Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.759 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Edmin schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:36:
Nou... eigenlijk zat ik daarop te wachten. Lijkt mij, als leasende vader van 2 kinderen met hoogste waarschijnlijk binnen drie jaar nummer 3 op komst, een heel verstandige keuze.
Wat te denken van de nieuwe Outlander PHEV? Zal wel een stuk duurder zijn in de lease, maar zonder bijtelling is het misschien wel voordeliger om dat er zelf bij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het is dat het bedrijf waar ik werk geen 0 % bijtelling autos toe laat, maar anders zou ik die PHEV gaan leasen :P. Vraag mij alleen af hoeveel de maandelijkse leasekosten zijn :P

Hoop nog steeds dat het bedrijf het toe gaat laten alsmede dat er een plug in Prius Wagon zou komen. 7 zitter met 0% bijtelling :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

'Heb zelf net een offerte ingediend van de nieuwe Seat Leon. Mooie bak en bijna alle uitvoeringen 20% bijtelling. Mooi interieur, hij rijdt strak en zelfs achter nog erg veel ruimte omdat ze de wielen verder uit elkaar hebben gezet.

Owja en de kofferbak kunnen denk ik 6 kleine kratjes bavaria naast elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat het leasebedrag van die Outlander nog wel mee gaat vallen, omdat het ding sowieso niet heel duur is. Best interessant :9

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tjaps schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:15:
[...]

Wat te denken van de nieuwe Outlander PHEV? Zal wel een stuk duurder zijn in de lease, maar zonder bijtelling is het misschien wel voordeliger om dat er zelf bij te leggen.
Valt voor mij buiten het merkenbeleid, helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Die outlander is toch al leverbaar / te bestellen? Vreemd genoeg kan ik 'm niet uitrekenen bij LPdirect of DirectLease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

t_captain schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:26:
Die outlander is toch al leverbaar / te bestellen? Vreemd genoeg kan ik 'm niet uitrekenen bij LPdirect of DirectLease?
De prijzen en specificaties voor de PHEV zijn geloof ik nog niet officeel bekend, maar zitten er wel aan te komen. Ik gok dat hij voor het eind van de maand bij de meeste leasemaatschapijen wel te calculeren moet zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Tjaps op 15-01-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
Tjaps schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:33:
[...]
De prijzen en specificaties voor de PHEV zijn geloof ik nog niet officeel bekend, maar zitten er wel aan te komen. Ik gok dat hij voor het eind van de maand bij de meeste leasemaatschapijen wel te calculeren moet zijn.
Ik ben vandaag even langs geweest bij de dealer. De outlander is een stoere mooie bak geworden, wel groooot. Zeer veel ruimte binnen in. Stoelen zitten goed. Aankleding binnenin valt me erg mee, redelijke materialen en overzichtelijk dashboard.

PHEV komt in 3 uitvoeringen:

PHEV INTENSE+: € 43.490
  • 18” lichtmetalen PHEV velgen
  • LED achterlichten
  • Xenon koplampen
  • Keyless Operation Systeem
  • Rockford Fosgate premium audiosysteem
  • rear view camera
  • bluetooth handsfree carkit met bluetooth audio.
PHEV INSTYLE: € 48.990
  • Als Intese+
  • Mitsubishi Remote Control via iOS of Android
  • Elektrische verwarming zodat ook zonder verbrandingsmotor de auto verwarmd kan worden
  • Mitsubishi Multi Communication System (MMCS) met navigatie en uitgebreide EV informatie (o.a. energieflow, locatie laadpalen, accustatus).
PHEV INSTYLE+: € 51.990
  • Als Instyle
  • Forward Collision Mitigation system
  • Adaptive cruise control
  • Lane Departure Warning
  • DAB tuner
Wat meer info over PHEV
http://www.youtube.com/watch?v=hSmDMtXXZIA
http://www.youtube.com/watch?v=RBhVP7zc2Gs

Dealer had ook een lease offerte liggen voor de Instyle, inclusief metalic, €2500 accesoires. Kwam volgens mij op € 850, inclusief brandstof (48 mnd, 30.000 km/jr). Ben heel benieuwd wat de prijzen bij mij gaan doen in de lease.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Floris-K schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:50:
'Heb zelf net een offerte ingediend van de nieuwe Seat Leon. Mooie bak en bijna alle uitvoeringen 20% bijtelling. Mooi interieur, hij rijdt strak en zelfs achter nog erg veel ruimte omdat ze de wielen verder uit elkaar hebben gezet.

Owja en de kofferbak kunnen denk ik 6 kleine kratjes bavaria naast elkaar :D
Is een Leon niet vergelijkbaar met een Golf?
Als ik me niet vergis komen daar dit jaar 14% uitvoeringen van.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Bospa01 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:52:
[...]

Is een Leon niet vergelijkbaar met een Golf?
Als ik me niet vergis komen daar dit jaar 14% uitvoeringen van.
Is vergelijkbaar, echter alleen van de Golf komt volgens mij een 14% variant.
Er is trouwens nog een 14% wagon op de markt (of gaat komen), de Toyota Auris Hybrid Touring Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Klopt.. De Leon is vergelijkbaar met de Golf (en ook de A3 vind ik)
Heb navraag gedaan, maar vooralsnog niks bekend over een 14% Leon :(

Ben zel erg te spreken over het interieur van de Leon. Er zit veel op, maar toch oogt het strak en rustig.
Afbeeldingslocatie: http://www.ww.autozeeland.nl/dbfotos/awnimg_35619_image.jpg

Je hebt twee schermen, waarvan er 1 tussen je tellers zit en je kunt zelf bepalen wat je op die schermen wil zien. Kunt bijvoorbeeld navigatie aanzetten tussen de tellers en de mediaspeler op het grote scherm of andersom!

1.4 TSI 140PK
Verbruik 5,2L / 100km
Koppel 250nm
Vermogen 140pk
0-100 8,2 secs

Verder gewoon een strakke bak! :D
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-fvX3wd0xP5w/UGW_F7vj1YI/AAAAAAAJTXE/c3xAfGpUwMA/s1600/SEAT-Leon-2013-010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jschoorl2 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:50:
[...]

Ik ben vandaag even langs geweest bij de dealer. De outlander is een stoere mooie bak geworden, wel groooot. Zeer veel ruimte binnen in. Stoelen zitten goed. Aankleding binnenin valt me erg mee, redelijke materialen en overzichtelijk dashboard.

