Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vindt het vooral jammer dat er voor de ps4 geen Forza alternatief is (i.i.g. niet binnen korte tijd).

Voor shooters zal er na een poosje genoeg te vinden zijn, zoals planetside 2, killzone en dat spel van de oude studio van Halo (dacht ik toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bram
Is dat zo? Volgens mij hebben de exclusives van MS toch meer verkocht dan die van Sony (ook al zijn het er minder). Als je kijkt naar de system sellers (wat toch wel de bedoeling van exclusives is lijkt me) dan staat Xbox toch echt in het voordeel. Voor de belangrijkste franchises hebben beiden wel de benodigde games, dus op exclusives vlak gaat Sony het ook niet direct winnen imo.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:26

CR1691

Hero of Time

Het nadeel aan de Xbox exclusives vind ik persoonlijk het gebrek aan diversiteit. Na de zoveelste shooter heb ik het wel gezien. Daar valt nog een hele slag te slaan voor MS. Kom op met die ene vette adventure of leuke RPG. Shooters en Racing games heb ik wel gezien...

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:28:
Het nadeel aan de Xbox exclusives vind ik persoonlijk het gebrek aan diversiteit. Na de zoveelste shooter heb ik het wel gezien. Daar valt nog een hele slag te slaan voor MS. Kom op met die ene vette adventure of leuke RPG. Shooters en Racing games heb ik wel gezien...
Dit inderdaad. In de breedte (en als je SP tof vindt) biedt Sony gewoon meer naast shooters en racers (die hebben ze allebei). Ik zelf mis op de 360 bijvoorbeeld een goede actie/adventure game (buiten Tomb Raider, maar die is multi), en ook de wat meer artistieke games als Journey en Rain zie ik niet terug, net als de Quantic Dream games. Sony heeft de laatste jaren meer in studio's geïnvesteerd, daar waar MS het geld toch vooral in timed exclusive content stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Inderdaad vind de exclusieve games (op Gears of War) erg tegenvallen, eigenlijk ronduit slecht.
Daarom is mijn keuze ook gevallen op een PS, en omdat niet aan die kinect onzin wil beginnen.

Kwaliteit van de exclusieve games van PS3 vond ik de afgelopen jaren echt geweldig! games als Uncharted, Infamous 2 (in mindere mate) en The Last of Us.

Dat zijn voor mij toch echt de games waar ik plezier aan beleef, afgelopen jaar 1 Xbox game gekocht en dat was Gears of War Judgement (waardeloze game, niet de naam GOW waar in mijn ogen)

Als ik kijk wat er voor de Ps4 gaat komen Infamous (geweldig) The Order (lijkt me top) dan mag je als PS gamer absoluut niet klagen want dan zijn in mijn ogen niet eens de grootste ontwikkelaars uit de doeken gekomen met hun game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 15:16
Rub3s schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:25:
Ik vindt het vooral jammer dat er voor de ps4 geen Forza alternatief is (i.i.g. niet binnen korte tijd).

Voor shooters zal er na een poosje genoeg te vinden zijn, zoals planetside 2, killzone en dat spel van de oude studio van Halo (dacht ik toch?).
Voor mij de reden om bij de launch voor de Xbox One te kiezen, speel voornamelijk racegames en shooters, en dan heeft de Xbox One bij launch het beste totaalpakket voor mij. Killzone heeft me nooit kunnen boeien, heb ze wel alledrie gespeeld maar nooit langer dan een paar uur volgehouden.

Zodra we richting de maart/april gaan zal er hopelijk ook een PS4 volgen, mits ik daartoe financieel in staat ben op dat moment.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Martinspire schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:26:
@bram
Is dat zo? Volgens mij hebben de exclusives van MS toch meer verkocht dan die van Sony (ook al zijn het er minder).
De exclusives van de Vita hebben ook een hogere verkoop percentage in de gehele markt van Vita gebruikers t.o.v. N3DS. Dat heeft te maken met het feit dat er veel minder games zijn voor de Vita, en daardoor onder andere ook meer vraag is naar games onder de gebruikers, onder het motto van dat je je geld maar 1x kan uitgeven... Bij de 3DS hebben ze namelijk veel meer keuze in games.
Als je kijkt naar de system sellers (wat toch wel de bedoeling van exclusives is lijkt me) dan staat Xbox toch echt in het voordeel. Voor de belangrijkste franchises hebben beiden wel de benodigde games, dus op exclusives vlak gaat Sony het ook niet direct winnen imo.
Allereerst: :F

Ik heb beide consoles en vind persoonlijk de Xbox360 een beter apparaat dan de PS3. Maar op gebied van games mis je de boot heel erg (lees: verblinde fanboy uitspraak). Gemiddelde mening onder elke game website: Sony doet het veel beter met de games en exclusives waar MS de boot de afgelopen jaren gemisst heeft.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens vind ik de launch exclusives van beide consoles tegenvallen.

Knack boeit me geen reet
DR3 heb ik na een half uurtje wel gezien
Ryse boeit me ook niet
Forza boeit me al helemaal niet, net als Driveclub (ben totaal geen racer)

Dan kom ik vanzelf bij Killzone uit, wat toch qua graphics een powerhouse lijkt te gaan worden, en gaat laten zien waartoe de next gens minimaal in staat zijn.

Verder kan ik met Plus weliswaar Driveclub proberen, met verder Resogun, War Thunder, Warframe en Blacklight: Retribution. Mooi meegenomen tussen het karige aanbod.

edit: Natuurlijk vergeet ik Titanfall. Die lijkt me dan wel weer echt tof. Helaas heb ik tegenwoordig te weinig tijd voor multiplayer en vind ik SP ook leuker eigenlijk (weet niet of ik Killzone MP ga doen). En ik heb het idee dat Titanfall aardig wat verschil in skillniveau gaat laten zien.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik ben best benieuwd wat de Xbox exclusives gaan brengen hoor. Zoals jij aangeeft was GoWJ een tegenvaller. Best jammer want de originele trilogie heb ik met veel plezier gespeeld. Halo 4 was voor mij ook een forse tegenvaller. Best een goede game maar bij lange na niet het niveau die Bungie wist te halen en man wat had ik de campaign snel uitgespeeld. Sowieso denk ik dat qua verhaal de rek uit de serie is. De oorlog waarin de Covenant centraal stond vond ik ongeloofelijk bruut, Halo Reach was voor mij persoonlijk wel een hoogtepuntje.

Forza is gewoon een solide franchise die de komende jaren nog wel genoeg zal verkopen en verbeteren. Vreemd genoeg heeft GT altijd mijn voorkeur gehad (call me crazy :P ) dus ik zal hem niet heel erg missen.

Hoe kijken Xbox liefhebbers tegen Halo aan? Gaan we de glorietijden van Bungie herleven of is dat definitief over? En ja (call me crazy again) ik speelde Halo voor de campaign, niet multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:52
SeamusXanthus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:46:
[...]

Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen hoor :)
Ik vind het Xbox One concept veel beter dan de PS4 en heb die dan ook in de pre-order staan (2 zelfs als die Neckermann deal door gaat).

Maar als je reeel bent koopt de gemiddelde koper op de volgende manier (dus niet de hardcore gamer maar de (uit mijn duim gezogen) 90% rest van de markt):
1) hij kijkt naar prijs (PS4 is goedkoper)
2) hij kijk misschien naar specs (PS4 is op papier krachtiger)
3) maar vooral kijkt hij wat de mensen om hem heen kopen (alles wijst erop dat dat initieel PS4 is)

maar er is één ding wat krachtiger is dan dit alles en dat is
4) heeft het een killer feature die hij MOET hebben (Xbox One heeft meerdere potentiele killer features)

Als dit zo is dan slaat punt 3 snel om in het voordeel van de Xbox One en wordt het een easy victory. Zo niet dan voorspel ik de Xbox One geen enkele kans toe om deze generatie zo populair te zijn als de 360.
Tja het is toch moeilijk te zeggen wat mensen er toe zet om een bepaalde console te kopen. Ik ben na de PS1 en PS2 overgestapt op een xbox en daarna xbox360. En heb daar altijd met plezier op gespeeld!

Waarom ik dan nu toch weer ga overstappen....al zijn het allemaal flinterdunne redenen.
  1. Totaal mislukte introductie, DRM always on enz. (zijn 180 graden gedraaid i know)
  2. Nadruk op TV, media functionaliteit. Ziet er allemaal flitsend uit maar 1 denk ik dat het vooral op de US gericht is en 2 ik heb al een mediaspeler. Ik wil Gamen!
  3. Zowel de XBO als PS4 zouden in November uitkomen, XBO stelde weer teleur, niet naar NL
Exclusives boeien mij niet zoveel, ik kan waarschijnlijk net zo genieten van Driveclub en GT dan dat ik van Forza geniet. Maar kan me voorstellen dat dit bij andere wel een belangrijk punt is.

Microsoft heeft helaas een reputatie nog al eens een miskleun te maken. Windows ME, Vista, Windows 8 (ook niet geheel vlekkeloos.)
Nu staat dit natuurlijk niet direct in verband met de xbox maar het blijft MS. En zie de totaal mislukte XBO introductie....

Al met al is het ook gewoon een gevoel dat PS4 dit keer de beste keuze is. Maar ik zal de eerste die het toegeeft als het toch de verkeerde keuze was. En ik alsnog terug ga naar mij vrienden van MS 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Phusebox al zegt, als je JUIST wel van shooters e.d. houdt dan is de X1 gewoon een betere keuze. Artistieke games zie je toch voornamelijk op indie-vlak verschijnen en qua arcade-games doet de 360 het ook niet slecht.

Sure de PS3 heeft meer verschillende exclusives gehad, maar er zijn toch ook maar een handjevol franchises dat meer dan 1 game in dezelfde IP heeft uitgebracht. Wat vaak wil zeggen dat de games gewoon niet goed genoeg omzet hebben gedraaid om een vervolg te laten brengen.

De Halo en Gears games hebben bij elkaar al genoeg consoles doen verkopen, maar ook Fable en Kinect games doen het goed. Sure, Kinect kan je ding niet zijn, maar als exclusives zitten er toch wel wat sterke games tussen. Hetzelfde geld voor enkele Japanse titels, die vind ik persoonlijk ook weinig aan maar doen wel consoles verkopen.

Toch zullen de bestverkochte games niet de exclusieve games zijn, maar de multiplatform games zoals Assassins Creed, Elder Scrolls, Call of Duty, Battlefield, diverse sport-games en de games van Rockstar. En laten die nou op beide consoles komen te zitten.

Hoewel de besturingssystemen die hierboven worden genoemd, niet goed zijn ontvangen, wil dat niet zeggen dat er niet gewoon winst is behaald. Minder dan gehoopt, maar nog steeds voldoende om een nieuw deel te kunnen garanderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 16-10-2013 09:51 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dycati
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Beste mensen is er al informatie vrijgegeven voor de ondersteuning van een Muis en Keyboard op de ps4?
Ik speel nu al jaar of 2 met een Eagle eye en moet zeggen bevalt me goed zou mooi zijn
als die nu geintregeerd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:20:
[...]

Je vergeet echter 1 ontzettend belangrijk punt: de exclusives (ja ik blijf het zeggen).
Dat vergeet ik helemaal niet. Ik bekijk het alleen niet vanuit mezelf maar naar de hele markt. Exclusives zijn niet meer dan een mogelijk punt 4 (de killer feature).

