Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.333 views

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
stefijn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:11:
Ik heb ook een D2 R-design, maar wel met 141pk :) Is dat genoeg voor 2 pijpen? >:)
Nee vanaf 200pk, sorry :o

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:56:
Ik heb m dus besteld als Elegance Business (de 'dikste' versie), met panoramadak, met sportstoelen (en driespaaks stuurwiel) en vol leder bekleding. Aan de binnenkant kan je er (qua looks) niet meer in krijgen.

Je weet trouwens dat de rechter uitlaat van de RS diesel niet is aangesloten op het uitlaatsysteem? Die uitlaat functioneert alleen bij de benzine RS ;)
Dat meen je niet :F

Dat ziet er zoooo slecht uit in de aankomende winter...

Toen ik bij mijn Volvo C30 diesel de T5 uitlaat bestelde, kwam er gewoon waterdamp uit beide pijpen, zoals het hoort.
renzo4000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:03:
Ach de meeste "dikke" uitlaten op standaard auto's fungeren vaak voor show. Het valt vooral op 's avonds als je achter een auto in de file staat. Je ziet dan of een lege koker, of een ini mini knalpijpje in de koker :D. Mijn broer heeft een v60 R-design met van die enorme stortkokers en dat met zijn eco naaimachine met nauwelijks 110pk :)
Maar uit beide pijpen komt de damp, wat vooral in de winter goed merkbaar is...
stefijn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:11:
Ik heb ook een D2 R-design, maar wel met 141pk :) Is dat genoeg voor 2 pijpen? >:)
Boeiend, ik had een 115PK C30, maar vond het standaard uiterlijk van de C30 niet zo mooi.
T5 spoiler, bumperkit en uitlaten, maakt hem voor mij persoonlijk "af".

Achterkant volledig embleemloos (geen VOLVO, C30 en 1.6D) en ben meerdere keren aangesproken over de "dikke bak" onder mijn kont.

Het maakte hem gewoon af.

Ik zou zonder schaamte een R-design of RS line bestellen. Maar dan moeten de beide pijpen wel aanngesloten zijn natuurlijk! Anders wordt het wel een beetje cheap...

Youtube: DashcamNL

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-01 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:10:
[...]

Dat meen je niet :F

Dat ziet er zoooo slecht uit in de aankomende winter...

Ik zou zonder schaamte een R-design of RS line bestellen. Maar dan moeten de beide pijpen wel aanngesloten zijn natuurlijk! Anders wordt het wel een beetje cheap...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jzCDlewwSpl3j3ODMfNT0WDp/medium.jpg
Benzine

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/koIkIxavUCSlTMLxsw0Hn1LL/medium.jpg
Diesel

[ Voor 28% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-11-2013 07:48 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-01 23:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je die plaatjes even achter het geregistreerde deel van dat Skodaforum weg wilt halen. Dan kunnen wij ze ook zien :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

renzo4000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:02:
Tja ik ben het wel eens dat er veel te veel megane's op de weg zijn.
Troost je, in 2014 is de nieuwe Megane facelift geen 14% meer - tenzij Renault opeens komt met een 14% variant met dichtgeplakte grill ofzo - en dat hapt niet lekker weg voor de 14%-bijtellingridders. Het scheelt voor hen dat de Peugeot 308 (incl station) de nieuwe 14% "Megane" zal worden... ;(

Snap het wel, het verschil tussen 14% en 20% is wel aanzienlijk in je portemonnee.

Strava

• mphilipp
  • Laatst online: 10:49

mphilipp

Romanes eunt domus

vhal schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:32:
[...]
Snap het wel, het verschil tussen 14% en 20% is wel aanzienlijk in je portemonnee.
Behoorlijk. Ik van voor de duurder V40 €100/mnd minder betalen (netto) dan mijn C30 nu. Dan moet je wel met een héél goed argument komen om nog voor een 20% auto te kiezen. Vooropgesteld dat je de V40 een leuke kar vind uiteraard. Ik ga niet alleen maar in een auto rijden omdat ie goedkoop is. Dan had ik Skoda gepakt. Niets ten nadele van een Skoda, maar daar ben ik gewoon tè snobistisch voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat blijft natuurlijk altijd een persoonlijk iets en maar net wat je er voor over hebt. Bij ons op de zaak rijden nu 15 van die V60 PHEV's rond. Dingen kosten 70k, collega's betalen 0 euro per maand. Tsja, je tuft riant rond, voor noppes. Die IS300h is gewoon 20% en kost me ruim 300 in de maand maar de auto sprak mij veel meer aan dan een V60.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

vhal schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:32:
[...]
Ik kan het niet goed begrepen hebben hoor, maar is het niet zo dat er weer MRB betaald moet worden vanaf 2014 voor een 14%-bijteller?
Dat maakt het verschil in 2014 kleiner in vergelijking met een 20%-bijteller, want de leasemij's zullen dat ook vanaf 2014 verdisconteren in het leasebedrag.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Dat klopt. Verschil tussen 14 en 20% is straks tientjeswerk ipv 200eu (afhankelijk van de auto natuurlijk, maar gemiddeld genomen). En gelukkig maar, verhoudingen waren volledig zoek.

[ Voor 20% gewijzigd door jap85 op 26-11-2013 20:20 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RomeoJ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:39:
[...]
Ik kan het niet goed begrepen hebben hoor, maar is het niet zo dat er weer MRB betaald moet worden vanaf 2014 voor een 14%-bijteller?
Alleen zijn er werkgevers die deze kosten op zich nemen en niet doorbelasten aan de werknemer. Ik heb er nl expliciet naar gevraagd want ik las ook zoiets en wilde niet voor nare verrassingen komen te staan. Maar anders had het uiteindelijk maar een knaak gescheeld. Echter, ik rij dan wel een auto die €5000 duurder is dan de C30 die ik nu rij. Als ik een goedkopere uitvoering had genomen, was ik alsnog een pak goedkoper uit geweest. Maar ja...je weet hoe dat gaat...je wordt zo hebberig van die optielijst :+

Ik haal overigens net even voor de gein de V60 PIH door mijn berekensheet en zie dat ie voor mij netto zo'n beetje net zo duur zou zijn als de V40 D2. Maar dan ben ik spaarzaam geweest met de opties en heb een standaardkleur gekozen. Tsja...keuzes...zo'n V60 is voor mij overkill to the max. Altijd in mijn eentje, dan voel je je wel een beetje aso in zo'n bak denk ik :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
[...]
Dat maakt het verschil in 2014 kleiner in vergelijking met een 20%-bijteller, want de leasemij's zullen dat ook vanaf 2014 verdisconteren in het leasebedrag.
De auto die ik nu uitzoek is ver onder mijn lease budget, maar voornamelijk om de bijtelling zo laag mogelijk te houden. Dus dat de lease prijs hoger is vanaf 2014 heb ik, zolang het binnen budget valt, natuurlijk weinig mee te maken.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ja, ik had het dan ook alleen over mensen die vanaf 2014 hun leasewagens gaan bestellen (zoals ik).

Mocht je al een 14%-bijteller rijden dan is de kans klein dat je dit alsnog doorberekend krijgt, maar nog steeds wel aanwezig aangezien sommige werkgevers dit dus inderdaad gewoon rechtstreeks gaan doorbelasten.

@Zware Unit: inderdaad, dan heb je er weinig mee te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door RomeoJ op 26-11-2013 22:17 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:59:
Of je die plaatjes even achter het geregistreerde deel van dat Skodaforum weg wilt halen. Dan kunnen wij ze ook zien :P
Done :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jzCDlewwSpl3j3ODMfNT0WDp/medium.jpg
Benzine

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/koIkIxavUCSlTMLxsw0Hn1LL/medium.jpg
Diesel

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
[...]

Niet helemaal. Voor bijv. benzine geldt het nu over een uitstoot t/m 110 gram en dat betreft ook enkele 20% auto's zoals de A3 COD/Golf ACT. Die waren ook vrijgesteld.

Ze wilden het blijkbaar vooral niet duidelijk en makkelijk maken. Op de belastingsite noemen ze het ook 'zeer zuinige auto's' terwijl ze de berekening doen op de uitstoot. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-11-2013 08:01 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gaan we nou weer die discussie over MRB en wie die kosten moet dragen krijgen?

