Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Omdat 99% van de n00bs aan een gameconsole denkt als je het woord XBOX noemt. Dan moet men de X1 echt volledig anders in de markt gaan zetten en nog minder focus op gaming gaan leggen. Hell, misschien wel de naam wijzigen. En zolang er geen marge op consoles gemaakt wordt, zal een elektrospeciaalzaak 2x nadenken om de X1 in zijn assortiment op te nemen. Juist daar worden dit soort dingen aan de man gebracht (bij de aanschaf van een nieuwe TV en home cinema bijvoorbeeld).
Vandaar dat je reclames krijgt zoals die NFL reclame van Xbox ;) Zo zorgen ze er voor dat je niet enkel aan gamen denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-03 17:21
Anoniem: 538460 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Inlevert op de hardware? Volgens mij moet je de uitleg in dit filmpje bekijken: YouTube: Xbox One is built for the future
Haha, ja wat anders, built for the past 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

Vandaar dat je reclames krijgt zoals die NFL reclame van Xbox ;) Zo zorgen ze er voor dat je niet enkel aan gamen denkt
Wauw, een sport die vrijwel alleen in de VS populair is en een functie die ook alleen daar gaat werken. Daar zullen potten mee gebroken worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:40:
[...]
Wauw, een sport die vrijwel alleen in de VS populair is en een functie die ook alleen daar gaat werken. Daar zullen potten mee gebroken worden. ;)
Alsof het daar bij blijft... Dat is als zeggen dat er maar 3 games zijn op de PS4 na die reclame gezien te hebben.

Er is al ten eerste gerichte reclame, die komt namelijk enkel in Amerika op TV. Hier wordt dat misschien vervangen door Quantum Break TV Serie, of Halo TV Serie, of een deal die gemaakt wordt met de FIFA. Ze vinden er wel iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Zelf vandaag goed nieuws erg leuke opdracht ivm serious gaming :-)

Het bedrijf heeft, iedergeval al een game op basis van kinect op de markt gezet en nu straks de mogelijkheden kinect 2.0 lijkt me zelf supergaaf om hiermee aan de slag te gaan qua software design.

De prijs van 500 euro, als je dit te hoog vindt jammer dan je bent niet verplicht om dit te kopen. Om vervolgens iedereen te overtuigen dat de prijs te hoog is een zinloze discussie. Geld is psychlogisch voor iedereen anders en wat ik eerder zei vind ik de prijs reuze acceptabel haal zelf dan ook gewoon een xbox one. Je hebt gelukkig de keuze mogelijkheden en iedereen in elkaars waarde laten, ongeachte welke console je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Volgens Dice gaan ze niet voor parity bij BF4.

Quote uit artikel."DICE: making Battlefield 4 look the same on all platforms would be "the coward's way out"
"You should compare it to other games on the same platform," not different versions".

Dus ik ben benieuwd. Zie voor het gehele artikel:

http://www.oxm.co.uk/6420...d-be-the-cowards-way-out/

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:35
Goed nieuws voor de ps4, en dat nog wel van de official xbox magazine.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538460

bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Omdat 99% van de n00bs aan een gameconsole denkt als je het woord XBOX noemt. Dan moet men de X1 echt volledig anders in de markt gaan zetten en nog minder focus op gaming gaan leggen. Hell, misschien wel de naam wijzigen. En zolang er geen marge op consoles gemaakt wordt, zal een elektrospeciaalzaak 2x nadenken om de X1 in zijn assortiment op te nemen. Juist daar worden dit soort dingen aan de man gebracht (bij de aanschaf van een nieuwe TV en home cinema bijvoorbeeld).
De PS3 werd in het begin toen het uitkwam weggegeven als je Sony Bravia tv's kocht onder het mom: de beste Blu-ray speler die op de markt is. Mensen die niet eens interesse in de PS3 hadden kregen het gratis mee met afstandbediening en Spiderman film/ James Bond film. Dus het hangt ervan af hoe je het positioneerd ja. Aangezien het een device is met alles in 1 kunnen ze het ook op de non-gaming afdelingen in de etalage zetten. ;)

Een iPad wordt ook niet puur voor het gamen gekocht toch worden er veel spelletjes op gespeeld. De iPad kan je dus op de PC/Tablet afdeling plaatsen als op een gaming afdeling, bij wijze van..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 538460 op 16-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dan moet je het stukje even lezen. Hij heeft het meer over de vergelijking met de PS3 en 360 en de PC. Hij zegt nergens dat de PS4 er beter uit zal zien of vice versa. Lijkt me meer dat hij bedoelt dat de PC superieur zal zijn, daarna de PS4 en de X1 en daaronder de current gens.

@ Hierboven: de PS3 was destijds dan ook een relatief goedkope Blu-ray speler. Geloof dat Samsung een model van € 1400,- had staan, en dat was het ook wel. Niet echt vergelijkbaar met de huidige situatie. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De PS3 werd in het begin toen het uitkwam weggegeven als je Sony Bravia tv's kocht onder het mom: de beste Blu-ray speler die op de markt is.
Niet echt. Van in het begin waren de stand-alone spelers een stuk sneller in het lezen van BR films dan de ps3 ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boe2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Niet echt. Van in het begin waren de stand-alone spelers een stuk sneller in het lezen van BR films dan de ps3 ;)
De winkelketens (vooral de Mediamarkt) gaven dat echt aan. Meerdere keren gehoord toen ik zelf een nieuwe tv aan het zoeken was. Uiteraard de prijs/kwaliteit verhouding in acht nemen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 538460 op 16-10-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Duur geintje was dat ja, € 800,- voor het sneller lezen van een disc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Anoniem: 538460 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

De PS3 werd in het begin toen het uitkwam weggegeven als je Sony Bravia tv's kocht onder het mom: de beste Blu-ray speler die op de markt is. Mensen die niet eens interesse in de PS3 hadden kregen het gratis mee met afstandbediening en Spiderman film/ James Bond film. Dus het hangt ervan af hoe je het positioneerd ja. Aangezien het een device is met alles in 1 kunnen ze het ook op de non-gaming afdelingen in de etalage zetten. ;)
Dat zou dan alleen in grote zaken als de Media Markt en Saturn zijn, in Amerika dan misschien de walmart en bestbuy nog. De kleinere zaken als de speelgoedwinkel, Dixons, GameMania e.d. hebben geen andere afdeling waar die bij kan staan. Daarnaast zou die groter en duurder zijn dan menig ander media device en ook een lagere marge hebben. Niet aantrekkelijk voor de winkelier dus.

