Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:06
In het businesspack zit ook metallic lak.

Soms is een leasebedrag niet in lijn met de aanschafprijs.
Bij mij was toen een V60 momentum D2 50 euro duurder in de lease dan een D4 kinetic, beide met businesspack en beide nog 25%

Zeker, ik had liever een D4 momentum gehad, maar zat niet meer binnen het budget.
Ik vond zelf het businesspack genoeg opties bieden. Ik heb nog wel de regensensor genomen.

Overigens heb ik expres niet voor de r-design gekozen. Als je veel km's rijdt is die harde vering echt niet fijn, is mijn ervaring. Voor mij nooit meer. Daarbij stuurt de V60 al behoorlijk strak. Tuurlijk is het niet te vergelijken met mijn vorige mx5, maar dat hoeft ook helemaal niet.

[ Voor 26% gewijzigd door rinkel op 16-06-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maar t businesspack is dan 1000 euro duurder toch? Maar inderdaad, ik herken dat van dat leasebedrag wel. Bij was de kale momentum net zo duur als de momentum met businesspack en winter line...

Ik vond de bijtelling erg belangrijk, dus helaas geen D4, maar wat rijdt zo'n D4 fantastisch...

Ik wacht voorlopig nog rustig op mijn V60 (medio augustus), D2 momentum met business, winterline en een paar extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Aghanim schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:15:
Ik had dezelfde ervaring in de V40, vooral het aantal knoppen en de (in mijn ogen) onlogische positie daarvan maakte me aan het twijfelen. De D2 is ook tergend traag, zelfs vergeleken met de 1.6 TDI van VAG (die overigens ook rete traag is, maar wel sneller reageert voor mijn gevoel). Overigens vind ik de Golf wel dat het multimedia scherm te ver naar beneden zit, waardoor je meer in je auto kijkt dan op de weg let als je met je multimedia systeem bezig bent. Beide auto's stelden mij toch enigszins teleur tijdens de proefrit. Dat een R-Design hobbelt is niet zo gek overigens, die is bedoeld om sportief te zijn met een sport onderstel en grote velgen met dunne banden. Daar was ik na 4 jaar een Seat FR te hebben gehad ook meer dan klaar mee. Ziet er gaaf uit maar rijdt als een Vespa Ciao, lekker als je 40.000km per jaar moet rijden :)

@ Sick Nick: Audi MMI is echt een heel stuk beter dan de navigatie in de V40 qua intuïtie en logisch in elkaar zitten. Weet niet of je de nieuwe Sportback hebt of het vorige model, maar bij mij werkt MMI prima.
Ik vind de D2 helemaal niet trager overkomen dan de 1.6TDI...
Juist door het hogere koppel van de D2 doet hij naar mijn mening sneller overkomen.

Ook het commentaar over interieur kan ik echt niet inkomen. De Volvo heeft naar mijn mening al jaren een interieur wat style en klasse uitstraalt, toch erg gemakkelijk te bedienen is en erg degelijke knoppen.

Dat alles zie ik bij VAG niet terug. Erg standaard en vooral saai ;)
Knoppen van keihard plastic, navigatie in het dash en niet erbovenop, had is saai al genoemd?

Volvo is ook nog een beetje design, door de platte middenconsole van 5cm dik met verlichting erachter...

Het is dat ik echt 14% wilde en meer ruimte, anders was het zeker de V40 geworden!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
No offence, maar met jou is geen serieuze discussie te voeren over de V40. In iedere reply die je in dit topic geeft haal je de V40 aan alsof het de ultieme auto is waar iedereen jaren op heeft moeten wachten. Anderzijds scheer je alle VAG auto's continu over 1 kam en kloppen je feiten niet, zoals de navigatie die bijvoorbeeld bij de nieuwe A3 wel boven het dashboard uit komt (V40 overigens niet). Dat overigens de A3 in bijna iedere review geroemd wordt om de hoogwaardige kwaliteit afwerking sla je voor het gemak iedere keer maar even over en begin je weer over de plastic knoppen. In iedere review komt naar voren dat de ruimte bij de V40 beperkt aanvoelt en jij komt iedere keer met de feiten dat er meer ruimte is. Prima, maar het voelt blijkbaar anders. Wat is overigens je mening over het feit dat de lak van de V40 op meerdere plekken blijkbaar los laat (boven het wiel en aan de achterkant)?

Volvo is eveneens saai, of is het spannend dat het dashboard van de nieuwste Volvo's bijna identiek is aan die van de S80 uit 2004? De laatste V40 waar ik in zat had zo ongeveer alleen maar plastic knoppen, net als de XC90 waar ik vorig jaar veel kilometers in gemaakt heb en de C30 die ik menig maal van een collega heb geleend. Mij boeit het niet, maar waar je vandaan haalt dat enkel VAG plastic knoppen heeft is mij een raadsel. Overigens is het niet per definitie saai, misschien zijn al deze merken wel van mening dat ze een perfect dashboard ontwikkeld hebben wat goed werkt, waarom dit veranderen?

Ik vind de V40 een erg goede auto, begrijp me niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:50:
Volvo is eveneens saai, of is het spannend dat het dashboard van de nieuwste Volvo's bijna identiek is aan die van de S80 uit 2004?
Het Volvo-interieur is gewoon tijdloos. Niet te veel toeters en bellen, gewoon klassiek, strak... en wellicht saai inderdaad maar wel typisch Volvo.

Afbeeldingslocatie: http://image.motortrend.com/f/23032649+w750/112_0907_11z+2009_volvo_c30_R-design+interior.jpg

... bijvoorbeeld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk geen saai interieur, maar het is net zo goed niet vernieuwend als een Golf of Audi, die dan direct als saai betiteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
dfrenner schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Knoppen van keihard plastic, navigatie in het dash en niet erbovenop, had is saai al genoemd?

Volvo is ook nog een beetje design, door de platte middenconsole van 5cm dik met verlichting erachter...
En in de Volvo zijn mooie materialen gebruikt? 8)7 over hard en goedkoop plastic gesproken. Een overdaad aan fake aluminium.

Ik heb een V40 besteld (hopelijk levering binnen een week of 4), maar qua materiaalgebruik en design (al valt over smaak niet te twisten) niet te vergelijken met een Mederedes A-klasse (waar ik ook in gereden heb)
In een Audi heb ik niet gereden omdat de A3 al jaren een poeplelijke puist van een middenconsole heeft, maar in de A4/A5 zit een mooi ontworpen dashboard (ook smaakgebonden natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Als we de ruimte niet nodig zouden hebben had ik mijn huidige Audi A3 SB zeker vervangen door de nieuwe Audi A3 SB. Was laatst bij de Audi dealer. Het nieuwe MMI systeem is een enorme verbetering ten opzichte van de oude meuk in de vorige serie (voor die tijd was het trouwens top).

Vindt het persoonlijk jammer dat Volvo van het uitschuif schermpje is afgestapt, want ik vindt zoals in de oude Volvo's en in de huidige A3, A6, A7 en A8 het systeem er gewoon fantastisch uitzien.

Nieuwe A3:
Afbeeldingslocatie: http://www.autozeeland.nl/dbfotos/awnimg_127_image.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Zware Unit op 16-06-2013 20:06 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heerlijke auto. Ik stap er net weer uit :) Schermpje op deze manier is wel leuk inderdaad. Vind het zelf niet zo speciaal maar de meesten reageren alsof ze nog nooit een scherm uit een dashboard zagen komen. Blijkbaar nog nooit in een Volvo gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik vind dat er in die oude Volvo's juist niet mooi uitzien. Het komt niet geintegreerd over. Maar dat zal in nieuwe auto's tegenwoordig wel weer beter geregeld zijn.
De nieuwe A3 heeft overigens een mooi dashboard, mooie materialen iig, al vind ik de verwarmingsunit nog steeds niet erg passend.