Het komt er op neer dat de werkgever die kosten draagt. En als de werkgever het niet doet en het aan je doorbelast, dan lease je feitelijk boven budget en heb je dus een te dure/grote auto. Had je bij het uitzoeken dus rekening mee moeten houden.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:54
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:24:

Het komt er op neer dat de werkgever die kosten draagt. En als de werkgever het niet doet en het aan je doorbelast, dan lease je feitelijk boven budget en heb je dus een te dure/grote auto. Had je bij het uitzoeken dus rekening mee moeten houden.
Beetje kortaf om te zeggen dat je altijd boven budget leased als de werkgever het aan je doorbelast, dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Het kan natuurlijk dat je nu een auto in de lease hebt die ver onder je budget zit en je niks van je salaris hoeft in te leveren als de HSB doorbelast gaat worden vanaf 1 januari, zonder dat je er rekening mee hebt gehouden bij het uitzoeken van je auto. Of dat je een aantal jaar geleden een auto hebt uitgezocht die precies binnen je budget viel en je ondertussen qua leasevergoeding omhoog bent gegaan en je dus nog steeds niks extra hoeft te betalen. Dan wordt het ook aan je doorbelast maar merk je er niets/weinig van.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 27-11-2013 08:46 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die situatie is inderdaad mogelijk, dat je de auto al voor de maatregelen bekend geworden zijn uitgezocht hebt. Maar in iedere andere situatie waarbij de werkgever dit doorbelast lease je feitelijk te duur.

• Hyp Hyper
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:50:
Die situatie is inderdaad mogelijk, dat je de auto al voor de maatregelen bekend geworden zijn uitgezocht hebt. Maar in iedere andere situatie waarbij de werkgever dit doorbelast lease je feitelijk te duur.
Beetje kort door de bocht.
Duurder dan je gewild had, bedoel je. Niet iedereen gaat tot het randje van zijn budget. (ik niet bv)
Bij een benzinewagen heb je het trouwens over tientjes. Niet meteen zo boeiend imo.

• BlakHawk
Wat slecht / goedkoop...
kazuka schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:04:
Dat blijft natuurlijk altijd een persoonlijk iets en maar net wat je er voor over hebt. Bij ons op de zaak rijden nu 15 van die V60 PHEV's rond. Dingen kosten 70k, collega's betalen 0 euro per maand. Tsja, je tuft riant rond, voor noppes. Die IS300h is gewoon 20% en kost me ruim 300 in de maand maar de auto sprak mij veel meer aan dan een V60.
En 315 PK :9~

Helaas zit die 70k wat te hoog voor ons bedrijf...
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:24:

Los van het feit dat vooral VAG er een handje van heeft het BPM voordeel volledig ion eigen zak te steken!
Volvo heeft het tot nu toe als enige in het verleden volledig teruggegeven aan de klant, zoals het hoort!

Ik bestelde mijn C30 nog met een vanafprijs van 25k.
2 jaar later was deze 14% bijtelling en was de vanaf prijs opeens 19k.

VAG zijn een stel vieze h*nden, mijn skoda Fabia Greenline 1.2TDI was uiteindelijke exclusief BPM en BTW, een stuk duurder dan de 1.6TDI, zodat ze het BPM voordeel lekker in eigen zak konden steken.

Daar krijg je dan een zeer onbetrouwbare auto voor terug, die nog vaker de garage heeft gezien dan een gemiddelde Laguna uit het drama jaar 2001.

Verwijderd

Jouw haat tegenover VAG en liefde voor Volvo kennen we ondertussen wel......Je argumenten zijn wederom op specifieke situaties gebaseerd en daarom nietszeggend over het algemeen. Twente is ook geen topclub omdat ze 1 keer kampioen werden.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:14

Reinier

\o/

Volgens mij zag ik dat laatst ook bij een Giulietta. Met één zwartgeblakerd en één glanzend eindstukje :D

Ah deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OnG4ZeNnrh1wnj6uplhaveTZ/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Reinier op 27-11-2013 12:46 ]

• BlakHawk
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:34:
Jouw haat tegenover VAG en liefde voor Volvo kennen we ondertussen wel......Je argumenten zijn wederom op specifieke situaties gebaseerd en daarom nietszeggend over het algemeen. Twente is ook geen topclub omdat ze 1 keer kampioen werden.
Haat nog wel!?
Als het haat was geweest, dan had ik nooit de Fabia gekozen natuurlijk.
Sla de fora er maar op na, er zijn erg veel problemen met de 1.2TDI...

Maar het kan natuurlijk ook puur toeval zijn dat mijn Fabia echt een ramp was, dat de Leon die ik had gewoon slecht in elkaar gezet was en dat de Golf ook een maandag ochtend product was.

Precies de drie VAG bakken die ik ooit heb gereden... Wel toevallig dan...

We gaan merken wat mijn huidige Ford nu gaat brengen, maar intussen alweer een half jaar goed bezig. Nou ja er was één puntje: de keyless entry op de kofferbak werkte niet, is direct gerepareerd bij de eerste beurt...

Bij aflevering was de lijst bij Fabia langer:
- Parkeersensoren vergeten -> After market setje ingebouwd wat erg slecht werkte en geen koppeling had met de RNS 315. Dar was voor mij niet voldoende, maar ik had gewoon pech...
- Vergeten een 12V aansluiting in de koffer te maken, dit is netjes verholpen.
- Geen werkende airco, heeft 7 maanden!!!!!! geduurd, en lag uiteindelijk aan de pomp (waarom vervang je de pomp pas na 7 maanden en 36 bezoekjes aan de dealer!? Tijdens één van de "reparaties", kwam ik de auto ophalen en deed hij niets meer... Ze zaten met de handen in het haar...

Haat is een groot woord, maar ik heb absoluut geen hoge pet meer op van VAG.
Andere merken lossen zaken beter op en de auto's zitten beter in elkaar. BPM wordt bij anderen ook beter verwerkt en helaas nog niet zoals het zou moeten, maar goed...

• Hyp Hyper
Reinier schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:36:
[...]

Volgens mij zag ik dat laatst ook bij een Giulietta. Met één zwartgeblakerd en één glanzend eindstukje :D

Ah deze:

[afbeelding]
Toch een 170pk versie. Stom dat ze die uitlaat dan niet aansluiten. (of er is technisch iets mis?)
Waarom staat ie trouwens als carosserievorm MPV geregistreerd bij de RDW? :?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:01:
[...]

Toch een 170pk versie. Stom dat ze die uitlaat dan niet aansluiten. (of er is technisch iets mis?)
Waarom staat ie trouwens als carosserievorm MPV geregistreerd bij de RDW? :?
Staat er bij mijn Punto ook. Waarom? Don't ask me.

Gelukkig mag ik volgend jaar bij een nieuwe werkgever weer een nieuwe lease auto mag uitzoeken :D

Om maar alvast op zaken vooruit te lopen twifjel ik over de Octavia Greenline Combi of de Mazda 3 Skylease+ sedan.

• Reinier

Reinier

\o/

Mijn V40 is ook een MPV. Met twee uitlaten (57.5PK per uitlaat 8) ).

Verwijderd

Mijn Audi A3 is een Hatchback volgens RDW.

• Tankiej
Reinier schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:36:
[...]

Ah deze:

[afbeelding]
Is dat niet net zoals bij bepaalde Audi modellen, waarbij het 2e pijpje alleen gebruikt wordt onder bepaalde omstandigheden (hoge toeren oid) en de berijder hiervan nooit in die situaties komt? Valt me in ieder geval op bij Audi's die 2 pijpjes naast elkaar hebben, dat de linker zwart is en de rechter veel minder. Bij de rechter zie je ook een (vlinder?)klep zitten :o

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:26:
VAG zijn een stel vieze h*nden, mijn skoda Fabia Greenline 1.2TDI was uiteindelijke exclusief BPM en BTW, een stuk duurder dan de 1.6TDI, zodat ze het BPM voordeel lekker in eigen zak konden steken.
Allicht is een deel van het BPM voordeel in eigen zak verdwenen, de Fabia Greenline 1.2TDI was ook erg compleet uitgerust t.o.v. de andere modellen. Hadden ze hem net zo kaal gemaakt, dan was hij inderdaad stukken goedkoper geweest. Stukje slimme marketing van de autofabrikanten.

Ben nl. zelf destijds voor zo'n auto bezig geweest en heb me er goed in verdiept. Had je beter ook even kunnen doen, alvorens deze borrelpraat te posten.

• Hyp Hyper
Reinier schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:40:
Mijn V40 is ook een MPV. Met twee uitlaten (57.5PK per uitlaat 8) ).
De Mazda 3 die ik besteld heb heeft tenminste nog 60PK per uitlaat. :P
(ben benieuwd of ze allebei gaan dampen)

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-01 17:53

page404

Website says no

dfrenner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:49:
[...]

Haat nog wel!?
Als het haat was geweest, dan had ik nooit de Fabia gekozen natuurlijk.
Sla de fora er maar op na, er zijn erg veel problemen met de 1.2TDI...

Maar het kan natuurlijk ook puur toeval zijn dat mijn Fabia echt een ramp was, dat de Leon die ik had gewoon slecht in elkaar gezet was en dat de Golf ook een maandag ochtend product was.

Precies de drie VAG bakken die ik ooit heb gereden... Wel toevallig dan...

We gaan merken wat mijn huidige Ford nu gaat brengen, maar intussen alweer een half jaar goed bezig. Nou ja er was één puntje: de keyless entry op de kofferbak werkte niet, is direct gerepareerd bij de eerste beurt...

