Je hebt gelijk
Heeft iemand meet een beetje een objectieve blik (dus geen VAG fanboy) de nieuwe Golf 7 qua wegligging al eens vergeleken met de Golf 6?
De Golf 6 wilde gewoon erg graag rechtdoor in de bochten (onderstuur).
Ben wel een beetje benieuwd naar het nieuwe onderstel, of het nu echt zo veel beter is. Ik ben tot op heden (nog niet in gereden) sceptisch.
De Golf 6 wilde gewoon erg graag rechtdoor in de bochten (onderstuur).
Ben wel een beetje benieuwd naar het nieuwe onderstel, of het nu echt zo veel beter is. Ik ben tot op heden (nog niet in gereden) sceptisch.
[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk op 08-04-2013 08:42 ]
Ik vond de Golf 7 goed in bochten liggen. Heb geen Golf 6 ervaring maar heb de 2.0 TDI wel flink getest op rotondes. Was niks mis mee voor zover ik heb kunnen testen. Nu ben ik geen rally rijder dus het uiterste heb ik niet opgezocht, maar met zo'n 60-70km/u in zijn 2 rondjes over de rotonde was geen probleem.
Wel vond ik het schakelen in de 2.0 TDI erg onrustig, korte overbrengingen. Het voelde alsof ik continu aan het schakelen was.
Wel vond ik het schakelen in de 2.0 TDI erg onrustig, korte overbrengingen. Het voelde alsof ik continu aan het schakelen was.
de golf7 heeft dat een stuk minder dankzij standaard XDS. (heb vorige week in een 6 gereden en afgelopen weekend in een 7)
Volgens mij heeft XDS meer te maken met grip en tractie in bochten dan met fijn schakelen. Overigens is mijn ervaring van hierboven juist in de Golf7 Highline 2.0TDI. Die vond ik dus onrustig schakelen als je de 150PK een beetje wilt benutten.
excuses, was een reactie op dfrenner.
zou wel bijzonder zijn als een elektronische sper invloed zou hebben op het schakelgedrag
zou wel bijzonder zijn als een elektronische sper invloed zou hebben op het schakelgedrag
Okee, dat is mooi.shameete schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:12:
Dat werkt toch ook gevraagd ? Minder snel onderstuurd door XDS
Misschien toch maar een keer zelf de proef op de som nemen.
Wat veel mensen "perfect" noemen, vind ik nog al eens bagger. (Golf 6)
Maar goed, ik moet de 7 wel een eerlijke kans geven natuurlijk
Al zou ik er zelf van mijn leven niet in willen rijden, als ik de keuze had.
de golf 6 vond ik zelf absoluut niet goed rijden, daarom laat ik voor nu de 6 variant staan en ga ik voor de 5 deurs golf 7, de 7 is qua weggedrag een hele andere auto.
(ik weet dat de 7 variant inmiddels bestelbaar is, maar einde zomer leverbaar vind ik te ver weg.)
ik zou zeker de proef op de som zelf nemen
(ik weet dat de 7 variant inmiddels bestelbaar is, maar einde zomer leverbaar vind ik te ver weg.)
Nou ja ik neem uit principe geen VW in overweging. Skoda heb ik nu 1,5 jaar geprobeerd en mag er nu gelukkig uit. De hele houding van de dealer bij problemen...shameete schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:17:
de golf 6 vond ik zelf absoluut niet goed rijden, daarom laat ik voor nu de 6 variant staan en ga ik voor de 5 deurs golf 7, de 7 is qua weggedrag een hele andere auto.
De auto is net voor een grote beurt geweest en dat ding kraakt bij ieder hobbeltje. Het schijnt veel voor te komen bij iedere VAG-bak en ligt aan de draagsteun rubbers ofzo... Ik heb het bewust niet genoemd, om te kijken of ze het uit zichzelf zouden oplossen... Niet dus...
Bij Volvo ging de service een stuk verder!
Ook wist de VAG dealer niet wat er mis was met mijn airco, 7 maanden later na af en aan bij de dealer, blijkt het de airco pomp te zijn. Nu ben ik geen monteur, maar dat vervang je dan toch gewoon uit voorzorg tijdens het derde bezoek aan de dealer voor hetzelfde probleem?
Ik weet niet exact hoe het allemaal werkt; maar moeten dealers geen toestemming vragen aan de leasemaatschappij voor het vervangen van wat duurdere onderdelen?
Mjin Passat zou er, qua looptijd, nu ongeveer uitgaan, maar helaas moet ik hem qua km's helemaal op gaan rijden (bestelstop ed). Dit betekent dat ik waarschijnlijk na de zomer een nieuwe auto kan gaan uitzoeken. Aan de ene kant heb ik daar wel zin in, maar 't betekent natuurlijk weer een enorme zoektocht naar een auto die zowel aan mijn eisen/wensen voldoet als ook 20% bijtelling heeft.
Audi A4 Avant heeft geen 20% bijtelling, Passat ook niet (al doet de site vermoeden dat het wel zo is). 3-Serie Touring zou kunnen, maar als je die mooi aankleedt, kom je al snel richting de 50k waarmee die 20% wel weer verdwijnt...Volvo V60 lijkt voor nu ook interessant...
Mjin Passat zou er, qua looptijd, nu ongeveer uitgaan, maar helaas moet ik hem qua km's helemaal op gaan rijden (bestelstop ed). Dit betekent dat ik waarschijnlijk na de zomer een nieuwe auto kan gaan uitzoeken. Aan de ene kant heb ik daar wel zin in, maar 't betekent natuurlijk weer een enorme zoektocht naar een auto die zowel aan mijn eisen/wensen voldoet als ook 20% bijtelling heeft.
Audi A4 Avant heeft geen 20% bijtelling, Passat ook niet (al doet de site vermoeden dat het wel zo is). 3-Serie Touring zou kunnen, maar als je die mooi aankleedt, kom je al snel richting de 50k waarmee die 20% wel weer verdwijnt...Volvo V60 lijkt voor nu ook interessant...
Ze hoeven volgens mij geen toestemming te vragen als het garantiewerk is. Aircopomp lijkt mij garantiewerk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bekend probleem, ook bij Seat.dfrenner schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:35:
[...]
De auto is net voor een grote beurt geweest en dat ding kraakt bij ieder hobbeltje. Het schijnt veel voor te komen bij iedere VAG-bak en ligt aan de draagsteun rubbers ofzo... Ik heb het bewust niet genoemd, om te kijken of ze het uit zichzelf zouden oplossen... Niet dus...
De fabrieks af draagsteun rubbers zijn van slechte(re) kwaliteit. Probleem is, als deze stuk gaan (mij al 2x gebeurt) dan slijten ook de banden scheef af (cuppen) en komen er nog meer extra kosten bij. Nu met prive Seat al 2x gehad bij 2 verschillende auto's.
Oplossing was steeds dat de rubbers vervangen werden door de betere versie rubbers die ze ook in de FR gebruiken (race onderstel). Prive steeds onder garantie, maar uiteraard niet op de versleten banden...
