Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De "perfecte" oplossing heb ik ook nog niet gezien en ik heb al in aardig wat auto's/merken gezeten. :)

Op de VAG navigatie is ook genoeg aan te merken, ook in de nieuwere modellen (zoals de Golf VII die ik noemde).

Daarom: laat het over aan de partijen die hier goed in zijn (Apple, Google, Microsoft, etc.) en laat de auto de smartphone "voeden" met informatie. Dan denk ik in eerste instantie aan een goeie GPS lock aangevuld met een accelerometer en digitaal kompas in de auto om GPS locatie te verbeteren (direct aan kunnen geven aan navigatie welke kant je op staat als je ergens weg moet rijden...). Standaardfuncties op de smartphone activeren moet dan weer via het stuur/fysieke knoppen kunnen. Bijv. volgende nummer, activeren spraakbesturing, etc.

Als mijn leasecontract over 2 jaar afloopt maar eens naar een Infiniti Q50 kijken dan dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou echt niet zonder ingebouwde navi kunnen, vaak omdat namelijk ook andere systemen hierin naadloos overgaan, zoals:
Muziek
Telefoonbediening
Navi (offcourse)
Verkeersinformatie
Boardcomputer
PDC
Achteruitrijdcamera
Settings van de auto/statistieken

Vaak zit het in een leuke businessbundel waardoor het de prijs ook niet geweldig veel hoger maakt, en over het algemeen ziet het dashboard er gelijk een heel stuk beter uit.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben erg tevreden over het geintegreerde tomtom systeem in de mazda cx5 (zit ook in de nieuwe 6)
Systeem werkt top, en i.c.m. parkeersensoren, bluetooth carkit en audio.
Speel veel muziek af via de telefoon, is ook via het zelfde scherm vlekkeloos te bedienen.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:36:
[...]

Bij mijn V40 heb ik 2x mapcare, jij neem ik aan toch ook wel? de navi is bij aflevering up-to-date dus dan kan je hem bv na 1,5 en 3 jaar updaten.
Mapcare houdt in dat je de 2 volgende updates ontvangt. Je kan dus niet aangeven ik wil die niet en die wel, je krijgt de eerste twee die uitkomen.

Op het Volvo forum wordt hier ook over geklaagd. Mensen die een auto kopen, en na een maand al de eerste mapcare ontvangen 8)7

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:31
Tsurany schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:53:
Ga je volgens mij geen spijt van krijgen! Welk kleurtje?
Na een zilver metallic, zwart metallic/parelmoer en nu een aruba blauwe gaat het een daytonagrijze worden. Heb wel nog getwijfeld om de scubablauwe kleur te nemen. Maar goed vriendin vond de grijze veel mooier.

Heb alleen de leasemaatschappij gevraagd de 1.4 COD te offreren, deze is vanaf vrijdag te pre-orderen en wil daarvan de prijs weten. 140pk 250Nm is net wat fijner, en vebruik is aanzienlijk lager waardoor brandstofvoorschot lager gaat vallen wat weer resulteert in een gunstigere leaseprijs (Golf7 al in de calculator zien gebeuren).

Daar wacht ik nog even op, en dan wordt het of de 1.4 122pk of de 1.4 140pk. Hoop dat uiterlijk vrijdag te weten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Stampertje schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:44:
[...]

Mapcare houdt in dat je de 2 volgende updates ontvangt. Je kan dus niet aangeven ik wil die niet en die wel, je krijgt de eerste twee die uitkomen.

Op het Volvo forum wordt hier ook over geklaagd. Mensen die een auto kopen, en na een maand al de eerste mapcare ontvangen 8)7
Ik snap anno 2013 niet waarom kaartupdates nog met fysieke dragers zoals DVD worden binnengehaald.

Eenvoudige 3G module in de auto (heb je in veel auto's toch al voor het alarmsysteem, automatisch hulpsignaal na ongeval of connected drive achtige services). En als 3G te hoog is gegrepen, een 5 euro WiFi chipset die je thuis op je WLAN aanmelt. OTA rules ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampertje schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:44:
[...]

ok, vandaar het advies om na 1 jaar+ pas te registeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik was dit weekend trouwens bij de Volvo dealer en hij mocht het niet officieel vertellen, maar de V40 wordt waarschijnlijk 14% bijtelling, vanaf april aankondiging en mei te bestellen.

Volvo is het enige merk tot nu toe dat de BPM korting 1 op 1 doorrekent aan de klant. Dit heeft in het verleden bij de C30 ingehouden dat de prijs van 25k kelderde naar 19k...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
dfrenner schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:23:
Ik was dit weekend trouwens bij de Volvo dealer en hij mocht het niet officieel vertellen, maar de V40 wordt waarschijnlijk 14% bijtelling, vanaf april aankondiging en mei te bestellen.

Volvo is het enige merk tot nu toe dat de BPM korting 1 op 1 doorrekent aan de klant. Dit heeft in het verleden bij de C30 ingehouden dat de prijs van 25k kelderde naar 19k...
collega die net 2 weken geleden de V40 heeft besteld flikkert hier van zijn stoel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
dfrenner schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:30:
[...]

Titanium lease = titanium + business pack II (voordeel iets van 3200 euro)

Bij mij is dit weekend de balans doorgeslagen naar de Ford...

Megane vind ik de GT line van buiten absoluut mooier. Maar de Ford stuurt directer.
Daarnaast komt de vloer bij de passagier wat omhoog bij de Megane, waardoor je erg ongemakkelijk zit als je wat langer bent... Oh ja en mijn vrouw vond het dash verouderd ogen in verhouding tot de Focus...

[...]

Wat ik wel jammer vind is dat er nog redelijk wat bij komt... De wieldoppen zijn echt lelijk...
Dus ze hadden een pakketje in de aanbieding 16 inch LM (zelfde bandenmaat als staal) + zwart leer voor 995.
Dakrailing kost extra 350 euro
Dan zijn dragers ook wel makkelijk = 199 euro
En dan nog kleurtje 700 euro
Xeon (900 euro) en dat andere pakketje met keyless drive en privacyglass van 350 euro...