Bij aflevering was de lijst bij Fabia langer:
- Parkeersensoren vergeten -> After market setje ingebouwd wat erg slecht werkte en geen koppeling had met de RNS 315. Dar was voor mij niet voldoende, maar ik had gewoon pech...
- Vergeten een 12V aansluiting in de koffer te maken, dit is netjes verholpen.
- Geen werkende airco, heeft 7 maanden!!!!!! geduurd, en lag uiteindelijk aan de pomp (waarom vervang je de pomp pas na 7 maanden en 36 bezoekjes aan de dealer!? Tijdens één van de "reparaties", kwam ik de auto ophalen en deed hij niets meer... Ze zaten met de handen in het haar...

Haat is een groot woord, maar ik heb absoluut geen hoge pet meer op van VAG.
Andere merken lossen zaken beter op en de auto's zitten beter in elkaar. BPM wordt bij anderen ook beter verwerkt en helaas nog niet zoals het zou moeten, maar goed...
Hhhm, ik herken wel wat je zegt over VAG. Een aantal jaren geleden waren het gewoon echt goede auto's (heb een Polo gehad, 2 Leons en een Audi A4), maar volgens mij hebben flink marge vergroot door in te boeten aan kwaliteit. Ik hoor ook veel klachten over de 1.2TDI's, maar ook over de kleine TSI's waar de ketting van gaat ratelen en uiteindelijk kan breken. En mijn laatste Golf Bluemotion (tijdelijke auto) had ik ook liever door de gehaktmolen gedraaid :X Als je ziet wat je daar nog voor betaalt, dan vind ik 'm echt zijn geld niet waard.
En had ik het al over de arrogantie van de dealer gehad? Vind het namelijk ook wel prettig normaal behandeld te worden :+

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• BlakHawk
fredkroket schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:25:
Allicht is een deel van het BPM voordeel in eigen zak verdwenen, de Fabia Greenline 1.2TDI was ook erg compleet uitgerust t.o.v. de andere modellen. Hadden ze hem net zo kaal gemaakt, dan was hij inderdaad stukken goedkoper geweest. Stukje slimme marketing van de autofabrikanten.

Ben nl. zelf destijds voor zo'n auto bezig geweest en heb me er goed in verdiept. Had je beter ook even kunnen doen, alvorens deze borrelpraat te posten.
De Greenline is gewoon een ambiente met andere/kleinere velgen en wat kleine aanpassingen.
Feit blijft dat de 1.2TDI een stuk goedkoper zou moeten zijn dan de 1.6TDI, dat was echter niet het geval... (ex BTW en BPM). Ik meen mij te herinneren dat de BPM op een 1.6TDI ongeveer op 7000 euro zat. Daarnaast is de 1.2TDI van zichzelf al een stuk goedkoper, of zou dat moeten zijn. Het verschil tussen beide auto's zou minimmaal een eurootje of 8-9 duizend moeten zijn.

In mijn tijd was er nog geen Greenline Business.

Dus niks borrelpraat.

De opties vielen juist wat tegen...
- geen parkeersensoren
- geen climate control
- geen half leer
- geen elektrisch bedienbare ramen achter
- geen navigatiesysteem
- geen middenarmsteun
- geen lederen stuurwiel
- geen lederen pook en handrembekleding
- geen multifunctioneel stuurwiel
- geen maxidot systeem
- geen 12v aansluiting in de kofferbak
- geen dakrails
- geen airbags achter en aan de zijkanten
- geen regensensor
- geen lichtsensor
- geen xenonverlichting

De greenline was juist redelijk kaal... Ik heb de hele optielijst moeten aanvinken om een beetje een auto ervoor terug te krijgen en dan nog waren een aantal (van bovenstaande) zaken niet mogelijk... Dat ding had standaard zelfs trommelremmen achter...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 27-11-2013 15:02 ]

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:55:
[...]
De greenline was juist redelijk kaal... Ik heb de hele optielijst moeten aanvinken om een beetje een auto ervoor terug te krijgen en dan nog waren een aantal (van bovenstaande) zaken niet mogelijk... Dat ding had standaard zelfs trommelremmen achter...
No shame in trommelremmen achter hoor. Is redelijk standaard in budget segment de laatste tijd. Zelfs mijn BMW uit '96 had het ;)

• fredkroket
  • Niet online
De Greenline is gewoon een ambiente met andere/kleinere velgen en wat kleine aanpassingen.
Feit blijft dat de 1.2TDI een stuk goedkoper zou moeten zijn dan de 1.6TDI, dat was echter niet het geval... (ex BTW en BPM). Ik meen mij te herinneren dat de BPM op een 1.6TDI ongeveer op 7000 euro zat. Daarnaast is de 1.2TDI van zichzelf al een stuk goedkoper, of zou dat moeten zijn. Het verschil tussen beide auto's zou minimmaal een eurootje of 8-9 duizend moeten zijn.
En toch vrees ik dat je jezelf nu rijk zit te rekenen (of beter, arm zit te rekenen).

Kijk zelf maar eens en reken eea maar goed uit. Inderdaad is de basisprijs hoger geweest, maar dit is te "verklaren" door extra kosten aan oa aerodynamische delen.

Dus de 5000 die het scheelde, hadden er misschien 6000 moeten zijn, maar om hier iedereen te overtuigen dat het 9000 had moeten zijn is toch borrelpraat.

De basis Greenline was overigens vrijwel gelijk aan een Ambiente zoals je zelf zegt, de Business Line bij de Greenline maakte hem voor weinig geld compleet.

Edit: even "bewijs" gezocht, zie hier de lijsten uit 2011:
http://www.tigchelaar.nl/...lijst_Fabia_Greenline.pdf
http://www.tigchelaar.nl/downloads/Prijslijst_Fabia.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door fredkroket op 27-11-2013 16:13 ]

• BlakHawk
fredkroket schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:10:
Kijk zelf maar eens en reken eea maar goed uit. Inderdaad is de basisprijs hoger geweest, maar dit is te "verklaren" door extra kosten aan oa aerodynamische delen.
Ga toch weg, aerodynamische delen op een Fabia!?
Een Fabia heeft de aerodynomica van een baksteen, dat kan iedereen met een Fabia beamen. Zodra je wind tegen heft ligt het verbruik aanzienlijk hoger dan met wind mee.
Dus de 5000 die het scheelde, hadden er misschien 6000 moeten zijn, maar om hier iedereen te overtuigen dat het 9000 had moeten zijn is toch borrelpraat.
De BPM op een 1.6TDI abiente was ongeveer 7000 euro.
Dus als de 1.2TDI even duur zou zijn als de 1.6TDI (wat ik dus echt onzin zou vinden) Zou de 1.2TDI 7000 euro goedkoper moeten zijn dan de 1.6TDI.

De 1.2 TDI is echt een 3 pitter en over het algemeen zijn die dingen echt een stukje goedkoper dan de 4 pitter varianten. De greenline heeft tevens slechts 78pk en dus vind ik een extra verschil van 1000 tot 2000 euro tussen de 78PK en 100pk? best wel aannemelijk.

Als je ziet dat VAG nog wel grotere verschillen toepast bij PK verschillen enkel door software bewerkstelligt...

Dus minimaal 7000 euro verschil is niet meer dan logisch! Maar 9000 is zeker geen borrelpraat.
(noem je dat woord iedere keer, om mijn argumenten bewust te bagatelliseren?)
De basis Greenline was overigens vrijwel gelijk aan een Ambiente zoals je zelf zegt, de Business Line bij de Greenline maakte hem voor weinig geld compleet.

Edit: even "bewijs" gezocht, zie hier de lijsten uit 2011:
http://www.tigchelaar.nl/...lijst_Fabia_Greenline.pdf
http://www.tigchelaar.nl/downloads/Prijslijst_Fabia.pdf
Dat zeg ik toch:

In mijn tijd was er nog geen Greenline Business.

Dus niks borrelpraat.

De opties vielen juist wat tegen...
- geen parkeersensoren
- geen climate control
- geen half leer
- geen elektrisch bedienbare ramen achter
- geen navigatiesysteem
- geen middenarmsteun
- geen lederen stuurwiel
- geen lederen pook en handrembekleding
- geen multifunctioneel stuurwiel
- geen maxidot systeem
- geen 12v aansluiting in de kofferbak
- geen dakrails
- geen airbags achter en aan de zijkanten
- geen regensensor
- geen lichtsensor
- geen xenonverlichting

Maar goed, VAG is helaas niet het enige merk dat dit doet met prijzen en BPM...

• fredkroket
  • Niet online
Check prijslijst: 4.662 aan BPM, dus zolang je bij je aanname blijft dat het over 7.000 aan BPM gaat, ga je het toch nooit eens worden met me.

Daarnaast doe je aannames zonder zeker te zijn. Er zullen vast dingen zijn (een gladde bodemplaat bv) die niet opde 1.6 zaten, maar wel voor extra kosten zorgen. Daarnaast kreeg je alu velgen tov de andere versie. Uiteraard zijn dat zaken die lastig zijn terug te rekenen (twv €700 bv!).

