Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
RocketKoen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:33:
Een koekblikje rijdt je dan ook vooral om de lage wegenbelasting. Daar zal een leaserijder dus geen boodschap aan hebben.
Hoezo? Wegenbelasting wordt gewoon meegerekend in het leasebedrag.

Verder wat betreft de lak, ik rijd een witte auto non-metallic, dus ik geloof dat het bij ons allemaal niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Mx. Alba schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:16:
Hier moet de leasewagen wel goedgekeurd worden door de manager (voor representativiteit) en door de wagenparkbeheerder (voor "herinzetbaarheid" indien je het bedrijf verlaat). Terreinwagens, cabrio's, sportwagens en "koekblikkies" (107, C1, Up!, Smart etc.) zijn sowieso uitgesloten.
Hier moet hij ook goed gekeurd worden, maar ze checken alleen of de prijs niet te hoog is voor jouw budget (je mag een bepaald % er boven zitten, wat je dan uiteraard zelf bij moet betalen). Voor de rest maakt het niks uit, je ziet hier ook regelmatig 107, C1's, Aygo's etc :')

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 04-07-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

NiGeLaToR schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:49:

Interieur - al zit het stuur bij ons op een handigere plek. We rijden de robo-automaat, door velen onbegrepen 8)
Inderdaad. Wat een vreselijk ding is dat zeg 8)7

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Bartjeh schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:38:
[...]

Hoezo? Wegenbelasting wordt gewoon meegerekend in het leasebedrag.

Verder wat betreft de lak, ik rijd een witte auto non-metallic, dus ik geloof dat het bij ons allemaal niet zoveel uitmaakt.
In het leasebedrag ja. Maar niet in je bijtelling ofzo.
En als je werkgever kleine auto'tjes niet toestaat dan neem ik aan dat het leasebudget hoog genoeg is om wat grotere auto's te nemen.

Alleen als je het overschot van je leasebudget uitbetaalt krijgt heb je misschien motivatie om zo goedkoop mogelijk te leasen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niet helemaal, Rocket. Een auto van €10.000 cataloguswaarde en bovendien 14% bijtelling (de categorie van die "koekblikkies" dus) kost je maar €50 per maand aan netto bijtelling. Scheelt €100 per maand t.o.v. een "normale" 14%-auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 04-07-2013 11:11 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Mx. Alba schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:10:
Niet helemaal, Rocket. Een auto van €10.000 cataloguswaarde en bovendien 14% bijtelling (de categorie van die "koekblikkies" dus) kost je maar €50 per maand aan netto bijtelling. Scheelt €100 per maand t.o.v. een "normale" 14%-auto.
Ja, maar dan vergelijk je een auto van €10k met een van €30k.
Alhoewel het inderdaad lastig gaat worden om een niet-koekblik te vinden voor onder de €10k

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

VChunky schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:28:
[...]

Wat een onzin 8)7
Het is dat je zelf zegt grijs mooi te vinden, maar genoeg mensen die grijs, zwart of wit kiezen om 'safe' te spelen in de 'zakelijke wereld'. Gebrek aan persoonlijkheid noem ik dat.
vhal schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 07:26:
Ergens wel vreemd, in welke branche is het dan zo verschrikkelijk om een gekleurde auto te rijden? De zakelijke wereld is namelijk een ruim begrip. Zijn er dan echt serieus mensen die aanstoot nemen van bijv een rode auto? Dat wordt wat als ze die Volvo V40 rond zien rijden in R-Design trim met notabene een rebel blue kleur.
Buiten dat ik, zoals al aangegeven, grijs een mooie kleur vind voor een auto, moeten wij in representatieve auto's rondrijden. Mijn baas heeft hiervoor een Touareg gereden. Dat werd door een aantal opdrachtgevers niet echt gewaardeerd (ook al is de leaseprijs niet bijzonder hoog voor een dergelijke auto). Rijdt nu een 530d. Het duurdere segment wordt wel geaccepteerd, mits het maar autos zijn met een zakelijk voorkomen (5 serie, A4, 5, 6, C Klasse). Ik denk dat de meerderheid van ons wagenparkje (25 auto's) uit de eerder genoemde auto's bestaat. Verder rijden de jongere collega's in een A3, A3 cabrio, een Octavia, 2x een 508. de rest rijdt Passat, Avensis (ikzelf) Superb en een Golf (getunede 2.0TDI Highline met alle mogelijke opties).

Het is dus niet dat er qua modellen veel niet kan, want er staat bijvoorbeeld ook een A5 Cabrio voor een van de kantoren. (De secretaresses rijden overigens wel kleiner, die rijden Ceeed, Twingo, Panda etc).

De kleuren... wij zijn klaarblijkelijk een saai bedrijf, want de meeste auto's zijn grijs, zwart en blauw(grijs). Een enkele witte auto en dan heb je het wel gehad. Maar ja, de meeste van onze opdrachtgevers zijn verzekeraars en verzekeringsmakelaars, en degenen die meerijden zijn veelal (hoger) management en/of directeuren van grotere bedrijven.

Daarentegen sta ik ook vaak met mn laarzen in de bagger op een bouwterrein :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:45:
Buiten dat ik, zoals al aangegeven, grijs een mooie kleur vind voor een auto, moeten wij in representatieve auto's rondrijden.
Wij hebben net geen keuze uit "representatieve" (als in: duur uitziende) auto's, omdat dat niet past bij het imago van het bedrijf naar de klant toe :P Niet dat er geen mooie of duurdere auto's zitten (toch voor de hogere loonschalen), maar er zitten zeker geen BMW's ofzo tussen.
De kleuren... wij zijn klaarblijkelijk een saai bedrijf, want de meeste auto's zijn grijs, zwart en blauw(grijs). Een enkele witte auto en dan heb je het wel gehad. Maar ja, de meeste van onze opdrachtgevers zijn verzekeraars en verzekeringsmakelaars, en degenen die meerijden zijn veelal (hoger) management en/of directeuren van grotere bedrijven.
In Test Aankoop stond recent nog dat er veel vaker voor grijs en zwart wordt gekozen dan twintig jaar geleden. Het merendeel van de auto's is een tint grijs of zwart, gevolgd door wit en dan blauw. Andere kleuren komen weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Admiral Freebee schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:37:
[...]

Wij hebben net geen keuze uit "representatieve" (als in: duur uitziende) auto's, omdat dat niet past bij het imago van het bedrijf naar de klant toe :P Niet dat er geen mooie of duurdere auto's zitten (toch voor de hogere loonschalen), maar er zitten zeker geen BMW's ofzo tussen.

[...]