Daarnaast, als we inzoomen op exclusives zien we afgelopen generatie dat de eerste helf zeker in het voordeel van de Xbox is geweest, het kantelpunt ergens in het midden lag, en de laatste helft zeer voor de Playstation was. Trouwens, goede kans dat het nu weer zo gaat lopen omdat exlcusiviteit afkopen in het begin goedkoop is voor MS (lage install base), en Playstation waarschijnlijk pas laat op stoom kan komen met exclusives (lange tijd doorontwikkeld voor PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:50:Toch zullen de bestverkochte games niet de exclusieve games zijn, maar de multiplatform games zoals Assassins Creed, Elder Scrolls, Call of Duty, Battlefield, diverse sport-games en de games van Rockstar. En laten die nou op beide consoles komen te zitten.
Nogal wiedes, die komen multiplatform uit. The Last of Us echter, om een voorbeeld te noemen, staat achter GTA 5 als meest verkochte PSN game.

En voor mij is het mooi dat op 1 systeem naast multiplatform (dus geen systemsellers) ook de exclusives naar mijn hart uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 17-06 19:48

pino85

Im just a Bird in the Sky

bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Dit inderdaad. In de breedte (en als je SP tof vindt) biedt Sony gewoon meer naast shooters en racers (die hebben ze allebei). Ik zelf mis op de 360 bijvoorbeeld een goede actie/adventure game (buiten Tomb Raider, maar die is multi), en ook de wat meer artistieke games als Journey en Rain zie ik niet terug, net als de Quantic Dream games. Sony heeft de laatste jaren meer in studio's geïnvesteerd, daar waar MS het geld toch vooral in timed exclusive content stopt.
Warning lange post!

Ik ben wel benieuwd naar de game Quantum Break. Lijkt toch een ander soort game te gaan worden. (exclusive xbox one).
Dit is voor mij echt een game waarin ze iets totaal anders gaan proberen en dat is dus een voorbeeld wat je bedoelt? dit soort games( al weten we nog niet enorm veel over de game).
Verder ben ik het eens dat exclusies wel degelijk een doorslag kunnen geven als in dat een gamer dit kan mee laten wegen bij een beslissing.
Wel is het ook weer zo dat de xbox 360 exclusives meer hebben verkocht uit mijn hoofd dan die van de PS3. Maar zegt dit direct iets over kwaliteit van de game(s)? nee dat zegt het natuurlijk ook weer niet. Ik ervaar dat Playstation meer verschillende genre games neer zet althans bij de huidige consoles. En dat deze niet altijd op een breed publiek zijn gericht waar MS dat juist weer wel vaker doet.

In het begin( voor firstlook) hing ik nog meer richting de PS4, nu ik de controllers heb vast gehad past de xbox one beter in mijn handen al was de PS4 controller ook echt zeer goed.
Ook dit is iets wat ik in ieder geval laat mee wegen.
De launch games tja playstation heeft niet echt veel meer wat me aanspreekt. Ik weet dat er vette games gaan komen in de jaren erna maar de launch games die ik bij MS zag op firstlook vond ik wel wat leuker dan die van Playstation.( op dit moment) Games heeft alles met je smaak te maken, wat je leuk vind en wat niet.
Ik ben 1 van die mensen die ook launch games laat mee wegen.
Dan het prijspunt ik vind 100 euro verschil eigenlijk ook wat veel. sterker nog ik denk eigenlijk dat ik kinect niet zal gaan gebruiken maar ik betaal er wel voor. Dat zit nog steeds niet helemaal lekker maar aan andere kant dan spaar ik gewoon 1 maandje langer door.( Wie weet kan je Kinect wel los verkopen^^) ?

Wat me een tijdje terug ook niet lekker zat was de onduidelijkheid bij MS, ze hebben nogal wat aangepast. Dat zie ik steeds terug komen in het topic. Wat ik er nu over denk is dat veel van die beslissingen goed zijn voor mij, ik ben dus content over de meeste 180's die zijn gemaakt. Dit ga ik ze nu dus niet meer verwijten, op het moment zijn de meeste zaken me wel duidelijk en dat het allemaal stroef is verlopen en ze blunder op blunder hebben gemaakt klopt helemaal. Toch denk ik dat dit nu wel gedaan gaat zijn, of je nu voor of tegen een bepaald merk bent vond ik de storm soms wat te heftig en vind dat sommige mensen er te lang in bleven hangen.

Bedenk me net nog wat over PS+, heeft voor veel mensen een groot voordeel gezien de games die je gratis krijgt, Toch correct me if im wong is het zo als je geen PS+ verlengt kan je die games niet meer spelen. Dit zou bij de xbox anders zijn?, al zijn die games die je krijgt voor mij tot nu toe nog niet geweldig, Ook weet ik omdat ik niet alles heb gevolgd wat MS nu gaat doen op de xbox one, wat voor games gaan we krijgen? ga je die nog wel krijgen?

KInect als killer feature, tja ik denk dat voor iemand als mij het dit absoluut niet is. We weten van filmpjes wat het gaat doen en de theorie weten we ook, nu nog in de praktijk. Dat er potentie in zit dat geloof ik wel, in welke mate weet ik nog niet.
Wel kan het een leuke toevoeging zijn voor een gezin, kinderen vinden dat soort games met die camera vaak wel leuk( in mijn omgeving althans). Niet alleen kinderen natuurlijk maar het is een voorbeeldje.
Kinect moet zich voor mij nog maar eens eerst gaan bewijzen als killer feature.

Ook allemaal puntjes die bij bepaalde mensen kunnen mee wegen. Na dit lange verhaal denk ik dat ondanks dat ik of andere gamers hier allemaal naar puntjes kijk en vergelijk mijn familie en de meeste mensen in mijn omgeving maar naar 1 of enkele puntjes kijkt in de winkel.

1 Welke is als eerste beschikbaar.
2 Prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 16-10-2013 10:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:50:

Sure de PS3 heeft meer verschillende exclusives gehad, maar er zijn toch ook maar een handjevol franchises dat meer dan 1 game in dezelfde IP heeft uitgebracht. Wat vaak wil zeggen dat de games gewoon niet goed genoeg omzet hebben gedraaid om een vervolg te laten brengen.
Ik heb hier een lijstje die je statement redelijk ontkracht.

Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games

Tuurlijk zitten die games er tussen maar een aantal games gingen ook verder onder een andere naam zoals die van Quantic Dream bijvoorbeeld.

Zelda verkoopt ook niet zoveel als een gemiddelde Xbox exclusive. Maakt het dan een mindere gamereeks? Hell no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Grappig,

Mensen lijken hier helemaal te vergeten dat het type game dat je speed en dus veelal goed vind alles met persoonlijke smaak te maken heeft. Wanneer iemand graag Kilzone speelt, zit je vast aan een PS, maar dit betekend niet dat de Xbox met andere titels minder is. Gaming komt aan op smaak, natuurlijk heeft iemand voorkeuren voor bepaalde games, maar het is niet zo dat de andere console daar door minder is. Ik ben een online-gamer. Ik haal het optimale uit een online gamen, sterker regelmatig speel ik bepaalde games alleen voor de multiplayer. De titels die op de Xbox verschijnen liggen dan ook veel meer in mijn straatje dan veel exclusieve games op de PS.

Ik krijg steeds het idee dat mensen maar willen bewijzen dat omdat de PS4 een nieuwe versie van Killzone krijgt het daarom ook de beste console zou zijn. Iets wat in mijn ogen totaal onjuist vanwege het feit dat de fun dat een spel als Killzone bij de gamer brengt afhangt van persoonlijke smaak.

Wanneer ik het voor mij persoonlijk zo objectief mogelijk bekijk heeft MS met het hele online gebeuren gewoon een streepje voor. Xbox Live heeft zich voor mij al lang bewezen. De gratis games die je met PSN krijgt doen daar helemaal niets aan af. De nieuwe opzet voor Xbox Live met de Xbox One en de enorme hoeveelheid kracht van cloudcomputing e.d. geeft mij veel vertrouwen. Iets wat ik bij Sony erg vind tegenvallen in de communicatie. Je ziet aan alle info die nu vrij komt dat MS dit online gebeuren en de techniek er achter als speerpunt ziet. Sony heeft ook wat aankondigen gedaan, maar veel minder dan MS, met name het oude probleem m.b.t. tot dedicated gamehosting blijft bij Sony naar mijn mening te veel onduidelijk over.

Kortom, niet alleen de games zijn belangrijk, ook het gebeuren om het spelen van games heen zijn voor mij heel belangrijk.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:21
pino85 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:08:
[...]

Bedenk me net nog wat over PS+, heeft voor veel mensen een groot voordeel gezien de games die je gratis krijgt, Toch correct me if im wong is het zo als je geen PS+ verlengt kan je die games niet meer spelen. Dit zou bij de xbox anders zijn?, al zijn die games die je krijgt voor mij tot nu toe nog niet geweldig, Ook weet ik omdat ik niet alles heb gevolgd wat MS nu gaat doen op de xbox one, wat voor games gaan we krijgen? ga je die nog wel krijgen?
Het klopt dat als je PS+ laat verlopen je de 'gratis' games niet meer kan spelen. Bij Games for Gold mag je de game gewoon houden, echter gaat Games for Gold (jammer genoeg) niet gelden voor de Xbox One:
V: Waarom zijn dit alleen Xbox 360-games? Wordt deze aanbieding uitgebreid naar Gold op Xbox One?

De Games met Gold-promotie loopt van 10 juni 2013 tot 31 december 2013. Er zijn op dit moment geen plannen om Xbox One-games in het programma op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Vind het bijzonder om te zien dat veel mensen de insteek hebben van of/of in plaats van en/en. Natuurlijk zitten aan beide consoles een prijskaartje en dat het niet voor iedereen is weggelegd om beide consoles in huis te halen, maar als je dit bekijkt over de levensduur van die apparaten is het niet zo bijzonder veel. Een beetje vakantie naar het buitenland, en je bent duurder uit dan de 2 consoles op launch kopen. Die vakantie is in 8 tot 10 dagen voorbij. De consoles heb je gemiddeld voor 6 tot 8 jaar.

Exclusives zijn voor mij redenen om beide consoles in huis te halen. De X1 als eerste, omdat de launch line up mij meer aanspreekt en omdat ik gewoon een voorkeur heb voor het Xbox platform.

Wel is mijn persoonlijke mening dat ik veel meer heb genoten van de Xbox exclusives dan de PS3 exclusives. Dit betekent niet direct dat ik de PS3 games niet goed vind, in tegendeel. Ik heb alleen meer plezier beleefd met de game reeksen die op de Xbox zijn uitgekomen. Weinig overtreft de Coop ervaring van Gears of War. Zeer weinig momenten overtreft Halo 3 met 4 man coop (zeker de laatste missie met het buggy rijden en die muziek :D). En ik heb toch bijna alle top exclusives op de PS3 wel gespeeld.

Dus het is in mijn beleving helemaal niet, wie heeft de beste games, maar wie heeft de leukste games. :) Een film in de IMDB top 250 is een beter film dan een mediocre actiefilm met Arnold Swarzenegger, maar hoeft niet direct te betekenen dat ik niet meer geniet van die mediocre actiefilm :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
CR1691 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:08:
[...]

Zelda verkoopt ook niet zoveel als een gemiddelde Xbox exclusive. Maakt het dan een mindere gamereeks? Hell no.
Ik vindt Zelda geen bal aan, Halo daar in tegen heb ik met veel plezier gespeeld.....

