Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.757 views

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Dat is per maand, maar klopt in ieder geval voor de jetta niet. De jetta is een benzine dus kom je op pakweg de helft van wat hij opgeeft. Ik meen 67 euro oid

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:23
Tsurany schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:04:
[...]

@ Sonic: Kijk wel goed naar de bijtelling per auto he. De auto's met een hogere bijtelling zijn vaak ook weer duurder omdat ze zwaardere motorisering hebben en duurdere auto's met hoger percentage is een stuk meer dan die 50 euro verschil.
De nettobijtelling van een Leon FR (met opties) is nu ongeveer €240. De nettobijtelling nu voor een Renault Megane GT-Line (met opties) is ongeveer €170. Als ik vanaf 1-1-2014 bijvoorbeeld €80,- HSB voor de Renault Megane moet gaan betalen en voor de Leon FR (niks meer omdat dit er nu al in zit) dan snap je wel voor welke auto ik kies :)

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bartjeh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:09:
Dat is per maand, maar klopt in ieder geval voor de jetta niet. De jetta is een benzine dus kom je op pakweg de helft van wat hij opgeeft. Ik meen 67 euro oid
Tja, dan zal de dealer + calculator van onze leasemij het mogelijk fout hebben. Geen idee, want ik ben voor de A3 gegaan. Desalniettemin sowieso goed checken!
Sonic1986 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:10:
[...]

De nettobijtelling van een Leon FR (met opties) is nu ongeveer €240. De nettobijtelling nu voor een Renault Megane GT-Line (met opties) is ongeveerd €170. Als ik vanaf 1-1-2014 bijvoorbeeld €80,- HSB voor de Renault Megane moet gaan betalen en voor de Leon FR (niks meer omdat dit er nu al in zit) dan snap je wel voor welke auto ik kies :)
Dat ligt er aan wanneer je de auto moet hebben, de FR 184PK schijnt nu al op augustus/september te staan.

[ Voor 40% gewijzigd door Aghanim op 14-02-2013 10:15 ]

• Bartjeh
Aghanim schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:14:
[...]

Tja, dan zal de dealer + calculator van onze leasemij het mogelijk fout hebben. Geen idee, want ik ben voor de A3 gegaan. Desalniettemin sowieso goed checken!
Nou ben ik wel uit gegaan van de nieuwe jetta hybrid. Als je voor de diesel variant gaat zal je idd op die 110 zoveel uitkomen

• Sonic1986
Bartjeh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:09:
Een Jetta kan zowel benzine als diesel zijn. Afhankelijk van welke je kiest zal je HSB verschillend zijn.

* Te laat gereageerd zie ik nu *

[ Voor 4% gewijzigd door Sonic1986 op 14-02-2013 10:16 ]

• Sonic1986
Aghanim schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:14:
Dat ligt er aan wanneer je de auto moet hebben, de FR 184PK schijnt nu al op augustus/september te staan.
Ik heb er geen haast mee, maar ik wil graag de 110kw. De 132kw vind ik dan weer te duur in de bijtelling ;) Zeker als je kijkt dat je alleen maar wat extra vermogen krijgt..

• Aghanim
  • Niet online
Het ging in dit geval wel om de Hybrid. Meer PK en goedkoper dan de Diesel ;)
Zouden het bruto bedragen zijn? (of geldt dat niet met HSB)

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
Tsurany schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:04:
[...]

Wat is een beetje ruimte? Ik ben zelf voor een DS3 gegaan simpelweg omdat ik gedurende deze leaseperiode absoluut geen gezinsuitbreiding verwacht, deze alle luxe en comfort bied die ik wil hebben en de kofferbak groot genoeg is voor normale bagage en met de achterbanken plat groot genoeg voor grote koffers. Ik krijg dan wel geld terug als m'n leasebudget niet op gaat, dat helpt ook.

Indien je dat niet krijgt moet je je afvragen hoeveel ruimte je nodig hebt. Een Megane Coupe vind ik een mooie wagen en dat gaat prima met 14% bijtelling. Minder ruimte dan de Estate maar oogt een stuk sportiever. Anders de Ford Focus, Auris Touring Sports of de Jetta? Allen 14%, prima degelijk en goed betaalbaar. De Jetta heeft zelfs nog zeer leuke prestaties met z'n 14% uitvoering, trekt lekker op met 0-100 onder de 9 seconde.
Bedankt voor de tips. Ik ben ook erg gecharmeerd van de megane coupe.. misschien ook eens kijken naar de DS3

• Sonic1986
El_V schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor de tips. Ik ben ook erg gecharmeerd van de megane coupe.. misschien ook eens kijken naar de DS3
Let wel op dat er hoogstwaarschijnlijk vanaf 1-1-2014 houderschapsbelasting over beide types betaald moet gaan worden en dat de kans groot is dat je werkgever dit doorbelast aan jou.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een auto zoals de DS3 (of de MiTo, ook leuke auto voor twee personen) is enkel interessant als je het geld dat je bespaart ten opzichte van een duurdere auto uitgekeerd krijgt. Ik heb een budget van ~760 euro en de auto kost mij ~540 euro, dan houd ik dus ~220 euro over per maand wat ik bij m'n bruto salaris krijg.
Zou dit niet het geval zijn zou ik eeder voor een Megane Coupe gegaan zijn. Enige jammere is dat de Megane Coupe in het geel enkel met een benzine motor beschikbaar is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Aghanim
  • Niet online
En dat het model al 4 jaar bestaat.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat maakt dat uit? Vind de ontwikkeling in auto land nou niet bepaald snel gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:51:
Een auto zoals de DS3 (of de MiTo, ook leuke auto voor twee personen) is enkel interessant als je het geld dat je bespaart ten opzichte van een duurdere auto uitgekeerd krijgt. Ik heb een budget van ~760 euro en de auto kost mij ~540 euro, dan houd ik dus ~220 euro over per maand wat ik bij m'n bruto salaris krijg.
..
Beetje kort door de bocht dit. Iemand kan nog steeds voor een goedkopere auto kiezen om zo de bijtellinge te drukken. Dat zijn uiteindelijk toch ook harde EURs? Ook al krijgt hij dan ze niet gebruikte leasebudget niet vergoed.
Aghanim schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:18:
En dat het model al 4 jaar bestaat.
Tja, de DS3 ook alweer drie jaar. En die zie je ook nog eens meer dan een Megane Coupe. Dus ik zou niet alleen daar naar kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 16:59 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:55:
[...]

