Ik volg dit topic al een tijdje,
Een ding waar ik mij verschikkelijk aan irriteer en het daarom niet meer kan laten op een reactie te posten.
Er wordt hier heel erg veel gesproken over het feit dat lease rijders een nieuwe auto kunnen rijden.
En dat deze lease rijders zelf nooit een nieuwe auto zouden kopen.
Ik ben van werkgever gewisseld, waarbij ik geen leaseauto meer kreeg ( een lange tijd geleden ).
Toen heb ik we degelijk een nieuwe auto gekocht, juist door het gemak wat een lease auto geeft, heeft dit ons over de streep getrokken.
De zekerheden van lease komen voor 95% uit het feit dat het een nieuwe auto is.
Leaseauto's rijden over het algemeen ook alleen binnen de garantie periode van de fabriek vandaar dat deze "zekerheden' hetzelfde zijn.
De statement een leaserijder zal nooit een nieuwe auto kopen lijkt me ook een statement wat absoluut niet klopt.
De 2e hand auto's moeten ergens vandaan komen, als het statement zoals zovaak gegeven wordt in dit topic echt zo zou zijn zou iedere 2e hands auto een ex-lease zijn.
Dit is absoluut niet het geval.
Om alvast een aantal reacties te onkrachten :
1. De meeste het niet kunnen betalen.
- dit is niet waar, het gaat erom of je het geld ervoor wilt uitgeven.
2. jij bent een uitzondering.
- Okee dus alle auto's jonger dan 5 jaar zijn lease auto's, dit is ook niet waar.
3. De zekerheden van een lease auto zijn groter.
- Ja dit klopt, echter zeer beperkt ten opzichte van een auto binnen garantie.
- er is 1 grote uitzondering, bij totalloss rijden van je auto hoef je zelf niet het verschil op te hoesten tussen dagwaarde en nieuwaarde, echter dit zou door geld te reserveren ( afschrijving) al opgelost zijn.
Echter zorg dat je goed verzekerd bent dit scheelt al veel