Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste
Acties:
  • 441.230 views

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-12 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb min of meer dezelfde lijst. Echter is de nieuwe A3 ambition pro line eerder 31K dan de 38K die jij noemt. Dat scheelt 20% en dus redelijk acceptabel qua kosten. Golf rijdt top, maar inderdaad erg saai. Net als de Jetta natuurlijk. Ik ga volgende week in de V40 en 1.14i rijden. BMW schijnt erg traag te zijn. Voor 50€ netto minder dan de BMW heb ik een Golf7 2.0 Highline met navigatie. Veel voor weinig, maar inderdaad saai. Ik zou naar Audi kijken....
Die 38K is van mijn huidige Audi, die kwam wat hoog uit door de RNS-E o.a. die ik er toen in had laten zetten en de overige opties. Dus die catalogus prijs probeer ik te drukken. En zo ver ik nu kan overzien gaat dat wel lukken. Moet de Audi nog wel even zien en proefrijden, wil hem dit keer met het S-Line pakket hebben en S-Tronic ipv handbak zoals ik het nu heb.

BMW 114i ben ik wel even benieuwd naar je bevindingen, qua auto niet echt de mooiste qua rijeigenschappen verwacht ik er veel van. Mijn zusje rijdt de 118i van het vorige type en dat rijdt echt subliem.

VW vind ik gewoon saai, kan er niets aan doen. Golf is echt uber saai! En Jetta is al niet veel spannender. Maar goed value for money dat dan weer wel.

Volvo V40 vind ik wel zeer interessant, metname de V40 Summum met Intro pakket lijkt mij zeer netjes. Helaas gaat de T4 niet meer in 2013 en zal ik genoegen moeten nemen met de T3, welke volgens mij ook geen straf is. Proefrit zal uiteraard volgen :)

Buitenbeentje in de het lijstje gaat misschien wel de Peugeot 508 hybrid4 worden, ben totaal geen fan van Peugeot, maar het aanbod is zeer interessant en wil het een kans geven.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou niet teveel van die BMW verwachten, hij zal opzich aardig sturen maar qua vermogen is het gewoon deprimerend. Mijn DS3 kan dat ding bij het stoplicht wel bijhouden, dan is het echt een kwestie van wie het snelst schakelen kan.
Dan heb je een leuke auto die lekker kan rijden maar dan wordt je constant tegen gehouden door het beperkte vermogen, dat is vrij frustrerend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wicked-Game
Tsurany schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:25:
Zou niet teveel van die BMW verwachten, hij zal opzich aardig sturen maar qua vermogen is het gewoon deprimerend. Mijn DS3 kan dat ding bij het stoplicht wel bijhouden, dan is het echt een kwestie van wie het snelst schakelen kan.
Dan heb je een leuke auto die lekker kan rijden maar dan wordt je constant tegen gehouden door het beperkte vermogen, dat is vrij frustrerend.
Dat is ook een beetje mijn zorg met de 114i, 116i zou nog wel kunnen... maar in de lease ligt de BMW niet gunstig helaas. De 3-serie daarentegen is lease technisch gunstiger maar valt weer buiten mijn categorie wat ik zou mogen leasen, tenzij de leasemij een actie heeft. (Ga ik niet vanuit).

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De VW Jetta is dan wel wat saaier, die heeft wel weer het vermogen. Die doet 0-100 gewoon onder de 9 seconden, zoals het hoort. En is dan ook nog 14%. Bovendien kan je die heerlijk comfortabel aankleden zodat je zowel vermogen als luxe hebt voor een zeer leuke prijs.
Zou hem wel eens proefrijden, is het dan toch niet je smaak heb je wel een leuk proefritje gehad :) Gewoon een dagje inplannen waar je vier stuks gaat rijden, maak je er een uitje van. Picknick mand mee of een leuk cafe uitzoeken om te lunchen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wicked-Game
Tsurany schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:38:
De VW Jetta is dan wel wat saaier, die heeft wel weer het vermogen. Die doet 0-100 gewoon onder de 9 seconden, zoals het hoort. En is dan ook nog 14%. Bovendien kan je die heerlijk comfortabel aankleden zodat je zowel vermogen als luxe hebt voor een zeer leuke prijs.
Zou hem wel eens proefrijden, is het dan toch niet je smaak heb je wel een leuk proefritje gehad :) Gewoon een dagje inplannen waar je vier stuks gaat rijden, maak je er een uitje van. Picknick mand mee of een leuk cafe uitzoeken om te lunchen.
Klopt Jetta heeft mooie waardes. Wel nadeeltje is de kofferbak capaciteit die door het accupakket niet zo netjes gecreerd is door VW. Mijn vriendin gaat mee met de proefritjes, al weet ik haar wens wel. Die ziet mij het liefst de Audi kiezen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja mijn vriendin wilde ook een andere auto, uiteindelijk krijgt ze door het lot nog haar zin ook :(

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Haha,
Mijn vriendin mag alleen de kleur kiezen, en als die mij tegen staat, zeg ik dat de levertijd van die kleur altijd te lang is :P

Op die manier denkt ze dat ze nog wat inspraak heeft 8)

[ Voor 18% gewijzigd door cypher21 op 17-12-2012 13:22 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12 11:55
cypher21 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:22:
Haha,
Mijn vriendin mag alleen de kleur kiezen, en als die mij tegen staat, zeg ik dat de levertijd van die kleur altijd te lang is :P

Op die manier denkt ze dat ze nog wat inspraak heeft 8)
LoL ja zo kan het ook :+

Vorige auto had mijn vriendin ook inspraak.. Zelf had ik een Hyundai elantra op het ook van 2004 dacht ik... Zilverkleurig, 5 deurs, stuurbekractiging leuke audio set..

Uiteindelijk is het een Atos geworden die 500 Euro goedkoper was :+ maar we hebben die auto toen alleen met reden gekocht dat er een Airbag in zat.. Ik mocht geen auto kopen zonder airbag.. de elantra had helaas geen airbag en moest afvallen.. Best wel wat worden overgehad.. Maar ja vrouwlief en veiligheid..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• cypher21
To_Tall schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:39:
[...]

LoL ja zo kan het ook :+

Vorige auto had mijn vriendin ook inspraak.. Zelf had ik een Hyundai elantra op het ook van 2004 dacht ik... Zilverkleurig, 5 deurs, stuurbekractiging leuke audio set..

Uiteindelijk is het een Atos geworden die 500 Euro goedkoper was :+ maar we hebben die auto toen alleen met reden gekocht dat er een Airbag in zat.. Ik mocht geen auto kopen zonder airbag.. de elantra had helaas geen airbag en moest afvallen.. Best wel wat worden overgehad.. Maar ja vrouwlief en veiligheid..
Ghehe, ach ja.
Als het om "mijn" lease auto gaat mag ze alleen de kleur bepalen :P
Haar eigen auto mag ze zelf uitkiezen....
Dat was echter feest.. Ze wilde zes jaar terug een snelle bak hebben die lekker reed en veel comfort had. Heeft ze gewoon een Chrysler Neon gekozen met een 2 liter 16v motor... Was destijds sneller dan mijn lease auto :|
Was toen leuk, maar nu wat minder met de benzine prijzen.
Ach ja, ze heeft er iig nog steeds schik van :P

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:00
[...]

Uiteindelijk is het een Atos geworden die 500 Euro goedkoper was :+ maar we hebben die auto toen alleen met reden gekocht dat er een Airbag in zat.. Ik mocht geen auto kopen zonder airbag..
Een auto uit 2004 zonder airbag, kan dat wel?

/me heeft al 6 airbags in een auto uit 2001

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Best wel wat worden overgehad.. Maar ja vrouwlief en veiligheid..
Terwijl ik de overlevings kansen in een Elantra hoger inschat dan een Atos.
Hier in de buurt staat langs de weg staat ook een monumentje na een frontale botsing tussen een Golf en een Alto. (Niet voor de inzittenden van de Golf)

• Wicked-Game
Tsurany schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:46:
Ja mijn vriendin wilde ook een andere auto, uiteindelijk krijgt ze door het lot nog haar zin ook :(
Whaha, nou ja zoals ik al zei mijn vriendin wil dat ik weer Audi ga rijden. En tja mijn hart heeft Audi wel een beetje gestolen. Het rijdt gewoon goed en afwerking is top! After service van mijn dealer is ook uitstekend geweest en neem ik ook mee in de overweging.

Anderzijds is Audi duur... dat is nu eenmaal een gegeven.

Heb de brochures van Volvo en Lexus al opgevraagd want die 2 zijn wel de voornaamste kanshebbers naast de Audi. Waar de Lexus goedkoop uit zal vallen vanwege de bijtelling. Maar ben erg benieuwd naar de automaat en rij eigenschappen van de Lexus. Anderzijds de Lexus is er nu ook in F-Sport en ben ook wel benieuwd naar deze uitvoering.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00
Audi is wel duur, maar doordat ze tweedehands ook gewild zijn zie je dat terug in de leaseprijs: die is lager dan de meeste andere auto's met dezelfde of zelfs hogere cataloguswaarde. Kijk dus niet alleen naar de cataloguswaarde maar naar het totaalplaatje van leaseprijs en bijtelling. In mijn geval was een A3 per maand goedkoper dan een minder uitgeruste V40 met vergelijkbare 2.0 dieselmotor :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wicked-Game
Abbadon schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:27:
Audi is wel duur, maar doordat ze tweedehands ook gewild zijn zie je dat terug in de leaseprijs: die is lager dan de meeste andere auto's met dezelfde of zelfs hogere cataloguswaarde. Kijk dus niet alleen naar de cataloguswaarde maar naar het totaalplaatje van leaseprijs en bijtelling. In mijn geval was een A3 per maand goedkoper dan een minder uitgeruste V40 met vergelijkbare 2.0 dieselmotor :)
Dat klopt zeker wat je zegt, kreeg gisteren te horen dat ik februari mijn inlogcode ga krijgen. Moet voor April mijn bestelling gaan opgeven (beetje afhankelijk van levertijden). Mijn huidige Audi moet eind Okt eruit.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
:9 De Octavia heeft ondertussen een nummerplaat gekregen, dus hij zou binnenkort geleverd moeten worden :9

• Abbadon
Wicked-Game schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:35:
[...]