Probleem is, dat als de dealer/monteur dat niet gelijk goed heeft je heen en weer blijft rijden naar de garage. Eerste keer werd er doodleuk gewoon uitgelijnd omdat de band scheef afsleet. Kon ik een halve bandenset later nog eens, om vervolgens te constateren dat het probleem er nog steeds was en in de rubbers zat.
ah, het bekende gekraak bij het in en uitstappen? dat stond bij mij op de planning voor de volgende servicebeurt, echter heb ik de auto niet meer. 
ik heb voorheen altijd Seat (dus ook VAG) als lease gehad maar zowel de dealer waar die in onderhoud was (dichtbij het werk) als de dealer vlakbij mijn huis (van oorsprong een SKODA dealer maar SEAT servicepunt ) waar ik sporadisch kwam voor een lampje. heb ik niet te klagen.
tijdens onderhoudsbeurtjes deden ze evt. meteen terugroepdingen, softwareupdates en toen ik begon te klagen over dat ik de brandstofpomp hoorde is deze zonder gedoe meteen (moest wel besteld worden) vervangen.
tja, als dat je ervaring is inderdaad.. zou ik óf een andere dealer zoeken óf inderdaad een compleet ander merk.dfrenner schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:35:
[...]
Nou ja ik neem uit principe geen VW in overweging. Skoda heb ik nu 1,5 jaar geprobeerd en mag er nu gelukkig uit. De hele houding van de dealer bij problemen...
Bij Volvo ging de service een stuk verder!
Ook wist de VAG dealer niet wat er mis was met mijn airco, 7 maanden later na af en aan bij de dealer, blijkt het de airco pomp te zijn. Nu ben ik geen monteur, maar dat vervang je dan toch gewoon uit voorzorg tijdens het derde bezoek aan de dealer voor hetzelfde probleem?
ik heb voorheen altijd Seat (dus ook VAG) als lease gehad maar zowel de dealer waar die in onderhoud was (dichtbij het werk) als de dealer vlakbij mijn huis (van oorsprong een SKODA dealer maar SEAT servicepunt ) waar ik sporadisch kwam voor een lampje. heb ik niet te klagen.
tijdens onderhoudsbeurtjes deden ze evt. meteen terugroepdingen, softwareupdates en toen ik begon te klagen over dat ik de brandstofpomp hoorde is deze zonder gedoe meteen (moest wel besteld worden) vervangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 10-04-2013 11:43 ]
Garantie? Vanaf dag 1dat ik bij de dealer wegreed, had ik het probleem...ZieMaar! schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:29:
Ik weet niet exact hoe het allemaal werkt; maar moeten dealers geen toestemming vragen aan de leasemaatschappij voor het vervangen van wat duurdere onderdelen?
Als de leasemij ervoor gaat betalen zijn ze gek!
In stappen uitstappen, hobbeltjes, drempels...shameete schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:41:
ah, het bekende gekraak bij het in en uitstappen? dat stond bij mij op de planning voor de volgende servicebeurt, echter heb ik de auto niet meer.
Ik heb ervaring met verschillende dealers, bij mijn werk en bij mij thuis...tja, als dat je ervaring is inderdaad.. zou ik óf een andere dealer zoeken óf inderdaad een compleet ander merk.
Nu staat Wittebrug bij forepark al niet heel erg goed bekend, maar goed...
Netjes... Maar het gaat ook om zaken die naar mijn mening bij nieuwe auto's niet mogen gebeuren...ik heb voorheen altijd Seat (dus ook VAG) als lease gehad maar zowel de dealer waar die in onderhoud was (dichtbij het werk) als de dealer vlakbij mijn huis (van oorsprong een SKODA dealer maar SEAT servicepunt ) waar ik sporadisch kwam voor een lampje. heb ik niet te klagen.
Seat Leon, twee jaar geleden afgebroken motorsteun, waardoor de motor heen en weer schoof

De lijst met aandachtspunten toen ik hem inleverde was erg lang, met zelfs roest en 40% vermindering van de dikte van het staal bij de wielkasten. Voor een Leon van nog geen 4 jaar oud...
Ik heb medelijden met de gene die de auto uiteindelijk heeft gekocht!
nee zeker niet, maar het blijft techniek en dat kan nu eenmaal stuk, dan is het in elk geval wel fijn dat er een betrouwbare dealer (in mijn geval dan toch) achter staat.dfrenner schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:51:
[...]
Netjes... Maar het gaat ook om zaken die naar mijn mening bij nieuwe auto's niet mogen gebeuren...
Seat Leon, twee jaar geleden afgebroken motorsteun, waardoor de motor heen en weer schoof![]()
De lijst met aandachtspunten toen ik hem inleverde was erg lang, met zelfs roest en 40% vermindering van de dikte van het staal bij de wielkasten. Voor een Leon van nog geen 4 jaar oud...
Ik heb medelijden met de gene die de auto uiteindelijk heeft gekocht!
mijn eerste ibiza (6L) kwam bij De groot in meerkerk vandaan, daar heb ik dan weer slechte ervaringen mee.
imo hebben die gasten die auto compleet verknalt.
een paar weken na levering kreeg ik een steen op m'n voorruit, dus ruit vervangen door de Groot.
bij de eerste flinke regenbui wilde ik in de auto stappen, bleek er ruim 4 cm water in de auto te staan.
ik zag het water zo vanaf de bovenzijde van de ruit aan de binnenkant van de ruit achter het dashboard instromen
auto retour naar de groot, drooggemaakt en hun verklaring was dat er te weinig kit was gebruikt, dit hebben ze verholpen.
na een week reed ik over een hobbeltje en ik zie instant de ruit scheuren, over de complete breedte...

Autotaalglas erbij gehaald, en die concludeerde dat de ruit scheef gemonteerd zat (heeft dat aan mij laten zien, aan de onderzijde kon je je vinger ertussen steken, bovenin zat ie tegen de a-stijl aan.
ruit in stukken verwijdert door autotaalglas, dit ging nog vrij moeilijk omdat ie de A-stijl niet wilde beschadigen, met z'n ijzerdraadje kon ie de ruit er niet uitsnijden.
inmiddels had het vocht z'n werk gedaan op de sponning en was gaan roesten, ook dit heeft autotaalglas weggehaald, echter maar voor tijdelijk.. elk jaar klapte m'n ruit eruit omdat er weer roest opkwam en de ruit wegdrukte.
nadat ik de auto 2 jaar had gereden kreeg ik ineens last van de meest vage elektrische storingen.. wat bleek.. het vocht achter het dashboard had z'n werk gedaan want in de zekeringkast zat allerlei groene aanslag

gelukkig had ik van die ruit alles via de leasemaatschappij laten lopen zodat daar een dossier van lag, anders had ik voor de kosten op mogen draaien...
inmiddels staat die auto ook niet meer op NL kenteken en is naar het buitenland geexporteerd maar ook ik heb medelijden met diegene die nu in die auto rijdt.....