In Test Aankoop stond recent nog dat er veel vaker voor grijs en zwart wordt gekozen dan twintig jaar geleden. Het merendeel van de auto's is een tint grijs of zwart, gevolgd door wit en dan blauw. Andere kleuren komen weinig voor.
Representatief betekent wat anders dan duur uitziend.
Het wil zeggen dat je auto dezelfde uitstraling heeft als het bedrijf. Zo kan bijvoorbeeld een Hummer prima bij een security bedrijf, maar niet bij een milieuorganisatie.

Zeker in de publieke sector zijn luxe auto's tegenwoordig uit de boze. Terwijl je in andere sectoren (zakenbank ofzo) keihard wordt uitgelachen als je een Skoda rijdt. Of een minister president met een 15 jaar oude auto ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Ik (zelfstandige IT consultant) overweeg wel eens om een Jaguar XJ uit 1997 te kopen op youngtimerbijtelling. Ik voorzie bij dat plan grotere risico's uit onze fiscale wetgeving dan vanuit de reacties van mijn klanten. Ze kunnen zien dat ik een zwak heb voor engelse auto's. Worse things could happen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

RocketKoen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:56:
[...]
Het wil zeggen dat je auto dezelfde uitstraling heeft als het bedrijf. Zo kan bijvoorbeeld een Hummer prima bij een security bedrijf, maar niet bij een milieuorganisatie.

Zeker in de publieke sector zijn luxe auto's tegenwoordig uit de boze. Terwijl je in andere sectoren (zakenbank ofzo) keihard wordt uitgelachen als je een Skoda rijdt. Of een minister president met een 15 jaar oude auto ;)
Nou ja, ik rij liever in een Skoda Suberb dan een willekeurige BMW/Audi waar je geen hol kwijt kan

Al is het alleen maar om de ruimte...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:51
vhal schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:18:
[...]

Nou ja, ik rij liever in een Skoda Suberb dan een willekeurige BMW/Audi waar je geen hol kwijt kan

Al is het alleen maar om de ruimte...
Wat heeft dat te maken met of je auto representatief is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:56:
[...]

Bij leaseauto's wordt representatief vaak gebruikt om aan te duiden dat de auto chique genoeg moet zijn om professioneel over te komen. Ons bedrijf wil kostenefficiënt overkomen, en dus passen chique auto's niet bij het imago.

* Admiral Freebee rijdt dus met een Skoda en is daar best tevreden mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:23:
Tja, zo werkt het in de zakelijke wereld nu eeenmaal. En daarnaast vind ik grijze auto's mooi.
Bij mij zou je met een VAG bak al een streepje na hebben... Een grijze auto? Nog een streepje na... :+
Hangt er dus maar net vanaf wie je in de zakelijke wereld treft...
RomeoJ schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:16:
Meestal wordt het leasebedrag mede bepaald door de kleur, mocht het een minder gewilde kleur zijn voor eventuele toekomstige kopers (zoals wit of rood), dan wordt het leasebedrag ook hoger.
Althans dat is wat ik ergens bij LeasePlan las (ook het voorbeeld van wit en rood).

De exacte tekst:
De praktijk wijst toch echt anders uit met mijn witte niet metalic auto...\
Zowel bij leaseplan als bij athlon, was wit + spuiten van de bumpers a 750 euro, goedkoper dan een metalic lak, omdat daar ook gewoon 700 euro voor berekend wordt...
EvaluationCopy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:06:
Metallic lak is net als airco zo'n optie die de verkoopbaarheid nogal ten goede komt. Of beter gezegd: zonder raak je zo'n auto bijna niet meer kwijt.

Niet voor niks zijn dat opties die , als je ze aanvinkt, het maandbedrag kunnen doen dalen terwijl de nettoprijs omhoog gaat.
Ik vind wit juist erg gaaf!
Altijd zwart gereden, nu voor het eerst wit. Geen metalic kleur, wel bumpers mee laten spuiten en donker getinte achterruiten erbij genomen. Erg strak!
Admiral Freebee schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:24:
Bij leaseauto's wordt representatief vaak gebruikt om aan te duiden dat de auto chique genoeg moet zijn om professioneel over te komen. Ons bedrijf wil kostenefficiënt overkomen, en dus passen chique auto's niet bij het imago.

* Admiral Freebee rijdt dus met een Skoda en is daar best tevreden mee :P
Zo zie je maar, representativiteit is subjectief. Meningen...
Wat de een zakelijk vindt, vindt de ander afschuwelijk (ook audi en VW)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik vind een witte auto ook supermooi, maar alleen met antraciet velgen, getinte ramen en mét een zwart glazen dak.
Maar...wit metallic is nóg mooier. Helaas levert Volvo wel een witte metallic kleur vanaf MY2014, maar weer niet op de R-design (Klojo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Custom lak een mogelijkheid? (naar voorbeeld van BMW Individual, Audi Exclusive etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nope...metallic wit wordt geleverd als extra (1150 euro maar liefst) maar kan weer niet op de R-design. Het is geloof ik de enige kleur die niet op R-design verkrijgbaar is. Ik stond bij de dealer te kwijlen op een voorbeeldpaneeltje met 1150 euro "in mijn hand", maar nee.
Waar sláát dat op, ik snap dat niet.... Is toch gewoon een vinkje in de computer en het ding wordt metallic wit? pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
1150 is niet veel. Ik geloof dat een individuele kleur op een Duitser meer dan 5k kan kosten, afhankelijk van het model. Maar ja, het is wel je kans om een zuurstokroze A6 te rijden ;)
Kennelijk doet Volvo dus niet aan individuele kleuren.

[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 04-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Op een duitser zijn alle opties belachelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

stefijn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:56:
Op een duitser zijn alle opties belachelijk geprijst.
Valt Skoda daar ook onder? Want de pakketten kosten slechts enkele honderden euro's en de velgen nog geen 200! De enige duurdere opties op een Octavia zijn de electrisch instelbare bestuurdersstoel, het panoramische schuif-kanteldak, het leder en de trekhaak.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:00:
[...]

Valt Skoda daar ook onder? Want de pakketten kosten slechts enkele honderden euro's en de velgen nog geen 200! De enige duurdere opties op een Octavia zijn de electrisch instelbare bestuurdersstoel, het panoramische schuif-kanteldak, het leder en de trekhaak.
Skoda is een Tsjech.

