Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok. Ik heb een meevaller die me weer veel tijd gaat kosten ;). Blijkbaar zijn er langzaam uitzonderingen mogelijk op onze interne bestelstop en is mijn geliefde Passat over 2 weken einde contract ipv over 40k km. Dat betekent dus een nieuwe uitzoeken.

Ik wil er qua comfort niet op achteruit gaan, dus dan zijn er volgens mij in het d-segment diesel stationwagons een aantal opties:
- Volkswagen Passat Variant (sinds 1 week weer met 20% bijtelling te bestellen!)
- Volvo V60 (ook in 20% bijtelling)
- BMW 3-serie touring (20% bijtelling, wel ca 5k hogere cataloguswaarde dan de VW en de Volvo)

Verder dan nog de Opel Insignia (vind het wel een mooie auto, maar kost me door de 25% denk ik net zoveel als de Passat/V60). Zelfde verhaal gaat op voor de Peugeot 508. Als ontzettende outsider is er dan nog de Hyundai i40 (denk ik).

Zoals ik er nu dus naar kijk zijn er 2 serieuze kanshebbers, de Passat en de V60. De BMW trekt me heel erg, ook al is hij wat duurder...Ik rij niet ontzettend veel (ca 45k per jaar), maar vind comfort echt heel belangrijk. Dat wil voor mij zeggen: heel stil, fatsoenlijke audio, fijne stoelen en fijne navigatie. Verder qua opties niet zo veel bijzonders, parkeersensoren zijn prettig, maar verder...Ik kan dus ook met de basismodellen prima uit de voeten.

Dat wordt dus wat proefritjes maken komende tijd, maar mis ik nog auto's in dit lijstje? Of kan iemand hier zo enthousiast worden over zijn d-segmenter die ik niet genoemd heb, dat ik misschien nog iets breder kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hou je bewust de A4 helemaal uit je keuzelijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:15
ZieMaar! schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:09:

De BMW trekt me heel erg, ook al is hij wat duurder...Ik rij niet ontzettend veel (ca 45k per jaar), maar vind comfort echt heel belangrijk. Dat wil voor mij zeggen: heel stil, fatsoenlijke audio, fijne stoelen en fijne navigatie. Verder qua opties niet zo veel bijzonders, parkeersensoren zijn prettig, maar verder...Ik kan dus ook met de basismodellen prima uit de voeten.
De nieuwe BMW(F30 of F31) zijn niet echt superstil, ik ben er van overtuigd dat de A4 of volvo v60 stiller zijn. Voor de rest zijn het wel schitterende auto's. Rijden en sturen lekker, interieur ziet er een stuk beter uit als in het vorige model en het model zelf is lekker sportief.

[ Voor 12% gewijzigd door FragileM64 op 29-04-2013 20:18 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Pizzaman schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:15:
Hou je bewust de A4 helemaal uit je keuzelijst?
Die had ik kunnen verwachten :).

Niet helemaal onbewust. De A4 heeft geen 20% bijtellingsmodel volgens mij en wordt daardoor behoorlijk duur. Verder heeft een vriend van me die auto en ik ben wel te spreken over het rijden in die auto, maar vind het, denk ik, de hogere prijs niet helemaal rechtvaardigen tov bijvoorbeeld mijn huidige Passat.
FragileM64 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:17:
[...]

De nieuwe BMW(F30 of F31) zijn niet echt superstil... Voor de rest zijn het wel schitterende auto's. Rijden en sturen lekker, maak ik ben er van overtuigd dat een A4 of volvo v60 stiller kan zijn.
Ok. Stilte is altijd een van de lastigste dingen om te checken bij een proefrit omdat er zoveel omstandigheden van toepassing zijn volgens mij...

Maar puur op gevoel (en dat is niet echt handig bij een auto kiezen) heeft die BMW hét wel voor mij (zonder dat ik er in gereden heb tot nu toe :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:20:
[...]

Die had ik kunnen verwachten :).

Niet helemaal onbewust. De A4 heeft geen 20% bijtellingsmodel volgens mij en wordt daardoor behoorlijk duur. Verder heeft een vriend van me die auto en ik ben wel te spreken over het rijden in die auto, maar vind het, denk ik, de hogere prijs niet helemaal rechtvaardigen tov bijvoorbeeld mijn huidige Passat.
Collega van me heeft donderdag zijn A4 Avant Business Edition ontvangen. Twijfelde zelf over een 3-Serie Touring (20%) of deze A4 (25%). Ken de exacte getallen niet, maar ik geloofd dat die A4 (met BE pakket veel opties als Xenon, Parkeersensoren, Navi etc.) iets van 34K kost en dezelfde aangeklede 3-Serie 46K. Uiteindelijk was de A4 qua bijtelling goedkoper per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Aghanim schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:28:
[...]

Collega van me heeft donderdag zijn A4 Avant Business Edition ontvangen. Twijfelde zelf over een 3-Serie Touring (20%) of deze A4 (25%). Ken de exacte getallen niet, maar ik geloofd dat die A4 (met BE pakket veel opties als Xenon, Parkeersensoren, Navi etc.) iets van 34K kost en dezelfde aangeklede 3-Serie 46K. Uiteindelijk was de A4 qua bijtelling goedkoper per maand.
Ok, in dat geval ga ik die wel meenemen...34k (Nederland?) is wel wat weinig...Maar ik ga nu naar audi.nl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

De A4 is ook in de 20% te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29
Pizzaman schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:34:
Volgens mij alleen de sedan en niet de Avant.

... De BMW trekt me heel erg, ook al is hij wat duurder...
De cataloguswaarde is dan wel 5K hoger, maar door de wat lagere afschrijving (iig lager dan die van de V60) kan de leaseprijs misschien lager uitvallen waardoor je netto per maand misschien geen eens zoveel meer voor een 3 Touring betaalt dan voor een V60. Zou het iig even goed uitrekenen en nog niks afserveren op basis van alleen de cataloguswaarde :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Pizzaman schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:34:
Avant? Maar ik zie nu dat de business edition Avant 38k (diesel) kost. Ik kan op de audi site verder niet zoveel over bijtelling vinden en mijn bestelportal vd leasemaatschappij staat nog op benzine (dat moet diesel worden)..
Abbadon schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:41:
[...]
De cataloguswaarde is dan wel 5K hoger, maar door de wat lagere afschrijving (iig lager dan die van de V60) kan de leaseprijs misschien lager uitvallen waardoor je netto per maand misschien geen eens zoveel meer voor een 3 Touring betaalt dan voor een V60. Zou het iig even goed uitrekenen en nog niks afserveren op basis van alleen de cataloguswaarde :)
Klopt, en voor € 20,- p/m kies ik echt wel mijn favoriet. Woensdag snel die bestelportal laten aanpassen...