Of te wel..... Het is een persoonlijke kwestie welke games voor iemand belangrijk zijn. Het is voor mij helemaal niet belangrijk welke games in jou favorietenlijstje staan. Die van mij kan er daarom ook heel anders uit zien. We houden ook niet allemaal van spruitjes, maar dat betekend niet dat spruitjes slecht zijn....

Nogmaals, exclusiviteit maakt een console niet beter of slechter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:20:
Grappig,

Mensen lijken hier helemaal te vergeten dat het type game dat je speed en dus veelal goed vind alles met persoonlijke smaak te maken heeft. Wanneer iemand graag Kilzone speelt, zit je vast aan een PS, maar dit betekend niet dat de Xbox met andere titels minder is. Gaming komt aan op smaak, natuurlijk heeft iemand voorkeuren voor bepaalde games, maar het is niet zo dat de andere console daar door minder is. Ik ben een online-gamer. Ik haal het optimale uit een online gamen, sterker regelmatig speel ik bepaalde games alleen voor de multiplayer. De titels die op de Xbox verschijnen liggen dan ook veel meer in mijn straatje dan veel exclusieve games op de PS.

Ik krijg steeds het idee dat mensen maar willen bewijzen dat omdat de PS4 een nieuwe versie van Killzone krijgt het daarom ook de beste console zou zijn. Iets wat in mijn ogen totaal onjuist vanwege het feit dat de fun dat een spel als Killzone bij de gamer brengt afhangt van persoonlijke smaak.

Wanneer ik het voor mij persoonlijk zo objectief mogelijk bekijk heeft MS met het hele online gebeuren gewoon een streepje voor. Xbox Live heeft zich voor mij al lang bewezen. De gratis games die je met PSN krijgt doen daar helemaal niets aan af. De nieuwe opzet voor Xbox Live met de Xbox One en de enorme hoeveelheid kracht van cloudcomputing e.d. geeft mij veel vertrouwen. Iets wat ik bij Sony erg vind tegenvallen in de communicatie. Je ziet aan alle info die nu vrij komt dat MS dit online gebeuren en de techniek er achter als speerpunt ziet. Sony heeft ook wat aankondigen gedaan, maar veel minder dan MS, met name het oude probleem m.b.t. tot dedicated gamehosting blijft bij Sony naar mijn mening te veel onduidelijk over.

Kortom, niet alleen de games zijn belangrijk, ook het gebeuren om het spelen van games heen zijn voor mij heel belangrijk.
Zelf speel ik op de PS3 ook weleens games online, totaal geen problemen ermee, en ik verwacht dat het op de PS4 ook wel top zou zijn.
PS heeftzich zelf ook bewezen online voor mij.

Ik vond bijvoorbeeld dat "Jump in" bij Killzone al geweldig, binnen 20 sec. gewoon online gamen en klaar.
Of had je dat gemist?

Overigens je opmerking over exclusiviteit maakt een console niet beter? in mijn ogen juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

uchiha tijntje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:26:
Een beetje vakantie naar het buitenland, en je bent duurder uit dan de 2 consoles op launch kopen. Die vakantie is in 8 tot 10 dagen voorbij. De consoles heb je gemiddeld voor 6 tot 8 jaar.
Mwah als ik moet kiezen tussen een console(s) of een vakantie dan kies ik toch echt vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:28:
[...]

Zelf speel ik op de PS3 ook weleens games online, totaal geen problemen ermee, en ik verwacht dat het op de PS4 ook wel top zou zijn.

Ik vond bijvoorbeeld dat "Jump in" bij Killzone al geweldig, binnen 20 sec. gewoon online gamen en klaar.
Of had je dat gemist?
Dat Jump In werkte inderdaad erg leuk. Benieuwd of dat in de echte praktijk ook zo soepel werkt.

Heb zelf niet zo'n geweldige ervaringen met PSN. Voornamelijk Resistance en Uncharted 2. En dan nog de store en de patches. In de tussentijd kan er echter wel zeer veel verbeterd zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-10-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
CR1691 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:29:
[...]

Mwah als ik moet kiezen tussen een console(s) of een vakantie dan kies ik toch echt vakantie :P
Is ook niet meer dan een simpel voorbeeld om het bedrag van een console in perspectief te zien ten opzichte van andere activiteiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
uchiha tijntje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:30:
[...]

Dat Jump In werkte inderdaad erg leuk. Benieuwd of dat in de echte praktijk ook zo soepel werkt.

Heb zelf niet zo'n geweldige ervaringen met PSN. Voornamelijk Resistance en Uncharted 2. En dan nog de store en de patches. In de tussentijd kan er echter wel zeer veel verbeterd zijn. :)
Jump In is een soort van Quick Match gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
CR1691 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:28:
Killer Instinct ?
Of wil je liever iets origineels zoals de Fighter Within ?
Uiteindelijk lijkt elke shooter,rpg,adventure game wel op elkaar, alles is al zo'n beetje bedacht en de producenten kijken vooral naar wat goed verkoopt, vernieuwing is nu eenmaal een risico.
Ik hoop ergens nog op een nieuwe FEZ of Dust : An Elysian Tale :Y
Trouwens wat voor diversiteit heeft Sony dan in zijn exclusives dat MS niet heeft ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

We houden ook niet allemaal van spruitjes, maar dat betekend niet dat spruitjes slecht zijn....
Dat zeg ik toch ook!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:33:
[...]

Jump In is een soort van Quick Match gewoon?
Dat jump in zag je in een filmpje bij Gamescom? Of was het E3. Weet ik niet meer precies. Je kon een direct feed zien van een friend en dan kon je direct joinen. Echter is de praktijk, kijkend naar het verleden, toch vaak weerbarstiger met de volgende meldingen in het bijzonder:

The match is full, can't join,
Cannot connect to party,
Lost connection,
Etc.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik speel ook bij voorkeur singleplayer games. Killzone vind ik fantastisch, maar de multiplayer raak ik niet aan. CoD/MW leen ik altijd wel en speel ook alleen SP. Battlefield speel ik dan wel multiplayer, maar Assassins Creed heb ik de multiplayer nooit van gedaan.

Verder heb ik een voorliefde voor (Action) RPG en Hack n Slash. De Xbox heeft dat genre niet of nauwelijks, zodat voor mij de Playstation the way to go is. Los van het prijsvoordeel.

Overigens mis ik nog altijd wat 'men' zo slecht vind aan het Playstation entertainment gedeelte. De mijne (de '3' dus) heeft Netflix, Youtube, een Sony Entertainment video app, Music Unlimited en ik kan er zoveel muziek op zetten als ik wil, dit kan ik streamend doen maar kan het ook rechtstreeks van mijn netwerk naar de PS3 downloaden. Video kan ik streamen en werkelijk alles wat ik download doet het zonder enige hapering, ik kan het ding vol zetten met foto's, maar kan ook de foto's streamen en ik kan bij al mijn Picasa albums via de standaard app op het ding.

Het enige nadeel vind ik de extreem trage downloadsnelheid van het ding, ik heb een 120Mb internetlijntje maar haal bij lange na niet de maximale snelheid als ik uit de playstore download.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Of had je dat gemist?
Blijft wel dat de PS3 jarenlang heeft moeten bijbenen om qua online functionaliteit -bijna- op het niveau van de 360 te komen. Het gemak waarmee je met je vrienden op de 360 kan praten en heel transparant iemand kan uitnodigen in je eigen huidige spel ongeacht wat hij op dat moment aan het spelen is (en omgekeerd: Open vriendelijst, merk dat iemand een online game speelt, kies ervoor om dat spel ook te joinen), dat is iets wat de ps3 simpelweg niet kan repliceren. De 360 heeft online gaming grootgemaakt en het hele "achievement" concept uitgevonden dat door IEDER platform (inclusief pc/steam) overgenomen werd.
De 360 was/is heel intelligent in het downloaden en patchen van games. Een gamepatch op de 360 duurt letterlijk hooguit 10 seconden, op de ps3 mag je beginnen vloeken. Gedownloade games moetten nog "geinstalleerd" worden op de ps3. Als je ziet dat je ze op de 360 gewoon direct kan spelen vraag je je af waarom.

Als je dan merkt dat MS weer heel hard hun best doet om evenveel te innoveren met de Xbox One dan maakt me dat heel enthousiast over hun console.

Alsook, Xbox Live Arcade brengt tot de dag van vandaag -steengoede- exclusives voort. Sterker nog: Het hele "downloadable games voor 10-15 euro op je console" concept is ook uitgevonden door....juist ja, Microsoft.

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 16-10-2013 10:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:28:
[...]

Of had je dat gemist?

Overigens je opmerking over exclusiviteit maakt een console niet beter? in mijn ogen juist wel.
Ik heb je quote even extra aangezet, het heeft zich bewezen voor jou. Voor mij namelijk nog niet. Het hele party/invite systeem van de oude consoles werkt naar mijn mening veel beter op een Xbox, op een PS ben je veel meer afhankelijk van de gamedeveloper.

En nee, exclusiviteit zegt iets over beschikbaarheid en persoonlijke voorkeur qua games (smaak dus), maar het maakt een console aansich niet beter.

Wanneer jij een PS4 koopt voor bepaalde exclusief doe je dit vooral op smaak, je vindt een bepaald type game leuk en wil hem graag spelen. Een ander die het betreffende spel niets aan vind heeft niets aan die exclusiviteit. Het is zo dat een exclusieve titel geen algemeen voordeel is. Je kan dus onmogelijk stellen dat exclusieve titels een console beter maken, ze kunnen de persoonlijk voorkeur wel beïnvloeden, maar daar blijft het ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Exclusives zijn inderdaad een kwestie van smaak maar naar mijn mening is er wat exclusives betreft bij Sony wel véél meer diversiteit. Games als bv Puppeteer en LBP zul je bij MS helaas niet snel zien. Hopelijk komt er met de nieuwe generatie Xbox ook meer creativiteit bij MS want ik heb nu op mijn 360 alleen Forza 3 en 4 gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:20:
Grappig,

Grappig is het niet maar ik ben het hier roerend mee eens ;)
Heb je dat idee? ik heb dat dan weer niet. Althans ik zie dat hier toch niet zo vaak terug komen over killzone.
Ik zelf heb jaren met de PS3 online gespeeld en had zo nu en dan wel gedoe met de service niet weekelijks ofzo maar wel elke maand iets. Hij was gratis dus dat nam ik voor lief. Nu het betaald word dan gaat het verwachtingspatroon bij mij ook mee omhoog en ben ik benieuwd wat ze gaan neer zetten. MS heeft al langer veel geld kunnen investeren in een server park en alles wat er om heen is gebouwd dus dat je er op dit moment wat meer vertrouwen in hebt is logisch lijkt me. De gratis games doen voor jou er niets aan af, voor een ander bv wel, ik zelf vind het tof dat je ze krijgt.( als het geen games zijn van 4/5 jaar oud^^)
Het hele cloud gebeuren tja, het is er al jaren je leest er veel over maar wat heeft het tot nu toe echt gedaan? vooral veel op papier op gaming vlak.
Nee voor mij is dat nu nog niet belangrijk en moet dat cloud gebeuren zich maar eerst gaan bewijzen in de praktijk dat het echt gaat doen wat men aangeeft dat het zou kunnen doen.
Is nog veel te veel over onduidelijk wat mij betreft.
Was het niet zo dat wat gaikai gaat doen ook iets n de trend van cloud gaat zijn? oftewel dat beiden dat gaan inzetten?
Ben het eens dat Sony hier nog wat onduidelijk over is echter MS doet het tegen over gestelde. Die roepen de hele tijd hoe geweldig het wel niet is en gaat zijn, ik snap dat maar zoals ik al zei ik zet er voor nu ook nog vraagtekens bij omdat het zich maar eerst moet gaan bewijzen of de * cloud* wel zo geweldig gaat zijn en in games veel gaat neer zetten.
Ik hoop het overigens wel want het zou mooi voor ons de gamer zijn.
Daar kan ik me helemaal in vinden iedereen vind weer wat anders belangrijk in de overweging. :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:34:
[...]