Toch weer een optelsom van 3500 euro...
Als ik iets moet gaan laten schieten, weet ik nog niet wat precies... Eigenlijk wil ik niets laten schieten...
Wow..mijn dealer had lichtmetaal voor 1000...dan moet ik daar nog eens mee praten want dan moet het zonder leer wel voor minder kunnen lijkt me.
Ik heb wel redelijk mooie doppen gezien, die zijn ook nog wel kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

datadevil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Wow..mijn dealer had lichtmetaal voor 1000...dan moet ik daar nog eens mee praten want dan moet het zonder leer wel voor minder kunnen lijkt me.
Ik heb wel redelijk mooie doppen gezien, die zijn ook nog wel kanshebber.
Je moet je LM bij Profile uitzoeken. Offerte of prijsoverzicht uitprinten en meenemen naar de dealer. Die neemt geheid die prijs over. Scheelt vaak 50% in de kosten.
Leer af fabriek is het duurst. Via de dealer is al goedkoper, maar meestal via de leasemij (die overeenkomsten heeft met 3rd party 'verlederaars') nog veel goedkoper. Voordeel van de laatste optie is dat die meestal ook (op verzoek) voor weinig tot niets stoelverwarming erin zetten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Je moet je LM bij Profile uitzoeken. Offerte of prijsoverzicht uitprinten en meenemen naar de dealer. Die neemt geheid die prijs over. Scheelt vaak 50% in de kosten.
Leer af fabriek is het duurst. Via de dealer is al goedkoper, maar meestal via de leasemij (die overeenkomsten heeft met 3rd party 'verlederaars') nog veel goedkoper. Voordeel van de laatste optie is dat die meestal ook (op verzoek) voor weinig tot niets stoelverwarming erin zetten.
leer hoef ik niet perse, wel bedankt voor die LM tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:23:

Hoe gaan ze dat doen dan? Andere motor dan de D2? Volgens mijn dealer, de Beemd, was dit namelijk zeer zeker niet het geval. Ben benieuwd....dan gaan we denk ik nog veel meer V40's zien, wat op zich wel weer jammer is omdat het juist zo'n mooie auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
Aghanim schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:47:
[...]

Hoe gaan ze dat doen dan? Andere motor dan de D2? Volgens mijn dealer, de Beemd, was dit namelijk zeer zeker niet het geval. Ben benieuwd....dan gaan we denk ik nog veel meer V40's zien, wat op zich wel weer jammer is omdat het juist zo'n mooie auto is.
Volgens mij moet het kunnen, want volgens mij is motor en onderstel allebei nog vanuit ford, dezelfde als in de focus en die zit in de 14%

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, maar waarom zou je dat dan niet direct doen als Volvo zijnde zodra je de V40 uitbrengt? Zeker met de uitstoot eisen van 2012 had dat dan toch haalbaar moeten zijn? Kan ook een bewuste keuze zijn natuurlijk, overigens beginnen ze bij D2 en niet bij D1 zodat er nog een 'langzamere' motor de D1 benaming kan krijgen misschien? Ik zou me als koper van de D2 in dat geval wel erg bekocht voelen als er, zo snel na introductie, ineens een 14% versie komt.

Op het Autoweek forum lees ik er nog niets van. Ben erg benieuwd. Met dat prijsverschil was de 14% V40 mogelijk toch wat interessanter geweest dan de 20% A3 Sportback die nu in bestelling staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 25-02-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
De eerste Focus motoren van deze generatie waren 20%, pas latere revisies zijn 14%. Kan Volvo uberhaupt over die techniek beschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Aghanim schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:50:
Klopt, maar waarom zou je dat dan niet direct doen als Volvo zijnde zodra je de V40 uitbrengt? Zeker met de uitstoot eisen van 2012 had dat dan toch haalbaar moeten zijn? Kan ook een bewuste keuze zijn natuurlijk, overigens beginnen ze bij D2 en niet bij D1 zodat er nog een 'langzamere' motor de D1 benaming kan krijgen misschien? Ik zou me als koper van de D2 in dat geval wel erg bekocht voelen als er, zo snel na introductie, ineens een 14% versie komt.

Op het Autoweek forum lees ik er nog niets van. Ben erg benieuwd. Met dat prijsverschil was de 14% V40 mogelijk toch wat interessanter geweest dan de 20% A3 Sportback die nu in bestelling staat.
Marketing technisch is het interessanter om gedurende de looptijd van een model kleine vernieuwingen door te voeren zodat de auto met enige regelmaat in de auto gerelateerde media wordt besproken. Het is een relatief goedkope manier van reclame maken.

Daarnaast doet Ford bijvoorbeeld bij de Focus een aantal consessies aan de auto om deze binnen de 14 procent bijtelling te krijgen, het is niet onwaarschijnlijk dat de 14 procent Volvo ook dergelijke consessies nodig heeft en deze aanpassingen niet meer binnen de tijdslijn tot aan de introductie paste. Daarnaast is het ideaal voor de marketing de 14 procent versie later uitbrengen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:54:
Ik vind het vooral handig als ik met m'n handen vol aan kom lopen en niet naar de sleutel hoef te graven. Dacht dat keyless entry bij Ford enkel het unlocken is, het startbutton pakket is volgens mij weer extra.
startbutton zit niet in dat pakket, maar is wel standaard op de titanium (die dan weer extreem uitgebreid is van zichzelf en dus misschien niet telt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:50:

De dealer kon officieel nog niets zeggen, maar hij had dezelfde verhalen als ik gehoord (ik las het al ergens op een forum) van hogerop.
Volvo heeft ieder jaar in april zijn modelwijzigingen... Dus niet heel vreemd dat het rond april uit zou komen, als het gaat lukken...