[ Voor 43% gewijzigd door ZieMaar! op 29-04-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De Audi A4 Business Edition vanaf € 32.800,-
Audi introduceert de A4 Limousine en Avant in Business Edition-uitvoering. Deze speciaal voor de zakelijke markt ontwikkelde modellen hebben een zeer complete standaarduitrusting in combinatie met een scherpe en dus bijtellingvriendelijke prijsstelling (vanaf € 32.800). De sportieve en eveneens zeer compleet uitgerust Audi A4 S Edition is nog tot en met 31 maart bestelbaar. Vraag hier direct uw proefrit, brochure of offerte aan.
Audi A4 Business Edition vanaf € 32.800,-
17" lichtmetalen velgen "5-arm"-design
parkeerhulp achter
xenon plus verlichting
licht- en regensensor
bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
middenarmsteun vóór
MMI navigatie
multifunctioneel lederen vierspaaks stuurwiel
telefoonvoorbereiding basis
blanke raamlijsten
metallic lak

25% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, 32800. Da's de instap benzine. Wat kosten de diesels dan, en zijn dat ook 20% modellen? Want da's wel interessant natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat vind ik dus ook interessant, maar volgens mij lijkt het toch 25% te zijn...Want anders was deze (in ieder geval prijstechnisch) erg aantrekkelijk geweest.

Diesel kost dan dus 38k ongeveer.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 29-04-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Geen idee, collega van me moest een benzine nemen. Bovenstaande is dan de 170 PK versie.
En ja, het is 25% maar dat zei ik al 2x eerder. Echter is deze A4 veel goedkoper dan een vergelijkbare 3-Serie en daarom qua netto maandlasten goedkoper.

[ Voor 46% gewijzigd door Aghanim op 29-04-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hmmm en daarmee is het eigenlijk allemaal weer logisch :).

BMW en Audi zijn iets duurder dan de Volvo of de Passat. Maar goed, ik denk dat de BMW en de Audi net wat beter zijn. Maar dat betekent dat voor 't complete plaatje de A4 misschien beter toch mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat mag je zelf bepalen, maar volgens mij is het wel een goede optie. Heb je er weer een extra optie bij. Lastig kiezen, luxeproblemen :)

Ikzelf mocht eind december een nieuwe auto bestellen, klasse lager dan jij. Had een lijstje gemaakt en wist al dat ik voor de V40 zou gaan (op papier). Uiteindelijk voelde ik daar weinig in tijdens het rijden en zat ik met een dikke smile op mijn gezicht in de A3 (Sportback). Op basis daarvan de Audi besteld. Persoonlijk zou ik dus eerst in alle auto's gaan rijden omdat er mogelijk op basis van beleving sowieso al een aantal afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:29
^ met: je moet echt in alle auto's die op je shortlist staan een ritje maken :) Soms is het heel iets simpels wat een verder heel goede auto tot een waardeloos ding voor jou maakt, b.v. de stoelen of dat je met je knie tegen de contactsleutel zit of dat de versnellingsbak gewoon niet goed aanvoelt. Het is een samenspel waarvan de zwakste schakel flink wat roet in het eten kan gooien.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 11:02
Je moet idd stukken gaan rijden, bij voorkeur langer als een uur.. dan pas weet je of een stoel een beetje zit (toch een cruciaal ding) ik had bij de V40 gelijk een perfecte zit en vind de auto super dus dat is het voor mij geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

Wat denk je van de Citroen DS5 14% bijtelling 200pk en die zit met de top aankleding verdomd dicht tegen de BMW en Volvo's aan al dan niet luxer aangekleed. Persoonlijk vond ik hem eerst te schreeuwerig met het chroom aan de voorkant maar volgens mij kan je dat weg laten als je er niet van houd.

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 29-04-2013 22:08 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zo, ter voorbereiding op het inleveren van mijn huidige auto (3 weken) maar alvast samen met de schadebehandelaar alle schades gemeld bij de leasemaatschappij. Krijg je nog doodleuk te horen dat iedere melding los bekeken wordt en dat er, in principe, per melding een eigen risico geldt. Alsof iedereen na 160.000km/48 maanden een gloednieuwe auto teruggeeft :s.

Ben erg benieuwd, aangezien ik midden in het centrum woon en ik alleen al op de deur van de passagierszijde een stuk of 10 plekken/deukjes heb van anderen die hun deur tegen die van mij moeten parkeren. Ook is er een winkelwagentje tegen mijn auto gerold en zie ik aan de andere zijde krassen van een scherp object.

Mag je, op basis van een 'innameprotocol', zelf gaan bepalen welke schade acceptabel is en welke niet. Alles wat je meldt kost je eigen risico, alles wat je niet meldt mag je in zijn totaliteit betalen. Je snapt het al, het innanemprotocol beschrijft perfect vs beroerd (zwart-wit) en alles daartussen mag je zelf beoordelen.
Zal dus wel een behoorlijke rekening worden voor het inleveren. Wel jammer, want de binnenkant van de auto, waar je als bestuurder naar mijn mening wel echt verantwoordelijk voor bent, ziet er perfect uit.

Snap natuurlijk dat de leasemaatschappij een goed te verkopen auto terug wil ontvangen maar duidelijkheid over wat wel en niet acceptabel is blijkt nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij Alphabet is er een duidelijk formulier waar staat welke schades wel en niet acceptabel zijn voor een auto die ingeleverd wordt, inclusief voorbeeld foto's. Daar laten ze duidelijk zien dat gebruiksschade geen probleem is maar te grote schades wel gemeld moeten worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Is de Mercedes CLA nog niet voorbij gekomen? Ziet er strak uit! Toch ff kijkje gaan nemen in de Mercedes garage, voor fun :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Aghanim schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:32:
Zo, ter voorbereiding op het inleveren van mijn huidige auto (3 weken) maar alvast samen met de schadebehandelaar alle schades gemeld bij de leasemaatschappij. Krijg je nog doodleuk te horen dat iedere melding los bekeken wordt en dat er, in principe, per melding een eigen risico geldt. Alsof iedereen na 160.000km/48 maanden een gloednieuwe auto teruggeeft :s.

Ben erg benieuwd, aangezien ik midden in het centrum woon en ik alleen al op de deur van de passagierszijde een stuk of 10 plekken/deukjes heb van anderen die hun deur tegen die van mij moeten parkeren. Ook is er een winkelwagentje tegen mijn auto gerold en zie ik aan de andere zijde krassen van een scherp object.

Mag je, op basis van een 'innameprotocol', zelf gaan bepalen welke schade acceptabel is en welke niet. Alles wat je meldt kost je eigen risico, alles wat je niet meldt mag je in zijn totaliteit betalen. Je snapt het al, het innanemprotocol beschrijft perfect vs beroerd (zwart-wit) en alles daartussen mag je zelf beoordelen.
Zal dus wel een behoorlijke rekening worden voor het inleveren. Wel jammer, want de binnenkant van de auto, waar je als bestuurder naar mijn mening wel echt verantwoordelijk voor bent, ziet er perfect uit.

