Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.330 views

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:42

mphilipp

Romanes eunt domus

PWM schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:25:
mede veroorzaakt doordat de politie/justitie dit onderwerp totaal links laat liggen.
En wat verwachten ze dan dat de pliesie doet? De grenzen sluiten? Mannetje bij pih's zetten?
Er worden al jaren airbags uit auto's gejat. Lijkt me een groter probleem, maar daar kunnen ze ook weinig aan doen.

Autofabrikanten moeten eens iets serieus doen aan autodiefstal en de diefstal van navigatiespullen e.d. Zij zorgen ervoor dat het zo makkelijk is. Naar de pliesie wijzen is imho iets tè gemakkelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PWM schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:25:
Iets om rekening mee te houden. Ik werd vandaag gebeld door de Leasemij over de diefstal gevoeligheid van de Outlander PHEV.

Door de populariteit van dit type auto's in Oost-Europa (ja, daar krijg je ook subsidie al berijder), verwacht men een grote diefstalgolf, mede veroorzaakt doordat de politie/justitie dit onderwerp totaal links laat liggen.

De verwachting is dat 1 op de 10 (1 op de 10!) Outlander PHEV's gestolen gaat worden Bij de Lexus RX is dit overigens al 1 op 18).

Dit zijn echt ongeloofelijke getallen 8)7

Mijn auto krijgt nu een extra startonderbreker, een 2de alarm en een Tracking device |:(
Stel de auto wordt gestolen en komt niet meer terug. Dan mag je een nieuwe bestellen, maar dan wordt er gok ik wel een nieuw leasecontract opgemaakt en ben je dus je nul procent bijtelling kwijt. Dat zou twee keer balen zijn

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Dat zou inderdaad een aardige schade zijn.

Misschien kun je iets enorm creatiefs doen. Duplicaat kentekenplaten, wijziging VIN/kenteken koppeling vanwege vervanging van (onder meer) chassis. Ik betwijfel of de leasemaatschappij creatief genoeg is voor dit soort handel :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
VIN-nummer en kentekenplaat staan geregistreerd als gestolen en kan je dus sowieso niet hergebruiken. Nieuwe auto is nieuw VIN, dus nieuw kenteken dus 7% bijtelling. Maar je bent overigens niet verplicht om dezelfde auto te leasen.
Dus inderdaad dubbel balen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:23:
[...]

En wat verwachten ze dan dat de pliesie doet? De grenzen sluiten? Mannetje bij pih's zetten?
Er worden al jaren airbags uit auto's gejat. Lijkt me een groter probleem, maar daar kunnen ze ook weinig aan doen.

Autofabrikanten moeten eens iets serieus doen aan autodiefstal en de diefstal van navigatiespullen e.d. Zij zorgen ervoor dat het zo makkelijk is. Naar de pliesie wijzen is imho iets tè gemakkelijk.
Tsja. Ik heb straks een 2de sleutel nodig om een auto te starten, er zit een extra alarm op en een extra startonderbreker. Kan je nog meer doen?

Probleem is dat het volgsysteem ook nutteloos is, aangezien er pas op word gereageerd door de politie als de auto al Polen uitrijd.

Maar "de politie" is natuurlijk niet het probleem. Prioriteiten worden op een andere niveau neergezet.

• t_captain
PROnline schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:44:
VIN-nummer en kentekenplaat staan geregistreerd als gestolen en kan je dus sowieso niet hergebruiken. Nieuwe auto is nieuw VIN, dus nieuw kenteken dus 7% bijtelling. Maar je bent overigens niet verplicht om dezelfde auto te leasen.
Dus inderdaad dubbel balen.
Beetje offtopic, maar er moet toch een manier zijn om met behoud van de datum eerste registratie een nieuwe VIN te koppelen? Bijvoorbeeld bij revisie van een oldtimer waarbij je een verrot chassis vervangt?

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
kavorka schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:41:
Vorige week de Mazda 6 besteld:

Mazda 6 2.2 150pk diesel
Skylease+
18" donkere velgen
Styling pakket

Consumentenprijs: 34.735
Bijtelling: 20%
Leasebedrag: 790 (per leasemaatschappij anders)
Leverdatum: 1 november
En vanmorgen opgehaald :)

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/3ztu8hvwf/20131101_085916.jpg

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Als je (heul) snel scrolled lijkt het wel een Fisker Karma.... dat is een behoorlijk compliment :)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48
Mooie auto hoor, die Mazda. Zwarte velgen staan hem ook goed

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Mooi! In benzine helaas 25% (net als de CX5), dus zelf 'maar' voor de 3 gegaan.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• kavorka
  • Laatst online: 12-11-2025
Hyp Hyper schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:32:
[...]

Mooi! In benzine helaas 25% (net als de CX5), dus zelf 'maar' voor de 3 gegaan.
Zag de 3 vandaag voor het eerst staan in de showroom. Gekozen voor de sedan of hatchback?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wow, ziet er wel heel mooi uit zo! Doet qua uiterlijk zeker niet onder voor "premium". Hoe is die qua rijgedrag/bediening?

Als ik een keer in de buurt van een Mazda dealer ben moet ik ook maar is langs rijden om de 3 en 5 te bekijken. De Mazda 3 diesel (20% bijtelling zelfs in 2015) schijnt een kanon te zijn.

• Hyp Hyper
kavorka schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:41:
[...]

Zag de 3 vandaag voor het eerst staan in de showroom. Gekozen voor de sedan of hatchback?
Hatchback. Vooral vanwege het praktische, want de sedan vind ik eigenlijk wat mooier.

• PWM
  • Niet online
Reed net langs de dealer, aangezien er een welkomspakket klaar stond voor de Outlander PHEV. Voor degene die er ook 1 heeft besteld: Niet de moeite van het uitstappen waard, laat staan omrijden.

Anyway: Er was een aflevering van een PHEV. Ik stond net te praten met de dealer toen hij zijn auto kwam afhalen, hij liet zijn oude auto achter voor de leasemij: Een 2.5 jaar oude Audi RS6 :+ Die zal per maand wat centjes overhouden :p

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:34:

Anyway: Er was een aflevering van een PHEV. Ik stond net te praten met de dealer toen hij zijn auto kwam afhalen, hij liet zijn oude auto achter voor de leasemij: Een 2.5 jaar oude Audi RS6 :+ Die zal per maand wat centjes overhouden :p
Vage keuze. Zou je toch verwachten dat die voor een V60 of Tesla zou gaan op zijn minst.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

Cheezus

Luiaard

PWM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:34:
Reed net langs de dealer, aangezien er een welkomspakket klaar stond voor de Outlander PHEV. Voor degene die er ook 1 heeft besteld: Niet de moeite van het uitstappen waard, laat staan omrijden.

Ik was even nieuwsgierig, maar met een catalogus waarde van ~175K en 52% belasting zou je zo'n 2K per maand moeten betalen :o
Zoiets ga je alleen zakelijk rijden denk ik?

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:58:
[...]

Vage keuze. Zou je toch verwachten dat die voor een V60 of Tesla zou gaan op zijn minst.
Hangt van je gebruik af natuurlijk ;) Een Tesla is inderdaad luxer, maar als je af en toe Duitsland in moet, red je het daar niet mee. De V60 is mooier, sneller en veul meer premium, maar heeft de kofferbak die vergelijkbaar is met de bagagedrager van een Moped ;) Volgens mij is er dan niet meer.

* PWM Had ook veel liever een V60 HYBRID genomen, maar daar kreeg de kinderwagen er niets eens voor een deel in

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 01-11-2013 22:32 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

PWM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:30:
[...]

