de normale A3 SB, omdat je die plank niet een niveau kan laten zakken in verband met de gastank.
Zie: http://www.autoblog.nl/ni...on-rijtest-en-video-63878

• vhal
  • Laatst online: 15:38

vhal

ಠ_ಠ

En de Auris TS?

Strava

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Outlander?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BlauweFles
  • Niet online
Elektrisch rijden is voor mij niet echt een optie. Rij teveel om het effect te laten hebben.

Auris heb ik wel eens in gereden, vorige model, en de cvt bevalt mij niet echt. Dan vind ik een dsg fijner.

• wd200
  • Laatst online: 21:36
de dsg is de fijnste bak om mee te rijden (al was de natte 6 bak beter dan de droge 7 bak) tegenwoordig zullen ze ook vast minder problemen hebben maar het rijdt beter dan enkele andere automaat mijn inziens

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37
Wat mis je op de Leon tov je huidige Golf (6?) aan uitrusting? Veel minder luxe kan ik me niet voorstellen (klein navi scherm is wat zo bij me op komt). Voordeel is dat hij een stuk goedkoper is, met een gelijk geconfigureerde 7 Highline kwam ik op een catalogusprijs uit die 5000 euro lager was, je vind het zeker terug in het materiaal gebruik, maar dan kon ik wel een zwaardere motorisering kiezen ... dat is ook luxe ervaar ik ;)

Wellicht een Mazda 3 in GT-M uitvoering? Weet niet hoe de automaat is, maar dat is wel een auto waarvan ik het jammer vind dat hij niet 2 maand eerder op de markt kwam als ik zo de reviews lees. Had die wel willen vergelijken met de Leon.

[ Voor 30% gewijzigd door Speedy op 27-12-2013 23:02 ]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

De nieuwe Golf is toch wel wat luxer dan de nieuwe Leon. Bij Seat is alles echt plastic en bij de Golf lijken sommige materialen net wat beter.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:34
Audi > Volkswagen > Seat > Skoda. Sowieso qua prijs, klasse, service, afwerking etc...

• Hyp Hyper
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:54:
Wellicht een Mazda 3 in GT-M uitvoering? Weet niet hoe de automaat is, maar dat is wel een auto waarvan ik het jammer vind dat hij niet 2 maand eerder op de markt kwam als ik zo de reviews lees. Had die wel willen vergelijken met de Leon.
Wel bedenken dat de Mazda 3 automaat in de 25% bijtellingscategorie valt. Een DSG Golf, A3, Leon, Octavia doorgaans 20%. Voor mij iig de reden de schakelvariant van de 3 te nemen.

• Speedy
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:06:
De nieuwe Golf is toch wel wat luxer dan de nieuwe Leon. Bij Seat is alles echt plastic en bij de Golf lijken sommige materialen net wat beter.
Klopt, maar het ging om een ouder model Golf, vandaar.

Die 3 zal inderdaad 25% zijn (mij was dat het verschil in bijtelling ook niet waard voor MT vs AT op de Leon), dat is wat minder natuurlijk, maar ik zou hem zeker eens bekijken en zien wat onder de streep het verschil is en of dat het eventueel waard is (hij schijnt wel erg goed te rijden). Je rijd er tenslotte best veel in en zult dan eisen hebben (ruimte, weggedrag, vermogen) wat een meerprijs waard is, als het puur om de centen ging reden we allemaal een witte Aygo zonder opties :P

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy op 27-12-2013 23:27 ]

Flickr | Lego collectie

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-01 20:48
GioStyle schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:09:
Audi > Volkswagen > Seat > Skoda. Sowieso qua prijs, klasse, service, afwerking etc...
Behalve service, heb je gelijk. Mijn ervaringen met diverse Audi dealers is niet echt goed. Bij dat lijstje mag je ook 'looks' toevoegen wat mij betreft, maar dit is puur persoonlijk.

• vhal
  • Laatst online: 15:38

vhal

ಠ_ಠ

GioStyle schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:09:
Skoda en Seat zou ik eerder andersom zetten. Seat pretendeert toch meer het sportieve merk te zijn waar Skoda meer richting het degelijke gaat. Bovendien vind ik de Superb toch een klasse hoger dan wat Seat in haar pakket heeft/had. De Exeo is eruit en de Toledo kan je m.i. niet vergelijken met een Superb. Daarnaast valt er meer te kiezen bij Skoda. Veel nieuwe modellen itt die bejaarde Altea

Strava

• Hyp Hyper
vhal schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:09:
[...]