Snap natuurlijk dat de leasemaatschappij een goed te verkopen auto terug wil ontvangen maar duidelijkheid over wat wel en niet acceptabel is blijkt nogal lastig.
Ik ben echt zo blij dat bij mij de werkgever het eigen risico volledig af heeft gekocht. In het anderhalf jaar toch redelijk wat stad schade gehad van apen die met de fiets er langs rijden of bumpertje op bumpertje doen.
Naar mijn weten is er meestal een maximum van een X bedrag aan schade wat een auto mag hebben aan het einde van een lease periode. Zonder dat dit iets extra zou kosten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ben blij dat mijn werkgever het ER zelf betaalt. Mijn leasemij heeft er ook een handje van om alles maar door te belasten. Zo is mijn werkgever een tijdje terug uit zijn dak gegaan tegen de leasemij toen ze versleten matten en steenslag claimden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

Aghanim schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:32:

Wat ik meestal doe is ieder deukje/krasje/dingetje wat ik opmerk in ieder geval melden aan de leasemij. Is soms wat lastig, vooral als je nogal veel deukjes hebt, maar het voorkomt een hoop gedoe bij inleveren of achteraf.

Moet ik er wel bij zeggen dat bij ons het eigen risico ook is afgekocht, dus dan meld je het toch wat eerder.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Chief-XL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:46:
Is de Mercedes CLA nog niet voorbij gekomen? Ziet er strak uit! Toch ff kijkje gaan nemen in de Mercedes garage, voor fun :)
Ik vind 'm erg mooi. Maar helaas een A-klasse onderhuids. Voor de purist is dat geen echte Benz. Aandrijving op de verkeerde wielen ;)

Als alternatief voor een Audi A3 wel aantrekkelijk overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 10:58
...Ik wil er qua comfort niet op achteruit gaan, dus dan zijn er volgens mij in het d-segment diesel stationwagons een aantal opties:
- Volkswagen Passat Variant (sinds 1 week weer met 20% bijtelling te bestellen!)
- Volvo V60 (ook in 20% bijtelling)
- BMW 3-serie touring (20% bijtelling, wel ca 5k hogere cataloguswaarde dan de VW en de Volvo)

Verder dan nog de Opel Insignia (vind het wel een mooie auto, maar kost me door de 25% denk ik net zoveel als de Passat/V60). Zelfde verhaal gaat op voor de Peugeot 508. Als ontzettende outsider is er dan nog de Hyundai i40 (denk ik).
Ikzelf kan enkel maar enthousiast zijn over mn i40 (business pack navi) waar ik bijna 1/2 jaar mee rij. Ik doe zeer weinig woonwerkverkeer met de wagen maar heb er bv wél al een skireis mee opzitten. Ik wou er deze zomer opnieuw mee naar de bergen rijden en zie hier helemaal niet tegenop. Zeer compleet uitgerust, comfortabel, heel wat bagageruimte (niet onbelangrijk met 2 kinderen) en aan een aanvaardbare prijs. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet de mogelijkheden had om een a4 of iets dergelijks te kiezen. De i40 is naar mijn mening meer auto voor je geld.
Zoals hierboven al geadviseerd: voorselectie maken en met de kanshebbers een ritje maken. Maar de Hyundai zeker niet afschrijven op zn badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Goed om te lezen dat ie bevalt :). Op zich betekent de optie om duur te kunnen leasen natuurlijk niet dat je ook duur moet leasen...ik ga van t weekend nog ever verder denken en inlezen, zodat de proefritten geplanned kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
Ik zie maar weinig Mazda 6 langskomen in het topic.

Heb in zowel de i40 als de Mazda 6 gereden (beide in ons wagenpark) en was toch meer te spreken over de Mazda 6 in zowel rijeigenschappen als comfort.

Rij overigens zelf een V50 uit 2012 met alles erop...

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 02-05-2013 18:14 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een collega van mij heeft een Mazda 6 (privé) en is dat ding liever kwijt dan rijk. Al snel nadat hij hem nieuw kocht verschenen er roestplekken en sindsdien is hij verwikkeld in oneindige discussies met de dealer en de importeur. De lak is gewoon van abominabele kwaliteit en de enig goede oplossing zou zijn om de hele wagen opnieuw te spuiten met betere lak. Maar onder garantie worden alleen de slechte plekjes aangepakt, met als gevolg dat steeds weer andere plekken gaan roesten. En zo'n roestbak kan je natuurlijk niet verkopen, in ieder geval niet voor een redelijke prijs dus hij moet het ding wel houden... Uiteraard is dat N=1 maar die lak moet ook op andere Mazda gebruikt zijn en het is wel indicatief voor de service en coulance...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Ik ben wel tevreden met mijn huur Mazda 2, rijd lekker en voelt degelijk aan, maar ik heb hem dan ook maar 5 maanden (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Weet iemand wat een redelijke termijn is om een auto te leveren als hij eenmaal bij de dealer is aangekomen? Mijn Focus komt morgen aan en voor zover ik weet worden hooguit de wieldoppen nog door hen gemonteerd, maar ik moet nog meer dan een week wachten volgens hen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

datadevil schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:08:
Weet iemand wat een redelijke termijn is om een auto te leveren als hij eenmaal bij de dealer is aangekomen? Mijn Focus komt morgen aan en voor zover ik weet worden hooguit de wieldoppen nog door hen gemonteerd, maar ik moet nog meer dan een week wachten volgens hen...
Duurt meestal een goeie week.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij moet te naam gesteld worden en dat duurt over het algemeen een week. Zal eind volgende week zijn dat je hem kan afhalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

datadevil schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:08:
Destijds kon ik de tijd meer dan een week verkorten omdat ik mijn priveauto in de prak had gereden. Je kan proberen eens flink te zeuren? Maargoed, ze hebben natuurlijk meer te doen en verwachten wel een bepaalde kwaliteit af te leveren :).
Overigens echt een toffe ervaring een nieuwe auto ophalen! Dus veel plezier! :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
Tsurany schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:21:
Hij moet te naam gesteld worden en dat duurt over het algemeen een week. Zal eind volgende week zijn dat je hem kan afhalen.
Een week om hem op naam te stellen? Bij mij (prive) was het in 5 minuten gepiept, ze loggen in op de portal van RDW en gefeliciteerd de auto staat op uw naam. Ze printen het deel (1B) met gegevens van de houder uit en klaar. De auto op kenteken te zetten duurt wel langer omdat de dealer pas kentekenplaten kan bestellen als RDW de aanvraag heeft afgerond.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
t_captain schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:04:
[...]

Ik vind 'm erg mooi. Maar helaas een A-klasse onderhuids. Voor de purist is dat geen echte Benz. Aandrijving op de verkeerde wielen ;)

Als alternatief voor een Audi A3 wel aantrekkelijk overigens :)
Ja, ik weet dat die op de A-klasse is gebaseerd (o.a. onderstel) maar wil er wel eens in rijden. Kan zo maar eens ruimer zijn dan ik denk. Ik rij een A5 maar ben op zoek naar auto voor de vrouw (die ik zelf ook leuk vind zeg maar :P)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
squaddie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:08:
[...]

