Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
@Reinier:
Ja, dat is SCT met eigen apps erop. Voor elkaar gekregen om hem te rooten (je bent tweaker of je bent t niet...) en vervolgens ben je vrij om elke app erop te zetten. Nu dus aangevuld met google Play en appBrain
Flitsmeister, Buienradar etc wat allemaal handig kan zijn onderweg.
Topic over het rooten van Volvo SCT loopt op XDA.
Kleine uitleg: Volvo Sensus Connected Touch (SCT) is een variant van de Parrot Asteroid Tablet, welke weer een variant is van Android. In het kort komt het er op neer dat Volvo SCT zo beperkt is, dat je op dit moment slechts 1 app extra mag installeren naast de standaard muziek en navigatie app en die extra app is niet eens gratis. De zoektocht naar uitbreiding begon dus meteen
[ Voor 24% gewijzigd door Get!em op 14-11-2013 16:42 ]
Zelf ook nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd. Then again: je moet ook gewoon opletten als je rijdt. Je weet dat ze er kunnen staan. En sowieso geldt: autorijden = kijken, vooral om je heen en een flink stuk vooruit. De bediening gaat toch wel vanzelf. Veel mensen vergeten datVerwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:11:
Nu je het zegt heb ik overigens wel 50% van de keren dat er een flitser gemeld is geen enkele flitser gezien. Ik gaf dan altijd de flitsservice de schuld maar het kunnen dus ook verraders zijn.
Overigens is me de laatste tijd wel opgevallen dat Qmusic de flitsers op de A12 en A2 precies verkeerd om op leest. Staat ie in de richting van Utrecht, melden ze hem vrolijk als Utrecht richting Den Bosch. Dat dat een keer fout gaat soit, maar ik ben er eens op gaan letten en het blijkt al een paar weken structureel te zijn. HM paaltje klopt volledig, maar andere weghelft en rijrichting
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Overigens; van een collega hoorde ik dat de volvo dealer in de buurt van Rotterdam nog 14% v40's op voorraad heeft. Dus als je dat met je leasemaatschappij voor elkaar krijgt en je wil goedkoop rijden, dan kan dat misschien nog...
Of de politie luistert Qmusic en gaat aan de overkant staan na de waarschuwingThe Eagle schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:21:
[...]
Zelf ook nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd. Then again: je moet ook gewoon opletten als je rijdt. Je weet dat ze er kunnen staan. En sowieso geldt: autorijden = kijken, vooral om je heen en een flink stuk vooruit. De bediening gaat toch wel vanzelf. Veel mensen vergeten dat
Overigens is me de laatste tijd wel opgevallen dat Qmusic de flitsers op de A12 en A2 precies verkeerd om op leest. Staat ie in de richting van Utrecht, melden ze hem vrolijk als Utrecht richting Den Bosch. Dat dat een keer fout gaat soit, maar ik ben er eens op gaan letten en het blijkt al een paar weken structureel te zijn. HM paaltje klopt volledig, maar andere weghelft en rijrichting
Vast, moet je wel een V40 willen rijden. Nee dank uZieMaar! schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:26:
Ik mis in alle optielijstjes de aanrader van mijn auto; dimbare buitenspiegels! Wat een genot!
Overigens; van een collega hoorde ik dat de volvo dealer in de buurt van Rotterdam nog 14% v40's op voorraad heeft. Dus als je dat met je leasemaatschappij voor elkaar krijgt en je wil goedkoop rijden, dan kan dat misschien nog...
