xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee, het probleem is dat er überhaupt advertenties zichtbaar zijn terwijl je voor een dienst betaalt. Of dat er 1 is of 100 zijn, dat doet er even niet toe.SinergyX schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:37:
Serieus, er komt 1 'netjes in rij' advertentie bij bv zoekacties en browsen van de store, en dat is het hele probleem?
Heb ik nog nooit meegemaakt, en met Plus worden al mijn updates tegenwoordig 's nachts binnen gehaald, waardoor ik 0 last heb van het nu nog trage PSN. En ook al wordt PSN onverhoopt niet sneller, dan nog prefereer ik de huidige situatie ten opzichte van een situatie met ads.Phusebox schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56:
Ik heb liever op de huidige Xbox 360 wat reclames, dan dat ik absurde updates van 2+ GB voor een game moet downloaden vanaf het trage PSN en ondertussen niks anders kan dan een uur lang tegen een laadscherm aankijken.
De ideale situatie is natuurlijk geen ads en een perfecte marketplace die snelheid en gebruiksgemak biedt. Ben benieuwd of de PS4 dat kan gaan waarmaken.
edit: Trouwens, ook zonder Plus heb je volgens mij auto updates sinds de laatste systeemupdate. Nooit meer wachten dus.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 11-10-2013 14:00 ]
En als het huidige (gratis) PSN reclames had gehad, zoals zoveel andere gratis doensten, had ik dat vervelend, maar begrijpelijk gevonden. Het hoofdmenu en een zoekfunctie hoeven ze van mij echt geen reclame te tonen. Daarnaast heeft de snelheid van de online omgeving imo niets met reclame te maken verder. Op dezelfde manier: Als ik straks moet betalen voor PSN (of nu + heb) hoeft SONY op het PSN wmb ook absoluut niet aan tek omen zetten met reclames.Phusebox schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56:
Ik heb liever op de huidige Xbox 360 wat reclames, dan dat ik absurde updates van 2+ GB voor een game moet downloaden vanaf het trage PSN en ondertussen niks anders kan dan een uur lang tegen een laadscherm aankijken.
De ideale situatie is natuurlijk geen ads en een perfecte marketplace die snelheid en gebruiksgemak biedt. Ben benieuwd of de PS4 dat kan gaan waarmaken.
Gratis - reclame
Betalen - geen ads
[ Voor 33% gewijzigd door vaagisdenaam op 11-10-2013 14:02 ]
The new PlayStation 4 menu screen will let you see what your friends are doing, while also recommending games, TV shows, movies and music to you. These recommendations will be specific ones unique to you, based on your previous downloads. For example, if you've spent a lot of time playing FIFA 14, it'll recommend the FIFA 15 demo when it's available.
PSN: Shiver23
Dat is dan wel weer handig, vooral dat voorbeeld met die demo.Shiver23 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:03:
Sony gaat aanbevelingen doen obv je gespeelde games.
[...]
Als ik de store open en daar zit een kopje: "recommended to you", prima. Heel fijn zelfs. Als ik die melding in het hoofdmenu krijg, nee, dan laat maar.
Als ik door het hoofdmenu blader en word doodgegooid met: "fifa 15 demo now available" terwijl ik eigenlijk de instellingen wil veranderen, nee dank je.
Als ik iets wil zoeken en ik krijg reclames daarbij, nee dankje.
PS4 laat zien wat mijn vrienden doen? Prima, maar hopelijk wel alleen wanneer ik mijn vriendenlijst open of hooguit in een kopje "news" of zo..
En dat is dus geen reclame van Nike terwijl ik een search opdracht maak naar Sly Cooper of zoiets.
Zoiets geks zeg ik toch niet, of wel?
[ Voor 12% gewijzigd door vaagisdenaam op 11-10-2013 14:11 ]
En je denkt dat het daar bij blijft? Sony is echt geen heilige en gaat daar ook zeker suggesties doen die geld kosten, en dus reclame zijn.bram1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:07:
[...]
Dat is dan wel weer handig, vooral dat voorbeeld met die demo.
Maar goed, ik denk dat Microsoft de negatieve mening van velen alleen kan keren door gewoon met goede exclusives en diensten te komen.
The devil is in the details.
Verwijderd
Dat, maar nog leuker is dat het een misleidende vorm van adverteren is/kan zijn.Hahn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:14:
Suggesties van andere spellen die je zou kunnen spelen zijn net zo goed reclame, want je kunt ze ook kopen
Men kan je rustig iets adviseren wat helemaal niet aansluit op je gamegedrag. Als een uitgever Sony betaald om een week lang geadviseerd te worden zal dat gewoon gebeuren. Dan is een advertentieplaats precies hetzelfde, maar veel eerlijker.
Eh ja, of heb jij aanleiding om een andere conclusie te trekken? Ik heb nu ook geen last van reclames, terwijl je gewoon gratis gebruik kan maken van PSN. PS Plus gaat Sony met de komst van de PS4 straks meer dan een miljard Dollar opleveren, tegenover een "schamele" 140 miljoen Dollar nu. Waarom ads?Phusebox schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
En je denkt dat het daar bij blijft? Sony is echt geen heilige en gaat daar ook zeker suggesties doen die geld kosten, en dus reclame zijn.
Maar goed, ik denk dat Microsoft de negatieve mening van velen alleen kan keren door gewoon met goede exclusives en diensten te komen.
Maar dit is niet iets negatiefs richting MS hoor (hoewel je dat blijkbaar wel graag zo leest). Zowel ik als vaagisdenaam geven zelfs aan dat we deze onzin absoluut niet op PSN willen hebben. Mijn reactie zal dan gewoon hetzelfde zijn. Net als dat ik niet blij ben dat mijn Sony 7.1 headset niet gaat werken direct op het begin (nee, ik draai negatieve dingen omtrent mijn favoriete console niet om tot iets positiefs, iets wat veel mensen hier helaas wel doen).
Sony heeft zelf aangegeven suggesties te gaan doen. Van daar is het een kleine stap naar reclame, in feite is het al reclame.bram1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:24:
[...]
Eh ja, of heb jij aanleiding om een andere conclusie te trekken? Ik heb nu ook geen last van reclames, terwijl je gewoon gratis gebruik kan maken van PSN. PS Plus gaat Sony met de komst van de PS4 straks meer dan een miljard Dollar opleveren, tegenover een "schamele" 140 miljoen Dollar nu. Waarom ads?
Maar dit is niet iets negatiefs richting MS hoor (hoewel je dat blijkbaar wel graag zo leest). Zowel ik als vaagisdenaam geven zelfs aan dat we deze onzin absoluut niet op PSN willen hebben. Mijn reactie zal dan gewoon hetzelfde zijn. Net als dat ik niet blij ben dat mijn Sony 7.1 headset niet gaat werken direct op het begin (nee, ik draai negatieve dingen omtrent mijn favoriete console niet om tot iets positiefs, iets wat veel mensen hier helaas wel doen).
Ik heb er geen problemen mee verder en ben waarschijnlijk door de overkill aan reclame voor al blind voor geworden. Het is mijn op de xbox360 nooit echt opgevallen in ieder geval.
Ja het is voor sommigen jammer dat hun headset niet (meteen) gaat werken maar voor de Xbox is het verhaal nog dramatischer.
Precies, en ik probeer gewoon duidelijk te maken dat gerichte reclame, hoewel vervelend, niet erg hoeft te zijn, zolang je er maar niet mee wordt lastiggevallen.bram1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:24:
[...]
Eh ja, of heb jij aanleiding om een andere conclusie te trekken? Ik heb nu ook geen last van reclames, terwijl je gewoon gratis gebruik kan maken van PSN. PS Plus gaat Sony met de komst van de PS4 straks meer dan een miljard Dollar opleveren, tegenover een "schamele" 140 miljoen Dollar nu. Waarom ads?
Als bijvoorbeeld Martinspire of Phusebox aangeven het geen probleem te vinden dat er reclame tussen zoekresultaten staat, terwijl er gezocht wordt op "WOLF" in de categorie games, en je krijgt als resultaat rocket powered racing of whatever, prima. Ik zou dat persoonlijk wél als lastigvallen bestempelen, want "wolf", mijn zoekterm, heeft absoluut niks met die reclame te maken en die is dientengevolge voor mij ongewenst.
