Keuze leaseauto Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste
Acties:
  • 440.730 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb de afgelopen jaar 3 14% auto's gereden, mag in Jan. 2013 een gloedje nieuwe Peugeot 508 in ontvangst nemen. En ik ben er blij om.

1e 14% auto was de Civic Hybride...... :X ;w

2e 14% auto was een nieuwe Megane. De auto ziet er goed uit en wordt redelijk vol geleverd, Maar het rijden..... de 1.5 motor doet niks onder de 1500 toeren, je moet constant 1 versnelling lager zitten. De stoelen zijn ermbarmelijk voor mij. Ik kreeg na 60KM al pijn in mijn rug. Ik heb 16K met deze auto gereden en was blij dat ik hem in kon leveren.

3e 14% auto is nu nog een Focus. Deze auto ziet er dodelijk saai uit, het dashboard is net als een ontplofte spaceshuttle. Rijden daarintegen is goed te doen .De 1.6 diesel doet beter zijn best dan de Renault, het is net of deze een stuk pittiger is. De stoelen zijn velen malen beter als die van de Renault. De wegligging in fenomenaal, maar hij is zoooooo saaaaai :O :O :O

Dus as ik jullie een advies mag geven, ga dan niet voor de looks van de Megane, want de Focus rijdt velen malen beter, of ga meteen voor een 508 2LTR executive alles :9

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Die 508, heeft die de gerobotiseerde bak? Want daar ga je volgens wat vrienden van mij niet vrolijk van worden, die vervloeken die bak regelmatig. Ik pest ze er ook steeds mee als ik bij hen in de auto zit, leer toch eens schakelen :).

En welke uitvoering had je van de Megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

@backupdevice:
Maar een 508 2LTR executive alles is ook behoorlijk prijzig en ook (mits niet de Hybrid) 20% meen ik.
Verder vind ik de bak van de megane soepeler schakelen dan die van de focus (heb alleen testritten gehad momenteel). Over de stoelen van beide (focus en megane) was ik erg te spreken. Denk dat dit p.p. afhankelijk is aan postuur en smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Volgens mij is alleen de 1.6 HDI 20%, die heeft de bewuste robotbak (in gereden; ik vond het niks), de Hybrid is 14% en de rest van de diesels is 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:43
De dealer had wel een oplossing voor die robotbak: Jaaaa dan moet je gewoon net voordat je wilt schakelen gewoon je voet even iets liften van het pedaal en dan schakelt ie door.

Euhh.. ja... ik ga een beetje een soort spelletje met een gaspedaal uithalen om te zorgen dat een bak normaal schakelt ;)

Ben maar voor de Megane EDC gegaan. Schakelt een stuk soepeler. Ik heb overigens niet heel veel last van de stoelen. Ze zijn niet briljant maar ik kan er rustig uren in rijden (wintersport etc).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ook in de DS3 gereden met zo'n prachtige half automaat. Dat was een en al drama, moest er van huilen. Schakelen naar beneden doet hij veel te laat, optrekken doet hij maar half, naar de juiste cruise versnelling duurt erg lang. De 1.6 e-HDI is gewoon lekker handgeschakelt en gaat lekker vlot.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Wel vreemd dat uitgerekend een stel nerds niets overweg kunnen met een robot-bak :P
Ik vind 'm geweldig, inderdaad even wennen, maar na 3 dagen kon ik lezen en schrijven met dat ding. En dan nog iets; die flippers, zeker met de sneeuw, heerlijk, altijd de juiste versnelling en lekker gaan :)
Maargoed, zo'n emotioloze DSG of lekker uren in de file schakelen is natuurlijk veul beter :)

Volgens mij is het vooral dat je er niet aan kunt wennen in een half uurtje proefrijden en het daarom niets vindt. Weten jullie ook dat ie ongeveer 2 weken uittrekt om je te leren kennen? Dus dat als je hem krijgt de auto pas na 2 weken sneller op en neer zal schakelen als je een vlotte rijder bent? Dus doe een proefrit van 2 weken als je echt een oordeel wilt vellen :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik moet januari een nieuwe auto uitzoeken.. uiteraard 14% en zo vol mogelijk. Normaliter zou ik zeggen, een Megane, maar goed.. de situatie is sinds kort iets verander, er komt een tweeling in huize St@m. Dus ook twee autostoeltjes. Is er hier iemand die kan bevestigen of er plaats is voor twee autostoeltjes?

Collega had van horen zeggen dat de stoeltjes niet passen in een Megane.

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 07-12-2012 08:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Waarom zou dat moeten als er ook automaten zijn die dat gewoon standaard doen (zoals de EDC). Niets emotieloos. Het ding is dusdanig slim dat ie bij stijgende hellingen de toeren hoger laat oplopen en bij dalende hellingen op de motor gaat remmen op een toerental waarbij normaal al lang en breed opgeschakeld zou hebben. Het ding is juist zo dynamisch als wat. Ik was echt onder de indruk in de bergen. Dat was mijn enige 'als dat maar goedgaat' punt bij de proefrit en de keuze.

Overigens heb ik die 508 ook wel vaker gereden. Het is en blijft een houterige dramabak. Ik heb zeer ruime ervaring met allerlei typen bakken (van CVT tot handgeschakeld 4-wiel met hoge/lage gearing) en die gerobotiseerde handbakken blijven gewoon dramadingen :).

Reden dat nerds niet overweg kunnen met zo'n bak is dat nerds verwachten dat techniek goed werkt en een aversie hebben tegen dingen die prut zijn qua techniek.

Edit: overigens zijn de flippers inderdaad wel fijn. Het is de enige manier om die bak nog enigszins rijdbaar te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 07-12-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil enkel een automaat als hij vlot werkt, niet als hij zo traag schakelt dat ik zelf al vier keer geschakeld zou kunnen hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dan heb je het toch nog niet begrepen. Je zegt 'automaat', maar je bedoelt een gerobotiseerde handbak. Er zit dus iemand naast je die voor je schakelt. En die moet je soms instructies geven. Het is geen automaat. Anders had het wel automaat geheten :)

Dus ik rij 'm ook niet als automaat, maar als schakelhulpje. Er gaat geen rit voorbij dat ik niet flipper. Juist in de bergen is dat heerlijk, zelf controle hebben, terwijl als je gewoon cruised je inderdaad niets hoef te doen. Die Franse machines zijn er ook met een echte automaat en die doen precies wat jij wilt, alleen tegen een hogere bijtelling ;)

Edit: In m'n DS4 is de robot aan + eco modus 12s tot de 100km/h, robot - eco zo'n 11seconden en zelf flipperen zonder eco is zo'n 10s. 2 seconden onder opgaaf, wat logisch is als ze hem opgeven voor robo + eco.

Kortom, je kunt als je wilt werk maken van je rit of gewoon onderuit hangen en relaxed voor het verkeer uitrijden (uiteindelijk ben je alsnog 9 van de 10 keer sneller weg dan de handschakelende mede weggebruikers).

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-12-2012 08:40 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En waarom is een gerobotiseerde handbak geen automaat? Is gewoon een half automatische versnellingsbak. Als je echt zo precies wilt doen heb je het ook niet over een "echte" automaat maar over een tiptronic, want een cvt is ook een echte automaat maar werkt weer heel anders.

Gewoon geen systeem voor mensen die graag van autorijden houden. Neem of een fatsoenlijke tiptronic/cvt of een handschakelbak, dit is een halve oplossing die het slechtste van beiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Een automaat is een automaat. Als je zelf niet met een pook in de benzine hoeft te roeren en een pedaal hoeft in te stampen is het een automaat. Er is een proces dat automatisch voor je koppelt en schakelt. Je hebt daarin verschillende types:
- CVT (schakelt technisch gezien niet eens)
- Gerobotiseerde handbak
- Dual clutch droog/natte koppeling
- Koppelomvormer
- etc.

Daarnaast hebben de automaten soms ook nog een mogelijkheid tot handbediening... dan haal je hem van automaatstand af en zet hem in de half-automatische stand. Je hoeft immers nog steeds niet te koppelen. Dat blijft automatisch gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 07-12-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Officieel valt een Dual Clutch automaat onder een half automaat.

feit is dat je bij bovenstaande nooit zelf hoeft te schakelen, in de volksmond een automaat dus.