Afbeeldingslocatie: http://www.autorai.nl/Nieuws/PublishingImages/Mercedes-Benz-A-Klasse-interieur_800.jpg
Dit vind ik mooi. Alles past bij elkaar en het ziet eruit alsof je een dikke luxe racewagen instapt. Supervet. Je moet wel van die roosters houden, dat doe ik iig.

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/773/mercedes-benz_a-klasse_14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/773/mercedes-benz_a-klasse_09.jpg

Wat een vette bak, en de 180CDI 7traps automaat ging als een raket.

Ik moet hier over ophouden anders krijg ik nog spijt van mijn V40 R-design ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 16-06-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
A-klasse is echt heel gaaf maar nog een stuk duurder dan de A3 helaas dus die heb ik overgeslagen. Weet niet of hij fijn rijdt overigens maar de looks zijn echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:53:
Weet niet of hij fijn rijdt overigens maar de looks zijn echt super.
Tot je de achterklep dichtgooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:53:
A-klasse is echt heel gaaf maar nog een stuk duurder dan de A3 helaas dus die heb ik overgeslagen. Weet niet of hij fijn rijdt overigens maar de looks zijn echt super.
Niet eens.....naar mijn smaak samengesteld was de A-klasse nagenoeg even duur als de V40...Alleen geen 14%, maar 20% voor diesel, daardoor was diesel weer niet interessant en zou ik op een 25% benzine uitkomen. Als Mercedes zo door gaat wordt mijn volgende auto een mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

C klasse in 14% en 20% komt er ook aan :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 19:42
Get!em schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:06:
...
*overigens bij de nieuwe Clio ook het geval. Mag 1100kg trekken, maar met een vrij laag treingewicht.. wat wil je ook met een 0.9 diesel...
De benzine is een 0.9 Turbo, de diesel is gewoon een doorontwikkeling van de 1.5DCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
stefijn schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:42:
[...]

Niet eens.....naar mijn smaak samengesteld was de A-klasse nagenoeg even duur als de V40...Alleen geen 14%, maar 20% voor diesel, daardoor was diesel weer niet interessant en zou ik op een 25% benzine uitkomen. Als Mercedes zo door gaat wordt mijn volgende auto een mercedes.
Bij ons was (even uit mijn hoofd, is al een half jaar geleden) een V40 D2 Summum ongeveer even duur qua maandelijkse leaseprijs als een A3 SB Proline Plus. BMW 1.16D zat daar zo'n 40 euro boven en de A-klasse was nog iets duurder. Ik neem aan dat de V40 nu goedkoper is geworden qua maandelijkse lasten vanwege de 14%. Qua bijtelling zal het elkaar niet veel uitmaken inderdaad. Misschien wijken bij ons de maandelijkse leasekosten af, zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Dash van de nieuwe A-serie is wel ok maar je moet er van houden. De stoelen in het eerste plaatje zien er wel erg mooi uit. De rode accenten hoeven wat mij betreft niet. Verder vind ik de oplossing voor het beeldscherm nou niet echt de meest elegante oplossing. Lijkt wel alsof ze een nexus 7 op een brodithouder hebben gebruikt...

Qua uiterlijk is de A-serie wel een leuke wagen. Maar dan wel in de juiste trim

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:50:
No offence, maar met jou is geen serieuze discussie te voeren over de V40. In iedere reply die je in dit topic geeft haal je de V40 aan alsof het de ultieme auto is waar iedereen jaren op heeft moeten wachten. Anderzijds scheer je alle VAG auto's continu over 1 kam en kloppen je feiten niet, zoals de navigatie die bijvoorbeeld bij de nieuwe A3 wel boven het dashboard uit komt (V40 overigens niet). Dat overigens de A3 in bijna iedere review geroemd wordt om de hoogwaardige kwaliteit afwerking sla je voor het gemak iedere keer maar even over en begin je weer over de plastic knoppen. In iedere review komt naar voren dat de ruimte bij de V40 beperkt aanvoelt en jij komt iedere keer met de feiten dat er meer ruimte is. Prima, maar het voelt blijkbaar anders. Wat is overigens je mening over het feit dat de lak van de V40 op meerdere plekken blijkbaar los laat (boven het wiel en aan de achterkant)?
Ik zeg VAG, sinds wanneer == A3?
En autoreviews kun je met een dikke korrel zout nemen... Laatst nog bij autoweek, won de Golf 6 van de 1 serie 8)7
Autoweek wordt gewoon gesponsord door VAG. Of er zitten een paar gigantische fanboys...

Ik heb nog altijd geen ervaring met de nieuwe A3, maar op basis van 1 auto is het echt niet opeens perfect. Ik vind de kwaliteit in mijn Skoda echt belabberd, hetzelfde geldt voor de leen Golfjes, Polo's... Dat ik er in 1,5 jaar al zo veel heb geien zegt ook wel wat...

Maar goed, per ingang van morgen is de Skoda weg en staat de Focus klaar *O*
Het is toch mede door alle problemen dat ik de nieuwe Octavia links heb laten liggen. Want ik vind het uiterlijk erg geslaagd. Ik wil de rammels, kraakjes, problemen niet meer... En voornamelijk wil ik een dealer die dingen gewoon oplost en niet afdoet met "wij hebben niets kunnen vinden, alstublieft hier is uw auto terug, succes ermee"...
Volvo is eveneens saai, of is het spannend dat het dashboard van de nieuwste Volvo's bijna identiek is aan die van de S80 uit 2004? De laatste V40 waar ik in zat had zo ongeveer alleen maar plastic knoppen, net als de XC90 waar ik vorig jaar veel kilometers in gemaakt heb en de C30 die ik menig maal van een collega heb geleend. Mij boeit het niet, maar waar je vandaan haalt dat enkel VAG plastic knoppen heeft is mij een raadsel. Overigens is het niet per definitie saai, misschien zijn al deze merken wel van mening dat ze een perfect dashboard ontwikkeld hebben wat goed werkt, waarom dit veranderen?

Ik vind de V40 een erg goede auto, begrijp me niet verkeerd.
Het interieur van de Volvo's is gewoon erg strak. Ik denk nog steeds terug aan mijn goede ervaringen in mijn Volvo, dat heb ik nog met geen andere auto gehad en zal ik ook zeker niet in mijn Ford gaan ondervinden, door het rommelige dash.

Een klein voorbeeldje, zet de ventilatieroosters eens uit in een vag bak of een Volvo...
Maar ook de raambediening voelt gewoon veel prettiger aan...

Ik merk het iedere keer als ik mijn ramen open en dicht doe, die hele unit kan er nog net niet uit, het lijkt net of hij los zou zitten.
Mx. Alba schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:39:
Het Volvo-interieur is gewoon tijdloos. Niet te veel toeters en bellen, gewoon klassiek, strak... en wellicht saai inderdaad maar wel typisch Volvo.