Als alles uit de volkswagen groep Duits zou zijn, dan zou dat ook gelden voor Lamborghini, Porche, Bentley, SEAT en Bugatti.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, Skoda valt daar niet onder. Op een SEAT koop je voor 250 euro electrisch instelbare, inklapbare en verwarmde spiegels. Bij Audi betaal je 250 euro per functie. En mij maak je niet wijs dat die van Audi anders/beter zijn dan die van Seat (anders dan het kapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

stefijn schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:14:
Nee, Skoda valt daar niet onder. Op een SEAT koop je voor 250 euro electrisch instelbare, inklapbare en verwarmde spiegels. Bij Audi betaal je 250 euro per functie. En mij maak je niet wijs dat die van Audi anders/beter zijn dan die van Seat (anders dan het kapje)
En op de Skoda zit het er standaard op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Op de basis-uitvoering vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
En de werkelijke kosten zijn waarschijnlijk €20.
Het is gewoon een andere manier van marketing.

Je adverteert met een auto die "goedkoper" is dan de concurrent. Maar als je bij alle 2 dezelfde opties kiest ben je ineens wel veel duurder uit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Ik volg dit topic al een tijdje,
Een ding waar ik mij verschikkelijk aan irriteer en het daarom niet meer kan laten op een reactie te posten.

Er wordt hier heel erg veel gesproken over het feit dat lease rijders een nieuwe auto kunnen rijden.
En dat deze lease rijders zelf nooit een nieuwe auto zouden kopen.

Ik ben van werkgever gewisseld, waarbij ik geen leaseauto meer kreeg ( een lange tijd geleden ).
Toen heb ik we degelijk een nieuwe auto gekocht, juist door het gemak wat een lease auto geeft, heeft dit ons over de streep getrokken.
De zekerheden van lease komen voor 95% uit het feit dat het een nieuwe auto is.
Leaseauto's rijden over het algemeen ook alleen binnen de garantie periode van de fabriek vandaar dat deze "zekerheden' hetzelfde zijn.

De statement een leaserijder zal nooit een nieuwe auto kopen lijkt me ook een statement wat absoluut niet klopt.
De 2e hand auto's moeten ergens vandaan komen, als het statement zoals zovaak gegeven wordt in dit topic echt zo zou zijn zou iedere 2e hands auto een ex-lease zijn.
Dit is absoluut niet het geval.

Om alvast een aantal reacties te onkrachten :

1. De meeste het niet kunnen betalen.
- dit is niet waar, het gaat erom of je het geld ervoor wilt uitgeven.

2. jij bent een uitzondering.
- Okee dus alle auto's jonger dan 5 jaar zijn lease auto's, dit is ook niet waar.

3. De zekerheden van een lease auto zijn groter.
- Ja dit klopt, echter zeer beperkt ten opzichte van een auto binnen garantie.
- er is 1 grote uitzondering, bij totalloss rijden van je auto hoef je zelf niet het verschil op te hoesten tussen dagwaarde en nieuwaarde, echter dit zou door geld te reserveren ( afschrijving) al opgelost zijn.
Echter zorg dat je goed verzekerd bent dit scheelt al veel ;)

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:08
En een auto in zijn geheel? Vind je Seat net zo goed als Audi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, TeH_oNe, ik heb onderhand mijn 2e leasewagen. Als ik die niet zou hebben, dan zou ik een tweedehands auto rijden. Zeker geen nieuwe.

Wat betreft de garanties die leasen biedt, die komen echt niet allemaal uit het feit dat het een nieuwe auto is. Een flink deel komt ook uit de bijbehorende premium all risk verzekering en uit de mobiliteitsgarantie die de leasemaatschappij geeft. Er staat in principe direct een huurauto voor je klaar als je leasewagen het om welke reden dan ook begeeft (eerste dag eigen risico - maar dat is eigen risico van de werkgever, niet van de berijder). En het gemak dat als er iets stukgaat je niet hoeft te stechelen met de garage of de dealer of de importeur of het nou wel of niet onder de garantie valt: het wordt gewoon gefixt en als er wat te stechelen valt dan doet de leasemaatschappij het.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Het is gewoon een keuze, wil je binnen een jaar 30 tot 40 provent afschrijven op een nieuwe auto?
Of koop je gewoon een tweede hands waar de kop vanaf is.

Overigens, is het aandeel lease auto's in 2012 van de nieuwe auto's 33 procent (het loopt wel op) dus wat dat betreft valt dat nog mee.

Zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:45:
Een flink deel komt ook uit de bijbehorende premium all risk verzekering
Ter info: veel leasemaatschappijen verzekeren de auto's alleen WA, ze zijn voldoende vermogend om zelf het risico te dragen (heck, leasemaatschappijen hebben banklicenties!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Je hoeft niet eens een nieuwe auto te nemen als je least.
Collega wilde bijvoorbeeld een auto die buiten zijn lease budget viel. Leasemaatschappij kwam met de oplossing om een auto te leasen waar iemand anders al een jaar in had gereden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:00:
Ter info: veel leasemaatschappijen verzekeren de auto's alleen WA, ze zijn voldoende vermogend om zelf het risico te dragen (heck, leasemaatschappijen hebben banklicenties!)
Uiteraard, maar voor de berijder is dat de facto een premium all risk verzekering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
GioStyle schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:44:
[...]

Wat heeft dat met een paar simpele spiegels te maken? Los van het feit dat de techniek van zo ongeveer de gehele auto natuurlijk volkomen identiek is. De enige echte meerwaarde van een Audi is dat er betere materialen in het interieur zitten, en meer geluidsisolatie. De rest is gewoon pure marketing, sterker nog, een self-fullfilling prophecy: maak een Audi duurder en de "massa" wil hem nóg grager hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02
@TeH_oNe
Zal ik ook de statistieken maar even bijwerken:
Ik heb nu net (nov '12) mijn 5e leaseauto ontvangen, maar zou echt nooit een nieuwe auto kopen prive.
Ik was altijd een enorme MX5-fan, en heb er 3 gehad, nooit een nieuwe gekocht, maar altijd een met de kop eraf. En dan nog een flinke afschrijving, vooral bij de laatste omdat ik geen andere terugkocht. (Geen goede inruil dus)
Persoonlijk vind ik leasen heerlijk, geen enkele zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Blik1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Wat heeft dat te maken met of je auto representatief is of niet?
Net zoveel waarom een Skoda niet representatief zou kunnen zijn. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GioStyle schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:44:
Ik vind Audi net zo slecht als Seat :+
rinkel schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:08:
@TeH_oNe
Zal ik ook de statistieken maar even bijwerken:
Ik heb nu net (nov '12) mijn 5e leaseauto ontvangen, maar zou echt nooit een nieuwe auto kopen prive.
Ik was altijd een enorme MX5-fan, en heb er 3 gehad, nooit een nieuwe gekocht, maar altijd een met de kop eraf. En dan nog een flinke afschrijving, vooral bij de laatste omdat ik geen andere terugkocht. (Geen goede inruil dus)
Persoonlijk vind ik leasen heerlijk, geen enkele zorg.
Ik ook...
Ik vind trouwens 33% leaseauto's nieuw erg weinig.