Met mijn C30 was het helemaal erg. Ik bestelde hem met 25% bijtelling, toen kwam de 20% versie en nog later de 14%...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 25-02-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vergeet ook niet dat die bijtellingsnormen zeer specifiek zijn voor Nederland. Volvo maakt de V40 voor de wereldmarkt en daarna wordt hij misschien getweakt om te voldoen aan de eisen van bepaalde nationale markten. De aanpassingen om nu aan 14% te voldoen zorgt ervoor dat ze maximaal een jaar lang in Nederland meer auto's verkopen. Zeker interessant maar tov de wereldmarkt valt het in het niet...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Misschien doen ze er gewoon weer dunnere banden onder met een lagere rolweerstand, scheelt weer n paar gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:11:
[...]

Nope, genoeg offline apps, zowel gratis als betaald :)

Maar als er dan toch lijstjes komen :9

- Climate Control
- Bluetooth mét streaming audio
- Cruise Control mét speedlimiter
- Goede stoelen met liefst leer
- Automatische ruitenwissers
- Lichtsensoren
- Parkeersensoren achter*

* Meestal niet nodig maar de parkeergarage bij kantoor heeft te korte vakken, lange auto's moeten met hun neus/kont in het andere vak staan.

Ik heb gewoon nog geen echt goed ingebouwd navigatiesysteem gezien waar ik echt van overtuigd was. Dat was helaas wel erg jammer. Zou het liefst een Android tablet ingebouwd zien, dat zou voor mij echt #winning zijn.
Ik rij met een TomTom in mn Megane inbouw :) ..

Werkt hetzelfde als het systeem dat je los kan kopen. Bediening zit bij je handrem. werkt makkelijk en snel ook tijdens het rijden zonder al te veel je blik van de weg te wenden.
Updaten gaat op je computer kaarten kan je makkelijk updaten. Evenals andere kleuren schema's als geluiden aanpassen voor flitsers e.d. Ik heb ook een 2 jarig abbo bij de tomtom voor live services..

Kaart updates zijn dan niet gratis.. maar 1x per jaar een kaart update kopen bij TomTom is een stuk goedkoper dan bij Audi e.d.

BTW.. Als je nu op je teleoon navigeer met TomTom is ingebouwde TomTom precies hetzelfde.. alleen kan je na 4 jaar niet ff een ander nav systeem gaan gebruiken.. Maar dan heb ik al een andere auto.. Mag dec 2015 wel weer kijken naar een nieuwe auto als ik met deze KM standen blijf doorrijden.. 6 dec in ontvangst genomen en nu al bijna 10000 Km 8)7 dus in per maand iets van 3300 Km rijden ong 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door To_Tall op 25-02-2013 23:52 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, dat vind ik dus een waardeloos systeem. Dat zou vijf jaar geleden acceptabel zijn maar is dat voor mij nu echt niet meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:49:
Ja, dat vind ik dus een waardeloos systeem. Dat zou vijf jaar geleden acceptabel zijn maar is dat voor mij nu echt niet meer.
Uhh maar je Telefoon systeem is wel TT??

BTW.. Systeem werkt volledig op 3G hiermee worden
- minor updates binnen gehaald
- Weg informatie geupdated
- Verkeersdrukte opgehaald van TomTom en Verkeers Info dienst
- Zoeken naar locatie's via internet.

Dit is toch iets wat 5 jaar geleden nog niet kon. afijn kon wel maar je betaalde een vermogen aan 3G ;-) lees mobiel abbo van 30 euro. voor alleen je TomTom.

De achteruitrij camera is vaak ook inc Nav systeem. Daar zal je dus niet zomaar aan ontkomen :+

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 25-02-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Technisch gezien kon het vijf jaar geleden ook en hadden high-end auto's ook zo'n systeem. Dan zijn we in die tijd maar bar weinig opgeschoten. Ik vind het sneu als dat features zijn waar we blij mee moeten zijn ipv dat het gewoon standaard is.
Het is een apparaat van een paar honderd euro, in een auto van een paar tienduizend euro, en we zijn niet veel verder dan realtime verkeersinformatie?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zo. Leasebak half besteld. Half, want wagenpark moest eerst akkoord geven op de offerte die ik bij de dealer had laten maken. Vervolgens heb ik de offerte aan de leasemij gemaild, die dan wéér een offerte op gaat maken om die aan mij voor te leggen, zodat ik akkoord kan geven.

Ik snapte al geen zak van dat proces, maar goed. Oorzaak van al die bureaucratie is onze kromme leaseconstructie. De auto die je mag kiezen moet uiteraard voldoen aan merk-, brandstof- en uitstootbeleid. Vervolgens is je budget gebaseerd op de netto cataloguswaarde van de auto. M.a.w. ik mag een auto van max 22K ex BTW en BPM leasen. Echter, is de BPM voor schone autos een klap lager, en wordt het dus moeilijker om een lauk aangeklede wagen te kiezen die ook nog een lage bijtelling heeft.
Gelukkig heeft het bedrijf zelf ook door dat er bij ons relatief onzuinig geleased wordt, dus is er een uitzonderingsclausule, waarbij je voor een schone auto eerst een offerte naar wagenpark moet sturen ter goedkeuring. De door mij gekozen auto heeft een netto prijs van ongeveer 24K en is dus boven budget, maar nu toch goedgekeurd.

En de keuze is gevallen op....
De Reanault Megane Eco2 Bose. Zwart, privacyglas, afneembare trekhaak en EU-navi. :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

To_Tall schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:45:
[...]

Ik rij met een TomTom in mn Megane inbouw :) ..

Werkt hetzelfde als het systeem dat je los kan kopen. Bediening zit bij je handrem. werkt makkelijk en snel ook tijdens het rijden zonder al te veel je blik van de weg te wenden.
Updaten gaat op je computer kaarten kan je makkelijk updaten. Evenals andere kleuren schema's als geluiden aanpassen voor flitsers e.d. Ik heb ook een 2 jarig abbo bij de tomtom voor live services..