[afbeelding]

... bijvoorbeeld.
Inderdaad, de inleg kun je ook helemaal zelf bepalen en alu bijvoorbeeld (smaak) vond ik erg mooi. Je kunt er alles van zeggen, maar plastic is het niet ;)

De cruise control in mijn Skoda irriteert me ook iedere dag weer. Wie verzint nou de bediening op de richtingaanwijzer? Volvo heeft het alleen maar op het stuur (waar het hoort).
Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:53:
Ik vind het persoonlijk geen saai interieur, maar het is net zo goed niet vernieuwend als een Golf of Audi, die dan direct als saai betiteld worden.
Als het dash er toch zo strak (smaak) uitziet, hoeft het van mij niet vernieuwend te zijn. Volvo is de enige die het op die manier doet, het is een soort trademark van Volvo. Overigens vind ik de navigatie in de V40 ook niet optimaal geplaatst, al is het al wel beter dan de Skoda, waar boven de navigatie nog klimaat regeling zit en blowers... Zoals de nieuwe A3 zou ieder merk het moeten doen, zo hoort het.
Aghanim schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:34:
Heerlijke auto. Ik stap er net weer uit :) Schermpje op deze manier is wel leuk inderdaad. Vind het zelf niet zo speciaal maar de meesten reageren alsof ze nog nooit een scherm uit een dashboard zagen komen. Blijkbaar nog nooit in een Volvo gezeten :)
Nou ja, zoals mijn huidige RNS315 is het gewoon bloed irritant navigeren. Iedere keer als je wil kijken, moet je opletten dat de auto's voor je niet stoppen... Dat is echt vervelend. Boven het dash let je gewoon in je ooghoeken op het verkeer.
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:52:
C klasse in 14% en 20% komt er ook aan :)
Serieus, de C klasse? Heb je een bron?
Aghanim schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:24:
Bij ons was (even uit mijn hoofd, is al een half jaar geleden) een V40 D2 Summum ongeveer even duur qua maandelijkse leaseprijs als een A3 SB Proline Plus. BMW 1.16D zat daar zo'n 40 euro boven en de A-klasse was nog iets duurder. Ik neem aan dat de V40 nu goedkoper is geworden qua maandelijkse lasten vanwege de 14%. Qua bijtelling zal het elkaar niet veel uitmaken inderdaad. Misschien wijken bij ons de maandelijkse leasekosten af, zou kunnen.
Ik vind de BMW echt subliem rijden, je gaat zitten in die stoel en die lijkt gewoon op maat te zijn gemaakt voor je. Daar betaal je inderdaad wel wat extra voor. In dit segment zou mijn voorkeur absoluut naar de 1 serie uit gaan, maar het uiterlijk vind ik niet geweldig. De A klasse vind ik al beter geslaagd, die voorkant :9~ Alleen zo jammer van de achterkant, die een beetje zoals de 1 serie is...
De A3 vind ik van buiten net een Golf/Leon, wat naar mijn mening niet echt positief is.
De V40 vind ik gewoon uiteindelijk het beste van alle werelden. Nee hij blinkt niet uit in rijeigenschappen, want dan heb je liever de 1 serie... Maar hij is echt wel redelijk sportief, toch comfortabel en ik vind het uiterlijk en interieur gewoon geslaagd. Tel daar de aantrekkelijke prijs en 14% bijtelling bij op en daarom is het voor mij persoonlijk de beste in dit segment.

Het is dat ik meer ruimte nodig heb wil hebben, daarom valt hij af. Een V60 ligt buiten budget en voldoet niet aan 14% bijtelling.
Aghanim schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:24:
Er zijn weinig merken die het BPM voordeel doorberekenen aan de klant...
Mijn huidige Greenline was zelfs duurder dan de versie waar wel BPM over betaald moest worden, omdat PON toch wel wist dat men hem zou kopen...

Volvo deed dat in het verleden met de C30 wel volledig doorberekenen (vanaf prijs daalde in één keer naar 19k, terwijl dat nog 24k was toen ik bestelde). Met de V40 doen ze dat volgens mij ook niet volledig meer, maar wel voor een deel.

Ik vind dat van al die merken echt een naaistreek, niet alleen PON, maar ook Renault en Ford...
Bij Toyota kun je er weinig van roepen, want de hybride techniek zal best wat extra kosten, hoeveel kun je lastig vergelijken met andere motoriseringen. Bij de 14% diesels kun je het wel goed vergelijken, die zijn eigenlijk gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
stefijn schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:59:
[...]

En in de Volvo zijn mooie materialen gebruikt? 8)7 over hard en goedkoop plastic gesproken. Een overdaad aan fake aluminium.
Dit moet ik toch even corrigeren.
Ik heb een hekel aan plastic alu-look, maar laat nou juist alles wat alu-look heeft in de V60 nu ook echt aluminium zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
De IS300h wordt een leasetopper in zijn segment. Leasetarief viel mij absoluut mee (heb ff snel gekeken) maar mag voorlopig nog in mijn huidige auto rijden. Reviews wat ik heb gezien/gelezen zijn niet enthousiast over de schakelbak (automaat) maar instrumentpaneel is ganz geill als je van tech houdt ;D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
dfrenner schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:20:
[...]

En autoreviews kun je met een dikke korrel zout nemen... Laatst nog bij autoweek, won de Golf 6 van de 1 serie 8)7
Autoweek wordt gewoon gesponsord door VAG. Of er zitten een paar gigantische fanboys...
Waarom kan een Golf 6 niet winnen van een BMW 1-serie in een review? Vergelijken gaat verder dan wegligging. Toen ik ging test rijden in een BMW 3 heb ik in de 1 serie gezeten. Stoel was prima maar door de indeling voorin leek het niet ruimtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
rinkel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Dit moet ik toch even corrigeren.
Ik heb een hekel aan plastic alu-look, maar laat nou juist alles wat alu-look heeft in de V60 nu ook echt aluminium zijn.
Nou, dat valt dan mee.....maar nog steeds een overdaad aan aluminium ;)

In mijn optiek is dit jaren 90 design
Afbeeldingslocatie: http://i277.photobucket.com/albums/kk49/vinkers/V40/IMGP8486.jpg

Maar ik ga er de komende jaren wel tegenaan kijken :) Gelukkig maakt het TFT-scherm veel goed qua aanblik

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 17-06-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik blijf middenconsole lelijk vinden maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Dashboard vond ik erg mooi (was trouwens de S60 waarin ik reed). Niet voor Volvo gekozen omdat qua rijdersgevoel ik de voorkeur gaf aan BMW en Audi maar persoonlijk vind ik prijs/kwaliteit van de S60 beter dan de BMW 3 en Audi A4/A5. Helaas denk ik niet met mijn portemonnee bij het kiezen van een auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
stefijn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:10:
[...]

[afbeelding]

Maar ik ga er de komende jaren wel tegenaan kijken :) Gelukkig maakt het TFT-scherm veel goed qua aanblik
Smaak is echt iets persoonlijks, ik vind het mooi. Die knoppen in de middenconsole zijn trouwens erg degelijk, althans zo voelen ze aan.

Wat ik zelf niet zo mooi vind bij de V60, zijn de tellers, de verlichting is niet zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

Ik heb nog altijd geen ervaring met de nieuwe A3, maar op basis van 1 auto is het echt niet opeens perfect. Ik vind de kwaliteit in mijn Skoda echt belabberd, hetzelfde geldt voor de leen Golfjes, Polo's... Dat ik er in 1,5 jaar al zo veel heb geien zegt ook wel wat...
Laten we dan afspreken dat we geen VAG meer gebruiken want Audi (en dan refereer ik naar de nieuwe A3 omdat ik die zelf heb en daarom ook heb proefgereden in de Golf en Leon) heeft qua kwaliteit en afwerking geen enkele relatie met de Golf of Leon. Als jij VAG noemt in je vergelijkingen met de V40, noem je dus ook direct Audi (A3 in dit geval) en dat is in mijn ogen onterecht. Waar het interieur van de nieuwe Leon om te huilen is en ook de Golf (ondanks verbeterd tegenover oude modellen) geen schoonheidsprijzen verdient, is Audi er (in mijn ogen) in geslaagd een zeer strak minimalistisch design neer te zetten voor de A3.