Skoda en Seat zou ik eerder andersom zetten. Seat pretendeert toch meer het sportieve merk te zijn waar Skoda meer richting het degelijke gaat. Bovendien vind ik de Superb toch een klasse hoger dan wat Seat in haar pakket heeft/had. De Exeo is eruit en de Toledo kan je m.i. niet vergelijken met een Superb. Daarnaast valt er meer te kiezen bij Skoda. Veel nieuwe modellen itt die bejaarde Altea
Daar ben ik het mee eens. Ik ging kijken bij een Seat/Skoda dealer en ik vond de Octavia een beter/luxer gevoel geven dan de Leon. De laatste ziet er wel strakker en moderner uit, maar ook goedkoper.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:34
sorted.bits schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 08:44:
[...]

Behalve service, heb je gelijk. Mijn ervaringen met diverse Audi dealers is niet echt goed. Bij dat lijstje mag je ook 'looks' toevoegen wat mij betreft, maar dit is puur persoonlijk.
Ik heb zelf alleen ervaring met Volkswagen en Audi, maar het hangt inderdaad af naar welke dealer je gaat. :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is in principe met elk merk zo. Alleen bij merken zoals Audi verwacht je gewoon altijd perfecte service. Je betaald niet voor niets zoveel voor die auto's.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BlauweFles
  • Niet online
Ik zal de Leon eens in real life gaan bekijken. Qua luxe doel ik dam bijvoorbeeld op opties als adaptieve cruise controle en drive select. Die zie je niet terug bij Seat en Skoda. Een superb vind ik een mooie auto, maar die is wel een stukje te duur.

Een auto van 40k vind ik qua bijtelling geen probleem (zolang het 20 procent is), maar dat is qua leaseprijs niet realistisch. Eem kale A4 of 316 lijkt me ook wel wat, alleen veel duurder. De Passat is ook vreemd, die prijst zichzelf een een beetje uit de markt lijkt het.

• Zware Unit
Skoda heeft ook gewoon de luxere opties: Driver Activity Assistant, Adaptive Cruise Assistent, Front Assistent, Driving Mode Assistant, Lane Assist, etc.

Wat Skoda niet heeft is iets zoals de adaptieve vering, maar dit zie je normaal alleen bij de duurdere >40k auto's terug komen als 2k dure optie.

Kale A4 of 316 is wel heeeeel erg kaal. Business editions kunnen aantrekkelijk zijn, maar missen vaak ook nog wel 3-4k aan opties.

• Speedy
En ook Seat heeft DCC en ACC op de optielijst staan (zie ook hier wat er nog meer aan frutsels op zit). Hoe actief die demping ingesteld kan worden voor dat geld weet ik niet, maar het is het gelijke systeem van de Golf.

[ Voor 21% gewijzigd door Speedy op 28-12-2013 13:47 ]

Flickr | Lego collectie

• BlauweFles
  • Niet online
Als het gaat om de octavia combi, Seat st of golf variant heb je het volgens mij over dezelfde auto, maar andere uitstraling. Dan is de keuze wel helder, de golf. Die heeft, wat mij betreft, het mooiste.

Ik rij liever in de Audi. Die wint het van de Golf en is ook goedkoper in bijtelling (dankzij het groengas systeem). De vraag is of die de slimste keuze is. In het begin heb ik een kinderwagen nodig, maar na zeg een halfjaar niet meer. Dan is de ruimte alleen nodig voor vakanties. Is het dan slim om voor een paar weken per jaar voor de golf te gaan, of voor de audi, want daar zit ikzelf toch elke dag in.

Of zie ik een auto over het hoofd, volgens mij niet. In deze klasse heb je alleen maar auto's zonder automaat of elektrisch als alternatief.

• Speedy
Dan lijkt het mij duidelijk toch? Je gaat toch niet voor een half jaar een andere auto nemen dan die je eigenlijk had willen hebben? Koop gewoon een kinderwagen die wel fatsoenlijk in een SB past (kan makkelijk van het verschil in bijtelling ;)).