Beetje kort door de bocht dit. Iemand kan nog steeds voor een goedkopere auto kiezen om zo de bijtellinge te drukken. Dat zijn uiteindelijk toch ook harde EURs? Ook al krijgt hij dan ze niet gebruikte leasebudget niet vergoed.
Een goedkopere auto rijden, uitsluitend omwille van de lagere bijtelling, is altijd een beetje wrang. Je laat een stukje inkomen bij de baas liggen omdat je daar geen belasting over wilt betalen. De winst is hooguit de helft van de bruto besparing en daardoor voor veel mensen de moeite niet waard.

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:33:
Wat maakt dat uit? Vind de ontwikkeling in auto land nou niet bepaald snel gaan.
Mij veel, ik zou niet graag in een auto rijden waarvan de kans vrij groot is dat er binnen een 1-2 jaar een nieuw model of tenminste een facelift komt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:55:
Verschil is alleen zo klein.
Aghanim schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:28:
[...]

Mij veel, ik zou niet graag in een auto rijden waarvan de kans vrij groot is dat er binnen een 1-2 jaar een nieuw model of tenminste een facelift komt.
En daar ook nog een inhoudelijk argument voor?

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2013 19:30 ]

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:55:
[...]

Een goedkopere auto rijden, uitsluitend omwille van de lagere bijtelling, is altijd een beetje wrang. Je laat een stukje inkomen bij de baas liggen omdat je daar geen belasting over wilt betalen. De winst is hooguit de helft van de bruto besparing en daardoor voor veel mensen de moeite niet waard.
Voor veel mensen niet de moeite waard? Waarom denk je dat er zoveel 0% en 14% auto's geleased worden? Omdat men zo begaan is met onze planeet? Dat heeft alles met bijtelling te maken en vaak niets met overhouden van leasebudget. Daarbij, wat is het verschil tussen 150 EUR minder bijtelling of 100 EUR vergoeding van overhouden leasebudget?

Ik zou het overigens niet doen omdat ik liefhebber ben van auto's en het er graag voor over heb, maar er zijn er echt genoeg die de catalogus waarde en het bijtellingspercentage zwaar mee laten wegen.
Tsurany schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:30:
[...]

Verschil is alleen zo klein.
Want? 100 EUR minder bijtelling of 100 EUR vergoeding van werkgever is voor mij nagenoeg gelijk. (52% IB)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik had het niet over een lagere bijtellingscategorie maar over een goedkopere auto.

Als je een hele klasse omlaag gaat (10k cataloguswaarde) dan dalen je kosten met een euro of 80 per maand netto; voor die besparing rij je een auto die pakweg 150 per maand minder waard is.

Ik zie mensen vaker kiezen om niet goedkoper maar "groener" te gaan rijden. Hele leasebudget wordt gebruikt, maar het voordeel wordt via de fiscus behaald door een 14% auto te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:32:
Want? 100 EUR minder bijtelling of 100 EUR vergoeding van werkgever is voor mij nagenoeg gelijk. (52% IB)
Die 100 euro meer netto bijtelling betekent het verschil van 16.000 euro in de fiscale waarde van de auto, zo veel scheelt het vaak niet. Voor 100 euro meer netto eigen bijdrage hoef je een stuk minder duurdere auto te nemen.
Het verschil qua leaseprijs tussen een goed uitgeruste Prius of mijn DS3 is dus meer dan 100 euro netto maar die auto is niet meer dan 16.000 euro extra qua fiscale waarde. Dus zou ik enkel de bijtelling betalen zou het een stuk voordeligere beslissing zijn dan wanneer ik ook het verschil in leaseprijs terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:30:
[...]

En daar ook nog een inhoudelijk argument voor?
Wat dacht je van het argument 'een auto koop je grotendeels op basis van gevoel en emotie'?. Los van de Prius 14% mensen die liever goedkoop voor lul rijden, worden veel auto's verkocht op basis van het gevoel dat die auto oproept. De voornaamste reden waarom Audi, BMW hun duurdere auto's toch kunnen verkopen. Alfa speelt ook in op gevoel. Alle auto's eigenlijk, gezien de reclames op TV die meer over lifestyle gaan dan over technische componenten.

Toen ik mijn nieuwe A3 bestelde kreeg ik van de dealer erg goede aanbiedingen op de oude A3 Sportback en bleek de A4 Business Edition (zeer goed aangekleed) ook verlaagd te zijn in prijs (slechts 3k duurder dan de nieuwe A3). Waarom zouden ze die prijzen verlagen? Omdat de modellen op hun einde lopen en mensen dan geen interesse meer hebben, iedereen zal voor de nieuwe A3 gaan.

Al dat proefrijden in Golf, Leon, A3, 1-serie, V40 is leuk, maar de gemiddelde autorijder kan geen rationele keuze maken op basis van de rij eigenschappen, want zoveel wijken die niet van elkaar af. Dus speelt het gevoel dat een auto geeft ook mee en dan is kiezen voor een nieuw model een logische stap (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aghanim schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:32:
[...]