PHEV komt in 3 uitvoeringen:

PHEV INTENSE+: € 43.490
  • 18” lichtmetalen PHEV velgen
  • LED achterlichten
  • Xenon koplampen
  • Keyless Operation Systeem
  • Rockford Fosgate premium audiosysteem
  • rear view camera
  • bluetooth handsfree carkit met bluetooth audio.
Normaal wil ik altijd de dikste uitvoering, maar hier is de basis genoeg. Alleen Navi als optie, en je bent klaar.

Toch eens langs de dealer. Ben vooral benieuwd wat er met de kofferbak gebeurt.

EDIT: Als je hem nu blind bestelt, heb je hem dan in Juni?

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-01-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
PWM schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:35:
[...]

Normaal wil ik altijd de dikste uitvoering, maar hier is de basis genoeg. Alleen Navi als optie, en je bent klaar.

Eerste shipment kwam volgens mij in juli. Productie start in mei.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou wel een elektrische kachel willen. Anders is een elektrische auto erg koud als je de 1e 20km op de accu rijdt en ook daarna de motor steeds uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:00
Floris-K schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:00:

Ik was afgelopen zaterdag bij de Seat dealer in Breda en de verkoper daar zei dat de 14% Leon rond Juli wordt geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PWM schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:35:
[...]

De Instyle zou voor mij voldoende zijn. Ben benieuwd of de PVEH, net als de normale uitvoering, ook de optie heeft voor twee extra stoelen achterin: Afbeeldingslocatie: http://www.jansnelputtershoek.nl/wp-content/uploads/Outlander81.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

Wok

Dakloos...

^^ Nee, de PHEV is alleen als vijfzitter te krijgen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net even wezen kijken. Mooi ding hoor. Materiaalkeuze op sommige plekken is zozo, maar in ruil krijg je op de middelste versie eigenlijk alle opties die je nodig hebt, inclusief een bak ruimte van heb ik jou daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Floris-K schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:00:
Klopt.. De Leon is vergelijkbaar met de Golf (en ook de A3 vind ik)
Zeker een dikke bak, maar in mijn ogen echt niet te vergelijken met de A3. Het interieur van Seat blijft toch wat plastic en goedkoop aanvoelen. Datzelfde geldt voor de Golf, al weet die het iets beter te maskeren. De A3 is, zeker qua interieur, toch echt wel een klasse hoger qua afwerking. De A3 is dan wel weer belachelijk duur voor wat je er voor terug krijgt.

Qua wegligging vond ik de A3 ook het beste rijden van de 3. Zelfs de 2.0 TDI in de A3 reed lekkerder (vooral met schakelen) dan de Golf 2.0 TDI, terwijl ik er van uit ga dat dit dezelfde motor is. Golf leek wat kortere overbrengingen te hebben waardoor je continu aan het schakelen bent.

(het zal je niet verbazen dat ik een A3 Sportback besteld heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Heb je toevallig ook de nieuwe Mercedes A klasse getest?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aghanim schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:45:
[...]

Qua wegligging vond ik de A3 ook het beste rijden van de 3. Zelfs de 2.0 TDI in de A3 reed lekkerder (vooral met schakelen) dan de Golf 2.0 TDI, terwijl ik er van uit ga dat dit dezelfde motor is. Golf leek wat kortere overbrengingen te hebben waardoor je continu aan het schakelen bent.

(het zal je niet verbazen dat ik een A3 Sportback besteld heb :) )
Audi gebruikt ook een heel andere mapping op de motor waardoor ze soepeler kunnen aanvoelen. In het geval van de 2.0TFSI voegen ze zomaar 70 Nm toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:59:
[...]

Audi gebruikt ook een heel andere mapping op de motor waardoor ze soepeler kunnen aanvoelen. In het geval van de 2.0TFSI voegen ze zomaar 70 Nm toe.
Ik ben destijds bij de tuner geweest voor mijn Seat , en in de meeste gevallen is de software die van de Audi werd getrokken tot de bit gelijk van de Seat/VW. In mijn geval was mijn 1.9TDI (130pk) zelfs 100% identiek aan de Audi A6. Maar goed, je hebt kans dat ze de laatste jaren wat meer zijn gaan tweaken, aangezien het ook wat makkelijker is geworden (ook voor hen).
Aghanim schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:45:
[...]
De A3 is dan wel weer belachelijk duur voor wat je er voor terug krijgt.
Vind je dat nog steeds? Standaard is het misschien zo, maar als je een Pro Line S neemt, heb je toch erg veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vergeleken met Golf en Leon krijg je bij de A3 amper iets 'gratis' op je auto, terwijl vooral bij Seat veel zaken standaard op de duurdere uitvoeringen zitten (die qua totaalprijs goedkoper zijn dan een kale A3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:30:
Vergeleken met Golf en Leon krijg je bij de A3 amper iets 'gratis' op je auto, terwijl vooral bij Seat veel zaken standaard op de duurdere uitvoeringen zitten (die qua totaalprijs goedkoper zijn dan een kale A3).
Dat klopt. Maar als jij een Leon echt gaat aankleden, en gaat vergelijken met een A3 Pro Line S, dan is het verschil echt heel erg klein. Bij de instap modellen is er veel verschil, bij complete modellen nauwelijks, doordat Audi met paketten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jschoorl2 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:50:
[...]

PHEV INSTYLE: € 48.990
  • Als Intese+
  • Mitsubishi Remote Control via iOS of Android
  • Elektrische verwarming zodat ook zonder verbrandingsmotor de auto verwarmd kan worden
  • Mitsubishi Multi Communication System (MMCS) met navigatie en uitgebreide EV informatie (o.a. energieflow, locatie laadpalen, accustatus).
Volgende week even contact of er palen geplaatst kunnen worden op de zaak. If so, dan bestel ik deze van de week als vervanging van mijn Audi A4 :) 0% bijtelling en alle ruimte. Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:07:
[...]

Volgende week even contact of er palen geplaatst kunnen worden op de zaak. If so, dan bestel ik deze van de week als vervanging van mijn Audi A4 :) 0% bijtelling en alle ruimte. Prima
De overheid gaat zo'n spijt krijgen van deze regel, Volvo heeft ook zo'n bizar model, een V60 met D5 diesel en een electromotor, 0-100 in 6 seconden en 0% bijtelling 8)7

Gewoon nooit dat ding opladen en je rijd "gratis" een dikke diesel en maar lachen bij het stoplicht als je naast zo'n 1,2L 3-cilinder grasmaaier dieseltje staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:12
Ware het niet dat de meeste plugins gewoon worden opgeladen. Misschien niet altijd, maar daarom heb je nu een plugin en geen EV. Zie ook het volgende stukje: http://www.autoweek.nl/we...ht-maar-juist-fabelachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
brilsmurfffje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:53:
[...]

