Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.772 views

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
AllSeeyinEye schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:48:
[...]
Mooie bak! Heb je 'm besteld zoals op de afbeelding? Of is dat jouw auto en wordt hij bij de dealer vastgehouden tot einde huidige leasecontract?
[...]
Heb proefgereden in de auto op de afbeelding en dezelfde besteld :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even in de configurator gesnuffeld van de nieuwe 6. Valt me op dat er wel heel weinig opties zijn voor het ding. Skylease+ zonder leren bekleding, met 19" velgen en de 2.2 diesel is € 36.600. Maar dan moet er nog leer in. Verder mis ik nog: sportstoelen, panoramisch schuif/kanteldak, automatische achterklep open/dicht. En de navigatie van maar 5.8", dat kan tegenwoordig echt niet meer!

Maar het is een prachtige auto, zowel van binnen als buiten, én hij rijdt erg lekker :)

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-09-2013 09:00 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
AllSeeyinEye schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:00:
Even in de configurator gesnuffeld van de nieuwe 6. Valt me op dat er wel heel weinig opties zijn voor het ding. Skylease+ zonder leren bekleding, met 19" velgen en de 2.2 diesel is € 36.600. Maar dan moet er nog leer in. Verder mis ik nog: sportstoelen, panoramisch schuif/kanteldak, automatische achterklep open/dicht. En de navigatie van maar 5.8", dat kan tegenwoordig echt niet meer!

Maar het is een prachtige auto, zowel van binnen als buiten, én hij rijdt erg lekker :)
Aankleding kan inderdaad beter. Wil je standaard 19" velgen en lederen bekleding kan je beter voor de GT-M (39.000) gaan dan de Skylease+. De stoelen zijn vrij krap met extra ondersteuning in de zij; volgens mij zijn dit gewoon sportstoelen of bedoel je wat anders? Scherm is vrij klein, maar wel touchscreen en naar mijn mening erg duidelijk (Tom Tom nav).

Toch vind ik de standaard opties in de Skylease+ ruim voldoende:

- parkeersensoren voor + achter
- Rear Vehicle Monitoring (RVM)
- Verwarmbare voorstoelen
- Lane Departure Warning System
- High Beam Control
- LED daytime running lights
etc.

[ Voor 10% gewijzigd door kavorka op 19-09-2013 09:10 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kavorka schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:41:
Vorige week de Mazda 6 besteld:

Mazda 6 2.2 150pk diesel
Skylease+
18" donkere velgen
Styling pakket

Consumentenprijs: 34.735
Bijtelling: 20%
Leasebedrag: 790 (per leasemaatschappij anders)
Leverdatum: 1 november

[afbeelding]

Goedkoper dan de V60, spannender dan de Octavia, maar toch zie ik de Mazda6 bijna niet in dit topic voorbij komen. Vraag mij toch echt af waarom.
Erg mooi ding. :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EvaluationCopy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:54:
[...]

Relatief duur in de lease wegens inschatting lage restwaarde dus.
Ja dat zag ik ook idd. Alsnog goedkoper dan de V60 bij ons maar wel veel duurder dan de Octavia.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
Dan ben je toch ook ver heen, als je automatisch openende kofferklep een must-have vindt :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:21:
Dan ben je toch ook ver heen, als je automatisch openende kofferklep een must-have vindt :P
... omdat het kan :9

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik vind een kofferruimte aan de voorkant van de auto een must-have. Net als een tankdop die voor het gemak bij de A-stijl is geplaatst ;)

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Tankiej schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:00:
[...]

Klopt inderdaad! Als ik inlog bij Alphabet zie ik dat de A4 dit jaar nog geleverd wordt met 20% bijtelling. Dan gaat het om de 1.8 TFSIe e-Edition en non-e-Edition, daarnaast de 2.0 TDIe e-Edition en non-e-Edition :)
Dit is enkel de sedan, niet de Avant, Sedan vind ik persoonlijk geen mooie auto.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zware Unit schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:09:
[...]

Dit is enkel de sedan, niet de Avant, Sedan vind ik persoonlijk geen mooie auto.
Afbeeldingslocatie: http://www.groen7.nl/files/2013/03/Lexus-IS300h-8-1024x615.jpg

Lexus IS300H
Lage bijtelling
200+ pk
Sportief en toch comfortabel

Tevens ben ik persoonlijk best wel een fan van de CVT omdat je gewoon het gas intrapt en je versnelt zonder haperingen. verder is het ook in de file en in parkeergarages ideaal.

Voordeel van een Lexus is dat bijna alle opties er al opzitten

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Zware Unit schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:09:
[...]

Klopt, maar er werd niet gevraagd om Avant of Sedan. Er werd alleen A4 gezegd :)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:59
t_captain schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:15:
Ik vind een kofferruimte aan de voorkant van de auto een must-have. Net als een tankdop die voor het gemak bij de A-stijl is geplaatst ;)
U least een 911? 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Zware Unit
brilsmurfffje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:46:
[...]

[afbeelding]

Lexus IS300H
Lage bijtelling
200+ pk
Sportief en toch comfortabel

Tevens ben ik persoonlijk best wel een fan van de CVT omdat je gewoon het gas intrapt en je versnelt zonder haperingen. verder is het ook in de file en in parkeergarages ideaal.

Voordeel van een Lexus is dat bijna alle opties er al opzitten
Idd een leuke auto om eens mee te gaan rijden, maar denk het dat hij niet ruim genoeg is.

Mijn ervaring met de CVT bak is dat deze niet op kan tegen een DSG bak, CVT in meerdere auto's ervaren en persoonlijk geen goed gevoel aan over gehouden. Had enorm het gevoel geen controle te hebben over het vermogen van de auto. Dit heeft trouwens ook te maken met het hybride effect van dit soort auto's.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CVT rijden is een andere mindset. Vroeger reed ik met een handbal altijd met het pedaal op de vloer, zodat je maximale versnelling in de gekozen versnelling had. Bij een normale automaat doe je dit al niet en bij een CVT dus ook niet. Gewoon gas geven naar hoeveel versnelling je wil. Perfecte controle over je acceleratie. De computer rekent uit hoeveel vermogen je wil aan de hand van de stand van het gaspedaal en levert dat.

Iemand een idee hoeveel die IS300h kost bij 35k per jaar inclusief brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Z___Z schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:29:
CVT rijden is een andere mindset. Vroeger reed ik met een handbal altijd met het pedaal op de vloer, zodat je maximale versnelling in de gekozen versnelling had. Bij een normale automaat doe je dit al niet en bij een CVT dus ook niet. Gewoon gas geven naar hoeveel versnelling je wil. Perfecte controle over je acceleratie. De computer rekent uit hoeveel vermogen je wil aan de hand van de stand van het gaspedaal en levert dat.

Iemand een idee hoeveel die IS300h kost bij 35k per jaar inclusief brandstof?
amen

Probeer het ook eens in het dagelijk leven voor te stellen, een cvt is imho juist stiller, moter draait bij 130 km/h maar iets van 1500 rpm (lexus ct200h) De rust aanboord is dan echt heerlijk, snap niet waarom je altijd zo nodig hard moet rijden en veel moet acceleren, sneller is het niet. Geniet dan van de heerlijke stereo en de rust aanboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Zware Unit schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:54:
[...]