Grappig, ik ben daar juist terecht gekomen omdat een andere dealer in onze woonplaats het niet zo goed deed. Opvallend genoeg heb ik met de SEAT vestiging van de gelijkgenaamde dealer nooit problemen gehad. In de 4 jaar dat ik Leon reed ook nooit last gehad van gekraak of andere problemen. Heeft me ook nooit laten staan, nooit buiten de reguliere onderhoudsbeurten iets gehad.dfrenner schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:51:
[...]
Ik heb ervaring met verschillende dealers, bij mijn werk en bij mij thuis...
Nu staat Wittebrug bij forepark al niet heel erg goed bekend, maar goed...
Over 4k heeft de Golf VI een beurt nodig, van mij mogen ze hem helemaal binnenstebuiten keren voor alle gekke dingen die het ding heeft
Wittebrug Audi is het ergst en Skoda in mindere mate.J0YR1D3R schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:47:
Grappig, ik ben daar juist terecht gekomen omdat een andere dealer in onze woonplaats het niet zo goed deed. Opvallend genoeg heb ik met de SEAT vestiging van de gelijkgenaamde dealer nooit problemen gehad. In de 4 jaar dat ik Leon reed ook nooit last gehad van gekraak of andere problemen. Heeft me ook nooit laten staan, nooit buiten de reguliere onderhoudsbeurten iets gehad.
Over 4k heeft de Golf VI een beurt nodig, van mij mogen ze hem helemaal binnenstebuiten keren voor alle gekke dingen die het ding heeft
De rest bij wittebrug alleen ervaring met sales, geen hoge pet van op.
Verwijderd
Zou liever iets meer betalen voor een A4 of 3-serie persoonlijk. Heb een V60, ook nog 25%, maar valt me toch tegen. Veel kleine zaken wat het net niet is. Ga volgende keer weer terug naar Audi/BMW. Oh, en de A4 is nu nog vrij voordelig te krijgen in de business edition. Chiptuning van Audi meenemen in de lease en je hebt een heerlijke auto. (Als dealer-optie kost het je geen bijtelling.)ZieMaar! schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:29:
..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 16:09 ]
Mag ook een nieuwe kiezen
Heb momenteel een Touran (1.9/2010) en heb twee kinderen van 19 maand. inc tweeling buggy en twee zitjes. Ga wel zelf nog langs de garage om te kijken of de buggy/zitjes goed passen.
De lijst waar uit ik kon kiezen heb ik zelf al ingekort:
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM S&S 100kW Progression 5d
V40 D2 Base
VW Touran1.6 CR TDI trendline BMT Start/Stop 5d
Twijfel vooral tussen de Alfa en de Volvo, de Touran is voor als er niets past in de overige twee. Ik kan bij allemaal ongeveer dezelfde opties bestellen.
Heb momenteel een Touran (1.9/2010) en heb twee kinderen van 19 maand. inc tweeling buggy en twee zitjes. Ga wel zelf nog langs de garage om te kijken of de buggy/zitjes goed passen.
De lijst waar uit ik kon kiezen heb ik zelf al ingekort:
V40 D2 Base
Twijfel vooral tussen de Alfa en de Volvo, de Touran is voor als er niets past in de overige twee. Ik kan bij allemaal ongeveer dezelfde opties bestellen.
Ik zou direct de Alfa kiezen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Die Alfa is leuk, maar je ergert je groen en geel aan de afwerking en zaken zoals het navigatiesysteem. Dan is een Volvo toch leuker, ook gezien de 14% bijtelling die er aan vast zit.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Kan jij je nader verklaren ontrent de Alfa, ik kan mij niet vinden in jouw meningKrisp schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:08:
Die Alfa is leuk, maar je ergert je groen en geel aan de afwerking en zaken zoals het navigatiesysteem. Dan is een Volvo toch leuker, ook gezien de 14% bijtelling die er aan vast zit.
Ik heb zelf ook proefgereden in de Giulietta. Als eerste viel op dat bij een bocht het dashboard kastje nog wel eens open wilde vallen
Ik vind hem ook erg krap en de multimedia is inderdaad niet echt top notch. Wat mij vooral tegenviel waren de motoren, zelfs de QV versie deed niet snel aan. Ook het weggedrag was niet speciaal.
Hij is wel heel erg mooi
Maar dat is het dan ook wel. Alles imho natuurlijk

Ik vind hem ook erg krap en de multimedia is inderdaad niet echt top notch. Wat mij vooral tegenviel waren de motoren, zelfs de QV versie deed niet snel aan. Ook het weggedrag was niet speciaal.
Hij is wel heel erg mooi
Ik heb er een proefrit in gemaakt omdat ik wel benieuwd was wat de meerwaarde zou zijn tov een Megane. Nu is de Megane ook niet het voorbeeld qua bedieningsgemak en afwerking, maar die kost mij een honderd euro per maand minder.
Een snelle Google-opdracht voor een vergelijking met een A3:
http://www.autokopen.nl/a...eo-giulietta-1-4-multiair
Een snelle Google-opdracht voor een vergelijking met een A3:
http://www.autokopen.nl/a...eo-giulietta-1-4-multiair
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Maar elke ochtend dat de naar de Guilietta loopt krijg je gewoon een instant orgasm, dat is zo veel waard
Maar een Guilietta neem je sowieso niet met automaat, dat is echt een faal.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 10-04-2013 21:37 ]
Ik heb net een v40 D2 samengesteld. Ben wel voor de r design gegaan. Base vond ik zelf nogal kaal ogen. Proefrit moet ik nog wel maken met de D2. Helaas viel de benzine voor mij niet meer te bestellen wegens een hoog aantal kilometers. Mede door de 14% is de Volvo wel leuk geworden als leasewagen. Alleen kan de prijs wel snel oplopen als je een paar leuke opties op wil hebben. Alfa stond bij mij niet meer op de lijst omdat we deze niet meer mogen leasen...
Carpe Diem
Navigatie in de V40 is ook niet super smooth te noemen vind ik. Daarnaast is de Alfa wel een stuk eleganter en vergeleken met het aantal V40's bijna uniek te noemen. Met de 14% versie rijden er straks alleen nog maar V40's rond. De 2.0 Alfa vs een D2 V40 lijkt me ook een eenvoudige keuze qua aantal PK's.
Overigens vind ik het wel vreemd dat je een V40 D2 Base tegenover een 2.0 Alfa zet? Waarom dan geen D4 bijvoorbeeld of een meer aangeklede variant? Dat zou de keuze wat eerlijker maken als je puur gaat vergelijken op rij eigenschappen en uitrusting.
Overigens vind ik het wel vreemd dat je een V40 D2 Base tegenover een 2.0 Alfa zet? Waarom dan geen D4 bijvoorbeeld of een meer aangeklede variant? Dat zou de keuze wat eerlijker maken als je puur gaat vergelijken op rij eigenschappen en uitrusting.