Wat dacht je van het argument 'een auto koop je grotendeels op basis van gevoel en emotie'?. Los van de Prius 14% mensen die liever goedkoop voor lul rijden, worden veel auto's verkocht op basis van het gevoel dat die auto oproept.
Sorry, maar dit roept bij mij een instant :') op. 'Voor lul rijden' is nogal relatief. Ik koop (of in dit geval: lease) een auto met gevoel en emotie op zo ongeveer de allerlaatste plaats in de prioriteitenlijst. Ik zie een auto als vervoermiddel en daar heb ik een aantal eigenschappen aan gekoppeld die het ding moet hebben. Prijs is daarbij een heel belangrijke factor. Als ik dan in een auto terecht kom waar iemand als jij van zegt dat je ermee voor lul rijdt, dan interesseert me dat geen reet. Sterker nog, de hele kwalificatie is wmb behoorlijk infantiel. Iedereen rijdt de auto die hij rijdt om zijn eigen beweegredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Helemaal eens met Ed_L. Toen ik mijn eerste leasewagen uitzocht, zocht ik een ruime, goedkope auto, en de Prius was toen het meeste auto wat ik voor mijn geld kon krijgen. Bij de tweede leasewagen was de eis "ruim" ondertussen vervallen en is vervangen door "leuk". Resultaat: C30 D2 R-Edition Luxury Line met body kit. En nog goedkoper dan die Prius ook. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen Prius koopt omdat je deze zo mooi vindt. Als prijs niet je belangrijkste drijfveer is dan gaat het merk, status en emotie wel meespelen. Maar ik had me anders uit kunnen drukken inderdaad, excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Aghanim schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:28:
[...]

In het geval van de Megane (waar het over ging geloof ik) hoef je de komende paar jaar geen facelift te verwachten, aangezien deze net vorig jaar is geweest. Wellicht dat over een paar jaar het nieuwe model wordt aangekondigd, maar voor je die een beetje op de weg gaat zien ben je waarschijnlijk wel 3-4 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus speelt het gevoel dat een auto geeft ook mee en dan is kiezen voor een nieuw model een logische stap (voor mij).
Dat rijmt bij mij even niet. Je neemt geen auto als die snel een update krijgt want dat doet iets met het gevoel wat hij nu heeft? Of is dat puur omdat je straks baalt dat andere mensen een nieuwere en betere auto hebben dan jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
[...]

Toen ik mijn nieuwe A3 bestelde kreeg ik van de dealer erg goede aanbiedingen op de oude A3 Sportback en bleek de A4 Business Edition (zeer goed aangekleed) ook verlaagd te zijn in prijs (slechts 3k duurder dan de nieuwe A3). Waarom zouden ze die prijzen verlagen? Omdat de modellen op hun einde lopen en mensen dan geen interesse meer hebben, iedereen zal voor de nieuwe A3 gaan.
En dat is voor mij nou juist de reden om wel het oudere model te kiezen: Zitten bomvol opties (vaak die dingen die wel heel leuk zijn, maar niet zo zeer hun meer prijs waard), kinderziektes zijn weg, kortom voor mij de ideale aanbieding.
Al dat proefrijden in Golf, Leon, A3, 1-serie, V40 is leuk, maar de gemiddelde autorijder kan geen rationele keuze maken op basis van de rij eigenschappen, want zoveel wijken die niet van elkaar af. Dus speelt het gevoel dat een auto geeft ook mee en dan is kiezen voor een nieuw model een logische stap (voor mij).
Klopt. En ook een generatie ouder van die modellen zijn prima auto's, waarbij de gemiddelde automobilist echt niet zo gauw de grenzen van het onderstel op zoekt. In mijn geval dus het oudere model 8) .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Spoetnik385 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:52:
[...]

En dat is voor mij nou juist de reden om wel het oudere model te kiezen: Zitten bomvol opties (vaak die dingen die wel heel leuk zijn, maar niet zo zeer hun meer prijs waard), kinderziektes zijn weg, kortom voor mij de ideale aanbieding.
Ben ik compleet met je eens, helaas vinden leasemaatschappijen dit helaas niet. En zodra die merken dat het model op zijn einde loopt zie je plots de leaseprijzen stijgen.

Even terug naar keuze van leasewagen:

Qua auto's heb ik in iedergeval al 3 proefgereden, aankomend weekend de stap maken naar BMW voor een proefrit in de 116iEDE Business Sport. Het lijstje wat ik nu heb qua kanshebbers:

- Audi A4 1.8TFSI Business Edition (25%) (Proefgereden)
- Audi A3 SB 1.4 TFSI Proline S Stronic (20%) (3drs Proefgereden)
- Audi A3 SB 1.4 TFSI Proline S 6-bak (20%)
- BMW 116iEDE Business Sportline (20%)
- Volvo V40 T3 Summum (20%) (Proefgereden)

Afgevallen:

- Lexus CT200h (14%) leuk die bijtelling maar wat een kleine kofferbak en geen fijne automaat.

Twijfelgevallen:

- Alfa Guillieta
- Mercedes A-Klasse (A180 Blue Efficiency komt met 20%)

Ik vind het wel lastig om te kiezen, enerzijds voor opties moet ik bij Volvo zijn, die summum zit bomvol en reed erg prettig. De Audi 1.4 TFSI is mij bekend, en met Proline S juist heel erg op sportiviteit gericht. De A4 is meer de keus voor toekomst, gezinnetje, kids (je rijdt er toch 4 jaar mee) en is ruimer maar je hebt wel weer 25% bijtelling.

Lastige keuzes.

[ Voor 49% gewijzigd door Wicked-Game op 15-02-2013 10:10 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat ik de A4 zou kiezen ondanks dat ik een BMW liefhebber ben.
Zoals je al zegt, boel ruimte, prima wagen, oogt alleen een beetje saai omdat je er redelijk veel van ziet, maar de 116 is nou ook niet om over naar huis te schrijven.

25 procent is echter wel wat veel.
Volvo V40 is overigens ook een mooie wagen.

Hoeveel kilometers ga je rijden?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik reed vanmorgen toevallig achter een lekker dikke V40 en dat is toch wel erg fraai hoor. Een T3 Summum vol met opties zou mijn keuze zijn iig! Kleine kinderen passen daar ook nog prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Kecin schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:36:
Ik denk dat ik de A4 zou kiezen ondanks dat ik een BMW liefhebber ben.
Zoals je al zegt, boel ruimte, prima wagen, oogt alleen een beetje saai omdat je er redelijk veel van ziet, maar de 116 is nou ook niet om over naar huis te schrijven.

25 procent is echter wel wat veel.
Volvo V40 is overigens ook een mooie wagen.

Hoeveel kilometers ga je rijden?
Benzine is gesteld op 30.000km of 4jaar
Diesel is gesteld op 35000km of 4 jaar.

