Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Klopt volgens mij.
Echter wordt het dan nog moeilijker kiezen (luxeprobleem).

Dan komen de bedragen wel erg dicht op elkaar te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap niet waarom je in jouw berekening de MRB niet meeneemt bij de Leon maar wel bij de V40. Dat zou betekenen dat de werkgever de MRB betaald voor de Leon maar dit plots voor de V40 niet meer wilt doen? Dat is vreemd.

Bij ons is de MRB in de leaseprijs verwerkt van de auto's waar deze van toepassing voor is. Deze leaseprijzen zijn dan ook gewoon lager bij auto's die nu nog geen MRB betalen. Maar als hij straks wel betaald moet worden gaan de leaseprijzen omhoog. Betekent dat je netto per maand alsnog voordeliger uit gaat zijn, alleen minder voordelig, en niet duurder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Dat laatste is denk ik bij ons ook zo. Helaas staat bij de berekening van een leaseauto op de site van de maatschappij niet bij of dit meegerekend is bij de 14% bijtelling. Bij > 14% bijtelling natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
JMaster schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:48:
Dat laatste is denk ik bij ons ook zo. Helaas staat bij de berekening van een leaseauto op de site van de maatschappij niet bij of dit meegerekend is bij de 14% bijtelling. Bij > 14% bijtelling natuurlijk wel.
Let op he! Er zijn ook nog 20% bijtelling auto's die mrb vrij zijn (denk dus aan bijv de v40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Bij Alphabet (is geloof ik al gezegd maar voor de duidelijkheid) staat de MRB voor 14% auto's er al wel bij dit jaar, hoewel je hem pas echt volgend jaar gaat betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:43:
Ik snap niet waarom je in jouw berekening de MRB niet meeneemt bij de Leon maar wel bij de V40. Dat zou betekenen dat de werkgever de MRB betaald voor de Leon maar dit plots voor de V40 niet meer wilt doen? Dat is vreemd.

Bij ons is de MRB in de leaseprijs verwerkt van de auto's waar deze van toepassing voor is. Deze leaseprijzen zijn dan ook gewoon lager bij auto's die nu nog geen MRB betalen. Maar als hij straks wel betaald moet worden gaan de leaseprijzen omhoog. Betekent dat je netto per maand alsnog voordeliger uit gaat zijn, alleen minder voordelig, en niet duurder.
Bij Alphabet staat het er los bij en kan je dus de constructie hebben dat het niet in het leasetarief meegenomen wordt maar als losse netto eigen bijdrage wordt gezien. Althans zo zag het er bij ons uit.
De V40 was dus een stuk goedkoper qua leasetarief dan de Leon, maar er komt bij de V40 die netto bijdrage nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Die MBR hoef je er alleen bij op te tellen als je geen goede of duidelijke afspraken met je werkgever hebt. Normaliter wordt dat namelijk gewoon dior de leasemij aan de werkgever doorberekend. Het staat volledig los van je bijtelling. Dus als in je contract staat dat de werkgever de auto verzorgd en de bijbehorende kosten draagt, dan is er geen grond om een opslag in de leasekosten aan de werknemer door te berekenen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het staat inderdaad los van je bijtelling maar dat neemt niet weg dat het in 95% van de gevallen gewoon in de leaseprijs/aan de werknemer doorberekend wordt. Dat heeft niks met goede individuele afspraken tussen jezelf en werkgever te maken. Daar doet mijn werkgever niet aan, individuele afspraken maken met alle 2000 werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb het niet over individuele afspraken. Als binnen het bedrijf geldt dat de werkgever de lease kosten betaalt, dan is een verhoging van die kosten ook voor de werkgever. Mocht het anders zijn, dan moet de werkgever daarover specifiekebafspraken met de werknemers maken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En zelfs als die afspraken er niet zijn dan kan de werkgever dat niet zomaar doorberekenen aan de werknemer!

De werkgever least immers de auto en stelt die ter beschikking aan de werknemer.

Als de leasemaatschappij halverwege de looptijd het leasebedrag verhoogt (om welke reden dan ook - bijvoorbeeld omdat de wegenbelasting stijgt), dan is dat een (financieel) risico voor de werkgever en dat soort financiële risico's mag de werkgever niet verhalen op de werknemer.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

That's my point exactly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Klopt inderdaad voor wijzigingen aan het leasebedrag.

Maar: omdat wijziging aan de wegenbelasting vooraf bekend is wordt dit door veel leasemaatschappijen (in opdracht van werkgevers) gewoon doorberekend in de leaseprijs.

Persoonlijke ervaring: 14% auto besteld. Bestelling afgekeurd want de MRB per 2014 was nog niet in de leaseprijs verwerkt. Was toegevoegd aan de bestelling en toen kon ik alsnog door met de bestelling (tegen hogere kosten).

Als die kosten voor de MRB dus nog niet in de leaseprijs verwerkt zijn (wat bij mij in december 2012 zo was) dan kun je er dus op rekenen dat dit door de leasemaatschappij zal worden toegevoegd, maar je weet dit dan vooraf.

Hier een nieuwsbericht van Fleetsupport bestemd voor werkgevers hoe ze hiermee om kunnen gaan: http://www.fleetsupport.c...ijziging-vrijstelling-hsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Precies en daarom zijn optie 2 en 3 bijvoorbeeld mogelijk. In ons geval dus optie 2 en voor auto's die nog besteld gaan worden is het optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar let er dus wel op dat dit van tevoren schriftelijk moet zijn vastgelegd tussen de werkgever en de werknemer door een aanpassing van de secundaire arbeidsvoorwaarden (namelijk de leaseovereenkomst).

Zonder aanpassing van die secundaire arbeidsvoorwaarden kan de werkgever de werknemer niet opeens een hogere eigen bijdrage opleggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2013 14:43 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Mx. Alba schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:42:
Maar let er dus wel op dat dit van tevoren schriftelijk moet zijn vastgelegd tussen de werkgever en de werknemer door een aanpassing van de secundaire arbeidsvoorwaarden (namelijk de leaseovereenkomst).

Zonder aanpassing van die secundaire arbeidsvoorwaarden kan de werkgever de werknemer niet opeens een hogere eigen bijdrage opleggen.
Klinkt in theorie heel leuk, maar ik denk niet dat veel mensen hun arbeidsrelatie ervoor op het spel zetten. Zeker niet in deze tijd.