Er zijn toch ook nog Momentum/Summum uitvoeringen?muppet99 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:26:
Ik heb net een v40 D2 samengesteld. Ben wel voor de r design gegaan. Base vond ik zelf nogal kaal ogen.
Post ging over de QV, die is volgens mij alleen met handbak leverbaar.Tsurany schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:28:
Maar elke ochtend dat de naar de Guilietta loopt krijg je gewoon een instant orgasm, dat is zo veel waardMaar een Guilietta neem je sowieso niet met automaat, dat is echt een faal.
Ja mijn reactie was gericht op het Autoweek verhaal waar ze klagen over de automaat van de Guilietta. Weet niet of de QV enkel handgeschakeld is, gok van wel.
Heb je wel eens in een trendline gezeten? Over afwerking gesproken... Hard plastic, naden van meer dan een centimeter groot en de randen aan de onderkant van het middenconsole scherp met haakjes, dus niet eens de moeite genomen even een schuurpapiertje erlangs te halen...Krisp schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:08:
Volvo heeft gewoon sportiviteit en echt comfort.Krisp schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:08:
Alfa is lekker sportief
En VW heeft het allebei niet
Maar als je een goede navigatie wil, blijft toch alleen de Megane over? Meer merken moeten gewoon TomTom gaan gebruiken...Aghanim schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:28:
Navigatie in de V40 is ook niet super smooth te noemen vind ik. Daarnaast is de Alfa wel een stuk eleganter en vergeleken met het aantal V40's bijna uniek te noemen. Met de 14% versie rijden er straks alleen nog maar V40's rond. De 2.0 Alfa vs een D2 V40 lijkt me ook een eenvoudige keuze qua aantal PK's.
Ik heb zelf de RNS315 en de auto is 1,5 jaar oud. (de RNS315 is de opvolger van de 310 en is volgens mij 2 jaar geleden geïntroduceerd) Toch ziet hij een grote doorgaande weg hier in mijn woonplaats niet, terwijl die er al een jaar of 5 ligt en de plannen er al 10 jaar liggen bij wijze van spreken.
Ondank dat ik ford heb gekozen als nieuwe leasebak is de navigatie verre van ideaal... MAar goed, bij mijn huidige vag bak is het ook bloed irritant. Al die RNS systemen zijn veel te laag geplaatst. Navigatie op het middenconsole is erg vervelend kijken.
Geef mij Volvo maar met het ouderwetse uitklapscherm uit het dash bovenop
Of gewoon Renault met TomTom en hoog geplaatst...
Enige wat voor mij echt acceptabel zou zijn is de Pioneer AppRadio met AR liberator. Dus liever gewoon een 2DIN slot vrij waar een eigen systeem in kan dan zo'n waardeloos systeem van de fabrikant.
De outlander zit onder de 50 gram, dus volgens mij ben je dan nog vrijgesteld van MRB in 2014, echter geen idee wanneer dit weer veranderd.Falcon schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:13:
[...]
Persoonlijk zie ik dan 2 goede keuzes voor je:
- Outlander met 0% bijtelling (betaal je wel iets meer eigenbijdrage maar dus geen bijtelling (ALS je hem nog weet te bewachten binnen 2013, anders betaal je 7%)
- Prius Wagon met 14% bijtelling en een hele ruime kofferbak die ook nog eens makkelijk om te toveren is als een 7-zitter. Lees ook mijn ervaring eerder in dit topic.
- Auris Hybrid Sports Touring met 14% bijtelling als het wat kleiner mag. Maar ik denk dat de ruimte tussen de achterbank en je voorstoel je tegen gaat vallen.
Neem in je berekening mee dat naast de Outlander, je vanaf 2014 MRB (of je werkgever is lief) mag gaan betalen.
Ben alleen wel benieuwd of de outlander te krijgen is in 2013.
.... en dan allemaal reacties voor of Alfa of Volvo...... Heeft iedereen er overheen gelezen dat er 2 kinderzitjes en bijna altijd een buggy mee moeten? Zowel de V40 als de Giulietta zijn niet echt voorzien van veel ruimte. De Touran is simpelweg de ruimste auto van de drie.interp schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:08:
Mag ook een nieuwe kiezen![]()
De lijst :
V40 D2 Base
Twijfel
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Volgens mij staat navigatie los van de auto, het zijn de kaarten die gewoon oud zijn. Ik heb in mijn auto de 2011 kaarten, het grootste deel van de nieuwbouw hier staat er allemaal al in. Een enkele rotonde in de buurt van Eindhoven stond er niet in en de echt nieuwe huizen (2012>) ook niet, maar enkel met Google Maps heb je dat wel. Volvo/Renault navigatie moet je ook updaten. Overigens heb ik nog een RNS-310, die is een stuk trager dan de RNS-315 maar werkt voor mijn behoefte prima. Vind het netter dan een losse zuignap aan het raam en de meerprijs was in mijn geval niet heel hoog.dfrenner schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:17:
[...]
Maar als je een goede navigatie wil, blijft toch alleen de Megane over? Meer merken moeten gewoon TomTom gaan gebruiken...
Ik heb zelf de RNS315 en de auto is 1,5 jaar oud. (de RNS315 is de opvolger van de 310 en is volgens mij 2 jaar geleden geïntroduceerd) Toch ziet hij een grote doorgaande weg hier in mijn woonplaats niet, terwijl die er al een jaar of 5 ligt en de plannen er al 10 jaar liggen bij wijze van spreken.
Ondank dat ik ford heb gekozen als nieuwe leasebak is de navigatie verre van ideaal... MAar goed, bij mijn huidige vag bak is het ook bloed irritant. Al die RNS systemen zijn veel te laag geplaatst. Navigatie op het middenconsole is erg vervelend kijken.
Geef mij Volvo maar met het ouderwetse uitklapscherm uit het dash bovenop![]()
Of gewoon Renault met TomTom en hoog geplaatst...
Meer dan genoeg ruimte voor kinderzitjes bij een V40 of Alfa, natuurlijk...AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:30:
.... en dan allemaal reacties voor of Alfa of Volvo...... Heeft iedereen er overheen gelezen dat er 2 kinderzitjes en bijna altijd een buggy mee moeten? Zowel de V40 als de Giulietta zijn niet echt voorzien van veel ruimte. De Touran is simpelweg de ruimste auto van de drie.
Als je meer ruimte nodig hebt, kijk dan naar de Megane Grand tour, of Focus Wagon.
Meer ruimte, goedkoper, beter uitgerust, betrouwbaarder, 14%, etc. etc.
Als ik naar de gemiddelde V40 rijder moet luisteren dan zou dat prima moeten passenAllSeeyinEye schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:30:
.... en dan allemaal reacties voor of Alfa of Volvo...... Heeft iedereen er overheen gelezen dat er 2 kinderzitjes en bijna altijd een buggy mee moeten? Zowel de V40 als de Giulietta zijn niet echt voorzien van veel ruimte. De Touran is simpelweg de ruimste auto van de drie.