Sony kan daarbij nog slim spelen door het bij hun andere consumentenelektronica weg te geven waarbij MS alleen hun surface tablets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie Xbox One wel een samenwerkingsverband aangaan met FoxSports. Zoals je bij een 12 maanden Gold Live abonnement een aantal gratis eredivisielive voetbalwedstrijden kon kijken. Ook de samenwerking met Pathe Thuis, etc. Ze zullen hier vast mee doorgaan en uitbreiden. Ook de focus dus op de europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Modbreak:Geen geruzie a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

Microsoft heeft straks ook in Nederland met de One gewoon IPTV, dus al die coole shizzle die je toen zag tijdens de demo, ook in NL.
Gesprekken met Ziggo.
App is al sinds 2012 in ontwikkeling.

Het broodje aap van daar heb je in Nederland niks aan is straks zo achterhaald.

en iedereen wil steeds bronnen, oke; http://broadcastmagazine....voor-microsoft-xbox-live/

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 538460 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:41:
Ik zie Xbox One wel een samenwerkingsverband aangaan met FoxSports. Zoals je bij een 12 maanden Gold Live abonnement een aantal gratis eredivisielive voetbalwedstrijden kon kijken.
Ik gok dat dat niet snel zal gebeuren, gelet op de samenwerkingsverbanden die Fox en Sony in steeds meer landen aangaan.
Ook de samenwerking met Pathe Thuis, etc. Ze zullen hier vast mee doorgaan en uitbreiden. Ook de focus dus op de europese markt.
Pathe Thuis komt sowieso naar de PS4. Hoe het met de Xbox zit, weet ik niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

BM

Moderator Spielerij
mindcre8r schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:45:
Microsoft heeft straks ook in Nederland met de One gewoon IPTV, dus al die coole shizzle die je toen zag tijdens de demo, ook in NL.
Gesprekken met Ziggo.
App is al sinds 2012 in ontwikkeling.

Het broodje aap van daar heb je in Nederland niks aan is straks zo achterhaald.

en iedereen wil steeds bronnen, oke; http://broadcastmagazine....voor-microsoft-xbox-live/
Ik zou er niet te hard op hopen dat datgene wat MS tijdens de demos heeft laten zien snel in NL beschikbaar is. Het artikel waar je naar linkt gaat over een 360 app, en ik kan me prima voorstellen dat Ziggo/UPC met een app komen voor de X1, maar volledige integratie? Mwoah, daar reken ik vooralsnog niet op. In ieder geval niet op hele korte termijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

BM schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Ik zou er niet te hard op hopen dat datgene wat MS tijdens de demos heeft laten zien snel in NL beschikbaar is. Het artikel waar je naar linkt gaat over een 360 app, en ik kan me prima voorstellen dat Ziggo/UPC met een app komen voor de X1, maar volledige integratie? Mwoah, daar reken ik vooralsnog niet op. In ieder geval niet op hele korte termijn.
De port is minder groot dan je zal verwachten.

Nadeel blijft dat voor welk platform ook Nederland een kleine markt is en features dus niet perse voor ons ontwikkeld worden.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met het nieuws van gisteren over WD heb ik weinig reden meer om mijn preorder bij bol.com op launchday in stand te houden. Andere games doen mij namelijk weinig uit het rijtje launch titels. En degene die mij wel wat lijkt, AC4, die kan ik over twee weken op de 360 al spelen. Dus de twijfel is nu weg en heeft plaats gemaakt voor een annulering om pas later tot aanschaf te gaan.

Niemand anders die zoiets ook had toen het nieuws bekend werd?

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 16-10-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10
Joosie200 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:52:
Met het nieuws van gisteren over WD heb ik weinig reden meer om mijn preorder bij bol.com op launchday in stand te houden. Andere games doen mij namelijk weinig uit het rijtje launch titels. En degene die mij wel wat lijkt, AC4, die kan ik over twee weken op de 360 al spelen. Dus de twijfel is nu weg en heeft plaats gemaakt voor een annulering om pas later tot aanschaf te gaan.

Ja want WD komt niet op de X360... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

morm schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Ja want WD komt niet op de X360... 8)7
wel lezen wat hij schrijft.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10
Doe ik ook... Hij doet alsof WD de enige titel is om zijn pre-order in stand te houden en AC4 gewoon op X360 gaat spelen.

Had ie ook voor WD niet hoeven pre-orderen want die komt ook op X360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
morm schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Doe ik ook... Hij doet alsof WD de enige titel is om zijn pre-order in stand te houden en AC4 gewoon op X360 gaat spelen.

WD is uitgesteld, AC4 niet. ;)
Joosie200 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:52:

Nee. Sterker nog: WD vind ik een van de grootste next-gen Multi platform twijfelgevallen. Ik heb echt geen idee wat dat nu voor game wordt en of het vet of heel erg matig wordt. Ik heb er geen traan om gelaten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

Nee. Sterker nog: WD vind ik een van de grootste next-gen Multi platform twijfelgevallen. Ik heb echt geen idee wat dat nu voor game wordt en of het vet of heel erg matig wordt. Ik heb er geen traan om gelaten in ieder geval.
Idem, het heeft absoluut de potentie om een gigantische topper te worden. Dat had Assassins Creed 1 echter ook, en dat was ook een tegenvaller van jewelste. Bij Ubisoft heb ik er persoonlijk niet direct vertrouwen in dat er een topgame uit komt. Vind het persoonlijk dan ook prima dat ze nog wat meer tijd nemen, en zal zelfs daarna de reviews en ervaringen eerst even afwachten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

morm schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Er kwamen ook games uit op de PS2 terwijl ze er op de PS3 beter uitzagen.

Het kan dus zo zijn dat NEXT-GEN graphics van een bepaalde game je doen motiveren voor een console te kiezen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
mindcre8r schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Er kwamen ook games uit op de PS2 terwijl ze er op de PS3 beter uitzagen.