Idd een leuke auto om eens mee te gaan rijden, maar denk het dat hij niet ruim genoeg is.

Mijn ervaring met de CVT bak is dat deze niet op kan tegen een DSG bak, CVT in meerdere auto's ervaren en persoonlijk geen goed gevoel aan over gehouden. Had enorm het gevoel geen controle te hebben over het vermogen van de auto. Dit heeft trouwens ook te maken met het hybride effect van dit soort auto's.
Die ervaring heb ik juist met de DSG, heb een passat cc met 170pk en dsg gereden. Kwam voor deze auto uit een 3-er met automaat. De passat kiest regelmatig een verkeerd verzet, voor 2 seconde op de snelweg bijv een versnelling terug en dan weer op schakelen. Bij koude motor in stadsverkeer de 5 erin gooien, dan tril en brul je ongeveer uit de auto aangezien dat dan niet echt het meeste ideale verzet is :+ Dat soort dingen. Bij de DSG was het altijd een gok wat de bak ging doen, opschakelen, terugschakelen of toch maar in dezelfde versnelling blijven. Wekelijks zat ik met de flippers dat ding te corrigeren. Niet echt de bedoeling van een automaat ;) Heb ik met de bmw automaat nooit gehad. Die was feilloos en schakelde altijd precies wanneer je dat als bestuurder wilt/verwacht.

Als tussenauto hierna een Auris hybrid gekozen, puur zodat ik dit ook een keer ervaren heb. Je moet inderdaad heel anders rijden, waar ik bij een diesel feilloos de momenten met het meeste koppel kan vinden voor acceleratie (zonder dat je hoef te schakelen) werkt dit bij een benzine auto anders. Enige manier om met verkeer mee te acceleren is het gas pedaal wat dieper intrappen. Vermogen opbouw van een benzine auto is nu eenmaal anders, en vermogen komt pas bij hogere toeren vrij. Dat zullen veel mensen denk ik verklaren als het 'gieren' van de CVT. Maar dit heeft eigenlijk weinig met de automaat te maken, wil je een 170pk diesel bijhouden met een normale handgeschakelde benzine auto zul je ook hoog in de toeren moeten. Dat gaat bij een benzine wagen simpel weg niet lukken met 2000 toeren in de 6.
De CVT is mij beter bevallen als de DSG. Wel moet ik zeggen dat de automaat van bmw verre superieur was aan beide. Als ze nou een keer een Hybrid met cvt-automaat gaan combineren met een dikke diesel dan heb je volgens mij een gouden combi. Veel koppel laag in de toeren + electro motor, dat moet wel als de brandweer gaan :+ Maar zal wel een probleem worden om al dat vermogen op een cvt kwijt te kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 20-09-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
Als zelfs Autoweek een Lexus IS300h verkiest boven een BMW 320, dan weet je gewoon dat die Lexus een fantastische bak is (Autoweek is ontzettend pro-Duitse auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nog niet. En ik zou hem niet leasen maar zakelijk kopen. 15 jaar oud, bijtellen op dagwaarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2013/review/Volvo-V60-D4-S60-T6/Volvo-60-Range.jpg

Autoblog review van nieuwe D4 (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Reinier

\o/

S60 en V60 D4 in Power Blue staan al op mijn shortlist voor over drie jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Lexus IS 300h Business Line Pro Aut. is trouwens enorm aantrekkelijk in de lease. De lease prijs van deze auto van 43k is meer dan 150 euro minder per maand ivm een Volvo van een vergelijkbare prijs. Toch maar eens in gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Zijn er meer tweakers geweest die voor de keuze van een A3 of een V40 stonden? Moeilijke lease keuze :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Zware Unit schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:04:
Lexus IS 300h Business Line Pro Aut. is trouwens enorm aantrekkelijk in de lease. De lease prijs van deze auto van 43k is meer dan 150 euro minder per maand ivm een Volvo van een vergelijkbare prijs. Toch maar eens in gaan rijden.
Als ruimte wat minder belangrijk is, dan is de Lexus de absolute lease-topper in die klasse op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Dit topic is heerlijk anti-crisis. Alleen de titel al - keuze.. als je wat kunt kiezen kan er geen sprake zijn van een crisis toch? :+

Enfin, tot zover even mijn bijdrage. Wij mogen over 2 jaar pas weer kiezen, dus wie weet wat er dan voor keuzes zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Strider schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:08:
Zijn er meer tweakers geweest die voor de keuze van een A3 of een V40 stonden? Moeilijke lease keuze :)
Eerder tussen een A3 SB of een V60, waarbij de A3 dan qua motorisering rijker uitgerust kan worden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je iets lager zit is het dus een rijke V40 of een kale A3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

In dat geval zou ik niet twijfelen en voor de V40 gaan, ik vind het belangrijk om een auto een beetje normaal uit te rusten met wat luxe en gadgets.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

V60 en A4 stonden op mijn lijstje, maar zijn het uiteindelijk beiden niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:32:
Als je iets lager zit is het dus een rijke V40 of een kale A3. ;)
Valt mee hoor :)

Details van de A3 Sportback e Edition uitvoering € 30.700:

► bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
► middenarmsteun vóór
► multifunctioneel vierspaaks lederen stuurwiel
► Xenon Plus verlichting
► comfortairconditioning
► Audi sound system
► mistlampen
► licht- en regensensor
► aluminium in het interieur
► MMI navigatie plus
► Audi connect

Standaard zit er cruisecontrol op.

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 20-09-2013 15:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat valt me erg mee inderdaad. :) Moet je alleen nog fatsoenlijke velgen en een fatsoenlijke metallic lak waarschijnlijk? En misschien sportstoelen, maar die zijn niet zo heel duur bij VW/Audi.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 20-09-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:01

Reley

Zoom Zoom

kavorka schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:41:
Vorige week de Mazda 6 besteld:

Mazda 6 2.2 150pk diesel
Skylease+
18" donkere velgen
Styling pakket

Consumentenprijs: 34.735
Bijtelling: 20%
Leasebedrag: 790 (per leasemaatschappij anders)
Leverdatum: 1 november

[afbeelding]

Goedkoper dan de V60, spannender dan de Octavia, maar toch zie ik de Mazda6 bijna niet in dit topic voorbij komen. Vraag mij toch echt af waarom.
Mooi weer een 6 rijder erbij. Ze blijven zeldzaam op de Neerlandse wegen. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Hmm, inderdaad, dat valt erg mee. Zit zelfs MMI+ op ter waarde van zo'n dikke € 1500,- ? Damn.

De e Edition heeft standaard hele lelijke velgen (imho), maar dit kan je later als accessoire alsnog upgraden.

edit:
Zo te zien zit er geen MMI+ op hoor. Dat is ook niet eens als optie aan te vinken.

[ Voor 21% gewijzigd door RomeoJ op 20-09-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
MrAcid schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:42:
Dat valt me erg mee inderdaad. :) Moet je alleen nog fatsoenlijke velgen en een fatsoenlijke metallic lak waarschijnlijk? En misschien sportstoelen, maar die zijn niet zo heel duur bij VW/Audi.
Ja inderdaad, er moeten andere velgen op, en die moeten eigenlijk gemonteerd worden nadat hij op kenteken is gezet, want anders is hij geen 14% meer :+

En sportstoelen, is dat echt een gemis in een A3?