Echter zit er zoveeeeel verschil in hoe lekker ze rijden dat je niet blind moet kiezen, want een DSG vergelijken met een gerobotiseerde handbak is echt appels en peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
St@m schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:28:
Ik moet januari een nieuwe auto uitzoeken.. uiteraard 14% en zo vol mogelijk. Normaliter zou ik zeggen, een Megane, maar goed.. de situatie is sinds kort iets verander, er komt een tweeling in huize St@m. Dus ook twee autostoeltjes. Is er hier iemand die kan bevestigen of er plaats is voor twee autostoeltjes?

Collega had van horen zeggen dat de stoeltjes niet passen in een Megane.
Ik heb een proefrit gemaakt in een Megane Estate,
Twee autostoeltjes past wel hoor, drie echter niet.
De ruimte in de Megane viel mij echter zwaar tegen. Vooral de kofferbak voor een station, en de ruimte achter de voorstoelen (ik ben +/- 2m, achter mij kan zelfs geen kind zitten)

Ik had nog mazzel dat de CX-5 in de 20% zat, dus ben voor die gegaan.
Heb nog wel naar enigzins grote 14% auto's gekeken, maar de keuze is totaal NIET reuze...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Schnor schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:35:
Officieel valt een Dual Clutch automaat onder een half automaat.

feit is dat je bij bovenstaande nooit zelf hoeft te schakelen, in de volksmond een automaat dus.

Echter zit er zoveeeeel verschil in hoe lekker ze rijden dat je niet blind moet kiezen, want een DSG vergelijken met een gerobotiseerde handbak is echt appels en peren vergelijken.
Precies. Argumentatie als 'als je van autorijden houdt dan kies je.. ' is volkomen kolder in dat opzicht. Formule 1 coureurs houden ook van autorijden en hebben ook geen zesbakje met koppeling.

Maargoed, zal kwestie van smaak zijn, het valt me alleen op dat de Franse robot zoveel kritiek krijgt terwijl het voor 90% onkunde is. En of je omdat je het niet snapt het niet wilt is een tweede, maar dat maakt 'm in mijn ogen nog niet slecht :) Vond het zelf wel een uitdaging om te begrijpen hoe het ding werkt en er de max uit te halen en juist de component met de flippertjes vind ik dan weer erg leuk. Maargoed, ik rijd dan ook een DS4 en geen Megane, Golf, Polo, Focus of Prius ofzo ;) Ieder z'n meug.

spoiler:
Eerlijkheidshalve is de DS4 nu officieel van m'n vrouw en heb ik een Mondeo'tje als boodschappenauto 8)
Gelukkig mag ik de DS nog wel eens lenen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Niet alleen de Franse robot krijgt van mij kritiek. Elke robot krijgt van mij kritiek :) Ik heb er in meerdere gereden (ook de Fiat bijvoorbeeld) en het blijft een bak die bij uitstek schakelt op momenten dat ik het niet wil.

Voorbeeld: Rustig aan komen rijden op een T splitsing, de weg opdraaien en dan midden in de bocht ineens besluiten naar de 1 terug te schakelen, om vervolgens binnen 2 meter weer naar de 2 te schakelen omdat hij te hoog in toeren komt. Waarom??? geen idee. In geen enkele auto schakel je terug naar de 1 tenzij je stilstaat of bijna onder de 5 km/uur rijdt... maar blijkbaar omdat ik dan teveel gas geef (omdat ik bv een beetje pittig even invoegen) vindt ie dat de 1 een goed idee is.

Nu is dit 1 voorbeeld en ik wil geen post maken met 10 voorbeelden, maar al die voorbeelden bij elkaar inclusief bovenstaande zorgt er bij mij iig voor dat ik de bak nooit in automatische stand zal rijden. Nu heeft de 508 gelukkig flippers dus kan je zelf aan de slag, maar een robotbak zonder flippers of halfautomatische modus zal er bij mij nooit inkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:14:
[...]

Maargoed, zal kwestie van smaak zijn, het valt me alleen op dat de Franse robot zoveel kritiek krijgt terwijl het voor 90% onkunde is.
De kritiek heeft te maken met het feit dat de robotbak van PSA tijdens het schakelen een vrij lange periode heeft waarin er geen tractie is.
Waarschijnlijk schakelt de bak objectief gezien zelfs iets sneller dan een ouderwetse handbak, maar omdat je in automatische stand geen controle hebt over het schakelmoment kan het erg irritant zijn. Ouderwetse automaten met koppelomvormer hebben een kortere periode zonder koppel. Wel een vrij lange periode periode met verminderd koppel, maar de onderbreking is wat minder abrupt. DSK en PDK bakken zijn door de dubbele koppeling erg snel en daardoor ook in automatische stand goed te genieten.

BMW heeft overigens laatst een leuk idee aangekondigd waarmee je een automaat wat prettiger in de omgang kan maken voor sportieve rijders: koppelen aan de GPS. Dan kan je auto al voor de bocht terugschakelen en wordt vermeden dat de bak bij de acceleratie na de bocht eerst moet terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor 90% onkunde? Als ik tijdens een proefrit in een ingereden auto stap en merk dat het geen een keer op tijd schakelt, hardstikke traag shakelt en zelfs handmatig schakelen met de flippers erg traag gaat dan is dat echt geen onkunde van mijn kant. Als je met zo'n bak moet leren rijden ben je je gewoon aan het aanpassen aan slecht werkende techniek. Ik heb in meerdere automaten gereden en dit was mijn slechtste ervaring ooit in een auto qua schakelen.

Van alle proefauto's die ik gereden heb (80% van de 14% bijtellingsauto's tussen 15 en 25k) was de DS3 met de half automaat gewoon de slechtst rijdende auto, was de enige auto die ik graag inleverde. Pak nog liever zo'n 3 cilinder Ibiza, zelfs dat rijd beter.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Tsurany schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:21:
Voor 90% onkunde? Als ik tijdens een proefrit in een ingereden auto stap en merk dat het geen een keer op tijd schakelt, hardstikke traag shakelt en zelfs handmatig schakelen met de flippers erg traag gaat dan is dat echt geen onkunde van mijn kant. Als je met zo'n bak moet leren rijden ben je je gewoon aan het aanpassen aan slecht werkende techniek. Ik heb in meerdere automaten gereden en dit was mijn slechtste ervaring ooit in een auto qua schakelen.

Van alle proefauto's die ik gereden heb (80% van de 14% bijtellingsauto's tussen 15 en 25k) was de DS3 met de half automaat gewoon de slechtst rijdende auto, was de enige auto die ik graag inleverde. Pak nog liever zo'n 3 cilinder Ibiza, zelfs dat rijd beter.!
Dat heb ik dus ook. Ik vind het prima om met techniek te werken.. maar ik vind het niet prima om om techniek heen te moeten werken ;)

Bij de CVT vind ik het bv wel weer een sport om zo te acceleren dat de electromotor bijna maximaal assist maar het toerental toch niet boven de 3000 komt. Dan ben je echt aan het spelen met de techniek :) Prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:49:
[...]

De ruimte in de Megane viel mij echter zwaar tegen. Vooral de kofferbak voor een station, en de ruimte achter de voorstoelen (ik ben +/- 2m, achter mij kan zelfs geen kind zitten)

Heb nog wel naar enigzins grote 14% auto's gekeken, maar de keuze is totaal NIET reuze...
Twee autostoeltjes passen zelfs in een Clio. Snap even niet waarom dat niet zou passen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
Zijn al deze 14% auto's niet gewoon met handbak verkrijgbaar? Dan heb je toch helemaal geen discussie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tsurany schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:21:

Duurde je proefrit 2 weken? Daarom rijden die dingen bijzonder slecht tijdens een proefrit, ze passen zich aan je aan. En ja, dat is wennen, maar als ik het gas lift, schakelt ie direct. Als ik een klein dotje gas geeft, schakelt ie meteen terug, geef je rustig gas, doet ie dat niet. Dat leert dat ding in een periode van een week of twee. Als je keer voor een beurt nieuwe firmware krijgt, dan is dat inderdaad het eerste stuk wennen en istie onvoorspelbaar.

En ja, er zijn voorspelbaardere automaten en ik begrijp dat de definitie van goed wordt bepaald door hoe makkelijk jij het vindt dat het rijdt, maar ik heb 'm geadopteerd en heb er veel plezier van :) En daar gaat het uiteindelijk om, ook al rij jij in je technisch superieure maar o-zo-saaie <vul-maar-in> :+

Dat je een 3-cilinder Ibiza beter vindt rijden zegt wellicht meer over jouw definitie van lekker rijden dan over elk van de gereden auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:26:
[...]