Dat klopt zeker wat je zegt, kreeg gisteren te horen dat ik februari mijn inlogcode ga krijgen. Moet voor April mijn bestelling gaan opgeven (beetje afhankelijk van levertijden). Mijn huidige Audi moet eind Okt eruit.
Ik heb mijn nieuwe model A3 sinds vorige week en qua rijden is het wel een aanrader :) Maar ga lekker testritjes maken bij de diverse merkdealers, eigenlijk rijden alle auto's in deze klasse goed (A3, V40, 1-serie, Focus ... )

Verwijderd

Daar ben ik ook bang voor en aangezien ze bijna allemaal even duur zijn wordt het lastig kiezen tussen A3, 1 serie, golf en v40. Zaterdag A3 en V40 rijden.

• To_Tall
  • Laatst online: 18-12 11:55
t_captain schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:48:
[...]

Een auto uit 2004 zonder airbag, kan dat wel?

/me heeft al 6 airbags in een auto uit 2001
Bij Hyundai waren die dingen vaak optie dan standaard :+
Daarnaast had de auto ook al een ton gereden terwijl de Atos op 35 duizend stond. Na wat proefritjes en een keertje de Olie checken bleek dat de motor gewoon in orde was maar weinig tot geen ritjes gemaakt had..

Rubbers e.d. waren vervangen en de auto stond er verder netjes bij. na 2 jaar heeft de auto meer gereden dan in de 7 jaar van de vorige eigenaar :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bouwfraude schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:39:
[...]

Terwijl ik de overlevings kansen in een Elantra hoger inschat dan een Atos.
Hier in de buurt staat langs de weg staat ook een monumentje na een frontale botsing tussen een Golf en een Alto. (Niet voor de inzittenden van de Golf)
Ik heb zelf een 2005 Alto en volgens de EuroNcap tests scoort hij gemiddeld. Tuurlijk zal hij het niet "winnen" door zijn formaat en gewicht maar hij is niet super onveilig. Een frontale botsing op een 80 weg is een botsing met 160 KM/uur. Dat overleeft niemand, tenzij je in een veel zwaardere auto zit (dan vangt de lichtere auto het grootste deel van de klap op). Maar als je zo beredeneert moet je dus een Hummer kopen en als iedereen een Hummer koopt is je voordeel ook weer weg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
/offtopic
Marzman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:41:
[...] Een frontale botsing op een 80 weg is een botsing met 160 KM/uur.
Oeps. Even wat middelbareschool natuurkunde ophalen: e=1/2mv2

De hoeveelheid kinetische energie van 2 gelijke massa's met snelheid X is de helft van die energie van 1 massa met snelheid 2X.

Oftewel: je kunt beter met 2 x 80 frontaal botsen met een tegenligger dan met 160 tegen een betonblok aan rijden. De hoeveelheid energie die vrijkomt om je auto en inzittenden te vervormen is een factor 2 minder.

[ Voor 6% gewijzigd door joopv op 19-12-2012 12:58 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44

Griffin

Is mythical

Marzman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:41:
[...]

Een frontale botsing op een 80 weg is een botsing met 160 KM/uur.
joopv schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:55:
/offtopic

[...]

Oeps. Even wat middelbareschool natuurkunde ophalen: e=1/2mv2

De hoeveelheid kinetische energie van 2 gelijke massa's met snelheid X is de helft van die energie van 1 massa met snelheid 2X.

Oftewel: je kunt beter met 2 x 80 frontaal botsen met een tegenligger dan met 160 tegen een betonblok aan rijden. De hoeveelheid energie die vrijkomt om je auto en inzittenden te vervormen is een factor 2 minder.
dat dus...
In een aflevering van Mythbusters melde Jamie dat dit zo was maar later moest hij hierop terug komen. Dit hebben ze daarna ook weer getest.
- http://warp.povusers.org/grrr/collisionmath.html
- http://scienceblogs.com/d...sters-and-double-the-spe/

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:39:
Daar ben ik ook bang voor en aangezien ze bijna allemaal even duur zijn wordt het lastig kiezen tussen A3, 1 serie, golf en v40. Zaterdag A3 en V40 rijden.
Audi heeft de A3 Proline S modellen aangekondigd :)

Ik ben bang dat ik overstag ben en voor deze editie ga... wat een bomolle wagen is dat.

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-12 22:32
Wicked-Game schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:34:
[...]

Audi heeft de A3 Proline S modellen aangekondigd :)

Ik ben bang dat ik overstag ben en voor deze editie ga... wat een bomolle wagen is dat.
Ben in dezelfde vijver aan het kijken en uitgangspunt is om in de 20% of lagere bijtelling te blijven. Ik rij nu in een passat CC, heerlijke auto maar is wel in lease erg duur. Kids zijn wat ouder (6+9 jr) dus er hoeven geen buggys etc meer mee.

Volvo V40 D2 Summun+intro line (20%)
  • prachtige auto met mooie lijnen
  • fijne stoelen
  • lekker veel gadgets
  • zeer veel veiligheidszaken
  • zeer fraai dashboard
  • kleine kofferruimte,
  • maar wel eventueel trekhaak mogelijk?
Volvo V40 cross country Momentum + intro line, vanaf januari in de showroom (20%)
  • ben benieuwd hoe hij er in het echt uit gaat zien. Waarschijnlijk duur in lease
  • zie boven
A3 Sportback Ambition 2.0 TDI + Pro Line plus (20%)
  • ben benieuwd hoe hij rijdt, maandag proefrit met A3
  • tikje saai uiterlijk maar hoort wel bij de A3
  • fraai hoe de navigate bediend wordt en verzinkt in dashbord
  • waarschijnlijk gunstig in lease
  • ruime kofferruimte
Lexus Ct 200h Hybrid Business Style (14%)
  • mooi stoere auto
  • beste stoelen van allemaal
  • meest mooie binnenafwerking
  • tomtom navigatie (ben wel fan van de services voor file, flitspalen etc)
  • kleine kofferbak en trekhaak (afgezien van voor fietsdrager) niet mogelijk
andere kandidaten die al afgevallen zijn: Renault Lagune Estate GT (veel ruimte, redelijke afwerking, voorspelbaar), Ford Focus (te veel knopjes, frutseltjes maar rijdt wel lekker), Toyate Prius (0% bijtelling maar nee.....), BMW1 (uiterlijk kan mij niet bekoren en stoelen vond ik nief fijn)

Morgen ritje maken met de V40, zaterdag met de A3 en maandag met de Lexus. ...... Blijft toch leuk dat uitzoeken.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Verwijderd

Ben benieuwd hoe wij na het weekend tegen deze auto's aankijken. Ik rijd zaterdag in de V40 en A3. Heb je geen Golf highline 2.0 tdi op je lijstje? Is netto ruim 70€ goedkoper bij mij dan de A3 1.6 ambition.

• jschoorl2
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:10:
Ben benieuwd hoe wij na het weekend tegen deze auto's aankijken. Ik rijd zaterdag in de V40 en A3. Heb je geen Golf highline 2.0 tdi op je lijstje? Is netto ruim 70€ goedkoper bij mij dan de A3 1.6 ambition.
Looks van de golf kunnen bij niet bekoren, viel bij voorbaat af. Moet overigens nog de leaseprijzen inzien, heb nu op directlease gekeken om een indruk te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door jschoorl2 op 20-12-2012 21:36 ]

• Wicked-Game
jschoorl2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:59:
[...]

Ben in dezelfde vijver aan het kijken en uitgangspunt is om in de 20% of lagere bijtelling te blijven. Ik rij nu in een passat CC, heerlijke auto maar is wel in lease erg duur. Kids zijn wat ouder (6+9 jr) dus er hoeven geen buggys etc meer mee.

Volvo V40 D2 Summun+intro line (20%)
  • prachtige auto met mooie lijnen
  • fijne stoelen
  • lekker veel gadgets
  • zeer veel veiligheidszaken
  • zeer fraai dashboard
  • kleine kofferruimte,
  • maar wel eventueel trekhaak mogelijk?
Volvo V40 cross country Momentum + intro line, vanaf januari in de showroom (20%)
  • ben benieuwd hoe hij er in het echt uit gaat zien. Waarschijnlijk duur in lease
  • zie boven
A3 Sportback Ambition 2.0 TDI + Pro Line plus (20%)
  • ben benieuwd hoe hij rijdt, maandag proefrit met A3
  • tikje saai uiterlijk maar hoort wel bij de A3
  • fraai hoe de navigate bediend wordt en verzinkt in dashbord
  • waarschijnlijk gunstig in lease
  • ruime kofferruimte
Lexus Ct 200h Hybrid Business Style (14%)
  • mooi stoere auto
  • beste stoelen van allemaal
  • meest mooie binnenafwerking
  • tomtom navigatie (ben wel fan van de services voor file, flitspalen etc)
  • kleine kofferbak en trekhaak (afgezien van voor fietsdrager) niet mogelijk
andere kandidaten die al afgevallen zijn: Renault Lagune Estate GT (veel ruimte, redelijke afwerking, voorspelbaar), Ford Focus (te veel knopjes, frutseltjes maar rijdt wel lekker), Toyate Prius (0% bijtelling maar nee.....), BMW1 (uiterlijk kan mij niet bekoren en stoelen vond ik nief fijn)

Morgen ritje maken met de V40, zaterdag met de A3 en maandag met de Lexus. ...... Blijft toch leuk dat uitzoeken.
Heb precies dezelfde lijst, BMW 1 pak ik wel even mee. Alleen kijk ik naar benzine dus volvo T3 en Audi 1.4 TFSI *rij ik nu ook*. Maar Pro Line Plus zou ik even naast de Proline S leggen. Proline S is een beduidend scherpere deal.

