Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:50:
No offence, maar met jou is geen serieuze discussie te voeren over de V40. In iedere reply die je in dit topic geeft haal je de V40 aan alsof het de ultieme auto is waar iedereen jaren op heeft moeten wachten. Anderzijds scheer je alle VAG auto's continu over 1 kam en kloppen je feiten niet, zoals de navigatie die bijvoorbeeld bij de nieuwe A3 wel boven het dashboard uit komt (V40 overigens niet). Dat overigens de A3 in bijna iedere review geroemd wordt om de hoogwaardige kwaliteit afwerking sla je voor het gemak iedere keer maar even over en begin je weer over de plastic knoppen. In iedere review komt naar voren dat de ruimte bij de V40 beperkt aanvoelt en jij komt iedere keer met de feiten dat er meer ruimte is. Prima, maar het voelt blijkbaar anders. Wat is overigens je mening over het feit dat de lak van de V40 op meerdere plekken blijkbaar los laat (boven het wiel en aan de achterkant)?
Ik zeg VAG, sinds wanneer == A3?
En autoreviews kun je met een dikke korrel zout nemen... Laatst nog bij autoweek, won de Golf 6 van de 1 serie
Autoweek wordt gewoon gesponsord door VAG. Of er zitten een paar gigantische fanboys...
Ik heb nog altijd geen ervaring met de nieuwe A3, maar op basis van 1 auto is het echt niet opeens perfect. Ik vind de kwaliteit in mijn Skoda echt belabberd, hetzelfde geldt voor de leen Golfjes, Polo's... Dat ik er in 1,5 jaar al zo veel heb geien zegt ook wel wat...
Maar goed, per ingang van morgen is de Skoda weg en staat de Focus klaar
Het is toch mede door alle problemen dat ik de nieuwe Octavia links heb laten liggen. Want ik vind het uiterlijk erg geslaagd. Ik wil de rammels, kraakjes, problemen niet meer... En voornamelijk wil ik een dealer die dingen gewoon oplost en niet afdoet met "wij hebben niets kunnen vinden, alstublieft hier is uw auto terug, succes ermee"...
Volvo is eveneens saai, of is het spannend dat het dashboard van de nieuwste Volvo's bijna identiek is aan die van de S80 uit 2004? De laatste V40 waar ik in zat had zo ongeveer alleen maar plastic knoppen, net als de XC90 waar ik vorig jaar veel kilometers in gemaakt heb en de C30 die ik menig maal van een collega heb geleend. Mij boeit het niet, maar waar je vandaan haalt dat enkel VAG plastic knoppen heeft is mij een raadsel. Overigens is het niet per definitie saai, misschien zijn al deze merken wel van mening dat ze een perfect dashboard ontwikkeld hebben wat goed werkt, waarom dit veranderen?
Ik vind de V40 een erg goede auto, begrijp me niet verkeerd.
Het interieur van de Volvo's is gewoon erg strak. Ik denk nog steeds terug aan mijn goede ervaringen in mijn Volvo, dat heb ik nog met geen andere auto gehad en zal ik ook zeker niet in mijn Ford gaan ondervinden, door het rommelige dash.
Een klein voorbeeldje, zet de ventilatieroosters eens uit in een vag bak of een Volvo...
Maar ook de raambediening voelt gewoon veel prettiger aan...
Ik merk het iedere keer als ik mijn ramen open en dicht doe, die hele unit kan er nog net niet uit, het lijkt net of hij los zou zitten.
Inderdaad, de inleg kun je ook helemaal zelf bepalen en alu bijvoorbeeld (smaak) vond ik erg mooi. Je kunt er alles van zeggen, maar plastic is het niet
De cruise control in mijn Skoda irriteert me ook iedere dag weer. Wie verzint nou de bediening op de richtingaanwijzer? Volvo heeft het alleen maar op het stuur (waar het hoort).
Als het dash er toch zo strak (smaak) uitziet, hoeft het van mij niet vernieuwend te zijn. Volvo is de enige die het op die manier doet, het is een soort trademark van Volvo. Overigens vind ik de navigatie in de V40 ook niet optimaal geplaatst, al is het al wel beter dan de Skoda, waar boven de navigatie nog klimaat regeling zit en blowers... Zoals de nieuwe A3 zou ieder merk het moeten doen, zo hoort het.
Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:34:
Heerlijke auto. Ik stap er net weer uit

