Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.312 views

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12 18:55
Met het oog op de nieuwe regels per 1-1-14; gaan er uberhaubt nog interessante 16% modellen uitkomen? Want alle beetje knappe modellen als de V40 en A3 vallen meteen terug naar 20%.

Als je kijkt naar een bijtelling van €400 bruto p/m kun je met 14% nu een auto van €35.000 aanschaffen terwijl je met 20% blijft steken op €24.000.

Ik krijg nu weer een leasebudget maar die bijtellingsaanpassing is wel vrij vervelend nu :)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:32
dude88 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:27:
De mens wordt met zulk soort "hulp middelen" steeds dommer gemaakt.

Straks zitten we met ze allen weer achter iemand die langzaam blijft rijden omdat de auto denkt dat je niet harder mag en hem dat verteld.
Als zo een dingen gemeengoed worden plak ik een sticker van max 90 op mijn achterruit O-)

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zal me hier ook eens melden, zojuist mijn eerste leaseauto besteld. Ik rijd niet zo ontzettend veel kms per jaar (laatste jaar ~10.000), maar reed ze tot voorkort in een toyota mr2 uit 1991. Heerlijke rijdersauto maar 0 comfort op lange afstanden.

Ik roep al een paar jaar dat het tijd is voor een fatsoenlijke auto, dus recent maar eens de knoop gehakt. Mijn moeder rijdt in een nieuwe 1-serie die leuk aangekleed is. Toen ik daar voor het eerst in reed dacht ik: laat ik die ook een halen. Vervolgens zag ik de eerste (nieuwe) mercedes a-klasse, en na een proefritje heb ik die gekozen. Toch leuk om wat anders te rijden, al had ik nooit gedacht dat ik een mercedes zou rijden (het merk heeft toch een bepaald imago voor mij van wat oudere bestuurders met centen).

Na wat wikken en wegen (en kiezen wat ik ervoor over heb) besloten dat ik de A45 met alle leuke opties te duur vind, besloten om een A250 sport met vrijwel alle opties te bestellen.
Het wordt een witte met zwarte spiegels en panorama-dak (night-pakket, ambition uitvoering, amg-exclusief pakket enz). Vanwege de DSG gekozen voor de 7-traps automaat.
De hoofdeis die ik voor mezelf had (ik weet het, ik ben verwend haha) was dat ik wat meer vermogen dan in de mr2 wilde hebben. Dat is gelukt.

Omdat ik er niet te lang aan vast wilde zitten (eerst maar eens kijken hoe het bevalt) uiteindelijk gekozen voor 24 maanden lease. Kopen was ook een optie, maar leasen was niet veel duurder.
Levering zal ergens in januari plaatsvinden, tegen die tijd zal ik wel wat foto's plaatsen.

Voorlopig rijd ik in een A180CDI als voorloopauto. Rijdt ook al heerlijk vind ik, maar mist (natuurlijk) wat pit. Maar op zich prima, omdat het dan in januari weer een stapje omhoog is.

De MR2 staat hier ook nog in de garage, want die levert in de verkoop niet zoveel op. En: veel te leuk om af en toe wat mee rond te rijden. Misschien maar eens ombouwen voor het circuit...

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Katseviool schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:27:
Met het oog op de nieuwe regels per 1-1-14; gaan er uberhaubt nog interessante 16% modellen uitkomen? Want alle beetje knappe modellen als de V40 en A3 vallen meteen terug naar 20%.

Als je kijkt naar een bijtelling van €400 bruto p/m kun je met 14% nu een auto van €35.000 aanschaffen terwijl je met 20% blijft steken op €24.000.

Ik krijg nu weer een leasebudget maar die bijtellingsaanpassing is wel vrij vervelend nu :)
A3 ultra zit op 85gr
Leon zit ook op 85gr

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12 18:54
Katseviool schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:27:

Peugeot 308 komt begin volgend jaar beschikbaar met 14% (120 pk diesel). Hij scoort goed in de testen momenteel (in het algemeen dan, niet met die specifieke motor want die is er volgend jaar pas).

Lijkt mij zeker een interessant alternatief voor de Golf ed.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
B-Man schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:34:
Ik zal me hier ook eens melden, zojuist mijn eerste leaseauto besteld. Ik rijd niet zo ontzettend veel kms per jaar (laatste jaar ~10.000), maar reed ze tot voorkort in een toyota mr2 uit 1991. Heerlijke rijdersauto maar 0 comfort op lange afstanden.

Ik roep al een paar jaar dat het tijd is voor een fatsoenlijke auto, dus recent maar eens de knoop gehakt. Mijn moeder rijdt in een nieuwe 1-serie die leuk aangekleed is. Toen ik daar voor het eerst in reed dacht ik: laat ik die ook een halen. Vervolgens zag ik de eerste (nieuwe) mercedes a-klasse, en na een proefritje heb ik die gekozen. Toch leuk om wat anders te rijden, al had ik nooit gedacht dat ik een mercedes zou rijden (het merk heeft toch een bepaald imago voor mij van wat oudere bestuurders met centen).

Na wat wikken en wegen (en kiezen wat ik ervoor over heb) besloten dat ik de A45 met alle leuke opties te duur vind, besloten om een A250 sport met vrijwel alle opties te bestellen.
Het wordt een witte met zwarte spiegels en panorama-dak (night-pakket, ambition uitvoering, amg-exclusief pakket enz). Vanwege de DSG gekozen voor de 7-traps automaat.
De hoofdeis die ik voor mezelf had (ik weet het, ik ben verwend haha) was dat ik wat meer vermogen dan in de mr2 wilde hebben. Dat is gelukt.

Omdat ik er niet te lang aan vast wilde zitten (eerst maar eens kijken hoe het bevalt) uiteindelijk gekozen voor 24 maanden lease. Kopen was ook een optie, maar leasen was niet veel duurder.
Levering zal ergens in januari plaatsvinden, tegen die tijd zal ik wel wat foto's plaatsen.

Voorlopig rijd ik in een A180CDI als voorloopauto. Rijdt ook al heerlijk vind ik, maar mist (natuurlijk) wat pit. Maar op zich prima, omdat het dan in januari weer een stapje omhoog is.

De MR2 staat hier ook nog in de garage, want die levert in de verkoop niet zoveel op. En: veel te leuk om af en toe wat mee rond te rijden. Misschien maar eens ombouwen voor het circuit...
Ik zou hem zelf niet kiezen met zo'n budget, maar dat is wel een dikke versie! :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

B-Man schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:34:
Toch leuk om wat anders te rijden, al had ik nooit gedacht dat ik een mercedes zou rijden (het merk heeft toch een bepaald imago voor mij van wat oudere bestuurders met centen).
Ja dat imago proberen ze er uit te krijgen met de meest slechte reclames ooit verzonnen. Denk niet dat ze dat gaat lukken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-12 20:01
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:31:
Je gaat dus per definitie een auto afschrijven omdat er geen sportstoelen inzitten, zonder dat je de gewone stoelen getest hebt? Is dat niet een beetje voorbarig? Het gaat om een naampje, niet iedere sportstoel zit goed en niet iedere gewone stoel zit slecht......
Ik heb de gewone stoelen getest in de A1 van mijn zus, ze zitten wel ok, maar die sportstoelen zitten toch echt wel een flink stuk beter.

Maar vandaag bericht teruggekregen van de Audi dealer, het is volgens de fabrikant gewoon niet mogelijk om de stoelen voor de Ultra SB te bestellen, omdat ze niet in de configuratie zijn opgenomen, en de fabriek ondersteunt het niet vanwege de elektronische componenten. De fabriek heeft denk ik nooit getest of de software van de gordelspanners en de airbags van de sportstoelen goed werkt in een sportback ultra.

BlaBlaBla

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is wel zuur.
Het is ook niet mogelijk om dit achteraf te laten ombouwen? Dan kan je de sportstoelen zelfs als accessoire laten opnemen. Hebben ze dat ook uitgezocht toevallig?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Strider
RomeoJ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:45:
Dat is wel zuur.
Het is ook niet mogelijk om dit achteraf te laten ombouwen? Dan kan je de sportstoelen zelfs als accessoire laten opnemen. Hebben ze dat ook uitgezocht toevallig?
Dat is juist wat ik ze heb laten uitzoeken :)

Maar stel je zou aan de hand van het chassisnummer van geleverde A3 met sportstoelen, sportstoelen bestellen, dan vraag ik me af of de software in de A3 zonder geleverde sportstoelen moeilijk zal gaan doen met de nieuwe stoelen.