Beetje het zelfde verhaal als het ER voor schade gereden onder werktijd doorbelasten. Het mag niet, maar weinig mensen zullen er serieus werk van maken als het toch wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik heb dus dat soort dingen wel aangekaart bij mijn werkgever en heb gelijk gekregen. Maar zoals al gezegd is mijn werkgever juist zo'n bedrijf dat bij andere bedrijven langs gaat om te controleren of zij zich wel aan de wet- en regelgeving houden dus die zijn voor dat soort argumenten wel ontvankelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:03
Vandaag een proefrit gemaakt in de Jetta Hybrid (highline) (ik was nummer 1 op de lijst). Schaamteloze copy/past van mijn autoweek post:

Uiterlijk:
Het eerste wat me opviel toen ik om de auto heen liep waren de lelijk opgeplakte zwarte sideskirts. Op plaatjes was me dit eigenlijk nooit zo opgevallen dat deze strips er zaten, maar in het echt zag ik het direct. Het is er werkelijk gewoon opgelijmd waarbij je op sommige plaatsen ziet dat het niet helemaal strak aansluit. Ook zie je nog hier en daar dat er wat lijm tussen de skirt en de auto zit. Het is gewoon een plastic zwarte strip die dus niet gespoten is. Mijn eerste vraag aan de dealer was ook of ze in godsnaam dat lelijke ding er af zouden kunnen halen, maar ze hadden ook eerlijk gezegd geen idee wat er dan onder tevoorschijn zou komen. Mijn aanname is dat de het waarschijnlijk qua constructie hetzelfde moet zijn als de niet-hybrid versie, wat er een stuk beter uit ziet zonder strip. De vraag blijft of je zoiets mooi kan verwijderen zonder dat alle lak mee gaat.

De binnenkant oogt simpel, zelfs simpeler dan mijn huidige Golf 6 highline. In de zijpanelen zit net wat meer plastic verwerkt dan bij mijn Golf nu het geval is. Voor mij niet echt heel erg storend. Ik had het wel wat luxer afgewerkt verwacht, maar goed. Je kunt niet alles hebben.

Wat de kofferbak betreft: ja, je verliest een hoop ruimte. Er ligt een behoorlijke puist achterin. Op internet zie je genoeg plaatjes daarvan. Mij stoort het niet, want ik neem toch vrij weinig spullen mee. Daarnaast hebben ze wel een makkelijk knopje in de kofferbak zitten waarmee je de banken plat kunt leggen.

De rit:
Qua acceleratie valt het niets tegen. De combinatie DSG + elektromotor doet prima zijn werk en trekt goed door. Je zou absoluut niet zeggen dat je het hier over een 14% bijtellingauto hebt. Ook het bochtenwerk is goed. Ligt vrij strak op de weg en dat had ik niet verwacht voor zo'n sedan. Hij doet weinig onder voor mijn Golf moet ik gevoelsmatig zeggen.
Dan het verhaal over het remmen met de hybrid. Dit is inderdaad een punt wat je direct merkt. Je moet behoorlijk voorzichtig remmen, want hij hapt bij het minste of geringste verder intrappen van de rem meteen aan. Het is echt remmen waarbij je hooguit 2cm het pedaal indrukt. Het went wel, want na een uur had ik het niet eens meer zo in de gaten. Dus niks onoverkomelijks wat mij betreft.
Puur elektrisch rijden: even een stuk geprobeerd totdat hij weer overschakelde op de benzinemotor. Het is leuk dat je 2km op de elektromotor kunt rijden, maar het kan me eerlijk gezegd weinig verrekken. De overgang van elektro naar benzinemotor merk je wel eventjes. Hij houdt een klein beetje in, maar ik vond het helemaal niet storend. Hij rijdt gewoon goed en de DSG is behoorlijk soepel in zijn schakelwerk. Had nog niet eerder met een DSG gereden (wel andere automaten) en dit is toch echt wel een pareltje wat betreft automaat rijden.
Wat mij echter wel erg stoorde was windgeruis aan de bijrijderskant. Dit is niet het normale windgeruis dat je bij elke auto hoort, maar duidelijk een probleempje met de rubbers die niet 100% afsluiten.
Dit is een euvel dat ik ook met mijn Golf 6 3-deurs heb gehad, waarbij je duidelijk ziet dat er enkel aan in de kant van de carroserie rubber in de deuropening zit, maar niet in de deur zelf. Dit is nu weer hetzelfde verhaal en omdat het geen rubber op rubber connectie is, zorgt dit er dus voor dat lucht zich tussen de kieren wringt en daar gaat circuleren, wat voor hoge fluittonen zorgt. Zeker bij nat weer ga je dit goed merken.

Qua afwerking laten ze hier duidelijk een paar steken vallen. Dit is geen afwerking des Volkswagens, waarbij je ververwacht dat alles keurig op elkaar aansluit en degelijk in elkaar zit.

In de Golf 6 highline heb ik de standaard stoelen met alcantara bekleding die echt perfect zitten. Van Noorwegen naar Nederland met maar 3 pauzes en nergens last van. De hybrid heeft net een wat ander type zitting. Ik kan er de vinger niet opleggen, maar iets voelt er minder goed. Ik zou er eigenlijk nog een keer in moeten proefrijden om zeker te zijn dat het geen momentopname was. Misschien dat ik dat dus nog wel een keer doe.

Voordat ik de Jetta Hybrid had gezien (laat staan in gereden) had ik een erg positief beeld van deze auto. De kleine dingetjes qua mindere afwerking en het zitcomfort waar ik niet zeker over ben doen mij nu toch wel twijfelen aan het feit of ik niet weer voor de Golf (7 dan) moet gaan. Omdat het voor mij een leaseauto wordt heb ik dus te maken met de bijtelling. Dat zorgt ervoor dat ik in de Jetta toch wel een boel meer kan kiezen qua opties dan bij een Golf. Ik ben dus nog even in tweestrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:06

Wok

Dakloos...

^^ En even wachten op de Golf Bluemotion (óók 14%, maar dan 1.6 diesel en handgeschakeld) is geen optie? :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wok schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:23:
^^ En even wachten op de Golf Bluemotion (óók 14%, maar dan 1.6 diesel en handgeschakeld) is geen optie? :)
Als die versie (ook) weer gewoon een 6-bak heeft, why not?

Ik postte hier laatst al eens dat ik als "eis" had/heb dat ik een zwarte hemel/raamstijl bekleding had, das niet voor niets ;)

GTi/GTD modellen hebben dát en meer..... waaronder goede stoelen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 29-03-2013 19:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:03
Wok schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:23:
Ik ben een 2.0tdi gewend en ik hou wel van wat vermogen. Teruggaan naar een 1.6 is echt een last resort. Dan ga ik liever voor de 2.0tdi 20% met dan maar wat minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:22:
[...]

Als die versie (ook) weer gewoon een 6-bak heeft, why not?

Ik postte hier laatst al eens dat ik als "eis" had/heb dat ik een zwarte hemel/raamstijl bekleding had, das niet voor niets ;)

GTi/GTD modellen hebben dát en meer..... waaronder goede stoelen ;)
Is toch gewoon een optie bij de meeste auto's? Heb het op mijn A3 ook besteld. Ben benieuwd welke DSG in de Jetta ligt. In mijn Ibiza DSG vind ik het toch behoorlijk schokkerig, vooral terugschakelen moet je niet doen zonder je gordel om :p . Lees dezelfde klachten over S-tronic van Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Aghanim schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:27:
Is toch gewoon een optie bij de meeste auto's? Heb het op mijn A3 ook besteld. Ben benieuwd welke DSG in de Jetta ligt. In mijn Ibiza DSG vind ik het toch behoorlijk schokkerig, vooral terugschakelen moet je niet doen zonder je gordel om :p . Lees dezelfde klachten over S-tronic van Audi.
Ik neem aan dat de DSG gewoon gelijk is aan elkaar?
Ik ben ook totaal niet te spreken over DSG... Ja het schakelt bloedsnel, maar dat is het enige voordeel...
Het schokken en stoten irriteerde mijn in een nieuwe Passat gigantisch.