Twee autostoeltjes passen zelfs in een Clio. Snap even niet waarom dat niet zou passen.. :?
Idd, snap niet waar die opmerking vandaan komt.
Zelfs in een aygo of een smart forfour zijn twee stoeltjes geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zelfs in een Smart ForTwo passen er twee. Helaas wel ten koste van de bestuurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MrFl0ppY schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:26:
Zijn al deze 14% auto's niet gewoon met handbak verkrijgbaar? Dan heb je toch helemaal geen discussie.
Klopt, maar als verstokte DS4-met-robot kon ik het niet laten even te reageren. Was zo'n beetje de eerste in NL met een 14% Civic met CVT, hoe vaak ik dat niet heb uit moeten leggen dat ook dat leuk kan zijn. Iedereen wist het beter - dat kan toch niet lekker rijden, is waardeloos, veredelde DAF etc. Ondertussen betaalde ik zo'n 100,- bijtelling, zat op voorverwarmd leder terwijl de rest in 25% Golfjes-zonder-opties aan het handbakken waren :+ Wellicht is legitimering van je eigen keuze, het afkraken van dat van een ander :)

Enfin, ik ontken dan ook niet dat die robot-bak niet de beste 'automaat' is die er is, maar vind het wel merkwaardig dat mensen er zo slecht mee om kunnen gaan. Das alles :)
t_captain schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:34:
Zelfs in een Smart ForTwo passen er twee. Helaas wel ten koste van de bestuurder ;)
8) Misschien is de vraag of er twee kinderen achterin de auto kunnen op een kinderstoeltje. Niet maxi-cosy, maar echt vooruit zittend stoeltje. Vrienden met een tweeling hebben een 14% megane estate en hij is bijna 2m lang en kan niet autorijden met beide kinderen achter op de bank. De voorstoel moet zover naar voren dat hij de pedalen niet kan bedienen. De kids moeten de beentjes kunnen strekken tot ze groot genoeg zijn om ze te kunnen buigen. Helaas was dit bij zoveel auto's zo, dat ze toch deze maar genomen hebben en besloten dat moeders rijdt als de kids op de bank zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-12-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:32:
[...]

Duurde je proefrit 2 weken? Daarom rijden die dingen bijzonder slecht tijdens een proefrit, ze passen zich aan je aan. En ja, dat is wennen, maar als ik het gas lift, schakelt ie direct. Als ik een klein dotje gas geeft, schakelt ie meteen terug, geef je rustig gas, doet ie dat niet. Dat leert dat ding in een periode van een week of twee. Als je keer voor een beurt nieuwe firmware krijgt, dan is dat inderdaad het eerste stuk wennen en istie onvoorspelbaar.
Dan is het toch waardeloze technologie? Bovendien was met de flippers schakelen ook een ramp, je zit gewoon te wachten tot hij eindelijk eens schakelt. Dat lijkt me geen kwestie van aanpassen.
En ja, er zijn voorspelbaardere automaten en ik begrijp dat de definitie van goed wordt bepaald door hoe makkelijk jij het vindt dat het rijdt, maar ik heb 'm geadopteerd en heb er veel plezier van :) En daar gaat het uiteindelijk om, ook al rij jij in je technisch superieure maar o-zo-saaie <vul-maar-in> :+
Er zijn een stuk betere automaten dan zo'n half automaat, vind dit een erg slechte compromis.
Dat je een 3-cilinder Ibiza beter vindt rijden zegt wellicht meer over jouw definitie van lekker rijden dan over elk van de gereden auto's ;)
Nee, dat was een waardeloze auto maar de DS3 met half automaat was gewoon echt dramatisch slecht.
MrFl0ppY schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:26:
Niet altijd.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:35:
Enfin, ik ontken dan ook niet dat die robot-bak niet de beste 'automaat' is die er is, maar vind het wel merkwaardig dat mensen er zo slecht mee om kunnen gaan. Das alles :)
Misschien dat anderen gewoon andere eisen hebben? Jij legt constant de schuld bij de gebruiker neer maar als veel meer mensen het niet fijn vinden ligt de schuld misschien wel niet bij de gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:49:
[...]

Tnx :) de keuze is inderdaad niet reuze :P
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:26:
[...]

cypher21 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:33:
[...]

Idd, snap niet waar die opmerking vandaan komt.
Zelfs in een aygo of een smart forfour zijn twee stoeltjes geen probleem
Het schijnt.. ja komt ie.. dat de stoel aan de bovenkant niet past omdat de auto bij het dak smaller wordt en dat daardoor de bovenkant van de stoeltjes niet zou passen. Maar goed, mooi dat het de wereld uit is :P Ik vond het al raar, maar voor de zekerheid toch maar even vragen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tsurany schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:38:
[...]

Dan is het toch waardeloze technologie? Bovendien was met de flippers schakelen ook een ramp, je zit gewoon te wachten tot hij eindelijk eens schakelt. Dat lijkt me geen kwestie van aanpassen.
En dat is het in de praktijk dus wel. Rij je relaxed, schakelt ie relaxed. Rij je sportief, schakelt ie sportief. Alleen niet direct.
Er zijn een stuk betere automaten dan zo'n half automaat, vind dit een erg slechte compromis.
Kan ik me voorstellen :)
Nee, dat was een waardeloze auto maar de DS3 met half automaat was gewoon echt dramatisch slecht.
Enige wat ik probeer aan te geven dat anders niet per se slecht is, ook al is het niet 1-2-3 logisch in jouw beleving. Maargoed, als jij iets slecht vindt, is het blijkbaar slecht.
Misschien dat anderen gewoon andere eisen hebben? Jij legt constant de schuld bij de gebruiker neer maar als veel meer mensen het niet fijn vinden ligt de schuld misschien wel niet bij de gebruiker?
Dat is precies mijn punt; andere eisen hebben is wat anders dan iets per definitie als slechte techniek bestempelen. De reden dat die bak erin zit is omdat je dan toch soort-van automatisch kunt rijden zonder CO2 concessies. Uiteraard kan dat ook met de veel te dure DSG-automaat, maar los van dat die niet voorhanden is/was bij PSA vind ik die gewoon niet zo leuk om in te rijden.

Dus, laten we het erop houden dat jij het slechte techniek vindt, ik denk dat met een beetje gewenning en laten leren door de bak er nog wat van te maken is, maar dat het dan nog niet jouw ding is? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:35:
[...]

8) Misschien is de vraag of er twee kinderen achterin de auto kunnen op een kinderstoeltje. Niet maxi-cosy, maar echt vooruit zittend stoeltje. Vrienden met een tweeling hebben een 14% megane estate en hij is bijna 2m lang en kan niet autorijden met beide kinderen achter op de bank. De voorstoel moet zover naar voren dat hij de pedalen niet kan bedienen. De kids moeten de beentjes kunnen strekken tot ze groot genoeg zijn om ze te kunnen buigen. Helaas was dit bij zoveel auto's zo, dat ze toch deze maar genomen hebben en besloten dat moeders rijdt als de kids op de bank zitten.
De laatste tien jaar is de trend dat ruimte is gaan zoeken door auto's hoger te bouwen. Zo is de dakhoogte van een gemiddelde auto gestegen van plusminus 1.40 naar 1.45 a 1.50, en dan heb ik het niet over de Scenics en SUV's. Automobilisten die meedoen aan de maatschappelijke trend tot vergrijzing vinden dat prettig vanwege de hogere instap :)

Voor kinderen met gestrekte beentjes achterin is het niet de ideale geometrie. Die hebben gewoon een bepaalde afstand nodig tussen achterbank en voorstoel. Die ruimte maak je maar op 1 manier, met een lange wielbasis. Wat dat betreft zouden veel mensen misschien wat minder moeten focussen op 14% bijtellingstarief. Voor 35% van de dagwaarde tel je een XJ of 7-serie uit 1997 bij, dat is niet wezenlijk meer dan 14 of 20% van een Megane of Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:03:
Wat dat betreft zouden veel mensen misschien wat minder moeten focussen op 14% bijtellingstarief. Voor 35% van de dagwaarde tel je een XJ of 7-serie uit 1997 bij, dat is niet wezenlijk meer dan 14 of 20% van een Megane of Golf.
Er zijn maar weinig werkgevers die toestaan dat soort wagens te leasen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wie heeft het nog over werkgevers? ;)