Verwijderd

jschoorl2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:34:
[...]

Looks van de golf kunnen bij niet bekoren, viel bij voorbaat af. Moet overigens nog de leaseprijzen inzien, heb nu op directlease gekeken om een indruk te krijgen.
Dit zijn bij ons de bruto leaseprijzen (inclusief brandstof).

Uitvoering Leaseprijs
Jetta Hybrid DSG 780
Focus Station Tita 660
A3 Attraction Pro Line Diesel 773
A3 Ambition Pro Line Diesel 791
A3 SB Ambition Pro Line Diesel 793
A3 Ambition Pro Line Benz 810
114i Business + Sport Line 790
116D Business + 796
116D Business + Sport Line 820
V40 Momentum + Intro Line 653
V40 Summum + Intro Line 689
Golf 7 2.0 TDI Highline 740
Golf 7 1.6 TDI Highline 667
Golf 7 1.4 TSI Highline 699
Golf 7 1.2 TSI Highline 105 PK 651
A3 Ambition Pro Line Benz Auto 790
A3 Ambition Pro Line SB Benz 798

Let op dat niet iedere uitvoering standaard navigatie heeft! Bij V40 komt nog HSB bij, die zal nog in de prijs verwerkt worden vermoed ik. Er komt dan 86 bruto bij volgens de calculator.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 10:48 ]

• Wicked-Game
Hmm 798 is netjes heb een leasebedrag van 875,- euro. Dus kom met de SB wel weg, eigenlijk net als ik nu al deed met mijn huidige SB. De Golf is wel erg goedkoop in de lease net als de V40 Summum. Welke leasemij en op welke kilometrage en looptijd?

• jschoorl2
Vanochtend in de Volvo V490 (D2, momentum +intro pakket) en in de A3 (1.6 TFSI, proline plus) gereden.

Volvo (31*)A3 (29 *)
Uiterlijk***** spannender dan de A3*** achterkant niet geweldig
Rijgedrag**** Rijdt goed en dynamisch***** Minder dynamisch maar voelt rustiger op weg en meer pit
Stoelen**** Fijne sportstoelen***** Fijne stoelen, vooral de verlenge zit is erg prettig
Interieur***** strak en functioneel en mooie afwerking (met name summun)**** Mooi, maar paar minpuntjes bekerhouders onder de airo waardoor grote bekers / flesjes niet passen. Lullig achteruitkijkspiegeltje
Navigatie***** Zeer vergelijkbaar wat betreft bediening echter weergave van navigatieaanwijzingen bij Volvo duidelijker *** Goede bediening, echter minder duidelijke weergave dan Volvo zowel op scherm alsook bij snelheidsmeter/toerenteller
Multimedia**** Zeer goede integratie telefoon, hoog resolutie scherm. Geluidskwaliteit minder dan Audi**** Uitstekend geluid, goede integratie echter scherm minder
Ruimte**** Redelijke beenruimte achter, behoorlijke achterruimte***** A3 is veel te beperkt ** echter ***** voor de Sportback is dit veel beter (vergeleken in de "oude"A3 SB)

Wat mij betreft liggen ze zeer dicht bij elkaar, nipte voorsprong voor de V40. Echter de V40 Cross country stond ook in de showroom vanochtend, die ziet er wel heel erg stoer uit. Maandag nog met de Lexus CT200 hybrid rijden en kijken hoe e.a. in de lease gaat uitpakken. Vooralsnog is het de V40 (en dan de cross country uitvoering). Netto prijs gaat echter wel zwaar meewegen.

• t_captain
Leuke review :) Maar het valt me op dat je geen enkele regel aan de motor en versnellingsbak besteedt.

A propos, ik ken de 1.6 TFSI niet, is dat een nieuw blok?

• jschoorl2
t_captain schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:06:
Leuke review :) Maar het valt me op dat je geen enkele regel aan de motor en versnellingsbak besteedt.

A propos, ik ken de 1.6 TFSI niet, is dat een nieuw blok?
Foutje... TR'tje vergeten..

Rijgedrag van de A3 vond ik wat beter. Ligt rustiger op de weg, voelt meer als rijdersauto. Punten gaan naar de A3 (was 1.4 TFSI). Heb het aangepast. Verschil is klein tussen de beiden.

• t_captain
Had je met DSG of handbak gereden?

• jschoorl2
t_captain schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:13:
Had je met DSG of handbak gereden?
Handbak in beide. A3 schakelt erg fijn. Pookje van de Volvo ligt beter in de hand

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:45
Ik heb proefgereden met de S60 maar vond deze erg gevoelloos qua rijgedrag. Verschil met de A5 was erg groot

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• cypher21
Ga je nu echt een S60 en A5 vergelijken met een V40 en een A3 :?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

cypher21 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:48:
Ga je nu echt een S60 en A5 vergelijken met een V40 en een A3 :?
V40 is wel te vergelijken met een A3 (sportback) toch? Een S60 zou ik inderdaad niet vergelijken met een A5, maar met een A4.

Verwijderd

Kan iemand het volgende beantwoorden over bijtelling? Stel je hebt een salaris dat in de 42% schaal valt. Met je leaseauto stijgt je inkomen met 10.000€ , waardoor je in schaal 52% valt. Telt je leaseauto inkomen dan volledig voor 52% of slechts voor het gedeelte dat in de 52% schaal valt?

Ik vraag dit omdat berekenhet.nl qua netto bijtelling 35€ per maand afwijkt met de leasemij calculator. De leasemij calculator neemt de auto volledig voor 52%, terwijl ik nog niet op de top van de 42% zit.

Ben overigens wel benieuwd hoe ik de A3 en V40 morgen ervaar. Van collega's hoor ik toch wel pro A3 argumenten. Vooral het zicht achteruit en de wegligging schijnen beter te zijn. Ook schijnt de Volvo onduidelijke menu's te hebben. Maar goed, morgen zelf maar eens oordelen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 20:13 ]

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:01:
Kan iemand het volgende beantwoorden over bijtelling? Stel je hebt een salaris dat in de 42% schaal valt. Met je leaseauto stijgt je inkomen met 10.000€ , waardoor je in schaal 52% valt. Telt je leaseauto inkomen dan volledig voor 52% of slechts voor het gedeelte dat in de 52% schaal valt?

Ik vraag dit omdat berekenhet.nl qua netto bijtelling 35€ per maand afwijkt met de leasemij calculator. De leasemij calculator neemt de auto volledig voor 52%, terwijl ik nog niet op de top van de 42% zit.

Ben overigens wel benieuwd hoe ik de A3 en V40 morgen ervaar. Van collega's hoor ik toch wel pro A3 argumenten. Vooral het zicht achteruit en de wegligging schijnen beter te zijn. Ook schijnt de Volvo onduidelijke menu's te hebben. Maar goed, morgen zelf maar eens oordelen :)
Ik zit in die situatie.
Sinds januari voor 1500 € in de 52% schaal. Bijtelling (en alle bonussen, vakantiegeld e.d.) wordt standaard volledig op 52% berekend, echter krijg je een hoop terug met de belasting aangifte ;)
was ff slikken toen ik mijn inkomen per 1 januari met 80 euro zag dalen ipv de stijging die ik verwachtte...

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 21-12-2012 20:19 ]

• t_captain
Vrij eenvoudig. Schijf 4 begint bij belastbaar inkomen ergens rond de 55k per jaar. Ik neem even 55.000 voor het rekenvoorbeeld. Als je door de bijtelling van 50.000 naar 56.000 zou stijgen, dan valt de eerste 5000 nog in de 42% en de laatste 1000 in de 52% schijf.

De voorheffing kan iets afwijken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je leaseauto voor een goed deel in de 4e schijf wordt geplaatst terwijl je na aftrek van giften en hypotheekrente in de 42% thuishoort. Dat trek je zelf recht bij de aangifte IB.

A propos A3 vs V40: ik zou de Audi ook 's met DSG rijden, erg fijne bak.

Verwijderd

Vandaag ook proefgereden in de A3 en de V40.
- Volvo V40 D2 Momentum + Intro Line
- Audi A3 2.0TDI Ambiente Pro Line*

* 1.6 TDI was er bij de dealer helaas niet, dat is wel de versie die ik zou moeten nemen.

Volvo
Uiterlijk: innovatief uiterlijk, oogt sportief, voorkant subliem, achterkant mwah ****
Rijgedrag: dynamisch stuurgedrag, goede wegligging, hobbelt wel een beetje ***
Motor: D2 net te weinig koppel. Terugschakelen naar 4 voor inhalen snelweg **
Interieur: Strak interieur, te veel ronde draaiknoppen, te veel cockpit gevoel **
Navigatie: Duidelijke weergave, invoer via draaiknop, veel opties ****
Multimedia: Veel functies en settings, streaming audio, geluidskwaliteit matig (high performance audio) ***
Ruimte: Voorin prima, wel benauwd cockpit gevoel, achterin voldoende, wel laag dak ***
Gevoel/Emotie: Minder dan verwacht, vooral functioneel - veel voor weinig **
Totaal: 23

Samenvatting: veel opties en functies voor relatief weinig geld. Auto voelt minder ontspannen tijdens rijden dan ik had verwacht. Zicht achteruit is beperkt. Voor mij iets te veel cockpit gevoel. Vond de D2 niet geweldig qua reactie. Stuurgedrag erg goed, stoelen eveneens goed.