Een week om hem op naam te stellen? Bij mij (prive) was het in 5 minuten gepiept, ze loggen in op de portal van RDW en gefeliciteerd de auto staat op uw naam. Ze printen het deel (1B) met gegevens van de houder uit en klaar. De auto op kenteken te zetten duurt wel langer omdat de dealer pas kentekenplaten kan bestellen als RDW de aanvraag heeft afgerond.
Waarschijnlijk wordt hier ook het aanvragen van kenteken, regelen met de leasemaatschappij, etc bedoeld. Ook moet er een afleveringsbeurt komen, moet het ding naar de poetser en nog wat zaken. Ben je zo een paar dagen kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Bedankt voor de feedback, dan laat ik de dealer even met rust ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Morgen een proefrit in een 1.6TDI Octavia. Dit is eigenlijk noodgedwongen, want de 2.0TDI heeft hij niet staan (en zou hij uit een andere vestiging moeten halen, maar dat ging niet meer in een paar uur tijd).
De dealer gaf aan dat de GTD (ook 20% :9) ook naar de Octavia komt, maar alleen in de RS.

Ook op mijn shortlist:
- Golf Variant
- Mercedes B
- Mazda 6
- S60 / V60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vreemd lijstje, met al die verschillende segmenten? Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten :).

Ik zelf ga de v60 as vrijdag rijden, ben benieuwd of daar een beetje pit in zit in het 20% bijtellingsmodel...de volkswagen dealer belt maar niet terug, maar die wil ik dan ook rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ZieMaar! schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:32:
Vreemd lijstje, met al die verschillende segmenten? Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten :).

Ik zelf ga de v60 as vrijdag rijden, ben benieuwd of daar een beetje pit in zit in het 20% bijtellingsmodel...de volkswagen dealer belt maar niet terug, maar die wil ik dan ook rijden.
D2 of D3?

Als het de D2 is hoef je niet veel pit te verwachten... Ik heb die in mijn C30 en daarin is het een prima motor, maar een V60 is toch echt een slag groter en zwaarder...

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 03-05-2013 20:58 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb nog niet over de Volvo nagedacht qua motorisering.
En qua vreemd lijstje... ik rijd nu een D segmenter. Die afmetingen hebben dan ook de voorkeur. De Octavia is qua ruimte ongeëvenaard, muv de Superb, maar die vind ik lelijk.
De Gopf Variant heb ik jaren terug gereden en die is me toen goed bevallen. De Mercedes is eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:30:
Heb nog niet over de Volvo nagedacht qua motorisering.
En qua vreemd lijstje... ik rijd nu een D segmenter. Die afmetingen hebben dan ook de voorkeur. De Octavia is qua ruimte ongeëvenaard, muv de Superb, maar die vind ik lelijk.
De Gopf Variant heb ik jaren terug gereden en die is me toen goed bevallen. De Mercedes is eens wat anders.
Wat rij je nu dan? Golf en Octavia zijn toch C-Segment? Nou ja, weet je, zo belangrijk is dat ook niet :).

Hier staan de D segment auto's. Wat trouwens wel weer ff een handig lijstje is of ik niets over 't hoofd zie :).
Mx. Alba schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:56:
[...]

D2 of D3?

Als het de D2 is hoef je niet veel pit te verwachten... Ik heb die in mijn C30 en daarin is het een prima motor, maar een V60 is toch echt een slag groter en zwaarder...
D2, en echt pit is niet nodig, maar 't moet niet heel veel langzamer worden dan mijn Passat nu...We'll see, daar zijn testritten voor.

[ Voor 46% gewijzigd door ZieMaar! op 04-05-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik rij nu een Avensis. En vanmiddag de 1.6 TDI gereden, die wordt het niet. De Octavia is overigens erg compleet in elegance Business met glazen dak, leer, 18". En de hatchbak heeft al voldoende ruimte, dus combi is geen vereiste. ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
V60 Plug In is wel een leuk bakkie; 5 Cilinder diesel met 215PK en 0% bijtelling.
Jammergenoeg in de lease een beetje aan de prijs.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:43:
Ik rij nu een Avensis. En vanmiddag de 1.6 TDI gereden, die wordt het niet. De Octavia is overigens erg compleet in elegance Business met glazen dak, leer, 18". En de hatchbak heeft al voldoende ruimte, dus combi is geen vereiste. ,
Volgens mij heeft de Elegance Businessline geen panoramodak en 17". De ruimte in de Octavia is wel bijzonder voor een hatchback. Wat me vooral opvalt hoe functioneel alles is qua vakjes en slimmigheden als het kunnen opbergen van de hoedenplank achter de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ballebek schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:48:
V60 Plug In is wel een leuk bakkie; 5 Cilinder diesel met 215PK en 0% bijtelling.
Jammergenoeg in de lease een beetje aan de prijs.
En dan vergeet je de extra electromotor erbij te vermelden waardoor de auto in z'n totaal 285 PK heeft met ruim 640 (!!) nanometer koppel. Wat zou ik daar graag een keer in willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exocet schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:25:
[...]

Volgens mij heeft de Elegance Businessline geen panoramodak en 17". De ruimte in de Octavia is wel bijzonder voor een hatchback. Wat me vooral opvalt hoe functioneel alles is qua vakjes en slimmigheden als het kunnen opbergen van de hoedenplank achter de achterbank.
Dat klopt, maar ik had het dan ook niet alleen over de standaard uitrusting. Het was mijn eisenpakket dat ik opnoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:15
Momenteel lease in een auto met een fiscale waarde van 20k @ 20%. Klopt het dat als ik een auto van 14% neem van rond de 25-26k ik evenveel kwijt ben onder de streep als voorheen? Of zie ik hier iets over het hoofd? Ik heb mijn gegevens in een aantal van die rekentools gegooid en het lijkt erop dat het netto nauwelijks wat scheelt tussen een 26k 14% bak vs 20k 20% bak. Kan iemand hier zijn of haar licht op laten schijnen? Ik sta namelijk voor de keuze van een nieuwe lease auto waar ik het de komende 5 jaar mee moet doen (en met de toekomstige salarisstijgingen in die vijf jaar) ben ik best bereid de overstap te maken van het B-segment (20%) naar het C-segment (14%), als ik onder streep hier niet al teveel van merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zal inderdaad niet zoveel uitmaken nee, echter in 2014 moeten alle 14% auto's MRB gaan betalen en dat wordt meestal doorberekend aan de berijder, waardoor de leaseprijs behoorlijk stijgt. Oftewel, 14% auto's worden minder interessant omdat de kostenbesparing tegenover een 20% auto kleiner wordt,

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 05-05-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tc-Chub schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:57:
[...]

En dan vergeet je de extra electromotor erbij te vermelden waardoor de auto in z'n totaal 285 PK heeft met ruim 640 (!!) nanometer koppel. Wat zou ik daar graag een keer in willen rijden.
Ding is volgens mij in NL niet meer voor het komende jaar te bestellen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
ZieMaar! schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:10:
[...]

