Laat maar weer eens zien dat begrijpend lezen toch nog steeds erg moeilijk is. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik zowel een PS4 als een Xbox one in de preorder heb staan, en ik heb ze nu ook allebei.Origins schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:40:
[...]
Hij zet ze klaar ja, om te downloaden (bij PS4 is het mogelijk dat je kan spelen terwijl die download) ook zal deze optie uit te schakelen zijn.
Geen zorgen.
Overigens hoef jij je daar toch geen zorgen over te maken, jij gaat toch voor een Xbox?
Als je het hebt over begrijpend lezen, dan had ik het niet uit hoeven leggen dat hij de game niet download zonder je toestemming maar enkel klaar zet.Anoniem: 633 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:31:
[...]
Laat maar weer eens zien dat begrijpend lezen toch nog steeds erg moeilijk is. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik zowel een PS4 als een Xbox one in de preorder heb staan, en ik heb ze nu ook allebei.
Anoniem: 633
pre loaden is in mijn beperkte engels toch echt dat er al zaken op je ps4 worden gezet zonder dat je er om vraagt?Origins schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:32:
[...]
Als je het hebt over begrijpend lezen, dan had ik het niet uit hoeven leggen dat hij de game niet download zonder je toestemming maar enkel klaar zet.
Nogmaals hij zet hem klaar voor jou om te downloaden, en ook dit is uit te zetten.Anoniem: 633 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:34:
[...]
pre loaden is in mijn beperkte engels toch echt dat er al zaken op je ps4 worden gezet zonder dat je er om vraagt?
Als het goed is kun je nu nóg sneller aan de slag als de console in sleepmode staat.Anoniem: 181786 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:39:
Met al die fratsen duurt het nog maar even voordat de spelcomputer niet meer bestaat.
Waar is de tijd dat je een console had aangesloten op de TV. Je de cartridge in de console duwde, de console aanzette en het spel startte en binnen een minuut speelbaar was.
In grote lijnen kun je dat nog altijd doen, maar er zijn nu wel een heleboel features bijgekomen. Van dingen zoals het opnemen van gameplay zie ik momenteel ook nog niet echt het nut, maar misschien dat ik hier later wel weer anders over denk.
Het hele online gebeuren vind ik wel leuk, maar facebook integratie en dergelijke vind ik dan weer overbodig.
Het hele online gebeuren vind ik wel leuk, maar facebook integratie en dergelijke vind ik dan weer overbodig.
[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 14-10-2013 11:28 ]
PSN id: NL_SToRM
Dat opnemen vind ik juist wel tof. Het komt regelmatig voor dat ik zoiets heb van "dat zou ik graag terug willen zien". In zowel SP als MP.SToRM666 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:26:
In grote lijnen kun je dat nog altijd doen, maar er zijn nu wel een heleboel features bijgekomen. Van dingen zoals het opnemen van gameplay zie ik momenteel ook nog niet echt het nut, maar misschien dat ik hier later wel weer anders over denk.
Daarom dat ik zeg dat ik dat later misschien nog wel ga waarderen 
Het kan opzich best handig zijn en al helemaal voor mensen die regelmatig filmpjes op Youtube zetten.
Het kan opzich best handig zijn en al helemaal voor mensen die regelmatig filmpjes op Youtube zetten.
In die context lijkt het me ook nog wel leuk. Ben alleen nu al bang voor de stortvloed aan nietszeggende flutvideos op youtube/twitch/etcbram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:32:
[...]
Dat opnemen vind ik juist wel tof. Het komt regelmatig voor dat ik zoiets heb van "dat zou ik graag terug willen zien". In zowel SP als MP.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als ik het allemaal zo lees dan denk ik dat Microsoft de X1 heeft gerushed om Sony bij te houden. Sony heeft Microsoft gewoon verrast met hun PS4 aankondiging in februari 2013. In plaats van rustig de boel te evalueren zijn ze in paniek geraakt. Ik denk dat ze ook geschrokken zijn van de specs van de PS4. Voor een complete re-design van hun GPU was het te laat indien ze ook in dezelfde periode als de PS4 wilden releasen. Dan maar uit wanhoop een last minute clock upgrade, welke volgens mij nooit goed is getest. Je moet maar afwachten of de CPU en GPU dit kunnen handelen. Ook het uitstellen van de release in een aantal landen waaronder Nederland bewijst gewoon dat ze nog niet klaar waren om te releasen. Microsoft had gewoon een jaar later kunnen releasen net als de PS3 destijds. Dan hadden ze de hardware nog wat aan kunnen passen en hun X1 campagne beter uit kunnen werken. Nu lijkt alles half half. Zowel de hardware als de hele campagne erom heen.
Ik ben blij dat de X1 hier nog niet uitkomt zodat ik alle ontwikkelingen goed kan blijven volgen.
Mocht het allemaal echt zo dramatisch zijn dan kan ik mijn pre order in april altijd nog cancellen.
Ik ben blij dat de X1 hier nog niet uitkomt zodat ik alle ontwikkelingen goed kan blijven volgen.
Mocht het allemaal echt zo dramatisch zijn dan kan ik mijn pre order in april altijd nog cancellen.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik denk eerder dat het volledig uitstellen van de X1 zelfmoord zou zijn. We weten allemaal waar de inhaalslag van Sony met de PS3 aan te danken is: de Blu-ray speler, de exclusives, gratis online en PS Plus.zwembroek schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:48:
Als ik het allemaal zo lees dan denk ik dat Microsoft de X1 heeft gerushed om Sony bij te houden. Sony heeft Microsoft gewoon verrast met hun PS4 aankondiging in februari 2013. In plaats van rustig de boel te evalueren zijn ze in paniek geraakt. Ik denk dat ze ook geschrokken zijn van de specs van de PS4. Voor een complete re-design van hun GPU was het te laat indien ze ook in dezelfde periode als de PS4 wilden releasen. Dan maar uit wanhoop een last minute clock upgrade, welke volgens mij nooit goed is getest. Je moet maar afwachten of de CPU en GPU dit kunnen handelen. Ook het uitstellen van de release in een aantal landen waaronder Nederland bewijst gewoon dat ze nog niet klaar waren om te releasen. Microsoft had gewoon een jaar later kunnen releasen net als de PS3 destijds. Dan hadden ze de hardware nog wat aan kunnen passen en hun X1 campagne beter uit kunnen werken. Nu lijkt alles half half. Zowel de hardware als de hele campagne erom heen.
De next-gens hebben allebei een Blu-ray speler, Sony heeft een stuk meer first party studio's (waarbij de algemene tendens ook is dat zij de beste exclusives hebben, niet voor iedereen, daarom: algemene tendens) waarbij we geen indicatie hebben dat het verschil in dit soort games in het geval van de next gens in het voordeel van MS gaat veranderen, beide online diensten zijn nu betaald, waarbij PSN naar verwachting in snelheid gaat verbeteren + de instant game collection wordt voortgezet + er is straks cross party/game chat. En dan is BC via Gaikai en het huidige prijsverschil nog buiten beschouwing gelaten.
Dit weet MS ook en tenzij ze echt een gigantische onverwachte trick up hun sleeve hebben, is een wereldwijde release van 1 jaar later niet slim. Wat nu dus ook niet gaat gebeuren.
Als ik die foto's van de PS4 zie blijf ik het toch gek vinden dat de Blu-Ray drive niet enkel onder het matte stuk zit, maar volledig onder het glimmende en gedeeltelijk onder het matte stuk 
Dat matte stuk lijkt me precies de breedte van de drive en het zit nu precies andersom t.o.v. de PS3.
Voor de rest vind ik het wel een erg geslaagd design, misschien wel de mooiste PlayStation tot nu toe, alhoewel de eerste ook erg geslaagd was.