Je houding is dan ook wat kortzichtig en je afkeer tegen VAG is overduidelijk (overigens ben ik niet pro VAG, dus ik lok hier verder niets mee uit hoop ik).

• Zware Unit
Gezellig hier ;)

Ik ben pro Ferrari, maar past niet in het budget. Zelfs de nieuwe hybride (LaFerrari) niet....

Afbeeldingslocatie: http://www.designboom.com/wp-content/uploads/2013/03/new_ferrari.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.designboom.com/wp-content/uploads/2013/03/lafferrari11.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

14% bijtelling? :D

• Zware Unit
Ferrari claims CO2 emissions of 330 g/km... :P Voorganger (Enzo) had nog 545 g/km, dus ze zijn goed bezig lekker belangrijk

• Tankiej
De Porsche 918 Spyder heeft wél 14% bijtelling, met 72g/km uitstoot. En 887pk :D

• BlakHawk
fredkroket schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:57:
Check prijslijst: 4.662 aan BPM, dus zolang je bij je aanname blijft dat het over 7.000 aan BPM gaat, ga je het toch nooit eens worden met me.

Daarnaast doe je aannames zonder zeker te zijn. Er zullen vast dingen zijn (een gladde bodemplaat bv) die niet opde 1.6 zaten, maar wel voor extra kosten zorgen. Daarnaast kreeg je alu velgen tov de andere versie. Uiteraard zijn dat zaken die lastig zijn terug te rekenen (twv €700 bv!).

Je houding is dan ook wat kortzichtig en je afkeer tegen VAG is overduidelijk (overigens ben ik niet pro VAG, dus ik lok hier verder niets mee uit hoop ik).
Ja die BPM zit nu, vandaag de dag op 4662 euro.
In 2011, toen ik de auto koos, zat de BPM op de 1.6TDI op 6500 euro...

We hadden toen nog de 19% vaste BPM, een BPM brandstoftoeslag en daarnaast een hele lage BPM CO2 toeslag.
Deze zijn allemaal opgegaan in de BPM CO2 heffing. Daardoor zit hij vandaag de dag op 4814 euro...

Feit blijft dat men (niet alleen VAG) erg veel geld verdient, terwijl dat voordeel wel degelijk bij de koper/berijder hoort te liggen!

Daarnaast is een 1.2 TSI toch ook een stuk goedkoper dan een 1.4TSI?
Sterker nog, de Fabia Combi 1.2TSI Sprint met 86PK kost 14.290, de Fabia Combi 1.2TSI Sprint met 105PK kost 17.790. Exact hetzelfde blok... Andere software... Dat is 3500 euro verschil voor hetzelfde motorblok en andere software en ongetwijffeld wat kleine aanpassingen in remmen en koppeling.

Het verschil tussen remmen en koppeling zat ook tussen de 1.6TDI en 1.2TDI en daarnaast is de 1.6TDI groter, zwaarder en meer grondstoffen nodig om te bouwen en in elkaar te zetten (meer cylinders).

Dan ben ik met 2000 euro verschil in prijs nog heeeeel voorzichtig geweest als men voor hetzelfde blok met andere software al 3500 euro meer vraagt.

Het lijkt wel of je mijn punt niet wil snappen.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-01 20:53
Puur ter info:

Ik kreeg gisteren een mailing vanuit Alfa Romeo binnen.
De limited edition van Guilleta betaal je nu ook maar 14% bijtelling voor!

De belasting dienst rekent 20% met je af, Alfa stort 4 jaar lang elk jaar 720,- op de bankrekening van de berijder. Wat overeenkomst met ongeveer 14% bijtelling. Ik zou me megane er blind voor inruilen.

Gaat om een 1.6jtdm, fullscreen navi, blue & me, dual zone clima, parkeer sensoren, ALFA DNA.
Tussen alle (niet beledigend bedoelt ik rij zelf ook een megange gtline) saaaaai megan's, ocatavia's, etc is deze auto wel een verademing! Zeker als je een beetje van auto's houd!

Zie ook:
http://www.alfaromeo.nl/nl/#/finance/bijtellingsactie

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Euhhh, geldt alleen als je leasecontract afsluit met Alfa Romeo Financial Solutions. Prima als je private lease doet maar ook mogelijk als je werkgever bij een leasematschappij zit?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• The Eagle

The Eagle

En dan nog, die 720 per jaar is leuk maar gaat no way het verschil van die 6 procent bijtelling overbruggen, want uiteraard gebaseerd op een lage salarisschaal ;)

Klinkt allemaal wel typisch als een Italiaanse actie though, iemand iets aanbieden wat er van buiten wel ok uitziet maar waar ie puntje bij paaltje geen drol aan heeft :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
thefox154 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:16:
Alfa stort 4 jaar lang elk jaar 720,- op de bankrekening van de berijder.
Dat is dan toch gewoon belast inkomen?

• thefox154
Chief-XL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:20:
Euhhh, geldt alleen als je leasecontract afsluit met Alfa Romeo Financial Solutions. Prima als je private lease doet maar ook mogelijk als je werkgever bij een leasemaatschappij zit?
Tja hangt van je werkgever af. Hier worden bij diverse leasemaatschappijen offertes opgevraagd en de goedkoopste krijgt hem. Maakt de werkgever verder niet uit.
Sommige auto's in ons bedrijf lopen bij Athlon, Volvo car leasing, Koops en mijn eigen auto toevallig weer bij Leaseplan. Scheelde meer dan € 90 per maand met de concurrentie. Leasemarkt is een hele goede shop markt. Opbellen en zeggen dat het goedkoper moet en je bent zo 50 tot 100 euro goedkoper uit in de maand.

Wat betreft het inkomen, deze categorie auto's wordt voornamelijk geleased door mensen in een lage belastingschaal net als de golf, a3, megane etc. Met een redelijk standaard leasebudget allemaal te betalen. Als je in de 52%+ categorieën val dan horen daar meestal ook een andere type auto's bij :9

[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 28-11-2013 09:41 ]

• thefox154
RemcoDelft schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:24:
[...]

Dat is dan toch gewoon belast inkomen?
Waarom? als je energiemaatschappy je aan het eind van je contract 300 euro terug stort omdat je klant bent geworden is dit toch ook geen belast inkomen?

Opel heeft een tijd terug hetzelfde gedaan op de insignia asl ik het mij goed herinner.

[ Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 28-11-2013 09:43 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
thefox154 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:39:
[...]

Tja hangt van je werkgever af. Hier worden bij diverse leasemaatschappijen offertes opgevraagd en de goedkoopste krijgt hem. Maakt de werkgever verder niet uit.
Sommige auto's in ons bedrijf lopen bij Athlon, Volvo car leasing, Koops en mijn eigen auto toevallig weer bij Leaseplan. Scheelde meer dan € 90 per maand met de concurrentie. Leasemarkt is een hele goede shop markt. Opbellen en zeggen dat het goedkoper moet en je bent zo 50 tot 100 euro goedkoper uit in de maand.

Wat betreft het inkomen, deze categorie auto's wordt voornamelijk geleased door mensen in een lage belastingschaal net als de golf, a3, megane etc. Met een redelijk standaard leasebudget allemaal te betalen. Als je in de 52%+ categorieën val dan horen daar meestal ook een andere type auto's bij :9
Ah, flexibele werkgever :) Wij zitten vast aan 1 leasemaatschappij

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• RemcoDelft
thefox154 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:40:
Waarom? als je energiemaatschappy je aan het eind van je contract 300 euro terug stort omdat je klant bent geworden is dit toch ook geen belast inkomen?
Je energierekening betaal je uit je nettosalaris, de leaseauto wordt door je werkgever betaald met geld waar geen loonbelasting over is betaald.
Ter vergelijking: als je werkgever een arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft, jij hebt een arbeidsongeval, en jij krijgt een uitkering van die verzekering, dan is het ook gewoon belast.
Het komt er nu op neer dat je werkgever 60 euro aan partij x geeft (volledig aftrekbaar van de winst), en partij x geeft die 60 euro aan werknemer. Er is geen enkele reden om dat onbelast te doen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat werknemer zelf aangifte moet doen, en dat dat toevallig "vergeten" wordt. Maar de fiscus weet precies wie deze leaseauto heeft, en als je een boete + naheffing krijgt, is je 60 euro op.

[ Voor 12% gewijzigd door RemcoDelft op 28-11-2013 10:31 ]

• fredkroket
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:35:
[...]

Ja die BPM zit nu, vandaag de dag op 4662 euro.
In 2011, toen ik de auto koos, zat de BPM op de 1.6TDI op 6500 euro...

We hadden toen nog de 19% vaste BPM, een BPM brandstoftoeslag en daarnaast een hele lage BPM CO2 toeslag.
Deze zijn allemaal opgegaan in de BPM CO2 heffing. Daardoor zit hij vandaag de dag op 4814 euro...