Lak is met deze prijs rood, briljant zwart of wit. Misschien ben ik wel tevreden met briljant zwart :) (wit wordt te snel vies)

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 20-09-2013 15:55 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:36:
[...]

Valt mee hoor :)

Details van de A3 Sportback e Edition uitvoering € 30.700:

► bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
► middenarmsteun vóór
► multifunctioneel vierspaaks lederen stuurwiel
► Xenon Plus verlichting
► comfortairconditioning
► Audi sound system
► mistlampen
► licht- en regensensor
► aluminium in het interieur
► MMI navigatie plus
► Audi connect

Standaard zit er cruisecontrol op.
Op zich leuke basis, je kan er voor 35-36 best een leuke complete wagen van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Strider schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:54:
[...]

En sportstoelen, is dat echt een gemis in een A3?
Sportstoelen zijn naar mijn beleving altijd een goede aanwinst wanneer je lang in de auto zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

Cheezus

Luiaard

Strider schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:08:
Ik zat ook tussen deze 2 te twijfelen, de A3 SB is wat ruimer en het interieur vind ik (iets) mooier. Daarnaast kun je de optie voor een panorama schuif/kantel-dak nemen, bij de V40 kan het dak niet open.
De V40 vond ik echter comfortabeler en er mooier uitzien, en is iets rijker uitgerust bij een vergelijkbare prijs. Omdat de A3 nog 20% bijtelling had toen ik kon bestellen was de keuze wel makkelijk (het is de v40 dus geworden ;)), maar ik zou nu ook nog voor de volvo gaan, comfort vind ik belangrijker dan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RomeoJ schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:51:
Hmm, inderdaad, dat valt erg mee. Zit zelfs MMI+ op ter waarde van zo'n dikke € 1500,- ? Damn.

De e Edition heeft standaard hele lelijke velgen (imho), maar dit kan je later als accessoire alsnog upgraden.

edit:
Zo te zien zit er geen MMI+ op hoor. Dat is ook niet eens als optie aan te vinken.

Audi geeft zelf aan dat er MMI+ opzit:

http://www.audi.nl/nl/bra...html&container=layerModal

En ook Alphabet geeft het aan: MMI navigatie plus (PNQ)
Cheezus schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:36:
[...]

Ik zat ook tussen deze 2 te twijfelen, de A3 SB is wat ruimer en het interieur vind ik (iets) mooier. Daarnaast kun je de optie voor een panorama schuif/kantel-dak nemen, bij de V40 kan het dak niet open.
De V40 vond ik echter comfortabeler en er mooier uitzien, en is iets rijker uitgerust bij een vergelijkbare prijs. Omdat de A3 nog 20% bijtelling had toen ik kon bestellen was de keuze wel makkelijk (het is de v40 dus geworden ;)), maar ik zou nu ook nog voor de volvo gaan, comfort vind ik belangrijker dan ruimte.
Ik vind beide auto's ruim genoeg, in de V40 heb ik een maand geleden gereden, en morgen ga ik eindelijk eens een proefrit in de A3 maken. Hopelijk ben ik er dan ook eindelijk eens uit :+

De Volvo V40 R-Design, business pro, premium audio, R-design leer is ook aantrekkelijk!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:35:
[...]

Op zich leuke basis, je kan er voor 35-36 best een leuke complete wagen van maken.
36K en dat voor een veredelde Golf met een mueslimotor. Stalen wielen voor 30K :/ Op zich een nette auto maar voor dat geld zou ik elders shoppen. Wel weer apart dat hij xenon heeft. Maar die 14% doet het blijkbaar goed, de netto bijtelling is natuurlijk lachwekkend. Dit jaar struikel je over alle V40's....over een paar maanden de A3's.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die mueslimotor die jij noemt is anders potenter dan die van zijn directe concurrenten. Veredelde Golf is blabla praat van iemand die niet de moeite heeft genomen om de A3 eens goed te bekijken en dan vooral van binnen.

De E-edition is overigens belachelijk voordelig. Ik heb 35K afgetikt en geen opties als Xenon en MMI+. Als je dan ook nog eens 14% hebt is het helemaal feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Als die A3 SB 14% uitvoering er 5-6 maanden geleden was geweest dan had ik daar ook wel een proefritje in gemaakt, zeer aantrekkelijk geprijst! Nu heb ik een V40 D2 R-Design 14% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als dat zo was geweest had ik nu niet de 1.6 met 20% en een hogere aanschafprijs voor mindere opties gehad. Helaas. Vind het wel jammer dat Audi zo snel na de introductie al met deze uitvoering komt. 4mnd na eerste levering van de Sportback komt deze variant. Dan had deze ook direct geïntroduceerd kunnen worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Aghanim schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:30:
Als dat zo was geweest had ik nu niet de 1.6 met 20% en een hogere aanschafprijs voor mindere opties gehad. Helaas. Vind het wel jammer dat Audi zo snel na de introductie al met deze uitvoering komt. 4mnd na eerste levering van de Sportback komt deze variant. Dan had deze ook direct geïntroduceerd kunnen worden lijkt me.
Was in mijn ogen ook veel verstandiger van Audi geweest om er eerder mee te komen. De SB is volgend jaar geen 14% meer met de huidige motor. Als ze er eerder mee waren gekomen, zeg ongeveer dezelfde tijd als de V40 14%, dan was het samen met de V40 leasetopper van het jaar geworden gok ik, ipv de V40 nu eenzaam aan de top dit jaar in dat segment.

Maar er zijn vast hele goede redenen waarom hij niet eerder kwam :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 20-09-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
vhal schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:44:
[...]

36K en dat voor een veredelde Golf met een mueslimotor. Stalen wielen voor 30K :/ Op zich een nette auto maar voor dat geld zou ik elders shoppen. Wel weer apart dat hij xenon heeft. Maar die 14% doet het blijkbaar goed, de netto bijtelling is natuurlijk lachwekkend. Dit jaar struikel je over alle V40's....over een paar maanden de A3's.
Sja, de Golf 7 vind ik op zich een prima auto, ik had hem meteen als leasebak gepakt mits hij ook een aantrekkelijk design had. Audi heeft dat wel, en daarom vind ik de Audi veel interessanter dan de Golf, ook al is hij fors duurder :).

Sportback is overigens maar heel even leverbaar als 14% klasse, augustus aangekondigd en in januari gaat hij al naar de 20%. Dealers hebben deze versie nog niet eens in de showroom staan :+

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Tankiej schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:37:
[...]

Was in mijn ogen ook veel verstandiger van Audi geweest om er eerder mee te komen. De SB is volgend jaar geen 14% meer met de huidige motor. Als ze er eerder mee waren gekomen, zeg ongeveer dezelfde tijd als de V40 14%, dan was het samen met de V40 leasetopper van het jaar geworden gok ik, ipv de V40 nu eenzaam aan de top dit jaar in dat segment.