BlaBlaBla

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Nochtans vind ik het moeilijk om te geloven, maar de dealer zal dit ook wel graag willen dus ze zullen wel gelijk hebben. Echt jammer.

Vanavond proefrit in een A3 SB 2.0 TDI, zo ver ik begreep met normale stoelen en normaal MMI-systeem. Kan ik bekijken of ik de stoelen acceptabel vind (voor de Ultra), of het normale MMI-systeem acceptabel (voor een 'normale' Ambition PLP'), en morgen dan in een A3 SB 1.6 TDI.

Binnenkort ook maar eens een proefrit bij Volvo, BMW en Mercedes aanvragen, beetje vergelijkend marktonderzoek doen, je weet wel :)

Ga jij nu voor een V40 kijken, Strider?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-12 11:05
MrAcid schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:26:
[...]
(over een A250 Sport full options)
Ik zou hem zelf niet kiezen met zo'n budget, maar dat is wel een dikke versie! :)
Alleen de bijtelling is al aardig. Auto begint bij 47k, tel daar een 10k aan opties bij (dat gaat altijd zo lekker bij de "Duitse 3"). 14.250 euro bijtelling, netto 617 euro per maand :o

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

t_captain schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:10:
[...]

Alleen de bijtelling is al aardig. Auto begint bij 47k, tel daar een 10k aan opties bij (dat gaat altijd zo lekker bij de "Duitse 3"). 14.250 euro bijtelling, netto 617 euro per maand :o
Klopt, alleen als ik het goed begrijp heeft hij privé geleased. Bij privélease hoeft geen bijtelling betaald te worden.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-12 19:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vanmorgen mn Avensis voor een grote beurt naar de garage gebracht. Over een maand is het ding 3 jaar oud en loopt hij uit het contract. Zojuist gebeld door de leasemij dat ik hem daar moet laten staan. Ik krijg een voorloper tot mn Octavia geleverd wordt. De voorloper wordt een Megane Station 1.6 diesel.

Heb totaal geen ervaring met Renault, behalve dat ik ze spuuglelijk vind... Hoop maar dat het een goed uitgeruste auto is, anders gaat hij linea recta terug naar Multilease.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t_captain
RomeoJ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:26:
[...]

Klopt, alleen als ik het goed begrijp heeft hij privé geleased. Bij privélease hoeft geen bijtelling betaald te worden.
Oei...:O

Ik vraag me af wat je voor die privelease zou betalen. Ik gok dat de afschrijving zo'n 600 euro per maand bedraagt en de rentelast in de orde van 200-250. Houderschapsbelasting, 5 of 6 tientjes. Onderhoud, idem. Cascoverzekering, 50-150 euro afhankelijk van schadeverleden en de mate waarin dat wordt meegetelt. En natuurlijk brandstof. Bij 20.000 km/jaar en een praktijkverbruik 1:12 zal dat ook een euro of 250 per maand zijn. 1300 euro per maand? ;)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:28:
Vanmorgen mn Avensis voor een grote beurt naar de garage gebracht. Over een maand is het ding 3 jaar oud en loopt hij uit het contract. Zojuist gebeld door de leasemij dat ik hem daar moet laten staan. Ik krijg een voorloper tot mn Octavia geleverd wordt. De voorloper wordt een Megane Station 1.6 diesel.

Heb totaal geen ervaring met Renault, behalve dat ik ze spuuglelijk vind... Hoop maar dat het een goed uitgeruste auto is, anders gaat hij linea recta terug naar Multilease.
Als het een Megane 1.6dci is in een Bose of GTline dan ben je beter af dan welke Octavia uitvoering(zonder losse opties) dan ook. Wel grappig dat smaken zo kunnen verschillen, de megane is nu 4 jaar op de markt en de Octivia pas net ... echter ziet die octavia eruit als een oude audi a4 uit 2001 :r .

Zoek de verschillen

Afbeeldingslocatie: http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0011025/AUDI/AUDI-A4-Avant-2-4--2001-2003-.jpg
vs

Afbeeldingslocatie: http://cdn.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/02/2013-skoda-octavia-wagon-3.jpg

Nee dan zie ik toch liever:
Afbeeldingslocatie: http://img2.netcarshow.com/Renault-Megane_Estate_GT_2011_800x600_wallpaper_08.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vast, maar die laatste zit dus alleen lekker als je hem in de GT-line pakt. Van alle andere versies is bekend dat de stoelen ronduit ruk zijn voor ca 50% van de mensen :+
* The Eagle was blij dat is zijn voorloop-Megane in kon leveren voor een A3 Sportsback. Zit en stuurt veel en veel lekkerder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik weet niet zo veel over de uitrusting van een Megane noch hoe die rijdt, maar de uitrusting van een Octavia Elegance Business is bijzonder ruim. Enige opties die ik zelf er dan ook bijgezet heb zijn het getinte glas, lederen bekleding, panoramisch schuifdak, 18" velgen. Ik weet wel dat een Peugeot, zowel de 308 als de 407, niet lekker zitten. Ik hoop dat de Megane niet daarmee te vergelijken valt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• The Eagle

The Eagle

Dat merk je vanzelf. Maar ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan dat een leasmij jou een fully loaded auto als voorloper geeft. Dikke kans dat dat ding ergens van een verhuurbedrijf afkomt, en dan is het gewoon basic transportation. Standaard 14% bijtelling Megane Start&Stop in een standaard kleur. Oh ja, en met audio die volkomen kut is en zwaar kraakt als je hem een beetje opendraait ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Megane zie je zoveel op de weg dat je er toch gek van wordt? Ik ben die hele auto zo zat ondertussen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 11:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als bestuurder merk je daar helemaal niets van, hoor :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb als eis bij de leasemij neergelegd dat het ding op zijn minst een ingebouwde navigatie en een carkit moet hebben. En @Tsurany, ik was m vanaf dag één al zat. De vormgeving is te speels, niet strak en de achterkant is (zoals bij Megane's van alle tijden) ronduit lelijk.
Heeft dat ding eigenlijk een beetje vermogen, die 1.6 diesel? De VAG 110 pk 1.6 TDI vind ik te zwak...

gek eigenlijk, hoe snel je veeleisend wordt als het om auto's gaat die je zelf niet meer kosten dan de bijtelling...

[ Voor 15% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-09-2013 14:05 ]

• renzo4000
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:05:
Ik heb als eis bij de leasemij neergelegd dat het ding op zijn minst een ingebouwde navigatie en een carkit moet hebben. En @Tsurany, ik was m vanaf dag één al zat. De vormgeving is te speels, niet strak en de achterkant is (zoals bij Megane's van alle tijden) ronduit lelijk.
Heeft dat ding eigenlijk een beetje vermogen, die 1.6 diesel? De VAG 110 pk 1.6 TDI vind ik te zwak...

gek eigenlijk, hoe snel je veeleisend wordt als het om auto's gaat die je zelf niet meer kosten dan de bijtelling...
Zo zie je maar dat men gelukkig van smaak kan verschillen. De octavia geeft m.i. nog steeds dat Tjechië gevoel ... het is het allemaal net niet ... het mislukte broertje van de VAG groep. Uit de verschillende reviews blijkt ook dat de octavia een no nonsense auto is die eigenlijk nergens echt in uitblinkt, ook wel emotieloos genoemd. Feit is wel dat je met de huidige Ocativia de ruimste auto in zijn segment koopt. Enige uitzondering is de RS, die maakt eea nog wel goed.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je die VAG te zwak vindt, vind je de 1.5dCi ook te zwak. Easy as pie. De Mégane is er in vier basisuitvoeringen, waarvan de onderste twee van binnen ronduit bagger zijn. De Bose is standaard de meest complete (imho) en de GT-line is vooral van buiten leuker. Maar die laatste twee uitvoeringen zijn met navi, (half-)leer en snufjes voldoende leuk uitgerust.

• renzo4000
Edmin schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:51:
Als je die VAG te zwak vindt, vind je de 1.5dCi ook te zwak. Easy as pie. De Mégane is er in vier basisuitvoeringen, waarvan de onderste twee van binnen ronduit bagger zijn. De Bose is standaard de meest complete (imho) en de GT-line is vooral van buiten leuker. Maar die laatste twee uitvoeringen zijn met navi, (half-)leer en snufjes voldoende leuk uitgerust.
Hij heeft het over de 1.6dci, dat is een wereld van verschil tov van de 1.5dci en de vag tdi's. Deze diesel levert 130pk/330nm ... da's toch wat anders dan 110pk/240nm.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ah, ik dacht dat hij op de 1.5dci van de Megane doelde... my bad.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Edmin schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:04:
Als bestuurder merk je daar helemaal niets van, hoor :)
Mwah, als je elke dag naar de zelfde eenheidsworst toe loopt moet je dat toch wel merken? Ik zou er een stuk minder happy mee zijn.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:44

PauseBreak

derp!