Levering einde jaar maar als je pech hebt volgend jaar en dan mag je 7% bijtelling betalen.
Ik snap dat combineren van PK's nog steeds niet, het is leuk dat ze het 285PK noemen maar boven de 120 wordt de electromotor automatisch uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ballebek schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:09:
[...]

Levering einde jaar maar als je pech hebt volgend jaar en dan mag je 7% bijtelling betalen.
Ik snap dat combineren van PK's nog steeds niet, het is leuk dat ze het 285PK noemen maar boven de 120 wordt de electromotor automatisch uitgeschakeld.
Omdat je die PK's uiteraard wel hebt in de sprint van 0 naar 100. Boven de 120 is het niet meer interessant want een normale volvo diesel haalt ook gemakkelijk 220 Km/u alleen doet die er dan iets langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 0-100 in 6,1 seconde is ideaal dankzij die elektro motor, dat helpt dan flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Precies, waarom zou je bij alleen een verbrandingsmotor wel alleen "mogen" kijken naar het piekvermogen dat die motor bij precies het juiste toerental kan leveren, terwijl je bij een hybride opeens niet "zou mogen" kijken naar het piekvermogen?

Als je een hybride als de Prius neemt en je trapt die flink op de staart, dan jaagt de verbrandingsmotor meteen hoog in de toeren en die blijft tijdens de volledige acceleratie op dat toerental: daar waar de verbrandingsmotor het meeste vermogen levert. Daaraan wordt ook nog vermogen van de elektromotor toegevoegd. Ik heb zelf 4 jaar Prius gereden en kan je vertellen dat dat ding van 0 tot 140 een heel "vlakke" acceleratie heeft - van 0 tot 140 maximaal vermogen. Ik vind juist dat bij "conventionele" verbrandingsmotoren dat piekvermogen een "nepvermogen" is want dat vermogen is alleen maar bij bepaalde snelheden te halen, terwijl een hybride bij elke snelheid optimaal presteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ZieMaar! schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:10:
[...]

Heb je een idee wat dat ding in de lease kost? Bij 3 jr 45.000 km gaat die, exclusief brandstof, richting de 1400 euro/maand, puur vanwege de aanschafprijs van € 65.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
Mx. Alba schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:50:
Precies, waarom zou je bij alleen een verbrandingsmotor wel alleen "mogen" kijken naar het piekvermogen dat die motor bij precies het juiste toerental kan leveren, terwijl je bij een hybride opeens niet "zou mogen" kijken naar het piekvermogen?

Als je een hybride als de Prius neemt en je trapt die flink op de staart, dan jaagt de verbrandingsmotor meteen hoog in de toeren en die blijft tijdens de volledige acceleratie op dat toerental: daar waar de verbrandingsmotor het meeste vermogen levert. Daaraan wordt ook nog vermogen van de elektromotor toegevoegd. Ik heb zelf 4 jaar Prius gereden en kan je vertellen dat dat ding van 0 tot 140 een heel "vlakke" acceleratie heeft - van 0 tot 140 maximaal vermogen. Ik vind juist dat bij "conventionele" verbrandingsmotoren dat piekvermogen een "nepvermogen" is want dat vermogen is alleen maar bij bepaalde snelheden te halen, terwijl een hybride bij elke snelheid optimaal presteert...
Dat ligt eerder aan de gebruikte versnellingsbak. Bij een vijfversnellingsbak (bijv.) heb je maar vijf moment (idealiter) waar je het maximale vermogen haalt. De meeste hybrides gebruiken een cvt (of vergelijkbaar) automaat. Het piekvermogen is hierdoor altijd beschikbaar, onafhankelijk van de gereden snelheid. Of je vermogen wel of niet bij elkaar mag optellen is ook weer afhankelijk van de gebruikte techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Tc-Chub schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:57:
[...]

Ik weet niet precies hoe je trekkracht wilt uitdrukken in een lengtemaat (nanometer nog wel :P ) maar heel krachtig klinkt het niet B)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
nm = nanometer, Nm = newtonmeter. Twee heel verschillende eenheden. Trekkracht wordt bij auto's dus uitgedrukt in newtonmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ballebek schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:09:
[...]

Welke dealer verteld dat? Hier krijg ik overal het verhaal dat nu bestellen Q2 2014 rijden is. Ik wil die auto graag bestellen met levering 2013 namelijk.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
EvaluationCopy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:26:
[...]

Ik weet niet precies hoe je trekkracht wilt uitdrukken in een lengtemaat (nanometer nog wel :P ) maar heel krachtig klinkt het niet B)
Haha dat moet uiteraard newton meter zijn. Foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
ZieMaar! schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:32:

Hier moest ik even grinniken en toch wil je nog terug? Als ze bij de verkoop al niets voor je willen doen zou ik met een grote boog om deze lui heen lopen. Heb zelf een passat cc gereden en ik ben nog nooit zo vaak in een werkplaats geweest. De 170pk tdi met dsg staat al niet al te best bekend (pas op met de a4, zelfde combi) maar ik kon ongeveer elke 2 maanden wel weer een afspraak maken, de houding van de dealer was echt om je te schamen. En zo te horen begint dat bij jou al bij de verkoop ;w Bij reparaties bellen ze ook niet, ze doen valse beloftes en regelen uiteindelijk toch niets. Wees verstandig!

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 07-05-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Audi heeft toch een S-Tronic bak ipv DSG? Als ik het goed heb is dat een soort van CVT met een aantal vaste overbrengingen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

S-tronic == DSG, jij bedoelt ws. de Multitronic.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
thefox154 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:58:
[...]

Hier moest ik even grinniken en toch wil je nog terug? Als ze bij de verkoop al niets voor je willen doen zou ik met een grote boog om deze lui heen lopen. Heb zelf een passat cc gereden en ik ben nog nooit zo vaak in een werkplaats geweest. De 170pk tdi met dsg staat al niet al te best bekend (pas op met de a4, zelfde combi) maar ik kon ongeveer elke 2 maanden wel weer een afspraak maken, de houding van de dealer was echt om je te schamen. En zo te horen begint dat bij jou al bij de verkoop ;w Bij reparaties bellen ze ook niet, ze doen valse beloftes en regelen uiteindelijk toch niets. Wees verstandig!
Ach, ik heb nu ook een Passat en die heeft me nog nooit laten staan, terwijl ik prima ervaringen met dealer heb. Alleen deze verkoper vergeet terug te bellen...inmiddels afspraak gemaakt hoor :). En ik zoek 20% bijtelling, dan gaat het helaas, bij de passat, niet om 170pk...
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:13:
[...]

Heb je een idee wat dat ding in de lease kost? Bij 3 jr 45.000 km gaat die, exclusief brandstof, richting de 1400 euro/maand, puur vanwege de aanschafprijs van € 65.000.
1400 euro p/m is inderdaad een stuk boven budget...maar omdat ie dit jaar niet meer leverbaar is, was het toch niet echt een optie...maar volgens mij wel een hele vette bak!