Ik walg werklijk van de reclames tegenwoordig.BoomTree schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:12:
Zolang de reclame niet een "in your face" stijl word maar gewoon zijdelings word weergegeven heb ik er totaal geen problemen mee. Reclame heeft mijzelf bij producten en diensten gebracht waar ik zonder reclame nooit kennis van had genomen. Voor de mensen die zo ageren tegen reclame, hebben jullie geen betaalde tv provider?, geen abonnement op een tijdschrift/dagblad?, een ad-free Tweakers.net account? Er valt geloof ik altijd wel wat te zeuren op rivaliserende consoles, lijkt Feyenoord-Ajax wel hier soms!
Hoe meer mensen het meer en meer maar slikken, er in meegaan en accepteren hoe meer ik ze als schaapjes zie....
het is de reden dat ik haast geen TV via de provider kijk, enkel wat informatieve programma's en download verder alles dat los en vast zit om die reden. Nog even en ik zeg idd mn tv provider op. Tijdschiften koop ik al jaren niet meer, op internet idd reclame en vind het rete irritant om bv eens naar schoenen te hebben gekeken en ze daarna overal in your face worden gedruk

Hoe sterk mensen ook denken er bewust niet op te letten of het altijd maar kunnen negeren...onbewust pik je alles wel op en wat dat met je doet heb je imo geen controle op.
Een toekomstbeeld zoals in Minority Report huiver ik dan ook voor maar het gaat meer en meer die richting op

En jaja, economie, kapitalisme, financiering etc. blabla. I know, don't care

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 11-10-2013 17:57 ]
Ik denk dat Sony en MS al gaan beginnen zweten. Deze Valve controller heeft totaal geen aim-assist bullshit nodig en kijk naar het fragment waar hij Counterstrike GO speelt: hij kan veel sneller voor headshots gaan dan ooit met een gewone controller lukt.
Dit is eindelijk iets wat ook PC gamers zouden zien zitten: een goede controller zonder extreme degradatie in precisie.
Edit: en dan moeten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat het echt zo precies werkt als in het filmpje. Ik bedoel; zet een goede console gamer met een DS3/Xbox controller neer, en het ziet er ook nauwkeurig uit.
[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 11-10-2013 22:47 ]
Je ziet ook dat ie bij CSZ even nodig heeft om precies het hoofd te pakken, dat is dus niet echt anders. Verder verwacht ik van een ontwerper van de controller, dat ie er ook goed mee om kan gaan. Ik vraag me zelf af of ik er goed mee overweg kan, heb zelf een hekel aan het gebruiken van een trackpad op mn laptop en mij lijkt vooral het constante swipen erg irritant om te doen (alsof je je muis telkens op aan het tillen bent).
MS en Sony gaan niet bepaald zweten. Steambox zit in een ander vaarwater dan deze console en dat is helemaal niet erg. Het lijkt mij wel fijn als er meer controller-ondersteuning is voor menig pc-game, maar MS en Sony sponsoren ook een heleboel games, dat stopt niet zomaar. Zolang alle grote games op consoles uit blijven komen, zullen ze het daar toch prima op doen. Plus dat de doorsnee consument even moet wennen aan de naam en principe van de Steambox. Xbox en Playstation zijn al reeds bekende namen (heck, Obama gebruikte deze week de term Xbox om iets duidelijk te maken).
Steambox moet zich op hardware en softwarevlak nog gaan bewijzen. Zolang het ding alleen digitale games gaat verkopen en alleen consoles in de winkel, komen ze ook niet in de grote winkels te liggen (die willen meer sales dan alleen consoles), waardoor het elkaar gewoon niet direct beconcurreert.
Even een vraagje, heb Battlefield 4 gespeeld op Firstlook met de controller (en een half minuutje met muis en keyboard). Hoeveel aim assist zat daar dan op?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Grappig, want juist bij het Counterstrike stukje vond ik het verschil met de huidige controllers het kleinst. Duidelijk dat er nog een groot verschil met de muis+keyboard is.Asgaro schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:16:
Simply brilliant.![]()
Ik denk dat Sony en MS al gaan beginnen zweten. Deze Valve controller heeft totaal geen aim-assist bullshit nodig en kijk naar het fragment waar hij Counterstrike GO speelt: hij kan veel sneller voor headshots gaan dan ooit met een gewone controller lukt.
Dit is eindelijk iets wat ook PC gamers zouden zien zitten: een goede controller zonder extreme degradatie in precisie.
[video]
Kijkend naar de Civ demo vraag ik mij af of de touchpad van de PS4 hier ook niet een goede rol in zou kunnen spelen om dit soort games speelbaarder te maken op een console.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik moet je gelijk geven dat FragFX er ook goed uit ziet hoor.bram1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:45:
Zweten vanwege een touch controller? Haha. FragFX anyone? Nog altijd beter dan dit (ja, ook vanaf de bank). Het duurt overigens nog wel een paar jaar voordat de Steam box een serieuze concurrent voor de consoles wordt. Zelfde games als op de PC, en niet de exclusives van de console. Kortom: op dat vlak vrijwel geen voordelen.
Edit: en dan moeten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat het echt zo precies werkt als in het filmpje. Ik bedoel; zet een goede console gamer met een DS3/Xbox controller neer, en het ziet er ook nauwkeurig uit.
Maar ik vind het vooral een prestatie dat een bedrijf een innovatieve controller gaat leveren als standaard controller voor hun product. Dat werd wel eens tijd want Sony en MS blijven maar met die onnozele analoge sticks werken die gewoon niet gemaakt zijn voor vele games. Bijgevolg aim assist.
Ik ben inderdaad niet al te best met een controller en frustreer me aan zulke dingen.Martinspire schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:50:
Ik begrijp dat de heren hierboven aardig zuigen met controller? Sorry hoor, maar ik vind de gameplay niet echt heel speciaal als ik eerlijk moet zijn. Sure het heeft zo zijn voordelen, maar ik kan al prima overweg met controllers dus zie niet waarom ik niet gewoon net zo goed een 360 controller kan pakken (die heb ik tenslotte al, samen met ontvanger).
Maar ik ben vrij zeker dat vele mensen last hebben: bekijk wat Youtube console gameplay en ik zie bijna iedereen toch wel stuntelen. Waar mijn mond wel van open viel zijn die competitieve gamers op CoD evenementen: had ik niet gezien dat er een controller in beeld was, ik zou gedacht hebben dat ze mouse & keyboard gebruikten.
Ik vind een apparaat pas accuraat genoeg als je kan aimen zoals je in het Valve filmpje zag bij het CS: GO stuk. Daar aimt hij relatief snel naar het hoofd van elke enemy.
Ik zou dit dan toch zeer graag eens nagebootst zien worden door een MS/Sony controller in dezelfde tijd. Dit is toch wel moeilijk, niet?
Mensen lijken eerder op consoles met hun crosshair over de enemy te "wrijven", dus een soort spray techniek.
Ook stappen er veel mensen rond in "robot style" zoals ik het noem. Als je bv. een kamer binnen gaat doet niemand bijna op consoles de moeite om de corners te checken omdat dit teveel tijd vraagt. Op PC kan je pijlsnel: binnengaan, snel 90 graden naar links, 90 naar rechts kijken, en verdergaan. Er wordt meer tactisch en slim rondgelopen.
Of je ziet mensen op consoles die gewoonweg tegen muren schuren of tegen deuropeningen botsen... allemaal bizar.
Wat mij ook opvalt bij gameplay met MS/Sony controllers is dat veel mensen naar links en naar rechts zijdelings stappen, om beter te aimen. Dat is eigenlijk een teken dat het aimen met alleen de rechterstick niet echt voldoende is om snel on target te zijn.
Terwijl dit probleem wel bij de Valve controller opgelost is: de persoon staat volledig stil en gebruikt dus enkel het rechtertouchpad en moet niet zijdelings strafen om perfect op het hoofd te mikken, in relatief korte tijd.
[ Voor 11% gewijzigd door Asgaro op 12-10-2013 14:15 ]
Relatief snel, voor een controller ja. Maar vergeleken met een muis vond ik dat deel toch wel echt vies tegenvallen, terwijl de rest van de demonstraties me positief verrasteAsgaro schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:12:
[...]
Ik vind een apparaat pas accuraat genoeg als je kan aimen zoals je in het Valve filmpje zag bij het CS: GO stuk. Daar aimt hij relatief snel naar het hoofd van elke enemy.