Maar er zijn vast hele goede redenen waarom hij niet eerder kwam :)
Heeft waarschijnlijk meer met Pon te maken dan met Audi zelf... Ook met 20% blijft de A3 een lekkere auto. Helemaal als je in de benzine versie mag rijden als lease rijder.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Maar het blijft dan wel vreemd waarom het model A3 volgend jaar niet 14% blijft. Op die manier lopen ze wel achter de feiten aan, de resterende maanden van 2013 vallen in het niet vergeleken met Volvo die al ruim 3/4 jaar profiteerde van 14%. Lijkt mij dat die paar gram CO2 ook wel af te schaven is door middel van motormanagement en andere 'afplakwerkzaamheden'.

En wat betreft mijn vergelijking, ik ben geen fan van de ronde fanunits die je ook ziet in de A1. Ook is het jammer dat je de e edition niet ziet op de site van Audi, hij wordt wel genoemd maar het plaatje komt niet overeen met wat je krijgt hetgeen Audi al zelf zegt. "De afgebeelde auto is alleen bedoeld ter illustratie. De uitrusting van de 1.6 TDI ultra (zoals de velgen) wijkt af van de auto op de foto". Waarom....?

Strava

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Ook maar even melden. Zojuist een offerte laten versturen richting de leasemaatschappij voor een Skoda Octavia. Ik rij nu 3 jaar een VW Golf 6 Variant Highline en deze zal eind dit jaar op z'n max zitten wat betreft kilometers. Ik heb uiteraard naar de Golf 7 gekeken, maar ik kan gewoon niet om de Octavia heen. Hij is gewoon ruimer en veel goedkoper en voor het eerst vind ik de Octavia eigenlijk gewoon erg mooi om te zien. De Businessline was voor mij niet te selecteren, maar daar gaat de leasemaatschappij nog even naar kijken. Zou mogelijk goedkoper in de lease zijn met minimaal dezelfde opties.

Skoda Octavia 1.6 TDI greentech 77kW Elegance combi

Fabrieksopties:
  • Platin Grey (las zojuist dat deze kleur mogelijk niet meer kan, maar deze kon ik nog gewoon kiezen, metallic lak is ook verplicht gesteld vanuit de werkgever).
  • Lichtmetalen velgen 17 inch Denom (PJ2)
  • Radio/cd-speler Bolero met 5,8 inch touchscreen (wil geen navigatie, daar gebruik ik mijn telefoon voor)
  • Sunset (extra donker getinte ramen)
  • Hill Hold Control (UG1)
Accessoires:
  • Bluetooth installatie (verplicht gesteld vanuit de werkgever)
  • Parkeersensoren achter (verplicht gesteld vanuit de werkgever)
Pakketten:

Licht pakket
  • Bi-Xenon koplampen met AFS functionaliteit, LED dagrijverlichting
  • Donkergetinte mistlampen met corner-functie
  • Verlichting voor voetenruimte achter en LED achterlichten
Dynamic pakket
  • Lederen 3-spaaks sportstuurwiel
  • Spoiler op achterklep
  • Sportstoelen
Ik denk dat ik mij hierin de komende 3 jaar wel goed kan gaan vermaken! :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Blik1984 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:14:
[...]

Als ruimte wat minder belangrijk is, dan is de Lexus de absolute lease-topper in die klasse op dit moment.
Grootste deel van de tijd zit je alleen in de auto toch ? Kies dan gewoon een mooie bak voor t dagelijks gebruik en verzin een oplossing voor die 2 à 3 keer per jaar dat je meer ruimte nodig hebt

• Strider
Vandaag een proefrit in een Audi A3 Sportback gemaakt, en wat rijdt dat ontzettend fijn. Alleen het zit mij wel dwars dat de e-edition niet met sportstoelen leverbaar is. Ik heb bij de Audi dealer ook geen normale Audi stoelen kunnen proberen, omdat alle Audi's in de showroom sportstoelen hadden, en die zaten toch wel erg fijn. Ik ben bang dat ik met de normale stoelen niet zo tevreden ga zijn.

BlaBlaBla

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb de normale stoelen en die zitten prima. Had in mijn Seat sportstoelen en die vond ik juist niet fijn. Je kunt overigens ook een niet E-edition nemen met sportstoelen maar dan betaal je wel meer.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Strider schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:23:
Audi geeft zelf aan dat er MMI+ opzit:

En ook Alphabet geeft het aan: MMI navigatie plus (PNQ)
Ik heb mijn informatie ook bij Audi gehaald, probeer zo'n e Edition maar eens te configuren en kijk bij "Meeruitvoering" onder "Infotainment", daar zie ik de "MMI radio" geselecteerd maar daar staat niet eens "MMI+" bij, zoals dit wel bij een andere uitvoering te selecteren is (voor een goede 1500,- EUR overigens :/).

Heb je dit toevallig nog gevraagd bij de Audi-dealer bij je proefrit? Ik ga a.s. vrijdag een proefrit doen in een 1.6TDI SB (bij gebrek aan een 2.0TDI demo-auto), dan zal ik dit wel eens vragen voor de zekerheid, want nu weet je niet precies welke informatie leidend is.

Sportstoelen zijn voor mij ook onderhand een must, tenzij de standaard stoelen fijn genoeg zitten, maar ik ben wel gecharmeerd van de extra zijdelingse steun en het verlengde zitvlak.

Ben zelf overigens aan het twijfelen over de meerwaarde van het MMI+ systeem, vind de schermgrootte van dit MMI+ systeem (7,0-inch) wel fijner dan dit van het standaard MMI systeem (5,8-inch), maar weet niet of dit de hoge prijs waard is.

P.S. @Smarron: gefeliciteerd, mooie configuratie! :)

• Strider
Aghanim schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:08:
Ik heb de normale stoelen en die zitten prima. Had in mijn Seat sportstoelen en die vond ik juist niet fijn. Je kunt overigens ook een niet E-edition nemen met sportstoelen maar dan betaal je wel meer.
Okai, in je Audi A3 neem ik aan? :)
RomeoJ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:20:
[...]

Ik heb mijn informatie ook bij Audi gehaald, probeer zo'n e Edition maar eens te configuren en kijk bij "Meeruitvoering" onder "Infotainment", daar zie ik de "MMI radio" geselecteerd maar daar staat niet eens "MMI+" bij, zoals dit wel bij een andere uitvoering te selecteren is (voor een goede 1500,- EUR overigens :/).

Heb je dit toevallig nog gevraagd bij de Audi-dealer bij je proefrit? Ik ga a.s. vrijdag een proefrit doen in een 1.6TDI SB (bij gebrek aan een 2.0TDI demo-auto), dan zal ik dit wel eens vragen voor de zekerheid, want nu weet je niet precies welke informatie leidend is.

Sportstoelen zijn voor mij ook onderhand een must, tenzij de standaard stoelen fijn genoeg zitten, maar ik ben wel gecharmeerd van de extra zijdelingse steun en het verlengde zitvlak.

Ben zelf overigens aan het twijfelen over de meerwaarde van het MMI+ systeem, vind de schermgrootte van dit MMI+ systeem (7,0-inch) wel fijner dan dit van het standaard MMI systeem (5,8-inch), maar weet niet of dit de hoge prijs waard is.