Dat matte stuk lijkt me precies de breedte van de drive en het zit nu precies andersom t.o.v. de PS3.
Voor de rest vind ik het wel een erg geslaagd design, misschien wel de mooiste PlayStation tot nu toe, alhoewel de eerste ook erg geslaagd was.
[ Voor 28% gewijzigd door SToRM666 op 14-10-2013 12:18 ]
Laten we gewoon lekker wachten totdat beide consoles naast mekaar staan.
Een merk bashen omdat ze wel of geen grand tour doen is echt zwaar kansloos....
De een acht het nodig de ander niet. Lekker boeiend. Gaat uiteindelijk om de games, en wat je met je console wilt doen en wat het beste past bij je.
De een kiest ps4 de ander een xbone. Als je je keuze laat afhangen omdat ze een tour rond wat landen doet, tja okee ieder zo zn ding denk ik dan
Een merk bashen omdat ze wel of geen grand tour doen is echt zwaar kansloos....
De een acht het nodig de ander niet. Lekker boeiend. Gaat uiteindelijk om de games, en wat je met je console wilt doen en wat het beste past bij je.
De een kiest ps4 de ander een xbone. Als je je keuze laat afhangen omdat ze een tour rond wat landen doet, tja okee ieder zo zn ding denk ik dan
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Anoniem: 49090
Kan mij nog een tijd herinneren, dat Microsoft zwaar de klos was iv devkits en als Sony het doet dan is het okay?CR1691 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:20:
[...]
Want mensen hebben nog niet met devkits van de PS4 kunnen spelen?
Microsoft heeft nu een werkende console laten zien en een retail versie. Ik geloof uiteindelijk wel in beide systemen, maar dat verhaal van zwembroek wil alleen aantonen dat dit flauwekul is. Door negatief te vergelijken met de concurrent die nu verdacht stil is qua marketing.
Preorders kunnen worden aangepast en die tour zou het zelf prachtig vinden om beide consoles echt te proberen. Microsoft heeft zeer goed nagedacht over hun console, alleen ja achteraf qua marketing is het niet goed gegaan, maar langzaam winnen ze steeds meer terrein terug. Ze zijn innovatief bezig dat zie je met kinect, de cloud, de hedendaags multiplayer die standaard heeft Microsoft gecreëerd, maar goed jij bent en dat heb je duidelijk bevestigd pro Sony.bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:25:
[...]
Omdat de pre-order oorlog al lang en breed gewonnen is? MS vindt een tour blijkbaar nodig, omdat er een hoop terrein verloren is gegaan de afgelopen maanden. Maar dat kun je zelf toch ook wel bedenken?
Dit dus. Sony kondigt steeds erg trots aan hoeveel preorders ze hebben, op de gamescom was dat 1 miljoen en ik had begrepen dat ze inmiddels de 1,5 miljoen gepasseerd zijn. Het is tekenend dat MS compleet stil blijft over precieze aantallen, het enige dat ze kwijt willen is dat de X1 goed loopt. Het lijkt er dus op dat MS de tours nodig vindt. Ik bedoel, de PS4 lanceert over een maand, en ik zie Sony geen uitgebreid marketing offensief beginnen, m.a.w. ze zijn nu al tevreden, of alles loopt volgens planning.bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:25:
[...]
Omdat de pre-order oorlog al lang en breed gewonnen is? MS vindt een tour blijkbaar nodig, omdat er een hoop terrein verloren is gegaan de afgelopen maanden. Maar dat kun je zelf toch ook wel bedenken?
Ow ja, en deep down open beta rond de launch van de ps4
[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 14-10-2013 12:36 ]
Is de release datum van de xbone al bekend ??
Maar ik reageer toch inhoudelijk en onderbouw alles waarbij ik mijn uitlatingen baseer op feiten? Ik zie jou alleen maar onbetrouwbare geruchten de wereld in slingeren waarbij je nergens inhoudelijk op mijn standpunten reageert. Je zegt het raar te vinden dat Sony anderhalve maand voor release dummies levert. Daar reageer ik vervolgens op, en nu hoor ik je niet meer.Anoniem: 49090 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:32:
[...]
Kan mij nog een tijd herinneren, dat Microsoft zwaar de klos was iv devkits en als Sony het doet dan is het okay?
Microsoft heeft nu een werkende console laten zien en een retail versie. Ik geloof uiteindelijk wel in beide systemen, maar dat verhaal van zwembroek wil alleen aantonen dat dit flauwekul is. Door negatief te vergelijken met de concurrent die nu verdacht stil is qua marketing.
[...]
Preorders kunnen worden aangepast en die tour zou het zelf prachtig vinden om beide consoles echt te proberen. Microsoft heeft zeer goed nagedacht over hun console, alleen ja achteraf qua marketing is het niet goed gegaan, maar langzaam winnen ze steeds meer terrein terug. Ze zijn innovatief bezig dat zie je met kinect, de cloud, de hedendaags multiplayer die standaard heeft Microsoft gecreëerd, maar goed jij bent en dat heb je duidelijk bevestigd pro Sony.
edit: Die Home Alone film erachter.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 14-10-2013 12:37 ]
Hier nog een leuk nieuwtje ivm deep down. Een fake trailer daar komt het op neerTrishul schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:33:
[...]
Dit dus. Sony kondigt steeds erg trots aan hoeveel preorders ze hebben, op de gamescom was dat 1 miljoen en ik had begrepen dat ze inmiddels de 1,5 miljoen gepasseerd zijn. Het is tekenend dat MS compleet stil blijft over precieze aantallen, het enige dat ze kwijt willen is dat de X1 goed loopt. Het lijkt er dus op dat MS de tours nodig vindt. Ik bedoel, de PS4 lanceert over een maand, en ik zie Sony geen uitgebreid marketing offensief beginnen, m.a.w. ze zijn nu al tevreden, of alles loopt volgens planning.
Ow ja, en deep down open beta rond de launch van de ps4
http://wccftech.com/ps4s-...ginal-trailer-comparison/
[ Voor 20% gewijzigd door Uniciteit op 14-10-2013 12:42 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 14-10-2013 18:07 ]
Sony is in 2008 begonnen met de ontwikkeling van de Ps4. Dat is 5 jaar geleden. Lijkt me wel lang genoeg, en daar zie je de resultaten van. Wanneer is MS begonnen?Anoniem: 49090 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:06:
Lol veel aannames doe je hier, maar ik ga inhoudelijk net zo sterk reageren als de meeste Sony fanboys flauwekul![]()
Enkele feiten betreft de xbox one. (...)
Het schijnt dat de xbox one al veel langer is in ontwikkeling dan de ps4, waarom denk je uberhaupt dat microsoft miljarden investeert in een custom apu?
Ik vraag me af waarom MS miljarden in een custom apu investeert. Het is niet dat er gloednieuwe technologie gebruikt wordt in de X1 of zo... Heb je daar trouwens een bron voor
Het is nog anderhalve maand tot dat ding uitkomt. Praktische elke gamer weet al dat er nieuwe consoles uitkomen, dus je moet vooral de meer casual players zien te bereiken, die het niet pre-orderen. Maar ik denk niet dat Sony echt (veel) minder reclame maakt dan Microsoft?Je hebt nu al aantal commercials, je ziet touren van Microsof. Je leest daadwerkelijk mensen op twitter die concreet op een Xbox one spelen. Bedoel wat zie je van Sony?
Bv.:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QOdW1OuZ1U0]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Over een maand komt de PS4 al uit in de VS.
Ben echt benieuwd naar de eerste game reviews.
Ben echt benieuwd naar de eerste game reviews.