Killer Instinct ?
Of wil je liever iets origineels zoals de Fighter Within ?
Uiteindelijk lijkt elke shooter,rpg,adventure game wel op elkaar, alles is al zo'n beetje bedacht en de producenten kijken vooral naar wat goed verkoopt, vernieuwing is nu eenmaal een risico.
Ik hoop ergens nog op een nieuwe FEZ of Dust : An Elysian Tale :Y
Trouwens wat voor diversiteit heeft Sony dan in zijn exclusives dat MS niet heeft ?
Killer Instinct? Zomaar een 3 pagina's tellende lijst met fighting games voor de PS3: http://www.metacritic.com.../date/fighting/ps3?page=0

Niet echt een onderscheidend of uniek genre.

En je laatste vraag kun je zelf beantwoorden door een willekeurige exclusive lijst van de PS3 te pakken, en dan per game bekijkt wat de tegenhanger op de 360 is. Voorbeelden heb ik vanochtend al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Killer Instinct? Zomaar een 3 pagina's tellende lijst met fighting games voor de PS3: http://www.metacritic.com.../date/fighting/ps3?page=0
Je hebt zonet een argument over Xbox One games proberen weerleggen met een lijst van vooral multiplatform games van de vorige/huidige generatie? :?

Zal ik ook stellen dat Killzone 3 niet echt een onderscheidende game is door een lijst van alle shooters op de 360 te posten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 16-10-2013 10:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Niet echt een onderscheidend of uniek genre.

En je laatste vraag kun je zelf beantwoorden door een willekeurige exclusive lijst van de PS3 te pakken, en dan per game bekijkt wat de tegenhanger op de 360 is. Voorbeelden heb ik vanochtend al gegeven.
Bram, het boeit niet.... Het schermen met veel exclusieve games is helemaal niet van belang. Ik heb vanmorgen in een aantal berichten al laten zien dat het belang van exclusiefs niet meer is dan een persoonlijke smaak.

Heb je als gamer een klik met de exclusieve games, dan heb je er voordeel bij, heb je er helemaal niets bij, omdat je een ander type gamer bent vervalt ook het voordeel.

Het is dus niet zo dat een lijst met exclusieve titels een console beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Het is zo dat een lijst met exclusive party's/games een console beter * kan* maken als die exclusives je aanspreken ;) (smaak)

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 16-10-2013 10:55 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:49:
[...]

Je hebt zonet een argument over Xbox One games proberen weerleggen met een lijst van vooral multiplatform games van de vorige/huidige generatie? :?

Zal ik ook stellen dat Killzone 3 niet echt een onderscheidende game is door een lijst van alle shooters op de 360 te posten ;)
Nee, de persoon die ik quote vraagt wat voor diversiteit Sony biedt t.o.v. Xbox en noemt iets daarvoor Killer Instinct als voorbeeld voor de diversiteit op de Xbox. Mijn link toont echter aan dat we redelijk doodgegooid zijn met fighting games, multiplatform of niet. Of jullie moeten iets anders onder "diversiteit" verstaan. :)

Killzone is gewoon een doorsnee shooter, dus die hoort niet in het rijtje Uncharted, Beyond, Heavy Rain, God of War, The Last of Us, Rain, Journey, etc.
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Bram, het boeit niet.... Het schermen met veel exclusieve games is helemaal niet van belang. Ik heb vanmorgen in een aantal berichten al laten zien dat het belang van exclusiefs niet meer is dan een persoonlijke smaak.

Heb je als gamer een klik met de exclusieve games, dan heb je er voordeel bij, heb je er helemaal niets bij, omdat je een ander type gamer bent vervalt ook het voordeel.

Het is dus niet zo dat een lijst met exclusieve titels een console beter maakt.
Het is inderdaad smaak, maar dat heb ik ook al aangegeven. Ik vind het persoonlijk echter wel een voordeel als er op een bepaald platform meer diversiteit in genres en games bestaat. Speel je alleen shooters en racers en bij voorkeur online, dan vervalt dat voordeel inderdaad.

[ Voor 33% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Ik heb je quote even extra aangezet, het heeft zich bewezen voor jou. Voor mij namelijk nog niet. Het hele party/invite systeem van de oude consoles werkt naar mijn mening veel beter op een Xbox, op een PS ben je veel meer afhankelijk van de gamedeveloper.

En nee, exclusiviteit zegt iets over beschikbaarheid en persoonlijke voorkeur qua games (smaak dus), maar het maakt een console aansich niet beter.

Wanneer jij een PS4 koopt voor bepaalde exclusief doe je dit vooral op smaak, je vindt een bepaald type game leuk en wil hem graag spelen. Een ander die het betreffende spel niets aan vind heeft niets aan die exclusiviteit. Het is zo dat een exclusieve titel geen algemeen voordeel is. Je kan dus onmogelijk stellen dat exclusieve titels een console beter maken, ze kunnen de persoonlijk voorkeur wel beïnvloeden, maar daar blijft het ook bij.
Daarom zeg ik ook dat het in mijn ogen wel een console beter maakt, dat is ook een van de grotere reden waarom ik voor een PS4 kies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Daarom zeg ik ook dat het in mijn ogen wel een console beter maakt, dat is ook een van de grotere reden waarom ik voor een PS4 kies. :)
Dat was al duidelijk, maar het is dus wel duidelijk dat het belang van een grote (diverse) lijst met exclusieve titels heel persoonlijk is en dus feitelijk niet uit maakt in de vraag dat de ene console beter is dan de andere.

Deze toon proef ik namelijk al een poosje in het topic; "Een PS4 is beter omdat er veel exclusieve titels voor uit komen".

Deze stelling die ik uit het topic distilleer bestrijd ik namelijk, gelukkig geven jullie zelf ook al aan dat e.e.a. met persoonlijke smaak te maken heeft en niet meer beter of slechter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

Dat was al duidelijk, maar het is dus wel duidelijk dat het belang van een grote (diverse) lijst met exclusieve titels heel persoonlijk is en dus feitelijk niet uit maakt in de vraag dat de ene console beter is dan de andere.

Deze toon proef ik namelijk al een poosje in het topic; "Een PS4 is beter omdat er veel exclusieve titels voor uit komen".

Deze stelling die ik uit het topic distilleer bestrijd ik namelijk, gelukkig geven jullie zelf ook al aan dat e.e.a. met persoonlijke smaak te maken heeft en niet meer beter of slechter....
PS4 biedt mij gewoon de console die ik wil, dat ook naast de exclusieve games ook bijvoorbeeld playstation plus heeft.
Daarnaast is het op papier de sterkste console, Killzone bijvoorbeeld is grafisch in mijn ogen echt de mooiste game die er op next gen is verschenen (qua gameplay ben ik niet onder de indruk).

Wat betreft dat jij iets proeft van een bepaalde toon, kun je uiteraard ook omdraaien, ook ik proef een bepaalde toon hier in het topic van wij hebben een betere launch up dus de Xbox is beter.

Je maakt je er druk om of niet, het is maar een mening van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:27:
[...]Ik vindt Zelda geen bal aan, Halo daar in tegen heb ik met veel plezier gespeeld.....

Of te wel..... Het is een persoonlijke kwestie welke games voor iemand belangrijk zijn. Het is voor mij helemaal niet belangrijk welke games in jou favorietenlijstje staan. Die van mij kan er daarom ook heel anders uit zien. We houden ook niet allemaal van spruitjes, maar dat betekend niet dat spruitjes slecht zijn....

Nogmaals, exclusiviteit maakt een console niet beter of slechter....
Ik heb precies het omgekeerde. Ik heb toentertijd Halo 1 gespeeld, wel op de PC (ja, kwam ook beschikbaar op de PC), en ik vond het een uiterst lineaire shooter. Soms was ik gewoon de weg kwijt omdat alles zo extreem veel op elkaar leek. Wel oké shooter, laten we eerlijk wezen, wel vermaakt, maar viel echt compleet in het niet bij Battlefield 1942. Ik zou het een 7,5 hebben gegeven als cijfer.

Daarentegen, Zelda, zeker als je er sinds de snes bij bent (op de nes vond ik er nog niet veel aan), vond ik echt een über-spel. Een van de beste game-series ever. Zeker A link to the past, link's awakening, en ocarina of time _/-\o_ Sindsdien hebben ze wel een aantal slechtere games gehad, maar de legacy vind ik echt 100x beter dan een gemiddelde shooter als Halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

Op zich is diversiteit natuurlijk een positief iets.

Als alle PS exclusives ook op de X1 gaan komen, dan kun je moeilijk ontkennen dat de X1 daardoor een aantrekkelijkere console wordt, ook al speel je er geen een. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als een spel dat je niet interesseert naar een bepaalde console komt, hoe kan die console dan aantrekkelijker worden? Of begrijp ik je nu verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 230001 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:37:
Exclusives zijn inderdaad een kwestie van smaak maar naar mijn mening is er wat exclusives betreft bij Sony wel véél meer diversiteit. Games als bv Puppeteer en LBP zul je bij MS helaas niet snel zien. Hopelijk komt er met de nieuwe generatie Xbox ook meer creativiteit bij MS want ik heb nu op mijn 360 alleen Forza 3 en 4 gespeeld.
Yes, als ik die exclusives lijst een beetje doorspit lijkt dat inderdaad het grote verschil. De 360 heeft 9 games die beginnen met "Dance", en 10 games die beginnen met "Kinect". Een beetje het "The Sims"-syndroom, 10 miljard add-ons en vervolg-spellen. Je moet er van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bartjuh schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Yes, als ik die exclusives lijst een beetje doorspit lijkt dat inderdaad het grote verschil. De 360 heeft 9 games die beginnen met "Dance", en 10 games die beginnen met "Kinect". Een beetje het "The Sims"-syndroom, 10 miljard add-ons en vervolg-spellen. Je moet er van houden.
Ja hallo 8)7
En de ps2 heeft 10 titels met "EyeToy" in de naam en 12 titels die beginnen met "Dance Dance Revolution" (geen idee god hoeveel titels met enkel "Dance"). De ps3 heeft 7 titels met "Pixeljunk" in de naam en ontelbare addons voor LBP. Wat een brakke games lineup hebben de ps2 en ps3 toch zeg.