Hangt van je gebruik af natuurlijk ;) Een Tesla is inderdaad luxer, maar als je af en toe Duitsland in moet, red je het daar niet mee. De V60 is mooier, sneller en veul meer premium, maar heeft de kofferbak die vergelijkbaar is met de bagagedrager van een Moped ;) Volgens mij is er dan niet meer.

* PWM Had ook veel liever een V60 genomen, maar daar kreeg de kinderwagen er niets eens voor een deel in
Ik hoorde dat over de V40 ook al. Hoe kan het nou zijn dat Volvo (note bene het merk met de grootste lijkenbakken in de historie van stationwagens!) twee courante stations heeft waar gewoon geen pepernoot in de kofferbak past?

• PWM
  • Niet online
De standaard V60 is ook niet bijster groot, maar daar kan nog wel iets in. Niet te vergelijken met de Volvo's van weleer (heb nog een 740 voor de deur), maar het kan er mee door. In de 0% uitvoering hebben ze echter (net als bij de Jetta bijvoorbeeld) een accupakket liggen.

Bij de Tesla en Outlander zitten de accu's verwerkt in de bodem van de auto, daar heb je veel minder last van.

Voor wie de Outlander te duur is: De ASX Hybrid gaat binnenkort aangekondigd worden. Voor wie hij te goedkoop is, volgend jaar komt er ook een Pajero Plugin Hybrid. Allebei 7% bijtelling.

Toch wel een lekker 7% bak:

Afbeeldingslocatie: http://www.drivearabia.com/news/wp-content/uploads/2012/10/2013-Mitsubishi-Pajero-450x337.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 01-11-2013 22:02 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
HTT-Thalan schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:44:
[...]

Ik hoorde dat over de V40 ook al. Hoe kan het nou zijn dat Volvo (note bene het merk met de grootste lijkenbakken in de historie van stationwagens!) twee courante stations heeft waar gewoon geen pepernoot in de kofferbak past?
De V40 was vroeger misschien een grote station, maar het huidige model is dat echt niet meer. Ik vind het ook raar als je die verwachting nog hebt van de huidige V40, dat het een station is met een ruime kofferbak. Voor mijn gevoel is het gewoon een 5 deurs hatchback :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 01-11-2013 22:10 ]

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08-2025
[...]
* PWM Had ook veel liever een V60 genomen, maar daar kreeg de kinderwagen er niets eens voor een deel in
Vreemd, aangezien de V60 toch een stuk ruimer is dan mijn huidige A3 SB en daar past alles makkelijk in de achterbak. V60 is misschien wel 50-100 liter kleiner ivm A4, V70 en Octiavia / Superb kwa achterbak, maar echt klein is hij niet.

V40 past in het straatje A3, 1-serie, A-serie, CT200h, etc, etc... Leuke auto voor mensen zonder kinderen of voor kinderen die de deur uit zijn (of gewoon niet meer met de ouders mee willen).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Wat een lulkoek. Laatst nog naar Italië gereden met 2 volwassenen op de achterbank in mijn A3 SB en 1 week vakantiespullen van 4 personen in de kofferbak. Als je notabene zelf een A3 SB hebt dan snap ik niet dat je met droge ogen beweert dat het een auto is voor mensen zonder kinderen, wat ik interpreteer als: met kinderen is de A3 te klein.

• PWM
  • Niet online
Zware Unit schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:26:
[...]

Vreemd, aangezien de V60 toch een stuk ruimer is dan mijn huidige A3 SB
De gewone wel, de Hybrid niet ;)

• Zware Unit
A3 SB met een kind gaat prima. Volwassenen hebben echt hele andere bagage dan kleine kinderen. Een kinderwagen en een kinderbedje en de achterbak van mijn A3 SB zit zo goed als vol. Mijn mening is idd dat een A3 SB met 2 kleine kinderen te klein is. Voor de wintersport regel ik altijd een auto van een collega (XC60 D5 AWD, V70, 5-serie, etc).

Door de weeks zou ik graag weer een A3 SB 1.8 DSG S-edition willen rijden als er in het weekend en in de vakantie maar een station klaar staat.

[ Voor 46% gewijzigd door Zware Unit op 01-11-2013 22:36 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
PWM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:32:
[...]

De gewone wel, de Hybrid niet ;)
Right! Toch wachten tot Volvo een echte Hybrid gaat maken die er voor ontworpen is vanaf het begin. Blijkbaar is het nieuwe platform (XC90, S90, V90) er speciaal voor ontworpen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PWM schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:03:
[...]
Probleem is dat het volgsysteem ook nutteloos is, aangezien er pas op word gereageerd door de politie als de auto al Polen uitrijd.
Inderdaad. Voor €25 heb je een GSM en GPS blocker. Die zou ik dus altijd bij me hebben als autodief. Dáág, tracker... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Deveon
  • Niet online
[...]

* PWM Had ook veel liever een V60 HYBRID genomen, maar daar kreeg de kinderwagen er niets eens voor een deel in
Ik weet niet wat voor kinderwagen jij hebt, maar die van ons is zeer onpraktisch, maar past wel in mijn Punto. Lijkt me stug dat de v60 hybrid een kleinere kofferbak heeft.

• Zware Unit
Deveon schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 07:59:
[...]

Ik weet niet wat voor kinderwagen jij hebt, maar die van ons is zeer onpraktisch, maar past wel in mijn Punto. Lijkt me stug dat de v60 hybrid een kleinere kofferbak heeft.
Heeft maar 310 liter laadruimte ivm verhoogde laadruimte. Minder dan een A3 SB.

• PWM
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 07:59:
[...]

De kofferbak van de V60 hybrid is inderdaad te vergelijken met een Punto (scheelt 30 liter). Ik heb een Joolz, en die past daar echt niet in, zonder alle wielen te demonteren. In een "normale" statation (or Outlander), kieper ik hem zo achterin.

• Deveon
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:36:
[...]

De kofferbak van de V60 hybrid is inderdaad te vergelijken met een Punto (scheelt 30 liter). Ik heb een Joolz, en die past daar echt niet in, zonder alle wielen te demonteren. In een "normale" statation (or Outlander), kieper ik hem zo achterin.
Wow, dat had ik niet verwacht. Ik had wel al gehoord dat de v60 zoiezo een kleine kofferbak had in vergelijking met de v50, maar met zo een accu pakket blijft er dus helemaal niks van over..

Verwijderd

Zware Unit schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:32:
A3 SB met een kind gaat prima. Volwassenen hebben echt hele andere bagage dan kleine kinderen. Een kinderwagen en een kinderbedje en de achterbak van mijn A3 SB zit zo goed als vol. Mijn mening is idd dat een A3 SB met 2 kleine kinderen te klein is. Voor de wintersport regel ik altijd een auto van een collega (XC60 D5 AWD, V70, 5-serie, etc).

Door de weeks zou ik graag weer een A3 SB 1.8 DSG S-edition willen rijden als er in het weekend en in de vakantie maar een station klaar staat.
Nu noem je specifiek baby's en zeer kleine kinderen, dat is een ander verhaal dan 'mensen met kinderen'. Ik ben het met je eens dat je met 2 kleine kinderen die nog stoeltjes en bedjes etc. mee moeten vrij krap wordt, maar met kinderen die gewoon op de achterbank zitten en zelf kunnen lopen heb je meer dan voldoende ruimte in een A3/V40 etc.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grappig. Ik had ooit een S40 met een 80L LPG tank achterin. Daar kon nog makkelijk een kinderwagen (neefje) in. Moesten wel de wielen eraf, anders werd het echt proppen. Maar ondanks die grote gastank lukte het wel.
Volvo gaat wat dat betreft Alfa Romeo achterna. Die halen ook een grote verdwijntruuk uit met ruimte. Grote auto van buiten, binnen nét genoeg ruimte voor je zakdoek.