12% van de IT''ers heeft daarmee al geen zaken meer mee en dat aantal loopt gestaag op.
Tel daarbij een trend tot flexiblisering van arbeidsvoorwaarden. Veel werkgevers hebben een starre leaseregeling reeds ingeruild voor een mobiliteitsbudget. Vaak zijn de mogelijkheden nu nog beperkt; het budget wordt ofwel uitgekeerd aan de vaste leasemaatschappij, danwel via de loonstrook aan de werknemer. Een klein stapje verder is dat de werknemer zelf een mobiliteitsaanbieder kiest en de werkgever direct met die aanbieder verrekent. Dan komen mogelijkheden als youngtimer-lease binnen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Trend schmend. Ik zie nog steeds een hoop mensen die van een shopping list moeten kiezen. De reden daarvoor is eenvoudig: de werkgever wil dat je bij de klant aankomt met een bepaalde uitstraling. Zo mag ik dus geen cabrio of SUV leasen om die reden. Voor een ZZP'er is dat idd van nul belang, maar de rest van ons heeft vaak niet zo veel vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zoals eerder gezegd heb ik ook een tijdje in de 508 gereden, de eco diesel met robotbak.
Als je perce een grote auto wil rijden met 20% is dat een keuze. Grote auto met minder bijtelling, en daarvan zijn er niet meer zoveel in die prijsklasse. Je krijgt echt veel auto voor niet veel geld, zeker met die blue lease pakketten: bomvol goodies!!

mijn keuze zou het nooit worden. Ik vind het gewoon niet fijn en zou iedereen aanraden die erover denkt om er een flinke proefrit mee te maken. Op kleine wegen e.d. gaat het nog, maar zodra er wat harder opgetrokken moet worden vind ik het een drama. Wachten wachten schakel... En voordat ie schakelt zit je (beetje overdreven) met je neus tegen het stuur omdat je voorover kukelt. Dan heb je flippers, leuk, er gebeurt alleen precies hetzelfde maar dan bepaal je zelf wanneer je met je neus op het stuur belandt (beetje overdreven) Het lijkt allemaal een beetje op een oude smart.
Het voelt allemaal gewoon niet zo direct, ik vind dat niet fijn. Als je hier voor kiest is dat puur een concessie die je doet voor die 20%. Dat is een keuze, een goed verklaarbare keuze. Maar ik zou niet kunnen zeggen dat ik de keus zou maken omdat ik het een fijn schakelende auto vind. Een aantal collega's hebben die keus ook duidelijk gemaakt, ze nemen die robotbak voor lief en vinden het prima zo.
De meest fijne 508 vind ik die op benzine, zowel de automaat als de hangeschakelde. Echt fluister stil. Ik zou er meteen voor gaan.

Ik zou zeggen, ga er een lange proefrit in maken en bepaal zelf of het iets voor je is. Kun je er mee leven, of vind je hem zelf lekker schakelen, kan.

Bij ons mag je overigens in principe alles leasen (behalve suvs, cabrios en 2 zitters), echter vallen merken/typen in een bepaalde categorie.
De minst gunstige categorie is dat je bij vertrek de auto mee moet nemen, of de lease afkoopt.
2e hands leasen is niet toegestaan.
Dus nee, toch niet alles...

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 07-12-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
rinkel schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:52:
Zoals eerder gezegd heb ik ook een tijdje in de 508 gereden, de eco diesel met robotbak.
Als je perce een grote auto wil rijden met 20% is dat een keuze. Grote auto met minder bijtelling, en daarvan zijn er niet meer zoveel in die prijsklasse. Je krijgt echt veel auto voor niet veel geld, zeker met die blue lease pakketten: bomvol goodies!!

mijn keuze zou het nooit worden. [...]
Er is tegenwoordig zoveel keuze in 20% auto's dat het "gewone tarief" van 25% langzaam maar zeker een straftarief wordt voor wie niet wil meedoen met een enigzins politiek correcte auto ;)

In de klasse van de 508 kun je ook een A4 of 3-serie met tweeliter diesel rijden. In de 3-serie kun je kiezen uit de 8-traps automaat (misschien wel de beste automaat van dit moment) of een de handbak in de 20% categorie. Bij Audi is alleen een handbak mogelijk met 20%.
Wil je wat meer ruimte, MB heeft een E-klasse dieselhybride met een uitstoot van 109 g/km en een top van 240 km.h ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik heb de Peugeot 508 hybrid4 besteld. Als je 14% wilt ben je in dit geval inderdaad gebonden aan die robotische bak. Ik wil graag een grote auto voor weinig geld. Ik ben totaal geen sportieve rijder en ik vond de automaat heerlijk bij de proefrit.

Overigens rij ik nu een Mini Cooper uit de pool en die is praktisch even duur als de 508 in de maand :')

[ Voor 17% gewijzigd door Down op 08-12-2012 15:39 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Komt door de achterlijk hoge aanschaf waarde van een Mini. Snap niet waarom die auto's meer kosten dan een Twingo of Rio, zijn vreselijk lelijke auto's van binnen, kennen totaal geen luxe en zijn achterlijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:29
Dat ze veel geld kosten klopt. Wat je er zo lelijk aan vind snap ik dan niet, want ik vind hem er van binnen echt fantastisch uitzien. Een stuk mooier en degelijker dan een Golf wat mij betreft en qua ruimte valt hij me ook alleszins mee.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Van binnen hebben ze de meest idiote tellers en knopjes, voelt samengeraapt en goedkoop aan. Ik vind ze echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eens, jaren in een Cooper S gereden van het werk(poolauto). Leuk dat het een compressieblok had met 190pK, maar die KM/u teller ten grootte van een stationsklok in het midden(!!!) Van het dashboard is debiel.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dan hebben we het nog niet over comfort...
Zo'n ding krijg je al helemaal niet normaal over een drempel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo, eindelijk mijn bestelcode gekregen :D Direct maar een lijst gemaakt met mogelijke auto's die in aanmerking gaan komen. Vind vooral de verhouding comfort+uitstraling vs kosten belangrijk. Ben dan ook erg benieuwd welke auto er uiteindelijk voor mij uit gaat komen. Short list tot heden (incl. netto kosten/maand):

- Jetta Hybrid Highline DSG: € 220,-
- A3 SB 1.6 TDI Ambition Pro Line: € 280,-
- V40 D2 Summum: € 244,-
- Golf 7 TDI 2.0 Highline: € 251,-
- BMW 116D Business+ Sport Line: € 290,-
- Ford Focus Wagon Titanium: € 140,-

Morgen proefrijden in de Golf 2.0 TDI. Ben vooral benieuwd of de extra PK's (als enige uit de lijst 150 PK) voor mij belangrijk zijn. Vind comfort belangrijk, maar af en toe flink gas geven is ook niet verkeerd. Jetta is ook behoorlijk snel, en goedkoop, maar wel een suffe auto. Wel de enige waarin je ook achterin prima zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

^^ De Mégane is afgevallen blijkbaar? ;) Mocht je het nog niet hebben meegekregen: de Mégane is ook voor 2013 weer verzekerd van 14% bijtelling (enige concessie is wel dat je af-fabriek 16" lichtmetaal aangemeten krijgt en ook niet groter kunt bestellen) :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja klopt, bedankt voor de tip, maar de Megane was nieuw toen ik mijn huidige auto bestelde (en dus nu bijna 4 jaar oud) en ik vermoed dat er binnen 1-2 jaar een nieuw model gaat komen. Daarnaast vind ik het niet zo'n bijzondere auto, is voor mijn gevoel toch een iets andere klasse vergeleken met mijn shortlist (Ford uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Niet om het een of ander, maar het scheelt je (meer dan) 100 euro per maand om in een 'andere klasse' te rijden. Dat scheelt je geen binnenruimte, alleen je eigen perceptie dat je in een oudere auto rijdt. Het is je goed recht om te beslissen dat je in een nieuw model wilt rijden, maar dat kost je tot 5.000 euro extra. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Klopt, maar gezien mijn huidige Ibiza 25% bijtelling is (uitvoering van € 22.000) ga ik er qua netto kosten weinig verschil van merken als ik een V40/A3/Golf lease. Ja, ik ga netto behoorlijk besparen door een Megane/Focus te nemen maar een mooie auto vind ik belangrijk. Ik zit er veel te veel uren in en bovendien vind ik wel dat ik het verdiend heb :)

(kan overigens best zijn dat ik uiteindelijk voor de Golf 7 1.6 TDI ga, dat kost me ook ook bijna 100 euro minder, met € 178,-)

Ben momenteel vooral bezig met het keuze proces tussen 14% en een 'mooie auto'. In de 14% klasse krijgt de Focus van mij echter de voorkeur boven de Megane. Of ik het vervolgens 100€ waard vind om in een A3/BMW/V40 etc. te rijden ben ik zelf ook nog niet over uit. Hopelijk krijg ik bij 1 van de auto's op mijn lijst een wauw gevoel.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 10-12-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Aghanim schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:38:
Ben momenteel vooral bezig met het keuze proces tussen 14% en een 'mooie auto'. In de 14% klasse krijgt de Focus van mij echter de voorkeur boven de Megane.
Dat vind ik een leuke gedachtegang, maar wat maakt voor jou een 'mooie auto'? :) Ik had namelijk diezelfde gedachtegang heb juist voor de Mégane gekozen...