Je gebruikt iedere keer "1.6 diesel", maar besef je wel dat dat een ander blok is dan waar 95% van de dieselende Méganes mee wordt geleverd. Ik denk - even uitgaande van 14% bijtelling - dat je de 1.5dCi bedoelt. Die heeft 'gewoon' 110pk en 240Nm koppel. Koppel is beschikbaar vanaf 1750tpm - 3250tpm. Daarvoor en daarna gebeurt niet heel veel.
Als je echter een 1.6dCi krijgt dan heb je een euro6-motor met 130pk en 320Nm koppel. Maximaal koppel vanaf 1750tpm - 3500tpm, met 80% van het koppel beschikbaar vanaf 1500tpm. Dus hopen voor je dat je die krijgt dan maar :+

Nee, merp!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen enkele 14% auto zonder elektro motor heeft ook maar iets dat in de buurt komt van vermogen. De vraag is alleen hoe weinig vermogen je hebt. Is het een beetje weinig of heel veel weinig?

• The Eagle

The Eagle

Standaard Megane heeft een ingebouwde TomTom (met SD-kaart) en bluetooth in de audio. Maar dan nog is het ruk :P

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tsurany schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:24:
Geen enkele 14% auto zonder elektro motor heeft ook maar iets dat in de buurt komt van vermogen. De vraag is alleen hoe weinig vermogen je hebt. Is het een beetje weinig of heel veel weinig?
Hangt van je verwachtingen af he. Je moet niet verwachten dat je strepen gaat kunnen trekken of dat je zonder te schakelen met caravan en gezin over de Alpen komt. Voor Nederlandse begrippen is 110pk/240Nm echter voldoende om normaal tot vlot mee te kunnen komen met het verkeer.

Nee, merp!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het is een 1.6 Bose. Half leer, maar wel passen en meten, aan ruimte hou je niets over. Gelukkig hoeft hij maar een paar maanden mee.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
[b][message=40945908,noline]PauseBreak schreef op donderdag 26 september 2013 @
...Voor Nederlandse begrippen is 110pk/240Nm echter voldoende om normaal tot vlot mee te kunnen komen met het verkeer....
Is echt afhankelijk van je manier van rijden en gewicht van de auto. De D2 (105PK) in een Volvo V70 of 1.6TDI (105PH) in Skoda Supurb is naar mijn mening echt niet voldoende om lekker mee te rijden. Prima voor A naar B auto, maar meer dan dat is het echt niet.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zware Unit schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:25:
[...]

Is echt afhankelijk van je manier van rijden en gewicht van de auto. De D2 (105PK) in een Volvo V70 of 1.6TDI (105PH) in Skoda Supurb is naar mijn mening echt niet voldoende om lekker mee te rijden. Prima voor A naar B auto, maar meer dan dat is het echt niet.
No shit, maar het ging hier om een Mégane Estate en echt heel zwaar zijn die niet. Dan kom je met die 110pk/240Nm prima mee :P

Nee, merp!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12 17:37
Zware Unit schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:25:
[...]

D2 heeft 10pk meer; 115pk/270nm :)

• Zware Unit
Zozo... van de 10pk niks gemerkt tijdens de proefrit. Was echt niet vooruit te branden. 105-115pk vind ik persoon echt niet genoeg. Mijn schoonvader heeft de Megane en is echt een A naar B auto. Geen enkele emotie. Gewoon lekker betaalbaar en een hoop ruimte.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12 18:46

Cheezus

Luiaard

Met 50 pk kun je ook van A naar B rijden. +/- 100 pk is geen racemonster maar in een gewone auto écht wel voldoende om comfortabel op de snelweg te cruisen of vlot op te trekken om in te voegen. Dat is voor 90% van de mensen ook voldoende. 0-100 km/h onder de 10 seconden, strak stuurgedrag en emotie heb je niet nodig voor je dagelijkse woon-werkverkeer, het is hooguit een leuke luxe.

• The Eagle

The Eagle

Het aantal PK's boeit me minder dan het koppel en het aantal toeren waarbij dat al beschikbaar is. Mijn voorloper was dus die 1.5dci Megane met 120 pk, maar al wel bij 1500 rpm. Nu heb ik een A3 1.4 benzine met ook 120pk, maar die heeft dat pas boven de 3500 rpm en voelt wel even iets trager aan. Weegt slechts marginaal meer. Geef mij maar een diesel die je bij het intrappen van het pedaal al een trap onder je reet geeft. Ook veel fijner als je op de snelweg even een peut gas bij moet geven om ff snel ergens tussen te schieten :) Wat dat betreft komt de A3 eigenlijk tekort.

Plus dat ik met de Megane gemiddeld 1op 17 a 18 deed, en ik met de zelfde snelheden (standaard 30km te snel) met de A3 blij mag zijn met 1 op 11 a 12.

• Zware Unit
Audi A3 moet je met benzine motor ook met DSG hebben. Heb je geen last van gebrek aan vermogen, aangezien de versnellingsbak het gebrek aan vermogen compenseert.

Gisteren met het vrouwtje naar de Audi en Skoda dealer geweest. A4 Avant (~39k 25%) en Skoda Octavia (~35k 20%). Audi met 170pk en automaat. Skoda met 140pk en DSG automaat. Vrouw vond de Octavia gelukkig ook een mooie auto. Cockpit van de A4 is wel duidelijk van een hogere klasse, maar 20% vs 25% bijtelling scheelt me toch weer 100 euro netto per maand.

Helaas hadden ze de 1.4TSI DSG met sportstoelen niet staan voor een testrit. Heb geen haast, dus probeer het over een tijdje weer eens.

Verwijderd

DSG compenseert niet het gebrek aan vermogen. 0-100 sprints worden er niet veel sneller door en ook de beleving van een snellere auto is er niet omdat je, weliswaar iets sneller schakelt maar niet de beleving hebt dat je sneller gaat. DSG is een mooi marketingpraatje voor een meestal slecht afgestelde versnellingsbak.

• t_captain
Zware Unit schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:37:

Gisteren met het vrouwtje naar de Audi en Skoda dealer geweest. A4 Avant (~39k 25%) en Skoda Octavia (~35k 20%). Audi met 170pk en automaat. Skoda met 140pk en DSG automaat. Vrouw vond de Octavia gelukkig ook een mooie auto. Cockpit van de A4 is wel duidelijk van een hogere klasse, maar 20% vs 25% bijtelling scheelt me toch weer 100 euro netto per maand.
Als je naar de aanschafprijs kijkt zitten ze dicht bij elkaar zeg! Een A4 Avant t.o.v. een Octavia, dat lijkt me een segment hoger. Bovendien 170 pk en multitronic i.p.v. 140pk en DSG, en dan slechts 4000 euro extra? ;)

Bijtelling is een ander verhaal. Omdat zowel cataloguswaarde als percentage verschillen is de bijtelling van de A4 toch 2750 euro per jaar hoger. Netto 120 euro per maand verschil.

Verwijderd

Dan is de vraag of je bereid bent om 120 euro extra te betalen voor een luxere auto :)

• jap85
Edmin schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:51:
GT Line en Bose zijn even rijk uitgerust qua opties. GT line daarnaast nog sportstoelen en strakker onderstel, bovendien heb je geen zwart glimmend plastic van binnen wat je bij de Bose wel hebt en ik persoonlijk geen gezicht vind.
The Eagle schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:29:
[...]

Standaard Megane heeft een ingebouwde TomTom (met SD-kaart) en bluetooth in de audio. Maar dan nog is het ruk :P
Wat is er ruk aan? werkt prima vind ik, inclusief de traffic informatie, berekening van aankomsttijd inclusief file is altijd erg accuraat. Grafisch misschien niet top of the line maar functioneel is er niets op aan te merken.
Tsurany schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:59:
[...]

Mwah, als je elke dag naar de zelfde eenheidsworst toe loopt moet je dat toch wel merken? Ik zou er een stuk minder happy mee zijn.
Tja, dat zou ik nou hebben als ik een A3 of Golf zou rijden.. Smaken verschillen.

Verwijderd

Met daarbij wel het verschil dat de nieuwe A3 en Golf veel en veel minder vaak te zien zijn als de Megane (en ook wel de V40).

• t_captain
jap85 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:13:
[...]

