bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:32:
[...]
Dit inderdaad. In de breedte (en als je SP tof vindt) biedt Sony gewoon meer naast shooters en racers (die hebben ze allebei). Ik zelf mis op de 360 bijvoorbeeld een goede actie/adventure game (buiten Tomb Raider, maar die is multi), en ook de wat meer artistieke games als Journey en Rain zie ik niet terug, net als de Quantic Dream games. Sony heeft de laatste jaren meer in studio's geïnvesteerd, daar waar MS het geld toch vooral in timed exclusive content stopt.
Warning lange post!
Ik ben wel benieuwd naar de game Quantum Break. Lijkt toch een ander soort game te gaan worden. (exclusive xbox one).
Dit is voor mij echt een game waarin ze iets totaal anders gaan proberen en dat is dus een voorbeeld wat je bedoelt? dit soort games( al weten we nog niet enorm veel over de game).
Verder ben ik het eens dat exclusies wel degelijk een doorslag kunnen geven als in dat een gamer dit kan mee laten wegen bij een beslissing.
Wel is het ook weer zo dat de xbox 360 exclusives meer hebben verkocht uit mijn hoofd dan die van de PS3. Maar zegt dit direct iets over kwaliteit van de game(s)? nee dat zegt het natuurlijk ook weer niet. Ik ervaar dat Playstation meer verschillende genre games neer zet althans bij de huidige consoles. En dat deze niet altijd op een breed publiek zijn gericht waar MS dat juist weer wel vaker doet.
In het begin( voor firstlook) hing ik nog meer richting de PS4, nu ik de controllers heb vast gehad past de xbox one beter in mijn handen al was de PS4 controller ook echt zeer goed.
Ook dit is iets wat ik in ieder geval laat mee wegen.
De launch games tja playstation heeft niet echt veel meer wat me aanspreekt. Ik weet dat er vette games gaan komen in de jaren erna maar de launch games die ik bij MS zag op firstlook vond ik wel wat leuker dan die van Playstation.( op dit moment) Games heeft alles met je smaak te maken, wat je leuk vind en wat niet.
Ik ben 1 van die mensen die ook launch games laat mee wegen.
Dan het prijspunt ik vind 100 euro verschil eigenlijk ook wat veel. sterker nog ik denk eigenlijk dat ik kinect niet zal gaan gebruiken maar ik betaal er wel voor. Dat zit nog steeds niet helemaal lekker maar aan andere kant dan spaar ik gewoon 1 maandje langer door.( Wie weet kan je Kinect wel los verkopen^^) ?
Wat me een tijdje terug ook niet lekker zat was de onduidelijkheid bij MS, ze hebben nogal wat aangepast. Dat zie ik steeds terug komen in het topic. Wat ik er nu over denk is dat veel van die beslissingen goed zijn voor mij, ik ben dus content over de meeste 180's die zijn gemaakt. Dit ga ik ze nu dus niet meer verwijten, op het moment zijn de meeste zaken me wel duidelijk en dat het allemaal stroef is verlopen en ze blunder op blunder hebben gemaakt klopt helemaal. Toch denk ik dat dit nu wel gedaan gaat zijn, of je nu voor of tegen een bepaald merk bent vond ik de storm soms wat te heftig en vind dat sommige mensen er te lang in bleven hangen.
Bedenk me net nog wat over PS+, heeft voor veel mensen een groot voordeel gezien de games die je gratis krijgt, Toch correct me if im wong is het zo als je geen PS+ verlengt kan je die games niet meer spelen. Dit zou bij de xbox anders zijn?, al zijn die games die je krijgt voor mij tot nu toe nog niet geweldig, Ook weet ik omdat ik niet alles heb gevolgd wat MS nu gaat doen op de xbox one, wat voor games gaan we krijgen? ga je die nog wel krijgen?
KInect als killer feature, tja ik denk dat voor iemand als mij het dit absoluut niet is. We weten van filmpjes wat het gaat doen en de theorie weten we ook, nu nog in de praktijk. Dat er potentie in zit dat geloof ik wel, in welke mate weet ik nog niet.
Wel kan het een leuke toevoeging zijn voor een gezin, kinderen vinden dat soort games met die camera vaak wel leuk( in mijn omgeving althans). Niet alleen kinderen natuurlijk maar het is een voorbeeldje.
Kinect moet zich voor mij nog maar eens eerst gaan bewijzen als killer feature.
Ook allemaal puntjes die bij bepaalde mensen kunnen mee wegen. Na dit lange verhaal denk ik dat ondanks dat ik of andere gamers hier allemaal naar puntjes kijk en vergelijk mijn familie en de meeste mensen in mijn omgeving maar naar 1 of enkele puntjes kijkt in de winkel.
1 Welke is als eerste beschikbaar.
2 Prijs.
[
Voor 7% gewijzigd door
pino85 op 16-10-2013 10:24
]