Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

Wok

Dakloos...

Mx. Alba schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:25:
Een probleem met een specifieke motor, dat kan natuurlijk bij elk merk voorkomen. Maar de manier waarop VAG Pon omgaat met de problemen rondom de 1.4TSI is, als ik dat hier zo lees, ronduit schandelijk.
Fixed :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En helemaal mee eens. Mijn ex heeft een Polo van een Pon-dealer en die dealer mag wat mij betreft ook afgeschoten worden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even wat advies nodig :)
Ik mag lease gaan rijden. Ik ga dik 1000km per week maken, dus eigenlijk is diesel wel een vereiste, evenals wat andere zaken. Ik wil namelijk geen 3x per week bij de pomp staan ;)
Nou willen ze bij ons eerst dat ik iets van een pouleauto of herinzetter ga rijden. Kan ik inkomen :)
Dus ik kijken. Poule stond niks in (of veel te duur of een Honda Insight resp Civic Hybrid), maar in de herinzetlijst stond wel een Lexus CT200h. Klinkt als een leuk bakkie, bijtelling scheelt ook nog, alleen ik vermoed dat ik met de 90pk die dat ding heeft het e.e.a. ga missen qua power. Daarentegen staat er niet echt iets in de herinzetlijst dat qua diesel in aanmerking komt. Herinzet zou ik namelijk voor minimaal 6 maanden moete gaan rijden, en het enige dat ik aan diesel zag was een peug 207 SW e-HDI. Dat zijn voor zover ik weet kp's ipv pk's ;)

De Lexus (uitvoering: luxury line) lijkt wel heel compleet te zijn...wat nu te doen? lexus nemen of wachten tot er een diesel op de herinzetlijst komt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:25:
Waar gehakt wordt vallen spaanders, iedereen maakt fouten - het gaat erom hoe je die fouten vervolgens oplost. Het in de doofpot proberen te stoppen, het probleem ontkennen terwijl iedereen ziet dat het probleem er wel degelijk is, klanten afwimpelen met halfwassen oplossingen... De andere motoren kunnen nog zo goed zijn maar als dat de manier is waarop je omgaat met problemen dan heb je bij mij geen krediet meer over. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard... Of in het geval van VAG, het komt met de auto en gaat te voet omdat de auto niet meer rijdt! ;)
Helemaal mee eens. Zoals je in je volgende post ook aangeeft ligt het soms ook aan de specifieke dealer. Zo is mijn 'toekomstige' Audi dealer erg betrokken vanaf het moment dat ik proef kwam rijden, de A3 bestelde en er nu op wacht. Ze bellen pro actief om te informeren over levertijden, toen de A3 SB in de showroom kwam werd ik benaderd om te komen kijken (had toen al besteld) en reageren zeer snel op vragen. Oke, ik ben een klant en word netjes behandeld, maar soms zie je ook dat je de koning bent tot aan de aankoop en daarna ben je toch al binnen gehengeld. Vrienden van me zitten ook bij deze dealer en krijgen als leenauto altijd een A5 of A6 mee, terwijl ze zelf een A3 of A1 hebben, omdat de dealer ook wel snapt dat dit voor jonge klanten leuk is.

Natuurlijk grotendeels onderdeel van het marketing en sales apparaat, maar ze hoeven het niet te doen. Hoe het onderhoud en after sales straks geregeld is moet ik nog achter komen natuurlijk, maar tot heden niks dan positiefs over deze dealer. De houding van de dealer bepaalt voor mij persoonlijk ook deels mijn tevredenheid over de auto+betrouwbaarheid als er problemen optreden.
The Eagle schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:01:
Even wat advies nodig :)
Ik mag lease gaan rijden. Ik ga dik 1000km per week maken, dus eigenlijk is diesel wel een vereiste, evenals wat andere zaken. Ik wil namelijk geen 3x per week bij de pomp staan ;)
Nou willen ze bij ons eerst dat ik iets van een pouleauto of herinzetter ga rijden. Kan ik inkomen :)
Dus ik kijken. Poule stond niks in (of veel te duur of een Honda Insight resp Civic Hybrid), maar in de herinzetlijst stond wel een Lexus CT200h. Klinkt als een leuk bakkie, bijtelling scheelt ook nog, alleen ik vermoed dat ik met de 90pk die dat ding heeft het e.e.a. ga missen qua power. Daarentegen staat er niet echt iets in de herinzetlijst dat qua diesel in aanmerking komt. Herinzet zou ik namelijk voor minimaal 6 maanden moete gaan rijden, en het enige dat ik aan diesel zag was een peug 207 SW e-HDI. Dat zijn voor zover ik weet kp's ipv pk's ;)

De Lexus (uitvoering: luxury line) lijkt wel heel compleet te zijn...wat nu te doen? lexus nemen of wachten tot er een diesel op de herinzetlijst komt?
Vriend van me heeft de CT200h en we komen er net mee terug van wintersport (2200km). Het is een mooie, complete auto met een erg fijne zit en qua uitrusting mist er eigenlijk niets. Als de 90PK versie de enige 14% versie is, dan heb ik daar ook mee gereden en die is niet langzaam te noemen. Acceleratie tot 180 gaat sneller dan mijn 1.6 Ibiza met 105PK. Nadeel vind ik wel dat het verbruik over 2200km (95% snelweg, overal aan snelheid gehouden) zo'n 1 op 15 was en dat de tank slechts 45 liter is met een reserve van 10 liter. Na 35 liter (ongeveer 450km) rijd je dus in reserve. Tanken ga je dus regelmatig moeten doen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 20-03-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Proefritje bij een Lexus dealer maken?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je gaat power missen als je meer gewend bent natuurlijk, maar dat ding komt prima mee in verkeer, trekt goed door zijn automaat en met de elektro motor heeft hij genoeg vermogen als het nodig is.
Maar elke 14% auto is gewoon traag te noemen, er zijn eigenlijk amper snelle 14% auto's tenzij je dure hybrids zoals de Jetta neemt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De CT200h heeft geen 90pk maar 136pk (combinatie van benzine en electro). Ik heb er in proefgereden en vond het een heerlijke auto maar hij was me uiteindelijk te duur. Automaat is wel even wennen omdat hij vrij hoog in z'n toeren gaat wanneer je hem intrapt (CVT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja, de CVT rijdt inderdaad apart. Tenzij je net van een scooter af komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 10:22
Klinkt als een leuk bakkie, bijtelling scheelt ook nog, alleen ik vermoed dat ik met de 90pk die dat ding heeft het e.e.a. ga missen qua power.
Lexus ct200h heeft geen 90pk hoor! Samen met elektromotor komt er een gecombineerd vermogen uit van 136pk! Is dezelfde techniek als in de Prius en Toyota Auris Hybrid. Je komt echt goed mee hoor in het verkeer, sterker nog, tot ong. 60 km/h trek je bij het stoplicht veel mensen eruit omdat de elektromotor gelijk power heeft en niet eerst toeren hoeft te maken.

Het enige dat je even moet uit proberen (en of je dat nou doet in een Prius, Auris of CT200h maakt niet uit) is de CVT automaat. Dat is een automaat die niet schakelt, de motor zal bij volgas dus vol in de toeren gaan. Voordeel is dat het heerlijk schokvrij rijdt, maar sommigen vinden het een groot nadeel dat de motor nogal aanwezig is bij fel accelereren ;).

Ik zie dat er alweer twee reacties bij zijn gekomen, maar ik laat m'n bericht lekker staan 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De CT200h heeft de zelfde aandrijflijn als de Prius. Ik heb 4 jaar Prius gereden en dat is me op zich heel goed bevallen. 1:20 gemiddeld was realistisch haalbaar en dat was dus met een Prius II, de huidige Prius (en dus de huidige CT200h) zijn nog wat zuiniger.