Maar ja, wie die ruimte nodig heeft, neemt maar een Mondeo Station of een Passat. Volvo's zijn duidelijk geen familieauto's meer. Komt allemaal door die funky vormen en hipster uitstraling. Dan gaat vorm boven functie. De tijden van de 850 estate zijn duidelijk voorbij...

• Hyp Hyper
Of een Octavia.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nieuwere Volvo's zijn zo te zien veel minder recht en hoekig dan de oude, ze hebben brede heupen maar daarboven worden ze een stuk smaller.
Qua kinderwagens blijf ik me altijd verbazen, is het nu zo moeilijk om een handzaam model uit te zoeken ipv een bugaboo monster?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

OMX2000

By any means necessary...

Deveon schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:59:
[...]

Wow, dat had ik niet verwacht. Ik had wel al gehoord dat de v60 zoiezo een kleine kofferbak had in vergelijking met de v50, maar met zo een accu pakket blijft er dus helemaal niks van over..
De v50 hield al niet over. Dat was een focus met een Volvo buitenkant. De enige station van Volvo is de V70. De rest is sier ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

OMX2000 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:44:
[...]
De v50 hield al niet over. Dat was een focus met een Volvo buitenkant. De enige station van Volvo is de V70. De rest is sier ;)
Het zegt toch genoeg dat de C30, S40 en V50 dezelfde basis hebben? Dus dan kan de V50 nooit écht een ruime familieauto zijn.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bouwfraude schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:36:
Qua kinderwagens blijf ik me altijd verbazen, is het nu zo moeilijk om een handzaam model uit te zoeken ipv een bugaboo monster?
offtopic:
Afhankelijk van het model is Bugaboo behoorlijk klein en compact. Wij hebben een Bugaboo gekozen juist om die reden. Most achterin een Golf Plus passen en in een piepklein liftje.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Zware Unit
Zojuist bij Skoda geweest voor proefrit Octavia Combi met 1.4TSI motor. Voldoende vermogen (140pk, 250nm koppel) voor de Octavia. Persoonlijk wil ik hem graag met DSG, maar deze combi heeft zover ik weet niemand staan.

Voorlopige config.

Skoda Octavia III Combi
Benzine 1.4 TSI DSG Business Elegance 31.770
Dynamic pakket 350
Elektrisch te openen en sluiten achterklep 390
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak 1.150
Schakelpaddles voor DSG 120 (momenteel niet leverbaar icm Dynamic pakket)
Bagage pakket 320 (momenteel niet leverbaar icm Dynamic pakket)
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris 190
Metallic lak 550
Sunset 180
Totaal: 35.200

Accessoires:
Verlagingsveren 570 (sport onderstel?)
Lederen bekleding 2.000 (PON)
Trekhaak afneembaar 959
Totaal 3.529

Aantal vragen openstaan voor mezelf / dealer:
1) DAB, maar nog geen DAB+? DAB optie ondersteunt ook de DAB+ standaard die in NL wordt gebruikt
2) Geen DSG flippers icm Dynamic (Sport) pakket?
3) Wenselijk om Navigatie Columbus te nemen ivm diefstal gevoeligheid?
4) Bagage pakket niet icm Dynamic pakket?

[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 02-11-2013 15:21 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

Edmin

Crew Council

get on my horse!

bouwfraude schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:36:
Nieuwere Volvo's zijn zo te zien veel minder recht en hoekig dan de oude, ze hebben brede heupen maar daarboven worden ze een stuk smaller.
Ach, veel mensen hebben de neiging hun behoefte aan ruimte wat te overschatten. Toen mijn tweeling nog in de dubbele kinderwagen zat, nam ik ze gewoon mee in de Polo uit 2000. Geen centje pijn.

• Smarron
  • Laatst online: 21:23

Smarron

The bend

Zware Unit schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:47:
Zojuist bij Skoda geweest voor proefrit Octavia Combi met 1.4TSI motor. Voldoende vermogen (140pk, 250nm koppel) voor de Octavia. Persoonlijk wil ik hem graag met DSG, maar deze combi heeft zover ik weet niemand staan.

Voorlopige config.

Skoda Octavia III Combi
Benzine 1.4 TSI DSG Business Elegance 31.770
Dynamic pakket 350
Elektrisch te openen en sluiten achterklep 390
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak 1.150
Schakelpaddles voor DSG 120 (momenteel niet leverbaar icm Dynamic pakket)
Bagage pakket 320 (momenteel niet leverbaar icm Dynamic pakket)
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris 190
Metallic lak 550
Sunset 180
Totaal: 35.200

Accessoires:
Verlagingsveren 570 (sport onderstel?)
Lederen bekleding 2.000 (PON)
Trekhaak afneembaar 959
Totaal 3.529

Aantal vragen openstaan voor mezelf / dealer:
1) DAB, maar nog geen DAB+?
2) Geen DSG flippers icm Dynamic (Sport) pakket?
3) Wenselijk om Navigatie Columbus te nemen ivm diefstal gevoeligheid?
4) Bagage pakket niet icm Dynamic pakket?
Over dat dynamic pakket. Ze hebben het over een ander spoiler, maar die is hetzelfde als de normale. Dus alleen het stuur (3-spaaks) en sportstoelen worden het dan. De sportstoelen zijn overigens uit 1 stuk gemaakt, dus geen losse hoofdsteunen, weet niet of je dat al wist.

Verlagingsveren kon ik niet nemen helaas, 2 weken geleden besteld.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Zware Unit
Heb ook in de O3 RS gezeten en die heeft dezelfde sportstoelen. Zien er goed uit en zitten erg lekker. Vast hoofdsteun zie je vaker en is voor ons beide geen probleem, aangezien we tussen de 1,80 en 1,90m zijn.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53

page404

Website says no

mphilipp schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:47:
[...]

Het zegt toch genoeg dat de C30, S40 en V50 dezelfde basis hebben? Dus dan kan de V50 nooit écht een ruime familieauto zijn.
Volgens mij ben je in de war met de wielbasis. Ipv "basis" wordt vaak "platform" gezegd, en dat betekent eigenlijk meer dat met dezelfde basiscomponenten- of principes verschillende auto's gefrabiceerd kunnen worden. Het VW MQB platform gaat daar heel ver in, waarbij bijvoorbeeld de motorophanging tussen alle motoren en in alle modellen hetzelfde is.
Die V50 is echt niet zo klein. Het is geen Opel Vectra qua maten, maar dat probleem heeft de A4 ook. Neemt niet weg dat je er prima met 4 mensen + bagage in kan hoor :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

page404 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:48:
[...]
Die V50 is echt niet zo klein. Het is geen Opel Vectra qua maten, maar dat probleem heeft de A4 ook. Neemt niet weg dat je er prima met 4 mensen + bagage in kan hoor :)
In een C30 ook. Als het geen grote mensen zijn ;)

Maar goed, ik heb het nooit nagemeten, maar 'men zegt' steeds dat deze auto's dezelfde basis hebben. Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar ik nam aan dat het allemaal op de focus basis stond.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
mphilipp schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:20:
[...]

In een C30 ook. Als het geen grote mensen zijn ;)

Maar goed, ik heb het nooit nagemeten, maar 'men zegt' steeds dat deze auto's dezelfde basis hebben. Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar ik nam aan dat het allemaal op de focus basis stond.
Ze hebben allemaal dezelfde wielbasis en spoorbreedte volgens de specs op de Autoweek site, dus die kans is best aanwezig dat ze dezelfde basis hebben :P
http://www.autoweek.nl/ca...57232&id3=44313&id4=34200

• Zware Unit
Eerste plaatje van de Skoda Octavia III met Dynamic pakket en leder via Alba. Als ik voor Skoda ga wordt deze zeker toegevoegd aan mijn lijstje.

