Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.768 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Res-q schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:20:
Mijne is ook 6 weken besteld, heb gekozen voor de volgende configuratie:

Skoda Octavia III Combi, 1.6 TDI
met DSG7 automaat
Ambition Businessline, Brilliant Silver,
17" Teron velgen, geen type+motor-aanduiding, met afneembare trekhaak.

Levering wordt verwacht in week 42.

Uiteindelijk voor de Skoda gekozen ivm veel ruimte (kindje van 1,5 tweede op komst), automaat en 20% bijtelling. Nog getwijfeld over een Megane, maar die is toch een stukje kleiner en geen automaat, en dat vond ik tijdens de proefrit toch wel erg fijn :)
Mijn alternatief was de 1.4 TSI DSG. De 2.0 TDI was in de lease (incl brandstofvoorschot) toch goedkoper. Leuke bak! Bij bij was het voornamelijk de door mijzelf aan mijzelf opgelegde 20% bijtelling en de ruimte die me bij de Octavia deed belanden. Ik moet er 3 kids in proppen :P
Komt bij dat het ding simpelweg erg soepel rijdt en voor weinig leuk aan te kleden is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Vervolgens met de leasemij wat gestoeid over het leasebedrag en uiteindelijk kwam ik iets (in eerste instantie zat ik er dik 50 euro boven) boven het voor mijn baas acceptabele leasebedrag uit. Hij heeft vervolgens gebeld en de leasemij gaf nog wat extra korting tot een voor hem acceptabel bedrag.

Zodra ik weet waar de leasemij m gaat bestellen neem ik wel contact op met de dealer voor wat kleine leuke extra's. Zo wil ik bijvoorbeeld 2x een schaalmodel voor m'n jongens, en een kledinghanger moet ook altijd wel mogelijk zijn als gift.
Oké, wist niet dat je ook nog met de leasemij zelf kon onderhandelen over het leasebedrag.
Dat zal mijn nieuwe werkgever ook wel doen aangezien we een fors wagenpark hebben. Goed dat ik weet dat er nog korting op de initiële berekening gedaan kan worden.

Bagagenet, miniatuurwagen en dakdragers zijn leuke extra's om met de dealer te onderhandelen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Al enige tijd stil in dit topic, maar ik heb niet stil gezeten.
Na diverse proefritten in Auris, Octavia, V40, Megane en de Leon de knoop doorgehakt en voor de Auris gekozen. Automaat en 136PK t.o.v. meestal rond de 110 voor de meeste 14% dieseltjes. En de 14%-ers worden bij mijn werkgever extra aantrekkelijk gemaakt.

Een Auris Hybrid Touring Sports Lease Pro in de kleur Island Blue metallic (8T7)
En in het echt komt de kleur er veel beter uit dan op de foto, maar veel foto's van de TS in andere kleuren dan wit zijn er nog niet veel.

Afbeeldingslocatie: http://listers.co.uk/img/v/used/main/137540/Toyota-Auris-Touring-Sport-Touring-Sport-1.8-VVTi-Hybrid-Excel-5dr-CVT-Auto-in-Island-Blue-Metallic.jpg

En ja bij degene die ik besteld heb zit het stuur aan de goede kant ;-)

De volgende opties erbij:
  • Chroom ornament achterklep
  • Chroom ornamentenset zijkant
  • Afneembare trekhaak
  • Parkeersensoren aan/uit schakelaar (achter)
  • Beschermstrip op achterbumper (geborsteld)
  • Laadvloer bescherming
  • Kenteken met opgelegde letters
Het lange wachten op de bestelling is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Gefeliciteerd ;) Het is toch leuk om weer een nieuwe auto te bestellen!
Heb je ook de zelfde velgen als op de foto?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PROnline schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:26:
Na diverse proefritten in Auris, Octavia, V40, Megane en de Leon de knoop doorgehakt en voor de Auris gekozen. Automaat en 136PK t.o.v. meestal rond de 110 voor de meeste 14% dieseltjes. En de 14%-ers worden bij mijn werkgever extra aantrekkelijk gemaakt.

Een Auris Hybrid Touring Sports Lease Pro in de kleur Island Blue metallic (8T7)
En in het echt komt de kleur er veel beter uit dan op de foto, maar veel foto's van de TS in andere kleuren dan wit zijn er nog niet veel.

[afbeelding]

En ja bij degene die ik besteld heb zit het stuur aan de goede kant ;-)

De volgende opties erbij:
  • Chroom ornament achterklep
  • Chroom ornamentenset zijkant
  • Afneembare trekhaak
  • Parkeersensoren aan/uit schakelaar (achter)
  • Beschermstrip op achterbumper (geborsteld)
  • Laadvloer bescherming
  • Kenteken met opgelegde letters
Het lange wachten op de bestelling is begonnen.
Mooie auto, heb hier pas ook in gereden.

De 'rest van de familie' vond alleen de ruimte achterin te krap ivgm. bij een focus station of de renault megane.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROnline schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:26:
Met alle respect; niet de mooiste auto van het rijtje dat je opnoemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Een zeer persoonlijke opmerking natuurlijk, Ik vind de Octavia, V40 en de Megane nu ook niet echt pareltjes om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Ik heb afgelopen vrijdag mijn V40 D2 opgehaald :D

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/314yqfa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/b9cgzk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:56:
[...]

ziet er toch wel mooi uit zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2013/02/2013toyotaauris.jpg

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua velgen iig, hoop niet voor PROnline dat ie de velgen krijgt die onder die blauwe op de foto zitten :X

Overigens: ik hoor hier niemand over de Hyundai i40 wagon. Is dat ding (behalve non-hybrid) nou zoveel minder dan bijvoorbeeld die Auris TS?

[ Voor 47% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2013 17:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tankiej schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:11:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn V40 D2 opgehaald :D

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Dit is echt een super vette kleur, en beter dan al die zwarte/grijze/witte auto's die iedereen maar besteld. :) Maar ergens is het wel jammer dat ze die kleur ook op een D2 leveren, en niet alleen met de dikkere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:20:
Qua velgen iig, hoop niet voor PROnline dat ie de velgen krijgt die onder die blauwe op de foto zitten :X

Overigens: ik hoor hier niemand over de Hyundai i40 wagon. Is dat ding (behalve non-hybrid) nou zoveel minder dan bijvoorbeeld die Auris TS?
Die auto die 25% bijtelling is waarvan ze het mooier willen laten klinken door te melden dat de netto bijtelling behoorlijk laag is omdat het een goedkope prutwagen is?
Dat ding heeft een waardeloze motor, komen amper prestaties uit, maar je moet wel 25% bijtelling betalen? :F

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, dat zou wel het e.e.a. verklaren ja :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
De i40 is een aardige auto om te zien, maar motorisch geen partij voor de concurrentie.1.6 Benzine is een leuk blok in een lichte auto maar heeft te weinig koppel bij lage toeren om een auto van die maat vooruit te trekken met een gevoel dat het makkelijk gaat. Diesels hebben niet bijster veel power. En de lage bijtellers ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:23:
[...]