Welke particulier geeft er nou 30-35k aan een auto uit!?

Worden door bedrijven aangeschafte auto's trouwens als lease gezien of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dfrenner schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:20:
Worden door bedrijven aangeschafte auto's trouwens als lease gezien of niet...
Als ze niet geleast worden niet dus. Bedrijven die hun wagenpark volledig in eigen beheer hebben worden dus niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:21:
Als ze niet geleast worden niet dus. Bedrijven die hun wagenpark volledig in eigen beheer hebben worden dus niet meegerekend.
Dan nog vind ik 33% laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:20:
Ik ook...
Ik vind trouwens 33% leaseauto's nieuw erg weinig.

Welke particulier geeft er nou 30-35k aan een auto uit!?
Heb je wel eens gekeken naar het aantal kleine auto's op de weg? Ik zie meer Up's, Aygo's, C1's etc dan Passats hoor. Ook veel mensen met bijv. een Polo BMT of Punto Evo diesel die prive rijden, zonder wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
J0YR1D3R schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:29:
Heb je wel eens gekeken naar het aantal kleine auto's op de weg? Ik zie meer Up's, Aygo's, C1's etc dan Passats hoor. Ook veel mensen met bijv. een Polo BMT of Punto Evo diesel die prive rijden, zonder wegenbelasting.
Dat is waar, maar ik zie ook zat 5-series/A6/A8/CLS/7-series/dure SUV's etc.

Welke persoon dit privé aanschaffen weet ik niet... Maar wie geeft er nu 60k-200k privé aan een auto uit? Terwijl je eens op de weg moet kijken, hoe veel van dat soort auto's nog rondrijden. Verbaasd mij altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ZZP-ers geven dat aan hun auto uit.
En met name in het MKB zijn bijna alle directeuren en directieleden ZZP-er. Ze hebben een holding en een BV waar ze in dienst zijn en ze verhuren zich aan het (meestal: hun eigen) bedrijf dat de werkzaamheden verricht. Ze kopen dan een auto op naam van hun BV en genieten van alle mogelijke aftrekposten en belastingvoordelen. Zo kan je als ZZP-er bijvoorbeeld een Tesla kopen voor een 'schijntje' http://www.mistergreen.nl/rekenvoorbeeld-subsidies/

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-07-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:30
Aankomende week wordt mijn eerste lease auto geleverd, de Volkswagen Jetta Comfortline Hybrid. *O*

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leuke auto. Met of zonder rok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:33:
[...]

Dat is waar, maar ik zie ook zat 5-series/A6/A8/CLS/7-series/dure SUV's etc.

Welke persoon dit privé aanschaffen weet ik niet... Maar wie geeft er nu 60k-200k privé aan een auto uit? Terwijl je eens op de weg moet kijken, hoe veel van dat soort auto's nog rondrijden. Verbaasd mij altijd...
Die zullen je denk ik gewoon meer opvallen :) In Berlijn vond ik dat overgens niet zo, daar stonden gewoon de Panamera's in een rijtje geparkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
rok? :?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De hybrid wordt standaard met skirt geleverd. Het is er een die geplakt zit op de normale zijpanelen. Ik hoor van een aantal mensen dat ze m er daarom hebben laten afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:46:
De hybrid wordt standaard met skirt geleverd. Het is er een die geplakt zit op de normale zijpanelen. Ik hoor van een aantal mensen dat ze m er daarom hebben laten afhalen.
Die kan vanuit mijn dealer niet verwijderd worden, dit zal dan achteraf moeten gebeuren.
En het is aan de onderkant, de auto is zelf ook zwart dus ik kan ermee leven.

[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 05-07-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:39:
ZZP-ers geven dat aan hun auto uit.
En met name in het MKB zijn bijna alle directeuren en directieleden ZZP-er. Ze hebben een holding en een BV waar ze in dienst zijn en ze verhuren zich aan het bedrijf dat de werkzaamheden verricht. Ze kopen dan een auto op naam van hun BV en genieten van alle mogelijke aftrekposten en belastingvoordelen. Zo kan je als ZZP-er bijvoorbeeld een Tesla kopen voor een 'schijntje' http://www.mistergreen.nl/rekenvoorbeeld-subsidies/
Dit is echt belachelijk zeg...
Hij mag best wat goedkoper zijn, omdat hij zuinig is, maar is dit niet wat overdreven?

Waarom moet een particulier 1815 per maand aan de degelijke auto aftikken en een ZZP-er 293?
Dat verschil wordt dus door de overheid betaald?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, het is wel een effectieve manier om ervoor te zorgen dat er meer elektrische auto's komen.

Want hoe je het ook wendt of keert, elektrische auto's of andere vormen van plug-in auto's zijn de toekomst, het probleem is alleen dat je met zo'n kip-ei-verhaal zit: als er geen plug-in auto's zijn komen er geen laadpalen, en als er niet genoeg laadpalen zijn dan wil niemand zo'n auto kopen. Je zult dus de introductie van de auto's zodanig moeten stimuleren dat men ondanks het gebrek aan voldoende laadpalen toch van die auto's wil aanschaffen - de laadpalen zullen dan wel volgen. En je moet de stimulering ook wel zo uitkienen dat er niet in een keer veel te veel van die plug-in auto's komen, dus stimuleren onder ZZP-ers en andere ondernemers is dan een goede methode. Naar wij dachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 05-07-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:52:
Tja, het is wel een effectieve manier om ervoor te zorgen dat er meer elektrische auto's komen.

Want hoe je het ook wendt of keert, elektrische auto's of andere vormen van plug-in auto's zijn de toekomst, het probleem is alleen dat je met zo'n kip-ei-verhaal zit: als er geen plug-in auto's zijn komen er geen laadpalen, en als er niet genoeg laadpalen zijn dan wil niemand zo'n auto kopen. Je zult dus de introductie van de auto's zodanig moeten stimuleren dat men ondanks het gebrek aan voldoende laadpalen toch van die auto's wil aanschaffen - de laadpalen zullen dan wel volgen. En je moet de stimulering ook wel zo uitkienen dat er niet in een keer veel te veel van die plug-in auto's komen, dus stimuleren onder ZZP-ers en andere ondernemers is dan een goede methode. Naar wij dachten.
Ik vind het helemaal niet de toekomst, ik zie persoonlijk veel meer in de brandstofcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
Waarom mogen er niet ineens te veel komen? Omdat de infra er dan nog niet is? Het zou wel meteen het kip/ei verhaal weghalen en dus een grote druk op de infra leggen.