Schermpje op deze manier is wel leuk inderdaad. Vind het zelf niet zo speciaal maar de meesten reageren alsof ze nog nooit een scherm uit een dashboard zagen komen. Blijkbaar nog nooit in een Volvo gezeten

Nou ja, zoals mijn huidige RNS315 is het gewoon bloed irritant navigeren. Iedere keer als je wil kijken, moet je opletten dat de auto's voor je niet stoppen... Dat is echt vervelend. Boven het dash let je gewoon in je ooghoeken op het verkeer.
Serieus, de C klasse? Heb je een bron?
Aghanim schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:24:
Bij ons was (even uit mijn hoofd, is al een half jaar geleden) een V40 D2 Summum ongeveer even duur qua maandelijkse leaseprijs als een A3 SB Proline Plus. BMW 1.16D zat daar zo'n 40 euro boven en de A-klasse was nog iets duurder. Ik neem aan dat de V40 nu goedkoper is geworden qua maandelijkse lasten vanwege de 14%. Qua bijtelling zal het elkaar niet veel uitmaken inderdaad. Misschien wijken bij ons de maandelijkse leasekosten af, zou kunnen.
Ik vind de BMW echt subliem rijden, je gaat zitten in die stoel en die lijkt gewoon op maat te zijn gemaakt voor je. Daar betaal je inderdaad wel wat extra voor. In dit segment zou mijn voorkeur absoluut naar de 1 serie uit gaan, maar het uiterlijk vind ik niet geweldig. De A klasse vind ik al beter geslaagd, die voorkant

Alleen zo jammer van de achterkant, die een beetje zoals de 1 serie is...
De A3 vind ik van buiten net een Golf/Leon, wat naar mijn mening niet echt positief is.
De V40 vind ik gewoon uiteindelijk het beste van alle werelden. Nee hij blinkt niet uit in rijeigenschappen, want dan heb je liever de 1 serie... Maar hij is echt wel redelijk sportief, toch comfortabel en ik vind het uiterlijk en interieur gewoon geslaagd. Tel daar de aantrekkelijke prijs en 14% bijtelling bij op en daarom is het voor mij persoonlijk de beste in dit segment.
Het is dat ik meer ruimte
nodig heb wil hebben, daarom valt hij af. Een V60 ligt buiten budget en voldoet niet aan 14% bijtelling.
Aghanim schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:24:
Bij ons was (even uit mijn hoofd, is al een half jaar geleden) een V40 D2 Summum ongeveer even duur qua maandelijkse leaseprijs als een A3 SB Proline Plus. BMW 1.16D zat daar zo'n 40 euro boven en de A-klasse was nog iets duurder. Ik neem aan dat de V40 nu goedkoper is geworden qua maandelijkse lasten vanwege de 14%. Qua bijtelling zal het elkaar niet veel uitmaken inderdaad. Misschien wijken bij ons de maandelijkse leasekosten af, zou kunnen.
Er zijn weinig merken die het BPM voordeel doorberekenen aan de klant...
Mijn huidige Greenline was zelfs duurder dan de versie waar wel BPM over betaald moest worden, omdat PON toch wel wist dat men hem zou kopen...
Volvo deed dat in het verleden met de C30 wel volledig doorberekenen (vanaf prijs daalde in één keer naar 19k, terwijl dat nog 24k was toen ik bestelde). Met de V40 doen ze dat volgens mij ook niet volledig meer, maar wel voor een deel.
Ik vind dat van al die merken echt een naaistreek, niet alleen PON, maar ook Renault en Ford...
Bij Toyota kun je er weinig van roepen, want de hybride techniek zal best wat extra kosten, hoeveel kun je lastig vergelijken met andere motoriseringen. Bij de 14% diesels kun je het wel goed vergelijken, die zijn eigenlijk gewoon te duur.