A4 is ruimer, maar biedt in de lease mij weinig ruimte meer tot extra opties. Alleen de achterbank delen neerklapbaar (stom dat dat niet standaard is) en Audi Soundsystem zouden het plaatje compleet maken. Heel misschien achteraf als accesoire lederen bekleding. Maar wat je zegt 25% is wel wat veel... alhoewel de business edition erg scherp in de boeken staat.

116iEDE ga ik dit weekend rijden. Dus kan ik nog weinig overzeggen. Heb alleen ervaring met de vorige 1 serie in de vorm van een 118i.
jap85 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:37:
Ik reed vanmorgen toevallig achter een lekker dikke V40 en dat is toch wel erg fraai hoor. Een T3 Summum vol met opties zou mijn keuze zijn iig! Kleine kinderen passen daar ook nog prima in.
V40 is mij heel goed bevallen dat zeker. Staat niet voor niets nog op de kanshebbers lijst ;) Qua ruimte achterin moet ik helaas wel constateren dat ik daar tegenover mijn huidige Audi SB wel wat inlever. En ook de nieuwe Audi SB is groter. Was ook echt het enige minpuntje aan de Volvo, verder was ik onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Check. Zo was het dus ook met de Volvo C30 R-Advantage en R-Edition. Daar zijn er in juni een scheepslading van geleverd in Nederland. De C30 zou binnenkort uit productie gaan en vanaf 1 juli in de 20% vallen, maar op de valreep was het een onweerstaanbare aanbieding. Voor €29.000 (waarvan maar €26.000 voor die 14% bijtelling geldt) had ik een full options Volvo te pakken die ook nog eens ruim binnen mijn leasebudget viel. Win-win-win-situatie.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
QFT. Ik heb ook een Octavia gekozen, wetende dat het nieuwe model net ging uitkomen. Mooie prijs, de opties dat ik wou hebben en nog budget over hebben. En het uiterlijk zullen we dan maar tijdloos noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Verschilt natuurlijk wel hoe ver een auto over zijn houdbaarheid heen was. Soms zijn uitgaande modellen inderdaad nog prima aanbiedingen. Soms zijn auto's wel echt achterhaald. Als je bijvoorbeeld de A3 neemt, dan liep de oude op alle fronten wel erg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PWM schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:37:
Verschilt natuurlijk wel hoe ver een auto over zijn houdbaarheid heen was. Soms zijn uitgaande modellen inderdaad nog prima aanbiedingen. Soms zijn auto's wel echt achterhaald. Als je bijvoorbeeld de A3 neemt, dan liep de oude op alle fronten wel erg achter.
Tja, als je de C30 R-Edition vergelijkt met de nieuwe V40 dan loopt die natuurlijk ook "hopeloos" achter. Alleen al de sleutel van de C30, zo'n gigantisch bakbeest dat je zelfs nog moet draaien. :D En een ouderwets dashboard met fysieke wijzertjes, nog steeds het zelfde interieur als de originele C30/S40/V50, heeft alleen een uiterlijke facelift gehad, R-Design elementen in het interieur (sportstuur, sportpedalen, sportpookje, R-Design middenconsole en stoelen) en een nieuwere motormanagement. Maar 14% bijtelling over €26.000 voor een C30 "full options" maakt heel veel goed t.o.v. 20% bijtelling over €30.000 voor een kale V40... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Mx. Alba schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:43:
[...]
maakt heel veel goed t.o.v. 20% bijtelling over €30.000 voor een kale V40... ;)
volgens mij rij je die al vanaf 27000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

datadevil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:18:
[...]

Goed, dan nog is 14% van €26.000 voor een C30 Luxury Line met alles erop en eraan veel beter dan 20% van €27.000 voor een kale V40. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
jap85 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:37:
kinderen wel; kinderwagen(s) wordt proppen als je ook nog bagage mee wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

datadevil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:21:
kinderen wel; kinderwagen(s) wordt proppen als je ook nog bagage mee wilt
Laat staan 3 kinderen.

Mijn zusje heeft een tweeling van 4 en een kleintje van 1 en dat past maar net naast elkaar achterin haar 960...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarom een SUV nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Zijn die er ook in portemonnee zuinige variant? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Reinier

\o/

datadevil schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:18:
[...]

Vraag me af hoeveel mensen er voor een Base D2 of T3 gaan, die is wel heel erg kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bartjeh schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:10:
[...]

Nope, maar dat had je dan moeten bedenken voor je al die kinderen ging uitpoepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Bartjeh schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:10:
[...]

De Tesla model X.
iig zuinig in brandstofkosten en bijtelling.
Aankoopprijs in de VS staat op $54k kaal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Nope, maar dat had je dan moeten bedenken voor je al die kinderen ging uitpoepen ;)
Offtopic:
Ik snap sowieso niet hoe je 3 kinderen kan betalen als je bijvoorbeeld onder modaal verdiend.
Dan ook nog eens wat centjes en tijd over te houden voor je eigen hobby's en die van je partner.

Laat staan daar nog eens een geschikte auto voor kan veroorloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn ouders verdienden samen veel minder dan ik nu in mijn eentje (en ook duidelijk onder modaal) en we waren met twee ouders en drie kinderen thuis. En ja, we gingen ook gewoon op vakantie en dagjes weg. Weliswaar gewoon binnen Nederland, maar het kon wel.

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 15-02-2013 13:22 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
dude88 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:19:
[...]

Offtopic:
Ik snap sowieso niet hoe je 3 kinderen kan betalen als je bijvoorbeeld onder modaal verdiend.
Dan ook nog eens wat centjes en tijd over te houden voor je eigen hobby's en die van je partner.

Laat staan daar nog eens een geschikte auto voor kan veroorloven...
En hoeveel leaserijders verdienen onder modaal?

Maargoed de gelinkte elektrosuv vind ik nog steeds best prijzig :P Then again als die in de 0% categorie zou vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:21:
Mijn ouders verdienden samen veel minder dan ik nu in mijn eentje (en ook duidelijk onder modaal) en we waren met twee ouders en drie kinderen thuis. En ja, we gingen ook gewoon op vakantie en dagjes weg. Weliswaar gewoon binnen Nederland, maar het kon wel.
Ik heb het natuurlijk over anno 2013...