Het kan dus zo zijn dat NEXT-GEN graphics van een bepaalde game je doen motiveren voor een console te kiezen.
Inderdaad of next-gen gameplay. FIFA zou beter moeten zijn op next-gen, vandaar dat ik hem niet gekocht heb in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer een nieuwe feature xbox one.

The wingman wel handig :-)

http://majornelson.com/20...-one-worldwide-on-nov-22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Is dit niet wat voor Xbox topic"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mindcre8r schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:08:
[...]
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:34:
[...]
Inderdaad of next-gen gameplay.
Of een combi van beiden: next-gen graphics + langere gameplay op de nextgen. Das iig het geval met AC4. En aangezien WD mij ook wel kan bekoren qua idee, had ik zo al twee games wat de aanschaf van een PS4 al sneller voor mij te verantwoorden valt dan maar 1 enkele game. Ik koop geen console omwille van een enkele GTA/FF/GT/Forza. Een game is geen game althans onvoldoende om daar nu meteen ook een nieuwe console voor aan te schaffen wat mij betreft.

Dus was het niet voor next-gen graphics en langere gameplay dan had ik ze sowieso al voor de 360 gehaald. Maar als er dan eentje afhaakt i.v.m. uitstel eindig ik met een game, waarvoor ik het eigenlijk niet zo de moeite waard vind om daar dan vanaf launch een PS4 voor in huis te halen. Bovendien heb ik alle voorgaande delen voor de 360 liggen, ben wat die reeks betreft toch wel een verzamelaar, als in: die games gaan niet meer weg. Dus zo hou je de reeks op 1 console ipv verspreid over meerdere consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304560

Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

Is dit niet wat voor Xbox topic"?
kan ook hier hoor. Puur nieuwe feature die ps4 niet heeft. Alleen is het niet zo interessante feature voor de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een app toch? The Wingman is me niet helemaal duidelijk, ik heb geen geluid. Is dat hetzelfde als op de PS4, dat mensen op afstand je game over kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Anoniem: 304560 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:51:
[...]

kan ook hier hoor. Puur nieuwe feature die ps4 niet heeft. Alleen is het niet zo interessante feature voor de meeste.
Top! dan weet ik dat voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Ziet er goed uit, denk dat dit een mooi voorbeeld is wat de Xbox kan t.o.v. de PS4....
Door de verschillende besturingssystemen kunnen je als ware on the flow multitasking met een Xbox One. Erg leuk en doordacht gedaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

Ziet er goed uit, denk dat dit een mooi voorbeeld is wat de Xbox kan t.o.v. de PS4....
Door de verschillende besturingssystemen kunnen je als ware on the flow multitasking met een Xbox One. Erg leuk en doordacht gedaan.
kan ieman de wingman feature uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Oh Wingman is dus eigenlijk gewoon zelfde als als je gewoon ergens vast zit en je komt er niet uit dat je dan een via zo een video kan oproepen? Beetje zoals youtube op je laptop of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoe bedoel je? Zie hieronder vanaf 01:50. Multitasken doen ze allebei gewoon, en via de controller gaat nog een stuk sneller ook in dit specifieke geval.

http://www.gamerblahhhg.c...irms-multitasking-on-ps4/

Overigens vind ik dit persoonlijk op beide een uiterst oninteressante feature eigenlijk. Het zal nooit meewegen in mijn beslissing althans.

@ Hierboven: waarschijnlijk met als voordeel dat Machinima al direct de game zoekt die je speelt. Grappig, maar ik zal het niet gebruiken. Ik zit eigenlijk vrijwel nooit vast. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633

interessante thread of VG forums

http://gamrconnect.vgchar...read.php?id=170320&page=1

twee devs die vragen beantwoorden, (uiteraard niet alle) over waar ze mee bezig zijn voor next gen.

interessant :
I developed software for PlayStation 3, PC and Xbox 360, I am comfortable and happy working with both.

Each system has its strengths and it is entirely up to the developer to best use those strenths, if youre looking for a "x console is better than y" youre not going to get it.

You will however get this, both consoles are substantially better than the ones they replace.
en
That is virtually a given, Software evolves over time, and longer the software is developed the better it is, this isnt just true for games, its true for all software on all hardware - i guess you could consider it digital evolution.

What we see in the current launch titles, we would be turning our noses up at, in 3 years time.
Chevinator123 said:
is the latency in GDDR5 an issue?

If you were building a PC with it, it would be, in a console, no, retrieving the information or storing the information you need properly, with managed resources, or at the very least handling data in pooled jobs, latency isnt really an issue for making games, conversely, while the approach is different, with the right framework, working with ddr3 isnt a big issue either.

You need to remember, the people that spend their days on forums discussing this stuff either know what they know from sporadic articles on the internet, recycling, rewording or just repasting something theyve seen a dev, or some other forum user talk about, linking to outdated or irrelevant information, or simply making things up off the top of their head, you dont see many developers getting involved because they are too busy making games, or collectively facepalming.
Vooral die laatste is geweldig :) thread om te volgen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, geen latency issues in het GDDR5 geheugen van de PS4 dus. :)

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb je altijd wel, maar het is niet belemmerend, net als DDR3 gebruiken dus ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:24:
http://majornelson.com/20...racing-accessories-video/

De hardware accesoires xbox one.

Ziet er erg goed uit. Hoogtepunten wel.

-Modulair systeem
- player swap
- externe audio speaker oid?

Klinkt allemaal veel belovend :-)
Misschien onder gesneeuwd ivm op dat moment annulering van watch dogs, maar dit ziet er goed uit :-)

Modulaire stuur en zelf wel uniek herkenning door kinect, waardoor je tijdens het gamen gewoon de controllers kunt wisselen :-)
Die speaker audio ziet er voor forza super uit, hopelijk een mooi prijskaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:26:
Mooi, geen latency in het GDDR5 geheugen van de PS4 dus. :)
Jawel, echter geven ze aan dat ze geen issues hebben die impact hebben op de spellen met de latency of DDR keuze (op beide consoles). Kwestie van hoe ze programmeren. Als je alle antwoorden leest komt toch een beetje naar voren dat er (hoewel beiden dichter bij PC) best wel verschil zit in hoe ze voor beiden moeten programmeren om alles eruit te halen, voor multiplats is dat denk ik niet echt een goeie zaak, omdat zoals ook in de huidige generatie dan nooit het maximale op beide gehaald wordt, devs gaan niet meer geld besteden om voor beiden te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:26:
Mooi, geen latency in het GDDR5 geheugen van de PS4 dus. :)
Dat zegt-ie niet. Hij zegt dat latency geen groot issue is. En dat zegt hij omdat GDDR5 een hogere latency heeft dan DDR3.