Geef mij dan maar een conventionele automaat die niet zo snel is...

Ik zie DSG als budget oplosing om automaat te rijden. Snel, ja. Comfortabel, absoluut niet. Het kost in verhoudig tot andere merken gewoon heel weinig, dus ik snap best dat mensen het kiezen.

Maar zo vind ik hem dus ook overkomen in gedrag. Wel heb ik DSG weer liever dan de mechnische automaten van Peugeot bijvoorbeeld.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grappig, de ene keer dat ik DSG heb gereden (Altea XL met 1.9TDi) leek het mij een hele fijne en comfortabele optie. Voelde hem niet schakelen en dat voelde ook als comfortverhogend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kleine crosspost vanuit het Audi topic, waarom ik geen S-tronic heb genomen:

Ik heb de 7-traps DSG, vermoedelijk dezelfde als in de A1 ligt. Toen ik mijn Ibiza DSG kreeg waren er nog geen flippers (voor de Ibiza). Wat me vooral irriteert is dat ik meestal in S rijd omdat D erg lui is, en dat je in S als je bijvoorbeeld een stuk lang 50 rijdt, het vrij lang duurt voordat de DSG snapt dat je niet wilt versnellen en dus in de 4/5 doorschakelt vanuit de 3. Je blijft rustig 5-7 seconden in de 3 zitten als je het aantal toeren gelijk houdt. Dit aantal toeren is dan vaak 4000-4500 wat altijd vreemde gezichten van voorbijgangers oplevert.

Gebruik ik de D dan rijd ik met 50km/u al in de 7e versnelling, waardoor alleen al het kijken naar je gaspedaal terugschakelen van 7 --> 3 oplevert. Dit is irritant omdat je, zeker in de stad, nogal eens van snelheid wisselt. Als je remt tot 30km/u schakelt de DSG van 7 --> 3 en als je dan weer gas geeft gaat hij weer van 3 -> 7 en zo gaat dat continu op en neer.

Het terugschakelen is overigens enorm schokkerig. Het gebeurde in het begin regelmatig dat mijn vriendin mij verontwaardigd aankeek, alsof ik zelf de auto terug naar zijn 2 ramde terwijl ik al volgas inhield,

Positief is wel dat de DSG, bij volgas, prima opschakelt en erg snel is. Misschien heeft het met afstelling te maken, maar ik hoor meerdere van dit soort ervaringen in andere VAG-auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:53:
Kleine crosspost vanuit het Audi topic, waarom ik geen S-tronic heb genomen:

Ik heb de 7-traps DSG, vermoedelijk dezelfde als in de A1 ligt. Toen ik mijn Ibiza DSG kreeg waren er nog geen flippers (voor de Ibiza). Wat me vooral irriteert is dat ik meestal in S rijd omdat D erg lui is, en dat je in S als je bijvoorbeeld een stuk lang 50 rijdt, het vrij lang duurt voordat de DSG snapt dat je niet wilt versnellen en dus in de 4/5 doorschakelt vanuit de 3. Je blijft rustig 5-7 seconden in de 3 zitten als je het aantal toeren gelijk houdt. Dit aantal toeren is dan vaak 4000-4500 wat altijd vreemde gezichten van voorbijgangers oplevert.

Gebruik ik de D dan rijd ik met 50km/u al in de 7e versnelling, waardoor alleen al het kijken naar je gaspedaal terugschakelen van 7 --> 3 oplevert. Dit is irritant omdat je, zeker in de stad, nogal eens van snelheid wisselt. Als je remt tot 30km/u schakelt de DSG van 7 --> 3 en als je dan weer gas geeft gaat hij weer van 3 -> 7 en zo gaat dat continu op en neer.

Het terugschakelen is overigens enorm schokkerig. Het gebeurde in het begin regelmatig dat mijn vriendin mij verontwaardigd aankeek, alsof ik zelf de auto terug naar zijn 2 ramde terwijl ik al volgas inhield,

Positief is wel dat de DSG, bij volgas, prima opschakelt en erg snel is. Misschien heeft het met afstelling te maken, maar ik hoor meerdere van dit soort ervaringen in andere VAG-auto's.
Je legt het goed uit, zoiets ervaarde ik in de Passat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30
Toen ik 2 jaar geleden (of misschien nog wel meer) in een DSG reed had ik dezelfde ervaring. De bak is aan de ene kant te lui en aan de andere kant juist veel te onrustig.

Ik ben nu blij met de EDC van Renault. Het mag dan een veel tragere dual clutch bak zijn dan DSG. De problemen die ik hier lees heb ik iig niet met die bak.

Enige waar hij af en toe op te betrappen is dat hij bij bijna-stilstand net naar de 1 teruggaat. Als je dan net wat teveel gas geeft beschouwt hij dat als RACEN en knalt ie door tot 3500 toeren voordat hij schakelt (oid). Gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt dan klink je ook als een formule 1 wagen :) (die met 15 km/uur voorbijkomt).

Overigens: spelen die problemen ook nog met de huidige generatie DSG? Ik zat de DSG namelijk nog wel te overwegen in een volgende auto.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Korvaag schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:14:
Toen ik 2 jaar geleden (of misschien nog wel meer) in een DSG reed had ik dezelfde ervaring. De bak is aan de ene kant te lui en aan de andere kant juist veel te onrustig.

Ik ben nu blij met de EDC van Renault. Het mag dan een veel tragere dual clutch bak zijn dan DSG. De problemen die ik hier lees heb ik iig niet met die bak.

Enige waar hij af en toe op te betrappen is dat hij bij bijna-stilstand net naar de 1 teruggaat. Als je dan net wat teveel gas geeft beschouwt hij dat als RACEN en knalt ie door tot 3500 toeren voordat hij schakelt (oid). Gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt dan klink je ook als een formule 1 wagen :) (die met 15 km/uur voorbijkomt).

Overigens: spelen die problemen ook nog met de huidige generatie DSG? Ik zat de DSG namelijk nog wel te overwegen in een volgende auto.
Je kan de DSG bak toch gewoon in sport stand zetten? Dan heb je al een stuk minder last van dat vele schakelen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
DennusB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:25:
[...]

Je kan de DSG bak toch gewoon in sport stand zetten? Dan heb je al een stuk minder last van dat vele schakelen :)
Hmja.. ik ben daar een beetje debiel in.. ik weiger dingen aan te passen aan de besturing van een auto om falende techniek te compenseren :P

Zo zal je me ook nooit zien rijden in de 2tronic van Peugeot. Dat ding schijnt nog redelijk te schakelen als je wat met het gas speelt. Ik wil niet met het gas spelen, het ding moet het gewoon goed doen in alle standen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is trouwens mogelijk om de DSG opnieuw te laten programmeren, hoe jij het precies wil, door verschillende bedrijven. Kan mij voorstellen dat je het bij een leaseauto niet zo snel zou doen... maar er is dus een oplossing.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:25:
Los van het feit dat je dan continu met 3500 toeren in een versnelling blijft rijden komt de DSG nooit in versnelling 7 op de S-stand. Je rijdt dan 130km/u in de 6e versnelling met 3500 toeren. Dan kies je weer voor de D. Je blijft dus continu tussen standen schakelen om fijn te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:14:
[...]

