Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.455 views

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 17:34
t_captain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:00:
Ik denk dat de gemiddelde IT-er met een leasebudget van pakweg 800 euro geem auto van 35k kan rijden zonder eigen bijdrage.
Ik heb 897 incl brandstof en heb nu Golf GTD van net geen 43 duizend euro met aardig wat opties besteld en is onder budget op basis van 4J 40.000.

E.e.a. heeft ook met restwaarde te maken en afspraken met de dealer/importeur/werkgever.
Een Guilietta bijvoorbeeld is veel goedkoper maar boven budget door de slechte restwaarde

Ik had ook een 14% Megane GT line ofzo kunnen nemen en alles onder budget had ik dan bruto bij mijn salaris gekregen. Collega's krijgen op deze manier soms geld toe om de auto te rijden doordat de terugbetaling meer is dan ze aan bijtelling hebben.

Kortom een puikere regeling dan domweg een auto van 35K uit mogen zoeken ;-)

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 08-03-2014 17:44 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:58:
True. Je kunt er donder op zeggen dat een auto in witte uitvoering duurder in de lease is dan een zwarte ;)
Hangt volledig van het model af ;) Bij een V40 R-Design is een witte goedkoper dan een Metallic kleur, een verschil evenredig met de meerpijs van metallic lak. Daar is dus geen enkel probleem. Bestel je een standaard V70 in het wit, dan heb je een andere discussie ;)

Ik heb ook een keer een A4 laten doorrekenen in het wit met S-Line en optiekpakket zwart. Ook geen enkel probleem. Een standaard A4 in het wit heeft wel een hogere prijs ;)

Dan hebben wij wel een leasemij waar een auto echt word berekend door iemand die er naar kijkt, en niet door een systeem uitgepoept word zonder controle.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
PWM schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:00:
Dan hebben wij wel een leasemij waar een auto echt word berekend door iemand die er naar kijkt, en niet door een systeem uitgepoept word zonder controle.
En zo werkt het bij de leasemaatschappijen van 'ons' bedrijf dus juist wel. Aanvinken van metallic lak, maakt de auto duurder. Alle metallic lakken leiden tot hetzelfde leasebedrag, of het nou grijs of knalrood is. Bijzondere lakken, zoals ik heb, kosten natuurlijk wel meer, maar dat komt alleen door de optie zelf.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Atratus schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:27:
Vanmorgen eens gaan kijken naar de Volvo V40 en beslis maandag of ik ervoor zal gaan. Heb alleen heel sterk het gevoel dat deze auto ineens heel vaak te zien gaat zijn. Renault Mégane aantallen wellicht niet, maar de verkoper gaf ook al aan dat het storm liep.

Eerste lichting is in juni van dit jaar en hij had er al 50 van de bestelde 100 (Buitenweg Hilversum) verkocht.
Ik zie de V40 nu al heel vaak rijden, veel meer dan alle andere auto's in zijn klasse op de Megane na. Aangezien de D4 nu 14% is vermoed ik dat het aantal explosief zal stijgen aangezien je niet alleen 14% hebt maar ook nog eens bijna 200PK. Als je een 'originele' auto wilt dan is de V40 de slechtste keus momenteel denk ik, gevolgd door andere 14% toppers.

• PWM
  • Niet online
Niemand rijd imho in een originele auto. Als je origineel wilt zijn, neem je een 991 GT3, een 458, een Alpina of een Zonda.

Alle auto's onder de ton, zie je gewoon rijden. Een 5-serie is duur, maar staat op elke straathoek, met 3-series kun je hele files creeren, en zelfs 911's kom ik elke dag tegen.

Ik zou me niet druk maken om de hoeveelheid modellen van de auto waar ik in zou rijden. Zeker onder de 40k heb je eigenlijk geen originele auto's, en degene die je nooit ziet, zie je niet om een reden ;)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Ethirty

Who...me?

Ik kan toch vrij stellig zeggen dat ik de enige in Nederland ben, misschien wel Europa, die zo'n auto als die van mij rijdt :+

Je hoeft geen Zonda te kopen om uniek te zijn :P

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
krijg steeds meer de indruk dat ik in een zwarte golf in de minst originele rij, zoveel zie je die. Maar ben er wel happy mee.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
Atratus schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:27:
Vanmorgen eens gaan kijken naar de Volvo V40 en beslis maandag of ik ervoor zal gaan. Heb alleen heel sterk het gevoel dat deze auto ineens heel vaak te zien gaat zijn. Renault Mégane aantallen wellicht niet, maar de verkoper gaf ook al aan dat het storm liep.

Eerste lichting is in juni van dit jaar en hij had er al 50 van de bestelde 100 (Buitenweg Hilversum) verkocht.

Enige waar ik over twijfel is Xenon verlichting, heb ik nu ook, maar 2k extra voor alleen verlichting als optie vind ik gortig, maar krijg misschien spijt als ik weer 'gewone' koplampen heb. Aan de andere kant, de hoeveelheid opties maken de auto toch al significant duurder, dus die 2k is te overzien (alleen of ik het waard vind..)
2k voor Xenon.. Ik weet niet waar je ergens woont en of je veel op onverlichte buitenwegen rijd, maar als dat niet het geval is zou ik dat geld lekker in je zak houden. Voor de Megane was het 1k en dat had ik er al niet voor over (kwam neer op een kleine 20 euro per maand geloof ik), verder wel alle andere opties genomen.

Als je voornamelijk op verlichte snelwegen rijd vind ik de meerwaarde echt minimaal (rij soms wel eens in een auto waar t wel op zit en volgens mij zie ik echt niet meer). Waar je het nog wel voor kunt doen is voor de looks,het staat wel luxer natuurlijk. Maar goed als je verichting aan staat zit je meestal zelf in je auto dus dat zou dan ook alleen maar voor anderen zijn en dan is 2k extra wel veel.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02:28
De prijzen voor xenon zijn gewoonweg belachelijk. Het is dat het bij mijn Jetta Hybrid er standaard op zat, anders zou ik er alleen voor kiezen als het leasebedrag een stuk lager zou uitkomen dan mijn leasebudget. Het is echt zo'n optie die ik als laatste zou kiezen. Voorheen had ik een Golf zonder xenon. Het verschil zie je wel, maar om nou te zeggen dat het zóveel verschil maakt. Neh. Voor die prijs vind ik het niet waard.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Haha, grappig om de verschillende meningen te lezen omtrent wel of geen halogeen verlichting.

Voor mij is Xenon (of Full-LED) een must. Hierdoor heeft mijn nieuwe leaseauto (308SW) geen 14% maar 20% bijtelling. Omdat op de 14% uitvoeringen enkel halogeen te verkrijgen is moest ik uitwijken naar een ander uitrustingsniveau, welke dus in de 20% valt.