Wat betreft het hoog in de toeren klimmen als je hem op z'n staart trapt - ik vermoed dat dat ook een psychologisch trucje is om de bestuurder zuiniger te laten rijden. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb eens in een CT200h gereden, prachtige wagen, beetje kleine achterkant. Maar dat heb je met een Polo ook. Navi met "muis" bedienen is wel een vreemde gewaarwording overigens.
Verder mooie strakke, moderne wagen!

Sleutel is echter wel oldsk00l.

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 20-03-2013 13:19 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoog in de toeren kom je bij het op z'n staart trappen altijd. Je kan hem niet op z'n staart trappen en in een laag toerental blijven, dan trap je hem gewoon niet op z'n staart.

Moet zeggen dat een Prius zelfs dan echt geen herrie maakt, wel wat luider maar herrie is het zeker niet te noemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Opgetelde PK's zijn wat mij betreft geen PK's omdat je ze niet over het hele bereik hebt. Da's net zoiets als een appel en een aardappels bij elkaar optellen en zeggen dat je twee appels hebt :+ Maar wellicht ben ik wat bevooroordeeld, ben namelijk dieselrijder pur sang :)

Ik rij nu een 207 HDI met 92 pk. Auto weegt iets van 1216kilo. Volledig koppel (meen 175nm) vanaf 1500 rpm tot aan 3500rpm. Daarvoor een Seat Altea 2.0 TDI@140pk met 320nm koppel bij het zelfde bereik. Heerlijk die trap in je reet. Nu tijdelijk heeft mijn vriendin mijn 207 mee en rij ik in een C200 station. Automaat en 2.0 benzine. Lekker loom rijden, maar duurt even voor ie reageert.

De kleine tankinhoud baart me zorgen. Ik vertik het namelijk om 3x per week te gaan tanken. Bovendien ga ik ook het meest snelweg rijden, relatief weinig file dus vol op de benzinemotor. Dan kom je wel aan het verbruik van 1:15 wat al genoemd is. Icm de kleine tank weinig zin in :/

Als iemand nog meer redenen heeft om geen hybrid te gaan rijden dan graag. Ik probeer mezelf er namelijk van te overtuigen dat ik he niet gewoon moet proberen en het risico moet nemen dat ik een auto toegewezen krijg - of stiekem toch nieuw mag uitzoeken :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Kecin schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:19:
Heb eens in een CT200h gereden, prachtige wagen, beetje kleine achterkant. Maar dat heb je met een Polo ook. Navi met "muis" bedienen is wel een vreemde gewaarwording overigens.
Verder mooie strakke, moderne wagen!

Sleutel is echter wel oldsk00l.
sleutel olkskool? Keyless-entry en je drukt een een startknop in zonder dat je de sleutel verder hoeft aan te raken. Lijkt me niet echt oldskool

Ik heb een CT, en ben er erg tevreden mee. Gaat prima mee in het verkeer, in 10 seconden naar 100. Verder erg compleet uitgerust en helemaal als luxury line supercompleet met o.a. prachtig audiosysteem.

Nog een remark op XeNerGy m.b.t. tot tanken. In de winter rij je vaak rond de 1:16 met de motor en in de zomer zit ik meestal rond de 1:19 a 1:20. 1:15 of slechter rij je alleen als je continue boven de 150 km/u rijd op de snelweg. In de praktijk komt het er op neer dat ik tussen de 600 en 800 km ga tanken. Lexus heeft alleen een erg veilige marge ingebouwd in het tanklichtje, die gaat al knipperen terwijl je nog 12 a 13 liter brandstof in de tank hebt zitten. Als je bij 450 km gaat tanken, tank je maximaal maar 30 liter en heb je dus nog 15 liter in de tank zitten.

Enige reden voor mij om evt. over te stappen naar een andere auto zou de ruimte zijn. Ik heb nu een kleine van 6 maanden, en de kofferbak is voor de kinderwagen al een probleem. Laat staan als je op vakantie zou gaan in Europa. Met wintersport zat de auto nokkievol voor 2 personen + baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Blik1984 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:01:
[...]

sleutel olkskool? Keyless-entry en je drukt een een startknop in zonder dat je de sleutel verder hoeft aan te raken. Lijkt me niet echt oldskool
Ik bedoel meer qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
The Eagle schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:51:
Opgetelde PK's zijn wat mij betreft geen PK's omdat je ze niet over het hele bereik hebt. Da's net zoiets als een appel en een aardappels bij elkaar optellen en zeggen dat je twee appels hebt :+ Maar wellicht ben ik wat bevooroordeeld, ben namelijk dieselrijder pur sang :)

Ik rij nu een 207 HDI met 92 pk. Auto weegt iets van 1216kilo. Volledig koppel (meen 175nm) vanaf 1500 rpm tot aan 3500rpm. Daarvoor een Seat Altea 2.0 TDI@140pk met 320nm koppel bij het zelfde bereik. Heerlijk die trap in je reet. Nu tijdelijk heeft mijn vriendin mijn 207 mee en rij ik in een C200 station. Automaat en 2.0 benzine. Lekker loom rijden, maar duurt even voor ie reageert.

De kleine tankinhoud baart me zorgen. Ik vertik het namelijk om 3x per week te gaan tanken. Bovendien ga ik ook het meest snelweg rijden, relatief weinig file dus vol op de benzinemotor. Dan kom je wel aan het verbruik van 1:15 wat al genoemd is. Icm de kleine tank weinig zin in :/

Als iemand nog meer redenen heeft om geen hybrid te gaan rijden dan graag. Ik probeer mezelf er namelijk van te overtuigen dat ik he niet gewoon moet proberen en het risico moet nemen dat ik een auto toegewezen krijg - of stiekem toch nieuw mag uitzoeken :P
Het zijn geen opgetelde PK's, opgeteld zou het aantal PK's rond de 200 PK liggen.

Zie wat betreft de tank mijn opmerking hierboven. Ik rij ook 1000 km per week en tank nooit vaker dan 2 keer per week. Verschil tussen zomer en winter is fors aanwezig. In de zomer heb ik ook wel eens 900 km gereden op een tank, in de winter wel eens 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kecin schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:03:
[...]

Ik bedoel meer qua uiterlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.jzsinternational.com/catalog/$(KGrHqZ,!lIE69zTLnJtBPCUvbiL!g~~60_1_3052_1.JPG

Ik heb geen zicht op hoe andere sleutels eruit zien, maar olksk00l?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Opgetelde PK's zijn wat mij betreft geen PK's omdat je ze niet over het hele bereik hebt.
Bij normale auto's heb je inderdaad de bekende koppel- en vermogenscurves maar bij de Toyota/Lexus HSD-aandrijflijn gaan die niet op.

Ten eerste is er de elektromotor, die zijn volledige 400Nm maximale koppel al bij 0rpm kan leveren. Deze elektromotor is direct gekoppeld aan de aandrijfas. Naarmate je sneller rijdt, neemt die maximale koppel die de elektromotor kan leveren af.

Dan is er nog de benzinemotor. Die heeft geen otto-cyclus maar een variabele atkinson-cyclus. Omdat er geen versnellingsbak in de aandrijflijn zit maar een permanente koppeling via planeettandwielen, kan de benzinemotor altijd op zijn optimale toerental draaien. En "optimaal" betekent bij de HSD niet maximaal vermogen, maar maximale efficiëntie.