Sony heeft veel verschillende prototypes getest waaronder ook een touch sensitive controller.Asgaro schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:03:
[...]
Ik moet je gelijk geven dat FragFX er ook goed uit ziet hoor.
Maar ik vind het vooral een prestatie dat een bedrijf een innovatieve controller gaat leveren als standaard controller voor hun product. Dat werd wel eens tijd want Sony en MS blijven maar met die onnozele analoge sticks werken die gewoon niet gemaakt zijn voor vele games. Bijgevolg aim assist.
Maar als developers deze afkeuren zal het niet zonder reden zijn.
http://www.pushsquare.com..._ps4_controller_prototype
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Voor een CIV of Total War game lijkt me dat wel handig, maar voor FPS vond ik niet eens dat je het merkte dat hij zo veel beter is. Ik denk dat ik zelf al beter doe met de gewone controller. Ook het feit dat je je duim constant moet opheffen zorgt er voor dat je trager bent dan iemand die enkel nog moet bewegen.Hahn schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Relatief snel, voor een controller ja. Maar vergeleken met een muis vond ik dat deel toch wel echt vies tegenvallen, terwijl de rest van de demonstraties me positief verraste
Verwijderd
uhmm fragFX is toch met een muis?bram1984 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:45:
Zweten vanwege een touch controller? Haha. FragFX anyone?
Maar dat had je ook kunnen googlen
[ Voor 51% gewijzigd door bram1984 op 12-10-2013 18:00 ]
Muis optillen? Dat komt niet voor bij me eerlijk gezegd... Ofja toch niet veel daarvoor staat sensitivity dan misschien te hoog. 360° rond mijn as draaien kan ik zonder op te heffen, dus als dat gaat, gaat alles zonder opheffen...Hahn schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:52:
Maar door het kunnen optillen van je duim heb je juist wel voordeel, net zoals je je muis kunt optillen en een stukje terug kunt plaatsen. Dat kan met een normale controller niet.
Als je bv een paar keer een 360 maakt, ligt je muis dan nog midden op de mat?X-Fighter schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:45:
[...]
Muis optillen? Dat komt niet voor bij me eerlijk gezegd... Ofja toch niet veel daarvoor staat sensitivity dan misschien te hoog. 360° rond mijn as draaien kan ik zonder op te heffen, dus als dat gaat, gaat alles zonder opheffen...
Mijn muis is heeul veul airborne, eigenlijk bij haast elke grote beweging gaat ie met zn voetjes van de vloer, bij rts games probeerd hij ook steeds langzaam voorzichtig te ontsnappen
Ik ben erg benieuwd naar die steamcontroller, opzich lijkt het me super maar net als bij touchpads en touschreens heb je geen feedback, sticks voel je nog en heb je een positie gevoel bij. Ik ben bang dat het niet fijn bestuurd.
[ Voor 32% gewijzigd door Mutatie op 12-10-2013 22:10 ]
Niet in het midden, maar nog wel op de mat ja, maar misschien heb ik het niet door dat ik hem op hef. Dat gaat misschien zo vloeiend en automatisch dat je er niet meer bij nadenkt.Mutatie schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:03:
[...]
Als je bv een paar keer een 360 maakt, ligt je muis dan nog midden op de mat?
Mijn muis is heeul veul airborne, eigenlijk bij haast elke grote beweging gaat ie met zn voetjes van de vloer, bij rts games probeerd hij ook steeds langzaam voorzichtig te ontsnappen
Volgens mij is het ook een van de eerste dingen die leert met je muis, hem op plek houden, moet je zien bij mensen die voor het eerst met een muis aan de gang gaan waar dat ding soms beland
Verwijderd
Bron http://misterxmedia.livejournal.com/139996.html#commentsMisterx: Hello, how are you doing? Any new rollecaster news for us?
I do expect nothing from MS because they will allow PS4 to fly in order
not let Steam take ground...only games will tell and brainwashed PS4
fans will keep wonder but trash Xbox one with even much force,
Insider: This will be the month that more truth is coming on x1 gpu and the modified parts.. and what these 50mc are for... good x are a coming.
Also Ms will start fight back sony with pr should be fun to watch ...
also I hear that there is "the bad nights" coming soon
Ben benieuwd sommige verwachten 15 oktober de uitslag
AMD NDA is dan voorbij
plus tegelijk het battlefield 4 showdown
Who is the best at Battlefield 4 - Europe or USA? Join us in a global, live streamed event, where Xbox Live's AceyBongos and Major Nelson fight each other head-to-head, to once and for all prove who's the best. They will be commanding their own team of 32 players, on Xbox One.…
Read More
PSN: Finally_Chris
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat alle Microsoft PR over de Xbox One tot recentelijk echt extreme bagger was en dat we eigenlijk gewoon op een punt kwamen van 'zeg maar niets, anders wordt het alleen maar erger'.X-Fighter schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:49:
Microsoft kan dat PR spelletje ook serieus vuil spelen hoor, of ja gewoon zoals andere het ook doen. Tot nu toe is MSFT redelijk vriendelijk gebleven tegenover PS4 vond ik, maar als je kijkt naar die Scroogle campagnes, dan weet je wel wat ze zouden kunnen doen.
Als Microsoft dus een agressieve PR campagne start, dan zou ik - als ik Microsoft was - dit erg voorzichtig aanpakken, want dat kan heel snel als asociaal overkomen (zeker na de always online, anti-used games, always-on Kinect 'problemen').
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Dat probeer ik ook steeds duidelijk te maken. Alleen zijn sommige geobsedeerd met deze geruchten.Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:22:
Ik zou zeggen kappen met die geruchten tot er echt iets te melden valt (betwijfel of dat gaat gebeuren), her voegt toch werkelijk niets toe om steeds maar weer speculaties van die misterx te posten?
Is toch leuk? Kan je al speculeren op "wat als het waar is". Je praat toch ook niet pas over de PS4 en Xbox One na release event, op voorhand lig je toch ook al te praten over wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:22:
Ik zou zeggen kappen met die geruchten tot er echt iets te melden valt (betwijfel of dat gaat gebeuren), her voegt toch werkelijk niets toe om steeds maar weer speculaties van die misterx te posten?
[ Voor 24% gewijzigd door CR1691 op 13-10-2013 10:32 ]
PSN: Finally_Chris
Hij had waarschijnlijk teveel huiswerk voor Highschool om te kunnen replyen met meer insider info.CR1691 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:59:
Ah mister x duikt weer op. Na al die dagen rust vroeg ik mij al af waar hij allemaal mee bezig was.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
- Chaoss
Het is leuk als het enigszins ergens op slaat, en niet steeds verhalen ophangen om je vervolgens achter een NDA te verschuilen die steeds verschuift. Nu beweerd misterx dat de nda van AMD 15 okt. verloopt, 15 oktober krijgen we niets te horen en dan gaat meneer beweren dat de nda 25 oktober is etc. etc.X-Fighter schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:02:
[...]
Is toch leuk? Kan je al speculeren op "wat als het waar is". Je praat toch ook niet pas over de PS4 en Xbox One na release event, op voorhand lig je toch ook al te praten over wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.
Tuurlijk wel maar om de 2 dagen een of ander loos bericht van Misterx gaat op een gegeven moment gewoon vervelen.X-Fighter schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:37:
En jullie zijn niet volwassen genoeg om je daar over te zetten? Als jij beter weet laat je die andere "dommeriken" toch met hun geloof zitten. Over 2 dagen kan je er mee lachen want dan is de NDA afgelopen
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 13-10-2013 11:15 ]
Verwijderd
Grappig kan nog wel vrij veel posts aanhalen waaruit blijkt dat jij een sterke afkeer hebt van Microsoft.bram1984 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:19:
Nee, misterx is een Xbox fanboy die alleen maar onzin de wereld in slingert. En Grave lijkt zijn uitlatingen als zoete koek te slikken, ondanks dat mensen hier herhaaldelijk de onbetrouwbaarheid van deze figuur ter sprake brengen. Het zijn geen objectieve geruchten.
Continue ging je op alles in wat maar negatief was rondom de xbox one.
Betreft 15 oktober is een concrete datum betreft AMD en toevallig ook de datum van de battlefield show down, waarom reageren jullie hier niet op, aangezien dit bevestigd is.
Nu net ook via mediainsider zijn blog video' s gezien van nieuwe assassin creed 4 en grafisch ze hebben time comparison filmpjes om de 2 consoles te vergelijken, maar hoe het nu lijkt ziet de xbox one versie er beter uit.