Nu ben je echt wel blind aan het grijpen naar mogelijkheden om de 360 neer te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 16-10-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Even snel je laatste 3 woorden weggehaald Boe? :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:37:
Als een spel dat je niet interesseert naar een bepaalde console komt, hoe kan die console dan aantrekkelijker worden? Of begrijp ik je nu verkeerd? :?
Onafhankelijk bekeken bedoel ik. Het maakt een console in zijn algemeenheid aantrekkelijker. Onderaan de streep weliswaar persoonlijk, maar krijg het idee dat sommigen "diversiteit" niet als positief punt zien, terwijl dat het wel is (net als dat Adele muzikaal gezien een veel betere artieste is dan Miley Cyrus, terwijl het goed kan dat je de muziek van die laatste beter vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Het gaat steeds over exclussives, maar de niet exclussives werkten ook stabieler op de xbox 360. Dan kun je wel zeggen dat dit nu verleden tijd is, maar ik moet het eerst nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Maar goed, om even een andere insteek te nemen in de discussie.....

http://www.oxm.co.uk/6417...vers-and-computing-power/

Ik weet dat heel veel mensen zich beperken tot singleplayer games, maar wanneer je dit bericht leest kan je niet ander concluderen dat MS een behoorlijke stap maakt betreffende online games. Elke developer voor de Xbox One kan straks gebruik maken van de dedicated servers and computing power van MS.

Iets dergelijks heb ik bij de concurrentie nog niet gezien. Sterker, ik denk ook niet dat Sony bij machte is om een dergelijk serverpark op te zetten welke exclusief in dienst staat van PSN+. Misschien dat Sony PSN+ op het niveau weet te krijgen als het huidige Xbox Live gebeuren, maar MS laat zien dat ze wel duidelijk de volgende stap hebben gemaakt betreffende online gaming.

Met name de voordelen die dedicated servers met zich mee brengen, dit is een enorme kosten post voor developers, voor grote partijen als EA is het geen probleem. Maar de kleiner titels hebben hier vaak niet de mogelijkheid voor. Wanneer de dedicated servers van MS dan straks de mogelijkheid bieden door een nog beter online ervaring lijkt me dat geweldig. Geen problemen meer met slechte hosts, cheaters, enz enz.

Voor mij een hele belangrijke keuze om voor de One te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:53:
Even snel je laatste 3 woorden weggehaald Boe? :)
ja, en... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Anoniem: 230001 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:37:
Ironisch genoeg komt Project Spark naar X1, dus je LBP voorbeeld kon niet slechter gekozen zijn.
Verder is er een enorme hoeveelheid indy content geweest op de 360 waardoor de diversiteit én creativiteit op de 360 extreem hoog is geweest.

Alleen telden al de XBLA games nooit mee in de fanboy discussies, dat mag nu pas sinds de PS4 de indies aan boord heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Das de regel toch? Negeer de xbla titels maar neem wel alle PSN titels mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:55:
Het gaat steeds over exclussives, maar de niet exclussives werkten ook stabieler op de xbox 360. Dan kun je wel zeggen dat dit nu verleden tijd is, maar ik moet het eerst nog zien.
Niet zozeer stabieler, maar vaak wel met bijvoorbeeld op een hogere resolutie. GTA 5 loopt daarentegen bijvoorbeeld weer iets beter op de PS3 (constanter met minder drops). GTA 4 loopt daarentegen weer een stuk beter op de 360.

En je kan wel degelijk zeggen dat dit nu verleden tijd is. De architectuur en specs zijn namelijk meer dan ooit gelijk aan elkaar. Als een multiplatform game slechter op de PS4 loopt, is het dus gewoon prutswerk van de dev (wat nu niet het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:01:
[...]

Niet zozeer stabieler, maar vaak wel met bijvoorbeeld op een hogere resolutie. GTA 5 loopt daarentegen bijvoorbeeld weer iets beter op de PS3 (constanter met minder drops). GTA 4 loopt daarentegen weer een stuk beter op de 360.

En je kan wel degelijk zeggen dat dit nu verleden tijd is. De architectuur en specs zijn namelijk meer dan ooit gelijk aan elkaar. Als een multiplatform game slechter op de PS4 loopt, is het dus gewoon prutswerk van de dev (wat nu niet het geval is).
offtopic:
Beetje off-topic om in een nexgen topic een vergelijking te maken om de huidige consoles, maar goed.

Toevallig gisteravond even GTA 5 in mijn PS3 gestopt, conclusie; totaal geen verschil in de singleplayer met de 360....

Online loopt het op de 360 wel veel beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:

Ik weet dat heel veel mensen zich beperken tot singleplayer games, maar wanneer je dit bericht leest kan je niet ander concluderen dat MS een behoorlijke stap maakt betreffende online games. Elke developer voor de Xbox One kan straks gebruik maken van de dedicated servers and computing power van MS.

Iets dergelijks heb ik bij de concurrentie nog niet gezien. Sterker, ik denk ook niet dat Sony bij machte is om een dergelijk serverpark op te zetten welke exclusief in dienst staat van PSN+. Misschien dat Sony PSN+ op het niveau weet te krijgen als het huidige Xbox Live gebeuren, maar MS laat zien dat ze wel duidelijk de volgende stap hebben gemaakt betreffende online gaming.

Met name de voordelen die dedicated servers met zich mee brengen, dit is een enorme kosten post voor developers, voor grote partijen als EA is het geen probleem. Maar de kleiner titels hebben hier vaak niet de mogelijkheid voor. Wanneer de dedicated servers van MS dan straks de mogelijkheid bieden door een nog beter online ervaring lijkt me dat geweldig. Geen problemen meer met slechte hosts, cheaters, enz enz.

Sony gaat waarschijnlijk precies hetzelfde doen, ze eisen niet voor niets ps+ voor multiplayer. Killzone heeft iig het verkeer via servers lopen, niet p2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

SeamusXanthus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Ironisch genoeg komt Project Spark naar X1, dus je LBP voorbeeld kon niet slechter gekozen zijn.
Verder is er een enorme hoeveelheid indy content geweest op de 360 waardoor de diversiteit én creativiteit op de 360 extreem hoog is geweest.

Alleen telden al de XBLA games nooit mee in de fanboy discussies, dat mag nu pas sinds de PS4 de indies aan boord heeft :X
Laten we het hopen dat MS er van geleerd heeft en meer gaat doen dan alleen racers en shooters en het niet een jaar na de introductie weer laat versloffen. Zoveel hebben we op de 360 helaas niet mogen zien de afgelopen jaren.
MS moet het wat creativiteit niet alleen van Indie ontwikkelaars hebben maar zou de komende jaren ook zelf iniatief moeten blijven ontwikkelen. Een game als Viva Pinata was best leuk, maar waar zijn dergelijke games gebleven?

Ik ben overigens geen fanboy, ik heb alle consoles en ze zijn me allemaal even lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:
[...]

offtopic:
Beetje off-topic om in een nexgen topic een vergelijking te maken om de huidige consoles, maar goed.

Toevallig gisteravond even GTA 5 in mijn PS3 gestopt, conclusie; totaal geen verschil in de singleplayer met de 360....

Online loopt het op de 360 wel veel beter....
Jij hebt GTA voor zowel de 360 als voor de PS3?

Verder kan ik me voorstellen dat het verschil vrijwel niet merkbaar is, maar het is er wel.

Ik ben overigens niet bekend met aantallen servers, maar verwacht wordt dat Gaikai voor online gaming ingezet gaat worden. Ik maak me in ieder geval nergens zorgen over. Overigens is mijn online ervaring met de huidige PS3 prima. Als het gratis zou blijven, zou ik er zelfs geen enkel probleem mee hebben als het gamen an sich onveranderd blijft. Downloads van games mogen wellicht iets sneller. Patches en updates doet 'ie automatisch 's nachts, dus daar merk ik niks van.

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Anoniem: 230001 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Laten we het hopen dat MS er van geleerd heeft en meer gaat doen dan alleen racers en shooters en het niet een jaar na de introductie weer laat versloffen. Zoveel hebben we op de 360 helaas niet mogen zien de afgelopen jaren.
MS moet het wat creativiteit niet alleen van Indie ontwikkelaars hebben maar zou de komende jaren ook zelf iniatief moeten blijven ontwikkelen. Een game als Viva Pinata was best leuk, maar waar zijn dergelijke games gebleven?

Ik ben overigens geen fanboy, ik heb alle consoles en ze zijn me allemaal even lief.
Enige wat naar mijn idee de afgelopen anderhalf jaar exclusief uitkwam was Gears of War (dikke faal in mijn ogen) en voor de rest hebben ze dat ding gewoon zo gelaten.
De concurrent daarin tegen stond niet stil en er kwam de ene topper uit na de andere ( in mijn ogen)

Ik denk zelf dat Xbox hierin niet veranderd, maar goed ze mogen gaan bewijzen dat het anders is, echter voorlopig loop ik nog niet warm voor de Xbox.

[ Voor 7% gewijzigd door Origins op 16-10-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 11:03
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:

Ik denk dat Sony dit ook kan. Microsoft beweert dat ze een serverpark exclusief voor Xbox Live hebben, maar wat ik tot nu toe van ze heb begrepen is dat het gewoon dezelfde omgeving is als die waar Azure op draait. Ze hebben gewoon de Xbox Live sticker op hun overcapaciteit geplakt (marketing technisch erg slim).Het zijn eigenlijk niet meer dan een hele sloot servers waar VM's op worden aangeslingerd.
Ik weet hoe azure werkt technisch gezien, alleen dat mag ik niet zomaar op het internet uitleggen ;).
Ditzelfde doet Sony bij Openstack, waarbij ze een private cloud infra hebben.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633

haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Sony gaat waarschijnlijk precies hetzelfde doen, ze eisen niet voor niets ps+ voor multiplayer. Killzone heeft iig het verkeer via servers lopen, niet p2p.
Niet helemaal correct, ook KIllzone krijgt geen dedicated servers

http://videogamesandnews....ers-killzone-shadow-fall/
If one PS4 is selected for its connection quality, then it is not a dedicated server in the sense that most gamers tend to think about dedicated servers. The system Killzone Shadow Fall will use is the system that many games already use. Several players are comparing it to the KZ2 server situation.
Ook is GAIKAI een streaming service, geen serverpark zoals xbox azure. GAIKAI zal in eerste instantie worden ingezet om streaming te regelen tussen de PS3/PS4 en de Vita en later om PS3 games op de PS4 te streamen. Er is wel degelijk een verschil, wat al merkbaar is in de huidige online ervaring tussen de twee consoles.

Verder wel eens met wat hierboven wordt gemeld. Sony ondersteunt de PS3 zeker de laatste 3 jaar beter met exclusives dan MS de 360, wat je kunt terugzien in de kwaliteit van de games. Het is de hopen dat MS met de One ook na de eerste 3 jaar nog goede exlusives blijft uitbrengen. Aan de andere kant is de demografie op de XBox meer shooters en sportgames, die zijn veelal multiplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Anoniem: 633 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

Dit is gewoon de norm voor moderne shooters. Net zozeer een "dedicated server" als battlefield 3 en 4 op de pc. Met clientside hit detection heeft de server gewoon weinig te doen.
Guerrila had het gewoon dedicated servers kunnen noemen, maar ze moesten zo nodig de juiste term gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

Jij hebt GTA voor zowel de 360 als voor de PS3?

Verder kan ik me voorstellen dat het verschil vrijwel niet merkbaar is, maar het is er wel.
offtopic:
Ik zeg toch niet dat ik GTA voor de PS3 gekocht heb? Heb hem even hier liggen, puur om het verschil tussen beide te bekijken.

Geloof mij maar, er zit zo goed als geen verschil in, de ene keer rendert de Xbox de omgeving beter, de andere keer de PS3. Van frame drops heb ik op beide zo goed als geen last. Heb van beide consoles de laatste versies.

Iets wat qua Xbox uit maakt qua dvd-drive en HDD snelheid.
Anoniem: 633 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:49:
[...]