Of latency wel of geen issue is is gewoon een kwestie van hoe je programmeert. Je kan met verschillende datastructuren of algoritmen vaak een trade-off maken tussen de eisen aan bandwidth, latency en space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Anoniem: 49090 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:43:
[...]
Misschien onder gesneeuwd ivm op dat moment annulering van watch dogs, maar dit ziet er goed uit :-)

Modulaire stuur en zelf wel uniek herkenning door kinect, waardoor je tijdens het gamen gewoon de controllers kunt wisselen :-)
Die speaker audio ziet er voor forza super uit, hopelijk een mooi prijskaartje
En 360 wheels zijn compatible!

spoiler:
just kidding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:36
Whut?
Dus ipv gamen nu gewoon een "ingebouwde" walktrough nadoen?

Lijkt me nog een stapje verder dan dit

:F

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 16-10-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mutatie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:44:
[...]

Whut?
Dus ipv gamen nu gewoon een "ingebouwde" walktrough nadoen?

Lijkt me nog een stapje verder dan dit
[video]
:F
Je hoeft het niet te gebruiken. Ik kan mij voorstellen als je kinderen hebt en als ze vast komen te zitten dat deze functie ideaal is. Het is een extra feature niks meer en niks minder. Tevens wordt het ondersteunt met smartglass dus kan je het mooi op je second screen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Anoniem: 49090 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

Je hoeft het niet te gebruiken. Ik kan mij voorstellen als je kinderen hebt en als ze vast komen te zitten dat deze functie ideaal is. Het is een extra feature niks meer en niks minder. Tevens wordt het ondersteunt met smartglass dus kan je het mooi op je second screen hebben.
Ja idd, en als ze een schoolexamen lastig vinden geef je ze gewoon de antwoorden om over te schrijven (extreme vergelijking, maartoch) Fijne ouder ook als je je kind dat te jong is om het zelf uit te vogelen dan DR3 laat spelen, rare smoes van je dus :P

Imo blijft er mooi een "drempel", dus naar pc of tablet oid grijpen en zoeken naar de oplossing. En anders zelf de oplossingen vinden, geeft vaak ook nog een fijn gevoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:41:
[...]

Ja idd, en als ze een schoolexamen lastig vinden geef je ze gewoon de antwoorden om over te schrijven (extreme vergelijking, maartoch) Fijne ouder ook als je je kind dat te jong is om het zelf uit te vogelen dan DR3 laat spelen, rare smoes van je dus :P

Imo blijft er mooi een "drempel", dus naar pc of tablet oid grijpen en zoeken naar de oplossing. En anders zelf de oplossingen vinden, geeft vaak ook nog een fijn gevoel. ;)
Inderdaad, het wordt allemaal steeds makkelijker gemaakt, laat kinderen dan zelf maar even nadenken over een oplossing.
Heb denk ik ooit een dingetje opgezocht omdat ik er echt niet uitkwam en was toen al een uur bezig met zoeken, maar goed de optie is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mutatie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:41:
[...]

Ik geef zelf toe dat ik het zelf ook graag uitvogel, maar weet nog wel games van vroeger die zonder walkthrough behoorlijk pittig waren. The day of the tentacle, monkey island serie, daar was ik op sommige momenten extreem vast. Ik kan mij nog van the day of the tentacle een super groot walkthrough boek herinneren machtige game. Die mogen ze wel op de next gen releasen in hd :-)

Je hebt de nu zelf de keus. Laatste periode kan ik mij qua moeilijheid geen games herinneren, zoals die ik zonet heb genoemd, maar voor zulke games kan het een handige feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:26

CR1691

Hero of Time

Geef mij maar een lekkere moeilijke game. Tegenwoordig lijkt het steeds makkelijker te worden :p . Dingen als Wingman, terugspoelen in Forza of teleporteren in The Elder Scrolls zal ik dan ook nooit gebruiken.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Anoniem: 49090 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:47:
[...]

Ik geef zelf toe dat ik het zelf ook graag uitvogel, maar weet nog wel games van vroeger die zonder walkthrough behoorlijk pittig waren. The day of the tentacle, monkey island serie, daar was ik op sommige momenten extreem vast. Ik kan mij nog van the day of the tentacle een super groot walkthrough boek herinneren machtige game. Die mogen ze wel op de next gen releasen in hd :-)

Je hebt de nu zelf de keus. Laatste periode kan ik mij qua moeilijheid geen games herinneren, zoals die ik zonet heb genoemd, maar voor zulke games kan het een handige feature zijn.
Ik ken dat maar toen ik de oplossingen uiteindelijk vond waren wel de momenten die me altijd bij bleven, walktroughs gebruikte ik later als ik echt vast zat (dagenlang), bij een 2e playtrough of om bv 100% te halen (in dat laatste geval kan dat wel wat zijn, zoals bij GTA bv alle space ship parts zoeken maar dat soort dingen vind ik dan ook geen gameplay/uitdaging maar simpelweg tijd doden of een excuus de game te draaien nadat je er al klaar mee bent) :)

De optie was er al (internet) maar word nu imo veeel te makkelijk gemaakt, niks weerhoud je ervan even te klikken (en vervolgens beweren dat je het helemaal zelf hebt gedaan zonder hulp)

Ik kan me gevallen bedenken waarbij zo'n functie handig is maar het voorbeeld uit het filmpje vind ik daar juist niet een van.

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 16-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Sorry, maar er zitten hier enkele reacties tussen die alleen maar negatief zijn omdat dit een X1 feature is.

Al sinds mensenheugenis gebruiken hardcore gamers walkthroughs:
Vroeger wisselde je Dungeon Master tips uit op een spellenbeurs of keek je in de magazines.
Met het internet kreeg je GameFaqs en dit is doorgegroeid naar Wiki's en youtube.
Nu krijg je gewoon de volgende logische stap met deze app.

Vrijwel elk spel waar je 100% achievements/trophies wilt halen is een walkthrough een absolute must, tenzij je echt oneindig tijd hebt.