P.S. @Smarron: gefeliciteerd, mooie configuratie! :)
De dealer weet ook gewoon heel weinig, en ze zeiden dat er MMI plus in zat, maar ze lieten ook zien dat ze eigenlijk alleen maar dit weten:

http://ge.tt/5n7fmyo/v/0?c

Je hebt wel gelijk, als je naar de configuratie op de Audi site staat kijkt staat er niet MMI navigatie plus, maar het moet wel MMI+ zijn want anders kunnen ze niet op een besparing van 3500 euro komen. Sowieso, de Audi dealer zei dat er MMI plus in zat, op de Audi site staat MMI plus (met een snelkoppeling naar wat MMI+ is), op Alphabet staat MMI plus, dus als hij geleverd wordt zonder MMI plus dan regelen ze maar dat er MMI plus inkomt :+.

[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 21-09-2013 23:59 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 20:58
Gisteren met een vriend van me wezen kijken voor een nieuwe lease auto. Opties waren de A3 SB, A3 sedan, A klasse en een Golf.

Nieuwe A3 SB prima auto. Rijdt super. Zit goed. Had zijn eerste voorkeur. Ik heb zelf nog het vorige model. Ook prima.
De limo sedan versie. Wat een mooie auto. Pro line S. Erg gaaf. Lijkt toch een stap hoger/luxer dan de SB.

A klasse. Dealer geen goed woord voor over. Onbeschoft behandeld. Auto zelf viel tegen. Afwerking toch minder. Lelijk navigatie scherm. Van die pinnen nog in de deur voor er op slot principe. Randjes en kieren overal. Nee die viel gelijk af.

Golf. Mooie degelijke auto. Niet spannend. Variant stond er ook. Ikzelf mag volgend jaar een andere. Deze staat in m'n lijst. Proefrit gedaan. Erg mooi. Dashboard netjes. Achterkant variant verbetering ten opzichte van vorige. Staat op 1 voor mij. Ivm kleine op komst. Niet spannend een golf maar degelijk.

De winnaar. De limo sedan A3. In pro line s. Erg mooi. Degelijk. Beetje sportief en luxe. De sedan heeft standaard wat een andere opties dan de SB. Hierdoor is deze in prijs niet veel anders. Mooi ding. Deze neemt hij in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Strider schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:45:
Je hebt wel gelijk, als je naar de configuratie op de Audi site staat kijkt staat er niet MMI navigatie plus, maar het moet wel MMI+ zijn want anders kunnen ze niet op een besparing van 3500 euro komen. Sowieso, de Audi dealer zei dat er MMI plus in zat, op de Audi site staat MMI plus (met een snelkoppeling naar wat MMI+ is), op Alphabet staat MMI plus, dus als hij geleverd wordt zonder MMI plus dan regelen ze maar dat er MMI plus inkomt :+.
Oké, ik zie dat er in de brochure ook verwezen wordt naar MMI+, met een duidelijke foto van het MMI+ scherm.

Al-met-al dus wel een mooie deal, die e Edition uitvoering, hoewel je wel vast zit aan een hele specifiek soort configuratie, waaronder dus geen optie tot het nemen van sportstoelen.
Mocht je achteraf leer in willen bouwen, dan is het trouwens wel mogelijk om het één en ander aan de stoelen te doen, zoals een verlengd zitvlak, en wat meer opvulling in de wangen, dat compenseert wellicht het gebrek aan sportstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RomeoJ schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:20:
[...]

Oké, ik zie dat er in de brochure ook verwezen wordt naar MMI+, met een duidelijke foto van het MMI+ scherm.

Al-met-al dus wel een mooie deal, die e Edition uitvoering, hoewel je wel vast zit aan een hele specifiek soort configuratie, waaronder dus geen optie tot het nemen van sportstoelen.
Mocht je achteraf leer in willen bouwen, dan is het trouwens wel mogelijk om het één en ander aan de stoelen te doen, zoals een verlengd zitvlak, en wat meer opvulling in de wangen, dat compenseert wellicht het gebrek aan sportstoelen.
Je zou ook de 3 deurs variant kunnen nemen, die kun je wel met sportstoelen bestellen. Maarja, minder mooi, twijfel twijfel :)

Audi G-tron is ergens ook wel interessant, maar er zijn zo weinig brandstofpunten voor CNG in Nederland dat het irritant wordt om je CNG bij te tanken.

[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 22-09-2013 22:17 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Strider schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:45:
[...]

Okai, in je Audi A3 neem ik aan? :)
Uiteraard :)

Ongetwijfeld dat sportstoelen beter zitten dan de standaard maar af en toe vind ik het ook wat overdreven om per se sportstoelen te moeten hebben. Als we zelf een auto hadden moeten betalen reden we in veel minder luxe auto's rond dan gloednieuwe Audi's, Volvo's en Skoda's en die hadden per definitie een stuk minder fijn gezeten dan onze nieuwe auto's zonder sportstoelen.

(en zeker als je net het geluk hebt een dik aangeklede A3 met 14% bijtelling te kunnen leasen, ik had graag willen ruilen ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 22-09-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Aghanim schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:49:
Ongetwijfeld dat sportstoelen beter zitten dan de standaard maar af en toe vind ik het ook wat overdreven om per se sportstoelen te moeten hebben. Als we zelf een auto hadden moeten betalen reden we in veel minder luxe auto's rond dan gloednieuwe Audi's, Volvo's en Skoda's en die hadden per definitie een stuk minder fijn gezeten dan onze nieuwe auto's zonder sportstoelen.
Eens.

Mijn Audi A4 Avant die ik privé aangeschaft heb, heeft geen sportstoelen, het verschil is echter dat ik privé maar 10.000 km per jaar rijd, waarbij ik met een leaseauto makkelijk 40.000 km per jaar doe. Persoonlijk wil ik dan zoveel mogelijk comfort.
Heb nog geen A3 kunnen vinden met standaard stoelen, misschien in de demo-auto die ik a.s. vrijdag ga rijden, dan kan je inderdaad - zoals je in principe aangeeft - een betere afweging maken dan op voorhand al zeggen dat je sportstoelen moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:30
RomeoJ schreef op maandag 23 september 2013 @ 07:54:
[...]

Eens.

Mijn Audi A4 Avant die ik privé aangeschaft heb, heeft geen sportstoelen, het verschil is echter dat ik privé maar 10.000 km per jaar rijd, waarbij ik met een leaseauto makkelijk 40.000 km per jaar doe. Persoonlijk wil ik dan zoveel mogelijk comfort.
Heb nog geen A3 kunnen vinden met standaard stoelen, misschien in de demo-auto die ik a.s. vrijdag ga rijden, dan kan je inderdaad - zoals je in principe aangeeft - een betere afweging maken dan op voorhand al zeggen dat je sportstoelen moet hebben.
Een verkoper vertelde mij dat 90% van de A3's in Ambition uitvoering word geleverd, daar zijn de sportstoelen standaard op. Geen idee of het percentage klopt, maar dat was de reden dat hij geen andere uitvoeringen op voorraad/demo had.