Volgens mij is het overigens ook wel te doen, het is net hoeveel ruimte je nog over wilt hebben. Als je met een gezin van 4 met de auto op vakantie wilt en je gaat kamperen dan zou je ook een grotere auto kunnen huren of lenen. Voor dagelijks gebruik zie ik ook mensen in een Clio of Twingo met 2 kinderzitjes en een buggy. Past prima. Als je een beetje gek doet is een Touran ook te klein.
Ik heb ook met een tweeling + duo kinderwagen (geen buggy dus) in een Polo uit 2001 gezeten. Maar Ik zou het toch echt niet aanraden. Als je de keuze hebt en je wilt een praktische auto, zou ik toch echt voor een grotere auto gaan. De V40 heb ik daarom juist links laten liggen.Aghanim schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:49:
[...]
Als ik naar de gemiddelde V40 rijder moet luisteren dan zou dat prima moeten passen![]()
Volgens mij is het overigens ook wel te doen, het is net hoeveel ruimte je nog over wilt hebben. Als je met een gezin van 4 met de auto op vakantie wilt en je gaat kamperen dan zou je ook een grotere auto kunnen huren of lenen. Voor dagelijks gebruik zie ik ook mensen in een Clio of Twingo met 2 kinderzitjes en een buggy. Past prima. Als je een beetje gek doet is een Touran ook te klein.
Over navigatie gesproken, hoe bevalt die van de Ford Focus (standaard, niet Sony)?
Precies. Ik rij nu een Avensis. Heb dan wel 3 kids tussen 4 en 9 jr. Het is dat ik nu nog maar 1 stoelverkleiner nodig heb, waardoor de ruimte achterin weer acceptabel is geworden. En natuurlijk dat er geen kinderwagen meer mee hoeftEdmin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:02:
[...]
Ik heb ook met een tweeling + duo kinderwagen (geen buggy dus) in een Polo uit 2001 gezeten. Maar Ik zou het toch echt niet aanraden. Als je de keuze hebt en je wilt een praktische auto, zou ik toch echt voor een grotere auto gaan. De V40 heb ik daarom juist links laten liggen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Volgens Ford Nederland worden de Focus en Fiesta maar een type ingebouwde navigatie geleverd, deze module kan zowel gecombineerd worden met de Ford (Blaupunkt als ik me goed herinner) en Sony radio. Deze bewering lijkt wel te kloppen want mijn Fiesta met Sony radio en navigatie heeft dezelfde look and feel in de navigatie stand als Ford Focus met Ford radio en navigatie.datadevil schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:33:
Over navigatie gesproken, hoe bevalt die van de Ford Focus (standaard, niet Sony)?
Afgezien dat de gesproken navigatie uitsluitend gedaan kan worden door een belgische dame doet de navigatie zijn werk naar behoren.
[ Voor 11% gewijzigd door squaddie op 11-04-2013 11:26 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Voor 700 euro heb ik anders een aardig mooi systeem met zuignap...J0YR1D3R schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:43:
Volgens mij staat navigatie los van de auto, het zijn de kaarten die gewoon oud zijn. Ik heb in mijn auto de 2011 kaarten, het grootste deel van de nieuwbouw hier staat er allemaal al in. Een enkele rotonde in de buurt van Eindhoven stond er niet in en de echt nieuwe huizen (2012>) ook niet, maar enkel met Google Maps heb je dat wel. Volvo/Renault navigatie moet je ook updaten. Overigens heb ik nog een RNS-310, die is een stuk trager dan de RNS-315 maar werkt voor mijn behoefte prima. Vind het netter dan een losse zuignap aan het raam en de meerprijs was in mijn geval niet heel hoog.
Maar blijkbaar zijn de kaarten bij aanschaf van het RNS systeem al zwaar verouderd...
Ik vergelijk het RNS dan ook met een ander ingebouwd systeem...
V40 is toch wel een stukje groter dan een Polo...Edmin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:02:
Ik heb ook met een tweeling + duo kinderwagen (geen buggy dus) in een Polo uit 2001 gezeten. Maar Ik zou het toch echt niet aanraden. Als je de keuze hebt en je wilt een praktische auto, zou ik toch echt voor een grotere auto gaan. De V40 heb ik daarom juist links laten liggen.
Los van de kofferbak zijn de binnenmaten van de V40 eerder te vergelijken met een Golf en op sommige punten zelfs ruimer dan een Golf. Of voldoet een Golf ook niet meer als reisauto?
Ik vergelijk wederom met mijn RNS315.datadevil schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:33:
Ford heeft geen touchscreen en daardoor lastiger te bedienen, maar de plaatsing heeft een dikke plus ten opzichte van de erg onhandig geplaatste VAG systemen.
Verder te weinig met het systeem gewerkt, alleen een proefrit.
Wat mij in de Golf7 inderdaad wel op viel is dat je echt in je auto moet kijken (en niet naar de weg) als je de navigatie wilt zien en bedienen. Al vind ik het systeem in de A3 ook niet geweldig, dit zit weer 'irritant' in het gezichtsveld.
Ik heb nu en Golf als voorloop-/huurauto. Past prima voor de normale ritten in Nederland, maar als je kids jonger zijn (de mijne zijn inmiddels 5) nemen ze meer ruimte in. De stoeltjes voor babiers en peuters zijn groter en je zit met kinderwagen/buggy. In die tijd had ik dan ook een 307SW en dat was echt een uitkomst qua ruimte. Nooit gezeur of krapte als je eens een dagje wegging met het hele gezin. Ik merk gewoon dat ik die ruimte in mijn Golf (6) mis.dfrenner schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:39:
[...]
V40 is toch wel een stukje groter dan een Polo...
Los van de kofferbak zijn de binnenmaten van de V40 eerder te vergelijken met een Golf en op sommige punten zelfs ruimer dan een Golf. Of voldoet een Golf ook niet meer als reisauto?
wat ook erg handig is, is dat je de navigatiestem snel op mute kan zetten, bijv. als je lekker een stuk muziek zit te luisteren en de navigatie wil je aanwijzingen geven terwijl je op de rijksweg zit.squaddie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:15:
[...]
Volgens Ford Nederland worden de Focus en Fiesta maar een type ingebouwde navigatie geleverd, deze module kan zowel gecombineerd worden met de Ford (Blaupunkt als ik me goed herinner) en Sony radio. Deze bewering lijkt wel te kloppen want mijn Fiesta met Sony radio en navigatie heeft dezelfde look and feel in de navigatie stand als Ford Focus met Ford radio en navigatie.
Afgezien dat de gesproken navigatie uitsluitend gedaan kan worden door een belgische dame doet de navigatie zijn werk naar behoren.
(ik heb geen navigatie nodig op rijkswegen, dat zit allemaal in m'n hoofd.) navigatie heb ik dan wel al aanstaan voor als ik in de bebouwde kom terecht ga komen.
klinkt goed. En kaarten zijn die redelijk up to date en hoe zit het met updaten, makkelijk en qua prijs?shameete schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:38:
[...]
wat ook erg handig is, is dat je de navigatiestem snel op mute kan zetten, bijv. als je lekker een stuk muziek zit te luisteren en de navigatie wil je aanwijzingen geven terwijl je op de rijksweg zit.