Zijn geruchten met een kern van waarheid en echt discussie? Enige inhoudelijke wat een aantal doen is reageren op de man ipv op de inhoud. Conformation bias zie je ook erg veel in dit topic...PS4 version show plant & vegetation not affected ,
i know clipping will always there, at least some reaction from surrounded object is enough
Bedoel wat maakt het uit of Sony of Microsoft de krachtigste console heeft. Heb nu beide vorige gens consoles en laatst zelf naar aanleiding van dit topic en dit zal jij wel niet verwachten beyond two souls gekocht. Ik kijk puur naar geruchten in de zin van leuk meer mogelijkheden voor de console meer mogelijkheden voor de gamer.
- Chaoss
Verwijderd
http://misterxmedia.livej...l?thread=6097116#t6097116Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:55:
Ik snap weinig van je verhaalmaar doe maar eens een link naar dat filmpje posten.
Iedereen kan daarop reageren :-)
Ja dus? Wat is je punt precies? Dus dan kan jij hier maar tot in den treuren de meest kansloze geruchten neer kwakken?Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:38:
[...]
Grappig kan nog wel vrij veel posts aanhalen waaruit blijkt dat jij een sterke afkeer hebt van Microsoft.
Continue ging je op alles in wat maar negatief was rondom de xbox one.
Dat lijkt mij nou niet echt een realistisch voorbeeld. Het kan op een ander tijdstip in-game gedaan zijn, eerdere build zijn, enz. Enz. Al dat werkelijk het verschil straks is tussen de x1 en de ps4, dan is dat wel opmerkelijk te noemen. Vooral als je ziet hoe goed de graphics eruitzien van de ps4 versies in andere videos, zoals deze: YouTube: PS4 - ASSASSIN'S CREED 4 Shark Attack !Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
http://misterxmedia.livej...l?thread=6097116#t6097116
Ook als je kijkt naar games als deep down en the order vind ik het maar vreemd...
Die zijn toch niet perse kansloos? Of ja er zijn toch al genoeg mensen die hebben gezegd waarom dit niet kan, en dat is dan toch altijd weerlegd geweest?bram1984 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:15:
[...]
Ja dus? Wat is je punt precies? Dus dan kan jij hier maar tot in den treuren de meest kansloze geruchten neer kwakken?
Misterxmedia is pro Xbox One.. zegt dus totaal niets.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
http://misterxmedia.livej...l?thread=6097116#t6097116
We moeten wachten op echte beelden, van objectieve sites.
En mocht het zo zijn dat de ps4 versie minder is dan xbox1 dan licht dat meer aan de devs dan aan de console
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Gameplay beelden is altijd wel risicovol en wat je zegt kan allemaal best kloppen verschillende builds etc. Heb bij beide wel vertrouwen in goede games. Als je onderstaande reactie ziet dan kan het best anders zijn dan is het idd door mij een slecht voorbeeld. Er komen wel nieuwe reacties dus mocht het idd onterecht zijn tov Sony dan kom ik wel terug op mijn woorden.Trishul schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
Dat lijkt mij nou niet echt een realistisch voorbeeld. Het kan op een ander tijdstip in-game gedaan zijn, eerdere build zijn, enz. Enz. Al dat werkelijk het verschil straks is tussen de x1 en de ps4, dan is dat wel opmerkelijk te noemen. Vooral als je ziet hoe goed de graphics eruitzien van de ps4 versies in andere videos, zoals deze: YouTube: PS4 - ASSASSIN'S CREED 4 Shark Attack !
Ook als je kijkt naar games als deep down en the order vind ik het maar vreemd...
I have seen the plants move in the "E3" for ps4. Possibly an SDK.
Another finding is that it may be possible that what we see is not a x1 version, because in PC use the same buttons to play with the x360 pad
There is more evidence that these? I personally do not say anything. both things could be true ... in positive and negative.
Dus: dat het niet uitmaakt wat voor gerucht is, want jij noemt het per definitie al kansloos en onzin. Dan ben je uiteindelijk net zo'n harde fanboy, maar dan voor het Sony-kamp.bram1984 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:15:
[...]
Ja dus? Wat is je punt precies? Dus dan kan jij hier maar tot in den treuren de meest kansloze geruchten neer kwakken?
Als je het onzin vindt is dat prima, maar gezien het gaat om "straks weten we meer" vind ik het vrij makkelijk om te zeggen dat we niets gaan horen, terwijl er al bewezen is dat er enkele NDA's rondzwerven die bepaalde informatie tegenhouden.
Of dat meteen de X1 40x sneller maakt zoals ze op sommige blogs willen doen beloven lijkt me sterk, maar die NDA's zijn er niet voor niets.
Kom Bram, jij blijft je in den treuren verzetten tegen alle posts die maar enigszins positief lijken te zijn m.b.t. de Xbox One. Ga anderen niet beschuldigen wanneer je zelf net zo hard mee doet aan tendentieuze berichten met een zeer hoog fan gehalte.bram1984 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:15:
[...]
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
bram1984 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

Bron http://misterxmedia.livej...l?thread=6062183#t6062183
Nu je kans om inhoudelijk te reageren. Als je echt alles als flauwekul bestempeld, moet je dit plaatje en bijbehorende discussie zo kunnen weerleggen.
Ja weer een nieuwe toevalligheid op 15 oktober
http://news.xbox.com/2013...e-popular-mechanics-award
Een super populair magazine schijnt
AMD NDA
battlefield show down
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 14:37 ]
Maar goed, het blijft wel opvallend hoe het 1 en ander in elkaar zit, al weten we ook nog niet wat Sony precies op diens chip heeft zitten. Misschien hoort dit wel bij Jaguar bv.
Verwijderd
Ja deel die mening ook, maar iedereen is daar vrij om hierop te reageren.Martinspire schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:35:
Om zomaar iets dergelijks te weerleggen heb je betere kennis van zaken nodig en ik heb tot op heden nog geen professional in dit topic gezien die hier enige kaas van heeft gegeten.
Maar goed, het blijft wel opvallend hoe het 1 en ander in elkaar zit, al weten we ook nog niet wat Sony precies op diens chip heeft zitten. Misschien hoort dit wel bij Jaguar bv.
Ik vind 15 okt nu verdacht toevallig
- nda
- battlefield show downl
- award door populair magazine http://attackofthefanboy....volutionary-evolutionary/
Nee, de hele chip van de Xbox bestaat uit 5 miljard transistors. Daarbij zit ook nog de GPU, het sram, enz. De cpu komt waarschijnlijk met moeite aan 500 miljoen transistors. En jouw i7 is al erg verouderd. Een Haswell i7 heeft 1.6 miljoen transistors, maar daar zit ook onder andere cache en de HD4600-gpu bij.The Mystic schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:45:
De processoren van beide consoles zijn echt zeer snel. Ik weet niet precies hoe ik ze kan vergelijken maar je moet het zo zien. De xbox heeft een processor met 5mrd transistoren en de ps4 met 6 mrd transistoren. Een i7 processor van intel bijvoorbeeld heeft maar 700 miljoen transistoren. Het ziet er ook niet naar uit dat snel betere processoren voor de pc op de markt komen.
Ik weet niet of het overkill is wat betreft snelheid maar de ps4 en xbox one zijn echt de snelste computers op de markt. Echt futureproof en kunnen minstens 10 jaar mee.
Jaguar, de cpu van de Xbox1 en Ps4, is gewoon een low-end chipje dat bedoeld is voor netbooks, chromebooks en tablets.
De cijfertjes vertellen dat er een cpu <40 euro in zit en een gpu die vergelijkbaar is met de HD7790, een videokaart van 100 euro.The Mystic schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:37:
de cijfers vertellen een ander verhaal. De cijfers geven aan dat de playstation en de xbox de pc hebben vooruitgestreefd.
[ Voor 19% gewijzigd door witeken op 13-10-2013 14:45 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Direct met PC hardware vergelijken heeft ook weinig nut. De huidige consoles wijkten ook al af van de transistor-count van hardware destijds.witeken schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
Nee, de hele chip van de Xbox bestaat uit 5 miljard transistors. Daarbij zit ook nog de GPU, het sram, enz. De cpu komt waarschijnlijk met moeite aan 500 miljoen transistors. En jouw i7 is al erg verouderd. Een Haswell i7 heeft 1.6 miljoen transistors, maar daar zit ook onder andere cache en de HD4600-gpu bij.