Als het je de 500 euro niet waard is, dan koop je hem niet. Zo simpel is het nu eenmaal. 
We wonen nu eenmaal in Nederland en hebben altijd een nadeel met content. Learn to live with it.
We wonen nu eenmaal in Nederland en hebben altijd een nadeel met content. Learn to live with it.
[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-10-2013 19:08 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Is er ook niet serieus wat content dat Japan Only is bij de PS? Games enzo?Anoniem: 304560 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:04:
[...]
is nog wel een verschil of je elke uitgave gaat verantwoorden of uitgaven van een miljard. In europa betaal je hier uiteindelijk ook voor.
Inderdaad er is een lijst van:
Wikipedia: List of Japan-exclusive video games
Dat is toch ook content voorzien waarvoor jullie in Europa moeten betalen?
[ Voor 26% gewijzigd door X-Fighter op 14-10-2013 19:12 ]
Deze opmerking vind ik nogal onzinning... 260K ought to be enough for everybody?All Xbox one games will be 1080p or 4K upscale. no 900p or 720p the GPU is to powerful for that low res.
Zie hier de PS4 commercial voor Amerika
PSN: Finally_Chris
Anoniem: 304560
Denk deep downmobygo76 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:46:
[...]
Leuke commercial, welke game moet de eerste shot voorstellen eigenlijk?
Leuk artikel van David Cage (Quantic Dream) over de tech gebruikt in the Dark Sorcerer. De tech demo draaide op een aangepaste Beyond's engine en volgens Cage is dit de minimum kwaliteit die we van de PS4 mogen verwachten. Mooie woorden natuurlijk, maar eerst zien en dan geloven! Ik zou helemaal uit me plaat gaan als ze de graphics op dit niveau in hun volgende game weten te integreren. Laat staan overtreffen als we Cage mogen geloven.
Hier een paar quotes van het artikel:
"This is basically Beyond’s engine, and we were so excited with what we could achieve. Some people were really impressed with the Dark Sorcerer but this is just the beginning, it’s the minimum quality you can get on the console,” he said."
“It was done with a very small team, a very small amount of time and small resources. Now we have a full team and we hope to make something really impressive.”
(Ook die laatste opmerking, we hope to make something really impressive, alsof The Dark Sorcerer niet echt bijzonder was haha.)
http://www.vg247.com/2013...u-can-get-on-the-console/?
"This is basically Beyond’s engine, and we were so excited with what we could achieve. Some people were really impressed with the Dark Sorcerer but this is just the beginning, it’s the minimum quality you can get on the console,” he said."
“It was done with a very small team, a very small amount of time and small resources. Now we have a full team and we hope to make something really impressive.”
(Ook die laatste opmerking, we hope to make something really impressive, alsof The Dark Sorcerer niet echt bijzonder was haha.)
[ Voor 6% gewijzigd door zwembroek op 15-10-2013 10:20 ]
Interessante ontwikkeling. Ik dacht dat de quantic dream engine geoptimaliseerd was voor de cell cpu en haar spe's, maar blijkbaar hebben ze het relatief eenvoudig kunnen porten naar de ps4. Ik las ook al verhalen over dat naugthy dog ook geen volledig nieuwe engine gaat bouwen voor de ps4, maar dat ze gewoon de uncharted engine oppompen.zwembroek schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:15:
Leuk artikel van David Cage (Quantic Dream) over de tech gebruikt in the Dark Sorcerer. De tech demo draaide op een aangepaste Beyond's engine en volgens Cage is dit de minimum kwaliteit die we van de PS4 mogen verwachten. Mooie woorden natuurlijk, maar eerst zien en dan geloven! Ik zou helemaal uit me plaat gaan als ze de graphics op dit niveau in hun volgende game weten te integreren. Laat staan overtreffen als we Cage mogen geloven.
Ik heb het al eerder uitgelegd, als je zijn blog leest kun je niets anders dan het bestempelen als onzin. Een r9 280x als x1 gpu, really? Als je nauwkeurig leest kun je ook niets anders concluderen dan dat hetsteeds dezelfde persoon is die eigenlijk in gesprek is met zichzelfBartjuh schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:19:
[...]
Die hele misterx klinkt echt als iemand die op zijn teentjes is getrapt dat de X1 tot op heden vrij slecht is ontvangen door het publiek. Hij heeft waarschijnlijk iets van technische informatica of iets dergelijks gedaan, en kent een beetje specialistische terminologie die 99%+ van de mensen niet kent. Daarmee probeert hij over te komen als een expert, en gebruikt hij authoriteitsdrogredenen om zijn gelijk te halen.

Ow ja, bijna vergeten, maar vandaag is het 15 oktober ofwel de dag dat de amd nda vervalt, of eigenlijk de dag dat misterx weer gaat draaikonten of de nda verlegt. Als je goed leest heeft ie dat onopvallend al gedaan door te zeggen dat de nda 3 maanden verschoven is per ingang van eind september, dus na de release van de x1 LOL
[ Voor 34% gewijzigd door Trishul op 15-10-2013 10:30 ]
Tja als je ziet wat Beyond nog uit dat oude beestje weet te trekken, dan kun je er donder op zeggen dat met name lineaire verhalende games grafisch erg indrukwekkend gaan worden.zwembroek schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:15:
Ik dacht confirmed 900p op PS4, 720p op Xbox One.zwembroek schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:34:
[...]
Waar ik meer benieuwd naar ben is BF4 op beide consoles. Ik knijp mijn handen dicht als die op 900p blijkt te draaien.
In beide gevallen vervolgens ge-upscaled naar 1080p.
Beiden zullen draaien op 720p, aldus EA.Uniciteit schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:37:
[...]
Ik dacht confirmed 900p op PS4, 720p op Xbox One.
In beide gevallen vervolgens ge-upscaled naar 1080p.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je ziet niets van de mogelijkheden, niets van de features, amper iets van de games...mobygo76 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:46:
[...]
Leuke commercial, welke game moet de eerste shot voorstellen eigenlijk?
Daar gaat het in een reclame toch ook helemaal niet om? Een reclame is bedoeld om mensen een goed gevoel over een product te geven, zodat ze sneller over gaan tot het kopen daarvan. Ik denk dat deze reclame daarom een goede reclame is. Je ziet vrienden die samen avonturen beleven met spellen die je, zo maak ik uit de reclame op, op de ps4 kan spelen. De spelervaring is dusdanig dat ze echt in de spellen worden 'gezogen'.X-Fighter schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Je ziet niets van de mogelijkheden, niets van de features, amper iets van de games...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Inderdaad. Die features worden wel op andere manieren getoond. Het zou een doodsaaie reclame worden als ze iets van bijvoorbeeld remote play lieten zien (ik noem maar wat). In deze reclame zie je dat twee vrienden in verschillende games plezier met elkaar hebben. Daar draait het bij een reclame voor een nieuwe console toch om?
Die features kunnen ook op andere manieren geshowed worden. Gameplay is aan de ontwikkelaars en uitgevers zelf.
Die features kunnen ook op andere manieren geshowed worden. Gameplay is aan de ontwikkelaars en uitgevers zelf.
[ Voor 14% gewijzigd door CR1691 op 15-10-2013 11:26 ]
PS4 heeft waarschijnlijk een oververhitting beveiliging. Blijkt uit onderstaande artikel waarin de eerste PS4 is gespot met een red light of death.
http://www.product-review...of-death-overheat-claims/?
Dat was volgens mij al bekend en zoiets normaals moet eigelijk geen nieuws zijn.zwembroek schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:39:
PS4 heeft waarschijnlijk een oververhitting beveiliging. Blijkt uit onderstaande artikel waarin de eerste PS4 is gespot met een red light of death.