Ik heb het er dus zeker voor over, nooit meer halogeen hier.

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-03-2014 10:15 ]

www.google.nl

• benchMarc
Een must omdat? Als je nachtblind bent kan ik me er nog iets bij voorstellen. Ik vind het nogal wat om zoveel bij te betalen èn in een hogere bijtellingschaal terecht te komen. Waarom is xenon zo belangrijk voor jou?

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:54

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

MisteRMeesteR schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:13:
Haha, grappig om de verschillende meningen te lezen omtrent wel of geen halogeen verlichting.

Voor mij is Xenon (of Full-LED) een must. Hierdoor heeft mijn nieuwe leaseauto (308SW) geen 14% maar 20% bijtelling. Omdat op de 14% uitvoeringen enkel halogeen te verkrijgen is moest ik uitwijken naar een ander uitrustingsniveau, welke dus in de 20% valt.

Wat maakt het voor jou een echte must? Xenon verlicht strakker en helderder in mijn optiek, maar waar en wanneer ik rij is 9 van de 10 keer al zeer goed verlicht, ik merk het nog het beste in mijn garage. Volvo heeft de keuze van pakketten slim aangepakt, want alle opties die ik wil kunnen niet in combinatie met Xenon, dan moet ik alles los doen en dan schiet de prijs niet 2k omhoog, maar 3,5k.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
MisteRMeesteR schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:13:

De Allure uitvoering is toch gewoon met 14% te krijgen en daar zitten full LED koplampen op? (vriend van me heeft m toevallig vorige week besteld). Dat is dan wel een berline, raar als dat bij de SW anders is.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:16
Denk dat veel mensen in het donker hun navischermpje en andere lampjes fel laten branden, dan zie je inderdaad geen fuck meer. Lang leven het verduisteringsknopje in onze auto, dat dimt alle interieurverlichting en zet het navi scherm uit - scheelt echt ontzettend veel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06-2025
Navi met nachtstand ook ideaal

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

benchMarc schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:22:
Een must omdat? Als je nachtblind bent kan ik me er nog iets bij voorstellen. Ik vind het nogal wat om zoveel bij te betalen èn in een hogere bijtellingschaal terecht te komen. Waarom is xenon zo belangrijk voor jou?
Atratus schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:24:
[...]

Wat maakt het voor jou een echte must? Xenon verlicht strakker en helderder in mijn optiek, maar waar en wanneer ik rij is 9 van de 10 keer al zeer goed verlicht, ik merk het nog het beste in mijn garage. Volvo heeft de keuze van pakketten slim aangepakt, want alle opties die ik wil kunnen niet in combinatie met Xenon, dan moet ik alles los doen en dan schiet de prijs niet 2k omhoog, maar 3,5k.
Het lichtbeeld is gewoon zoveel fijner als met halogeen, rustiger, beter, goed verdeeld.. En het is natuurlijk ook een stukje status in de zin van dat het er luxer uitziet en dat mensen eerder aan de kant gaan voor je, zonder de bi-xenon te misbruiken ;)
jap85 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:33:
[...]

De Allure uitvoering is toch gewoon met 14% te krijgen en daar zitten full LED koplampen op? (vriend van me heeft m toevallig vorige week besteld). Dat is dan wel een berline, raar als dat bij de SW anders is.
Bij de SW is dat dus anders, vallen de access en de active in 14%, de allure, door de aangepaste neus en Full-LED verlichting in de 20%, met 3 gram teveel :)

www.google.nl

• Hyp Hyper
Ik ben blij met m'n Xenonverlichting, maar zo'n idioot grote vooruitgang t.o.v. de halogeenverlichting van m'n vorige wagen vind ik het niet. Ik merk het vooral op wegen zonder verdere verlichting en zonder ander verkeer. Op de snelweg (A2 Brabant, Limburg) zou ik het niet heel erg missen. Nice to have, no must.
Misschien wel voor mensen die niet zo graag in het donker rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-03-2014 11:33 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Xenon met AFS, dát vind ik pas een plus. Vooral ergens achteraf op een bochtig weggetje. Was een van de argumenten om uiteindelijk voor deze Ibiza te kiezen, maar nodig? Nee.

Verder heb je in een groot deel van Nederland überhaupt geen koplampen nodig. Tijd om al die lantaarns eens uit te zetten 's nachts :P

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
t_captain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:00:
Ik denk dat de gemiddelde IT-er met een leasebudget van pakweg 800 euro geem auto van 35k kan rijden zonder eigen bijdrage.
Mijn Focus van 32k zit op 590 per maand, de rest van het budget stop ik in mijn eigen zak >:)
ralpje schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:58:
True. Je kunt er donder op zeggen dat een auto in witte uitvoering duurder in de lease is dan een zwarte ;)
Nope, sterker nog. Van het bedrag dat ik nu zonder matallic lak goedkoper uit ben heb ik de bumpers mee laten spuiten in de kleur uni wit van de auto...

Matallic lak was een optie van 700 euro, spuiten was ook 700...
PWM schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 20:36:
Niemand rijd imho in een originele auto. Als je origineel wilt zijn, neem je een 991 GT3, een 458, een Alpina of een Zonda.

Alle auto's onder de ton, zie je gewoon rijden. Een 5-serie is duur, maar staat op elke straathoek, met 3-series kun je hele files creeren, en zelfs 911's kom ik elke dag tegen.

Ik zou me niet druk maken om de hoeveelheid modellen van de auto waar ik in zou rijden. Zeker onder de 40k heb je eigenlijk geen originele auto's, en degene die je nooit ziet, zie je niet om een reden ;)
Klopt, maar je kan het wel proberen ;)
Hoeveel witte Focussen heb jij al rond zien rijden met volledig meegespoten bumpers en sideskirts?
De auto zelf is verre van origineel, maar een persoonlijk tintje kan geen kwaad.

[ Voor 66% gewijzigd door BlakHawk op 09-03-2014 15:28 ]

Youtube: DashcamNL

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Over de wel of geen Xenon discussie: ik vind het ook geen echte must maar veelal zit daar dan wel DRL verlichting bij inbegrepen, wat ik zelf wel strak en veilig vind. Daarnaast vind ik lenslampen de auto echt een andere uitstraling geven.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:18:

Mijn Focus van 32k zit op 590 per maand, de rest van het budget stop ik in mijn eigen zak >:)
Bizar, mijn Focus van 32k uit 2012 zit op 767 per maand, dat is wel een verschil.