Afbeeldingslocatie: http://www.alba-automotive.com/wp-content/showroom/skoda/octavia/ambition-dynamic/Skoda-Octavia-Ambition.-Kleur-zwart-1.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Zware Unit op 04-11-2013 19:22 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-01 04:23

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In mijn bestelling wordt het leder hazelnoot bruin. Ook deze stoelen uit het dynamic pakket.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Zware Unit
Afbeeldingslocatie: http://www.skoda.nl/~/media/Skoda/Images/Carousel/Afbeeldingen%20no%20fla/SKODA2014.ashx?bc=ffffff&as=1&h=455&w=990&ext=.jpg
Leasetopper 2014.

Prijslijst (link)

Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de 1.4TSI met DSG (20%).

Nadeel van de Greenline: geen automaat, geen panoramadak, geen Dynamic pakket, 16" velgen, geen elektrische achterklep, geen adaptive cruise assistant, etc, etc...
Voordeel van de Greenline: meer dan 100 euro netto goedkoper ivm de 20% varianten

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat voordeel kan me gestolen worden, een auto is voor rijplezier.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Zware Unit
Een auto is voor rijplezier? Welkom in de wereld van de lease rijder...

Noem eens een auto die aantrekkelijk is voor een lease rijder en die nog "rijplezier" biedt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, wat is aantrekkelijk? Dat is voor iedereen anders denk ik. Ik maak veel kilometers, de auto beschouw ik als mijn 2e huis. Dan wil je in principe van alle gemakken voorzien zijn. Persoonlijk vind ik een auto al een afknapper als er geen goede audio installatie in ligt. Die gebruik ik namelijk nog meer dan bijvoorbeeld de cruisecontrol.
En ja, rijplezier. Je wilt geen 40k per jaar draaien als je je niet fijn voelt in een auto. Dan kun je net zo goed de trein pakken, das ook ruk.

En aantrekkelijke auto's zijn er zat. Maar dan moet je hem niet prive rijden. De overheid ziet een leasebak niet voor niks als een soort van inkomen in natura als je hem ook prive gebruikt.
Collega's van me rijden bijvoorbeeld een loaded BMW 3 of zelfs 4. Alleen zakelijk, geen privegebruik. Je kunt niet zeggen dat zo'n bak niet aantrekkelijk is.

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2013 22:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zware Unit
Heb meer rijplezier met mijn Audi A3 SB S-edition (2010) dan met de Audi A6 Avant (2011) die ik maandag van de dealer tijdelijk mee kreeg. Sportiviteit versus comfort. Beide zijn het auto's voorzien van alle benodigde luxe.

Comfort en een zekere luxe moet een auto zeker hebben indien je meer kilometers maakt per jaar. Echter is er (bijna) altijd een beperking in de vorm van het budget. Rijplezier zie ik persoonlijk meer als sportiviteit. Ik vind het nog steeds heerlijk om in mijn A3 sportief (terwijl ik de verkeersregels naleef) naar huis te rijden na een dag hard werken. Is misschien de leeftijd ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leeftijd? Denk het niet. voor mij is het het compromis tussen rijcomfort en luxe. En ik vind een grotere motor daarbij een van de belangrijkere zaken. Uiteraard binnen het budget, maar dat knijp ik zeker niet.

Een 14% auto zou aangenaam zijn, maar dan wel met een 2.0 TDI en met alle opties die ik wil. Dus geen budgetversie met een eco dieseltje.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:12

JaQ

Zware Unit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:09:
Heb meer rijplezier met mijn Audi A3 SB S-edition (2010) dan met de Audi A6 Avant (2011) die ik maandag van de dealer tijdelijk mee kreeg. Sportiviteit versus comfort. Beide zijn het auto's voorzien van alle benodigde luxe.

Comfort en een zekere luxe moet een auto zeker hebben indien je meer kilometers maakt per jaar. Echter is er (bijna) altijd een beperking in de vorm van het budget. Rijplezier zie ik persoonlijk meer als sportiviteit. Ik vind het nog steeds heerlijk om in mijn A3 sportief (terwijl ik de verkeersregels naleef) naar huis te rijden na een dag hard werken. Is misschien de leeftijd ;)
Dan heb je wellicht niet in de juiste A6 gezeten, dan kan namelijk best sportief zijn.

For the record: * JaQ is geen audi fan

Vorige week mijn eerste leaseauto sinds 2001 besteld:

BMW 328i Touring High Executive Luxury Line
Automatische sporttransmissie 8-traps, incl. Steptronic, (2TB)
Metallic lak (LAK)
Havanna metallic (A17)
Leder Dakota Schwarz (LCLZ)
Glazen panoramadak, elektrisch bediend (voorste deel, sc (402)
Sportstoelen voor incl. handmatig verstelbaar bovenbeens (481)
HiFi System Harman Kardon (16 luidsprekers) 600 watt ver (688)
Comfort pakket (ZC1)
- Opbergpakket (493)
- Hoofdsteunen achter neerklapbaar (5DC)
- Comfort access systeem, ontgrendelen en vergrendelen p (322)
- Automatisch dimmende antiverblindingsbinnenspiegel (431)
Park Distance Control (PDC) vóór en achter (508)
Head-Up Display, full-colour (610)
Levering zonder typeaanduiding (320)
Levering zonder opschrift Luxury (3DZ)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nice. Met high executive heb je weinig opties meer over!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Very nice JaQ! :D
Is er al een leverindicatie afgegeven?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:16:
Leeftijd? Denk het niet. voor mij is het het compromis tussen rijcomfort en luxe. En ik vind een grotere motor daarbij een van de belangrijkere zaken. Uiteraard binnen het budget, maar dat knijp ik zeker niet.
Tsja...maar of je nou een 2,8L hebt of een 1.6L ecodiesel, als je op je boordcomputer kijkt aan het eind van de week, zie je hetzelfde getalletje staan bij 'gemiddelde snelheid'. Dan is voor mij de keuze tussen de fiscus sponsoren of mezelf een plezier doen. Dan kies ik liever voor een dik aangeklede 14% auto (het kán gelukkig nog net) dan een pak geld meer kwijt zijn aan lucht.

Ik ben het met je eens dat een grote auto met flinke motor een genot is, maar ik hard rijden is een vreselijk moeilijke en vooral dure sport geworden. Relaxed rijden is onmogelijk als je boven de max.snelheid komt. Achter elke struik kan een camera staan. En verklikkers helpen geen ros, want er is er altijd eentje die hij niet detecteert of die nog niet op de flitssite staat. En ik spreek uit ervaring. Met mijn vorige leasebak (niet eens een scheurijzer) heb ik echt behoorlijk wat bekeuringen gehad. Stug door blijven gaan, kan me niet schelen enzo...Maar het is wél zonde. Nu houd ik me aan de snelheid, iets waar je na een weekje aan gewend bent. Het scheelt vrijwel niets in reistijd, rijdt uitermate relaxed en ik geniet in mijn comfortabele leren stoelen van een geweldige audio installatie.

Uiteraard is het een persoonlijke afweging. Maar het zit imho voornamelijk tussen je oren. Als je voor de gein een weekje kalm aan doet, zie je dat het niets uitmaakt.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat er nog wel meer zullen volgen komende maand(en). Die 3 gram CO2 worden hier en daar nog wel bespaard bij de Focus, Megane, enz.