[...]

Ook is GAIKAI een streaming service, geen serverpark zoals xbox azure. GAIKAI zal in eerste instantie worden ingezet om streaming te regelen tussen de PS3/PS4 en de Vita en later om PS3 games op de PS4 te streamen. Er is wel degelijk een verschil, wat al merkbaar is in de huidige online ervaring tussen de twee consoles.
Zeker voor een shooter en/of race game zijn dedicated servers een pré
Het gebeurd namelijk bij p2p regelmatig dat ik mijn relatief snelle internet verbinding andere mensen zie laggen in games.
haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:59:
[...]

Dit is gewoon de norm voor moderne shooters. Net zozeer een "dedicated server" als battlefield 3 en 4 op de pc. Met clientside hit detection heeft de server gewoon weinig te doen.
Guerrila had het gewoon dedicated servers kunnen noemen, maar ze moesten zo nodig de juiste term gebruiken :)
Juist de clientside hit detection is een groot nadeel. Iets wat Dice nu ook heeft aangepast in BF4.....
Overigens, bij een p2p gamesessie ben je afhankelijk van de verbinding van de host, wat gewoon een nadeel is. Iets wat bij Killzone gewoon het geval is.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 16-10-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar een streaming service moet ergens op draaien toch? Sony heeft al aangegeven dat Gaikai ook prima als cloud dienst kan fungeren. Waarom niet als dedi's?

Shadow Fall gebruikt overigens een combinatie van P2P en dedi's. De tijd zal leren of dit beter of slechter werkt dan alleen P2P of hetzelfde of minder als/dan dedi's. Is nu nog weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Anoniem: 230001 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Dat weet ik, alleen ben ik het niet eens met de conclusie dat de Xbox alleen shooters en racers heeft :). Ik gok dat 80% van de games die ik heb gespeeld geen shooter of racer was. Ik heb tientallen originele XBLA games gespeeld die je niet op PSN had (of pas veel later kwamen).

Het enige wat je kan zeggen is dat er in de blockbusters van Xbox relatief minder variatie zit. Over de gehele library is dat zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SeamusXanthus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:58:
Daarnaast, als we inzoomen op exclusives zien we afgelopen generatie dat de eerste helf zeker in het voordeel van de Xbox is geweest, het kantelpunt ergens in het midden lag, en de laatste helft zeer voor de Playstation was. Trouwens, goede kans dat het nu weer zo gaat lopen omdat exlcusiviteit afkopen in het begin goedkoop is voor MS (lage install base), en Playstation waarschijnlijk pas laat op stoom kan komen met exclusives (lange tijd doorontwikkeld voor PS3).
Ik denk eigenlijk dat dit juist niet gaat gebeuren. MS heeft deze generatie een grote voorsprong gekregen waar ze erg veel voordeel uit gehaald hebben, zowel qua prijsstelling als grafisch. Ik zie dit zeker niet nog eens gebeuren.
De situatie waarbij een 2de generatie titel zoals Gears Of War tegenover een 1ste generatie titel zoals Resistance gelaunched wordt gaan we nu bijvoorbeeld al niet hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 16-10-2013 13:10 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
SToRM666 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dit juist niet gaat gebeuren. MS heeft deze generatie een grote voorsprong gekregen waar ze erg veel voordeel uit gehaald hebben, zowel qua prijsstelling als grafisch. Ik zie dit zeker niet nog eens gebeuren.
Inderdaad, Sony komt nu op dezelfde tijd uit als Xbox en ik denk eerlijk gezegd dat Sony eerder de voorsprong pakt dan andersom.
Sony heeft absoluut geleerd van het verleden, een jaar voorsprong en Sony heeft het toch voor elkaar gekregen om ze in te halen.

Sony en Xbox beginnen beide nu op 0 ipv ene op -10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:09:
[...]
Inderdaad, Sony komt nu op dezelfde tijd uit als Xbox en ik denk eerlijk gezegd dat Sony eerder de voorsprong pakt dan andersom.
Sony heeft absoluut geleerd van het verleden, een jaar voorsprong en Sony heeft het toch voor elkaar gekregen om ze in te halen.

Ik denk dat Sony in het begin zal voorliggen, maar wanneer alles veel digitaler gaat worden komende jaren zie ik Microsoft veel inhalen. Die hun infrastructuur en ecosysteem is gewoon veel groter en beter, daar kan je met Sony alleen niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Origins schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Dit zijn van die vage aannames en net bewijsbare meningen, daar kunnen we toch niets mee?
Net zo min dat pre-orders iets zeggen over de daadwerkelijk omzet die een apparaat op gaat leveren.
Natuurlijk heeft Sony geleerd uit het verleden en natuurlijk heeft MS de communicatie begin dit jaar niet handig aangepakt. Natuurlijk is het zo dat Sony qua intake voorloopt op MS, maar dit zegt helemaal niets over de langere termijn omzetten. de PS4 is overal uitverkocht, mooi dat ze goed uit de startblokken komen, maar wie zegt dat de PS4 over 2 naar nog zo goed verkoopt? Misschien heeft MS omdat ze de Xbox One breder in de markt zetten dan alleen een gameconsole wel de betere karten.

Echt, nu aanwijzen dat één van de partijen al gewonnen heeft is net zo iets als al je spaargeld aan een risicobankier geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een goed begin is het halve werk kan je zeggen. Maar andere kant MS liep ook voor op Sony maar werd uiteindelijk na veel jaren ingehaald en andersom kan dit ook gewoon gebeuren.
De meeste consoles worden niet verkocht als ze net uit zijn in mijn ogen maar de jaren erna, leuk dat 1 partij een voorsprong heeft( of lijkt te hebben) maar kom nu al zeggen partij A of B gaat het uiteindelijk het beste doen gebaseerd op welke harde feiten?.
Heb jij ergens een glazen bol waarmee je 5 jaar de toekomst in kan kijken? zo ja dan wil ik die ook! ;)
Laten we over 5 a 6 jaar eens kijken hoe ze er voor staan :) ? is gewoon nu nog niet te voorspellen.
Als we tussen tijds willen kijken hoe dat gaat kan dat bv elk jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 16-10-2013 13:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Dit zijn van die vage aannames en net bewijsbare meningen, daar kunnen we toch niets mee?
Net zo min dat pre-orders iets zeggen over de daadwerkelijk omzet die een apparaat op gaat leveren.
Natuurlijk heeft Sony geleerd uit het verleden en natuurlijk heeft MS de communicatie begin dit jaar niet handig aangepakt. Natuurlijk is het zo dat Sony qua intake voorloopt op MS, maar dit zegt helemaal niets over de langere termijn omzetten. de PS4 is overal uitverkocht, mooi dat ze goed uit de startblokken komen, maar wie zegt dat de PS4 over 2 naar nog zo goed verkoopt? Misschien heeft MS omdat ze de Xbox One breder in de markt zetten dan alleen een gameconsole wel de betere karten.

Echt, nu aanwijzen dat één van de partijen al gewonnen heeft is net zo iets als al je spaargeld aan een risicobankier geven...
Net zoals bij de eerdere posts heb ik aangegeven wat ik denk, jij kan (uiteraard) iets anders denken, ik ben daarom ook hier om mijn mening te geven :)
Je kunt er over speculeren en dat is wat ik doe en ook jij in je post.

Je ziet het aan de pre-orders dat deze gewoon helemaal uitverkocht zijn, en dat terwijl Sony overal kan leveren, Xbox heeft moeite om te leveren in Europa (niet die onzin van die vertaal zooi)
Nogmaals ik denk dat Sony mede ook doordat het goed uit de startblokken komt, ze dit ook zeer waarschijnlijk gaan volhouden.

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom dat na 2 maanden ineens anders zou zijn.

Zoals gezegd een ander kan daar uiteraard totaal anders over denken, Xbox minded mensen zullen inderdaad niet zeggen dat PS4 uiteindelijk de console oorlog zal winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 16-10-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 15:16
Wat ik persoonlijk ook wel grappig vind in het PS fanboy kamp zijn de volgende stellingen:
  • "Ja de PS4 krijgt ook dedicated servers.." Inderdaad, maar wel alleen met een betaald abonnement, datgene dat jaren gebruikt is als "kijk onze PlayStation" eens beter zijn met gratis online gamen.
  • "De PS4 controller is groter en dus beter". Klopt, hij is inderdaad beter geworden, en ondanks het een kwestie van smaak blijft vraag ik me af waar al die PS3 gamers zijn gebleven die ten tijden van de current-gen discussie de DualShock 3 de beste controller ooit vonden. Toen was de Xbox 360 controller namelijk te lomp groot en zwaar.
Zelf game ik gewoon op alle consoles, maar net waar de games op uit komen die ik graag wil spelen. Als je echter moet kiezen is het op dit moment vooral een gevoelskwestie, en kun je wellicht een half jaar tot een jaar wachten om te zien wat beide platforms gaan doen.

Dat sommige Xbox fanboys dan weer krampachtig vastklampen aan de cloud en absurde geruchten over geheime performance unlocks is eigenlijk ook te grappig voor woorden, maar goed. Ach over twee maanden zitten velen van ons te gamen en is deze discussie hopelijk verleden tijd, al zullen minimale verschillen in metacritic score dan weer worden aangegrepen om te bewijzen dat de ene beter is dan de ander.

En zonder concurrentie en verhitte discussies verliest deze hele console launch ook wel een beetje zijn charme vind ik zelf 8)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 11:03
Phusebox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:21:
En zonder concurrentie en verhitte discussies verliest deze hele console launch ook wel een beetje zijn charme vind ik zelf 8)
That is so true _/-\o_

Het hoort er ook een beetje bij. :p

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:14:
[...]

Ik denk dat Sony in het begin zal voorliggen, maar wanneer alles veel digitaler gaat worden komende jaren zie ik Microsoft veel inhalen. Die hun infrastructuur en ecosysteem is gewoon veel groter en beter, daar kan je met Sony alleen niet tegenop.
Hoe werkt dat precies, als "alles veel digitaler gaat worden"? Kun je daar een concreet voorbeeld voor geven? Ik bedoel, ook nu kunnen we games digitaal kopen.

Over het online gedeelte kun je nog helemaal niks zinnigs zeggen in het geval van PSN, aangezien Sony al heeft aangegeven hier flink in te gaan investeren. We weten niet hoe dit uit gaat pakken.
  • "Ja de PS4 krijgt ook dedicated servers.." Inderdaad, maar wel alleen met een betaald abonnement, datgene dat jaren gebruikt is als "kijk onze PlayStation" eens beter zijn met gratis online gamen.
  • "De PS4 controller is groter en dus beter". Klopt, hij is inderdaad beter geworden, en ondanks het een kwestie van smaak blijft vraag ik me af waar al die PS3 gamers zijn gebleven die ten tijden van de current-gen discussie de DualShock 3 de beste controller ooit vonden. Toen was de Xbox 360 controller namelijk te lomp groot en zwaar.
Een belangrijk punt is dat relatief veel PS3 gamers nu al Plus hebben omwille van de free games. Online gamers zijn vaak iets fanatieker en hebben (denk ik, geen bron voor) hoogstwaarschijnlijk 9 van de 10x al Plus. Buiten het feit dat je nu moet betalen voor online, speelt het natuurlijk ook mee dat je enorm veel gratis content krijgt. Daarbij zijn voor F2P games geen abo's vereist, wat weer positief is.