De overheid gaat zo'n spijt krijgen van deze regel, Volvo heeft ook zo'n bizar model, een V60 met D5 diesel en een electromotor, 0-100 in 6 seconden en 0% bijtelling 8)7

Gewoon nooit dat ding opladen en je rijd "gratis" een dikke diesel en maar lachen bij het stoplicht als je naast zo'n 1,2L 3-cilinder grasmaaier dieseltje staat..
Sowieso vind ik die hele electra maatregel nogal dom.

Alsof iemand die een tankpas heeft zelf thuis van zijn eigen stroom de auto op gaat laden :?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Alsof iemand die een tankpas heeft zelf thuis van zijn eigen stroom de auto op gaat laden :?
Die kosten krijg je gewoon vergoed ;) Er zit een ticker op, die de kosten bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wij hebben in december zo'n paal voor de deur gekregen. Als ik dus de Outlander bestel, heb ik gelijk een eigen parkeerplaats direct naast de voordeur (bedrijfsverzamelgebouw, 4 bedrijven, 0 plug in auto's) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wij zitten hier tegenover een station. Op de parkeerplaats van het station zijn twee laadpalen, maar bij de bedrijven hier in de buurt werkt een persoon met een Tesla, een met een Ampere en een met een Volt, dus 3 stuks. Terwijl die laadpalen eigenlijk bedoeld zijn voor mensen die de trein pakken. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, zal deze topic ook maar even in de gaten houden. Ik ben zelf helemaal nieuw in de lease wereld, momenteel rijd ik een auto die van de zaak zelf is (dus geen lease). Dat is een (jawel) peugeot 107, maar ach het bracht me van A naar B. En ik had daarbij ook nog geen vast contract bij mijn werkgever.

Inmiddels heb ik een vast contract waar dus een lease auto bij hoort, dit zal waarschijnlijk de peugeot 208 worden. Nou had ik daar zelf niet veel inbreng in omdat dit in mijn contract stond, maar ach ik persoonlijk vind de 208 een mooie auto en volgens mij valt hij nog in de 14%.

Maar in ieder geval: :w

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:31
brilsmurfffje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:53:
[...]

Bij ons is op brandstof rijden dus verboden bij 0% plugins. Je mag per jaar niet meer dan 4x tanken op de tankpas, verstandig om dat te bewaren voor de vakanties. Dat wordt gewoon gecontroleerd.
De voorwaarde van een plugin is bij ons dat je dus altijd op electra rijdt, lukt je dat niet? Dan mag je die niet leasen.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 18-01-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
rinkel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:38:
[...]

Bij ons is op brandstof rijden dus verboden bij 0% plugins. Je mag per jaar niet meer dan 4x tanken op de tankpas, verstandig om dat te bewaren voor de vakanties. Dat wordt gewoon gecontroleerd.
De voorwaarde van een plugin is bij ons dat je dus altijd op electra rijdt, lukt je dat niet? Dan mag je die niet leasen.
Dat is bij lange afstands ritten gods-onmogelijk lijkt me. Er heeft toch niemand een lease auto voor woon-werk verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan altijd nog zelf betalen voor de brandstof.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het is simpelweg de regel bij ons, vandaar dat er dan ook welgeteld 1 plugin aan de lader staat. Een ampera, die kan 50km rijden op een lading. Heb je dus ook niks aan.
Vandaar dat iedereen op diesel rijdt.

Je kunt uiteraard zelf ook de tank vol gooien.

En ja, ik heb een leaseauto via mijn arbeidsvoorwaarden. Ik rij voor de zaak alleen maar woonwerk en 2x per maand naar Schiphol. Niet iedereen werkt bij een detacheerder ;)

[ Voor 36% gewijzigd door rinkel op 18-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rinkel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:54:
Het is simpelweg de regel bij ons, vandaar dat er dan ook welgeteld 1 plugin aan de lader staat. Een ampera, die kan 50km rijden op een lading. Heb je dus ook niks aan.
Vandaar dat iedereen op diesel rijdt.

Je kunt uiteraard zelf ook de tank vol gooien.

En ja, ik heb een leaseauto via mijn arbeidsvoorwaarden. Ik rij voor de zaak alleen maar woonwerk en 2x per maand naar Schiphol. Niet iedereen werkt bij een detacheerder ;)
Ik werk ook niet voor een detacheerder... (schade expert) al hebben onze secretaresses de lease bakkies wel alleen voor woon-werk. Ik zou woon werk woon overigens bij lange na niet halen elektrisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

rinkel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:54:
Met de huidige temperaturen van -5 oid helpen ook niet echt mee voor puur plugin auto's. Die schakelen al snel over naar de brandstofmotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Griffin schreef op maandag 21 januari 2013 @ 07:57:
[...]

Met de huidige temperaturen van -5 oid helpen ook niet echt mee voor puur plugin auto's. Die schakelen al snel over naar de brandstofmotoren.
Wat doet dat er toe, zolang ze maar de aangename brandstofmoteren erbij doen (en niet die 1.1 l dingetjes) en de bijtelling laag is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
L-VIS schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:00:
Ware het niet dat de meeste plugins gewoon worden opgeladen. Misschien niet altijd, maar daarom heb je nu een plugin en geen EV. Zie ook het volgende stukje: http://www.autoweek.nl/we...ht-maar-juist-fabelachtig
En daarnaast lijkt deze maatregel bedoelt om het kip-ei probleem tussen de elektra auto en oplaadpunten op te lossen. Het zorgt er nl. voor dat er snel veel oplaadpunten komen waarna het voor mensen al een stuk makkelijker wordt om hierna weer voor een elektra auto te kiezen. Waarschijnlijk zal deze regel er dus zijn totdat er genoeg oplaadpunten zijn waarna hij weer vervalt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:10:
[...]

Wat doet dat er toe, zolang ze maar de aangename brandstofmoteren erbij doen (en niet die 1.1 l dingetjes) en de bijtelling laag is :+
I know, maar ik haakte even in op het feit van:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Dit vind ik wel een goeie regel eerlijk gezegd. Zou helemaal niet zo gek zijn om dat vanuit de overheid te gaan opleggen, dan bereik je in elk geval het doel wat ermee beoogd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee dat is geen goede regel, dan rijd gewoon niemand die dingen meer. Die auto's zijn niet bedoeld om volledig elektrisch te rijden, het zijn hybride auto's. Je laad ze thuis op en dan rij je zo lang mogelijk elektrisch, tot je accu's te leeg zijn.
Voor mensen met een eigen oprit ideaal, thuis opladen en tot de snelweg rij je elektrisch. Korte ritjes naar de winkels gaan ook volledig elektrisch. Alleen je kan simpelweg niet verwachten dat je altijd maar elektrisch rijd.