Audi
Uiterlijk: weinig innovatief, standaard Audi. Ik vind het mooi ***
Rijgedrag: perfecte wegligging, zeer dynamisch, daagt uit om gas te geven *****
Motor: 1.6 TDI op papier iets sneller dan V40, maar 2.0 is geen eerlijk vergelijk, daarom gelijke beoordeling **
Interieur: Zeer strak, ambiente heeft half leder, weinig knoppen en beter afgewerkt dan Volvo. Voel me thuis ****
Navigatie: Weergave niet bijzonder mooi, invoer via innovatieve draaiknop, veel opties ***
Multimedia: Veel functies en settings, streaming audio, geluidskwaliteit zeer hoog ****
Ruimte: Geen cockpit gevoel, achterin (Sportback) voldoende ruimte ***
Gevoel/Emotie: Zeer sterk. Interieur straalt comfort en ontspanning uit ****
Totaal: 28

Samenvatting: A3 minder innovatief qua exterieur. Echter, interieur en het gevoel dat het geeft vind ik subliem. Voelde voor mij echt als thuiskomen. De enige auto (vergeleken met V40, Golf, Megane) waarvan ik het gevoel kreeg dat hij blij was een stukje te gaan rijden. Rijgedrag vind ik fenomenaal. Na 5 minuten wist ik al dat het de A3 ging worden. Qua knoppen lijkt het net wat meer doordacht dan Volvo, daar had ik nog regelmatig dat ik niet meer wist met welke knop ik wat moest doen.

Conclusie: Aangezien de auto's ongeveer even duur zijn en de A3 voor mij de duidelijke winnaar qua weggedrag en gevoel is, wordt het de A3. Wel minder features dan de V40, maar een groot deel daarvan gebruik ik toch niet (parkeercamera bijvoorbeeld).

• jschoorl2
Top review. Als het de A3 gaat worden, welke wordt het dan? A3 SB, 1.6TDI met pro line plus S?

Verwijderd

1.6 TDI pro line. Helaas geen S. Ga dan boven budget en dat vind ik het niet waard. Twijfel nog over buitenkleur (amfiwit) en interieur (kastanjebruin/zwart leer of helemaal zwart leer).

Kan ook de 1.4TFSI nemen, maar heb geen idee of dat veel sneller is met 122PK dan de 105PK Diesel. Koppel is stuk lager 0-100 scheelt bijna 2 seconden.

Wat me overigens irriteerde in de V40 is het dashboard. Dat heeft 3 kleurinstellingen en wordt digitaal opgebouwd. Ik vond alle 3 de dashboards onrustig kijken. Bijvoorbeeld de toerenteller met een horizontaal balkje dat omhoog gaat. Geeft toch een andere indruk dan een rode meter die naar rechts vliegt als je gas geeft :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 20:01 ]

• t_captain
Koppel van de TFSI 120pk is wel een stuk lager dan de 1.6TDI, maar loopt wel veel hoger door in toerental. Waar de koppelkromme van de diesel begint af te haken gaat je benzine nog een stuk of 1500 a 2000 rpm door.

Ik keek even snel naar de specs, volgens mij is de benzine een seconde sneller aan de 100 km.h dan de diesel.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-12 15:37

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:46:
Wat me overigens irriteerde in de V40 is het dashboard. Dat heeft 3 kleurinstellingen en wordt digitaal opgebouwd. Ik vond alle 3 de dashboards onrustig kijken. Bijvoorbeeld de toerenteller met een horizontaal balkje dat omhoog gaat. Geeft toch een andere indruk dan een rode meter die naar rechts vliegt als je gas geeft :)
Vergeet niet dat dat het dashboard is dat bij het Intro Line pakket hoort! :) Je kunt de V40 ook zonder Intro Line bestellen en dan krijg je gewoon een analoog dashboard ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• t_captain
Digitale dashboards....ik weet nog dat Fiat er ooit mee begon in de Tipo en toen was het wel cool :)

In het algemeen is een ronde klok met een naald toch nog sneller af te lezen dan een digitaal display. Op mijn vorige motor (Triumph Daytona 675) hadden ze dat wel mooi opgelost. Centraal een analoge toerenteller, rechts daarvan de LEDs voor schakelindicatie en links een display met de snelheid en wat andere getallen. Zag er netjes uit, compact ook.

Verwijderd

Zojuist de A3 Sportback Pro Line besteld in briljantzwart met titaniumgrijs halflederen bekleding :*)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 21:35 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:14:
Zojuist de A3 Sportback Pro Line besteld in briljantzwart met titaniumgrijs halflederen bekleding :*)
Goede keuze. Hier in huis hebben we een A3 1.6TDI SB met Pro line plus gekozen. Azurblauw met half bruin leder. Stuk ruimer dan mijn Scirocco :+

V40 was helaas een stuk minder.. geen echte Volvo in mijn ogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 24-12-2012 08:47 ]

Verwijderd

Kastanjebruin, daar ga je veel plezier aan beleven! Zo zag de demo auto er uit bij ons. Heb gisteren de hele dag getwijfeld over kastanjebruin of toch titaniumgrijs van binnen. Uiteindelijk grijs gekozen, heb toch het gevoel dat dat wat langer 'interessant' blijft. Heb je zwart hemeldak genomen? Dat is echt geweldig mooi met dat bruin.

Wat je zegt over de V40 klopt denk ik wel. De A3 voelde voor mij als een klasse hoger.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:42:
Kastanjebruin, daar ga je veel plezier aan beleven! Zo zag de demo auto er uit bij ons. Heb gisteren de hele dag getwijfeld over kastanjebruin of toch titaniumgrijs van binnen. Uiteindelijk grijs gekozen, heb toch het gevoel dat dat wat langer 'interessant' blijft. Heb je zwart hemeldak genomen? Dat is echt geweldig mooi met dat bruin.

Wat je zegt over de V40 klopt denk ik wel. De A3 voelde voor mij als een klasse hoger.
Jep, kastanjebruin! Met zwarte hemel, dat maakt het toch net af. Was naast de Proline plus nog zo'n beetje de enige optie die mogelijk was. Maar ook echt nodig :9~

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:42:

Audi beheerst absoluut het vak van strakke interieurs. Daar is niets aan af te doen.

Maar viel de Volvo tegen, of was het alleen in vergelijk met Audi dat de Volvo net minder was?
Mijn ervaring met Volvo is beperkt tot de V70; die vond ik van interieur juist wel prettig.

• Abbadon
V40 is van binnen ook prima. Ik heb tweemaal een V40 goed uitgebreid kunnen testen (een D2 en D3) en het steekt allemaal goed inelkaar met prima materialen :) Alleen is Audi maniakaal als het op interieurs aankomt, het is de combinatie van afwerking (materialen en details) en doordachtheid die 't 'm doet. Dat maakt dat het allemaal een wat verwender/luxer gevoel geeft dan in de V40 (en elke andere auto in deze klasse).

Dit kom je eigenlijk in de hele auto tegen. Daar waar de V40 een wat frivolere auto is waarbij praktische bruikbaarheid het soms aflegt tegen design, is de A3 een meer doordachte* auto waar het design de bruikbaarheid niet mag schaden. Een goed voorbeeld is het zicht naar buiten; door het uitgesprokener design van de V40 heb je een slecht zich naar (schuin)achteren, bij de A3 heb je goed zicht. Dit geldt zelfs voor het zicht naar voren, de A-raamstijlen van de A3 staan minder prominent in je blikveld dan die in menig andere auto.

* De V40 heeft ook enkele doordachte features, maar in z'n algemeenheid is de A3 imo een duidelijk meer doordachte auto.

• t_captain
Misschien een verschil in filosfie.

Volvo heeft qua design heel lang en heel zwaar geleund op modeljaar +- 2002 (meest kenmerkende model is de V70 met die ronde heup na de vierkande 850/V70 classic). Na tien jaar van mooie, maar erg conservatieve auto's werd het tijd om een nieuw en veel meer vooruitstrevend design neer te zetten. De eerste modellen zijn een beetje de modepoppen.

Audi is tegenwoordig voornamelijk een VW-veredelaar. VW bedenkt doordachte auto's en Audi maakt ze wat mooier, waarbij ze uitgaan van de beleving. Dus: heel veel focus op afwerking van m.n. interieur, en een chip met een wat vollere koppelcurve (vergelijk de 2.0TSI van Audi met die van VW en je weet wat ik bedoel). Vier ringen voorop en je missie is geslaagd.

Ik zot overigens weer een beetje te bladeren op autosites. Het valt me op dat een S4 tweedehands (in tegenstelling tot een RS4) best betaalbaar is. Ook duidelijk goedkoper dan een snelle dreier. Misschien dat ik in de toekomst ook nog Audi-rijder word :)

[ Voor 14% gewijzigd door t_captain op 26-12-2012 11:47 ]

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:43
Vandaag officieel mijn (eerste) nieuwe leaseauto besteld: Volkswagen Golf VII 1.6 TDI 7-DSG Highline (5d) 105pk. Kleur Pacific Blue. Met een aantal opties: Executive pakket, ergonomische sportstoelen & Xenon plus verlichting.