Bij een collega in gezeten, ik zit graag hoog, zat zelfs met een lage stoel met mijn hoofd tegen het glazen dak aan. Nee dank je
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
The Eagle schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:50:
Bij een collega in gezeten, ik zit graag hoog, zat zelfs met een lage stoel met mijn hoofd tegen het glazen dak aan. Nee dank je
Hoe lang ben je wel niet? Of ben je "gewoon" 1m90 maar zijn je benen maar twee decimeter
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Aftermarket en hopen dat je er nooit door de belastingdienst op gecontroleerd wordt.Falcon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:23:
Heeft iemand ervaring met grotere velgen + andere bandenmaat onder de Octavia Greenline? 16 inch is echt te weinig opvulling en is het enige wat ik eigenlijk heel graag nog zou willen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
BriljantGet!em schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:47:
Ik moet zeggen dat ik er nu wel van geniet nu zowel Flitsnav als Flitsmeister gewoon op de onboard scherm draait.
[afbeelding]
Overigens heb ik hele positieve ervaringen met Flitsmeister; nog nooit een flitser meegemaakt die niet stond vermeld, 100% score. Daarenboven heb ik liever een valse flitsmelding teveel dan een echte die niet wordt vermeld
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zover ik weet ligt de bewijslast dan bij de bdienst. Er is dus een risico, maar die is zo gering omdat als de bdienst wil bewijzen dat mijn uitstoot hoger is, van mijn auto, dat deze dan de officiële europese test moet laten uitvoeren en daarnaast is de vraag of de nullijn wel gesteld kan worden. Per auto kan namelijk de waardes al verschillen. Het verschil tussen de fabrieksopgave aan pk's bijvoorbeeld vs de rollerbank is vaak een flink aantal pk's.AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:27:
[...]
Aftermarket en hopen dat je er nooit door de belastingdienst op gecontroleerd wordt.
Daarnaast ben ik van mening dat je dit risico ook al loopt, als je voor winterbanden hebt gekozen. Hier zit aangaande verbruik (en dus co2) ook verschil tussen. Dit wordt ook al jaren gehonoreerd.
Chiptuning geldt trouwens hetzelfde. Bewijslast ligt bij Bdienst. Zeker bij chiptuning hoeft niet standaard te gelden dat de co2 uitstoot hoger wordt.
Maar ik geef toe, ik schijt 3 kleuren als ze zo'n proces tegen mij persoonlijk zouden gaan starten
[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 14-11-2013 20:03 ]
Ik ben er gewoon mee gestopt. Cruise Control aan en gaan. No problem. Bij twijfel 100.The Eagle schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:21:
[...]
Zelf ook nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd. Then again: je moet ook gewoon opletten als je rijdt. Je weet dat ze er kunnen staan.
Natuurlijk moet je opletten, maar als ik steeds moet opletten of er iets in de berm staat (hoeft normaal niet bij het autorijden) wordt het mij te vermoeiend. Niet te hard rijden=relaxed rijden.
En nee, ik ben geen moraalridder. Van mij mag je hard rijden (mits fatsoenlijk), maar ik ben er na ettelijke bekeuringen mee gekapt. Het heeft geen nut (qua reistijd) en kost je alleen maar brandstof.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die vraag heb ik vaker na die opmerking gekregen. Ik ben 1,78m. Maar ik zit graag hoog in de auto, vrij actieve zithouding, dicht bij het stuur en op een dusdanige manier dat ik mijn elleboog op de rand van de deur kan leggen en met een iets gekromde arm met 1 hand relaxed kan sturenReinier schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:52:
[...]
![]()
Hoe lang ben je wel niet? Of ben je "gewoon" 1m90 maar zijn je benen maar twee decimeter
Die hoge zitvoorkeur heb ik overgehouden aan het rijden van een MPV; hoe hoger je zit, hoe meer je ziet, ook door de ruit van je voorganger. En aangezien ze de plaats daar waar het raam in de deur zit steeds hoger lijken te maken, zit ik dus regelmatig met mijn hoofd tegen het dak, ook bij nieuwe auto's
Coupe zou voor mij dan ook niks zijn volgens mij, iig niet voor de lange ritten. Een vriend van me heeft een MB CLK500 cabrio en daar steekt mijn hoofd net niet boven de dakrand uit als ik de stoel naar mijn zin ingesteld heb
Misschien ben ik nou raar ofzo, maar ieder zijn meug moet je maar denken
Dat gaan ze ook niet doenAllSeeyinEye schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:27:
[...]