Los van het feit dat je dan continu met 3500 toeren in een versnelling blijft rijden komt de DSG nooit in versnelling 7 op de S-stand. Je rijdt dan 130km/u in de 6e versnelling met 3500 toeren. Dan kies je weer voor de D. Je blijft dus continu tussen standen schakelen om fijn te rijden.
Zoals hierboven, de S stand in de DSG bakken is heel makkelijk om te programmeren :) Het is zeg maar gewoon een 'open' stand, die Tweakers makkelijk aan kunnen passen. Zijn genoeg bedrijven die dat voor je doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar moet je extra voor betalen. Dat lijkt me niet de normale oplossing voor een slecht afgestelde versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Aghanim schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:02:
Daar moet je extra voor betalen. Dat lijkt me niet de normale oplossing voor een slecht afgestelde versnellingsbak.
Is inderdaad wel een aparte redenatie. Een brakke versnellingsbak wordt goedgepraat vanwege het feit dat die tweakable is... Zitten iets teveel VW-lovers hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:02:
Het is niet jouw smaak die DSG 'D' stand. Ik vind hem prima rijden in de Passat van m'n pa :) Het is denk ik gewoon persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Verassend om hier negatieve verhalen te horen over die DSG.

Ik heb er zelf eens in proefgereden, prima automaat, ik vond em heerlijk rijden, stukkie vlotter dan andere automaten.

Ook op mn werk rijden er veel met die DSG (pak em beet 10 leasewagens met DSG, VAG is preferred bij ons) en heb er werkelijkwaar nog nooit negatieve verhalen over gehoord, behalve dat het wel eens stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Blik1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:06:
Is inderdaad wel een aparte redenatie. Een brakke versnellingsbak wordt goedgepraat vanwege het feit dat die tweakable is... Zitten iets teveel VW-lovers hier
Je kunt VAG steeds meer met Apple vergelijken...
Je hebt Apple lovers, die niet eens meer kijken naar concurrenten en alles wat mis is met Apple (een hoop ;) ) goed weten te praten.

Dat zie je ook bij VAG terug, de VAG rijders zelf denken onterecht dat hun product hoger in de markt is gepositioneerd dan het daadwerkelijk is...
DennusB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:10:
Het is niet jouw smaak die DSG 'D' stand. Ik vind hem prima rijden in de Passat van m'n pa :) Het is denk ik gewoon persoonlijk!
Het is maar net wat je gewend bent. Ik was de oude Volvo automaat gewend, die weliswaar niet erg snel is, maar rete comfortabel. Met een leuke T5/D5 eronder gaat het als de brandweer.

Toen ik voor het eerst in een DSG stapte, merk je inderdaad dat hij erg snel is, maar het voelt een beetje aan als een "my first" variant. In plaats van my first Sony, my first automaat. Hij voelt wat mij betreft erg goedkoop aan.
Maar laten we wel wezen, de meerprijs van DSG is toch ook helemaal niet zo hoog?

De laatste keer was mijn gevoel nog niet anders in een nieuwe Passat van oktober 2012...
rinkel schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:38:
Verassend om hier negatieve verhalen te horen over die DSG.

Ik heb er zelf eens in proefgereden, prima automaat, ik vond em heerlijk rijden, stukkie vlotter dan andere automaten.

Ook op mn werk rijden er veel met die DSG (pak em beet 10 leasewagens met DSG, VAG is preferred bij ons) en heb er werkelijkwaar nog nooit negatieve verhalen over gehoord, behalve dat het wel eens stuk is.
Dat zeg ik ook, hij is snel... Maar daar is het ook wel mee gezegd. Comfort is ver te zoeken als je het vergelijkt met andere automaten.
Maar veel mensen die DSG rijden, hebben nu voor het eerst een automaat. Tja, dan heb je niet echt veel vergelijkingsmateriaal.

Bij een Volkswagen betaal je slechts iets meer dan 1500 euro voor een DSG, tja voor die 1500 euro kun je geen automaat van 4000 euro verwachten...

Dus snel ja, maar te stoterig om comfortabel te mogen noemen...
De mensen die dit tegenspreken moeten eens plaatsnemen in een oude S80 automaat... Dan weet je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op bv een Skoda Yeti kost DSG € 2500 extra. Verbruik is hetzelfde, dus het is niet extra belasting. Forse meerprijs.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Volgens mij is die DSG ook helemaal geen "goedkope" automaat, maar wordt gewoon goedkoop aangeboden. Het aardige van die DSG is dat het verbruik amper tot niet toeneemt. Dit maakt het mogelijk een automaat te leveren op een 20% of zelf 14% bijtellingsauto.
Of je moet die vervelende robotbak van peugeot meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
rinkel schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:56:
Volgens mij is die DSG ook helemaal geen "goedkope" automaat, maar wordt gewoon goedkoop aangeboden. Het aardige van die DSG is dat het verbruik amper tot niet toeneemt. Dit maakt het mogelijk een automaat te leveren op een 20% of zelf 14% bijtellingsauto.
Klopt.. en dat de oude automaten zo duur zijn heeft ook te maken met dure koppelomvormers. Dingen die je juist *niet* wilt doordat je daar 10% vermogen in verliest en je dus meer gaat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
10% is een beetje overdreven, er zit nog steeds verlies in een koppelomvormer maar allang geen 10% meer.
Vorig jaar een leen golf gehad met dsg, viel me niet heel erg tegen, schakelde een beetje stoterig voor mijn gevoel en idd continu dat heen en weer geschakel. Voor de rest het enige probleempje dat hij s'ochtends niet in de achteruit wou als het koud was :P maar alles bij elkaar vond ik het geen drama ding ofzo, gewoon prima.

(de auto zelf was weer een ander verhaal, verre van prima)

[ Voor 16% gewijzigd door melcon op 05-04-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
Voor mij ook verassend om zoveel negatieve verhalen te lezen over de dsg bak. Ik rij nu bijna 4 jaar golf 6 met een dsg bak, en ik vind het heerlijk rijden. Bij mij staat die altijd in de d-stand, en je merkt amper dat er geschakeld wordt. Daarbij schakelt die als je rustig rijdt lekker snel, zodat je de motor amper hoort. Bij de 50 rijd ik al in de 7de versnelling. Rijd je wat sportiever in de d-stand, dan trekt die em verder door voordat die schakelt. Racen in de d-stand moet je gewoon niet doen, daar is de s-stand voor, of de flippers aan het stuur mocht je die hebben.
Waarom die stoterig genoemd wordt snap ik niet helemaal, hij is juist zo soepel als de pest in mijn ervaring, en menig passagier complimenteert de bak dat die zo geruisloos schakelt.

Kanttekening: Op een gegeven moment had de bak moeite om terug te schakelen naar zijn 1, en ging dan stotteren. Na melding bij de garage bleek dit een bekend probleem te zijn en was na een beurt ook gewoon weer veholpen.

De bak bevalt me zo erg dat mijn volgende leaseauto al besteld is. Ditmaal een golf 7 met een dsg bak.