Dus nu komt X1 eraan, klaagt iedereen steen en been dat het niets biedt voor de hardcore gamers. Nu komt er een functie die duidelijk een uitkomst is voor achievement hunters (en gewoon mensen met te weinig tijd en geduld) en is het weer niet goed? Totaal ongeloofwaardig, of moeten we werkelijk geloven dat al die mensen hun platinum trophies helemaal zonder hulp hebben gedaan?

Ik zelf probeer een spel ook altijd zonder guide te doen als het even kan, maar ben eerlijk genoeg om te weten dat als ik 100% Blue Dragon completion heb gedaan ik gewoon een GameFaqs sheet naast me heb liggen, net als exact 100%(!) van de overige mensen hulp hebben gehad van een guide.

En dan zou deze feature (in bepaalde gevallen) niet handig zijn? Yeah right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:13:
Sorry, maar er zitten hier enkele reacties tussen die alleen maar negatief zijn omdat dit een X1 feature is.

Vroeger wisselde je Dungeon Master tips uit op een spellenbeurs of keek je in de magazines.
Met het internet kreeg je GameFaqs en dit is doorgegroeid naar Wiki's en youtube.

Vrijwel elk spel waar je 100% achievements/trophies wilt halen is een walkthrough een absolute must, tenzij je echt oneindig tijd hebt.

Dus nu komt X1 eraan, klaagt iedereen steen en been dat het niets biedt voor de hardcore gamers. Nu komt er een functie die duidelijk een uitkomst is voor achievement hunters (en gewoon mensen met te weinig tijd en geduld) en is het weer niet goed? Totaal ongeloofwaardig, of moeten we werkelijk geloven dat al die mensen hun platinum trophies helemaal zonder hulp hebben gedaan?

Ik zelf probeer een spel ook altijd zonder guide te doen als het even kan, maar ben eerlijk genoeg om te weten dat als ik 100% Blue Dragon completion heb gedaan ik gewoon een GameFaqs sheet naast me heb liggen, net als exact 100%(!) van de overige mensen hulp hebben gehad van een guide.

Oh nee hoor, het is voor de mensen die wat "makkelijker" zijn een geweldige optie zoiets, ik probeer zoveel mogelijk alles zelf te doen.
Maar met zo een optie is het verleidelijker om een walktrough te pakken, heeft niets met of het voor Xbox is of niet.

Als PS4 zoiets had dan had ik alle mogelijke manieren gezocht om die hele zooi eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:19:
[...]

Oh nee hoor, het is voor de mensen die wat "makkelijker" zijn een geweldige optie zoiets, ik probeer zoveel mogelijk alles zelf te doen.
Maar met zo een optie is het verleidelijker om een walktrough te pakken, heeft niets met of het voor Xbox is of niet.

Als PS4 zoiets had dan had ik alle mogelijke manieren gezocht om die hele zooi eraf te gooien.
Nee, dan had je het een fantastische innovatie gevonden ;)

Je bent wel ERG hard op zoek naar zaken om over te klagen. Machinima integratie? Echt? Daar ga je drama over verkopen? Ik zou mijn eerlijke mening hierover willen verkopen, maar dan gaat dit topic weer op slot.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met games als GTA ook vaak een guide gebruikt om bepaalde items te verzamelen of activiteiten te doen (stunts bv). Dan vind ik het doen van die activiteiten leuker dan het vinden ervan.

Vind het zelf ook wel een prima feature. Ik ken Machinima alleen niet van dit soort dingen (eerder IGN), maar vind het een leuke toevoeging die ik waarschijnlijk wel wil gaan gebruiken. Het is niet iets wat ik ga missen als het er niet op zit, maar dit toont wel aan dat dat 'snappen' toch wel handig kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
boe2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:26:
[...]

Nee, dan had je het een fantastische innovatie gevonden ;)

Je bent wel ERG hard op zoek naar zaken om over te klagen. Machinima integratie? Echt? Daar ga je drama over verkopen? Ik zou mijn eerlijke mening hierover willen verkopen, maar dan gaat dit topic weer op slot.
Neehoor, ik geef zoals iedereen hier zijn mening, ik vind het niet toevoegend, maar ik spreek voor mezelf andere vinden het geweldig dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben een playstation fan en ik zeg dat het op de ps4 niet beter gaat zijn aangezien gewoon iemand anders jouw game kan overnemen en een stuk voor jou kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:31:
Je bent toch wel met mij eens dat de uitspraak van Sony die jij hier aanhaalt een enorme holle kreet is?
*knip* Iemand de waarschuwing over "geen persoonlijke aanvallen" en "we delen sneller bans uit" gemist?

[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 16-10-2013 21:46 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

PBP schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:02:
Kom weer eens kijken in dit topic en het is nog steeds elkaar vliegen afvangen :')..

PS4 UI (filmpje is inmiddels weggehaald)
[afbeelding]
Yoshida heeft Gamescom geopend met een demonstratie van de Ps4 UI. Zoek dat filmpje op, dan hoef je niet naar een bagger .gifje te kijken.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

witeken schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

Yoshida heeft Gamescom geopend met een demonstratie van de Ps4 UI. Zoek dat filmpje op, dan hoef je niet naar een bagger .gifje te kijken.
Dat filmpje laat veel minder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33

PBP

witeken schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:44:
[...]

In het filmpje lieten ze meer zien. Alleen het moment dat ik hem in mijn post had verwerkt stond het op Youtube op Prive dus vandaar alleen het gifje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[...]

Bij de PS4 kun je even een maatje uitnodig om je te helpen in de game, das leuker dan een filmpje kijken :P

En goeie actie van Sony, nog 4 PSN release titels: Flower, flOw, SoundShapes, Escape Plan, Helemaal vet dat het crossbuy PS3, Vita en PS4 titels zijn _/-\o_ 1x betalen en dan op 3 devices kunnen spelen, dat is tenminste een nuttige feature.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 16-10-2013 22:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach dat soort dingen zijn leuke gimmicks, maar ik zal het vrijwel nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:40:
[...]