[ Voor 42% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:24:
[...]
Hoe werkt dat precies, als "alles veel digitaler gaat worden"? Kun je daar een concreet voorbeeld voor geven? Ik bedoel, ook nu kunnen we games digitaal kopen.

Over het online gedeelte kun je nog helemaal niks zinnigs zeggen in het geval van PSN, aangezien Sony al heeft aangegeven hier flink in te gaan investeren. We weten niet hoe dit uit gaat pakken.
Op dit moment is Xbox software en XBL alvast superieur tegenover PS Software en PSN. Daarmee bedoel ik niet perse content, eerder achterliggend architecturale structuur.
Dat is 1.
Punt 2 is het feit dat Xbox One ook op Windows kernel draait, wat voor voordelen dat heeft is namelijk dat ze de apps uit de Windows Store ook zouden kunnen draaien op de Xbox One. Je krijgt plots véél meer mogelijkheden wat je allemaal kan doen met je Xbox One. Telenet zal geen aparte Yelo app meer moeten maken want hij bestaat al in de Windows Store, dus zou hij geport kunnen worden naar de Xbox One.
Nu kan je denken van: "Ja die apps kan je niet eens goed besturen met een controller". Daar komt smartglass binnen, voor iOS, WP en Android is er een smartglass applicatie, dus je zal die apps zo makkelijk kunnen besturen, indien nodig. Sony heeft en kan dit niet alleen. Ze zouden al samen moeten werken met Google of Apple om dit naar hun te brengen, maar die twee gaan dat beide niet doen. Apple sowieso niet met hun Apple TV waarbij ze ook aan een store aan het werken zijn. Google heeft Android TV, wat dus ook schieten in hun eigen voeten zou zijn.

Nu Sony gaat meer geld stoppen in hun online gedeelte, dat is gewoon afwachten wat dat teweeg brengt, maar Microsoft zit al zo lang in dat wereldje dat ik Sony na afgelopen jaren gezien te hebben, hun niet zie inhalen. Je kan dan wel zeggen dat ik er nu geen mening over kan hebben, ik kan ook niet in de toekomst kijken, dus met dat argument kan je even goed niets voorspellen.

[ Voor 8% gewijzigd door X-Fighter op 16-10-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
"Ja de PS4 krijgt ook dedicated servers.." Inderdaad, maar wel alleen met een betaald abonnement, datgene dat jaren gebruikt is als "kijk onze PlayStation" eens beter zijn met gratis online gamen.
Mjah, maar het is niet alsof je op de 360 dedicated servers kreeg, je moet ervoor betalen en krijgt er niets voor terug dat je met steam niet gratis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Je bent toch wel met mij eens dat de uitspraak van Sony die jij hier aanhaalt een enorme holle kreet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Op dit moment is Xbox software en XBL alvast superieur tegenover PS Software en PSN. Daarmee bedoel ik niet perse content, eerder achterliggend architecturale structuur.
Dat is 1.
Punt 2 is het feit dat Xbox One ook op Windows kernel draait, wat voor voordelen dat heeft is namelijk dat ze de apps uit de Windows Store ook zouden kunnen draaien op de Xbox One. Je krijgt plots véél meer mogelijkheden wat je allemaal kan doen met je Xbox One. Telenet zal geen aparte Yelo app meer moeten maken want hij bestaat al in de Windows Store, dus zou hij geport kunnen worden naar de Xbox One.
Nu kan je denken van: "Ja die apps kan je niet eens goed besturen met een controller". Daar komt smartglass binnen, voor iOS, WP en Android is er een smartglass applicatie, dus je zal die apps zo makkelijk kunnen besturen, indien nodig.

Nu Sony gaat meer geld stoppen in hun online gedeelte, dat is gewoon afwachten wat dat teweeg brengt, maar Microsoft zit al zo lang in dat wereldje dat ik Sony na afgelopen jaren gezien te hebben, hun niet zie inhalen. Je kan dan wel zeggen dat ik er nu geen mening over kan hebben, ik kan ook niet in de toekomst kijken, dus met dat argument kan je even goed niets voorspellen.
Allerlei functies die al een aantal jaren in allerlei TV's zit en die ieder jaar sterk verbeteren. Ik denk nu niet dat de X1 in het geval van een achterstand juist daarmee een inhaalslag gaat maken, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. En ik zie het probleem niet helemaal van een app eventjes downloaden, waarbij het resultaat uiteindelijk hetzelfde is? iOS heeft ook geen native YT app, maar die kun je eenmalig gratis downloaden, duurt ongeveer 20 seconden. Ik zie het probleem niet. En dat leveranciers een eigen app moeten ontwikkelen, prima. Ik zie het probleem voor de gebruiker niet helemaal? Apps op de PS3/4 zijn ook via tablet en smartphone te besturen, dus ook daar geen verschil. Persoonlijk vind ik Remote Play dan een meer onderscheidende factor en zogenaamde "killer feature". :)
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

Je bent toch wel met mij eens dat de uitspraak van Sony die jij hier aanhaalt een enorme holle kreet is?
Jazeker, net als the power of the cloud. Ik kan me echter niet voorstellen dat Sony met al die extra inkomsten het PSN netwerk laat zoals het nu is. Dan gaan ze een enorme shitstorm over zich heen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 16-10-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Dat is 1.
Wil je dit eens toelichten en onderbouwen?
Nu kan je denken van: "Ja die apps kan je niet eens goed besturen met een controller". Daar komt smartglass binnen, voor iOS, WP en Android is er een smartglass applicatie, dus je zal die apps zo makkelijk kunnen besturen, indien nodig.
En wat is voor 'mij' als gamer het voordeel daarvan? Verbetert dit mijn spelervaring in bijvoorbeeld Battlefield of Assassins Creed? Want als ik Store apps via smartglass moet gebruiken, is het dan niet veel makkelijker om diezelfde apps direct op mijn tablet te draaien?
Nu Sony gaat meer geld stoppen in hun online gedeelte, dat is gewoon afwachten wat dat teweeg brengt, maar Microsoft zit al zo lang in dat wereldje dat ik Sony na afgelopen jaren gezien te hebben, hun Microsoft (;) ) niet zie inhalen. Je kan dan wel zeggen dat ik er nu geen mening over kan hebben, ik kan ook niet in de toekomst kijken, dus met dat argument kan je even goed niets voorspellen.
Wil je nu serieus beweren dat Microsoft een meer professionele partij is als het op technologisch en netwerk gebied aankomt dan Sony? Sony is 30 jaar langer actief op dat gebied, Microsoft is vanaf het begin met computers bezig. Laten we er vanuit gaan dat beide bedrijven wat dit aan gaat toch wel elkaars gelijken zijn ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

Jazeker, net als the power of the cloud. Ik kan me echter niet voorstellen dat Sony met al die extra inkomsten het PSN netwerk laat zoals het nu is. Dan gaan ze een enorme shitstorm over zich heen krijgen.
Maar er is een groot verschil, MS laat nu al duidelijk weten wat de mogelijkheden zijn van het nieuwe Xbox Live, terwijl Sony behoorlijk stil blijft. Ja, we krijgen een PSN+, de mogelijkheden zouden dus beter moeten worden om online te gamen, maar hoe dit er precies uit gaat zien laat Sony al een geruime tijd een beetje bungelen.

Verder dan betaald online gamen en wat gratis games is Sony niet gekomen. Dat valt me nu toch wel op zo kort voor de lancering van de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens, aan de andere kant heeft MS op dit moment ook niet zoveel keuze meer. Zij moeten, Sony mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:37:
[...]
Allerlei functies die al een aantal jaren in allerlei TV's zit en die ieder jaar sterk verbeteren. Ik denk nu niet dat de X1 in het geval van een achterstand juist daarmee een inhaalslag gaat maken, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. En ik zie het probleem niet helemaal van een app eventjes downloaden, waarbij het resultaat uiteindelijk hetzelfde is? iOS heeft ook geen native YT app, maar die kun je eenmalig gratis downloaden, duurt ongeveer 20 seconden. Ik zie het probleem niet. En dat leveranciers een eigen app moeten ontwikkelen, prima. Ik zie het probleem voor de gebruiker niet helemaal? Apps op de PS3/4 zijn ook via tablet en smartphone te besturen, dus ook daar geen verschil.
Die functies werken niet super op TV's dat is ook al heel lang duidelijk. Het probleem is dat leveranciers niet gewoon een app gaan ontwikkelen, nogmaals voor de PS. Enkel grote namen zoals Netflix zullen dat doen, maar kleinere developers totaal niet, daar hebben ze nu eenmaal het geld niet voor.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

[...]
En wat is voor 'mij' als gamer het voordeel daarvan? Verbetert dit mijn spelervaring in bijvoorbeeld Battlefield of Assassins Creed? Want als ik Store apps via smartglass moet gebruiken, is het dan niet veel makkelijker om diezelfde apps direct op mijn tablet te draaien?

[...]

Wil je nu serieus beweren dat Microsoft een meer professionele partij is als het op technologisch en netwerk gebied aankomt dan Sony? Sony is 30 jaar langer actief op dat gebied, Microsoft is vanaf het begin met computers bezig. Laten we er vanuit gaan dat beide bedrijven wat dit aan gaat toch wel elkaars gelijken zijn ;)
1. PSN dat een maand plat lag? PS software dat lagt als je scrollt... Ik heb genoeg op PS3 gespeeld om te weten dat die software bagger was. Hun games, amper problemen mee, altijd super, exclusives grafisch veel mooier dan X360 exclusives. Maar hun software suckt echt hard vergeleken met de concurrentie.

2. Voor jouw als gamer maakt het inderdaad niets uit, maar de Xbox One is niet alleen voor gamers. Vandaar dat ze een potentiele markt van 2 miljard mensen hebben, en niet enkel gamers wat een markt van 200 miljoen ofzo is.

3. Inderdaad dat beweer ik. Technologisch niet perse, maar netwerk en software wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Xbox niet alleen voor gamers? wie gaat er verder nog 500 euro besteden aan een doos, dan een xbox live abbo nemen om dan nog eens voor netflix af te gaan rekenen?

de xbox voor een breder publiek kan prima, maar dan moet de prijs omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

Laten we er vanuit gaan dat beide bedrijven wat dit aan gaat toch wel elkaars gelijken zijn ;)
Nou...... Xbox Live werkt al vanaf de lancering van de Xbox 360 eigenlijk uitstekend. Dit kan je van het Playstation Network niet zeggen. True.... Ze hebben de laatste 2 jaar een behoorlijk verbetering in kunnen zetten. Maar dat maakt ze in mijn ogen nog steeds niet gelijkwaardig aan de Xbox Live dienst.

Ik ben echt van mening dat MS dit met de Xbox One naar een volgt niveau gaat brengen. Je zal zien dat Sony straks met hun PSN+ op het niveau van het huidige Xbox Live weet te komen, terwijl MS met alle dedicaded servers en cloud oplossingen het niveau weer een stap omhoog weet te brengen.