Juist het hybride idee is bedoeld om de consument een overgang te geven tot het laden snel genoeg gaat en de capaciteit groot genoeg is om volledig elektrisch te rijden. Het is een manier om consumenten te laten wennen aan elektrisch rijden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:05:
Nee dat is geen goede regel, dan rijd gewoon niemand die dingen meer. Die auto's zijn niet bedoeld om volledig elektrisch te rijden, het zijn hybride auto's. Je laad ze thuis op en dan rij je zo lang mogelijk elektrisch, tot je accu's te leeg zijn.
[...]
Fixed that for you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet niet hoe het met de openbare palen staat maar waar ik kom staan er niet veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:42:
Weet niet hoe het met de openbare palen staat maar waar ik kom staan er niet veel :+
Openbare palen zijn er niet veel, maar de meeste bedrijfsverzamelgebouwen en grotere bedrijven hebben ze wel. Dus als je ergens op bezoek bent (of zoals bij mij, voor de deur van ons kantoor), kan je gewoon opladen. Verder kan je ook op nagenoeg ieder NS station opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De kantoren waar ik kom hebben ze, voor zover ik heb gezien, niet. Wellicht dat het er steeds meer komt maar merk dat iedereen nog in de eco diesels of de niet plug-in Priussen rijd.
En ik hoop dat ik toch niet op jouw kantoor hoef te komen, dan kan ik wel de auto opladen maar eer er noodzaak is bij jou te komen heb ik waarschijnlijk niks meer om op te laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:09:
De kantoren waar ik kom hebben ze, voor zover ik heb gezien, niet. Wellicht dat het er steeds meer komt maar merk dat iedereen nog in de eco diesels of de niet plug-in Priussen rijd.
En ik hoop dat ik toch niet op jouw kantoor hoef te komen, dan kan ik wel de auto opladen maar eer er noodzaak is bij jou te komen heb ik waarschijnlijk niks meer om op te laden ;)
offtopic:
Ik doe geen autoschade, dus als jij hier komt, is je auto waarschijnlijk juist wat je nog wel hebt, in tegenstelling tot je huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:17:
[...]
offtopic:
Ik doe geen autoschade, dus als jij hier komt, is je auto waarschijnlijk juist wat je nog wel hebt, in tegenstelling tot je huis :P
offtopic:
Haha, nou dan hoop ik daar helemaal nooit van m'n leven te komen ;) Dan toch liever m'n auto dan m'n huis, die eerste is toch maar geleased ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Tsurany schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:05:
Voor mensen met een eigen oprit ideaal, thuis opladen en tot de snelweg rij je elektrisch. Korte ritjes naar de winkels gaan ook volledig elektrisch. Alleen je kan simpelweg niet verwachten dat je altijd maar elektrisch rijd.

Juist het hybride idee is bedoeld om de consument een overgang te geven tot het laden snel genoeg gaat en de capaciteit groot genoeg is om volledig elektrisch te rijden. Het is een manier om consumenten te laten wennen aan elektrisch rijden.
Overigens mag ie bij ons wel een gewone hybride leasen, mits je aan de km eisen voldoet (weet even niet welke dat zijn) Verder zijn daar geen beperkingen een verbonden.

Die gewone hybride is dan 14%.

Bij ons hebben ze overigens liever dat je diesel neemt ivm tegenvallende verbruikscijfers (daarmee zeg ik niet dat dit aan de auto ligt, maar gewoon de realiteit)

Persoonlijk geloof ik in electrisch rijden, maar dan volledig electrisch met een bereik van 300km+
Voor vakanties huur ik dan wel een auto (zit bij veel leasebedrijven inbegrepen)

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 21-01-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil die nieuwe Opel Adam, die kan je zo phat customizen dat het echt een bak awesomeness is :D
Buitenkant kan je vet smexy maken, interieur is uber nice en multimedia systeem is top notch!

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/Media/PublicSite/Galleries/ADAM/Interieur/ADAM_int_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/Media/PublicSite/Galleries/ADAM/Interieur/ADAM_int_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/Media/PublicSite/Galleries/ADAM/Interieur/ADAM_int_10.jpg
Ledjes! Zomg!

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/Media/PublicSite/Galleries/ADAM/Exterieur/ADAM_ext_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/Media/PublicSite/Galleries/ADAM/Exterieur/ADAM_ext_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/Media/PublicSite/Galleries/ADAM/Exterieur/ADAM_ext_11.jpg

Enige wat mist is een diesel motor voor de 14% bijtelling, verder een directe killer voor de DS3, Mini en Fiat 500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoah, zal niet echt een lease hit gaan worden. Laat staan DS3/500 killer.. Vrij prijzig in de lease tov DS3/500. De mini is toch echt wel even een andere klasse. Uitstraling/naam vind ik ook nou niet echt je van het van de Opel Adam.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Prijzig komt vooral uit het feit dat het een benzine motor is, maar de auto kan wel een stuk verder aangepast worden en heeft veel meer leuke en unieke opties.

Zou alleen niet willen stellen dat de Mini een andere klasse is, tenzij je een flinke klasse lager bedoelt. De moderne Mini's zijn zo'n gigantische teleurstelling in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een van onze secretaresses rijdt een S Cabrio, dat is een paar klassen hoger dan eender welke Citroen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Mini Cooper waar ik in gereden heb was toch een vrij grote teleurstelling voor mij. Vond het interieur een drama, wilde je een beetje een fatsoenlijk interieur was je vele duizenden euro's verder en dan was er nog heel erg veel op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Tsurany schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:36:
De Mini Cooper waar ik in gereden heb was toch een vrij grote teleurstelling voor mij. Vond het interieur een drama,
Dat is dus puur smaak
wilde je een beetje een fatsoenlijk interieur was je vele duizenden euro's verder
Dat is vaak bij veel auto's. Even beetje aankleden en daar gaat je budget (m.u.v. actie pakketten)