• PWM
  • Niet online
RomeoJ schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:02:
Over de wel of geen Xenon discussie: ik vind het ook geen echte must maar veelal zit daar dan wel DRL verlichting bij inbegrepen, wat ik zelf wel strak en veilig vind. Daarnaast vind ik lenslampen de auto echt een andere uitstraling geven.
Af-fabriek Xenon ziet er inderdaad wel mooier uit. Op mijn Audi A4 was het goed, op mijn Outlander zelfs uitstekend. Echt, enorm veel licht.

Maar, als ik dan in de auto van mijn vrouw rijdt, mis ik het eigenlijk geen seconde. Nee, voor mij is het ook echt grappig om te hebben, maar zeker niet nodig. Ik zou zelf als ik een keuze moest maken investeren in betere audio oid.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51
Appesteijn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Bizar, mijn Focus van 32k uit 2012 zit op 767 per maand, dat is wel een verschil.
Waarschijnlijk heb jij brandstof erbij en dfrenner niet?
Anders zou het wel een erg groot verschil zijn inderdaad :o

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-01 14:48
Of een andere looptijd, meer/minder kilometers.
Een bedrag zegt helemaal niets zonder de bijbehorende specs ;)

• Hyp Hyper
JeroenV_ schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:01:
En diesel of benzine natuurlijk.

• BlakHawk
Appesteijn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:15:
De standaard titanium lease uitvoering van 28k? kwam zelfs op 520 euro uit.

Xenon was 900 euro
Bumpers spuiten was 700 euro
En nog wat opties als keyless entry, privacy glass, dakrails.

Dan komt hij eerder rond de 30k uit als ik zo even snel reken...

Hmmm ergens staat me bij dat er 32k op de offerte stond...
Tankiej schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:56:
Waarschijnlijk heb jij brandstof erbij en dfrenner niet?
Anders zou het wel een erg groot verschil zijn inderdaad :o
Ik heb ex brandstof idd
JeroenV_ schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:01:
35000/48
Hyp Hyper schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:30:
En diesel of benzine natuurlijk.
Diesel

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Levering van mijn nieuwe Skoda Octavia Combi is met 2 maanden vertraagd. Met een beetje geluk wordt hij in juni geleverd. Is besteld begin december.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ik lees ook berichten dat de levering van de 308(SW) met weken vertraagd is... Geen idee waarom nog ;) ochjah, wat in het vat zit verzuurt niet zullen we maar denken :)

www.google.nl

• PWM
  • Niet online
Zware Unit schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:25:
Levering van mijn nieuwe Skoda Octavia Combi is met 2 maanden vertraagd. Met een beetje geluk wordt hij in juni geleverd. Is besteld begin december.
Vreemd :? Ik werd vandaag gebeld door de leasemij dat ze wat overcapaciteit hadden, en dat er binnen nu en 3 weken al complete Octavia's (Greenline Business met de juiste opties) met flinke korting konden worden geleverd.

EDIT: Duh, dat was de Sedan. Scheelde trouwens wel flink.

Over deals gesproken: De Mazda 6 word nu aangeboden met afgrijselijk hoge kortingen. Die arme Mazda dealers hebben auto's besteld, omdat ze dachten dat Passat klasse auto met 150pk Diesel tegen 20% bijtelling voor 33k wel zouden verkopen. Blijkbaar niet, want ze hebben nu allemaal een voorraad. Best jammer, vind het een mooie auto.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 10-03-2014 20:45 ]

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:09:

De standaard titanium lease uitvoering van 28k? kwam zelfs op 520 euro uit.
Ik heb ex brandstof idd

35000/48

Diesel
Ik heb de 134kw wagon titanium (2012) versie met bijna alles erop behalve het safetypakket, ex benzine, 30k/48.

28k consumentenprijs en 4,6k accessoires

Maakt benzine en de accessoires dan zoveel uit?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PWM schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:42:
[...]

Over deals gesproken: De Mazda 6 word nu aangeboden met afgrijselijk hoge kortingen. Die arme Mazda dealers hebben auto's besteld, omdat ze dachten dat Passat klasse auto met 150pk Diesel tegen 20% bijtelling voor 33k wel zouden verkopen. Blijkbaar niet, want ze hebben nu allemaal een voorraad. Best jammer, vind het een mooie auto.
Ik vond vooral het leasebedrag tegenvallen, slechte restwaarde blijkbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Oogje op 10-03-2014 20:53 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-01 19:24
Beste allemaal

Binnenkort mag ik een leaseauto uitzoeken. Wat vinden jullie nu een schappelijk bedrag om bij te betalen (bijtelling etc).

Ik heb een A3 op het oog en zal hiervoor 160 euro moeten betalen per maand (netto inclusief bijtelling).

Nu vind ik dit wel kunnen aangezien ik voor mijn prive auto alleen al 100 euro per maand kwijt ben aan wegenbelasting en verzekering. Maar in hoeverre stijgt dit leasebedrag de komende jaren? Kun je dat ergens zien? De audi a3 die ik op het oog heb is op dit moment nog 14% maar vanaf 2015 zal dit 20% worden.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Het bijtellingspercentage (25%, 20%, 14%, etc) wordt bepaald door het moment van op kenteken zetten van de auto en blijft (op basis van de huidige wetgeving) hetzelfde gedurende de lease periode (max 5 jaar).

Wat je netto wil betalen is persoonlijk.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-01 16:08

ralpje

Deugpopje

Je fiscale bijtelling is in principe voor de looptijd gelijk. Als je lease start in de periode dat hij nog 14% is zal hij dit de hele looptijd blijven, de 20% geldt alleen voor auto's die ná die wijziging op kenteken worden gezet.
Of eventuele wijzigingen in wetgeving waardoor bijvoorbeeld de MRB voor jouw auto omhoog gaat ook worden doorberekend in de leaseprijs is aan de leasemaatschappij. Of die stijging vervolgens wordt doorberekend aan jou (in je eigen bijdrage wegens overschrijding van het leasebudget) is aan je werkgever.

Wat er vervolgens schappelijk is om te betalen verschilt uiteraard per persoon en kun je alleen zelf inschatten :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat een schappelijke bijtelling is kan alleen jijzelf bepalen. Ik betaal (straks) iets over de € 300 en vind dat acceptabel.

De bijtelling wordt bepaald op het moment dat de auto op kenteken gezet wordt en veranderd dan de komende 5 jaar lang niet, tenzij de wet wordt aangepast.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog een maandje wachten en dan kan ik mijn Seat Leon gaan ophalen. Met een fiscale waarde van 26.200 en relatief gezien fully loaded.. blijf ik dit naast de 308, 1 van de betere deal vinden op dit moment.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03
Zware Unit schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:25:
Ik heb dit bericht ontvangen:
Deze Skoda Octavia staat gepland in week 12 productie, 1 tot 2 weken later komt deze Skoda bij ons binnen.