De andere optie was de Volvo V40. Echter is deze in de uitvoering met automaat te duur en valt daarom af. Jammer want qua looks vind ik hem mooier dan de Golf. Ik kom van een Peugeot 207 (bj 2009) dus qua "luxe" ga ik er zeker op vooruit met de Golf. Kan in ieder geval niet wachten tot dat hij wordt geleverd. :*)

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:46
t_captain schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:45:

Audi is tegenwoordig voornamelijk een VW-veredelaar. VW bedenkt doordachte auto's en Audi maakt ze wat mooier, waarbij ze uitgaan van de beleving. Dus: heel veel focus op afwerking van m.n. interieur, en een chip met een wat vollere koppelcurve (vergelijk de 2.0TSI van Audi met die van VW en je weet wat ik bedoel). Vier ringen voorop en je missie is geslaagd.
Ik zie dat voornamelijk in tegenovergestelde richting. Audi komt met nieuwe motoren die vervolgens na 1, 2 jaar opschuiven naar VW, uiteraard met een verschil in pk/koppel naar beneden om differentatie te veroorzaken. Ook met de nieuwe Golf 7 komt VW met strakkere lijnen die van Audi afkomen.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

t_captain schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:45:
Volvo heeft qua design heel lang en heel zwaar geleund op modeljaar +- 2002 (meest kenmerkende model is de V70 met die ronde heup na de vierkande 850/V70 classic). Na tien jaar van mooie, maar erg conservatieve auto's werd het tijd om een nieuw en veel meer vooruitstrevend design neer te zetten. De eerste modellen zijn een beetje de modepoppen.
Maar als je goed kijkt zie je wel degelijk een geleidelijke design-evolutie. Het begon bij de C30 met de speelse achterlichten. Vervolgens werden voor het eerst LED-achterlichten gebruikt bij de V70 en XC90, waarbij ook vaarwel werd gezegd aan de strakke horizontale lijnen aan de voorkant. Dat is vervolgens verder uitgewerkt in de S60 en V60, teruggeport naar de gefacelifte C30 (jammer dat ze geen V50 met "C30-facelift" maken, zou ook een mooi wagentje zijn!) en nog verder doorgevoerd (vooral ook qua achterlichten) naar de nieuwe V40.

Als je naar één "model" kijkt door de jaren heen dan zie je inderdaad af en toe flinke sprongen, maar als je alle modellen bekijkt dan zie je toch wel een duidelijke langzame evolutie. Telkens als er een nieuw model komt, of een bestaand model een facelift krijgt, dan is dat weer een stapje verder vanaf het meest recente model dat daarvoor zat.

Als je de huidig verkrijgbare modellen van oude look naar nieuwe look zou opstellen dan ziet dat er ongeveer zo uit: V50, XC90, V70/XC70/C70/S80, C30, S60/V60, XC60, V40. De C30 staat daar vanwege de externe facelift die hij heeft gehad - qua interieur zit de C30 namelijk nog steeds vlak na de V50.

Zelf heb ik een 2012 C30 en als je daar een 2013 V40 naast zet zie je heel veel overeenkomsten; de V40 is duidelijk een uitontwikkeling van de richting die de C30 in ging met de facelift die hij heeft gehad. Met natuurlijk het grote verschil dat de C30 3-deurs is en de V40 5-deurs.

Als je het zo bekijkt is de V50 de volgende kandidaat voor vervanging. Productie ervan zal in 2013 ook stoppen - ook de C30 gaat uit productie (anders concurreert die alleen maar met de V40). De nieuwe V50 zal waarschijnlijk weer in het verlengde (letterlijk en figuurlijk) van de V40 liggen. En dan zullen de 70's toe zijn aan een nieuwe incarnatie.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:57
Eerst krijgen we nog de facelift voor de S/V60, dat heb ik nou altijd...

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

V50 en de C30 zijn beide inmiddels niet meer leverbaar. Voor de V50 komt voorlopig geen officiele opvolger.

Living the American Dream

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stampertje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:44:
V50 en de C30 zijn beide inmiddels niet meer leverbaar. Voor de V50 komt voorlopig geen officiele opvolger.
Van de C30 had ik dat wel verwacht ondanks dat die nog recent een facelift heeft gehad. De goedkopere C30 zou anders immers concurreren met de wat duurdere V40 die in het zelfde segment zit en met jezelf concurreren is nooit een goed idee (zie maar wat er is gebeurd met de Peugeot 1007, compleet ondergesneeuwd door de goedkopere 107).

Het stoppen van de S40/V50 lag ook in de lijn der verwachtingen omdat dat model net zo oud is als de C30 maar geen facelift heeft gehad - dat er geen vervangend model in de startblokken staat in dat segment vind ik dan wel weer opmerkelijk. Tussen de V40 en de S/V60 zit namelijk wel een heel groot gat waar een nieuwe S/V50 comfortabel tussen zou passen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met een lakstift om kleine schade weer netjes te maken?

Heb namelijk gekeken bij de leasemaatschappij welke schade wel en niet geaccepteerd wordt bij het inleveren van je auto. Blijkt dat ik nogal wat moet melden dus het zou best schelen als ik wat kleine puntjes zelf weg kan werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 18:09 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet welke kleur je hebt, maar ik weet wel dat er genoeg zwarte leaseauto's zijn waarbij er gewoon een zwarte Edding gebruikt wordt :Y)

En daarnaast: als jij ze zelf weg gaat lopen werken, dan zal dat ws niet mogen van de leasemij; dat zou een schadehersteller moeten doen, want dat moet profesioneel. Als het diepe krassen zijn die je met polijsten niet weg kunt krijgen, kun je overigens ook gewoon aangifte doen van vernieling. Met die aangifte geef je aan dat je zelf niet de oorzaak bent (neem aan dat je dat ook niet bent, je wilt geen fraude plegen) en dan met schade teruggeven aan de leasemij.

Maar als je 4 jaar in een auto hebt gereden, dan kijken ze bij een leasemij volgens mij niet zo heel erg op van wat kleine krasjes of putjes in de lak hoor. Vraag anders je wagenparkbeheerder even, die zal wel vaker met dat bijltje gehakt hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wok
  • Laatst online: 18-12 15:37

Wok

Dakloos...

^^ Precies, leasemaatschappijen gaan echt geen 100% smetteloze terugverlangen hoor :) Als de algemene indruk (lees: schoon interieur) goed is, gaan ze echt niet mauwen over een krasje hier of een putje daar. In het reglement van mijn leasemij staat zelfs dat schades tot een doorsnee van een twee-euromuntstuk gewoon geaccepteerd worden (tenzij echt overvloedig aanwezig).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Widow
  • Laatst online: 01-12 14:47
The Eagle schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:37:
Ik weet niet welke kleur je hebt, maar ik weet wel dat er genoeg zwarte leaseauto's zijn waarbij er gewoon een zwarte Edding gebruikt wordt :Y)
Dus daarom is de helft van al die leasebakken zwart :D

Toen ik mn vorige leasebak inleverde waren ze ook niet zo heel precies. Ik had een keer mn snowboard tegen de auto aan laten vallen en daar had ik een putje van in mn bumper. Ze zeiden er niet eens wat van, maar het ging ook vrij simpel, gewoon een rondje om de auto lopen en echt niet alles met een vergrootglas bekijken of overal in en onder zoeken naar schade.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Ik heb een blauwe auto dus dat moet dan de specifieke kleur worden als lakstift.

Het probleem is dat ik aan een winkelcentrum woon en mijn auto op de algemene parkeerplaats van dat winkelcentrum moet parkeren. Er rijden de hele dag auto's af en aan dus er gaan veel deuren open naast mijn auto. Daarnaast zijn er mensen met winkelwagentjes die het geen probleem vinden om een andere auto als rem te gebruiken. Zo heb ik bijvoorbeeld aan 1 zijkant een aantal streep krassen precies ter hoogte van de randen van een winkelwagentje (nagemeten). Deze moet ik uiteraard laten herstellen door een schadehersteller maar dat kost me wel eigen risico. Ik weet niet of dat ook zo is wanneer ik er aangifte van doe.

Zo zijn er wel meer krassen/plekken die te wijten zijn aan onzorgvuldigheid van mensen. Bijvoorbeeld op het achterportier ter hoogte van de heup/buik, waar vrouwen hun tas hebben hangen. Aangezien ik hier niets aan kan doen, behalve mijn auto op 500m lopen parkeren, heb ik niet zo'n zin om hiervoor te betalen. Bij ons geldt namelijk dat ieder deel van de auto een los deel is en je per deel eigen risico betaalt. Geen probleem natuurlijk als ik zelf iets veroorzaak, dan betaal ik terecht, maar dit is best zuur.

Daarom dacht ik, als het echt kleine krassen (door de lak heen) zijn, kan ik die wellicht zelf bijstiften.

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bijstiften geeft 100% garantie op kleurverschil.
Dat valt vaak nog meer op dan de schade zelf.

Auto goed schoonmaken en hopen dat het regent bij het inleveren, dan zie je veel minder schades ;)

Die schades horen bij het gebruik van een auto met de bijbehorende kosten. Dat hebben we gewoon aan onze medemens te danken. Er is maar 1 oplossing je auto binnen stallen en nooit naar buiten halen :P

• Wicked-Game
In mijn kerstvakantie de Volvo V40 gaan bekijken bij de dealer. Wilde er even heen ivm ophalen brochure en prijslijst. Eenmaal aangekomen bij de dealer werd ik heel hartelijk ontvangen, en heel wat gepraat over de Volvo. Zij hadden een V40 in de showroom staan op basis van de Momentum met Intro-pakket.

Uiteindelijk vroeg de man of ik een rondje wilde sturen in een V40 met T3 (tevens ook de motor die in aanmerking komt). Dit aanbod geaccepteerd en ben een goed half uur gaan sturen met de V40. Als referentie heb ik mijn huidige Audi A3 Sportback 1.4 TFSI.