Maar wat vooral krom is, is dat een bepaalde constructie dus gigantisch voordeel heeft terwijl de rest maar beperkt voordeel heeft. De verschillen zijn niet uit te leggen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MrFl0ppY schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:20:
Waarom mogen er niet ineens te veel komen? Omdat de infra er dan nog niet is? Het zou wel meteen het kip/ei verhaal weghalen en dus een grote druk op de infra leggen.

Maar wat vooral krom is, is dat een bepaalde constructie dus gigantisch voordeel heeft terwijl de rest maar beperkt voordeel heeft. De verschillen zijn niet uit te leggen.
Inderdaad, waarom een ZZP-er wel, maar iemand die leased niet?

Niet dat ik hem zou willen rijden... Van de zomer op vakantie een rit van 2200km heen en 2200km terug...
Iedere dag naar werk 100 en terug 100, ook in de winter met -15...

Het uiterlijk is wel weer dik natuurlijk... Elektrisch rijden gaat voor mij pas werken als ik binnen 3 minuten weer verder kan en minstens 400km (gegarandeerd, ook in de winter) kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 18-09 02:03

JaQ

dfrenner schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:42:
Inderdaad, waarom een ZZP-er wel, maar iemand die leased niet?
Als jij leased kost ie jou niets t/m 2014. Je werkgever geniet dezelfde voordelen als die ZZP-er (behalve dan dat het belastingpercentage van een werkmaatschappij anders ligt dan bij een eenmanszaak).

Oftewel: het geldt ook voor jou. De vraag is wel of je leasebudget hoog genoeg is.

[ Voor 12% gewijzigd door JaQ op 05-07-2013 16:09 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Maandag mijn nieuwe leasert (Lexus CT200h) ophalen (want voorloper omruilen)! Yay!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JaQ schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:04:
Als jij leased kost ie jou niets t/m 2014. Je werkgever geniet dezelfde voordelen als die ZZP-er.

Oftewel: het geldt ook voor jou. De vraag is wel of je leasebudget hoog genoeg is.
Blijkbaar worden die voordelen niet doorberekend...
Die 293 euro die het een ZZP-er kost is inclusief de 125 euro voor energie...

Dan blijft er 275 euro "leasebudget" over.

Maar een BV kost het al 990 euro per maand... Ik gok dat een leasemaatschappij of werkgever een BV is...
Dus 900 euro leasebudget heb ik niet nee...

Maar waarom kost dat ding dan 990 euro in de lease.
Kost het een particulier 1800 per maand

En een ZZP-er 293????????????????

Lees die nog even door, dan zie je dat enkel de ZZP-er belachelijk veel baat erbij heeft:
http://www.mistergreen.nl/rekenvoorbeeld-subsidies/

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 05-07-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 18-09 02:03

JaQ

dfrenner schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:10:
Blijkbaar worden die voordelen niet doorberekend...
Die 293 euro die het een ZZP-er kost is inclusief de 125 euro voor energie...

Dan blijft er 275 euro "leasebudget" over.

Maar een BV kost het al 990 euro per maand... Ik gok dat een leasemaatschappij of werkgever een BV is...
Dus 900 euro leasebudget heb ik niet nee...

Maar waarom kost dat ding dan 990 euro in de lease.
Kost het een particulier 1800 per maand

En een ZZP-er 293????????????????

Lees die nog even door, dan zie je dat enkel de ZZP-er belachelijk veel baat erbij heeft:
http://www.mistergreen.nl/rekenvoorbeeld-subsidies/
Jij als lease-rijder hebt nog veel meer, want jij betaalt helemaal niets voor een tesla (behalve het leasebudget, maar ik weet niet of je dat uitgekeerd krijgt als je het niet uitgeeft)

Meer even serieus:
Ze gaan er in het rekenvoorbeeld vanuit dat je die auto minimaal 5 jaar rijd (want anders MIA en KIA terug betalen) en dat je de volledige aftrek pakt. (dus omzet na die aftrek is nog steeds voldoende om in de 52% schaal te blijven hangen).

Ook zal je de volledige auto moeten voorfinancieren, oftewel 94k op tafel leggen (of financieren) en dit in gedeelten terugkrijgen. De BTW heb je snel terug, maar de rest kan lang duren. Daar heb je renteverlies op (of moet je rente betalen), wat wel netjes is gerekend.

De VAMIL is in 2013 nog maar 75% en geen 100% (het rekensommetje klopt dus al niet helemaal meer).

Het valt niet te ontkennen dat op korte termijn dit een hele leuke regeling is voor ZZP-ers (beetje jammer dat er in 2013 al geen V60 plugin hybrid of model S meer te krijgen is en de gemiddelde ZZP-er dus achter het net gaat vissen).

Ik ben hier zelf ook mee bezig geweest (ben op dit moment nog ZZP-er en draai voldoende omzet om maximaal te "profiteren"). Wat mij tegen heeft gehouden is niet de reisafstand (meer dan 350km per dag wil ik toch niet rijden, als ik naar Zuid Frankrijk ga kan ik altijd een auto huren of lenen, dat kan makkelijk "uit") maar is het gebrek aan betrouwbaarheidscijfers van de model S en die 5 jaar termijn. Achteraf gelukkig, want ik heb net een contract getekend om weer in loondienst te gaan. Dan had ik nu fraai 4/5 van de "voordelen" weer mogen terugbetalen.

En for the record, dit gaat niet om directeuren van grote BV's, maar om ZZP-ers die al lang bezig zijn en/of zeer goed boeren. Voor de meeste ZZP-ers is dit veel en veel te duur. Denk aan belastbaar inkomen (dus omzet - kosten) in een eenmanszaak van 100k en meer, dat zijn er niet zo heel veel.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Eindelijk, bestelling is via LM bij dealer en nu met akkoord terug bij LM. Verwachtte levertijd: eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wat vinden we trouwens van de nieuwe Mercedes CLA? Mooie auto, niet heel duur, aardig wat bagageruimte.

Komt op mijn shortlist te staan voor als ik in september een nieuwe auto mag uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn offerte voor een Octavia Combi (paar pagina's terug) is inmiddels verzonden. Was nog even terug geweest naar de dealer, want las dat het leer pakket dus alleen stoelen en banken zou doen. En ik wilde dus perse ook de deurpanelen en armsteunen bekleed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Blik1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:18:
Wat vinden we trouwens van de nieuwe Mercedes CLA? Mooie auto, niet heel duur, aardig wat bagageruimte.

Komt op mijn shortlist te staan voor als ik in september een nieuwe auto mag uitzoeken :)
Mooie auto, maar goedkoop is ie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, wat kan ik erover zeggen... 't Is een Mercedes.