Heb de wagen week 1besteld. En is een greenline 14% bijtelling Combi met Metallic grey kleur....

Tijd van werken, tijd van rusten

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Driek schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:48:
[...]

Ik heb dit bericht ontvangen:
Deze Skoda Octavia staat gepland in week 12 productie, 1 tot 2 weken later komt deze Skoda bij ons binnen.

Heb de wagen week 1besteld. En is een greenline 14% bijtelling Combi met Metallic grey kleur....
Greenline's zijn naar voren gehaald in productie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Productie vertraagd, versnelt..? Wat is het nou?
Is de productie van de Greenline versnelt ten koste van de andere uitvoeringen?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 16:49

PoweRoy

funky!

MisteRMeesteR schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:29:
Ik lees ook berichten dat de levering van de 308(SW) met weken vertraagd is... Geen idee waarom nog ;) ochjah, wat in het vat zit verzuurt niet zullen we maar denken :)
Dealer gaf aan dat de eerste 2 productiemaanden voor 1 klant was. Normale orders kwamen daarna pas...

[This space is for rent]

• PWM
  • Niet online
De besteldatum en leverdatum van een auto staan vaak losser van elkaar dan mensen denken. VAG schuift sowieso vaak heen en weer, waardoor gelijke auto's soms weken van elkaar binnenkomen. Zelfs mijn Outlander PHEV (wat toch 1 model is), was een zooitje. Mensen die in januari bestelden kregen in december, mensen die in april bestelden, kregen in oktober.

Er zijn 3 factoren die meespelen (behalve chaos :p ):
  • De fabriek: Net die ene optie die men even niet heeft. Net die ene kleur die op is (mijn Audi A4 Teakbruin bv)
  • De dealer: Dealer A koop 100 plekken im, Dealer B neemt pas af op bestelling. Jouw productieplek is jouw plek, totdat opeens vaste klant X binnenkomt lopen, en jouw plek opeens een stukje verder weg is. Als jij 1 auto hebt besteld, en bedrijf X komt om 10 van die modellen te kopen, dan sta je opeens 11de.
  • De leasemij: Zelfde verhaal. Maatschappijen schuiven stiekem met plekken. Dit kan doordat opeens een groot bedrijf eisen stelt bij een nieuwe bestelling, of doordat ze bijvoorbeeld dezelfde auto met een hogere marge ergens kwijt kunnen
Dat zijn 3 plekken waar jouw bestelling opeens "vertraagd" kan zijn, terwijl een andere persoon vrolijk meldt: "He, mijn auto komt eerder"

Het kan een schimmige wereld zijn ;)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Schimmig? Eerder schunnig!

Ik heb vandaag wéér bericht gehad van de dealer dat de door mij gewenste wielen niet door hem te leveren zijn, want hij wil ze niet speciaal in de VS bestellen (gewoon TSW, volgens de site van de importeur op bijna elke hoek verkrijgbaar). Nou ben ik verwezen naar een of andere tuner website waar wel weer veel wielen staan, maar het meeste is troep of niet als 18" te krijgen, net als bij de vorige site. Misschien ben ik dan toch een zeikerd, maar zo gek is het toch niet om nette, maar wel originele,18" wielen onder een Leon ST te willen?

Zo schiet het in ieder geval niet op met de offerte en weet ik nog niet eens of ik überhaupt binnen budget blijf.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 07:28
Naar een dealer gaan die wel de moeite wil nemen?

Of zelf bestellen en de Leon met de orginele 18" laten komen zodat dat LM wel calculeert met 18" voor onderhoud op je offerte.
De meerprijs voor de orginele is maar ~300 euro tov 17", vervolgens bij je dealer de banden om laten leggen op de door jou aangeschafte wielen. Dat soort accessoires betaal je toch 1 op 1 terug over de looptijd, enige verschil is dat je nu in 1x het bedrag kwijt bent, maar als je ze perse wil is het een optie natuurlijk.

Je verlies is dan de meerprijs voor de orginele 18", maar dat trek je aan het eind wellicht nog recht door verkoop van je eigen set (dan wissel je natuurlijk weer :P) en je kan er je winterbanden op leggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy op 12-03-2014 07:41 ]

Flickr | Lego collectie

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
joopv schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:26:
Productie vertraagd, versnelt..? Wat is het nou?
Is de productie van de Greenline versnelt ten koste van de andere uitvoeringen?
Goeie vraag.
lijkt me versneld?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[TAG]Speedy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:40:
Naar een dealer gaan die wel de moeite wil nemen?

Of zelf bestellen en de Leon met de orginele 18" laten komen zodat dat LM wel calculeert met 18" voor onderhoud op je offerte.
De meerprijs voor de orginele is maar ~300 euro tov 17", vervolgens bij je dealer de banden om laten leggen op de door jou aangeschafte wielen. Dat soort accessoires betaal je toch 1 op 1 terug over de looptijd, enige verschil is dat je nu in 1x het bedrag kwijt bent, maar als je ze perse wil is het een optie natuurlijk.

Je verlies is dan de meerprijs voor de orginele 18", maar dat trek je aan het eind wellicht nog recht door verkoop van je eigen set (dan wissel je natuurlijk weer :P) en je kan er je winterbanden op leggen.
Dat had ik ook al bedacht, maar de FR valt voor mij af omdat ik DSG wil en niet op 25% zit te wachten. Op de Style ga je voor 300 slechts van 16 naar 17" :(

Goed het is een luxe probleem, dat geef ik toe :P

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zojuist een afleverafspraak gemaakt voor de 27e voor het ophalen van m'n Octavia! (Al vind ik dat het best lang duurt voor het ding geleverd wordt, twee weken terug is hij gebouwd en hij staat inmiddels al een week bij Pon). Totale levertijd wordt 7 maanden en 3 weken.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:59:
Zojuist een afleverafspraak gemaakt voor de 27e voor het ophalen van m'n Octavia! (Al vind ik dat het best lang duurt voor het ding geleverd wordt, twee weken terug is hij gebouwd en hij staat inmiddels al een week bij Pon). Totale levertijd wordt 7 maanden en 3 weken.
Yikes.

https://niels.nu

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

I know. Ik heb helaas met Pon vergelijkbare ervaringen. Ruim 10 maanden op een Golf Variant gewacht jaren geleden.

In dit geval zou de auto (besteld eerste week augustus) vanwege de kleur (Metal Grey) in eerste instantie in Oktober geleverd worden. Toen kwam vertraging naar eind januari / begin februari en uiteindelijk naar maart.
Tussentijds nog gevraagd naar het wijzigen van de kleur, maar dat zou maar een week schelen, zodat ik de kleur maar heb laten staan. Bij de tweede vertraging opnieuw gevraagd naar mogelijkheden de kleur te wijzigen, maar dan zou ik achterin de rij komen te staan en zou levering niet voor april plaatsgevonden hebben.