Zo vind ik het interieur van de Ford Focus niet echt mooi, terwijl iemand anders al die knopjes 'teh shit' vind.
Wat betreft de mini, ik vind het niet meer echt een mini en het interieur vind ik ook niet echt 'je van het'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsurany schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:36:
De Mini Cooper waar ik in gereden heb was toch een vrij grote teleurstelling voor mij. Vond het interieur een drama, wilde je een beetje een fatsoenlijk interieur was je vele duizenden euro's verder en dan was er nog heel erg veel op aan te merken.
Ha, maar het is in jouw ogen een klasse lager. Als je objectief zou kijken echter is Mini gewoon BMW en dat is toch even een andere klasse dan Opel. niet zozeer dat Opel slechter is, maar het is gewoon een andere klasse :)

Overigens zou ik persoonlijk niet doodgevonden willen worden in die Opel die jij aanhaalt, dear lord. Dat media systeem is dan wel weer leuk, draait het Android? (lijkt er zoveel op, maar dat kan ook express zo zijn :P )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wanneer is het puur smaak en wanneer is het niet meer puur smaak? Ik denk dat het interieur met zijn goedkope knoppen en wijzertjes absoluut geen premium gevoel geeft en de auto puur om zijn buitenkant gekocht wordt. Wat dat betreft vind ik het een klasse minder aangezien het gewoon aan voelt als een auto van net 10k.

Ze hebben een soort systeem dat bepaalde applicaties van een telefoon kan weergeven op het scherm van de auto. Navigatie app kan je dan naar je auto streamen maar blijft op je telefoon draaien dus kan ook op je telefoon gebruikt worden.
Lees ook: http://telematicsnews.inf...ntellilink-in-adam_o3013/

Moet zeggen dat zo'n auto mij veel meer aanspreekt dan een BMW of Audi wat gewoon eenheidsworst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Opel Multivla? :o

Afbeeldingslocatie: http://www.hot.ee/ztest1/2_uglycar_multipla_1.jpg

Dat is het eerste waar ik aan moest denken bij die voorkant...

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 24-01-2013 09:14 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mx. Alba schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:12:
[...]

Opel Multivla? :o

[afbeelding]

Dat is het eerste waar ik aan moest denken bij die voorkant...
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:49:
[...]
Ze hebben een soort systeem dat bepaalde applicaties van een telefoon kan weergeven op het scherm van de auto. Navigatie app kan je dan naar je auto streamen maar blijft op je telefoon draaien dus kan ook op je telefoon gebruikt worden.
Lees ook: http://telematicsnews.inf...ntellilink-in-adam_o3013/
Dit is wat mij betreft wel de meest ideale oplossing. Laat mij m'n telefoon apps maar gebruiken voor navigatie, muziek, bellen, etc. De eigen interfaces/apps van autofabrikanten halen het gewoon niet bij wat er op de markt ontwikkeld wordt en kunnen de ontwikkelingen niet bijhouden. Bijvoorbeeld op het gebied van verkeersinformatie in je navigatie (TMC, really?), muziek luisteren (SD kaart met allemaal_Liedjes_MP3PLANET>>DOWNLOAD.mp3, really?). Een in-car systeem dat eigenlijk niet meer is dan een scherm dat apps weergeeft en aanraking doorgeeft (aan de telefoon/tablet) lijkt me ideaal.

Overigens moet hierbij nog wel opgemerkt worden dat apps geschikt gemaakt moeten worden voor dit systeem in de Opel Adam (IntelliLink) en dat dus niet elke app out-of-the-box zal werken. Hopelijk komt er een "standaard" voor externe weergave van en input op smartphones/tablets.

De Opel Adam vind ik overigens niks, maar dat is dan weer persoonlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nu we het over in-car entertainment systemen etc hebben, een vraagje.

Iemand ooit een goede iPhone integratie in een auto gezien?

Met goed bedoel ik bijvoorbeeld de mogelijkheid om tenminste je muziek- en telefoon taken vanaf het stuurwiel te bedienen. Dus niet dat je een leidje moet uitzoeken op de iPhone wat dan op de radio afspeelt, maar vanuit je auto door je iTunes albums te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

t_captain schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:31:
Nu we het over in-car entertainment systemen etc hebben, een vraagje.

Iemand ooit een goede iPhone integratie in een auto gezien?

Met goed bedoel ik bijvoorbeeld de mogelijkheid om tenminste je muziek- en telefoon taken vanaf het stuurwiel te bedienen. Dus niet dat je een leidje moet uitzoeken op de iPhone wat dan op de radio afspeelt, maar vanuit je auto door je iTunes albums te bladeren.
Lexus CT200H doet dit, ipod aansluiten met de kabel en je ziet alle informatie op het scherm van de navigatie. Je kan ook met het stuur naar het volgende liedje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mits je gebruik maakt van de iTunes/iPod functionaliteit op je iPhone zullen de meeste auto's dit inmiddels kunnen middels een iPod/iPhone interface (vaak een optie, soms standaard). Wil je muziek luisteren via bijvoorbeeld Spotify dan wordt het lastiger (onmogelijk?) om de muziek ook echt via de interface van je auto te selecteren. Vorige/volgende nummer is meestal wel mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 24-01-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrAcid schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:20:
Overigens moet hierbij nog wel opgemerkt worden dat apps geschikt gemaakt moeten worden voor dit systeem in de Opel Adam (IntelliLink) en dat dus niet elke app out-of-the-box zal werken. Hopelijk komt er een "standaard" voor externe weergave van en input op smartphones/tablets.
In principe zou een vorm van wireless HDMI genoeg moeten zijn waarbij touch op het externe scherm ook teruggestuurd kan worden. Zulke technieken worden massaal ontwikkeld maar inderdaad de standaardisatie die jij aan haalt mist helaas nog steeds :'(

Ik gok dat het de komende jaren altijd een match zal zijn tussen een type auto en een type telefoon en een universeel systeem nog lang op zich zal laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:49:
[...]

Wanneer is het puur smaak en wanneer is het niet meer puur smaak? Ik denk dat het interieur met zijn goedkope knoppen en wijzertjes absoluut geen premium gevoel geeft en de auto puur om zijn buitenkant gekocht wordt. Wat dat betreft vind ik het een klasse minder aangezien het gewoon aan voelt als een auto van net 10k.