[ Voor 5% gewijzigd door Roxors op 05-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Voor dagelijks gebruik is de DSG best een fijne bak. We hebben een Polo met DSG7.

Bak staat bijna altijd in D. Als ik sportief wil rijden zet ik de bak op handmatig en pak ik de flippers op het stuur (waren een optie van een paar tientjes).
Het enige serieuze nadeel is dat ik soms bij het wegrijden een koppelingspedaal mis. Dat ligt niet alleen aan de DSG maar aan de combinatie met korte wielbasis, voorwielaandrijving en 250Nm @2000rpm. Je rijdt weg als een bejaarde dame of als een tiener die verslaafd is aan het traction control lampje ;) De tussenweg is erg smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik rijd sinds een jaar een polo met dsg7. Veel zaken die ik lees herken ik wel.

De default S stand gebruikt denk ik bijna niemand en is ook niet functioneel ingesteld.
Zelfs bij rustig gas geven blijft de bak te lang in dezelfde versnelling en schakeld pas laat door. Op de snelweg zal hij rondom de 120/140 km/h als hoogste versnelling de 5 pakken. Pas als je gebruik maakt van de cruise control dan gaat hij naar de 6/7.

Over het algemeen rij ik in de handmatige stand en schakel ik met de flippers. Alleen bij een koude motor zet ik hem vaak in de D. Bij lang wachten zet ik hem vaak in de N. In de D/S/M stand blijft de koppeling op het aangrijppunt hangen. Bij langdurig gebruik lijkt mij dat je hierdoor extra slijtage krijgt. Zeker in de S/M stand waarbij je stationair 1000 rpm draait (in de gti iig).

Het schokken bij het terugschakelen heb ik soms wel soms niet. Heeft met verschillende factoren te maken denk ik, snelheid, mate van gas geven. Hij ontkoppelt, geeft dan was gas bij en koppelt dan weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 05-04-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik denk dat je zeker slijtage krijgt in een S/M stand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb nu in een paar maanden 18k kilometers gereden met een Polo 7DSG, 1.2 TSI (bj eind 2012), en moet toch zeggen dat het wel prima rijd. Soms is de bak ietwat traag of soms juist heel snel bij het optrekken, dat kan ik niet helemaal inschatten nog (bij mijn BMW kon ik wel zo met het gas flipperen dat ik wist hoe de auto ging reageren!). De auto rijd verder erg fijn op lange afstanden en 80 wegen. Schakelen merk je over het algemeen weinig van, schakelt soepel over enzo.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Zo! nieuwe baas en dus ook weer een nieuwe auto!
Even een shameless kopietje van de Athlon pagina

Contractgegevens
Auto Renault Mégane Estate ENERGY dCi 110 STOP & START ECO2 GT-Line 5D 81kW
Brandstof Diesel
Verbruik 29,41 km/liter
Energielabel A
CO2 uitstoot 88 g/km
Fiscale bijtelling 14,00%
Consumentenprijs incl. BTW 28.990,00
Fiscale grondslag 32.459,07

Leasevorm Operationele service leasing
Looptijd 60 maanden
Aantal kilometers 30.000 km/jaar
Totaal kilometers 150.000

Specificatie opties/accessoires

F Automatische parkeerrem met Hill-start assist
F BOSE Energy Efficient Series Sound System
F Bagagescheidingsnet
F Bekleding halfleder TEP GT-Line
F Elektrisch verwarmbare voorstoelen
F Marron Glace metaallak
F Pack Xenon
F Privacy glass zijruiten achter en achterruit
F Reservewiel 205/55 R16 (max 80km/u)

Accesoires
Trekhaak 13 plg afneembaar 945,00 / TomTom Europa kaarten 125,00/ TomTom live 3 jaar 149,00/ Kleding hanger 27,10/ matten lampen en 3hoek 46,41/Afneembare dwarsdragerset max 75 kg 195,- / Standkachel + afstandbediening en inbouw 2000,-
totaal accesoires : 3487,22

Leasetarief Per maand
Leasetarief 619,20
Brandstofvoorschot 104,72
Leasetarief incl. brandstof 723,92

Leasetarief incl. brandstof en BTW 875,94

Netto maandlast
Gebaseerd op percentage inkomstenbelasting 42,00%.
Verschuldigd aan werkgever 0,00
Netto maandlast voor inkomstenbelasting 159,05
Totaal 159,05

Heel veel auto, voor lekker weinig geld :9 Rijdt nu rond in een 2.0d Seat Leon dus dat wordt wel even wennen aan de 1.5d in de megane. Wel een veel praktischere auto zo met een kleine van 10 maanden.
Zat nog te twijfelen om een panorama dak te nemen maar dat snoept voor mij teveel van de hoofdruimte af.. (1.92m lang..)

Ben ook nog wezen kijken voor de Focus maar uiteindelijk gekozen voor de megane omdat ik deze toch mooier vind en lekkerder vind zitten met de sportstoelen.

Nu rest alleen het wachten nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toch jammer dat iedereen die estate neemt, coupe is zoveel mooier :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

:o van een 2.0 TDI terug naar een 1.5d !! Dat wordt zeker wennen....

Heb je met je portemonnee gekozen? Of vind je de Renault echt mooi en de motor lekker rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:15:
:o van een 2.0 TDI terug naar een 1.5d !! Dat wordt zeker wennen....

Heb je met je portemonnee gekozen? Of vind je de Renault echt mooi en de motor lekker rijden?
Beiden eigenlijk, ik ga van 266 euro bijtelling naar 159 euro en dat is een bedrag wat ik niet verwaarloosbaar vind.
De Renault rijdt eigenlijk prima (heb al eerder 2 maanden in een 2012 model gereden) hij heeft 30 pk minder en is iets zwaarder dan de leon dus dat merk je wel ja...

Kom prima mee met het verkeer met de Megane maar dat felle rijden is er een beetje vanaf. Dit is een echte pappa bak maar vind het zelf een erg mooie auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:15:
Toch jammer dat iedereen die estate neemt, coupe is zoveel mooier :+
Niet iedereen! Zelf voor de Hatchback gegaan, vindt 5 deurs toch wel praktisch :P
sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:05:

knip

Nu rest alleen het wachten nog....
Helaas is de wachtijd ongeveer 3 maanden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Da's een eerlijk antwoord :)
Zelf overigens ook nog aan het dubben... de 14% VAG dieselmotor of de 20% 2.0 diesel of GTD (mits tijdig beschikbaar).

Voor het lekkere rijden neig ik naar de 2.0 TDI of GTD. Maar 14% bijtellen is ook gewoon lekker op een tot zo'n 38k aangeklede auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:05:
Fiscale bijtelling 14,00%
Consumentenprijs incl. BTW 28.990,00
Fiscale grondslag 32.459,07

totaal accesoires : 3487,22
!!!!

Let hier even op!

Jouw asseccoires worden hier doodleuk meegenomen in de fiscale grondslag: dat hoort niet! Over asseccoires hoef je NOOIT bijtelling te rekenen. Alleen af-fabriek opties tellen hiervoor mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bartjeh schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:27:
Niet iedereen! Zelf voor de Hatchback gegaan, vindt 5 deurs toch wel praktisch :P
*O*

Vind de Estate versie de typische burgerlijke leasebak, jammer om die zo vaak te zien op de snelweg :'(
Alleen ik snap wel weer waarom mensen die kiezen, zou precies hetzelfde doen als ik een grotere auto dan mijn DS3 nodig had. Maar dan nog, het is wel jammer dat juist die Estate zo vaak te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:29:
[...]