Gefeliciteerd! Dit is echt een super vette kleur, en beter dan al die zwarte/grijze/witte auto's die iedereen maar besteld. :) Maar ergens is het wel jammer dat ze die kleur ook op een D2 leveren, en niet alleen met de dikkere motoren.
Dat vind ik persoonlijk van heel R-Design jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
The Eagle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:20:

Nope, gelukkig zijn de velgen zoals op de foto van Wii4all.
Getint glas zit er ook bij, evenals glazen dak, maar dat is allemaal standaard op de Lease Pro, dus daarom ook niet vermeldt.

I40 vind ik van buiten ook mooie lijnen hebben, maar verder niet naar gekeken, want zit niet bij ons in de lease. Ford idem dito.

Volvo V40 D2 voelde tikketje traag aan. Maar kon ook komen doordat de eerste proefrit in de V40 een T5 was. En de uitvoerig die ik kon leasen was redelijk kaal.

Bij mijn vorige werkgever was 1 op de 4 auto's op het parkeerterrein een Megane.... Grote kans dat je de Auris ook veel gaat zien, maar zit nu wel bij de eerste.

Octavia was opvallen pittig voor een 14% diesel, ook erg ruim, maar sedan niet altijd even handig.
En zoals gezegd was de automaat één van de doorslaggevers, niet de beenruimte voor mijn vrienden en vriendinnen die graag meerijden ;-)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:56:
[...]

Eens, V40 vind ik ook meer dan nice, maar door de "slimme" achterbank weinig ruimte voor drie.

En als de duivel er mee speelde, rij ik de parkeergarage uit bij mijn werk stopt er een Auris TS in het blauw naast me bij het stoplicht.
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/goriuappz/auris_blauw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:23:
[...]

Haha, ik snap wat je bedoelt :D
Ik ben wel blij dat R-Design en deze kleur beschikbaar is voor de 14% uitvoering. Zonder R-Design had ik de V40 niet willen hebben en als deze kleur niet beschikbaar was voor de D2 dan zou ik ook heel erg twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:16:
Het effect van een teruglopende markt in combinatie met een dure leasemij (Multilease) is voelbaar :( Een beetje onderhandelen en nu is het geworden:
Vandaag de order geplaatst bij de leasemij voor: heeft de leasemij besteld:

Octavia Combi Elegance Business 2.0 TDI
- Sunset (getint glas)
- Alcantara zwart Aftermarket leder Chestnut brown
- Dynamic (sportstoelen, 3 spaaks stuurwiel)
- Panoramisch schuif-/kanteldak
- Volwaardig reservewiel
- 18" Alaris velgen
- Platin Grey Niet meer leverbaar. Black Magic genomen.

De :( is omdat het travelpakket (lane assist en verkeersbordenlezer) en de vollederen bekleding te duur bleken.
Inmiddels is een nieuwe kleur beschikbaar (nog niet op de website, maar wel al te bestellen), Metal Grey Metallic. Heb dan ook vanmiddag gevraagd of de leasemij dit wilde veranderen en de verandering is doorgegeven aan Pon!

Alsnog een grijze auto ipv zwart :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ook ik sta voor de keuze om een nieuwe leaseauto te bestellen. Momenteel rijd ik een Mazda 6 Hatchback en deze bevalt mij zeer goed. De volgende shortlist heb ik:

- Mazda 6 Skylease+ 2.2 150 pk + donkere 18" velgen (20%)
- Ford Mondeo Platinum Econetic Lease (20%)
- Volvo V40 D2 R-Design (14%)

Op uiterlijk wint de Mazda 6 het, qua portemonnee de V40 en de Mondeo bungelt er een beetje tussen. Zaterdag de Mondeo proefrijden en daarna wil ik gaan beslissen.

Wat foto's vd Mazda 6:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/h6gnmsgmp/20130603_175425.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/8ph5bvbxt/20130603_175435.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/5p0avc0mp/foto_8.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kavorka op 28-08-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

RvL

Mazda 6 is zeker een mooie auto!

Vanwaar de V40 in je shortlist? Dat is ook een erg mooie auto maar toch wel een stukje kleiner dan de Mondeo of de 6. Ik weet natuurlijk niet of je die ruimte ook nodig hebt :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lijkt me dat het de V60 is die in dat rijtje tussen de Mondeo en de Mazda6 thuishoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:44
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:46:
Lijkt me dat het de V60 is die in dat rijtje tussen de Mondeo en de Mazda6 thuishoort..
Komt een nieuwe v60 met een d4 met 20% bijtelling

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

De nieuwe Mazda 6 vind ik ook een zeer geslaagd ontwerp. Ben benieuwd wat je van de Mazda in vergelijking met de Ford vindt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• kavorka
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:46:
De Mazda6 zit al redelijk aan het bedrag wat ik voor een leaseauto over heb. De V60 is in de lease duurder dan de Mazda6, vandaar dat die niet op mijn shortlist staat.

De V40 toegevoegd, omdat deze financieel zeer aantrekkelijk is, maar na een proefrit besloten dat deze voor mijn wensen waarschijnlijk te klein is.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

kavorka schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

De Mazda6 zit al redelijk aan het bedrag wat ik voor een leaseauto over heb. De V60 is in de lease duurder dan de Mazda6, vandaar dat die niet op mijn shortlist staat.

De V40 toegevoegd, omdat deze financieel zeer aantrekkelijk is, maar na een proefrit besloten dat deze voor mijn wensen waarschijnlijk te klein is.
In het D segment zijn wellicht ook de Superb en de Avensis interessant.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Ik zag de Mazda 6 afgelopen weekend voor het eerst in het wild. Mooie auto voor een prima prijs dacht ik zo. Begint rond de 30k of zo? Mooie lijnen! Ik weet niet hoe ruim die is maar ik vind de auto er mooier uitzien dan de Mondeo, Superb, Avansis of V60.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Tankiej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:57:
Of je moet nog ergens een V40 D2 14% ergens uit de voorraad kunnen trekken bij een dealer of de importeur. Dan kan de levertijd een week zijn. Maar er is zoveel vraag naar dat ik het betwijfel of die wel ergens op voorraad staan :)
In Eersel bij De Beemd staan er op voorraad. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zojuist gebeld door de dealer dat de door mij bestelde kleur (Metal Grey Platinum) voor de Octavia pas vanaf februari 2014 leverbaar is. Ik zal dus twee maanden extra geduld moeten hebben :(

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-09-2013 16:48 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
AllSeeyinEye schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:47:
Zojuist gebeld door de dealer dat de door mij bestelde kleur (Metal Grey Platinum) voor de Octavia pas vanaf februari 2014 leverbaar is. Ik zal dus twee maanden extra geduld moeten hebben :(
Gaat dat niet fout met je bijtelling dan? of is jouw auto geen grensgevalletje?

TheS4ndm4n#1919

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nope, de twee liter diesel handgeschakeld is volgend jaar ook 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mazda 6 is zeker een mooie auto. Nu moeten ze nog eens wat tijd in de ontwikkeling van motoren steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Nee inderdaad mazda doet niet aan kleine blokjes met fuhn als je dat soms verwacht. De 150pk 2.2 diesel heeft echter ook 20% bijtelling. Rijdt een stuk beter als een 1.6je.

Wachten is nu tot ze de 2liter benzine weer onder de 25% krijgen. De eerste paar maanden zat ie er al onder maar na aanscherping van de normen niet meer. Wellicht dat de 120Pk varriant die ook als instap 2 liter met de mazda 3 mee komt weer 20% is.