Het is toch geweldig dat je overal op elke Xbox in kan loggen met je eigen account om zo verder te gamen.
Je data en games verplaatsen zich gewoon met je mee, ideaal... Net als het feit dat alle andere account op een xbox gewoon van de Live dienst van het hoofdaccount gebruik kan maken. Stel je hebt kinderen, dan kunnen die gewoon op live terwijl je bepaalde content voor ze kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat was vanwege een grote hack en diefstal van gegevens. Vervolgens is PSN verbouwd en beveiligd. Dat heeft niets met een slecht netwerk te maken.
PS software dat lagt als je scrollt...
Werkelijk nog nooit last van gehad.
Ik heb genoeg op PS3 gespeeld om te weten dat die software bagger was.
Wil je deze mening alsjeblieft voor ons toelichten en onderbouwen?
2. Voor jouw als gamer maakt het inderdaad niets uit, maar de Xbox One is niet alleen voor gamers. Vandaar dat ze een potentiele markt van 2 miljard mensen hebben, en niet enkel gamers wat een markt van 200 miljoen ofzo is.
Dus 2 miljard niet-gamers zouden een X-box moeten kopen om geporte apps uit een store te halen en die via smartglass op hun tablet te besturen? Dan geef ik voor $1 per keer advies aan die 2 miljard mensen: bespaar jezelf die € 500 en download dezelfde apps rechtstreeks op je tablet. Laat je een laag weg en het werkt prima. Wil je het op je TV zien, stream je van je tablet (of telefoon) naar je TV.
3. Inderdaad dat beweer ik. Technologisch niet perse, maar netwerk en software wel ja.
Wil je dat voor ons onderbouwen?!

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-10-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:45:
[...]

Die functies werken niet super op TV's dat is ook al heel lang duidelijk. Het probleem is dat leveranciers niet gewoon een app gaan ontwikkelen, nogmaals voor de PS. Enkel grote namen zoals Netflix zullen dat doen, maar kleinere developers totaal niet, daar hebben ze nu eenmaal het geld niet voor.

[...]

1. PSN dat een maand plat lag? PS software dat lagt als je scrollt... Ik heb genoeg op PS3 gespeeld om te weten dat die software bagger was. Hun games, amper problemen mee, altijd super, exclusives grafisch veel mooier dan X360 exclusives. Maar hun software suckt echt hard vergeleken met de concurrentie.

Daarom zeg ik ook: ieder jaar worden SMART TV's verbeterd. Of heb jij al met de nieuwste Samsungs, Sony's en Philips gespeeld? Ik ken de techniek erachter niet, maar het lijkt me niet al te moeilijk om een app voor een Sony TV naar de PS4 te vertalen, correct me if I'm wrong. En waarom wel een app voor een TV ontwikkelen, maar niet voor een gameconsole?

PSN dat plat ging kwam door een hack. Dit kan MS ook overkomen (of is Windows zo virusvrij?).

Laggende PS software heb ik nog nooit meegemaakt, behalve de Store die sinds de update traag is. XMB vind ik persoonlijk echt stukken vlotter en overzichtelijker werken.

Dat 2 miljard moet je echt even uit je hoofd gaan zetten. Het gaat echt niet gebeuren dat van de 7 miljard aardbewoners straks 2 miljard een Xbox One heeft hoor. De bron die je hiervoor overigens linkte sprak van alle next gen consoles gezamenlijk, wat me nog steeds erg sterk lijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:50:
Xbox niet alleen voor gamers? wie gaat er verder nog 500 euro besteden aan een doos, dan een xbox live abbo nemen om dan nog eens voor netflix af te gaan rekenen?

de xbox voor een breder publiek kan prima, maar dan moet de prijs omlaag.
Waarom? ik denk dat die 500 euro best te pruimen is voor een product dat veel meer bied dat gamen alleen. Zo zie je maar, ook over de prijs kan je verschillende meningen hebben. Het is daarom ook helemaal niet erg dat de Xbox wat duurder is. Ik weet nu al dat mijn kinderen de Kinect 2.0 geweldig gaan vinden. Het is dus niet zo dat je niets extra krijgt voor die 100 euro. De vraag is alleen alsof je er gebruik van gaat maken. Nou wij hier in huis wel....

Op moment dat jij iets niet ziet zitten (bijvoorbeeld voor een Kinect sensor) betekend het niet dat he een slechte deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:51:
[...]
Dat was vanwege een grote hack en diefstal van gegevens. Vervolgens is PSN verbouwd en beveiligd. Dat heeft niets met een slecht netwerk te maken.

Dat hoort er gewoon bij hoor, beveiliging van het netwerk...
[...]
Werkelijk nog nooit last van gehad.

[...]
Wil je deze mening alsjeblieft voor ons toelichten en onderbouwen?

Hoe bedoel je toelichten? Een van mijn beste vrienden heeft een PS3, ik ben geregeld bij zijn thuis. We spelen dan PS3. Als de PS opstart, en hij nog wat instellingen moet aanpassen, of wanneer hij door de PS store gaat, dan kan het daadwerkelijk al eens haperen en niet vloeiend gaan.

[...]
Dus 2 miljard niet-gamers zouden een X-box moeten kopen om geporte apps uit een store te halen en die via smartglass op hun tablet te besturen? Dan geef ik voor $1 per keer advies aan die 2 miljard mensen: bespaar jezelf die € 500 en download dezelfde apps rechtstreeks op je tablet. Laat je een laag weg en het werkt prima. Wil je het op je TV zien, stream je van je tablet (of telefoon) naar je TV.

[...]
Wil je dat voor ons onderbouwen?!

Microsoft Solutions Framework, doen ze ook aan infrastructuur en netwerken, sinds 1993. Moet ik Software onderbouwen? :) Lijkt me redelijk triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is toch geen onderbouwing? Je geeft jouw mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:55:
[...]
Daarom zeg ik ook: ieder jaar worden SMART TV's verbeterd. Of heb jij al met de nieuwste Samsungs, Sony's en Philips gespeeld? Ik ken de techniek erachter niet, maar het lijkt me niet al te moeilijk om een app voor een Sony TV naar de PS4 te vertalen, correct me if I'm wrong. En waarom wel een app voor een TV ontwikkelen, maar niet voor een gameconsole?

PSN dat plat ging kwam door een hack. Dit kan MS ook overkomen (of is Windows zo virusvrij?).

Laggende PS software heb ik nog nooit meegemaakt, behalve de Store die sinds de update traag is. XMB vind ik persoonlijk echt stukken vlotter en overzichtelijker werken.

Dat 2 miljard moet je echt even uit je hoofd gaan zetten. Het gaat echt niet gebeuren dat van de 7 miljard aardbewoners straks 2 miljard een Xbox One heeft hoor. De bron die je hiervoor overigens linkte sprak van alle next gen consoles gezamenlijk, wat me nog steeds erg sterk lijkt. :)
Weet je waarom je dat niet met SMART TV's gaat doen. Er zijn veel te veel merken, veel te veel TV's, te veel fragmentatie. Andere kant heb je Xbox One, Windows 8, WP, Windows RT, 1x developen meteen op miljard devices... Wat lijkt jouw het slimste als developer?

Windows 8 is redelijk secure ja, als je degelijk antivirus hebt. Je zal geen bescherming hebben tegen de NSA, maar als je dat gaat verwachten kan je beter geen electriciteit gebruiken.

Ik zeg de potentiele markt. Ik zeg niet dat 2 miljard mensen een Xbox gaan kopen. Je moet mijn woorden niet anders interpreteren dan wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Waarom? ik denk dat die 500 euro best te pruimen is voor een product dat veel meer bied dat gamen alleen. Zo zie je maar, ook over de prijs kan je verschillende meningen hebben. Het is daarom ook helemaal niet erg dat de Xbox wat duurder is. Ik weet nu al dat mijn kinderen de Kinect 2.0 geweldig gaan vinden. Het is dus niet zo dat je niets extra krijgt voor die 100 euro. De vraag is alleen alsof je er gebruik van gaat maken. Nou wij hier in huis wel....

Op moment dat jij iets niet ziet zitten (bijvoorbeeld voor een Kinect sensor) betekend het niet dat he een slechte deal is.
Maar Kinect hoort toch juist vnl. bij dat gamen? Voor al het overige is € 500,- gewoon een te hoge prijs, voor wat je krijgt. Want waarom zou je daar je tablet niet voor pakken?
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:57:
[...]

Hoe bedoel je toelichten? Een van mijn beste vrienden heeft een PS3, ik ben geregeld bij zijn thuis. We spelen dan PS3. Als de PS opstart, en hij nog wat instellingen moet aanpassen, of wanneer hij door de PS store gaat, dan kan het daadwerkelijk al eens haperen en niet vloeiend gaan.
Lijkt me meer aan zijn PS3 liggen. Ik herken hier niks in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:05

PBP

Kom weer eens kijken in dit topic en het is nog steeds elkaar vliegen afvangen :')..

PS4 UI (filmpje is inmiddels weggehaald)
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iBASzdeZMOxu4.gif

[ Voor 3% gewijzigd door PBP op 16-10-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:01:
Lijkt me meer aan zijn PS3 liggen. Ik herken hier niks in.
En eentje die uitvalt als ge gamed? Want dat heeft hij ook soms :D Was laatst met hem GTA5 aan het spelen op X360 van mijn neefje, en die viel plots uit. Ik heb het zelf nog niet voorgehad op de mijne, maar hij zei toen dat hij het ook al eens gehad had bij zijn PS3 toen hij "spelnaam" aan het spelen was.

Ben vergeten welk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
X-Fighter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

En eentje die uitvalt als ge gamed? Want dat heeft hij ook soms :D Was laatst met hem GTA5 aan het spelen op X360 van mijn neefje, en die viel plots uit. Ik heb het zelf nog niet voorgehad op de mijne, maar hij zei toen dat hij het ook al eens gehad had bij zijn PS3 toen hij "spelnaam" aan het spelen was.

Ben vergeten welk spel :)
Denk inderdaad dat zijn PS3 gewoon niet meer goed functioneert, hier ook totaal geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bullet NL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Het probleem is meer dat je ook inlevert op de hardware in de box. Ik zie het meer als een xbox voor 330 en een verplichte 170 kinect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538460

Ik ken mensen die een (3D) Blu-ray speler twv 500 euro(!) hebben gekocht. Waarom niet een Xbox One kopen als media device als men ook voor dezelfde prijs een ander media product koopt die tot minder toe instaat is. Zo zie ik het gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538460

haarbal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:08:
[...]

Het probleem is meer dat je ook inlevert op de hardware in de box. Ik zie het meer als een xbox voor 330 en een verplichte 170 kinect.
Inlevert op de hardware? Volgens mij moet je de uitleg in dit filmpje bekijken: YouTube: Xbox One is built for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Anoniem: 538460 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Inlevert op de hardware? Volgens mij moet je de uitleg in dit filmpje bekijken: YouTube: Xbox One is built for the future
Soort van Wij van WC eend adviseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 538460 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:18:
Ik ken mensen die een (3D) Blu-ray speler twv 500 euro(!) hebben gekocht. Waarom niet een Xbox One kopen als media device als men ook voor dezelfde prijs een ander media product koopt die tot minder toe instaat is. Zo zie ik het gewoon. ;)
Omdat 99% van de n00bs aan een gameconsole denkt als je het woord XBOX noemt. Dan moet men de X1 echt volledig anders in de markt gaan zetten en nog minder focus op gaming gaan leggen. Hell, misschien wel de naam wijzigen. En zolang er geen marge op consoles gemaakt wordt, zal een elektrospeciaalzaak 2x nadenken om de X1 in zijn assortiment op te nemen. Juist daar worden dit soort dingen aan de man gebracht (bij de aanschaf van een nieuwe TV en home cinema bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Anoniem: 538460 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:21:
[...]
Ze hebben het geen seconde over de hardware in dat filmpje.

Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!