Jaguar, de cpu van de Xbox1 en Ps4, is gewoon een low-end chipje dat bedoeld is voor netbooks, chromebooks en tablets.
De 360 heeft op de CPU 165 miljoen transistors en op de GPU 332 miljoen transistors (100 miljoen voor eDram). Bij elkaar dus 497 miljoen transistors. Dan is 5 miljard wel een grote stap omhoog, denk je niet? Factor 10 meer transistors.
Maar we weten allemaal wel dat transistors vooral ruwe kracht opleveren, iets wat je dus niet altijd (of eigenlijk bijna nooit) ten volle benut. Meer is vaak wel beter, maar zonder balans in de overige componenten (doorvoersnelheid, kloksnelheid, etc) heb je er ook weinig aan. Feit blijft wel dat het aantal toch niet bepaald laag ligt en zeker wel voor high-end door kan gaan. (Even los van de overige waardes en puur kijkend naar het aantal dus)
Tja of je leest gewoon wat je wilt lezen, blijkt maar weer eens.Bullet NL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Kom Bram, jij blijft je in den treuren verzetten tegen alle posts die maar enigszins positief lijken te zijn m.b.t. de Xbox One. Ga anderen niet beschuldigen wanneer je zelf net zo hard mee doet aan tendentieuze berichten met een zeer hoog fan gehalte.
Toch bizar dat mensen die juist een gezamenlijke hobby met elkaar delen, zo tegenover elkaar kunnen staan. Met sport snap ik dat nog enigzins, maar over een stuk hardware met software
[ Voor 48% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-10-2013 15:18 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 13-10-2013 15:15 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Uniciteit op 13-10-2013 15:16 ]
Die laatste zin heeft niks met mijn eventuele voorkeur of mening te maken, maar het is toch inmiddels wel duidelijk wat er in beide consoles aan hardware zit? En Microsoft gaat niet zomaar hun clock snelheden opvoeren. Als er een onaangekondigd krachtig stukje hardware in de X1 zat bleven ze wel van de clock snelheden af.uchiha tijntje schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:14:
*knip* Geen persoonlijke aanval. Negeer die persoon of maak een topic report aan, maar ga er verder niet zelf op in - Uniciteit
*knip* Dit is het PS4/XBO-topic. Discussiëren over wat een mod doet, doen we niet hier - Uniciteit
[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 13-10-2013 15:33 ]
The Mystic vergeleek de consoles met PC's door te stellen dat de consoles erg superieure processors bevatten. Ik verbeter zijn fout gewoon even.Martinspire schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:46:
Direct met PC hardware vergelijken heeft ook weinig nut. De huidige consoles wijkten ook al af van de transistor-count van hardware destijds.
Dit is gewoon in lijn met Moore's law. Hoewel, volgens Moore's law zou de GPU alleen al 5 miljard transistors mogen hebbenDe 360 heeft op de CPU 165 miljoen transistors en op de GPU 332 miljoen transistors (100 miljoen voor eDram). Bij elkaar dus 497 miljoen transistors. Dan is 5 miljard wel een grote stap omhoog, denk je niet? Factor 10 meer transistors.
Je gaat hier steeds in de fout. Het is niet de transistor count of kloksnelheid, maar het aantal flops dat aangeeft hoe snel een gpu theoretisch maximaal is. En als je naar de getal kijkt, blijkt dat de gpu en cpu low- à mid-end zijn.Maar we weten allemaal wel dat transistors vooral ruwe kracht opleveren, iets wat je dus niet altijd (of eigenlijk bijna nooit) ten volle benut. Meer is vaak wel beter, maar zonder balans in de overige componenten (doorvoersnelheid, kloksnelheid, etc) heb je er ook weinig aan. Feit blijft wel dat het aantal toch niet bepaald laag ligt en zeker wel voor high-end door kan gaan. (Even los van de overige waardes en puur kijkend naar het aantal dus)
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Het grappige is, je vraagt ons om iets te weerleggen, wat je zelf nog niet eens goed kan onderbouwen, dus dan valt er ook weinig te weerleggen.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:28:
[...]
[afbeelding]
Bron http://misterxmedia.livej...l?thread=6062183#t6062183
Nu je kans om inhoudelijk te reageren. Als je echt alles als flauwekul bestempeld, moet je dit plaatje en bijbehorende discussie zo kunnen weerleggen.
Ja weer een nieuwe toevalligheid op 15 oktober
http://news.xbox.com/2013...e-popular-mechanics-award
Een super populair magazine schijnt
AMD NDA
battlefield show down
maarja, ik heb het liever over andere dingen als games en berichten met echt nieuwswaarde. Vergelijken op basis van de bestaande info die er nu is.
Begrijp me niet verkeerd, als er echt iets vrijkomt tegen die tijd, vind ik dat heel bijzonder en mooi en geweldig. Ik zal er alleen niet wakker van liggen dat ik een ps4 neem ipv een xbox ookal is dat dingkrachtiger, pc's zijn ook krachtiger, maar dat is ook maar gedeeltelijk te zien vanwege het aanpassen voor de consoles
Ik neem de ps4 overigens puur vanwege de 100 euro verschil, geen andere reden (ook vanwege eerdere beschikbaarheid hier natuurlijk, maar had al besloten vanwege de prijs)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 15:39 ]
Door de PS4 als superieur te bestempelen, bestempel je de x1 als inferieur. Ik neem aan dat je dat waardeoordeel velt over de hardware, aangezien je daar in je vervolgpost over praat. In mijn idee is een console meer dan alleen pure hardware, maar gaat het ook vooral om de beleving. Gezien de discussies hier is voor iedereen die beleving persoonlijk. Dus als je het hebt over superieur etc, benoem dan even concreet wat je bedoeld. Voorkomt een hoop irritatie. Een Xbox was ook superieur tov de psx qua hardware, maar ik verwacht dat dit zich niet heeft vertaald in de beleving van veel,mensen. Hetzelfde geldt voor de 360 / de ps3zwembroek schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:24:
[...]
Die laatste zin heeft niks met mijn eventuele voorkeur of mening te maken, maar het is toch inmiddels wel duidelijk wat er in beide consoles aan hardware zit? En Microsoft gaat niet zomaar hun clock snelheden opvoeren. Als er een onaangekondigd krachtig stukje hardware in de X1 zat bleven ze wel van de clock snelheden af.
[mbr]*knip* Dit is het PS4/XBO-topic. Discussiëren over wat een mod doet, doen we niet hier - Uniciteit[/mbr]
En waarom zouden de clocksnelheden niet verhoogd worden als dat kan, ook al zit er een stukje geheim kryptonite in
De maatstaf voor next-gen is hoe goed de graphics zijn. Als een game niet veel betere graphics heeft dan wat we nu gewend zijn op de pc, wordt een game afgedaan als current-gen. M.i. niet echt de juiste vergelijking aangezien er met de pc vergeleken wordt en niet met de consolegraphics. Trouwens in dat opzicht is een Ps4 meer next-gen aangezien het mooiere graphics kan faciliterenMartinspire schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:13:
Titanfall komt pas volgend jaar, waardoor het niet echt in het vaarwater van cod of battlefield zit. Bovendien waren de reacties van de mensen die het gespeeld hebben wel lovend, dus snap die kritiek niet helemaal. Sure het is misschien niet de meest originele game, maar laten we even wachten tot ie uit is.
The Order lijkt me zelf ook wel een puike game hoor, daar twijfel ik niet over. Maar omdat we er nog niet zoveel van gezien hebben, kunnen we hem ook nog niet op gameplay-vlak beoordelen. Iets wat met Titanfall al wel kan.
Als dat echt een slechte game was, had het niet die 100 awards op E3 gewonnen natuurlijk
De andere trends voor next-gen games zijn dedicated servers (bv. CoD:G), en persistent worlds / vervaging grenzen off- en online (bv. The Crew, NFS:R, Watch Dogs, GTA5).
[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 13-10-2013 15:42 ]
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Klopt, maar als je op de link klikt, dan zie je dat iedereen op die reacties kan reageren. Als het echt flauwekul is dan is het juist ook zo tegen te praten, maar dat zie je niet, terwijl er op die site ook genoeg reacties tegen Microsoft zijn gericht, maar dat men daar niet op de man reageert in tegenstelling tot hier.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:33:
[...]