Overigens worden de nu bestelde Octavia's naar wat ik lees niet voor juli geleverd.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:12:
I know. Ik heb helaas met Pon vergelijkbare ervaringen. Ruim 10 maanden op een Golf Variant gewacht jaren geleden.

In dit geval zou de auto (besteld eerste week augustus) vanwege de kleur (Metal Grey) in eerste instantie in Oktober geleverd worden. Toen kwam vertraging naar eind januari / begin februari en uiteindelijk naar maart.
Tussentijds nog gevraagd naar het wijzigen van de kleur, maar dat zou maar een week schelen, zodat ik de kleur maar heb laten staan. Bij de tweede vertraging opnieuw gevraagd naar mogelijkheden de kleur te wijzigen, maar dan zou ik achterin de rij komen te staan en zou levering niet voor april plaatsgevonden hebben.

Overigens worden de nu bestelde Octavia's naar wat ik lees niet voor juli geleverd.
Wat een levertijden :o

Ik vond de 4,5 maand (incl. 1 maand uitstel) die ik moest wachten op m'n V40 al lang :X

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ach Qasqai rijders hebben 14 maanden moeten wachten bij de release van het vorige model...

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:41:
Ach Qasqai rijders hebben 14 maanden moeten wachten bij de release van het vorige model...
Bij zo'n fucking lelijke auto zou je dat toch niet verwachten... :P

https://niels.nu

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

PWM schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:42:
[...]

Ja, dat is zeker wel jammer, aangezien het een auto is die bij mij wel in de smaak valt. Het nadeel is wel dat het leasetarief echt veel hoger is dan bijvoorbeeld een vergelijkbare VW.

Als het leasetarief in de buurt kwam van een VW, dan was het een mooie deal voor leasend Nederland en was de Mazda ook voor mij een optie geweest.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:20

vhal

ಠ_ಠ

Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:52:
[...]

Bij zo'n fucking lelijke auto zou je dat toch niet verwachten... :P
Heb ze lelijker gezien maar ik snap het wel, het was toch 1 van de weinige crossovers, urban vehicles (of geef het een andere hipstername wat verkoopt) die toen op de markt was. Tegenwoordig wordt men doodgegooid met Capturs, 2008's, Mini Countrymans, etc

Strava

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:56
Ik heb ook ooit eens gekeken naar een mazda 6, maar die was toen (6 jaar geleden) al erg duur in de lease. Ik denk dat het idd met de restwaarde te maken heeft.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rinkel schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:59:
Ik heb ook ooit eens gekeken naar een mazda 6, maar die was toen (6 jaar geleden) al erg duur in de lease. Ik denk dat het idd met de restwaarde te maken heeft.
Same here. Een C Klasse was even duur in de lease.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
Binnenkort mag ik ook bestellen en de keuze wordt me wel makkelijk gemaakt. Namelijk die 'nieuwe' Volvo v40 D4 met 190pk en 14% bijtelling in Rdesign. Mooie wagen! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Juancho schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:15:
Binnenkort mag ik ook bestellen en de keuze wordt me wel makkelijk gemaakt. Namelijk die 'nieuwe' Volvo v40 D4 met 190pk en 14% bijtelling in Rdesign. Mooie wagen! :)
.... als je geen ruimte in je auto nodig hebt.

• Juancho
Uiteraard, dat is een puntje van aandacht en kies je dus voor. Ik heb geen vrouw en kinderen dus dat boeit niet. Bovendien valt de ruimte in de kofferbak me nog best mee. Lijkt kleiner dan hij is. Achterin is zitten met 3 volwassenen wel wat krap. Maarja, nogmaals, dat weet je dus die afweging maak je voor jezelf.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ManiacScum
Juancho schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:37:
Uiteraard, dat is een puntje van aandacht en kies je dus voor. Ik heb geen vrouw en kinderen dus dat boeit niet. Bovendien valt de ruimte in de kofferbak me nog best mee. Lijkt kleiner dan hij is. Achterin is zitten met 3 volwassenen wel wat krap. Maarja, nogmaals, dat weet je dus die afweging maak je voor jezelf.
Ik heb wel vrouw en kinderen maar ook ik denk sterk aan de Volvo V40. De kinderen zitten door hun lengte nog altijd behoorlijk. Het zal even anders zijn komend van een Golf Variant maar ik kies dan nu ook een keer voor emotie ipv puur ruimte

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-01 16:08
Christian schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:42:
[...]

Ik heb wel vrouw en kinderen maar ook ik denk sterk aan de Volvo V40. De kinderen zitten door hun lengte nog altijd behoorlijk. Het zal even anders zijn komend van een Golf Variant maar ik kies dan nu ook een keer voor emotie ipv puur ruimte
Vakantie in Europa wordt wel lastig dan, maar verder heb je die ruimte toch nauwelijks nodig

• BlakHawk
Juancho schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:15:
Nice!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:22:
.... als je geen ruimte in je auto nodig hebt.
Hoe vaak heb je die ruimte daadwerkelijk nodig!?

De kinderwagen paste zelfs in een C30, dus een V40 is geen enkel probleem...
Op vakantie neem je een dakkoffer mee, die twee keer per jaar (heen en terugreis).

Een station zoals ik nu heb is lekker hoor, begrijp me niet verkeer, maar noodzakelijk?
Absoluut niet.
Bij iedere auto onder het D segment is het krap achterin met 3 volwassenen...
En mensen willen met jou meerijden, jij zit toch niet achterin!?
Christian schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:42:
Ik zou nu ook zeker de V40 overwegen...
Nu heb ik een Ford Focus, maar een Ford is toch niet zo verwant aan Volvo als Audi aan VW bijvoorbeeld.

Voorbeeld: Het onovertroffen DSTC vind je niet terug in de Ford lijn. Je krijgt in een Volvo met leder echt andere stoelen! Waar Ford de originele gewoon bekleed. Volvo is veel verfijnder, strakker.

Nu ligt de achterbak vol met rommel die ik niet mee hoef te nemen, dus de ruimte ge je gewoon gebruikenn, maar positief is het niet ;)
Blik1984 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:00:
Vakantie in Europa wordt wel lastig dan, maar verder heb je die ruimte toch nauwelijks nodig
Dakkoffer... Passen al je kleren makkelijk in (4 weekendtassen).
Heb je de kofferbak vrij voor al het overige...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
V40 zit in dezelfde niche als de 1-serie: klein maar fijn. Als je wat meer ruimte wilt kun je bij Volvo uitwijken naar de V60.