Feit blijft dat de Prius II in 10,2s (als ik het me goed herinner) van 0 tot 100km/u is - de Prius III en CT200h zijn zelfs nog iets sneller. Dat is dus vergelijkbaar met de prestaties van een vergelijkbare auto met zo'n 130pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Prius III en CT200h zitten rond de 10,4 seconde. Hybride scheelt idd een hoop bij acceleratie, daarmee zijn ze al snel de snelste 14% auto's en hoef je enkel het gaspedaal diep in te trappen om snel te accelereren. Totaal geen skill voor nodig en dat is wel weer jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 20-03-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Blik1984 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:07:
[...]

[afbeelding]

Ik heb geen zicht op hoe andere sleutels eruit zien, maar olksk00l?
Kwestie van smaak, maar ik vind het er oldk00l uitzien. Check de concurentie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetreview.com/wp-content/uploads/2008/10/bmw-key.jpg
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTCDS2sYZCEI0nOjefV-079VMMDxAJM-yQaCccjcOHVYeCgNAFj
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsFJ5HQ2PhmNNt6RrfK-FkZWOGkfgxhCi-lBC5G-w-oFNMvIoP7A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Idd, allemaal oubollige meuk. Zou dat niet direct onder oldskool scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
J0YR1D3R schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:49:
Wel zitten er meer rammels in dan eigenlijk zou moeten en kraken de voorveren alsof ik een oude houten kar rij :)
Dat heb ik dus zowel voor als achter bij mijn Skoda, echt bizar erg!
Maar ja na 1,5 jaar vind ik dat veel te vroeg... Heb ik bij geen enkel ander merk meegemaakt...
Aghanim schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:14:
Zijn de 1.2 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.9TDI en alle andere VAG-motoren die in alle VAG-merken liggen van de laatste 10 jaren onbetrouwbaar? Volgens mij niet. Je hoort mij niets positiefs over de 1.4TSI zeggen maar jij bestempelt VAG als volledig onbetrouwbaar en kwalitatief ondermaats. Dat lijkt me nogal overdreven.
VAG is gewoon onbetrouwbaarder dan gemiddeld... Maar ze doen er vooral niets aan om het preventief op te lossen. Voor fabrieksfouten zou een 100% vergoeding moeten gelden en geen 50% coulance regeling...
Maargoed, jij hebt een voorkeur voor Volvo/Ford en ik voor Audi dus we komen er toch niet uit :)
Nee hoor enkel Volvo, Ford/Renault/whatever is mij om het even. Op dit moment kwam de Ford mij beter uit...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kecin schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Kwestie van smaak, maar ik vind het er oldk00l uitzien. Check de concurentie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BMW ziet er aardig uit, maar als je de vergelijking maakt met die van VW vind ik die van VW er echt niet beter uitzien. Sterker nog, die van VW is geen keyless entry. Dus zou ik die van VW oldsk00l willen noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:57

jurma

simply connecting...

Blik1984 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:35:
[...]

BMW ziet er aardig uit, maar als je de vergelijking maakt met die van VW vind ik die van VW er echt niet beter uitzien. Sterker nog, die van VW is geen keyless entry. Dus zou ik die van VW oldsk00l willen noemen
Of de sleutel van een Volvo V40:
Afbeeldingslocatie: http://www.clivebrook.co.uk/media/images/4_0_81_18802300303-100_2.jpg

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En die van een C30... :X

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/03/volvo-key-2011-03-25.jpg

Dat is toch wel een nadeeltje t.o.v. de Prius die ik hiervoor had. Weer ouderwets de sleutel omdraaien en dan ook nog zo'n bulky ding... Maar ja, je moet wat over hebben voor een beetje style. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Reinier

\o/

jurma schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:52:
[...]
Of de sleutel van een Volvo V40:
[afbeelding]
Volgens mij is die niet van een V40, de uitschuifsleutel (?) is bij mij ietsje anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nja ik bedoel maar te zeggen dat ik bij een "premium" merk als Lexus (dure Toyota toch? Of Honda wat was het) toch wel een mooiere sleutel had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:02:
[...]

Volgens mij is die niet van een V40, de uitschuifsleutel (?) is bij mij ietsje anders :P
klopt, is net iets anders ja ;) maar ik moest hem er even bijpakken om het te vergelijken :P

iig een stuk beter dan die grote van de C30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Dat heb ik dus zowel voor als achter bij mijn Skoda, echt bizar erg!
Maar ja na 1,5 jaar vind ik dat veel te vroeg... Heb ik bij geen enkel ander merk meegemaakt...
Begon hier al na een maand of 6. De vervangende Golf die ik had toen bij mij de ketting vervangen werd had het niet. Vorige beurt zijn de voorveren gesmeerd/ingevet of wat ook, maar na een paar regenbuitjes is het weer als vanouds :P
[...]

Nee hoor enkel Volvo, Ford/Renault/whatever is mij om het even. Op dit moment kwam de Ford mij beter uit...
De V50 2.0D is ook niet echt het allerbeste wat geproduceerd is, maar dat heeft meer met het motorblok te maken dan de Volvo zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:57:
En die van een C30... :X

[afbeelding]

Dat is toch wel een nadeeltje t.o.v. de Prius die ik hiervoor had. Weer ouderwets de sleutel omdraaien en dan ook nog zo'n bulky ding... Maar ja, je moet wat over hebben voor een beetje style. :D
Dat is volgens mij precies dezelfde als die van de S60/S80 uit 2002 :)
Kan me dat nog wel herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Kecin schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:05:
Nja ik bedoel maar te zeggen dat ik bij een "premium" merk als Lexus (dure Toyota toch? Of Honda wat was het) toch wel een mooiere sleutel had verwacht.
Mijn CT200 sleutel zie ik alleen wanneer ik van broek verwissel, dan heb ik hem even 10s in de handen om hem weer in m'n nieuwe broekzak te doen. Ik vind dit bijna net zo'n drogreden als zeggen dat je de binnenkant van je motorkap niet mooi bekleed vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ach, een Renault Card ziet er wellicht futuristisch uit, maar is ook niet de meest prettige reisgezel. :P Ik hoop nog altijd op een sleutel in de vorm van een kleine USB-stick. Door keyless entry kunnen de meeste knoppen er wel vanaf.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Of een combi met je cellphone als sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Opgetelde PK's zijn wat mij betreft geen PK's omdat je ze niet over het hele bereik hebt. Da's net zoiets als een appel en een aardappels bij elkaar optellen en zeggen dat je twee appels hebt :+
Noem mij eens één auto die zijn maximale vermogen wel over het hele bereik kan leveren? :? De benzinemotor en de elektromotor leveren allebei een bepaald vermogen en daar waar de combinatie het hoogst is, hebben ze hem gerapporteerd. Ik zie niet in hoe dat anders is dan het maximale vermogen van een benzinemotor (of diesel) rapporteren, wat ook gewoon een piek is dat je bij 1 toerental haalt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:39:
Dat is volgens mij precies dezelfde als die van de S60/S80 uit 2002 :)
Kan me dat nog wel herinneren.
Nope, lijkt erop:

Oude S80:
Afbeeldingslocatie: http://www.hojohnlee.com/weblog/wp-content/volvo-heartbeat-sensor-key.jpg

Sleutel die ik in mijn Volvo had in 2008:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/03/volvo-key-2011-03-25.jpg

En nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrBjqw2uyB9c_1s0WZZeXo5XbUTimhNQCN-pUDVK_q7G2JVixZHQ

Tevens kwam ik deze tegen... Is dit werkelijk wat Bentley gebruikt?
Zou wel een afgang zijn zeg, het goedkope VAG systeem in een leuk jasje gestoken:
Afbeeldingslocatie: http://www.rapiddrive.co.uk/images/keys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
'lijkt er op'....andere icoontjes bedoel je ;)
die van Bentley vind ik dan wel weer mooi.