(ik heb geen navigatie nodig op rijkswegen, dat zit allemaal in m'n hoofd.) navigatie heb ik dan wel al aanstaan voor als ik in de bebouwde kom terecht ga komen.
Kaarten updaten is uit mn hoofd een nieuwe SD-kaartje kopen voor ik geloof ergens tussen 100 en 200 euro (stelletje oplichters) en huidige kaartje vervangen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
nogal prijzig inderdaad als je voor die prijs een nieuwe tomtom hebt...squaddie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:14:
Kaarten updaten is uit mn hoofd een nieuwe SD-kaartje kopen voor ik geloof ergens tussen 100 en 200 euro (stelletje oplichters) en huidige kaartje vervangen.
Sowieso is (in mijn geval) 1600 euro voor navigatie op een 6" scherm betalen belachelijk als je voor 500 euro een iPad hebt die al die features ook kan bieden.
Persoonlijk heb ik liever knopjes omdat ik op gegeven moment het systeem bij de meest gebruikte functies vrijwel blind kan bedienen, iets bijna onmogelijk is bij een touchscreen. Het invoeren van een adres is met knopjes inderdaad wel omslachtiger dan met een touchscreen.dfrenner schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:39:
[...]
Ik vergelijk wederom met mijn RNS315.
Ford heeft geen touchscreen en daardoor lastiger te bedienen, maar de plaatsing heeft een dikke plus ten opzichte van de erg onhandig geplaatste VAG systemen.
Verder te weinig met het systeem gewerkt, alleen een proefrit.
Het voordeel van ingebouwde navigatie is dat je het bij het verlaten van het voertuig niet hoeft mee te slepen ivm diefstal (tenzij je een VAG RNS systeem hebAghanim schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:36:
Sowieso is (in mijn geval) 1600 euro voor navigatie op een 6" scherm betalen belachelijk als je voor 500 euro een iPad hebt die al die features ook kan bieden.

Het grote nadeel is dat je bij sommige merken inderdaad met de broek op de enkels mag bij de dealer voor ingebouwde navigatie of kaart updates. In mijn geval was de meerprijs voor navigatiemodule 250 euro, maar 1600 euro is wel heel bruut.
Accesoires is handel. Tegenwoordig hoort navi wel zo'n beetje bij de basisuitrusting van een moderne auto. Als je veel geld investeert in een nieuwe auto, wil je die GPS gewoon geintegreerd hebben. Fabrikanten, importeurs en dealers maken dankbaar gebruik van die wens
? Dat is de standaard MMI navigatie van Audi. Anything wrong with it?
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ik heb ook geen navigatie bij mijn auto genomen vind het niet interessant ivm met de extra bijtelling, voor dat geld koop ik een nette TomTom en zonder zuignap, maar met luchtroosterhouder.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Op hoofdlijnen niet, behalve dat het qua resolutie en kleurgebruik niet meer van deze tijd is.Chief-XL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:45:
? Dat is de standaard MMI navigatie van Audi. Anything wrong with it?
MMI+ plz
Verwijderd
ff bijna 1600 EUR neertikken voor een inch meer en touch. Heb je ook een 27" iMac voor. Nou is die wat lastig op de dash te schroeven. Maar de verhouding is toch aardig zoek.
Dan neem je het toch als accessoire? Betaal je geen bijtelling over hoorHari-Bo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:23:
Ik heb ook geen navigatie bij mijn auto genomen vind het niet interessant ivm met de extra bijtelling, voor dat geld koop ik een nette TomTom en zonder zuignap, maar met luchtroosterhouder.
[afbeelding]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Een overzichtskaart op Zn kop, hoe bedenk je t.Aghanim schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:48:
Helemaal mee eens, maar van dit soort systemen (in de nieuwe A3) word ik niet echt blij:
[afbeelding]
Ook hogere resolutie volgens mij. En ingebouwde navi, zeker bij vag, kost gewoon serieus geldVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:24:
[...]
ff bijna 1600 EUR neertikken voor een inch meer en touch. Heb je ook een 27" iMac voor. Nou is die wat lastig op de dash te schroeven. Maar de verhouding is toch aardig zoek.
Hypothetisch gezien; zouden jullie een Polo 1.2 TSI ruilen tegen een Lexus CT200H (beide "full" option, zelfde kmérs, zelfde bj)? Onafhankelijk van bijtelling oid (blijft in principe hetzelfde door eigen bijdrages).
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja, CT200H is toch een stuk meer auto. Ik kan me niet bedenken wat de Polo wel heeft dat de Lexus niet heeft. Je krijgt meer ruimte, sterkere motor en een luxere auto met hoger comfort.
Maar ik moet zeggen dat ik de Polo ook een zeer saaie auto vind zonder enige vorm van karakter of uitstraling. De Lexus heeft dat toch een stuk beter voor elkaar.
Maar ik moet zeggen dat ik de Polo ook een zeer saaie auto vind zonder enige vorm van karakter of uitstraling. De Lexus heeft dat toch een stuk beter voor elkaar.
ik snap de vergelijking uberhaupt niet, heel ander formaat ook toch?
Ja natuurlijk, waarom moet je hier over nadenken?Kecin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:23:
Hypothetisch gezien; zouden jullie een Polo 1.2 TSI ruilen tegen een Lexus CT200H (beide "full" option, zelfde kmérs, zelfde bj)? Onafhankelijk van bijtelling oid (blijft in principe hetzelfde door eigen bijdrages).
Verwijderd
Vreemde ruil, de polo is een auto uit het B segment, De Lexus is 1 uit de top van het C segment.
Dat is over het algemeen gewoon een instelling in het menu.GoldenSample schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:08:
[...]
Een overzichtskaart op Zn kop, hoe bedenk je t.
Mwah, qua ruimte vallen ze beiden in het B segment. De Lexus is luxer, dat wel.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:40:
Vreemde ruil, de polo is een auto uit het B segment, De Lexus is 1 uit de top van het C segment.
Verwijderd
De Lexus heeft op de één of andere manier ook wel een stuk meer beenruimte voor de bestuurder. Ik ben zelf rond de 1.90 m lang, de Polo wil ik nog net van het ene parkeervak naar de andere verplaatsen, de Lexus ga ik rustig de hele dag mee op stap.
edit: Daarbij heb ik een slechte knie links, dus ik ben wat gevoeliger voor de beenruimte en ondersteuning van je het been door de stoel dan de meeste mensen.
edit: Daarbij heb ik een slechte knie links, dus ik ben wat gevoeliger voor de beenruimte en ondersteuning van je het been door de stoel dan de meeste mensen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 13:58 ]
Idd... De een heeft liever het noorden bovenin het scherm, de ander de rijrichting... Zoals hier getoond.Blik1984 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:45:
[...]