Aftermarket en hopen dat je er nooit door de belastingdienst op gecontroleerd wordt.
http://www.marklanphen.nl...praak-belastingdienst.pdf
Heb je zulk soort mensen wel eens zien invoegen terwijl je 130 mag?
Die komen gerust met 70 aan rijden, dan zien ze dat ze er niet tussen passen en gaan ze afremmen
Zorg dat je flink op snelheid ben dan zit je er zo tussen, dan is het ook niet eng. Het wordt pas eng als je langzaam gaat...
Beter dan met je kin op de versnellingspook zoals te doen gebruikelijk bij veel andere rijdersReinier schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:36:
Relaxed, met je kin op je stuur leunen als je moe bent.
Ik vind het alleen jammer dat nota bene een moderator er de oorlog bij moet slepen. Het werd nog net geen 'Godwinnetje'.joopv schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:45:
Wat eng is, is hoe de ene mededeling via aannames en generalisaties een boosheid over iets volslagen ongerelateerds tot gevolg heeft.
De moeite om valse meldingen te maken zou ik overigens nooit nemen. Beetje onzinnig.
[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-11-2013 15:24 . Reden: typfoutje ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Da's geen actieve zithouding, da's gewoon bangelijk
Ik zit dus redelijk rechtop en mijn arm is net niet helemaal gestrekt als ik rechtuit rij. En dat doe je op een snelweg nogal veel...vrij actieve zithouding, dicht bij het stuur en op een dusdanige manier dat ik mijn elleboog op de rand van de deur kan leggen en met een iets gekromde arm met 1 hand relaxed kan sturen
Mee eens hoor. Ik rij zelf uiteraard ook geen V40, maar zijn grote broer, de V60.The Eagle schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:50:
[...]
Vast, moet je wel een V40 willen rijden. Nee dank u
Echter, aangezien het hier vrij vol zit met mensen met een wat lager leasebudget en over 't algemeen ook niet een enorm salaris, is de V40 vast vrij populair, dus ik dacht, ik doe eens aardig
Ik ga enkel het Dynamic pakket (sportstuur, -stoelen) en de automatisch opende achterklep verliezen en 16" LM ipv 17" LM. De rest blijft na configuratie identiek. Daar kan ik wel mee leven. Het wordt in elk geval een forse besparing de komende jaren met nog iets meer rijplezier dan ik nu al heb!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Goede deal! Bij ons gaat keuze tussen de 14% bijtelling 1.6TDI Greenline Businessline (27.150) en de 20% bijtelling 1.4 TSI DSG Business Elegance (31.770).Smarron schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:00:
Update, leasmij, dealer en PZ zijn allen akkoord om mijn bestelde Octavia Combi 20% om te zetten naar de 14% uitvoering!![]()
Ik ga enkel het Dynamic pakket (sportstuur, -stoelen) en de automatisch opende achterklep verliezen en 16" LM ipv 17" LM. De rest blijft na configuratie identiek. Daar kan ik wel mee leven. Het wordt in elk geval een forse besparing de komende jaren met nog iets meer rijplezier dan ik nu al heb!
Grote nadeel van de Greenline is het gebrek aan de DSG-bak, panoramisch dak en sport stoelen (dynamic pakket). 18" velgen regel ik wel als accessoire.
Als extra accessoires:
- Lederen bekleding ~2.000 (geperforeerd, zwart, zilver stiksel)
- Trekhaak afneembaar ~900
- Standkachel ~1.500 (Webasto / Thermo Call)
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Specs:
Lexus IS300h Business Line, Mercury Grey
223 pk gecombineerd piek vermogen (2.5 benzine met 180pk, electromotor met 140pk)
RWD, Automaat.