Las dat op de autosalon van Geneve er een merk stond (Kia of Hyundai ofzo) die bezig zijn met het koppelen van je smartphone aan je auto. Deze kun je dan gebruiken als sleutel. Lijkt me ook wel interessant, behalve als je de auto uit moet lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan koppel je toch de ander z'n smartphone? Ik zou me eerder zorgen maken over problemen zoals het stuk gaan van je smartphone of een lege accu.

Van mij hoeft ook niet zo nodig alles met een telefoon te gaan. Ik zou liever een pasje hebben in het zelfde formaat als m'n rijbewijs om de auto open te maken. Heb toch altijd m'n portemonnee met tankpas en rijbewijs bij me dus nog een pasje er in is geen probleem. Meeste keyless entry systemen zorgen er voor dat je een veel te dikke kaart bij je moet dragen die een aparte opslagruimte vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:40:
Dan koppel je toch de ander z'n smartphone? Ik zou me eerder zorgen maken over problemen zoals het stuk gaan van je smartphone of een lege accu.

Van mij hoeft ook niet zo nodig alles met een telefoon te gaan. Ik zou liever een pasje hebben in het zelfde formaat als m'n rijbewijs om de auto open te maken. Heb toch altijd m'n portemonnee met tankpas en rijbewijs bij me dus nog een pasje er in is geen probleem. Meeste keyless entry systemen zorgen er voor dat je een veel te dikke kaart bij je moet dragen die een aparte opslagruimte vereist.
Ik heb liever géén pas in het formaat van mijn rijbewijs:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRL3uSeUXCa1zmlC1KjfTnlm-_aZhp4Fp6c-q4NyRH_6JOLN7pcjQ
Liever in creditcard formaat :+

Al raakt mijn portemonnee toch steeds voller/dikker door al die pasjes. Vooral die van de deur bij kantoor (creditcard formaat, maar dan zo dik als 3 op elkaar) tikt aan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sorry, ik ben van de generatie die gewoon een fatsoenlijk pasje kreeg als rijbewijs ;) Vergeet wel eens dat jullie "oudjes" nog zo'n papieren vod hebben. Heb zelf ook alweer 10 pasjes in m'n portemonnee, zou idd wel eens minder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Op zich niks mis met dat vod, zo lang je het maar niet uit je portemonnee hoeft te halen ;) Die van mij is nog 2 maanden geldig en dan krijg ik ook een pasje. Maar als we dan toch hip gaan doen, laten we dan via vingerafdrukken gaan werken of een iris scan :) . Persoonlijk vind ik een telefoon wel handig. Die heb je altijd bij je en dan hoef je geen sleutel meer in je broekzak te houden. Sloten openen doordat je in de buurt staat (keyless entry) en starten met een pincode.

En als dat werkt dan graag ook dat je de auto 's ochtends kunt smsen of de verwarming vast aan kan en de ruiten ontdooid worden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 21-03-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Standkachel in laten bouwen? Dan kan dat al ;)

Vingerafdruk zou ook prima werken, zeker met een functie voor tijdelijke machtiging. Maar een wondje op je vinger en je kan al niet meer autorijden, ook niet ideaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Volvo Oncall met standverwarming, heb je een app waarmee je de standverwarming aan kunt zetten.
Helaas was mn budget op, maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tsurany schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:55:
Sorry, ik ben van de generatie die gewoon een fatsoenlijk pasje kreeg als rijbewijs ;) Vergeet wel eens dat jullie "oudjes" nog zo'n papieren vod hebben. Heb zelf ook alweer 10 pasjes in m'n portemonnee, zou idd wel eens minder kunnen.
Oudjes? 28 jaar...
Zojuist mijn papieren vodje mogen wisselen voor een pasje! Ideaal!
Nu heb ik ten minste altijd mijn rijbewijs bij me, ipv het dashboard kastje...
rinkel schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:26:
Volvo Oncall met standverwarming, heb je een app waarmee je de standverwarming aan kunt zetten.
Helaas was mn budget op, maar anders...
Jammer dat dat altijd zo duur is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18

ST10©DE

Dus.............

Even een vraagje. Ik heb zojuist een V40 in gebruik mogen nemen. Op de "ingebruiksname verklaring" van de Leasemaatschappij staat vermeld:
Co2 uitstoot : 88gr/km
bijtellingspercentage: 14%

Hoe gaat de belastingdienst controleren welk bijtellingspercentage er eigenlijk bij welke auto hoort?

Daarnaast, ik kan me voorstellen dat er (grotere) bedrijven zijn die de gegevens voor de leaseauto en bijtelling daadwerkelijk van dit schrijven gebruiken voor de salarisadministratie.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dfrenner schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:27:
Oudjes? 28 jaar...
Zojuist mijn papieren vodje mogen wisselen voor een pasje! Ideaal!
Nu heb ik ten minste altijd mijn rijbewijs bij me, ipv het dashboard kastje...
Ja, oudje ja! 8)
P. Mekes schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:19:
Even een vraagje. Ik heb zojuist een V40 in gebruik mogen nemen. Op de "ingebruiksname verklaring" van de Leasemaatschappij staat vermeld:
Co2 uitstoot : 88gr/km
bijtellingspercentage: 14%

Hoe gaat de belastingdienst controleren welk bijtellingspercentage er eigenlijk bij welke auto hoort?
Volgens mij moet je werkgever de bijtelling heffen en bepalen welke bij welke auto hoort. Belastingdienst controleert enkel. Dat bepalen ze door de uitstoot te vergelijken met wat op dat moment toegestaan was op de dag dat hij ten naam gesteld is.
Daarnaast, ik kan me voorstellen dat er (grotere) bedrijven zijn die de gegevens voor de leaseauto en bijtelling daadwerkelijk van dit schrijven gebruiken voor de salarisadministratie.
Grotere bedrijven hebben gewoon een leaseafdeling die dit regelt. Alles gaat dan automatisch via de gegevens van de leasebedrijven. Gaat ook in een ruk door naar de salaris administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tsurany schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:26:

[...]

Volgens mij moet je werkgever de bijtelling heffen en bepalen welke bij welke auto hoort. Belastingdienst controleert enkel. Dat bepalen ze door de uitstoot te vergelijken met wat op dat moment toegestaan was op de dag dat hij ten naam gesteld is.
Met alle respect, maar op welk manier beantwoord je de vraag? Deze controle lijkt me een stuk lastiger dan de controle of er bijtellingsvrij gereden wordt. De vraag is hoe ze het controleren. Daarvoor hebben ze het loonstrookje nodig me dunkt?
[...]