Feit blijft dat men (niet alleen VAG) erg veel geld verdient, terwijl dat voordeel wel degelijk bij de koper/berijder hoort te liggen!

Daarnaast is een 1.2 TSI toch ook een stuk goedkoper dan een 1.4TSI?
Sterker nog, de Fabia Combi 1.2TSI Sprint met 86PK kost 14.290, de Fabia Combi 1.2TSI Sprint met 105PK kost 17.790. Exact hetzelfde blok... Andere software... Dat is 3500 euro verschil voor hetzelfde motorblok en andere software en ongetwijffeld wat kleine aanpassingen in remmen en koppeling.

Het verschil tussen remmen en koppeling zat ook tussen de 1.6TDI en 1.2TDI en daarnaast is de 1.6TDI groter, zwaarder en meer grondstoffen nodig om te bouwen en in elkaar te zetten (meer cylinders).

Dan ben ik met 2000 euro verschil in prijs nog heeeeel voorzichtig geweest als men voor hetzelfde blok met andere software al 3500 euro meer vraagt.

Het lijkt wel of je mijn punt niet wil snappen.
Ik snap je punt wel (deels), alleen die prijslijst is uit 2011. Daarnaast is het de vraag hoeveel het scheelt per motor. Er is per motor een stukje arbeid nodig en een stukje materiaal. Als er slechts 3/4e van de materialen nodig zou zijn, is dat niet per definitie zo dat er 3/4e van de arbeid nodig is. 1 zuiger minder is misschien iets minder materiaal, voor de rest moeten er toch dezelfde componenten worden gebruikt (dynamo, waterpomp, etc).

Daarnaast is het uiteraard makkelijk verdienen (zelfde motor, andere software), maar om nu zomaar te zeggen dat dit per se bij de consument moet liggen ben ik het niet mee eens. Als mensen het willen en kunnen betalen, dan is het blijkbaar verkoopbaar. Vele merken doen hetzelfde (Volvo T2, T3 etc, BMW met de 118i (als ik het goed heb is dit een geknepen 120i)) en het verschil is te begrijpen. Doordat er meer vermogen is, loop je meer risico op schade aan onderdelen (het kan zwaarder belast worden en het risico voor de leverancier is dat je dit ook doet).

Ook het voorbeeld van de Fabia Combi Sprint (dus wel even dezelfde versies met elkaar vergelijken): 63kw = 15290 en 77kw = 16790. Verschil is €1500 Dus waar je nou weer die € 3500 vandaan haalt...

Het is absoluut bekend dat importeurs goed verdiend hebben aan de BPM vrijstelling (en dan voornamelijk op opties), maar voor mijn gevoel goochel je gewoon net iets teveel met de cijfers.

• thefox154
RemcoDelft schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:30:
[...]

Je energierekening betaal je uit je nettosalaris, de leaseauto wordt door je werkgever betaald met geld waar geen loonbelasting over is betaald.
Ter vergelijking: als je werkgever een arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft, jij hebt een arbeidsongeval, en jij krijgt een uitkering van die verzekering, dan is het ook gewoon belast.
Het komt er nu op neer dat je werkgever 60 euro aan partij x geeft (volledig aftrekbaar van de winst), en partij x geeft die 60 euro aan werknemer. Er is geen enkele reden om dat onbelast te doen.
Ik kan me echter wel voorstellen dat werknemer zelf aangifte moet doen, en dat dat toevallig "vergeten" wordt. Maar de fiscus weet precies wie deze leaseauto heeft, en als je een boete + naheffing krijgt, is je 60 euro op.
Ik denk dat het nog steeds niet zo werkt. Anders zouden ze het sowieso niet aanbieden. En in het geval zoals je dat omschrijft kun je dat op alles doortrekken: Bijv. een 'gratis' pakket twv 5000 euro op je auto. Niets is gratis, ook dit wordt links of rechtsom betaald. Die 5000 euro die je krijgt wordt dan toch ook niet door de belasting dienst opgevraagd om dan alsnog hier belasting over te heffen. Mensen schroeven toch oko massaal andere velgen onder de auto waardoor een bijtelling categorie eigenlijk niet meer geldig is? Ik denk niet dat de vorm hoe je iets ontvangt of dit nou als accessoires, als ipad of als cash ook maar iets uitmaakt. Maar ja ik ben geen fiscalist en dit zal van te voren uitgezocht zijn. Opel is er destijds ook mee weggekomen.
Ik vind het nog steeds een slimme zet om op deze manier klanten aan te trekken en toch een mooie auto tegen redelijke kosten te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 28-11-2013 11:03 ]

• RemcoDelft
thefox154 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:00:
Maar ja ik ben geen fiscalist en dit zal van te voren uitgezocht zijn. Opel is er destijds ook mee weggekomen.
Ik zeg ook niet dat de leasemaatschappij er niet mee wegkomt. Die heeft geen enkel probleem hiermee.

• thefox154
RemcoDelft schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:09:
[...]

Ik zeg ook niet dat de leasemaatschappij er niet mee wegkomt. Die heeft geen enkel probleem hiermee.
En lees je de rest van de reactie ook? Berijds hebben ook geen probleem.
Lekker makkelijk qouten zo om dingen uit het verband te trekken: Opel berijders hebben geen problemen ondervonden. Zo beter voor je?

edit: renault berijders hebben toch ook geen belastingdienst aan de deur om even over de ipad nog belasting te ontvangen? Etc. etc. etc.

[ Voor 40% gewijzigd door thefox154 op 28-11-2013 11:28 ]

• Hyp Hyper
Chief-XL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:22:
[...]

Ah, flexibele werkgever :) Wij zitten vast aan 1 leasemaatschappij
Hier maar liefst twee. Dus tja... leuk idee, close but no cigar voor de meesten hier.

• RemcoDelft
thefox154 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:23:
En lees je de rest van de reactie ook? Berijds (??) hebben ook geen probleem.
Lekker makkelijk qouten zo om dingen uit het verband te trekken: Opel berijders hebben geen problemen ondervonden. Zo beter voor je?
Dat je ermee wegkomt maakt nog steeds niet dat het in de legaal is. Een Ipad van de zaak kan ook belast zijn.

• BlakHawk
fredkroket schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:30:
[...]

Ik snap je punt wel (deels), alleen die prijslijst is uit 2011. Daarnaast is het de vraag hoeveel het scheelt per motor. Er is per motor een stukje arbeid nodig en een stukje materiaal. Als er slechts 3/4e van de materialen nodig zou zijn, is dat niet per definitie zo dat er 3/4e van de arbeid nodig is. 1 zuiger minder is misschien iets minder materiaal, voor de rest moeten er toch dezelfde componenten worden gebruikt (dynamo, waterpomp, etc).

Daarnaast is het uiteraard makkelijk verdienen (zelfde motor, andere software), maar om nu zomaar te zeggen dat dit per se bij de consument moet liggen ben ik het niet mee eens. Als mensen het willen en kunnen betalen, dan is het blijkbaar verkoopbaar. Vele merken doen hetzelfde (Volvo T2, T3 etc, BMW met de 118i (als ik het goed heb is dit een geknepen 120i)) en het verschil is te begrijpen. Doordat er meer vermogen is, loop je meer risico op schade aan onderdelen (het kan zwaarder belast worden en het risico voor de leverancier is dat je dit ook doet).

Ook het voorbeeld van de Fabia Combi Sprint (dus wel even dezelfde versies met elkaar vergelijken): 63kw = 15290 en 77kw = 16790. Verschil is €1500 Dus waar je nou weer die € 3500 vandaan haalt...

Het is absoluut bekend dat importeurs goed verdiend hebben aan de BPM vrijstelling (en dan voornamelijk op opties), maar voor mijn gevoel goochel je gewoon net iets teveel met de cijfers.
excuus, ik vergeleek hem met de dsg :X

De 63kw Sprint kost 14.290
De 77kw Sprint kost 15.790

Is inderdaad 1500... Zat mijn eerste gok (tussen de 1000 en 2000) toch niet zo ver ernaast ;)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

BM

Moderator Spielerij
Grmbl, zaterdag bericht van dealer dat m'n nieuwe leaseauto gearriveerd is, moet ik nog tot januari wachten voor ie afgeleverd word :(

Das dan weer een nadeeltje van leaseautos :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja dat probleem heb je enkel als hij na half november komt, dat kan je zelf wel een beetje plannen ;)

Zit sterk te twijfelen of ik m'n huidige auto in ga leveren en een mooie Seat Leon ST ga nemen. Onder de streep zal ik stuk duurder uit zijn maar wel machtig mooi wagentje :D

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 02-12-2013 20:20 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zware Unit
Vandaag gereden in de Skoda O3 met 1.4TSI DSG, Dynamic pakket, Panoramisch dak, 18" velgen, etc, etc... Behoorlijk wat pit voor een station. In de specificaties van het mij op dat deze auto bijna 150 kg lichter is dan mijn huidige Audi A3 SB uit 2010. Tevens heeft de motor 140pk ipv 125pk en is de koppel van 200nm naar 250nm gegaan. In combinatie met een lichtere auto prima prestaties dus.