!!!!

Let hier even op!

Jouw asseccoires worden hier doodleuk meegenomen in de fiscale grondslag: dat hoort niet! Over asseccoires hoef je NOOIT bijtelling te rekenen. Alleen af-fabriek opties tellen hiervoor mee.
Dat zijn gewoon de af-fabriek opties.

/edit

Deze dus:

F Automatische parkeerrem met Hill-start assist
F BOSE Energy Efficient Series Sound System
F Bagagescheidingsnet
F Bekleding halfleder TEP GT-Line
F Elektrisch verwarmbare voorstoelen
F Marron Glace metaallak
F Pack Xenon
F Privacy glass zijruiten achter en achterruit

De andere opties tellen niet mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:30:
[...]

Dat zijn gewoon de af-fabriek opties.
Nog niet bijna! ;)

Trekhaak, standkachel, bagagenet, etc... zijn allemaal dealeropties (deze zijn niet eens af-fabriek te bestellen) en behoren dus buiten de fiscale grondslag te vallen.

(alleen de TomTom-kaart geldt als af-fabriek optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:33:
[...]

Nog niet bijna! ;)

Trekhaak, standkachel, bagagenet, etc... zijn allemaal dealeropties (deze zijn niet eens af-fabriek te bestellen) en behoren dus buiten de fiscale grondslag te vallen.

(alleen de TomTom-kaart geldt als af-fabriek optie)
Precies, en dat doen ze ook. De opties als Xenon tellen wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Klopt alle accesoires die ik besteld heb zijn dealer achteraf ( de 3487,22 aan "accesoires")
het bedrag van 159,05 is gebaseerd op de Fiscale grondslag van 32.459,07 ( basisprijs + alle fabrieksopties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:37:
Klopt alle accesoires die ik besteld heb zijn dealer achteraf ( de 3487,22 aan "accesoires")
het bedrag van 159,05 is gebaseerd op de Fiscale grondslag van 32.459,07 ( basisprijs + alle fabrieksopties)
Idd. Denk dat Athlon ook wel weet hoe het moet.

Anyway, mooie auto. Lekker vol, en lekker zo'n standverwarming.. Gelukkig ook niet die lelijke lederen kleurencombi op de stoelen. Enige wat ik niet heel mooi vind zijn de lampen achter aan de megane. Maar verder super auto. En helemaal voor die netto bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:30:
[...]
Maar dan nog, het is wel jammer dat juist die Estate zo vaak te zien is.
Geef de autofabrikanten maar de schuld.

De reden dat de Megane Estate zo veel te zien is, is dat er in het C-segment vrij weinig te kiezen valt als je op je portemonnee let. Qua stations met 14% bijtelling is het Megane, Focus, Auris. Eén diesel, één benzine en één hybride. Tel daarbij op dat veel leaserijders tot 1 brandstofsoort gedwongen zijn door de werkgever en je hebt je verdeling al.

Mijn Estate is eergisteren besteld en wordt rond week 26 verwacht. Het is een Bose met weinig extra's (privacyglass, extra TT kaartje en afneembare trekhaak), dus net onder de 30K. KAn niet wachten tot hij er is, want dat is meer auto voor minder geld dan de Golf waar ik nu in rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
De "accesoire" waar ik toch wel weer erg blij mee ben is de standkachel, dit is toch wel zo relaxed! die mis ik nu wel op mijn Leon, had het wel op de auto die ik ervoor had.

De tijden van het krabben en kou lijden zijn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

OK, I stand corrected :)

De Mégane is dan wel iets duurder geworden dit jaar :P De mijne (2012) is volledig loaded (alle beschikbare fabrieksopties) en de fiscale grondslag is nèt geen 32K.

Die lage netto bijtelling is inderdaad wel prettig (en die standkachel helemaal :9 Dat paste helaas niet meer in mijn budget :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:25:
[...]

Beiden eigenlijk, ik ga van 266 euro bijtelling naar 159 euro en dat is een bedrag wat ik niet verwaarloosbaar vind.
De Renault rijdt eigenlijk prima (heb al eerder 2 maanden in een 2012 model gereden) hij heeft 30 pk minder en is iets zwaarder dan de leon dus dat merk je wel ja...

Kom prima mee met het verkeer met de Megane maar dat felle rijden is er een beetje vanaf. Dit is een echte pappa bak maar vind het zelf een erg mooie auto :)
Nette prijs idd, maar ga je niet vanaf 1 januari 2014 de houderschapsbelasting erbij krijgen?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
cypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:41:
[...]

Nette prijs idd, maar ga je niet vanaf 1 januari 2014 de houderschapsbelasting erbij krijgen?
Je bedoeld die MRB? die betaalt de werkgever voor mij (zo afgesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:44:
[...]

En zo moet het zijn. Vaag dat sommige werkgevers dat door willen gaan belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:46:
En zo moet het zijn. Vaag dat sommige werkgevers dat door willen gaan belasten.
Hoezo is dat vaag? Er worden kosten gemaakt voor een auto, die kosten moeten eerlijk verveeld worden tussen werkgever en werknemer. Bij het ene bedrijf wordt er met leasebudgetten gewerkt, dan is het niet meer dan normaal om dit mee te nemen. En bij de ander wordt er met aanschafprijzen gewerkt en betaald de medewerker enkel de bijtelling, dan is het logisch dat de werkgever het betaald.
sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:41:
De "accesoire" waar ik toch wel weer erg blij mee ben is de standkachel, dit is toch wel zo relaxed! die mis ik nu wel op mijn Leon, had het wel op de auto die ik ervoor had.

De tijden van het krabben en kou lijden zijn voorbij.
True dat, die zou ik ook wel dolgraag willen hebben. Nu stap ik 's ochtends in een ijskoude auto die de eerste minuten amper opwarmt.
Edmin schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:40:
[...]

De reden dat de Megane Estate zo veel te zien is, is dat er in het C-segment vrij weinig te kiezen valt als je op je portemonnee let. Qua stations met 14% bijtelling is het Megane, Focus, Auris. Eén diesel, één benzine en één hybride. Tel daarbij op dat veel leaserijders tot 1 brandstofsoort gedwongen zijn door de werkgever en je hebt je verdeling al.

Mijn Estate is eergisteren besteld en wordt rond week 26 verwacht. Het is een Bose met weinig extra's (privacyglass, extra TT kaartje en afneembare trekhaak), dus net onder de 30K. KAn niet wachten tot hij er is, want dat is meer auto voor minder geld dan de Golf waar ik nu in rijd :)
I know, er is weinig keuze. Maar Estates zijn over het algemeen niet de mooiste auto's (verre van) en ik vind die Megane Estate wel heel erg het wegbeeld bepalen in de spitstijden. Tis gewoon een jammere ontwikkeling.

[ Voor 56% gewijzigd door Tsurany op 05-04-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:44:
[...]

netjes! Dan is het idd een mooi bedrag voor zo'n complete auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Octavia
Fabia
Golf Variant
Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:48:
[...]