Downsizing is voor mietjes

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

martijn_tje schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:14:
Nee inderdaad mazda doet niet aan kleine blokjes met fuhn als je dat soms verwacht. De 150pk 2.2 diesel heeft echter ook 20% bijtelling. Rijdt een stuk beter als een 1.6je.

Wachten is nu tot ze de 2liter benzine weer onder de 25% krijgen. De eerste paar maanden zat ie er al onder maar na aanscherping van de normen niet meer. Wellicht dat de 120Pk varriant die ook als instap 2 liter met de mazda 3 mee komt weer 20% is.

Downsizing is voor mietjes
Je zal zien dat het over een aantal jaar helemaal niet meer loont (financieel) om aan spaarmodellen te doen, dan wil iedereen weer gewoon een grote motor met lekker veel koppel...... ;)

Voor mij net zo hoor, ik ben bezit met een A6 Avant, nu rij ik niet zo veel meer, maar heb liever een 3-liter dan een 2.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Mazda is al gewoon klaar. Die hoeven alleen de high power varrianten terug op de prijslijst te zetten. De 150Pk 2.0 benzine, de 165Pk 2.0 benzine de 192 Pk 2.5 benzine, de 175Pk 2.2 diesel en de 185 Pk 2.2 twinturbo diesel. Allemaal motoren uit de zelfde generatie als de geknepen varrianten die ze nu voornamelijk leveren.

Uit het huidige leverings gamma de 150Pk "eco" diesel levert al 380Nm koppel, de 175Pk varriant zit op 420Nm en de 120Pk benzine instapper in de mazda 3 zit op 210Nm. De nieuwe 2liter benzine instapper is 20% zuiniger als m'n huidige mazda 3 1.6 benzine en levert 15Pk en 60Nm meer. Dus dan heb je een mazda 3 die met de instap motorisering al binnen 9 seconde aan de 100 zit >:). Maar inderdaad ik heb er geen bezwaar tegen als ze nog wat tijd in de ontwikkeling van hun motoren steken ;)

[ Voor 46% gewijzigd door martijn_tje op 07-09-2013 15:56 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:01

Reley

Zoom Zoom

Heb zelf de 6 2.0 sky-active sportbreak met dus een 2.0 benzine blokje met 145 paardjes.
Ik was nog een gelukkige met 20% bijtelling.
Helaas wel te merken dat hij geknepen is.
Verder een schitterende auto met zo'n beetje alles erop en eraan. Lekker ruim (achterin wel iets minder dan vorige model)
Een echte cruise auto..

• St@m
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

Ik heb even het topic doorgebladerd, en vind het antwoord op mijn vraag hier nier, maar volgens mij kan ik hem wel stellen.
Stel je hebt een leaseauto, en je betaald bijtelling zodat je privé ermee kan rijden. Hoeveel kilometers mag je op dit moment maken van de belastingdienst?
Het enige wat ik kan vinden op de site van de belastingdienst is het volgende:
http://www.belastingdiens...egeling/hogere_bijtelling
Is de werkelijke waarde van het privégebruik van de auto hoger dan de bijtelling van 25 of 35%? Bijvoorbeeld omdat u veel privékilometers rijdt en weinig zakelijke kilometers? Dan wordt de werkelijke waarde bijgeteld.

Voorbeeld
De waarde van de auto is € 25.000. De werkelijke waarde van het privégebruik is € 7.500. Dit is meer dan 25% van € 25.000 (= € 6.250). De bijtelling is € 7.500 (privégebruik).
Bovenstaande is met wat berekeningen wel na te kijken, maar erg duidelijk is het niet. Want stel nou dat je een 14% auto hebt, dan mag je minder privé kilometers rijden ofzo?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
Overigens is het volgens mij gewoon onbeperkt, maar zijn "ze" bezig met een nieuwe regeling waarbij de leaserijder gaat betalen naar het privé gebruik, en is dat nog niet ingevoerd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je bijtelling betaalt, mag je onbeperkt kilometers maken (van de belastingdienst). Of dat van je baas ook mag is een tweede ;)

edit: ik heb nog nooit gehoord van iemand die de werkelijke waarde van de prive gereden kilometers heeft moeten aftikken bij de belastingdienst.

[ Voor 36% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-09-2013 17:05 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:04:
Als je bijtelling betaalt, mag je onbeperkt kilometers maken (van de belastingdienst). Of dat van je baas ook mag is een tweede ;)
Nee, van de baas mag het niet, maar dat is even niet aan de orde :)
Maar weet je dat echt zeker? We moeten namelijk e.e.a. communiceren op kantoor, en de wagenparkbeheerder geeft in de communicatie aan dat de belastingdienst strenger op de privé kilometers gaat letten, en dat iedereen nu dus een km registratie moet gaan bijhouden om boetes van de bdienst te voorkomen.
Ik zeg dat dat (nog) niet aan de orde is, en dat we best wel kunnen vragen of iedereen een km registratie wil bijhouden, maar dan alleen om te controleren of men niet meer rijd dan de door ons gestelde kilometers. De belastingdienst heeft er geen reet mee te maken als je bijtelling betaald.

Beiden kunnen we geen bron overleggen.. dus als je een bron hebt.. :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:23
St@m schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:08:
[...]
Nee, van de baas mag het niet, maar dat is even niet aan de orde :)
Maar weet je dat echt zeker? We moeten namelijk e.e.a. communiceren op kantoor, en de wagenparkbeheerder geeft in de communicatie aan dat de belastingdienst strenger op de privé kilometers gaat letten, en dat iedereen nu dus een km registratie moet gaan bijhouden om boetes van de bdienst te voorkomen.
Ja dat is zeker.
Als je meer dan 500km privé rijdt (op jaarbasis) dan moet je bijtelling betalen.

Die 14% is een korting omdat het dan een relatief schonere auto is, de overheid wil die stimuleren en daarom 14% ipv 25% (er zijn nog meer categorieën overigens)
St@m schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:08:
Ik zeg dat dat (nog) niet aan de orde is, en dat we best wel kunnen vragen of iedereen een km registratie wil bijhouden, maar dan alleen om te controleren of men niet meer rijd dan de door ons gestelde kilometers. De belastingdienst heeft er geen reet mee te maken als je bijtelling betaald.

Beiden kunnen we geen bron overleggen.. dus als je een bron hebt.. :)
link

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier geen km-registratie als je prive rijdt, dus onmogelijk om te checken hoeveel km prive vs werk.
Zowel werkgever als belastingdienst kan dus geen verhaal halen nu.

ik rij nu overigens zo'n 2000km per week voor werk, kleine kans dat ik prive >700km per week ga rijden (equivalent van 25% van totaal aantal km bij genoemde werkkilometers), laat staan dat ik daar zin in heb...

• St@m

St@m

@ Your Service

Dank allen voor de input!

• Aghanim
  • Niet online
KM registratie is normaal alleen voor auto's die juist niet privé worden gereden. Je moet dan kunnen aangeven dat alle gereden kilometers (tot 500km mag privé) zakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
TRG550 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:16:
[...]

Ja dat is zeker.
Als je meer dan 500km privé rijdt (op jaarbasis) dan moet je bijtelling betalen.