Op zich een nette oplossing. Ik zou het trouwens ook niet erg vinden als de PS4 na het afsluiten nog even de fans zou laten draaien om af te koelen.
Dit is dan wel het bewijs dat er al werkende PS4's in omloop zijn.
Dit is dan wel het bewijs dat er al werkende PS4's in omloop zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 15-10-2013 11:46 ]
Om het even te quoten:
Je moet ook wel een halve zool zijn als je dat voor elkaar wilt krijgen (mits alles in orde is natuurlijk, dus geen productiefouten e.d.).Apparently, along with the red light, the system offered up the message on screen which again is very interesting to take into account.
The PS4 allegedly stated that the system was in danger of overheating and then automatically shut itself down and restarted again, prompting the red light to return to its normal blue state.
If that is true, then obviously Sony have learned their lesson from previous issues with the original fat PS3. It could actually be fantastic news if the PS4 has an anti overheating system in place to warn users that their console is in danger.
We leren in ieder geval door dit artikel dat we onze PS4 niet in een luchtdichte plastic doos moeten doenbram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:42:
Om het even te quoten:
[...]
Je moet ook wel een halve zool zijn als je dat voor elkaar wilt krijgen (mits alles in orde is natuurlijk, dus geen productiefouten e.d.).
PS3 had het ook al.

Ik denk inderdaad juist door een reclame de wereld in te gooien zoals Sony nu doet worden mensen nieuwsgierig en gaan ze het inderdaad opzoeken.
Reclame over de mogelijkheden, ik denk eerlijk gezegd dat mensen dit saai vinden en na de 5de keer vervelend wordt.
Reclame over de mogelijkheden, ik denk eerlijk gezegd dat mensen dit saai vinden en na de 5de keer vervelend wordt.
Kijk naar telefoon reclames, daar zie je altijd wat 'onderscheidende' features langskomen, hoover-menu of supercamera, je hoeft geen lading specs neer te gooien, maar paar 'kenmerkende' features in een reclame is geen slecht ding.
Maar het is wel een Sony reclame, zoals die 'for michael' reclame, 1 van de beste die ik van de consoles heb gezien. Per saldo, het is maar reclame, welke ik 99% van de tijd toch niet kijk of doorzap
Maar het is wel een Sony reclame, zoals die 'for michael' reclame, 1 van de beste die ik van de consoles heb gezien. Per saldo, het is maar reclame, welke ik 99% van de tijd toch niet kijk of doorzap
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2013 12:06 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is maar net waar je je met je campagne op wilt richten. Microsoft heeft een NFL campagne lopen. Daar laten ze helemaal niks over games zien. In een andere campagne zullen ze dat wellicht wel weer doen en Sony doet dan misschien iets met PSN of remote play.
Ja zo kan je er ook tegen aan kijken. Het is een overeenkomst en hoe die exact is ingevuld weten wij niet, maar je hebt wel gelijk dat het niet alleen om ontwikkelingskosten gaat.Arx schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 07:52:
[...]
Ik lees dat toch anders. Adhv de profiel functie is hij verantwoordelijk voor de business continuïteit van AMD. Samen met Microsoft is er een custom chip samengesteld en er voor gezorgd dat AMD die chip mag produceren voor enkele jaren voor de Supply Chain van Microsoft. Waarde deal voor AMD 3B+ aan inkomsten voor de komende jaren. En voor Microsoft gegarandeerde aflopende prijzen.
Het koste destijds Sony, Panasonic en Toshiba gezamenlijk 2B+ om de cell te maken. Dat was pas een exotische processor. Deze generatie consoles is alles behalve dat. Het zou wel een hele slechte deal van Microsoft zijn als dit enkel om ontwikkeling gaat.
Ik neem aan dat AMD naast deze deal ook nog wel inkomsten krijgt per verkochte Xbox One.
Het is een discussietopic en je bent vrij om te reageren of niet.zwembroek schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:34:
[...]
Rumor gaat dat het Bill Gates is........zullen we afspreken dat we kappen met die vage rumors? Als de informatie van een developer komt of betrouwbare tech site dan vind ik het zeer interessant maar het posten van zulke vage berichten gaat nergens over.
En 4k in games gaat deze generatie never nooit niet gebeuren dat moet je toch zelf onderhand wel doorhebben?
Daar hoef je ook niet over te dromen of te speculeren tenzij je tevreden bent met pong 4k.
Ik had voor de X1 en PS4 ook alle games in 1080p verwacht, maar ben nu ook tot het besef gekomen dat developers hun engines zo pushen dat we ook lang niet altijd alle games in 1080p gaan zien. Dat ze nu ook weer keuzes moeten maken. De consoles hebben leuke specs maar zo high end zijn ze ook weer niet. Helemaal vergeleken met wat er nu allemaal weer uitkomt door AMD en Nvidia.
En nog even over Ryse. Die resolutie is bevestigd op 900p. En KI draait zelfs op 720p. Dat veranderd echt niet meer. Waar ik meer benieuwd naar ben is BF4 op beide consoles. Ik knijp mijn handen dicht als die op 900p blijkt te draaien.
4k er staat in mijn quote geen 4k native en beide consoles hebben wel een krachtige scaler aan boord, waarom zou dit dan niet mogelijk moeten zijn?. Op dit moment is 4k ook geen must, aangezien de huidige prijzen tussen de 4500 en hoger liggen voor 4k. Dan heb ik liever een goede 1080p tv met alle next gen consoles eronder
Ik geloof op lange termijn in 4k. Wanneer het mainstream wordt en dat zal nu nog wel een hele tijd duren. Daarnaast als beiden voor een cloud oplossing gaan, had al eerdere voorbeelden gepost, waaruit blijkt dat games hier grafisch van kunnen profiteren.
Betreft die resoluties als het allemaal al bevestigd is waarom zou Albert penello dit dan op twitter posten
Has anyone compiled a list of next-gen games and their confirmed resolutions? I hear a lot of conjecture, would like a more concrete source.
'For Micheal' was echt een prachtige reclame en dat doet Sony altijd wel goed naar mijn mening: jij als gamer je goed doen voelen met je hobby.
Dat en die kevin butler reclames waren gewoon hilarisch
Dat en die kevin butler reclames waren gewoon hilarisch
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Vind het zelf spijtig (niet zozeer dom....) dat je, zo lees ik het, mijn post ziet als een troll. Als je zijn quote bekijkt, mag ik die conclusie trekken.Cyrso schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:01:
[...]
Spijtig (eigenlijk eerder dom) dat er mensen zijn die Knack als zondebok gebruiken om te trollen, enkel vanwege cartoony graphics en omdat ook jongere 'gamers' als doelgroep aanspreekt. Geef mij maar diversiteit.
Wat ik echter aangaf, of althans, wat ik probeerde aan te geven en blijkbaar is dat niet gelukt gezien je post, is dat we moeten stoppen met het hypen van games en consoles op basis van uitspraken van developers en de makers van de consoles... Over 5 weken kunnen we zelf met de consoles spelen. Trek op basis daarvan je conclusies en niet zozeer op (CGI) filmpjes en interviews met developers.
Fixeduchiha tijntje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Wat ik echter aangaf, of althans, wat ik probeerde aan te geven en blijkbaar is dat niet gelukt gezien je post, is dat we moeten stoppen met het hypen van games en consoles op basis van uitspraken van developers en de makers van de consoles... Over 5 weken kunnen we zelf met de consoles console spelen. Trek op basis daarvan je conclusies en niet zozeer op (CGI) filmpjes en interviews met developers.
Nee geintje. Hoeveel gasten van hier gaan de X1 trouwens importeren? Geloof wel aardig wat zeker?