GT Line en Bose zijn even rijk uitgerust qua opties. GT line daarnaast nog sportstoelen en strakker onderstel, bovendien heb je geen zwart glimmend plastic van binnen wat je bij de Bose wel hebt en ik persoonlijk geen gezicht vind.

[...]
Edition Bose had toch hout met pianolak?

• MrAcid
  • Niet online
[...]
Wat is er ruk aan? werkt prima vind ik, inclusief de traffic informatie, berekening van aankomsttijd inclusief file is altijd erg accuraat. Grafisch misschien niet top of the line maar functioneel is er niets op aan te merken.

[...]
Dit inderdaad... Waarom heeft nog geen enkele (premium) autofabrikant gratis fatsoenlijke fileinformatie zoals TomTom? TMC berichten in je 7-serie... ;w

• Strider
MrAcid schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:21:
[...]

Dit inderdaad... Waarom heeft nog geen enkele (premium) autofabrikant gratis fatsoenlijke fileinformatie zoals TomTom? TMC berichten in je 7-serie... ;w
Gratis TMC gaat via een radio zender, fatsoenlijke TMC met een dataverbinding, en is dus altijd betaald. Die TomTom in een megane maakt volgens mij gewoon gebruik van TMC via een FM zender.

BlaBlaBla

• MrAcid
  • Niet online
Excuseer inderdaad, ik zie dat je er bij Renault na 3 maanden ook gewoon voor moet betalen.
U kunt de LIVE-services drie maanden gratis proberen. Renault doet u hierbij een aantrekkelijke aanbieding: drie jaar LIVE-services voor slechts 149 euro, aansluitend op de proefperiode.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 27-09-2013 09:29 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dat terwijl je een auto rijd die meer dan 25.000 euro gekost heeft. Of je nog even 150 euro wilt aftikken om je navigatie (waar je dus al flink voor betaald) fatsoenlijk te kunnen gebruiken. Gewoon bij de dealer aangeven dat hij kan fluiten naar de bestelling en al het onderhoud de komende jaren als je die live services er niet gratis bij krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 27-09-2013 09:50 ]

• Strider
Tsurany schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:49:
En dat terwijl je een auto rijd die meer dan 25.000 euro gekost heeft. Of je nog even 150 euro wilt aftikken om je navigatie (waar je dus al flink voor betaald) fatsoenlijk te kunnen gebruiken. Gewoon bij de dealer aangeven dat hij kan fluiten naar de bestelling en al het onderhoud de komende jaren als je die live services er niet gratis bij krijgt.
Ze kunnen de auto ook gewoon 150 euro duurder maken ;)

Vroeger kreeg je ook een thuisoplader en een hoesje bij je TomTom, nu is dat een optie.

BlaBlaBla

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:21:
[...]

Begrijp ik het goed dat merken als BWM en Audi geen (betaalde) dienst aanbieden die verkeersinformatie levert op het niveau van TomTom HD Traffic? Dat zou betekenen dat je in de spits meer hebt aan een losse TomTom dan aan een uitgebreid ingebouwd navigatiesysteem. Dat kan ik me haast niet voorstellen.

• t_captain
Strider schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:25:
[...]

Gratis TMC gaat via een radio zender, fatsoenlijke TMC met een dataverbinding, en is dus altijd betaald. Die TomTom in een megane maakt volgens mij gewoon gebruik van TMC via een FM zender.
We leven toch in 2013? Met de gedachte dat een auto wordt gebouwd voor een levensduur van 15 jaar, moet je de electronica bouwen voor de periode 2013-2018. Dan zou er ten minste standaard een 4G verbinding in moeten zitten. Al was het maar voor de OTA updates van je in-car-entertainment, je streaming muziek etc. Een CD of DVD drive? Weg ermee! Auto's lopen echt hopeloos achter 8)7

• Strider
Joni schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:59:
[...]

Begrijp ik het goed dat merken als BWM en Audi geen (betaalde) dienst aanbieden die verkeersinformatie levert op het niveau van TomTom HD Traffic? Dat zou betekenen dat je in de spits meer hebt aan een losse TomTom dan aan een uitgebreid ingebouwd navigatiesysteem. Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Audi heeft Audi connect, kun je zelfs de dataverbinding van je telefoon gebruiken.
t_captain schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:01:
[...]

We leven toch in 2013? Met de gedachte dat een auto wordt gebouwd voor een levensduur van 15 jaar, moet je de electronica bouwen voor de periode 2013-2018. Dan zou er ten minste standaard een 4G verbinding in moeten zitten. Al was het maar voor de OTA updates van je in-car-entertainment, je streaming muziek etc. Een CD of DVD drive? Weg ermee! Auto's lopen echt hopeloos achter 8)7
Op dat punt ben ik het zeker met je eens, maar op dat punt hebben ze altijd al achtergelopen. Auto's zijn bijv. jarenlang geleverd met normale cd spelers, terwijl de MP3 disc speler al voor een habekrats in de winkel lag. En als ze het wel ondersteunen, zit het in een optie verwerkt, die net zoveel als een iPhone 5 kost :+

BlaBlaBla

• MrAcid
  • Niet online
Joni schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:59:
[...]

Ik heb even verder gegraven, en blijkbaar is er wel "iets".

Audi heeft "Audit Connect" (prijs is mij onbekend): http://www.audi.nl/nl/bra...matie.html&container=page
BMW heeft "ConnectedDrive" met Real Time Traffic Information (prijs is mij onbekend): http://www.bmw.nl/nl/mode...ervices-en-apps.html#rtti
Mercedes heeft een dermate kuttige website dat ik het nog niet heb kunnen vinden. :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Hier nog een. Ik rijd dus voorlopig in een Bose. Glimmend zwart plastic en absolute bagger stoelen. Kan slechts drie dingen verstellen: stoel naar voren / achteren, leuning naar voren/achteren en stoel kantelen. Waar is de hoogteverstelling van de stoel? En de steun in mijn onderrug?
Wat er ruk aan is? Het scherm is klein, de resolutie is bizar laag. Een adres invoeren gaat moeizaam / traag en omslachtig. Eerst de straatnaam filtert namelijk een heleboel plaatsen eruit, maar deze navi wil perse eerst de stad. En hij vindt dat je punten in straatnamen perse in moet voeren, anders herkent hij het niet.

Verder heb ik nog niet door hoe ik nu moet bellen in de auto. Ik heb mn telefoon verbonden en hij leest netjes het telefoonboek uit, maar om te bellen moet ik nu alsnog mijn telefoon pakken en een contact opzoeken, want op het dashboard moet ik er voor uit mijn stoel komen, een klein knopje zoeken dat onder de verkeerde hoek onderop het dashboard zit en dan met een priegel draai/drukknopje 20 menu's door om bij het juiste contact te komen (ik heb er een paar honderd in mijn telefoon staan, de meesten met 2 of meer nummers). Stuurbediening voor bellen heb ik niet gevonden.

Tot slot vind ik de ruimte in de auto bijzonder beperkt. Ik kwam uit een Avensis (sedan) en heb werkelijk moeten proppen in de kofferbak om alles erin te krijgen (onder het dekje), waar ik in de Avensis nog een zee van ruimte over had. Van wat in mijn dashboardkastje lag heb ik de helft in een tas moeten doen en de opbergruimte onder de middenarmsteun is helemaal minimaal. Ohja, daar mis ik een 12v aansluiting, zodat ik mijn splitter nu niet kwijt kan, en er dus maar 1 telefoon tegelijk opgeladen kan worden en de kids de DS-jes / PSPs niet meer in de auto kunnen laden :s.

De motorisering is overigens wel voldoende. Ik heb dus de dci 130 (in Bose uitvoering).

• MrAcid
  • Niet online
Of wil je gewoon even bevestigd worden in je keuze voor de Octavia en liggen daarom alle kleine puntjes die beter zouden kunnen onder een vergrootglas? ;) :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAcid schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:19:
Of wil je gewoon even bevestigd worden in je keuze voor de Octavia en liggen daarom alle kleine puntjes die beter zouden kunnen onder een vergrootglas? ;) :+
Nee hoor. Als ik een tijdje met een auto moet doen, dan is het (voor mij) normaal dat me de negatieve punten opvallen. Ik kan je ook een lijstje opnoemen over de Avensis, hoor. En over een paar maanden kan ik ze ook van de Octavia opnoemen.

Wat ik hierboven opgesomd heb tav de Megane zijn toch voor de meeste mensen die met deze auto bekend zijn, geen onbekende dingen, lijkt me. Het komt in hoofdzaak neer op de navigatie, telefoniemodule en instelbaarheid van de stoelen. Dat ik moet wennen aan de beperktere ruimte komt simpelweg omdat het een kleinere auto is, wat ook logisch is omdat het toch een segment lager is dan de Avensis.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:16

RvL

Ik heb er al 189.000km op zitten in twee Méganes.