Die 14% is een korting omdat het dan een relatief schonere auto is, de overheid wil die stimuleren en daarom 14% ipv 25% (er zijn nog meer categorieën overigens)

[...]

link
Enige mits is dat de belastingdienst moet erkennen dat het een auto is met primair zakelijk gebruik.
Als de belastingdienst hieraan twijfelt zou je toch (flink) gezeik kunnen krijgen; dan zou het als loon in natura gezien worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Zijn er al mensen die naar de Audi A3 14% bijtelling uitvoering hebben gekeken, lijkt me een pracht van een auto. Wel jammer van de ontzettend dure opties.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik rijd vanaf mei in de 20% versie er van en het is een heerlijke auto :) Wat mij betreft mag de 14% overigens snel verdwijnen want ik voel me wel een beetje bekocht. Desalniettemin heeft de 14% versie wel wat uiterlijk vertoon wat afwijkt van de 'niet 14%-versies' zoals de velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Aghanim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:49:
Ik rijd vanaf mei in de 20% versie er van en het is een heerlijke auto :) Wat mij betreft mag de 14% overigens snel verdwijnen want ik voel me wel een beetje bekocht. Desalniettemin heeft de 14% versie wel wat uiterlijk vertoon wat afwijkt van de 'niet 14%-versies' zoals de velgen.
Welke opties heb je genomen op je A3 :)

BlaBlaBla

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb de Ambiente 1.6TDI Pro Line Plus met:
- lichtsensor
- regensensor
- Alcantra lederen bekleding
- mono pur
- zwart hemeldak
- aluminium optiek Luv
- chromen afwerking cockpit

Pro Line S was nog niet beschikbaar toen ik bestelde, anders had ik die genomen denk ik.

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Vandaag zijn de prijzen van de Volvo D4 (20% bijtelling, 181pk) motor verschenen:

V60 37.495 euro
V70 42.995 euro

Prijzen zijn echter wel op basis van Kinetic uitvoering, dus tel er nog maar een paar duizend euro bij voordat het echt iets wordt. Wil zelf een ruime auto met automaat. Momenteel lijkt alleen de V60 in aanmerking te komen voor 20% indien er wordt gekozen voor een automaat. Zodra ze bij de dealer staan ga ik een rijden met de nieuwe 8-traps automaat. Hopelijk eindelijk een goede automaat van Volvo die vergelijkbaar is met een DSG-bak.

Rij momenteel een Mercedes C180 Combi Automaat. Heerlijke reisauto, maar automaat reageert erg traag ivm de S-tronic in mijn Audi A3 SB.

[ Voor 11% gewijzigd door Zware Unit op 14-09-2013 22:19 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
St@m schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:51:
Ik heb even het topic doorgebladerd, en vind het antwoord op mijn vraag hier nier, maar volgens mij kan ik hem wel stellen.
Stel je hebt een leaseauto, en je betaald bijtelling zodat je privé ermee kan rijden. Hoeveel kilometers mag je op dit moment maken van de belastingdienst?
Het enige wat ik kan vinden op de site van de belastingdienst is het volgende:
http://www.belastingdiens...egeling/hogere_bijtelling

[...]

Bovenstaande is met wat berekeningen wel na te kijken, maar erg duidelijk is het niet. Want stel nou dat je een 14% auto hebt, dan mag je minder privé kilometers rijden ofzo?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
Overigens is het volgens mij gewoon onbeperkt, maar zijn "ze" bezig met een nieuwe regeling waarbij de leaserijder gaat betalen naar het privé gebruik, en is dat nog niet ingevoerd.
De BD heeft het hier wel over excessief gebruik (http://www.belastingdiens...milieuvriendelijke_autos/). Je zou eventueel meer moeten betalen als je dus veel meer rijdt dan het privé voordeel wat je hebt van de zaak. Die 25% betekend dat je voor ongeveer een kwart de auto privé gebruikt, daar is dat immers op gebaseerd. Of de soep echt zo heet wordt gegeten, ik denk het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:46

page404

Website says no

Zag trouwens dat die BWM 1-serie EDE ook aardig gunstig in de lease zijn. Kan je een fraaie bak samenstellen voor een schappelijk tarief. Ga ik de volgende keer zeker overwegen.... helaas nog 3 jaar, hahaha

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

T is dat ik net besteld heb, maar de V60 is wel heel interessant nu met de D4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:36:
Zag trouwens dat die BWM 1-serie EDE ook aardig gunstig in de lease zijn. Kan je een fraaie bak samenstellen voor een schappelijk tarief. Ga ik de volgende keer zeker overwegen.... helaas nog 3 jaar, hahaha
Weet niet of het van toepassing is, maar sommige EDE versies kun je niet met trekhaak krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
page404 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:36:
Is dat een 120d EDE?

Zou een hele fijne auto zijn denk ik. Ik heb laatst een weekend rondgereden met een 116d en vond hem erg fijn. Perfecte automaat, eerste keer dat ik nooit naar een handbak verlangde. Eindelijk goede stoelen (incl lengteverstelling zitvlak zoals in de 3-serie sportstoelen). En een eind ruimer dan de 1e generatie 1-serie die ik ooit had.

Alleen een gebrek aan vermogen, zeker in de bergen. Een 120d zou een toppertje zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:38:
[...]

Alleen een gebrek aan vermogen, zeker in de bergen. Een 120d zou een toppertje zijn :)
Dat. En dat het ding alleen leuk is als je nog geen kinderen hebt én in de categorie 'jong volwassenen' valt (tot 25 jr?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Het rijdt wel fijn, zo'n BMW 1-serie, jammer genoeg niet enorm praktisch te noemen, zeker als je dit vergelijkt met een Audi A3 SB, dan heb je toch echt meer ruimte in de Audi.

Eigenlijk als je in de categorie valt zoals AllSeeyinEye aangeeft, behalve voor het leeftijdsaspect. Zie ook genoeg 30+'ers rijden in zo'n wagen: zonder kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had een 1-serie van de eerste generatie (duidelijk kleiner achterin en vooral in de kofferbak) met 1 peuter. Dat werkte op zich wel. Als je meer kinderen hebt zou je een 3 touring kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind een A3SB ook geen gezinsauto. Dan moet je m.i. toch echt naar een A4 Avant of 3 Touring (of groter natuurlijk) gaan kijken, waarbij de 3 Touring met drie kids (waarvan 2 met stoelverkleiner / stoeltje) ook niet bijzonder ruim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Het zijn geen gezinsauto's, maar ik deel de mening niet om dan gelijk naar een A4 of 3-serie te kijken, ligt er maar net aan wat je van een auto voor het gezin verwacht.

In mijn auto zitten ook één of twee keer in de week mijn vrouw en kind. Mijn Audi A4 Avant (2006) vind ik nou niet echt het absoluut minimum voor een gezinsauto.

Kofferbak ligt nooit vol, sterker nog: meerendeel van de tijd ligt er niets in. Waarom zou je dan persé een A4 of 3-serie moeten als gezinsauto? Tegenwoordig heb je bij een A3 (SB) genoeg beenruimte en bewegingsvrijheid achterin.
Zit er zelf toch sterk aan te twijfelen om gewoon een A3 SB te leasen (ontopic :)). Voor nu groot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:58
A3 SB is prima voor een gezin. Heb een zoontje van 6 en over paar weken komt er een kleine bij. Kinderwagen past prima. Al gepast. Dan nog wel wat ruimte over. Ligt gewoon aan de kinderwagen die je neemt. Daarnaast is die toch maar van korte duur. Buggy past helemaal goed. Achterin zitten prima. Mn zoontje kan prima achter mij (ikzelf 1.92 lang/kort).