Bijtelling bedoel je? 315 per maand. Hij is redelijk gunstig in de lease door 20% bijtelling, weinig BPM en lage uitstoot (99 gram co2). Wij leasen bij Alphabet echter mijn werkgever schaft de auto's aan en doet het beheer via de leasmij, dus werkt wellicht iets anders voor jou.Phyc schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:50:
Kazuka, dat is momenteel ook mijn eerste keus (mag in februari waarschijnlijk uitzoeken), wat kost ie je per maand, en bij wel leasemaatschappij?
Gefeliciteerd, ziet er uit als een mooie wagen! Mag ik vragen wat de aankoopprijs was?kazuka schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:47:
Gisteren de Lexus IS300h mogen ophalen. Hij bevalt echt super en rijdt geweldig! Kom uit een Audi A3 (vorige model) en dit rijdt echt heel anders. De stilte aan boord is opvallend, achterwiel aandrijving is wel even wennen maar hij gaat heerlijk de hoek om en ligt als een blok op de weg. Ook fijn dat je er zo'n 1100km mee op een tank kunt rijden, dat was ik alleen van diesels gewend
Specs:
223 pk gecombineerd piek vermogen (2.5 benzine met 180pk, electromotor met 140pk)
RWD, Automaat.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Hij bedoelt duidelijk de leaseprijs per maand, en bij welke leasemaatschappijkazuka schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:57:
[...]
Bijtelling bedoel je? 315 per maand. Hij is redelijk gunstig in de lease door 20% bijtelling, weinig BPM en lage uitstoot (99 gram co2). Wij leasen bij Alphabet echter mijn werkgever schaft de auto's aan en doet het beheer via de leasmij, dus werkt wellicht iets anders voor jou.
Bijtelling is voor iedereen hetzelfde (en makkelijk uit te rekenen per belastingschijf).
www.google.nl
Deze komt op 42.000. Aangezien hij al behoorlijk compleet is, is de optielijst ook erg kort. Enige losse opties zijn keyless entry en parkeer sensoren voor en achter.Sallin schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:40:
[...]
Gefeliciteerd, ziet er uit als een mooie wagen! Mag ik vragen wat de aankoopprijs was?
Prima. Ik ken het systeem uit de Ct200h niet maar deze werkt intuïtief, veel in te stellen. Bluetooth audio, iPod, USB, zelfs video en mirroring van een Android toestel (nog niet geprobeerd). Wel af en toe wat traag maar niks ergerlijks.PWM schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:51:
Hoe is het Multimedia systeem? In de Ct200h is dat echt een afknapper, erg oud allemaal. Volgens mij zit hier een nieuw systeem in?
Ook op het display tussen de klokken (wel grappig, dat zijn ook LCD's
Erg mooie bak!kazuka schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:47:
RWD, Automaat.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwijderd
Middenconsole is niet mijn smaak. Stuk tussen het pookje en de ventilatieroosters oogt een stuk minder ivm de rest van het interieur.
De Mazda 3 heeft ook bedieningsknoppen.. Het touchscreen is overigens niet te bedienen boven de 15 km/u.
(deze interieuruitvoering heb ik besteld)
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 17-11-2013 12:58 ]

Ik vind het interieur prachtig maar is inderdaad een kwestie van smaak. Afwerking is uitstekend, materiaalkeuze iets minder als bij Audi. Meer vergelijkbaar met Volvo en BMW.
De losse toetsen op de middenconsole gebruik ik eigenlijk niet omdat alles via het stuur of joystick te bedienen is.
Zo, die zijn er even op vooruit gegaan. Mooi interieurHyp Hyper schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:55:
De Mazda 3 heeft ook bedieningsknoppen.. Het touchscreen is overigens niet te bedienen boven de 15 km/u.
(deze interieuruitvoering heb ik besteld)
[afbeelding]
Vooral de derde foto is knap bij 120km/u
Ben wel een beetje jaloers op de 300
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Van buiten een fantastische auto tho.