Flickr | Lego collectie

• Zware Unit
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:53:
Dan lijkt het mij duidelijk toch? Je gaat toch niet voor een half jaar een andere auto nemen dan die je eigenlijk had willen hebben? Koop gewoon een kinderwagen die wel fatsoenlijk in een SB past (kan makkelijk van het verschil in bijtelling ;)).
A3 SB (zeker de 14% variant) is echt te klein met kleine kinderen in mijn mening. Normale kinderwagen past prima in de achterbak, maar dan is hij zo goed als gevuld. Heerlijke auto, maar toch te klein zolang je meerdere kleine kinderen hebt. Houd rekening dat de 14% variant van de A3 SB een stuk kleine achterbak heeft. En dat is niet alleen voor de vakantie, maar ook dag naar de familie. Tot een jaartje of 2 heb je gewoon een hoop zooi bij je. Houd dus ook rekening met een eventuele tweede, aangezien de auto toch weer 3 tot 4 jaar mee moet.

Octavia, Golf en Leon ST zijn net zo zeer dezelfde auto als de nieuwe A3. Dat ze hetzelfde platform delen wil niet zeggen dat het dezelfde auto is.

[ Voor 11% gewijzigd door Zware Unit op 28-12-2013 17:47 ]

• BlauweFles
  • Niet online
Dat is precies wat ik bedoel ZU. Ik heb nu 1 kleintje en die is 2. Het laatste jaar heb ik voor hem niet zoveel ruimte meer nodig (lees: praktisch geen). Dus de huidige golf volstaat. Wat dat betreft is een sportback dus ook prima.

Alleen nu komt nummer twee, dus het eerste jaar/anderhalf jaar heb ik wel weer ruimte nodig. Van dat eerste jaar, pikt mijn nieuwe auto een half jaar van mee.

De vragen zijn:
* hoeveel ruimte heeft de Sb? Ik zal binnenkort eens gaan kijken bij de dealer.
* is de nieuwe golf een stap vooruit tov de huidige golf?

• Zware Unit
Audi A3 SB heeft 380 liter bagageruimte inhoud. De G-Tron heeft 365 liter wat vergelijkbaar is met de inhoud van de normale A3. Achterbank is iets ruimer ivm de vorige versie.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Allebei de vragen zijn door jezelf te beantwoorden als je naar de dealer gaat en een proefrit maakt.
Zoals ik al eerder zei staat de nieuwe Golf op een hoger plan dan het vorige model en is zelfs een betere wagen dan de huidige Passat, kwalitatief staat alles op een hoger plan en dat merk je.

Nadeel van de Golf vind ik het interieur wat door de jaren heen amper is veranderd, maar dit kan wellicht ook juist een voordeel zijn.
Als je positief bent over de vorige generatie Golf dan gaat deze denk ik niet tegenvallen, en als je de ruimte nodig hebt in verband met kinderen dan is een Golf Variant wel een praktische wagen.
Bij mij is de Golf erg gunstig in de lease, de A3 ook wel alleen iets minder.

• Zware Unit
Heb een proefrit gemaakt in de nieuwe A3 SB een tijd geleden en echt weer een mooie auto. Vind mijn huidige 2010 A3 SB ook nog een heerlijke auto, maar interieur van de nieuwe A3 is echt wel een stuk moderner. Wegligging van de nieuwe A3 is een stuk comfortabeler geworden tov de vorige versie. Echter blijft het een dure auto icm Ambition Pro-Line S, MMI Plus, Panoramisch dak, Skiluik en DAB.

Audi S3 Limousine zie ik hier graag voor de deur staan _/-\o_

Golf Variant vind ik persoonlijk een stuk minder geslaagd kwa uiterlijk in vergelijking met de Leon ST en Octavia Combi.

Afbeeldingslocatie: http://images8.justlease.nl/AutoLeaseImage/Skoda/Octavia%20Combi__0__800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://d1.stern.de/bilder/stern_5/auto/2013/KW17/Erl/04_SEAT_Leon_ST_maxsize_2048_1536.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2013/golf-variant-14-procent-bijtelling.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Zware Unit op 28-12-2013 19:54 ]