Xbox One Multiplayer 
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Nope, BF trekt mij totaal niet. Ik vind het grafisch ook te grijs en grauw. Besturing vind ik niks en de leercurve vind ik te stijl. Ik ben meer van de vlugge CoD potjes, maar ook die ga ik niet meer halen totdat ze eens iets aan de visuals doen.
Vooralsnog staat alleen Shadow Fall op het programma. Afhankelijk van of het me lukt om aanvullend nog een bundel te krijgen, waarna ik de "kale" PS4 op Marktplaats gooi, haal ik héél misschien Watch Dogs er nog bij. Maar dat is nog allerminst zeker, aangezien GTA 5 mij heeft aangetoond dat ik heel snel op free roamers ben uitgekeken (hoewel de mankementen van GTA hier ook aan hebben bijgedragen, hier ga ik verder niet op in overigens). Ik haal sowieso even Driveclub en Resogun gratis via Plus binnen en Warframe en War Thunder, aangezien die F2P zijn. Hmm, dat zijn toch weer 5 games voor de prijs van 1 realiseer ik me nu.
Vooralsnog staat alleen Shadow Fall op het programma. Afhankelijk van of het me lukt om aanvullend nog een bundel te krijgen, waarna ik de "kale" PS4 op Marktplaats gooi, haal ik héél misschien Watch Dogs er nog bij. Maar dat is nog allerminst zeker, aangezien GTA 5 mij heeft aangetoond dat ik heel snel op free roamers ben uitgekeken (hoewel de mankementen van GTA hier ook aan hebben bijgedragen, hier ga ik verder niet op in overigens). Ik haal sowieso even Driveclub en Resogun gratis via Plus binnen en Warframe en War Thunder, aangezien die F2P zijn. Hmm, dat zijn toch weer 5 games voor de prijs van 1 realiseer ik me nu.
[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 15-10-2013 14:35 ]
Nou dan lijkt het er bijna op dat ik de enige ben hier die Knack wel kan waarderen. Het lijkt mij een soort next-gen ratchet & clank te worden, en die gamescom gameplay trailer heeft me wel overtuigd. Vooral ook de diverse werelden en dat je steeds groter kan worden door meer onderdelen op te eten.
Tja, R&C houd ik welgeteld ook 10 minuten vol. De enige niet serieuze game die mij langere tijd kon boeien, is Sly Cooper op de Vita. Ik heb ook de Jak & Daxter trilogy met Plus gedownload, maar ook dat niet langer dan 2 minuten gespeeld.Trishul schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:34:
Nou dan lijkt het er bijna op dat ik de enige ben hier die Knack wel kan waarderen. Het lijkt mij een soort next-gen ratchet & clank te worden, en die gamescom gameplay trailer heeft me wel overtuigd. Vooral ook de diverse werelden en dat je steeds groter kan worden door meer onderdelen op te eten.
Neehoor je bent niet de enige. Ondanks dat ik het jammer vind dat er nogal negatieve aandacht naar die game is uitgegaan staat hij wel bij mij op het lijstje om eventueel aan te schaffen. Aan de andere kant zou het mij niet verbazen als Sony hem op (kort) termijn via PS+ ''weggeeft''.Trishul schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:34:
Misschien een 10 jaar cyclus zoals nu het geval is met de current gen. Maar geen 10 jaar totdat er een nieuwe console uitkomt. Met deze specs verwacht ik binnen 6 jaar weer een nieuwe console van Sony of Microsoft.Anoniem: 49090 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:43:
Ik denk dat die 10 jaar wel realisitsch is en dat dit prima overeenkomt met de visie betreft cloud gaming.
Daarom is de DS4 ook een stuk groter. Zelfs groter dan de X1 controller. Kom op, beetje research kan geen kwaad.418O2 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:18:
Wel een vrij domme reactie van iemand die al zo lang geregistreerd is. Een Gaming pc is initieel al duurder dan een console, een beetje PC doet al 600-1000 euro. Dan moet je ook nog iedere 2-3 jaar upgraden, kost je ook gauw 300-400 euro elke keer. Maargoed; daar gaat het hier niet over.
Ik weet het nog steeds niet. Neig naar de PS4, maar ik heb net weer een paar keer op een PS3 gegamed en die controller is gewoon wel écht te klein voor mijn handen...

Ik vind 5-6 jaar redelijk kort.zwembroek schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:13:
[...]
Misschien een 10 jaar cyclus zoals nu het geval is met de current gen. Maar geen 10 jaar totdat er een nieuwe console uitkomt. Met deze specs verwacht ik binnen 6 jaar weer een nieuwe console van Sony of Microsoft.
Als je kijkt hoeveel geld er alleen al betrokken is bij het ontwikkelen van een nieuwe console.
Ik denk dat juist Microsoft en Sony sterk focussen op diensten. Op lange termijn haal je de kosten van het ontwikkelen eruit. De diensten en niet vergeten met cloud een nieuwe techniek, die ze blijven door ontwikkelen. Daar kan je elk jaar op blijven verdienen. De hardware verdient zich op latere termijn pas terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 15-10-2013 15:25 ]
"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Ik zou graag even opmerken dat een console en PC met de jaren meer en meer naar elkaar beginnen te convergeren, qua functies en qua gebreken.Anoniem: 49090 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:14:
[...]
Denk dat voor de massa het liefst voor eenvoud gaat en een console kan je beste zien als dedicated entertainment systeem. Als tweaker heb je een goede pc, alles goed ingesteld, maar hoeveel gezinnen niet standaard met een pc kunnen omgaan of een game niet aan de praat krijgen hierop. Een console is stukken gebruiksvriendelijker en alle games zijn hiervoor ook geoptimaliseerd. Daarnaast geven de fabrikanten veel geld uit voor titels, die helaas nooit de pc bereiken. Kijk naar de geniale mario games, grappig weetje is dat we hierdoor nu commander keen hebben (dos tijdperk)
Consoles: worden complexer, krijgen meer functies, lopen al eens vast, krijgen regelmatig patches, HDD management: je moet zorgen dat je HDD niet te vol raakt, ...
Daarnaast krijgen ze ook meer en meer functies van op de PC: mediacenter, streaming naar Twitch, dedicated servers voor MP games, Facebook integratie, ...
PCs: worden gebruiksvriendelijker omdat er de laatste jaren echt meer op standaardisatie wordt ingezet. Kijk naar Steam: automatisch worden patches geleverd zoals op consoles, elke game heeft z'n eigen support forum waar je nu veel sneller hulp vindt. Windows operating systems zijn vanaf Win 7 en Win 8 ontzettend stabiel.
Wat je dus ziet: consoles beginnen meer op PC te lijken door meer functies en meer complexiteit. En PCs beginnnen meer op consoles te lijken door meer standaardisatie op elk gebied.
Dit klopt wel allemaal wat je zegt in feit is een console een pc. Alleen de grote console fabrikanten zorgen dat bepaalde games altijd exclusief blijven voor de console. Daarnaast is een console afgericht wat je zegt steeds meer features. Ik zie een console nu ook niet als game device, maar als allround entertainment systeem. Dit is natuurlijk allemaal mogelijk met een pc, maar voor de gemiddelde consument is dit niet altijd haalbaar. Ik vind dus een console naast de pc een mooie aanvulling. Niet iedereen heeft de technische how to om te gamen op een pc en door de consoles breng je gamen dichter bij de consument. Dit zorgt voor een grotere afzet markt en natuurlijk voor meerdere games. Kijk naar de indie developers die hebben straks een hele grote afzet markt. :-)Asgaro schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:57:
[...]
Ik zou graag even opmerken dat een console en PC met de jaren meer en meer naar elkaar beginnen te convergeren, qua functies en qua gebreken.