Kaart updates zijn dan niet gratis.. maar 1x per jaar een kaart update kopen bij TomTom is een stuk goedkoper dan bij Audi e.d.

BTW.. Als je nu op je teleoon navigeer met TomTom is ingebouwde TomTom precies hetzelfde.. alleen kan je na 4 jaar niet ff een ander nav systeem gaan gebruiken.. Maar dan heb ik al een andere auto.. Mag dec 2015 wel weer kijken naar een nieuwe auto als ik met deze KM standen blijf doorrijden.. 6 dec in ontvangst genomen en nu al bijna 10000 Km 8)7 dus in per maand iets van 3300 Km rijden ong 8)7
Haha, ik zit op 14.000 sinds november geloof ik :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Aghanim
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:26:
Zo. Leasebak half besteld. Half, want wagenpark moest eerst akkoord geven op de offerte die ik bij de dealer had laten maken. Vervolgens heb ik de offerte aan de leasemij gemaild, die dan wéér een offerte op gaat maken om die aan mij voor te leggen, zodat ik akkoord kan geven.

Ik snapte al geen zak van dat proces, maar goed. Oorzaak van al die bureaucratie is onze kromme leaseconstructie. De auto die je mag kiezen moet uiteraard voldoen aan merk-, brandstof- en uitstootbeleid. Vervolgens is je budget gebaseerd op de netto cataloguswaarde van de auto. M.a.w. ik mag een auto van max 22K ex BTW en BPM leasen. Echter, is de BPM voor schone autos een klap lager, en wordt het dus moeilijker om een lauk aangeklede wagen te kiezen die ook nog een lage bijtelling heeft.
Gelukkig heeft het bedrijf zelf ook door dat er bij ons relatief onzuinig geleased wordt, dus is er een uitzonderingsclausule, waarbij je voor een schone auto eerst een offerte naar wagenpark moet sturen ter goedkeuring. De door mij gekozen auto heeft een netto prijs van ongeveer 24K en is dus boven budget, maar nu toch goedgekeurd.

En de keuze is gevallen op....
De Reanault Megane Eco2 Bose. Zwart, privacyglas, afneembare trekhaak en EU-navi. :)
Gefeliciteerd!!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Thx! :)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Er komt deze zomer ook een Auris Touring Sports met diesel, voor degene die geinteresseerd is. Prijzen zijn officieel nog niet bekend, maar zou gaan om ongeveer dezelfde catalogus prijsstelling van de gewone Auris + 1000 euro en 20% bijtelling. http://www.toyota.nl/cars...touring-sports/index.tmex

Ben zelf ook aan het rondkijken en zou erg verheugd zijn als de V40 een 14% auto wordt.
Zoektocht beperkt zich tot diesel en 20% of lager, 800 euro (incl brandstof) en alphabet.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 28-02-2013 22:26 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De dieselmotor zou de Auris Hybrid van één van zijn grote nadelen verlossen (mag niks trekken), maar dan lever je weer in door die extra bijtelling. Als je dan naar de afwerking in de auto zelf kijkt en dat afzet tegen de concurrentie, zie ik eigenlijk geen reden om voor die Auris te gaan.

• Aghanim
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:00:
Ben zelf ook aan het rondkijken en zou erg verheugd zijn als de V40 een 14% auto wordt.
Zoektocht beperkt zich tot diesel en 20% of lager, 800 euro (incl brandstof) en alphabet.
Hier staat er al 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:56
Ik vind de Volvo's echt wel mooi. De lijnen buiten, het klokkenspel. Wat mij deed kiezen voor een ander merk was de middenconsole. Die vind ik helaas spuuglelijk maar man, wat een waar voor je geld!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:57
Nee, dat is er geen! Foutje van de dealer die denkt dat wegebalstingvrij == 14% bijtelling.

Voor 2012 moest een diesel <92 gram uitstoten, deze stoot 94 gram uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

L-VIS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:30:
[...]

Nee, dat is er geen! Foutje van de dealer die denkt dat wegebalstingvrij == 14% bijtelling.

Voor 2012 moest een diesel <92 gram uitstoten, deze stoot 94 gram uit.
Dat exemplaar is vóór 1 juli 2012 op kenteken gezet en is dus een van de weinige V40's die in de 14% vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou gisteren nog eens over nagedacht...
De Focus zou ik eigenlijk voor 995 euro (actie) met 16 inch 7x2 spaaks velgen nemen, maar ik twijfel over het leer. Het kan alleen zwart leer en in combinatie met een zwarte auto, wordt dat erg warm in de zomer...

Daarnaast zijn die 16" 7x2 spaaks niet heel erg mooi...

Ik overweeg serieus geen Ford velgen te nemen, maar gewoon bij profile iets als dit te bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.profiletyrecenter.com/imageutil/ImageBuilder.aspx?type=contentimage&&width=270&image=MAK_IGUAN_MIRROR.png&directory=wheels/&shrink=false&noextension=1

http://www.profiletyrecen...49-4110-89c0-dae3ad686344

Kost 600 euro uit eigen zak, maar aan het einde van de looptijd blijven ze van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt voor 1 juli was het voor dealers mogelijk om de V40 op kenteken te zetten. Echter als je de auto nu van eigenaar wisselt vervalt de 14% regeling. Je zal hem dus moeten leasen van de dealer, of de dealer moet hem zelf al in de lease hebben zitten bij bv Athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:46:
klopt voor 1 juli was het voor dealers mogelijk om de V40 op kenteken te zetten. Echter als je de auto nu van eigenaar wisselt vervalt de 14% regeling. Je zal hem dus moeten leasen van de dealer, of de dealer moet hem zelf al in de lease hebben zitten bij bv Athlon.
Ik dacht dat de datum kenteken leidend was???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:46:
[...]