..
Ik ben geen Mini fan of Opel hater, maar een Mini is echt meer premium dan een Opel. De materialen die gebruikt worden voor een Mini zijn gewoon van (veel) betere kwaliteit. Je kunt het niet mooi vinden, maar de kwaliteit is er wel. Op lange afstanden ga je echt het verschil merken. Maar goed, even terug komen op de kern van dit topic. Customizen is leuk, maar daardoor zal de leaseprijs sneller gaan klimmen tov een standaard model DS3/A1/Mini/500. Komt bij dat ik niet veel zakelijke rijders in een pimp-ride tegen kom, laat staan dat het bedrijf dit goed gaat keuren. Daar komt bij dat er (nog?) geen diesel is en deze auto-tjes worden juist vaak voor 14% gekozen. Als je toch in 20% uit komt dan kies je denk ik wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leaseprijs stijgt niet zo snel door customizen. Kost je misschien 1000-2000 euro voor de customizing, dat is op de leaseprijs vrij weinig. Alle DS3's die bij ons rondrijden zijn ook vrij custom.
De Adam heeft juist vrij goedkope opties. Het enige wat mist is inderdaad de diesel motor, daardoor komt hij wat duurder uit. Met een 14% diesel zou hij perfect betaalbaar zijn en ideaal voor de jongere medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:20:
[...]
Komt bij dat ik niet veel zakelijke rijders in een pimp-ride tegen kom, laat staan dat het bedrijf dit goed gaat keuren.
Wat versta je onder 'pimp-ride'?

Voor zover ik weet is het namelijk heel normaal om op zijn minst 17" velgen erbij te nemen, de meesten doen aftermarket ivm bijtelling. Daarnaast is leer ook een veel voorkomende optie, evenals de meest uitgebreide navigatie, glazen dak, camera's/detectiesystemen, audio, dual zone climat control, mistlichten, chromen raamlijsten en zonwerende beglazing.

Denk dat die opties toch op het merendeel van de leasebakken terechtkomen. Maar het kan zomaar dat je iets heel anders bedoelt met pimp-ride :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
brilsmurfffje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:44:
[...]

Lexus CT200H doet dit, ipod aansluiten met de kabel en je ziet alle informatie op het scherm van de navigatie. Je kan ook met het stuur naar het volgende liedje etc.
Netjes. Hopelijk ook de mogelijkheid om te bladeren door je albums (next en previous is een beetje beperkt als je meerdere GB aan muziek op je telefoon hebt). Lijkt me ook heel fijn op het display van de telefoon te kunnen mirroren op de middenconsole van je auto (airplay style).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nieuwe A3 en V40 en Golf7 kun je draadloos via Bluetooth audio streamen en met je stuur door albums scrollen en muziek selecteren etc.
Tsurany schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:28:
Leaseprijs stijgt niet zo snel door customizen. Kost je misschien 1000-2000 euro voor de customizing, dat is op de leaseprijs vrij weinig. Alle DS3's die bij ons rondrijden zijn ook vrij custom.
De Adam heeft juist vrij goedkope opties. Het enige wat mist is inderdaad de diesel motor, daardoor komt hij wat duurder uit. Met een 14% diesel zou hij perfect betaalbaar zijn en ideaal voor de jongere medewerkers.
Golf7 heeft het 'pimp' pakket voor een dikke €5000 en dat is enkel een bodykit met diffusor. Een custom kleur, want je wilt wel afwijken van de standaardkleuren, kost bij Audi €3500 op een A3. Golf zal dus niet veel goedkoper zijn. Doe daar nog 18" bij en je zit wel op €10.000 extra om op te vallen.

[ Voor 75% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Nog een leuk filmpje voor de 14% fanaten.
Test tussen de Ford Focus en Renault Mégane: ClickerdeClick

Wel jammer dat de aangekondigde Toyota Auris Sports Tourer niet met de test mee doet. (of de al rond rijdende Auris Hatchback)

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 25-01-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:34

Wok

Dakloos...

^^ Die test hebben ze natuurlijk al een tijdje terug opgenomen (en de Auris was toen nog niet leverbaar of nog niet beschikbaar bij de importeur). Ik denk dat ze in ergens in april/mei (als de 2013-versie van de Mégane uitgeleverd gaat worden) ongetwijfeld de Auris tegenover de Focus en Mégane zullen zetten. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wok schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:01:
^^ Die test hebben ze natuurlijk al een tijdje terug opgenomen (en de Auris was toen nog niet leverbaar of nog niet beschikbaar bij de importeur). Ik denk dat ze in ergens in april/mei (als de 2013-versie van de Mégane uitgeleverd gaat worden) ongetwijfeld de Auris tegenover de Focus en Mégane zullen zetten. :)
Die wachten op de 14% Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Wok schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:01:
Logisch natuurlijk. Altijd zo dat je nu wat opneemt en dat je dan 1 week later (of zelfs de volgende dag) denkt... damn hadden we nu maar even gewacht. :P

Morgen ga ik iig proefrijden in de Estate GT-Line en de Auris Hatchback. Ford valt al af want het interieur is echt (mijn smaak) nasty.

[edit]:
Gister dus de proefrit gehad en alles word er niet echt beter en makkelijker op.
[Megane Estate GT-Line (Pack Lumiere, Automatisch parkeerrem)]
+ Sport stoelen + onderstel is goede combi
+ Dak is mooi en kan lekker open.
+/- Navigatie is goed maar de bediening is even wennen + hoe het dashboard erom heen gevormd zit vind ik minder mooi.
- Rijden er erg veel rond (begint zo gewoon te worden)
- duurder in lease
- Nauwelijks opberg ruimte voor flesjes oid

[Auris (ProLease pakket)]
+ completer voor minder geld (stoelverwarming etc)
+ automaat (lui rijden)
+ Beter zicht
+ Panoramisch dak
+ Buitenkant eigenwijziger dan de megane
+ Zat plekken voor flesjes etc
- Rechte dashboard kan wat saaier overkomen
- Dak kan niet open
- Stoelen iets minder dan de sport stoelen van de megane, maar als je deze vergelijkt met een non-sport stoel van de megane vind ik de Auris stoelen beter
- De echte sports tourer (waar ik voor zou willen gaan) nog niet kunnen bekijken, maar wel de kofferbak ruimte kunnen opmeten door bij de hatchback 30cm bij te rekenen.

Ik heb veel gehoord over de CVT automaat maar geen last van gehad mits je niet vol gas geeft.

Verder mag de Auris niets trekken, maar dit neem ik niet mee in de overweging want aankomende jaren ga ik toch geen caravan oid rijden (heb geen E rijbewijs en ook nog niet nodig).

Zou ook graag xenon op de Megane willen maar dan word het gewoon nog duurder en zit al wellicht net wat boven het leasebudget met de GT-Line, dak, Blue Malte. Het dak kan ik altijd nog schrappen van de offerte maar is wel een leuke gimmic.