Consoles: worden complexer, krijgen meer functies, lopen al eens vast, krijgen regelmatig patches, HDD management: je moet zorgen dat je HDD niet te vol raakt, ...
Daarnaast krijgen ze ook meer en meer functies van op de PC: mediacenter, streaming naar Twitch, dedicated servers voor MP games, Facebook integratie, ...
PCs: worden gebruiksvriendelijker omdat er de laatste jaren echt meer op standaardisatie wordt ingezet. Kijk naar Steam: automatisch worden patches geleverd zoals op consoles, elke game heeft z'n eigen support forum waar je nu veel sneller hulp vindt. Windows operating systems zijn vanaf Win 7 en Win 8 ontzettend stabiel.
Wat je dus ziet: consoles beginnen meer op PC te lijken door meer functies en meer complexiteit. En PCs beginnnen meer op consoles te lijken door meer standaardisatie op elk gebied.
De gebreken die je noemt ik heb voor de volgende generatie vertrouwen in dat zowel Microsoft en Sony hier goed over hebben nagedacht. Ik heb nu bij Xbox 360 en ps3 weinig problemen gehad, alleen ivm casual gamer vaak ergernis ivm de updates en beide bedrijven gaan dit met next gen gelukkig anders aanpakken.
Straks erg leuke dingen om naar uit te kijken. Voor de pc markt lekker steambox :-)
Vanuitgaande dat idit is vanaf het moment dat je hem aanzet: Simpel, kort/snel, herkenbaar, mooi en elegant.
Ik vind hem goed gelukt! Maaarrrrr: iPad wint nog steeds: klik, aan zonder fratsen!
Is het van de PS4 bekend hoe deze boot?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Een iPad heeft ook gewoon een opstart sequentie hoor. Aanzetten wat jij doet is hem gewoon uit slaapstand halen. Dat zal met een X1 ook wel kunnen lijkt me (in ieder geval hoop ik dat je hem ook gewoon als slaapmodus kunt gebruiken zodat ie sneller opgestart is). Of een hibernate modus dat ie toch nog wel wat sneller klaar is en ook meteen verder kan met je spel.Arx schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:49:
[...]
Vanuitgaande dat idit is vanaf het moment dat je hem aanzet: Simpel, kort/snel, herkenbaar, mooi en elegant.![]()
Ik vind hem goed gelukt! Maaarrrrr: iPad wint nog steeds: klik, aan zonder fratsen!![]()
Net als de video hieronder zijn beide consoles gewoon lekker snel opgestart en dat is imo een grote winst
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 15-10-2013 17:53 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:28
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Misschien, nog minder fratsen:Arx schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:49:
[...]
Vanuitgaande dat idit is vanaf het moment dat je hem aanzet: Simpel, kort/snel, herkenbaar, mooi en elegant.![]()
Ik vind hem goed gelukt! Maaarrrrr: iPad wint nog steeds: klik, aan zonder fratsen!![]()
Maar geen idee hoe "final" dit al is want het filmpje is al "oud" iig zo oud dat het zeker een devkit betreft.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 15-10-2013 17:55 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat filmpje zegt me niets eerlijk gezegd. Het laat niet eens het menu zien, misschien moet je nog wel op start drukken om in het menu te komen, misschien komen er nog laadschermen na. Dat van de Xbox zag er wel goed uit imo. Al kan daar natuurlijk ook nog van alles 'voor' zitten.Chaoss schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
Misschien, nog minder fratsen:
[video]
Maar geen idee hoe "final" dit al is want het filmpje is al "oud" iig zo oud dat het zeker een devkit betreft.
Las het net. Heel bizar om zo kort voor release uit te stellen... Zijn ze bang om onder te sneeuwen in de overige games, zoals AC4, BF4, etc?
http://majornelson.com/20...racing-accessories-video/
De hardware accesoires xbox one.
Ziet er erg goed uit. Hoogtepunten wel.
-Modulair systeem
- player swap
- externe audio speaker oid?
Klinkt allemaal veel belovend :-)
De hardware accesoires xbox one.
Ziet er erg goed uit. Hoogtepunten wel.
-Modulair systeem
- player swap
- externe audio speaker oid?
Klinkt allemaal veel belovend :-)
Spijtig van WD, maar toch goed dat men kwaliteit voorop plaatst.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Heel raar dat watchdogs uitgesteld is... waren zelfse al reclames op tv voor.... naja hopen op 1080p/60fps op beide consoles dan maar.
Jep, en als dit een 'cold boot' is, is het waarschijnlijk iets wat je (ik iig) amper gaat zien. Denk dat veel mensen hun console in standby zullen hebben. Snelle boottijd is geen hele grote verrassing, windows 8 boot al gruwelijk snel, en de versie op de X1 zal nog wat verder geoptimaliseerd zijnArx schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:49:
[...]
Vanuitgaande dat idit is vanaf het moment dat je hem aanzet: Simpel, kort/snel, herkenbaar, mooi en elegant.
Ook netjes, strak logoChaoss schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
[video]
Leuke vergelijking, had ik nog niet gezien. Had alleen gehoord dat de DS4 fors groter geworden was, en de X1 controller ietsje kleiner. Zoals ze daar liggen lijkt het er op dat Sony eindelijk een controller gemaakt heeft waar ik ook wat mee kan, maar ben erg benieuwd hoe het voelt als ik 'm eens uit kan proberen in de winkelbram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:20:
[...]
Daarom is de DS4 ook een stuk groter. Zelfs groter dan de X1 controller. Kom op, beetje research kan geen kwaad.
[afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ach het scheelt mij weer keuzes maken en minder geld dat ik in 1x moet uitgeven.
Om het zo te bekijken vind ik een hele mooie manier!Phusebox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:38:
Ach het scheelt mij weer keuzes maken en minder geld dat ik in 1x moet uitgeven.
Nu heb je dadelijk, als je Watch Dogs ging kopen, weer geld over voor een andere mooie titel - en dan komend voorjaar, als er waarschijnlijk veel minder nieuwe games uitkomen, kan je lekker beginnen aan Watch Dogs.
True, keuze te over dit najaarUniciteit schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:10:
[...]
Om het zo te bekijken vind ik een hele mooie manier!Dit najaar zit vol met grote titels zoals GTA 5, FIFA 14, Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts, Assassin's Creed IV: Black Flag - dit zijn titels waar veel gamers al interesse in hebben.
Die 3 zou ik geen kleine games noemen. Sterker, die vallen imho alle3 in de category systemseller.Dan hebben we het nog niet eens over relatief kleinere games zoals Gran Turismo 6, Forza 5, Killzone; Shadow Fall, Dead Rising 3, etc.
Xbox
En Gran Turismo 6?
Tweakblog van de maand
GT6 is een game voor een console die 6/7 jaar op de markt is. De mensen die GT6 willen spelen hebben al een PS3, en ik verwacht dat relatief weinig mensen daar nu nog een PS3 voor zullen aanschaffenwiteken schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:14:
En Gran Turismo 6?
Xbox
pff watchdogs uitgesteld
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik bedoelde niet echt kleine games, maar vergeleken met Call of Duty of FIFA zijn ze 'relatief' klein. Maar inderdaad, het zjin wel system sellersBM schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:13:
[...]
Die 3 zou ik geen kleine games noemen. Sterker, die vallen imho alle3 in de category systemseller.
Erg teleurstellend, Watch Dogs wilde ik samen met Killzone bij de launch kopen. Ik wilde graag een shooter en een openwereld-game bij de launch halen, de enige openwereld-game die nu over blijft is Assassin's Creed 4. Maar de setting van deze AC spreekt mij helemaal niet aan, dus ik denk niet dat ik Watch Dogs met Assassin's Creed ga vervangen. Dus waarschijnlijk ga ik dan maar voor een sport-game, NBA2k14 misschien.