Ik dacht dat de datum kenteken leidend was???
Indien de auto sinds 30 juni 2012 niet zowel een andere eigenaar als een andere gebruiker heeft gekregen, blijft de bijtelling van 14% en 20% behouden tot het moment dat zich dit wel voordoet. Auto's met een 20% of 14% bijtelling waarvan het kenteken vanaf 1 juli 2012 op naam is of wordt gesteld, houden dat lagere bijtellingspercentage voor een periode van 60 maanden. Die periode van 60 maanden begint op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin het kenteken van de auto voor het eerst op naam is gesteld. Aan het eind van die periode wordt bekeken of de auto tegen de dan geldende CO2-grenzen opnieuw voor een 60 maanden periode voor een verlaagd bijtellingspercentage in aanmerking komt.

http://www.rijksoverheid....jtelling-auto-van-de-zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 10:04
En hier het nieuws dat de V40 weer 14% wordt.

http://www.autoblog.nl/ni...r-met-14-bijtelling-57351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 16:15
Dat is dan knap gedaan van Volvo. Die dingen zijn straks al helemaal niet meer aan te slepen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Lichtelijk vind ik het irritant dat ze er nu mee komen :P mijn R-Design is deze week net besteld.... hoop dus dat de R-Design er niet in 14% komt (17" velgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik lees inderdaad meer mensen die niet zo blij zijn. Al kan het best zijn dat de 14% versie alleen op 16" komt en wellicht een andere grill heeft en dus misschien minder mooi wordt. Wat ik wel jammer vind is dat zo'n mooie auto straks zo ontzettend vaak op de weg te zien is dat het speciale er vrij snel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Als het andere velgen zijn hoeft dat natuurlijk niet zon groot probleem te zijn :)

Dan bestel ke bij de lease ook 17" velgen, Leasebedrag zal dan wel iets hoger zijn. Maar bijtelling wordt door achteraf plaatsen van accessoires niet aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door joopv op 02-03-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aghanim schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:01:
Ik lees inderdaad meer mensen die niet zo blij zijn. Al kan het best zijn dat de 14% versie alleen op 16" komt en wellicht een andere grill heeft en dus misschien minder mooi wordt. Wat ik wel jammer vind is dat zo'n mooie auto straks zo ontzettend vaak op de weg te zien is dat het speciale er vrij snel af is.
Waarom zouden ze niet blij zijn? Ze hebben toch besteld op basis van het toenmalige aanbod en klaarblijkelijk was dat goed genoeg om te bestellen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
To_Tall schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:19:
Als het andere velgen zijn hoeft dat natuurlijk niet zon groot probleem te zijn :)

Dan bestel ke bij de lease ook 17" velgen, Leasebedrag zal dan wel iets hoger zijn. Maar bijtelling wordt door achteraf plaatsen van accessoires niet aangepast :)
R-Design velgen kun je niet achteraf bestellen ;) die zijn enkel en alleen voor de R-Design bestemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

LightStar schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:17:
[...]

R-Design velgen kun je niet achteraf bestellen ;) die zijn enkel en alleen voor de R-Design bestemd
Er zijn toch zat mooie velgen in de markt verkrijgbaar? En daarnaast, ook R-Design design velgen kan de dealer gewoon bestellen. Zou mooi zijn anders, mocht je een velg aan gort rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zag laatst ook iemand die had "Chinese" nep-R-Design-velgen onder zijn V50 zitten. Voor een leek niet van echt te onderscheiden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probleem kan wel zijn dat ze kwalitatief minder zijn, waardoor je stuur kan trillen bij remmen of bepaalde snelheden. Ook zijn imitatie velgen vaak (veel) zwaarder wat voor slechtere prestaties op bijna elk vlak zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig, die discussie aangaande velgen. Ik heb mijn auto (2 jaar geleden) bewust terug laten zetten naar 235/45/R17 omdat de standaard 235/40/R18 wieltjes me niet bevielen qua comfort.

VW Scirocco 1.4TSi Highline Plus met inmiddels 120K op de klok (oorspronkelijk een 20% BMT'er, achteraf naar de "normale" 170PK gechipt door ABT zónder compressor en ook zo nieuw geleverd door de dealer. Combi is zuiniger dan een normale 1.4 TSi qua brandstofverbruik!!), dus die gaat er aan 't eind van 't jaar ook weer uit.

Navigatie wil ik (in een VW) pertinent niet vanwege de diefstalgevoeligheid van het RNS 510 systeem, de andere navi's van VW zijn het allemaal nét niet dus die vallen sowieso af.

Must-Haves voor mij:
  • Automatische verlichting en ruitenwissers.
  • Fatsoenlijk audiosysteem met multimedia (USB 2,5" 1TB HDD er aan hangen, nu) én uiteraard BT voor de telefoon.
  • Privacy Glass.
  • Donker interieur, dus ook de hemelbekleding en deur/raamstijlen.
  • Degelijke "sport" stoelen met voldoende grip (géén leer, dus).
  • Telefoon/Audio bediening op een fatsoenlijk stuurwiel.
  • Climat Control (dual zone).
  • Cruise Control.
  • Parkeerstand op de buitenspiegel(s)
.

Nice to have's
  • Panorama dak.
  • Xenon.
  • Parkeersensoren.
  • .... De rest van de optielijst.
Ben ondertussen dus ook al weer eens aan't kijken wat er nu allemaal geleverd wordt en de nieuwe Seat Leon FR (TDi) is waarschijnlijk wel een kandidaat als opvolger van m'n huidige auto.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

To_Tall schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:19:

Volgens een dealer hier kun je bij een douanecontrole alsnog tegen de lamp lopen en je bijtelling + BPM + boete riskeren wanneer je velgen eronder hebt die zorgen dat je buiten de 14% categorie valt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:10:
[...]

Waarom zouden ze niet blij zijn? Ze hebben toch besteld op basis van het toenmalige aanbod en klaarblijkelijk was dat goed genoeg om te bestellen...
Waarom denk je? 20% of 14% scheelt nogal wat. Kan me goed voorstellen dat je baalt als je net besteld hebt, ook al was het aanbod goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
FaceDown schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:35:
[...]