Ja 3 serie of a4 zou het makkelijker gaan, maar A3 SB geen gezinsauto... Volgend jaar nieuwe lease auto uitzoeken. Denk dat dan de nieuwe A3 SB gaat worden. Heel misschien een Golf Variant. Nieuwe is wel leuk, maar goed heb nog een jaar de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vroeger was een FIAT Panda voldoende als gezinsauto, nu moet het een A4 zijn... ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij de autokeuze hou ik er sowieso rekening mee dat ik in het weekend comfortabel met gezin (3 kids, 2 met stoelverkleiner :+ ) kan rijden. En ik moet er alles in kunnen krijgen wat mee moet op een twee of drieweekse vakantie (zonder caravan).

Zeker nu de mogelijkheid er is, het scheelt maandelijks immers hooguit een paar tientjes uitgaande van een gelijk bijtellingspercentage, waarom zou je dan niet de ruimere auto nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:46

page404

Website says no

Ik zat naar de 116d EDE te kijken. Sneller is leuk maar kost me te veel knaken ;)
RomeoJ schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:59:
Het rijdt wel fijn, zo'n BMW 1-serie, jammer genoeg niet enorm praktisch te noemen, zeker als je dit vergelijkt met een Audi A3 SB, dan heb je toch echt meer ruimte in de Audi.

Eigenlijk als je in de categorie valt zoals AllSeeyinEye aangeeft, behalve voor het leeftijdsaspect. Zie ook genoeg 30+'ers rijden in zo'n wagen: zonder kinderen.
Nou, volgens mij valt het best mee. Rijd nu een V40 D2 met twee jonge kinderen en we komen ook altijd overal. Met dakkoffer zelfs in Italie. Wordt wel eens gemopperd dat ze te weinig ruimte achterin hebben maar ze zijn nu eenmaal verwend (eerst een A4 Avant gehad). Ik zou idd graag een A6 avant of 5 serie touring rijden, maar dat ligt gewoon niet in het budget. En een Dacia Lodgy gaat gewoon NIET gebeuren :X

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

page404 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:56:
[...]

Nou, volgens mij valt het best mee. Rijd nu een V40 D2 met twee jonge kinderen en we komen ook altijd overal. Met dakkoffer zelfs in Italie. Wordt wel eens gemopperd dat ze te weinig ruimte achterin hebben maar ze zijn nu eenmaal verwend (eerst een A4 Avant gehad). Ik zou idd graag een A6 avant of 5 serie touring rijden, maar dat ligt gewoon niet in het budget. En een Dacia Lodgy gaat gewoon NIET gebeuren :X
Zie mijn laatste reactie, dit is wat ik dus ook beaam. Ben zelf ook van plan om een A3 SB te leasen, omdat ik weet dat de A4 Avant (privé) nooit vol benut wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Wil je veel ruimte en redelijk budget, dan is Skoda nog wel een optie.
Hoewel ik natuurlijk niet direct weet hoe die in Nederland in de lease-markt geprijsd staan.

Maar op zich is een A3 SB groot genoeg voor een gezin.
10 - 20 jaar geleden reed men met het hele gezin naar het zuiden van Frankrijk in een blik ter grootte van een A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
page404 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:56:
[...]

Ik zat naar de 116d EDE te kijken. Sneller is leuk maar kost me te veel knaken ;)
[...]
Misschien ben ik een beetje achterop geraakt met het nieuws, maar de 20% bijtellende 3-serie was toch juist de 320d EDE en niet de 316d? --> Vandaar dat ik ook een 120d EDE in het gunstige tarief zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:41
Waarom wil iedereen toch een Audi A3? Vind ik zo ongeveer de meest saaie auto die op dit moment rond rijd op de Nederlandse wegen. Is qua uiterlijk echt niks aan veranderd in de afgelopen 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:46:
Bij de autokeuze hou ik er sowieso rekening mee dat ik in het weekend comfortabel met gezin (3 kids, 2 met stoelverkleiner :+ ) kan rijden. En ik moet er alles in kunnen krijgen wat mee moet op een twee of drieweekse vakantie (zonder caravan).

Zeker nu de mogelijkheid er is, het scheelt maandelijks immers hooguit een paar tientjes uitgaande van een gelijk bijtellingspercentage, waarom zou je dan niet de ruimere auto nemen?
Het is toch zonde om altijd met een auto rond te rijden die je eigenlijk qua grote maar 1x per jaar nodig hebt? Dan zou ik eerder kijken naar een tikje kleiner (eventueel sneller of luxer) en dakkoffer of koffer op je trekhaak.

De Seat Leon is tegenwoordig ook als ST te krijgen. In de FR uitvoering heb je dan een hele leuke auto met veel opbergruimte. Daarnaast vind ik zelf de nieuwe Mazda 3 ook een mooie auto (met alle opties die je kan bedenken, vanaf ~26k).
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:07:
[...]

Misschien ben ik een beetje achterop geraakt met het nieuws, maar de 20% bijtellende 3-serie was toch juist de 320d EDE en niet de 316d? --> Vandaar dat ik ook een 120d EDE in het gunstige tarief zou verwachten.
De 120d EDE bestaat niet. De EDE varianten van de 1 serie zijn 114d, 116d en 118d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

chime schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:06:
Wil je veel ruimte en redelijk budget, dan is Skoda nog wel een optie.
Hoewel ik natuurlijk niet direct weet hoe die in Nederland in de lease-markt geprijsd staan.
Ik heb een Octavia Combi in bestelling staan. Een zee van ruimte en qua bijtelling nog altijd lekker laag, 2.0 TDI dus 20% over € 36.000.
Deveon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:32:
[...]

Het is toch zonde om altijd met een auto rond te rijden die je eigenlijk qua grote maar 1x per jaar nodig hebt? Dan zou ik eerder kijken naar een tikje kleiner (eventueel sneller of luxer) en dakkoffer of koffer op je trekhaak.
Waarom? Ik zou ook zo met een E of S klasse rondrijden als het budget dat toestond. Waarom juist die drang naar kleiner rijden? Grote auto's rijden doorgaans comfortabeler. E
Een dakkoffer of trekhaak koffer vind ik ronduit lelijk :)
De Seat Leon is tegenwoordig ook als ST te krijgen. In de FR uitvoering heb je dan een hele leuke auto met veel opbergruimte. Daarnaast vind ik zelf de nieuwe Mazda 3 ook een mooie auto (met alle opties die je kan bedenken, vanaf ~26k).
Als je voor een Leon kijkt kan je even goed voor een A3, Golf of Octavia kijken. Even groot maar meer luxe voor even weinig geld (ok, wellicht een tikkie duurder). De Mazda 3, tja, ik vind m weer te klein, vandaar dat ik voor de 6 nog gekeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb een Octavia Combi in bestelling staan. Een zee van ruimte en qua bijtelling nog altijd lekker laag, 2.0 TDI dus 20% over € 36.000.
Goeie keuze. De laadruimte is echt niet normaal in dat ding.
[...]