Telefoniemodule is er, zeker in de laatste versie van de Mégane, niet op vooruit gegaan. Zeker het gemis van spraakherkenning vind ik een misser. Sowieso de radio en alle bijbehorende modules. In het vorige model (< 2012 als ik me niet vergis) kon je werkelijk alles via het stuur bedienen, nu alleen de meest basale opties nog maar. Dus op dat punt ben ik het volledig met je eens.

De stoelverstelling die je beschrijft herken ik niet. Je hebt het over voor/achter, leuning en kantelen. Dat kantelen kon ik niet in m'n vorige Bose en kan ik niet in m'n huidige GT-Line, maar ik heb (standaard!) gewoon hoogteverstelling en lendesteun, dus vind het erg vreemd dat jij dat niet hebt.

Scherm klein? Er zijn genoeg auto's in dit segment die een nog veel kleiner scherm hebben (Focus bijvoorbeeld). Ook de invoer kan ik me niet heel erg in vinden. Persoonlijk vind ik de invoerpukkel juist een beter methode dan alles via het scherm moeten doen waarbij je vaak toch iets uit je uit stoel moet komen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• renzo4000
Tja, het mag wel duidelijk zijn dat je inderdaad geen fan bent van de Megane. Dat is niet erg, want smaken verschillen nou eenmaal. Echter als je dan punten benoemt waaraan de megane schort, zorg dan wel dat ze daadwerkelijk kracht bij zetten. Tevens maak je een vergelijk met de Avensis die een ander segment bedient (laguna, passat, etc)

- Navigatie: oude versie megane = 5.8" nieuwe versie (r-link) 7 " versus 6.5 inch van de octavia (oh oh ... ik zou de octavia niet nemen! veeeeeel te klein scherm :)). Daarnaast staat het internet bordevol met slechte reviews over de RNS / columbus / etc navigatiesystemen ... relatief gezien is men over het Tomtom systeem zeer tevreden. Ik deel je mening dat het uiterlijk/resolutie niet meer van deze tijd is. Echter functionaliteit is gewoonweg goed geregeld bij Tomtom.

- 12v aansluiting: volgens mij zit er gewoon 12v aansluiting in, echter bij de achterstoelen en in de kofferbak. Uiteraard ook bij de sigarettenaansteker ... hoeveel apparaten wil je aansluiten??

- Telefoonboek: bij mijn megane kan ik gewoonweg alles via de radio joystick achter het stuur bedienen, ik weet niet in hoeverre dat verschilt met jouw megane .. handleiding al geraadpleegd?

- Ruimte kofferbak: Renault, 524/1600l vs octavia 610/1740 ... inderdaad een verschil ... maar schokkend?? Nee.

- Dashboardkastje, naar mijn mening is die van de megane meer dan toereikend (behoorlijk diep vooral).

Maar nogmaals, smaken verschillen en hopelijk kan jij je vinden in de nogal anonieme octavia welke een 1 op 1 kopie is van de audi a4 uit 2001 :P

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renzo4000 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:50:
Tja, het mag wel duidelijk zijn dat je inderdaad geen fan bent van de Megane. Dat is niet erg, want smaken verschillen nou eenmaal. Echter als je dan punten benoemt waaraan de megane schort, zorg dan wel dat ze daadwerkelijk kracht bij zetten. Tevens maak je een vergelijk met de Avensis die een ander segment bedient (laguna, passat, etc)

- Navigatie: oude versie megane = 5.8" nieuwe versie (r-link) 7 " versus 6.5 inch van de octavia (oh oh ... ik zou de octavia niet nemen! veeeeeel te klein scherm :)). Daarnaast staat het internet bordevol met slechte reviews over de RNS / columbus / etc navigatiesystemen ... relatief gezien is men over het Tomtom systeem zeer tevreden. Ik deel je mening dat het uiterlijk/resolutie niet meer van deze tijd is. Echter functionaliteit is gewoonweg goed geregeld bij Tomtom.
Waarom vergelijk je met een Octavia? Dat doe ik niet, ik vergelijk met mijn vorige auto, de Avensis. Maar als je graag met de Octavia wil vergelijken: die heeft een 8" scherm dat dichterbij geplaatst is dan het scherm in de Megane. Dat bij mij dus absoluut geen 7" is, nog los van dat 1/5 van het scherm (rechts) niet door de kaart gebruikt wordt en de resolutie zo laag is dat wegen 1 cm breed staan aangegeven.
- 12v aansluiting: volgens mij zit er gewoon 12v aansluiting in, echter bij de achterstoelen en in de kofferbak. Uiteraard ook bij de sigarettenaansteker ... hoeveel apparaten wil je aansluiten??
Ik gebruik doorgaans 1 aansluiting. Zodra mijn gezin meerijdt, zijn er standaard 2 in gebruik en op piekmomenten 4.
- Telefoonboek: bij mijn megane kan ik gewoonweg alles via de radio joystick achter het stuur bedienen, ik weet niet in hoeverre dat verschilt met jouw megane .. handleiding al geraadpleegd?
Ik heb achter het stuur (rechts) één extra knuppeltje met daarop 2 knoppen: vol + en vol -. Het draaiwieltje doet niets.
- Ruimte kofferbak: Renault, 524/1600l vs octavia 610/1740 ... inderdaad een verschil ... maar schokkend?? Nee.
En weer die vergelijking met een Octavia... Los daarvan, tel nu de ruimte onder het dekzeil, daarboven is niet praktisch, dan zie je niets meer door je achterruit. De Avensis heeft dan een bredere en diepere kofferbak, wat dus aanmerkelijk praktischer is. Liters duwt niemand in zijn auto.
- Dashboardkastje, naar mijn mening is die van de megane meer dan toereikend (behoorlijk diep vooral).
Tja... ik heb nu geen plek meer voor - fles water, spuitbus cockpitspray, opladers etc. Hij is inderdaad diep, maar erg laag, waardoor er bijna alleen papier in past.
Maar nogmaals, smaken verschillen en hopelijk kan jij je vinden in de nogal anonieme octavia welke een 1 op 1 kopie is van de audi a4 uit 2001 :P
Gelukkig verschillen smaken. En good for you dat je een model vindt lijken op een oud model van een andere auto. Mij interesseert dat eerlijk gezegd vrij weinig. Mijn voorkeur gaat uit naar een strak, redelijk eenvoud vormgegeven, model, zonder teveel ronde vormen.

• renzo4000
Waarom ik vergelijk met de Octavia? Omdat jij zelf aangeeft deze auto te gaan rijden en je minpunten opnoemt tav megane om je keuze voor je zelf te rechtvaardigen. Daarnaast vind ik het jammer je voorbij gaat aan mijn eerste gegeven "Tevens maak je een vergelijk met de Avensis die een ander segment bedient (laguna, passat, etc)"

Iets met appels en peren vergelijken ...

Have fun met je nieuwe Octavia!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renzo4000 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:07:
Waarom ik vergelijk met de Octavia? Omdat jij zelf aangeeft deze auto te gaan rijden en je minpunten opnoemt tav megane om je keuze voor je zelf te rechtvaardigen. Daarnaast vind ik het jammer je voorbij gaat aan mijn eerste gegeven "Tevens maak je een vergelijk met de Avensis die een ander segment bedient (laguna, passat, etc)"

Iets met appels en peren vergelijken ...

Have fun met je nieuwe Octavia!
Ik heb inderdaad een Octavia in bestelling staan. Het heeft niets met rechtvaardiging te maken, die auto staat al een week of 6 in bestelling, ruimschoots voordat de Megane in beeld kwam. Die rijd ik nu alleen maar omdat de leasemij mij een voorloopauto gegeven heeft omdat de Avensis uit zijn contract loopt over 4 weken, en nu voor onderhoud stond, en kennelijk te duur wordt om te onderhouden / het zal financieel aantrekkelijker zijn om het ding nu te verkopen.

Ik kan moeilijk vergelijken met een auto die ik niet heb, en waarbij mijn ervaring beperkt is tot een aantal proefritten. Dus vergelijk ik met mijn vorige autos. Als je dat liever hebt, kan ik ook een vergelijking maken met een Golf Variant (2008), een Jetta (2006) een 308 (2005) of een Civic uit 1993 of een Nissan 100NX uit 1992.