Hoofdreden: het dashboard. Ik vind het Focus-dash zó ontzettend druk (en daardoor lelijk)... Daar wilde ik geen vier jaar tegenaan hoeven kijken. Andere reden: de Focus mag maar 300kg trekken tegenover 1500kg voor de Mégane. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om er een flinke aanhanger aan te kunnen koppelen, ergo: Mégane.

Overigens: is de Peugeot 508 Hybrid4 geen optie? Of een Citroën DS5 Hybrid4? :) Ook mooie auto's (vind ik dan ;) ) met 14% bijtelling. Wel wat hogere catalogusprijs, maar qua maandlasten waarschijnlijk vergelijkbaar met de A3 en BMW 116D uit je lijstje.

[ Voor 14% gewijzigd door Wok op 10-12-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik kan het niet 100% onderbouwen, is voor een deel ook een gevoel. Persoonlijk ben ik qua interieur helemaal weg van de V40:
Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/743/volvo_v40_16.jpg

Dat vind ik, vergeleken met de Megane/Focus, zowel van buiten als van binnen een 'mooie auto'. Voor mijn gevoel is de afwerking vaak net wat exclusiever binnenin. Al weet ik ook dat zodra je auto 2 maanden oud is, het eigenlijk weinig boeit of het een Ford of Audi is, behalve dat je per maand een stuk meer betaalt.

Het scheelt ook wel dat ik voor 2 jaar mag leasen. Over 2-4 jaar willen we kinderen en zal ik sowieso wat meer op kosten moeten letten.

Edit: 508 heb ik overwogen. Is echter qua leaseprijs 100 euro bruto per maand duurder dan auto's uit mijn lijstje. Bij ons betaal je die 100 euro als je vroegtijdig je baan opzegt, dat vind ik toch een risico. Qua cataloguswaarde inderdaad behoorlijk prijzig en ergens ben ik toch wel bang dat de bijtelling tussentijds aangepast kan worden door de overheid (zou niet moeten kunnen maar zie HRA) en dan is een auto van 43K toch behoorlijk prijzig.

Zie net dat de nieuwe Auris ook opgenomen is bij Alphabet. Zo maar eens kijken hoe en wat, qua leaseprijs in elk geval behoorlijk gunstig.

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 10-12-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Aghanim schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:50:
Ik kan het niet 100% onderbouwen, is voor een deel ook een gevoel. Persoonlijk ben ik qua interieur helemaal weg van de V40:
[afbeelding]

Dat vind ik, vergeleken met de Megane/Focus, zowel van buiten als van binnen een 'mooie auto'. Voor mijn gevoel is de afwerking vaak net wat exclusiever binnenin. Al weet ik ook dat zodra je auto 2 maanden oud is, het eigenlijk weinig boeit of het een Ford of Audi is, behalve dat je per maand een stuk meer betaalt.

Het scheelt ook wel dat ik voor 2 jaar mag leasen. Over 2-4 jaar willen we kinderen en zal ik sowieso wat meer op kosten moeten letten.

Edit: 508 heb ik overwogen. Is echter qua leaseprijs 100 euro bruto per maand duurder dan auto's uit mijn lijstje. Bij ons betaal je die 100 euro als je vroegtijdig je baan opzegt, dat vind ik toch een risico. Qua cataloguswaarde inderdaad behoorlijk prijzig en ergens ben ik toch wel bang dat de bijtelling tussentijds aangepast kan worden door de overheid (zou niet moeten kunnen maar zie HRA) en dan is een auto van 43K toch behoorlijk prijzig.

Zie net dat de nieuwe Auris ook opgenomen is bij Alphabet. Zo maar eens kijken hoe en wat, qua leaseprijs in elk geval behoorlijk gunstig.
Kan je ook niet een CT200H leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja kan ook. Lexus is vrij duur in de lease zie ik. Qua netto maandprijs kom je dan vrij snel op dezelfde prijs als de Jetta uit. Voor een vergelijkbare prijs rijd ik in een Golf Highline. Vriend van me heeft de Lexus, erg mooie auto. Zal binnenkort eens vragen of ik daar eens wat langer in kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Griffin schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:18:
@backupdevice:
Maar een 508 2LTR executive alles is ook behoorlijk prijzig en ook (mits niet de Hybrid) 20% meen ik.
Verder vind ik de bak van de megane soepeler schakelen dan die van de focus (heb alleen testritten gehad momenteel). Over de stoelen van beide (focus en megane) was ik erg te spreken. Denk dat dit p.p. afhankelijk is aan postuur en smaak.
De 508 moeten we ook niet meenemen eigenlijk .Maar als jullie twijfelen tussen een Megan of een Focus, ga dan voor het afchuwelijke dashboard van de Focus, want het rijgenot is vele malen groten in de Ford dan in de Megane. Mijn opinie natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Aghanim schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:28:
Ja kan ook. Lexus is vrij duur in de lease zie ik. Qua netto maandprijs kom je dan vrij snel op dezelfde prijs als de Jetta uit. Voor een vergelijkbare prijs rijd ik in een Golf Highline. Vriend van me heeft de Lexus, erg mooie auto. Zal binnenkort eens vragen of ik daar eens wat langer in kan rijden.
Ik heb een jaar in de CT200H gereden, prima auto.

Het grote voordeel is dat je "gratis" een automaat krijgt, laat ik nu verknocht zijn daarop want filerijden in een automaat is zo fijn en het rijd veel luier nooit na hoeven denken over het schakelen :)
Qwa ruimte valt hij wel tegen, kofferbak en achterin is erg klein. Maar de rest wel luxe natuurlijk :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aghanim schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:50:

Het scheelt ook wel dat ik voor 2 jaar mag leasen. Over 2-4 jaar willen we kinderen en zal ik sowieso wat meer op kostengrootte van de auto moeten letten.
Fixed that for you ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik mag overigens ook benzine leasen dus heb gekeken naar de kosten voor een Golf Highline als ik niet per sé de 2.0 TDI wil leasen.

VW Golf 7 2.0 TDI Highline 150PK €251
VW Golf 7 1.6 TDI Highline 105PK €178
VW Golf 7 1.4 TSI Highline 140PK €192
VW Golf 7 1.2 TSI Highline 105PK €146

Als ik bijvoorbeeld naar de 1.2 TSI kijk (€ 24500) dan rijd ik imo ook goedkoop in een fijne auto. Dan is het wel even de vraag wat het verschil tussen de 2.0TDI en 1.2 TSI is. Ik rijd nu in een Ibiza met 105PK (DSG) en dat is op zich snel genoeg.

Eigenlijk is het heel simpel: door de komst van een aantal 14% modellen is het lastig om op rationele basis een keuze voor een duurdere 20% auto te verantwoorden. Was alles 20% en was het kostenverschil minder dan 100€ per maand, dan had ik nooit voor de Focus/Megane gekozen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is rationeel? Is het kiezen van een duurdere auto omdat je die sneller, fijner, comfortabeler, mooier,... vind opeens niet rationeel meer? Rationeel handelen is niks anders dan handelen op basis van beschikbare informatie en kennis, als jij op basis van deze kennis besluit een 25% bijtelling auto te nemen omdat je die motor mooier vind klinken is dat gewoon een rationele beslissing.

Voor mij is een 20% auto kiezen niet zo lastig, de motoren zijn een stukje sneller en dat rijd gewoon een stuk fijner. Alleen ik heb nu het geld niet, dus voor 14% gekozen. De opvolger gaat over drie jaar wel een vlotte auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
Precies, bovendien waren deze verschillen er altijd al voor particulieren. Nu is het alleen veel zichtbaarder door de maandelijkse aftrek op de loonstrook.