Hoezo is dat vaag? Er worden kosten gemaakt voor een auto, die kosten moeten eerlijk verveeld worden tussen werkgever en werknemer. Bij het ene bedrijf wordt er met leasebudgetten gewerkt, dan is het niet meer dan normaal om dit mee te nemen. En bij de ander wordt er met aanschafprijzen gewerkt en betaald de medewerker enkel de bijtelling, dan is het logisch dat de werkgever het betaald.
Nope. In nagenoeg alle gevallen is tussen werkgever en werknemer afgesproken dat de werkgever de lasten voor de auto draagt. Dan is het vreemd als tijdens de looptijd van een contract de kosten voor de auto stijgen, dat dat plots doorbelast wordt aan de werknemer.

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-04-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Hmm persoonlijk vind ik de skoda's erg lompe auto's, en de Octavia 14% station in diesel is ook pas in oktober ofzo leverbaar. De Golf Variant had denk ik ook wel een optie geweest maar is nog niet te bestellen en ook pas vanaf augustus/september. De fabia is naar mijn mening geen C klasse auto (heb je er weleens in gereden? niet vooruit te branden en erg cheap van binnen..)

Golf variant wordt ook een toppertje maar komt voor mij gewoon te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is alleen de Fabia te bestellen. Maar dan doe je een Megane echt te kort als je die daarmee gaat vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sedatje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:55:
[...]

Hmm persoonlijk vind ik de skoda's erg lompe auto's, en de Octavia 14% station in diesel is ook pas in oktober ofzo leverbaar. De Golf Variant had denk ik ook wel een optie geweest maar is nog niet te bestellen en ook pas vanaf augustus/september. De fabia is naar mijn mening geen C klasse auto (heb je er weleens in gereden? niet vooruit te branden en erg cheap van binnen..)

Golf variant wordt ook een toppertje maar komt voor mij gewoon te laat
Ah ja, ging over C klasse auto's (en heb nooit in een Fabia gezeten...).

Moet de auto dan perse op korte termijn leverbaar zijn? Er is toch altijd de mogelijkheid voor een voorloopauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

De reden dat de Megane Estate zo veel te zien is, is dat er in het C-segment vrij weinig te kiezen valt als je op je portemonnee let. Qua stations met 14% bijtelling is het Megane, Focus, Auris. Eén diesel, één benzine en één hybride.
Dit is ook de reden dat de V40 nu enorm veel besteld wordt. Vanwege de beperkte keuze aan 14% auto's in het C-segment, zeker als je niet alle automerken mag bestellen of alleen diesel mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:57:
[...]

Ah ja, ging over C klasse auto's (en heb nooit in een Fabia gezeten...).

Moet de auto dan perse op korte termijn leverbaar zijn? Er is toch altijd de mogelijkheid voor een voorloopauto?
De Seat Leon waar ik nu in rond tuf is mijn voorloop auto (poolauto van werkgever) en korte termijn is voor mij wel handig met oog op zomervakantie en het achterlijk hoge bijtellingsbedrag. Nieuwe auto is dalijk meer dan 110 euro netto goedkoper en dan heb ik veel meer auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, wat is een achterlijk hoge bijtelling... Ik rij nu in een 25% bijtelling Avensis van 35k... Mijn volgende auto kan dus bij 20% bijtelling tot circa 40k gaan en dan ga ik er financieel nog op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mocht je een eigen bijdrage hebben, dan wordt je netto bijtelling lager. Dus als jij een eigen bijdrage op die avensis hebt, kan het idd zijn dat jouw netto bijtelling een stuk lager is dan die van hem (zonder eigen bijdrage)

[ Voor 55% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:16:
Mocht je een eigen bijdrage hebben, dan wordt je netto bijtelling lager. Dus als jij een eigen bijdrage op die avensis hebt, kan het idd zijn dat jouw netto bijtelling een stuk lager is dan die van hem (zonder eigen bijdrage)
? Wat bedoel je hiermee? Als je een eigen bijdrage moet betalen, is je netto bijtelling altijd hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee want je eigen bijdrage wordt afgetrokken van de bruto bijtelling waardoor de netto bijtelling ook lager wordt. De netto kosten stijgen wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:25:
Nee want je eigen bijdrage wordt afgetrokken van de bruto bijtelling waardoor de netto bijtelling ook lager wordt. De netto kosten stijgen wel. ;)
Dat zeg ik. Netto bijtelling is dan altijd hoger. Nou ja, ik bedoel. Wat het je kost. Daar gaat het de meeste mensen toch om denk ik. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:25:
indeed :) Was ongeveer het zelfde aan het tikken
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:27:
[...]

Dat zeg ik. Netto bijtelling is dan altijd hoger.
Nee, het bedrag wat je netto kwijt bent is hoger.
Je netto bijtelling is dan juist LAGER, maar daar komt de eigen bijdrage nog bovenop

het totaalbedrag wat je kwijt bent, is bijtelling + eigen bijdrage

dit zijn twee verschillende potjes geld zeg maar.

[ Voor 42% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:27:
[...]

indeed :) Was ongeveer het zelfde aan het tikken

[...]

Nee, het bedrag wat je netto kwijt bent is hoger.
Je netto bijtelling is dan juist LAGER, maar daar komt de eigen bijdrage nog bovenop

het totaalbedrag wat je kwijt bent, is bijtelling + eigen bijdrage

dit zijn twee verschillende potjes geld zeg maar.
Ik snap wat je bedoelt. Ik snap alleen niet wat het voor nut heeft dat te vermelden. Het is leuk dat je netto bijtelling omlaag gaat. Maar onder aan de streep betaal je altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:29:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Ik snap alleen niet wat het voor nut heeft dat te vermelden. Het is leuk dat je netto bijtelling omlaag gaat. Maar onder aan de streep betaal je altijd meer.
Omdat de persoon op wie ik reageerde, de bijtelling vergelijkt met een ander persoon.

Maar bijtelling vergelijken zonder dat je weet of de ander een eigen bijdrage heeft, is appels met peren vergelijken, en dat wilde ik juist aantonen 8)
Snappie et nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, mijn netto bijtelling is €127 per maand, geen eigen bijdrage. Goedkoper kan je haast niet rijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het is voordeliger om die eigenbijdrage van de bijtelling af te trekken dan niet. Scheelt toch weer.

@albantar
Kan ik toch wel een beetje jaloers op zijn, als mede volvo-rijder. Mijne is toch wel ruim het 3-voudige (of 4)

[ Voor 38% gewijzigd door rinkel op 05-04-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

rinkel schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:33:
Het is voordeliger om die eigenbijdrage van de bijtelling af te trekken dan niet. Scheelt toch weer.
Sterker nog, er zal geen enkele werkgever zijn die dat niet doet. Simpelweg de eigen bijdrage definiëren als "eigen bijdrage voor privé-gebruik" en het gaat zo van de bruto bijtelling af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00
Nee je totale lasten voor een auto zijn de netto bijtelling + eigen bijdrage. Dus heb je een auto van 30k (20%) dan is de bijtelling 6k bruto. Heb je dan nog een eigen bijdrage van 1k per jaar dan is je bijtelling 5k bruto. Dus netto (bij 42%) 210 per maand vs 175 per maand.