Volgens een dealer hier kun je bij een douanecontrole alsnog tegen de lamp lopen en je bijtelling + BPM + boete riskeren wanneer je velgen eronder hebt die zorgen dat je buiten de 14% categorie valt.
Volgens de belastingdienst mag het gewoon.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yups... Zie ook mijn keuze hierboven om 't ding achteraf te laten voorzien van "fabrieks" chip-tuning én andere wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Andere velgen mag gewoon. Heb ook 17" onder m'n DS3 liggen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:11:
Grappig, die discussie aangaande velgen. Ik heb mijn auto (2 jaar geleden) bewust terug laten zetten naar 235/45/R17 omdat de standaard 235/40/R18 wieltjes me niet bevielen qua comfort.

VW Scirocco 1.4TSi Highline Plus met inmiddels 120K op de klok (oorspronkelijk een 20% BMT'er, achteraf naar de "normale" 170PK gechipt door ABT zónder compressor en ook zo nieuw geleverd door de dealer. Combi is zuiniger dan een normale 1.4 TSi qua brandstofverbruik!!), dus die gaat er aan 't eind van 't jaar ook weer uit.

Navigatie wil ik (in een VW) pertinent niet vanwege de diefstalgevoeligheid van het RNS 510 systeem, de andere navi's van VW zijn het allemaal nét niet dus die vallen sowieso af.

Must-Haves voor mij:
  • Automatische verlichting en ruitenwissers.
  • Fatsoenlijk audiosysteem met multimedia (USB 2,5" 1TB HDD er aan hangen, nu) én uiteraard BT voor de telefoon.
  • Privacy Glass.
  • Donker interieur, dus ook de hemelbekleding en deur/raamstijlen.
  • Degelijke "sport" stoelen met voldoende grip (géén leer, dus).
  • Telefoon/Audio bediening op een fatsoenlijk stuurwiel.
  • Climat Control (dual zone).
  • Cruise Control.
  • Parkeerstand op de buitenspiegel(s)
.

Nice to have's
  • Panorama dak.
  • Xenon.
  • Parkeersensoren.
  • .... De rest van de optielijst.
Ben ondertussen dus ook al weer eens aan't kijken wat er nu allemaal geleverd wordt en de nieuwe Seat Leon FR (TDi) is waarschijnlijk wel een kandidaat als opvolger van m'n huidige auto.
Geen budget?
BMW 5 serie! Echt beter is er niet in dat segment!

Zonder gekheid, nog andere auto''s op de shortlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dfrenner schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:53:
[...]

Geen budget?
BMW 5 serie! Echt beter is er niet in dat segment!

Zonder gekheid, nog andere auto''s op de shortlist?
Nieuwe MB A classe....Zou ook nog wel mogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
V40 met 14% billboard naast de A12 bij Lage Weide, lijkt mooie lichtmetalen velgen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En een nieuwe leasetopper is opgestaan, de 14% Golf Variant.
Jammer dat dat alleen in een bluemotion uitvoering is, waardoor de interessante opties nagenoeg altijd komen te vervallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 00:30
De nieuwe Skoda Octavia komt binnenkort ook op de markt, is er al een 14% model bekend of blijft deze net als de Golf voorlopig in de 20%?

Afbeeldingslocatie: http://www.netcarshow.com/Skoda-Octavia-2013-wallpaper.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:17:
En een nieuwe leasetopper is opgestaan, de 14% Golf Variant.
Jammer dat dat alleen in een bluemotion uitvoering is, waardoor de interessante opties nagenoeg altijd komen te vervallen...
Mij iets te weinig informatie...

Niets over prijzen...
Niets over PK/NM...
Niets over levertijd...

VAG kennende houden ze de BPM korting lekker in eigen zak. Volvo deed dat met de C30 vorig jaar niet, waardoor de vanaf prijs kelderde van 25k naar 19k!

Als ze dat met de V40 gaan doen, zou ik het wel weten.

Ik heb helaas ruimte nodig, dus voor mij wordt het de Focus Wagon. Daarnaast moet hij er in juni zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Hari-Bo schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:51:
De nieuwe Skoda Octavia komt binnenkort ook op de markt, is er al een 14% model bekend of blijft deze net als de Golf voorlopig in de 20%?

[afbeelding]
Volgens Autoweek komt er ook een 14% Octavia Greenline: http://www.autoweek.nl/ni...p-skoda-octavia-greenline

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Oktober toch???
Helaas, te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

^^ Hoezo moet jouw auto er eigenlijk per se in juni zijn? Zit-ie al aan zijn kilometers?

Mijn vorige auto heb ik ook nog een paar maanden doorgereden (contract op 4 jaar, uiteindelijk ruim drie maanden langer gereden) in afwachting van de levering van mijn Mégane. Scheelt natuurlijk wel dat ik er nog geen 100K km op had staan.

Met al dat 14% geweld word het toch interessant om te kijken of ik de Mégane kan slijten aan een collega... V40 R-design staat toch wel hoog op mijn verlanglijstje nu :9

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 05-03-2013 12:09 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:03:
[...]

Oktober toch???
Helaas, te laat...
September ;)

Voor mij keurig op tijd. Eind oktober begin november zou ik aan een nieuwe toe zijn. Voorlopig hoog op de lijst:

Octavia Combi 1.6d of 2.0d, het verschil in kosten is behapbaar en sowieso komt het op een lagere bijtelling uit dan dat ik nu heb (25% over 30k)
Golf Variant 1.6 of, als die ook komt, de GTD
Outlander PHEV
Jetta Hybrid

Dat wordt even goed testen van de zomer :)

Edit: mocht het een van de 1.6 diesels worden, dan moet die uiteraard gechipt worden. Daarmee is een vermogen van 130 tot 140 pk en een koppel van rond de 300 Nm goed mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-03-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wok schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:07:
^^ Hoezo moet jouw auto er eigenlijk per se in juni zijn? Zit-ie al aan zijn kilometers?