Wat betreft de VW's. Hoewel de 1.2 voortaan redelijk sterk is met de turbo is het nog niet zomaar 1 op 1 te vergelijken met een diesel. Een diesel heeft namelijk veel koppel onderin waardoor je al snel al het beschikbare koppel ter beschikking hebt. Zeker in hoge versnelling rijdt dat lekker. Met benzine is dat minder en kan de auto daardoor langzamer aanvoelen. Daarnaast is een Ibiza natuurlijk een maatje kleiner dan een Golf. Ikzelf vind het te weinig vermogen voor zo'n auto, de 1.4 daarentegen is prima.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:07:
Precies, bovendien waren deze verschillen er altijd al voor particulieren. Nu is het alleen veel zichtbaarder door de maandelijkse aftrek op de loonstrook.
De verschillen worden groter door de verschillen in bijtelling op basis van uitstootverschillen. Doordat deze in de praktijk arbitrair zijn, is het verschil tussen de ene auto en de andere soms erg groot en minder goed te verantwoorden. Niet iedereen vindt 'lekkerder rijden' 150 euro per maand waard. 'Lekkerder rijden' is een stuk kwalitatiever dan 'mijn kinderen passen redelijkerwijs niet in die auto'.

De reden dat mensen al dan niet voor 14%-uitvoeringen gaan ligt vaak imo in bovenstaande redenering. Mensen die daar niet voor gaan, hebben geld over voor luxe auto's.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:07:

Wat betreft de VW's. Hoewel de 1.2 voortaan redelijk sterk is met de turbo is het nog niet zomaar 1 op 1 te vergelijken met een diesel. Een diesel heeft namelijk veel koppel onderin waardoor je al snel al het beschikbare koppel ter beschikking hebt. Zeker in hoge versnelling rijdt dat lekker. Met benzine is dat minder en kan de auto daardoor langzamer aanvoelen. Daarnaast is een Ibiza natuurlijk een maatje kleiner dan een Golf. Ikzelf vind het te weinig vermogen voor zo'n auto, de 1.4 daarentegen is prima.
Het grootste verschil tussen een moderne benzinemotor (gedownsizede motor met drukvulling) en een diesel zit in het toerenbereik. Beide blokken hebben al bij lage toerentallen een flink koppel, alleen de diesel begint tussen de 3000 en 4000 rpm af te haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Voor mij is het inderdaad de vraag of die 100€ netto per maand het verschil tussen een 1.2 TSI en 2.0 TDI rechtvaardigt. Dat de 2.0 TDI lekkerder zal rijden kan ik zonder proefrit wel gokken. Maar dat weet ik over 2 uur wel te melden :)

Hopelijk staat de nieuwe A3 Sportbreak al in de showroom (gecombineerde VW/Audi dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar ik het anders kwijt moet. dus zet ik het hier maar neer:

Skoda heeft foto's vrijgegeven van de nieuwe Octavia. Ik vind ze zeker en vast niet slecht:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/598586_373164076109393_1968286127_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/543767_373164069442727_2056066343_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/483476_373164119442722_1290216557_n.jpg

Als ik me niet vergis zijn Skoda's qua prijs goed betaalbaar, vandaar dat ik ze ook maar hier eens neerplemp.

Skoda is de laatste paar jaren toch goed bezig in mijn ogen. Vroeger vond ik het geen mooie auto's maar sinds de Skoda Superb gaan ze er toch behoorlijk op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Grappig om dat interieur te zien. Ik kom namelijk net uit de nieuwe Golf. Interieur is voor 95% identiek :)

Zojuist dus proef gereden in de Golf7 Highline 2.0 TDI. Beetje gemengde gevoelens:
+ Wegligging
+ Comfort: alles zit binnen handbereik. Duidelijk dashboard.
+ Navigatie unit (zie Skoda hierboven)
+ Ruimte
+ Voelt direct vertrouwd

- Te veel koppel/korte overbrenging (als DSG-rijder vond ik dat ik te veel moest schakelen bij veel gas geven)
- Saai
- Stoelen hebben mij niet overtuigd in 1 uur.

Samengevat is het qua rij eigenschappen een prima auto. Veel waar voor je geld en volgens mij gaat iedereen dit qua rijeigenschappen een fijne auto vinden. Het is een Golf, dus het voelde direct vertrouwd alsof je er al jaren in rijdt. En daar ligt voor mij ook het nadeel: ik vond het totaal niet spannend en voelde amper emotie terwijl ik in een gloednieuwe auto van 33K reed. Het doet wat het moet doen maar dat is het ook.

De 2.0TDI is wel behoorlijk snel. Voor mij werkte de hoeveelheid koppel en het feit dat diesel korte overbrengingen heeft niet. Ik ben DSG gewend en moest in de Golf echt continu schakelen als ik (vol)gas gaf. Rijdt als een trein maar voor mij zou iets minder koppel ook afdoende zijn.

Aangezien ik 30.000-35.000 per jaar rijd mag ik ook benzine bestellen. De verkoper raadde me aan om ook in de 1.4 TSI 122PK / 140PK te rijden om te kijken hoe ik dat zou ervaren. Wat ik in elk geval wel weet is dat de extra PK's van de Golf (voor mij grootste pluspunt vooraf) na het proefrijden een stuk minder belangrijk zijn.

Aangezien de A3 ook in de showroom stond ben ik daar ook gaan kijken en daar kreeg ik direct een gevoel van: hier wil ik nu in rijden! Hetzelfde als ik bij de V40 ook had. Zijn beide wat duurdere auto's dan de Golf maar hebben voor mij meer de wow-factor die ik bij de Golf mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik persoonlijk voor de A3 gaan. Een vriend van me heeft er eentje en dat zijn echt ongelofelijk toffe auto's.

Maar ja, jij moet natuurlijk de afweging maken. Is het die extra euro's wel waard ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja of de V40 Summum. Die staat samen met de A3 bovenaan. Wel lastig dat de A3 SB (5deurs) pas in de showroom komt nadat ik al heb besteld. Moet dus in een gewone A3 gaan proefrijden. Is blijkbaar wel hetzelfde onderstel dus qua rijeigenschappen zal het weinig verschil maken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bij de A3 zit er volgens mij wel degelijk een verschil tussen de rijeigenschappen. De SB is iets langer bij dezelfde breedte en hoogte, dat geeft meestal een wat minder dynamische beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens de verkoper niet, maar die wil dan ook graag verkopen. Feit blijft dat ik eerder moet bestellen dan dat de SB proef te rijden is dus dichter bij de rijbeleving dan met een gewone A3 testen gaat niet lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wok schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:42:
[...]
Hoofdreden: het dashboard. Ik vind het Focus-dash zó ontzettend druk (en daardoor lelijk)... Daar wilde ik geen vier jaar tegenaan hoeven kijken. Andere reden: de Focus mag maar 300kg trekken tegenover 1500kg voor de Mégane. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om er een flinke aanhanger aan te kunnen koppelen, ergo: Mégane.
Zoals ik al eerder schreef, die 300kg is volgens mij geen technische maar een nederlandse wettelijke beperking. Kijk hier eens bij de specs op ford.co.uk:
http://www.config.ford.co.../gbr_en00iyyhmodelspc.htm

Nou wil ik natuurlijk niet suggereren dat je de wet moet overtreden, maar in ieder geval is er m.i. geen technische reden - afgezien van de CO2 uitstoot - voor die 300kg beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Daar wil ik best in meegaan :) Alleen snap ik de gedachtegang niet: 't is zonneklaar dat met een aanhanger het verbruik toeneemt, echter de uitstoot wordt helemaal niet gemeten met een aanhanger! Als ik 1500kg achter mijn Mégane hang, loopt dat ook echt geen 1:26 (-ish... =fabrieksopgave). Hell... dan haal ik waarschijnlijk de helft al niet eens meer...

Ik snap dus het nut niet waarom Ford het max. trekgewicht (op papier) heeft laten beperken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Wok schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:14:
^^ Daar wil ik best in meegaan :) Alleen snap ik de gedachtegang niet: 't is zonneklaar dat met een aanhanger het verbruik toeneemt, echter de uitstoot wordt helemaal niet gemeten met een aanhanger! Als ik 1500kg achter mijn Mégane hang, loopt dat ook echt geen 1:26 (-ish... =fabrieksopgave). Hell... dan haal ik waarschijnlijk de helft al niet eens meer...