Hee die had ik ook nog niet gezien, thnx.bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:20:
[...]
Daarom is de DS4 ook een stuk groter. Zelfs groter dan de X1 controller. Kom op, beetje research kan geen kwaad.
[afbeelding]
Ps4 controler ziet er een stuk beter uit dan de DS3 die ik nu heb, alleen toch jammer dat ze blijven kiezen voor de analoge sticks zo naast elkaar, voornamelijk dat heb ik nooit fijn gevonden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En ik wil die sticks absoluut niet asymmetrisch...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
En ik juist welAllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:04:
Xbox
Mwah, Fifa 13 zit afaik op 14 miljoen, GT5 zit op kleine 11 miljoen. Nu is fifa met (gok 15?) hun hele serie in totaal mischien groter, maar 70+ miljoen voor een race-serie noem ik niet 'relatief' klein meer.Uniciteit schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Ik bedoelde niet echt kleine games, maar vergeleken met Call of Duty of FIFA zijn ze 'relatief' klein. Maar inderdaad, het zjin wel system sellers
Goed, de rek is inmiddels uit, GT7 komt pas over een jaar of 2, Fifa zal elk jaar wel stunten (al hebben ze imho flinke misser met Fifa 14, hopelijk maakt de next-gen versie het nog een beetje goed).
En controller-verhaal, voorkeur
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2013 20:17 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik dan weer juist welAllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:04:
Game nu op een PS3, gaat allemaal prima hoor maar als ik dan weer een 360 controler vasthou ben ik weer even verziekt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die boot video van de Xbox One is fake overigens. Heeft iemand zelf in elkaar gezet.
Hoor ik daar klein beetje het geluid van de legendarische PS1?Chaoss schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
[video]
Misschien wel een beetje offtopic, maar ze zijn bij MS wel leuk bezig met Kinect for Windows. Nog niet helemaal zeker hoe reeël de demo's op dit moment zijn (de filmpjes lijken neppe demonstraties, maar mij lijkt dergelijke techniek al wel mogelijk. Anyways, ziet er wel geinig uit en heb wel het idee dat we dit in de toekomst vaker gaan zien:
Sure het is misschien voor de gamers minder interessant, maar ik blijf het altijd wel mooi vinden hoe mensen die doorgaans weinig met dergelijke techniek hebben, toch een aardige ervaring kunnen hebben en vind het dan ook niet gek dat MS hier verder mee wil gaan dan met alleen Kinect voor games te gebruiken.
Sure het is misschien voor de gamers minder interessant, maar ik blijf het altijd wel mooi vinden hoe mensen die doorgaans weinig met dergelijke techniek hebben, toch een aardige ervaring kunnen hebben en vind het dan ook niet gek dat MS hier verder mee wil gaan dan met alleen Kinect voor games te gebruiken.
Dat hoorde ik ook al!Origins schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
Hoor ik daar klein beetje het geluid van de legendarische PS1?
Maar Watchdogs haal ik wel uit de budget bak....was toch al niet van plan hem bij de launch te halen.
Kan Watchdogs straks mooi concurreren met Infamous Second Son.....
Wat is übehaupt eigenlijk de bedoeling van, en het idee achter de ongelijke stick plaatsing van de Xbox controller? Weet iemand dat? Ik heb er op zich niet echt moeite mee, maar als je erover nadenkt, is het eigenlijk niet logisch. Je handen zijn gelijk aan elkaar in spiegelbeeld.
Zo heb ik bij de DS3 de bolle pookjes en triggers nooit helemaal begrepen. Vooral nu ik Beyond speel, werkt dit vrij vervelend. Blij dat ze dat gefixt hebben.
Zo heb ik bij de DS3 de bolle pookjes en triggers nooit helemaal begrepen. Vooral nu ik Beyond speel, werkt dit vrij vervelend. Blij dat ze dat gefixt hebben.
Wat ik zo snel op google vind is de PS controller ontworpen toen de d-pad nog de primaire manier van input was. De xbox controller kwam wat later, toen analoge inputs meer ingeburgde waren, en daar zijn de d-pad en sticks van de ps controller precies omgedraait.
Geen idee wat er waar van is, maar het klinkt logisch.
De bolletjes op de PS controller zijn idd raar, zeker nu je zo vaak gebruikt is dat niet de meest logische designkeuze, idd gelukkig gefixed
Geen idee wat er waar van is, maar het klinkt logisch.
De bolletjes op de PS controller zijn idd raar, zeker nu je zo vaak gebruikt is dat niet de meest logische designkeuze, idd gelukkig gefixed
[ Voor 18% gewijzigd door BM op 15-10-2013 21:14 ]
Xbox
Als ik mijn handen ontspan heb ik mijn duimen redelijk bij mijn wijsvinger. Waardoor de hoek van de duim ten opzichte van je wijsvinger vrij klein is.bram1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:06:
Wat is übehaupt eigenlijk de bedoeling van, en het idee achter de ongelijke stick plaatsing van de Xbox controller? Weet iemand dat? Ik heb er op zich niet echt moeite mee, maar als je erover nadenkt, is het eigenlijk niet logisch. Je handen zijn gelijk aan elkaar in spiegelbeeld.
Deze houding komt voor mij beter tot zijn recht met een stick zoals die is geplaatst op een Xbox controller. Bij een PS controller (iig de ds3, heb de ds4 nog niet kunnen proberen) heb je een grotere hoek van de duim ten opzichte van je wijsvinger. Een soort L vorm eigenlijk. Dit vind ik een minder prettige houding, want het 'kost' me meer moeite, en dat merk ik voornamelijk als ik langere sessies speel.
Aan de linkerzijde is dit beter te doen, want de vierpuntdruktoets is ondergeschikt geraakt. Voor de rechterzijde is dit lastiger vanwege de belangrijke vier knoppen (a, b, x, y).
Geen idee of dit een beetje te begrijpen is
Anoniem: 181786
De PS controller is ontworpen ten tijde van de eerste playstation, toen had de controller nog helemaal geen sticks. De Xbox controller is een doorontwikkeling van de Dreamcast controller wat weer een doorontwikkeling van de Saturn 3D controller was.BM schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:13:
Wat ik zo snel op google vind is de PS controller ontworpen toen de d-pad nog de primaire manier van input was. De xbox controller kwam wat later, toen analoge inputs meer ingeburgde waren, en daar zijn de d-pad en sticks van de ps controller precies omgedraait.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 15-10-2013 22:23 ]
Dit serieus laten uitwerken door top 3 online kleding winkels in Amerika + geplande fitness programma + demonstratie in Oprah achtig programma = elke familie in USA heeft een Xbox One.Martinspire schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:05:
Misschien wel een beetje offtopic, maar ze zijn bij MS wel leuk bezig met Kinect for Windows. Nog niet helemaal zeker hoe reeël de demo's op dit moment zijn (de filmpjes lijken neppe demonstraties, maar mij lijkt dergelijke techniek al wel mogelijk. Anyways, ziet er wel geinig uit en heb wel het idee dat we dit in de toekomst vaker gaan zien:
Overigens had men deze concepten ook al bij Kinect 1. Daar is ook nooit iets van gekomen.
Eigenlijk speelt MS een beetje alles of niks met Xbox One naar mijn mening. Ze gokken erop dat dit soort dingen zo tof zijn dat bedrijven spontaan ervoor beginnen te ontwikkelen. Als er eenmaal zo'n hype komt dan kan het heel hard gaan dat developers apps gaan maken voor de One zoals dit concept. Een beetje zoals een x jaar geleden elk bedrijf ineens op Second Life ging.