Grotere bedrijven hebben gewoon een leaseafdeling die dit regelt. Alles gaat dan automatisch via de gegevens van de leasebedrijven. Gaat ook in een ruk door naar de salaris administratie.
Dat is dus wat ik zeg. Dus als je LM foutieve gegevens doorgeeft, kan het zo maar zijn dat het ook foutief op je loonstrookje komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

P. Mekes schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:39:
Met alle respect, maar op welk manier beantwoord je de vraag? Deze controle lijkt me een stuk lastiger dan de controle of er bijtellingsvrij gereden wordt. De vraag is hoe ze het controleren. Daarvoor hebben ze het loonstrookje nodig me dunkt?
Met alle respect, maar stel je vraag eens wat duidelijker. Je wilt dus weten hoe ze de fysieke controle uitvoeren? Opvragen bij de werkgever welke auto de werknemer heeft gereden met welke fiscale waarde. Dan is het simpelweg een kwestie van kijken of dit klopt met de gegevens die de belastingdienst ontvangt.
Dat is dus wat ik zeg. Dus als je LM foutieve gegevens doorgeeft, kan het zo maar zijn dat het ook foutief op je loonstrookje komt te staan.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tsurany schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Met alle respect, maar stel je vraag eens wat duidelijker. Je wilt dus weten hoe ze de fysieke controle uitvoeren? Opvragen bij de werkgever welke auto de werknemer heeft gereden met welke fiscale waarde. Dan is het simpelweg een kwestie van kijken of dit klopt met de gegevens die de belastingdienst ontvangt.
Mijn vraag is redelijk duidelijk. Hoe controleert de belastingdienst het juiste bijtellingspercentage van je auto?

De vraag beantwoorden is impliceren dat je de kennis hebt om de vraag te beantwoorden. Is dit zo of gok je maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoek het zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:26:

Een beter antwoord op de vraag dan wat Tsurany geeft kan ik niet bedenken.

Hoe de BD controleert? Misschien door middel van steekproeven bij grootschalige controles zoals je bij Wegmisbruikers wel eens ziet. Wat is precies het probleem? Dat je een 14% bijtellingspercentage betaalt terwijl je auto momenteel in een 20% categorie is gevallen? Dat is geen probleem. Was het maar zo, dan had ik 44 maanden 20% betaald ipv 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^

Mijn auto was oorspronkelijk een 20%'er (1.4 TSi BMT) maar is direct van de importeur (PON) doorgezet naar ABT én vervolgens pas naar de dealer. Valt nog gewoon in de 20% regeling, dus.

Auto is nu zelfs zuiniger dan oorspronkelijk als ik er gewoon mee rijd zoals bedoeld. Ik moet alleen de extra pony's niet gaan gebruiken voor "Johnny" ge/misdragingen.

Rijd er 15% boven de "fabrieksnorm" mee .... Gemiddelde ligt op 35% boven die norm, volgens onderzoek.

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 21-03-2013 19:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan heb je dus nog 20% speling? Go for it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
P. Mekes schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Mijn vraag is redelijk duidelijk. Hoe controleert de belastingdienst het juiste bijtellingspercentage van je auto?

De vraag beantwoorden is impliceren dat je de kennis hebt om de vraag te beantwoorden. Is dit zo of gok je maar wat?
Appeltje eitje, je werkgever moet verplicht kenteken opgeven bij de loonbelasting. En daarmee is je vraag eigenlijk beantwoord.
Om het iets duidelijker te maken: Kenteken betekend dat de uitstoot bekend is. Dus in welke schijf de auto valt is bekend. Geen hogere wiskunde deze koppeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:00
Ja met ^^ je kan natuurlijk ook kijken op https://ovi.rdw.nl en je kenteken daar invoeren. Daar staat de typegoedkeuring van jouw auto inclusief uitstoot. Lijkt me geen moeilijke controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

thefox154 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:05:
[...]

Appeltje eitje, je werkgever moet verplicht kenteken opgeven bij de loonbelasting. En daarmee is je vraag eigenlijk beantwoord.
Om het iets duidelijker te maken: Kenteken betekend dat de uitstoot bekend is. Dus in welke schijf de auto valt is bekend. Geen hogere wiskunde deze koppeling :+
Ik ben slechts een heel klein beetje bekend met dit soort dingen, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat de werkgever een kenteken moet doorgeven aan de belastingdienst bij het inzetten van een (nieuwe) leaseauto. Ook heb ik dit nergens op Google gevonden.

Hoe en wanneer moet de werkgever dit doorgeven?

Edit:
Ik heb het dus niet over het formulier voor het doorgeven dat de auto niet prive (minder dan 500km / jaar)gebruikt wordt.
L-VIS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:59:
Ja met ^^ je kan natuurlijk ook kijken op https://ovi.rdw.nl en je kenteken daar invoeren. Daar staat de typegoedkeuring van jouw auto inclusief uitstoot. Lijkt me geen moeilijke controle.
Ik zal wel ergens enorm over heen kijken.... Maar de belastingdienst kan volgens mij alleen zien of er wel of geen bijtelling wordt betaald. Volgens mij kunnen ze niet zien welk percentage bijtelling er wordt afgedragen.

Een controle op wel of geen prive gebruik is derhalve goed te doen met alle camera's langs de weg en bij de grens. Maar als er is doorgegeven dat de auto prive gebruikt wordt, zal er volgens mij geen waarschuwingslampje gaan branden bij de overheid? Steekproefgewijs (zoals hierboven reeds genoemd) lijkt mij de enige controle mogelijkheid?

[ Voor 41% gewijzigd door ST10©DE op 22-03-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan is je Google-fu stuk. Hier is wat ik binnen 10 seconden vond met de juiste zoekterm:
http://www.leaseplan.nl/l...el/faq_administratief.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Edmin schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:44:
Dan is je Google-fu stuk. Hier is wat ik binnen 10 seconden vond met de juiste zoekterm:
http://www.leaseplan.nl/l...el/faq_administratief.asp
Met ctrl+f zoeken op "kenteken " geeft geen resultaten, kan je me wat preciezer helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarom vraag je het niet aan je werkgever/leasemij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

P. Mekes schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:52:
[...]

Met ctrl+f zoeken op "kenteken " geeft geen resultaten, kan je me wat preciezer helpen?
Wat wil je nou precies weten en waarom?

In eerste instantie is de werkgever in ieder geval verantwoordelijk juist bepalen van de loonbelasting en dus ook het bij te tellen bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tjaps schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:04:
[...]
Wat wil je nou precies weten en waarom?
Mijn vraag is heel simpel: Hoe wordt er gecontroleerd op het juiste bijtellingspercentage?

Zoals gezegd is de controle op wel / geen bijtelling eenvoudig. Daarvoor is een verklaring nodig waarop het kenteken vermeld wordt. Kentekens worden gescand met camera's langs de weg / bij de grens. Deze twee bestanden kan je eenvoudig met elkaar vergelijken. Dit heeft er niks mee te maken, maar dient als voorbeeld hoe de controle op wel/geen bijtelling werkt.

Naar mijn weten is er niet bekend bij de overheid welk percentage door de werkgever bijgeteld wordt. Hiervan is geen database. Dus er kan geen vergelijk gemaakt worden. Mijns inziens is er nog geen plausibel antwoord gekomen, behalve de steekproef.

Ik wil dit gewoon weten uit interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
P. Mekes schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:12:
[...]

Mijn vraag is heel simpel: Hoe wordt er gecontroleerd op het juiste bijtellingspercentage?
Niet zo moeilijk toch?
Het voordeel van het privégebruik van een auto van de werkgever is meestal 25% van de catalogusprijs van de auto. Uw werkgever telt per loontijdvak (bijvoorbeeld per maand als u uw loon per maand krijgt) een evenredig deel van het voordeel bij uw loon. Dit is de bijtelling.

Voorbeeld

U hebt een auto van uw werkgever met een catalogusprijs van € 24.000. De bijtelling bij het loon per kalenderjaar is 25% van € 24.000 = € 6.000. Per maand is dat € 6.000 : 12 = € 500.
En
Uw werkgever moet bewijzen dat de auto voldoet aan de voorwaarden die gelden voor de lagere bijtelling.
Kunnen we het nu weer over leaseauto's hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

[...]

Mijns inziens is er nog geen plausibel antwoord gekomen, behalve de steekproef.