Zelf morgen eindelijk 'mijn' nieuwe auto afhalen, gekozen voor een 2.0TDI Seat Leon. Nog even getwijfeld over een A3 Ultra of Golf BM, maar na 1x de 2 liter gereden te hebben was ik al om :P Het minder mooie interieur en de wat hogere maandlasten neem ik dan maar op de koop toe. De A3 en Golf 2 liter waren veel duurder en om die reden geen optie en bovendien is de Leon van het setje wel de meest unieke, ik zie er althans vrij weinig van rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 23-09-2013 20:27 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Zie de nieuwe Leon net zo weinig als de nieuwe A3 eerlijk gezegd. Vind het qua design een geslaagde auto, de nieuwe Leon :P (alleen het interieur vind ik qua design te gewoontjes maar een miljard maal beter dan de vorige). Nadeel is wel dat zelfs een leek kan zien dat de Golf, Leon en A3 allemaal neefjes van elkaar zijn, maar goed.
Goede keuze, die 2.0TDI :P Probleem is dat hij wel uitdaagt tot vlot rijden; mijn voorbanden heb ik in dik 25K al opgereden (dat gaat de leasemij. natuurlijk niet betalen :X )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dan zou ik aangeven dat het vrij standaard is dat je voorbanden bij de 30K beurt vervangen worden misschien dat je dan geluk hebt. Is overigens echt zo, tenminste bij mijn Ibiza en Leon ook het geval.

Ik heb zelf de Ambiente uitvoering van de A3, dat is de luxere uitvoering in plaats van de sportieve. Je krijgt dan vooral interieurwise upgrades en dat is eigenlijk veel beter vind ik aangezien je zelf voornamelijk IN je auto zit en er dan ook van kunt genieten. De Ambition heeft overigens zeer lelijke velgen vind ik, is weliswaar smaak maar het zijn gewoon te lompe sloffen voor deze auto in mijn ogen:

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/df01/s099/afm7/0010143899.jpg

In het echt is het nog wat lomper.

[ Voor 57% gewijzigd door Aghanim op 23-09-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

30K met een setje banden? Wat voor idiote rijstijl hebben jullie? 8)7

Mijn 'slijtagerecord' is 40K km met een setje voorbanden op een 2006 Mini Cooper, normaliter doe ik probleemloos 60-80K km met een setje banden.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Aghanim schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:49:
[...]

Uiteraard :)

(en zeker als je net het geluk hebt een dik aangeklede A3 met 14% bijtelling te kunnen leasen, ik had graag willen ruilen ;) )
Sja, als ik zelf een auto had moeten betalen was ik ook geen consultant geworden, en zat ik ook niet 3 - 4 uur (onbetaald) per dag in de auto. 14% leasen is inderdaad niet heel duur, maar een auto van +30k moet gewoon goed zitten, helemaal als je er 4 jaar lang in moet rondrijden.
[TAG]Speedy schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:23:
[...]

Een verkoper vertelde mij dat 90% van de A3's in Ambition uitvoering word geleverd, daar zijn de sportstoelen standaard op. Geen idee of het percentage klopt, maar dat was de reden dat hij geen andere uitvoeringen op voorraad/demo had.
Sportstoelen is ook maar een meerprijs van € 329,-

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bijkomend voordeel: bij een Audi krijg je gratis zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tMcvCqD8VQOXkBTgPT2HXglb/full.jpg

8)

Eigen foto btw, vliegveld van Olbia (Sardinie)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Wok schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:22:
30K met een setje banden? Wat voor idiote rijstijl hebben jullie? 8)7

Mijn 'slijtagerecord' is 40K km met een setje voorbanden op een 2006 Mini Cooper, normaliter doe ik probleemloos 60-80K km met een setje banden.
Met mijn golf 6 2.0tdi was het ook om de 30K nieuwe voorbanden erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is volgens mij standaard bij VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Strider schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:47:
Sportstoelen is ook maar een meerprijs van € 329,-
De sportstoelen zelf wel, maar dan komt de bekleding er ook nog bij, en sommige uitvoeringen moeten ook verplicht het opbergpakket hebben. Kom je weer zo rond 1500,- EUR uit, configureer het maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RomeoJ schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:21:
[...]

De sportstoelen zelf wel, maar dan komt de bekleding er ook nog bij, en sommige uitvoeringen moeten ook verplicht het opbergpakket hebben. Kom je weer zo rond 1500,- EUR uit, configureer het maar eens :)
Gedaan in Alphabet, ik kreeg geen popup of iets dergelijks?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Alphabet (of Leaseplan) heeft ook niet altijd deze 'business'-rules van Audi overgenomen. Probeer het maar eens in de Audi configurator zelf: http://configurator.audi.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Aghanim schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:13:
Is volgens mij standaard bij VAG.
Niet bij mijn auto, denk eerder het dubbele. Maar ik heb dan ook maar een 1.6. :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
RomeoJ schreef op maandag 23 september 2013 @ 07:54:
[...]

Eens.

Ben ik het niet helemaal mee eens, net een nieuwe privé auto aangeschaft naast de lease wagen. De prive auto moet juist wat jaartjes langer mee dus hier mag best wat luxe in. Absoluut sportstoelen omdat deze meer steun bieden en beter verstelbaar zijn, ik heb geen zin om jaren lang in een auto te zitten waarvan je elke keer denkt 'had ik maar'. Dimmende binnenspiegel, xenon, stoelverwarming, panorama dak. Toch zeker allemaal een must op de auto die ik zelf koop. En ja dan betaal je misschien iets meer, maar deze auto moet toch minimaal vijf, liefst tien jaar bij ons blijven. En wat is een panoramadak van 1400 euro dan op 10 jaar. 140 euro per jaar, er zijn mensen die op een afstand stappen er meer doorheen jagen >:)

Bij de A3 kun je beter wel zeggen dat je sportstoelen wilt, de basis-stoelen zijn slecht. Niet goed verstelbaar en als je veel rij een hel. Erg weinig ondersteuning. VW heeft tegenwoordig in de golf7 een erg goede stoel die op 20 punten ofzo verstelbaar is. Audi zal hier vast een kloon van hebben gemaakt, weet niet of dit onder het kopje sportstoel valt. Bij collega's heb ik deze wel als zeer prettig ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik mag volgende maand switchen naar een andere auto uit de pool bij ons ivm promotie. Ik twijfel nog of ik een mooie Golf uitzoek of dat ik lekker mijn Fiat Punto doorrij. Voor de Punto krijg ik, ivm stijging van het leasebedrag, elke maand €100 toe (netto na bijtelling, eigen bijdrage, etc.). Voor een Golf zou ik sowieso weer bij gaan betalen en ik denk eigenlijk dat ik daar geen zin in heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je de ruimte niet nodig hebt, dan is een Punto (evo?) een prima karretje. Ik heb er in gereden en hij rijd echt wel lekker. Voor langere afstanden weet ik het niet, dan zou ik toch die Golf of bijv 308 uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het is een Evo inderdaad, 1.3 diesel (14%). Ben er eigenlijk behoorlijk tevreden mee, ook voor de lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, wil jij dat bedrag extra betalen zodat je een Golf kan rijden ipv een Punto? Ik zie bij mij juist veel collega's weer naar goedkopere auto's wisselen omdat ze zo lekker veel salaris over houden. Een Punto lijkt mij comfortabel genoeg voor langere afstanden (zeg 200km enkele reis).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RomeoJ schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:28:
Alphabet (of Leaseplan) heeft ook niet altijd deze 'business'-rules van Audi overgenomen. Probeer het maar eens in de Audi configurator zelf: http://configurator.audi.nl/
Ja je hebt gelijk, je moet dan ook andere bekleding kiezen en dan wordt het ineens +/- € 1500,-.
De Audi dealer is voor mij aan het uitzoeken of er echt geen sportstoelen in kunnen, en zo niet dan ga ik denk ik voor de V40. Is uiteindelijk toch een iets betere deal.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je gaat dus per definitie een auto afschrijven omdat er geen sportstoelen inzitten, zonder dat je de gewone stoelen getest hebt? Is dat niet een beetje voorbarig? Het gaat om een naampje, niet iedere sportstoel zit goed en niet iedere gewone stoel zit slecht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Aghanim schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:31:
Je gaat dus per definitie een auto afschrijven omdat er geen sportstoelen inzitten, zonder dat je de gewone stoelen getest hebt? Is dat niet een beetje voorbarig? Het gaat om een naampje, niet iedere sportstoel zit goed en niet iedere gewone stoel zit slecht......
Ik doe het andersom. Ik schrijf sportstoelen bij voorbaat meestal al af :+ Altijd veel te klein en mede daardoor oncomfortabel.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
Wat vinden jullie van de Audi A3 G-Tron? Zag 'm net voorbij komen in een reclameblok en vond het er wel interessant uitzien dat deze nog 14% blijft :)