• JaQ

JaQ

AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:24:
Nice. Met high executive heb je weinig opties meer over!
Klopt. Ik heb een paar opties gemist (herkennen verkeersborden voor heads-up, camera in achterbumper, alarmering op dode hoek, automatisch file parkeren en wellicht nog een optie links of rechts :) )
RomeoJ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:29:
Very nice JaQ! :D
Is er al een leverindicatie afgegeven?
Nee nog niet, maar aangezien het om een upgrade edition gaat moet deze auto voor 31/1 op kenteken staan. Ik ga er vanuit dat ik oud en nieuw nog met de voorloop A5 SB moet doorbrengen.

• Zware Unit
JaQ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:20:
[...]

Dan heb je wellicht niet in de juiste A6 gezeten, dan kan namelijk best sportief zijn.
Auto is in mijn optiek veel te zwaar om echt sportief te zijn. Tuurlijk is een S6 of RS6 geweldig.

• Smarron
  • Laatst online: 21:23

Smarron

The bend

Heb zojuist de Octavia Combi 1.6TDI Combi in bestelling staan voor 20%. Weet niet of dit nog aangepast kan worden, want het zou wel veel geld schelen. Morgen direct maar bellen.

Over dat gedoe met rijplezier, comfort etc. Is allemaal persoonlijk natuurlijk en heeft ook te maken met prioriteiten. Ik heb nu ruim 3 jaar met enorm veel plezier gereden in een VW Golf 6 Variant met 'slechts' 105pk. Ruim 50K per jaar op de weg gezeten. Zolang ik geen rugpijn heb na een lange rit, vind ik het al best. Maar buiten dat was ik er gewoon erg tevreden over. Geluidsinstallatie standaard, maar heb dat echt niet (meer) nodig.

Misschien dat de standaarden blijkbaar allemaal wat hoger ingeschaald zijn, maar dat is voor mij dus niet belangrijk. (geluidsinstallatie, 150PK+ etc). Ik heb nu heerlijke stoelen, cruise control en een middenarmsteun. Dat zijn voor mij de belangrijkste eisen. Die 105 PK's voldoen echt meer dan prima op de Nederlandse snelwegen.

Nu dus naar de nieuwe Octavia combi en dat is weer een stap vooruit. Ik zal er de komende jaren met enorm veel plezier in rijden!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• The Eagle

The Eagle

Een goede zit is eigenlijk nog wel het allerbelangrijkste. Daarom zal ik ooit nooit een normale Megane gaan rijden - die had ik als voorloper en dat was simpelweg een drama om in te zitten. Schijnt bij de non-GT line uitvoeringen een bekend probleem te zijn.
Rij nu een A3 SB 1.4 TFSI met 120PK. Voldoet prima. kan ik ook best sportief mee rijden. Desnoods een versnelling terugschakelen, dan trekt ie echt wel :P Flitsers geen problemen mee moet ik zeggen. Op de A2 en de A12 zijn de plekken redelijk vast te noemen. Denk dat ik de afgelopen twee jaar misschien 3 boetes heb gehad, waarvan eentje niet op de snelweg (maar wel met 20+, dat was een dure :X ). Maar hou het dan ook goed in de gaten, zowel voor het rijden als onderweg (flitsservice mobi en flitsers mobi, vult elkaar goed aan).
Lijstje met belangrijkste eisen is (in volgorde, belangrijkste bovenaan):
1 goede stoelen / zit
2 goede audio
3 cruise control
4 auto dimmende binnenspiegel
5 climate control
6 middenarmsteun
7 regensensor
8 verwarmde buitenspiegels

In mijn huidige A3 zitten de nummers 1,2, 3, 5 en 6. Nummer 4 mis ik zeker nu het donker wordt steeds meer. Moet straks alleen even wennen dat ik mijn buitenspiegels ook moet krabben :P

Sommige mensen kunnen trouwens niet zonder parkeersensoren achter. Nou zal ik niet ontkennen dat die dingen best handig zijn, maar come on, iedereen moet met een auto gewoon achteruit kunnen rijden zonder iets te raken. Kwestie van je auto kennen. Moet overigens wel bekennen dat ik in 99% van de gevallen achteruit inparkeer (nu met, maar kan ook prima zonder sensoren). Ik durf zelf te stellen dat ik achteruit mijn auto strakker in kan parkeren dan vooruit :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De trend is wel dat achterruiten steeds kleiner worden en je daardoor veel minder zicht hebt via de achteruit. Puur op spiegels inparkeren kan prima qua positionering maar dan moet je wel van te voren weten wat er achter je staat en hoe ver je dus kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JaQ

JaQ

@deAdelaar: dat is een lijstje dat ik kan ondersteunen! Alhoewel ik optie 2 (audio) wat lager zet dan jij (als zesde, alle opties daarvoor ééntje omhoog). Daarnaast wil ik nog wel een automaat en sky-roof of open dak erbij zetten. Als je eenmaal met automaat begint wil je nooit meer anders (icm files), de hoeveelheid licht van een open dak of sky-roof is ook heerlijk.

De huidige voorloop auto heeft 1,3,5,6,7 van jouw lijst (en bizarre spoorvorming. Iets minder na uitlijnen, maar nog steeds crap). De bestelde auto heeft ze allemaal :)

Voldoende vermogen (ja, subjectief) is een nummer laatste. Ik rij al zo'n 6 jaar in auto's met 200pk of meer, maar ik ruil PK's zo in voor conform (net zoals Smarron en mphillip blijkbaar)

en ook ik kan beter achteruit inparkeren dan vooruit :X

[ Voor 3% gewijzigd door JaQ op 13-11-2013 23:22 ]

• The Eagle

The Eagle

Sowieso is achteruit inparkeren zeker als je een drukke baan hebt gewoon handig. Eerste wat ik te horen kreeg van onze wagenparkbeheerster bij mijn vorige werkgever: parkeer 's ochtend achteruit in. Dan ben je nog fris en zet je hem er zo in, en als je 's avonds moegestreden bent kun je zo wegrijden :Y)
Als je ziet dat meer dan 50% van de schades parkeerschades zijn, dan snap je ook meteen waarom ze dat zei ;) Niet dat die parkeerschades niet verzekerd zijn ofzo, maar het scheelt jezelf ook gewoon rompslomp ivm de afwikkeling etc. Sindsdien parkeer ik achteruit in :)

Vwb die automaat: ik heb een tijdje de MB C200 automaat van mijn schoonouders gereden voor ik een voorloper kreeg. Reed idd heel erg lekker, zeker in de file. Wel wat minder sportiever, tenzij je de knop omgooide naar de sportstand. Maar dan zoop ie ook wat meer, en met een 2 liter benzine had ie toch al een kolk :X
Wat me dan wel weer van het hart moet: ik snap zoals gezegd dat mensen automaat rijden. Maar met de hedendaagse LED achterlichten / remlichten, zit je als je achter iemand met een automaat zit, constant in die felle remlichten te kijken. Gisteren nog op de A2 bijna een half uur achter een V40 gezeten die kennelijk zo'n automaat had. Ogen gewoon onwijs vermoeid toen ik uitstapte :/
Ik snap dat je een automaat hebt om niet te schakelen en je dus de rem moet gebruiken. Maar dat maakt het er voor je achterligger niet fijner op.

• Zware Unit
Grappig om een lijstje te maken...

1) goede stoelen, bij voorkeur (half) leder sport model
2) climate control, dual zone
3) goed (premium 8) ) voelend stuurwiel
4) regensensor
5) auto dimmende binnenspiegel
6) goede handfree telefoonfunctie
7) cruise control
8 middenarmsteun
9) verwarmde buitenspiegels
10) automaat
11) goede audio installatie incl. DAB
12) parkeersensoren

Zaken zoals een navigatie systeem, moderne actieve veiligheidssystemen, etc ontbreken. Nice to have, maar niet doorslaggevend bij het uitzoeken van mijn auto. Bij voorkeur gebruik ik een iPad mini als navigatie en audio systeem.