Je kunt geen vergelijking tussen de V40 en auto's uit het VAG segment maken. Vergelijk dan het specifieke model met de V40. Dat is in mijn ogen meer realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Van het weekend ook maar even in de 14% Renault Megane diesel een proefrit gemaakt en het viel me op hoe soepel de Megane schakelt. Dit in tegenstelling tot de nieuwe Skoda Octavia 1.6 TDI die ik een paar weken geleden reed. het schakelen in de Octavia voelde gewoon in alles heel "zwaar".
Ik kan me echter niet goed voorstellen dat het verschil zo groot is tussen deze twee auto's. Zijn er meer mensen die beide auto's (of een andere VAG 1.6 TDI) hebben gereden die hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Exocet schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:47:
Van het weekend ook maar even in de 14% Renault Megane diesel een proefrit gemaakt en het viel me op hoe soepel de Megane schakelt. Dit in tegenstelling tot de nieuwe Skoda Octavia 1.6 TDI die ik een paar weken geleden reed. het schakelen in de Octavia voelde gewoon in alles heel "zwaar".
Ik kan me echter niet goed voorstellen dat het verschil zo groot is tussen deze twee auto's. Zijn er meer mensen die beide auto's (of een andere VAG 1.6 TDI) hebben gereden die hetzelfde ervaren?
De nieuwe Octavia niet gereden, maar de Megane weg en die schakelt inderdaad heel erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met het schakelen van de 1.6 TDI (105pk, de 14% motor die nog moet verschijnen krijgt 5 pk meer) vond ik niet zoveel mis. Wel mis ik simpelweg vermogen in deze motor. Dit geldt ook voor de D2 en de Renault motor.

Ik heb voor mezelf inmiddels duidelijk dat het voor mij de Octavia wordt. Ik weet nog niet of ik de 2.0 TDI of de 2.0 GTD ga nemen, noch of het de sedan of de combi wordt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb het zelfde wel bij Volvo gemerkt. Ik heb zelf een C30 D2 (1.6 turbodiesel met 6-bak) en heb tijdens een onderhoudsbeurt eens een C30 DRIVe (1.6 turbodiesel met 5-bak) meegekregen. Die D2 van mij schakelt heel soepel en strak, terwijl die DRIVe in vergelijking heel zwaar schakelde.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
1.6 TDI van de A3 schakelt erg soepel is mijn ervaring. 2.0 TDI geldt hetzelfde voor bij de A3, in de Golf vond ik de schakelervaring van de 2.0 TDI minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:10:
[...]

[afbeelding]

Mwoah, jaren '90 is toch echt wel ff iets anders.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autobonus.lt/foto/1/54107-volvo-960-5606.jpg

Weet overigens niet of ik de aangepaste V60 console nu echt mooier vind.

Afbeeldingslocatie: https://www.media.volvocars.com/media/images/low/45208_4_13.aspx?

Vind bij de nieuwe de centrale ventilatieroosters niet echt heel mooi.

Vind de oude net iets strakker.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De mooiste Volvo-middenconsole vind ik die van de C30/S40/V50 R-Design - niet toevallig ook dat wat ik zelf heb. :D

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2007/Volvo%20R-design4.jpg

(Alleen heb ik dan geen automaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zeg niet dat dat dashboard hetzelfde is als een Volvo uit de jaren negentig. Die foto die jij aanhaalt ziet er voor mij eerder jaren zeventig uit. Werkelijk afschuwelijk ... de horror

Conclusie, voor mij loopt Volvo 20 jaar achter op dashboard-design ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 17-06-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is inderdaad meesterlijk. :) Over 20 jaar praten ze ook zo over de huidige dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mx. Alba schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:10:
De mooiste Volvo-middenconsole vind ik die van de C30/S40/V50 R-Design - niet toevallig ook dat wat ik zelf heb. :D

[afbeelding]

Meh....wel netjes, maar een beetje kaal en sfeerloos, gebrek aan sportiviteit (imo). En die knoppenbalk in de middenconsole vind ik ook bij geen enkel model mooi. Komt op mij over als een geïntegreerde mobiele telefoon (maar dan één uit de beginjaren... ;w ) ;)

En die bekleding....Volvo heeft iets met rare kleurstellingen en niet iets te fletse kleuren (groenig beige). Moet je van houden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 17-06-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mx. Alba schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:10:

[afbeelding]

:9~ Ik blijf dit echt geweldig vinden... Echt zo'n gevoel van heimwee ;)
Zoek nog maar een merk wat dit voor elkaar krijgt bij mij :+
stefijn schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:20:
Meh....wel netjes, maar een beetje kaal en sfeerloos, gebrek aan sportiviteit (imo). En die knoppenbalk in de middenconsole vind ik ook bij geen enkel model mooi. Komt op mij over als een geïntegreerde mobiele telefoon (maar dan één uit de beginjaren... ;w ) ;)
Dat was juist het mooie ervan, het was net of je een mobiel in je dash geïntegreerd had zitten. Perfect als je veel belt onderweg!

Bij de RNS bij VAG (exclusief A3) verandert het touchscreen na een aantal keer klikken in het menu (irritant) in een toetsenblok. Toetsen met toutchscreen intoetsen werkt niet als je rijdt... Het kan niet blindelings, de ronde toetsen zijn net te klein om ze juist te kunnen aantikken als je bezig bent met sturen...

Geef mij die vaste knoppen uit de C30 maar terug, gewoon blind, zonder moeite.
En die bekleding....Volvo heeft iets met rare kleurstellingen en niet iets te fletse kleuren (groenig beige). Moet je van houden :)
Een Volvo bestel je natuurlijk altijd met leer ;)
Dan lijk je opeens hele andere stoelen te krijgen, zetels noemen ze die ook wel.

Beste autostoelen waar ik ooit in heb gezeten, op de nieuwe 1 serie na dan (die had wel speciale stoelen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 20:54

page404

Website says no

En voornamelijk wil ik een dealer die dingen gewoon oplost en niet afdoet met "wij hebben niets kunnen vinden, alstublieft hier is uw auto terug, succes ermee"...
Dat. Bij mij zeiden ze "We kunnen niks vinden dus er is geen probleem". En dan nog beweren dat het aan mijn voertuigbeheersing ligt. Sorry hoor, arrogantie ten top.
Maar dat is vnl VW.
Audi vind ik qua serviceverlening, degelijkheid en afwerking echt een heel ander verhaal dan VW of Skoda. Mijn probleem met Audi leasen is dat een beetje aangeklede uitvoering gewoon 8000€ bovenop de basisprijs is. En dan is het meteen niet meer interessant.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Voor mij is het merk Volvo synoniem met een prettige zit en een goede ergonomie. Dat geldt in ieder geval voor de V70 en XC60.

In mijn eigen auto (3-serie met sportstoelen) is de zit ook erg goed. Vooral de verstelling van de zitvlaklengte is geniaal.