[ Voor 65% gewijzigd door Katseviool op 24-09-2013 22:22 ]

• t_captain
Rijdt op aardgas, zal daardoor in veel leaseregelingen afvallen.

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
[TAG]Speedy schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:23:
[...]

Zelf morgen eindelijk 'mijn' nieuwe auto afhalen, gekozen voor een 2.0TDI Seat Leon. Nog even getwijfeld over een A3 Ultra of Golf BM, maar na 1x de 2 liter gereden te hebben was ik al om :P Het minder mooie interieur en de wat hogere maandlasten neem ik dan maar op de koop toe. De A3 en Golf 2 liter waren veel duurder en om die reden geen optie en bovendien is de Leon van het setje wel de meest unieke, ik zie er althans vrij weinig van rijden.
Ik heb gisteren toevallig ook mijn nieuwe Leon opgehaald (2.0 TDI 184 pk). Helemaal geen spijt van, wat een lekkere bak. _/-\o_ LED koplampen zijn echt pimp.

Verwijderd

Is er ook ergens een lijstje wat ik mee moet tellen bij het bereken van de kosten van een leaseauto bij prive gebruik? Gezien de recente plannen wil ik toch eens een goede berekening gaan maken voor volgend jaar. Mijn inkomen zit redelijk richt de grens waarbij we straks (wellicht) 60% belastingdruk kunnen verwachten. We hebben zelf een tweede auto die mijn vriendin gebruikt. Zo langzamerhand voel ik er steeds meer voor die te vervangen voor een groter model en dan alleen zakelijk te gaan rijden. Moet nog 3 jaar met mijn 25% bijtelling auto dus goedkoper rijden is geen optie.

• Blik1984
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:34:
Is er ook ergens een lijstje wat ik mee moet tellen bij het bereken van de kosten van een leaseauto bij prive gebruik? Gezien de recente plannen wil ik toch eens een goede berekening gaan maken voor volgend jaar. Mijn inkomen zit redelijk richt de grens waarbij we straks (wellicht) 60% belastingdruk kunnen verwachten. We hebben zelf een tweede auto die mijn vriendin gebruikt. Zo langzamerhand voel ik er steeds meer voor die te vervangen voor een groter model en dan alleen zakelijk te gaan rijden. Moet nog 3 jaar met mijn 25% bijtelling auto dus goedkoper rijden is geen optie.
zo moeilijk is het toch niet. Je neemt je huidige belastingtarief (37%, 42%, of 52%, waar je die 60% vandaan haalt is mij echt een raadsel, iets met klok en klepel denk ik). Stel je hebt een auto van 30k met 25% bijtelling en je valt in de 42% schijf dan kost die auto je netto 30000*25%*42%= €3.150 per jaar = €262,50 per maand.

Bij 52% betaal je €3.900 en dus 325 per maand

En via berekenhet.nl kun je een compleet lijstje bekijken voor het geval er nog zaken meespelen zoals eigen bijdrage e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 25-09-2013 11:40 ]

Verwijderd

Dat is dus alleen de bijtelling. Dat is niet zozeer het probleem. Bijtelling heeft ook invloed op bijvoorbeeld toeslagen en zaken als beperken van heffingskorting volgend jaar etc.

Ik zeg overigens niet dat er een 60% schijf komt, de belastingdruk zal (volgens de voorstellen) voor een inkomen van 70k naar omgerekend 60% gaan. (Zie bv: http://www.nu.nl/economie...hogere-belastingdruk.html)

Als van die 70k ongeveer 10k bijtelling is dan kan het nog wel eens meer schelen dan alleen de 450EUR bijtellng als iemand alleen zakelijk gaat rijden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 11:44 ]

• Blik1984
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:40:
[...]

Ik zeg overigens niet dat er een 60% schijf komt, de belastingdruk zal (volgens de voorstellen) voor een inkomen van 70k naar omgerekend 60% gaan. (Zie bv: http://www.nu.nl/economie...hogere-belastingdruk.html)
Wat dus geen enkele invloed heeft op je bijtelling van je leaseauto. Als je zaken als toeslagen en heffingskorting mee wilt nemen zul je zelf de berekening moeten maken. Daar zijn geen tooltjes voor.

Je kunt ook gewoon 7% meenemen in je berekening. 7% van 450 euro is ongeveer 30 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 25-09-2013 11:48 ]

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:45:
[...]

Je kunt ook gewoon 7% meenemen in je berekening. 7% van 450 euro is ongeveer 30 euro.
En het nut hiervan is? Alleen de netto bijtelling blijft 52%. De totale belastingdruk over het inkomen gaat eventueel naar 60%. Dan moet je de 7% van je inkomen meerekenen. Ik ga zelf wel even met een berekening aan de gang. Had de hoop dat er ergens een lijstje zou staan op wat de bijtelling invloeg heeft. Om zo dus een goed plaatje te kunnen maken.

• Speedy
Rudey schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb gisteren toevallig ook mijn nieuwe Leon opgehaald (2.0 TDI 184 pk). Helemaal geen spijt van, wat een lekkere bak. _/-\o_ LED koplampen zijn echt pimp.
Die 184pk ging helaas mijn budget te boven :P Inderdaad een fijne auto, echt een opvallende verschijning (hij knalt er hier op de parkeerplaats lekker uit in Emocion Red), valt me gewoon op dat mensen naar de auto kijken ... heb ik nog niet eerder ervaren :o

Enige minpunt wat ik (zover kan in een dag) hebt ontdekt is de lane assist, wie dat bedacht heeft ... verdacht eerst de 18" van het zoekerige gedrag, maar het bleek de lane assist te zijn die op een provinciale weg weinig toelaat 8)7

Flickr | Lego collectie

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik wilde die GTD in een Octavia hebben, maar daar is die motor gepositioneerd als diesel-RS uitvoering. En gelijk 25%.

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
[TAG]Speedy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:00:
[...]