Echter staat de Skoda O3 standaard wat hoog op zijn poten, dus kan een verlagingssetje van Eibach geen kwaad.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Tsurany schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:20:
Tja dat probleem heb je enkel als hij na half november komt, dat kan je zelf wel een beetje plannen ;)

Zit sterk te twijfelen of ik m'n huidige auto in ga leveren en een mooie Seat Leon ST ga nemen. Onder de streep zal ik stuk duurder uit zijn maar wel machtig mooi wagentje :D
Tja, direct besteld toen ik m'n contract kreeg, en nu geleverd, daar kan ik ook weinig aan doen :p

Ach ja, m'n werkgever is er nog mee bezig, dus er is nog een kansje dat het eerder kan, maar ik verwacht eigenlijk van niet. Jammer, maar helaas :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:34:
[...]
Dat je ermee wegkomt maakt nog steeds niet dat het in de legaal is. Een Ipad van de zaak kan ook belast zijn.
Ja, maar een iPad die ik bij een auto krijg niet. En ook niet die ik bij de NCR krijg. Je haalt dingen door elkaar. Iets van je werkgever is per definitie loon. Een winkel mag jou korting of een premie geven. Daar heeft de fiscus niets mee te maken. Tenzij het iets met een prijsvraag te maken heeft oid. Het is maar net hoe je het noemt...

• BM

BM

Moderator Spielerij
En vandaag definitief bericht dat het januari word. Helaas :)

Xbox

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
mphilipp schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 00:32:
[...]

Ja, maar een iPad die ik bij een auto krijg niet. En ook niet die ik bij de NCR krijg. Je haalt dingen door elkaar. Iets van je werkgever is per definitie loon. Een winkel mag jou korting of een premie geven. Daar heeft de fiscus niets mee te maken. Tenzij het iets met een prijsvraag te maken heeft oid. Het is maar net hoe je het noemt...
nevermind

[ Voor 7% gewijzigd door jorisjan op 03-12-2013 10:06 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:23

Smarron

The bend

Zware Unit schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:36:
Vandaag gereden in de Skoda O3 met 1.4TSI DSG, Dynamic pakket, Panoramisch dak, 18" velgen, etc, etc... Behoorlijk wat pit voor een station. In de specificaties van het mij op dat deze auto bijna 150 kg lichter is dan mijn huidige Audi A3 SB uit 2010. Tevens heeft de motor 140pk ipv 125pk en is de koppel van 200nm naar 250nm gegaan. In combinatie met een lichtere auto prima prestaties dus.

Echter staat de Skoda O3 standaard wat hoog op zijn poten, dus kan een verlagingssetje van Eibach geen kwaad.
Heb je de Greenline toevallig ook zien staan? Deze zou standaard een verlaagd onderstel hebben. Ben benieuwd of dat veel scheelt, want ik vind de standaard ook vrij hoog.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het overnemen van lease contracten? Ik ga namelijk job hoppen en daar komt een lease bij, maar wat mij betreft hoef ik niet perse een nieuwe.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe bedoel je precies? Je hebt nu geen leasewagen maar krijgt die bij je nieuwe job wel? Dan zal je met de wagenparkbeheerder van je nieuwe baas moeten overleggen wat zij "over" hebben en of jij (o.a. bijtellingstechnisch) überhaupt zin hebt om daarmee te rijden. Meestal krijg je in ieder geval tijdens je proeftijd sowieso een huurauto, een poolauto of een leasewagen die "over" is onder je kont, er gaat niet meteen een nieuwe voor je besteld worden natuurlijk... :D

Of heb je nu ook een leasewagen en wil je die meenemen naar je nieuwe werkgever? Dat moet dan in overleg tussen de wagenparkbeheerders van je nieuwe en oude werkgevers gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 06-12-2013 14:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:48:
Hoe bedoel je precies? Je hebt nu geen leasewagen maar krijgt die bij je nieuwe job wel? Dan zal je met de wagenparkbeheerder van je nieuwe baas moeten overleggen wat zij "over" hebben en of jij (o.a. bijtellingstechnisch) überhaupt zin hebt om daarmee te rijden. Meestal krijg je in ieder geval tijdens je proeftijd sowieso een huurauto, een poolauto of een leasewagen die "over" is onder je kont, er gaat niet meteen een nieuwe voor je besteld worden natuurlijk... :D

Of heb je nu ook een leasewagen en wil je die meenemen naar je nieuwe werkgever? Dat moet dan in overleg tussen de wagenparkbeheerders van je nieuwe en oude werkgevers gebeuren.
Nee ik lever de mijne in, en ga voor een nieuwe. Maar als ik iemands lease die nog bijv 1 jaar loopt kan afmaken vind ik dat ook prima.

Mits dit binnen budget etc valt.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:23

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat moet je dus bekokstoven met de wagenparkbeheerder van je nieuwe werkgever. Ze moeten maar net iets over hebben dat binnen jouw budget valt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:53

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

En soms is het ook een verplichting om eerst poolauto's te nemen i.p.v. een nieuwe te bestellen. Ligt maar net aan organisatie (grootte, afspraken etc.) natuurlijk.

Even navragen als je zover bent in een arbeidsvoorwaarden gesprek. Wat de mogelijkheden zijn e.d. Kan dus wel behoorlijk verschil tussen bestaan.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zit in een vergelijkbare situatie, alleen doet de mogelijk nieuwe werkgever niet aan leaseauto's, maar kopen ze de auto's zelf. Heb dus al aangegeven dat ze de door mijn huidige leasemij bestelde auto, mocht ik over komen, over kunnen nemen. Dat is geen probleem.

• The Eagle

The Eagle

Tsurany schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:20:

De Leon ST...heb er net even naar gekeken en ik kan er niks aan doen, maar ik vind hem gewoon niet mooi. Met name de achterkant. Exeo ST was wat dat betreft een stuk mooier. Dit is net een opgeblazen Ibiza ST.

• Zware Unit
Kan eventueel de Audi A5 Sportback 1.8TFSI pro-line (2012) overnemen van een collega die ons bedrijf verlaat. Helaas geen automaat en verder geen additionele opties naast de pro-line (geen sportstoelen, standaard velgen, standaard binnenspiegel).

1.8TFSI is natuurlijk leuk, maar icm het gewicht >1.500kg niet zo bijzonder. Is een stuk duurder ivm de Octavia die ik eigenlijk had uitgezocht. Maandag eens een ronde rijden in de A5.

Audi A5 SB 1.8 TFSI
pk 170
0-100 8,2 sec
320nm (3800-6200)
1.565 kg

Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG
pk 140
0-100 8,6 sec
250nm (1500-3500)
1.187 kg

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Mag in januari een nieuwe leaseauto uitzoeken. Leasebudget: €550.
Nu wil ik een Skoda Octavia Combi, daar ben ik eigenlijk wel uit. Ook wil ik een DSG, maar dan val ik buiten de 14%.
Toch ben ik aan het kijken voor een Skoda Octavia Combi Elegance Bussinessline DSG (105 PK), 20% weliswaar. Nu kies ik hiervoor omdat ik dan een complete auto heb (alle toeters en bellen, excl. metallic lak).

Dat is dan ook mijn enige reden, gewoon, omdat ik eigenlijk niet zoveel verstand heb van auto's ;)

Heeft iemand nog tips, zaken waar op te letten, afraders e.d.??

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zware Unit schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:12:
Kan eventueel de Audi A5 Sportback 1.8TFSI pro-line (2012) overnemen van een collega die ons bedrijf verlaat. Helaas geen automaat en verder geen additionele opties naast de pro-line (geen sportstoelen, standaard velgen, standaard binnenspiegel).
Tsja. Er zijn mensen die liever een kale A5/3-serie oid rijden dan een volle VW/Skoda. Een A5 Pro Line is zonder opties echter wel kaal hoor. Ik had een A4 Pro Line S (die al veel voller is), en had daar ook nog een paar K aan opties nodig. Benieuwd wat je er van vind, maar kijk ook vooral naar de lange termijn en waar je echt wat aan hebt.

Zaken waar ik veel plezier van had, zoals licht/regensensor, dimmende binnenspiegel, xenon, navi plus (standaard navi heeft ruk resolutie), sportstoelen, B&O audio, zwart dak, etc. etc. zitten er niet op. Zaken die op veel auto's wellicht niet uitmaken, maar die een Audi imho wel nodig heeft om af te zijn :)

• The Eagle

The Eagle

En dan noem je idd ook meteen even de opties die je als leaserijder met je vele kilometers nou net wel graag wilt hebben. Met name die licht/regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel natuurlijk.

Verwijderd

Die kosten samen maar een paar honderd euro dus daar zitten de kosten niet.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-01 21:46
Maar wanneer je een auto van je collega overneemt die die opties niet heeft (aldus het bericht), dan heb je er niet zo veel aan dat ze wanneer je de auto nieuw bestelt je dit soort dingen er voor een paar honderd euro bij bestelt.