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 08-05-2013 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gisteren bij een collega de A3 Sportback gezien, terwijl ikzelf nog 2 weken moet wachten. Super mooi interieur, zit er zo'n dikke faal sticker op de zonneklep :( en dan ook nog aan de buitenzijde, dus je ziet hem altijd. Ik snap dat echt niet, super lelijk en helemaal niemand leest wat er op staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.daciamodellen.nl/cms/wp-content/uploads/2012/03/de-zonneklep-van-de-dacia-lodgy-4.jpg

Waarom doen ze dat nou?

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 09-05-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sticker... die kan er dus gewoon vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nope, althans niet zonder Aceton, stickerreiniger of andere hulpmiddelen die het eindresultaat niet zullen verfraaien. Vriend van me heeft dit in zijn CT200H ook en die kreeg ik er ook niet af. Het is een soort print maar volgens een Suzuki forum kun je het er wel af krijgen maar is het resultaat dat je zonneklep beschadigd is.

Snap gewoon niet waarom ze zoiets in het zicht moeten plaatsen. Volgens mij is het voor kinderzitjes ofzo, dat lees je maximaal 1x als je al kinderen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wel heel crappy dan. Je zou bijna dat hele ding overspuiten :+

[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 09-05-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Het is voor airbags inderdaad, maar plaats dan een sticker bij de voeten, dat is soms ook zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Er zijn wel wat trucs om het er af te krijgen, maar de vraag is dus of je klep dan nog mooi is.

En hier de alcohol methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:02:
Snap gewoon niet waarom ze zoiets in het zicht moeten plaatsen.
Omdat de Euro NCAP test daar volgens mij punten voor aftrekt als het niet duidelijk in het zicht hangt. Er gebeuren nog altijd (dodelijke) ongelukken door een verkeerd gebruik van een kinderzitje in combinatie met een airbag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gisteren eerste rond proefritten gehad, de V60, Passat, i40 gereden. Tevens toch de DS5 geplanned voor zaterdag. Ook word ik nog gebeld voor de Insignia, maar die gaat toch afvallen (vanwege de kosten).

Ennuh, waar ik hierboven toch nog hoop had in de volkswagen dealer, is dat compleet weg. Ik moest allereerst lang wachten, om vervolgens met een auto zonder radio/navi te rijden (dus een groot gapend gat). De auto reed wel prima en is op zich echt kanshebber, maar vervolgens moest een stagair mij alle opties en pakketten uitleggen, waar volgens mij geen reet van klopte. Upgrade van RNS315 naar RNS510 werd 2000 euro duurder, dat kan niet kloppen. Verder geen brochure of prijslijst beschikbaar. Dus als het toch een Passat wordt, dan niet bij deze dealer. En de kans dat het een Passat wordt, is nog steeds aanwezig, want die 105pk versie rijdt eigenlijk net zo pittig als mijn 2 liter diesel nu. En dan is de Passat wel een hele fijne auto. Maar wel oersaai, met een navi-unit die gejat wordt.

De Volvo dealer was prima. De D2 motor rijdt prima, zeker, maar is natuurlijk geen vermogen monster. Maar goed, dat ik die consessie moet doen, wist ik al wel :). De V60 voelt vanbinnen wel wat kleiner dan de Passat (en dat is natuurlijk ook), maar wat een mooie auto, van binnen en van buiten...Ook is hij met een simpel pakketje van 500 euro helemaal naar mijn wens, dus blijft hij in de bijtelling lekker betaalbaar. En dat Volvo heerlijk rijdt, dat is bijna een gegeven toch?

Tegenover de Volvo dealer zit de Hyundai dealer. Dus waarom ook niet? En toen ik die i40 eens van dichtbij bekeek, dacht ik echt dat het een kanshebber kon zijn. Wat een mooie auto, zowel van binnen als van buiten. Dus toch een proefrit gemaakt en toen viel hij wel door de mand. Niet echt een vlotte auto en toch geen Passat of V60. Wel supermooi, maar het voelde toch nog steeds als net niet. Wat precies, weet ik niet. Maar door de 25% bijtelling prijst hij zichzelf compleet uit de markt.

Ook nog even langs de Opel dealer gereden, de Insignia ziet er tenslotte ook prima uit. Auto was niet beschikbaar, verkoper belt me komende week voor een afspraak, maar door de 25% prijst hij zichzelf compleet uit de markt, en ik kan me niet voorstellen dat het zoveel fijner rijdt dan de Passat en de V60. Heel misschien komt er op korte termijn een 20% model aan, anders helaas.

En toen de verrassing van de dag. Veel collega's (en volgens mij hier ook) wezen mij op de DS5. Ik vond dat niets, maar besloot toch even langs de Citroen dealer te rijden. En nu twijfel ik hevig. Van binnen fantastisch, van buiten heel bijzonder, behoorlijk voordelig (14% van 43k maakt hem zelfs het goedkoopst). Wat weinig kofferbak ruimte, maar als de ski's er maar in passen en flink wat tassen, dan is het voldoende. En zaterdag dus toch maar een proefrit maken, in de Hybrid4.

Ben benieuwd. Gaat dus nog steeds tussen de V60 en Passat, met DS5 als outsider. Voor de Passat ga ik wel nog langs een andere dealer. De a4 en 3-serie laat ik voor nu toch zitten. Ze zijn net wat duurder, en natuurlijk rijden ze fijner, maar ik heb dat eigenlijk echt niet nodig. En het feit dat iets kan, betekent niet dat het moet, natuurlijk. Misschien als volgende lease auto ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:10
Kijk anders ook eens naar de Ford Mondeo. Nu erg aantrekkelijk geprijsd en met 20% bijtelling. Heb die van mij ongeveer 2 weken geleden op mogen halen, nog geen kilometer spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ZieMaar! schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:45:

En toen de verrassing van de dag. Veel collega's (en volgens mij hier ook) wezen mij op de DS5. Ik vond dat niets, maar besloot toch even langs de Citroen dealer te rijden. En nu twijfel ik hevig. Van binnen fantastisch, van buiten heel bijzonder, behoorlijk voordelig (14% van 43k maakt hem zelfs het goedkoopst). Wat weinig kofferbak ruimte, maar als de ski's er maar in passen en flink wat tassen, dan is het voldoende. En zaterdag dus toch maar een proefrit maken, in de Hybrid4.

Ben benieuwd. Gaat dus nog steeds tussen de V60 en Passat, met DS5 als outsider. Voor de Passat ga ik wel nog langs een andere dealer. De a4 en 3-serie laat ik voor nu toch zitten. Ze zijn net wat duurder, en natuurlijk rijden ze fijner, maar ik heb dat eigenlijk echt niet nodig. En het feit dat iets kan, betekent niet dat het moet, natuurlijk. Misschien als volgende lease auto ;).
Hehehe ik had hem idd aangeraden Heb er een stuk in mogen rijden +-200km en echt ik heb nog nooit in zo'n lekkere stoel gezeten.

[ Voor 79% gewijzigd door Shunt op 11-05-2013 11:15 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Admiral Freebee schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:17:
[...]