Hanteer even de volgende * volgorde:

* = slecht
** = matig
*** = voldoende
**** = goed
***** = uitmuntend

Uiterlijk/Design:

Het uiterlijk en design van de nieuwe V40 spreekt mij heel erg aan. Het is verfrissend en vernieuwend, en misschien ook wel erg gedurfd door Volvo. Interieur is typisch Volvo, heel strak en duidelijk. Wel naar mijn mening erg veel knopjes op het midden console, daarin vind ik Audi toch beter met een duidelijk en minder druk middenconsole.

De stoelen zaten prima, en voldeden aan mijn verwachtingen. Het is alleen wat moeilijk te bepalen hoe ze zitten na een wat langere rit.

Toch heb ik op het design wel een aanmerking, de daklijn die iets afloopt en de heupen die hoger staan creeeren een kleine achterruit en een wat grote dooie hoek. Ik heb een lange tijd een Astra GTC gereden die dit ook had, en was toen blij met de Audi die veel meer zicht had. Dit lever je toch weer in bij de Volvo.

Score: ***

Rij eigenschappen/Motor

De demo auto die ik mee had stond op 18" velgen. Dit zou definitief niet mijn keus zijn, de wagen was hierdoor nogal straf en ook zelfs wat zoekerig. De verkoper gaf ook aan niet voor de 18" te gaan maar voor een nette 17". De wegligging was goed en stuurgedrag direct maar niet heel communicatief. Toch is dit bij Audi niet veel anders.

Qua onderstel is het prima, voor Volvo misschien zelfs sportief en straf te noemen. Erg prettig naar mijn mening, en neigt zelfs erg duits aan.

De motor is een 1.6Turbo met 150Pk. Naar mijn mening een goed blok, en zeer vlot. En toch miste ik op een of andere reden de snelheidsbeleving of felheid van mijn Audi. Het ging in de Volvo nogal gemoedelijk, althans zo kwam het over. Als je heel dynamisch/sportief rijden gewend bent lijkt dit nogal behouden terwijl de prestatiecijfers anders doen vermoeden.

Score: ****

Ruimte

Dan de ruimte, het is helaas niet de ruimste auto in zijn klasse. En doet zelfs iets onder voor mijn huidige wagen. Ik met 1,93m kan achter mijzelf niet goed plaats nemen bij de Volvo.

De kofferbak is helaas ook wat kleiner, en dan de hoge laaddrempel van de achterbak die ook niet optimaal is. Hier laat de Volvo wat steken vallen.

Score = ***

Gebruiksvriendelijkheid

Alles is bij de Volvo wel duidelijk, m.u.v. de Navigatie en de opties voor de wagen. Hierin mag Volvo eens goed gaan kijken bij de "premium" broeders als BMW en Audi. De Navi reageert traag en zelfs een paar keer zelfs niet... erg jammer. Ook opties van de auto zit teveel in map structuurtjes en opties verwerkt.

Als je geen navigatie neemt is het probleem minder, maar met de introline (die naar mijn mening iedereen wel neemt) toch wel een groot puntje van kritiek. Mijn verouderde RNS-E is al zelfs sneller en beter dan dit gloednieuwe systeem van Volvo.

Score: **

Al met al genomen komt de Volvo totaal uit op een score van: ***

De wagen is goed, maar blinkt niet uit in punten waar de concurrentie toch wat streepjes voor heeft. Toch schrijf ik de Volvo als keuze niet af. Maar het zal niet direct mijn eerste keus meer zijn. De volgende auto's die ik nog ga testen zijn: BMW 116i en de Audi A3 SB

De Lexus CT200h is een buitenbeentje, heb hem al in de showroom bekeken en vond de kofferbak zwaar onder de maat. Ruimte is bij mij toch wel bepalend, en daarin is Lexus geen uitblinker. Maar goed wel 14% bijtelling, dus blijft die er nog op staan.

• Widow
  • Laatst online: 01-12 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:42:
Zo zijn er wel meer krassen/plekken die te wijten zijn aan onzorgvuldigheid van mensen.
[...]
Daarom dacht ik, als het echt kleine krassen (door de lak heen) zijn, kan ik die wellicht zelf bijstiften.
Lekker dat mensen zo met die auto omgaan :( ik woonde vroegâh ook in een zijstraat van het centrum, echt elke dag ellende met parkeren, spiegels er vanaf gereden, krassen van die huisvrouwtjes die met een landrover aan komen zetten en niet weten hoe breed dat ding is, noem het maar op.

Maar ik zou ff je wagenparkbeheerder dit voorleggen en vragen hoe of wat. Bij mijn huidige leaseovereenkomst staat duidelijk dat zelf knutselen aan de auto niet is toegestaan, en dat schade altijd door een schadebedrijf hersteld moet worden. Ik mag nog net zelf een bandje vervangen maar daar houd het bij op. Dus vraag het aan je WPB, dat je niet achteraf problemen krijgt met zelf fixen van dingen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• robhof
  • Laatst online: 18-12 20:44

robhof

Lembongan view

jschoorl2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:59:
[...]

Ik begrijp dat de 1-serie voor jou al afvalt vanwege het uiterlijk, maar wat betreft de stoelen; waren dat de sportstoelen? Dat vond en vind ik de lekkerste autostoelen waar ik tot nu toe in heb gezeten namelijk.

De slechtste stoelen vond ik trouwens die in de Alfa Giulietta; zelfs de dealer gaf aan dat het echt een enorme misser was in de auto. Auw! Mooie auto verder.
Wicked-Game schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:30:
In mijn kerstvakantie de Volvo V40 gaan bekijken bij de dealer. Wilde er even heen ivm ophalen brochure en prijslijst. Eenmaal aangekomen bij de dealer werd ik heel hartelijk ontvangen, en heel wat gepraat over de Volvo. Zij hadden een V40 in de showroom staan op basis van de Momentum met Intro-pakket.

Uiteindelijk vroeg de man of ik een rondje wilde sturen in een V40 met T3 (tevens ook de motor die in aanmerking komt). Dit aanbod geaccepteerd en ben een goed half uur gaan sturen met de V40. Als referentie heb ik mijn huidige Audi A3 Sportback 1.4 TFSI.

Ruimte

Dan de ruimte, het is helaas niet de ruimste auto in zijn klasse. En doet zelfs iets onder voor mijn huidige wagen. Ik met 1,93m kan achter mijzelf niet goed plaats nemen bij de Volvo.

Rij eigenschappen/Motor

De motor is een 1.6Turbo met 150Pk. Naar mijn mening een goed blok, en zeer vlot. En toch miste ik op een of andere reden de snelheidsbeleving of felheid van mijn Audi. Het ging in de Volvo nogal gemoedelijk, althans zo kwam het over. Als je heel dynamisch/sportief rijden gewend bent lijkt dit nogal behouden terwijl de prestatiecijfers anders doen vermoeden.

De wagen is goed, maar blinkt niet uit in punten waar de concurrentie toch wat streepjes voor heeft. Toch schrijf ik de Volvo als keuze niet af. Maar het zal niet direct mijn eerste keus meer zijn. De volgende auto's die ik nog ga testen zijn: BMW 116i en de Audi A3 SB
De V40 is voor mij afgevallen vanwege o.a. de zitpositie voorin; met mijn 1.97m kon ik geen fijne positie vinden zonder dat ik het idee had tegen de dakstijl aan te staren. Had jij daar met je 1.93m geen last van? Kan hoor; scheelt toch een stukje! :)

Wat betreft de snelheidsbeleving; dat is voor mij heel herkenbaar. Zelfs de T4 gaf mij niet echt een gevoel van snelheid. De BMW 116i (met automaat) vond ik persoonlijk fijner rijden dan de T4, terwijl de laatste toch echt sneller is. De automaat zal daarbij allicht ook een rol hebben gespeeld.

Zelf uiteindelijk gekozen voor de 118i, omdat we de motor i.c.m. de achttrapsautomaat geweldig vonden rijden. Van tevoren niet verwacht dat het de BMW zou worden, maar het rijden gaf de doorslag. Dat maakt de proefritten maken ook zo leuk. ;)

Succes met kiezen!

• Wicked-Game
robhof schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:26:

De V40 is voor mij afgevallen vanwege o.a. de zitpositie voorin; met mijn 1.97m kon ik geen fijne positie vinden zonder dat ik het idee had tegen de dakstijl aan te staren. Had jij daar met je 1.93m geen last van? Kan hoor; scheelt toch een stukje! :)

Wat betreft de snelheidsbeleving; dat is voor mij heel herkenbaar. Zelfs de T4 gaf mij niet echt een gevoel van snelheid. De BMW 116i (met automaat) vond ik persoonlijk fijner rijden dan de T4, terwijl de laatste toch echt sneller is. De automaat zal daarbij allicht ook een rol hebben gespeeld.

Zelf uiteindelijk gekozen voor de 118i, omdat we de motor i.c.m. de achttrapsautomaat geweldig vonden rijden. Van tevoren niet verwacht dat het de BMW zou worden, maar het rijden gaf de doorslag. Dat maakt de proefritten maken ook zo leuk. ;)

Succes met kiezen!
Voorin kon ik prima zitten met mijn lengte.

BMW 1-Serie ga ik zeker rijden, maar ik kan leasetechnisch mogelijk niet verder komen dan de 116i EDE. Mijn zusje rijdt een van de allerlaatste geproduceerde BMW 118i varianten van het vorige type en dat rijdt wel erg goed. Uiterlijk van de 1 tja... minder maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik ermee kan leven. Dus deze wordt zeker in overweging genomen.

Mijn grootste voorkeur gaat nu wel uit naar een Audi A3 Sportback Proline S met S-tronic. Qua deal erg scherp die Proline S. En ben bekend met het blok.