Alles is heel erg vierkant, ouderwets uiterlijk en een analoge klok ???
Neen, mijn vrouw en ik hebben er 2 minuten in gezeten en toen waren we het wel eens.
De buitenkant is wel enorm mooi.
Passat heeft ook een analoge klok in het midden van het dashboard. Wel digitaal aangestuurdkazuka schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:40:
De analoge klok is een typisch Lexus dingetje.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ja, dacht je dat die ToyotaSallin schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:49:
[...]
Passat heeft ook een analoge klok in het midden van het dashboard. Wel digitaal aangestuurd.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Niet echt. Model is van de baan.The Eagle schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:59:
Ik zat net even op de modellenkalender van onze leasemij te kijken. Staan wat mooie dingetjes op. Zag de Alfa Guilietta SW staan. Dat ding heeft veel potentie denk ik
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
[ Voor 20% gewijzigd door Chief op 19-11-2013 10:15 ]
Wacht wacht wacht jij zit graag recht op in een hoge positie en zegt dat je bij de meeste auto's dan tegen het dak aan zit. En dan wil je een gulietta leasen? Heb je er al eens in gezeten want een V40 of megane heeft een heel stuk meer speling tussen stoel en dak.The Eagle schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:48:
Heb je daar een link van? Dan kan ik de leasemij even zwepen namelijk
Game PC
Waarom zou je van een A5 afwillen? Misschien heb je een goede reden maar lijkt mij een prachtbak om in te rijden :-).Chief-XL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:14:
Ik heb de IS300h gereden en was er niet kapot van. De buitenkant en de lijnen vind ik erg mooi, achterkant is wel behoorlijk BMW-achtig. Middenconsole vind ik erg lelijk maar dashboard is weer fantastisch (F-Sport Line gereden). Vermogen vond ik tegenvallen in vergelijking met mijn huidige A5 en ook weggedrag viel tegen.
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nee, ik zeg niet dat ik die Guilietta wil leasen. Nouja, dat zou ik misschien best willen (wnat hij ziet er mooi uit), maar uiteraard niet zonder er eerst een proefrit e.d. in gemaakt te hebbenShunt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:40:
[...]
Wacht wacht wacht jij zit graag recht op in een hoge positie en zegt dat je bij de meeste auto's dan tegen het dak aan zit. En dan wil je een gulietta leasen? Heb je er al eens in gezeten want een V40 of megane heeft een heel stuk meer speling tussen stoel en dak.
Hoef er niet van af maar een vriend ging test rijden voor zijn nieuwe lease auto en ik ging mee als 2nd opinionKecin schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:16:
[...]
Waarom zou je van een A5 afwillen? Misschien heb je een goede reden maar lijkt mij een prachtbak om in te rijden :-).
Dus maar weer even gaan configureren, want ik begin weer op 0. Wat mij nu opvalt is het extreme prijsverschil (leaseprijs that is) tussen de Octavia Combi Greentech Businessline 1.6TDI (20%) en de Octavia Combi Greenline Businessline 1.6TDI (14%).
Kale leaseprijs (dus nog even zonder de extra opties erop) scheelt dat 167 Euro ten gunste van de Greenline. Na voor ruim 4700 Euro aan pakketten en opties toegevoegd te hebben om hem gelijkwaardig te krijgen, is hij alsnog 70 Euro goedkoper!?
Ik kan het bijna niet geloven, maar bij vrijwel elke carconfigurator is dit het geval. Ik heb hem samengesteld bij Leaseplandirect. Mijn eigen leasemij (Alphabet) is volgens mij ietsjes duurder, maar dit verschil is echt heel erg groot en ik zit nu nog ruim binnen mijn budget.