• Juancho
Als je op vakantie gaat met een gezin moet je vaak sowieso wel een karretje ofzo mee nemen. Andere oplossing is gewoon zo'n bak op je dak gooien, kun je ook genoeg in kwijt.

Overigens heb ik afgelopen weekend met de V40 gereden bij de voetbal. 4 volwassenen, 4 grote sporttassen en een net met ballen gingen er gewoon in :). Het is dus maar net wat voor gezinssituatie je hebt! Verder is het namelijk gewoon een top auto, top prestaties, top luxe en top bijtelling :)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

@Juancho: fijn dat je binnenkort kan bestellen. Daar keek je al een tijdje naar uit :)

En inderdaad; eens met bovenstaande. Ook hier een gezin en we rijden gewoon prima met een 1-serie. Kinderwagen en die hele mik-mak passen er goed in.

We gaan ook altijd naar Frankrijk, maar een bagagewagentje ontkomen we niet meer aan, ook al zouden we een Skoda SuperB of Volvo V70 hebben. We hebben namelijk een flinke tent welke ook mee moet. Dit zal dan sowieso betekenen dat ik een bagagewagen mee moet nemen. Dan maakt het eigenlijk al weinig uit hoe groot de auto is.

Extra ruimte kan in sommige gevallen fijn zijn, maar komt er op neer of je die afweging wilt maken.

• Juancho
Achteraf heb ik dus gewoon "geluk" gehad dat ik niet direct zelf mocht bestellen :p. Ik rij nu namelijk ook een V40, tijdelijk van een collega die in het buitenland zit, maar dan de D2 versie. Als ik binnenkort zelf toestemming krijg kan ik de T4 190PK dus bestellen. Hoor al veel jaloerse collega's om me heen haha. Maarja, zul je net zien dat als ik de mijne krijg een paar maand later er weer een andere top leasebak is. Dat houdt je toch. Gewoon blij zijn met wat je hebt!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb standaard een krat achterin met beschermende kleding en uitrusting, ligt altijd wel wat gereedschap achterin, tas met werklaarzen en een of twee kinderzitjes. Op vakantie heb ik geen dakkoffer of wagentje nodig. Alles voor 5 personen moet simpelweg achterin passen. Naar campings gaan we nooit, dus van tent (of caravan) heb ik geen last.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Lekker is dat, mijn werkgever is pas overgestapt naar een andere leasemij omdat die "goedkoper" was.
Nu weet ik niet voor wie goedkoper, maar zeker niet voor de bestuurders :/

Ik kreeg vandaag een offerte voor een Ford Focus Ecoboost Edition Plus:
- benzine (1.0 125PK)
- 30.000km/jaar voor 48 maanden
- catalogusprijs 23.495,00
- exclusief benzine

Leaseprijs: 675,00 8)7

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Of die auto je werkgever nou 100, 675 of 1250 kost, als je hem mag leasen betaal je alleen bijtelling over de catalogus waarde hoor

• benchMarc
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:39:
Of die auto je werkgever nou 100, 675 of 1250 kost, als je hem mag leasen betaal je alleen bijtelling over de catalogus waarde hoor
Bij sommige bedrijven krijg je het leasebudget-leaseprijs bij je salaris opgeteld. Dus het kan wel degelijk negatief uitpakken als de leaseprijs veel hoger ligt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik weet niet wat een Focus meestal kost, maar deze klinkt mij niet duur. Een Octavia van het 38k kost 1150 inclusief brandstof voorschot (36mnd/135k km).

Overigens kan het goed zijn dat je werkgever aan het eind van het jaar korting krijgt in de vorm van een restitutie als hij aan bepaald aantal auto's komt? Of deze leasemij is goedkoper in het hogere segment?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:39:
Is dit niet al de zoveelste keer dat je het concept leasebudget niet snapt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Tsurany schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Het blijft wel een repeterend onderwerp wat op deze manier veel onduidelijkheid schept, inderdaad ;)

Volgens mij had AllSeeyinEye een bijzondere regeling waarbij de directeur aangaf of de wagen die de werknemer wilde leasen, akkoord was en dit dan volledig bekostigde behalve de bijtelling. Dus vanuit zijn point-of-view klopt het, alleen 99% van overige leaserijders heeft een vast leasebudget tot zijn/haar beschikking gekregen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vanavond had ik ineens wat tijd over dus hop naar de dealer voor een proefritje. Wel even wennen die DSG, omdat hij soms niet wilde wat ik wilde, maar dat is hopelijk vooral gewenning. Verder is de Leon ST Style Businessline DSG gewoon een lekker luxe bak.

Fijn, rustig interieur, lekkere Alcantara sportstoelen en de sound upgrade met sub heeft zeker potentieel. Ding was alleen beroerd ingesteld. Geluid naar achter, sub op max :s Alleen begrijp ik het nut van die center niet. Kwam volgens mij ook niks uit en hoeveel sources zijn er nu in 5.1 audio.

Jammer alleen dat de betreffende jongen niet verder kwam dan de folder met standaard Pon ruilsetjes.

• ManiacScum
Blik1984 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Dakkoffer..... ruimte zat en anders vliegtuig :o

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij gaan intern naar andere arbeidscontracten over. So far so good. Collega van me kreeg in zijn gesprek met het hoofd HR een leaseauto aangeboden, want die krijgt nu ineens iedereen.
Erg leuk voor hem, ware het niet dat vrij algemeen bekend was dat ie geen rijbewijs heeft :D
Hoofd HR zou even terug naar de tekentafel gaan :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 07:28
Ethirty schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:59:
Fijn, rustig interieur, lekkere Alcantara sportstoelen en de sound upgrade met sub heeft zeker potentieel. Ding was alleen beroerd ingesteld. Geluid naar achter, sub op max :s Alleen begrijp ik het nut van die center niet. Kwam volgens mij ook niks uit en hoeveel sources zijn er nu in 5.1 audio.
Je kan het geluid op de bestuurder focussen (optie in het menu),wellicht helpt die center daar bij. Zal vanmiddag op de terugweg eens luisteren of het ding wat zinnigs doet bij normale radio zenders.
Sub op max is idd wel beroerd, heb hem hier maar ~ 25%, meer word al snel irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 14-03-2014 07:32 ]

Flickr | Lego collectie

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Crisis.. PON is niet goed bezig hier. Dan mag je dus wel oppassen als je straks in mei een VAG 14% besteld, is dus dan nog maar de vraag of je hem voor 1-1-15 gaat geleverd krijgen!