Vroeger werd je gewoon in de achterbak gezet als het nodig was bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Bartjeh schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:23:
[...]

En hoeveel leaserijders verdienen onder modaal?
Ik denk dat de gemiddelde lease rijder die een 107 rijdt geen groot verdiener is.
En daar rijden er ook zat van in de lease ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:51:
[...]

Dat rijmt bij mij even niet. Je neemt geen auto als die snel een update krijgt want dat doet iets met het gevoel wat hij nu heeft? Of is dat puur omdat je straks baalt dat andere mensen een nieuwere en betere auto hebben dan jij?
Het is inderdaad minder leuk om in een model te rijden dat vervangen is door een nieuwe versie van dat model. Tenzij je bewust de keuze maakt om voor het oude model te gaan vanwege korting/opties natuurlijk, maar dat aantal is een heel stuk kleiner dan het aantal mensen dat het nieuwe model bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

dude88 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Ik heb het natuurlijk over anno 2013...
Toen ik fulltime ging werken vier jaar geleden verdiende ik direct al meer dan mijn ouders. ;)
Vroeger werd je gewoon in de achterbak gezet als het nodig was bij wijze van spreken.
Nooit meegemaakt, wij hadden gewoon een auto waar we met z'n vijven (krap, dat wel) in konden zitten. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AtleX schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:34:
[...]

Toen ik fulltime ging werken vier jaar geleden verdiende ik direct al meer dan mijn ouders. ;)

[...]

Nooit meegemaakt, wij hadden gewoon een auto waar we met z'n vijven (krap, dat wel) in konden zitten. :)
Wij hadden toen ik klein was een Datsun station wagen. Met kattebak dus. En wat is er nou leuker dan helemaal achterin zitten :+ Later hebben mijn ouders 2x een Volvo 740 gehad en inmiddels hebben ze een S40 afgereden.

Mijn inkomen lag ook al kort nadat ik ging werken hoger dan het gezamenlijke inkomen van mijn ouders, het zelfde geldt voor mijn broer en zussen, trouwens. En toch, als je dan bedenkt dat mijn ouders dus rond konden komen van minder met 4 kinderen.....

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-02-2013 13:41 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
vroeger was ook alles een stuk goedkoper he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
AtleX schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:21:
vroeger hoefde je ook geen kinderstoeltjes en hadden kleinere autos meer binnenruimte door minder dik plaatwerk en stoelen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, de Volkswagen Lupo van mijn vriendin heeft binnen meer ruimte dan mijn Seat Ibiza uit 2009, onder andere vanwege de grootte van de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou iets vroeger dan verwacht moet er in juni een nieuwe auto voor de deur staan...
Nu nog een Fabia Combi, maar deze was ver onder budget en puur om de kosten gekozen.

Nu is er wat meer mogelijk... Ik neig toch wel een beetje naar de megane gt line of focus titanium.

Bijtelling in het oog houdende... Wat zijn nog meer "leuke" opties?

Bij een eurootje of 180 aan bijtelling per maand moet het wel een beetje ophouden denk ik...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Houdt er bij deze twee auto's rekening mee (indien je voor de respectievelijk 1.5 en 1.6 diesel gaat) dat die per 2014 100 eu per maand duurder worden ivm Moterrijtuigbelasting.

Verder hangt het een beetje vanaf waarnaar je op zoek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bartjeh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:06:
Houdt er bij deze twee auto's rekening mee (indien je voor de respectievelijk 1.5 en 1.6 diesel gaat) dat die per 2014 100 eu per maand duurder worden ivm Moterrijtuigbelasting.

Verder hangt het een beetje vanaf waarnaar je op zoek bent?
leasebedrag bedoel je?
Dat is wel een naaistreek zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:59
dfrenner schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
[...]

leasebedrag bedoel je?
Welkom in nederland. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

dfrenner schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
[...]

leasebedrag bedoel je?
Tja, vanaf 2014 moet voor elke auto met een CO2-uitstoot hoger dan 50g/km weer MRB betaald worden. Lijkt me logisch dat dit bij de leaseprijs komt vanaf dat moment. Dit is overigens al een behoorlijke tijd bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het grappige is overigens dat er vrijwel geen leasemaatschappij is die de (tijdelijke) korting van de MRB _volledig_ heeft verrekend in het leasebedrag. Maar nu dus wel de afschaffing van de korting door gaan rekenen in de leaseprijs....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:27:
Het grappige is overigens dat er vrijwel geen leasemaatschappij is die de (tijdelijke) korting van de MRB _volledig_ heeft verrekend in het leasebedrag. Maar nu dus wel de afschaffing van de korting door gaan rekenen in de leaseprijs....
Is heel logisch want anders zou je de jaren dat je het volgens de wet nog niet hoeft te betalen, toch betalen aan de leasemaatschappijen.
Ze mogen de online calculators wel aanpassen dat er een dubbele prijs staat, 1 met en 1 zonder MRB.

Ik kreeg trouwens wel een offerte (via mijn leidinggevende) waar beide prijzen al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Griffin schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:34:
[...]

Is heel logisch want anders zou je de jaren dat je het volgens de wet nog niet hoeft te betalen, toch betalen aan de leasemaatschappijen.
Ze mogen de online calculators wel aanpassen dat er een dubbele prijs staat, 1 met en 1 zonder MRB.