Misschien krijg je bij de uiteindelijke offerte een klap erbij.. (tenzij ze dit jaar nog op kenteken zetten)
Dat heeft namelijk tot op heden het grote verschil in leasetarief verklaart.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar dan zijn de grote verschillen erg frappant. Kan me zo niet voorstellen wat direct de verschillen tussen modellen zullen zijn qua onderhoudskosten. Verkoopwaarde zal toch eerder positiever zijn voor de 20% versie?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En in die velgen zit hem onder andere een groot verschil in leaseprijs. Mijn upgrade van 17" naar 18" kost namelijk in optiebedrag slechts 190 euro, maar in leasebedrag scheelt het bijna 50 euro/maand door hogere kosten bij de bandenwissels en duurdere banden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Die velgen zouden inderdaad een grote oorzaak kunnen zijn van het verschil als je het hebt over 50 Euro p/m (belachelijk eigenlijk). Dan nog een paar opties die er niet opkunnen en dan is het verschil wel redelijk gedekt.AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:03:
Het verschil zit m er vooral in dat de 20% versie verkrijgbaar is als Elegance Business en de 14% Greenline is een Ambition. En ja, met pakketten en losse opties kan je in de buurt komen van de EB, maar er zijn een aantal opties die simpelweg niet in de 14% modellen terechtkomen. Ik noem bijvoorbeeld het panoramadak, de sportstoelen, de meeste dealers weigeren groter dan 16" velgen te plaatsen.
En in die velgen zit hem onder andere een groot verschil in leaseprijs. Mijn upgrade van 17" naar 18" kost namelijk in optiebedrag slechts 190 euro, maar in leasebedrag scheelt het bijna 50 euro/maand door hogere kosten bij de bandenwissels en duurdere banden.
Toch is het verschil van de Greenline Ambition Businessline vergeleken met de Greentech Elegance Businessline te verwaarlozen. Ik heb hem nu identiek op een dynamic pakket (sportstuur- en stoelen) en een elektrische achterklep na gelijk kunnen maken en 16" ipv 17" LM. Ik vind grote velgen ook veel mooier, alleen is dat prijsverschil het voor mij persoonlijk niet waard. Ik had sowieso geen interesse in een panoramadak of DSG, dus dat voordeel was op mij niet van toepassing.
Verwijderd
haha...je had ze beter zelf kunnen kopen...€2400 voor een paar 'mooie' velgen. Nooit. Da's alleen maar voor de buren, want als je rijdt ziet niemand ze en jij ziet ze ook niet als je in de auto zitAllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:03:
[ Voor 67% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-11-2013 19:58 ]
Toch wel...je had ook andere (belangrijke) opties kunnen nemen voor dat geldAllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:56:
Kost mij niets, hoor, die velgen. Leasebak... T was zelfs m'n baas die aangaf dat onder een auto 18" beter smoeltje en dat dat wat hem betreft standaard zou moeten zijn. Maar ja, hij rijdt dan ook een 530d met alles erop en eraan.
Dat wordt echt een mooie besparing vergeleken met de 20% Golf Variant die ik nu rij waar nog een eigen bijdrage van 45 Euro p/m bijkwam.
Maar goed, vandaag officieel akkoord ontvangen vanuit HR. Nu weer terug naar de dealer om definitief besteld te worden. Verwachte leverdatum staat op 28 februari 2014.