Ik snap dus het nut niet waarom Ford het max. trekgewicht (op papier) heeft laten beperken :?
Waarschijnlijk om het gewicht van de auto te beperken.. Als je een aanhanger wilt trekken heb je toch wel een stevig onderstel nodig die ook bij 1500 Kg niet breekt/buigt :+

Als Ford de draag constructie heeft moeten verzwakken om de 14% te kunnen halen kan ik dat best begrijpen.

BTW.. Skoda :+ Dat is een Tsjechie's merk.. en in Tsjechië betekend skoda "jammer" en "pech" afhankelijk van wat er bedoeld wordt :+

met andere worden jammer auto of pech auto :+

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 12-12-2012 13:42 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Het is voor Ford te duur om een appart onderstel te maken voor de Nederlandse markt, lijkt me niet waarschijnlijk dat ze zoiets doen om die 14% te halen.

Dat zou ook betekenen dat alle testen e.d. opnieuw gedaan moeten worden ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

To_Tall schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:40:
[...]

Waarschijnlijk om het gewicht van de auto te beperken.. Als je een aanhanger wilt trekken heb je toch wel een stevig onderstel nodig die ook bij 1500 Kg niet breekt/buigt :+

Als Ford de draag constructie heeft moeten verzwakken om de 14% te kunnen halen kan ik dat best begrijpen.
Het is veel te duur om die constructie aan te passen om e.e.a. lichter te maken. Dan is het effectiever om lichtere stoelen of velgen te monteren. ;) Het heeft waarschijnlijk te maken met luchtopeningen aan de voorkant die bij de Nederlandse versie dicht zijn gestopt. Wanneer je dan een caravan erachter stopt, raakt de motor mogelijkerwijs oververhit. Mocht je de intentie hebben om toch een aanhanger te trekken en in de bergen te gaan rijden, dan is het aan te bevelen om wat openingen erbij te maken zodat de motor voldoende gekoeld wordt. :P

• dude88
  • Niet online
Als 300 Kg op kenteken staat dan is dat gewoon de grens.
Overigens wel duidelijke verklaring waarom deze beperking erop zit.

Ik vraag me af of er bij de 14% bijtelling auto's wel een fatsoenlijke trekauto bij zit...

• To_Tall
  • Nu online
de megane mag 1500 Kg trekken. Ik denk dat je de meeste sleurhutten wel kan trekken. Beetje nieuwe luxe caravan weegt ongeveer 1300 Kg. Die mag je makkelijk trekken met je Megane..

en met de 110 Dci hebje toch behoorlijk wat koppel om redelijk door te rijden.. Denk alleen niet dat je berg op in zijn 6 moet rijden. Eerder versnelling 4 :)

• dude88
  • Niet online
Zeer netjes van de Megane.
Maar dat is denk ik zo'n beetje de uitzondering op de regel ;)

• To_Tall
  • Nu online
Ach volgens mij is het ook een keuze!!

en moet je zelf de vraag stellen wil ik in de toekomst iets achter mijn auto kunnen hangen.
en hoe vaak wil ik dat misschien gaan doen?

Vriend van mij heeft een Polo, hij had hiervoor een 508. Reden is van de 508 af te stappen is dat zijn bedrijf faliet ging. Helaas dusauto ook weg. Zij hebben toen overwogen om de caravan te houden of weg te doen.

Omdat het rijden met de caravan niet echt een hobby is deze weg gedaan.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De DS3 mag 1150 kilo trekken, kleine caravan is dus geen probleem en als ik een trekhaak zou hebben zou ik de caravan van mijn ouders mogen trekken.
De vraag is ook of het niet voordeliger is een kleinere/goedkopere auto te rijden en met vakantie een auto te huren om de caravan te trekken. Dat kan nog wel eens voordelig zijn aangezien 100 euro per maand besparen betekent dat je voor 1200 euro een auto kan huren voor de vakantieperiode.

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Tsurany schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:52:
De vraag is ook of het niet voordeliger is een kleinere/goedkopere auto te rijden en met vakantie een auto te huren om de caravan te trekken. Dat kan nog wel eens voordelig zijn aangezien 100 euro per maand besparen betekent dat je voor 1200 euro een auto kan huren voor de vakantieperiode.
Ik weet niet wie het ooit zei, maar de uitspraak "neem het voertuig dat gemaakt is voor 90% van de reis" is hier ook van toepassing :) ik heb ook wel eens zitten denken om mn lease Fiesta weg te doen en prive een station uit het D segment te kopen om daar dan ook mee op wintersport te gaan. Leuk, maar vervolgens zit ik wel met een auto die een meter langer is om in te parkeren, om daar dan 1 of 2 keer per jaar mee ver weg te gaan.

Afgezien van het financieele aspect dan. Ik rij genoeg kilometers om 750eu/mnd te kunnen declareren aan kilometers, waar ik zo'n auto wel mee kan onderhouden. Maar een Fiesta is goedkoop in de lease en het is lekker zorgeloos rondkarren. Wat is wijsheid... als mn detacheerklus hier ophoud en ik heb straks iets dat 5km van mn huis zit ga ik niet meer met de auto die kant op :P dan zit je met die auto.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Altijd leuk die lange auto's. Mogen blij zijn dat ik een kleine auto rij omdat ze in de garage een halve meter in mijn parkeervak staan met hun kont. Had ik een grotere auto dan hadden we beiden een halve meter met de neus buiten het vak gestaan :+

• Aghanim
  • Niet online
Is er een website/database/overzicht waar je kunt zien welke 14% auto's de komende 6 maanden gereleased gaan worden? Bijvoorbeeld Golf7, V40 etc.

• joopv
  • Niet online
Je kunt voor die paar keer per jaar dat je een trekhaak / trekkracht / laadvermogen nodig hebt een grotere auto huren, en dan alsnog over het hele jaar veel goedkoper uit zijn.

Wellicht is er iets mogelijk met tijdelijke autoruil tussen collega's, of met de leasemaatschappij. Volgens mij hebben leasemaatschappijen daar speciale regelingen voor.

Ik heb wel eens een luxe reiswagen tijdelijk gerolen met een collega die een lange vakantietrip wilde maken en op dat moment een oncomfortabel afgetrapt hondehok reed. Hij blij, daarom ik ook blij en ik deed alleen woon-werk verkeer in die periode.

Je moet het autorijden dan wel wat rationeler bekijken natuurlijk. Voor sommigen is dat erg lastig :)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Aghanim schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:21:
Is er een website/database/overzicht waar je kunt zien welke 14% auto's de komende 6 maanden gereleased gaan worden? Bijvoorbeeld Golf7, V40 etc.
http://www.autoweek.nl/groen
Hier kan je redelijk zoeken op bijtelling, alleen de nieuwste auto's staan er niet altijd even snel tussen.

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 08:13

Reley

Zoom Zoom

Zo.. mijn eerste leaseauto besteld...

Aflever week: Volgende week....

Afbeeldingslocatie: http://www.reley.nl/wp-content/uploads/2012/12/2012-11-07-16.09.38-11-e1355407132882.jpg

De nieuwe Mazda 6. 20% bijtelling en toch een fatsoenlijk motorblok..

• Aghanim
  • Niet online
Nice! Gave bak, al heeft hij door de foto wel iets weg van BMW 1. Volgens mij lijkt de neus door de foto langer dan in werkelijkheid. Heb je maar 1 week levertijd? Voorraadauto?

• Reley

Reley

Zoom Zoom

yup, hij staat al bij de dealer...
Het word ook de auto die op de foto staat...
Foto is ook uit een rare hoek genomen.
Als hij voor de deur staat ga ik fatsoenlijke foto's maken

• cypher21
Reley schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:02:
Zo.. mijn eerste leaseauto besteld...

Aflever week: Volgende week....

[afbeelding]

De nieuwe Mazda 6. 20% bijtelling en toch een fatsoenlijk motorblok..
Gave bak!

Ga je geen spijt van krijgen.