• jap85
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:18:
Met daarbij wel het verschil dat de nieuwe A3 en Golf veel en veel minder vaak te zien zijn als de Megane (en ook wel de V40).
Nog wel ja omdat ze nieuwer zijn, maar zal niet lang duren voor je die ook weer op elke straathoek ziet. Bovendien lijken ze ook nog behoorlijk op de voorgaande modellen.

Zelf rijd ik overigens de Coupe variant van de Megane in GT line trim, die zie niet zo heel veel, geloof dat bijna 90% van de Megane's een station is.

• RvL

RvL

renzo4000 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:50:
[...]
[...]
Sinds de de introductie van de nieuwe radio in 2012 is er met de joystick beduidend minder te bedienen, namelijk alleen nog maar:
- Keuze radio
- Keuze media (meerdere keren drukken voor verschillende bronnen)
- Zender/nummer vooruit/achteruit
- Mute/Pauze/Beantwoorden/Ophangen (een knop)

Nu de dekens nog...

Verwijderd

jap85 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:16:
[...]

Nog wel ja omdat ze nieuwer zijn, maar zal niet lang duren voor je die ook weer op elke straathoek ziet. Bovendien lijken ze ook nog behoorlijk op de voorgaande modellen.

Zelf rijd ik overigens de Coupe variant van de Megane in GT line trim, die zie niet zo heel veel, geloof dat bijna 90% van de Megane's een station is.
Dat het aantal A3 en G7 zal groeien ben ik met je eens maar die gaan nooit de Megane inhalen. Alleen al omdat de Megane goedkoper is en al 5 jaar in hetzelfde model wordt uitgebracht.

Het mooie is dat iedereen natuurlijk zijn/haar eigen keuze rechtvaardigt omdat hij/zij anders ook niet die auto gekozen had natuurlijk. De een vindt de A3 fantastisch, de ander vindt het saai. De een vindt de nieuwe Octavia op het niveau van VW, de ander vindt het een opgeleukte Seat. En zo zijn er nog wel 100 voorbeelden die het alleen maar leuk maken dat er zoveel verschillen zijn. Anders reed iedereen in dezelfde auto, ook zo onhandig op een parkeerterrein :+

Desondanks is de nieuwe A3 natuurlijk gewoon de beste uit zijn segment :9

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Een V40 (de nieuwe) zie je hier ook wel zo ongeveer op iedere straathoek anders :P

Nee, merp!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:25

Wokschotel

Op 6 wielen

The Eagle schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:35:
Vast, maar die laatste zit dus alleen lekker als je hem in de GT-line pakt. Van alle andere versies is bekend dat de stoelen ronduit ruk zijn voor ca 50% van de mensen :+
* The Eagle was blij dat is zijn voorloop-Megane in kon leveren voor een A3 Sportsback. Zit en stuurt veel en veel lekkerder :)
Hoezo, mijn wederhelft heeft een Megane zonder GT-pack en zowel ik als zij zitten er prima in. En dat ie aan de binnenkant ruk zou zijn? Smaak is persoonlijk...

De islam kan uw vrijheid schaden

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:46:
[...]

Desondanks is de nieuwe A3 natuurlijk gewoon de beste uit zijn segment :9
(nee, mijn cynisme meter is niet kapot :+)

Dit hang er dan weer helemaal vanaf op basis waarvan je de rangorde bepaald. Op 'afwerking' heb je bijvoorbeeld helemaal gelijk, evenals op 'rijcomfort' en 'uitstraling'. Maar als je gaat bepalen op 'prijs' of op 'ruimte', dan bungelt de A3 ergens onderaan de lijst.

Ik proef hier overigens in het topic een sterke afkeer van Skoda, waarbij gesteld wordt dat dat het niveau van VW of Audi niet haalt. Nu heeft men daar in absolute zin natuurlijk gelijk in (in ieder geval in een vergelijking met Audi), maar ik denk dat er velen niet weten (of niet willen weten :+) dat van de onderdelen en materialen in een Skoda toch zeker de helft een VW of Audi logo heeft. En in een Audi en een VW vind je veel onderdelen terug met een Skoda logo....

edit.
PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:47:
Een V40 (de nieuwe) zie je hier ook wel zo ongeveer op iedere straathoek anders :P
Als we het toch over veel geziene autos gaan hebben: het valt mij de laatste tijd op dat er steeds minder 3 series rondrijden. Ik zie bijna alleen nog maar de 5, de 5GT en (in mindere mate) de 1 serie... Heeft de 3 zoveel last van concurrentie van de A4, V60, Passat, Superb en Mondeo (de Avensis sterft ook uit)?

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-09-2013 12:02 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, laat ik als Mégane rijder dan maar reageren :P
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:16:
[...]

Hier nog een. Ik rijd dus voorlopig in een Bose. Glimmend zwart plastic en absolute bagger stoelen. Kan slechts drie dingen verstellen: stoel naar voren / achteren, leuning naar voren/achteren en stoel kantelen. Waar is de hoogteverstelling van de stoel? En de steun in mijn onderrug?
Da's een mening. Ik heb er net 4400KM op zitten in één week en nergens last van. Zit prima wmb. Dat het interieur niet super is qua looks ben ik met je eens. De radio doet archaisch aan, de binnenverlichting oogt goedkoop... Wat dat betreft is een VAG beter, maar daar ziet een Golf er van binnen hetzelfde uit als elke willekeurige andere VAG-auto (ja, ik chargeer).
[...]
Wat er ruk aan is? Het scherm is klein, de resolutie is bizar laag. Een adres invoeren gaat moeizaam / traag en omslachtig. Eerst de straatnaam filtert namelijk een heleboel plaatsen eruit, maar deze navi wil perse eerst de stad. En hij vindt dat je punten in straatnamen perse in moet voeren, anders herkent hij het niet.
Blame TomTom. Dat gezegd hebbende, werkt deze navi echt behoorlijk beter dan de (2012) Golf die ik hiervoor had. Ik vond de navi direct intuitief zat werken en kon er in no-time blind mee aan de slag. Daarbij is de resolutie van het scherm voldoende (meer niet) en de grootte wmb prima. Ik vind vooral de positie van het scherm goed. Het houdt je ogen meer naar buiten gericht dan bij een scherm in je middenconsole.
Verder heb ik nog niet door hoe ik nu moet bellen in de auto. Ik heb mn telefoon verbonden en hij leest netjes het telefoonboek uit, maar om te bellen moet ik nu alsnog mijn telefoon pakken en een contact opzoeken, want op het dashboard moet ik er voor uit mijn stoel komen, een klein knopje zoeken dat onder de verkeerde hoek onderop het dashboard zit en dan met een priegel draai/drukknopje 20 menu's door om bij het juiste contact te komen (ik heb er een paar honderd in mijn telefoon staan, de meesten met 2 of meer nummers). Stuurbediening voor bellen heb ik niet gevonden.
Dan zoek je niet goed :P De stuurbediening waar je je radio mee bestuurt, werkt ook voor je telefoon. Ik geef toe dat de handleiding je hier enorm in de steek laat, maar het werkt prima.
Tot slot vind ik de ruimte in de auto bijzonder beperkt. Ik kwam uit een Avensis (sedan) en heb werkelijk moeten proppen in de kofferbak om alles erin te krijgen (onder het dekje), waar ik in de Avensis nog een zee van ruimte over had. Van wat in mijn dashboardkastje lag heb ik de helft in een tas moeten doen en de opbergruimte onder de middenarmsteun is helemaal minimaal. Ohja, daar mis ik een 12v aansluiting, zodat ik mijn splitter nu niet kwijt kan, en er dus maar 1 telefoon tegelijk opgeladen kan worden en de kids de DS-jes / PSPs niet meer in de auto kunnen laden :s.

De motorisering is overigens wel voldoende. Ik heb dus de dci 130 (in Bose uitvoering).
De kofferbak is niet de grootste aller tijden, door het teruglopende raam. Als je in het segment meer ruimte zoekt, denk ik dat je beter bij Toyota of Ford kunt kijken. Het handschoenenkastje is inderdaad een lachertje. De bijgeleverde papieren kon ik er al nauwelijks kwijt. Ik heb eerder een 307SW gehad en kan toch goed weg met de ruimte. Ik ga niet iedere week met het hele gezin + koffers op pad ;)

Daarbuiten: de Octavia is ook wel een stukje duurder dan de Mégane en een directe vergelijking is imho niet helemaal eerlijk.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tnx voor je reactie. Ik zal nog eens goed (en rustig) gaan zoeken / testen / whatnot voor de belfunctie aan het stuur.

Wat betreft de navigatie ben ik een RNS 510 gewend uit de Jetta/Golf en een TNS 510 in de Toyota, vergelijkbaar aan de RNS. Nu is die van Toyota ook niet alles, hoor, zo kan je bij het berekenen van een omleiding alleen kiezen voor ja of nee, maar waar hij je langs stuurt, dat zie je niet.