Touchscreen is inderdaad niet handig in een rijdende auto. Het concept van een touchscreen gaat uit van de aanname dat je hand je oog volgt, en dat is strijdig met het concept van blinde bediening. Mijn vrouw heeft een RNS 31x in haar Polo. Daar is het touchscreen ook nog eens resistief. Kan ik anno 2013 ook niet meer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik wil geen zetels, ik ben toch geen ouwe lul ;) . De beste stoelen waar ik ooit in gezeten heb zitten in mijn Leon. Dat zijn tenminste stoelen waar je niet uitrolt/glijdt, wat je ook doet. Fullsize sportkuipen. Dik, stevig en geven geen krimp als je er aan hangt. In de A-klasse (niet in het basismodel) zitten ongeveer gelijksoortige stoelen, super. Zelfs vrouwen gaan in zo'n auto zitten en kijken dan verrast op van "wow, dat zit lekker! O+ ".
In mijn - voormalige - Delta EVO2 zaten ook dit soort stoelen. Recaro's met vaste hoofdsteun...perfect... Minpuntje daar was de zitpositie algemeen ;)

In de nieuwe Leon zijn de stoelen een schaduw van het vorige model. Dun, slap, te weinig profiel. In de V40 zijn ze wel oke (aan de dunne kant en de zitting heeft maar net voldoende zijdelingse steun), maar zonder lendensteun kan ik niet in een Volvo zitten. Daar heb ik altijd het gevoel dat je in een kom zit in plaats van op een zitting met een leuning. Krijg ik last van mijn rug van.
Anyway, ik heb mijn V40 R-design met leer besteld (R-designplus-pakket), dus dat voldoet :)

En liever een modern touchscreen dan een jaren-negentig telefoon in mijn 2013-auto. Kijk naar Peugeot in de nieuwe 308, 10" inch touchscreen 8)7 :9 :9

Nog een week of 3 en dan krijg ik mijn V40 :) (hopelijk)

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 17-06-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Toch duidelijk een kwestie van smaak allemaal. Ik blijf Volvo prachtig vinden (heb er dan ook een). Alles werkt toch behoorlijk intuitief (al is de bediening bij Audi (A5) net even iets beter). Wel is Sensus traag.

Overigens kun je nu ook bij Volvo een touchscreen krijgen (soort van, werkt geloof ik net even anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Die krijg ik ook. Sensus Connect met 7" scherm. Draait op een Android based systeem van Parrot die je o.a. met je telefoon kunt connecten voor tethering :9 . Ik ga er deze week even mee spelen bij de dealer op een demo-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Bediening in de A5 is prima, je hoort mij niet klagen maar die 2 draairadartjes op het stuur blijven goedkoop aanvoelen voor mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
page404 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:59:
Dat. Bij mij zeiden ze "We kunnen niks vinden dus er is geen probleem". En dan nog beweren dat het aan mijn voertuigbeheersing ligt. Sorry hoor, arrogantie ten top.
Maar dat is vnl VW.
Audi vind ik qua serviceverlening, degelijkheid en afwerking echt een heel ander verhaal dan VW of Skoda. Mijn probleem met Audi leasen is dat een beetje aangeklede uitvoering gewoon 8000€ bovenop de basisprijs is. En dan is het meteen niet meer interessant.
Hahaha, zeg dat maar niet tegen mijn oude baas ;)
Die bracht 80k naar de dealer en had een afspraak gemaakt voor een bepaalde dag. Op die dag zou zijn andere auto terug gaan naar de leasemij en de avond gelijk op wintersport...

Wordt ie de dag van te voren gebeld om de afspraak te verzetten. Dus hij geeft aan dat dat niet meer gaat.
Audi Wittebrug geïrriteerd en uiteindelijk mocht hij hem komen halen, maar ze hadden geen tijd ervoor. Kon hij serieus zelf het folie eraf trekken, de afleverbeurt was niet gedaan, of half en aan de binnenkant waren de ramen niet ontvet...

Wat een service. Je begrijpt: Zijn allerlaatste Audi.

Maar ik had het ook met een proefrit. Ik was er in 2008 helemaal uit, ik wilde de A3 en maak een afspraak ervoor. Kom ik daar aan en buiten het feit dat de verkoper iedere keer liever ging babbelen met de belmiep dan mij van advies te voorzien, kon ik ook een uur wachten op de A3 om proef te rijden.

In die tijd ben ik naar de Volvo dealer gelopen en zodoende was het toch de C30 geworden, geheel tegen mijn eigen verwachting in destijds. Wat werd ik daar super geholpen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Die ervaringen zijn voornamelijk dealer specifiek denk ik. Zo ben ik bij van Udenhout in Eindhoven prima geholpen bij Audi. Volvo de Beemd was ook zeer goed. Beide een stuk beter dan bij Seat en VW in elk geval :)

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 17-06-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Nu we het toch even over Audi dealers hebben, ik ben ondertussen nog nooit zo slecht geholpen als bij Pouw Zwolle.

Mijn A3 uit 2010 viel een paar weken geleden onder het rijden compleet stil. Best lastig als je 50 rijdt en je stuurbekrachtiging en remdruk valt weg (alle stroom viel uit). De auto was niet meer te starten en moest uiteindelijk na een uur worden weggesleept (midden op 1 van de drukste uitvalswegen van onze wijk in Zwolle). Handig om 08:30.

De dealer belde aan het einde van de dag dat ze het probleem hadden opgelost en ik kon hem weer ophalen. Opgehaald en de volgende dag stond mijn vrouw stil op de rondweg rond Zwolle. Zelfde verhaal.

Vervolgens de auto een paar dagen bij de dealer gelaten en ze belden op vrijdag om 17:30 dat het probleem was opgelost. Ik was (gelukkig) niet in staat om de auto nog op te halen voor 18:00 dus ze namen hem dat weekend nog even mee voor een testrit. Op maandag hoorde ik van de lease maatschappij dat de auto uiteindelijk op de A28 nog een keer was stilgevallen op vrijdagavond en hij moest weer weggesleept worden.

Na dat euvel hebben ze hem in totaal 2 weken gehouden waarna ik hem weer kon ophalen. Hadden ze blijkbaar het sleutel-mechanisme gereset en deed mijn 2e auto sleutel het niet, wat betekende dat ik WEER terug kon.

Daarna problemen met de airco en autoradio die uitvielen, waarbij ze je aankijken alsof je graag elke week bij de dealer komt (20 minuten rijden vanaf hier) en problemen staat te verzinnen.

De problemen zijn na weet ik veel hoeveel keren bij de dealer te zijn geweest nog niet opgelost, maar ik ga er niet meer heen. Dit heb ik ook de lease maatschappij aangegeven, want ze nemen je daar als klant niet serieus.

Eerst was ik nog van mening dat het kwam om dat ik 'maar' een A3 rijd, maar een buurman met een A5 heeft dezelfde ervaringen bij deze dealer.

Ik vind Audi's nog steeds super mooie auto's, maar naar deze dealer ga ik nooit van mijn leven weer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in het oosten niet anders. Die Audi verkopers zijn zo arrogant als het maar kan. Ze willen nul moeite doen om een auto te verkopen. Volgens mij denken ze dat ze Ferrari's ofzo verkopen. Ik vind de auto's inderdaad mooi, en zal wel weer een keer een Audi kopen/leasen maar bestel hem dan wel gewoon via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:32:
Hier in het oosten niet anders. Die Audi verkopers zijn zo arrogant als het maar kan. Ze willen nul moeite doen om een auto te verkopen. Volgens mij denken ze dat ze Ferrari's ofzo verkopen. Ik vind de auto's inderdaad mooi, en zal wel weer een keer een Audi kopen/leasen maar bestel hem dan wel gewoon via de site.
Blijkbaar verkoopt Audi zichzelf en hebben de verkopers dus gelijk, dat ze weinig (lees geen) moeite hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

dfrenner schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:29:
[...]
Hahaha, zeg dat maar niet tegen mijn oude baas ;)
Die bracht 80k naar de dealer en had een afspraak gemaakt voor een bepaalde dag. Op die dag zou zijn andere auto terug gaan naar de leasemij en de avond gelijk op wintersport...