Ik zeg wel eens: liever een ster in mijn voorruit dan een ster op mijn motorkap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

stefijn schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Valt toch wel mee?
Met 1.8 benzine (20% bijtelling), executive, prestige, licht/zicht, spiegel en BlueEfficiency pakket zit je nog onder de € 40.000 euro. Ter vergelijk: ik heb een Octavia offerte ingeleverd die over de € 40k gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej

Mooie auto, maar 'niet heel duur'? Ik vind hem redelijk prijzig, maar dat ligt natuurlijk aan je budget :)

Voor de mensen met een wat kleiner budget: de nieuwe Skoda Octavia 1.6 TDI, 14% bijtelling en in de Businessline uitvoering al behoorlijk compleet voor 25k. Lijkt mij een hele goede optie voor veel mensen, mits hij dit jaar nog geleverd wordt uiteraard (anders is hij geen 14% meer) :D
http://www.skoda.nl/model...line.aspx?modelid=2159257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Mx. Alba schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:27:
Tja, wat kan ik erover zeggen... 't Is een Mercedes.

Ik zeg wel eens: liever een ster in mijn voorruit dan een ster op mijn motorkap. ;)
Ik vind dat Mercedes heel goed aan de weg aan het timmeren is. De nieuwe A-klasse is ook erg mooi. Ik zou nu 10x liever in een Mercedes rijden dan in een saaie Audi A3 of A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:35:
[...]

Mooie auto, maar 'niet heel duur'? Ik vind hem redelijk prijzig, maar dat ligt natuurlijk aan je budget :)

Voor de mensen met een wat kleiner budget: de nieuwe Skoda Octavia 1.6 TDI, 14% bijtelling en in de Businessline uitvoering al behoorlijk compleet voor 25k. Lijkt mij een hele goede optie voor veel mensen, mits hij dit jaar nog geleverd wordt uiteraard (anders is hij geen 14% meer) :D
http://www.skoda.nl/model...line.aspx?modelid=2159257
Productie van Octavia's die nu besteld worden is rond week 43-45, mits je geen bijzondere extra's neemt (Dynamic pakket, panoramadak etc). Je hebt dan nog 2 weken speling of je de auto in 2013 of 2014 geleverd krijgt. Het is voor de leasemij namelijk niet interessant meer om na half november te leveren, want dan is de auto op papier een jaar ouder en de restwaarde dus lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:35:
[...]

stefijn schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Uiteraard ligt dat aan je budget, maar voor een aardig grote Mercedes (qua bagageruimte is die groter van een V60) is die 40k niet duur. Overigens is die 40k ook al met het meest uitgebreide pakket erbij (prestige-pakket). Bijtelling is dan ook nog te doen met 20% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blik1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:44:
[...]

[...]

Uiteraard ligt dat aan je budget, maar voor een aardig grote Mercedes (qua bagageruimte is die groter van een V60) is die 40k niet duur. Overigens is die 40k ook al met het meest uitgebreide pakket erbij (prestige-pakket). Bijtelling is dan ook nog te doen met 20% bijtelling
Dat schreef ik dus..... AllSeeyinEye in "Keuze leaseauto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ziet er wel ok uit maar de auto komt mij een beetje over als een poormans CLS. Al kan je niet bepaald spreken over "goedkoop".

Zal wel ok draaien in de lease, prive is het niet echt te doen voor jan modaal.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 09-07-2013 17:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik, als zzp'er, overweeg ook een leasert... en nu niet lachen: een Seat Mii :)
Als ingezetene in Dld op Duits kenteken maar op naam van m'n NL zaak.
Dus aftrekbaar, maar wel de bijtelling van 14% over de Nederlandse cataloguswaarde.

Mooie bestickering van m'n bedrijf en rondsnorren naar m'n particuliere klanten. Privé heb ik er nog een Land Rover Freelander 2 naast staan om een aanhangwagen te kunnen trekken en lange afstanden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Persoonlijk vind ik het wel een gave bak al komen de lijnen in sommige posities een beetje vreemd uit, zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.nl/image/popup/mercedes-cla-maakt-kleine-sedans-cool-full-14012013064924-7062.jpg
Voor mijn gevoel klopt de hoogte van de CLA bij de portieren niet met de lengte van de neus. Verder begreep ik van een vriend, geen idee of het klopt, dat de CLA op hetzelfde onderstel staat als de A-klasse en dat deze, vergeleken met een A4 of 3-serie, toch een behoorlijk stuk kleiner is.

Van binnen is het natuurlijk gewoon een A-klasse dus zo extreem spannend is de CLA dan ook weer niet. Althans niet compleet vernieuwend. Zou dan zelf liever voor de A-klasse gaan, maar heb ook liever een A3 Sportback dan de A3 limosine of een A4 sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Aghanim schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:40:
[...]

Persoonlijk vind ik het wel een gave bak al komen de lijnen in sommige posities een beetje vreemd uit, zoals hieronder:
[afbeelding]
Voor mijn gevoel klopt de hoogte van de CLA bij de portieren niet met de lengte van de neus. Verder begreep ik van een vriend, geen idee of het klopt, dat de CLA op hetzelfde onderstel staat als de A-klasse en dat deze, vergeleken met een A4 of 3-serie, toch een behoorlijk stuk kleiner is.

Van binnen is het natuurlijk gewoon een A-klasse dus zo extreem spannend is de CLA dan ook weer niet. Althans niet compleet vernieuwend. Zou dan zelf liever voor de A-klasse gaan, maar heb ook liever een A3 Sportback dan de A3 limosine of een A4 sedan.
Het is inderdaad een A-met-kont, zelfde systeem als de A3-sedan. :) Ik vind dat deze een heel stuk beter in verhouding is dan de A-klasse. Die heeft imo een te lange motorkap. Ik begreep dat de ruimte prima was. Natuurlijk is de C/A4/3 groter, maar die koop je ook niet omdat ze zo ruim zijn. De CLA moet je wel met echt grote velgen nemen. Anders krijg je door het power-design een soort tank op fietsbanden. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:43:
[...]

Productie van Octavia's die nu besteld worden is rond week 43-45, mits je geen bijzondere extra's neemt (Dynamic pakket, panoramadak etc). Je hebt dan nog 2 weken speling of je de auto in 2013 of 2014 geleverd krijgt. Het is voor de leasemij namelijk niet interessant meer om na half november te leveren, want dan is de auto op papier een jaar ouder en de restwaarde dus lager.
Dan is Skoda eigenlijk net te laat met de introductie van de 14% Octavia. Ik denk toch dat veel mensen de gok niet willen nemen of hij net dit jaar komt of net niet. Wel jammer, het is verder wel een redelijk grote auto met een goede uitrusting, zeker voor die prijs. Had zeker een toppertje kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ook met 20% is het een zeer aantrekkelijke auto. Voor 40k heb je alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:29:
Ook met 20% is het een zeer aantrekkelijke auto. Voor 40k heb je alles erop en eraan.
Klopt, maar als je toch voor de 20% wil gaan zou ik toch een stapje hoger gaan qua motor. VMet het kleine prijsverschil dat er dan nog is tussen de 1.6TDI en 2.0TDI (benzine even buiten beschouwing gelaten), zou ik het raar vinden als je nog voor de 1.6TDI gaat.