In de bijtelling ontloopt het elkaar bijna niets en is dus ook verwaarloosbaar in mn besluit.
Wel moet ik even navragen hoe en wat met volgend jaar als de Megane geen 14% meer is. De leasemaatschappij gaat dan geheid wat extra kosten boven op de leaseprijs gooien waardoor het leasebedrag omhoog gaat en ik geheid boven mn leasebudget uitkom en dus ik een eigenbijdrage moet betalen.

[ Voor 58% gewijzigd door Griffin op 28-01-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:37

Zorro

Z

Leasebedrag maakt niet uit, het gaat om de bijtelling. En die blijft 5 jaar gelijk, dus jij hebt geen last van die verandering van 14% naar 20%.
Wel kan je last krijgen van de Houderschapsbelasting die vanaf 1 januari 2014 gaat gelden, dat hangt af van de afspraken met je werkgever. Wie gaat die verhoging betalen, die komt WEL bovenop de leaseprijs.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waardoor 14% auto's minder interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Procentueel gezien wel, absoluut gezien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Procentueel en relatief, absoluut heeft hier geen waarde vind ik.

De enige reden om een grasmaaier motor (uitzondering daargelaten) boven een 2.0 TDI te verkiezen is volgens mij het behoorlijke prijsverschil. Dat gaat met de HSB voor 14% auto's een heel stuk minder worden, waardoor ik vermoed dat veel leaserijders voor slechts een paar tientjes per maand liever meer power hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zorro schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:23:
Leasebedrag maakt niet uit, het gaat om de bijtelling. En die blijft 5 jaar gelijk, dus jij hebt geen last van die verandering van 14% naar 20%.
Wel kan je last krijgen van de Houderschapsbelasting die vanaf 1 januari 2014 gaat gelden, dat hangt af van de afspraken met je werkgever. Wie gaat die verhoging betalen, die komt WEL bovenop de leaseprijs.
Die bedoelde ik ook, ik moet daar even naar kijken hoe dat in het contract staat. Maar als ik wat marge binnen het leasebedrag hou moet dit wel goed gaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wij leasen op basis van catalogusprijs, niet op leasebedrag. Dat geeft iig voldoende zekerheid over de kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Bij ons is het gewoon op Leasebedrag. Helaas komt de mrb gewoon voor de berijder... Desalwelteplus blijven 14% auto's zeer interessant, maar ivm de mrb is misschien een hybride benzine interessanter (de nieuwe jetta?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Griffin schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:14:
[...]

Logisch natuurlijk. Altijd zo dat je nu wat opneemt en dat je dan 1 week later (of zelfs de volgende dag) denkt... damn hadden we nu maar even gewacht. :P

Morgen ga ik iig proefrijden in de Estate GT-Line en de Auris Hatchback. Ford valt al af want het interieur is echt (mijn smaak) nasty.

[edit]:
Gister dus de proefrit gehad en alles word er niet echt beter en makkelijker op.
[Megane Estate GT-Line (Pack Lumiere, Automatisch parkeerrem)]
+ Sport stoelen + onderstel is goede combi
+ Dak is mooi en kan lekker open.
+/- Navigatie is goed maar de bediening is even wennen + hoe het dashboard erom heen gevormd zit vind ik minder mooi.
- Rijden er erg veel rond (begint zo gewoon te worden)
- duurder in lease
- Nauwelijks opberg ruimte voor flesjes oid

[Auris (ProLease pakket)]
+ completer voor minder geld (stoelverwarming etc)
+ automaat (lui rijden)
+ Beter zicht
+ Panoramisch dak
+ Buitenkant eigenwijziger dan de megane
+ Zat plekken voor flesjes etc
- Rechte dashboard kan wat saaier overkomen
- Dak kan niet open
- Stoelen iets minder dan de sport stoelen van de megane, maar als je deze vergelijkt met een non-sport stoel van de megane vind ik de Auris stoelen beter
- De echte sports tourer (waar ik voor zou willen gaan) nog niet kunnen bekijken, maar wel de kofferbak ruimte kunnen opmeten door bij de hatchback 30cm bij te rekenen.

Ik heb veel gehoord over de CVT automaat maar geen last van gehad mits je niet vol gas geeft.

Verder mag de Auris niets trekken, maar dit neem ik niet mee in de overweging want aankomende jaren ga ik toch geen caravan oid rijden (heb geen E rijbewijs en ook nog niet nodig).

Zou ook graag xenon op de Megane willen maar dan word het gewoon nog duurder en zit al wellicht net wat boven het leasebudget met de GT-Line, dak, Blue Malte. Het dak kan ik altijd nog schrappen van de offerte maar is wel een leuke gimmic.

In de bijtelling ontloopt het elkaar bijna niets en is dus ook verwaarloosbaar in mn besluit.
Wel moet ik even navragen hoe en wat met volgend jaar als de Megane geen 14% meer is. De leasemaatschappij gaat dan geheid wat extra kosten boven op de leaseprijs gooien waardoor het leasebedrag omhoog gaat en ik geheid boven mn leasebudget uitkom en dus ik een eigenbijdrage moet betalen.
Ik zou ook de Bosé van de Megane overwegen..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Falcon schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:04:
[...]

Ik zou ook de Bosé van de Megane overwegen..
Heb ik in gereden alleen:
- Zie ik de extra waarde van de Bose niet. Tuurlijk is het geluid beter maar dat maakt mij persoonlijk niet veel uit.
- Veel piano lak zwart gebruikt en daar ben ik niet zo van.
- De voorkant van de Bose is een stuk minder mooi dan die van de GT-Line
- De niet GT-line zie je helemaal al veel rondrijden
- De stoelen uit de niet GT-line (de bose) zitten (vind ik) een stuk minder dan zowel de GT-Line en de Auris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Griffin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Heb ik in gereden alleen:
- Zie ik de extra waarde van de Bose niet. Tuurlijk is het geluid beter maar dat maakt mij persoonlijk niet veel uit.
- Veel piano lak zwart gebruikt en daar ben ik niet zo van.
- De voorkant van de Bose is een stuk minder mooi dan die van de GT-Line
- De niet GT-line zie je helemaal al veel rondrijden
- De stoelen uit de niet GT-line (de bose) zitten (vind ik) een stuk minder dan zowel de GT-Line en de Auris.
Voor mij wordt het waarschijnlijk de Bose Hatchback.

In tegenstelling tot jouw ervaring kan ik niet voor langere tijd lekker zitten in die sportstoeltjes. Ook vind ik juist het geluid in de auto belangrijk.