Wordt ie de dag van te voren gebeld om de afspraak te verzetten. Dus hij geeft aan dat dat niet meer gaat.
Audi Wittebrug geïrriteerd en uiteindelijk mocht hij hem komen halen, maar ze hadden geen tijd ervoor. Kon hij serieus zelf het folie eraf trekken, de afleverbeurt was niet gedaan, of half en aan de binnenkant waren de ramen niet ontvet...
VW Wittebrug was ook "beroemd" om de service. Dat ligt dus niet zozeer aan het merk alswel aan de dealer.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:56
Hmmm heb andere ervaring met Audi. Heb de lease A3 SB in onderhoud bij Audi Flevo in Harderwijk. Word prima geholpen. Toen ik de proefrit ging maken, zorgde dat er ook 1 beschikbaar was met de type motor die ik wilde. Ook het onderhoud en alles word netjes gedaan. Op de hoogte gesteld van alles.

Keer problemen met auto gehad, nieuwe motor gekregen en werd voor mijn vakantie alles nog keer nagelopen enzo. Na ben zeer tevreden over Flevo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

HeronAuto is Amsterdam is een prima dealer, wel duur maar de service is wel oké en problemen worden ook opgelost. Zijn verder eerlijke mensen die wel het nieuwe model aan proberen te smeren maar ook eerlijk zijn en zeggen dat het model dat je hebt nog prima is :)
Auto werd na een beurt ook altijd netjes gewassen en gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, bestelknop definitief ingedrukt:
V40 D2 Momentum + Busines + Winter + Driver Support (excl ACC)

ETA: september/oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nice! Eindelijk een keer geen R-Design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Aghanim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:09:
Nice! Eindelijk een keer geen R-Design ;)
Exact, en ook in een kleur die niet op R-design te krijgen is.....(maar wel veelvuldig op de weg is..)

Ik heb vooral functioneel/prijs gekeken, dat is uiteindelijk wat de keuze voor deze auto heeft opgeleverd en de keuzes in opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

RvL

Vandaag gaat hier op de bestelknop ingedrukt worden voor een nieuwe Mégane GT-Line 1.5dCi:
-Bleu Malte
-Pack Xenon
-Pack Lumiere
-Lederen bekleding
-Bose audio
-Stoelverwarming
-Trekhaak

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Kort vraagje voor de leasespecialisten hier: als je naast je werk een HBO deeltijd studie doet, mag je dan in een auto waar je niet prive in rijd (dus geen bijtelling voor betaald) naar school rijden? Valt zoiets onder zakelijk rijden of is dat privé rijden?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

^^ Is het een door je werkgever gefaciliteerde/betaalde studie of niet? Zo ja, dan kun je het denk ik wel verantwoorden (studie betaald door werkgever, van belang voor het werk, dus zakelijk). Zo niet, dan zullen het hoe dan ook privé-kilometers zijn.

Disclaimer: ik kan hier geen juridische basis voor neerleggen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wok op 29-06-2013 18:13 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RvL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:21:
Vandaag gaat hier op de bestelknop ingedrukt worden voor een nieuwe Mégane GT-Line 1.5dCi:
-Bleu Malte
-Pack Xenon
-Pack Lumiere
-Lederen bekleding
-Bose audio
-Stoelverwarming
-Trekhaak
Nice! Ik lachte me kapot toen ik deze maand mijn eerste salarisstrookje met de Megane zag. €78 netto meer over dan in die halfbakken Golf 6 die ik had. Jeej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Get!em schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Exact, en ook in een kleur die niet op R-design te krijgen is.....(maar wel veelvuldig op de weg is..)
Gokje, Biarritz Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Edmin schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:23:
Nice! Ik lachte me kapot toen ik deze maand mijn eerste salarisstrookje met de Megane zag. €78 netto meer over dan in die halfbakken Golf 6 die ik had. Jeej!
Maar de Golf is dan ook echt de enige auto, waar ik geen enkele vorm van waardering voor kan hebben. Tevens kan ik me de keuze voor een Golf ook geenszins indenken.

Reed vandaag een nieuwe Golf 6 GTI voor me... Echt waar ik zou ondanks de hogere waarde, voor geen goud willen ruilen met mijn Focus... Wat ziet de Golf 6 er verouderd uit zeg.

Bij een dik uitgevoerde Megane, Astra, A3, V40, octavia, denk ik wel eens: He, dat had ik ook kunnen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
RvL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:21:
-Bleu Malte
-Pack Xenon
-Pack Lumiere
-Lederen bekleding
-Bose audio
-Stoelverwarming
-Trekhaak
Mooie uitvoering >:)
Alleen wilt iedereen is ophouden die blue malte te bestellen 8) , een maand of 8 terug was ik een van de weinige met die kleur... Op dit moment duikt de kleur steeds vaker op onderweg :| Wat natuurlijk weer jammer is omdat de auto ansich sowieso al veel rond rijdt en de kleur het enige onderscheid met de meute is.. euhh was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 08:51
Widow schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:34:
Kort vraagje voor de leasespecialisten hier: als je naast je werk een HBO deeltijd studie doet, mag je dan in een auto waar je niet prive in rijd (dus geen bijtelling voor betaald) naar school rijden? Valt zoiets onder zakelijk rijden of is dat privé rijden?
Hey Tom, ik heb dat toendertijd wel gedaan (studie betaald door de baas). Gewoon op de kilometerregistratie ingevuld en als opmerking Studie gebruikt.

Heb toen een keer mijn gegevens moeten opsturen naar de BD en geen problemen mee gehad. Kreeg netjes een brief dat ze geen afwijkingen geconstateerd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

thefox154 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:16:
[...]

Mooie uitvoering >:)
Alleen wilt iedereen is ophouden die blue malte te bestellen 8) , een maand of 8 terug was ik een van de weinige met die kleur... Op dit moment duikt de kleur steeds vaker op onderweg :| Wat natuurlijk weer jammer is omdat de auto ansich sowieso al veel rond rijdt en de kleur het enige onderscheid met de meute is.. euhh was..
Je kan altijd nog kiezen voor bleu majorelle. Net iets lichter dan bleu malte. Rouge Vif zie je ook niet vaak. Zelf heb ik Brun Marron maar die zie je wel meer rondrijden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik heb mijn lease auto al een tijdje maar voor de mensen die de keuze moeten maken en het budget er voor hebben. Kijk eens naar de Lexus CT200h. Ik heb hiervoor een Audi A3 en een VW Polo gereden maar wil inmiddels niets anders dan de Lexus.

De CT200h is een goede auto als je goed wil zitten, kwaliteit om je heen hebt en ook als je veel file rijd (namelijk automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Alleen is een ct200 voor velen simpelweg te klein. Budgettechnisch is er niets mis mee, is vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
AllSeeyinEye schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:44:
Alleen is een ct200 voor velen simpelweg te klein. Budgettechnisch is er niets mis mee, is vrij goedkoop.
Hoe bedoel je te klein?
Ik hoor tegenwoordig meer mensen klagen dat hun auto te groot is. Zeker als je dagelijks in de randstad moet parkeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De kofferbak van de CT200H is echt heel krap.. vergeleken met de andere auto in zijn segment (ik weet niet of Polo daarbij hoort).