Mijn vorige auto heb ik ook nog een paar maanden doorgereden (contract op 4 jaar, uiteindelijk ruim drie maanden langer gereden) in afwachting van de levering van mijn Mégane. Scheelt natuurlijk wel dat ik er nog geen 100K km op had staan.

Met al dat 14% geweld word het toch interessant om te kijken of ik de Mégane kan slijten aan een collega... V40 R-design staat toch wel hoog op mijn verlanglijstje nu :9
Jep... 80k moet hij eruit... Daarnaast wil ik deze zomer lekker op vakantie met de auto, een Fabia helpt daar niet echt bij, gezien de pechstatistieken van mijn Fabia in anderhalf jaar tijd!

Ja de V40 is de enige die me van mijn Ford keuze af zou kunnen brengen.
Maar de ruimte in de Ford is gewoon lekker met de Wagon...

Toch is de Volvo de absolute topper in het segment, ik snap niet dat de V40 geen auto van het jaar is geworden. Vooral niet met steekwoorden als veiligheid, comfort en dynamiek...

Mensen hebben er met een gekleurde bril naar gekeken!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:21:
September ;)

Voor mij keurig op tijd. Eind oktober begin november zou ik aan een nieuwe toe zijn. Voorlopig hoog op de lijst:

Octavia Combi 1.6d of 2.0d, het verschil in kosten is behapbaar en sowieso komt het op een lagere bijtelling uit dan dat ik nu heb (25% over 30k)
Golf Variant 1.6 of, als die ook komt, de GTD
Outlander PHEV
Jetta Hybrid

Dat wordt even goed testen van de zomer :)

Edit: mocht het een van de 1.6 diesels worden, dan moet die uiteraard gechipt worden. Daarmee is een vermogen van 130 tot 140 pk en een koppel van rond de 300 Nm goed mogelijk.
Tja als die Outlander kan, zou ik hem echt doen. Die is echt gaaf!, anders de Octavia... Wij mogen helaas geen benzine, ook geen hybride of plug-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
datadevil schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:55:
V40 met 14% billboard naast de A12 bij Lage Weide, lijkt mooie lichtmetalen velgen te hebben
Dat zijn 18" velgen die ik onder de demo V40 had. Denk dat het voor het billboard een mooie indruk geeft maar ik vermoed dat die niet onder de 14% zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Aghanim schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:32:
Dat zijn 18" velgen die ik onder de demo V40 had. Denk dat het voor het billboard een mooie indruk geeft maar ik vermoed dat die niet onder de 14% zullen zitten.
Af fabriek zul je icm de D2 inderdaad alleen 17 inch kunnen configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Inderdaad, het gaat er ook om of er velgen bij de 14% variant zitten of dat deze, net als de focus, op wieldoppen wordt geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 05-03-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De 14% C30 van vorig jaar had mooie vijfspaaks 17" velgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:32
De R-design uitvoering heeft in ieder geval 17 inch lichtmetaal: http://www.volvocars.com/...t14procentbijtelling.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat doen ze wel goed bij Volvo dan. Heb je toch een leuke auto voor weinig geld :)
Jammer dat Audi niet met dit aanbod kwam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:47:
De 14% C30 van vorig jaar had mooie vijfspaaks 17" velgen...
Mijn C30 heeft die mooie velgen nog steeds :9~

Top trouwens van die 14% V40, echt de auto van mijn keuze in de huidige 14% categorie. Maar ik moet eerst nog een paar jaartjes doorkachelen met de C30, ook geen straf!

Ik denk dat Volvo die 14% V40 D2 wel wil handhaven in de toekomst. Dan zal er nog iets van het verbruik af moeten; in 2014: 85 g/km en 2015: 82 g/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal toch niet zo moeilijk moeten zijn? Die cijfers zijn toch zo fake als maar kan, dus met wat geneuzel met stalen velgjes met wieldopjes moet dat wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Serieus....
Twijfels alom...

In principe had ik de Focus gekozen, wat lekker is i.v.m. ruimte...

V40 is achterin een stuk krapper en de achterbak is wat klein in vergelijking met een Focus Wagon. Maar die R-design :9~

Voor 30k heb je gewoon een hele gave bak! Maar minder praktisch dan de Focus... Wat te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kijken of je die ruimte echt nodig hebt ivm kinderen/huisdieren/hobby's etc.? Zo ja, dan waarschijnlijk Focus, zo nee, dan eventueel V40. Ik zou persoonlijk wel wat ruimte op willen offeren als ik dan een mooiere auto kon nemen maar ik heb dan ook geen kinderen dus de achterbank maakt voor mij weinig uit.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de R-design ook op 14% komt, dat heeft voor mij persoonlijk toch wel wat sportiefs en uitdagends. Iets wat, in mijn ogen, niet past bij in 12 seconden naar de 100 :9

Denk overigens dat vooral de Leon en de Golf hier de dupe van gaan worden. Ik zie Audi, Mercedes en BMW toch meer als auto's die gekocht worden door mensen die best wat meer willen betalen.

Wel echt een geweldige zet van Volvo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hopelijk kunnen ze ook echt leveren. Als de wachttijd tussen bestel en levering oploopt door veel bestellingen tot na 1 jan 2014 ben je dus het bokje. Heb je gekozen voor 14%, krijg je 20% aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vanmorgen even contact gehad met Skoda Nederland en gevraagd of de GTD motor die de VAG groep in de Golf en de Leon levert, ook leverbaar wordt voor de Octavia. Ik kreeg sterk de indruk dat de mevrouw die ik aan de lijn had hierover niets mocht zeggen, maar het was in ieder geval geen harde ontkenning.