Overigens heb ik geen flauw idee wat de Megane kost die ik rijd. Heb even de configurator op de Renault website aangeklikt, maar die werkt niet in Chrome. De door mij bestelde Octavia kost (inclusief opties en accessoires) een 38k.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

De Mégane Estate Bose ENERGY dCi 130 EURO6 STOP & START (wat een naam :D ) staat voor €30.490,- in de prijslijst.

Nee, merp!

• Zware Unit
Heb zojuist een bericht ontvangen van Volvo dat de D4 met nieuwe 8-traps automaat pas vanaf januari 2014 leverbaar is en ook pas in januari 2014 klaar staat voor een proefrit. Beetje jammer dat Volvo nog nergens in Nederland eerder een aantal modellen heeft staan voor een proefrit.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat is toch niet zo vreemd Zware Unit? De D4 is een compleet nieuw blok, de ZF 8-bak is ook nieuw (voor Volvo dan), dus de kans is vrij groot dat ze gewoon nog niet zo heel veel auto's hebben geproduceerd.

Nee, merp!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:31:
De Mégane Estate Bose ENERGY dCi 130 EURO6 STOP & START (wat een naam :D ) staat voor €30.490,- in de prijslijst.
Is dat een 20 of een 25% auto? Sowieso zal mn bijtelling de komende maanden dan even dalen, het percentage zegt dan of het ietsjes daalt of heel veel :P

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mn 115dCi kostte 29K. Bij 14pct bijtelling, welteverstaan. Dan neem ik die minpuntjes heel graag voor lief ;)

• RvL

RvL

Edmin schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:06:
Nou, laat ik als Mégane rijder dan maar reageren :P

[...]

Dan zoek je niet goed :P De stuurbediening waar je je radio mee bestuurt, werkt ook voor je telefoon. Ik geef toe dat de handleiding je hier enorm in de steek laat, maar het werkt prima.

[...]
Ook in het 2013 model? Want dan mag je me uitleggen hoe (behalve opnemen en ophangen). Ik moet alles via de knop op de radio doen.

Nu de dekens nog...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RvL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:47:
[...]

Ook in het 2013 model? Want dan mag je me uitleggen hoe (behalve opnemen en ophangen). Ik moet alles via de knop op de radio doen.
... en die zit dus onderop, op een onder een hoek richting de bodemplaat geplaatst stukje dashboard...

• RvL

RvL

I know, heb ook al eerder aangegeven dat dat niet bepaald een vooruitgang is t.o.v. het eerdere modeljaar.

Nu de dekens nog...

• The Eagle

The Eagle

Wokschotel schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:48:
[...]
Hoezo, mijn wederhelft heeft een Megane zonder GT-pack en zowel ik als zij zitten er prima in. En dat ie aan de binnenkant ruk zou zijn? Smaak is persoonlijk...
Dan ben jij onderdeel van die andere 50% die wel goed zit dus ;)

Overigens gaf een tijdje terug zelfs de dealer toe dat dat een bekend euvel was. Lekker handig van Renault, je hoeveelheid potentiele klanten halveren door verkeerde stoelen :+

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RvL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:47:
[...]

Ja. Tenminste, dat kan ik me herinneren. Ik heb kort na de auto een andere telefoon gekregen en nooit de moeite genomen hem aan te sluiten. Ik zoek het uit. :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Edmin schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:46:
[...]

Ja. Tenminste, dat kan ik me herinneren. Ik heb kort na de auto een andere telefoon gekregen en nooit de moeite genomen hem aan te sluiten. Ik zoek het uit. :)
Heb je een in-ear telefoon, gebruik je dopjes/headset of bel je nooit in de auto?

• Zware Unit
PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:37:
Dat is toch niet zo vreemd Zware Unit? De D4 is een compleet nieuw blok, de ZF 8-bak is ook nieuw (voor Volvo dan), dus de kans is vrij groot dat ze gewoon nog niet zo heel veel auto's hebben geproduceerd.
Misschien is de aankondiging dan erg vroeg...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:41:
[...]

Is dat een 20 of een 25% auto? Sowieso zal mn bijtelling de komende maanden dan even dalen, het percentage zegt dan of het ietsjes daalt of heel veel :P
20% bijtelling.

Nee, merp!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:52:
Ik proef hier overigens in het topic een sterke afkeer van Skoda, waarbij gesteld wordt dat dat het niveau van VW of Audi niet haalt. Nu heeft men daar in absolute zin natuurlijk gelijk in (in ieder geval in een vergelijking met Audi), maar ik denk dat er velen niet weten (of niet willen weten :+) dat van de onderdelen en materialen in een Skoda toch zeker de helft een VW of Audi logo heeft. En in een Audi en een VW vind je veel onderdelen terug met een Skoda logo....
Ik vind Skoda over het algemeen vanaf de Octavia en hoger prima auto's. De Superb vind ik een erg complete auto met een hele mooie prijs. Het klopt dat de onderdelen grotendeels gedeeld worden, ik kom net uit een Seat waar ook VW en soms Audi onderdelen in gebruikt werden. De paar keren dat ik in een Octavia (vorig model) heb gezeten vond ik het qua afwerkingsniveau met Seat overeenkomen. Het valt me soms op dat mensen een 'lager rang merk' ophemelen door te stellen dat het op 'Audi, BMW, Mercedes niveau is' zoals ook met de V40 gebeurt.
Het grote voordeel is dat je zo veel meer bang for buck hebt en de verschillen echt niet heel groot zijn. Daarom snap ik dat veel mensen een Megane nemen of voor Skoda of Seat gaan.

Voor de prijs van mijn A3 (die vrij standaard is) had ik een Leon FR 184PK met 18", panoramadak, dikke navi en een aantal andere dikke opties. Heb ik nu allemaal niet, alleen een iets mooier afgewerkt dashboard :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-12 20:20

vhal

ಠ_ಠ

De Megane is gewoon klote qua bedieningsergonomie. Ik praat dan even over model 2012/13. Er zitten veel knoppen op het stuur maar deze zijn erg beperkt qua gebruik. Erg jammer...

Tegenwoordig heb ik mijn Nexus 4 maar op een broditsteun gemonteerd en een carkit-app bedien ik de telefoon maar. Met het priegelige draaiknopje ergens rechtsonder is het gewoon vervelend. Soms lijkt het ook alsof er een vertraging in zit.

Overigens heb ik niks aan te merken op de standaard stoelen in de Megane. Maar ik rij hooguit een uur per dag. Steun e.d. is was mij betreft voldoende. In mijn particuliere Megane Estate expression uitvoering zit sowieso al een lendesteun en hoogteverstelling dus ik snap niet in welke uitvoering allseeingeye heeft gereden.

Strava

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik rij de komende 5 maanden in een Bose edition, de 1.6 130pk diesel.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

Smarron

The bend

Smarron schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:59:
Ook maar even melden. Zojuist een offerte laten versturen richting de leasemaatschappij voor een Skoda Octavia. Ik rij nu 3 jaar een VW Golf 6 Variant Highline en deze zal eind dit jaar op z'n max zitten wat betreft kilometers. Ik heb uiteraard naar de Golf 7 gekeken, maar ik kan gewoon niet om de Octavia heen. Hij is gewoon ruimer en veel goedkoper en voor het eerst vind ik de Octavia eigenlijk gewoon erg mooi om te zien. De Businessline was voor mij niet te selecteren, maar daar gaat de leasemaatschappij nog even naar kijken. Zou mogelijk goedkoper in de lease zijn met minimaal dezelfde opties.

Skoda Octavia 1.6 TDI greentech 77kW Elegance combi

Fabrieksopties:
  • Platin Grey (las zojuist dat deze kleur mogelijk niet meer kan, maar deze kon ik nog gewoon kiezen, metallic lak is ook verplicht gesteld vanuit de werkgever).
  • Lichtmetalen velgen 17 inch Denom (PJ2)
  • Radio/cd-speler Bolero met 5,8 inch touchscreen (wil geen navigatie, daar gebruik ik mijn telefoon voor)
  • Sunset (extra donker getinte ramen)
  • Hill Hold Control (UG1)
Accessoires:
  • Bluetooth installatie (verplicht gesteld vanuit de werkgever)
  • Parkeersensoren achter (verplicht gesteld vanuit de werkgever)
Pakketten:

Licht pakket
  • Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit, LED dagrijverlichting
  • Donkergetinte mistlampen met corner-functie
  • Verlichting voor voetenruimte achter en LED achterlichten
Dynamic pakket
  • Lederen 3-spaaks sportstuurwiel
  • Spoiler op achterklep
  • Sportstoelen
Ik denk dat ik mij hierin de komende 3 jaar wel goed kan gaan vermaken! :)
Zo, toch een aanpassing. Het wordt uiteindelijk wel de Businessline. Daar zitten alle opties al op die ik los had geselecteerd, maar nog veel completer (o.a. 8" navigatie, 17"LM standaard, parkeersensoren voor (achter had ik al), 10 speakers, verwarmbare voorstoelen) en is goedkoper in de lease. Hill Hold, Sunset en het Dynamic pakket moesten er enkel weer bij. Daarom nog budget 'over' en de optie automatische achterklep er nog bij gedaan.