Steekproef is ook het antwoord voor zo ver ik weet. De werkgever is verantwoordelijk voor het bepalen van de bijtelling en krijgt de naheffing + eventuele boete als dit bij een steekproef niet blijkt te kloppen. Dat lijkt mij voldoende reden om hier niet mee te frauderen de bijtelling juist te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Zoals gezegd is de controle op wel / geen bijtelling eenvoudig. Daarvoor is een verklaring nodig waarop het kenteken vermeld wordt. Kentekens worden gescand met camera's langs de weg / bij de grens. Deze twee bestanden kan je eenvoudig met elkaar vergelijken. Dit heeft er niks mee te maken, maar dient als voorbeeld hoe de controle op wel/geen bijtelling werkt.

Naar mijn weten is er niet bekend bij de overheid welk percentage door de werkgever bijgeteld wordt. Hiervan is geen database. Dus er kan geen vergelijk gemaakt worden. Mijns inziens is er nog geen plausibel antwoord gekomen, behalve de steekproef.

Het is heel simpel, steekproef. Belastingdienst zal gewoon de gegevens bij je werkgever opvragen en de straffen zijn zo hoog dat elke werkgever dit fatsoenlijk doorberekend. Vooral het wel/niet bijtelling is de issue, daar controleren ze dus op met kentekenscanners bij bepaalde plekken. De hoogte van de bijtelling is eenvoudig administratief te vergelijken.

Is toch niet lastig te accepteren? Zelfde geld ook voor salaris. Werkgever kan prima mij betalen en niks opgeven, dat gaat ook steeksproefgewijs en is niet eenvoudig in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

dfrenner schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:55:
[
Maar ja het wordt een keuze voor 4 jaar... We hebben nu Eén zoon, de kans dat daar in 4 jaar tijd nog een kindje bijkomt is zeer aannemelijk. Daarom is de V40 niet een verstandige keuze... Helaas...
Ik zit nu nogal te twijfelen tussen een Focus Wagon en een V40. Is de V40 achterin zo klein of is de kofferruimte erg klein? Ik heb een zoon van 2 maanden maar ik acht de kans ook aardig dat er binnen 4 jaar een tweede komt. Heb nog geen enkele auto proefgereden dus ik dacht ik lees eerst dit topic...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Met (twee) kleine kinderen zou ik de Focus Wagon aanraden. De V40 is een heel leuke auto maar qua formaat is het eigenlijk gewoon een 5-deurs C30 dus achterin weinig ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sharky schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:58:
Ik zit nu nogal te twijfelen tussen een Focus Wagon en een V40. Is de V40 achterin zo klein of is de kofferruimte erg klein? Ik heb een zoon van 2 maanden maar ik acht de kans ook aardig dat er binnen 4 jaar een tweede komt. Heb nog geen enkele auto proefgereden dus ik dacht ik lees eerst dit topic...
Kijk alles is relatief... Vroeger gingen wij met een Renault 19 hatchback op vakantie met z'n vieren thuis. Tegenwoordig heb ik een station en gooi ik er met z'n drieën al een dakkoffer op... En alles zit dan vol...

Bij een tweede kindje krijg je sowieso weer een kinderwagen en gaat dan vakantie nog lukken in een V40? Bij de een gaat dat makkelijk en de ander neemt te veel troep mee (wij dus).
Toch vind ik op dit moment de ruimte belangrijker... Zowel de achterbank als de achterbak zijn kleiner bij de V40, maar als je er genoeg aan denkt te hebben zou ik zeker voor de V40 gaan! (R-design!)

Praktisch gezien is de Focus Wagon een betere keuze, plus meer opties... Dus uiteindelijk ben ik voor praktisch oogpunt gezwicht ;)
Op uiterlijk had ik sowieso de V40 moeten kiezen. Daarnaast is het Volvo :*) (als het kon, had ik het for life gereden)
Mx. Alba schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:06:
Met (twee) kleine kinderen zou ik de Focus Wagon aanraden. De V40 is een heel leuke auto maar qua formaat is het eigenlijk gewoon een 5-deurs C30 dus achterin weinig ruimte...
De V40 is echt een stuk praktischer dan een C30! Achterbak is een stuk groter, met betere toegang en achterin heb je in een C30 meer ruimte dan een A3 SB en komt het bijna overeen met een Golf...

Maar inderdaad, met kinderen is een Focus Wagon handiger, maar zeker geen must...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:06:
C30 met 4 deuren en 2x zo'n grote achterbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:19:
C30 met 4 deuren en 2x zo'n grote achterbak ;)
De getallen van de V40 heb ik nog niet, maar vergis je niet in de ruimte achterin in een C30!

C30: rugleuning voor tot rugleuning achter: 640-855 mm
Golf 7: rugleuning voor tot rugleuning achter: 610-860 mm

In de krapste stand heb je bij de C30 3cm meer beenruimte dan in een Golf. In de ruimste stand heb je slechts 0,5cm minder ruimte in een C30 ten opzichte van een Golf.

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 27-03-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:28:
[...]

De getallen van de V40 heb ik nog niet, maar vergis je niet in de ruimte achterin in een C30!

C30: rugleuning voor tot rugleuning achter: 640-855 mm
Golf 7: rugleuning voor tot rugleuning achter: 610-860 mm

In de krapste stand heb je bij de C30 3cm meer beenruimte dan in een Golf. In de ruimste stand heb je slechts 0,5cm minder ruimte in een C30 ten opzichte van een Golf.
ik heb er 4 jaar in gereden ;) nu een half jaartje V40

de kofferbak is ellendig klein. de achter stoelen zijn ruim, net als bij de V40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:31:
ik heb er 4 jaar in gereden ;) nu een half jaartje V40

de kofferbak is ellendig klein. de achter stoelen zijn ruim, net als bij de V40
Ik heb ook C30 gereden en kom inderdaad tot:
- kleine koffer
- geen deuren achter

Voor de rest alleen maar lof!

Juist deze punten zijn bij de V40 aangepakt... Dan blijft de vraag over: Is de kofferbak groot genoeg voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:06

Wok

Dakloos...

Sharky schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:58:
Als je twee kinderwagens tegelijkertijd moet vervoeren, kun je de V40 laten staan: dat gaat nooit passen. Als nummer twee pas komt als nummer één geen 'wheeled transportation' meer nodig heeft, kun je met een V40 ook uit de voeten.

Ter referentie: mijn broer heeft van 2007-2010 een 1-serie gereden (toch zo'n beetje de benchmark qua gebrek aan ruimte in z'n segment :P) en dat was te doen met een zoon van vijf en een dochter van één. Op vakantietrips zul je echter niet ontkomen aan een dakkoffer...

Wil je gewoon geen gehannes en de boel in de kofferbak kunnen gooien, dan de Focus station. Belangrijk om te weten: de Focus mag slechts 300kg trekken (tegenover iets van 1300kg voor de V40), dus met een caravan of vouwwagen op stap kan niet.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb zelf ook een C30 en ben er heel blij mee. Maar ja, 90% van de tijd zit ik er alleen in. Als er iemand achterin zit dan is het mijn dochter maar die zit vaak ook gewoon voorin (op een verhoger en met de passagiers-airbag uit) omdat dat gewoon veel praktischer in- en uitstappen is.

[edit]
En inderdaad, zo'n Focus mag bijna niets trekken, een trekhaak op zo'n ding is puur voor de show. :D

Mijn C30 mag ongeremd 650kg en geremd 1300kg trekken, daar kan je tenminste nog wat mee...

[ Voor 26% gewijzigd door Mx. Alba op 27-03-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

wtf? 300 kg, zo weinig :?