Maar zolang je 1 kleine hebt.. zie ik geen probleem.. alleen maar super leuke auto met straks modern design.

En stoelen waar je ontzettend lekker in zit.. dat is mijn mening :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:44:
De ruimte voor en achter is zeker niet te klein en de laadruimte is voor dit segment auto idd aan de krappe kant maar iig groter dan de laadruimte van een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De Polo is dan ook een auto uit een ander segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:04

Reneger

Wie? IK?

Helaas is de lexus is300h dan weer aan de prijs...

Ach, ik ben nog steeds blij met mn relatief unieke leasebak:
Ford focus 115 pk diesel
Trend sport (is beperkt leverbaar geweest)
In de opvallende kleur Mars Red. Weinig mensen die die kleur kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RocketKoen schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:12:
[...]

Hoe bedoel je te klein?
Ik hoor tegenwoordig meer mensen klagen dat hun auto te groot is. Zeker als je dagelijks in de randstad moet parkeren.
Ik woon en werk in de randstad, en voor mijn werk parkeer ik dagelijks op andere plaatsen in het land, waarvan veel in Den Haag, Rotterdam en omliggende steden. Ik heb werkelijk nog nooit problemen met parkeren gehad.

Wat ik met te klein bedoel, is dat ik nu een Avensis rjjd, regelmatig auto's van collega's mee heb, maar eerlijk gezegd liever in de A6 / 5 serie of Passat rijd, dan in een Leon, A3 of Golf. Voor mijn situatie: op de achterbank moeten 3 kids mee kunnen, waarvan 2 met een zittingverkleiner. Verder vind ik het gewoon fijn als ik achterin ruimte heb.

Ik kijk nu (ook voor lekker goedkoop) voor een Octavia. Een tijdje terug de 1.6 TDI gereden, die wordt het sowieso niet. Deze kleine dieselmotor heeft niets over en volstaat maar net. Gisteren de 1.4 TSI gereden. Die motor is lekker! Wordt het benzine, dan wordt het die. Maar de dealer belt me nog zodra de 2.0 TDI en de 2.0 GTD beschikbaar zijn. Met name die laatste (Octavia RS) daar kijk ik naar uit.

Qua opties ben ik er al wel uit:
Octavia Combi, Elegance Business, Sunset (getint glas), panoramadak, afneembare trekhaak, vol leder, dynamic pakket (sportstoelen) en een Eibach verlaging set. Het is dus nog even wachten op de motoren voordat ik ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AllSeeyinEye schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Ik woon en werk in de randstad, en voor mijn werk parkeer ik dagelijks op andere plaatsen in het land, waarvan veel in Den Haag, Rotterdam en omliggende steden. Ik heb werkelijk nog nooit problemen met parkeren gehad.

Wat ik met te klein bedoel, is dat ik nu een Avensis rjjd, regelmatig auto's van collega's mee heb, maar eerlijk gezegd liever in de A6 / 5 serie of Passat rijd, dan in een Leon, A3 of Golf. Voor mijn situatie: op de achterbank moeten 3 kids mee kunnen, waarvan 2 met een zittingverkleiner. Verder vind ik het gewoon fijn als ik achterin ruimte heb.

Ik kijk nu (ook voor lekker goedkoop) voor een Octavia. Een tijdje terug de 1.6 TDI gereden, die wordt het sowieso niet. Deze kleine dieselmotor heeft niets over en volstaat maar net. Gisteren de 1.4 TSI gereden. Die motor is lekker! Wordt het benzine, dan wordt het die. Maar de dealer belt me nog zodra de 2.0 TDI en de 2.0 GTD beschikbaar zijn. Met name die laatste (Octavia RS) daar kijk ik naar uit.

Qua opties ben ik er al wel uit:
Octavia Combi, Elegance Business, Sunset (getint glas), panoramadak, afneembare trekhaak, vol leder, dynamic pakket (sportstoelen) en een Eibach verlaging set. Het is dus nog even wachten op de motoren voordat ik ga bestellen.
Als je van ruimte houdt kijk dan naar een SuperB, is net een facelift van geweest dus weer bij de tijd en een enorme sloot ruimte.

Lexus CT is ook niet echt ideaal, een passat gooi je veel gemakkelijker een parkeervak in dan een CT dat ding heeft nog grotere dode hoeken dan een vrachtwagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb gekeken voor een Superb maar buiten dat ik mezelf tot doel gesteld heb om een 20% Bijteller te nemen, vind ik m niet mooi. Er is iets raars aan de verhoudingen door die immense achterportieren. En alleen met de 1.6 TDI is die 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 08:57

Shunt

Boe

vhal schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Je kan altijd nog kiezen voor bleu majorelle. Net iets lichter dan bleu malte. Rouge Vif zie je ook niet vaak. Zelf heb ik Brun Marron maar die zie je wel meer rondrijden.
Heb de Rouge Vif ook ik kan je alvast zeggen hij blijft niet lang mooi. Bij het minste geringste zit je door de lak heen op de onderlaag. De metallic laag die mijn collega's hebben is toch een heel stuk steviger. Het ziet er alleen wel echt heel strak uit.

1 Dagje rome = vier grote krassen van volgens mij en voorbij rijdende scooter een deukje van een scooter een deur in mijn zijkant tussen voorwiel en bestuurders portier zodanig hard dat ik metaal zie. Natuurlijk kan je wat schade verwachten als je in rome bent maar ja dit was wel echt te gek. Verder op plekken als de achter bumper zitten heel veel kleine krasjes van bvb boodschappen tassen maar die zijn weg te poetsen.

[ Voor 28% gewijzigd door Shunt op 30-06-2013 18:09 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
De Skoda Octavia Combi met 1.4TFSI DSG is een prima verhouding tussen lage bijtelling en rijcomfort. Ga er binnenkort een keer mee rijden om te zien of hij vergelijkbaar met de 1.4TFSI S-Tronic uit mijn huidige Audi A3 rijdt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ECiftci schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:30:
Ik heb mijn lease auto al een tijdje maar voor de mensen die de keuze moeten maken en het budget er voor hebben. Kijk eens naar de Lexus CT200h. Ik heb hiervoor een Audi A3 en een VW Polo gereden maar wil inmiddels niets anders dan de Lexus.

De CT200h is een goede auto als je goed wil zitten, kwaliteit om je heen hebt en ook als je veel file rijd (namelijk automaat)
Die van mij komt deze week! Zit heerlijk! Ben er wel blij mee, ga vanaf een Polo overigens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:05:
...

Specificatie opties/accessoires

F Automatische parkeerrem met Hill-start assist
F BOSE Energy Efficient Series Sound System
F Bagagescheidingsnet
F Bekleding halfleder TEP GT-Line
F Elektrisch verwarmbare voorstoelen
F Marron Glace metaallak
F Pack Xenon
F Privacy glass zijruiten achter en achterruit
F Reservewiel 205/55 R16 (max 80km/u)

Accesoires
Trekhaak 13 plg afneembaar 945,00 / TomTom Europa kaarten 125,00/ TomTom live 3 jaar 149,00/ Kleding hanger 27,10/ matten lampen en 3hoek 46,41/Afneembare dwarsdragerset max 75 kg 195,- / Standkachel + afstandbediening en inbouw 2000,-
totaal accesoires : 3487,22
...
Wat is precies die Standkachel + afstandbediening en inbouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 16-09 19:42
Exocet schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:02:
[...]