• The Eagle

The Eagle

Wat voor mij trouwens een minpunt is: een touchscreen navi. Die krengen schitteren namelijk nogal en zijn soms compleet onafleesbaar als de zon er op staat. leuk, maar zie ze dan nog maar eens te bedienen. Wat dat betreft zou een Tesla model S dan ook niks voor mij zijn. Zit voor de volledige bediening iets van een 22" LCD widescreen in. Moet er niet aan denken dat dat de zon weerkaatst, zou meteen geen hout meer zien :X

• Zware Unit
The Eagle schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:54:
Wat me dan wel weer van het hart moet: ik snap zoals gezegd dat mensen automaat rijden. Maar met de hedendaagse LED achterlichten / remlichten, zit je als je achter iemand met een automaat zit, constant in die felle remlichten te kijken. Gisteren nog op de A2 bijna een half uur achter een V40 gezeten die kennelijk zo'n automaat had. Ogen gewoon onwijs vermoeid toen ik uitstapte :/
Ik snap dat je een automaat hebt om niet te schakelen en je dus de rem moet gebruiken. Maar dat maakt het er voor je achterligger niet fijner op.
Je moet ook wel leren rijden met een automaat. In de file voldoende afstand houden en de auto lekker laten kruipen. Sta je een tijdje stil gewoon lekker in zijn vrij zetten. Heb zelf een Audi S-tronic bak. Erg gevoelig voor storing, maar hij rijdt wel erg lekker.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
beetje zelfde neppe gedoe als een passagiersraam die auto volledige open/sluit raamfunctie heeft.
ik heb een kar uit 98 en die heeft alle opties en was zelfs toen niet erg duur.
gelukkig nog wel een beetje rap, want de meeste spaargebakjes tuffen lustig volgas, maar zijn leuk op te jagen (vooral boven 160).

nou snap ik ook wel dat leasen voor de goedkopie jopie auto's is, maar dan nog sommige dingen kosten letterlijk 1euro meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Powrskin op 14-11-2013 00:12 ]

Nukezone FTW

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57
mphilipp schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:29:
[...]

Tsja...maar of je nou een 2,8L hebt of een 1.6L ecodiesel, als je op je boordcomputer kijkt aan het eind van de week, zie je hetzelfde getalletje staan bij 'gemiddelde snelheid'. Dan is voor mij de keuze tussen de fiscus sponsoren of mezelf een plezier doen. Dan kies ik liever voor een dik aangeklede 14% auto (het kán gelukkig nog net) dan een pak geld meer kwijt zijn aan lucht.
Gemiddelde tijd scheelt inderdaad in woon/werk niets. Met het koude weer heb ik wel tijdswinst met m'n huidige auto (2.0 dieselI) tov mijn vorige (1.3 eco diesel), de motor is een stuk sneller op temperatuur en de voorruit ontwasemen gaat een stuk sneller. Dat is meer tijdswinst dan ik met snelheid kan boeken, al blijft het vlot de oprit van de snelweg optrekken altijd leuk O-)

Flickr | Lego collectie

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oeh lijstjes! Ik dan ook maar, waarbij de basis schaamteloos gejat van ZwareUnit:
  • goede stoelen, leder, bij voorkeur sport model
  • climate control, dual zone
  • Goede navigatie met groot scherm
  • Goede handfree telefoonfunctie
  • Motor met voldoende vermogen - er moet iest 'over' blijven in de hogere versnellingen.
  • Regensensor
  • Auto dimmende binnenspiegel
  • Cruise control
  • Middenarmsteun
  • Verwarmde buitenspiegels
  • Goede audio installatie
  • Parkeersensoren, bij voorkeur met achteruitrij camera
Dit staat overigens los van dat het model me aan moet spreken, en opties als getint glas, 18" velgen etc.

Mijn vorige auto, een Avensis, voldeed aan 10,5 van deze punten. De navigatie was duidelijk, maar te weinig instelbaar en bij omleidingen een ramp.

Mijn huidige (voorloop) Megane voldoet aan slechts 6 van deze punten (ik mis: goede stoelen, goede navigatie, motorvermogen komt te kort, goede handsfree functie, auto dimmende spiegel en verwarmde buitenspiegels (volgens mij).

De Octavia die in bestelling is heeft ze alle 12.

[ Voor 0% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-11-2013 08:02 . Reden: Ik mis natuurlijk niet de stoelen in de Megane, maar goed zittende stoelen ;) ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sowieso is achteruit inparkeren zeker als je een drukke baan hebt gewoon handig. Eerste wat ik te horen kreeg van onze wagenparkbeheerster bij mijn vorige werkgever: parkeer 's ochtend achteruit in. Dan ben je nog fris en zet je hem er zo in, en als je 's avonds moegestreden bent kun je zo wegrijden :Y)
Als je ziet dat meer dan 50% van de schades parkeerschades zijn, dan snap je ook meteen waarom ze dat zei ;) Niet dat die parkeerschades niet verzekerd zijn ofzo, maar het scheelt jezelf ook gewoon rompslomp ivm de afwikkeling etc. Sindsdien parkeer ik achteruit in :)

Vwb die automaat: ik heb een tijdje de MB C200 automaat van mijn schoonouders gereden voor ik een voorloper kreeg. Reed idd heel erg lekker, zeker in de file. Wel wat minder sportiever, tenzij je de knop omgooide naar de sportstand. Maar dan zoop ie ook wat meer, en met een 2 liter benzine had ie toch al een kolk :X
Achteruit inparkeren zou ook gewoon standaard imo moetne worden voor het rij examen bij het CBR. Er wordt imo te weinig op gelet en als ik zie hoe sommige mensen voor uit inparkeren :X Daarnaast is 99% van de keren achteruit inparkeren gewoon de beste optie. Je kan je auto prima sturen (vaak makkelijker dan vooruit erin zetten) en je kan altijd uit het vak komen hoe druk en hoe lastig mensen ook geparkeerd hebben om je heen :)

Xbox Live ID:Notna8310

• dude88
  • Niet online
Achterruit inparkeren deed ik altijd al, je heb gewoon meer overzicht bij het wegrijden. Als ik wel ergens een hekel aan heb is het achterruit de weg op rijden terwijl je zicht door door 2 busjes aan de zijkant wordt geblokkeerd. Dat is toch gewoon gokken of het goed gaat...

Hier op het werk is achterruit inparkeren verplicht.
Dit ivm calamiteiten, zodat iedereen snel weg kan mocht dat nodig zijn.

Een prettig bijeffect is dat eigenlijk iedereen gewoon recht staat, wat de kans op schades bij het openen van deuren kleiner maakt.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

dude88 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:01:
[...]
Als ik wel ergens een hekel aan heb is het achterruit de weg op rijden terwijl je zicht door door 2 busjes aan de zijkant wordt geblokkeerd. Dat is toch gewoon gokken of het goed gaat...
Daar zijn de uitgebreide parkeersensoren van Volvo toch handig: CTA ( Cross Traffic Alert).

Die reageert op bewegende voorwerpen die van links of rechts komen als je de auto in de achteruit hebt staan. Werkt zeer goed :)
Zit ingebakken in de functie BLIS (Blind Spot Information)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Het handigste is gewoon zo min mogelijk toeters & bellen in de auto, want dan wen je er ook niet aan :P Telkens als ik weer extra features in een auto heb die ik voorheen onzin vond wen ik eraan en vind ik het toch best wel heel erg handig. Gevolg: de volgende auto moet dat ook minimaal hebben, plus weer wat extra natuurlijk want je wil wat nieuws.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hyp Hyper
Zoals ik het lees relateren jullie achteruitparkeren aan haakse parkeervakken. Bij fileparkeren moet je sowieso achteruit inparkeren, want vooruit lukt dan niet eens. (waarom denk je dat bij een heftruck de achterwielen gestuurd zijn?) En met een moderne auto met hoge achterkant en kleine achterruit helpen parkeersensoren enorm omdat je dan tot op de decimeter kunt gaan. Bij mij in de straat regelmatig nodig.