En zo is hij uiteindelijk geworden:
Octavia 1.6 TDI 81kW Greenline Businessline combi 14%
Kleur: Metal Grey
Bekleding: Beige Crinkel (weet niet of dat wel mogelijk is, maar dat hoor ik vanzelf wel)
Pakketten:
- Licht pakket
- Technology pakket
- Functie pakket
- DAB (digitale radio ontvangst)
- Navigatie Columbus (8" touchscreen, 64 Gb harde schijf, dvd-speler en kleuren MaxiDot display)
- Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding
- Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank
- Sunset (extra donker getinte ramen)
- Dakrailing zilverkleurig
[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 25-11-2013 20:40 ]
Skoda Oct.Combi 1.6TDI 110 Greenl.BL (14%)
Pakketten:
Functie-pakket (1030)
Safety-pakket (1060)
Licht-pakket (1050)
Travel pakket (1105)
Technology pakket (1080)
Opties:
Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, 64 Gb harde (2030)
MaxiDot kleurendisplay (2007)
DAB (digitale radio ontvangst) (2005)
Sunset (2270)
Stoelverwarming op de voorstoelen en achterbank (2176)
Metallic lak (2240)
Dakrailing zilverkleurig (2180)
Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor (2120)
Lane Assist, actieve rijbaan begeleiding (2125)
Accessoires:
Trekhaak afneembaar
Winterbanden
Velgen / Banden 18"
Lederen bekleding (Alba)
Blijft jammer dat het panoramisch dak niet mogelijk is op de Greenline.
Het travel pakket en safety pakket vond ik voor mijzelf overbodig. Een panoramadak heb ik nooit gehad, dus voorlopig weet ik ook niet wat ik ga missen. Houden zo.
In welke kleur wil je hem hebben ?
- Cappuccino Beige
- Silver
- Metal Grey
Cappuccino Beige

Silver
Mijn huidige auto is Daytona Gray. Prima kleur aangezien ik hem niet zo vaak hoef te wassen. Moet nog eens een keertje goed bij de dealer gaan kijken hoe de verschillende kleuren hem in het echt staan. Metal Grey is de meest veilige keuze. Contrast staat hem ook goed (Metal Grey icm zilverkleurige exterieur elementen).
Ik rijd momenteel ook grijs, maar heb nu gekozen voor knallend rood. Doe 's gek.
Inderdaad. Daarom heb ik mijn aanstaande (V40) ook in het Rebel Blue gekozen, hoewel rood 'm ook goed staat en Volvo 'm ook zo tegenwoordig op de beurzen laat zien.Hyp Hyper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:47:
Beige, zilver en grijs...
Ik rijd momenteel ook grijs, maar heb nu gekozen voor knallend rood. Doe 's gek.
Het gros van de autorijders is het met je eens hoor.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:15:
Ik heb m in Metal Grey in bestelling staan. Behalve dat ik de 'saaie' kleuren gewoon mooi vind, geeft dat inderdaad een mooi contrast met chromen elementen, het zwarte pano dak en de chestnut brown bekleding die ik heb besteld.
Heb mijn megane ook in het rood (rood rood) en ben er op de gevoelligheid van de lak heel tevreden mee. Vind de standaard kleuren zo standaard een auto mag van mij best een beetje opvallen. Verder ben ik nooit aan het zoeken naar mijn auto tot nu slechts een keer een rode megane tegen gekomen (tenminste deze rood) Echter alleen al bij mijn huidige klus staan er twaalf witte meganes coupe's en volgens mij een stuk of 30 random kleuren stations.mphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:33:
[...]
Inderdaad. Daarom heb ik mijn aanstaande (V40) ook in het Rebel Blue gekozen, hoewel rood 'm ook goed staat en Volvo 'm ook zo tegenwoordig op de beurzen laat zien.
Game PC
* AllSeeyinEye rijdt tijdelijk ook in een Megane...
Verwijderd
Niet dat ik nu uitblink qua originaliteit met een zwarte Audi A3 maar daar vind ik (net als de V40) zwart erg mooi voor de uitstraling.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
mphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:33:
Inderdaad. Daarom heb ik mijn aanstaande (V40) ook in het Rebel Blue gekozen, hoewel rood 'm ook goed staat en Volvo 'm ook zo tegenwoordig op de beurzen laat zien.
Mooie auto in een super kleur!
Als ik de ruimte niet nodig had gehad, was ik ook zeker voor deze gegaan!
Mooiste betaalbare auto van dit moment, in dat segment!
De GT line, is toch best behapbaar?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:49:
Sowieso zie je veel te veel van die foeilelijke Megane's...