Die 184pk ging helaas mijn budget te boven :P Inderdaad een fijne auto, echt een opvallende verschijning (hij knalt er hier op de parkeerplaats lekker uit in Emocion Red), valt me gewoon op dat mensen naar de auto kijken ... heb ik nog niet eerder ervaren :o

Enige minpunt wat ik (zover kan in een dag) hebt ontdekt is de lane assist, wie dat bedacht heeft ... verdacht eerst de 18" van het zoekerige gedrag, maar het bleek de lane assist te zijn die op een provinciale weg weinig toelaat 8)7
Ik had van te voren proefgereden in een Leon met lane assist, waarbij het me inderdaad opviel dat er agressief werd ingegrepen. Dus naar aanleiding daarvan heb ik die optie weggestreept.

Pic van de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0Bw7XP0zCs4tvb3VvVHRFTHZfdmM/IMG_20130925_124952.jpg

• t_captain
Wat doet die lane assist, weerstand in het stuurwiel geven? In de 5-serie is dat concept wel goed uitgewerkt. Autobahnkreuzer voor lange ritten en slaperige Duitsers :)

• Speedy
Hij stuurt tegen en na een paar keer (handen los van het stuur :P) begint hij te piepen. Wellicht handig op de autobahn voor slaperige duitsers, maar op een relatief smalle 80km weg in NL is het alleen maar irritant.
Mijne is een voorraad wagen vandaar dat die optie er op zat samen met de groot licht assistent wat ik ook niet verwacht te gaan gebruiken gezien de lichtopbrengst van de LEDs (al moet ik dat nog proberen, wie weet werkt het goed). Die keer dat het echt nodig is is handmatig net zo makkelijk.

Flickr | Lego collectie

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Zit er dan niet automatisch verkeersbordherkenning in jouw wagen? Die twee opties tezamen zorgen (tenminste bij Audi) ervoor dat er een extra feature beschikbaar komt in de vorm van verkeersbordherkenning.

Dat lijkt me dan wel een welkome aanvulling, hoewel je ook wel zonder kunt leven, uiteraard :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

naja, ik heb in mn volvo alle drie: lane keeping aid, automatisch groot licht en verkeerbordherkenning.
Alle 3 zijn hulpmiddelen, maar vooral de lane keeping aid is irritant.
Irritantst zijn de60 wegen waarbij de belijning dus verder naar het midden is getrokken. Hier reageert hij meteen op. Ook wegwerkzaamheden met verschoven rijstroken is irritant.
Verkeersbord herkenning is in NL gewoon onzin. Aangezien in veel gevallen geen snelheidsborden de snelheid bepalen. Denk aan bebouwdekom, einde bebouwdekom, zone 30 en 60 die niet netjes worden afgesloten. Van huis af tot snelweg staat bij mij bijvoorbeeld continue 30 in beeld. Terwijl ik door een 30 zone, een in bebouwde kom en op een 80 km weg rijd.

• dude88
  • Niet online
De mens wordt met zulk soort "hulp middelen" steeds dommer gemaakt.

Straks zitten we met ze allen weer achter iemand die langzaam blijft rijden omdat de auto denkt dat je niet harder mag en hem dat verteld.

• Speedy
RomeoJ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:45:
Zit er dan niet automatisch verkeersbordherkenning in jouw wagen? Die twee opties tezamen zorgen (tenminste bij Audi) ervoor dat er een extra feature beschikbaar komt in de vorm van verkeersbordherkenning.

Dat lijkt me dan wel een welkome aanvulling, hoewel je ook wel zonder kunt leven, uiteraard :)
Nee dat heeft hij niet (alleen wat de navi bepaald), maar dat mis ik ook niet, want werd er destijds gek van met m'n oude TomTom omdat het (zoals hierboven ook word aangehaald) vaak niet klopt, gewoon zelf blijven kijken werkt hier het best ;)

Flickr | Lego collectie

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
dude88 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:27:
De mens wordt met zulk soort "hulp middelen" steeds dommer gemaakt.

Straks zitten we met ze allen weer achter iemand die langzaam blijft rijden omdat de auto denkt dat je niet harder mag en hem dat verteld.
Die dingetjes komen niet zomaar in een auto als ze niet goed werken. De overheden enzo hebben blijkbaar meer vertrouwen in de bestuurder dan in computers.

Persoonlijk heb liever een snelweg vol auto-pilots dan de gemiddelde Nederlandse bestuurders.

TheS4ndm4n#1919

• dude88
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:33:
[...]

Die dingetjes komen niet zomaar in een auto als ze niet goed werken. De overheden enzo hebben blijkbaar meer vertrouwen in de bestuurder dan in computers.

Persoonlijk heb liever een snelweg vol auto-pilots dan de gemiddelde Nederlandse bestuurders.
Men went er teveel aan, als er dan iets gebeurt beschikken ze zelf niet meer over het vermogen het zelf op te lossen.
Laat staan als ze eens in een auto gaan rijden die het niet heeft.

Je ziet het al aan sommige die al jaren lang automaat rijden, in een schakel auto komen ze amper weg of vergeten te schakelen.

"vroeger" reed men gewoon in een grote bak met 1 klein spiegeltje ;)

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

dude88 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:38:
[...]
Je ziet het al aan sommige die al jaren lang automaat rijden, in een schakel auto komen ze amper weg of vergeten te schakelen.
Je ziet het al aan sommige die al jaren een handbak rijden, in een automaat gaan ze vol op de rem staan omdat ze denken dat ze moeten schakelen en dus de koppeling willen intrappen.

Dat heeft dus niet zoveel met dom te maken, maar meer met gewenning.

This footer is intentionally left blank

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Get!em schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:22:
Verkeersbord herkenning is in NL gewoon onzin. Aangezien in veel gevallen geen snelheidsborden de snelheid bepalen. Denk aan bebouwdekom, einde bebouwdekom, zone 30 en 60 die niet netjes worden afgesloten. Van huis af tot snelweg staat bij mij bijvoorbeeld continue 30 in beeld. Terwijl ik door een 30 zone, een in bebouwde kom en op een 80 km weg rijd.
Oké. Nog nooit met dit systeem gereden overigens, ik vermoedde al dat het systeem voor alles anders dan de snelweg niet zo goed zou werken, zoals je zelf ook al aangeeft.

Het leek me met name wel gemakkelijk op de snelweg, soms weet je (afgezonderd van de 100km/u stukken) niet hoe hard je mag rijden. Werkt het dan op de snelweg ook niet ideaal?

• MrAcid
  • Niet online
Die systemen kunnen niks met de rebus die onder het bord opgelost moet worden voordat je de max. snelheid weet.

Dus nee, daar heb je bijna nooit wat aan (zeker niet in de randstad).

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Op de snelweg zie je inderdaad wel de juiste borden. Ook indien er een onderbord is, (6-19 bijv), dan geeft hij dit aan, maar alleen als wit of zwart vlakje, exacte inhoud van onderbord wordt niet weergegeven.
Echter, de juiste borden op de snelweg is pas zo, sinds de laatste aanpassing door Rijkswaterstaat, waarbij na elke oprit een snelheidsbord staat.
Dus behalve de onderborden werkt het prima. Die onderborden zijn overigens wel belangrijk om zelf op te letten. In vele gevallen staat er op de snelweg nu een 120 of 100 met 6-19, maar ze zijn er ook met 19-6 (volgens mij A10 met 80).
Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.