Het grappige is, je vraagt ons om iets te weerleggen, wat je zelf nog niet eens goed kan onderbouwen, dus dan valt er ook weinig te weerleggen.
Waarom zou ik een andere persoon zijn mening moet onderbouwen. Ik geef toe dat ik dat de technische kennis daar niet van heb, maar tot nu toe zijn de volledige specificaties nog steeds onbekend.
Als die persoon onzin verteld, dat is juist nu door iedereen de mogelijkheid dit te ontkrachten, maar getuige de reacties weet diegene alles te onderbouwen en te beargumenteren. Ik doel nu deze op diegene die foto poste dat is geen misterxmedia, maar weer een andere gebruiker.
Sowieso 3 miljard aan ontwikkelingskosten in een next gen console en dan zijn hier gebruikers die alles ontkrachten, maar waarbij zelf ook geen technische kennis op het gebied van console architectuur aanwezig is. Deze gast reageert inhoudelijk wel speculatie, maar toch sterk genoeg om het niet direct als onzin af te stempelen.
Verwijderd
Ik zeg niet eens dat het onzin is, het gaat me puur om jouw reactie hier. Je plempt een link neer en je werk is gedaan? Ik kan ook links gaan plempen van geruchten over de ps4 die beter is en dan het daarbij laten. Ook is het enige wat jou interesseert hier die geruchten en voor de rest niks.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:44:
[...]
Klopt, maar als je op de link klikt, dan zie je dat iedereen op die reacties kan reageren. Als het echt flauwekul is dan is het juist ook zo tegen te praten, maar dat zie je niet, terwijl er op die site ook genoeg reacties tegen Microsoft zijn gericht, maar dat men daar niet op de man reageert in tegenstelling tot hier.
Waarom zou ik een andere persoon zijn mening moet onderbouwen. Ik geef toe dat ik dat de technische kennis daar niet van heb, maar tot nu toe zijn de volledige specificaties nog steeds onbekend.
Als die persoon onzin verteld, dat is juist nu door iedereen de mogelijkheid dit te ontkrachten, maar getuige de reacties weet diegene alles te onderbouwen en te beargumenteren. Ik doel nu deze op diegene die foto poste dat is geen misterxmedia, maar weer een andere gebruiker.
Sowieso 3 miljard aan ontwikkelingskosten in een next gen console en dan zijn hier gebruikers die alles ontkrachten, maar waarbij zelf ook geen technische kennis op het gebied van console architectuur aanwezig is. Deze gast reageert inhoudelijk wel speculatie, maar toch sterk genoeg om het niet direct als onzin af te stempelen.
Het is gewoon reacties uitlokken. Het feit dat dit bericht hier staat en niet in het xbone topic zegt genoeg lijkt me. Alleen admins kunnen er niks aan doen omdat het niet een directe poging tot trollen is.
overigens, 3 miljard verbaast me niks. Het is niet alleen de console zelf maar ook de zaken eromheen. Misschien is het kopen van bepaalde rechten (zoals NFL? Ik weet niet meer welken) er wel onder gerekend. Dat was 1 miljardd. Als ze allerlei rechten moeten kopen dan verbaast me die ontwikkelingskosten helemaal niks. Microsoft houdt wel van geld smijten om een product een succes te maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 15:53 ]
Verwijderd
Klopt, maar als ik mijn eigen mening verkondig met bv 15 oktober.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
Ik zeg niet eens dat het onzin is, het gaat me puur om jouw reactie hier. Je plempt een link neer en je werk is gedaan? Ik kan ook links gaan plempen van geruchten over de ps4 die beter is en dan het daarbij laten. Ook is het enige wat jou interesseert hier die geruchten en voor de rest niks.
3 dingen die toevallig zijn en eerder in dit topic heb bevestigd met bronvermelding.
Vervallen van NDA AMD.
Battlefield 4 show down
Magazine wat Microsoft goede award geeft.
Dan hoor ik niemand hierop gaan, terwijl dit wel feiten zijn, maar goed we zullen het.
Dat alleen die geruchten mij interesseren is niet waar.
Heb ook eerdere nieuws van twitter(gamespot interview) dat Microsoft wellicht voor muis en toetsenbord ondersteuning gaat zorgen, maar daar reageert dan weer niemand op.
Ik zit nu in een leeftijd dat het gezin een hogere prioriteit wordt en kies dan voor de console met de meeste features gericht op het gezin en dan spreekt op dit moment de Xbox One mij het meeste aan.
Ik heb bij beide consoles wel vertrouwen in de games, maar kijk daarom voornamelijk naar de features. Ik wacht eerst ook met beide consoles, aangezien ik ondanks dat sommige aannemen dat ik het slik als zoete koek. Toch eerst willen kijken welke features hier allemaal gaan werken.
Van playstation zeer gehecht aan vidzone, echt super service, maar van Microsoft weer super tevreden over live arcade, waarbij je games altijd kunt proberen. Dus ben van beide partijen wel een liefhebber en zoek een systeem wat meer dan only gaming biedt.
Verwijderd
Het niveau van deze post is al zoveel hoger dan de andere posts. Het leek er even op of ALLEEN de specs ertoe deden. In mijn ogen boeit het nauwelijks en dan is om de 2 pagina's weer een gerucht dat misschien wel de specs van de xbox one anders zouden kunnen zijn, maar waarschijnlijk niet veel of misschien wel, maar dat zou onlogisch zijn.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:02:
[...]
Klopt, maar als ik mijn eigen mening verkondig met bv 15 oktober.
3 dingen die toevallig zijn en eerder in dit topic heb bevestigd met bronvermelding.
Vervallen van NDA AMD.
Battlefield 4 show down
Dan hoor ik niemand hierop gaan, terwijl dit wel feiten zijn, maar goed we zullen het.
Dat alleen die geruchten mij interesseren is niet waar.
Heb ook eerdere nieuws van twitter(gamespot interview) dat Microsoft wellicht voor muis en toetsenbord ondersteuning gaat zorgen, maar daar reageert dan weer niemand op.
Ik zit nu in een leeftijd dat het gezin een hogere prioriteit wordt en kies dan voor de console met de meeste features gericht op het gezin en dan spreekt op dit moment de Xbox One mij het meeste aan.
Ik heb bij beide consoles wel vertrouwen in de games, maar kijk daarom voornamelijk naar de features. Ik wacht eerst ook met beide consoles, aangezien ik ondanks dat sommige aannemen dat ik het slik als zoete koek. Toch eerst willen kijken welke features hier allemaal gaan werken.
Van playstation zeer gehecht aan vidzone, echt super service, maar van Microsoft weer super tevreden over live arcade, waarbij je games altijd kunt proberen. Dus ben van beide partijen wel een liefhebber en zoek een systeem wat meer dan only gaming biedt.
Goed, de prijs van 500 euro is te veel. Ze draaien daarmee geen verlies zeggen ze, dus kan me niet voorstellen dat de xbox one dan zoveel krachtiger is dan nu, aangezien ps4 al verlies draait met nog niet de helft van wat er beweerd wordt voor de xbox one. Als de xbox one nog 100 euro duurder was had ik er nog iets van kunnen maken, maar dat is niet zo en kan het gewoon niet geloven dat je met 500 euro een high-end pc gaat kopen straks.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 16:14 ]
Ik bedoel met superieur inderdaad de hardware. Ik reageerde alleen maar op Grave met zijn misterx geruchten die nog steeds stellen dat de X1 de betere hardware heeft. Niet de console an sich. Ik heb nog steeds een One in pre order en dat heb ik ook al vaker aangegeven. Als ik de X1 compleet ruk vond had ik dat natuurlijk niet gedaan. Het gaat mij er alleen om dat het dwaas is om te denken dat Microsoft nog iets achter houd wat van de X1 ineens een monster zou maken. Plus het feit dat de meeste kaarten nu wel op tafel liggen.uchiha tijntje schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:40:
[...]