Waarom? Ik zou ook zo met een E of S klasse rondrijden als het budget dat toestond. Waarom juist die drang naar kleiner rijden? Grote auto's rijden doorgaans comfortabeler. E
Niet zo zeer kleiner, maar wel anders. Je kan tenslotte geld maar 1x uitgeven. En je gaat mij niet vertellen dat een Octavia fijner rijdt als een 1 serie of A3.
[...]
Als je voor een Leon kijkt kan je even goed voor een A3, Golf of Octavia kijken. Even groot maar meer luxe voor even weinig geld (ok, wellicht een tikkie duurder). De Mazda 3, tja, ik vind m weer te klein, vandaar dat ik voor de 6 nog gekeken had.
Tja het is maar net wat je smaak en wensen zijn. Persoonlijk vind ik de Leon mooier als de Octavia en de Golf en voor de A3 betaal je de hoofdprijs. De Mazda 3 vind ik een mooie en hele luxe wagen hebt voor ongeveer 26k (Xenon, PDC, leer, Bose audio, ect.) De Mazda 6 met dezelfde opties zit tegen de 40k aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op lange afstanden zit ik inderdaad liever in een Octavia dan in een 1 serie of A3. Zeker bij een langere zit geeft de ruimte meer comfort. Op korte stukjes maakt het niet uit, en voor het sportieve rijden heb ik mijn auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Aghanim schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:15:
Ik heb de Ambiente 1.6TDI Pro Line Plus met:
- lichtsensor
- regensensor
- Alcantra lederen bekleding
- mono pur
- zwart hemeldak
- aluminium optiek Luv
- chromen afwerking cockpit

Pro Line S was nog niet beschikbaar toen ik bestelde, anders had ik die genomen denk ik.
Mooie opties, maar geen cruisecontrol?
Blik1984 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:30:
Waarom wil iedereen toch een Audi A3? Vind ik zo ongeveer de meest saaie auto die op dit moment rond rijd op de Nederlandse wegen. Is qua uiterlijk echt niks aan veranderd in de afgelopen 10 jaar.
Smaken verschillen, ik vind het juist een prachtige auto :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:40:
[...]

[...]
Hear, hear!

Ik zou ook met een S of een XJ rondrijden als mijn bazin het toestond.

/me werkt als zelfstandige, de bazin woont thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Strider schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:17:
[...]

Mooie opties, maar geen cruisecontrol?

[...]

Smaken verschillen, ik vind het juist een prachtige auto :)
Cruise control zit tegenwoordig standaard op een A3 (afaik). En inderdaad, ik vind het ook een schitterende auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:30:
Als je niet de moeite neemt om de binnenkant te bekijken verandert er inderdaad vrij weinig.....De auto is compleet vernieuwd aan de binnenzijde tegenover het vorige model. Qua extern uiterlijk was de vorige al erg mooi en de nieuwe is in mijn ogen iets verbeterd. Maar vooral de binnenkant is echt wel volledig vernieuwd.

CC is volgens mij ook standaard, zit er bij mij in elk geval wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Audi A3 SB blijft gewoon een mooie auto met een sportief karakter. Als ik geen extra ruimte nodig had voor de kinderen had ik mijn 2010 A3 SB zeker vervangen door een 2013 model. Helaas wordt dat echt te krap... Zeker als de auto weer 4 jaar mee moet.

Momenteel op de lijst:
Volvo V60 D4 automaat momentum (~44k)
Skoda Octavia 1.4tsi automaat business alles erop (~36k)

BMW 3 touring vind ik niet mooi. Audi A4 Avant is er niet in 20%. Superb is er niet in 20% met automaat. V70 met automaat wordt te duur icm automaat en opties.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Avant is er wel in 20% toch? Volgens mij wel TFSI benzine uitvoering dacht ik. Collega rijdt in elk geval een 20% A4 Avant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Omdat je Skoda in je short list staat, waarom dan ook niet kijken naar Volkswagen, daar tref je de Golf Variant aan en natuurlijk de Passat Variant.
Voor de Golf Variant heb je de 2.0 TDI met 20% en voor de Passat heb je (net als voor de Golf) de 1.6 TDI met 20% bijtelling, dit houdt alleen niet over in een Passat.

Daarnaast opmerkelijk dat de Volvo een diesel is, terwijl de Skoda een benzine, heb je daar vrije keuze in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Vandaag mijn Jetta Hybrid opgehaald. Echt helemaal blij mee. Platinum grey is een erg mooie kleur bij deze auto. Verder zit er nog op, leren bekleding, stoelverwarming, open dak, achteruitrijcamera, premium telefoonvoorbereiding en ik weet zo even niet meer wat er nog verder wel en niet standaard was. Qua opties was het voor de hybrid in elk geval uitgeput (bij de gewone Jetta kun je nog verder doorgaan).

Wat ik wel zonde vind is dat de garage zijn belofte niet na is gekomen met het verwijderen van de modelaanduiding en hybrid labels. Ze mochten deze schijnbaar niet verwijderen. Nu wil ik dat dus zelf doen, omdat ik niet van assymetrie op een wagen houd.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze labels? Fluitje van een cent, of toch oppassen?

Pics komen nog, als het is gestopt met regenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
In 2011 waren de A4 en A5 met 1.8TFSI er in 20%, maar helaas komen ze daar niet meer voor in aanmerking.

Ik heb volledige vrijheid in keuze. Benzine, diesel, cabrio, SUV, etc, etc... Momenteel is de enige beperking dat de volledige elektrische auto's niet zijn toegestaan.

De Golf Variant moet ik nog eens gaan bekijken. De 1.4TSI met DSG is 20% en een heerlijke combi in de Audi A3 die ik nu heb. Uiterlijk van de Golf Variant is niet alles, maar moet ik eerst in real-life hebben gezien voordat ik dit goed kan beoordelen. De vraag blijft waarom voor een VW te gaan als je de Skoda voor 5k minder hebt. Kwaliteit, uitstraling, luxe... denk het niet.

Passat Variant blijft een mooie auto. Helaas enkel 20% bijtelling voor het 1.4TFSI DSG model met aardgas. 41k voor een Comfort line zonder additionele opties is niet echt aantrekkelijk.

Heb niet echt een voorkeur naar benzine of diesel. Belangrijkste is het gedrag van de motor icm de automatische versnellingsback. De 1.4TFSI met DSG die ik gewend ben in mijn Audi A3 bevalt mij nog steeds erg goed. Vandaar dat de Skoda in mijn lijst staat op basis van de 1.4TSI DSG en niet de 1.6TDI DSG. Tevens is een grote auto met slechts 105-115pk voor mij geen optie. Ik vind het geen probleem om per maand 100 euro meer uit te geven aan bijtelling om in een auto te rijden die wel lekker rijd. Niet alleen in de file, maar ook in de bergen, de Duitse autobahn, tijdens het invoegen op de snelweg, etc, etc...

Mijn voorkeur? Audi RS6 Avant met A6 avant look. Helaas niet binnen budget. Als ik mijn budget wat oprek is een leuk aangeklede A4 Avant wel haalbaar (1.8TFSI automaat pro-line business).