Die motor gaat het me nog moeilijk maken; 14% en de 1.6d of 20% en de GTD :9
(ik neig sterk naar de GTD. Bijtelling zal sowieso lager worden dan dat ik nu heb, en een beetje extra vermogen is altijd lekker. Al kan de 1.6 gechipt worden en daarmee is een toename in vermogen en koppel mogelijk van een kleine 25%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:51
Get!em schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:46:
Hopelijk kunnen ze ook echt leveren. Als de wachttijd tussen bestel en levering oploopt door veel bestellingen tot na 1 jan 2014 ben je dus het bokje. Heb je gekozen voor 14%, krijg je 20% aan je broek.
tip: clausule laten opnemen bij aankoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Maar vanaf wanneer is de Volvo V40 leverbaar in 14%?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Volgens Alphabet (site) zit hij nu al aan de 20 weken voor V40 algemeen.

Of dat voor de 14% geldt, weet ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Get!em op 06-03-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat klopt niet. Dealer zei eind december 12 weken en toen stond bij Alphabet ook al 20 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

De V40 is officieel vanaf modeljaar 2014 met 14% bijtelling te bestellen.

Modeljaar 2014 begint in week 20 van 2013.

Ik las ergens op een ander forum dat de datumt wellicht naar voren geschoven zou worden omdat de voorraad van modeljaar 2013 snel op zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
shippie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:42:
De V40 is officieel vanaf modeljaar 2014 met 14% bijtelling te bestellen.

Modeljaar 2014 begint in week 20 van 2013.

Ik las ergens op een ander forum dat de datumt wellicht naar voren geschoven zou worden omdat de voorraad van modeljaar 2013 snel op zou zijn..
Ik begreep van de dealer dat deze vanaf week 20 te bestellen is en dan uitgeleverd wordt in week 28....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Grappig is die modeljaar benaming..., want per 1 januari 2014 zal hij met de huidige (14%) uitstoot, alsnog weer 20% worden, al scheelt het maar een paar gram.

Week 23 is voor mij keuzemoment.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 07-03-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik ga voor de Volkswagen Jetta 1.4 TSI Hybrid Comfortline, leuke auto en 14% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Leuke auto inderdaad! Mijn mountainbike past er niet lekker in, daarom niet overwogen. Houd je wel rekening met de HSB in 2014? Ik las net op Autoweek forum dat dit ruim 100€ netto per maand is, voor de V40 althans.

[ Voor 25% gewijzigd door Aghanim op 07-03-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Aghanim schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:19:
Leuke auto inderdaad! Mijn mountainbike past er niet lekker in, daarom niet overwogen. Houd je wel rekening met de HSB in 2014? Ik las net op Autoweek forum dat dit ruim 100€ netto per maand is, voor de V40 althans.
Volgens autoweek heeft dit model 95g/km dat zou betekenen dat deze volgend jaar geen vrijstelling heeft, de norm is van <110g/km verlaagd naar <50g/km bummer :/
Dan kan ik net zo goed voor het 20% benzine model gaan, dan blijven de kosten tenminste gelijk omdat deze er nu ook al niet aan voldoet.

Wordt wel lastig zo een redelijke auto vinden...

edit: ik maak een denk fout als ik de auto dit jaar lease dan blijft de bijtelling 14%, alleen wordt de MRB erbij opgeteld.

[ Voor 55% gewijzigd door Hari-Bo op 08-03-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ja dat is een beetje het probleem inderdaad. Bij onze leasemaatschappij stond al wel (onduidelijk) vermeld hoeveel er bij zou komen voor de HSB en dat blijkt bijna altijd rond de 100€ netto te zijn. Laat dat bedrag nu net het verschil zijn tussen een 14% auto en een 20% auto. Dit was voor mij de reden om de 508 niet te overwegen in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor de Tweakers met meer dan 1 kleine, ik heb nu sinds oktober de Prius Wagon.. maar wat een ruimte en toch een redelijk nette auto. En niet te vergeten 7-persoon voor het geval opa/oma of vriendjes mee willen rijden :)

Ik geef toe.. de aandrijflijn is niet altijd even leuk en het stuurgedrag had wat strakker gemogen.. maar verder voor lange einden (Net in de voorjaarsvakantie in 1 dag 1200 kilometer gereden) wat een top-auto.

Zuinig? Forget it :P Maar wel goedkoop in de lease en 14% _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 08-03-2013 09:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Het is toch zo dat als ik het contract dit jaar afsluit voor vijf jaar de regeling wijzigingen omtrent de uitstoot niet van toepassing zijn volgend jaar of maak ik hier een vergissing? Hoe kan je dan anticiperen op een wijziging over 4 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Hari-Bo: De bijtelling die is bepaald in 2013, betalen voor de komende jaren daarna (tot max 5 jaar). Wel betaal je voor veel 14% auto's vanaf 2014 de MRB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En ook 20% auto's, zoals de V40 D2 (die nu wel 14% is), wanneer ze onder een x uitstoot komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zo'n V40 D2 die je dit jaar met 20% afneemt... zou het niet mogelijk zijn om het nieuwe motormanagementprogje over je huidige te flashen, de overige wijzigingen (zoals lichtere velgen) te laten monteren en een herkeuring aan te vragen voor de 14%-norm? Als aantoonbaar je auto op technisch vlak exact gelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb zo'n vermoeden dat de prijs van het flashen de 6% tussen 14% en 20% bijtelling zal opvullen... als het al kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De bijtelling is gewoon wettelijk vastgesteld op het moment van op kenteken zetten (dus ook bij wijzigen van eigenaar). Voor zover ik weet kun je niet een herkeuring aanvragen om je bijtelling te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Get!em schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:26:
De bijtelling is gewoon wettelijk vastgesteld op het moment van op kenteken zetten (dus ook bij wijzigen van eigenaar). Voor zover ik weet kun je niet een herkeuring aanvragen om je bijtelling te wijzigen.
Als dat zo zou zijn, waarom kan er andersom wel een probleem ontstaan als je een 14% auto laat chippen en er andere velgen op gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Was het maar zo'n feest, mijn Ibiza is 25% en werd, 3 weken nadat ik de mijne kreeg via een motor update 20% bijtelling. Die update kreeg ik ook, maar ik mag nog steeds 25% betalen.

Andersom lijkt het me een probleem omdat je belasting ontduikt.
Pagina: 1 ... 19 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.