Maar goed alles valt en staat met de leaseprijzen. Die zijn doorslaggevend. Al moet het met 875,- p/mnd wel redelijk goedkomen hoop ik. Alhoewel Athlon nooit de goedkoopste is.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12 22:12

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pfff ik hoop dat er dit jaar nog wat nieuwe motoren bij de diverse fabrikanten gaan worden uitgebracht, of dat huidige motoren iets worden versleuteld, want er blijft wel heel weinig aantrekkelijk 20% over.... Ik moet dit jaar een nieuwe auto kiezen. Gezin met 3 kinderen, waarvan 1 in stoeltje en 1 op een zittingverhoger. Daarnaast een middelgrote hond (boxer) die ook mee moet kunnen.

Rij nu in een Avensis. Ruimte zat, maar de afwerking is het net niet en hij rijdt me niet lekker genoeg.

Absolute no go's (in de meeste gevallen omdat ik ze simpelweg lelijk vind):
- Megane
- C5
- I40
- IX35 (aantal jr terug proefgereden, rijdt en zit ruk en is puur plastic van binnen)
- 3008 / 508 / 5008
- Astra / Insignia

Te klein:
- V40
- A3
- Golf

Twijfelgevallen:
- Focus (niet de mooiste auto)
- Golf Variant (wacht op nieuwe model)
- Octavia Combi (huidige model is lelijk)
- B serie (Mercedes) (Oude lullen imago en wellicht te klein)
- C Max (te klein?)

Te duur, maar spreken me wel aan, mits 20%:
- V60
- Passat Variant
- A4 Avant
- Qasqai (twijfelgevalletje)
- CX5
- 3 serie Touring (de opties die ik wil maken hem wel heel duur......)

Laat nu net alles wat ik leuk vindt geen 20% diesel motor hebben (ga mijn baas nog proberen om te lullen voor benzine, rij ca 50k / jaar.

Verplichte opties:
- Groot scherm full map Europa navigatie
- Sportstoelen
- Volauto airco, bij voorkeur dual zone
- Automagische verlichting en regensensor
- Piepers rondom, inclusief achteruit rij camera (ik wil geen auto meer zonder!)
- Leer (maar dat doe ik meestal aftermarket ivm bijtelling)
- Stoelverwarming (kan meestal ook aftermarket)

edit:
Uiteindelijk wil ik uitkomen rond de 40k (bij 20%) of 30k (bij 25%). Lager is natuurlijk altijd goed.

Tips? Ideeen? Suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-01-2013 16:15 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Baas zal benzine vast prima vinden als jij dat bedrag extra betaalt. Benzine is gewoon per maand duurder om te leasen en dat zal aan jou doorberekend worden.

• rinkel
Ik heb de Qashqai gehad (2 liter diesel) en rij nu V60
Qashqai was een prima auto, alleen vond ik de stoelen niet fijn. Ook geen duitse afwerking.

V60 is nooit in 20% geweest, betwijfel of die er ooit komt, behalve de plugin hybrid.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 10-01-2013 16:26 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:
Baas zal benzine vast prima vinden als jij dat bedrag extra betaalt. Benzine is gewoon per maand duurder om te leasen en dat zal aan jou doorberekend worden.
Hier is het dus andersom. Diesel is in de lease duurder, maar in benzine goedkoper. Nagenoeg het hele bedrijf reed daarom benzine (lagere bijtelling), maar hoewel de crisis grotendeels aan ons voorbij gaat, is nu toch het verzoek om vanwege de brandstofkosten toch maar te gaan dieselen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik betwijfel of die ooit komt. Een uitgifte van 500 in NL die 2 jaar van tevoren al vergeven zijn.... (los van het vanaf prijskaartje van € 65k)

excuus voor de dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-01-2013 16:28 ]

• rinkel
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:26:
[...]

Hier is het dus andersom. Diesel is in de lease duurder, maar in benzine goedkoper. Nagenoeg het hele bedrijf reed daarom benzine (lagere bijtelling), maar hoewel de crisis grotendeels aan ons voorbij gaat, is nu toch het verzoek om vanwege de brandstofkosten toch maar te gaan dieselen...
Dat is hier ook het geval, een dieselauto is duurder in de lease, maar vanwege de brandstofprijs mogen wij geen benzine leasen, alleen als je minder dan 20k/j rijdt.
Die prijs is excl brandstof, maar als je incl brandstof kijkt wordt het toch een ander plaatje.

@AllSeeyinEye
Dat denk ik idd ook niet.
Prijskaartje is idd wat hoog, maar derentegen is de bijtelling 0%. (Kan ik em nog niet leasen overigens)

Overigens stond ik voor hetzelfde probleem: wel of geen 20%
Helaas was de levering na 1 juli 2012 en waren alle leuke auto's ineens 25% (bv audi A5). Ik ben uiteindelijk overstag gegaan en een 25% genomen.

[ Voor 20% gewijzigd door rinkel op 10-01-2013 16:41 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:26:
[...]

Wat zijn de kilometers per jaar dan? Want die zullen dan wel erg laag zitten. En ik ga uit van een leaseprijs inclusief brandstof, exclusief brandstof zal benzine idd goedkoper zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2013 17:42 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Km 50k, 3 Jr. Leasen zonder brandstof, krijg ik overigens wel eenpas voor , kan onbeperkt tanken en privé rijden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar je hoeft zelf dus geen rekening te houden met de brandstof prijzen? Snap niet dat werkgevers daar voor kiezen...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:19
Wicked-Game schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:30:
Dat zie je vaker. Verschillen in isolatie, rijcomfort, en soms ook gewoon de laufkultur van de motor. Destijds voelde de 90pk TDI in de Golf IV/Audi A3 ook sneller aan dan de 110pk TDI, ondanks dat die laatste op alle fronten sneller was, simpelweg omdat de lomper inkomende turbo van de 90pk een snelheidssensatie gaf.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even wachten op de Mazda 6 station? Van wat ik hieruit begrijp komt die nog in 20%: http://www.autoweek.nl/ni...a-1-januari-20-bijtelling
Ik vind m wel stoer ogen.

• pandinus
  • Laatst online: 19-11 09:45
Mondeo een optie? In de ECOnetic Lease Titanium variant een erg complete auto, 20% voor nog geen 35k.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 21:47
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:07:
Pfff ik hoop dat er dit jaar nog wat nieuwe motoren bij de diverse fabrikanten gaan worden uitgebracht, of dat huidige motoren iets worden versleuteld, want er blijft wel heel weinig aantrekkelijk 20% over.... Ik moet dit jaar een nieuwe auto kiezen. Gezin met 3 kinderen, waarvan 1 in stoeltje en 1 op een zittingverhoger. Daarnaast een middelgrote hond (boxer) die ook mee moet kunnen.

Rij nu in een Avensis. Ruimte zat, maar de afwerking is het net niet en hij rijdt me niet lekker genoeg.

Absolute no go's (in de meeste gevallen omdat ik ze simpelweg lelijk vind):
- Megane
- C5
- I40
- IX35 (aantal jr terug proefgereden, rijdt en zit ruk en is puur plastic van binnen)
- 3008 / 508 / 5008
- Astra / Insignia

Te klein:
- V40
- A3
- Golf

Twijfelgevallen:
- Focus (niet de mooiste auto)
- Golf Variant (wacht op nieuwe model)
- Octavia Combi (huidige model is lelijk)
- B serie (Mercedes) (Oude lullen imago en wellicht te klein)
- C Max (te klein?)

Te duur, maar spreken me wel aan, mits 20%:
- V60
- Passat Variant
- A4 Avant
- Qasqai (twijfelgevalletje)
- CX5
- 3 serie Touring (de opties die ik wil maken hem wel heel duur......)

Laat nu net alles wat ik leuk vindt geen 20% diesel motor hebben (ga mijn baas nog proberen om te lullen voor benzine, rij ca 50k / jaar.

Verplichte opties:
- Groot scherm full map Europa navigatie
- Sportstoelen
- Volauto airco, bij voorkeur dual zone
- Automagische verlichting en regensensor
- Piepers rondom, inclusief achteruit rij camera (ik wil geen auto meer zonder!)
- Leer (maar dat doe ik meestal aftermarket ivm bijtelling)
- Stoelverwarming (kan meestal ook aftermarket)

edit:
Uiteindelijk wil ik uitkomen rond de 40k (bij 20%) of 30k (bij 25%). Lager is natuurlijk altijd goed.

Tips? Ideeen? Suggesties?
De Focus kun je helemaal losgaan voor die 40k, kun je ook nog op 14% bijtelling komen en denk zo nog bijna 10k in je zak steken...ik heb mijn keuze al gemaakt...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo lang je niet teveel vermogen wilt is de Focus idd een prima auto. Alleen is de achterbak alsnog vrij krap, kinderen van jonge leeftijd zullen geen probleem hebben maar als je kinderen nu rond een jaar of 5-6 zijn dan is dat aan het eind van je leasetermijn een jaar of 9-10, dan kan het met drie stuks wel krap zijn.

• datadevil
Tsurany schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:53:
Zo lang je niet teveel vermogen wilt is de Focus idd een prima auto. Alleen is de achterbak alsnog vrij krap, kinderen van jonge leeftijd zullen geen probleem hebben maar als je kinderen nu rond een jaar of 5-6 zijn dan is dat aan het eind van je leasetermijn een jaar of 9-10, dan kan het met drie stuks wel krap zijn.
Dat laatste is waar,ik was even vergeten dat er 3 kids waren, dan is de Mondeo net wat breder ja, en inderdaad ook in Econetic

Verwijderd

Bestelling van de A3 ligt bij de dealer dus hopelijk bellen ze vandaag om de order door te nemen en definitief te plaatsen! Toch altijd spannend dat moment van orderen en het moment waarop je zeker weet dat je auto gemaakt wordt :)

Het wordt overigens een A3 Sportback 1.6 TDI in Brilliant Black met Grijslederen bekleding.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mondeo zal denk ik een centimeter of 6-7 breder zijn? Kan net wat schelen. Maar dat moet je zelf beoordelen, geen idee hoe groot die kinderen zijn.
Had gisteren met collega's nog een gesprek over een nieuwe auto en kinderen en ik gaf met mijn handen de maten aan van een gemiddeld kind maar ik scheen er nogal naast te zitten. En het is kennelijk ook niet gebruikelijk om de maten aan te geven alsof het een kartonnen doos is.