• Zware Unit
PWM schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:41:
[...]

Tsja. Er zijn mensen die liever een kale A5/3-serie oid rijden dan een volle VW/Skoda. Een A5 Pro Line is zonder opties echter wel kaal hoor. Ik had een A4 Pro Line S (die al veel voller is), en had daar ook nog een paar K aan opties nodig. Benieuwd wat je er van vind, maar kijk ook vooral naar de lange termijn en waar je echt wat aan hebt.

Zaken waar ik veel plezier van had, zoals licht/regensensor, dimmende binnenspiegel, xenon, navi plus (standaard navi heeft ruk resolutie), sportstoelen, B&O audio, zwart dak, etc. etc. zitten er niet op. Zaken die op veel auto's wellicht niet uitmaken, maar die een Audi imho wel nodig heeft om af te zijn :)
Eens, pro-line heeft idd nog voor een paar k aan opties nodig om het af te maken. Gebrek aan sportstoelen, Automatisch dimmende binnenspiegel, MMI Navigatie Plus en DAB vind ik een issue. Binnenspiegel en DAB kan ik makkelijk regelen. Sportstoelen en MMI is een stuk kostbaarder.

Standaard heeft hij al Xenon Plus, Audi Sound System, Licht- en Regensensor en een Sportstuurwiel, dus echt kaal kaal is het niet.

• Zware Unit
CubicQ schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:38:
Maar wanneer je een auto van je collega overneemt die die opties niet heeft (aldus het bericht), dan heb je er niet zo veel aan dat ze wanneer je de auto nieuw bestelt je dit soort dingen er voor een paar honderd euro bij bestelt.
Voordeel blijft dat de A5 SB onder 20% bijtelling valt en als ik hem nieuw bestel niet. Tevens krijg ik een stevige korting op de lease prijs indien ik een pool auto neem ipv een nieuwe auto. A5 SB is al makkelijk binnen mijn lease budget, maar al het budget wat ik over houd kan ik mooi gebruiken om deel van de bijtelling te compenseren.

• Zware Unit
Audi vandaag bekeken, maar pro-line only is echt te kaal voor dat geld. Dus terug naar mijn oorspronkelijke keuze de Octavia Combi.

Zijn er mensen hier die een leuke deal hebben gekregen boven op de standaard fleetkorting?

• The Eagle

The Eagle

OK, twijfel. Rij nu een A3. Ga binnenkort wat proefritjes aanvragen. A klasse, 1 serie, A3, en V40 staan sowieso op het lijstje. Echter: een leuke station behoort ook tot de mogelijkheden. 508SW, Octavia Combi, maar ook een Passat combi en zelfs een V60 D2 behoren tot de mogelijkheden. Die laatste ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Wat er ook tot de mogelijkheden behoort: De IS300h. Standaard en de business uitvoering. Maar dan moet ik stevig bijbetalen op mijn toch al niet kleine eigen bijdrage voor priverijden, en kan ik kiezen: of iets anders dan zwart als kleur, of parkeersensoren achter. De rest wordt niet toegelaten.

Ben alleen bang dat als ik een proefrit maak, ik verkocht ben. Ik ken mezelf wel een beetje....
Feit is dat ik iemand ben die eigenlijk altijd wel iets aparts wil hebben. De A klasse bijvoorbeeld zou bij voorkeur een AMG line worden ofzo. Kost ook weer knaken.

Met een beetje mazzel kan ik benzine gaan rijden, maar met een beetje pech moet diesel.

Wie heeft raad? :)

• Deveon
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:00:
OK, twijfel. Rij nu een A3. Ga binnenkort wat proefritjes aanvragen. A klasse, 1 serie, A3, en V40 staan sowieso op het lijstje. Echter: een leuke station behoort ook tot de mogelijkheden. 508SW, Octavia Combi, maar ook een Passat combi en zelfs een V60 D2 behoren tot de mogelijkheden. Die laatste ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Wat er ook tot de mogelijkheden behoort: De IS300h. Standaard en de business uitvoering. Maar dan moet ik stevig bijbetalen op mijn toch al niet kleine eigen bijdrage voor priverijden, en kan ik kiezen: of iets anders dan zwart als kleur, of parkeersensoren achter. De rest wordt niet toegelaten.

Ben alleen bang dat als ik een proefrit maak, ik verkocht ben. Ik ken mezelf wel een beetje....
Feit is dat ik iemand ben die eigenlijk altijd wel iets aparts wil hebben. De A klasse bijvoorbeeld zou bij voorkeur een AMG line worden ofzo. Kost ook weer knaken.

Met een beetje mazzel kan ik benzine gaan rijden, maar met een beetje pech moet diesel.

Heb je Mazda al overwogen? De 3 of 6 is misschien iets voor je. Zijn in verhouding wel prijzig in de lease door de afschrijving en 18" lm, maar je krijgt wel een auto bom vol met opties voor terug (GT-M of Skylease+ uitvoering).

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 10-12-2013 11:23 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je iets aparts wil wat iets minder op de Nederlandse wegen rond rijdt zit je met de IS300h natuurlijk wel goed, voorlopig. Voordeel is dat Lexussen standaard al behoorlijk compleet zijn. Wellicht past de Mercedes CLA ook in je budget? Erg fraaie wagen en ongeveer in dezelfde prijsklasse als de IS. Een nieuwe A3 in Proline S uitvoering is ook niet verkeerd natuurlijk maar niet bepaald apart. Misschien dat de sedan wat exclusiever is, NL is toch een hatchback land.

Hangt toch echt van je persoonlijke voorkeuren en smaak af en wat je er voor over hebt.

First world problems ;)

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 10-12-2013 11:22 ]

• Hyp Hyper
Deveon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:
[...]

Heb je Mazda al overwogen? De 3 of 6 is misschien iets voor je. Zijn in verhouding wel prijzig in de lease door de afschrijving en 18" lm.
Ik heb de 3 besteld. Leaseprijs viel best mee omdat de prijs van de wagen an sich wat lager ligt, maar bijtelling is voor benzine helaas 25% komend jaar. (mijne wordt dan ook eind dit jaar geleverd)
De vorige keer dat ik voor een leasewagen keek (eind 2010) was Mazda wel nog relatief duur in de lease; blijkbaar is de naam weer wat verbeterd nu ze langer van Ford af zijn.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

OK, twijfel. Rij nu een A3. Ga binnenkort wat proefritjes aanvragen. A klasse, 1 serie, A3, en V40 staan sowieso op het lijstje. Echter: een leuke station behoort ook tot de mogelijkheden. 508SW, Octavia Combi, maar ook een Passat combi en zelfs een V60 D2 behoren tot de mogelijkheden. Die laatste ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk. Wat er ook tot de mogelijkheden behoort: De IS300h.
Is, gezien je rijstijl, een station serieus een optie? Ik zou dan eerder een kleinere auto nemen met het beste onderstel wat je vinden kan en met de grootste motor die erin te krijgen is. De rest spendeer je aan wat opties. In dat licht bekeken zijn een A-klasse (kan je daar een AMG onderstel op krijgen?) of een 1-serie (met M onderstel) denk ik de beste opties van alle modellen die je noemt.

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 10-12-2013 11:41 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hyp Hyper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:26:
[...]

De vorige keer dat ik voor een leasewagen keek (eind 2010) was Mazda wel nog relatief duur in de lease; blijkbaar is de naam weer wat verbeterd nu ze langer van Ford af zijn.
Klopt. Ik keek medio 2010 voor een 6. Die was in de lease even duur als een goed aangeklede C Klasse (en ging daarom toen niet door).

@Eagle
Is het niet mogelijk om ergens een voorraad V60 Plug In Hybrid te scoren? Volgens mij heeft Niham in Den Haag ze (nog) staan. Rijk aangekleed, 0% bijtelling (wat eventueel ruimte laat voor een eigen bijdrage), groot vermogen.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Welk budget kijk je in eigenlijk? Ik zou al heel snel de hatchbacks laten liggen eigenlijk maar dat is persoonlijke voorkeur (grote auto ziet er mooi uit in mijn ogen). De 300h vond ik een mooie bak zoals ik hier ookal eerder aangaf en zoals hier ookal gezegd standaard veel opties. Wat bedoel je precies met de rest word niet toegelaten? Opties niet? Dus je moet eigenlijk een auto kiezen met een optiepakket opzich?

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• The Eagle

The Eagle

Budget is even lastig aan te geven. Ik krijg een hele lijst in de klasse waar ik in val en daar mag ik uit kiezen. Budget ligt dus een beetje aan wat de leasemij er van maakt. Die IS300 doet b40k, maar dta is wel de top. Dat mag, maar dan met een flinke eigen bijdrage. Meeste modellen zitten zo rond de 30k
Deveon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:
[...]