Bij de PS4 kun je even een maatje uitnodig om je te helpen in de game, das leuker dan een filmpje kijken :P
Maar niet al mijn maatjes doen dezelfde games of hebben al de dingen behaald die ik op dat moment wil doen. Dus het heeft wel degelijk zin. Overigens vraag ik me af of die functionaliteit niet ook al naar de X1 kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:49
Na WD nu ook Driveclub uitgesteld. MS zal blij zijn met Forza5
Staat op IGN trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door mobygo76 op 17-10-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Anoniem: 304560 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:05:
Ik ben een playstation fan en ik zeg dat het op de ps4 niet beter gaat zijn aangezien gewoon iemand anders jouw game kan overnemen en een stuk voor jou kan doen.
Dit vind ik ook zo een rare feature, zal er zelf nooit gebruik van maken.. kom op dit gaat toch nergens over? Maar goed blijkbaar hebben mensen het nodig.

Spreek nu uiteraard voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
mobygo76 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:42:
Staat op IGN trouwens.
Moet meteen denken aan die reactie van laatst dat MS alles gerushed zou hebben :+
Nu gaan de kaarten draaien zo te zien, MS laat steeds meer zien en Sony gaat terugkrabbelen / houd zich stil.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:21:
[...]

Moet meteen denken aan die reactie van laatst dat MS alles gerushed zou hebben :+
Nu gaan de kaarten draaien zo te zien, MS laat steeds meer zien en Sony gaat terugkrabbelen / houd zich stil.
Terugkrabbelen door 1 game? kom op hoor! Sony gaat in de komende weken steeds meer laten zien, maak je geen zorgen.
Ik vind het vervelend voor de racefans, maar als de game nog niet volledig is dan rest er niets anders dan uitstellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Origins op 17-10-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
SeamusXanthus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:13:

Exact. Wat is het probleem dat deze optie erin zit? Laat mensen die deze optie willen gebruiken, elkaar gewoon helpen.

Je hoeft het niet te gebruiken en veel gamers zullen dit ook niet gaan doen. Maar ik zie liever deze optie, dan dat er bij elke game cheats worden meegeleverd op het internet om zo hetzelfde effect te krijgen. Als mensen vastzitten in GoW3 en iemand kan hem/haar helpen. Wat is dan het probleem? Het is juist gaaf dat mensen dit KUNNEN doen om anderen te helpen. Dikke /CARE voor de mensen die de feature toch niet gaan gebruiken en er wel over klagen dat het erin zit....Echt, klaag om te klagen om zo de X1 alsnog linksom of rechtsom onderuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

LOL, terugkrabbelen en kaarten draaien door 1 game :+. Het is verder niet meer dan logisch dat MS zoveel mogelijk laat zien. Ze hebben aardig wat goed te maken en zijn er nog lang niet.

edit: Nieuwe info over The Order. Hopelijk kunnen we binnenkort de eerste echte gameplay beelden verwachten. Het klinkt veelbelovend in ieder geval.

http://www.ign.com/videos...s-for-ps4s-the-order-1886

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 17-10-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Dat was mijn reactie. En naar mijn bescheiden mening kan je beter een game proberen te rushen en deze toch uitstellen wanneer de gewenste kwaliteit niet wordt behaald, dan de hardware gaan rushen en deze sowieso gaan uitbrengen ongeacht het resultaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Jammer van Driveclub maar aangezien die toch nog gratis aan komt zetten ben ik er niet rouwig om :) . Dan maar extra veel Killzone spelen, ook geen straf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik vind het wel opvallend dat zo kort voor de release (mogelijk) 3 games die veel zijn gepromoot naar achteren geschoven worden. Prima als dat de kwaliteit ten goede komt, maar opvallend is het in ieder geval.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:22:
Ik vind het wel opvallend dat zo kort voor de release (mogelijk) 3 games die veel zijn gepromoot naar achteren geschoven worden. Prima als dat de kwaliteit ten goede komt, maar opvallend is het in ieder geval.
Welke game mogelijk nog meer na het verschuiven van Driveclub & Watch Dogs?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

The Crew, open wereld racegame van Ubi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
CR1691 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:29:
The Crew, open wereld racegame van Ubi.
Ahh ok, maar dat was toch nooit bedoelt als een launchgame. Hij is enkel verschoven naar een later stadium in 2014.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Het is inderdaad jammer, maar evolution wil graag Driveclub op 1080p@60fps en dat zal wel meer tijd innemen dan ze hadden verwacht. Als Dice met een paar maanden extra ook 1080P@60fps kan halen in BF4 mogen ze die van mij ook uitstellen. Ik vermaak me wel met Killzone en AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
zwembroek schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:04:
[...]

Dat was mijn reactie. En naar mijn bescheiden mening kan je beter een game proberen te rushen en deze toch uitstellen wanneer de gewenste kwaliteit niet wordt behaald, dan de hardware gaan rushen en deze sowieso gaan uitbrengen ongeacht het resultaat. ;)
Haha ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Laatst online: 20-06 13:17

TRK

mobygo76 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:42:
Staat op IGN trouwens.
Dit is natuurlijk nog wel een "zwaar" gerucht he maar het zal me niks verbazen als het gebeurd.. Ik hou het altijd bij de officiele mededelingen en misschien op de officiele site van PS zelf. Want hier was de datum van WD ook bijna direct aangepast nadat deze officieel verzet was. Natuurlijk weet ik ook niet hoe betrouwbaar die datums zijn op de site..

[ Voor 4% gewijzigd door TRK op 17-10-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Balen van Driveclub, maar dan heb ik wel meer tijd om nog wat PS3 spellen uit te spelen voordat ik een berg aan PS4 spellen moet spelen :p
Het voorjaar gaat dan wel een drukke periode worden met games als InFamous, Driveclub en Watch Dogs.

[ Voor 27% gewijzigd door SToRM666 op 17-10-2013 12:33 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Het lijkt er idd op dat driveclub wordt uitgesteld. Vreemd, met zo'n ps+ game kom je er denk nog wel mee weg een beperkte versie te leveren en dan elke 2 weken een track of auto te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Tja ik zal een paar andere games moeten zoeken vrees ik WD en Drive Club waren voor mij een reden om een PS4 te halen ... Natuurlijk heb ik Titanfall en die NFS nog, maar ik vraag me af wat er nog aan launchtitels gaan sneuvelen. Als er nog meer gaat sneuvelen heb ik straks een PS4, maar geen games.