• datadevil
Tsurany schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:04:
En het is kennelijk ook niet gebruikelijk om de maten aan te geven alsof het een kartonnen doos is.
Lol... _/-\o_

Verwijderd

In de US klopt die vergelijking beter, maar daar zijn alle kinderen dan ook vierkant.

Afbeeldingslocatie: http://www.nghealthcareeurope.com/media/media-news/news-thumb/091103/obesity1.jpg

• datadevil
oh boy....OT

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

OT dan, ik rij nu in een Peugeot 107 omdat mijn auto een beurt krijg en dan snap ik direct waarom ik een klasse hoger lease, alles zit net wat beter in elkaar. Heb in het begin wel zitten twijfelen omdat de leaseprijs een stukkie lager ligt, maar dan zou geen enkel ritje nog met plezier verlopen. En dat is 100-150 euro extra in de maand zeker niet waard.

Verwijderd

Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden. Dat je bij een auto uit de klasse onder jouw klasse goed merkt waarom het een lagere klasse is. Ik heb dat nu met mijn Ibiza DSG (ik krijg meestal een Twingo mee :) ) en ben dan enorm blij om weer in mijn Ibiza te stappen. Nu heb ik een A3 besteld, dus als ik straks een Ibiza mee krijg bij een beurt dan vind ik dat ongetwijfeld ook een crappy auto.

Is net wat je gewend bent :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor mij zal het nog wel even duren voor ik een stapje hoger kom, zit al veel te kijken naar nieuwe auto's maar moet nog 3 jaar in deze rijden. Alhoewel, de kilometers komen eerder in de buurt dan datum einde contract, daar zorg ik wel voor :)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40
datadevil schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:49:
[...]

De Focus kun je helemaal losgaan voor die 40k, kun je ook nog op 14% bijtelling komen en denk zo nog bijna 10k in je zak steken...ik heb mijn keuze al gemaakt...
Skoda superb geen optie.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wagenveld schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:47:
Even wachten op de Mazda 6 station? Van wat ik hieruit begrijp komt die nog in 20%: http://www.autoweek.nl/ni...a-1-januari-20-bijtelling
Ik vind m wel stoer ogen.
Het leasebedrag van Mazda's is schrikbarend hoog in vergelijking met andere auto's in die klasse. Ligt zomaar 150 tot 200 / maand hoger. Een aantal jaar terug voor een 6 gekeken, offerte bij leasmij opgevraagd, was even duur als de flink uitgeruste C klasse van een collega :s
datadevil schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:49:
[...]

Daar heb je een punt, maar behalve het financiele aspect (en het mogelijke ruimte probleem in de Focus), vind ik die auto eerlijk gezegd niet zo mooi. Maar hij staat ergens onderop m'n list.
datadevil schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:55:
[...]

Dat laatste is waar,ik was even vergeten dat er 3 kids waren, dan is de Mondeo net wat breder ja, en inderdaad ook in Econetic
Tsurany schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:04:
Mondeo zal denk ik een centimeter of 6-7 breder zijn? Kan net wat schelen. Maar dat moet je zelf beoordelen, geen idee hoe groot die kinderen zijn.
Had gisteren met collega's nog een gesprek over een nieuwe auto en kinderen en ik gaf met mijn handen de maten aan van een gemiddeld kind maar ik scheen er nogal naast te zitten. En het is kennelijk ook niet gebruikelijk om de maten aan te geven alsof het een kartonnen doos is.
Een Mondeo zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Is voor de ruimte wel wat aangenamer (kids zijn bij levering auto 5 tot 9... ) Maar ook deze komt relatief laag op mijn lijst, omdat ik niet echt een gevoel heb bij/met Ford.
chime schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:51:
[...]

Skoda superb geen optie.
Dan liever de (kleinere) Octavia. De Suberb vind ik lelijk :+
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:33:
Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden. Dat je bij een auto uit de klasse onder jouw klasse goed merkt waarom het een lagere klasse is. Ik heb dat nu met mijn Ibiza DSG (ik krijg meestal een Twingo mee :) ) en ben dan enorm blij om weer in mijn Ibiza te stappen. Nu heb ik een A3 besteld, dus als ik straks een Ibiza mee krijg bij een beurt dan vind ik dat ongetwijfeld ook een crappy auto.

Is net wat je gewend bent :)
Yup, helemaal correct. Als ik mijn Avensis wegbreng, krijg ik meestal een Auris mee. Die is kaal en rijdt niet lekker. Een keer een Yaris (sport?) meegehad. Leuk ding voor een middag, maar om te huilen qua afwerking en rijcomfort.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf de Focus en de Fiesta gereden, leuke wagentjes maar idd geen gevoel. Maar dat heb ik met bijna geen een auto gehad. De DS3 en de MiTo gaven mij echt gevoel, de nieuwe Clio doet dat ook wel. De rest is, voor mij, emotieloos spul.

Denk dat een Jetta ook out of the question is? Met 14% Hybrid een leuke en goedkope auto die goed rijk aan te kleden is. Alleen het uiterlijk is saai en burgerlijk. Weet niet wat de ruimte binnenin is, de Passat van m'n pa is lekker ruim achterin en de Jetta is volgens mij iets daar onder gepositioneerd dus zal iets kleiner zijn?

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:57:
[...]

Het leasebedrag van Mazda's is schrikbarend hoog in vergelijking met andere auto's in die klasse. Ligt zomaar 150 tot 200 / maand hoger. Een aantal jaar terug voor een 6 gekeken, offerte bij leasmij opgevraagd, was even duur als de flink uitgeruste C klasse van een collega :s
Dat ligt dan aan de restwaarde van de auto. Een mercedes C-klasse is na zo'n lease termijn een stuk meer waard en daardoor liggen de leaseprijzen gelijk.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:11

St@m

@ Your Service

Gisteren offerte binnengereken van Leasemaatschappij 1 voor een:
Renault Megane
Energy dCi 110 Stop en Start GT-Line eco2
Noir Etoile GNE
Bekleding rundleder "Renault Sport" 2-tone lichtgrijs/antraciet / Dashboard uitgevoerd in antraciet
Pack Xenon
Pack Lumière incl. elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak en
elektrisch verwarmbare voorstoelen
automatische parkeerrem
Hill-start assist
Visio Systeem inclusief lane departure warning en grootlichtassistent
R-Plug & Radio+ Bose® Energy Efficient Series Sound Systeem incl. versterker, subwoofer, 4 speakers
En dat alles voor een schamele € 633,-
14% bijtelling, komt uit op netto € 168,- p/m
Dat scheelt gewoon € 60,- met mijn huidige Leon. Even de andere offerte afwachten, en dan bestellen :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:02:
Heb zelf de Focus en de Fiesta gereden, leuke wagentjes maar idd geen gevoel. Maar dat heb ik met bijna geen een auto gehad. De DS3 en de MiTo gaven mij echt gevoel, de nieuwe Clio doet dat ook wel. De rest is, voor mij, emotieloos spul.

Denk dat een Jetta ook out of the question is? Met 14% Hybrid een leuke en goedkope auto die goed rijk aan te kleden is. Alleen het uiterlijk is saai en burgerlijk. Weet niet wat de ruimte binnenin is, de Passat van m'n pa is lekker ruim achterin en de Jetta is volgens mij iets daar onder gepositioneerd dus zal iets kleiner zijn?
Die is inderdaad erg saai, maar supergoedkoop voor een leuk vermogen! Helaas vind mijn hond het niet zo leuk om onder een kofferdeksel te moeten liggen, gok ik :+

Zojuist de nieuwe Golf Variant en de nieuwe Octavia Combi gezien (Filmpje, eerste 2 minuten) Deze twee zet ik bovenaan mijn shortlist. Zeker als de Golf Variant 14% gaat halen. Dan komt alles erop wat erop kan :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ohja, was je hond even vergeten :+ Maar heb je t hem al gevraagd? En als hij net zo ruim is als de Passat achterin kan de hond daar nog wel bij ;)

Golf Variant ziet er acceptabel uit, met 14% zou hij helemaal ideaal zijn. De Octavia Combi ziet er net wat leuker uit, mooi wagentje. Alleen jammer dat die presentatoren een beetje droeftoeter zijn.

• cypher21
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:05:
[...]

Die is inderdaad erg saai, maar supergoedkoop voor een leuk vermogen! Helaas vind mijn hond het niet zo leuk om onder een kofferdeksel te moeten liggen, gok ik :+

Zojuist de nieuwe Golf Variant en de nieuwe Octavia Combi gezien (Filmpje, eerste 2 minuten) Deze twee zet ik bovenaan mijn shortlist. Zeker als de Golf Variant 14% gaat halen. Dan komt alles erop wat erop kan :P
Vergeet niet dat je vanaf 1 januari 2014 wegenbelasting gaat betalen over 14% auto's. Das best wat voor een diesel, dus wordt het verschil iig minder ;)

Verwijderd

Niet alleen over 14%, maar ook over lage uitstoot 20%, volgens de Volvo dealer was het voor de V40 D2 100 euro netto per maand.
Pagina: 1 ... 12 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.