Omdat de Euro NCAP test daar volgens mij punten voor aftrekt als het niet duidelijk in het zicht hangt. Er gebeuren nog altijd (dodelijke) ongelukken door een verkeerd gebruik van een kinderzitje in combinatie met een airbag.
Sinds gisteren mijn Focus, en geen stikker te zien, toch een hoge NCAP score...what gives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Föhn..... V.S. Sticker ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Op een Suzuki Swift 2002 zit hij ook hoor... Originele NL auto made in Hungary ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De DS5 is idd een erg mooie auto, vind de heel DS lijn wel erg geslaagd. Rij zelf de DS3 en die is toch op en top afgewerkt, goede luxe auto met heerlijke motor. Die diesel icm elektro lijkt me ook heerlijk in die hybrid. Prestaties liegen er ook niet om, ding rijd een stuk vlotter dan een Prius of een ander 14% wagentje.

Enige wat ik niks vind is die chromen strip aan de zijkant van de auto op de rand van de motorkap.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 12-05-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
datadevil schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:54:
[...]

Sinds gisteren mijn Focus, en geen stikker te zien, toch een hoge NCAP score...what gives?
Je kan een hoge score halen, maar er worden punten voor afgetrokken. Zie ook puntje 5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Tsurany schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:09:
De DS5 is idd een erg mooie auto, vind de heel DS lijn wel erg geslaagd. Rij zelf de DS3 en die is toch op en top afgewerkt, goede luxe auto met heerlijke motor. Die diesel icm elektro lijkt me ook heerlijk in die hybrid. Prestaties liegen er ook niet om, ding rijd een stuk vlotter dan een Prius of een ander 14% wagentje.

Enige wat ik niks vind is die chromen strip aan de zijkant van de auto op de rand van de motorkap.
Rij ook een DS3 maar hij is niet op alle punten op en top afgewerkt hoor. ;)
Als je ervaringen leest op Citroen-Forum.nl dan lees je bij bijna alle eigenaren dezelfde rammeltjes etc. (krakend frame van de bijrijdersstoel, trilling in dashboard bij de klokken)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik vind de DS3 van de buiten kant een geweldige auto maar het interieur vind ik echt niets. Heel flashy en extreem plastic. De DS3 is ook iets van een derde van de prijs van een DS5 en de afwerking is dan ook wel nogal van een extreem andere (betere kwaliteit)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tuurlijk is de DS3 geen DS5, maar binnen zijn klasse is het wel een prima auto. Hij heeft wel wat kleine probleempjes maar ik vind hem in zijn eigen klasse wel veruit de leukste keuze en het beste afgewerkt.
Ik bedoelde ook te zeggen dat ik de hele DS lijn gewoon goed gemaakt vind. Ziet er van de buitenkant leuk en origineel uit en is van binnen ook kwalitatief prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben er qua uiterlijk ook over te spreken, over alledrie. Dealer had het er ook over dat ze officieel apart horen te staan in de showroom en dat soort blabla, maardat geeft wel aan dat Citroen volgens mij deze modellen echt superserieus neemt.

Ik ben vooral ook bekend naar de rij eigenschappen. Ik lees op internet dat het schakelen soms iets te traaf is in de DS5, maar daar zal ik dus wel achter gaan komen...Ik rij er zaterdag in, dan zal ik het laten weten!

Verder doet de V60 nog serieus mee en ga ik bij een andere dealer nog een keer voor de Passat, maar mijn gevoel zegt dat het nu eigenlijk tussen de v60 en ds5 gaat. Wat vreemd is, want het zijn eigenlijk behoorlijk verschillende auto's :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Skoda nog overwogen ZieMaar!?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tsurany schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:09:

Die vind ik juist heel geslaagd.

Een heel Frans stijlkenmerk van de DS5 is dat de onderkant van de voorruit flink naar voren zit. Geeft in de auto een sfeer van licht en ruimte.
Aan de andere kant maakt die plaatsing van de A-stijl de motorkap erg kort. Geeft een beetje de aanblik van een Picasso, oip en top familieauto maar absoluut niet stoer. Dat is niet de indruk die je in dat marktsegment wilt wekken want dan gaan je klanten liever een 3-serie of A4 bestellen. Vandaar de chroomlijst. Ik vind het een geslaagde truc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Shunt schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:02:
Ik vind de DS3 van de buiten kant een geweldige auto maar het interieur vind ik echt niets. Heel flashy en extreem plastic. De DS3 is ook iets van een derde van de prijs van een DS5 en de afwerking is dan ook wel nogal van een extreem andere (betere kwaliteit)
In zijn klasse is de DS3 toch echt wel de top qua interieur (vind het zelfs 'luxer' dan Mini). Sowieso zit de DS3 als totaal-auto in de top van het segment.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ZieMaar! schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:45:
Ik ben er qua uiterlijk ook over te spreken, over alledrie. Dealer had het er ook over dat ze officieel apart horen te staan in de showroom en dat soort blabla, maardat geeft wel aan dat Citroen volgens mij deze modellen echt superserieus neemt.

Ik ben vooral ook bekend naar de rij eigenschappen. Ik lees op internet dat het schakelen soms iets te traaf is in de DS5, maar daar zal ik dus wel achter gaan komen...Ik rij er zaterdag in, dan zal ik het laten weten!

Verder doet de V60 nog serieus mee en ga ik bij een andere dealer nog een keer voor de Passat, maar mijn gevoel zegt dat het nu eigenlijk tussen de v60 en ds5 gaat. Wat vreemd is, want het zijn eigenlijk behoorlijk verschillende auto's :)...
Skoda SuperB, komt binnenkort een kleine facelift van, Helaas wel 25% bijtelling, daartegenover staat wel een lagere aanschafprijs als een passat.
imho een erg mooi en waanzinnig grote auto

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Skoda/Superb_facelift_2013/Skoda-Superb-facelift-03.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 13-05-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:49:
[...]

In zijn klasse is de DS3 toch echt wel de top qua interieur (vind het zelfs 'luxer' dan Mini). Sowieso zit de DS3 als totaal-auto in de top van het segment.
Mini is dan ook wel de meest overrated auto. Ik ben altijd blij dat anderen hem nemen want het enige genot dat ik van een Mini kan hebben is naar de buitenkant kijken van de traditionele modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Skoda doet niet echt mee. De Octavia is toch echt wel een klasse minder dan de andere auto's (zit volgens mij eigenlijk meer in 't rijtje Astra/Golf).

En 25% van 32k is ruim € 660,- bijtelling (bijna 350 netto), terwijl de Passat netto (37k*20%/12*52%=) € 320,- kost.

En dat geldt niet alleen voor Skoda, de Insignia valt hierdoor ook af. Die auto's zijn gewoon duurder (door de 25% bijtelling) dan hun wat meer premium broertjes en zusjes. En als ik mijn leasebudget niet opmaak, krijg ik dat niet in salaris erbij...

Voor nu nog steeds de V60 (incl business pack en winterline), de Passat (executive edition) en de DS5 Business Executive op het lijstje kanshebbers. Ik heb de mondeo even gegoogled en ik ga daar toch wel even in proefrijden. De versie is zeer compleet, 20% bijtelling en voor 35k xenon/leer etcetera...