Ik kreeg trouwens wel een offerte (via mijn leidinggevende) waar beide prijzen al op staan.
Het kan zijn dat ik je reactie verkeerd lees, maar volgens mij doen de leasemaatschappijen nu dus juist wel plusminus 100 euro teveel in rekening brengen. Zij krijgen immers korting, maar berekenen die korting niet door in het leasebedrag (dat immers anders veel lager had moeten liggen ten opzichte van de jaren waarin de korting niet geldig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:50:
Het kan zijn dat ik je reactie verkeerd lees, maar volgens mij doen de leasemaatschappijen nu dus juist wel plusminus 100 euro teveel in rekening brengen. Zij krijgen immers korting, maar berekenen die korting niet door in het leasebedrag (dat immers anders veel lager had moeten liggen ten opzichte van de jaren waarin de korting niet geldig was).
Volgens mij worden de MRB kortingen echt wel doorberekend hoor!
Vroeger betaalde ik 675 euro voor een 25% auto van 28500 euro.
Nu zit een Megane met gelijke kilometers eerder op de 575 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dfrenner schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:10:
Bij een eurootje of 180 aan bijtelling per maand moet het wel een beetje ophouden denk ik...
Wat is je leasebudget en onder welke voorwaarden moet je leasen (benzine/diesel, looptijd, km's per jaar)?

Voordat iedereen gaat roepen dat je dan maar een Volvo V60 plug-in hybride met 0% bijtelling moet gaan leasen... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met een 42% belastingtarief, zit je bij een nieuwwaarde van ongeveer 29K incl. aan de €180/maand bijtelling, voor zover mijn rekenkunde reikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Of wat dacht je van een Volvo V40 D2? 20% bijtelling, kaal vanaf zo'n €29.000 dus heb je ook nog wat ruimte voor opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:02:
Of wat dacht je van een Volvo V40 D2? 20% bijtelling, kaal vanaf zo'n €29.000 dus heb je ook nog wat ruimte voor opties.
Die is wel een flinke slag duurder dan de genoemde megane en focus. (ivm 20% ipv 14%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar hij zei toch dat hij iets leuks wilde? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:05:
True true.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het budget is. 180 bijtelling zegt zo weinig, behalve wanneer je de aanname doet dat hij niks terugvangt van het leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik stond dus zo'n 3/4 jaar geleden voor de zelfde keuze. Had 4 jaar Prius gereden want dat was toen ik die koos "het meeste auto voor de laagste prijs". Maar toen ging ik dus zoeken naar iets leuks en liep ik toevallig tegen die C30 D2 R-Edition aanbieding aan. Ja, een stuk kleiner dan een Prius, maar een stuk leuker en hij bleek zelfs met alles erop en eraan nog €30 per maand netto goedkoper te zijn ook. Win-win-win. Nou ja ook een kleine loss natuurlijk ivm de ruimte maar dat neem ik graag voor lief.

Die zelfde situatie is er nu natuurlijk helaas niet want de V40 begint bij 20% bijtelling en is een paar duizend euro duurder dan de C30. Maar het punt is dat ik toen wel bereid was om wat meer te betalen voor wat leuks (wat niet nodig bleek te zijn).

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 19-02-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Mja ik zit momenteel in het bestelproces en de V40 was zeker mijn eerste keus geweest. Maar puur het feit dat deze zowel 20% is als dat er per 2014 mrb over betaald moet worden heb ik deze gelaten. Nu ben ik voor de iets goedkopere megane gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Question Mark schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:49:
Wat is je leasebudget en onder welke voorwaarden moet je leasen (benzine/diesel, looptijd, km's per jaar)?

Voordat iedereen gaat roepen dat je dan maar een Volvo V60 plug-in hybride met 0% bijtelling moet gaan leasen... ;)
Diesel, 35.000 per jaar, looptijd kan 2, 3 of 4 jaar...
Leasebudget max 700 ex brandstof.

(waar kun je eigenlijk de leaseprijs van zo'n v60 berekenen?)
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:05:
Zit niet vast aan 14%, maar anders moet het wel erg leuk worden om het verschil in bijtelling goed te maken!

Ow en kinderwagen is een vereiste om mee te kunnen nemen, binnen 4 jaar verwacht ik wel een tweede ;)
Bartjeh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:08:
True true.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het budget is. 180 bijtelling zegt zo weinig, behalve wanneer je de aanname doet dat hij niks terugvangt van het leasebudget.
Restant budget vang ik aan het einde van het jaar terug...
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:16:
Ik stond dus zo'n 3/4 jaar geleden voor de zelfde keuze. Had 4 jaar Prius gereden want dat was toen ik die koos "het meeste auto voor de laagste prijs". Maar toen ging ik dus zoeken naar iets leuks en liep ik toevallig tegen die C30 D2 R-Edition aanbieding aan. Ja, een stuk kleiner dan een Prius, maar een stuk leuker en hij bleek zelfs met alles erop en eraan nog €30 per maand netto goedkoper te zijn ook. Win-win-win. Nou ja ook een kleine loss natuurlijk ivm de ruimte maar dat neem ik graag voor lief.

Die zelfde situatie is er nu natuurlijk helaas niet want de V40 begint bij 20% bijtelling en is een paar duizend euro duurder dan de C30. Maar het punt is dat ik toen wel bereid was om wat meer te betalen voor wat leuks (wat niet nodig bleek te zijn).
Ik heb ook een hele leuke C30 gereden, maar dat kostte me destijds 270 euro netto aan bijtelling per maand... Dat wil ik dus niet meer.
Toen kregen we een zoon, en moest er een grotere auto komen...

Ik rijd nu net iets langer dan een jaar een Fabia Combi en in juni mag hij er lekker weer uit >:)
Dat is het voordeel van een hele goedkope auto rijden. Maar dat hoeft van mij nu ook weer niet meer...
Bartjeh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:53:
Mja ik zit momenteel in het bestelproces en de V40 was zeker mijn eerste keus geweest. Maar puur het feit dat deze zowel 20% is als dat er per 2014 mrb over betaald moet worden heb ik deze gelaten. Nu ben ik voor de iets goedkopere megane gegaan :)
Ik zit erg met Focus/Megane in mijn hoofd.

Maar 3008 is ook nog een optie...

[ Voor 71% gewijzigd door BlakHawk op 19-02-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
V60 is er vanaf volgende maand ook weer met D2 en 20% bijtelling. Dat kan ook nog leuk worden.

Maak je niet te gek met die V60 D6 (die is 0%). Volvo kan er een handje vol leveren, als je nog niet hebt besteld kan je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PWM schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:31:
V60 is er vanaf volgende maand ook weer met D2 en 20% bijtelling. Dat kan ook nog leuk worden.
Zijn er al prijzen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
PWM schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:31:

Maak je niet te gek met die V60 D6 (die is 0%). Volvo kan er een handje vol leveren, als je nog niet hebt besteld kan je het vergeten.
Klinkt interessant, mag per heden weer gaan shoppen.