On-topic: Nieuwe Mazda 3 120 GT-M met wit leer besteld. Wordt dit jaar nog geleverd ivm 20% bijtelling.

@hieronder: Dat was mijn tweede keuze. Heb toch de Mazda genomen vanwege de looks en het rijgedrag.

[ Voor 19% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2013 09:48 ]

• hantheman
  • Laatst online: 26-12-2025
Afgelopen 3 jaar rijd ik in een Opel Astra Cosmo Ecoflex (benzine 100pk) (20%)
Qua opties e.d. vond ik het een fijne auto echter die motor die er in ligt is echt dramatisch.
Wanneer ik de snelweg op ga dan trek ik hem echt flink in de toeren zodat ik fatsoenlijk in kan voegen, nou ik kan je vertellen hier is niets eco aan.

Helaas moet ik wel aan mijn portemonnee denken dus ik ben op zoek gegaan naar een 14%ter met leuke opties en een wat meer fatsoenlijke motor.

Na een proefrit met de 308 met de 115pk diesel heb ik de knoop doorgehakt en besteld :)

Volgende is het geworden:

Peugeot 308 eHdi Blue Executive (120 Pk 300nM)
* Zwart Metallic
* Getinte ramen achter
* Lederen bekleding met massage en verwarming :9
* Pack Securite (o.a. voor de adaptieve CC)
* Panoramadak (onderdeel van BE)
* Full-Led (onderdeel van BE)

Nu twijfel ik nog wel om achteraf nog een trekhaak te laten monteren.. hij mag blijkbaar nog 1300kg trekken.

• dude88
  • Niet online
Abbadon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:39:
Het handigste is gewoon zo min mogelijk toeters & bellen in de auto, want dan wen je er ook niet aan :P Telkens als ik weer extra features in een auto heb die ik voorheen onzin vond wen ik eraan en vind ik het toch best wel heel erg handig. Gevolg: de volgende auto moet dat ook minimaal hebben, plus weer wat extra natuurlijk want je wil wat nieuws.
Luxe zoals airco vind ik wel welkom.

Maar camera's en andere sensoren is een ander verhaal.
Ik denk dat er veel (jonge?) mensen zijn die inmiddels niet meer zonder kunnen rijden.

Dan komt natuurlijk het argument vroeger was het rustiger op de weg etc...
Zelf rijdt ik regelmatig met een grote oude auto (jaren 60/70) met kleine rotspiegeltjes in binnen en buitenlandse steden, gaat prima, verkeer bijhouden is helemaal geen probleem.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik (34) kan prima zonder piepers en camera's rijden/parkeren, maar omdat het er is, waarom zou je het dan niet erbij nemen? Het kost me maandelijks marginaal extra (zit in pakketten waar meer opties in zitten die ik wil hebben).

Mijn auto geschiedenis:

Peugeot 205
Nissan 100NX
Honda Civic Coupe
Volvo 440
Peugeot 308
VW Golf Variant
VW Jetta
Toyota Avensis
Renault Megane (huidige voorloper)
Skoda Octavia (in bestelling)

Niet de grootste auto's, maar volgens mij nog nooit een parkeerschade gereden. Vanaf de Golf heb ik overigens altijd piepers gehad.

• Abbadon
hantheman schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:42:
Afgelopen 3 jaar rijd ik in een Opel Astra Cosmo Ecoflex (benzine 100pk) (20%)
Qua opties e.d. vond ik het een fijne auto echter die motor die er in ligt is echt dramatisch.
Wanneer ik de snelweg op ga dan trek ik hem echt flink in de toeren zodat ik fatsoenlijk in kan voegen, nou ik kan je vertellen hier is niets eco aan.
Hear hear! Mijn vorige leasebak met 1.6 spaardiesel en 109pk verbruikte meer dan m'n huidige met 2.0 150pk diesel, puur omdat ik altijd het uiterste moest vergen om de gang erin te houden. De huidige motor is merkbaar stukken sterker en sneller en mede daardoor zowaar zuiniger 8)7 En invoegen op een snelweg is gewoon zoveel relaxter (zeker als er een idioot voor je met 60 gaat invoegen, dan kun je vlotter aan die situatie ontsnappen door gas te geven).
dude88 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:
[...]

Luxe zoals airco vind ik wel welkom.

Maar camera's en andere sensoren is een ander verhaal.
Ik denk dat er veel (jonge?) mensen zijn die inmiddels niet meer zonder kunnen rijden.

Dan komt natuurlijk het argument vroeger was het rustiger op de weg etc...
Zelf rijdt ik regelmatig met een grote oude auto (jaren 60/70) met kleine rotspiegeltjes in binnen en buitenlandse steden, gaat prima, verkeer bijhouden is helemaal geen probleem.
Tuurlijk, airco (volautomatisch) is een must; we leven niet meer in de jaren '70 en '80 :P Ik doel meer op de kleine dingetjes als automatische ruitenwissers, elektrisch verstelbare stoelen, elektrisch sluitende achterklep, deuren die in het slot worden getrokken. Of al die moderne rijbemoeizaken. Heb eens een testrit gemaakt in een V40 met alle veiligheidsopties, ik werd gek van al die piepjes en waarschuwingslampjes om me heen, alsof je schoonmoeder meerijdt en constant roept 'Pas op!', 'Heb je die fietser gezien?!', 'Je mag hier maar 80!' :X
Of als leaserijder extra betalen voor inklappende spiegels. Why?! Waarom zou ik elke maand betalen voor een optie die mogelijk helpt te voorkomen dat iemand anders z'n spiegel tegen de mijne ramt, iets wat toch door de verzekering/leasemij. wordt afgehandeld.

Ik ben niet tegen al die toeters & bellen, maar er extra voor betalen (als ze niet standaard zijn) is een heel ander verhaal :P

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Hyp Hyper schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:40:
Zoals ik het lees relateren jullie achteruitparkeren aan haakse parkeervakken. Bij fileparkeren moet je sowieso achteruit inparkeren, want vooruit lukt dan niet eens. (waarom denk je dat bij een heftruck de achterwielen gestuurd zijn?) En met een moderne auto met hoge achterkant en kleine achterruit helpen parkeersensoren enorm omdat je dan tot op de decimeter kunt gaan. Bij mij in de straat regelmatig nodig.
Bij mij in de straat is parkeren tot minder dan de decimeter soms nodig (of 20x steken). Sinds kort heb ik ook parkeersensoren maar die staan al continue te piepen met ~20cm ruimte over, die helpen me dus ook weinig.. Een camera zou dan handiger zijn.

Het valt me ook op dat veel mensen dual zone climate control belangrijk vinden, degene die rijdt bepaald toch gewoon de temperatuur? :P Ik heb tot nu toe beide zones altijd op dezelfde temperatuur staan..

• Abbadon
Misschien mensen met een vrouw/vriendin? :P Vrouwen hebben het altijd koud en willen er een sauna van maken, mannen vallen dan in slaap. Ik chargeer een lichtelijk natuurlijk.