Nu afwachten of de kleur Platin Grey nog beschikbaar is, want die is blijkbaar verdwenen.

Ook al lijkt hij blijkbaar op een ouder Audi model, ik vind deze Octavia echt heel mooi om te zien!

Zoiets moet het worden dus! Familycar #2 in aantocht! 8)

Skoda Octavia Combi Elegance Businessline Platin Grey

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bijna identiek aan mijn bestelling. Platin Grey is niet meer te bestellen. Wordt Metal Grey, en is leverbaar vanaf februari.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

Smarron

The bend

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:57:
Bijna identiek aan mijn bestelling. Platin Grey is niet meer te bestellen. Wordt Metal Grey, en is leverbaar vanaf februari.
Ah, goed om te weten. Ze zeiden bij mij dat het mogelijk nog december kon worden, maar dat lijkt me inderdaad wat snel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Zware Unit
Naast de Skoda Octavia (enorm praktisch, betaalbaar) en de Volvo V60 D4 (mooie auto, prijzig) ben ik aan het rond kijken naar een alternatief. Momenteel door de hybride lijsten aan het gaan. Lexus IS300h moet ik nog gaan bekijken, maar is waarschijnlijk niet ruim genoeg. Volvo V60 Plug-In Hybrid is te duur (64k) en valt dus buiten mijn leasecategorie. Prius hebt ik een tijd geleden in gereden, maar worden we niet gelukkig van.

Ga binnenkort (eind oktober) eens rijden in de Mitsubishi Outlander PHEV. Best een mooie auto en 7% bijtelling op 43.490 euro. Dat is 136,50 euro netto bijtelling per maand (op basis van 52% loonheffing) en valt nog binnen mijn lease budget. Levertijd is volgens de dealer ±7 maanden.

Dit versus een Skoda Octavia van ±300 euro netto bijtelling per maand (±35.000 euro auto) of Volvo van ±390 euro netto bijtelling per maand (±45.000 euro auto).

Afbeeldingslocatie: http://mitsubishi-outlanderphev.nl/img/image11-large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitsubishi-outlanderphev.nl/img/image1-large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitsubishi-outlanderphev.nl/img/image14-large.jpg

Verwijderd

Waarom niet de V60 met D2? Die is niet veel trager dan de PHEV volgens mij en een stuk voordeliger dan de D4.

• Zware Unit
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:13:
Waarom niet de V60 met D2? Die is niet veel trager dan de PHEV volgens mij en een stuk voordeliger dan de D4.
Wil graag een automaat en D2 gaat alleen samen met de PowerShift van Volvo (geen GearTronic). Wordt hij echt een stuk langzamer van (~2 sec langzamer naar de 100). Zeker als je een DSG gewend bent. In D2 met automaat en wat opties is de V60 ook bijna 40.000 euro.

Voorheen heb ik een tijdje een XC60 D5 gereden. Leuk al dat vermogen, maar in zulke grote zware auto's ga je toch heel anders rijden. Veel koppel is dan voldoende. Verwacht dat de Outlander PHEV een vergelijkbaar weggedrag vertoond.

[ Voor 19% gewijzigd door Zware Unit op 28-09-2013 23:55 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12 14:53
Ivm 14% en de mogelijkheid om benzine te kiezen ben ik uiteindelijk toch voor de Jetta Hybrid highline gegaan. Geen spijt van. Voorheen had ik een Golf 6 2.0tdi. Dit was iets pittiger op het gas dan deze, aangezien hij gechipt was. Maar de Jetta heeft naar mijn zin zeker vermogen genoeg. Ligt er goed op de weg en je hebt totaal niet in de gaten dat het om een hybride gaat qua rijlstijl en ook qua uiterlijk is het eigenlijk bijna gelijk aan de niet-hybrid Jetta. De DSG is erg soepel in het schakelen en van het overgaan van elektro naar benzine en andersom merk je er echt zo goed als niks van.

Uitvoering: Jetta Hybrid Highline
- kleur: Platinum grey
- getint glas achter
- open dak
- RNS315
- keyless entry
- achteruitrij camera
- parkeersensoren
- leer achteraf + stoelverwarming

Vandaag (snel) wat pics geschoten met de telefoon (shame on me):

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33tnqye.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35ipzyx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2eea621.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/155ieky.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/11wgegj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/3468004.jpg

• Zware Unit
Mooie auto. Gefeliciteerd.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er goed uit. Jetta is ook zeker een prima auto alleen helaas wat aan de prijzige kant.

• benchMarc
Tsurany schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:52:
Ziet er goed uit. Jetta is ook zeker een prima auto alleen helaas wat aan de prijzige kant.
Door de 14% bijtelling ben ik minder kwijt dan met de golf die 25% was en lang niet zo was aangekleed als deze. Zelfs nog met de MRB volgend jaar is de Jetta iets goedkoper. Daar hoefde ik dus niet lang over na te denken.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-12 08:32
Net een weekendje weg geweest en m'n Leon lekker kunnen inrijden (alhoewel, de belgische wegen en 18" is niet de gedroomde combi :P), maar wat een bekijks heb ik met deze auto! Het zal wel deels aan de knalrode lak liggen, maar ik zie mensen gewoon stil staan en even naar de auto kijken of tegen elkaar zeggen dat het een mooie wagen is.
Nu had ik hiervoor grijze/zwarte/blauwe auto's, dus dit is voor mij een geheel nieuwe ervaring :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nextgreencar.com/i/news_xlarge/SEATLeon-2013-FR.jpg

Niet mijn foto, maar exact gelijk aan de mijne.

Viel me wel op dat ik in 1000km werkelijk geen enkele Leon 5F tegen ben gekomen onderweg itt de Golf en A3, best vreemd gezien de uitstraling en overige kwaliteiten van de auto (interieur zoals gezegd minder als z'n VAG broertjes, maar zeker acceptabel).

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy op 29-09-2013 22:19 ]

Flickr | Lego collectie

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

benchMarc schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:00:

Uitvoering: Jetta Hybrid Highline
- kleur: Platinum grey
- getint glas achter
- open dak
- RNS315
- keyless entry
- achteruitrij camera
- parkeersensoren
- leer achteraf + stoelverwarming
Mooie, complete, auto hoor!
Het leer is ook strak geplaatst. Hoe zit dat met stoelverwarming achteraf? Ik neem aan dat je de stoelverwarming niet aanzet op de plaats waar het knopje normaal zou moeten zitten?

[TAG]Speedy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:17:

Viel me wel op dat ik in 1000km werkelijk geen enkele Leon 5F tegen ben gekomen onderweg itt de Golf en A3, best vreemd gezien de uitstraling en overige kwaliteiten van de auto (interieur zoals gezegd minder als z'n VAG broertjes, maar zeker acceptabel).
Inderdaad, je trekt wel veel bekijks met een knalrode auto. Ziet er uit als een mooie uitvoering. Je ziet deze wagens niet zo heel vaak rijden, hoewel ik wel vaker deze nieuwe Leon zie dan een nieuwe A3. De Golf zie ik overigens wel het meeste rijden, maar dat mag niemand verbazen ;)

• benchMarc
RomeoJ schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:44:
[...]

Mooie, complete, auto hoor!
Het leer is ook strak geplaatst. Hoe zit dat met stoelverwarming achteraf? Ik neem aan dat je de stoelverwarming niet aanzet op de plaats waar het knopje normaal zou moeten zitten?
Ik heb bij de offerte wel gekozen voor leer + stoelverwarming, maar de verkoper zei dat ze het leer dan bij aflevering inbouwen, dat scheelde weer wat geld. De stoelverwarmingknoppen zitten precies waar ze horen.

• The Eagle

The Eagle

bencMarc, mooie bak :)

Wat ik me ineens afvraag: kun je een hybrid eigenlijk chippen :?

Pagina: 1 ... 36 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.