* AllSeeyinEye rijdt tijdelijk ook in een Megane...
Altijd nog beter dat de Golfjes van vandaag....
Rebel Bluemphilipp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:33:
[...]
Ik krijg nog steeds veel positieve reacties over de kleur
Ja dat ben ik met je eens, als de megane een beetje dik aangekleed is dan het zeker nog te pruimen. Maar smaken verschillen nou eenmaal, AllSeeyinEye heeft een andere smaak dan ik(wij). Zo vind ik die octavia letterlijk en figuurlijk een stap terug in de tijd aangezien het nagenoeg een 1 op 1 kopie is van de audi a4 uit 2003. Ik reed gisteren achter een octavia combi en de achterpartij klopt gewoonweg niet imo. Het loopt een beetje smal af ... dan zie ik liever nog de superb combi, die vind ik nog wel geslaagd.dfrenner schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:10:
[...]
De GT line, is toch best behapbaar?
Altijd nog beter dat de Golfjes van vandaag....
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En ik zal wel meer 'rare' dingen hebben, zo vind ik de V70 ook aanzienlijk mooier dan een V60 of V40. En een Golf III en V vind ik de mooiere Golf modellen.
Wat volgens jou de letterlijke stap terug is kan ik trouwens niet zien, de huidige Octavia heeft alle voorzieningen die op een nieuwe auto verwacht mogen worden aan boord.
Kom van een aantal shortlease wagens af en eindig eindelijk bij BMW.
Van Volvo S60 (bijtelling veel te hoog) naar Audi A3 (niet bijzonder) en dan eindelijk een 1 Serie.
It's not who you are , it's who you know.
Ik had dat misschien iets beter moeten naunceren, ik heb het over het uiterlijk niet over de techniek ed. De octavia is verder namelijk een prima auto met de nieuwste technieken. Sterker nog, ik sluit zelfs niet uit dat ik over een jaar (dan moet ik weer een nieuwe leaseauto kiezen) de octavia ook op mijn shortlist ga zetten. Prijstechnisch (en de 14%) is dit zeker het overwegen waard, en eerlijk is eerlijk meestal zit ik in de auto ipv dat ik er buiten tegenaan zit te kijkenAllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:34:
Wat volgens jou de letterlijke stap terug is kan ik trouwens niet zien, de huidige Octavia heeft alle voorzieningen die op een nieuwe auto verwacht mogen worden aan boord.

Ik heb m dus besteld als Elegance Business (de 'dikste' versie), met panoramadak, met sportstoelen (en driespaaks stuurwiel) en vol leder bekleding. Aan de binnenkant kan je er (qua looks) niet meer in krijgen.renzo4000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:
[...]
Het interieur vind ik namelijk prima te pruimen mits lekker dik aangekleed. Stel dat ze met een RS-line pakket komen dan ziet het er van buiten net even gelikter uit, al acht ik die kans klein op een 14% eco diesel maar wie weet.
Je weet trouwens dat de rechter uitlaat van de RS diesel niet is aangesloten op het uitlaatsysteem? Die uitlaat functioneert alleen bij de benzine RS
[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-11-2013 14:57 ]
Ach de meeste "dikke" uitlaten op standaard auto's fungeren vaak voor show. Het valt vooral op 's avonds als je achter een auto in de file staat. Je ziet dan of een lege koker, of een ini mini knalpijpje in de kokerAllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:56:
[...]
Ik heb m dus besteld als Elegance Business (de 'dikste' versie), met panoramadak, met sportstoelen (en driespaaks stuurwiel) en vol leder bekleding. Aan de binnenkant kan je er (qua looks) niet meer in krijgen.
Je weet trouwens dat de rechter uitlaat van de RS diesel niet is aangesloten op het uitlaatsysteem? Die uitlaat functioneert alleen bij de benzine RS
Dit topic is gesloten.
![]()