Dus ik denk dat de 1.6TDI 14% nu pas introduceren voor dit jaar weinig nut meer heeft, als de kans zo klein is dat hij nog dit jaar geleverd wordt. Maar als ze de uitstoot met 2 gram/co2 naar beneden weten te brengen, dan is hij volgend jaar ook nog 14%. Dat hoeft maar een kleine aanpassing te zijn, voor de Nederlandse markt zou het slim zijn als ze dat doen.

Hetzelfde met de V40 D2 14% overigens, als die 3 gram/co2 naar beneden gaat zit die volgend jaar ook nog in de 14%.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 10-07-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voor die 40k heb je ook een 2.0 TDI of 1.4 TSI DSG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:40:
Voor die 40k heb je ook een 2.0 TDI of 1.4 TSI DSG
Dat snap ik. Maar er zijn genoeg mensen die liever een auto van 35k tegen 14% bijtelling hebben, dan een auto van 40k tegen 20% bijtelling ;)

Maar omdat Skoda die 14% Octavia nu pas introduceert, is hij eigenlijk al niet interessant meer voor de zakelijke markt. Omdat de levertijd (van wat jij aangeeft) dusdanig lang is, dat er een redelijke kans is dat hij niet meer dit jaar geleverd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 10-07-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tankiej schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:46:
Dat snap ik. Maar er zijn genoeg mensen die liever een auto van 35k tegen 14% bijtelling hebben, dan een auto van 40k tegen 20% bijtelling ;)
Of nog beter: 26k cataloguswaarde tegen 14% bijtelling. ;)

Maar dan moet je wel wat kofferbakruimte inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mx. Alba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:48:
[...]

Of nog beter: 26k cataloguswaarde tegen 14% bijtelling. ;)

Maar dan moet je wel wat kofferbakruimte inleveren...
Klopt, hij is ook al behoorlijk goed uitgerust met alleen de Businessline uitvoering. Dus je hoeft niet eens tot 35k te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

26k? Dan heb je geen Elegance Business en mis je een aantal mooie opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:28:
Dan heb je de Greenline Business met 14% bijtelling, waar ik het al de hele tijd over heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:28:
Volvo C30 D2 R-Edition Luxury Line met body kit en afneembare trekhaak: €26k cataloguswaarde à 14% bijtelling plus €3k dealeropties die niet meetellen voor de bijtelling.

Welke opties mis ik?

- Sun roof
- Performance Audio met USB-ingang
- Sports trimming (stuur, pook, pedalen)
- Full leather
- Stoelverwarming
- Navigatie
- Bluetooth
- LED-dagrijlichten
- Adaptive bi-xenon verlichting
- Lichtsensor
- Regensensor
- Park Distance Control
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Start-Stop-systeem inclusief automatisch herstarten na per ongeluk laten afslaan
- Dual zone climate control
- Elegante 17" LM velgen
- 5mm verlaagd
- Sportophanging
- Volvo!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar een C30 kan je niet met een Octavia vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:49:
Maar een C30 kan je niet met een Octavia vergelijken...
Klopt, want een C30 heeft een veel betere build quality en 100x betere looks. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 10-07-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En ruimte voor slechts twee kinderen en beperkte bagage.
De looks zijn persoonlijk. De neus vind ik mooi, de achterkant foeilelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:58:
En ruimte voor slechts twee kinderen en beperkte bagage.
De looks zijn persoonlijk. De neus vind ik mooi, de achterkant foeilelijk.
Ik ben gescheiden en heb 1 kind, hoe veel meer bagageruimte heb ik nodig? ;)

En inderdaad, smaken verschillen - gelukkig maar, anders zou het maar wat saai zijn. Ik vind de achterkant juist mooi. Pure Volvo-genen afgeleid van de 480ES die weer is afgeleid van de 1800ES.

Afbeeldingslocatie: http://flameroad.com/pics/Volvo/b3/40/25954_Volvo-1800ES_9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.delest.nl/cb-img/618/Volvo-480-ES-1987.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7SwRcAgF9oACW8JOgunXO5nh/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Idd, zo is er voor elk wat wils :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
C30 met 14% bijtelling? Mis ik iets, of is de C30 uberhaupt niet meer te zien op de site van Volvo? Ik dacht dat alleen de V40 en V60 met 14% bijtelling leverbaar waren :?

Ik zit zelf ook weer rond te kijken voor een andere auto, ik rij op het moment in een Clio (model 2013) maar voor iemand van 205cm is dat niet echt een ruime auto. Binnenspiegel blokkeerd mn zicht naar rechts, en de deuren zijn echt te klein. En aangezien ik van werkgever overstap, heb ik liever een 2-deurs auto. Dus bijvoorbeeld een Megane coupe, BMW 1 serie, of een Fiesta, allemaal auto's waar ik met mijn lengte wél goed in pas :) van de week in een BMW 1 serie gezeten, wát een geweldige auto was dat! Echt ruim van binnen, niet normaal. Daar kan Volvo nog wat van leren met de V40, want dat is van binnen net zo ruim als mn Clio. Ik kon echt letterlijk één vinger tussen het dak en mn hoofd doen, komop Volvo :'(

Maar de 1 serie is er alleen met 20% bijtelling en een leuk model (116d ED bijv) gaat dan al snel richting de 200eu bijtelling. Gaaf, maar wel erg veel geld, want over 4 jaar geef ik 10.000eu uit aan een auto die niet van mij is ;) dan zal het ongetwijfeld erg goed rijden, maar 10k vind ik wel gortig.

Dan een Megane coupe. Met 14% komt die uit op ongeveer 140eu/maand, wat net geen 6800eu is in 4 jaar tijd. Verder lekker ruime auto, en de GT-line uitvoering schijnt erg strak te rijden. Alleen, dan is er ook een station uitvoering, handig als ik op vakantie ga... moeilijk!

Of een Fiesta diesel. Misschien niet de meest spannende auto, maar wel lekker goedkoop in de lease. Ik heb eerder een Fiesta gehad en dat reed echt goed, alleen was het geen auto voor lange afstanden. Maar met 4000eu bijtelling over 4 jaar is het wel lekker goedkoop rijden.