Door de PS4 als superieur te bestempelen, bestempel je de x1 als inferieur. Ik neem aan dat je dat waardeoordeel velt over de hardware, aangezien je daar in je vervolgpost over praat. In mijn idee is een console meer dan alleen pure hardware, maar gaat het ook vooral om de beleving. Gezien de discussies hier is voor iedereen die beleving persoonlijk. Dus als je het hebt over superieur etc, benoem dan even concreet wat je bedoeld. Voorkomt een hoop irritatie. Een Xbox was ook superieur tov de psx qua hardware, maar ik verwacht dat dit zich niet heeft vertaald in de beleving van veel,mensen. Hetzelfde geldt voor de 360 / de ps3
En waarom zouden de clocksnelheden niet verhoogd worden als dat kan, ook al zit er een stukje geheim kryptonite in
Zijn dat gewone, niet-betaalde suggesties, of is het eerder in de zin van gepersonaliseerde advertenties (op basis van je game-interesses) waar de uitgever voor heeft betaald om te laten zien? Dat eerste is nl. geen reclame.Hahn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:14:
Suggesties van andere spellen die je zou kunnen spelen zijn net zo goed reclame, want je kunt ze ook kopen
Tweakblog van de maand
Het is het eerste, het zijn games uit hetzelfde genre die getoond worden. Het PSN ecosysteem heeft geen reclame zoals Microsoft dat wel heeft. Daarin is Sony m.i. ook superieur.witeken schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:29:
[...]
Zijn dat gewone, niet-betaalde suggesties, of is het eerder in de zin van gepersonaliseerde advertenties (op basis van je game-interesses) waar de uitgever voor heeft betaald om te laten zien? Dat eerste is nl. geen reclame.
En ik vind, als we het toch over superieur hebben, de controller van de Playstation, in alle versies, beter dan die van de Xbox. Die laatste box z'n contollers verzieken het voor mij telkens weer door de asymmetrische plaatsing van de pookjes. Ik heb namelijk gewone handen, zij het dat links en rechts gespiegeld zijn ten opzichte van elkaar, maar ze zijn even groot en niet vergroeid, dus is het in ergonomische zin het meest aangenaam om de handen in een gelijke, doch gespiegelde, houding te houden. En dat kan met de Playstation controllers!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Gaat mij uiteindelijk mij ook om de ervaring :-).Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:13:
[...]
Het niveau van deze post is al zoveel hoger dan de andere posts. Het leek er even op of ALLEEN de specs ertoe deden. In mijn ogen boeit het nauwelijks en dan is om de 2 pagina's weer een gerucht dat misschien wel de specs van de xbox one anders zouden kunnen zijn, maar waarschijnlijk niet veel of misschien wel, maar dat zou onlogisch zijn.
Goed, de prijs van 500 euro is te veel. Ze draaien daarmee geen verlies zeggen ze, dus kan me niet voorstellen dat de xbox one dan zoveel krachtiger is dan nu, aangezien ps4 al verlies draait met nog niet de helft van wat er beweerd wordt voor de xbox one. Als de xbox one nog 100 euro duurder was had ik er nog iets van kunnen maken, maar dat is niet zo en kan het gewoon niet geloven dat je met 500 euro een high-end pc gaat kopen straks.
Het is zijn wel dedicated systemen met de focus op entertainment. Ze bieden de hardware redelijk goedkoop aan en willen juist beide betaalde diensten aanbieden. Als je op den duur miljoenen klanten aan een systeem kunt bieden op korte termijn hoge investeringskosten en op lange termijn door betaalde diensten, goedkoper kunnen produceren van consoles willen ze winst behalen.
High end pc is leuk, maar niet 1 op 1 te vergelijken met een console. Ik ben zelf ook een pc gamer ik vermoed zeer veel tweakers, maar de massa gaat voor de weg met de minste weerstand en dan is een console de makkelijke keuze. Zeker als hier dan ook exclusieve titels opkomen, die de pc markt overslaan.
En dat is dus weer echt smaakAllSeeyinEye schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Het is het eerste, het zijn games uit hetzelfde genre die getoond worden. Het PSN ecosysteem heeft geen reclame zoals Microsoft dat wel heeft. Daarin is Sony m.i. ook superieur.
En ik vind, als we het toch over superieur hebben, de controller van de Playstation, in alle versies, beter dan die van de Xbox. Die laatste box z'n contollers verzieken het voor mij telkens weer door de asymmetrische plaatsing van de pookjes. Ik heb namelijk gewone handen, zij het dat links en rechts gespiegeld zijn ten opzichte van elkaar, maar ze zijn even groot en niet vergroeid, dus is het in ergonomische zin het meest aangenaam om de handen in een gelijke, doch gespiegelde, houding te houden. En dat kan met de Playstation controllers!
Dat soort discussies eindigen altijd in welles nietes. Want zo heb ik namelijk al een volledig andere mening.
Jij trekt serieus de conclusie uit het feit dat MS gepersonaliseerde game suggesties brengt dat een PS4 daarom superieur is? Iets wat in mijn ogen veel minder storend is dat bijvoorbeeld de manier van Google is. Het enige wat MS doet is het volgende, ze bekijken welke games jij in het verleden hebt gespeeld op je console en dan brengen ze op je dashboard een aantal suggesties van games die je ook zou kunnen aanschaffen. Op basis van gamehistory doen ze dus suggesties. Ik vind dit totaal geen probleem, overigens.... Sony heeft nog niet laten weten als deze vorm van marketing wel of niet op de PS4 gaat komen.AllSeeyinEye schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Het is het eerste, het zijn games uit hetzelfde genre die getoond worden. Het PSN ecosysteem heeft geen reclame zoals Microsoft dat wel heeft. Daarin is Sony m.i. ook superieur.
Precies, het enige wat een controller wel of niet doet is passen bij je persoonlijke voorkeur, de ene persoon een boterham met pindakaas lekker en de andere wil een boterham smeerworst (en ja, beide kan ook) Maar het betekend niet dat omdat één van de twee lekkerder is voor iemand dat dit direct ook inhoud dat de ander direct ook slecht is.uchiha tijntje schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:03:
[...]
En dat is dus weer echt smaakWat zwembroek aangaf over superieur, namelijk hardware, kun je op objectieve wijze bepalen. Een voorkeur voor een controller is dit absoluut niet
![]()
Dat soort discussies eindigen altijd in welles nietes. Want zo heb ik namelijk al een volledig andere mening.
Nogmaals, de hele controller discussie is eigenlijk compleet zinloos, simpelweg gezegd; Er is namelijk geen betere. Er is misschien wel één die beter bij je past.
[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 13-10-2013 17:28 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
- Chaoss
Maar wat verwacht je dat er 15 okt. dan gaat gebeuren? vergaat de wereld? komt Microsoft met revolutionaire specs betreffende de xbox? en dan nog zie ik de link met een award en de BF4 showdown niet.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:02:
[...]
Klopt, maar als ik mijn eigen mening verkondig met bv 15 oktober.
Vervallen van NDA AMD.
Battlefield 4 show down
Waarom zouden we daar op moeten reageren? het zuigt namelijkDat alleen die geruchten mij interesseren is niet waar.
Heb ook eerdere nieuws van twitter(gamespot interview) dat Microsoft wellicht voor muis en toetsenbord ondersteuning gaat zorgen, maar daar reageert dan weer niemand op..
[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 13-10-2013 19:15 ]
Precies ze zouden eigenlijk een console versie toetsenbord met muis moeten leveren, dat zou veel kopers ertoe laten leiden eentje te kopen. Ik wil namelijk echt niet met een controller een shooter spelen. Het is echt niet handig vind ik dan, maar zo ben ik weer.Origins schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:15:
Ben blij toe dat er consoles zijn, gamen met toetsenbord en muis bah!
Ja denk je dat dit beduidend veel verkopen zou opleveren? Gezien de laatste generatie console verkopen verwacht ik niet dat dit geremd is door al die mensen die graag met Toetsenboard en muis spelen.The Mystic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:45:
[...]
Precies ze zouden eigenlijk een console versie toetsenbord met muis moeten leveren, dat zou veel kopers ertoe laten leiden eentje te kopen. Ik wil namelijk echt niet met een controller een shooter spelen. Het is echt niet handig vind ik dan, maar zo ben ik weer.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat komt er bij Sony ook.Bullet NL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:16:
[...]
Jij trekt serieus de conclusie uit het feit dat MS gepersonaliseerde game suggesties brengt dat een PS4 daarom superieur is? Iets wat in mijn ogen veel minder storend is dat bijvoorbeeld de manier van Google is. Het enige wat MS doet is het volgende, ze bekijken welke games jij in het verleden hebt gespeeld op je console en dan brengen ze op je dashboard een aantal suggesties van games die je ook zou kunnen aanschaffen. Op basis van gamehistory doen ze dus suggesties. Ik vind dit totaal geen probleem, overigens.... Sony heeft nog niet laten weten als deze vorm van marketing wel of niet op de PS4 gaat komen.