Je moet die 1k nog wel met je werkgever afrekenen, maar je netto bijtelling is lager.

Damn, moet toch eerst de volgende pagina openen voor reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door L-VIS op 05-04-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mx. Alba schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:33:
Tja, mijn netto bijtelling is €127 per maand, geen eigen bijdrage. Goedkoper kan je haast niet rijden. 8)
Bijtelling van 256,35 euro bruto, negatieve eigen bijdrage van 224,21 bruto.
Goedkoper kan prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:30:
[...]

80 km/h met een 205/55 thuisbrenger? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mx. Alba schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:33:
Niet?
Ik lease voor 2 jaar, ik betaal netto 96 euro per maand aan bijtelling en krijg 180 euro per maand terug aan restant leasebudget...

Zo''n Fabia is niet alles, maar financieel is het een zeer verstandige keuze geweest. Maar niet voor lang meer...
In juni staat de Focus klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

backupdevice

Boeh!

rinkel schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:56:
Ik heb eerst met een DSG gereden, en toen de overstap naar de robotbak van Peugeot gemaakt.

De eerste twee dagen was een drama, maar nu ben ik 16K KM verder en ik moet zeggen dat ik het helemaal geen vervelende bak meer vind. De bak en de bestuurder moeten aan elkaar wennen.

Geleidelijk gas geven en dan rijdt het heerlijk.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vandaag proefgereden in een golf, met dezelfde motor als die ik in de offerte heb staan, de 1.2 TSI, 105pk met 6 bak.
volgens de verkoper is dit blok aangepast nav. alle klachten die er waren over TSI blokken.

anyway, de proefauto is een highline incl. glazen dak, zover kon ik in de offerte helaas niet gaan.
dus nu staat er een comfortline op papier, met een executive pakket en een comfortpakket.

ritje van een uurtje gedaan, is een hele degelijke auto, rijdt natuurlijk super tov. m'n oude Ibiza e-ecomotive.
is lekker stil, hill-hold en elektronische handrem is handig, ook het XDS (electronische sper) werkt verrassend goed.

Wat foto's uit de losse pols.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/61886527/Golf7trial/2013-04-06%2010.30.21.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/61886527/Golf7trial/2013-04-06%2010.31.32.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/61886527/Golf7trial/2013-04-06%2010.39.31.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/61886527/Golf7trial/2013-04-06%2011.23.15.jpg

wat mij betreft wordt dit 'm. maandag de offerte inleveren en then we shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
leuk autootje... alleen die foto van die vieze(?) achterbank werkt niet echt mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft toch gewoon een mooie auto de Golf. Jammer dat er niet een 1.8TFSI te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hoe vond je het schakelen?ik heb de 2.0TDI gereden maar die vond ik heel onrustig met schakelen, korte overbrengingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
shameete schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:26:
volgens de verkoper is dit blok aangepast nav. alle klachten die er waren over TSI blokken.
Wij van WC-Eend... Wat denk je zelf. dat hij zegt dat het hetzelfde rammelblok is als in mijn Golf VI? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:30
shameete schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:26:
vandaag proefgereden in een golf, met dezelfde motor als die ik in de offerte heb staan, de 1.2 TSI, 105pk met 6 bak.

anyway, de proefauto is een highline incl. glazen dak, zover kon ik in de offerte helaas niet gaan.
dus nu staat er een comfortline op papier, met een executive pakket en een comfortpakket.

ritje van een uurtje gedaan, is een hele degelijke auto, rijdt natuurlijk super tov. m'n oude Ibiza e-ecomotive.
is lekker stil, hill-hold en elektronische handrem is handig, ook het XDS (electronische sper) werkt verrassend goed.

Wat foto's uit de losse pols.
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wat mij betreft wordt dit 'm. maandag de offerte inleveren en then we shall see :)
Achterbank ziet er exact hetzelfde uit als die van de A3 8)7 Alleen ander motiefje op de rugleuning.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Niet van de nieuwe A3 in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:15:
[...]

Wij van WC-Eend... Wat denk je zelf. dat hij zegt dat het hetzelfde rammelblok is als in mijn Golf VI? :P
Ik heb m die vraag open gesteld natuurlijk, En hij begon zelf over de problemen met het vorige blok.

Ik heb geen redenen om te twijfelen aan zijn uitleg iig.

Het schakelen zelf vond ik soepel gaan. Een klein duwtje was voldoende om m erin te krijgen.
De golf 6 waar ik vorige week mee reed ging veel zwaarder.. maar dat was ook een auto van anderhalf jaar oud in de huurvloot... en deze 7 is van de week pas op kenteken gezet...

[ Voor 26% gewijzigd door Shanquish op 06-04-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:30
Aghanim schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:40:
Niet van de nieuwe A3 in elk geval.
Jawel, die bedoel ik juist :)

Golf VII:
Afbeeldingslocatie: http://www.mynrma.com.au/media/volkswagen_golf_2012_back_seats.jpg

A3 '8V':
Afbeeldingslocatie: http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery/public/7-a3-rear-seats_5.jpg

Precies dezelfde bank, alleen anders bekleed. Kijk naar de basisverhoudingen, gordel- en isofixaansluitpunten, hoofdsteunen (ietsje anders vormgegeven), de middelste 'zitplaats' (en alle lijnen en naden). Gelijk een plaatje v.d. nieuwe Seat Leon gezocht want de moet dan ook dezelfde bank hebben. En jawel :P

Afbeeldingslocatie: http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700//media/5648487/seat_leon_sc_2013_back_seat.jpg

I.v.m. de kosten ook niet zo heel gek natuurlijk :) Maar het viel me pas op na de foto van shameete hierboven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jammer dat de Leon in geen enkele versie een armleuning op de achterbank heeft.

Vraag over DSG: dankzij de steeds strengere emissie-eisen worden de overbrengingen in veel versnellingsbakken langer, en in handbakken zijn de voorgestelde schakelmomenten vaak te vroeg. Ook bij automaten merk ik vooral in bepaalde combo's van TDI en DSG dat hij vaak te laag in de touren gaat zitten en dus bromt. Wat is jullie ervaring met TDI 's en DSG? (140/150/170, de 184 is helaas nog nergens te testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Wat ik vooral jammer vind van seat is dat alles zo plastiekerig overkomt. Zelfs in duurdere FR versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
shameete schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:18:
[...]

Ik heb m die vraag open gesteld natuurlijk, En hij begon zelf over de problemen met het vorige blok.

Ik heb geen redenen om te twijfelen aan zijn uitleg iig.

Het schakelen zelf vond ik soepel gaan. Een klein duwtje was voldoende om m erin te krijgen.
De golf 6 waar ik vorige week mee reed ging veel zwaarder.. maar dat was ook een auto van anderhalf jaar oud in de huurvloot... en deze 7 is van de week pas op kenteken gezet...
Heb juist met het schakelen erg weinig problemen, pook gaat makkelijk in de versnellingen. Vind het nog steeds een prima blok qua souplesse, alleen rammelt er gewoon teveel in de rest van de auto.
Pagina: 1 ... 22 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.