En ja dat is belangrijk, want volgens mij zijn dan de meeste modellen geen 14% meer van VAG. (in iedergeval op basis van de huidige specs)

• t_captain
Ik vraag me altijd af waarom de datum van levering altijd gelijk moet zijn aan de datum van kentekenregistratie. De laatste is immers bepalend voor de bijtelling. Als je het VIN nummer hebt kun je al een kenteken aanvragen, dat moet toch wel voor 1-1-15 te regelen zijn?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eens. Alleen moet de dealerorganisatie dat dan wel doen en die garantie zie je nergens.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Falcon schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:38:
Crisis.. PON is niet goed bezig hier. Dan mag je dus wel oppassen als je straks in mei een VAG 14% besteld, is dus dan nog maar de vraag of je hem voor 1-1-15 gaat geleverd krijgen!

En ja dat is belangrijk, want volgens mij zijn dan de meeste modellen geen 14% meer van VAG. (in iedergeval op basis van de huidige specs)
PON zelf of de merken die ze voeren?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De dealerorganisatie (alle merken). Die doen volgens mij zelf de kenteken-aanvraag. Als zij het VIN nummer ontvangen vanuit PON systeem, dan zouden ze aan de slag moeten kunnen richting RDW voor de kentekenaanvraag.

Maar! Wij zeggen dit nu wel, maar misschien heeft RDW nog meer parameters nodig voor de aanvraag. Ik ben geen expert in dit gedeelte.

Wat ik wel weet is dat je als klant van de dealer afhankelijk bent voor je kenteken-aanvraag.. dat zorgt voor een afhankelijkheid met je dealer als het gaat om close-calls aan het einde van het jaar in relatie tot de bijtelling.

En reken maar niet op dat PON een garantiebrief ondertekend, voor 14% bijtelling. In tegenstelling met wat Mitsubishi wel gedaan heeft trouwens met de Outlander PHEV, mensen konden daar toch de auto afbestellen. (Bron)

• t_captain
Falcon schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:53:
Eens. Alleen moet de dealerorganisatie dat dan wel doen en die garantie zie je nergens.
Terwijl het niet eens zo'n moeite zou zijn. Als je de VIN van de te produceren auto van te voren weet, dan kun je de auto zelfs voor productie op kenteken zetten. Hoe moeilijk is dat? :)

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:14:
Ik weet niet wat een Focus meestal kost, maar deze klinkt mij niet duur. Een Octavia van het 38k kost 1150 inclusief brandstof voorschot (36mnd/135k km).

Overigens kan het goed zijn dat je werkgever aan het eind van het jaar korting krijgt in de vorm van een restitutie als hij aan bepaald aantal auto's komt? Of deze leasemij is goedkoper in het hogere segment?
Niet duur?
Mijn Focus diesel van 31k kost 590 euro per maand ex brandstof, 48 maanden/35.000 per jaar
Ethirty schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:59:
Vanavond had ik ineens wat tijd over dus hop naar de dealer voor een proefritje. Wel even wennen die DSG, omdat hij soms niet wilde wat ik wilde, maar dat is hopelijk vooral gewenning. Verder is de Leon ST Style Businessline DSG gewoon een lekker luxe bak.

Jammer alleen dat de betreffende jongen niet verder kwam dan de folder met standaard Pon ruilsetjes.
Ik blijf van mening dat DSG een goedkoop alternatief is voor een echte automaat ;)
Hij is snel, maar daar is alles mee gezegd. Hij is niet comfortabel naar mij mening.

Maar goed, gezien de prijs is dat ook niet heel raar...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

benchMarc schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:52:
[...]

Bij sommige bedrijven krijg je het leasebudget-leaseprijs bij je salaris opgeteld. Dus het kan wel degelijk negatief uitpakken als de leaseprijs veel hoger ligt.
Maar dit wordt in zijn post niet gesteld. Overigens denk ik dat dat juist de uitzonderingssituatie is. Althans, als ik binnen mijn beroep rondkijk hoe dat bij concullega's gaat, dan krijgt niemand de ruimte tussen leaseprijs en budget uitgekeerd (behalve diegenen met een management fee, maar die leasen binnen mijn bedrijf doorgaans nog altijd boven het fee bedrag), ook bij bedrijven die een hard budget hanteren niet.
Tsurany schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Dit heeft niets met wel of niet snappen van een leasebudget te maken. Er wordt gesteld dat het voor de berijder ongunstig is. Maar als je de gekozen auto van je werkgever mag rijden (ongeacht of dat daarvoor een budget geldt) dan betaal je alleen bijtelling over de cataloguswaarde + waarde van accessoires.
RomeoJ schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:28:
[...]
Volgens mij had AllSeeyinEye een bijzondere regeling waarbij de directeur aangaf of de wagen die de werknemer wilde leasen, akkoord was en dit dan volledig bekostigde behalve de bijtelling. Dus vanuit zijn point-of-view klopt het, alleen 99% van overige leaserijders heeft een vast leasebudget tot zijn/haar beschikking gekregen.
Klopt, ik heb zo'n regeling zonder een 'hard budget'.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-03-2014 11:32 ]

• Hyp Hyper
dfrenner schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:26:
Ik blijf van mening dat DSG een goedkoop alternatief is voor een echte automaat ;)
Hij is snel, maar daar is alles mee gezegd. Hij is niet comfortabel naar mij mening.

Maar goed, gezien de prijs is dat ook niet heel raar...
Dan heb ik nog liever een CVT. Maakt wel meer herrie bij veel gas geven, maar is altijd soepeltjes en je hebt altijd max. koppel beschikbaar.

• Juancho
Ik rij nu tijdelijk overigens een V40 D2 Rdesign van een collega die in het buitenland zit tot ik mn eigen mag bestellen en heb ontvangen, maar oei wat een gruwelijk fijne auto's zeg! Geeft enorm veel rijplezier, zelfs de 115pk variant is meer dan prima! Kun je nagaan straks met de 190pk variant :).

Verder gewoon een prachtige auto, zowel van binnen als van buiten. Top bak in de 14% bijtellingsgroep!

• rinkel
Ik heb nu tijdelijk een golf als vervangende auto, ik vond dat vroeger echt een hele fijne auto en stond altijd hoog op mijn lijst. Maar nu kan ik er echt niet aan wennen. Wat een tractor.... boel motorherrie (diesel) en een zeer slechte wegligging, de versnellingsbak lijkt wel van hard plastic...

Ligt dat nou aan mij? of is die Golf de afgelopen jaren zoveel slechter geworden?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50

d0s

sssst

Je bevindingen spreken in elk geval alle recensies tegen. De Golf wordt daar telkens beter (maar wel saaier) bevonden.

Ik vind de Golf VII een heerlijke auto. Er is alleen meer focus op comfort gekomen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb gisteren nog even in de Golf VII van een collega gereden, en vind het inderdaad ook een heerlijke auto. Is dan wel een 2.0 TDI DSG Highline met nagenoeg alle opties aangevinkt.