Wat is precies die Standkachel + afstandbediening en inbouw ?
Dat is voor luie mensen die niet van krabben houden. Wordt veel gebruikt in Scandinavische landen.
Met gebruik van de reguliere brandstof wordt de auto meestal incl motorblok voor vertrek al opgewarmd door de standkachel. Dit verminderd de extra slijtage van de motor doordat deze al op temperatuur wordt gebracht. Verwijderd het ijs van de auto en het interieur is vanaf het wegrijden al lekker aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PROnline schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:36:
[...]

Dat is voor luie mensen die niet van krabben houden.een stukje gemak. Wordt veel gebruikt in Scandinavische landen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Wok schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 18:12:
^^ Is het een door je werkgever gefaciliteerde/betaalde studie of niet? Zo ja, dan kun je het denk ik wel verantwoorden (studie betaald door werkgever, van belang voor het werk, dus zakelijk). Zo niet, dan zullen het hoe dan ook privé-kilometers zijn.

Disclaimer: ik kan hier geen juridische basis voor neerleggen ;)
Is een studie voor mn werk idd :) ik een vermoeden dat zoiets wel moest kunnen, thanks!
Breaker schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:08:
[...]

Hey Tom, ik heb dat toendertijd wel gedaan (studie betaald door de baas). Gewoon op de kilometerregistratie ingevuld en als opmerking Studie gebruikt.

Heb toen een keer mijn gegevens moeten opsturen naar de BD en geen problemen mee gehad. Kreeg netjes een brief dat ze geen afwijkingen geconstateerd hadden.
Ah goed om te horen! Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen naar een andere leaseauto, mn huidige Clio (model 2013) is leuk maar te klein voor mijn lengte. Volvo V40 hetzelfde probleem: groot van buiten, van binnen net zo klein als mn Clio. Okay, materialen waren wel stukken beter, maar hoofdruimte van één vinger is echt te weinig. Tot ik van de week in een nieuwe BMW 1 serie zat, zo'n 3-deurs uitvoering. Ruim van binnen :D echt geweldig! Alleen BMW heeft die niet in een 14% uitvoering, en ik heb niet zo'n zin om daarom elk jaar 2500eu aan bijtelling te betalen. Zit te denken om gewoon puur zakelijk in die auto te gaan rijden, en een OV kaart te nemen voor de rest. 75% van mn vrienden woont binnen 10km van waar ik woon, dus hoe langer ik er over denk, hoe beter het klinkt :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vergeet niet dat woon-werkverkeer tegenwoordig onder bijtelling valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

stefijn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:36:
Eurmz... Nee :?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarom houdt mijn collega dan een rittenadministratie bij voor woon-werkverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Waarom houdt mijn collega dan een rittenadministratie bij voor woon-werkverkeer?
Misschien vindt hij dat leuk.

rittenadministratie is alleen fijn als je niet je bijtelling wil betalen.
U kunt het bewijs dat u niet meer dan 500 privékilometers rijdt, op verschillende manieren leveren:

■met een sluitende rittenregistratie die u inlevert bij uw werkgever
■met een overeenkomst voor 'hikers'
■met een Verklaring geen privégebruik auto in combinatie met een sluitende rittenregistratie of ander soort bewijs
■met een ander soort bewijs
http://www.belastingdiens...ebruik/rittenregistratie/

[ Voor 49% gewijzigd door Viper® op 02-07-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Volgens mij is de overheid wel bezig met plannen om elke lease auto (ongeacht wel of geen prive km's) te gaan belasten met bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
http://www.belastingdiens...0_kilometer_privegebruik/
Kilometers voor woon-werkverkeer zijn zakelijke kilometers.
Je zit al héél snel aan de 500km dan. Misschien woont je collega naast het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, ik zou er na 7 dagen aan zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Als je een 2e auto prive hebt dan kan je onder de 500km blijven. Dit is meestal het geval bij leaserijders die kiezen om hun auto belastingvrij te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat kan, maar ja....moet je wel in een goedkoop autootje rijden. Doordeweeks de man in je Audi, in het weekend een watje in je Opel kadett ;)

En als je met zijn tweeen bent en allebei een leaseauto hebt gaat het één keer bijtelling voor één van beide auto's ook niet snel meer op (zoals bij een vriend van mij, die gaat nu kleiner/goedkoper leasen omdat hij niet meer onder de bijtelling uitkomt zoals toen ze alleen in de auto van zijn vriendin reden)

[ Voor 46% gewijzigd door Stefke op 02-07-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Dat is niet waar. Er waren belastingplannen maar deze zijn niet doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De site van de belastingdienst klopt niet? Kan natuurlijk. Voor mij maakt het niet uit, ik pak gewoon 14% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je quote de site van de belastingdienst zelfs dat het zakelijke kilometers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dan valt woonwerkverkeer toch onder bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met onder bijtelling vallen? Als je alleen woon-werk verkeer rijdt kun je de verklaring geen privé-gebruik invullen. Als je daarnaast privé-kilometers maakt zul je wel bijtelling moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:24:
Wat bedoel je met onder bijtelling vallen? Als je alleen woon-werk verkeer rijdt kun je de verklaring geen privé-gebruik invullen. Als je daarnaast privé-kilometers maakt zul je wel bijtelling moeten betalen.
Dit is volgens mij dit jaar veranderd, of daar was sprake van in ieder geval.
Alleen 100% zakelijke KM's vanaf kantoor -klant - kantoor etc zijn nog geldig.
Woon-werk valt nu onder de privé noemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, nu moet ik ook gaan nadenken...Ho wacht, misschien zie ik het verkeerd om inderdaad :) WWV zou onder prive gaan vallen en dán zit je snel aan de 500km

Maar dat staat idd niet op de bel.site

[ Voor 38% gewijzigd door Stefke op 02-07-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:28:
Ja, nu moet ik ook gaan nadenken...Ho wacht, misschien zie ik het verkeerd om inderdaad :) WWV zou onder prive gaan vallen en dán zit je snel aan de 500km

Maar dat staat idd niet op de bel.site
Ik heb er vorig jaar toen ook wel geruchten over gehoord inderdaad dat ze dat wilden uitvoeren, maar heb er daarna nooit meer iets van gehoord. Gezien ik toch wel privé rij maakt het voor mij ook niet uit.
thefox154 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:28:
[...]

Dit is volgens mij dit jaar veranderd, of daar was sprake van in ieder geval.
Alleen 100% zakelijke KM's vanaf kantoor -klant - kantoor etc zijn nog geldig.
Woon-werk valt nu onder de privé noemer.
Zoals Stefijn al heeft gequote een aantal posts hierboven is dat volgens de site van de belastingdienst op dit moment nog niet het geval.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Er was in het beruchte Lenteakkoord inderdaad sprake van om woon-werk-kilometers ook als privé-kilometers te bestempelen. Door algemeen protest is dat echter weer van tafel gegaan. Woon-werk is nog steeds zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
check, zover ik weet staat het ook niet op de agenda om alsnog (op een later moment) in te voeren.

....maar je weet t maar nooit met de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zeg: terug naar die flat tax voor de bijtelling. Gewoon iedereen 22% bijtellen. Geen niet-zakelijk gebruik meer. Het duidelijkst voor iedereen, overheid krijgt voldoende binnen, het loont weer om echte motoren in de auto te leggen ipv de cilinderuitschakeldingen om de bijtelling te knijpen.

Pagina: 1 ... 28 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.