Sony heeft tijdens het event in Februari al bekend gemaakt op basis van gamehistory ze ook zoiets doen.
Personalized, Curated Content
The PS4™ system has the ability to learn about your preferences. It will learn your likes and dislikes, allowing you to discover content pre-loaded and ready to go on your console in your favorite game genres or by your favorite creators. Players also can look over game-related information shared by friends, view friends’ gameplay with ease, or obtain information about recommended content, including games, TV shows and movies.
Van de Sony site zelf
http://us.playstation.com/ps4/features/
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Uhm nee dat bedoelde ik niet, vind gamen sowieso niets met een muis en toetsenbord, ben erg blij met een controller.The Mystic schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:45:
[...]
Precies ze zouden eigenlijk een console versie toetsenbord met muis moeten leveren, dat zou veel kopers ertoe laten leiden eentje te kopen. Ik wil namelijk echt niet met een controller een shooter spelen. Het is echt niet handig vind ik dan, maar zo ben ik weer.
Verwijderd
Dus als ik het goed lees gaat de PS4 al dingen downloaden (preloaded) voordat jij er toestemming voor geeft? vin dik nu niet echt gewenst, reclame/aanbevelingen kan ik mee leven, maar dingen downloaden omdat ze denken dat ik daar prijs op stel vind ik nu niet echt prettigbeuker19 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:00:
[...]
Dat komt er bij Sony ook.
Sony heeft tijdens het event in Februari al bekend gemaakt op basis van gamehistory ze ook zoiets doen.
Personalized, Curated Content
The PS4™ system has the ability to learn about your preferences. It will learn your likes and dislikes, allowing you to discover content pre-loaded and ready to go on your console in your favorite game genres or by your favorite creators. Players also can look over game-related information shared by friends, view friends’ gameplay with ease, or obtain information about recommended content, including games, TV shows and movies.
Van de Sony site zelf
http://us.playstation.com/ps4/features/
Hij zet ze klaar ja, om te downloaden (bij PS4 is het mogelijk dat je kan spelen terwijl die download) ook zal deze optie uit te schakelen zijn.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
Dus als ik het goed lees gaat de PS4 al dingen downloaden (preloaded) voordat jij er toestemming voor geeft? vin dik nu niet echt gewenst, reclame/aanbevelingen kan ik mee leven, maar dingen downloaden omdat ze denken dat ik daar prijs op stel vind ik nu niet echt prettig
Geen zorgen.
Overigens hoef jij je daar toch geen zorgen over te maken, jij gaat toch voor een Xbox?
Verwijderd
Die award dat blad komt 15 oktober uit, mocht er NDA zijn dan nu juist een artikel waarin ze alles uit de doeken kunnen doen, maar qua timing zou het een goede PR Stunt kunnen zijn. Dat geldt ook voor battlefield 4 show off. Als de geruchten waar zijn dan met een show off een ultieme PR stunt. Ik vind die 3 qua samenhang toevallig. Battlefield is namelijk wel een game waarin veel ontwikkeling zit en juist door dit event kan Microsoft zich goed profileren als goede next gen console. Qua marketing hebben ze veel verknald, maar door juist op het laatste moment toe te slaan kan er nog van alles veranderen.Chaoss schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:05:
[...]
Maar wat verwacht je dat er 15 okt. dan gaat gebeuren? vergaat de wereld? komt Microsoft met revolutionaire specs betreffende de xbox? en dan nog zie ik de link met een award en de BF4 showdown niet.
[...]
Waarom zouden we daar op moeten reageren? het zuigt namelijkPS3 heeft ook ondersteuning voor TB en muis, welgeteld zijn er in het begin 1 of 2 games geweest waarmee je een muis en TB kon gebruiken. geen succes omdat het zuigt wanneer het gros van de mensen met een controller speelt en paar mensen met een muis en T in multiplayer heb je dan een oneerlijke strijd.
Ik weet niet of je twitter volgt, maar laatste periode dan zie je mensen langzaam enthousiast worden over de xbox. Veel tours door Amerika en straks Engeland. Ze maken nu weer goede PR.
Artikel zoek ik nog op, wat je zegt klopt wel. Ik zie ze eerst sowieso de controller als verplichte ondersteuning en evt muis toetsenbord optioneel bepaalde games kunnen ze hier door toegankelijker maken. Het zal nooit een must worden, maar optioneel niks op tegen.
Ik zie geen enkele reden om de conclusies te trekken die jij trekt over die samenhang.Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:56:
Ik vind die 3 qua samenhang toevallig.
Ik denk dat als ik actief aan het muizen ben ik m'n muis zo goed als elke 10 seconden wel een keer optil, vaak voor hele kleine verbeteringen. En dan overdrijf ik niet. Maar dat gaat heel onbewust, juist omdat het zo makkelijk gaat. En dat is dan dus ook een heel groot voordeel van die touchpads van de Steam-controller.X-Fighter schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:10:
[...]
Niet in het midden, maar nog wel op de mat ja, maar misschien heb ik het niet door dat ik hem op hef. Dat gaat misschien zo vloeiend en automatisch dat je er niet meer bij nadenkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 13-10-2013 23:42 ]
Verwijderd
Ik doe idd een aanname.AMD NDA hoeft niks te betekenen, maarde magazine award en battlefield show off staan vast, maar qua samenhang hoeft het idd niks te betekenen. De insider(gerucht) zegt deze maand. Qua timing zou ik dan die datum logisch vinden vanwege die 3, maar wie weet zit ik er helemaal naast.Sovereign schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:31:
[...]
Ik zie geen enkele reden om de conclusies te trekken die jij trekt over die samenhang.
Bron: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=696772I am shocked at this surprise. Truly I am.
By the way, I hope you aren't fans of 1080p on Xbox One. When the hardware is out in the wild you will see what I meant about issues. Up-clocks too. Risk is everywhere at the moment, this place is nuts. A 2014 release was a better plan.
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 14-10-2013 09:24 ]
PSN id: NL_SToRM
Waaruit blijkt dat hij net zo geloofwaardig is als Mister X als ik vragen mag?Phusebox schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:31:
[...]
Tja, als je kijkt hoe die gast typt/schrijft in de originele post (en niet de door jou opgeschoonde hier), dan hecht ik daar weinig waarde aan. Lijkt wel een 8 jarig kind.
Edit: blijkbaar schrijft hij altijd zo. Maar is net zo geloofwaardig als Mister X verder.
Kijkend naar vorige voorspellingen die ook niet zijn uitgekomen (bijvoorbeeld PS4 launch in oktober).Origins schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:38:
[...]
Waaruit blijkt dat hij net zo geloofwaardig is als Mister X als ik vragen mag?
Volgens mij heeft hij ook vrij snel aangegeven dat hij daar inderdaad mis over had, maar over het algemeen zijn zijn voorspelling 60/70 % juist.Phusebox schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:52:
[...]
Kijkend naar vorige voorspellingen die ook niet zijn uitgekomen (bijvoorbeeld PS4 launch in oktober).
MisterX zit daar ver beneden.
Sinds 2005 lekt hij een hele hoop zaken, is 95 van de 100 keren correct geweest. Een betrouwbaardere bron van gelekte informatie bestaat niet.Phusebox schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:31:
[...]
Tja, als je kijkt hoe die gast typt/schrijft in de originele post (en niet de door jou opgeschoonde hier), dan hecht ik daar weinig waarde aan. Lijkt wel een 8 jarig kind.
Edit: blijkbaar schrijft hij altijd zo. Maar is net zo geloofwaardig als Mister X verder.
Dus die enkele voorspellingen die hij net incorrect had (2 of 3 maar in bijna 8 jaar tijd) staat dus garant dat de andere 100 keren dat hij wel gelijk had over nog veel crucialere en gevoeligere gegevens maar wilde gokken waren en dat hij onbetrouwbaar is?Phusebox schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:52:
[...]
Kijkend naar vorige voorspellingen die ook niet zijn uitgekomen (bijvoorbeeld PS4 launch in oktober).
Ik zeg: maak een neo account aan en check zijn post history, you will shit bricks als je zijn correcte gelekte info ziet.
[ Voor 36% gewijzigd door Vinand op 14-10-2013 10:34 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Dit topic is gesloten.
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!