[ Voor 13% gewijzigd door Johan tb op 17-10-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Johan tb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:
Tja ik zal een paar andere games moeten zoeken vrees ik WD en Drive Club waren voor mij een reden om een PS4 te halen ... Natuurlijk heb ik Titanfall en die NFS nog, maar ik vraag me af wat er nog aan launchtitels gaan sneuvelen
Forza komt natuurlijk wel gewoon uit, er is dus een optie voor de mensen die graag racen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Forza komt natuurlijk wel gewoon uit, er is dus een optie voor de mensen die graag racen ;)
Err niet voor diegenen die hem NIET uit het buitenland willen halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thread op neoGAF over de PS4 kiosks die op het moment overal in de VS opduiken, ook een paar hands on impressies.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=698332

SPellen die op de demo's staan :

Knack
Octodad
Fifa 14
Pinball arcade (?)

Overall impressies zijn vooral dat de DS4 erg prettig schijnt te zijn (heb em helaas nog niet vast gehad) maar dat de spellen/graphics nog niet overkomen als next gen. Zou mooi zijn als demo booths ook deze kant opkomen.

paar quotes
I disliked DS3 and I like DS4. I got over an hour of playtime at one of the Kiosks. My impressions.

One aspect everyone overrated with this controller is the triggers. They don't have enough range of motion and tightness to them (they feel too soft when pulling them -- it kind of ruins the gaming experience). The Xbox 360 controller's triggers are better.

Anyone else bothered by the triggers?

Also, I played Fifa on PS4, it is identical to current gen. I also played Knack and wasn't impressed, looks very current gen. The only game on PS4 I am looking forward to at launch is AC4, not sure if it is worth getting a system only for that game -- especially when Dualshock 4's triggers disappointed me.
I think it looks really nice. It is a much different feel from a ds3 and the triggers are way different. They're not on par with the 360 I feel, but compared to the ds3 they feel fantastic. The buttons are a bit less mushy than the ds3, but maybe it's because it was a fresh controller. The sticks feel tighter (but it wad also a new controller) and the cup shape feels good, much better than I expected since I'm fine with the ds3 stick shape.

The trackpad wasn't as clicky as I thought too. I imagined like a laptop pad. It feels a bit weird though to me since the texture didn't feel as smooth as I would have liked.

Overall it makes the ds3 feel obsolete it every way that is important. Other than not having a start button, I was looking for it instead as options felt odd to me as a pause button. But I'm sure ill get used to it.
ust played at the Houston Galleria.

-controller looks slightly wider than a DS3, but weighs the same
-felt really good in hand. Just 'right'. Handles are ideal length now, and once I got used to the sticks being farther apart it felt perfect. No complaints.
-touch pad felt better than I imagined. Clicks gently and isn't too big. Doesn't need too little or much pressure.
-the range of motion feels fine. Don't understand the complaints. Think the new sticks are just playing tricks on your minds.

Knack:
-played fluidly for the most part
-tiny bit of display lag
-someone turned the sharpness on the TV waaaay too high and it was grainy
-played on normal and it gave me a decent challenge
-particles were amazing, but it sucks that the sharpness level on the TV made them look gritty
-not precanceling my prepreorder
DS4 just felt right. Not too heavy, not too light. Sticks feel light but solid, and the top shape is the perfect mix of loose and thumb-holding. Handle ergonomics are amazing and the texture actually feels quite nice. Buttons are slightly flatter than on DS3, but feel better to push in. D-Pad is fine, but I didn't have a good chance to use it much. Touchpad seems to work well and has a nice smooth texture. Triggers are glorious, to the point of making me not want to pick up a DS3 again. Shoulder buttons are fine, and more of a lateral movement than up- or downgrade.

Knack is quite a lot of fun. On hard, it's definitely challenging. The fighting feels really good and fair on hard. Some of the enemies are quite limber, even more so than you at times, so you really have to outsmart them. Enemies go down in between one and four hits on average, and on hard you have roughly one to three hit points, depending on what hits you, so it doesn't feel like they or you are a bullet sponge. Fantastic. The platforming is nothing to write home about. Most of the platforming requires you to double jump, which I think is a bit of a design flaw. There are invisible walls all over the place, and almost none of the environment is destructible except for a few things that give you more power or are blocking secrets. But the fighting is really good, and the game looks decent despite occasional frame drops and slowdowns during huge explosions. I'll be preordering this game in a little bit.

Octodad: Dadliest catch is a lot of fun. It doesn't have amazing image quality, but the fun art style mostly makes up for that and playing around with the zany controls more than makes up for it. The controls take a few minutes to get used to, and presumably much more time before you're very good with them, but it was nice to play. Plus, the whole thing is so funny to play. It's like a more elaborate QWOP that doesn't punish you as much. In fact, from what I played, Octodad doesn't really ever punish you, so you're free to go around and have fun being an enormously awkward octopod.

Contrast is a case of a cool idea with poor implementation. The art looks amazing and I do like the idea of the game (where you can morph into a shadow on the wall), but it feels really unpolished. The level design is mediocre, and the collision system is pretty bad. Jumping physics are a bit too springy, and there's no animation blending or follow-through animations so moving around doesn't feel very good. I don't know how much of that will have been improved by launch, but right now I'd stay away.

Pinball Arcade looks like real live. Texture resolutions are high, poly count is high, frame rate is perfect, and the anti-aliasing used is pretty good. It's a beefed up version of the PS3 game, to be sure.

FIFA was FIFA, as far as I could tell. It doesn't look as good as the NBA 2K14 screens and videos being posted. The skin shader is merely adequate, not unlike what you'd see on a PS3 game. I've never played FIFA before, so I don't know what to expect or where it might have improved, but it seemed pretty good.