Ik reed een mazda 6 (vorig model) maar moest in april een nieuwe uitzoeken, wilde graag de nieuwe mazda 6, maar helaas was die mazda 6 uitgesteld, nu rij ik een CX-5 (ook top)
Wel lekker dat je die 20% bijtelling nog even meepakt!
Welke uitvoering heb je besteld ?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:58
Die nieuwe Mazda 6 ziet er goed uit man. Als ik nu weer een auto moest kiezen zou ik deze zeker een keer proefrijden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:28
Ik mag over een maand beginnen met shoppen voor een leasewagen. Rij nu een Audi A3 SB Sportback Ambition Proline 1.4TFSI en dat is mij best goed bevallen. Enige puntje is de prijs, de audi was enif in de lease niet de goedkoopste en wil eigenlijk iets goedkoper gaan rijden. Dat betekent dus catalogus waarden drukken welke nu met de Audi op een slordige 37998 euro staat.

Heb al een kleine shortlist gemaakt welke ik in 2013 wil gaan rijden:

- Volvo V40 T3 Summum (T4 helaas naar 25% in 2013)
- Volkswagen Jetta Highline Hybrid (14% en DSG)
- Lexus CT200h (14%, dus interessant)
- Citroen DS5 (hybrid4, wel diesel weet niet of ik dat mag rijden)
- Audi A3 SB Ambition Pro Line 1.4 TFSI (Qua prijs vergelijkbaar als huidige A3)
- BMW 114i (traagste van allemaal, en duur!)
- VW Golf (saai saai en nog eens saai, maar wel eht best aan te kleden)

Eisen:

- Navigatie (Pre!)
- Automaat (geen pre maar wel fijn)
- Sportstoelen (Pre!)
- Sportief onderstel of sportief rijgedrag
- Leder of Halfleder vind ik wel mooi O+

Ik denk hiermee wel een mooie selectie te hebben, of hebben jullie nog tips? Of wat ik eventueel zou kunnen gaan proefrijden?

Leasebedrag is 900,- euro incl benz. termijn is 4 jaar en km: 30000

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@hierboven
alfa giulietta al overwogen?

Zie trouwens dat je 29 bent, ik weet niet of je binnen 4 jaar van plan bent kinderen te krijgen (zo niet, lees niet verder ;) ), maar ik kan je uit ervaring vertellen dat een sportieve auto i.c.m. met een baby/peuter niet heel handig is :+

Ik had een verlaagde Seat Leon FR toen wij onze eerste kregen, en heuvels + kofferbak met een baby is niet echt top :P
Aangezien je er 4 jaar mee moet doen, misschien ff aan denken.

[ Voor 84% gewijzigd door cypher21 op 14-12-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ach, die verplichte stationcar tijd duurt ook maar even. Toen onze dochter drie was kroop ze vrolijk achterin de RX-8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:16:
Ach, die verplichte stationcar tijd duurt ook maar even. Toen onze dochter drie was kroop ze vrolijk achterin de RX-8 :)
Daarnaast.. Vrouwlief kan ook station rijden :+

Zelf 30 en rij een Megane hatchback.. Al er over 2 jaar een kleintje zou komen. Kan ik wel regelen dat mn Leasebak naar de pool wordt geschoven en ik of een station poolbak neem of een nieuwe uitzoek, maar dat is natuurlijk afhankelijk van werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wicked-Game schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:27:

- Navigatie (Pre!)
- Sportstoelen (Pre!)

Ik denk hiermee wel een mooie selectie te hebben, of hebben jullie nog tips? Of wat ik eventueel zou kunnen gaan proefrijden?

CT200H voldoet aan bijna al je eisen, standaard stoelen zijn al vrij stevig en omklemmen je al redelijk. Navigatie kan er ook op en dan krijg je ook direct bluetooth handsfree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

cypher21 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:49:
[...]

Gave bak!

Ga je geen spijt van krijgen.

Ik reed een mazda 6 (vorig model) maar moest in april een nieuwe uitzoeken, wilde graag de nieuwe mazda 6, maar helaas was die mazda 6 uitgesteld, nu rij ik een CX-5 (ook top)
Wel lekker dat je die 20% bijtelling nog even meepakt!
Welke uitvoering heb je besteld ?
Ik heb de 145pk sky active ts+ leasepack
Zo'n beetje alles zit erop...
Rijd erg lekker.. mag hem volgende week vrijdag ophalen.
* Reley is a happy camper.. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
To_Tall schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:22:
[...]

Daarnaast.. Vrouwlief kan ook station rijden :+
Die rijdt het liefst in een Polo met 180 pk en automaat. Vrouwen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wicked-Game schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:27:
Ik mag over een maand beginnen met shoppen voor een leasewagen. Rij nu een Audi A3 SB Sportback Ambition Proline 1.4TFSI en dat is mij best goed bevallen. Enige puntje is de prijs, de audi was enif in de lease niet de goedkoopste en wil eigenlijk iets goedkoper gaan rijden. Dat betekent dus catalogus waarden drukken welke nu met de Audi op een slordige 37998 euro staat.

Heb al een kleine shortlist gemaakt welke ik in 2013 wil gaan rijden:

- Volvo V40 T3 Summum (T4 helaas naar 25% in 2013)
- Volkswagen Jetta Highline Hybrid (14% en DSG)
- Lexus CT200h (14%, dus interessant)
- Citroen DS5 (hybrid4, wel diesel weet niet of ik dat mag rijden)
- Audi A3 SB Ambition Pro Line 1.4 TFSI (Qua prijs vergelijkbaar als huidige A3)
- BMW 114i (traagste van allemaal, en duur!)
- VW Golf (saai saai en nog eens saai, maar wel eht best aan te kleden)

Eisen:

- Navigatie (Pre!)
- Sportstoelen (Pre!)

Ik heb min of meer dezelfde lijst. Echter is de nieuwe A3 ambition pro line eerder 31K dan de 38K die jij noemt. Dat scheelt 20% en dus redelijk acceptabel qua kosten. Golf rijdt top, maar inderdaad erg saai. Net als de Jetta natuurlijk. Ik ga volgende week in de V40 en 1.14i rijden. BMW schijnt erg traag te zijn. Voor 50€ netto minder dan de BMW heb ik een Golf7 2.0 Highline met navigatie. Veel voor weinig, maar inderdaad saai. Ik zou naar Audi kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor de rijdynamiek is een 1-serie onovertroffen. Wel hetzelfde probleem qua binnenruimte achterin en bagareruimte als de CT200h. Beter dan de 1e generatie 1-serie maar niet ruim. Als ruimte belangrijk is, vallen die auto's af.

Een 114i zal niet snel zijn. Maar er zijn gelukkig ook snellere modellen. Zelfs in een 3-serie past een 320d in de 20% categorie...dan moet het met een 120d ook lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik las deze week wel dat de 1-serie een facelift gaat krijgen. Weet niet precies wanneer maar is wel iets om rekening mee te houden als je dat belangrijk vindt.

V40 is overigens ook erg krap achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
rinkel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:03:
Volgens mij is alleen de 1.6 HDI 20%, die heeft de bewuste robotbak (in gereden; ik vond het niks), de Hybrid is 14% en de rest van de diesels is 25%
Ook de hybrid heeft de bewuste robot bak. Rij er nu zelf al 32000 km mee en heb er geen een probleem mee.
Probleem is dat de bak zich uitsteiend goed aanpast aan je rijstijl. Alleen zal dat bij een proefrit nietntot zijn recht komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfs al past hij zich aan is het alsnog een klote bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Tsurany schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:55:
Zelfs al past hij zich aan is het alsnog een klote bak.
^^ Beetje jammer, zo'n reactie zonder onderbouwing...

Ik zal ook nooit vriendjes worden met die 2-Tronic/EGS-bak, maar het is heel persoonlijk of je wel of niet met het schakelgedrag kunt leven. Ook verschilt het schakelgedrag per model: ik heb ermee gereden in zowel de C4 e-HDi als de 508 e-HDi. In de 508 kon ik er al veel beter mee leven dan in de C4... Belangrijkste bezwaar voor mij was de schakelduur: de gangwissel zelf duurt gewoon (te) lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het is duidelijk een persoonlijke kwestie, ga je voor een goed rijdende ruime 20% en kun je leven met die robotbak: doen.
Veel collega's hoor ik er nauwelijks over, een aantal is allang blij dat ze niet meer hoeven te schakelen. Ik vind het echt niks.

Hoe dan ook, als je er aan denkt, ga er absoluut mee proefrijden en neem verschillende soorten wegen.

Overigens vind ik die nieuwe skoda er wel erg cool uit zien. Die oude was echt aan vervanging toe en kwam mij erg gedateerd over komen, deze is weer helemaal bij de tijd!

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 15-12-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Maar je kan in met die robot bak toch ook met flippers of met pokje schakelen?

Pagina: 1 ... 11 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.