Verwijderd

Zware Unit schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:48:
Heb een proefrit gemaakt in de nieuwe A3 SB een tijd geleden en echt weer een mooie auto. Vind mijn huidige 2010 A3 SB ook nog een heerlijke auto, maar interieur van de nieuwe A3 is echt wel een stuk moderner. Wegligging van de nieuwe A3 is een stuk comfortabeler geworden tov de vorige versie. Echter blijft het een dure auto icm Ambition Pro-Line S, MMI Plus, Panoramisch dak, Skiluik en DAB.
Dan rijd ik toch echt veel liever in de A3 zonder al die (imo overbodige) opties dan in een Golf, Leon of Octavia met wel een grotere navigatie en panoramisch dak. Dat soort opties kost gewoon een boel extra, zeker bij Audi. Voor het geld dat ik uit wilde geven heb ik een matig aangeklede A3 SB 1.6 en voor datzelfde geld had ik de Leon FR 184PK kunnen rijden met alles er op en er aan. Na 24000km en 6 maanden in mijn A3 heb ik, ondanks dat het een beetje saai is met 105PK, nog altijd totaal geen spijt van mijn keuze. Het is echt een fantastische auto.

Persoonlijk zou ik dus ook zeker bereid zijn om opties te laten vallen om in een duurdere auto te rijden, tot op een zeker niveau.

• PWM
  • Niet online
De MMI Plus van Audi heeft niet alleen een groter scherm, ook een hogere resolutie. Van de gewone MMI krijg je pijn aan je ogen, de Plus is lekker scherp. Ik zou letterlijk een tot de nok volle Audi A4 laten staan, als deze geen plus had.

Ik snap wel dat je 1-2 opties zou laten schieten voor een hoger segment auto overigens.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

MMI Plus heeft inderdaad een hogere resolutie maar dat wel tegen een schrikbarende hoge prijs imo (€1600,- uit mijn hoofd), voor alleen een hogere resolutie, groter scherm en een harddisk.

• PWM
  • Niet online
RomeoJ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:07:
MMI Plus heeft inderdaad een hogere resolutie maar dat wel tegen een schrikbarende hoge prijs imo (€1600,- uit mijn hoofd), voor alleen een hogere resolutie, groter scherm en een harddisk.
Dat is een hoop geld ja. In mijn A4 was het €700,-, en dat vond ik het meer dan waard.

Mijn broer heeft een nieuwe A3 met Plus navi en die heeft ook <1000,- extra betaald. Die had E-Edition, die had standaard plus. Ik zie nu inderdaad in de prijslijst die €1600,- verschil. Dat is wel fors :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 28-12-2013 20:16 ]

• Zware Unit
Zonder MMI plus ziet het er echt niet uit. Veel te klein budget schermpje voor zo'n dure auto.

Verwijderd

Ik heb de niet MMI+ en daar kun je prima mee werken. Resolutie is niet lager dan bijvoorbeeld een TomTom en daarmee kun je ook navigeren. Voor muziek is het eveneens duidelijker dan het scherm van een autoradio. Bovendien werkt het beter dan de hogere resolutie navi van bijvoorbeeld de V40. No offence maar ik vind MMI+ als must have wat overdreven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 20:15 ]

• Zware Unit
Dat is persoonlijk. Ik stoor me enorm aan cheap tech in een mooie auto. Vergelijkbaar met de nieuwe Mercedes A-serie met een enorm klein navigatie schermpje. Tuurlijk werkt het wel. Dat is de discussie ook niet.

Zonder sportstoelen, DAB, s-line, etc werkt het ook wel, maar is de auto gewoon wat kaal.

• PWM
  • Niet online
Geen idee wat een TomTom heeft, maar de 400 x 240 pixels van de standaard MMI vond ik persoonlijk echt niet om aan te gluren. Ook niet meer van deze tijd.

Het is maar net waar je interesse ligt natuurlijk.

• Zware Unit
Recentelijk toch de pool auto (2012 A5 SB pro-line) afgewezen vanwege het ontbreken van essentiële opties.

Andere collega heeft een kale A3 SB en is echt kaaaaal (stoffen bekleding, standaard stuur, etc, etc).

Tuurlijk is een panoramisch dak en DAB geen must, maar sportstoelen, xenon, groot navigatie scherm, dsg, etc wel een must voor mij persoonlijk.

MMI
Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/63/2160/48469882/a3-radio-mmi-2527423437323388848.jpg

MMI+
Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/63/2160/48469882/a3-mmi-plus-3092259934708888240.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Zware Unit op 28-12-2013 20:29 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je al die opties toevoegd op een A3 kan je ook een A4 rijden. Ik zou dan persoonlijk eerder een klasse hoger gaan rijden zonder al die overbodige opties.
Pagina: 1 ... 43 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.