• Zware Unit
Precies. Bestuurder bepaalt, maar je heb ook geen zin om 10 uur lang op weg naar de wintersport een klagende vriendin / vrouw naast je te hebben hoe koud het wel niet is in de auto :/

• dude88
  • Niet online
Abbadon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:14:Tuurlijk, airco (volautomatisch) is een must; we leven niet meer in de jaren '70 en '80 :P Ik doel meer op de kleine dingetjes als automatische ruitenwissers, elektrisch verstelbare stoelen, elektrisch sluitende achterklep, deuren die in het slot worden getrokken. Of al die moderne rijbemoeizaken. Heb eens een testrit gemaakt in een V40 met alle veiligheidsopties, ik werd gek van al die piepjes en waarschuwingslampjes om me heen, alsof je schoonmoeder meerijdt en constant roept 'Pas op!', 'Heb je die fietser gezien?!', 'Je mag hier maar 80!' :X
Of als leaserijder extra betalen voor inklappende spiegels. Why?! Waarom zou ik elke maand betalen voor een optie die mogelijk helpt te voorkomen dat iemand anders z'n spiegel tegen de mijne ramt, iets wat toch door de verzekering/leasemij. wordt afgehandeld.

Ik ben niet tegen al die toeters & bellen, maar er extra voor betalen (als ze niet standaard zijn) is een heel ander verhaal :P
Op de zaak hier staat een Honda CRV, zodra je die start begint er van alles te piepen...
Ik vermoed omdat ik de gordel dan nog niet om heb, maar waarom zou ik niet in de auto mogen zitten met de gordel los als de automaat nog in P staat 8)7

Bovendien, als ik zonder gordel wil rijden wil ik dat zelf bepalen, er zijn namelijk ook situaties dat zoiets gewenst is, uiteraard niet op de openbare weg.

Verder kan je de navigatie pas gebruiken als je een disclamer heb weggeklikt op het touch screen. Ja lekker veilig dat als je eenmaal rijdt en je wil snel even kijken hoe laat het is dat je die melding nog moet wegdrukken. Dat is toch alleen maar afleiding?

• t_captain
Cheezus schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:20:
[...]

Het valt me ook op dat veel mensen dual zone climate control belangrijk vinden, degene die rijdt bepaald toch gewoon de temperatuur? :P Ik heb tot nu toe beide zones altijd op dezelfde temperatuur staan..
Het liefste quad zone, ben je meteen van het geklaag van de kinderen af.
Nog belangrijker: gescheiden audiosystemen voor/achter :+

• Zware Unit
Nog beter, vrouw en kinderen in een aparte auto... >:)

• Reinier
  • Laatst online: 00:47

Reinier

\o/

Cheezus schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:20:
[...]
Wat dat betreft heb ik een beetje CDO, ik wil beide kanten altijd op dezelfde temperatuur hebben :'(

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Zware Unit schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:30:
Precies. Bestuurder bepaalt, maar je heb ook geen zin om 10 uur lang op weg naar de wintersport een klagende vriendin / vrouw naast je te hebben hoe koud het wel niet is in de auto :/
Zeuren? Dan ga je maar lopen. Idem voor kinderen. :P

Ik tref het schijnbaar met mijn vrouw, die zeurt niet zo :+

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:38:
Nog belangrijker: gescheiden audiosystemen voor/achter :+
Die noemen ze headphones....

Wel een mp3 speler, telefoon met muziek of dvd entertainment meeleveren.... :X

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:13:
Flitsers geen problemen mee moet ik zeggen. Op de A2 en de A12 zijn de plekken redelijk vast te noemen. Denk dat ik de afgelopen twee jaar misschien 3 boetes heb gehad, waarvan eentje niet op de snelweg (maar wel met 20+, dat was een dure :X ). Maar hou het dan ook goed in de gaten, zowel voor het rijden als onderweg (flitsservice mobi en flitsers mobi, vult elkaar goed aan).
Goed om te horen dat de flitsfaker goed werkt ! :)

http://www.egbg.nl/?id=1295102976&lan=nl

Verwijderd

Wat een ontzettende azijnpisser ben je dan zeg. Als je fake flitsers gaat melden omdat je het niet kunt hebben dat anderen een beetje door willen rijden.

• Abbadon
Hoe leeg en inhoudloos moet je leven zijn dat je daadwerkelijk de moeite neemt valse meldingen te doen :') Dat zijn van die mensen met de kaken altijd knarsendstrak op elkaar en goedkope nylon kleding dragen die in de oorlog fout zouden zijn geweest.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Abbadon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:43:
Hoe leeg en inhoudloos moet je leven zijn dat je daadwerkelijk de moeite neemt valse meldingen te doen :') Dat zijn van die mensen met de kaken altijd knarsendstrak op elkaar en goedkope nylon kleding dragen die in de oorlog fout zouden zijn geweest.
Uhu. En ze rijden Prius.

• t_captain
Duitse soldaten reden in de oorlog met kevers, Japanse soldaten met Priusssen :)

Verwijderd

Nu je het zegt heb ik overigens wel 50% van de keren dat er een flitser gemeld is geen enkele flitser gezien. Ik gaf dan altijd de flitsservice de schuld maar het kunnen dus ook verraders zijn.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vroeg me dat laatst juist af, of de apps van Filtsmeister of Flitsservice enigszins opgewassen zijn tegen deze fake meldingen, want kan me indenken dat het systeem zo wel erg blootstaat voor spam/fake meldingen.

Ik krijg ook regelmatig een flitsmelding, alleen als ik voorbij rijd dan is er vaak geen flitser te bekennen. Rijd verder niet te hard dus maakt me vrij weinig uit, maar pas de correctheid van de melding vaak wel gelijk aan via de Flitsmeister-app.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:11:
Nu je het zegt heb ik overigens wel 50% van de keren dat er een flitser gemeld is geen enkele flitser gezien. Ik gaf dan altijd de flitsservice de schuld maar het kunnen dus ook verraders zijn.
Verraders? Dat zijn toch juist degene die de flitsers wél terecht melden?

• dude88
  • Niet online
Het probleem is ook dat je niet weet hoe lang een flitser er staat.

Na de melding hiervan blijft de flitser een X aantal tijd actief, zodra deze opgeruimt is en je rijdt er voorbij dan weet je niet of het een nepmelding was of dat de flitser al vertrokken is.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:57

PauseBreak

derp!

RomeoJ schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:19:
Vroeg me dat laatst juist af, of de apps van Filtsmeister of Flitsservice enigszins opgewassen zijn tegen deze fake meldingen, want kan me indenken dat het systeem zo wel erg blootstaat voor spam/fake meldingen.

Ik krijg ook regelmatig een flitsmelding, alleen als ik voorbij rijd dan is er vaak geen flitser te bekennen. Rijd verder niet te hard dus maakt me vrij weinig uit, maar pas de correctheid van de melding vaak wel gelijk aan via de Flitsmeister-app.
FlitsNav (van flitsservice) ondervangt dat door te vragen of de flitser er nog staat op het moment dat je er voorbij bent. Werkt in mijn ervaring prima.

Nee, merp!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Alle meldingen in Flitsservice worden gecheckt met verleden, bron en nog wat andere zaken (ip-adres, telefoonnummer, website, tijdstip, imei etc) door een team vrijwilligers. Daardoor is de kwaliteit van die lijst juist vrij hoog. Ook is het doen van valse meldingen vrij lastig bij Flitsservice via de geautomatiseerde wegen door allerlei beperkingen die je bij het doen van echte meldingen nauwelijks tegen komt.
Die van Flitsmeister bevat over het algemeen meer fouten, doordat correctie daar pas achteraf gebeurd door gebruikers en de beperkingen minder strikt zijn.

Ik moet zeggen dat ik er nu wel van geniet nu zowel Flitsnav als Flitsmeister gewoon op de onboard scherm draait :).
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2h6rcwx.jpg

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Haha, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ideaal! :)
Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.