[ Voor 13% gewijzigd door Zware Unit op 17-09-2013 23:31 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zware Unit schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:21:

De Golf Variant moet ik nog eens gaan bekijken. De 1.4TSI met DSG is 20% en een heerlijke combi in de Audi A3 die ik nu heb. Uiterlijk van de Golf Variant is niet alles, maar moet ik eerst in real-life hebben gezien voordat ik dit goed kan beoordelen. De vraag blijft waarom voor een VW te gaan als je de Skoda voor 5k minder hebt. Kwaliteit, uitstraling, luxe... denk het niet.
Je vindt de A3SB te klein worden. Dan zou ik je de moeite besparen en de Golf Variant niet bekijken, want die is maar een heel klein stukkie groter. En sowieso aanmerkelijk kleiner dan de goedkopere Octavia.
Passat Variant blijft een mooie auto. Helaas enkel 20% bijtelling voor het 1.4TFSI DSG model met aardgas. 41k voor een Comfort line zonder additionele opties is niet echt aantrekkelijk.
Ik vind het ook erg jammer dat PON de Passat eigenlijk uit de markt geprijsd heeft door hier geen aantrekkelijke motoren line up voor klaar te hebben.

• t_captain
Als je met een redelijk ruim leasebudget twee overwegingen hebt, 20% bijtelling en ruimte, dan zou ik een E300 Bluetec Hybrid overwegen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

[...]

De Golf Variant moet ik nog eens gaan bekijken. De 1.4TSI met DSG is 20% en een heerlijke combi in de Audi A3 die ik nu heb. Uiterlijk van de Golf Variant is niet alles, maar moet ik eerst in real-life hebben gezien voordat ik dit goed kan beoordelen.

[...]
De nieuwe Golf Variant vind ik imho een hele verbetering ten opzichte van het vorige model. Uiteraard: over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het een strakke verschijning in de juiste uitvoering.

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.carblogger.nl/images/2013/volkswagen-golf-7-Variant-2013.jpg

[...]

De vraag blijft waarom voor een VW te gaan als je de Skoda voor 5k minder hebt. Kwaliteit, uitstraling, luxe... denk het niet.

[...]
Dat is inderdaad de afweging die je moet maken. Als je daar niet om maalt dat kan je binnen het VAG-concern uitstekend terecht bij Skoda.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Afbeeldingslocatie: http://skodalive.picarioserver.com/picaris/getimage.ashx?fn=octavia_combi&ft=1&q=100&w=990&c0=82_82_85
Qua afwerking en kwaliteit verschilt het niet.
Qua uitstraling? Ik vind de Octavia minstens zo prettig om te zien rijden
Qua luxe... voor 37k heb je een Octavia Combi 2.0 TDI met panoramisch dak, 18" velgen, sportstoelen, leren bekleding, 8" touchscreen navigatie, lane assist, verkeersbord herkenning, getint glas, vrijwel alles wat erop kan zit er dan op.
Diezelfde uitrusting in de Golf kom je over de 40k terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-09-2013 08:43 ]

• Zware Unit
Skoda Octavia Combi

1.4 tsi (140pk) automaat Elegance €31.770
sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel, instap sierlijsten en spoiler op achterklep €350
elektrisch te openen en sluiten achterklep (combi) €390
Panoramisch glazen schuif-/kanteldak (voor combi) €1.150
schakelpaddles voor DSG €120
Metallic lak €550
lichtmetalen velgen 18 inch alaris €190
sunset €180
Totaal €34.700

Bijtelling (52% loonheffing, 20% bijtelling, per maand) €301

Accessoires:
Lederen bekleding €2.000

Volvo V60

D4 (180pk) Momentum Automaat €42.995
Business pack connect €495
Verwarmbare ruitensproeierkoppen €65
Schakelpaddles voor automatische transmissie €175
Digital Audio Broadcasting - DAB+ €395
Totaal €44.125

Bijtelling (52% loonheffing, 20% bijtelling, per maand) €382

De Octavia is gewoon enorm aantrekkelijk geprijsd. Zeker als je rekening houdt dat de lease prijs van de Octavia veel lager is dan de V60. Resterende bedrag krijg ik bij mijn salaris, dus netto wordt het verschil nog groter. Mijn gevoel zegt V60, maar mijn verstand zegt Octavia. Gezien de levertijden hoef ik pas in december de knoop door te hakken.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

'Mijn' Octavia is een maand terug besteld. Levering is verwacht in februari...

• Zware Unit
t_captain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:20:
Als je met een redelijk ruim leasebudget twee overwegingen hebt, 20% bijtelling en ruimte, dan zou ik een E300 Bluetec Hybrid overwegen.
Een ruim lease budget is wel wat anders dan een Mercedes van 65k... Tevens rij ik nu (tijdelijk) een C180 Estate van ongeveer 45k, maar mijn vriendin vindt het een lelijke auto. Helaas, want ik vind hem heerlijk rijden en ben inmiddels gewend aan de uitstraling. Krijg zeker geen goedkeuring van de vrouw om een Mercedes te bestellen.

• t_captain
Lol, vrouwen en auto's :)
Ik vind de 1e generatie CLS erg mooi. En de nieuwe CLS Shooting Brake ook. (waarom bestaat er nog een E Kombi?). Beide auto's zouden me thuis helaas naar de zolderkamer verbannen.

De reden dat ik de E noemde is dat je een dik uitgevoerde A4 noemde. Dat zal ook aardig richting de 60, 65k gaan. Een instapper zit denk ik net onder de 40, de top uit de A4/S4 lijn (excl RS) zal rond de 90 a 100k zitten. Omdat de Bluetec naar verhouding erg zuinig is, zou het leasebedrag kunnen meevallen. Heb overigens geen berekeningen gemaakt.

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

RomeoJ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:32:
[...]

De nieuwe Golf Variant vind ik imho een hele verbetering ten opzichte van het vorige model. Uiteraard: over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het een strakke verschijning in de juiste uitvoering.

Ter illustratie:
[afbeelding]

[...]

Dat is inderdaad de afweging die je moet maken. Als je daar niet om maalt dat kan je binnen het VAG-concern uitstekend terecht bij Skoda.
Golf 7 variant hou er ook van (vind hem eigenlijk nog mooi ook _/-\o_ ) lekker strak en sportieve lijnen

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• Zware Unit
t_captain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:10:
Lol, vrouwen en auto's :)
Ik vind de 1e generatie CLS erg mooi. En de nieuwe CLS Shooting Brake ook. (waarom bestaat er nog een E Kombi?). Beide auto's zouden me thuis helaas naar de zolderkamer verbannen.