Maar over het algemeen zeer lekkere proefrit gereden in de Megane, Van binnen lekker rustig ogend en redelijk snel m'n weg in kunnen vinden Wel vond ik de interval van de ruitenwisser wat storend en had deze waarschijnlijk wat moeite met het weer (afgelopen zaterdag).

Verder: tsja als het je uitmaakt hoe vaak je dezelfde auto ziet rijden moet je misschien inderdaad niet in een Megane Estate gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vind het best wel leuk om iets aparts te rijden... Een niet-Volvo-kenner zou waarschijnlijk zeggen "goh, een C30, daar zie ik er dagelijks wel een aantal van rijden." Maar mijn specifieke samenstelling is one of a kind en dat is voor de kenner ook aan de buitenkant te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem een DS3, kan je de meest idiote kleuren combinatie maken, dan val je pas op ;)

Zat trouwens de denken mijn wieldoppen (jaja :')) te plastidippen met glow in the dark, dat zou epic zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:35:
Maar mijn specifieke samenstelling is one of a kind en dat is voor de kenner ook aan de buitenkant te zien. :)
Ik geloof dat je net iets te hard een keer met je hoofd tegen een deurkozijn bent gelopen. Zo one of a kind valt reuze mee... Zeker voor die 14% uitvoering van medio vorig jaar, zijn nog nooit zoveel C30's tegelijk verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:53:
Neem een DS3, kan je de meest idiote kleuren combinatie maken, dan val je pas op ;)

Zat trouwens de denken mijn wieldoppen (jaja :')) te plastidippen met glow in the dark, dat zou epic zijn :D
Pics or it didn't..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:28:
Ik geloof dat je net iets te hard een keer met je hoofd tegen een deurkozijn bent gelopen. Zo one of a kind valt reuze mee... Zeker voor die 14% uitvoering van medio vorig jaar, zijn nog nooit zoveel C30's tegelijk verkocht.
Inderdaad er zijn medio vorig jaar heel veel C30 D2 R-Advantage en R-Edition verkocht. Maar R-Edition in Electric Silver, met body kit, met Luxury Line, met afneembare trekhaak, met R-Design logo... Vind er maar een. :)

Sowieso zijn er van de R-Edition Luxury Line in Electric Silver maar een stuk of 30 geleverd in Nederland (1 per dealer). De body kit is een extra dealeroptie die niet iedereen genomen zal hebben, de afneembare trekhaak was in eerste instantie helemaal geen optie en is pas later als after market optie beschikbaar gekomen, het R-Design logo voorop is op mijn specifieke verzoek toegevoegd.

Nou zou je zeggen, wat boeit een afneembare trekhaak? Nou, dat zwarte afdekplaatje zorgt toch voor een specifiek accent in de body kit...

Met trekhaak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dN8wySd1NNyiaXpsr17tuoUp/full.jpg

Zonder trekhaak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7SwRcAgF9oACW8JOgunXO5nh/full.jpg

Ik zei ook, voor de niet-kenner is het inderdaad "mwoah, weer zo'n C30" maar voor de kenner is hij one of a kind. :)

En ondanks dat er zo'n scheepslading vol C30's is geleverd is en blijft het toch een opvallende auto en is het een hele verbetering t.o.v. de zwarte Prius II die ik hiervoor had. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zeer mooie uitvoering inderdaad! (fijne auto ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

She got a big fat arse!

Ga eens kijken of ik die plastidip in Nederland kan krijgen :)

Dit dus >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 31-01-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Heeft iemand een vergelijking site/berekening m.b.t. de kosten verschillen in leasen vs kopen? ik snap dat (grotere) bedrijven met meerdere leaseauto's kopen echt niet gaan overwegen. Maar als je nu als ZZP'er een Caddy of polo wilt rijden dan lijkt het me wel interessant om uit te zoeken.

Met de gedachte: "die leasemaatschappij moet er ook van leven dus leasen is altijd duurder dan kopen" in het achterhoofd ben ik wel benieuwd hoeveel het in kosten verschilt. Het grote verschil zit hem er waarschijnlijk in of je als bedrijf het geld hebt "liggen" (eventueel tegen 2-3% rente) of dat je geld moet lenen (tegen 8-9% rente) voor aanschaf.

Iemand al eens een vergelijkbare berekening gemaakt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
vrij simpele calculatie uit mijn hoofd:

Leaseprijs ex brandstof
vs:
- Rente van het aankoopbedrag (of rente v.d. lening)
- Aanschafbedrag minus restwaarde
- Verzekeringen
- Wegenbelasting
- Onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Schnor schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:12:
vrij simpele calculatie uit mijn hoofd:

Leaseprijs ex brandstof
vs:
- Rente van het aankoopbedrag (of rente v.d. lening)
- Aanschafbedrag minus restwaarde
- Verzekeringen
- Wegenbelasting
- Onderhoud
Vergeet niet de kilometervergoeding en eventueel bruto uitbetaald leasebedrag, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

Mx. Alba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:31:
[...]

Vergeet niet de kilometervergoeding en eventueel bruto uitbetaald leasebedrag, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden...
Heeft volgens mij weinig met de vraag te maken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zeker in het geval van een zzp'er :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik reageerde op Schnor zonder de post van Chaoss erbij te betrekken. Oeps. :D

Nu wel on topic: Let er wel op dat het voor een ZZP'er niet alleen gaat om het pure financiële plaatje. Leasen behelst meestal ook een mobiliteitsgarantie, dus als er wat met de auto aan de hand is, dan krijg je vervangend vervoer. Je komt ook niet voor plotselinge hoge reparatiekosten te staan, bijvoorbeeld. Als je een calamiteitenpotje hebt om dat soort dingen op te vangen dan is dat misschien financieel niet zo nuttig, maar het geeft wel een stukje rust.

[ Voor 75% gewijzigd door Mx. Alba op 31-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Het is de Auris Touring Sports geworden.
De kosten van de Renault + houderschapbelasting volgend jaar zouden echt teveel worden voor het budget.

* Griffin moet nu tot (eind) juni wachten voor levering :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, dat heb je met die bijtellingskrakers: als warme broodjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Mx. Alba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:47:
Tja, dat heb je met die bijtellingskrakers: als warme broodjes!
Niet alleen dat, hij word pas vanaf juni geleverd. Dus ben benieuwd hoe lang ik moet wachten (aangezien ik vast niet de eerste ben die een order heeft liggen).
Pagina: 1 ... 14 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.