Ik zeg bewust alles of niets, want op prijs en specs gaan ze het natuurlijk nooit winnen. Dus wat er OOK kan gebeuren is dat er te weinig toffe dingen zijn, waardoor de Xbox One niet gekocht wordt, waardoor er geen apps worden gemaakt, waardoor de Xbox slecht verkocht blijft (Windows Phone scenario).
Ik raak langzamerhand ervan overtuigd dat Xbox One of de grootste flop ooit, of straks bij wijze van spreken in elk huis staat zoals iedereen bijvoorbeeld nu een tablet koopt.
Grootste flop lijkt me erg overdreven.SeamusXanthus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:53:
[...]
Dit serieus laten uitwerken door top 3 online kleding winkels in Amerika + geplande fitness programma + demonstratie in Oprah achtig programma = elke familie in USA heeft een Xbox One.
Overigens had men deze concepten ook al bij Kinect 1. Daar is ook nooit iets van gekomen.
Eigenlijk speelt MS een beetje alles of niks met Xbox One naar mijn mening. Ze gokken erop dat dit soort dingen zo tof zijn dat bedrijven spontaan ervoor beginnen te ontwikkelen. Als er eenmaal zo'n hype komt dan kan het heel hard gaan dat developers apps gaan maken voor de One zoals dit concept. Een beetje zoals een x jaar geleden elk bedrijf ineens op Second Life ging.
Ik zeg bewust alles of niets, want op prijs en specs gaan ze het natuurlijk nooit winnen. Dus wat er OOK kan gebeuren is dat er te weinig toffe dingen zijn, waardoor de Xbox One niet gekocht wordt, waardoor er geen apps worden gemaakt, waardoor de Xbox slecht verkocht blijft (Windows Phone scenario).
Ik raak langzamerhand ervan overtuigd dat Xbox One of de grootste flop ooit, of straks bij wijze van spreken in elk huis staat zoals iedereen bijvoorbeeld nu een tablet koopt.
Ze hebben exclusieve games die veel mensen aanspreken.
Ze hebben een vrij goed netwerk ook qua reputatie. Die wordt alleen maar groter en groter.
Zie deze site voor alle features http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/get-the-facts
Er is nu genoeg positief nieuws. Hoge preorders, tour is goed bezig. Microsoft vind ik nu juist innovatief bezig zeker met kinect. Kinect 1 was misschien niet wat je hoopte, maar kinect 2.0 biedt gigantisch veel potentieel. Vernieuwingen hebben altijd ontwikkeling nodig.
Je zegt tevens op prijs en specs gaan ze het nooit winnen? Zou je dit willen onderbouwen?
Prijs is voor ieder mens subjectief. De ene betaald 5 euro voor een biertje, iemand anders heeft er max 3 euro voor over. Sommige zullen de xbox one te duur vinden en anderen weer niet. Ik vind 500 euro goed acceptabel.
De volledige specs zijn nog steeds onbekend en het is volgens mij rationeel onmogelijk om deze 2 te vergelijken en draait het tenslotte niet om de ervaring?
Windows mobile phone trek je in mijn ogen voorbarige conclusies dat moet je op lange termijn bekijken. Microsoft doet zelf uitspraken over 15% marktaandeel in 2018 en de console markt hebben ze met de 360 natuurlijk ook een groot aandeel 30.5% bron http://www.vgchartz.com/a...are-update-to-august-3rd/
Ik denk dat beide systemen(ps4 en xbox one) het wel goed doen en prima naast elkaar kunnen bestaan. Beiden kunnen ze nu ook een nieuwe markt aanboren (China). Als je kijkt hoeveel geld Microsoft in de xbox one stopt is het niet erg aannemelijk dat het flopt. Als je kijkt op twitter zie je super enthousiaste reacties van mensen die op een xbox one hebben gespeeld.
Zelf wist ik eerst niet eens van dat hele fitness gebeuren, maar als ik die video's zie wordt het een perfect excuus om voor het gezin te halen :-).
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 16-10-2013 01:01 ]
Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen hoor
Ik vind het Xbox One concept veel beter dan de PS4 en heb die dan ook in de pre-order staan (2 zelfs als die Neckermann deal door gaat).
Maar als je reeel bent koopt de gemiddelde koper op de volgende manier (dus niet de hardcore gamer maar de (uit mijn duim gezogen) 90% rest van de markt):
1) hij kijkt naar prijs (PS4 is goedkoper)
2) hij kijk misschien naar specs (PS4 is op papier krachtiger)
3) maar vooral kijkt hij wat de mensen om hem heen kopen (alles wijst erop dat dat initieel PS4 is)
maar er is één ding wat krachtiger is dan dit alles en dat is
4) heeft het een killer feature die hij MOET hebben (Xbox One heeft meerdere potentiele killer features)
Als dit zo is dan slaat punt 3 snel om in het voordeel van de Xbox One en wordt het een easy victory. Zo niet dan voorspel ik de Xbox One geen enkele kans toe om deze generatie zo populair te zijn als de 360.
Mooie features, MS gaat steeds meer vrijgeven over wat we kunnen verwachten 
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wel leuk, ik had tegen een maat van me al gezegt dat ik vanaf half oktober meer informatie zou verwachten omdat men dan begint met de aanloop naar de launch. Lijkt er op dat ik er niet ver van af zat
Xbox
Je vergeet echter 1 ontzettend belangrijk punt: de exclusives (ja ik blijf het zeggen). Nu kunnen we over beiden nog niet al teveel zeggen, maar voor een groot deel van de gamers is Sony zwaar in het voordeel als het gaat om exclusieve franchises en daaraan gekoppeld first party studio's. Niet voor iedereen, maar wel voor een groot gedeelte. Ik heb al vaker aangegeven dat de inhaalrace van de PS3 voor een groot gedeelte toe te schrijven is aan de blockbuster exclusives die ze er de afgelopen jaren hebben uitgepompt.SeamusXanthus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:46:
[...]
Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen hoor![]()
Ik vind het Xbox One concept veel beter dan de PS4 en heb die dan ook in de pre-order staan (2 zelfs als die Neckermann deal door gaat).
Maar als je reeel bent koopt de gemiddelde koper op de volgende manier (dus niet de hardcore gamer maar de (uit mijn duim gezogen) 90% rest van de markt):
1) hij kijkt naar prijs (PS4 is goedkoper)
2) hij kijk misschien naar specs (PS4 is op papier krachtiger)
3) maar vooral kijkt hij wat de mensen om hem heen kopen (alles wijst erop dat dat initieel PS4 is)
maar er is één ding wat krachtiger is dan dit alles en dat is
4) heeft het een killer feature die hij MOET hebben (Xbox One heeft meerdere potentiele killer features)
Als dit zo is dan slaat punt 3 snel om in het voordeel van de Xbox One en wordt het een easy victory. Zo niet dan voorspel ik de Xbox One geen enkele kans toe om deze generatie zo populair te zijn als de 360.
Dit is nogmaals voor ieder persoonlijk (genoeg mensen spelen liever Forza en Halo dan bijvoorbeeld Uncharted en inFamous, om maar even wat te noemen), maar datzelfde geldt voor die zogenaamde killer features van de X1 (ik neem aan dat je Kinect bedoelt, verder zou ik er geen een op kunnen noemen, HDMI-in vind ik vooralsnog geen killerfeature en hier biedt het nog geen toegevoegde waarde). Zo heeft Sony weer de instant game collection ("gratis" is altijd goed). Zo zijn er ook zat mensen die helemaal niet op Kinect zitten te wachten en liever de kat uit de boom kijken. Die zien links een goedkoper, krachtiger en compacter stukje hardware, en rechts een console met allerlei features waarop ze niet zitten te wachten maar waarvoor ze wel betalen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!