Heb je Mazda al overwogen? De 3 of 6 is misschien iets voor je. Zijn in verhouding wel prijzig in de lease door de afschrijving en 18" lm, maar je krijgt wel een auto bom vol met opties voor terug (GT-M of Skylease+ uitvoering).
Mazda 6 zou volgens mij ook kunnen. Al bent ik niet helemaal overtuigd van de looks van dat ding. Heb ik bij Mazda eigenlijk nooit gehad, ook niet bij de nieuwe 3 en 6 lijn.
AtleX schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:37:
[...]

Is, gezien je rijstijl, een station serieus een optie? Ik zou dan eerder een kleinere auto nemen met het beste onderstel wat je vinden kan en met de grootste motor die erin te krijgen is. De rest spendeer je aan wat opties. In dat licht bekeken zijn een A-klasse (kan je daar een AMG onderstel op krijgen?) of een 1-serie (met M onderstel) denk ik de beste opties van alle modellen die je noemt.
Hoe weet jij wat mijn rijstijl is? :+
1M zou wel een hele gave bak zijn. Maar die valt dan weer buiten budget.
kazuka schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:
Als je iets aparts wil wat iets minder op de Nederlandse wegen rond rijdt zit je met de IS300h natuurlijk wel goed, voorlopig. Voordeel is dat Lexussen standaard al behoorlijk compleet zijn. Wellicht past de Mercedes CLA ook in je budget? Erg fraaie wagen en ongeveer in dezelfde prijsklasse als de IS. Een nieuwe A3 in Proline S uitvoering is ook niet verkeerd natuurlijk maar niet bepaald apart. Misschien dat de sedan wat exclusiever is, NL is toch een hatchback land.

Hangt toch echt van je persoonlijke voorkeuren en smaak af en wat je er voor over hebt.

First world problems ;)
MB CLA stond er idd ook op. Weet alleen niet of dat diesel was. Is natuurlijk ook wat duurder dan de normale A. Maar was heb even uit het oog verloren, waarvoor dank :)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:48:
[...]
Is het niet mogelijk om ergens een voorraad V60 Plug In Hybrid te scoren? Volgens mij heeft Niham in Den Haag ze (nog) staan. Rijk aangekleed, 0% bijtelling (wat eventueel ruimte laat voor een eigen bijdrage), groot vermogen.
Stiond niet op de lijst, dus dat zou ik moeten informeren. Maar op kantoor hebben we geen laadpaal, op de zaak ook niet en bij onze klanten weet ik er welgeteld twee te staan. Noot: ik rij ca 30 a 40k per jaar, en het zijn allemaal ritten van 80 a 110 km enkele rreis. WIl dat ding ook prive rijden dus dan sta ik om de haverklap te laden. Dus vast wel te krijgen, maar valt voor mij ivm het gebruik gewoon af :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:11:
Stiond niet op de lijst, dus dat zou ik moeten informeren. Maar op kantoor hebben we geen laadpaal, op de zaak ook niet en bij onze klanten weet ik er welgeteld twee te staan. Noot: ik rij ca 30 a 40k per jaar, en het zijn allemaal ritten van 80 a 110 km enkele rreis. WIl dat ding ook prive rijden dus dan sta ik om de haverklap te laden. Dus vast wel te krijgen, maar valt voor mij ivm het gebruik gewoon af :)
Hij is niet 100% elektrisch, he. Je rijdt met deze auto een D5 zonder bijtelling die als bonus ook nog een stukkie elektrisch (ondersteund) kan rijden ;)

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Beetje dezelfde situatie als ik, ben ook aan het kijken naar ongeveer die klasses. IS300h zou mijn eerste keus zijn, indien het in je budget past. Daarnaast vind ik de volgende alternatieven heel interessant:

- Octavia zoals je zelf al zei, maar voor mij dan wel de sedan.
- A3 SB G-Tron. Automaat en 14% bijtelling.
- A3 Sedan, 1.4 COD S-tronic. 20%, maar wel een hele vlotte auto.
- Seat Leon FR/Golf GTD. 184pk diesel, niet verkeerd.
- MB CLA, erg mooie auto, gaat echter vrij prijzig worden met wat opties.
- 308, als het goedkoop moet. Zeer complete auto, met redelijk vermogen, in 14%.

• The Eagle

The Eagle

Bijtelling 20% is voor mij geen probleem als dat het waard is. Ik rij liever een auto die voldoende opties heeft, lekker meekomt en aan mijn eisen voldoet (want waar ik veel in zit, dat ding is mijn 2e huis bij wijze van spreke) dan een bakkie dat een pakketwagen is en zo weinig mogelijk kost.
Als ik netto rond de 300 - 350 euro per maand uitkom vind ik het prima :)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:14:
[...]

Hij is niet 100% elektrisch, he. Je rijdt met deze auto een D5 zonder bijtelling die als bonus ook nog een stukkie elektrisch (ondersteund) kan rijden ;)
Ik zal er naar kijken, maar ik ben er bang voor. Dat hele electrische deel zou ik toch niet gebruiken denk ik dan - als dat kan natuurlijk. Gaat overigens in de 7% vallen, contract van de huidige loopt nog tot eind januari.

[ Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 10-12-2013 13:42 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Phyc schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:26:
[...]

Beetje dezelfde situatie als ik, ben ook aan het kijken naar ongeveer die klasses. IS300h zou mijn eerste keus zijn, indien het in je budget past. Daarnaast vind ik de volgende alternatieven heel interessant:

- Octavia zoals je zelf al zei, maar voor mij dan wel de sedan.
- Seat Leon FR/Golf GTD. 184pk diesel, niet verkeerd.
Diezelfde dieselmotor kan je in de Octavia ook krijgen. Ligt in de RS.

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:52:
[...]

Diezelfde dieselmotor kan je in de Octavia ook krijgen. Ligt in de RS.
Klopt, maar die gaat echter in 25% vallen.

• Deveon
  • Niet online
Phyc schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:06:
[...]

Klopt, maar die gaat echter in 25% vallen.
En heeft 1 neppe uitlaat (weet niet hoe het bij de Leon of Golf zit).

• The Eagle

The Eagle

Neppe uitlaat boeit me niet. De 207 die ik er prive naast heb heeft niet eens een uitlaat die je ziet, zit gewoon ergens onder de auto. Zolang dat ding zijn uitlaatgassen niet in de cabine loost vind ik alles prima :P

• Reinier

Reinier

\o/

Dan krijg je zo mooi een zwarte en een glimmende uitlaat :D

• Zware Unit
Nieuwe auto staat in bestelling. Uiteindelijk toch voor de Octavia gegaan, maar niet voor de 14% spaardiesel. De 1.4TSI met DSG is echt een heerlijke combinatie.

Auto:
Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG (20%)
Bagage pakket
Metallic lak
DAB (digitale radio ontvangst)
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Sunset
Dynamic pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
Reservewiel

Accessoires:
Verlaging (Eibach / lowering.nl) 270 euro + sporing 50 euro
Nappa zwart / middenbaan geperforeerd / stiksel lichtgrijs
Winterbanden
Afneembare trekhaak (Thule)

[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 10-12-2013 21:40 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Netjes

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Zware Unit schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:39:
Nieuwe auto staat in bestelling. Uiteindelijk toch voor de Octavia gegaan, maar niet voor de 14% spaardiesel. De 1.4TSI met DSG is echt een heerlijke combinatie.

Auto:
Skoda Octavia Combi 1.4TSI Elegance Business Line DSG (20%)
Bagage pakket
Metallic lak
DAB (digitale radio ontvangst)
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
Sunset
Dynamic pakket
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
Reservewiel

Accessoires:
Verlaging (Eibach / lowering.nl) 270 euro + sporing 50 euro
Nappa zwart / middenbaan geperforeerd / stiksel lichtgrijs
Winterbanden
Afneembare trekhaak (Thule)
Netjes inderdaad! Dat lijkt wel op de configuratie die ik wil gaan leasen half januari. Maar dan zal er waarschijnlijk het eea veranderen met de leasebedragen :(

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-01 17:53

page404

Website says no

the-edge schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:40:
[...]

Netjes inderdaad! Dat lijkt wel op de configuratie die ik wil gaan leasen half januari. Maar dan zal er waarschijnlijk het eea veranderen met de leasebedragen :(
Ja dat vroeg ik me af, al die leasecalculators gaan zeker uit van de kosten van 2013 en houden geen rekening met MRB etc?
Weet iemand een site waar je dat wel inzichtelijk kan krijgen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Deveon
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:02:
[...]

Ja dat vroeg ik me af, al die leasecalculators gaan zeker uit van de kosten van 2013 en houden geen rekening met MRB etc?
Weet iemand een site waar je dat wel inzichtelijk kan krijgen?
Je kan toch gewoon via het gewicht achterhalen wat de MRB zal worden? Dat komt er ongeveer bij. Vaak zo rond de 100 euro p/m voor diesel 1250-1350kg.
Pagina: 1 ... 42 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.