Ik neig eigenlijk wel naar de V40 omdat het een mooie bak is en omdat het een Volvo is, maar praktisch nut is ook wel belangrijk. Lastig, lastig.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wok schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:45:
[...]

Als je twee kinderwagens tegelijkertijd moet vervoeren, kun je de V40 laten staan: dat gaat nooit passen. Als nummer twee pas komt als nummer één geen 'wheeled transportation' meer nodig heeft, kun je met een V40 ook uit de voeten.
twee kinderwagens tegelijk? dan moeten ze wel erg direct naar elkaar komen. Een kind van 1 kan al wel in een buggy. Sterker nog, vanaf 9 maanden zou een kindje wel rechtop moeten kunnen zitten en in een buggy kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 27-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee kinderwagens met bakken en twee maxi cosi's gaat ook in een Focus lastig worden denk ik. Tenminste, ik ga dat niet in mijn V60 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:55:
Twee kinderwagens met bakken en twee maxi cosi's gaat ook in een Focus lastig worden denk ik. Tenminste, ik ga dat niet in mijn V60 krijgen.
Daarom heeft mijn zusje ook een lekker ouderwetse vierkante bak (Volvo 960) zodat ze haar drie koters kan vervoeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ik weet niet hoe de V60 zich verhoudt tegen een XC60 maar die laatste had toch een knappe bagageruimte. Mer de halve achterbank omlaag kon erin:
* een grote hondenbench, opgevouwen maar nog steeds 80x120x12cm groot ofzo
* wat kleinere hondenspullen
* drie flinke Samsonites
* drie stuks handbagage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Ook mijn leasebolide moet vervangen worden door een andere leasebolide.
Op moment rijd ik een skoda octavia 1.6 op lpg, een prima auto. Enige minpunten zijn het lawaai (ruis van banden en wind) en lpg! Ben het zat om elke 450 km bij de pomp te staan.

De volgende auto's staan op mijn verlanglijstje op diesel:
- Renault megane estate BOSE met Pack Lumiere, Luxe en 2-tone lederen bekleding.
- Ford Focus wagon econetic lease titanium met lederen bekleding, dakrailing en keyless entry.
- Nieuwe Skoda octavia combi
- Volvo V40 Momentum met business pack pro.

Belangrijkste eisen voor mij zijn:
- Airco
- Cruisecontrol
- Diesel
- Kofferbakruimte
- Mogelijkheid tot een dakkoffer
- zitcomfort voor iemand van 195 cm
- familie-auto, mijn vriendin en ik hebben een kleine en de mogelijkheid betaat natuurlijk dat we binnen 4 jaar misschien nog wel een kleine erbij kunnen krijgen.

Wat zijn jullie ervaringen? Indien jullie ooit voor dezelfde keuze hebben gestaan, welke auto hebben jullie gekozen en wat gaf hierbij de doorslag. Indien jullie een auto hierbij missen dan hoor ik het graag.

Nadelen Ford: Kan maar 300 kg trekken. Hoorde ook ergens dat de dakrailing er alleen voor de sier opzitten en niet geschikt zijn voor het dragen van een dakkoffer (klopt dit?)

Nadelen Renault: BOSE systeem zorgt ervoor dat de vloer opgehoogt is aan de bijrijderskant.

Nadelen Skoda: Weet ik nog niet, nog niet in gereden. Zou het geluid weer zo irritant hard zijn?

Nadelen Volvo: Kleine kofferbak (maar misschien wel handig bereikbaar). Past er een kinderwagen in?

edit: typo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb niet direct een antwoord voor je, maar doorzoek gerust dit topic even. Op de Skoda na zijn dit de 3 auto's die het meest worden gekozen voor de lease. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Klopt, ware het niet dat de 2013 versies vaak nog niet zijn besproken. Tevens hoor ik vaak alleen de reden waarom voor auto A is gekozen, terwijl ik ook geintresseerd ben in de vergelijking van andere auto's en waarom deze niet bevielen. Of het is een opsomming van opties die gekozen zijn en het verbruik van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heb je al proefritten gemaakt? Een proefrit zegt meer dan 10.000 comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JMaster schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:34:
Klopt, ware het niet dat de 2013 versies vaak nog niet zijn besproken. Tevens hoor ik vaak alleen de reden waarom voor auto A is gekozen, terwijl ik ook geintresseerd ben in de vergelijking van andere auto's en waarom deze niet bevielen. Of het is een opsomming van opties die gekozen zijn en het verbruik van een auto.
Misschien heb je iets aan mijn vergelijking A3 - V40 (voor het V40 gedeelte):

Vandaag ook proefgereden in de A3 en de V40.
- Volvo V40 D2 Momentum + Intro Line
- Audi A3 2.0TDI Ambiente Pro Line*

* 1.6 TDI was er bij de dealer helaas niet, dat is wel de versie die ik zou moeten nemen.

Volvo
Uiterlijk: innovatief uiterlijk, oogt sportief, voorkant subliem, achterkant mwah ****
Rijgedrag: dynamisch stuurgedrag, goede wegligging, hobbelt wel een beetje ***
Motor: D2 net te weinig koppel. Terugschakelen naar 4 voor inhalen snelweg **
Interieur: Strak interieur, te veel ronde draaiknoppen, te veel cockpit gevoel **
Navigatie: Duidelijke weergave, invoer via draaiknop, veel opties ****
Multimedia: Veel functies en settings, streaming audio, geluidskwaliteit matig (high performance audio) ***
Ruimte: Voorin prima, wel benauwd cockpit gevoel, achterin voldoende, wel laag dak ***
Gevoel/Emotie: Minder dan verwacht, vooral functioneel - veel voor weinig **
Totaal: 23

Samenvatting: veel opties en functies voor relatief weinig geld. Auto voelt minder ontspannen tijdens rijden dan ik had verwacht. Zicht achteruit is beperkt. Voor mij iets te veel cockpit gevoel. Vond de D2 niet geweldig qua reactie. Stuurgedrag erg goed, stoelen eveneens goed.

Audi
Uiterlijk: weinig innovatief, standaard Audi. Ik vind het mooi ***
Rijgedrag: perfecte wegligging, zeer dynamisch, daagt uit om gas te geven *****
Motor: 1.6 TDI op papier iets sneller dan V40, maar 2.0 is geen eerlijk vergelijk, daarom gelijke beoordeling **
Interieur: Zeer strak, ambiente heeft half leder, weinig knoppen en beter afgewerkt dan Volvo. Voel me thuis ****
Navigatie: Weergave niet bijzonder mooi, invoer via innovatieve draaiknop, veel opties ***
Multimedia: Veel functies en settings, streaming audio, geluidskwaliteit zeer hoog ****
Ruimte: Geen cockpit gevoel, achterin (Sportback) voldoende ruimte ***
Gevoel/Emotie: Zeer sterk. Interieur straalt comfort en ontspanning uit ****
Totaal: 28

Samenvatting: A3 minder innovatief qua exterieur. Echter, interieur en het gevoel dat het geeft vind ik subliem. Voelde voor mij echt als thuiskomen. De enige auto (vergeleken met V40, Golf, Megane) waarvan ik het gevoel kreeg dat hij blij was een stukje te gaan rijden. Rijgedrag vind ik fenomenaal. Na 5 minuten wist ik al dat het de A3 ging worden. Qua knoppen lijkt het net wat meer doordacht dan Volvo, daar had ik nog regelmatig dat ik niet meer wist met welke knop ik wat moest doen.