Ik ben btw best blij met een aantal suggesties hier, ik heb nu ook echt het gevoel dat ik niets meer vergeet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Viel de A4 voor 33k ook af vanwege 25% of moet je diesel nemen?

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 13-05-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoals eerder gezegd, mag ik eind van de maand ook bestellen/beslissen.
Ik ga binnenkort wat proefritten plannen. In basis heb ik keuze uit een beperkt aantal merken. Ik ga voor budget, maar wel ruimte. De toekomstige HSB kan ik binnen mijn leasebudget verrekenen zolang ik bij de keuze voor een 14% auto 100 euro onder (maand)budget blijf. Hierdoor valt voor mij de keuze al snel op een 14% auto, zodat mijn totale maandelijkse netto kosten het laagst zijn. Een 20% auto die laag in budget zit, is al snel duurder (omslag ergens bij autowaardes van 24000 euro geloof ik), ondanks dat ik restant budget als loon bij krijg.
Diesel is verplicht.

Shortlist is tot nu toe (die voldoen aan bovenstaande eisen):
-V40
-Focus station
Hierbij heeft V40 voorkeur, omdat ik de grootste ruimte van Focus nog niet nodig heb, maar mogelijk in toekomst wel.

De eventuele opties om naar te kijken die ook zouden voldoen zoals: Citroen, Skoda, Seat vallen niet onder te kiezen merken....
De Peugeot 508 zonder al te veel opties zou nog wel kunnen, maar die is al wel een stuk duurder in leasebudget en 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
508 Hybrid 4 is ook 14% Diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik ben zelf een beetje rond aan het kijken omdat ik mogelijk eind dit jaar een nieuwe werkgever heb en daardoor geen lease auto in het contract zit (heb nu een lease auto (ford fiesta)).
Alleen nu vroeg ik mij af wat voor voor en nadelen er zitten aan zelf leasen bijvoorbeeld via Leaseplan (waar ik nu ook aan verbonden ben).

Kunnen jullie mij helpen?
Leasen mensen zelf? zo ja waar en wat betalen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gok dat je je huidige auto ook zelf kan leasen, maar dan voor huidig leasebedrag + 10% + de btw. Bedrijven krijgen namelijk altijd korting omdat ze in volume afnemen. Dan heb je operational lease. Je kan ook rechtstreeks bij de dealers informeren. Die bieden sowieso financial lease aan.

[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-05-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf leasen is altijd duurder dan zelf kopen simpelweg omdat je alle schaalvoordelen verliest dat een bedrijf wel heeft, geen kosten kan aftrekken en dan ook nog een leasemaatschappij hebt die winst wilt maken.
Dan kan je kijken naar constructies zoals bij Ford waarbij je eigenlijk een auto op afbetaling koopt met een gegarandeerde terugname door Ford, beetje vergelijkbaar met lease alleen niet de financiële voordelen en onderhoud buiten garantie betaal je alsnog zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Aghanim schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:07:
508 Hybrid 4 is ook 14% Diesel.
Klopt, maar die zit boven mijn lease budget en krijgt ook de HSB erbij op, dus dubbelop duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik lease privé via www.toplease.nl (tegenwoordig onderdeel van Alphabet). Ik heb destijds helemaal uitgerekend wat het meer kost dan zelf kopen en inderdaad, dat is ongeveer 10%. Daar nog BTW bij rekenen klopt niet helemaal wat dat betaal je bij aanschaf over je eigen verzekering etc natuurlijk ook weer.

Anyway, mijn Suzuki Swift kost me 300 euro per maand, inclusief alles excl brandstof. Betaal per maand exact 233 aangezien ik een dikke 20% vooraf op tafel heb moeten leggen.

Ik had nog niks in te ruilen ofzo, voor mij was dit ideaal. Heel prettig dat je zelf de lengte van je contract kunt kiezen. Ik heb een drie jarig contract, mocht er iets in de situatie veranderen kom je niet al te snel in de problemen. (Een eigen auto kun je natuurlijk zo verkopen dus dat is daar weer een voordeel van). Aangezien je zelf je benzine betaalt is het qua kosten niet erg als je eens een maand wat minder rijdt, benzinekosten zijn volledig variabel.

Ben veel buiten de deur voor m'n werk, maar zonder lease-auto (De Zorg, tja) en vindt het nieuwe auto/geen gezeur erg prettig.

Die 10% voor een Swift is natuurlijk niet zo duur maar als je een 5-serie gaat privé-leasen van 70 mille dan tikt het verschil met zelf kopen natuurlijk nogal hard aan.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
ZieMaar! schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:47:
Skoda doet niet echt mee. De Octavia is toch echt wel een klasse minder dan de andere auto's (zit volgens mij eigenlijk meer in 't rijtje Astra/Golf).

En 25% van 32k is ruim € 660,- bijtelling (bijna 350 netto), terwijl de Passat netto (37k*20%/12*52%=) € 320,- kost.

En dat geldt niet alleen voor Skoda, de Insignia valt hierdoor ook af. Die auto's zijn gewoon duurder (door de 25% bijtelling) dan hun wat meer premium broertjes en zusjes. En als ik mijn leasebudget niet opmaak, krijg ik dat niet in salaris erbij...

Voor nu nog steeds de V60 (incl business pack en winterline), de Passat (executive edition) en de DS5 Business Executive op het lijstje kanshebbers. Ik heb de mondeo even gegoogled en ik ga daar toch wel even in proefrijden. De versie is zeer compleet, 20% bijtelling en voor 35k xenon/leer etcetera...

Ik ben btw best blij met een aantal suggesties hier, ik heb nu ook echt het gevoel dat ik niets meer vergeet ;).
Is er wel een keuze dan?
Absoluut V60 _/-\o_

Dikke bak, straalt iets uit, zit geweldig...
DS5 ziet er ook wel mooi uit, maar die mechanische automaat vind ik maar niks.

En tja een Passat... Ik heb er in gereden met de 1.4TSI en DSG, maar ik vind het helemaal niets.
Echt emotieloos, het rijdt niet geweldig, het ziet er niet mooi uit, het zit niet echt lekker en het straalt ook niet iets uit wat de andere twee in je rijtje wel hebben...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dfrenner schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:40:
[...]

Is er wel een keuze dan?
Absoluut V60 _/-\o_

Dikke bak, straalt iets uit, zit geweldig...
Ik heb geen ervaring met de V60, wel de XC60. Vond het een fijne auto. Lekkere zit (zoals eigenlijk elke Volvo). Goede ergonomie qua dashboard en instrumentarium. Ik vond hem motorisch ook wel fijn (met de 2.0 ecoboost "T5" motor iig). Alleen de automaat vond ik een tikje te indirect en langzaam aanvoelen. Wel overkomelijk, maar als ik zelf zo'n auto zou bestellen zou ik 3x nadenken tussen automaat en handbak.
Pagina: 1 ... 25 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.