Dat is over het algemeen gewoon een instelling in het menu.
www.google.nl
Verwijderd
Bij een groot overzicht is noordelijke oriëntatie makkelijker te lezen omdat dit herkenbaar is.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:12:
[...]
Idd... De een heeft liever het noorden bovenin het scherm, de ander de rijrichting... Zoals hier getoond.
Bij het navigeren is rijrichting altijd het beste, kan me niet voorstellen dat het handig is om tijdens het navigeren de kaart op het noorden te hebben
Mocht je nog tijd hebben en een auto uit het B segment moeten kiezen:
Deze Skoda Rapid station / crossover / whatever ziet er op de brakke pics toch best goed uit.
Deze Skoda Rapid station / crossover / whatever ziet er op de brakke pics toch best goed uit.
Hello mister boring!
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen maar eehhhmmm een Volvo V40 D2 14% bijteling ook r-design versie.
Of een Volkswagen Jetta hybrid Highline 180 pk 14% bijteling
Of een Volkswagen Jetta hybrid Highline 180 pk 14% bijteling
[ Voor 45% gewijzigd door inbedrijf op 12-04-2013 15:44 ]
En welcome to you too....Tsurany schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:39:
Hello mister boring!
Niet iedereen zit te wachten op een futuristisch design blik uit de Citroen stal, of een net-niet Alfa, Tsurany. Ik hou zelf eerlijk gezegd wel van een auto die niet te veel op valt. En met mij vele anderen, getuige de verkoopcijfers die van de traditioneel 'saaie' auto's toch altijd het hoogst zijn!
Dan zal je van het weekend toch nog even een aantal pagina's terug moeten lezen. Ze zijn beiden namelijk al heeeeeeeeeeeel lang terug en heeeeel vaak langsgekomen.inbedrijf schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:42:
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen maar eehhhmmm
[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-04-2013 15:45 ]
De verkoopcijfers van die 'saaie' auto's zijn zo hoog omdat ze over het algemeen het goedkoopst zijn.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Veilige koopjes, je loopt geen risico en je verkoopt hem zo weer door. Simpele degelijkheid doet het altijd goed, boven het maaiveld uitsteken is een risico. Maar het zorgt er wel voor dat de weg erg saai wordt. Allemaal dezelfde grijze wagens met dezelfde vormen.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:44:
[...]
En welcome to you too....
Niet iedereen zit te wachten op een futuristisch design blik uit de Citroen stal, of een net-niet Alfa, Tsurany. Ik hou zelf eerlijk gezegd wel van een auto die niet te veel op valt. En met mij vele anderen, getuige de verkoopcijfers die van de traditioneel 'saaie' auto's toch altijd het hoogst zijn!
Ik 'shop' (lease) in het D segment. Daarin zijn auto's niet meer goedkoop. Ok, toegegeven, ik lonk naar de ruimste auto uit het C segment, de Octavia.Mx. Alba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:45:
De verkoopcijfers van die 'saaie' auto's zijn zo hoog omdat ze over het algemeen het goedkoopst zijn.
Ik lease. En het maakt me werkelijk niets uit hoeveel auto's er van een bepaald type op de weg te zien zijn, ik kies een auto die ik mooi, praktisch en lekker vind rijden.Tsurany schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:51:
[...]
Veilige koopjes, je loopt geen risico en je verkoopt hem zo weer door. Simpele degelijkheid doet het altijd goed, boven het maaiveld uitsteken is een risico. Maar het zorgt er wel voor dat de weg erg saai wordt. Allemaal dezelfde grijze wagens met dezelfde vormen.
Gisteren gereden in de Seat Leon FR 1.4 TSI 140 pk. Ik ben verrast door de goede comfort. Helaas kan de 2.0 TDI 184 pk nog niet getest worden. Heb een offerte voor deze laatste neergelegd bij mijn werkgever.
Dan zal ik wel een heel ongandige nvigator zijnVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:35:
[...]
Bij het navigeren is rijrichting altijd het beste, kan me niet voorstellen dat het handig is om tijdens het navigeren de kaart op het noorden te hebben
Ik vind die "nieuwe" Leon echt een mooie auto. Stuk interessanter dan een Golf 7. Daar was ik eerst erg van gecharmeerd maar ik zie hem nu sinds een paar weken regelmatig rijden en dat is echt een saai ding.Rudey schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:02:
Gisteren gereden in de Seat Leon FR 1.4 TSI 140 pk. Ik ben verrast door de goede comfort. Helaas kan de 2.0 TDI 184 pk nog niet getest worden. Heb een offerte voor deze laatste neergelegd bij mijn werkgever.
Helaas nemen de meeste mensen een saaie uitvoering van de Golf. Je kan de Golf best wel dik aankleden, met het styling pakket bijvoorbeeld. Kost echter knaken en in de lease is een styling pakket vaak niet gewenst.MrAcid schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:51:
[...]
Ik vind die "nieuwe" Leon echt een mooie auto. Stuk interessanter dan een Golf 7. Daar was ik eerst erg van gecharmeerd maar ik zie hem nu sinds een paar weken regelmatig rijden en dat is echt een saai ding.
Ik vind de Golf van binnen zeker mooier afgewerkt, maar ik snap niet wat je bedoelt met moderner? Daarnaast lijken de interieurs erg veel op elkaar vind ik, dus om die van de Leon dan ineens erg saai te noemen... Bevooroordeeld? Interieur van een DS5 vind ik modern. Die van de Golf en Leon vind ik meer in de categorie tijdloos vallen.shameete schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:00:
Ik vind die nieuwe Leon van binnen juist erg saai, de golf vind ik dan veel moderner ogen...
[ Voor 13% gewijzigd door Rudey op 13-04-2013 08:14 ]
De BMW 118i is toch prima qua prestaties/vermogen? 170pk/7.4 naar 100/225km/h lijken mij toch prima cijfers en het is sowieso de leukst rijdende auto die in jouw lijstje staat.Pimmetje651 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:42:
BMW 1 , deze heb ik laten afvallen omdat het het tegen vond vallen mbt vermogen : 116 en 118
Wie kan me gewoon eens zijn ongezoute mening geven , en eventueel onderbouwen waarom hij / zei voor die auto zal kiezen.
Natuurlijk heeft het geen zin om met dikkere auto's te komen want wil me aan het budget van 600 euro houden.
Oh ja en heb voor mezelf besloten dat het een auto mag zijn met max 20% bijtelling ( gewoon een principe)
Ik heb momenteel een Megane als huur / voorloopauto. Rijdt verbazend goed, ding heeft echt indruk op me gemaakt. Niet verwacht van een 14% bakkie iig 
Dan nu het "probleem": Er komt een Megane Estate Bose in de poule. Bijna full options en zelfs leren zetels en een panoramedak. Helemaal af dus, is ook een auto van 31k. Ik sta er op zich niet onwelwillend tegenover (zeker aangezien het ding me netto geen drol kost), maar ik loop tegen een "zit"probleem aan.