De reden dat ik de E noemde is dat je een dik uitgevoerde A4 noemde. Dat zal ook aardig richting de 60, 65k gaan. Een instapper zit denk ik net onder de 40, de top uit de A4/S4 lijn (excl RS) zal rond de 90 a 100k zitten. Omdat de Bluetec naar verhouding erg zuinig is, zou het leasebedrag kunnen meevallen. Heb overigens geen berekeningen gemaakt.
Leuk aangeklede A4 is rond de 45k. Vind ik mijn max icm 25% bijtelling. Mijn doorstelling is besparen op de volgende auto. Daarom Octavia van 35k met 20% bijtelling.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zware Unit schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:50:
Skoda Octavia Combi

1.4 tsi (140pk) automaat Elegance €31.770
sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel, instap sierlijsten en spoiler op achterklep €350
elektrisch te openen en sluiten achterklep (combi) €390
Panoramisch glazen schuif-/kanteldak (voor combi) €1.150
schakelpaddles voor DSG €120
Metallic lak €550
lichtmetalen velgen 18 inch alaris €190
sunset €180
Totaal €34.700

Bijtelling (52% loonheffing, 20% bijtelling, per maand) €301

Accessoires:
Lederen bekleding €2.000

Volvo V60

D4 (180pk) Momentum Automaat €42.995
Business pack connect €495
Verwarmbare ruitensproeierkoppen €65
Schakelpaddles voor automatische transmissie €175
Digital Audio Broadcasting - DAB+ €395
Totaal €44.125

Bijtelling (52% loonheffing, 20% bijtelling, per maand) €382

De Octavia is gewoon enorm aantrekkelijk geprijsd. Zeker als je rekening houdt dat de lease prijs van de Octavia veel lager is dan de V60. Resterende bedrag krijg ik bij mijn salaris, dus netto wordt het verschil nog groter. Mijn gevoel zegt V60, maar mijn verstand zegt Octavia. Gezien de levertijden hoef ik pas in december de knoop door te hakken.
Ik rij nu een V60 Momentum. Helaas een D2 (wat een prima wagen is hoor), maar wat had ik graag die D4 gehad. Alleen was die er niet in 20% toen ik bestelde. Maar wat rijdt een D4 fantastisch.

Op gevoel. Financieel wordt een ander verhaal,

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 18-09-2013 19:31 ]

• Zware Unit
Heb in de D2 gereden. Aangezien de 0 naar 100 tijd icm de automaat (powershift) iets van 12 seconden was heb ik toen besloten verder te kijken. Nadeel van de D4 is dat de auto echt een stuk duurder wordt. Nog niet in de D4 gereden, maar had vorig jaar een XC60 D6 AWD dus kan me goed voorstellen hoe de V60 met voldoende vermogen rijdt.

Heeft iemand al een review gezien van de nieuwe 8-speed geartronic? Is dit nu een bak met dubbele koppeling of de oude geartronic met 2 extra versnellingen?

• Aghanim
  • Niet online
In 2011 waren de A4 en A5 met 1.8TFSI er in 20%, maar helaas komen ze daar niet meer voor in aanmerking.
Nee want de A4 waar ik het over heb is uit 2013, in april 2013 geleverd met 20% bijtelling. Volgens mij 170PK benzine, geen idee welke uitvoering.

Overigens vind ik persoonlijk dat de Octavia hier wel heel erg wordt opgehemeld. Het is een mooie auto (op de lelijke dagrijd/led verlichting onder de voorlampen na) maar zo speciaal is het allemaal niet. Qua model niet maar ook zeker niet qua afwerking. Er wordt wel erg eenvoudig gesteld dat het qua luxe en afwerking zeker niet onder doet voor een Golf maar dat is imo wishful thinking.

• Tankiej
Aghanim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:44:
[...]

Nee want de A4 waar ik het over heb is uit 2013, in april 2013 geleverd met 20% bijtelling. Volgens mij 170PK benzine, geen idee welke uitvoering.

Overigens vind ik persoonlijk dat de Octavia hier wel heel erg wordt opgehemeld. Het is een mooie auto (op de lelijke dagrijd/led verlichting onder de voorlampen na) maar zo speciaal is het allemaal niet. Qua model niet maar ook zeker niet qua afwerking. Er wordt wel erg eenvoudig gesteld dat het qua luxe en afwerking zeker niet onder doet voor een Golf maar dat is imo wishful thinking.
Klopt inderdaad! Als ik inlog bij Alphabet zie ik dat de A4 dit jaar nog geleverd wordt met 20% bijtelling. Dan gaat het om de 1.8 TFSIe e-Edition en non-e-Edition, daarnaast de 2.0 TDIe e-Edition en non-e-Edition :)

• kavorka
Vorige week de Mazda 6 besteld:

Mazda 6 2.2 150pk diesel
Skylease+
18" donkere velgen
Styling pakket

Consumentenprijs: 34.735
Bijtelling: 20%
Leasebedrag: 790 (per leasemaatschappij anders)
Leverdatum: 1 november

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/8ph5bvbxt/20130603_175435.jpg

Goedkoper dan de V60, spannender dan de Octavia, maar toch zie ik de Mazda6 bijna niet in dit topic voorbij komen. Vraag mij toch echt af waarom.

[ Voor 38% gewijzigd door kavorka op 19-09-2013 08:44 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik die auto zie vraag ik mij dat ook af. De voorkant ziet er stoer en uitdagend uit, de zijkant is mooi gestroomlijnd en die configuratie levert gewoon een mooie auto op.

Wellicht minder ruim van binnen of over het algemeen duurder? Geen idee, zeker mooie wagen!

Edit: Vergeleken met de Octavia is hij bij mijn bedrijf in de leaseprijs wel 200 euro duurder. Wellicht is dat een reden?

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2013 08:48 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aghanim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:44:
[...]

Qua model dat is natuurlijk ieders eigen smaak. Zo vindt ik alle Renaults lelijk en de DS lijn van Citroen, die overal opgehemeld wordt, afgrijselijk. Een Golf / Octavia vind ik juist heel mooi, maar een Fabia is dan weer lelijk.

Je weet dat de helft van de materialen en onderdelen in een Skoda een VW of Audi logotje heeft? Dat geldt trouwens in de VW's ook, daar is 1/3 van de onderdelen van Skoda. De Audi's hebben wel voor het merendeel Audi onderdelen.

Dat een Octavia 'minder' is dan een Golf is m.i. pure onzin.
kavorka schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:41:
Vorige week de Mazda 6 besteld:

Mazda 6 2.2 150pk diesel
Skylease+
18" donkere velgen
Styling pakket

[afbeelding]
Mooie bak! Heb je 'm besteld zoals op de afbeelding? Of is dat jouw auto en wordt hij bij de dealer vastgehouden tot einde huidige leasecontract?
Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:46:
Als ik die auto zie vraag ik mij dat ook af. De voorkant ziet er stoer en uitdagend uit, de zijkant is mooi gestroomlijnd en die configuratie levert gewoon een mooie auto op.

Wellicht minder ruim van binnen of over het algemeen duurder? Geen idee, zeker mooie wagen!
Wat vraag je je af? Ik zie het al, post erboven is geedit.

Ik vind het een mooie auto. Heb er mee proefgereden en offerte gehad (3 jaar terug). Mijn leasemij ziet Mazda's echter niet zo zitten, en hangt er een leasebedrag aan dat hoger is van dat van een C-klasse...

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-09-2013 08:49 ]

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:48:
[...]

[...]

Mooie bak! Heb je 'm besteld zoals op de afbeelding? Of is dat jouw auto en wordt hij bij de dealer vastgehouden tot einde huidige leasecontract?

[...]

Wat vraag je je af?
Ik denk wat onderaan staat bij kavorka's bericht:
Goedkoper dan de V60, spannender dan de Octavia, maar toch zie ik de Mazda6 bijna niet in dit topic voorbij komen. Vraag mij toch echt af waarom.
:)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou waarom hij hier niet zo vaak voorbij komt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:49:
[...]

Ik zag het al, heb mijn post geedit.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Tsurany schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:49:
[...]

Relatief duur in de lease wegens inschatting lage restwaarde dus.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Pagina: 1 ... 34 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.