• rinkel
Helder, dan zal het aan mij liggen :) Ik denk dat dit nog een VI is.
Ik heb overigens 4 jaar met veel plezier in een Leon 1.9TDI gereden.

[ Voor 66% gewijzigd door rinkel op 14-03-2014 12:30 ]

• PWM
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:26:
[...]

Ik heb ook een hekel aan DSG, maar er zitten wel verschillen is. De "natte" 6-traps is een factor 23 beter dan de droge 7-traps bijvoorbeeld. Het wisselt wel dus, maar volgens mij ligt in de "normale" Golfjes inmiddels inderdaad alleen die droge 7

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:43
PWM schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:45:
[...]

Ik heb ook een hekel aan DSG, maar er zitten wel verschillen is. De "natte" 6-traps is een factor 23 beter dan de droge 7-traps bijvoorbeeld. Het wisselt wel dus, maar volgens mij ligt in de "normale" Golfjes inmiddels inderdaad alleen die droge 7
Dus jij of jullie zeggen eigenlijk dat een DSG (s-tronic) 7 traps van Audi eigenlijk niets is? Wij kijken namelijk ook naar de A3 waar deze in ligt.. (110 pk en 200 nm verder)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Even alleen op basis van mijn ervaring gister: als je geen haast en een rustige rechtervoet hebt, dan schakelt het boterzacht. Maar als je even terug wilt voor inhalen dan moet hij van 7 (bij 60km/h) naar bijv 3 of 4. En dan werkt die zachte voet niet, dan moet je gewoon stampen. Dan schiet hij ook gelijk vooruit en door het snelle opschakelen houdt hij die snelheid dan veel langer vast dan een handbak (niet afremmen op de motor).

Maar de tendens lijkt hier wel te zijn dat DSG niks is, dat wordt dus of permanent in de S-stand rijden of toch handbak, want VAG wordt het voor mij toch wel. En als ik dan toch nog handbak ga rijden kies ik wel gelijk voor de FR 150pk, want die is ook 20% :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had de offerte die ik van de dealer voor mijn A3L Pro line S bij onze wagenparkbeheerster neergelegd voor een berekening.
Die kreeg ik, met de opmerking" Als ik eerlijk ben is deze auto behoorlijk aan de hoge kant voor een B categorie". Gezien de fisacle waarde (42k) heeft ze daar idd gelijk in. Maar als je dat niet had willen hebben, moet je hem niet op de lijst zetten natuurlijk :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PWM
  • Niet online
remzor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Dus jij of jullie zeggen eigenlijk dat een DSG (s-tronic) 7 traps van Audi eigenlijk niets is? Wij kijken namelijk ook naar de A3 waar deze in ligt.. (110 pk en 200 nm verder)
DSG is hate it or love it ;) Ik vind het niets, zeker niet de droge 7. Schokkerig en zenuwachtig ding. Leuk als je hard wil rijden maar verder is het niets.

Toen DSG uitkwam was het heel wat, andere automaten waren langzaam, onzuinig en oud. Inmiddels zijn er prachtige andere automaten te krijgen, en is DSG in mijn beleving achterhaald als het aankomt op normaal rijden. Er zijn echter ook aanhangers van het systeem, dus ik zou zeker even kijken.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:43
PWM schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:26:
[...]

DSG is hate it or love it ;) Ik vind het niets, zeker niet de droge 7. Schokkerig en zenuwachtig ding. Leuk als je hard wil rijden maar verder is het niets.

Toen DSG uitkwam was het heel wat, andere automaten waren langzaam, onzuinig en oud. Inmiddels zijn er prachtige andere automaten te krijgen, en is DSG in mijn beleving achterhaald als het aankomt op normaal rijden. Er zijn echter ook aanhangers van het systeem, dus ik zou zeker even kijken.
Thanks voor je antwoord! Ik ben nooit echt thuis geweest in auto's (nu nog niet echt hoor ;)) maar aangezien mijn vriendin dus leased en over een klein maandje iets anders uit mag zoeken ben ik me er een beetje in gaan verdiepen, althans, de basis :P
Ik vind het zelf wel leuk om eens een keer aardig door te trappen, ben ook wel een vlotte rijder. Mijn vriendin daarentegen houdt zich altijd keurig aan de verkeersregels en rijdt 'gewoon average vrouwelijk'. Binnekort willen we sowieso eens proef gaan rijden in waarschijnlijk de A3 sportback (G-tron?), VW Golf VII en de Volvo V40 D4 190pk.

• Juancho
Dan word het die laatste, dat durf ik nu wel te zeggen! :) Audi is duurder, zeker als je hem flink aan wil kleden, de VW is gewoon degelijk maar veel minder aantrekkelijk qua styling ivm de Volvo. Enigste waar je goed op moet letten is de ruimte in de V40. Ik vind het mee vallen, 4 personen vervoeren kan meer dan prima. Ben benieuwd naar jullie testritjes, dus laat even weten! :)

[ Voor 73% gewijzigd door Juancho op 14-03-2014 21:41 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik zit net even iets op te zoeken in de PDF prijslijst van de Seat Leon ST, zie ik ineens staan dat de 184pk diesel tegenwoordig (lijst van 1 maart) ook in de 20% valt :o

Kan iemand mij vertellen waarom ik dan in hemelsnaam voor een 105pk DSG aan het kijken ben :F

Als ze diezelfde aanpassing ook bij Skoda hebben doorgevoerd dan betekend dat de dikke vRS diesel ook ineens aantrekkelijk is. Die smoelt gewoon zoveel beter dan de normale 8)

Fijn ook dat de dealer me wijst op ál mijn opties als ik om een 20% auto vraag :X

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-01 19:31
Ik twijfel nu wel tussen de Golf, 308 of de V40. Waarbij de 308 echt tot de nok toe aan opties kan en dan nog goedkoper is dan een V40 Kinetic met Business connect pakket erop.

Golf is meer een zekerheidje voor als de andere 2 afvallen.

• Case
  • Laatst online: 05-01 11:48
PWM schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:26:
[...]

Ik moet zeggen dat ik inmiddels een dikke 4 jaar in een Golf 1.4 TSi met DSG rijd, naar volle tevredenheid.
Overigens heb ik geen andere ervaring met andere automaten. Over een paar maanden mag ik weer een andere auto uitzoeken, en op dit moment ben ik alleen maar de VAG merken aan het bekijken omdat ik gewoon absoluut weer met DSG wil rijden :)

Dus ja, fans zijn er ook! (en nee, ik heb geen aandelen)

Mijn Firewizzie

Pagina: 1 ... 55 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.