Mijn voorloopauto zit namelijk voor geen meter. Mijn rug is redelijk breed, en op de een of andere manier kan ik zelf met gebruik van de lendesteun geen lekkere zit vinden in de stoelen (die ook nog wat van die zijdelingse steunen hebben). Zijn er meer mensen die dit van de Megane herkennen?
Ik zou die Estate namelijk tot sept 2016 moeten rijden, draai dik 200 km per dag. Dan wil ik wel graag lekker zitten, dat snap je
Dan nu het "probleem": Er komt een Megane Estate Bose in de poule. Bijna full options en zelfs leren zetels en een panoramedak. Helemaal af dus, is ook een auto van 31k. Ik sta er op zich niet onwelwillend tegenover (zeker aangezien het ding me netto geen drol kost), maar ik loop tegen een "zit"probleem aan.
Mijn voorloopauto zit namelijk voor geen meter. Mijn rug is redelijk breed, en op de een of andere manier kan ik zelf met gebruik van de lendesteun geen lekkere zit vinden in de stoelen (die ook nog wat van die zijdelingse steunen hebben). Zijn er meer mensen die dit van de Megane herkennen?
Ik zou die Estate namelijk tot sept 2016 moeten rijden, draai dik 200 km per dag. Dan wil ik wel graag lekker zitten, dat snap je
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor uitvoering je nu in rondrijdt. De GT-line heeft bijvoorbeeld sportstoelen, die de Bose uitvoering niet heeft. (Ik vond de sportstoelen zelf niks, maar dat is natuurlijk voor ieder anders).The Eagle schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:03:
Ik heb momenteel een Megane als huur / voorloopauto. Rijdt verbazend goed, ding heeft echt indruk op me gemaakt. Niet verwacht van een 14% bakkie iig
Ja herken ik..ik had de Bose uitvoering..binnen 4 maanden weer laten overnemen door een collega. Toen heb echt specifiek gekeken naar stoelen en kwam vrij snel bij Toyota/Lexus uit. (Prius Wagon uitgekomen..ook ivm plots overlijden van mijn vader en dat mijn moeder nu mee kan).The Eagle schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:03:
De sportstoelen van de GT-line hebben een langere zit en blijken hierdoor beter te zitten.
Met 200km per dag, zou ik persoonlijk toch eens verder gaan kijken...je rug is echt heilig. Daarnaast zou ik ook eens naar een automaat kijken met zoveel km.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Heeft die poule-auto nog een flinke looptijd?
In dat geval kun je bij Scheel, Savas etc langs en een stoel aanmeten. Kost je misschien 2k, maar die bespaar je door de lage bijtelling op de Megane. En aan het eind laat je de stoel eventueel uitbouwen en overzetten in je nieuwe auto.
In dat geval kun je bij Scheel, Savas etc langs en een stoel aanmeten. Kost je misschien 2k, maar die bespaar je door de lage bijtelling op de Megane. En aan het eind laat je de stoel eventueel uitbouwen en overzetten in je nieuwe auto.
neehoor, niet bevooroordeelt. denk meer een kwestie van smaak.Rudey schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:05:
[...]
Ik vind de Golf van binnen zeker mooier afgewerkt, maar ik snap niet wat je bedoelt met moderner? Daarnaast lijken de interieurs erg veel op elkaar vind ik, dus om die van de Leon dan ineens erg saai te noemen... Bevooroordeeld? Interieur van een DS5 vind ik modern. Die van de Golf en Leon vind ik meer in de categorie tijdloos vallen.
wat wel erg gaaf is bij de Leon is dat die ledstrepen in de deurpanelen van kleur veranderen naar gelang welke driving mode je kiest, weet niet of dat bij alle uitvoeringen zo is, of alleen bij de FR.
Ik zou hem tot sept 2016 moeten rijden. Andere stoel heb ik ook al aan gedacht, maar dan zit je met 1 stoffen stoel en de rest leer. Doe mij dan nog maar even wachten en een andere poule-auto of een herinzetter.t_captain schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:24:
Heeft die poule-auto nog een flinke looptijd?
Wel erg prettig om te horen dat ik niet de enige ben die constateert dat de stoelen niet helemaal / helemaal nietlekker zitten
Zag bij de lijst van herinzetters nog een 508SW en een C4 voorbij komen...vandaag eens bellen wat de mogelijkheden zijn - al spreekt het voor zich dat ik het liefste zelf kies als het kan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik vraag me steeds af wat een auto uit de poule is. Heeft dat iets met het EK of WK voetbal te maken?
Een poule is de benaming voor de 'verzameling' lease auto's die een werkgever bezit omdat werknemers deze auto niet meer gebruiken, bijvoorbeeld vanwege ontslag/andere baan. Het leasecontract loopt echter nog door en daarom staan deze auto's stil totdat een medewerker die een (nieuwe) leaseauto zoekt er een toegewezen krijgt uit de poule.Reinier schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:31:
Ik vraag me steeds af wat een auto uit de poule is. Heeft dat iets met het EK of WK voetbal te maken?
Hahaha, nee.
In de pool zitten auto's van mensen die niet meer werken bij het bedrijf. Deze auto's zijn echter wel gekoppeld aan het bedrijf waar ze voor besteld zijn. Ze hebben dus ook nog een looptijd (en dus kosten) die uitgereden moet worden.
Bij veel bedrijven krijg je deze poule auto gewoon toegewezen als je een nieuwe lease nodig hebt (nieuw komt werken of je oude auto is door zn looptijd heen). Bij sommige mag je kiezen.
Ook worden poolauto's vaak gebruikt als tijdelijke (voorloop) auto's. Bijvoorbeeld voor mensen die een te laag leasebudget hebben voor die auto's, of project auto's voor mensen zonder leaseauto.
In de pool zitten auto's van mensen die niet meer werken bij het bedrijf. Deze auto's zijn echter wel gekoppeld aan het bedrijf waar ze voor besteld zijn. Ze hebben dus ook nog een looptijd (en dus kosten) die uitgereden moet worden.
Bij veel bedrijven krijg je deze poule auto gewoon toegewezen als je een nieuwe lease nodig hebt (nieuw komt werken of je oude auto is door zn looptijd heen). Bij sommige mag je kiezen.
Ook worden poolauto's vaak gebruikt als tijdelijke (voorloop) auto's. Bijvoorbeeld voor mensen die een te laag leasebudget hebben voor die auto's, of project auto's voor mensen zonder leaseauto.
[ Voor 0% gewijzigd door Get!em op 15-04-2013 11:22 . Reden: poule of pool, pool is het goede woord, poule wordt echter wel veel gebruikt. ]
True, verhoudingen zijn niet echt lekker qua prijs maar het is wel mogelijk. Of je het waard vindt is natuurlijk heel wat anders. Voordat ik vorig jaar de Audi heb aangeschaft (lease) heb ik in de concurrerende merken gereden en vond de standaard navigatie nou niet veel sprankelender maar dat is imhoVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:24:
[...]
Dit topic is gesloten.