Ga sowieso een V40 D2 Summum opvragen, deze ligt in de calculator gunstig van Ahtlon, maar zal wel nu ik lees te maken hebben met de MRB vrijstelling. Tenzij je af fabriek 17" of groter besteld dan vervalt dit toch weer? (Had ik ergens gelezen kan alleen niet terug vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volgens mij zijn dit de pre-facelift prijzen, waar ze nog wel 25% zijn?

Facelift:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo-superfacelift-2013/volvo-s60.jpg

Gok dat de prijzen na de facelift voor de 20% versie lager zullen liggen. Start rond de 33-34k.

Ook goed nieuws in de facelift V60/S60: Een nieuw Multimedia/Navi systeem met nieuwe interface en Google Maps.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 19-02-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
242 euro netto bijtelling per maand, ALS hij al binnen het budget van 700 euro past...
Wordt best prijzig weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een V60 D5 Plug In Hybrid kost bij 45.000 km 3 jr zo'n 1250 / maand bij Multi Lease. Maar de vanaf prijs is dan ook een slordige € 65k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Wicked-Game schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:36:
[...]

Ga sowieso een V40 D2 Summum opvragen, deze ligt in de calculator gunstig van Ahtlon, maar zal wel nu ik lees te maken hebben met de MRB vrijstelling. Tenzij je af fabriek 17" of groter besteld dan vervalt dit toch weer? (Had ik ergens gelezen kan alleen niet terug vinden).
Dan ga je waarschijnlijk dit jaar al de MRB betalen. Dus ligt de leaseprijs direct al hoger ipv dat die per 2014 omhoog gaat. V40 zit nu net onder de grens met 94 uit 96, dus grotere velgen zal inderdaad al snel over die grens heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Bartjeh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Dan ga je waarschijnlijk dit jaar al de MRB betalen. Dus ligt de leaseprijs direct al hoger ipv dat die per 2014 omhoog gaat. V40 zit nu net onder de grens met 94 uit 96, dus grotere velgen zal inderdaad al snel over die grens heen gaan.
Zal Athlon wel even vragen of de calculatie die ik nu heb in hun systeem afgaat met of zonder MRB. Als het met is dan configureer ik een zowat full option D2 Summum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dfrenner schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:25:
Ik heb ook een hele leuke C30 gereden, maar dat kostte me destijds 270 euro netto aan bijtelling per maand... Dat wil ik dus niet meer.
Mijn C30 (D2 R-Edition Luxury Line met body kit) kost me netto €125 per maand aan bijtelling... Toch wel ietsje minder dan €270 :D

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 19-02-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:50:
[...]

En ik las jouw 1e post verkeerd denk ik ;).

Ik dacht dat je namelijk bedoelde dat ze de MRB niet alvast zouden gaan innen.
Maar je bedoelde dat de leasemaatschappijen nu de korting die ze krijgen niet doorgeven aan de klant en dus extra winst maken omdat ze de korting krijgen.

My bad dus... niet echt goed opgelet denk ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Wicked-Game schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:36:
[...]

Op de D2 modellen mag je helaasch geen 18 inch of hoger configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kaspers schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:56:
Op de D2 modellen mag je helaasch geen 18 inch of hoger configureren.
Een collega'tje van me heeft anders een V40 D2 met 18" velgjes...

(Daar loopt ze me ook constant mee te stangen want ik heb onder mijn C30 D2 "maar" 17" velgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:03:
[...]

Een collega'tje van me heeft anders een V40 D2 met 18" velgjes...

(Daar loopt ze me ook constant mee te stangen want ik heb onder mijn C30 D2 "maar" 17" velgen...)
Hehe ach, ik moet het gaan doen met 16" anders viel die niet meer binnen de 14% ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan neem je die velgen toch als accessoire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:14:
Dan neem je die velgen toch als accessoire?
Velgen neem je toch sowieso als accessoire? Anders komen ze in de bijtelling terug. Geldt ook voor leer, luxere navigatie en chroom, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kennelijk niet, anders kreeg je het gezeur over de 14% niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bartjeh schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:03:
[...]

Hehe ach, ik moet het gaan doen met 16" anders viel die niet meer binnen de 14% ^^
Rijdt ook een stuk lekkerder dan 18", al ziet dat er dan wel weer een stuk mooier uit :)
Voor de Focus 14% geldt, voor zover ik van dealer hoorde, dat je die op wieldoppen moet bestellen voor de 14% en dan zelf losse velgen + banden (mits de standaard banden niet onder je velgen passen) bij moet kopen als je geen wieldoppen wilt. Dat lijkt me ook een redelijk bedrag wat er dan nog bij komt.

Overigens werkt dat bij ons niet, om dat soort zaken als accessoire te nemen. Je moet bij ons alles aanvinken in de lease offerte bij de leasemij en als die offerte compleet is druk je op 'bestel'. Dus als je velgen of chroom wilt zul je dat aan moeten vinken bij het orderen van je auto (en wordt het bijgeteld).

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 19-02-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Aghanim schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:06:
[...]

Rijdt ook een stuk lekkerder dan 18", al ziet dat er dan wel weer een stuk mooier uit :)
Voor de Focus 14% geldt, voor zover ik van dealer hoorde, dat je die op wieldoppen moet bestellen voor de 14% en dan zelf losse velgen + banden (mits de standaard banden niet onder je velgen passen) bij moet kopen als je geen wieldoppen wilt. Dat lijkt me ook een redelijk bedrag wat er dan nog bij komt.

Overigens werkt dat bij ons niet, om dat soort zaken als accessoire te nemen. Je moet bij ons alles aanvinken in de lease offerte bij de leasemij en als die offerte compleet is druk je op 'bestel'. Dus als je velgen of chroom wilt zul je dat aan moeten vinken bij het orderen van je auto (en wordt het bijgeteld).
Zelf weinig ervaring mee of het wel of niet lekkerder rijdt, zolang val ik nog niet in de autorijdende categorie :) Het ziet er wel mooier uit, maarja de standaard 16" zijn wel te overleven.