Keuzes! Van het weekend weer ff een proefzit-sessie doen bij een autodealer :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
C30 wordt inderdaad niet meer geleverd, die is vorig jaar gestopt geloof ik. Maar die was toen wel met 14% :)

Wel jammer dat ze met de C30 gestopt zijn, anders had ik die ook besteld ipv de V40. Mooie auto voor een mooie prijs :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een Audi A3 (wel even duur als de 1-serie) is ook behoorlijk ruim. Althans, dat vindt een vriend van me die ook 200cm lang is en gisteren een kort ritje in mijn auto maakte. Ik denk dat in de A3 en 1-serie de ruimte beleving ook gewoon anders is dan in de V40. Daar heb je meer het gevoel dat alles op je af komt, terwijl de auto voor de bestuurder niet veel minder ruim is dan een A3 of 1-serie.

Overigens ben ik benieuwd waarom een Octavia voor 40K interessanter is dan bijvoorbeeld een A4, die ruimer, luxer en goedkoper is (als je benzine mag rijden). Waarom neem je dan geen Mondeo, Laguna of 508?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Een Octavia van 40k is niet zo interessant meer nee, al heb je dan wel alle opties die er zijn volgens mij :')
De Octavia is juist onder de 30k interessant. Dan heb je nog steeds veel opties, redelijk grote auto en lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:18:
Een Octavia van 40k is niet zo interessant meer nee, al heb je dan wel alle opties die er zijn volgens mij :')
De Octavia is juist onder de 30k interessant. Dan heb je nog steeds veel opties, redelijk grote auto en lage prijs.
Een Octavia is sowieso niet interessant :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DennusB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Een Octavia is sowieso niet interessant :P
Dat ligt eraan waar je prioriteiten liggen.. Voor sommige mensen kan het wel interessant zijn :)

Als ik moest kiezen tussen een Fiesta 14% en een Octavia 14%, dan wist ik het wel hoor. Doe mij die Octavia maar :+

[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 10-07-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:19:
[...]

Dat ligt eraan waar je prioriteiten liggen.. Voor sommige mensen kan het wel interessant zijn :)

Als ik moest kiezen tussen een Fiesta 14% en een Octavia 14%, dan wist ik het wel hoor. Doe mij die Octavia maar :+
Want? Dan rijd je een Skoda, ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een merk met _zo'n_ slechte naam... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geef mij een configuratie van een A4 station, 2.0 liter diesel, 20% bijtellen met vol leder, panorama schuifdak, adaptive cruisecontrol, trekhaak, getint glas, verkeersbord herkenning, voor en achter sensoren, bi-xenon en zie dan op 40k te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DennusB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:21:
[...]

Want? Dan rijd je een Skoda, ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een merk met _zo'n_ slechte naam... :X
Slechte naam? Doe eens voorbeelden.
Volgens mij zijn er tegenwoordig geen hele merken meer die echt slecht zijn :)

Qua design zijn ze niet vooruitstrevend nee. Het zijn nogal saaie auto's.. Maar wel goedkoop, ruim en degelijk.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:22:
Geef mij een configuratie van een A4 station, 2.0 liter diesel, 20% bijtellen met vol leder, panorama schuifdak, adaptive cruisecontrol, trekhaak, getint glas, verkeersbord herkenning, voor en achter sensoren, bi-xenon en zie dan op 40k te blijven.
Als je daar budget voor hebt.. De Octavia is juist voor mensen met een kleiner budget. Hij is zelfs goedkoper dan mijn bestelde V40 _O-

[ Voor 47% gewijzigd door Tankiej op 10-07-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:26:
[...]

Slechte naam? Doe eens voorbeelden.
Volgens mij zijn er tegenwoordig geen hele merken meer die echt slecht zijn :)
De naam Skoda heeft gewoon een slechte nasmaak. Neem die Fabia, wat een wanstaltig lelijk hok is dat...
En dan de SuperB, mooie bak, ruim, maar vol met goedkoop glimmend plastic. Blegh

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 10-07-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
DennusB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:28:
[...]

De naam Skoda heeft gewoon een slechte nasmaak. Neem die Fabia, wat een wanstaltig lelijk hok is dat...
Dat lijkt me dan persoonlijk, want volgens mij staat Skoda niet heel slecht aangeschreven ofzo. Degelijk, en een tikje saai, dat is het eerst wat in mij opkomt iig.

En ja, lang niet alles wat Skoda maakt is geslaagd, de Fabia en Roomster zijn vreselijke ontwerpen, maar de Rapid/Octavia/Superb zijn imho dan weer gewoon prima.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DennusB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:28:
[...]

Design is smaak. Dat maakt niet een heel merk slecht, als één of een paar modellen lelijk zijn.
Het zijn gewoon goedkope, ruime en degelijke auto's. Niet iedereen geeft iets om uiterlijk ;)

Er zijn ook meer dan genoeg mensen die de nieuwe richting van Ford lelijk vinden. Na-apen van Aston Martin, raar groot gat in de voorkant _O-

En ja, ik noem Ford omdat ik weet wat voor auto jij hebt besteld (of al in ontvangst genomen?) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 10-07-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:30:
[...]

Design is smaak. Dat maakt niet een heel merk slecht, als één of een paar modellen lelijk zijn.
Het zijn gewoon goedkope, ruime en degelijke auto's. Niet iedereen geeft iets om uiterlijk ;)

Er zijn ook meer dan genoeg mensen die de nieuwe richting van Ford lelijk vinden. Na-apen van Aston Martin, raar groot gat in de voorkant _O-

En ja, ik noem Ford omdat ik weet wat voor auto jij hebt besteld (of al in ontvangst genomen?) :+
Design is ook smaak, maar ik vind dat Ford geen "slechte" naam heeft. Bij Skoda moet ik gewoon altijd denken aan goedkope, saaie rommel. M'n pa ook, is toen wezen kijken naar de SuperB, super ruim en zag er opzich nog wel oke uit ook toen. Maar no way dat hij in een Skoda gaat rijden, dus is het maar een Passat geworden...
Het klinkt toch anders als je zegt "Ik rijd een Skoda" dan "Ik rijd een VW"... vind ik.

En nee, eind deze maand. Ze hadden de verkeerde geleverd :')

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 10-07-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Skoda is gewoon júist een grote ruime auto voor weinig geld, en dat het dan niet de mooiste auto is, wat maakt dat uit? Ik zie Skoda (en Dacia) gewoon als merken voor mensen die grote families hebben, of veel zooi moeten meenemen, en daar geen superdure auto voor willen aanschaffen. En dat doet Skoda (en Dacia :+ ) gewoon heel goed.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1 ... 30 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.