Super Motherload is pretty fun. I can see it being something I'd want to get. Unfortunately, the PS4 I was using soft-crashed out of the game shortly into my play of it, so I didn't get to experience a whole bunch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bullet NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

driveclub is meer een need for speed achtige racer volgens mij. Weet niet of er bij forza zulke extreme driving aids zijn dat het in de buurt komt.

en ja, geen xboxen in nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 17-10-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
haarbal schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:25:
driveclub is meer een need for speed achtige racer volgens mij. Weet niet of er bij forza zulke extreme driving aids zijn dat het in de buurt komt.

en ja, geen xboxen in nederland.
Forza heeft wel behoorlijk wat aids, maar het 'happy blij powersliden en driften' werkt niet :P

MS moet ook nog steeds datum voor NL gaan geven, data bij webshops zijn ook puur indicatief. Maar denk niet dat mensen die willen racen gaan kiezen tussen die 2 games, ze staan qua gameplay wel behoorlijk ver uit elkaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johan tb schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:
Tja ik zal een paar andere games moeten zoeken vrees ik WD en Drive Club waren voor mij een reden om een PS4 te halen ... Natuurlijk heb ik Titanfall en die NFS nog, maar ik vraag me af wat er nog aan launchtitels gaan sneuvelen. Als er nog meer gaat sneuvelen heb ik straks een PS4, maar geen games.
Echt? Ik vind zelf dat er over die games nog echt te weinig bekend is om een goede impressie te krijgen. De hands-ons zijn zeer karig als je bijvoorbeeld met Killzone vergelijkt. Beide games kunnen zomaar middelmaat zijn (verwacht ik niet, maar toch, ik vind het nog lang geen systemsellers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Watch Dogs is typisch zo'n game die enorm veel aandacht heeft gekregen en uiteindelijk enorm tegen blijkt te vallen. Een pre order durf ik daarom ook nog niet aan :P . Eerst maar eens reviews lezen voordat ik overweeg hem aan te schaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door CR1691 op 17-10-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik pre-order helemaal geen free roamers meer na GTA 5. Alleen de Batman games durf ik nog aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Anoniem: 633 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:20:
Thread op neoGAF over de PS4 kiosks die op het moment overal in de VS opduiken, ook een paar hands on impressies.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=698332

[...]
Ik snap echt niet waarom Sony Killzone niet op zo'n demo kiosk plaatst.
Dat is toch hun enige launch game die de kracht van het apparaat laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vind ik ook wel apart. Je ziet toch wel in de reacties van bijv. Knack of Octodad dat het wel leuke games zijn, maar dat het niet iets is om een nieuwe console voor te kopen. Een Killzone laat in ieder geval zien dat de nieuwe generatie qua graphics een flinke stap voorwaarts is.

Op Firstlook ben ik daarom ook niet in de rij gaan staan.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ik hoop dat Sony met een alternatief gaat komen voor Driveclub voor de PS+ leden. Ik had eigenlijk wel zin in die game en zo heel veel valt er nog niet te racen op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobi123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-03 18:11
Ik ben er nog niet uit welke console ik nu ga halen. Ik neigde eerst heel erg naar de Xbox One voor de (voor mij) meer aansprekende launch games als Dead Rising 3 en Ryse en de mogelijk ''echte'' next-gen experience met Kinect 2.0. Een voorbeeld van zo'n next-gen experience vindt ik dat de zombies uit Dead Rising 3 je kunnen horen via de Kinect.

Maar dat is dan tot nu toe het enige vette, Microsoft heeft me verder nog totaal niet kunnen overtuigen waarom ik die €100 extra moet betalen voor een (Qua prestaties) inferieure console.

Aan de andere kant heb je namelijk de Playstation 4:
-Is €100 goedkoper
-Is op papier (aanzienlijk) krachtiger
-Heeft de (door Xbox gamers) 'gehate' controller aangepakt
-En ziet er gewoon erg bruut uit (Lekker compact en ook nog eens met de voeding ingebouwd!)

Ook game ik altijd het liefst met een bedrade controller. Dan is de PS4 de beste optie omdat het 2 USB 3.0 poorten aan de voorkant heeft, Xbox One heeft er één aan de zijkant en 2 aan de achterkant. Dat is gewoon minder praktisch.

Verder het feit dat ik in mijn (nog korte) game-leven een Nintendo Gamecube en een Xbox 360 maar nog nooit een Playstation heb gehad ben ik toch wel erg nieuwsgierig om de overstap naar de 'vijand' te maken. Want zo voelt het op dit moment eigenlijk wel. Maar ik ben eigenlijk ook wel teleurgesteld door Microsoft de laatste jaren:
-De slechte bouwkwaliteit (RROD's, veel lawaai console)
-De weinig goeie exclusives (Ik houdt niet van Halo en Forza en de laatste Gears of Wars waren gewoon matig)
-En natuurlijk het uitstel van de launch van de Xbox One in o.a. Nederland!

Dat maakt dat ik de waarschijnlijke overstap makkelijker maak :P
(Kan ik eindelijk eens een keer Killzone spelen :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Volgens mij heb je voor jezelf al de keuze gemaakt als ik het zo lees :). Dit topic zal je daar niet veel bij kunnen helpen vrees ik (weer een modbreak is niet echt gewenst ) :P

[ Voor 44% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 20-06 19:40

MonkeySleeve

It's just Monkey business

uchiha tijntje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:45:
Volgens mij heb je voor jezelf al de keuze gemaakt als ik het zo lees :).
Inderdaad, verandering van spijs doet eten ;)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobi123
  • Laatst online: 16-03 18:11
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:45:
Volgens mij heb je voor jezelf al de keuze gemaakt als ik het zo lees :).
Voor 80% wel idd, maar zolang ik nog niet de €399 heb afgetikt bij een shop voor de PS4 houdt ik die 20% twijfel geserveerd voor Microsoft om mij tot die dag nog te overtuigen. Ik woon trouwens vlak bij de Duitse grens dus mocht ik een Xbox One willen, dan is dat geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Gewoon nog een maandje de nieuwssites en gameplayvideos in de gaten houden :) Dat zal nu wel steeds meer binnendruppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Waarom dan niet een PS4 + de Eye. Nu is de camera niet on par met de Kinect maar kan veel dingen die de Kinect ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
CR1691 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:51:
Waarom dan niet een PS4 + de Eye. Nu is de camera niet on par met de Kinect maar kan veel dingen die de Kinect ook kan.
Buiten dat je die 2 niet eens in de buurt kan zetten, 1 heel groot aspect, games. Sony heeft met z'n eyetoy en Move nooit groot ingezet op games, Xbox store staat bomvol Kinect games (natuurlijk lang niet altijd van super kwaliteit, maar het zegt wel wat over de aandacht die ze er aan geven).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!