Verder kan je bij mijn leasemij volgens mij de meeste dingen wel los naast bestellen in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Meestal krijg je, naarmate je velg groter wordt, een dunnere band. Daardoor zit er minder lucht in je wiel waardoor er minder gedempt wordt en je dus wat beter voelt waar je overheen rijdt. Of je dat erg vindt is persoonlijk.

Mooier is het meestal wel ja, al ligt het natuurlijk ook wel aan het type velg zelf. Ik heb deze keer de standaardvelg gehouden en het geld dat ik niet uit gaf aan grotere velgen uitgegeven aan lederen bekleding en een zwart hemeldak. Volgens mijn vriendin een slimmere investering omdat je meer binnen in je auto zit dan naar je velgen kijkt :+

[ Voor 43% gewijzigd door Aghanim op 19-02-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
[...]

1000 euro bij mijn dealer..
Je kan ook voor 70 euro nog andere doppen doen, zijn wat minder mooi. Officieel mag het niet volgens mij dealer zelfs; goedkeuring voor het model is inclusief die dichte aerodynamische velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Zit toch wel erg te twijfelen... Een 508 station is ook wel erg mooi...
Maar zit ik meteen aan 214 euro bijtelling per maand. Terwijl de Focus ook wel mooi is met de lease titanium uitvoering!

En die is maar 26k, biedt weer wat ruimte voor extra opties als Xeon en panoramadak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat van die velgen lijkt me heel vreemd. Bijtelling is namelijk gebaseerd op de gegevens van het kenteken en op het kenteken staat niet de velg- of bandenmaat. Die zou je dus gewoon moeten kunnen uitruilen voor andere... Ik zie in ieder geval geen wettelijke grond waarop een specifieke set velgen of banden verplicht kunnen worden gesteld.

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 20-02-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Mx. Alba schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:45:
Dat van die velgen lijkt me heel vreemd. Bijtelling is namelijk gebaseerd op de gegevens van het kenteken en op het kenteken staat niet de velg- of bandenmaat. Die zou je dus gewoon moeten kunnen uitruilen voor andere... Ik zie in ieder geval geen wettelijke grond waarop een specifieke set velgen of banden verplicht kunnen worden gesteld.
Nou qua bijtelling niet perse, maar het ging om de 14% goedkeuring, die is gebaseerd op die doppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ah, zo werken wij dan weer niet. Wij kiezen zelf dealer en auto, inclusief bijzondere afspraken met de dealer (bijvoorbeeld gratis accessoires of tablet of wat dan ook). En dat maakt het dus, ook voor de dealer, interessant om een auto zo kaal mogelijk te bestellen en de dealer achteraf alles in te laten bouwen. Verdient de dealer er ook nog aan + de bijtelling blijft zo laag mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

datadevil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:59:
Nou qua bijtelling niet perse, maar het ging om de 14% goedkeuring, die is gebaseerd op die doppen
Nee, de 14%-goedkeuring is gebaseerd op de CO2-emissies van de typegoedkeuring die ook op het kentekenbewijs staan. Die typegoedkeuring verandert niet als je er andere velgen onder doet.

Inderdaad, door andere velgen en banden kan het verbruik veranderen, vooral wanneer de totale bandomtrek verandert. Maar ze zeuren toch ook niet over winterbanden? Want die zorgen ook voor een hoger verbruik. Het punt is dat het om het wettelijk kader gaat. De wetgever heeft bepaald dat de bijtellingscategorie bepaald wordt door de CO2-waarden die op de typegoedkeuring staan. De wetgever heeft ook bepaald dat de typegoedkeuring nog steeds geldt als je after market (dus niet als fabrieksoptie maar als dealeroptie) andere velgen en banden monteert (of andere after market wijzigingen die het vermogen van de auto niet meer dan 20% aanpassen, iirc). Dus je zou er gewoon andere velgen onder moeten kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 20-02-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31
Dat is niet helemaal zo. Als voorbeeld: De Prius met zonnedak bladiebla uitvoering kon *niet* met een andere velg/band geleverd worden dan de standaard lelijke wielen, omdat daarmee het verbruik omhoog zou gaan en de auto niet meer zou voldoen aan de 14%.

Er kunnen dan dus 2 dingen aan de hand zijn:
- Of je moet blijkbaar een nieuwe typegoedkeuring aanvragen als je vanuit de fabriek levert met die velg
- Of er worden toch meer dingen in ogenschouw genomen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:59:
[...]

Ah, zo werken wij dan weer niet. Wij kiezen zelf dealer en auto, inclusief bijzondere afspraken met de dealer (bijvoorbeeld gratis accessoires of tablet of wat dan ook). En dat maakt het dus, ook voor de dealer, interessant om een auto zo kaal mogelijk te bestellen en de dealer achteraf alles in te laten bouwen. Verdient de dealer er ook nog aan + de bijtelling blijft zo laag mogelijk.
Ik zou graag op deze manier bestellen, dan worden sommige accessoires misschien interessant om te overwegen. Al scheelt het ook wel of je veel losse opties/accessoires neemt of voornamelijk pakketten bestelt. Bij Audi heb je bijvoorbeeld een aantal optiepakketten die in pakketvorm een stuk goedkoper zijn dan los. In mijn geval heb ik dan ook zeer weinig tot geen losse accessores/opties omdat ik een aantal pakketten neem.
dfrenner schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:36:
Zit toch wel erg te twijfelen... Een 508 station is ook wel erg mooi...
Maar zit ik meteen aan 214 euro bijtelling per maand. Terwijl de Focus ook wel mooi is met de lease titanium uitvoering!

En die is maar 26k, biedt weer wat ruimte voor extra opties als Xeon en panoramadak....
Een 508 station is toch geen 14% bijtelling voor zover ik weet? Never mind, die is ook 12.000 goedkoper dan de 14% hybrid4 waardoor jouw bijtelling berekening wel klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 20-02-2013 10:09 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.