Conclusie: Aangezien de auto's ongeveer even duur zijn en de A3 voor mij de duidelijke winnaar qua weggedrag en gevoel is, wordt het de A3. Wel minder features dan de V40, maar een groot deel daarvan gebruik ik toch niet (parkeercamera bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Mx. Alba schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:36:
Heb je al proefritten gemaakt? Een proefrit zegt meer dan 10.000 comments.
Uiteraard, ik heb een half uurtje in de Ford en in de Renault gereden. Beide vond ik prima rijden waarbij het renault intrieur mij iets meer aansprak. De Ford heeft nogal wat knopjes en het navigatie schermpje zit wel heel diep verborgen in het dashboard.
Reden kan natuurlijk zijn dat je dan geen last van zonlicht hebt. (Als je dat al zou hebben) De Ford gaf mij het gevoel iets meer ruimte te hebben, maar op papier is dit niet zo.

Had vergeten de kinderwagen mee te nemen, deze moet er natuurlijk wel inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik zou je kinderstoel ook meenemen, bij de renault kon er iig geen kind in een stoel achter mij zitten.
Je gaf aan 195cm te zijn, en binnen 4 jaar misschien een tweede kind te krijgen, wel iets om rekening mee te houden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Auto netto p/ mnd extra opties
Ford focus estate econetic lease 177.00 € lederen bekleding, dakreling, keyless entry
Volvo V40 Momentum 178.00 € Business pack pro
Renault megane estate BOSE 205.00 € 2-tone lederen bekleding, TomTom kaart, Lumiere, Luxe, privacy glass
Peugeot 3008 Blue lease Hybrid 260.00 € niets
Opel astra cosmo 274.00 € niets
Seat Altea XL Bns Line 277.00 € niets
Audi A3 Sportback Ambiente Proline + 326.00 € niets
peugeot 508 sedan hybrid blue lease 331.00 € niets
Peugeot 5008 Lease 343.00 € niets
peugeot 508 sw Blue lease 347.00 € niets

Zoals je ziet valt de audi nogal duur uit, en vind ik het persoonlijk niet waard. Zeker niet als je hem vergelijkt met de kosten voor 508 sedan.

edit: De opmaak wordt verknald helaas...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De 508, V40, Megane en Focus krijgen vanaf 1-2014 een aardige opslag voor de HSB/MRB die dan weer gaat gelden. Neem die wel mee in je berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Aghanim schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:04:
De 508, V40, Megane en Focus krijgen vanaf 1-2014 een aardige opslag voor de HSB/MRB die dan weer gaat gelden. Neem die wel mee in je berekening.
En die word doorberekend ondanks dat je auto dit jaar op kenteken komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat is aan je werkgever, maar bijna altijd: ja. Hoor je (bij Leaseplan althans) wel voordat je de definitieve bestelling plaatst overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:45

Reinier

\o/

Benauwd cockpitgevoel in de V40? Dat herken ik echt niet. Juist rustig en best ruimtelijk. Ik heb wel een gedeeltelijk wit interieur, wellicht scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zou alleen de definitieve bedragen wel eens willen weten. De Volvo dealer zei rond de 90 euro netto per maand voor de V40. Dat leek mij erg veel, al stond bij Alphabet in de rekentool ook 86 netto per maand voor de V40 en 115 netto per maand voor de 508. Maar dat zijn toch geen reële bedragen lijkt me? Wellicht bruto (ook al staat het in de rekentool echt letterlijk onder netto)

Volgens de Belastingdienst €325,- per kwartaal voor de V40. Dat zou (netto?) €108 per maand zijn. Auto weegt 1270KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
Wok schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:45:
[...]
Belangrijk om te weten: de Focus mag slechts 300kg trekken (tegenover iets van 1300kg voor de V40), dus met een caravan of vouwwagen op stap kan niet.
Dat is alleen bij de 14 procent modellen, de 20 procent modellen mogen afhankelijk van de motor tot 1500 kg.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 20:40
Aghanim schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:25:
Zou alleen de definitieve bedragen wel eens willen weten. De Volvo dealer zei rond de 90 euro netto per maand voor de V40. Dat leek mij erg veel, al stond bij Alphabet in de rekentool ook 86 netto per maand voor de V40 en 115 netto per maand voor de 508. Maar dat zijn toch geen reële bedragen lijkt me? Wellicht bruto (ook al staat het in de rekentool echt letterlijk onder netto)

Volgens de Belastingdienst €325,- per kwartaal voor de V40. Dat zou (netto?) €108 per maand zijn. Auto weegt 1270KG.
Als het minder wordt is het ergens wel jammer, want door die 90 in de calculator bij Alphabet kon ik net niet nog een extra optiepakket of 2 doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat de bereiking van Belastingdienst het meest betrouwbaar is. Dan komt er 108€ bij. Echt wel fors hoor, dan is de Megane/Focus/v40 eigenlijk weer net zo duur als een Leon of Golf bijvoorbeeld. Ervan uitgaande dat je een Leon van 26K configureert en een V40 van 32K ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Aghanim schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:29:
Ik denk dat de bereiking van Belastingdienst het meest betrouwbaar is. Dan komt er 108€ bij. Echt wel fors hoor, dan is de Megane/Focus/v40 eigenlijk weer net zo duur als een Leon of Golf bijvoorbeeld. Ervan uitgaande dat je een Leon van 26K configureert en een V40 van 32K ofzo.
Nou ja, je hebt dan toch nog wel voordeel gehad bij de aanschaf in de geen BPM bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja, maar het verschil tussen 14% en 20% wordt nu dusdanig klein dat het weer interessanter is om een 20% auto te nemen voor de mensen die bijvoorbeeld een Leon willen maar een Focus nemen vanwege de financiën. Nu zijn die paar tientjes extra nog wel te doen. Dat vind ik wel een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Aghanim schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 06:54:
Ja, maar het verschil tussen 14% en 20% wordt nu dusdanig klein dat het weer interessanter is om een 20% auto te nemen voor de mensen die bijvoorbeeld een Leon willen maar een Focus nemen vanwege de financiën. Nu zijn die paar tientjes extra nog wel te doen. Dat vind ik wel een goede ontwikkeling.
Krijgen de 20% auto's die heffing niet dan, of een minder hoge? Anders snap ik niet hoe het verschil kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wetgeving sinds 1 juli 2012

Wegenbelasting (MRB) vrijstelling blijft tot en met 31 december 2013 van kracht voor diesel- en benzineauto's met een maximale uitstoot van 95 / 110 g/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Tsurany schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 07:39:
Wetgeving sinds 1 juli 2012

Wegenbelasting (MRB) vrijstelling blijft tot en met 31 december 2013 van kracht voor diesel- en benzineauto's met een maximale uitstoot van 95 / 110 g/km.
Duidelijker, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Ik heb de vraag bij het leasebureau en mijn werkgever neergelegd of de MRB al doorberekend is in de offerte of dat ik de MRB vanaf 2014 zelf er nog bij op moet tellen.

Indien dat het geval zou zijn betekend het dat de Ford, Volvo, Renault en de Peugeot 508 Hybrid een stuk duurder gaan worden (minimaal 100 p/mnd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je qua leasebudget gelijk eindigt en geen losse eigen bijdrage hebt, behalve de MRB:

V40 D2 14% R-Design met €108 euro MRB
€29.995x0.14 =4199 / 12 = 349 Bruto bijtelling per maand – 108 MRB = 241 x 0.42% = 101.20 + 108 = 209 euro netto per maand

Seat Leon 1.6TDI Style
€24.450 x 0.20 = 4890 / 12 = 407 Bruto bijtelling per maand x 0.42% = 171.15 euro netto per maand
Pagina: 1 ... 21 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.